Zucht, Zo 1 dus.mashell schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:48:
[...]
Ik ga niet motorrijden. Er is er ooit eentje omgevallen, direct voor mijn auto. Door een noodstop te maken heb ik het hoofd van de beste man er gelukkig niet afreden. Dit soort onzinnig gevaar ga ik voor mijzelf niet opzoeken.
Van vrienden weet ik dat er bij motorrijlessen, die uiteraard door fanatieke motorrijders gegeven worden, flink veel aan superioriteits indoctrinatie gedaan wordt. Maar het is gewoon niet waar, motorrijders rijden niet beter, integendeel, ze nemen grotere risico's, beheersen zichzelf niet voldoende om het gevaar te kunnen zien. De statistiek bewijst het keer op keer. Het aantal motor ongelukken in het eerste mooie weekend van het jaar is gewoon schrikbarend hoog. Het grootste gevaar is zijn niet de gevaarlijke automobilisten (hoewel die er zeker in grote getale zijn) het grootste gevaar is zelfoverschatting: kan wel. Terwijl het dan toch een keer niet blijkt te kunnen. Als je het als motorrijder niet kunt opbrengen binnen de verkeersregels te kunnen blijven en daar je plezier te vinden, zou je niet eens moeten motorrijden.
Maar dit artikel ging over gevaarlijk langzaam invoegen. Dat is bij motorrijders nooit echt een probleem
Daemon Angel's webblog: Moto's in het verkeer
Zow
Alles wat je net zei is onzin.
Er zijn genoeg statistieken over gemaakt.
De mijne effectief met een bron ipv je onzin dat je verkondigt.
Ik zal het even kopiëren.
Indoctrinatie omfg
Of motor rijden gevaarlijk is, is in mijn ogen van drie zaken afhankelijk (http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=632).
Ten eerste of je zelf wat verantwoordelijk rijdt of je als een chimpansee met zelfmoordneigingen op je omgebouwde raket op de baan rondrijdt (in 37% van de ongevallen is een motorrijder in een ongeval in fout door een menselijke fout en in maar 18% van de gevallen door overdreven snelheid - recenter onderzoek groepeert dit onder 'fout van de motorrijder in 25% van de gevallen).
Ten tweede is jammer genoeg de overheid en het gebrek aan het onderhoud en plaatsen van deftige infrastructuur een grote oorzaak van ongevallen. Hiermee denk ik aan putten in de weg, het niet dichten van vangrails zodat je eronder kan schuiven, het niet gebruiken van zand in de verf voor de lijnen op de baan en alle andere mogelijke oneffenheden of gladde stukken wegdek die ervoor zorgen dat een motorrijder dichter bij het wegdek komt dan de bedoeling is tijdens het motor rijden (in 25% van de ongevallen is dit te wijten aan een gebrekkige infrastructuur).
Ten derde en ineens de belangrijkste reden van een ongeval wordt veroorzaakt door automobilisten (50% van de gevallen en dit is niet verbeterd sinds het originele onderzoek). Van deze 50% is 70% veroorzaakt door het niet kijken voor het uitvoeren van een manoeuvre door de automobilist.
Bron en data die je volledig tegenspreekt.
Alsjeblieft.
En het is idd te ver off-topic gegaan.
Maar mensen die onzin denken kan ik niet zomaar laten glijden. En dat was wel duidelijk van post 1.