Mja ik vind het erg dubbel. Zoals jij het nu beschrijft zeg ik: Niet netjes, hoort niet. Maar aan de andere kant als iemand die ik ken tegen me zegt hé ik heb de laatste 10 kaarten van concert x gekocht en ga ik proberen door te verkopen om er wat op te verdienen. Tjah dan kan ik hem/haar eigenlijk alleen maar succes wensen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:38:
[...]
Tjah, aan de andere kant: geld verdienen is in Nederland ook een controversieel iets. Dus dat je in NL aangesproken wordt op je meer dan gemiddeld grote of dure X is niet gek
[...]
Er is een industrie gericht op het weghalen van populaire producten zoals concertkaartjes van de markt. Die industrie heeft maar 1 doel: schaarste optimaal laten groeien om zo op het juiste moment de kaarten extra duur te verkopen. Is dat slim? Of misbruik maken van het feit dat mensen het kaartje graag willen?
De artiest heeft er niets aan, de consument heeft er niets aan.. alleen deze tussenpartij, die creëert geld uit niets. Das écht geen gezond bedrijfsmodel.
Ik denk dat voor mij grens ligt op welke schaal het gebeurd. Iemand die op deze manier een zakcentje weet bij te verdienen ( zoals in het voorbeeld van mijn vader) heb ik geen problemen mee. gaat het op hele grote schaal om daarmee moedwillig schaarste te creëren vind ik het minder oké.
[ Voor 37% gewijzigd door Mavi86 op 03-10-2017 12:51 ]
www.mariovisser.com