Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu bij GearBest - Mi Notebook Pro i5/8GB voor €688 (HK) - https://www.gearbest.com/laptops/pp_786412.html?wid=4
Mi Notebook Pro i7/16GB voor €986 (G-W-4 ) -
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786410.html?wid=91

Mi Notebook Air 13.3 2018 i5/8GB/256GB GeForce MX150 2GB €755.10 (China) -
https://www.gearbest.com/laptops/pp_1628411.html?wid=21
Mi Notebook Air 13.3 2018 i7/8GB/256GB GeForce MX150 2GB €842.92 (HK) -
https://www.gearbest.com/laptops/pp_1605185.html?wid=4

lightinthebox

Mi Notebook Pro i5/8GB voor €670 -
https://www.lightinthebox.com/ru/p/xiaomi-laptop-15-6-inch-intel-i5-dual-core-8gb-ram-256gb-ssd-hard-disk-windows10-mx150-2gb_p6222117.html

Mi Notebook Pro i7/16GB voor €905 -
https://www.lightinthebox.com/ru/p/xiaomi-laptop-15-6-inch-intel-i7-quad-core-16gb-ram-256gb-ssd-hard-disk-windows10-mx150-2gb_p6220537.html

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2018 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09 09:15
Dirk0s schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:50:
Ik zit eigenlijk ook in twijfel om de i7 16GB te bestellen alleen ben ik erg gehecht aan het apple besturingssysteem, iemand enig idee of dit makkelijk is om erop te laten draaien? en draait het ook soepel?
Ik zit hier ook aan te denken, gewoon omdat het kan ;)

Zal van het weekend eens proberen!

Edit: Iemand was me voor, blijkt dat er een hoop functionaliteit uitvalt, Wi-Fi, MX150, Fingerprint etc

Hier meer info: https://www.tonymacx86.co...gh-sierra-10-13-3.242724/

[ Voor 21% gewijzigd door RADRIGUZ op 04-04-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:19:
Nu bij GearBest - Mi Notebook Pro i5/8GB voor €688 (HK) - https://www.gearbest.com/laptops/pp_786412.html?wid=4
Mi Notebook Pro i7/16GB voor €977 (HK) -
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786410.html?wid=4

:) €2.10 Priority Line
De i7 8Gb voor €827,33 bij G-W-4 (eu warehouse)
https://m.gearbest.com/laptops/pp_786410.html?wid=91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:57
RADRIGUZ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:11:
[...]

Edit: Iemand was me voor, blijkt dat er een hoop functionaliteit uitvalt, Wi-Fi, MX150, Fingerprint etc

Baal ik wel van vind Windows zo 10x niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:43

psyy138

blackbulls.nl

RADRIGUZ schreef op woensdag 4 april 2018 @ 13:11:
[...]

Dirk0s schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:27:
[...]

Baal ik wel van vind Windows zo 10x niks
Volgens mij moeten jullie even dit googlen o.i.d. ); 100% compatible hackintosh laptop

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ
psyy138 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 08:04:
[...]

[...]

Volgens mij moeten jullie even dit googlen o.i.d. ); 100% compatible hackintosh laptop
Heb ik ook gedaan, en toen kwam ik die link tegen, wat logisch is. Nvidea GPU's zijn ook niet ondersteund in de officiële OSX releases. Gebruiken altijd AMD GPU's right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 19:45
Ik heb de laptop na 2 x een flash te hebben gemist uiteindelijk besteld bij Gearbest

Het gaat om de i5 variant, met flash bij HK warehouse voor 688.
Tot zo ver de positieve teksten.

Laptop is inmiddels al 4x van shipping date gewijzigd, en moet hier elke keer achteraan janken via een ticket.
Na wederom zeuren om de reden deze x kreeg ik te horen ;
oja... het is ching ming festival , vrij vertaald, ze zijn nu een week dicht!!

Nou heb ik al meerdere keren gevraagd of ze dit niet om kunnen zetten naar een EU warehouse, of in ieder geval 1 waar voorraad is.... no can do, was niet mogelijk in het systeem.

Vreemd is wel natuurlijk dat er bij elke variant die je aanklikt wel degelijk voorraad staat ( pieces ).
Waarom is het elke keer dan wachten op de manufacturer, volgens hun.

Vandaag als ultimatum gesteld:
Of je zet de order om naar EU warehouse, als coulance voor dit slechte handelen, na vlotte betaling?
Of ik cancel de order en je steek hem maar waar de zon niet schijnt :-(

Was heel enthousiast over de laptop maar Gearbest heeft dit nu bijna helemaal verknalt.

Klant is koning, dacht het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:19:
Nu bij GearBest - Mi Notebook Pro i5/8GB voor €688 (HK) - [url="https://www.gearbest.com/laptops/pp_786412.html?

Zoals ik net vertelde, HK is niet te leveren, ondanks ..... pieces op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
wouterg00 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:43:
De i7 16gb is uitverkocht bij LITB, en bij Gearbest 876 euro. Weten jullie wat de invoer kosten zijn via Expedited shipping bij Gearbest? Bij de Air laptops was dat een euro of 50, maar is dat ook bij de Notebook Pro zo?
Bij Gearbest kan je de invoerkosten terug laten storten dankzij hun service, dan moet je ze wel bestellen via een link van hun klantenservice. Is een stuk goedkoper dan uit een EU warehouse.

Ze hebben een Nederlandse officiele klantenservice op Facebook, zo kom ik hier ook op: klik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
Jacques112 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:55:
Ik heb de laptop na 2 x een flash te hebben gemist uiteindelijk besteld bij Gearbest

Het gaat om de i5 variant, met flash bij HK warehouse voor 688.
Tot zo ver de positieve teksten.

Laptop is inmiddels al 4x van shipping date gewijzigd, en moet hier elke keer achteraan janken via een ticket.
Na wederom zeuren om de reden deze x kreeg ik te horen ;
oja... het is ching ming festival , vrij vertaald, ze zijn nu een week dicht!!

Nou heb ik al meerdere keren gevraagd of ze dit niet om kunnen zetten naar een EU warehouse, of in ieder geval 1 waar voorraad is.... no can do, was niet mogelijk in het systeem.

Vreemd is wel natuurlijk dat er bij elke variant die je aanklikt wel degelijk voorraad staat ( pieces ).
Waarom is het elke keer dan wachten op de manufacturer, volgens hun.

Vandaag als ultimatum gesteld:
Of je zet de order om naar EU warehouse, als coulance voor dit slechte handelen, na vlotte betaling?
Of ik cancel de order en je steek hem maar waar de zon niet schijnt :-(

Was heel enthousiast over de laptop maar Gearbest heeft dit nu bijna helemaal verknalt.

Klant is koning, dacht het niet
Sorry voor de double post maar met zo'n houding als jij hebt moet je niet bij Chinese resellers gaan bestellen, met je 'klant is koning'. Je wil zelf voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, toch? Waarom zouden ze zeggen dat er geen voorraad meer is als er een nationale feestdag/week is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Misschien moet je niet te snel oordelen?

Als je koopt en snel moet beslissen omdat de voorraad op is, je dit dan ook doet, en later blijkt dat dit gewoon onzin is.

Dit nog acceptabel is en een verkoop truc, waar ik nog in kan komen.

Vervolgens de datum een aantal dagen wordt verzet( belofte)
Je ziet dat dit niet gehaald wordt, en vraagt dan naar de nieuwe datum..
Deze wordt weer niet gehaald omdat het wederom aan de leverancier ligt?
Dit kan toch helemala niet als je in voorraad hebt, dus gewoon 2x de leverancier de schuld geven terwijl je zelf moet leveren. Ik heb toch bij hun besteld en niet bij hun leverancier?
De 4e datum die ik kreeg bleek onhaalbaar ivm een feestweek in China/Korea. Dit snap ik, maar de klantenservice wist dit ook gewoon. Waarom wederom liegen tegen een klant.
Hij had dit toch gewoon eerlijk kunnen zeggen, maar ze geven nooit antwoord op een vraag.
Heb ook vragen gesteld over ssd slow card read, dit is een probleem bij deze laptop en kan worden opgelost door update.
Ik heb hem bij gearbest besteld dus vraag dit aan hun, of mag dit ook niet?
Gearbest verwijst me wederom naar een ander( Xiaomi zelf ), dit is prima, ook gewoon contact mee gezocht. Deze wisten me te vertellen dat dit niet zo is afgesproken en dat ik gewoon bij Gearbest moet zijn...Als ik dit vervolgens( weer ) vraag, zwijgen ze weer in alle talen.

Mag ik dan iets wat niet blij zinn met deze gang van zaken?

Dit heeft niks te maken met chinese webwinkels ed.
Ik ben vaste klant bij Xiaomi en Aliexpress en deze hebben absoluut niet dit gedrag.
Sterker nog, Xiaomi antwoord mij tot 2x toe binnen 1 uur( nee dit lag niet aan het tijdsstip )

Dus misschien niet te snel oordelen over een ander.

oja, die FB pagina ken ik ook, de gearbest klantenservice pagina is ook alleen maar een medium die reageren op goed nieuws. Bij moeilijke vragen geven ze ook eerlijk toe dat ze niks kunnen doen.
En... klein detail, deze dame was het overigens roerend met me eens, dat ik dit geen doen vind

[ Voor 7% gewijzigd door Jacques112 op 06-04-2018 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Maar nu lijkt het net of ik alleen kom te zagen , wat niet het geval is.

Ik was gewoon nieuwsgierig wat andere mensen voor ervaring hadden met deze mooie machine.

En om te zien dat er heel veel mensen hem al hebben, maakt me toch wel jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Jacques112 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 23:33:
Maar nu lijkt het net of ik alleen kom te zagen , wat niet het geval is.

Ik was gewoon nieuwsgierig wat andere mensen voor ervaring hadden met deze mooie machine.

En om te zien dat er heel veel mensen hem al hebben, maakt me toch wel jaloers
Kan je misschien tijdstippen erbij zeggen wanneer dat je de laptop besteld hebt? Nu lezen we je bericht en veronderstellen we gewoon dat je aan het melken bent omdat je laptop niet wordt verzonden na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
Momenteel ben ik al een week lang filmpjes, reviews en ervaringen aan het opzoeken om me te informeren, echter kan ik de keuze tussen i7 16GB / i5 8GB nog steeds niet maken.

Eerst wilde ik voor de i7 gaan omdat video-editing een deel van mijn studie is, en ik vaak verschillende programma's van het Adobe pakket open heb staan, dan komt de 16GB ook van pas. Voor zover ik begrijp is de i5 niet veel slechter omdat het hier een quadcore betreft, heeft de i7 ook significante invloed op de accuduur en hitteproductie?

Verder ben ik bang dat als ik de i7 ga ik wel 200 euro extra moet neertellen, maar dan over 1-2 jaar alweer een nieuwe Notebook Pro moet aanschaffen omdat er dan vernieuwde hardware beschikbaar is, en de i5 dus een veiligere investering zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47
Dennis de Vries schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:33:
Momenteel ben ik al een week lang filmpjes, reviews en ervaringen aan het opzoeken om me te informeren, echter kan ik de keuze tussen i7 16GB / i5 8GB nog steeds niet maken.

Eerst wilde ik voor de i7 gaan omdat video-editing een deel van mijn studie is, en ik vaak verschillende programma's van het Adobe pakket open heb staan, dan komt de 16GB ook van pas. Voor zover ik begrijp is de i5 niet veel slechter omdat het hier een quadcore betreft, heeft de i7 ook significante invloed op de accuduur en hitteproductie?

Verder ben ik bang dat als ik de i7 ga ik wel 200 euro extra moet neertellen, maar dan over 1-2 jaar alweer een nieuwe Notebook Pro moet aanschaffen omdat er dan vernieuwde hardware beschikbaar is, en de i5 dus een veiligere investering zou zijn.
Nouja, je moet hem natuurlijk niet vervangen als er een nieuwe versie is.. Dat mag wel natuurlijk, als je tzt denkt dat het de moeite waard is! ;) Het snelheids en hitteverschil tussen de processors is niet echt significant dus ik zou echt kijken of je het met 8gb ook redt. Anders wachten op een mooie aanbieding bij een van de chinashops! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Je aangekochte hardware zal echt niet in 1-2 jaar 'obsolete' zijn als je dat misschien bedoelt.
Kijk maar de 2600k (we zijn inmiddels bij de 8/9e generatie processoren van Intel) die nog prima meegaat.

Beetje overdreven lijkt mij om elke 1-2 jaar "verplicht" je hardware te vervangen ;)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
ComputerHoed schreef op zondag 8 april 2018 @ 00:48:
[...]

Je aangekochte hardware zal echt niet in 1-2 jaar 'obsolete' zijn als je dat misschien bedoelt.
Kijk maar de 2600k (we zijn inmiddels bij de 8/9e generatie processoren van Intel) die nog prima meegaat.

Beetje overdreven lijkt mij om elke 1-2 jaar "verplicht" je hardware te vervangen ;)
Normaal volg ik ook zeker niet de nieuwste releases, meestal koop ik pas nieuwe tech als mijn oude stuk gaat. Echter vind ik de prijs/kwaliteit van Xiaomi zo sterk dat ik het bij hen wel overweeg. Hierbij bedoel ik niet perse de hardware zelf, al zou ik graag een kleine upgrade van de MX150 zien, maar dan wel in het design van de Pro, dus niet in de vorm van de Gaming Notebook die ze nu net uitbrengen. Ik heb het dan vooral over ontwerp, zo hoop ik dat de bezels nog dunner kunnen en de keyboard layout in de toekomst verandert. (ik vind dat de enter toets uiterst rechts hoort te zitten bijvoorbeeld).

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis de Vries op 08-04-2018 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

*knip* doe even normaal

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 22-04-2018 16:20 ]

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
Ga je lekker? Mafkees.

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 22-04-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35

Bij twijfel zou ik voor de i7 16 GB gaan, zoveel geld scheelt het ook weer niet. Ik ga er vanuit dat met die hardware de laptop minimaal 5 jaar prima mee moet kunnen, tenzij je hele hoge eisen aan een laptop stelt maar dat lijkt me niet aangezien je ook de i5 8 GB overweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Dennis de Vries schreef op zondag 8 april 2018 @ 01:03:
[...]

Normaal volg ik ook zeker niet de nieuwste releases, meestal koop ik pas nieuwe tech als mijn oude stuk gaat. Echter vind ik de prijs/kwaliteit van Xiaomi zo sterk dat ik het bij hen wel overweeg
En wanneer zou je dan ooit kunnen zeggen, het is genoeg geëvolueerd?
Bezels kunnen altijd dunner, speakers kunnen altijd beter, ...
Ontwerp gaat Xiaomi zich nu niet op focussen hoor. Ze hebben een succesnummer en als ze bij hetzelfde ontwerp blijven, dan creëren ze enorme schaalvoordelen bij de fabrikant ervan.
Hun Xiaomi Notebook Pro is nog maar 1 jaar oud. Of minder? Geluk met wachten dan op een nieuw ontwerp :O
Maar als je nu al 1 week bezig bent met het zoeken naar filmpjes en reviews zegt me dat je geen jaar meer hebt.
... de keyboard layout in de toekomst verandert. (ik vind dat de enter toets uiterst rechts hoort te zitten bijvoorbeeld).
Daar pas je je wel op aan. En anders ga je voor de 13,3 inch. Daar zit ie wel uiterst rechts. Ik heb voor deze laptop nog nooit van mijn leven met QWERTY getypt. En dit gaat nu foutloos.

Kies de i7 16GB. Wat boeit die €40 in aanschafprijs. Ik heb voor mijn collega €876 betaald. Is de moeite echt niet waard om het niet te proberen en je kan zeker 5 jaar verder met de laptop. Dan kan je binnen 4 jaar zeggen, wat hebben ze nu in hun catalogus voor mijn huidige te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
bottom line schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:49:
[...]
Laptop was besteld en betaald op 26 maart
Zelfde dag was order verwerkt, tot aan status packed.
Shipment was eerst
27-28 maart
1-2 april
3-4 april
En op 5 april nogmaals gevraagd waarom dit nog niet was gebeurd.

Communicatie hierover krijg je mondjesmaat. Hooguit dat het elke x aan de manufactor ligt.

Toen ik dus na de laatste vraag 5 april antwoord kreeg, was er een feestdag.

De reden waarom ik nu zo negatief ben is dat dingen niet altijd te sturen zijn maar er totaal geen verantwoordelijkheid wordt genomen of ook maar enig begrip is voor de klant. Enigste wat er standaard komt is, andermans schuld en wees geduldig.

Ik had uiteraard ingecalculeerd dat het verzenden een aantal weken zou duren dus dat is het niet.

Ik hoop dat ik hiermee je vraag beantwoord heb.

Kan je misschien tijdstippen erbij zeggen wanneer dat je de laptop besteld hebt? Nu lezen we je bericht en veronderstellen we gewoon dat je aan het melken bent omdat je laptop niet wordt verzonden na enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij LITB de Xiaomi pro 15.6 gekocht voor €738,40 inclusief 70 euro verzekering tegen invoerkosten. 26 maart besteld, 8 april gekregen. Ik moest 180 invoerrechten, admin kosten van DHL etc betalen maar binnen een paar dagen kreeg ik dat teruggestort via PayPal. Een aanrader dus. Althans, dat dacht ik. Maar nu blijkt er op meerdere plekken backlight bleeding te zijn. Heb het aangegeven bij de klantenservice van LITB met een foto dus ik ben erg benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:37:
Bij LITB de Xiaomi pro 15.6 gekocht voor €738,40 inclusief 70 euro verzekering tegen invoerkosten. 26 maart besteld, 8 april gekregen. Ik moest 180 invoerrechten, admin kosten van DHL etc betalen maar binnen een paar dagen kreeg ik dat teruggestort via PayPal. Een aanrader dus. Althans, dat dacht ik. Maar nu blijkt er op meerdere plekken backlight bleeding te zijn. Heb het aangegeven bij de klantenservice van LITB met een foto dus ik ben erg benieuwd naar hun reactie.
Ben benieuwd hoe ze er mee omgaan, een beetje backlight bleeding is wel te verwachten langs de randjes maar het moet niet storend zijn. welk merk/type paneel zit er in je notebook pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Nu online

Dennis de Vries

Redacteur
Op een ander forum had iemand hetzelfde probleem, ze zeiden dat het geen impact had op het functioneren van de laptop en ze dus niks konden doen. Als ik jou was zou ik een lulverhaal ophangen dat je een grafisch vormgever of fotograaf bent oid, en dat je er zo veel last van hebt dat je hem nu niet betrouwbaar kan gebruiken voor je werk.

Keep us posted trouwens, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Het is wel net zo netjes om de uitkomst met Gearbest te vermelden.

Ik heb dus de laptop geannuleerd en gevraagd om refund.

Eerlijk is eerlijk, na annuleren had ik het geld binnen 24 uur terug op mijn paypal.
Dat is dus hartstikke netjes en snel ( was de handling maar zo snel geweest dan had ik hem niet geannuleerd :-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RADRIGUZ

Ik heb ook een poosje gepiekerd over welk model ik kon gebruiken, uiteindelijk besloten voor het 16gb model. En om de simpele reden dat ik er mee vooruit kan. Heb er ondertussen al diverse filmpjes op geëdit. En moet zeggen dat het super loopt. Wel gaat er nog een extra ssd in voor de footage.

Tot nu toe geen moment spijt gehad van de duurdere keuze. Gewoon omdat alles zo soepel loopt en ik verwacht er nog wel 4 tot 5 jaar mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Anno 2018 is backlight-bleeding nog steeds een ding wat voor kan komen op panelen. Imho niet iets om een refund om aan te vragen. Hoe erg is het? (foto's?)

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
De lader van mijn Pro is gestolen :(

kan iemand bevestigen dat dit een volwaardige optie is:
pricewatch unsorted: Lenovo 4X20M26272. Type oplader: Binnen, Lader compatibi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
renedis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:19:

pricewatch unsorted: Lenovo 4X20M26272. Type oplader: Binnen, Lader compatibi...
Jammer, maar dat is een prima adapter voor je pro ter vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
renedis schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:19:

Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godaxe
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-08 11:43
Heeft iemand ervaring met het opladen van zijn/haar Mi Notebook Pro met een Anker Powerport 60 W?

https://www.bol.com/nl/p/...WGD3dKHA_0.9.ProductImage

Ik lees namelijk op forums verschillende ervaringen, Werkt bovenstaande oplader wel of niet goed met de Mi Notebook Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Mss goed om de Amazon ervaringen te lezen?
https://www.amazon.com/pr...one_star&showViewpoints=0

En de features daar:
The Anker Advantage: Join the 10 million+ powered by America's leading USB charging brand.
Fast-Charging Technology: Charge any USB-C device at top speeds with the Power Delivery port (MacBook charges at 30W). In the other ports, PowerIQ intelligently recognizes your device and boosts its charging speed, up to 2.4A per port.
Five Ports: 1 USB-C port with Power Delivery and 4 standard USB ports with PowerIQ allow simultaneous multi-device charging at high speed.
MultiProtect Safety System: Keeps your devices safe with surge protection, temperature control and more advanced safety features.
What You Get: Anker PowerPort+ 5 USB-C with USB Power Delivery, instruction manual, AC cable, our worry-free 18-month warranty and friendly customer service.
Zo wie zo: als je max power aan de notebook wil geven 30 W dus... en geen 60 W en dan toch nog 4 usb poorten over om dit te doen.....
In the other ports, PowerIQ intelligently recognizes your device and boosts its charging speed, up to 2.4A per port.
Je krijgt dus nooit de max 60 W ter beschikking voor je notebook op basis van deze "features" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik heb zelf de Yojock 60watt USB-PD oplader gekocht via AliExpress. Is te koop met Europese 2-pin aansluiting en werkt prima met een Notebook Pro ipv. de bijgeleverde lader. Volledig opladen gaat in ca. 1,5u en binnen 3 kwartier zit de accu op 75%.

Is dan wel 20v/3A ipv. 20v/3.25A maar blijkbaar merk je dat verschil in de praktijk nauwelijks.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
[BoSS] schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:51:
Ik heb zelf de Yojock 60watt USB-PD oplader gekocht via AliExpress. Is te koop met Europese 2-pin aansluiting en werkt prima met een Notebook Pro ipv. de bijgeleverde lader. Volledig opladen gaat in ca. 1,5u en binnen 3 kwartier zit de accu op 75%.

Is dan wel 20v/3A ipv. 20v/3.25A maar blijkbaar merk je dat verschil in de praktijk nauwelijks.
Zou niet snel voor een China-adapter gaan, heb zelf deze gekocht "Lenovo 4X20M26272 65w usb-c adapter" bij amazon.de destijds voor 3a4 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:24
Heeft iemand nog tips waar te bestellen? Vanuit een EU magazijn, of gewoon vanuit Hongkong? En lopen er momenteel ergens acties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mvdbeld schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:53:
[...]Zou niet snel voor een China-adapter gaan, heb zelf deze gekocht "Lenovo 4X20M26272 65w usb-c adapter" bij amazon.de destijds voor 3a4 tientjes.
Voor ca 4 tientjes kan het ook "om de hoek"... Makkelijker bij mogelijk defect.

https://www.adaptersonlin...24NAeEEAQYASABEgIGPPD_BwE
Lenovo USB adapter Lenovo E-Series E550 adapter - Origineel €34,95
Aantal 1 €34,95
netsnoer-3-polig Netsnoer 3-polig €2,49
Aantal 1 €2,49

Standaard verzendkosten in Nederland zijn €4.99
Totaal €42,44 (inclusief btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Dionlinn schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:42:
Heeft iemand nog tips waar te bestellen? Vanuit een EU magazijn, of gewoon vanuit Hongkong? En lopen er momenteel ergens acties?
Heb je zelf überhaupt al gekeken?

In ieder geval;
EU magazijn of Hongkong; ligt aan de prijs en je voorkeur hoe snel je het wilt hebben.

Light in the box (LITB) of gearbest (GB) hebben regelmatig acties en zijn meestal de beste keuzes qua webshops.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dionlinn schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:42:
Heb mijn bestelling bij LiTB geannuleerd, was nl. niet op voorraad, ben ook aan het zoeken maar hij lijkt een beetje schaars momenteel, betreft de i7 16GB versie.
Denk dat het even wachten is op nieuwe voorraad, daar waar hij wel nog staat is het soms een externe verkoper en/of China/HongKong Warehouse, EU Warehouse heb ik deze (nog) niet kunnen vinden helaas.
Zoek op GearBest, BangGood en LiTB.
Hier komt soms ook wat voorbij:
Aanbiedingen
Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
[BoSS] schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:51:

Deze ook besteld, tip: met de AliExpress app 50% korting op dit specifieke item (heb hem voor +/- €22). Veiligheid blijft altijd maar de vraag, maar hij lijkt ook op een aantal plekken in de EU verkocht te worden met CE certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
Hmm,

Overal waar ik ook kijk vind ik nergens voor de 15.5" proBook de i5 +16GB ram variant.
Toch niet voor deftige prijzen.
Iemand aan idee wanneer deze terug op voorraad komen (indien ze terug komen)?
Of nog een adres waar ik deze variant wel kan vinden?

Daar ik het verschil tussen een i5 +8GB ram en i7 + 16GB ram gewoon belachelijk veel vind (en de "snellere processor in praktijk echt niet sneller is .. ) Dus 300-400 euro betalen voor 8 GB ram vind ik persoonlijk er nogal over.
Voor 1080-1100 euro kan ik evengoed naar een europees merk gaan.

En ja ik wil 16GB ram als ik één ervaring heb met mijn desktop/laptops de laatste 10 jaren is het wel dat het vooral het geheugen is dat de bottleneck vormt (en de gpu qua gaming).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Volgens mij is de Probook i5 alleen maar met 8GB ram leverbaar en niet met 16GB,
De i7 is verkrijgbaar met zowel 8GB en 16GB.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

crashtestdummy schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:02:
Volgens mij is de Probook i5 alleen maar met 8GB ram leverbaar en niet met 16GB,
De i7 is verkrijgbaar met zowel 8GB en 16GB.
Klopt, de i5 heeft alleen de 8gb variant.
En volgens mij kan je helaas het RAM ook niet uitbreiden want die zit op het moederbord gesoldeerd.
Correct me if i'm wrong

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 13:19
lightdestroyer schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:32:
Hmm,

Overal waar ik ook kijk vind ik nergens voor de 15.5" proBook de i5 +16GB ram variant.
Toch niet voor deftige prijzen.
Iemand aan idee wanneer deze terug op voorraad komen (indien ze terug komen)?
Of nog een adres waar ik deze variant wel kan vinden?

Daar ik het verschil tussen een i5 +8GB ram en i7 + 16GB ram gewoon belachelijk veel vind (en de "snellere processor in praktijk echt niet sneller is .. ) Dus 300-400 euro betalen voor 8 GB ram vind ik persoonlijk er nogal over.
Voor 1080-1100 euro kan ik evengoed naar een europees merk gaan.

En ja ik wil 16GB ram als ik één ervaring heb met mijn desktop/laptops de laatste 10 jaren is het wel dat het vooral het geheugen is dat de bottleneck vormt (en de gpu qua gaming).
Wat andere al zeiden klopt, i5+16GB wordt niet gemaakt. Maar de prijs fluctueert nogal. Ik heb een tijd lang de prijzen bekeken en uiteindelijk in Februari de i7+16GB gekocht voor (inclusief cashback) zo'n €900. De i5+8GB was toen zo'n €150 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb deze gehaald voor bij mijn notebook pro. Laadt prima en snel. Ik heb voor deze gekozen omdat de meeste een irritant korte kabel hebben. Deze is 2,5 meter, ook wel ongeveer het minimum dat ik wil hebben.

https://www.amazon.de/gp/...age_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
thescorpi0n schreef op maandag 30 april 2018 @ 16:41:
[...]

Wat andere al zeiden klopt, i5+16GB wordt niet gemaakt. Maar de prijs fluctueert nogal. Ik heb een tijd lang de prijzen bekeken en uiteindelijk in Februari de i7+16GB gekocht voor (inclusief cashback) zo'n €900. De i5+8GB was toen zo'n €150 goedkoper.
Ah hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik kwam deze variant nogal veel tegen (ali express en dergelijker) en inderdaad telkens overal "uitverkocht". Nogal logisch als deze er nooit geweest is :")
Uiteindelijk dan maar voor een andere laptop gegaan (amper zwaarder/groter wel met 16gb).
Persoonlijk vind ik de deal een stuk minder (tussen 1000-1200 euro vind je in Europa ook héél mooie laptops met betere specs) daar je als Belg sowieso een 21% tax (btw) + inklarings kosten (20 euro) + eventuele doanekosten mag slikken wat ervoor zorgt dat je minstens 200 euro er bij mag leggen.
En ja sommige leveranciers zoals DHL hebben de neiging om teveel importkosten aan te rekenen en een herberekening kan soms kostelijker zijn dan het verschil tussen het te hoge bedrag en het herberekende bedrag, hence "doanekosten".

600+150 taxen (optimistisch)= 750 Nog mooie deal
900-1000+200/250= te duur voor de slechte support (garantie) en hardware dat je krijgt. (Een mx150 gpu is toch een stuk minder dan een gtx1050 of beter dat je in deze prijs range kan vinden).
Zoals ik al eerder zei: je komt overal benchmarks tegen waar het duidelijk is dat de i7 niet beter (zelf slechter is) dus een meerprijs van 250 euro voor wat extra ram dat zijn Apple praktijken (en ja vast gesoldeerd dus je kan niet snel-snel achteraf wat ram bij prikken :()
Pas wel op, als je dus in europa blijft: Acer heeft blijkbaar de neiging om single channel ram te gebruiken (geen extra slot om zelf er dual channel van te maken). Dus dat heeft Xiaomi tenminste wel in orde.
HP heeft dan wel weer dual channel, maar een extra ssd/hdd erbij steken? Zelf voor brackets/kabels zorgen daar hp probeert te vermijden dat je zelf de upgrade doet ipv een veel duurdere variant te kopen. >:)
(Kabels/brackets kan je goedkoop op ali terug vinden)

Als je dus niet graag zelf wat prutst aan je laptop of niet kan leven met een oudere generatie laptop zoals ik uiteindelijk gedaan heb blijven deze Xiaomi laptops schitterend.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
lightdestroyer schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:41:
[...]

Ik kwam deze variant nogal veel tegen (ali express en dergelijker) en inderdaad telkens overal "uitverkocht". Nogal logisch als deze er nooit geweest is :")
Uiteindelijk dan maar voor een andere laptop gegaan (amper zwaarder/groter wel met 16gb).
Persoonlijk vind ik de deal een stuk minder (tussen 1000-1200 euro vind je in Europa ook héél mooie laptops met betere specs) daar je als Belg sowieso een 21% tax (btw) + inklarings kosten (20 euro) + eventuele doanekosten mag slikken wat ervoor zorgt dat je minstens 200 euro er bij mag leggen.
En ja sommige leveranciers zoals DHL hebben de neiging om teveel importkosten aan te rekenen en een herberekening kan soms kostelijker zijn dan het verschil tussen het te hoge bedrag en het herberekende bedrag, hence "doanekosten".

900-1000+200/250= te duur voor de slechte support (garantie) en hardware dat je krijgt. (Een mx150 gpu is toch een stuk minder dan een gtx1050 of beter dat je in deze prijs range kan vinden).
Zoals ik al eerder zei: je komt overal benchmarks tegen waar het duidelijk is dat de i7 niet beter (zelf slechter is) dus een meerprijs van 250 euro voor wat extra ram dat zijn Apple praktijken (en ja vast gesoldeerd dus je kan niet snel-snel achteraf wat ram bij prikken :()
Pas wel op, als je dus in europa blijft: Acer heeft blijkbaar de neiging om single channel ram te gebruiken (geen extra slot om zelf er dual channel van te maken). Dus dat heeft Xiaomi tenminste wel in orde.
HP heeft dan wel weer dual channel, maar een extra ssd/hdd erbij steken? Zelf voor brackets/kabels zorgen daar hp probeert te vermijden dat je zelf de upgrade doet ipv een veel duurdere variant te kopen. >:)

Als je dus niet graag zelf wat prutst aan je laptop of niet kan leven met een oudere generatie laptop zoals ik uiteindelijk gedaan heb blijven deze Xiaomi laptops schitterend.
Het verschil tussen de i5 en i7 zal inderdaad niet heel veel uitmaken, maar dat hij vaak minder snel is lijkt me een beetje sterk. De i7 is pretty much dezelfde processor maar dan met een hogere clocksnelheid en een grotere cache, dus over het algemeen zal hij wel iets sneller zijn. Maar veel is het niet inderdaad.

Ik heb mijn Notebook pro overigens uit een EU warehouse van Gearbest, dus geen gezeik met btw of inklaringskosten, en ik had hem binnen een week. Nou moet ik ook zeggen dat inderdaad puur op specs er voor een klein beetje extra wel vergelijkbare laptops zijn. Echter vind ik zelf de mi Notebook Pro wel een stuk meer high-end eruit zien en voelen dan de concurerende modellen die je voor die prijs gewoon in Nederland haalt. Voor mij was het ook wel belangrijk dat het geen bakbeest was en dat hij er ook een beetje goed uitziet, wat IMO deze heel goed doet met de compleet metalen MacBook Pro look zonder logo's en met dunne schermbezels. Ik heb destijds ook nog een Lenovo overwogen, maar die reviews waren niet geweldig en de SSD van 256GB was niet uit te breiden, plus hij was nog een goede €100 duurder, waardoor ik toch voor de Xiaomi ben gegaan.

De garantie is voor mij ook nogsteeds wel het meest heikele punt. Hij werkt al een paar maanden perfect voor mij, maar als er wel iets mis gaat ben ik wel redelijk fucked idd. De meest vergelijkbare laptop vond ik de Dell XPS series, en als ik die prijzen vergeleek vond ik voor de €700 die je anders extra moet betalen het risico wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Ik weet niet wat je hier allemaal brabbelt, maar ik heb de Xiaomi i7/16GB voor €879,15 gekocht. Inclusief een verzending/verzekermethode dat je zelf geen douanekosten zou moeten betalen.
Als Belg. Wil je dat wel eens zien te vinden in de Benelux. En prijsverschil met een i5/8GB vind ik toch erg schappelijk. €673,74 voor een 15,5 erg stijlvolle, professionele laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18:47
[...]

Mijn Pro i7/8GB heeft mij 800 euro gekost vanuit een Europees warehous, en heb dan nog eens 50 euro cashback gehad. Dus uiteindelijk 750 gekost. Dat vind je echt niet in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2022
springfield89 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Mijn Pro i7/8GB heeft mij 800 euro gekost vanuit een Europees warehous, en heb dan nog eens 50 euro cashback gehad. Dus uiteindelijk 750 gekost. Dat vind je echt niet in Belgie.
Ik ga dit topic toch maar eens volgen! Dit vind ik namelijk een leuke prijs.
Ik kom maar niet onder de €1000. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het niet dag tot dag bijhoudt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Sveninho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Ik ga dit topic toch maar eens volgen! Dit vind ik namelijk een leuke prijs.
Ik kom maar niet onder de €1000. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het niet dag tot dag bijhoudt.
Wat zoek je?
De I7/8GB staat te koop voor €750.
https://www.gearbest.com/...m_source=tt_de&aid=171752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
Voorkeur voor de 16GB, variant (als het kan waarom niet), maar thanks!
Nou heb ik hier en daar wat voorbij zien komen om ervoor te zorgen dat de douane me niet lastig valt, maar bij de laatste pagina om af te rekenen zie ik dit niet terug.
Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 23:12
Had twee weken terug een I7 8GB model gekocht uit EU warenhuis bij Gearbest voor €800.
Dat was ook wel een redelijke deal.

Heb alleen links boven in het scherm een klein beetje last van backlight bleeding.
Op de doos staat dat hij in november vorig jaar is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thescorpi0n
Sveninho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:02:
[...]

Voorkeur voor de 16GB, variant (als het kan waarom niet), maar thanks!
Nou heb ik hier en daar wat voorbij zien komen om ervoor te zorgen dat de douane me niet lastig valt, maar bij de laatste pagina om af te rekenen zie ik dit niet terug.
Zie ik iets over het hoofd?
Gearbest biedt geen douaneverzekering aan, dat is alleen bij Lightinthebox. Je kan soms wel bij Gearbest een Europees warenhuis selecteren (met G-W-x), waardoor je in principe ook geen gezeik met de douane krijgt. De prijzen fluctueren echter nogal bij Gearbest, soms zal een EU warenhuis niet duurder zijn en een andere moment verschilt het honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
thescorpi0n schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:37:
[...]

Gearbest biedt geen douaneverzekering aan, dat is alleen bij Lightinthebox. Je kan soms wel bij Gearbest een Europees warenhuis selecteren (met G-W-x), waardoor je in principe ook geen gezeik met de douane krijgt. De prijzen fluctueren echter nogal bij Gearbest, soms zal een EU warenhuis niet duurder zijn en een andere moment verschilt het honderden euro's.
Gearbest biedt dit wel ;)
Verzenden met PDM/Priority line en ze garanderen geen douanekosten.
Je ziet wel de eerste 2 weken niets van je tracking aangezien alles per boot gaat naar Engeland en daar pas je tracking begint te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
[...]

Op die manier! Ik kan me op een andere oriChinese website namelijk herinneren dat er bij de check-out een optie word geboden xx bedrag bij te betalen om zo douane kosten te voorkomen.
In dat geval wacht ik wel op een mooie EU warehouse deal! Het verschil is nu €250, nee dankjewel. 8)7
[...]

Gaat dus echt van dag tot dag. Hmm!
bottom line schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:50:
[...]

Verzenden met PDM en ze garanderen geen douanekosten.
Je ziet wel de eerste 2 weken niets van je tracking aangezien alles per boot gaat naar Engeland en daar pas je tracking begint te werken
PDM? Is dit de verzend service? Ik dacht dat DHL deze trucendoos had!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Sveninho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:51:
[...]

Op die manier! Ik kan me op een andere oriChinese website namelijk herinneren dat er bij de check-out een optie word geboden xx bedrag bij te betalen om zo douane kosten te voorkomen.
In dat geval wacht ik wel op een mooie EU warehouse deal! Het verschil is nu €250, nee dankjewel. 8)7

[...]

Gaat dus echt van dag tot dag. Hmm!

[...]

Of priority line (net gecheckt). Verzending is dan met DPD UK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thescorpi0n
bottom line schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:50:
[...]

Verzenden met PDM en ze garanderen geen douanekosten.
Ah oké, ik wist wel dat zo de kans op extra kosten zeer klein was, maar ik wist niet dat ze het ook echt vergoeden als het niet zo is.
Sveninho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:51:
Ja, dit is inderdaad de verzend service. Dit is geloof ik de 'Priority Line' optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sveninho
bottom line schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 19:54:
[...]

Of priority line (net gecheckt). Verzending is dan met DPD UK
Het is niet dat ik je niet geloof, maar zou je me erheen willen linken?
Ik kom niet verder dan;

About customs tax

Taxes may apply for imported goods/services and is regulated by the country law. GearBest is not responsible for any tax invoice charged on its products. Shipping rates are estimates and may depend on different policies and tax rates applied per country. Please contact local customs for clarity and information.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Sveninho schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:12:
[...]

Het is niet dat ik je niet geloof, maar zou je me erheen willen linken?
Ik kom niet verder dan;

About customs tax

Taxes may apply for imported goods/services and is regulated by the country law. GearBest is not responsible for any tax invoice charged on its products. Shipping rates are estimates and may depend on different policies and tax rates applied per country. Please contact local customs for clarity and information.
http://forum.fok.nl/topic/2428267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Nog steeds in twijfel over welke laptop ik nu moet pakken. Mijn voorkeur blijft voor Mac alleen de prijs daarvan is natuurlijk stuk hoger.

Nu twijfel ik om de gok te wagen via Eglobalcentral:

https://www.eglobalcentra...rsie-v-s-toetsenbord.html

of de Xiaomi en dan helaas met windows:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786411.html?wid=1349303

Nu ben ik qua spes vergelijken niet al te goed, dus vandaar de vraag: Is de Xiaomi hierin veel beter dan de Apple? Het werk geheugen is idd 8 om 16 dus daarin wint de Xiaomi dik, maar de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Dirk0s schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:48:
Nog steeds in twijfel over welke laptop ik nu moet pakken. Mijn voorkeur blijft voor Mac alleen de prijs daarvan is natuurlijk stuk hoger.

Nu twijfel ik om de gok te wagen via Eglobalcentral:

https://www.eglobalcentra...rsie-v-s-toetsenbord.html

of de Xiaomi en dan helaas met windows:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_786411.html?wid=1349303

Nu ben ik qua spes vergelijken niet al te goed, dus vandaar de vraag: Is de Xiaomi hierin veel beter dan de Apple? Het werk geheugen is idd 8 om 16 dus daarin wint de Xiaomi dik, maar de rest?
Als je houd van toetsen die klem gaan zitten en dan genaaid worden door support, dan zou ik voor de Apple gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
ComputerHoed schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:53:
[...]

Als je houd van toetsen die klem gaan zitten en dan genaaid worden door support, dan zou ik voor de Apple gaan.
Waarom zouden de toetsen klem gaan zitten?
Heb nu ook een macbook pro wel is waar via apple zelf, maar na 6 jaar nog steeds heel tevreden mee, alleen begint hij steeds slomer te worden en daarom denk ik dat het tijd is voor een nieuwe :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Macbook pro alleen de prijzen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk0s op 07-05-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Dirk0s schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Waarom zouden de toetsen klem gaan zitten?
Heb nu ook een macbook pro wel is waar via apple zelf, maar na 6 jaar nog steeds heel tevreden mee, alleen begint hij steeds slomer te worden en daarom denk ik dat het tijd is voor een nieuwe :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een Macbook pro alleen de prijzen 8)7
https://www.cultofmac.com...problems-recall-petition/
Meerdere reports en een welbekend probleem.

Dus dat hierboven + i5 t.o.v. i7

Keuze is naar mijn weten vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
ComputerHoed schreef op maandag 7 mei 2018 @ 15:59:
[...]

https://www.cultofmac.com...problems-recall-petition/
Meerdere reports en een welbekend probleem.

Dus dat hierboven + i5 t.o.v. i7

Keuze is naar mijn weten vrij eenvoudig.
Maar ik heb zo hekel aan windows haha, dat is de enige reden waarom ik niet voor de Xiaomi zou gaan. De rest boeit me niet zo, dan wil ik gewoon het liefst de beste/snelste.

Overigens gaat je artikel over de Macbooks, en diegene die ik op het oog heb is een Macbook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
springfield89 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Een Model met "kras in de doos" voor 660 euro gevonden (8gb-hp ram uitbreidbaar, 200gr zwaarder wellicht door de gtx1050 ipv mx150 gpu) maar uiteindelijk voor 960 euro gegaan (GTX1060 + i7 7700hq + 16gb ram)
Het is appel en peren (totaal niet te vergelijken, zwaarder (volle 500gr en lader van nog eens 500gr en gaat maar 3-4 uur op batterij mee) maar een gelijkwaardige laptop kan je echt wel in België op de kop tikken als je maar wat open staat voor retour/beschadigde verpakkingen. (de 660 euro optie)
En ja tis ook rondzoeken en nemen wat je kan vinden.

In realiteit zijn die verpakkingen er beter aan toe dan mijn pakketten die ik vaak via Bpost mag aannemen "nieuw" :/
En wellicht "schommelen" de prijzen effectief maar ik zocht wel expleciet naar een 16gb variant en niet een 8gb. Die heb ik nog nergens in een maand tijd onder de 1000 euro gezien. En voor die prijs wou ik doane/garantie/.. risico niet langer mee lopen.

Let op Xiaomi biedt mooie laptops aan: zeker met gewicht/accu duur + goed scherm als positieve punten. Echter is het prijsvoordeel noppes als je voor de 16gb variant gaat :(
Nochmaals zo spijtig dat het geheugen vast gesoldeerd is. Anders kocht je gewoon de 8gb variant zonder discussie en vervang je zelf de ram. Ik snap best dat men niet de "'ruimte" hiervoor heeft in de kleinere varianten maar de 15" versie heeft echt wel genoeg ruimte voor 2 ram sloten.
Andere fabrikanten lukt het hun namelijk wel in dezelfde dimensies (buiten Acer dan anno 2018 single channel ram laptops durven uitbrengen .. )

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:25
De snelheid vanuit Gearbest is goed. Op 26 april besteld vanuit Hongkong. Vandaag, 11 dagen later, geleverd.

Alleen jammer dat DPD het pakket achterom in de tuin in de zon legt. Achterom is prima, maar in de kussenbox had natuurlijk ook gekund.

Eerst maar eens opladen en dan kijken hoe ie bevalt.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Hallo, sinds een aantal weken/maanden trotse bezitter van de i5 variant.

Echter van de 1 op andere dag werkt vingerafdruk unlock niet meer.
Vinger wordt totaal niet herkend, ook kan ik er geen 2e aan toevoegen.
Het lijkt wel of het uitstaat of defect is

Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
Mijn dank zou groot zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Jacques112 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:23:
Hallo, sinds een aantal weken/maanden trotse bezitter van de i5 variant.

Echter van de 1 op andere dag werkt vingerafdruk unlock niet meer.
Vinger wordt totaal niet herkend, ook kan ik er geen 2e aan toevoegen.
Het lijkt wel of het uitstaat of defect is

Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen?
Mijn dank zou groot zijn
Ik had dat een tijd terug ook, moest de elan fingerprint driver updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
thanks, ben direct aan het kijken , maar via update in apparaatbeheer ziet hij deze niet.
Kam je aangeven waar je deze vandaan hebt gehaald?

Edit:

heb je hem hier vandaan?

http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/15/

Als ik deze probeer zegt hij zijn al geinstalleerd

Edit 2:

grote windows 10 update gehad, nadat ik check voor updates deed, nu werkt hij weer _/-\o_

[ Voor 76% gewijzigd door Jacques112 op 14-05-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:24
Jacques112 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:54:
thanks, ben direct aan het kijken , maar via update in apparaatbeheer ziet hij deze niet.
Kam je aangeven waar je deze vandaan hebt gehaald?

Edit:

heb je hem hier vandaan?

http://www.mi.com/service/bijiben/drivers/15/

Als ik deze probeer zegt hij zijn al geinstalleerd

Edit 2:

grote windows 10 update gehad, nadat ik check voor updates deed, nu werkt hij weer _/-\o_
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en voor welke prijs? En hoe je ervaar je het gebruik van de Xiaomi mi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Dionlinn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:21:
[...]

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht en voor welke prijs? En hoe je ervaar je het gebruik van de Xiaomi mi?
ik heb hem gekocht vna Gearbest, maar wel via een mp medewerker.
Er zitten er een aantal op mp die je info kunnen geven en die je attenderen op een aanbieding

Ik heb gekocht voor 736 , dit is hoger omdat ik per se uit europa warehouse wilde.

Mijn ervaring is echt TOP. fijn keyboard, mooi groot scherm.
Snelle boot, erg snelle vingerafdruk unlock .... kortom echte aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Zijn er nog berichten uitgekomen voor een nieuwe variant? Wil hem eigenlijk bestellen maar wacht liever tot er een nieuw is en dus deze goedkoper kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

barzi schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 17:34:
Zijn er nog berichten uitgekomen voor een nieuwe variant? Wil hem eigenlijk bestellen maar wacht liever tot er een nieuw is en dus deze goedkoper kan krijgen.
Nee, alleen die xiaomi mi gaming laptop is tussendoor uitgekomen.
Anders even zelf googlen ;) 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik zit te wachten op de 600+- prijzen voor de i5, is alweer een tijdje geleden helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skapke
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 09:37
Twanofzo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:00:
Ik zit te wachten op de 600+- prijzen voor de i5, is alweer een tijdje geleden helaas :/
Same! We moeten nog wel even geduld hebben denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 15:47

oer

Op vakantie is mijn 13.3” scherm helaas gebarsten :( Kan op ebay/aliexpress wel een nieuw scherm vinden, maar ben een beetje bang om dit zelf te doen zonder duidelijke guide. Bovendien wil ik de kosten op de reisverzekering claimen. Weet iemand misschien een bedrijf die hem zou kunnen fixen of andere tips voor de verzekering? Ze vragen nu om een reparatienota/onherstelbaarheidsverklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacques112
Skapke schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 22:30:
[...]

Same! We moeten nog wel even geduld hebben denk ik..
Ik heb veel contact gehad met iemand die contantpersoon is op MP voor gearbest. hij wist me te vertellen dat die prijzen er niet zo heel snel meer komen.... daar zat zo weinig marge op dat dit niet meer mogelijk was, werd me verteld. Daarom heb ik hem later bij een andere flash gekocht voor iets meer.

Ps, de gaming laptop is wel erg aan de prijs voor een xiaomi product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skapke
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-08 09:37
Jacques112 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb veel contact gehad met iemand die contantpersoon is op MP voor gearbest. hij wist me te vertellen dat die prijzen er niet zo heel snel meer komen.... daar zat zo weinig marge op dat dit niet meer mogelijk was, werd me verteld. Daarom heb ik hem later bij een andere flash gekocht voor iets meer.

Ps, de gaming laptop is wel erg aan de prijs voor een xiaomi product
Hmm das balen, toch is er nu wel weer zo'n coupon (https://monkeyecho.com/da...nition-available-coupons/) voor $799. Helaas niet geldig in Nederland, maar wel Belgie bijvoorbeeld. Je verhaal klinkt logisch, maar ik blijf hopen op een nieuwe actie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Geen referralcodes*

[ Voor 113% gewijzigd door DaMarcus op 01-06-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
De oude versie unfortunately ;(

[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 01-06-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Twanofzo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:02:
[...]

De oude versie unfortunately ;(
Het 2018 model heb ik nog zelden te koop gezien, maar die zal ongetwijfeld veel duurder zijn dan dit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
Dejagan schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 15:01:
[...]

Het 2018 model heb ik nog zelden te koop gezien, maar die zal ongetwijfeld veel duurder zijn dan dit. ;)
Hij is zeker wel al te koop. De 13 inch is op 1 of andere manier altijd 2 a 300 euro duurder dan de grotere broer 15.6 inch om 1 of andere reden. Er zijn in het algemeen maar 3 dagen dat dit 2018 model voor 600 euro te koop is terwijl de 15 inch heel vaak voor deze prijs te koop is... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Twanofzo schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:07:
[...]Hij is zeker wel al te koop. De 13 inch is op 1 of andere manier altijd 2 a 300 euro duurder dan de grotere broer 15.6 inch om 1 of andere reden.
Kleiner bouwen = duurder bouwen normaliter....niet iets bijzonders dus.

@Verwijderd Een i5 7200U gaat al meer dan een jaar mee, prima ding maar voor die prijs (nu al weer 638 eruo..)
ga je hem toch niet uit China halen? Wat geeft dan de doorslag? De prijs? Hmmmm....
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13ISK 80V0002QMH
Deze heb je in NL voor 649 euro.
Specs vrijwel hetzelfde.
Voor garantie/service zou ik mijn keuze al weten...

[ Voor 40% gewijzigd door route99 op 27-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanofzo
route99 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:34:
[...]
Kleiner bouwen = duurder bouwen normaliter....niet iets bijzonders dus.

@Verwijderd Een i5 7200U gaat al meer dan een jaar mee, prima ding maar voor die prijs (nu al weer 638 eruo..)
ga je hem toch niet uit China halen? Wat geeft dan de doorslag? De prijs? Hmmmm....
pricewatch: Lenovo IdeaPad 510S-13ISK 80V0002QMH
Deze heb je in NL voor 649 euro.
Specs vrijwel hetzelfde.
Voor garantie/service zou ik mijn keuze al weten...
De doorslag is, is dat het Xiaomi is en ik dus, net als velen een Xiaomi willen. Puur voor de clean looks en iet wat MacBook feeling voor een redelijke prijs. Verder is die Lenovo totaal niet te vergelijken met het 2018 model van de Xiaomi Notebook Air 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mi Air 13.3 GEFORCE MX150 i5/8GB voor €601.87 GW4,GW5
Coupon GW4 - GBAIR13GW4
Coupon GW5 - GBAIR13GW5
Hier stond een referrallink.
Mi Pro GEFORCE MX150 i5/8GB voor €722.35 HK
Coupon - GBMAYCO17

[ Voor 111% gewijzigd door DaMarcus op 06-06-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 16:08
Als de notebook pro i5 weer rond € 650,- kost, bestel ik het. Dus mocht iemand een kortingscode oid hebben, zou ik het waarderen als het hier gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik ben zelf op zoek naar de Notebook Pro i7/MX150, mocht iemand hier korting op zien zie ik het ook graag!

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Twanofzo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:43:
[...]De doorslag is, is dat het Xiaomi is en ik dus, net als velen een Xiaomi willen. Puur voor de clean looks en iet wat MacBook feeling voor een redelijke prijs. Verder is die Lenovo totaal niet te vergelijken met het 2018 model van de Xiaomi Notebook Air 13.
Het ging toch om het i5 7200U model en niet om het 2018 model.... ? Maak de discussie niet innodig verwarrend.
Hopelijk is het 2018 model dan "beter" dan de Lenovo, maar als ik de prijs en de CPU en zo weet kan ik ook weer een betere laptop opzoeken om mee te vergelijken, das dan wel zo eerlijk, toch?
Maar das een andere discussie.....
de doorslag is, is dat het Xiaom
Niet alle autos van zelfs een top merk zijn net zo goed als hun beste auto... Dit heeft veel weg van een tunnelvisie....
Baseer je op feiten ipv een gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• influenist
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-01 00:10
Mocht iemand zijn notebook air 12.5 7y30 willen omzetten naar een Hackintosh, dan kan dit:
https://github.com/influenist/Mi-NB-Gaming-Laptop-MacOS/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Waar is de Xiaomi Air 12 nog voor een normale prijs te koop? Hij is nergens beschikbaar onder de 500 euro, terwijl hij een jaar geleden bij gearbest nog 380 euro was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

shadvet schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:12:
Ik ben zelf op zoek naar de Notebook Pro i7/MX150, mocht iemand hier korting op zien zie ik het ook graag!
Notebook Pro i7/MX150 8/256 - €792 geweldige prijs

[ Voor 21% gewijzigd door DaMarcus op 06-06-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 08:38:
[...]

Notebook Pro i7/MX150 8/256 - €792 geweldige prijs
Ga 'm vanavond bestellen, bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door DaMarcus op 06-06-2018 13:20 ]

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
shadvet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Vergeet Yazing niet dan heb je nog 50 euro cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
springfield89 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:53:
[...]

Vergeet Yazing niet dan heb je nog 50 euro cashback
Wat is dat, Yazing?

Weet iemand of je douanekosten alleen terug kan claimen wanneer je met paypal betaalt of kan dit ook wanneer je met creditcard betaalt?
Ik was namelijk van plan om creditcard te gebruiken omdat daar zelf ook een verzekering achter hangt.

[ Voor 37% gewijzigd door shadvet op 04-06-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
Een cashback site, https://yazing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
@shadvet
Het wordt verzonden vanuit GW4 (Europese warehouse), dus douaneverzekering is niet nodig.

@springfield89
Hoe werkt dat met Yazing? En is dat een beetje betrouwbaar. De laptop wordt zo wel heel interessant voor minder dan € 750,-. Sta op het punt om de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
OnderDeMotorkap schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:18:
@shadvet
Het wordt verzonden vanuit GW4 (Europese warehouse), dus douaneverzekering is niet nodig.

@springfield89
Hoe werkt dat met Yazing? En is dat een beetje betrouwbaar. De laptop wordt zo wel heel interessant voor minder dan € 750,-. Sta op het punt om de knoop door te hakken.
Account aanmaken en dan op de yazing site zoeken naar gearbest en via daar naar de gearbest website gaan. En dan gewoon je bestelling doen. Uitbetaling gebeurt op je paypal account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
Thanks @springfield89 en @Verwijderd

Ik heb 'm zo net besteld, hopen dat het goed gaat met de cashback. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnderDeMotorkap
shadvet schreef op maandag 4 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Is het gelukt met bestellen? De aanbieding is namelijk al voorbij.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Let op:
Het posten van referral links is niet toegestaan in dit topic, wel in Aanbiedingen en Kortingscodes