Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bvapple
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-02 11:49
Mede-auteur:
  • Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:41

Dejagan

Xiaomi zette met de Mi Notebook Air een eerste stap op de markt van de Notebooks.
Ondertussen heeft Xiaomi al meerdere modellen, in 3 verschillende schermgroottes. 12" 13,3" en 15,6"
De grote verschillen zitten hem naast de schermgroottes in de CPU die steeds vernieuwd wordt naarmate er een nieuwe generatie Intel Core processor gelanceerd wordt.
Verder zijn de notebooks ook nog in verschillende kleuren te verkrijgen.

Schermgroottes12 inch - 13,3 inch - 15,6 inch
CPU12,5" Intel Core m3 processor M3-6Y30 en M3-7Y30
13,3" Intel Core i5-6200U (2016), i5-7200U (2017 fingerprint)
13,3" Ultimate Edition: i7-6500U
13,3" Fingerprint Sensor: i7-7500U
15,6" Notebook Pro: i5-8250U en i7-8550U
GPU12,5": Integrated Graphics
13,3": NVIDIA GeForce GT940MX (i5-6200U) - NVIDIA GeForce MX150 (i5-7200U)
13,3" Ultimate Edition: NVIDIA GeForce GT940MX
13,3" Fingerprint Sensor: NVIDIA GeForce MX150
15,6" Notebook Pro: NVIDIA GeForce MX150 (beide modellen)
RAM12,5": 4 GB DDR3L (SODIMM) (M3-6Y30) - 4 GB of 8GB DDR3L (M3-7Y30)
13,3": 8GB DDR4L (SODIMM) (alle modellen)
13,3" Ultimate Edition (SODIMM): 8GB DDR4L
13,3" Fingerprint Sensor: 8GB DDR4L (SODIMM)
15,6" Notebook Pro: 8GB of 16GB DDR4L (SODIMM
SSDIn alle modellen is er keuze tussen 128 GB of 256 GB SSD. In alle modellen zijn zowel een M.2 PCIe slot als een M.2 SATA slot aanwezig. De 13,3" en 15,6" hebben een Samsung PM951 (2016) of PM961 PCIe SSD. De 12,5" heeft standaard een SATA M2 SSD, de vrije slot kan gebruikt worden voor een tweede harde schijf.
NetwerkAllemaal 802.11 a//b/g/n/ac WiFi en Bluetooth 4.1
OS en OfficeEr wordt een Chinese versie van Win10 geleverd. Via deze handleiding kom je te weten hoe je hem in het Engels kan instellen zonder verlies van je licentie. De office licentie die bij de Notebook Pro krijgt kan je overzetten door Freakster86 in "[Mi Notebook Air] Aankoop, levertijden en prijzen" te volgen
Connectivity12,5": 1x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3": 2x USB 3.0 - USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Ultimate Edition: 2x USB 3.0 - 1x USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port
13,3" Fingerprint Sensor: 2x USB 3.0 - 1X USB 3.1 Type-C - HDMI - 3,5 mm audio port - Fingerprint Sensor
15,6" Notebook Pro:
Drivers Drivers zijn hier te vinden. (helaas Chinees maar de plaatjes geven duidelijk genoeg aan welke driver het is. ;) )
AankoopkanalenTe koop via de gekende verkoopkanalen (bv. Banggood - Gearbest - iBuyGou). Deze zijn voor diverse tweakers in ieder geval betrouwbaar gebleken voor de levering.
Probleem met verloopadapterIn het topic werd regelmatig gemeld dat de verloopadapter van de Chinese stekker naar de EU stekker los zit. Dit kan opgelost worden door een beetje secondelijm of door het volgende SolidWorks stukje aan te kopen via deze link op eBay. Heb je het geluk in bezit van een een 3d printer te zijn? Dan kan je hier de modelbestanden vinden voor dit verloopstukje!
Type-C opladersHet is opletten geblazen met het gebruik van third party Type-C adapters. Best kies je een adapter die goedgekeurd is door Benson Leung die ze allemaal test, er zijn namelijk laders in omloop die niet voldoen aan de standaarden en daardoor niet werken of erger! Wel zijn de Anker Powerport+ en Dell en Lenovo usb chargers aanraders. Check zeker deze post in het topic WeaZuL in "Mi Notebook Air"
Kortingsbonnen GearbestEen verzameling van kortingsbonnen bij Gearbest kan je vinden op deze pagina van het Fok! forum Met dank aan @2green voor deze tip.
Gearbest NL HelpdeskGearbest heeft een Nederlandse medewerker die helpdesk zaken oppakt op het Fok! forum wat sneller en vooral duidelijker antwoord geeft bij verzendingsvragen. :)
CE-keurmerkEr is op deze laptop geen CE-keurmerk aanwezig en eventueel kan de douane dit in principe hierdoor gaan tegenhouden. Je zit echter wel veilig aangezien je "ter goeder trouw" koopt en als je met PayPal betaalt krijg je je geld terug indien je laptop niet geleverd wordt. Hier op Tweakers hebben we echter nog niemand gehoord wiens laptop niet geleverd werd door de CE-keuring die ontbrak.

Terug naar Inhoudsopgave

• Hoeveel douanekosten komen er nog bij? Dat is niet van tevoren te zeggen, ga uit van een worst-case scenario van ongeveer 25% van het aankoopbedrag, in het topic rapporteren de meeste mensen zo'n 50 euro aan extra kosten. Geluk hebben kan natuurlijk altijd! :)
    http://www.invoercalculator.nl/ kan je de precieze invoerkosten berekenen, die je in het ergste geval moet betalen.
  • Welke verzendmethode is het snelst / geeft het minste kans op douanekosten? Dit verschilt per leverancier, meestal staat bij de leverancier de geschatte verzendduur aangegeven per verzendoptie.

Lightinthebox: Tip: Neem de douaneverzekering! 8) De personen die hier hebben besteld hebben allemaal een flinke rekening gehad (maar deze krijg je dan terug).
    Gearbest: Beste neem je de Priority Line EU shipping, deze kan wel een maand duren maar heeft een minieme kans op douanekosten. Tracking wordt pas actief als de laptop in de UK is maar hij is wel onderweg daarheen voor dit gebeurt, dus geduld is wel een vereiste ;). Gearbest DHL is enorm snel maar reken op zo'n 70 euro extra douanekosten (en je kan pech hebben met meer).
    Overige: Vraag bij twijfel vooral in het topic om ervaringen. :)

Zoals jullie ongetwijfeld al gemerkt hebben ben ik geen held in Topic startposts maken (zeker niet als je kijkt hoe lang ik het al beloofd heb ;-) ). Als iemand hem wil verbeteren, aanvullingen heeft,... Gelieve mij een berichtje te sturen dan maak ik je beheerder.
Het is absoluut niet simpel om alle versies van de laptops bij te houden en specs vinden is niet altijd even simpel. Laat me dus gerust iets weten ! Ook ben ik geen held in het maken van een mooie lay-out in UBB-code dus:
Met dank aan @rens-br voor de lay-out !

VersieDatumAanpassingen
V1.01/10/2017Topic aangemaakt
V1.129/11/2017Meer info over verzendwijzes

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 22% gewijzigd door Bvapple op 27-12-2017 09:03 ]

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mooie openingspost, bookmarked! Hoop dat er snel weer aanbiedingen van 550-580 euro voor de 13,3 fingerprint langskomen. Die heb ik de destijds gemist en sindsdien alleen aanbiedingen van 100 euro hoger gezien.

Ontopic: hier vind je regelmatig nieuwe Gearbest coupons.

[ Voor 22% gewijzigd door wian op 02-10-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 10:13

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

..
aalekss schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:30:
Zojuist DPD gesproken. Gearbest heeft alleen een label aangemaakt maar nooit iets verzonden. Kortom sinds 14 september lijkt er dus helemaal niets te zijn gedaan. :-(

Dit topic moet officieel gaan over de notebook. Daarom vermeld ik er bij dat ik een mooie case hier heb gekocht voor mijn 12,5 inch. Bevalt erg goed.

http://www.ebay.nl/itm/No...ksid=p2057872.m2749.l2649
Ik heb ook op 14 september een 12.5inch besteld en betaald, echter staat hij onder mijn account onder "not shipped". Na een ticket krijg ik het volgende antwoord:
Dear WeaZuL,

Thank you for contacting Gearbest about your order.

We are in the business of processing your order now. However, please note the item 189917204 * 1 , Xiaomi Air 12 Notebook is currently on back order.

In this case we can offer you 3 options:

Option 1: Wait a little longer.

We expect to be back in stock within 10-15 working days if there is no delay on supplier's side. Once we ship it we will send you an email with the delivery information.

Option 2: Exchange for another item of your choice.

Please send us the link of the product you would like to choose instead.

If there is any price difference with the original item, we will either refund it to you on your Wallet or send you an invoice to cover the difference.

Option 3: Cancel and refund.

We can refund you and reward you with extra points(e.g. If your refund is USD 1=2 points, USD 3=3*2 points=>get 6 points etc). This amount can be used for your future orders.

To know more about your Wallet click here: http://www.gearbest.com/about/gb-wallet.html

Refunds to your online Wallet can be completed within 24 hours.

Please let us know which option you decide.

Thank you for your patience and understanding.

Best regards,

Bob
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/
Beetje jammer dat a. ik hier zelf achteraan moet gaan om er uberhaubt achter te komen dat de laptop in backorder staat en b. ik geen fatsoenlijk alternatief voorgeschoteld krijg, ondertussen hebben ze al meer dan drie weken het volledige aanschafbedrag, service gericht ho maar.

Ik mis optie nr. 4, te weten: Send me a golden replacement 12.5inch for the same price. 8)7

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Welke versie heb je besteld ? Ik heb de 4GB RAM + 128 GB SSD in het China warehouse besteld op 21/09 en deze zou moeten verzonden zijn. Bij DPD UK staat wel nog steeds niks en staat er dat ze het verwachten in Southall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De mijne ook besteld op 14 september. Staat nog steeds op wachten op ontvangst in Southall...
Erg vervelend. Enige andere feedback krijg je ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Met andere woorden is de melding "shipped out" daarom nog niet echt "shipped out" maar gewoon een melding aan DPD. Dat is inderdaad niet echt zo klantvriendelijk. Ben benieuwd wanneer hij zal binnenkomen maar ik leg mijn verwachtingen alvast niet hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:04
Ik heb op 11-09 de 13" versie besteld. Sinds 15-09 de status "in transit" gearbest geeft alleen aan dat ik tot 12-10 moet wachten....lekker dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensM
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-08 12:59
Ik heb op 20-09 de 13'' versie besteld. Op 28-09 kreeg ik de mail dat m'n order verstuurd was, maar bij DHL staat alleen 'Shipment information received', dus ik neem aan dat hij nog niet op de post is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauchbaum
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-07 13:42
Ik heb op 25 september de 12'' 128GB besteld via Gearbest + DPD. Ook nogsteeds niet verzonden en enkel het bericht gekregen dat het product weer op voorraad is binnen 7-15 werkdagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Voor de tweakers die hem al binnen hebben, het zou andere tweakers helpen als jullie het warehouse, shipping methode en douane kosten zouden melden. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
@rauchbaum Uit welk warehouse komt die van jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-12-2023
Is de 4gb ram voldoende om vlot youtube in hd te bekijken/aangenaam te surfen met meerdere tabs open? (Ik heb het over de 12,5' versie met the 2017 processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier 8 sept besteld 13.3 i5 6200u verzending naar belgie
11/9 tracking nummer gekregen dat nog steeds 'Shipment ready to be shipped' staat
15/9 kreeg ik dan plots opnieuw mail dat mijn pakket verzonden was met nieuw tracking number dat staat sinds 15/09 in transit. :
Friday 09/15/2017 09:58 AM Chronopost France Inbound linehaul scan Scan location : TETHYS

Bizar allemaal. Ik kan ook barcode gebruiken bij belgische dpd daar staat hij onderweg (roissy cedex)

Bij chronopost zeggen ze me dat dit inderdaad niet normaal is maar dat ik de verzender moet contacteren niet hen (zij mogen contractueel zelf niets doen zeggen ze me)
Gearbest zegt dat ik moet afwachten dat het pas na 1 maand is dat ze actie ondernemen dus op 12/10

afwachten is de boodschap waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-07 10:31
gaat ook niet goed hier, ben benieuwd of we nog iets gaan ontvangen
Besteld 14 sept
Gearbest : 24 sep ship out , gisteren op de chat":

ron: so you escure it been send to the uk?
Hassan: I confirm that it has been dispatched and left China and it's on its way to you.
Hassan: If you are looking for more updates.
Hassan: You will need to wait for another 3-5 business days for the tracker to update.

Mailing from DPD UK vandaag.
Hi Ron,

As your parcel is being delivered in the Netherlands, I’ve forwarded your email to our International Exports Team, who deal with all deliveries being made outside of the United Kingdom. As such, they will be better equipped to assist you with this matter. They’ll be in touch with you shortly.

You can contact our Exports Team directly by phone to 08453003500 or 01213364880 or alternatively by email to dpd.exports@dpd.co.uk.

DPD Nederland vandaag
Goedemorgen ,

Zoals ik het nu zie is het pakket nog bij de afzender. Het pakket is dus nog niet overgedragen aan DPD. Ik raad u aan contact op te nemen met uw verzender zodat deze alsnog overgedragen wordt.

ron

En nu deze mail uit UK, dus gearbest heeft het niet verstuurd dus
I can see that it doesn't appear that your parcel has been provided to DPD from the parcel senders yet.

As such, I'd advise that you contact them for an update on the parcel status, as until the parcel's been received by DPD, we have no tracking details as to it's physical location.

[ Voor 13% gewijzigd door sterremos op 03-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dear Smultie,

We feel very sorry for any inconvenience and unfortunate delay in answering your complaint.

Occasionally, there might be a slight delay before the package(s) become trackable while they are being logged by the respective shipping company.

Unlike DHL or FedEx, standard mail companies cannot promise an accurate shipping duration so that the tracking information will not always up-to-date.

About your order, we have urged the shipping agent to update tracking information as soon as possible.

Please take it easy, the information might have not been updated timely on internet, however, it does not affect transportation.

The delivery time is 10-25 business days. If you still have not received the package by Oct 18, please kindly contact us again and we will trace the package for you.

If any other concerns, please feel free to contact me.

Best Regards
Sibyl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:40:
hier 8 sept besteld 13.3 i5 6200u verzending naar belgie
11/9 tracking nummer gekregen dat nog steeds 'Shipment ready to be shipped' staat
15/9 kreeg ik dan plots opnieuw mail dat mijn pakket verzonden was met nieuw tracking number dat staat sinds 15/09 in transit. :
Friday 09/15/2017 09:58 AM Chronopost France Inbound linehaul scan Scan location : TETHYS

Bizar allemaal. Ik kan ook barcode gebruiken bij belgische dpd daar staat hij onderweg (roissy cedex)

Bij chronopost zeggen ze me dat dit inderdaad niet normaal is maar dat ik de verzender moet contacteren niet hen (zij mogen contractueel zelf niets doen zeggen ze me)
Gearbest zegt dat ik moet afwachten dat het pas na 1 maand is dat ze actie ondernemen dus op 12/10

afwachten is de boodschap waarschijnlijk
dit zijn exact dezelfde meldingen die ik gehad heb...wel verzending naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensM
Heb net een smsje van DHL gehad dat mijn zending is gearriveerd in het sorteercentrum in Hong Kong en dat het kan worden afgeleverd zodra ik de douanekosten à €62 heb betaald. (20-09 besteld, 13'' 2017 versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
@JensM Welke verzendingsmethode heb je gebruikt ? Waarschijnlijk Expedited en geen EU Express Priority Line ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

15 september 13” besteld, via DPD, nog niet binnen.

Vooralsnog ook alleen maar de melding dat de informatie binnen is en het pakket naar Southall gaat. DPD Nederland zegt dat DPD het pakket nog niet heeft en Gearbest zegt dattie 'dispatched' is, met de merkwaardige opmerking:

"Please note that you will not be able to receive updates once your item has shipped from its originating country and is en route to its destination"

Heb nog een vraag uitstaan bij Gearbest hoe het kan dat DPD het pakket niet heeft terwijl Gearbest zegt het al geshipped te hebben.

Ik vermoed eigenlijk dat er een traject China - Engeland tussen zit dat buiten DPD omgaat en niet te tracken is. De informatie vanuit Gearbest is niet al te duidelijk; ik hoop op een duidelijk antwoord op m'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensM
Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:47:
@JensM Welke verzendingsmethode heb je gebruikt ? Waarschijnlijk Expedited en geen EU Express Priority Line ?
@Bvapple Bij mij was er naast EU Express en Expedited ook nog de optie Europe Express Priority Line waar ik 8 dollar extra voor moest betalen. Die heb ik gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik heb denk ik ook gekozen voor die Europe Express priority line. Kostte 7 euro nog wat en zou 7 - 10 dagen duren. Gek genoeg is het in het geval van JensM via DHL en in mijn geval via DPD gegaan. Klinkt alsof ze bij mij simpelweg ander transport hebben gedaan dan wat ik gekozen en betaald had.

@JensM, kun je ergens achteraf zien welke methode je gekozen hebt? Zie nu de optie Europe Express niet, alleen EU Expres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensM
@serkoon In mijn orderbevestigingsmail van Gearbest staat bij Shipping Method: 'Europe Express'. Daar zou jij het ook terug moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Daar heb je het al, bij mij staat daar niks. Zal wel iets misgegaan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Bij mij is ie "shipped" op 29/09. Zoals de meeste staat er bij de tracking van DPD UK "Southall Your parcel is on its way"

Dit gaat over de 4GB RAM + 128 GB SSD China Warehouse EU Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-08 20:09
Bij mij voor het 8gb RAM + 256 gb 13" 2017 model:
Woensdag 27-09 besteld (betaald met paypal). standaard goedkope verzending gekozen, bij bestelling staat "EU Express".
Vrijdag 29-09 moest ik verifiëren dat ik de eigenaar was van het paypal account (ging vrij snel en probleemloos).
Zaterdag 30-09 was de status van de bestelling "Packed".
Dinsdag 03-10: status "Shipped out". als het goed is komt hij over 10-25 werkdagen binnen. Even afwachten dus.

Als ik jullie zo hoor, hoop ik dat ik hem nog gewoon in oktober binnen krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door TheFlexos op 03-10-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
TheFlexos schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:48:
standaard goedkope verzending gekozen, bij bestelling staat "EU Express".

Als ik jullie zo hoor, hoop ik dat ik hem nog gewoon in oktober binnen krijg.
Heb je een DPD tracking of DHL tracking? DPD kan inderdaad lang duren, ik heb hem 16 september besteld en gearbest zegt dat hij de 18de verzonden is maar de tracking geeft nog niets aan behalve dat een label is aangemaakt.

Hopelijk gaat het bij jou wel vlotjes met de verzending, hou ons op de hoogte! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauchbaum
  • Laatst online: 18-07 13:42
Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:19:
@rauchbaum Uit welk warehouse komt die van jou ?
@Bvapple Uit het China Warehouse. Dit was geloof ik de goedkoopste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
Dejagan schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:52:
[...]

Heb je een DPD tracking of DHL tracking? DPD kan inderdaad lang duren, ik heb hem 16 september besteld en gearbest zegt dat hij de 18de verzonden is maar de tracking geeft nog niets aan behalve dat een label is aangemaakt.

Hopelijk gaat het bij jou wel vlotjes met de verzending, hou ons op de hoogte! :)
Ik heb een DPD tracking nr. Ik had gelezen dat ik via deze verzendmethode het minst kans op douanekosten had, maar dat het vrij lang duurde. Ik heb niet heel veel haast, dus heb ik daar voor gekozen.

Bestelling is trouwens gedaan bij Gearbest en hij komt vanuit China warehouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvaldi
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Vrijdag Xiaomi air 12 bij gearbest besteld, staat nu al op shipped (DPDuk2) al werkt de tracking code nog niet dus hopelijk wel echt verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-07 08:19

thorgal21

Forum Noob

Besteld op 22 september (13.3" met 8 gig ram/256 gig SSD),

Op DPD UK staat het volgende:
25 Sep 2017 03:40 Southall Your parcel is on its way

Wanneer ik doorklik op de Partner Carrier (DPD group) dan kom ik uit op de website van DPD Duitsland en heb ik de volgende informatie:

25/09/2017 05:13 DPD data centre Order information has been transmitted to DPD.

Bijzonder maar we wachten af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Gearbest:
Josue: Hi, welcome to Gearbest's Live Chat. What can I do for you?

ron: how is it at GB? I have a terrible and unsatisfied GB experience,☹ i order it at 14 sep .
I had a chat with Hassan who confirm me that it was been ship, its also in the shipment status from 24 sep. ron: so you escure it been send to the uk?
Hassan: I confirm that it has been dispatched and left China and it's on its way to you.
Hassan: If you are looking for more updates.
Hassan: You will need to wait for another 3-5 business days for the tracker to update.
ron: great thanks for it, and have a nice day
Hassan: It's been my pleasure. Have a nice day,
I have got a mail from DPDuk who say its not on his way, GB has only ask the electronic ticket for sending but its not be send yet
Hi Ron, I can see that it doesn't appear that your parcel has been provided to DPD from the parcel senders yet. As such, I'd advise that you contact them for an update on the parcel status, as until the parcel's been received by DPD, we have no tracking details as to it's physical location. Kind regards,
So what I want ask be straight and tel me please the real status.
Josue: One moment please. I will check it for you. Thank you.
Josue: 2017-09-24 15:48 Southall, Your parcel is on its way. That means that DPD, has not got it yet. Once it arrives to the UK they will have further information however, at this moment the timeframe is still valid and indeed I see that the item has been shipped out from our warehouse, in other words it is in transit to the UK.
ron: on the DPD site i dont see its in transit, GB has onley ask for the electronic ticket for sending, DPD say that is not on the way
ron: so what is real, ..
Josue: Please be assure that you will receive it. The order will be updating within the few days, the item is still in the delivering timeframe 10 to 25 business days, at this moment checking the lastes day that you can get it is on: October 23th 2017.
ron: Iucky i have paid it with paypal.
ron: have a nice day

[ Voor 7% gewijzigd door sterremos op 04-10-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
Zojuist de knoop doorgehakt en de 12,5" gold 256gb optie besteld voor 469. Heb toch gekozen voor levering met dhl. Wrs kosten aan mijn been, maar bon. Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:53
@ sterremos. Bedankt voor de update. Ik zit in precies dezelfde situatie. Als ik een update heb over de verzending laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
@sterremos zelfde verhaal hier, ik denk dat ze hem dus via een andere methode naar de UK sturen en vanaf daar met het aangemaakte DPD label. Scheelt natuurlijk douane problemen op die manier. Als we hem binnen hebben maar kijken wat de verzender is. :)

@LollieLaurie dat is een zeldzame kleur, wel foto's plaatsen als je hem hebt he! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Dejagan schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:03:
@sterremos zelfde verhaal hier, ik denk dat ze hem dus via een andere methode naar de UK sturen en vanaf daar met het aangemaakte DPD label. Scheelt natuurlijk douane problemen op die manier. Als we hem binnen hebben maar kijken wat de verzender is. :)
ik denk ook dat dit de gehele issue is, we wachten dus maar weer af

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Gearbest komt bij mij ook niet verder dan 'ik heb de logistieke afdeling geïnformeerd over je pakket en het resultaat weet je over 7 - 10 dagen'. Oftewel, de tracking werkt gewoon niet totdat het pakket bij DPD is en dat kan lang duren en geduld is de enige remedie.

Het komt natuurlijk ook niet in ze op dit soort klantvragen te escaleren en de tracking te verbeteren. Wie weet in de toekomst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-07 16:02
Zelfde hier. Status al 2 weken onveranderd.
Gearbest > Track shipment > DPD UK Track It > DPD DE Parcel tracking > "Order information has been transmitted to DPD."

Er stond bij dat de levertijd 25 dagen kan bedragen, dus ik moet nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is er aanpassing!!!
Customs clearing in progress
Als dat maar goed komt ;)
Zie nu plots dat dat op datum van 21/9 is, komt er vandaag pas bij bizar
Wel blij dat er iets verandert

Hmmm als ik op dpd.be kijk ziet het er minder goed uit :
Inklaringsstatus van uw pakket:
Vastgehouden door douane om onbekende redenen.
bij chronopost heet het nog :
Formalités douanières spécifiques liées à la nature de la marchandise (dus dat het over formaliteiten gaat, niet dat het vastgehouden is om onbekende redenen)

... :(

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2017 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Als er een probleem met de douane inklaring is zou chronopost je moeten bellen of een brief sturen (dat doet postnl ook) over de waarde en inhoud. Maar het kan ook zijn dat het een oude status is, afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:16:
Bij mij is er aanpassing!!!
Customs clearing in progress
Als dat maar goed komt ;)
Zie nu plots dat dat op datum van 21/9 is, komt er vandaag pas bij bizar
Wel blij dat er iets verandert

Hmmm als ik op dpd.be kijk ziet het er minder goed uit :
Inklaringsstatus van uw pakket:
Vastgehouden door douane om onbekende redenen.
bij chronopost heet het nog :
Formalités douanières spécifiques liées à la nature de la marchandise (dus dat het over formaliteiten gaat, niet dat het vastgehouden is om onbekende redenen)

... :(
Hier exact dezelfde melding sinds vanmiddag

Thursday 09/21/2017
04:01 PM Chronopost France
Customs clearance in progress Scan location :
Comment : Specific Customs procedures linked to the nature of the merchandise

[ Voor 11% gewijzigd door weertenaar op 06-10-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Hoe komen jullie aan die tracking van chronopost dan, was dat een ander nummer dan het dpd nummer? Ik heb daar namelijk niets over en als ik bij chronopost mijn dpduk1 tracking invoer krijg ik de niet gevonden melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dejagan schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 18:10:
Hoe komen jullie aan die tracking van chronopost dan, was dat een ander nummer dan het dpd nummer? Ik heb daar namelijk niets over en als ik bij chronopost mijn dpduk1 tracking invoer krijg ik de niet gevonden melding.
Ik denk dat ze voor België en mogelijks z Zuid-nl via Frankrijk gaan en das dan chronopost
Als ik bij gearbest bestelling opvraag zie ik eudpdhq als shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Wildfire

Joy to the world!

weertenaar schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 17:02:
[...]

Hier exact dezelfde melding sinds vanmiddag

Thursday 09/21/2017
04:01 PM Chronopost France
Customs clearance in progress Scan location :
Comment : Specific Customs procedures linked to the nature of the merchandise
Even hier op inhakend (ik heb geen Mi notebook besteld maar iets anders via GearBeast, maar ook Chronopost).

Exact hetzelfde probleem. Ik check net de Chronopost tracking en ook hier opeens een melding van 21/9 over de customs clearance. Vind het wel toevallig dat meerdere tweakers opeens precies hetzelfde tegenkomen met Chronopost...

Sowieso heb ik alleen een Chronopost tracking nummer.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 07-10-2017 09:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 09:47:
[...]

Even hier op inhakend (ik heb geen Mi notebook besteld maar iets anders via GearBeast, maar ook Chronopost).

Exact hetzelfde probleem. Ik check net de Chronopost tracking en ook hier opeens een melding van 21/9 over de customs clearance. Vind het wel toevallig dat meerdere tweakers opeens precies hetzelfde tegenkomen met Chronopost...

Sowieso heb ik alleen een Chronopost tracking nummer.
Heb ook maar 1 tracking number maar chronopost maakt deel uit van de DPD groep dus hoogstwaarschijnlijk werkt je code ook bij je lokale DPD boer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:31

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 18:43:
[...]

Heb ook maar 1 tracking number maar chronopost maakt deel uit van de DPD groep dus hoogstwaarschijnlijk werkt je code ook bij je lokale DPD boer ;)
Inderdaad. DPD Meldt Vastgehouden bij de douane om onbekende redenen.

Benieuwd wat er loos is...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
Volgens een reactie op mijn ticket is de 12" op dit moment bij GB out-of-stock. 20 oktober zou deze weer restocked moeten zijn ... Ik heb via HK warehouse besteld.

We wachten maar rustig af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvaldi
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Thimp schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 19:48:
Volgens een reactie op mijn ticket is de 12" op dit moment bij GB out-of-stock. 20 oktober zou deze weer restocked moeten zijn ... Ik heb via HK warehouse besteld.

We wachten maar rustig af :(
Staat de status bij jou al op shipped? Hier wel, maar vraag mij af of die echt is verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thimp
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2023
alvaldi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:59:
[...]

Staat de status bij jou al op shipped? Hier wel, maar vraag mij af of die echt is verzonden.
Nee nog steeds op processing - shipment arranged. Ze hebben 2x het adres en postcode nagevraagd, ze gebruiken alleen de postcode zonder letters blijkbaar. Ik kreeg een printscreen doorgestuurd van een of ander DHL shipment instel scherm en hier stonden alleen de 4 cijfers van Nederlandse postcodes in. De juiste stad stond hier wel bij dus dat lijkt me wel goed te komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-08 08:08
Ik heb op 15 september de, Xiaomi Air 12 LaptopSize:M3-7Y30 4GB + 128GB,
Zilver bij GB besteld.
Warehouse: HK
Verzending: EU express
Bij mij is ie "shipped" op 19/09. Zoals de meeste staat er bij de tracking van DPD UK "Southall Your parcel is on its way".

Zoals ik uit de bovenstaande berichten kan opmaken, is de laptop voorlopig niet leverbaar. Ik wacht rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-08 02:26
Zou het niet handig zijn om de kortingbonnen topic op te nemen in de startpost? Neem aan dat iedereen dat ook wil weten:

http://forum.fok.nl/topic/2398709

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
@2green Toegevoegd ! Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
sterremos schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

ik denk ook dat dit de gehele issue is, we wachten dus maar weer af

ron
Yes

We have your parcel and it's on its way to our depot
Your estimated delivery date is Thursday, 12 October 2017, as requested we will deliver your parcel between 06:00 and 22:00

Where has my parcel been?
Date & Time Location Description
10 Oct 2017 19:03 Hub 3 - Bham We have your parcel and it's on its way to our depot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
sterremos schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Yes

Your estimated delivery date is Thursday, 12 October 2017, as requested we will deliver your parcel between 06:00 and 22:00

10 Oct 2017 19:03 Hub 3 - Bham We have your parcel and it's on its way to our depot
Top om te horen, laat het weten als hij binnen is. Dan zal ik een deze dagen ook wel zo'n update hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dejagan
2green schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:59:
Zou het niet handig zijn om de kortingbonnen topic op te nemen in de startpost? Neem aan dat iedereen dat ook wil weten:

http://forum.fok.nl/topic/2398709
Heeft iemand inmiddels gedaan! Bedankt! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dejagan op 10-10-2017 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Jaaa bij mij ook "We have your parcel and it's on its way to our depot"

@Dejagan Sorry maat, heb het al toegevoegd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
sterremos schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:06:
[...]

Yes

wanneer had jij besteld? bij mij zou het volgens Gearbest uiterlijk 12 oktober binnen moeten zijn....maar ik heb nog geen update (11 september besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
heb de bestelling gedaan op 14 sep ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
Ja, bij mij ook,
10 Oct 2017 19:18 Hub 3 - Bham Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Chedara schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:24:
Ja, bij mij ook,
10 Oct 2017 19:18 Hub 3 - Bham Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands
bij mij nog steeds vast in Customs, 11-09 besteld, priority express, 13" 2016 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Normaal wordt de mijne morgen geleverd. Helaas wel niet thuis maar dan komen ze nog wel eens 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aalekss
Ik heb nog geen update sinds 14 september :(
Binnenkort maar weer eens gearbest lastigvallen al verwacht ik geen actie daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
aalekss schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:26:
Ik heb nog geen update sinds 14 september :(
Binnenkort maar weer eens gearbest lastigvallen al verwacht ik geen actie daar
Daar wordt je inderdaad netjes van het kastje naar de muur gestuurd.
Wachten, wachten, wachten is het devies. Ikzelf ook al vanaf 14 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Ja hier ook wachten wat eeuwig lijkt, maar als het me douane gezeur scheelt vindt ik het wel de moeite waard. Alhoewel gearbest dan ook wel de voortgang van het 'interne' traject naar UK mag aangeven ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Ik heb dan ferm geluk. 29/09 besteld en nu al onderweg naar BE. Heb wel eens op FOK gevraagd wanneer iemand verzonden ging worden en de dag erna was hij onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenDF
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-04 14:05
Op 14/09 deze besteld op Gearbest:
Tot op vandaag nog steeds in Processing en niets verzonden.
Al enkele malen met support contact opgenomen, en dit is de laatste reactie:
Gearbest Customer Support At10/12/2017 01:21:31
Dear Lieven,

I am sincerely sorry for this issue and empathize with your feelings.
The item that you have ordered is our hot product.
We have submitted the issue to our department,however,It is also not available now.
I apologize for the issue.
We can help you to change for another item or cancel the order.
It's my pleasure and we are always more than happy to help our valued customers.
In that case,you need to tell us the link of the item.
To ensure you will receive your goods as soon as possible, we recommend you choose a product that ships out on today's date.
We sincerely appreciate your understanding in this matter and wish to apologize for any inconvenience caused.
If you have other questions you can feel free to contact us, We will wholeheartedly provide service for you.

Best Regards
Chaya
Ik denk er sterk aan om mijn order te cancellen, maar dan mis ik wel een koopje (525EUR voor betaald en momenteel nergens zo goedkoop te vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Bij mij is iets binnen. Zal pas zaterdag ernaar kunnen kijken. Persoon heeft hem aangenomen voor mij en moest niks betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden op Frans forum waar ze de mi stofzuiger besteld hebben :
Pour info j'ai eu Chronopost au telephone, donc pour ceux bloqués Tethys, ou dedouanement, sachez que nous sommes plus de 10000, Gearbest n'a pas fourni les documents necessaires, les colis ne sont jamais partis. Gearbest a demandé le retour des aspirateurs.

Dus er zijn blijkbaar 10000 pakketten die daar vastzitten of nooit gearriveerd zijn hmmm

Net ook antwoord gekregen van gearbest :

I have checked it for you, the customs clearance will accomplish this week.
Please kindly wait a fee days more for your pakage

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvapple
Bij mij alles via DPD. Geen Chronopost (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
Ik kreeg een e-mail van Gearbest met de melding dat ze voor een andere shipment methode hebben moeten kiezen waardoor (1) vertraging ontstaat en dat er (2) mogelijk invoerbelasting geheven wordt.

Snap alleen niet waarom ik deze mail nu pas krijg. 16 september stond het pakket al op 'Shipped out' bij Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
Ik heb net mijn Xiaomi Air 12, M3-7Y30 4GB + 128GB binnen. Netjes via DPD en zonder invoerheffing :) . Hangt nu netjes aan de lader, accu was leeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Chedara op 12-10-2017 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Skupjo schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:07:
Ik kreeg een e-mail van Gearbest met de melding dat ze voor een andere shipment methode hebben moeten kiezen waardoor (1) vertraging ontstaat en dat er (2) mogelijk invoerbelasting geheven wordt.

Snap alleen niet waarom ik deze mail nu pas krijg. 16 september stond het pakket al op 'Shipped out' bij Gearbest.
Dat is ook wel vaag, had je ook een tracking nummer of was dat er nog niet behalve de shipped out status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusty_
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06 20:56
Zojuist de mi Notebook Pro besteld bij gearbest, ik heb van de pro geen topic gevonden dus vraag ik het hier maar.

Heeft iemand hier ook de pro besteld? Zoja AL BINNEN? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Dusty_ schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:33:
Zojuist de mi Notebook Pro besteld bij gearbest, ik heb van de pro geen topic gevonden dus vraag ik het hier maar.

Heeft iemand hier ook de pro besteld? Zoja AL BINNEN? :D
Dit topic ook, hij is nog niet lang uit en je bent dus waarschijnlijk de eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusty_
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-06 20:56
Dejagan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

Dit topic ook, hij is nog niet lang uit en je bent dus waarschijnlijk de eerste :)
Kan het me niet voorstellen haha, maar goed ruuuuuustig afwachten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
bij mij ook binnen en geen BTW betaald, ben alleen niet thuis , ben benieuwd vanmiddag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
via DPD, besteld op 09-09 (ik dacht eerst 11-09) en zou echt vandaag binnenkomen.. dus maar weer een mail met als conclusie...wacht nog maar een paar dagen langer :(
We are sorry to bother you at this time, we are contacting you to explain the delay with your order.

Unfortunately, due to clearance checks requirements, your parcel is currently being checked by the local Customs. Recently, Customs engage in very strict checks of most packages entering or leaving a country. Due to this it has caused a delay to the shipping time of your order.
We have urged the shipping company to resolve this issue as soon as possible. They have confirmed with us that they can deliver your parcel within the next 7 business days.

We kindly suggest that you wait a little longer to receive your package.

Once again, we wish to extend our sincerest apologies to you. You are a valued customer to us and we will work hard to improve and ensure such an issue does not occur again in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
weertenaar schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 14:36:
via DPD, besteld op 09-09 (ik dacht eerst 11-09) en zou echt vandaag binnenkomen.. dus maar weer een mail met als conclusie...wacht nog maar een paar dagen langer :(

[...]
Ach, je krijgt in ieder geval feedback!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kelin
  • Laatst online: 29-07 16:37
Ik heb ook een Mi Notebook besteld, bij BangGood voor de verandering:

https://www.banggood.com/...int-Laptop-p-1183900.html

Order Placed Date:
2017-10-11 12:30:35

Dit is Hong Kong/China tijd, ik zelf heb het ergens rond 19:30 besteld (Nederlandse tijd).

Expected Shipping Date:
2017-10-19 00:00:00

Het is een back-order, BangGood heeft geen voorraad op dit moment. 19 oktober vind ik prima, is niet beter/slechter dan GearBest als ik hier lees. Ze gaven dit keurig aan voor het bestellen.

Shipping time:7-15 business days
via EMS Express Mail Service

7-15 werkdagen, eerst zien, dan geloven

Totaal prijs is €626.49, dit is de prijs zoals aangegeven op de website min 12,5% door coupon code PCNetwork (gewoon online gevonden na enig gegoogle).

Tenslotte heb ik besteld via CashBackXL, het volgende bericht van gekregen:
Goed nieuws! Banggood heeft je aankoop & cashback bevestigd.

Het gaat om je bestelling van: 11-10-2017
Jouw cashback: € 27,93

Let wel: Bevestigd, nog niet goedgekeurd!

Ik zal het verder nog updaten indien bestelstatus veranderd.

[ Voor 4% gewijzigd door Kelin op 12-10-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
Afgelopen nacht update gekregen:
Hub 3 - Bham, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands.

Hoe veel dagen na dit bericht wordt het pakketje meestal bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
TheFlexos schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:36:
Hub 3 - Bham, Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands.

Dat is wel vlot, meestal 2 tot 3 werkdagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieLaurie
Update: Op 04/10 the gouden 12,5' met 256gb besteld, nog niet verstuurd, staat op processing en heb gekozen voor dhl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18

jjust

Het leven is een strijd

TheFlexos schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:36:

Bij mij ook. Besteld op 24 september. 13,3 inch 2017 model. China warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
jjust schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Mijne mag ook wel eens aankomen bij DPD dan inmiddels. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Dejagan schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:39:
[...]

Mijne mag ook wel eens aankomen bij DPD dan inmiddels. :o
en die van mij ook...inmiddels zijn de 5-7 extra business days ook alweer bijna voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
Ik zie dat er dit weekend voor mijn order een RMA ticket (Return for Exchange) is aangemaakt.

Ik kreeg vorig week al een mailtje dat de verzendmethode wordt "gewisseld" en dat er dan mogelijk douanekosten geheven worden die Gearbest vergoedt tot max. 50 dollar.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Damn, wat is het toch irritant om 0 communicatie te krijgen.
Laatste keer dat ik iets via Gearbest heb besteld. Sta al vanaf 14 september op dezelfde status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
Smultie schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:25:
Laatste keer dat ik iets via Gearbest heb besteld. Sta al vanaf 14 september op dezelfde status.
Ja, ze doen op het moment wel echt extreem vervelend. Als je werkende tracking zou krijgen zou het me niet zo boeien maar nu lijkt het echt alsof er niets gebeurt met de verzending. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-08 17:26
Mensen Chinashoppen = niet hetzelfde als kopen bij een Nederlandse webwinkel.

De tracking is vanaf UK dus lijkt erop dat ze het via een andere wijze zelf eerst naar de UK transporteren. Vandaar dat er met de tracking niks lijkt te gebeuren behalve de vooraanmelding. Voor shipping geven ze estimate af tot 25 werkdagen en hier zitten we volgens mij nog niet aan?

Dit zijn nou eenmaal zaken die kunnen als je voor een duppie (immers de aanbieding van GB is tot nog toe unbeaten) op de eerste rang wil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Skupjo schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:31:
Ik zie dat er dit weekend voor mijn order een RMA ticket (Return for Exchange) is aangemaakt.

Ik kreeg vorig week al een mailtje dat de verzendmethode wordt "gewisseld" en dat er dan mogelijk douanekosten geheven worden die Gearbest vergoedt tot max. 50 dollar.

Meer mensen die hier last van hebben?
Last van? mogen ze bij mij ook wel toen... ik hoor helemaal niks, alleen dat ik maar moet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

jjust schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:37:
[...]

Heb hem vandaag ontvangen. Geen extra kosten. Nu maar eens een Engelse Windows er op knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dejagan
jjust schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Heb hem vandaag ontvangen. Geen extra kosten. Nu maar eens een Engelse Windows er op knutselen.
Mooi zo! :) Was hij ook via Engeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFlexos
De notebook air 13.3" i5-7200 besteld op 27-09 bij Gearbest. Vandaag afgeleverd. Inmiddels de nederlandse windows er legaal opgezet, was best prima te doen. Gelukkig geen douanekosten en dus vrij snel geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjust

jjust

Het leven is een strijd

Dejagan schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:04:
[...]

Mooi zo! :) Was hij ook via Engeland?
Ja via de UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-08 02:26
Kelin schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 20:49:
Ik heb ook een Mi Notebook besteld, bij BangGood voor de verandering:

https://www.banggood.com/...int-Laptop-p-1183900.html

Order Placed Date:
2017-10-11 12:30:35

Dit is Hong Kong/China tijd, ik zelf heb het ergens rond 19:30 besteld (Nederlandse tijd).

Expected Shipping Date:
2017-10-19 00:00:00

Het is een back-order, BangGood heeft geen voorraad op dit moment. 19 oktober vind ik prima, is niet beter/slechter dan GearBest als ik hier lees. Ze gaven dit keurig aan voor het bestellen.

Shipping time:7-15 business days
via EMS Express Mail Service

7-15 werkdagen, eerst zien, dan geloven

Totaal prijs is €626.49, dit is de prijs zoals aangegeven op de website min 12,5% door coupon code PCNetwork (gewoon online gevonden na enig gegoogle).

Tenslotte heb ik besteld via CashBackXL, het volgende bericht van gekregen:
Goed nieuws! Banggood heeft je aankoop & cashback bevestigd.

Het gaat om je bestelling van: 11-10-2017
Jouw cashback: € 27,93

Let wel: Bevestigd, nog niet goedgekeurd!

Ik zal het verder nog updaten indien bestelstatus veranderd.
Heb hem een paar dagen terug ook besteld met deze code, bedankt!

Hij staat inmiddels bij mij op verzonden, had pas verwacht dat hij op de 19e verzonden zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 10:13

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Smultie schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 10:25:
idem hier ... 3x goed gegaan, deze keer dus niet :/

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Laatst online: 29-07 16:37
2green schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:09:
[...]

Hij staat inmiddels bij mij op verzonden, had pas verwacht dat hij op de 19e verzonden zou worden.
Kreeg gisteren ook update dat hij is verzonden. Geweldig! Nu duimen dat de verzending net zo snel gaat.

En je bent welkom, ik ben blij dat ik een medetweaker heb kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

weertenaar schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:21:
[...]

Last van? mogen ze bij mij ook wel toen... ik hoor helemaal niks, alleen dat ik maar moet wachten
Net op het Franse forum iemand in onze situatie gezien die bericht gekregen heeft van chronopost dat zijn pakket de geleverd zal worden.

Er is nog hoop ;)

https://www.dealabs.com/b...page=104#comment-16022330

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
Sinds 14 september heb ik geen update meer ontvangen van de verzending. Na contact met GB gaan ze het onderzoeken ik moet nu weer 10 dagen geduld hebben. Ik verwacht een refund binnenkort en anders moet ik helaas Paypal inschakelen. Bestel regelmatig wat in China en nooit problemen gehad met Banggood of via Aliexpress. Gearbest is altijd traag.. paar keer product kapot.. langzaam met communicatie.
Maar goed.. misschien komt het nog in orde.

[ Voor 5% gewijzigd door aalekss op 17-10-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-08 18:37
[b]koendef1 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:26:[/
Net ook antwoord gekregen van gearbest :

I have checked it for you, the customs clearance will accomplish this week.
Please kindly wait a fee days more for your pakage
Vorige week zeiden ze dat het donderdag en vrijdag geregeld zou zijn: ze zeggen waarschijnlijk maar wat om een antwoord te kunnen geven. Ik denk dat ze zelf ook geen idee hebben hoe lang het nog gaat duren. Ik heb gevraagd om een compensatie van 5% voor de late levering (als het nog aankomt) en die toegewezen gekregen. En verder...met frisse tegenzin rustig afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Bvapple schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:48:
Probleem met verloopadapterIn het topic werd regelmatig gemeld dat de verloopadapter van de Chinese stekker naar de EU stekker los zit. Dit kan opgelost worden door een beetje secondelijm of door het volgende SolidWorks stukje aan te kopen via deze link op eBay. Heb je het geluk in bezit van een een 3d printer te zijn? Dan kan je hier de modelbestanden vinden voor dit verloopstukje
Ik hoor nog al wel eens wat over het ontbreken van CE-keurmerk op Chinese hardware....
Ik kon er in dit topic niks over terug vinden, beetje vreemd want er wordt wel over de adapters bijv geschreven

Als het CE-merk ontbreekt kan de douane het vast houden... en krijg je hem nooit meer. of ze hem dan terug sturen????
Dat ze controleren is wel duidelijk maar daarna... dat zie ik (nog..) niet staan...
Geldt dat ook voor particulier import????

https://www.ondernemerspl.../producteisen-bij-import/
Als uw product van buiten de EU komt, controleert de Douane of u zich houdt aan de wetgeving voor veiligheid, gezondheid, economie en milieu, VGEM.
http://www.euronorm.net/content/template2.php?itemID=1609

https://www.rijksoverheid...p-mijn-product-aanbrengen
Voor welke producten is een CE-markering verplicht?

Veel consumentenproducten die binnen de Europese Unie (EU) op de markt verschijnen, moeten een CE-markering hebben. Bijvoorbeeld speelgoed en elektronische huishoudelijke apparaten. De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan wettelijke eisen. Onder andere op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. De CE-markering is te herkennen aan de letters C en E.
https://www.webwinkelopzetten.nl/ce-markering.html
Is nog niet alles uit China CE-goedgekeurd dan?
Bij lange na niet! De bekende merken meestal wel, en artikelen die China al veelvuldig naar Nederland exporteert ook wel. Maar als je je gaat begeven in de markt van goedkope tablets of kinderspeelgoed is de kans zeer waarschijnlijk dat er hiertussen artikelen bevinden waarbij dit op zijn minst niet altijd duidelijk is. Even uitzoeken dus, of mogelijk zelfs zelf aanvragen!
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Het posten van referral links is niet toegestaan in dit topic, wel in Aanbiedingen en Kortingscodes