i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
Ik zie nog steeds dezelfde prijs staan? 792,56?OnderDeMotorkap schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:29:
[...]
Is het gelukt met bestellen? De aanbieding is namelijk al voorbij.
Zie nu dat hij uitverkocht is
[ Voor 6% gewijzigd door ReinKersten op 05-06-2018 08:10 ]
Heb deze ook een uurtje geleden besteld. Ben erg benieuwd! (zie dat hij nu weer geprijsd is voor €1048)Anoniem: 1079551 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Notebook Pro i7/MX150 8/256 - €792 geweldige prijs
*knip*
[ Voor 27% gewijzigd door DaMarcus op 06-06-2018 16:20 ]
Als ie in yazing geregistreerd staat komt het wel in orde is mijn ervaring!OnderDeMotorkap schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:20:
Thanks @springfield89 en @Anoniem: 1079551
Ik heb 'm zo net besteld, hopen dat het goed gaat met de cashback.
Ik heb maandag dezelfde variant besteld via Gearbest (EU warehouse), ook deze is verzonden met GLS. Dit is voor mij niet de eerste keer dat er ietdls wordt bezorgd via GLS en het is nooit mis gegaan. Mijn Notebook Pro is verzonden vanuit Polen en ligt sinds gistermiddag in Berlijn. Ik denk dat het pakket vandaag naar Nederland komt en morgen bij mij wordt bezorgd, althans, dat hoop ik.ReinKersten schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:25:
Heb de i7/8gb inmiddels besteld, iemand ervaring met de levertijd? Hij ligt nu bij GLS maar daar lees ik online alleen maar slechte dingen over.
Vaak hoor je niets als een bezorging goed gaat (logisch ook), maar als er iets fout gaat komt het op internet.
Oke! Heb hem zelf dinsdag besteld en zie inderdaad dat mijne ook in Berlijn is.OnderDeMotorkap schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:42:
[...]
Ik heb maandag dezelfde variant besteld via Gearbest (EU warehouse), ook deze is verzonden met GLS. Dit is voor mij niet de eerste keer dat er ietdls wordt bezorgd via GLS en het is nooit mis gegaan. Mijn Notebook Pro is verzonden vanuit Polen en ligt sinds gistermiddag in Berlijn. Ik denk dat het pakket vandaag naar Nederland komt en morgen bij mij wordt bezorgd, althans, dat hoop ik.
Vaak hoor je niets als een bezorging goed gaat (logisch ook), maar als er iets fout gaat komt het op internet.
Dank voor de geruststelling wat betreft GLS
Ik verwacht dat ie vandaag/morgen in Nederland is en dan binnen 1-2 dagen bezorgd wordt.
Al met al dus veel sneller dan de aangegeven 12-25 business days.
Wel tof hoe dat werkt bij deze magazijnen, volgens mijn tracking duurde het 34 seconden tussen aanmelding in Neuenstein en verlaten van Neuenstein
i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000
Als ik de opties aanvinkt dan staat er dat er dat de laptop €687.29 kost voor de 256GB en MX150.
Maar als ik wil af rekenen staat er opeens €839.86.
Weten jullie hoe dit opgelost kan worden?
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2018 22:21 . Reden: Geen referral aub ]
probeer een andere browser / adblockers uit. vaag ding is dat maar bij mij lag het een keer aan de browser of plugins.Tresox schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:03:
Ik probeerde een Mi air 13.3 te bestellen via GW4 via deze link: https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html
Als ik de opties aanvinkt dan staat er dat er dat de laptop €687.29 kost voor de 256GB en MX150.
Maar als ik wil af rekenen staat er opeens €839.86.
Weten jullie hoe dit opgelost kan worden?
[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2018 22:21 . Reden: Ref verwijderd ]
Om de Microsoft Office 2016 licentie te behouden, dien ik de laptop op te starten en in gebruik te nemen in het Chinees. Vervolgens open ik een Microsoft Office programma op (maakt niet uit welke) en is de licentie automatisch gelinkt met mijn Outlook account (samen met de Windows licentie). Vervolgens formateer ik de Chinese Windows en installeer ik een frisse Nederlandse Windows 10. Zodra ik mijn outlook account opgeef, wordt de Windows en Microsoft Office licentie automatisch toegekend.
Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen? Maakt het trouwens uit welke Windows 10 versie er geinstalleerd wordt? Ik lees op verschillende fora dat mensen Windows 10 Home hebben geinstalleerd, maar ook dat Windows 10 Pro zou werken.
[ Voor 14% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 10-06-2018 18:55 ]
Alleen W10 Home of je moet de pro licentie kopen en dan een in-place-upgrade doen.OnderDeMotorkap schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:53:
Ik verwacht dat mijn Notebook Pro morgen arriveert. Ik heb nog wel enkele vragen. Ik heb het volgende begrepen:
Om de Microsoft Office 2016 licentie te behouden, dien ik de laptop op te starten en in gebruik te nemen in het Chinees. Vervolgens open ik een Microsoft Office programma op (maakt niet uit welke) en is de licentie automatisch gelinkt met mijn Outlook account (samen met de Windows licentie). Vervolgens formateer ik de Chinese Windows en installeer ik een frisse Nederlandse Windows 10. Zodra ik mijn outlook account opgeef, wordt de Windows en Microsoft Office licentie automatisch toegekend.
Klopt dit? Kan iemand dit bevestigen? Maakt het trouwens uit welke Windows 10 versie er geinstalleerd wordt? Ik lees op verschillende fora dat mensen Windows 10 Home hebben geinstalleerd, maar ook dat Windows 10 Pro zou werken.
Dan kan je ook gebruik maken van de office en blijven alle originele drivers staan.
Voor zover ik weet is er geen andere mogelijkheid qua office.
De mijne heb ik gewoon opnieuw geïnstalleerd met W10 home engels en zelf office van het werk geïnstalleerd.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Mijne is strakjes binnen. Hoe bevalt de lader? Mensen klagen over de kwaliteit van het koppelstukje, maar deze zou verstevigt kunnen worden met secondelijm. Anders haal ik vlug even wat secondelijm voordat ik naar huis ga.ReinKersten schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:07:
Heb m inmiddels binnen! 5 dagen verzending! typ dit op de notebook pro en moet zeggen dat het proces van windows opnieuw installeren enorm meeviel. Heb niet ingelogd op mn microsoft account dus heb de office licentie niet kunnen behouden maar die heb ik toch al niet al te vaak nodig. Hoor het wel als je vragen hebt.
de eu stekkers, die ze er vaak bij leveren, stellen niks voor.OnderDeMotorkap schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Mijne is strakjes binnen. Hoe bevalt de lader? Mensen klagen over de kwaliteit van het koppelstukje, maar deze zou verstevigt kunnen worden met secondelijm. Anders haal ik vlug even wat secondelijm voordat ik naar huis ga.
En seconden lijm erop?

ik zou gewoon een goede usb-c adapter kopen zoals deze lenovo
O.R.C. Black Bulls Rugby
"If it's stupid, but works, it ain't stupid." Ik heb meerdere keren gelezen dat het gewoon goed werkt, aangezien het koppelstukje muurvast komt te zitten. Het lijmen heb ik ook niet bedacht.psyy138 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:38:
[...]
de eu stekkers, die ze er vaak bij leveren, stellen niks voor.
En seconden lijm erop?![]()
ik zou gewoon een goede usb-c adapter kopen zoals deze lenovo
Heeft de Lenovo lader exact dezelfde outputs als de originele? Mijn ervaring is dat niet originele kabels de laadtijd verhogen, vandaar dat ik liever de originele gebruik.
[ Voor 14% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 11-06-2018 16:31 ]
Ik heb een EU adapter vastgelijmd, werkt primaOnderDeMotorkap schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:32:
[...]
Mijne is strakjes binnen. Hoe bevalt de lader? Mensen klagen over de kwaliteit van het koppelstukje, maar deze zou verstevigt kunnen worden met secondelijm. Anders haal ik vlug even wat secondelijm voordat ik naar huis ga.
Welke EU adapter als ik vragen mag? De bijgeleverde adapter van Gearbest schijnt best ruk te zijn.cverkooyen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:30:
[...]
Ik heb een EU adapter vastgelijmd, werkt prima
Mijn verloopstuk is wit trouwens.
Wat ben ik onder de indruk van het apparaat zeg! Ik heb het vergeleken met de Macbook Pro 13 inch van mijn vrouw, wat betreft build quality doet het er niet onder.
Vanavond misschien even proberen of ie rocket league kan draaien, ookal heb ik hem voor werk/studie gekocht. En daarvoor is het een hele mooie!
Ben erg blij met de clean looks.
Tot nu toe ervaar ik hem als snel zijnde, wat niet knap is met een compleet kale windows (enkel firefox als extra installatie atm).
Touchpad is groot! Dikke plus imo
Fingerprint werkt prima
Scherm is goed, had mat mogen zijn.
moet even wennen aan de toggle functie tussen f1-12 toetsen of geluid,brightness,etc.
Office heb ik nog niet, aangezien ik geen MS account wil gebruiken. Binnenkort even kijken of ik via school nog een licentie kan krijgen.
Anoniem: 1083703
Ik kocht voor € 658. De prijs werd lager)Tresox schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:03:
Ik probeerde een Mi air 13.3 te bestellen via GW4 via deze link: https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html
[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2018 22:12 . Reden: Spammers zuigen ]
Edit: Thanks, dankzij je uitleg is het gelukt!
@shadvet Ik ben het volledig eens met de pluspunten. Een glossy scherm vind ik persoonlijk mooier ogen.
Toggle functie kan je veranderen door op FN + ESC te drukken. De notebook pro zou Rocket League met gemak moeten aankunnen. Op 1080p en medium instellingen zou je rond/boven de 60fps moeten zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door OnderDeMotorkap op 13-06-2018 10:48 ]
Super fijne machine enkel de lader is niet top.
Vandaag deze binnen gekregen en bevalt me prima, op verzoek zelfs een langere ac kabel erbij gekregen
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5d444c4dihRXNw
Kan je gewoon om-/uitzetten door FN+Esc te doen.shadvet schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:38:
moet even wennen aan de toggle functie tussen f1-12 toetsen of geluid,brightness,etc.
O.R.C. Black Bulls Rugby
[ Voor 15% gewijzigd door gerwim op 12-06-2018 20:34 ]
Vanwaar haal je die shop ineens? Er zijn genoeg andere goedkopere oplossingen die hier al eerder in vermeld zijn.gerwim schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:32:
Heeft iemand enige ervaring met de website eudirect.shop (directe link: https://www.eudirect.shop...omi-mi-notebook-pro-15-6/)? Ik wil namelijk graag de Notebook Pro halen, echter kan ik niet direct iets vinden over EUdirect, behalve dat ze de naam (of oude naam?) van DX gebruiken?
Google, ik zoek een shop die een eu warehouse heeft en voorraad ;-)bottom line schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:56:
[...]
Vanwaar haal je die shop ineens? Er zijn genoeg andere goedkopere oplossingen die hier al eerder in vermeld zijn.
Edit: even contact met ze opgenomen (vlotte reply trouwens) maar ze hebben geen EU voorraad.
[ Voor 13% gewijzigd door gerwim op 12-06-2018 21:19 ]
Voor de douanekosten/btw invoer berscherming moet je het niet doen. Er zijn al verzendmanieren die ervoor zorgen dat je daar niet mee geconfronteerd wordt.gerwim schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:02:
[...]
Google, ik zoek een shop die een eu warehouse heeft en voorraad ;-)
Edit: even contact met ze opgenomen (vlotte reply trouwens) maar ze hebben geen EU voorraad.
Ik hoor de ventilator dus ratelen en zonet haalde ik de laptop iets dichterbij om het beter to horen en ineens loopt de fan tegen de behuizing aan. Hebben jullie daar weleens mee te maken gehad? En wat is de oplossing hierbij? Ik zie het echt niet zitten om het helemaal naar China te gaan sturen.
Welke bios versie zit je op? Ik heb zelf bios versie 502 en vind de fan ook nogal vaak aanslaan, terwijl het nergens voor nodig is (40c). Ik zag dat er ergens een 602 versie uit was, sommige gaven aan dat het beter is geworden en anderen weer niet.poffin schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:59:
Bijna 3 maanden geleden heb ik mijn Mi notebook Pro 15 inch gekocht en was tot nu toe tevreden over deze laptop (op het fan-geluid na). Nu hoor ik sinds een paar dagen de fan ratelen, wat nog erger is dan het geluid wat ie gebruikelijk maakt als de fan aanstaat. Trouwens fan staat bijna altijd aan op deze laptop ongeacht workload.
Ik hoor de ventilator dus ratelen en zonet haalde ik de laptop iets dichterbij om het beter to horen en ineens loopt de fan tegen de behuizing aan. Hebben jullie daar weleens mee te maken gehad? En wat is de oplossing hierbij? Ik zie het echt niet zitten om het helemaal naar China te gaan sturen.
En wat betreft dat ratelen, nooit gehoord bij de Pro, er valt wel veel te vinden daarover op internet over de air versie van 2017. Conclusie in dat geval is dat de fan gewoon slecht is van een bepaalde fabrikant, ofwel, hardware matige defect...
Ik ben zelf een nieuwe eigenaar van de Pro met i7 en 8gb, maar mijn overal mening nu is, batterij duur valt mij wat tegen en de fan is niet heel fijn afgesteld. Qua gaming is het wel geweldig wat zo'n ding kan
Zijn er overigens nog andere Pro eigenaren met de 602 bios?
SR+ MiC
Waar is de 602 update te vinden ? Ik wil het wel een kans geven.Shiro schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:01:
[...]
Welke bios versie zit je op? Ik heb zelf bios versie 502 en vind de fan ook nogal vaak aanslaan, terwijl het nergens voor nodig is (40c). Ik zag dat er ergens een 602 versie uit was, sommige gaven aan dat het beter is geworden en anderen weer niet.
En wat betreft dat ratelen, nooit gehoord bij de Pro, er valt wel veel te vinden daarover op internet over de air versie van 2017. Conclusie in dat geval is dat de fan gewoon slecht is van een bepaalde fabrikant, ofwel, hardware matige defect...
Ik ben zelf een nieuwe eigenaar van de Pro met i7 en 8gb, maar mijn overal mening nu is, batterij duur valt mij wat tegen en de fan is niet heel fijn afgesteld. Qua gaming is het wel geweldig wat zo'n ding kan
Zijn er overigens nog andere Pro eigenaren met de 602 bios?
Ik quote de forum post wel:harm12 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:34:
[...]
Waar is de 602 update te vinden ? Ik wil het wel een kans geven.
http://en.miui.com/forum....51743&page=12#pid26100867for anyone who is interested in BIOS 0603 for Xiaomi Notebook Pro (TM1701): http://bbs.xiaomi.cn/t-16534252
instructions can be found here: https://techtablets.com/2...vme-ssd-bios-pcie-x2-fix/
be cautious. updating your BIOS can be dangerous!
Laat het ons weten of het helpt
[ Voor 5% gewijzigd door Shiro op 15-06-2018 19:44 ]
SR+ MiC
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Tragere CPU dan een i5 6200u, DDR3 RAM geen DDR4 en ook maar een 128GB SSD.
http://cpu.userbenchmark....i5-6200U/m196956vsm367967
En hij is amper beter dan mijn paar jaar oude Dell Lattitude E6330, die je voor ca 300 euro met een 128SSD ook kunt kopen, refurbished, maar dan heb je het wel over de veel betere laptops boven de 1000 euro...
http://cpuboss.com/cpus/I...20M-vs-Intel-Core-M3-6Y30
Heb er zelf 12GB DDR3 inzitten.
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 15-06-2018 22:54 ]
Zelf maar naar 603 geflashed. Merk weinig verschil, zonder lader lijkt het iets rustiger qua hoe vaak de fan aan gaat. Maar verre van overtuigend. Ipv de fan al rond de 40c aan te laten springen hadden ze het beter rond de 45 of 50 kunnen doen... Of de fan iets minder hard laten draaien rond de 40...Shiro schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:43:
[...]
Ik quote de forum post wel:
[...]
http://en.miui.com/forum....51743&page=12#pid26100867
Laat het ons weten of het helptpost is al wel een klein maand oud.
Overall, geweldig product, maar de fan en afstelling daarvan is echt slecht van Xiaomi.
Iemand ervaring met een repaste van de notebook pro? Er is een duidelijk video met resultaten van temperaturen onder load, maar ik wil juist weten of het idle of onder browsen beter is geworden.
SR+ MiC
Bestelling via hongkong is goedkoop via europa is 875
EU express is gegerandeerd importkosten voor zover ik weet (correct me if I am wrong). Priority line daarentegen, nihil kans op importkosten, maar levering duurt wel een maand (of langer).
Zijn er mensen die Linux draaien? Ik heb naast Windows Ubuntu 18.04 geinstalleerd, alles lijkt te werken behalve de vingerprintreader krijg ik niet aan de praat. Iemand hier ervaring mee?
Klopt, bij mij was die bij Gearbest met Priority line ook 4 weken onderweg maar had geen douane kosten.OnderDeMotorkap schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:00:
Ik zou persoonlijk wachten op een aanbieding van een EU warehouse. Geen importkosten en binnen een week geleverd.
EU express is gegerandeerd importkosten voor zover ik weet (correct me if I am wrong). Priority line daarentegen, nihil kans op importkosten, maar levering duurt wel een maand (of langer).
O.R.C. Black Bulls Rugby
Via Gearbest vind ik ze ook niet echt aantrekkelijk geprijsd momenteel.
Wat betreft MacOS, ik voeg binnenkort de Notebook Pro toe aan mijn github: https://github.com/influenist/Mi-NB-Gaming-Laptop-MacOS
Helaas worden drivers voor de wifi, MX 150 en vingerprintreader niet ondersteund, anders had ik het zeker wel geprobeerd.influenist schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:29:
Geekbuying heeft over het algemeen goede deals op zowel the Air als de Pro serie. Als je vanuit HK / CN bestelt, kies dan voor Priority line om Duane kosten te voorkomen.
Wat betreft MacOS, ik voeg binnenkort de Notebook Pro toe aan mijn github: https://github.com/influenist/Mi-NB-Gaming-Laptop-MacOS
Klopt, vingerprint heeft geen enkele Mac, daarnaast is wifi intern op te lossen. Wie wilt er nu eigenlijk met een Windows werken? xDOnderDeMotorkap schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:06:
[...]
Helaas worden drivers voor de wifi, MX 150 en vingerprintreader niet ondersteund, anders had ik het zeker wel geprobeerd.
Wacht nog steeds op een echt goede deal voor de Pro variant... ;-)
Windows OS + Ubuntu + benodigde software (drivers, microsoft office, adobe master collection, etc.) En ik houd maar 160gb vrije ruimte over.
Buiten OS en software staan er geen bestanden er op.
2e ssd erin? daar is plek voor.OnderDeMotorkap schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:02:
Opslag van 256gb is wel aan de karige kant. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Windows OS + Ubuntu + benodigde software (drivers, microsoft office, adobe master collection, etc.) En ik houd maar 160gb vrije ruimte over.
Buiten OS en software staan er geen bestanden er op.
Ik zelf heb meer als genoeg met 256gb voor Windows en wat light gaming.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Ik heb er toch maar een m.2 schijfje in gedaan van 1050gb in de tweede (lege) slot. Niet de snelste, maar dat is ook niet nodig. Zelfs een 5400rpm hdd was voldoende geweest. Hiermee kan ik in ieder geval weer vooruit.psyy138 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:24:
[...]
2e ssd erin? daar is plek voor.
Ik zelf heb meer als genoeg met 256gb voor Windows en wat light gaming.
Laptop is tevens geschipped (blijkbaar vanuit Duitsland?). Als ik naar de tracking kijk is het een vliegtuig naar Nederland. We gaan het zien!
Anoniem: 1093629
€594 goede prijs?
https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html?wid=1640583
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 1093629 op 11-07-2018 21:59 ]
Ja prima prijsniveau, niet vergeten cashback te gebruiken voor nog wat terug.Anoniem: 1093629 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:07:
Gearbest - Xiaomi Mi Notebook Air 13.3 8/256GB GEFORCE MX150
€594 goede prijs?
https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html?wid=1640583
https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=12886141
Zijn er dan nog coupons om de prijs extra omlaag te krijgen? Ik heb op de pagina va GearBest zelf gekeken, deze werken allemaal niet. Volgens mij ook terecht dat ze niet werken.
Eerste keer dat ik bij Gearbest wil bestellen, vind het best spannend
[ Voor 11% gewijzigd door Loev op 23-07-2018 13:02 ]
Lees ook even de reviews over het Air 2018 model. Alhoewel er dezelfde processor als de Mi Pro inzit (i5-8250), blijkt ie toch wat langzamer te zijn dan de Mi Pro door warmteproblemen onder zware load.Loev schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:00:
Ik zie de volgende flash sale:
https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=12886141
Zijn er dan nog coupons om de prijs extra omlaag te krijgen? Ik heb op de pagina va GearBest zelf gekeken, deze werken allemaal niet. Volgens mij ook terecht dat ze niet werken.
Eerste keer dat ik bij Gearbest wil bestellen, vind het best spannend
Laptop is niet bedoeld voor zware load, maar goed dat je het opmerkt. Twijfel nu wel, kleiner formaat is wat makkelijker door het huis mee te nemen.barzi schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:18:
[...]
Lees ook even de reviews over het Air 2018 model. Alhoewel er dezelfde processor als de Mi Pro inzit (i5-8250), blijkt ie toch wat langzamer te zijn dan de Mi Pro door warmteproblemen onder zware load.
https://techtablets.com/2...k-air-13-2018-comparison/
[ Voor 9% gewijzigd door Loev op 23-07-2018 13:36 ]
Ja ik zat ook al naar die deal te kijken. Zelf ga ik liever voor de 13" btw, ik neem hem liefst onderweg privé mee voor lichte zaken, de "zware" belasting is alleen voor wat kleine vakantiefilmpjes of RAW processing. Dan is de MX150 wel handig, maar hoef ik niet per se top notch prestaties. Voor zakelijk heb ik al een Lenovo X1Loev schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:36:
[...]
Laptop is niet bedoeld voor zware load, maar goed dat je het opmerkt. Twijfel nu wel, kleiner formaat is wat makkelijker door het huis mee te nemen.
https://techtablets.com/2...k-air-13-2018-comparison/
Bedenk ook dat met een 1080p scherm op 13" je een hoger ppi hebt dan met de pro. Voor betere batterij en snelheid (cpu/gpu) moet je bij de pro zijn.
Laptop is inmiddels binnen gekomen, totale shipping bijna een maand (25 juni besteld). Opnieuw geinstalleerd met een Engelse W10 versie. Eerste indruk is in elk geval erg goed! De EU adapter/plug die ze hebben geleverd is aardig gammel, dus die zal ik (zoals anderen hebben gepost) morgen eens proberen vast te lijmen.gerwim schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:58:
Heb toch maar besloten om de Notebook Pro voor 730 EUR aan te schaffen. Daarna kreeg ik een mail met GearBest offers waar de laptop voor 696 EUR aangeboden werd. Prijs verschil zou ik terug krijgen (nog even wachten op ticket reactie).
Laptop is tevens geschipped (blijkbaar vanuit Duitsland?). Als ik naar de tracking kijk is het een vliegtuig naar Nederland. We gaan het zien!
Anoniem: 1018413
Via geekbuying uit EU warehouse, 1026 euro. Is dit een goede optie? Zoja, heb je dan kans op douanekost en welke verzendmethode zou ik dan nemen?
Bij Gearbest (even via Fok vragen aan de Gearbest persoon dmv een DM voor een speciale link) heb je geen douane kosten. Daar is ie op dit moment 933 EUR.Anoniem: 1018413 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 01:14:
Iemand nog een goede deal voor Xiaomi pro i7+16gb? Douane verzekering is rond 130 euro, wat totaal brengt op 1200 euro.
Via geekbuying uit EU warehouse, 1026 euro. Is dit een goede optie? Zoja, heb je dan kans op douanekost en welke verzendmethode zou ik dan nemen?
Speciale link? "Priority Line EU shipping" kiezen zegt het topic of is er nog een manier?gerwim schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:35:
[...]
Bij Gearbest (even via Fok vragen aan de Gearbest persoon dmv een DM voor een speciale link) heb je geen douane kosten. Daar is ie op dit moment 933 EUR.
Dat hebben ze twee weken geleden afgeschaft helaas.. Zie http://forum.fok.nl/topic/2449148Loev schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 16:57:
[...]
Speciale link? "Priority Line EU shipping" kiezen zegt het topic of is er nog een manier?
De douanekosten is nog wel van kracht voor "EU Priority Line (DPD)". Hierbij is ook een verandering opgetreden. Hierbij is dit alleen nog maar geldig bij links die zijn door ons (GearBest) zijn gepost op dit forum, zoals dat gebeurd bij Gearbest's Coupons/Deals verzameling.
Mocht je dus een product willen bestellen dat er niet tussen staat en wel gebruik maken van de douanekosten regeling. Stuur ons dan een PM of DM met de link naar het product. Dan zullen wij je een correct link bezorgen waarbij de douanekosten regeling van pas is.
Oke, dus als ik de link gebruik die Gearbest plaatst op het Fok forum bijv. https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=12886141 dan krijg wel de juiste optie?gerwim schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:20:
[...]
Dat hebben ze twee weken geleden afgeschaft helaas.. Zie http://forum.fok.nl/topic/2449148
[...]
AFAIK: ja. Voor de zekerheid kan je Gearbest altijd even een DM sturen.Loev schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:02:
[...]
Oke, dus als ik de link gebruik die Gearbest plaatst op het Fok forum bijv. https://www.gearbest.com/...wid=1349303&lkid=12886141 dan krijg wel de juiste optie?
https://www.xiaomitoday.c...-version-hands-on-photos/
will go on sale on August 16..barzi schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:08:
Iemand al meer gehoord over de Mi Notebook Pro GTX ('Mi Notebook Pro 2')?
https://www.xiaomitoday.c...-version-hands-on-photos/
Wat is jullie ervaring met de warmte en afvoer van de laptop? Wordt hij erg heet? Staat hij vaak hard te blazen ?
Ik las volgensmij ergens over een Lenovo dat hij gelimiteerd was in het wattage zodat niet de volledige power van de processor werd gebruikt. Hoe zit dat bij dit model?
En hoe zit het met garantie waar kan je terecht? Is het altijd opsturen(naar buitenland?) Of kan je hem ook fysiek ergens brengen ?
//edit. Zaterdag ontvangen en gelukkig zonder douane kosten. Eerste indruk is erg goed. Kon lachen dat Windows in het Chinees opstart en je wordt begroet door een Chinese dame. Op de gok op 'Next' klikken. Installatie naar Engels was simpel, jammer dat je alle drivers moet downloaden en de site van Mi alleen in het Chinees is qua driver support. Laptop voelt solide aan, scherm is top.
[ Voor 58% gewijzigd door Loev op 20-08-2018 10:57 ]
Dank voor jouw beschrijving. Hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van de officiële licentie?Loev schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:45:
Laptop is aangekomen in Duitsland en levering wordt gepland. Ik zie nergens iets over importkosten op de T&T site van DHL. Ben benieuwd!
//edit. Zaterdag ontvangen en gelukkig zonder douane kosten. Eerste indruk is erg goed. Kon lachen dat Windows in het Chinees opstart en je wordt begroet door een Chinese dame. Op de gok op 'Next' klikken. Installatie naar Engels was simpel, jammer dat je alle drivers moet downloaden en de site van Mi alleen in het Chinees is qua driver support. Laptop voelt solide aan, scherm is top.
http://en.miui.com/thread-585720-1-1.htmlbarzi schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:53:
[...]
Dank voor jouw beschrijving. Hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van de officiële licentie?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rxs-Yakjt0M]
[ Voor 10% gewijzigd door Loev op 20-08-2018 11:58 ]
Bij de MM een convertor gehaald, US -> EU. Kost 7 euro. Accu was wel leeg toen ik hem kreeg en de winkels waren al dicht. Dat was dus even vervelend dat ik tot de volgende dag moest wachten tot ik kon starten

Ik heb er niks bijgekregen van Gearbest, zelf gekocht. Convertor van MM is robuust maar een tikje groot.OnderDeMotorkap schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:31:
@barzi Ik heb van Gearbest een converter gekregen en deze (zoals vele anderen hier) met secondelijm vastgelijmd aan de lader. Voelt nu erg stevig aan en gebruik het al ongeveer 2 maanden zonder problemen.
Ik vind overigens het scherm niet echt stevig. Ik heb het idee dat je deze makkelijk buigt en om deze reden durf ik de laptop eigenlijk niet aan het scherm op te pakken.
Niet dat ie daarvoor gemaakt is, maar soms doe ik het per ongeluk toch om hem te draaien.
gaat om de notebook pro i7-mx150-8gb
Is het enige verschil dat er straks een gtx1050 kaartje in zit?dumbledore schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:28:
https://www.gizchina.com/...reen-coming-on-august-23/
Nieuwe generatie mi notebook pro, 23 augustus
en 8ste generatie Intel processor. De rest weten we pas over 3 dagen..OnderDeMotorkap schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:47:
[...]
Is het enige verschil dat er straks een gtx1050 kaartje in zit?
Met dit in gedachte voor morgen ben ik benieuwd of ze ook een aankondiging gaan doen voor een update van de 12.5" versie van de Air.dumbledore schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:28:
https://www.gizchina.com/...reen-coming-on-august-23/
Nieuwe generatie mi notebook pro, 23 augustus
Ben zelf in de markt voor een goed maar goedkoop laptopje en de huidige 12.5" is inmiddels een jaar geleden voor het laatst geupdate (naar de m3-7Y30), terwijl inmiddels laptops met de vernieuwde versie verschijnen (m3-8100Y, Amber Lake). De Chinese Xiaomi store geeft in ieder geval 300 rmb (€38) korting op alleen de 12.5" modellen tot en met vandaag, met morgen dus een laptop aankondiging gepland. Misschien dat ze dus oude voorraden aan het legen zijn(?)
[ Voor 3% gewijzigd door -Tim- op 22-08-2018 10:26 ]
De nieuwe Xiaomi Notebook lijkt zich meer te richten op het segment van de markt dat minder performance eist. Wel goede prijs overigens.
Is zie overal sale staan over 2 dagen. Is er dan iets speciaals op aliexpres? Lees ik nou goed dat de i5 8GB dan maar 551 dollar kost?
Het gaat hier wel om de 1ste generatie Xiaomi mi Notebook Pro. Die gaat waarschijnlijk nu in de uitverkoop omdat de 2de generatie net in de verkoop gaat.kaasaanfiets schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:47:
https://nl.aliexpress.com...999999.260.7a013c005tzpfM
Is zie overal sale staan over 2 dagen. Is er dan iets speciaals op aliexpres? Lees ik nou goed dat de i5 8GB dan maar 551 dollar kost?
Ik zou de desbetreffende winkel op ali gewoon even een berichtje sturen met de vraag.barzi schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 22:07:
Is er een optie om via AliExpress te bestellen en de douanekosten ter vermijden/verzekeren?
Maar zover ik weet niks 100%.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Dit is wel erg interessant...kaasaanfiets schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 15:47:
https://nl.aliexpress.com...999999.260.7a013c005tzpfM
Ik vraag mij af welk model de gemiddelde gebruiker dan de meeste waarde voor het geld oplevert. Ik durf bijna te zeggen dat het 'oudere' model voor $551,- de betere koop lijk als je kijkt naar de meerwaarde van de 'GTX' modellen.
Is daar ergens een overzichtje van?
Denk dat het een typische Ali-scam hack is om een lagere vanaf prijs te tonen, ook al is het product niet beschikbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 26-08-2018 18:49 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ja dat heb ik ook. Maar de sale begint ook pas over 14uur.Dima_2005 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:49:
Ik zie deze combinatie niet staan op Ali, ongeacht de combinatie krijg ik 817$ (sale price) als goedkoopste optie (op de 8GB i5)
Denk dat het een typische Ali-scam hack is om een lagere vanaf prijs te tonen, ook al is het product niet beschikbaar.
https://techtablets.com/2...mi-gaming-laptop-refresh/kaasaanfiets schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 18:36:
Wat wat is precies het verschil tussen de nieuwe en oude model dan?
Is daar ergens een overzichtje van?
De 'oude' generatie heeft een i5-8250 u en 8gb of een i7-8550u met respectievelijk 8- en 16gb RAM en een MX150 GPU.
De 'nieuwe' generatie is verbeterd op 3 vlakken
1: de GPU, dat is nu een GTX1050 Max-Q
2: De koeling. Xiaomi claimt dat de nieuwe modellen 'koeler' zijn dan de vorige.
3: De cardreader dit is nu een UHS-II spec met reads van max 312MB/s.
Verder zit er standaard nog steeds een Samsung SSD in van 256GB, is het scherm exact hetzelfde, is de RAM ongewijzigd en blijft het chassis gelijk aan de vorige generaties.
Als je niet echt geïnteresseerd bent in gaming of zware videobewerking had ik het wel geweten
Ah thanks. Ik lees wel veel problemen over een ratelende ventilator. Zou die nieuwe versie dat probleem hebben opgelost?Pr0minence schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:14:
[...]
https://techtablets.com/2...mi-gaming-laptop-refresh/
De 'oude' generatie heeft een i5-8250 u en 8gb of een i7-8550u met respectievelijk 8- en 16gb RAM en een MX150 GPU.
De 'nieuwe' generatie is verbeterd op 3 vlakken
1: de GPU, dat is nu een GTX1050 Max-Q
2: De koeling. Xiaomi claimt dat de nieuwe modellen 'koeler' zijn dan de vorige.
3: De cardreader dit is nu een UHS-II spec met reads van max 312MB/s.
Verder zit er standaard nog steeds een Samsung SSD in van 256GB, is het scherm exact hetzelfde, is de RAM ongewijzigd en blijft het chassis gelijk aan de vorige generaties.
Als je niet echt geïnteresseerd bent in gaming of zware videobewerking had ik het wel geweten
Naar alle waarschijnlijkheid wel. Ze zeggen dat er nieuwe ventilatorbladen gebruikt zijn bij deze generatie.kaasaanfiets schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:23:
[...]
Ah thanks. Ik lees wel veel problemen over een ratelende ventilator. Zou die nieuwe versie dat probleem hebben opgelost?
Het posten van referral links is niet toegestaan in dit topic, wel in Aanbiedingen en Kortingscodes