hugomeeuwes schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:32:
Cashback.nl Heb ik ook enkel slechte ervaringen mee. De Cashback valt altijd lager uit dan ze adverteren. Als je doorklikt ze je dat het slechts een maximum is afhankelijk van productgroep, maar zo ziet het er in eerste instantie niet uit. Als er 10% staat kun je bijvoorbeeld pech hebben en slechts 1% krijgen.
Daarnaast moet je maar hopen dat je je geld überhaupt krijgt. Ik wacht al meer dan een half jaar op een uitbetaling en heb herhaaldelijk contact met support gehad. Je krijgt steeds hetzelfde antwoord dat ze contact opnemen met de webshop (ze schuiven de schuld af) en daarna hoor je niets meer.
Het Webshop keurmerk logo op hun site is ook een wassen neus. Ik heb contact met hen gezocht, maar daar wordt helemaal niet gereageerd.
Dat komt mogelijk ook doordat ze slechts cashback geven op het aankoopbedrag zonder de BTW.
En het bedrijf erachter ( Orangebuddies ), welke ook zoal de site shopbuddies hebben is wel wat dubieus.
Zo zijn er claims dat slechte reviews op hun eigen site worden verwijderd en dat cashbacks die maar niet worden goedgekeurd, dat als je contact met ze zoekt hierover, dat ze dan soms " ineens " wel worden goedgekeurd.
Verder hebben ze wel een punt dat het aan de webshop ligt of je wel/niet uitbetaald krijgt, als die dat niet doet dan krijgt cashback.nl ook niets.
Zo werkt dat hele systeem van cashbacks ook, je bent afhankelijk van degene die oorspronkelijk de vergoeding betaald.
Alleen kan de cashback site misbruik maken van dit fenomeen, dus een betrouwbare cashback site gebruiken is wel aan te raden, alhoewel ik zelf op dat het soms wel erg lang kan duren geen slechte ervaring heb met cashback.nl of shopbuddies.nl