iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014
Immers dit is neem ik aan geen CE-keuring...
Paypal of CC deed ik altijd al bij dit soort bestellingen...
Best kies je een adapter die goedgekeurd is door Benson Leung die ze allemaal test
[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 17-10-2017 19:32 ]
Bijvoorbeeld de eerste USB-C kabel die OnePlus meeleverde was ook niet safe en hield zich ook niet aan de voorschriften. Dit is wel safe voor de OnePlus 2 waarbij hij geleverd was.
Zie dat andere die later besteld hebben de laptop wel al binnen hebben. Begin toch te twijfelen of dit nog goed komt...
Verder wat suggesties.
ik zie de prijzen niet staan of kijk ik er over heen?
Linkjes naar wat webshops? Hoeft iedereen niet het wiel opnieuw uit te vinden of kijk ik daar ook over heen?Veelgestelde Vragen over Levertijden en Prijzen
Hoeveel douanekosten komen er nog bij? Dat is niet van tevoren te zeggen, ga uit van een worst-case scenario van ongeveer 25% van het aankoopbedrag, in het topic rapporteren de meeste mensen zo'n 50 euro aan extra kosten. Geluk hebben kan natuurlijk altijd!
Welke verzendmethode is het snelst / geeft het minste kans op douanekosten? Dit verschilt per leverancier, meestal staat bij de leverancier de geschatte verzendduur aangegeven per verzendoptie.
Wellicht is onderstaande link ook handig..: dit is het en niet anders... (zover ik weet)
Met 50 euro moet je idd mazzel hebben... je schrijft het er eerlijk bij
http://www.invoercalculator.nl/
Als ie 600 euro (ex verzendkosten) kost komt er volgen die link dit bij:
Totale bijkomende kosten € 169,52
En... obv ervaring
Welke websshops OK?
Welke websshops NOK?
Of doet de fabriek alles zelf? Dat las ik nog niet zo snel...
[ Voor 5% gewijzigd door route99 op 17-10-2017 19:56 ]
Douanekosten worden in de realiteit vooral gebaseerd op de factuur die de webshop bij het apparaat doet, dit is meestal een veel lagere waarde dan 600 euro.
@R.Janssen Chinese post kan qua overkomstduur flink fluctueren, soms is het er in 2 weken en soms in anderhalve maand. Zelfde verhaal hier met een bestelling van 16 september maar ik heb er echt wel vertrouwen in dat hij er gaat komen. Als je betaald hebt met paypal heb je sowieso heel lang om een procedure te beginnen als je levering nooit is aangekomen, helaas is het soms geduld hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door Dejagan op 17-10-2017 21:34 ]
enDejagan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:32:
@route99 Ik geloof dat het al is aangepast inmiddels in de startpost.
Geloof niet dat het aangepast is.... of is jouw mod niet zichtbaar voor ons?Dejagan wijzigde deze reactie 13-10-2017 20:01 (12%)
Zit nu op een ander schoon systeem, dus kan niet de cache vd browser hier zijn die ernaast zit....
Edit:als je de importkosten wel moet betalen....kom je op toch wel andere prijzen....
Mijn zoon heeft pas deze Asus Zenbook gekocht:
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T
met i5 7200u en 256GB SSD , kost 899 euro
Die vind je als Mi book terug als:
https://www.banggood.com/...1183900.html?rmmds=search
en kost dan 701.90 euro ex verzendkosten en douane...
Heb je mazzell dan plsu 50 euro: dus 752 euro minimaal
Gaat het ¨mis¨....dan betaal je via de calculator van boven: Totaalbedrag € 899,17 (+27,93%)
Heeeeeee... net zo duur als de Asus Zenbook met vergelijkbare specs...
Voor de Asus krijg je wel garantie ....
Ergo: er is alleen een voordeeltje als je niet door de douane gepakt wordt.
Aan ieder zelf om de afweging te maken....
[ Voor 52% gewijzigd door route99 op 17-10-2017 22:15 ]
Sorry was vergeten hem door te voeren, nu staat invoercalculator in de startpost, en welke drie webshops in ieder geval betrouwbaar zijn.route99 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
Geloof niet dat het aangepast is.... of is jouw mod niet zichtbaar voor ons?
Zit nu op een ander schoon systeem, dus kan niet de cache vd browser hier zijn die ernaast zit....
Edit:als je de importkosten wel moet betalen....kom je op toch wel andere prijzen....
De prijs bij banggood is veel te hoog, gearbest had hem laatst in de aanbieding voor 570~ euro en dan is er zo'n 30 euro cashback mogelijk.
De asus die je linkt is inderdaad een veilig en goed alternatief, het is natuurlijk meer een gok om zo'n mi air te kopen. Bedankt voor de informatie!
OK.. zag het. Tnx...Dejagan schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:02:
[...]Sorry was vergeten hem door te voeren, nu staat invoercalculator in de startpost, en welke drie webshops in ieder geval betrouwbaar zijn.
Wellicht dan wel handig om erbij te zetten dat je het van de aanbiedingen moet hebben... ik en met mij vast meerdere... gingen ervan uit dat dit een permanent goedkoper alternatief is.De prijs bij banggood is veel te hoog, gearbest had hem laatst in de aanbieding voor 570~ euro en dan is er zo'n 30 euro cashback mogelijk.
Daarmee is het ineens een ander perspectief geworden, immers de garantie is en blijft ook nog een heikel punt...
Toevallig dat ik hem zelf uitgezocht had / me er in verdiept heb... Er kan ook nog een "klassieke" HD of SSD in (SATA) en niet afhankelijk van een M2 oid. Mijn zoon had er nog een SSD 500 GB liggen over van zijn Macbook Pro.De asus die je linkt is inderdaad een veilig en goed alternatief, het is natuurlijk meer een gok om zo'n mi air te kopen. Bedankt voor de informatie!
Oja.. nog even een vergelijk gedaan met wat ik op gearbest NU tegenkom vergelijkbaar met de Asus van mijn zoon:
https://www.gearbest.com/laptops/pp_648196.html
Beiden met de i5 7200u
Flash Sale Price €697.36 excl import....
incl import Totaalbedrag € 892,21
Hmmm.. wordt ook hier wachten op een aanbieding.
Had toch prijzen verwacht die permanent een stuk lager zouden liggen en met een aanbieding dan ineens super leuk worden. Nu alleen bij aanbiedingen en dan vind ik het verschil, als je invoerkosten mee neemt, niet echt spectaculair.... imho...
We zijn nog steeds bezig met het optimaliseren van de startpost maar helaas is het niet mogelijk om alle info hierin te verzamelen. Het is voornamelijk een producttopic en daarom houden wij ons niet echt bezig met het vergelijken van alle prijzen en het zoeken van deals. Ik spreek voor mezelf en moet eerlijk bekennen dat ik hier ook de tijd niet voor kan vrijmaken.
Het is zo dat Gearbest op zeer regelmatige basis kortingen doorvoert. In de startpost staat een link naar een topic van Fok waar een Nederlandse Gearbest medewerker een verzameling heeft gemaakt van de huidige kortingscodes. Banggood is normaal wat duurder.
De kortingen zijn wel spectaculair als je wat zoekt. Deze post is getypt vanop een Xiaomi Mi Air 12 met een 7th gen M3 CPU. Hier heb ik 385 EUR voor betaald. Zoek dit maar eens in NL/BE
Wat invoerrechten betreft heb je bij beide webshops een alternatief dat ervoor zorgt dat je minder kans hebt op invoerrechten. Men stuurt eerst de laptop van China naar de UK en dan vanuit de UK naar België of Nederland. Biedt dit 100% zekerheid op geen verzendingskosten ? Nee, maar het verlaagt de kans wel drastisch en ik heb er alvast geen gehad.
Wat betreft je CE-keurmerk heb ik ook al geprobeerd van een zo goed mogelijk antwoord te bieden. Als je niet gelooft in de laptop qua CE-keurmerk, invoerkosten etc zou ik je inderdaad aanraden van op zoek te gaan naar een Europees alternatief.
Ook nog even vermelden dat de Mi Air wel een extra M2 slot heeft zitten maar je kan hier enkel een M2 SSD in plaatsen. Dit is een ultra klein model, zoek maar even op. Een HDD zal je hier dus niet kunnen insteken...
In de hoop je voldoende geholpen te hebben,
Met vriendelijke groeten,
BertG3/Bvapple
[ Voor 6% gewijzigd door Bvapple op 18-10-2017 08:32 ]
Same here. Vandaag zijn de 25 werkdagen voorbij.R.Janssen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:54:
14 september besteld, 16 september verzonden. Nog steeds geen update van dpd UK.
Zie dat andere die later besteld hebben de laptop wel al binnen hebben. Begin toch te twijfelen of dit nog goed komt...
Als ik jou was zou ik in de startpost de Pro apart behandelen van de Air. De specificaties zijn absoluut niet duidelijk nu. Verder, goed werk. Ga zo door
@Dusty_
Hoe staat het met jouw bestelling? Ik moet zeggen dat ik nog een klein oogje houd op deze laptop, maar ik vind 'm op de chinese webshops toch nog aardig prijzig.
Gearbest:
€884 - i5, 8GB, 256GB
Geekbuying:
€890 - i5, 8GB, 256GB
€1051 - i7, 8GB, 256GB
€1187 - i7, 16GB, 256GB
€130 euro voor 8GB extra RAM.. Opzich niet super prijzig aangezien het in de pricewatch €70-80 is. En helaas is het RAM vastgesoldeerd. Dus upgraden gaat niet (er is wel ruimte voor nog een m.2 SSD)
Thank you very much for your kind reply and support.
We are preparing the reshipment of your item.
Please wait for 3-5 business days, when we ship it out, you will receive a confirmation email from us.
It will take 10-25 business days to receive the reshipment.
Thank you for your patience and understanding.
Best Regards
Zoniya
Ik heb een paar keer om reshipment oid gevraagd, maar ik krijg nu een refund van de helft van het bedrag. Als op 25 oktober de laptop niet binnen is, wordt de rest ook teruggestort....geen compensatie of opnieuw versturen dusDejagan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:20:
Ok ik heb blijkbaar ook een reshipment RMA. Dus daar heb ik dan Gearbest maar over gevraagd en dit was de niets zeggende reactie.
[...]
Ok das helemaal balen, erg raar dat het nu voor meerdere mensen qua verzending zo'n heisa is. Hopelijk snel een goede aanbieding bij een andere webshop.weertenaar schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
Ik heb een paar keer om reshipment oid gevraagd, maar ik krijg nu een refund van de helft van het bedrag. Als op 25 oktober de laptop niet binnen is, wordt de rest ook teruggestort....geen compensatie of opnieuw versturen dus
Verwijderd
Dus als hij toch toekomt heb je maar de helft betaald?weertenaar schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:45:
[...]
Ik heb een paar keer om reshipment oid gevraagd, maar ik krijg nu een refund van de helft van het bedrag. Als op 25 oktober de laptop niet binnen is, wordt de rest ook teruggestort....geen compensatie of opnieuw versturen dus
Er werd mij verzocht dan de andere helft te betalenVerwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:50:
[...]
Dus als hij toch toekomt heb je maar de helft betaald?
update...ik krijg net op mijn facebook messenger een bericht met order details dat er vandaag een Xiaomi Air 13 is besteld en er betaald is met ORDER_BALANCE......$0,00 en een WRMA code erbij

[ Voor 21% gewijzigd door weertenaar op 18-10-2017 15:37 ]
Betekent dit dat de douane heeft gedacht: "Een laptop van 49,95 dollar (zoals op de invoice staat).... No way."?Due to a Customs Clearance issue, the package has been returned to the carrier and they will arrange reshipment for free to you.
I have checked the stock availability and I'm pleased to inform you that the items you have ordered are in stock and are now ready for shipping.
Once your order has been shipped out we will send you a confirmation email.
It may need 7-15 business days to deliver to you.
https://m.gearbest.com/la...412.html?utm_source=tt_de
Kortingscode: NLgbmp31
Yep of geen CE logo ofzo, als dit zo is tja dikke pech maar kan gebeuren alleen Gearbest kan het wel wat beter communiceren en misschien wat credit geven voor het lange wachten.Skupjo schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 15:23:
Betekent dit dat de douane heeft gedacht: "Een laptop van 49,95 dollar (zoals op de invoice staat).... No way."?
Ik probeer enthousiast te worden maar van 782 euro met korting maar zonder nog de eventuele import heffing te betalen... kan ik nog niet echt warm lopen.... Tientjes werk vergeleken bij de Asus Zenbook UX410 met 2 jaar minimaal goede garantie..Bvapple schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 18:47:
@route99 Voor de Pro i5 7200U 256GB is er nu bijvoorbeeld een kortingscode.
https://m.gearbest.com/la...412.html?utm_source=tt_de Kortingscode: NLgbmp31
Heb al het eea in China gekocht, kleinere zaken, maar altijd met een echt groot voordeel.
Ik houd het scherp in de gaten voor nieuwe, betere ontwikkelingen...

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 18-10-2017 19:48 ]
Tja, das niet direct vergelijkbaar. een UX410 met 256gb ssd kost 900 euro en dan heb je geen Nvidia gpu ingebouwd zitten.route99 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 19:33:
[...]
Ik probeer enthousiast te worden maar van 782 euro met korting maar zonder nog de eventuele import heffing te betalen... kan ik nog niet echt warm lopen.... Tientjes werk vergeleken bij de Asus Zenbook UX410 met 2 jaar minimaal goede garantie..
Heb al het eea in China gekocht, kleinere zaken, maar altijd met een echt groot voordeel.
Ik houd het scherp in de gaten voor nieuwe, betere ontwikkelingen...
[afbeelding]
pricewatch: Asus ZenBook UX410UA-GV028T
Maar de pro is nog duur omdat hij net uit is en ze dus niet echt aggressief afprijzen, als hij nog 100 euro verder zakt is het m.i. een leuke deal.
Maar deze dan https://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html
€733.44
Tel daar ca 170 euro risico bij op en dan is ie net zo duur als de Asus.
een korting kan er mss 100 euro van af halen, maar dat vind ik niet opwegen tegenover een goede garantie. Dat telt bij mij zwaar, een laptop is toch al heel wat vaker mee dan met een desktop, waar je zelf ook veel meer kunt doen qua vervanging garantie (zelfs bij een self-built, net een i7 7700K built gemaakt).
Is het gras bij de buren dan zoveel groener ...
Ik wacht nog steeds op een aha-erlebnis....
Vind dit topic wel erg leuk... komt ook eea los.... leuk.
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 18-10-2017 20:41 ]
Die was een tijdje terug voor ~525 euro in de aanbieding. Dus dan is het wel echt een lekkere deal.route99 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 20:40:
Kan ik wel in mee gaan qua GPU..punt is duidelijk, niet helemaal vergelijkbaar.
Maar deze dan https://www.gearbest.com/laptops/pp_421980.html
€733.44
Tel daar ca 170 euro risico bij op en dan is ie net zo duur als de Asus.
een korting kan er mss 100 euro van af halen, maar dat vind ik niet opwegen tegenover een goede garantie. Dat telt bij mij zwaar, een laptop is toch al heel wat vaker mee dan met een desktop, waar je zelf ook veel meer kunt doen qua vervanging garantie (zelfs bij een self-built, net een i7 7700K built gemaakt).
Is het gras bij de buren dan zoveel groener ...
Ik wacht nog steeds op een aha-erlebnis....
Vind dit topic wel erg leuk... komt ook eea los.... leuk.
Maar idd ik denk dat je beter geen risico kan nemen als je veel aan garantie hecht is het het (potentiele) gedoe niet waard.

Hoe is de ervaring met douane en DHL? Misschien maar eens vragen of ze die willen vergoeden...Sorry for this inconvenience and we would like to express our sincere apology regarding this issue.
According to our newest information, your goods are back in our warehouse.
This is a delivery error that is unfortunately beyond our control.
Our colleague have arranged the reshipment of the item for you by using DHL.
It is estimated to take 3-10 working days to arrive after we ship it out.
Please be sure that we will ship the item out soon.
Hope you can understand.
Please wait in patience.
Bij mij ook, sinds 21/09 geen verandering meer....Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:44:
@weertenaar wat is de status bij chronopost nu ?
Bij mij nog steeds die van 21/09
Anyway we wachten weer geduldig af! Btw als hierdoor de originele shipping estimate (25 days) door wordt over schreven krijg ik 5% refund.
[ Voor 13% gewijzigd door Mvdbeld op 19-10-2017 10:53 ]
Zou ie terug gestuurd zijn icm het ontbreken van een CE-markering (officieel..)?weertenaar schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 07:49:
Nieuwe reactie van Gearbest...laptop ligt weer bij hunen wordt opnieuw verzonden, nu via DHL.
[...]Hoe is de ervaring met douane en DHL? Misschien maar eens vragen of ze die willen vergoeden...
Lees dit stuk op Tweakers (nog?) maar eens.
De kans is blijkbaar niet zo groot dat dit gebeurt anders zou niemand hier zo een laptop ontvangen, maar er is een risico dat blijkt wel.
reviews: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5: puike Chinese primeur
"Officieel alleen in China te koop" ---geen CE markering---
En daar zitten nog wat andere consequenties aan...![]()
De Duitse c't redactie heeft ook geprobeerd een Mi Notebook Air naar Duitsland te halen. Vooral om de specificaties gewoon (te?) goed zijn voor het gevraagde bedrag en men benieuwd was hoe 'ie in werkelijkheid zou bevallen.
artikel: https://www.heise.de/ct/a...ir-zu-kaufen-3332029.html
Welnu, dat pakte toch teleurstellend uit. Omdat de betreffende notebook + voeding geen CE markering hebben, werd de Duitse douane achterdochtig en ging het geheel eens goed onderzoeken.
Conclusie: Zonder de verplichte CE conformering mag het product niet de EU in.
"Not all products must have CE marking. It is compulsory only for most of the products covered by the New Approach Directives. It is forbidden to affix CE marking to other products.
Please note that a CE marking does not indicate that a product have been approved as safe by the EU or by another authority. It does not indicate the origin of a product either."
https://www.rijksoverheid...p-mijn-product-aanbrengen
Het gevolg was dat de koper (in casu de medewerker van c't) twee keuzes had:
-product laten vernietigen
-product terugsturen naar de verkoper en hopen dat je je geld terugkrijgt.
M.a.w. de tweakers test is 'vergeten' te checken of dit product CE conform is...![]()
[toevoeging]
Zelfs al lukt het om een niet conform CE product door de douane te krijgen, dan nog kunnen er verdergaande consequenties zijn.
Als voorbeelden worden genoemd:
inboedelverzekering die bij brand, veroorzaakt door een niet-conform product, kan weigeren de schade te vergoeden.
bij claimen van garantie en het feit dat de notebook dan teruggestuurd wordt richting China, kan wederom de douane 'm onderscheppen en achterhouden.
en/of tijdens een vakantietripje deze non-CE notebook opvalt en in beslag genomen wordt.
Lijkt me sterk dat dit met de CE-markering te maken heeft, heb al eerder zonder problemen het 12,5 (2016 model) besteld en netjes geleverd gekregen en met mij genoeg anderen. Het is gewoon ergens logistiek misgegaan bij GB richting de UK is mijn idee...route99 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:30:
[...]
Zou ie terug gestuurd zijn icm het ontbreken van een CE-markering (officieel..)?
Lees dit stuk op Tweakers (nog?) maar eens.
De kans is blijkbaar niet zo groot dat dit gebeurt anders zou niemand hier zo een laptop ontvangen, maar er is een risico dat blijkt wel.
reviews: Xiaomi Mi Notebook Air 12.5: puike Chinese primeur
[...]
Hoe moet ik jouw antwoord dan interpreteren?Zou ie terug gestuurd zijn icm het ontbreken van een CE-markering (officieel..)?
Dus de Duitse c't redactie heeft het helemaal mis? Is dit dan echt geen andere reële optie naast het "normale" misgaan van zending (what ever the reason may be...)?
Er is op grotere schaal wat misgegaan (niet alleen laptops maar ook andere producten via EU Express/DPD) met transport naar de UK vanuit GB. Hierdoor vermoed ik dat dit niet CE gerelateerd is aangezien sommige andere producten (bv. Xiaomi telefoons) deze certificering volgens mij wel hebben.route99 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:49:
Voor mij was het een vraag? Geen feit.
[...]
Hoe moet ik jouw antwoord dan interpreteren?
Dus de Duitse c't redactie heeft het helemaal mis? Is dit dan echt geen andere reële optie naast het "normale" misgaan van zending (what ever the reason may be...)?
Aangezien ook producten met CE keurmerk affected zijn binnen een bepaalde batch lijkt me dit niet het probleem te zijn...
[ Voor 8% gewijzigd door Mvdbeld op 19-10-2017 11:12 ]
Dit verband kan ik niet volgen....Mvdbeld schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:02:
[...] Hierdoor vermoed ik dat dit niet CE gerelateerd is aangezien sommige andere producten (bv. Xiaomi telefoons) deze certificering volgens mij wel hebben.
Dat er een vervoersprobleem kan zijn, staat imho daar compleet los van, toch?
Thank you very much for your prompt reply.
Please accept our sincerest apologies that you have not yet received your order.
Due to a unexpected shipping delay, your original package's delivery time has been affected.
To avoid further delays in you receiving your items, we are arranging reshipment for free to you now.
Once your parcel is shipped out, our system will send the shipment information to your email address.
If any further concerns, please feel free to contact us and we will do our very best to assist you.
Best Regards
Sibyl
Gearbest Customer service
http://www.gearbest.com/
Verwijderd
Net nog eens ingelogged bij gearbest om wat te gaan zagen bij tickets.weertenaar schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Bij mij ook, sinds 21/09 geen verandering meer....
Daar zie ik plots onder RMA mijn order staan. Dus blijkbaar is die ook terug naar af...
Zal dus wlijk ook bericht krijgen dat deze zal her verzonden worden
Ok, mij is als ik de reply van GB op mijn ticket goed lees wel een compensatie van 5% per week aangeboden dat het langer duurt dan de 5 werkweken die ervoor staan om hem te ontvangen. Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar dat zou ik wel zeer redelijk vinden. Jij niet zo'n aanbod gehad?
Nog niet! (Heb wel gevraagd om compensatie inmiddels)Dejagan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:12:
[...]
Ok, mij is als ik de reply van GB op mijn ticket goed lees wel een compensatie van 5% per week aangeboden dat het langer duurt dan de 5 werkweken die ervoor staan om hem te ontvangen. Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar dat zou ik wel zeer redelijk vinden. Jij niet zo'n aanbod gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 19-10-2017 15:13 ]
Verwijderd
ik zag wel op het fok forum iemand die ook een resend kreeg met dhl waar ze blijkbaar de belofte gedaan hebben zijn douane kosten terug te betalen indien hij er krijgt...
Heb dus ook maar even gepost op fok forum voor als het zover komt...
Linkje naar het topic?Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:15:
Mij is tot nog toe ook niks van compensatie geboden.
ik zag wel op het fok forum iemand die ook een resend kreeg met dhl waar ze blijkbaar de belofte gedaan hebben zijn douane kosten terug te betalen indien hij er krijgt...
Heb dus ook maar even gepost op fok forum voor als het zover komt...
Wow goede informatie, de laatste reply van die Gearbest medewerker is dat hij verwacht dat de originele pakketten door de douane gaan komen, dus hopelijk snel tracking vanuit de uk en geen totale resend.
ik heb ook nog geen enkele compensatie aangeboden gekregen, wel een partial refund die ik terug moet betalen als hij toch geleverd wordt.Dejagan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:12:
[...]
Zou dat in dat topic daar aankaarten, lijkt er wel op dat die nederlandse gearbest medewerker het beter en serieuzer oppakt allemaal. En anders als je hem binnen krijgt kan je mooi steggelen over hoeveel van die partial refund je terug gaat betalen vanwege de enorme vertraging.weertenaar schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 16:07:
[...]
ik heb ook nog geen enkele compensatie aangeboden gekregen, wel een partial refund die ik terug moet betalen als hij toch geleverd wordt.
Thanks for your message and inquiry.
We are extremely sorry for the inconvenience caused. Please accept our apologies.
In order to let you receive your package quickly, so we choose the DHL to reship your order.
remaining items
sku*quantity:190073701 * 1 , Xiaomi Air 13 13.3 inch Notebook
We check and sorry to inform you the item is hot sale.
It is estimated to be available within 5-10 days.
We offer you the following options.
1. Wait for a few more days
2. We can refund you in full to your original payment method or Wallet.
We have stopped your order now, please confirm it and tell us your decision about your order and shipping method.
Thanks for your understanding in this matter.
Please feel free to contact us anytime and we will do our very best to assist you.
Best Regards
Jackson
Gearbest Customer Service
http://www.gearbest.com/

Je zou je af kunnen vragen of ze wel iets willen verkopen
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
onderhand wel....ze zeggen gewoon maar iets: Gisteren was het pakket terug bij hun...vandaag is het er niet en is er geen voorraad....WeaZuL schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 08:52:
[...]
Je zou je af kunnen vragen of ze wel iets willen verkopen
Maar weer een pissig mailtje gestuurd. Is iig laatste keer geweest dat ik een duurder pakket bij GearBest besteld heb
Ik ervaar hetzelfde echter icm een 12 inch mi Air. Het valt mij op dat ze, bij mij, in elke communicatie duidelijk vermelden dat je je geld terug kunt vragen, dus de order kunt annuleren. Wellicht een verandering in internationaal beleid mbt het verzenden van apparaten met accu's wat ze niet willen communiceren oid?weertenaar schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:00:
[...]
onderhand wel....ze zeggen gewoon maar iets: Gisteren was het pakket terug bij hun...vandaag is het er niet en is er geen voorraad....
Maar weer een pissig mailtje gestuurd. Is iig laatste keer geweest dat ik een duurder pakket bij GearBest besteld heb
Ik heb meerdere keren een mi Air bij gearbest besteld, maar dit is de eerste keer dat het op een dergelijke manier gaat
Kan ik enige vertrouwen hebben dat deze dus vóór 1 november verstuurd wordt?
Verwijderd
Dus mij vertellen ze niet dat er geen voorraad meer is.
Vraag me af of ze niet zouden geste doen en bv de 2017 die wel op voorraad is (volgens site toch) verzenden voor kleine bijbetaling...
Thank you for your message.
It means we are arrange the reshipment.
Please kindly wait 5-7 working days for the delivery information.
Thank you for understanding.
Best Regards
Whitney
Hoe hoog waren de invoerkosten in jouw geval?Thimp schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:20:
Naast al het slecht nieuws hier ook eens goed nieuws! Ik heb op 1 oktober de Air 12.5 4GB/128GB besteld (HK warehouse) en ik heb deze afgelopen dinsdag de 17e ontvangen. Ik heb deze wel met DHL Express laten versturen en ik heb invoerkosten moeten betalen.
Veel plezier met je nieuwe speeltje in elk geval
Thnx, ben er erg blij mee. De Chinese win10 is al overschreven door een NL versie zonder enige problemen.PageFault schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:34:
[...]
Hoe hoog waren de invoerkosten in jouw geval?
Veel plezier met je nieuwe speeltje in elk geval
Invoerkosten waren in totaal 67 euro

Hoe heb je de NL versie erop gekregen met de originele licentie als ik vragen mag?Thimp schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:48:
[...]
Thnx, ben er erg blij mee. De Chinese win10 is al overschreven door een NL versie zonder enige problemen.
Invoerkosten waren in totaal 67 euromaar dat liever dan weken moeten wachten en bijna niks horen.
67 euro vind ik nog wel mee vallen, tuurlijk is nul fijner, maar het is geen onoverkomelijk drama.
Eerst de chinese install even afronden (Google Translate app is your friendPageFault schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:53:
[...]
Hoe heb je de NL versie erop gekregen met de originele licentie als ik vragen mag?
67 euro vind ik nog wel mee vallen, tuurlijk is nul fijner, maar het is geen onoverkomelijk drama.
en dan -> http://en.miui.com/thread-585720-1-1.html
Voor de zekerheid in cmd volgend commando uitgevoerd "wmic path SoftwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey", mocht er iets falen.
Succes!
Wel spannend al dat wachten. Sterkte....
Tellen voor de afleiding... .??
Die Air 12.5 4GB/128GB ziet er wel leuk uit.
Mijn Dell D430 mini notebook uit 2009 (2nd hands gekocht eind 2010 voor 279 euro... een koopje....6-8 hrs accu, nu nog ruim 3 hrs) zal ook een keer vervangen moeten worden.... Vinger aan de pols, maar geen haast hier.
[ Voor 9% gewijzigd door route99 op 20-10-2017 17:24 ]
Huh, ik had exact dezelfde versie op 26 oktober besteld. Maar de mijne is nog steeds niet verstuurd. Wel gekozen voor China warehouse omdat die toen daar in de aanbieding was... Heel apart dat die in hun China warehouse niet op voorraad is en wel in HK.Thimp schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:20:
Naast al het slecht nieuws hier ook eens goed nieuws! Ik heb op 1 oktober de Air 12.5 4GB/128GB besteld (HK warehouse) en ik heb deze afgelopen dinsdag de 17e ontvangen. Ik heb deze wel met DHL Express laten versturen en ik heb invoerkosten moeten betalen.
Laptops worden dus opnieuw verstuurd en iedere week te laat krijg je 5% op je GB account retour + evt. douanekosten kan je ook declareren. We wachten opnieuw af!"Ik heb zojuist dit bericht ontvangen en deze wil ik graag met jullie delen. Het bericht heeft betrekking op de problemen in geval van RMA requests. Voor deze orders zullen we een resend doen. De orders moesten normaal gezien eerst terug naar het warenhuis om van daaruit weer opnieuw verzonden te worden. We gaan echter niet wachten tot de pakketjes terug in het warenhuis zijn aangekomen, maar zullen deze direct opnieuw versturen!
Dit bericht is naar meerdere collega's gegaan en daarom in het Engels. Let op dat dit wel niet geweldig Engels is en soms niet even duidelijk. Ik heb zelf hier ook al enkele vragen over terug gestuurd, maar mochten jullie hierover vragen hebben laat het me dan weten.
"Hello everyone,
Recently there was a delay with the UK customs check, which had an effect on the delivery time of some packages. Most of them are still in Netherlands. Some others are new. A small part of the RMA orders are sent by DHL E Commerce. This will take a little longer than normal. We apologize for this delay. If the package did not reached reached his destination for more than 18 days, we will compensate. We will refund 5% to your wallet. If it's not recieved for more than 40 days, it should be lost. Please contact our support center, agents and gearbest online customer service. We will give you full compensation. We also offer that the goods are sent by UK3.
Due to the system failure, some orders are sent from the China Department store by DHL to the Netherlands. This may lead to tariffs (taxes). Please submit this invoice to the agents. We'll pay for it.
We apologize for the inconvenience.
If you have any questions. Feel free to ask."
[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 23-10-2017 11:47 ]
Ik heb hier contact over met Gearbest op Fok!Mvdbeld schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:46:
Laptops worden dus opnieuw verstuurd en iedere week te laat krijg je 5% op je GB account retour + evt. douanekosten kan je ook declareren. We wachten opnieuw af!
Ik heb van daaruit zeker niet begrepen dat we uit mogen gaan van vergoeding van douanekosten, laat staan een korting.
Smultie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:24:
[...]
Ik heb hier contact over met Gearbest op Fok!
Ik heb van daaruit zeker niet begrepen dat we uit mogen gaan van vergoeding van douanekosten, laat staan een korting.
Mijn Xiaomi Air 13 2016 liep via Chronopost en bij mij worden douanekosten dus ook vergoed, en ik krijg een kortingDear Valued Customer,
We sincerely apologize that due to an unexpected shipping delay, your original package's delivery time has been affected.
To avoid further delays in you receiving your items, we will resend a new package to you for free.
After we reship the new package, you should expect to receive the parcel within 7-15 days. Please check your registered account email for the new tracking details.
By way of apology, we will also update your account with 50 points as a gesture of good will.
If in the unlikely event your package generates Customs tax, we will exceptionally cover this fee for this time only. For this kindly send us a valid tax receipt of the tax incurred to support@gearbest.com and we will process the refund to your Wallet.
We apologize once more for this inconvenience and thank you for your understanding.
Best regards,
https://www.gearbest.com/
Nou, het verzenden gaat in ieder geval niet zo snel bij mij, hoop dat jij meer geluk hebt. Staat sinds de 14e nog steeds in transit. Niet onverwachts langzaam, maar zo optimistisch als ik ben hoop ik altijd op het besteKelin schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 22:44:
[...]
Kreeg gisteren ook update dat hij is verzonden. Geweldig! Nu duimen dat de verzending net zo snel gaat.
En je bent welkom, ik ben blij dat ik een medetweaker heb kunnen helpen.
Verwijderd
Dus hopelijk moeten ze niet wachten tot die effectief terugkomt van de douane..
Duurt wel belachelijk lang in backorder, jammer maar idd beter idee.LollieLaurie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:00:
Mijn air 12 (256 goud) nog steeds niet verzonden, besteld op 4/10. Heb DHL gekozen. Ik denk dat ik mijn bestelling ga annuleren en een Chromebook ga kopen.
Verwijderd
Ik ben Gearbest (en Banggood) in de gaten aan het houden, maar vooralsnog heb ik geen aanbiedingen gezien die enigzins in de buurt komen van die prijs.
Ook op deze en deze fora verschijnen aanbiedingen die maar niet onder €650 komen.
Zie ik soms iets over het hoofd of moet ik nog wat meer geduld hebben?
Thanks!
Hebben ze een nieuwsbrief waar je lid van worden kunt?Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:13:Kennelijk heeft Gearbest begin september de 13,3" 7200U in de aanbieding gehad voor ca. €570. Helaas heb ik die toen gemist...
Of mss is het iets om bij de eerste posting een verzoek op te nemen om mensen die aanbiedingen zien, deze dan ook meteen heit te melden. Waarschijnlijk zijn ze immers via dit topic aan het zoeken gegaan en is het maar een kleine moeite om het met iedereen hier te delen, ook al zouden ze het om een of andere reden niet doen. Toch?
je hebt waarschijnlijk een reship, de verzendingen van rond die datum zijn door douane perikelen tegen gehouden. Als het goed is heb je een RMA aanvraag en is hij inmiddels opnieuw verzonden. Anders kan je beste even in het Fok topic posten.Skupjo schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 08:56:
De 13.3 Air (2017) is besteld op 16 september bij Gearbest. Nog steeds niks ontvangen. Nog steeds niks verstuurd.
[ Voor 4% gewijzigd door Mvdbeld op 26-10-2017 13:00 ]
Ik heb gekozen voor een refund. Heb al vaker problemen gehad met Gearbest dus ben er klaar mee. Banggood is iets duurder maar dan gaat het tenminste goed.
Precies hetzelfde hier. De re-send kan niet plaatsvinden omdat er geen voorraad is.aalekss schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:30:
Besteld op 14-09 en zojuist een bericht van gearbest. Ze bevestigen nu dat het definitief is misgegaan en of ik de laptop opnieuw wil laten verzenden. Echter hij is nu niet op voorraad dus ik zou weer even moeten wachten.
Ik heb gekozen voor een refund. Heb al vaker problemen gehad met Gearbest dus ben er klaar mee. Banggood is iets duurder maar dan gaat het tenminste goed.
Heb ook voor een refund gekozen. Geen zin om na 6 weken nog eens 2-4 weken te wachten.
Dan heb je waarschijnlijk geen importkosten. Vrijwel alles wat vanuit de UK wordt gestuurd zit geen import over.Bvapple schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:39:
Bij mij is ie "shipped" op 29/09. Zoals de meeste staat er bij de tracking van DPD UK "Southall Your parcel is on its way"
Dit gaat over de 4GB RAM + 128 GB SSD China Warehouse EU Express
Ten minste; dit was bij mij zo over de afgelopen 5 zendingen.
Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD
aalekss schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:30:
Besteld op 14-09 en zojuist een bericht van gearbest. Ze bevestigen nu dat het definitief is misgegaan en of ik de laptop opnieuw wil laten verzenden. Echter hij is nu niet op voorraad dus ik zou weer even moeten wachten.
Ik heb tevens op 14-09 besteld en Bob van Gearbest vertelt mij dat wanneer ik niet een paar dagen kan wachten dat ik dan ook maar om een refund moet vragen, wtfSkupjo schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Precies hetzelfde hier. De re-send kan niet plaatsvinden omdat er geen voorraad is.
Heb ook voor een refund gekozen. Geen zin om na 6 weken nog eens 2-4 weken te wachten.

[ Voor 38% gewijzigd door WeaZuL op 27-10-2017 11:34 ]
Ik heb precies hetzelfde. Als ze elke week 5% geven kan de langere levertijd van dpdUK positief uitkomen...Mvdbeld schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:00:
Mijn Mi Air 13,3 2017 is ge-re-shipped wederom met DPDUK, wel nieuwe tracking gekregen, we wachten wederom af. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren ook i.c.m. de 5% refund voor iedere week dat ze over de oorspronkelijke shipping estimate gaan (afgelopen maandag reeds 1 week).
Dag later al bericht dat het pakket verzonden was met DHL inclusief tracking nummer. Sinds gisteren het tracking nummer ook daadwerkelijk actief.
Vandaag een smsje ontvangen van DHL met betrekking tot de importkosten en btw die dankzij een creatieve factuur van Geekbuying te verwaarlozen valt.
Nu afwachten wanneer ik het pakket daadwerkelijk ontvang.
DHL is echt mega vlot, aanstaande woensdag is zeker mogelijk.arvidb schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 12:12:
Van de week een Xiaomi Notebook Pro besteld bij Geekbuying. Was niet de goedkoopste in vergelijking met Gearbest en Banggood maar er was wel voorraad van het i7 16gb model.
Dag later al bericht dat het pakket verzonden was met DHL inclusief tracking nummer. Sinds gisteren het tracking nummer ook daadwerkelijk actief.
Vandaag een smsje ontvangen van DHL met betrekking tot de importkosten en btw die dankzij een creatieve factuur van Geekbuying te verwaarlozen valt.
Nu afwachten wanneer ik het pakket daadwerkelijk ontvang.
Dat blijkt, verwachtte levering op dit moment aanstaande dinsdag!Dejagan schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:24:
[...]
DHL is echt mega vlot, aanstaande woensdag is zeker mogelijk.
Edit: mijn order status is wel van "Processing" naar "Packed" gegaan, zou het dan tochDear Jacco,
Thank you very much for your order with Gearbest.
I have checked the stock availability and I'm pleased to inform you that the items you have ordered are in stock and are now ready for shipping.
Once your order has been shipped out we will send you a confirmation email.
We kindly ask that you could wait a little more for the shipping information.
Alternatively, you can also see the information when you log in your account on our website and review your order here http://user.gearbest.com/my-orders.html
Please wait it patiently to know delivery information.
Thank you for your patience and kind support.
Best Regards
Bob
[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 29-10-2017 13:58 ]
Klopt niet want ze hebben de 16gb I7 versie nog niet. De prijs / coupon is voor de I5 8gb versie.Tiemekok schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 13:43:
Xiaomi Mi Notebook Pro - CORE I7 16GB 256G
http://link.marktplaats.n...tm_content=app_ios_tablet
Ad

Bedankt, ik snap het nu. Ik vond de prijs al veel te laag, wel een slecht dat adverteren met de i7 editie terwijl het de i5 editie is.Dejagan schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 14:31:
[...]
Klopt niet want ze hebben de 16gb I7 versie nog niet. De prijs / coupon is voor de I5 8gb versie.
Waarschijnlijk is het geen reclame vanuit Gearbest zelf maar iemand die hoopt zo wat referral bonussen te pakken.Tiemekok schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 15:16:
[...]
Bedankt, ik snap het nu. Ik vond de prijs al veel te laag, wel een slecht dat adverteren met de i7 editie terwijl het de i5 editie is.
Voor de mensen die plannen de notebook via Geekbuying te kopen: hij wordt geleverd met een chinese power adapter. Ik krijg morgen een reisadapter binnen zodat ik kan kijken of de notebook werkt. Vrijdag wordt een andere adapter geleverd, hopen dat die werkt.
Mijn tracking is ge-update oftewel er is iets in de UK, nu nog even shipping naar Nederland afwachten.R.Janssen schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 16:30:
[...]
Ik heb precies hetzelfde. Als ze elke week 5% geven kan de langere levertijd van dpdUK positief uitkomen...
30 Oct 2017 20:14 Hub 3 - Bham We have your parcel and it's on its way to our depot
Volgens GB loopt de wachttijd vanaf de 18de dus als het er niet voor woensdag is krijg ik wellicht ook 10% retour in mijn GB wallet.
Toen ik het zag meteen weer contact opgenomen met Gearbest:
11 dagen geleden was blijkbaar niet op tijd...... we zien het wel weer.I regret to inform you that your order has left our warehouse. The delivery informationcustomers: .........,shipping method: DPDUK1,tracking site: http://www.17track.net/zh-cn shipping date: October 30, 2017 11:10:04,estimated time: 10-25 business days, sku*quantity:190073701 * 1 , We sent this order in good faith. Customer is responsible for inputting the right details during the checkout and to contact us immediately for order change or cancelation
Hoe weet je dat ze de 18e aanhouden bij jou? Ik heb helaas nog geen update bij m'n tracking.Mvdbeld schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 23:27:
[...]
Mijn tracking is ge-update oftewel er is iets in de UK, nu nog even shipping naar Nederland afwachten.
30 Oct 2017 20:14 Hub 3 - Bham We have your parcel and it's on its way to our depot
Volgens GB loopt de wachttijd vanaf de 18de dus als het er niet voor woensdag is krijg ik wellicht ook 10% retour in mijn GB wallet.
Verwijderd
Na navraag bij support wisten ze me te melden dat de laptop nu in stock was en ook verzonden kon worden, zondag avond dan via messenger nieuwe tracking code bij dhl voor de laptop zogezegd.
Tracking werkt tot op heden niet.
Maar we zien wel hoop nu alleen dat dl me niet 2 maal tax gaat aanrekenen (hoewel we die zogezegd terugkrijgen maar heb de indruk dat het hier gevallen zijn van eerst zien dan geloven...)
Vind het ook raar dat ik bericht van verzenden via messenger krijg, eerste was wel via mail, in mijn account bij orders zie ik nog steeds de eerste tracking info...
Ik weet niet ook niet precies wat ze bij mij aanhouden, maar ik heb op 09-09 besteld, dus op 13-10 zaten de 25 werkdagen erop en zou de regelin ingaan...Ik zit nu in de 3e week te laat, dus 15% korting (?)R.Janssen schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Hoe weet je dat ze de 18e aanhouden bij jou? Ik heb helaas nog geen update bij m'n tracking.
Nou ik wil dat eerst nog zien gebeuren daadwerkelijk, krijg zelf ook al 2 weken terug. Hopelijk heb ik hem snel binnen.weertenaar schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:05:
[...]
Ik weet niet ook niet precies wat ze bij mij aanhouden, maar ik heb op 09-09 besteld, dus op 13-10 zaten de 25 werkdagen erop en zou de regelin ingaan...Ik zit nu in de 3e week te laat, dus 15% korting (?)
Heb in het resend ticket heen en weer zitten berichten, daarin gaven ze de 18de aan terwijl als ik van de tracking uit zou gaan eerder uit zou komen... Anyway ik zie het wel, met name benieuwd naar de laptop en de rest is extra!R.Janssen schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Hoe weet je dat ze de 18e aanhouden bij jou? Ik heb helaas nog geen update bij m'n tracking.
Binnen een week geleverd via geekbuying? Welke verzend optie had je gekozen?arvidb schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:03:
Vandaag de Xiaomi notebook pro ontvangen. Levering binnen een week dus daar in ieder geval super blij mee.
Voor de mensen die plannen de notebook via Geekbuying te kopen: hij wordt geleverd met een chinese power adapter. Ik krijg morgen een reisadapter binnen zodat ik kan kijken of de notebook werkt. Vrijdag wordt een andere adapter geleverd, hopen dat die werkt.
Het posten van referral links is niet toegestaan in dit topic, wel in Aanbiedingen en Kortingscodes