Toon posts:

Ervaringen met cashback-sites

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-03 16:50
Met een Cashback site kan je bij diverse (grote) webshops cashback krijgen door via een cashback site een bestelling te plaatsen. Dit werkt als een soort van advertentie verdienmodel, maar dan verdien jij als cashback gebruiker deze advertentie royalties.

Aantal Cashback sites:
- CashbackXL
- EuroClix
- CashbackTotaal.nl

En nog meer zijn hier te vinden.

Wat zijn jullie ervaringen met één of meerder Cashback sites? Deel hier je ervaringen. :)

• nlboy
Momenteel ben ik zelf lid van CashbackXL. Na het plaatsen krijg je vaak direct een mail dat een Cashback bevestigd is. De goedkeuring verschilt per site en de uitbetalingen kan je zelf bepalen. De eigenaar doet volgens mij alles (van Cashbacks toekennen tot vragen beantwoorden) en hij reageert snel bij vragen. Enige wat de laatste tijd speelt is dat de percentages iets teruglopen en dat bijvoorbeeld een aantal grote sites zoals bol.com niet wordt aangeboden.

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 18:20

mark-k

AKA markkNL

Ik had naar cashbackxl willen overstappen vanwege de hogere korting, maar daar accepteren ze mijn emailadres niet dus ik zit tot nu toe gewoon nog bij shopkorting en spaarwinkelen

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Ik zit zelf bij meerdere, waarbij ik bij spaarwinkelen.nl het beste gevoel heb na wat contacten. Ze zijn het meest eerlijk (over bijvoorbeeld cashbacks die fout zijn gegaan) en komen je soms zelfs tegemoet. Nadeel: uitbetalen vanaf 25€.

Cashbackxl = ook prima, no nonsense, werkt eigenlijk altijd en waar niet, wordt je goed geholpen.

Shopbuddies.nl = zou ik vermijden, geen duidelijk contact emailadres voor support. Hun ticketsysteem is overduidelijk ingesteld op een bepaalde werkwijze welke vaak niet bruikbaar is. (bv, je hebt x dagen voor een ticket, maar als je cashback 3 maand duurt en dan afgekeurd wordt heb je gewoon pech en kom je niet meer in het ticketsysteem)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:56

MsG

Forumzwerver

Hier al jaren prima ervaring met CashbackXL. Ook in het begin wel bij shopkorting gezeten, maar kijk nu eigenlijk alleen bij CashbackXL.

Voor onderdeeltjes van 10 cent van AliExpress vind ik het te veel moeite, maar voor abonnementen en zorgcontracten e.d. loont het best behoorlijk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Gezien dit topic niet bedoelt is om aanbiedingen te delen, maar voor het bespreken van cashbacksites, gaat dit topic richting SF.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-04 16:25
Ik heb ervaring met:

Shopkorting 2 jaar lang gebruikt --> niet erg hoge kortingen, uitbetaling (vanaf 10 euro) gaat prima
Nu overgestapt naar:
Cashback --> Hogere kortingen, geen ondergrens voor uitbetaling, reageren snel op vragen. Ik heb er wel een claim lopen van een niet geregistreerde korting en dat loopt als sinds juli. Dat loopt niet lekker.
Spaarcentje --> was een van de weinigen die korting gaf bij Mobiel.nl. 3x besteld en maar 1x korting gekregen, terwijl de kliks wel geregistreerd zijn. Ze reageren niet op mijn berichten via mail en op Facebook. 30 euro aan potentiële korting weggegooid. Laat ik dus voortaan links liggen.

[Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 29-09-2017 19:16]

• nlboy
Ik vergeet iets te vaak mijn cashback account te gebruiken. Bijvoorbeeld laatst met een nieuwe energie leverancier.

Spaarwinkelen klinkt ook interessant om naast cashxl te hebben.

• Medione1210
nlboy schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 00:02:
Ik vergeet iets te vaak mijn cashback account te gebruiken. Bijvoorbeeld laatst met een nieuwe energie leverancier.
Dat is wel zonde ja! Ik heb er en gewoonte van gemaakt om vóór elke aankoop even de cashback site en een kortingscode site te bezoeken om te kijken of er cashback en/ofextra korting is. En in veel gevallen is dat ook zo.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik gebruik voornamelijk CashbackXL, heb 1 keer een cashback niet uitgekeerd gekregen en dat is na de eerste melding goed opgelost. Cashbacktotaal heb ik ook wel eens gebruikt, die geven soms wat meer korting, maar die vergeet ik meestal te checken.

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:01
Momenteel maakt een aantal verenigingen gebruikt van sponsorclicks. Werkt keurig. Enigste nadeel is uitbetaling bij een opgespaard bedrag van 50euro.
Goed overzicht hoeveel er besteld is via hun.

Niks mis mee. En werkt goed voor verenigingen.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat is het verdienmodel van dit soort sites? Jouw privacy/profiel?

Wat moet je ervoor opgeven om mee te kunnen doen?

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Medione1210
Room42 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:55:

Volgens mij delen ze het kortingspercentage met jou, ik denken dat het verdienmodel is. De ene cashbacksite houdt een hoger percentage van korting dan de andere.
Ze zullen ook wel betaald krijgen voor het aantal clicks dat ze genereren voor het bedrijf in kwestie. Of ze clicks krijgen door advertenties of via een cashbacksite, dat maakt het bedrijf denk ik weinig uit.

Ik heb geen adres op hoeven geven, alleen e-mailadres en banknummer voor de uitbetaling.

In veel gevallen kun je de cashback ook stapelen met andere kortingsacties of bijvoorbeeld een code voor gratis verzenden. De voorwaarden voor elke klant staat netjes op de cashback website.

Maar let op; gebruik geen adblocker, want dan krijg je niks.

[Voor 39% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2017 23:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Room42 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 22:55:

Het businessmodel is exact hetzelfde als een willekeurige affiliate die jou NIET een deel van het bedrag teruggeeft, met het verschil dat CashbackXL dat wèl doet, en zo van het extra volume aan via hen gedane aankopen/abonnementen geld opstrijk zodat het goed genoeg uit blijft kunnen. De klanten van Cashback-sites gaan namelijk, als ze dit concept eenmaal kennen, voor elke scheetaankoop, via deze cashback-site, waardoor deze een heel hoog volume heeft qua inkomsten, ook al is het per sale soms maar enkele euro's.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:40
Medione1210 schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:46:
[...]

Volgens mij delen ze het kortingspercentage met jou, ik denken dat het verdienmodel is. De ene cashbacksite houdt een hoger percentage van korting dan de andere.
Ze zullen ook wel betaald krijgen voor het aantal clicks dat ze genereren voor het bedrijf in kwestie. Of ze clicks krijgen door advertenties of via een cashbacksite, dat maakt het bedrijf denk ik weinig uit.

Ik heb geen adres op hoeven geven, alleen e-mailadres en banknummer voor de uitbetaling.

In veel gevallen kun je de cashback ook stapelen met andere kortingsacties of bijvoorbeeld een code voor gratis verzenden. De voorwaarden voor elke klant staat netjes op de cashback website.

Maar let op; gebruik geen adblocker, want dan krijg je niks.
Bij Cashbacktotaal krijg je het gehele bedrag en betaal je 10 euro per jaar van je cashback balans en €0,25 per opname van je tegoed.

Memento mori

• Medione1210
Bob-B190 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 07:05:
[...]
Bij Cashbacktotaal krijg je het gehele bedrag en betaal je 10 euro per jaar van je cashback balans en €0,25 per opname van je tegoed.
Klopt, en daarom moet je goed kijken met welke cashbacksite je verder wil. Dat kan je hier goed zien.
https://www.cashbacksvergelijken.nl/cashbacksite/overzicht

Er is zijn maar enkele cashbacksites zonder restricties. Dus als je veel kleine bestellingen doet duurt het heel lang om je cashback terug te krijgen bij cashbacksites die minumum uitbetalingen van 10 euro of meer hanteren.
Spaarcentje zou ik persoonlijk links laten liggen. Die reageren niet op e-mails of Facebook berichten en bij problemen kan je dus dag zeggen tegen je cashback (eigen ervaring).

[Voor 34% gewijzigd door Medione1210 op 01-10-2017 10:06]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik spaarwinkelen en shopkorting. Spaarwinkelen als eerste, en als daar de korting niet op te vinden is dan hoop ik dat shopkorting hem heeft. Spaarwinkelen betaalt altijd keurig uit, en is erg eerlijk in de communicatie. Aanrader!

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 13:49
Ik heb één keer getracht gebruik te maken van CashbackXL bij het overstappen naar Ziggo.
Hieraan zat een €75 cashback en had deze geregistreerd op de website.

CashbackXL melde over Ziggo dat het verwerken langer kon duren en als de cashback na 30 dagen nog niet binnen was ik een support ticket kon open.
Uiteraard na 30 dagen niets binnen dus een mailtje naar support, krijg ik als reactie terug:
"We hebben het nog niet aangepast op onze website, maar je had binnen 30 dagen een ticket moeten openen. De €75 kunnen we nu niet meer bieden, maar wel €15"

Geen CashbackXL voor mij meer, stelletje prutsers.

• MsG

MsG

Forumzwerver

De cashbacks kunnen wel een jaar duren soms. Immers moet de cashback-site het geldt eerst krijgen van de partner in kwestie. Zo zal een mobiele provider eerst enkele maanden willen checken of een klant ook daadwerkelijk zijn facturen betaald, voordat ze meteen het commissiebedrag aan CashbackXL geven. De overstapkorting van energieboeren zelf bijvoorbeeld krijg je niet voor niets pas aan het eind van je jaarcontract.

Anders krijg je hele tokkies die abonnementen gaan afsluiten, commissiegeld opstrijken en vervolgens hun abonnement gewoon niet gaan betalen.

Die 15 euro is dan waarschijnlijk in dit geval door CashbackXL zelf uitgekeerd en zullen zij ook niet vergoed krijgen.

Als je accepteert dat de uitbetalingen even kunnen duren en adequaat een claim maakt wanneer hij niet geregistreert staat heb je er best een leuke duit aan. (uitbetalen kan langer duren, maar de klik moet echt wel binnen een week er in staan, meestal bij een aankoop vrijwel direct). En als dat niet zo is claim ik meteen. Liever te vroeg claimen dan een sale mislopen.

En je moet ook zorgen dat je de registratie van de aankoop niet verhinderd, dus adblock uit, Do not track uit, ghostery uit, host-file leeg, etc.

[Voor 6% gewijzigd door MsG op 02-10-2017 13:43]

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-02 08:56
Ik maak gebruik van Qassa.nl

Volgens mij geeft die niet de meeste cashback, maar voordeel is dat het gratis is en dat er een optie is dat alle cashbacks boven de 5 cent direct worden uitbetaald.

• Medione1210
AnnaAnjo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:09:
Ik maak gebruik van Qassa.nl

Volgens mij geeft die niet de meeste cashback, maar voordeel is dat het gratis is en dat er een optie is dat alle cashbacks boven de 5 cent direct worden uitbetaald.
Dan kun je beter kiezen voor cashbackxl. Hogere korting, gratis en elk bedrag wordt zonder extra kosten uitbetaald.
Ze reageren snel op vragen en de uitbetaling gaat altijd vlot. Ik heb wel een claim lopen die niet goed is gegaan en daar wacht ik al 2 maanden op de uitslag. Dat zou wel een stuk sneller mogen.

Kijk ook hier eens
https://www.cashbacksvergelijken.nl/cashbacksite/overzicht

[Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 03-10-2017 06:58]

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 10:05
heb zelf altijd Euroclix gebruikt maar ik zie nu dat die wel hele karige uitbetalingen doen ( wel altijd hele goede ervaringen met registraties en na 2 dagen mijn uitbetaling op de bank. )
zit nu te kijken om een mobiel abo af te sluiten bij Tele2, Shopbuddies heeft daar volgens mij de hoogste uitkering, echter staan die niet zo heel goed bekend, ik zoek dus eigenlijk in punten van belangrijkst naar minder belangrijk

* Betrouwbaarheid
* Snelle uitbetaling
* Hoge cashback
* Bij evt. problemen makkelijk contact te zoeken.

wat zouden jullie aanraden ?

Mvg. Jeroen

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik gebruik zelf vooral CashbackXL gezien die geen vage constructie heeft dat je ook moet betalen aan het platform, wat sommige andere sites wel hebben en vaak best een goede cashback geven. Snelle uitbetaling heb je sowieso niet bij abonnementen, gezien de telecomboer het bedrag pas uitbetaald aan een cashbacksite nadat jij diverse maanden je factuur ook hebt betaald.

• J-roenn
MsG schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:12:
Ik gebruik zelf vooral CashbackXL gezien die geen vage constructie heeft dat je ook moet betalen aan het platform, wat sommige andere sites wel hebben en vaak best een goede cashback geven. Snelle uitbetaling heb je sowieso niet bij abonnementen, gezien de telecomboer het bedrag pas uitbetaald aan een cashbacksite nadat jij diverse maanden je factuur ook hebt betaald.
Ok, Euroclix was meestal binnen een maand, maar begrijp dat die dat dan waarschijnlijk voorschieten... CashbackXL geeft voor Tele2 een zeer karige beloning in vergelijking met andere aanbieders, vandaar dat ik even verder keek, dan houd ik het voorlopig denk ik toch maar bij Euroclix...

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ah zie inderdaad dat er best wat partners zijn afgevallen. Ik sloot mijn abbo altijd af via Studentmobiel (nu Mobiel) en kreeg dan 30 euro terug. Op een sim only van een tientje is dat bijna een kwart van het totale abonnement.

Soms loont het wel, zeker bij een redelijk homogeen product als mobiele abonnementen, om bredere aanbieders te bekijken van abonnementen, gecombineerd met de cashbacks. Of zit je sowieso vast aan Tele2? Ik neem de cashbacks altijd mee als factor en kijk dan welke het goedkoopst is qua contract. Geldt zowel voor zorgverzekering, stroom, etc.

• Medione1210
Ik ben onlangs van Cashbackxl overgestapt naar shopbuddies. Die hebben veel meer bedrijven met cashback.
Ook hoef je, net als. Ik Cashbackxl niet te betalen voor het platform. Uitbetalingen zijn vanaf 1 euro.

Via cashbackvergelijken.nl kun je zelf zien welke voor jou het handigst is. Zeker voor grote aankopen zou ik hier even kijken wie de hoogste cashback geeft.

• J-roenn
MsG schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:19:
Ah zie inderdaad dat er best wat partners zijn afgevallen. Ik sloot mijn abbo altijd af via Studentmobiel (nu Mobiel) en kreeg dan 30 euro terug. Op een sim only van een tientje is dat bijna een kwart van het totale abonnement.

Soms loont het wel, zeker bij een redelijk homogeen product als mobiele abonnementen, om bredere aanbieders te bekijken van abonnementen, gecombineerd met de cashbacks. Of zit je sowieso vast aan Tele2? Ik neem de cashbacks altijd mee als factor en kijk dan welke het goedkoopst is qua contract. Geldt zowel voor zorgverzekering, stroom, etc.
heb eerst bij diverse sites het abo en toestel wat ik wil ( iPhone SE 128GB met het Tele2 100 minuten/2GB Abo, maandelijks opzegbaar ) vergeleken, ik hoef deze niet perse bij Tele2 te bestellen maar : Belsimpel heeft dat toestel niet ( niet eens uit voorraad maar staat compleet niet op de site ), enkele andere sites geven veel minder toestelkorting dan Tele2 zelf doet dus dan ben ik alsnog duurder uit...
Medione1210 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:22:
Ik ben onlangs van Cashbackxl overgestapt naar shopbuddies. Die hebben veel meer bedrijven met cashback.
Ook hoef je, net als. Ik Cashbackxl niet te betalen voor het platform. Uitbetalingen zijn vanaf 1 euro.

Via cashbackvergelijken.nl kun je zelf zien welke voor jou het handigst is. Zeker voor grote aankopen zou ik hier even kijken wie de hoogste cashback geeft.
Klopt maar Shopbuddies blijkt onderdeel van Orangebuddies, en alle cashback sites van Orangebuddies krijgen zeer lage scores, en in de reactie zie je doorlooptijden tot +6 maanden, plus dat alle contactmogelijkheden ontrbeken op een niet werkend ticketsysteem na...

jij bent wel tevreden begrijp ik ? heb je al een keer laten uitbetalen ?

[Voor 27% gewijzigd door J-roenn op 21-11-2017 13:25]

• Medione1210
J-roenn schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:23:
[...]

heb eerst bij diverse sites het abo en toestel wat ik wil ( iPhone SE 128GB met het Tele2 100 minuten/2GB Abo, maandelijks opzegbaar ) vergeleken, ik hoef deze niet perse bij Tele2 te bestellen maar : Belsimpel heeft dat toestel niet ( niet eens uit voorraad maar staat compleet niet op de site ), enkele andere sites geven veel minder toestelkorting dan Tele2 zelf doet dus dan ben ik alsnog duurder uit...

[...]

Klopt maar Shopbuddies blijkt onderdeel van Orangebuddies, en alle cashback sites van Orangebuddies krijgen zeer lage scores, en in de reactie zie je doorlooptijden tot +6 maanden, plus dat alle contactmogelijkheden ontrbeken op een niet werkend ticketsysteem na...

jij bent wel tevreden begrijp ik ? heb je al een keer laten uitbetalen ?
Ik heb 2x laten uitbetalen. Totaal 13 euro. Ik heb nog niets vreemds gemerkt en anders ga ik meteen terug naar Cashbackxl, daar was ik hele tevreden over, behalve dat hun aanbod niet heel groot is.

Ik vind overigens wel dat het wat lang duurt voordat je cashback zichtbaar wordt in je account. Je ziet wel meteen je 'klik' maar het duurt meer dan een dag voordat je de cashback zelf ziet.

[Voor 8% gewijzigd door Medione1210 op 21-11-2017 13:48]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:41

aex351

I am the one

Momenteel maak ik al een tijd gebruik van Cashbacktotaal. Nu heb ik meer dan 3 weken geleden een uitbetaling aangevraagd, maar dat hebben ze vooralsnog niet gedaan. Krijg er toch een slechte onderbuikgevoel bij.

< dit stukje webruimte is te huur >

Anoniem: 612265

Ik gebruik cashbackxl nu ongeveer een jaar en ben zeer tevreden.
1 keer een cashback claim gedaan en dat werd binnen 2 dagen alsnog bijgeschreven.

Een andere keer een mailtje gestuurd met wat vragen en kreeg daar een snel en vriendelijke antwoord op.

Heeft me het afgelopen jaar al meer dan €80 opgeleverd.

Wat mij betreft een aanrader!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

aex351 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:26:
Momenteel maak ik al een tijd gebruik van Cashbacktotaal. Nu heb ik meer dan 3 weken geleden een uitbetaling aangevraagd, maar dat hebben ze vooralsnog niet gedaan. Krijg er toch een slechte onderbuikgevoel bij.
En je hebt dit natuurlijk ook al gemeld bij Cashbacktotaal?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:41
aex351 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:26:
https://www.cashbacktotaal.nl/uitbetaalmogelijkheden
Om uw cashback in euro's uit te laten betalen naar uw bankrekening gebruikt u het groene veld. Geef het aantal euro's op dat u wilt overhevelen van uw CashbackTotaal.nl account naar uw bankrekening*, voer uw IBAN in, druk op de knop en bevestig de uitbetaling in het overzicht.

U ontvangt een email op het bij uw account behorende email adres. Wanneer alles in orde is, klikt u op de bevestigingslink in uw email en binnen ongeveer 5 werkdagen ontvangt u het bedrag op uw bankrekening.

Het minimumbedrag voor uitbetaling naar uw bankrekening is € 10,00. Er wordt 20 cent aan kosten doorberekend als tegemoetkoming in de bankkosten.

*Let op: uitbetalingen kunnen, conform onze voorwaarden, uitsluitend worden uitbetaald naar Nederlandse bankrekeningen.
Dit al gelezen?

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• aex351

aex351

I am the one

Ja, en ja ik had op die link geklikt. Op de website staat ook 'in verwerking'. Maar we zijn nu 3 weken verder. Heb ook al contact met ze opgenomen. Kan niets anders doen dan afwachten.

Maar dubieus is het wel.

[Voor 3% gewijzigd door aex351 op 24-01-2018 20:32]

• JohanNL
aex351 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Ja, en ja ik had op die link geklikt. Op de website staat ook 'in verwerking'. Maar we zijn nu 3 weken verder. Heb ook al contact met ze opgenomen. Kan niets anders doen dan afwachten.

Maar dubieus is het wel.
Er zijn hier meer mensen die aangeven dat het soms lang duurt, dus misschien komt het nog.

• aex351

aex351

I am the one

JohanNL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:54:
[...]

Er zijn hier meer mensen die aangeven dat het soms lang duurt, dus misschien komt het nog.
Ik zie vooral reacties van mensen die zeggen dat ze een bepaalde cashback van een aankoop niet hebben gekregen. Niet over het daadwerkelijk uitbetalen in euro's.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04:27
Na ooit begonnen te zijn bij Shopkorting ben ik op een gegeven moment overgestapt naar CashbackXL. daarnaast ook CashbackTotaal en als laatste Shopbuddies account aangemaakt, omdat die soms nog hogere cashback hadden.
Per aankoop bekijk ik waar de hoogste cashback te krijgen is. Uiteindelijk gebruik ik nu vooral nog cashbackTotaal en ShopBuddies.

Voor wat betreft niet geregistreerde aankopen heb ik eigenlijk met alle sites weinig tot geen problemen gehad. Als iets niet geregistreerd was werd dit na een mailtje met aankoopbevestiging/factuur altijd netjes gecorrigeerd.

Tot nu toe eigenlijk 1 echt probleem gehad en dat was met CashbackTotaal. Het betrof een aankoop bij MediaMarkt tijdens de BTW-dagen (vorig jaar). CBTotaal had op hun site het reclamemateriaal van MM m.b.t. de btw-actie en vermelde dit expliciet op hun site. Groot was dus ook de verbazing dat deze cashback, na succesvolle registratie, plotseling werd afgekeurd. Dit overigens bij meerdere tweakers en volgens mij is er ergens nog wel een topic over te vinden. Hierbij werd vanuit CBTotaal verwezen naar het feit dat zij geen uitbetaling kregen van MediaMarkt en dit dus ook niet konden doorzetten. Erg vreemd gezien de expliciete vermelding van de btw-actie.

Feit is wel dat het lang duurt voordat cashbacks daadwerkelijk betaalbaar worden gesteld, maar dat lijkt me inherent aan het businessmodel van de cashbacksites, zeker als ze hogere cashbacks geven en er zelf dus weinig aan overhouden. Dan moeten ze het vooral hebben van het geld dat ze al wel van de shops ontvangen maar pas later uitbetalen, en van abonnementen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:36
aex351 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:31:
[...]

Ja, en ja ik had op die link geklikt. Op de website staat ook 'in verwerking'. Maar we zijn nu 3 weken verder.
De meeste cashback sites betalen eenmaal per maand uit. Cashbacktotaal is wel een betrouwbare site dus ik ga er eigenlijk van uit dat je je geld gewoon gaat krijgen.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:26
Ondertussen ervaring met cashbackxl en cashbacktotaal. Xl geeft het geld snel vrij zodat je het kan laten uitbetalen. Bij totaal zijn mijn aankomen van mei 2018 nog niet vrijgegeven.. :X

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-03 15:27
Dacuuu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:53:
Ondertussen ervaring met cashbackxl en cashbacktotaal. Xl geeft het geld snel vrij zodat je het kan laten uitbetalen. Bij totaal zijn mijn aankomen van mei 2018 nog niet vrijgegeven.. :X
Bij het vrijgeven zijn cashback sites afhankelijk van de webshops, mocht het echt te lang duren zou ik gewoon even bij de cashback site navraag doen als ik jou was.

• Dacuuu
Rik. schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:54:
[...]

Bij het vrijgeven zijn cashback sites afhankelijk van de webshops, mocht het echt te lang duren zou ik gewoon even bij de cashback site navraag doen als ik jou was.
Er is al een berichtje uit naar cashbacktotaal.. Want het ligt niet aan de webshops. Bij XL geeft bijv aliexpress de cashback binnen een paar dagen vrij, en bij cashbacktotaal nog niets vrijgegeven, Ali staat al open sinds mei dit jaar.

• Medione1210
Dacuuu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:53:
Zelfde ervaring hier. Met veel plezier al heel lang cashbackxl gebruikt. Geven altijd snel vrij.

Omdat de korting bij Cashbacktotaal wat hoger is heb die een aantal maanden geleden een paar keer gebruikt en tot op heden is er geen cashback vrijgegeven.
Snel maar weer terug gegaan naar Cashbackxl dus.

• ThinkPad
  • Laatst online: 00:10

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hier ook goede ervaring met CashbackXL. Gebruik het al sinds 2015 en volgens de site al €274 bespaard.

Vooral met grote aankopen zoals bijv. wasmachine via Coolblue o.i.d. pak je toch gauw een €5-6 cashback.
Energiecontract, internet, zorgverzekering net zo: CashbackXL > Pricewise/Gaslicht.com > energieleverancier. Via die route pak je ook zo weer €7,50 - €25 extra cashback.

Maar ook met bijv. AliExpress, order van een paar euro krijg je €0,60 - €0,80 cashback. Lijkt niet veel, maar ik bestel er vrij vaak dus dan tikt ook dat wel aan :*)

[Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 04-10-2018 07:55]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 09:50
Gebruik zelf tegenwoordig ook vaak Ippies. Ervaring is da tik het nog 9 maanden gebruik en nog geen problemen ondervonden. Soms worden de ippies niet bijgewerkt na bestellen. Via de site kun je dit melden en elke keer worden ze netjes alsnog toegekend. Ze kunnen zien of je ben ingelogd en dan zit je vrijwel altijd goed.

Uitbetaling nog niet uitgevoerd maar heb er vertrouwen in. Via knoppenbalk kun je eenvoudig direct zien of een webshop verbonden is aan Ippies, en dat zijn er best veel, en met 1 druk op de knop activeer je dat je de ippies wilt koppelen aan je aankoop.

Voorheen gebruikte ik vaak Euroclix maar met regelmaat wordt het daar totaal niet verwerkt en krijg je ook niets en altijd bij dure aankopen gaat het toevallig net mis.

[Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 04-10-2018 08:03]

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:43

Theo

moederbord

Zowel met Shopbuddies als CashbackXL ervaring. Bij beide moet je opletten of de aankoop geregistreerd is, vooral als je adblockers of een aangepaste HOST file gebruikt. In mijn geval werden bij Shopbuddies een aantal aankopen van samen meer dan 2000 euro niet (goed?) geregistreerd waardoor ik via het ticketsysteem alsnog de aankopen moest claimen. Het ging om een cashbackbedrag van bijna 200 euro, dus dit was zeker de moeite waard. Uiteindelijk na een tijdje de bevestiging gekregen dat de aankoop alsnog bevestigd is

Het kan soms lang duren voor een aankoop ook echt bevestigd is (3 maanden is niet ongewoon)

Uitbetaling gaat bij beide gewoon snel; via beide in totaal zo'n 350 euro uitbetaald gekregen in de afgelopen twee jaar. Betaling aanvragen gaat makkelijk en betaling gaat snel. Bij de één gaat het binnen een paar dagen, de ander betaald standaard op een vaste dag in de maand.

Ik merk dat Shopbuddies in veel gevallen ietsje meer geeft voor een aankoop dan CashbackXL.

7400 Wp op het dak

• mDieli
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
Dacuuu schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 05:55:
[...]

Er is al een berichtje uit naar cashbacktotaal.. Want het ligt niet aan de webshops. Bij XL geeft bijv aliexpress de cashback binnen een paar dagen vrij, en bij cashbacktotaal nog niets vrijgegeven, Ali staat al open sinds mei dit jaar.
Ik heb er 2 bij cashbacktotaal die sinds 29-11-2017 open staan. En cashbacktotaal heeft nog niet gereageerd op de vraag of ze nog vrijgegeven gaan worden. (2 weken geleden bericht gestuurd, vandaag maar een reminder gestuurd)

EDIT:
Even een WTF momentje. Ik zit nog een keer in mijn lijst te kijken, en hoewel ik 100% zeker weet dat de laatste cashback er tussen stond (en hier heb ik ook de mail over gehad) staat deze er totaal niet meer tussen in de lijst....
Maar weer een nieuw berichtje sturen en kijken of ik andere dingen mis in de lijst..

EDIT 2:
Blijkt de lijst ineens niet meer op datumvolgorde te staan 8)7

[Voor 26% gewijzigd door mDieli op 04-10-2018 13:26]

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:37
Ik heb ook slechte ervaringen met cashbacktotaal. Verwerkingsperiode is erg lang! Heel erg lang.

Tijdje samen met cashbackXL gebruikt wegens hogere vergoeding.

Inmiddels enkel cashbackXL. Dan maar een wat lagere vergoeding, respons is heel snel,

• Dacuuu
denuz schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:46:
Ik heb ook slechte ervaringen met cashbacktotaal. Verwerkingsperiode is erg lang! Heel erg lang.

Tijdje samen met cashbackXL gebruikt wegens hogere vergoeding.

Inmiddels enkel cashbackXL. Dan maar een wat lagere vergoeding, respons is heel snel,
Maar jij hebt wel uitbetaling gehad van cashbacktotaal, ookal duurt het erg lang? Ik laat cashbacktotaal vanaf nu mooi liggen.

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:37
Dacuuu schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Maar jij hebt wel uitbetaling gehad van cashbacktotaal, ookal duurt het erg lang? Ik laat cashbacktotaal vanaf nu mooi liggen.
Heb het even nagekeken. 3 April uitbetaling aangevraagd, uitbetaald gekregen op 10 april. Dus dat is qua snelheid prima. (Sneller dan CashbackXl, die betalen 1x per maand uit).

Waar ik me meer aan erger bij cashbacktotaal is de verwerkingstijd van de cashback.

Ik heb daar nog cashback's van Aliexpress staan sinds 23-02-2018 die nog steeds niet uit te betalen zijn.

Als ik bij Aliexpress aangeeft dat ik een bestelling ontvangen heb dan krijg ik binnen 10-15 minuten de melding van cashbackXl dat de cashback gereed is voor uitbetaling.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Cashbacktotaal hanteert ook een minimumuitbetalingsbedrag van 10,00 euro. In mijn geval heb ik een bedrag van 5,40 euro staan, welke ik niet kan laten uitbetalen. Ik moet dus eerst 'verplicht' voor minimaal 5,00 euro aan cashbacks 'aankopen' om het geld te krijgen.

CashbackXL blijft voor mij de meest prettige website.

Reviews

• mDieli
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
dennisk. schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:03:
Cashbacktotaal hanteert ook een minimumuitbetalingsbedrag van 10,00 euro. In mijn geval heb ik een bedrag van 5,40 euro staan, welke ik niet kan laten uitbetalen. Ik moet dus eerst 'verplicht' voor minimaal 5,00 euro aan cashbacks 'aankopen' om het geld te krijgen.

CashbackXL blijft voor mij de meest prettige website.
Dubbel nadeel bij CashbackXL vs. Cashbacktotaal: CashbackXL heeft 6% t.o.v. 7% en een max van € 30 t.o.v. € 40. Maar als ze zo blijven doen bij Cashbacktotaal, dan is de stap snel gemaakt..

• JohanNL
Het voordeel van CashbackXL is dat zij gewoon een stuk betrouwbaarder zijn.
Snelle registrering, snelle goedkeuring en uitbetaling naar accountsaldo, zijn er problemen kun je eenvoudig een claim indienen.
Je hebt dan wel andere sites zoals Cashbacktotaal, spaarwinkelen en Shopkorting die ( net wat ) meer cashback geven, maar hebben slechte/trage registraties en als iets toch niet helemaal goed gaat is het niet makkelijk om dit recht te zetten.
Voor mij dus altijd CashbackXL behalve als het verschil wel erg groot is, dan wil ik nog wel eens een gokje wagen.

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:59
Ik gebruik zowel cashbacktotaal als cashbackXL. de eerste geeft soms een wat hogere cashback en heeft soms shops die de tweede niet heeft, de tweede vind ik fijner en heeft ene betere klantenservice. Met de Chrome plug-in van CashbackXL krijg ik ook netjes een waarschuwing als ik een cashback vergeet (wat nogal eens voorkomt...). CashbackXL is mijn eerste keuze.

• J-roenn
Inmiddels heb ik ook al wat meer ervaring, die deel ik graag met jullie :

Shopbuddies, vaak de hoogste cashback, echter dien je zelf wel er bovenop te zitten dat alles netjes geregistreerd wordt, en duurt het ook redelijk lang voordat een cashback is toegewezen. als het geld eenmaal is vrij gegeven maken ze het snel over.
CashbackXL, lijkt de automatisering iets beter op orde te hebben dan Shopbuddies, het gebeurt hier minder vaak dat ik zelf ergens achteraan moet mailen, nog geen uitbetaling aangevraagd maar vrienden die dat wel hebben gedaan zeggen dat ze redelijk snel zijn met uitbetalen.
Euroclix, erg laag percentage, wel superbetrouwbaar qua uitbetalen, en ook de snelste qua toewijzen van je cashback. je kan extra punten verdienen door mails te lezen of mee te doen aan enquêtes.
Shopkorting, 1x gebruikt, kan ik nog niet heel veel over zeggen.

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 17:45
Heb nu een paar keer, waarvan afgelopen week ook ( 7 euro te weinig) , gemerkt dat cashbackxl niet de beloofde cashback uitkeert als men toezegt, zoals 8% bij tomtop, zonder verdere voorwaarden.

Eerder was de verklaring dat ik, voordat ik via cashbackxl naar die site ging, er al gekeken had, wat op zich logisch is wat ga eerst kijken wat waar kost ( dus meerdere "chinese" sites als ali, BG en GB) VOORDAT ik er via cashbackxl heen ga. ( dat is toch logisch?)

Doe ik wat fout en/of kan ik wat verbeteren ?
( wel claim ingediend maar nog geen reactie gehad)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ted038 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:29:
Heb nu een paar keer, waarvan afgelopen week ook ( 7 euro te weinig) , gemerkt dat cashbackxl niet de beloofde cashback uitkeert als men toezegt, zoals 8% bij tomtop, zonder verdere voorwaarden.

Eerder was de verklaring dat ik, voordat ik via cashbackxl naar die site ging, er al gekeken had, wat op zich logisch is wat ga eerst kijken wat waar kost ( dus meerdere "chinese" sites als ali, BG en GB) VOORDAT ik er via cashbackxl heen ga. ( dat is toch logisch?)

Doe ik wat fout en/of kan ik wat verbeteren ?
( wel claim ingediend maar nog geen reactie gehad)
Ik kijk altijd naar producten in m'n normale browser. Maar als ik dan daadwerkelijk de aankoop wil doen start ik een prive-sessie in m'n browser, waarbij m'n adblocker uit staat en accepteer ik handmatig alle cookiemeldingen. Gaat bijna altijd goed.Hierna ga ik dan meteen naar de cashback-site en via die cashback-site naar de uiteindelijke website. Plak daarna ook geen linkjes van het product in je browser, maar zoek het product gewoon even weer op in die winkel.

Die percentage is vaak gebaseerd op de prijzen exclusief btw. Daarnaast staat er als je uiteindelijk door wordt verwezen ook "MAX 8%". CashbackXL is 100% afhankelijk van wat zij als affiliatiecommissie opstrijken, en daar geven ze weer een percentage van.

Gister een schermpje gekocht bij de Mediamarkt: €149,50. De cashback was €4,94.

(149,50 / 121) * 100 = 123,5537190082645
(123,5537190082645 / 100) * 4 (4 % cashback) = 4,942148760330579

Klopt hier dus aardig :).

[Voor 15% gewijzigd door MsG op 16-10-2018 13:38]

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 17:45
MsG schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Ik kijk altijd naar producten in m'n normale browser. Maar als ik dan daadwerkelijk de aankoop wil doen start ik een prive-sessie in m'n browser, waarbij m'n adblocker uit staat en accepteer ik handmatig alle cookiemeldingen. Gaat bijna altijd goed.Hierna ga ik dan meteen naar de cashback-site en via die cashback-site naar de uiteindelijke website. Plak daarna ook geen linkjes van het product in je browser, maar zoek het product gewoon even weer op in die winkel.
is wat omslachtiger maar ik begrijp t idee, iig minder omslachtig als 2 accounts hebben voor iedere china-shop ;)
Die percentage is vaak gebaseerd op de prijzen exclusief btw. Daarnaast staat er als je uiteindelijk door wordt verwezen ook "MAX 8%". CashbackXL is 100% afhankelijk van wat zij als affiliatiecommissie opstrijken, en daar geven ze weer een percentage van.
Bij dat soort sites zit er geen BTW op en ook geen verzendkosten, en vanuit cashbackxl ook geen verdere bijzondere voorwaarden voor tomtop, dus waarom dat "TOT 8 %" snap ik dan niet. Dat zou dan betekenen dat t dus maar een soort gok wordt hoeveel je gaat krijgen ? Nee, wil uiteraard vooraf exact weten hoeveel cashback ik ga krijgen om te kunnen beslissen wat ik waar bij welke china-shop ga kopen .....

• MsG

MsG

Forumzwerver

Tja dan zou ik stoppen met dit soort cashbacks, wat precies hetzelfde heb je bij andere websites. Die Chinezen hebben ook nog wel kosten die ze doorberekenen. Het is voor de Chinees ook gunstiger om te communiceren dat er nog deelkosten van een order af gaan. Dan hoeft hij minder uit te keren aan de cashbacksites.

Andersom krijg ik ook regelmatig een cashback die hoger is dan de orderwaarde excl. btw.

[Voor 12% gewijzigd door MsG op 16-10-2018 14:16]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

In het kort mijn ervaringen:

Cashbacktotaal - gebruikt vanaf 12-2017. Erg traag in beschikbaar stellen van het geld, helpdesk reageert ook niet altijd. Wel vaak de hogere cashbacks.
CashbackXL - gebruik ik sinds 12-2015. Snelle helpdesk (volgens mijn zijn het 1 of 2 personen), snelle registratie van aankopen. Bedrag komt redelijk snel beschikbaar. Soms moet ik er achteraan mailen, maar dan wordt het wel goed geregeld.

Vroeger heb ik ook Euroclix gebruikt, maar dat is nu voor mij niet zo interessant meer. Cashbacktotaal kan ik afraden, ik heb liever iets minder geld van CashbackXL waar je er geen half jaar op hoeft te wachten.
Zelfde als vrijwel iedereen hierboven dus ;)

• supercop7373
  • Laatst online: 27-03 11:15
Ik gebruik CashbackXL, Shopbuddies en Cashbacktotaal en ook heel lang Shopkorting gebruikt.

Shopkorting vanwege de lagere kortingen en €10,- grens op uitbetalen laten vallen. Dat ga ik ook doen met cashbacktotaal, dat duurt en duurt maar daar en ook daar de €10,- grens. Gelukkig heb ik mijn energiedirect korting van €52,50 al wel betaald gehad. Echter rekenen ze daar ook nog eens €0,20 per transactie bij uitbetalen. Er staat nog net iets meer dan €10,- open. Afwachten en weg daar.

Gebruik eigenlijk alleen nog CashbackXL en soms shopbuddies. Die laatste is ook niet snel trouwens en heeft als uitbetalingsgrens €1,-

• Medione1210
Helemaal mee eens! Cashbacktotaal duurt belachelijk lang. Ben snel weer teruggekeerd bij Cashbackxl ondanks de iets lagere cashback.

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-03 07:26
*knip* Dit is een vraag die de cashback-sites je ook makkelijk kan beantwoorden.

[Voor 68% gewijzigd door Yorinn op 19-11-2018 22:21]

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2020
Wat zijn jullie ervaringen van cashbacktotaal, betalen ze wel ondanks dat het ontzettend lang duurt? Ik wacht al +6 maanden op een goedgekeurde betaling van 53 euro.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik gebruik al een paar jaar cashbacktotaal, het duurt soms lang voordat het geld beschikbaar komt maar daar kan de site volgens mij niet zo heel veel aan doen in de basis.
De site wacht op de definitieve bevestiging van de site waar je besteld hebt, dat kan met zorgverzekering, energiemaatschappij etc best een paar maanden duren.

In mijn geval de afgelopen jaren bij de zorgverzekering +/- 2 maanden en overstap energiemaatschappij +/- 8 maanden.

Mijn ervaringen zijn positief in elk geval. Aankopen worden binnen enkele minuten geregistreerd, wachten op beschikbaarheid duurt lang, maar als je het eenmaal uit laat betalen heb je het ook binnen een paar dagen op je rekening.

• pven
  • Niet online
Ik gebruik al jaren https://spaarwinkelen.nl (vriendelijke en snelle support) , en als het daar niet op te vinden is dan kijk ik op https://shopkorting.nl

Veel meer sites gebruik ik niet. Eind vorig jaar heb ik 80 euro van Spaarwinkelen over laten schrijven, dat was de opbrengst van dat jaar. ShopKorting gaat niet zo heel hard.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:57
Leolinedance schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:36:
Wat zijn jullie ervaringen van cashbacktotaal, betalen ze wel ondanks dat het ontzettend lang duurt? Ik wacht al +6 maanden op een goedgekeurde betaling van 53 euro.
6 maanden is te lang. Meestal een paar weken, omdat de webshop waar je iets koopt ook de sale moet geven aan CashbackTotaal. Kan dus zijn dat die webshop erg traag is of dat deze onterecht is afgekeurd. Neem even contact op met CashbackTotaal.

Hier verder goede ervaring. Het duurt soms even voor het bedrag op je account staat, maar uitbetalen naar je bankrekening doen ze wel vlot.

• Carfanatic
  • Laatst online: 22:29
JK schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:49:
[...]

6 maanden is te lang. Meestal een paar weken, omdat de webshop waar je iets koopt ook de sale moet geven aan CashbackTotaal. Kan dus zijn dat die webshop erg traag is of dat deze onterecht is afgekeurd. Neem even contact op met CashbackTotaal.

Hier verder goede ervaring. Het duurt soms even voor het bedrag op je account staat, maar uitbetalen naar je bankrekening doen ze wel vlot.
Ik had 2 flinke cashbacks openstaan bij Cashbacktotaal die uiteindelijk na 9 maanden uitbetaald zijn. Dit was (toevallig?) na het sturen van een mailtje naar ze. Ik neem voortaan wel met wat minder genoegen en houd het bij CashbackXL

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08-2020
Carfanatic schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Ik had 2 flinke cashbacks openstaan bij Cashbacktotaal die uiteindelijk na 9 maanden uitbetaald zijn. Dit was (toevallig?) na het sturen van een mailtje naar ze. Ik neem voortaan wel met wat minder genoegen en houd het bij CashbackXL
Ik ook. Wat een bagger bij Cachbacktotaal...duurt een eeuwigheid en geen fatsoenlijke support.

• JK
Van mij was maar een klein bedrag, 50 euro ofzo. Bij jullie waarschijnlijk XXX of XXXX bedragen?

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-04 14:49
Meest hilarische is die zogenaamde welkomst bonus bij Cashbacktotaal. Die komt gewoon voor eeuwig in de wacht te staan. Staat ie hier al een jaar op haha.

• Medione1210
Carfanatic schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:40:
[...]

Helemaal mee eens! Blijf lekker weg bij Cashbacktotaal. Ik wacht al meer dan 8 maanden op uitbetaling! Dat riekt naar oplichting! Ze reageren ook niet op mijn verzoeken om uit te betalen.
Met cashbackxl en shopkorting heb ik nooit problemen, alleen is de cashback bij hun wat lager!

[Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 30-01-2019 18:22]

• Carfanatic
JK schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:38:
Van mij was maar een klein bedrag, 50 euro ofzo. Bij jullie waarschijnlijk XXX of XXXX bedragen?
waren 2 cashbacks van totaal €130

• JK
Dat zijn idd wat hogere bedragen dan 50 euro.
Bij CashbackTotaal toevallig van de week een goedkeuring ontvangen over een order van 4 april 2018. Dat is toch wel idioot laat. 10 maanden. Terwijl latere aankopen wel sneller zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ook ik heb geen goede ervaringen met Cashbacktotaal. Net als veel mensen op dit forum wachtte ik ook al ruim 9 maanden op uitbetaling van mijn transacties, welke een totaalbedrag hadden van ongeveer 42 euro. In die periode heb ik meerdere keren Cashbacktotaal benaderd, maar werd net als zovelen hier altijd aan het lijntje gehouden met de reactie dat ze nog geen geld hadden ontvangen van de webshop. Op een gegeven moment was bij mij de maat vol en heb ik aangegeven aangifte bij de politie te gaan doen. Ik heb hierop onderstaande mail gestuurd:

Beste klantenservice,

Het valt me op dat er nog steeds veel transacties zijn dit niet zijn goedgekeurd, ik wacht nog op goedgekeuring van een groot aantal transacties die bijna een jaar geleden zijn gedaan. Met name de grote bedragen staan nog op "in verwerking".

Ik vind dit opvallend, aangezien concurrenten als Shopkorting.nl of CashbackXL gemiddeld na een maand uitbetalen. Ik trap niet meer in de smoesjes mbt herroepingstermijn, annuleringsperioden, etc. Deze periode is namelijk al heel lang verstreken. Ook vind ik op internet een groot aantal klachten terug mbt jullie dienstverlening (zie ook < link naar dit forum >)

Dit leidt mij tot de conclusie dat jullie gestopt zijn met uitbetalen van grote bedragen en dit in eigen zak steken. Ik geef jullie twee weken om het bedrag van 42,08 Euro naar mij over te maken. Dit zijn alle bedragen welke op "in verwerking staan", muv de vriendaanbevelingen. Indien ik het geld niet uiterlijk 9 april op mijn rekening heb staan volgt aangifte bij de politie. Ik zal jullie in dat geval een kopie van de aangifte toesturen.

Hierop kreeg ik twee dagen later de volgende reactie:

Geachte heer XXXXX,

Met verbazing namen wij kennis van uw email van 26 februari, waarin u dreigt met aangifte bij de politie. Wij zien zo'n aangifte met vertrouwen tegemoet, als deze al opgenomen zou worden. Er is immers geen misdrijf gepleegd; de vrijgave van uw gespaarde cashback duurt alleen langer dan verwacht en er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze niet vrijgegeven zal worden.

Desondanks hebben wij, zeker gezien uw beschuldiging aan ons adres dat wij de cashback in onze eigen zak steken, besloten uw account te zullen beeindigen, aangezien wij dit geen goede grond voor een zakelijke relatie achten. Hiertoe zullen wij uw openstaande saldo vandaag vrijgeven, zodat u een betalingsverzoek kunt aanvragen naar uw bankrekening. Na verwerking hiervan zullen wij uw account sluiten.

Meteen na het ontvangen van de mail heeft de website al mijn transacties welke nog op 'in verwerking' stonden op 'beschikbaar' gezet en kon ik een uitbetaling aanvragen welke drie dagen later was bijgeschreven.

Overigens was ik echt van plan aangifte te doen. Het is overduidelijk dat men is gestopt met uitbetalen, mits je op je strepen gaat staan. Doe er je voordeel mee :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:41
Je ziet ook heel langzaam een voor een (grote) winkels verdwijnen van de cashback sites. Winkels die voorheen wel mee deden doen nu niet meer mee.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
@HGJ Mooi dat het je is gelukt ze zo ver te krijgen om alsnog tot betaling over te gaan.
Maar het zou best kunnen dat het klopt wat ze zeggen, dat ze zelf inderdaad nog niet het geld hebben ontvangen na 9 maanden.
Wellicht ook slechte boekhouding o.i.d.

Maar wel opmerkelijk dat ze '' ineens '' in actie komen als je praat over een aangifte, volgens mij zijn er genoeg mensen die klachten hebben over Cashbacktotaal en dit ook uiten zoals hier in het forum of in een review maar helemaal niks voor elkaar krijgen.
Als ze zo erg geloofden in hun eigen verhaal van '' Wij zien zo'n aangifte met vertrouwen tegemoet, als deze al opgenomen zou worden. Er is immers geen misdrijf gepleegd; de vrijgave van uw gespaarde cashback duurt alleen langer dan verwacht en er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze niet vrijgegeven zal worden. '', dan hadden ze je ook prima kunnen laten wachten ( net als al die andere mensen! )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
JohanNL schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:00:
@HGJ Mooi dat het je is gelukt ze zo ver te krijgen om alsnog tot betaling over te gaan.
Maar het zou best kunnen dat het klopt wat ze zeggen, dat ze zelf inderdaad nog niet het geld hebben ontvangen na 9 maanden.
Wellicht ook slechte boekhouding o.i.d.

Maar wel opmerkelijk dat ze '' ineens '' in actie komen als je praat over een aangifte, volgens mij zijn er genoeg mensen die klachten hebben over Cashbacktotaal en dit ook uiten zoals hier in het forum of in een review maar helemaal niks voor elkaar krijgen.
Als ze zo erg geloofden in hun eigen verhaal van '' Wij zien zo'n aangifte met vertrouwen tegemoet, als deze al opgenomen zou worden. Er is immers geen misdrijf gepleegd; de vrijgave van uw gespaarde cashback duurt alleen langer dan verwacht en er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze niet vrijgegeven zal worden. '', dan hadden ze je ook prima kunnen laten wachten ( net als al die andere mensen! )
Eens, ik vind het ook een rare reactie. Ze geven maandenlang aan dat ze nog op bevestiging van de webshop wachten, maar als je dreigt met aangifte is dit opeens geen probleem meer en kan alles direct worden uitbetaald? Dit is voor mij een teken dat deze website niet correct handelt en er naar streeft zou weinig mogelijk uit te keren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:41
Met spaarwinkelen.nl had ik het niet zo extreem. Maar de cashback (€10) van de Simpel actie liet maar op zich wachten (maanden). Na een ticket (waar snel op gereageerd werd) was het geld toevallig net binnen gekomen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:12
LordSinclair schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:38:
Je ziet ook heel langzaam een voor een (grote) winkels verdwijnen van de cashback sites. Winkels die voorheen wel mee deden doen nu niet meer mee.
Coolblue is idd verdwenen bij CashbackXL, gaven toch best wel dikke cashbacks meestal (of ik bestel gewoon te veel :X).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pven
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Coolblue is idd verdwenen bij CashbackXL, gaven toch best wel dikke cashbacks meestal (of ik bestel gewoon te veel :X).
Bij spaarwinkelen zijn ze ook weg zie ik ...

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40
Werkt cashback bij AliExpress alleen via de website of ook via de App als je de cashbacklink eerst volgt (opent ook meteen in de app soms)?

En ook hier dezelfde ervaringen met CashbackTotaal. Duurt soms wel 9 maanden en alleen als je vaak mailt veranderen ze 'opeens'. Lijkt er sterk op dat ze hopen dat mensen gewoon vergeten te claimen want ze ontvangen wel lekker de commissie zonder daadwerkelijk uit te betalen...

[Voor 50% gewijzigd door Deezers op 31-03-2019 15:46]

• JohanNL
Deezers schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:36:
Werkt cashback bij AliExpress alleen via de website of ook via de App als je de cashbacklink eerst volgt (opent ook meteen in de app soms)?
Ik had ergens gelezen dat dit niet kon of dat je dan een heel laag percentage kreeg, de voorwaarden en percentages veranderen ook steeds bij de cashback sites...
Ga er dus maar vanuit dat je niks krijgt via de app, maar je krijgt natuurlijk soms extra korting als je juist via de app besteld van Ali zelf, dus moet je per artikel/bestelling even zien wat voor jou het beste uit komt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Medione1210
Deezers schreef op zondag 31 maart 2019 @ 15:36:

En ook hier dezelfde ervaringen met CashbackTotaal. Duurt soms wel 9 maanden en alleen als je vaak mailt veranderen ze 'opeens'. Lijkt er sterk op dat ze hopen dat mensen gewoon vergeten te claimen want ze ontvangen wel lekker de commissie zonder daadwerkelijk uit te betalen...
Ik gebruik cashbackxl en die werkt met AEapp.

Helaas heb ik ook heel slechte ervaring met cashbacktotaal. Ik wacht nu al 10 maanden op goedkeuring. Ze reageren wel op mijn mails, maar met een nietszeggend antwoord! Heel ver vandaan blijven is mijn advies.
_JGC_ schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 14:31:
[...]

Ik merk dat minder winkels meedoen en dat de cashbacks steeds minder worden of dat bijvoorbeeld kortingen stapelen met cashbacks vaak niet meer kan (heb ik bij hotels.com heel hoge kortingen mee gekregen in het verleden).

Hier kun je overigens zien welke winkels samenwerken met de bekende cashback sites https://www.cashbacksvergelijken.nl

[Voor 26% gewijzigd door Medione1210 op 31-03-2019 18:04]

• PcDealer
  • Laatst online: 01-04 12:29

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• MsG

MsG

Forumzwerver

Gaat dat niet meer over de cashback-acties van fabrikanten zelf waarbij je een cashback op hun product krijgt? Zo niet, dan vind ik het een beetje een gek item van Kassa. Dat het lang duurt bij de reguliere cashback-websites komt namelijk doordat de goedkeuring van affiliate-clicks gewoon lang duurt, en bij abonnementen kan de consument vaak ook nog 14 dagen bedenken voordat iets definitief is, en bij de betere winkels kan je soms nog vrij lang retouren. Pas als die termijnen om zijn krijgt de cashback-toko zijn commissie-bedrag, en kan die het pas doorsluizen naar de consument.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
MsG schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:59:
[...]

Gaat dat niet meer over de cashback-acties van fabrikanten zelf waarbij je een cashback op hun product krijgt?
Ja het gaat daar om inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Medione1210 schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik cashbackxl en die werkt met AEapp.

Helaas heb ik ook heel slechte ervaring met cashbacktotaal. Ik wacht nu al 10 maanden op goedkeuring. Ze reageren wel op mijn mails, maar met een nietszeggend antwoord! Heel ver vandaan blijven is mijn advies.
Hier ook even gekeken en ik had ook nog oude cashbacks openstaan bij Cashbacktotaal. Die gebruikte ik altijd voor Bol.com gezien CashbackXL (waar ik de beste ervaring mee heb) hier niet mee samenwerkt.

Voor een eerdere cashback was het na mailen inderdaad ook 'ineens' goedgekeurd, zal ze eens in de gaten houden, beetje schurkachtige praktijken als ze de commissie alleen doorzetten bij klagen.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:44
JohanNL schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:36:
[...]

Ja het gaat daar om inderdaad.
Waarschijnlijk door de slechte Cashback actie van Samsung enkele maanden geleden, toen een paar keer in het nieuws geweest. Ik heb ook enkele maanden op de cashback van mijn S9 moeten wachten, maar goed, wat maakt het uit :)

• JohanNL
weertenaar schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 07:58:
[...]

Waarschijnlijk door de slechte Cashback actie van Samsung enkele maanden geleden, toen een paar keer in het nieuws geweest. Ik heb ook enkele maanden op de cashback van mijn S9 moeten wachten, maar goed, wat maakt het uit :)
Niet enkel Samsung, ik heb laatst ook dik een maand moeten wachten voor een cashback van Huawei terwijl er werd aangegeven dat het echt niet langer dan 10 werkdagen zou duren.
En zo zal er wel meer zijn, maargoed dit zijn echt first world problems, er zijn wel andere onderwerpen waar Kassa beter aandacht aan kan besteden.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Kan de discussie over 'merkspecifieke' cashbacks/gratis artikelen stoppen hier? Dit heeft niets met de (lopende) discussies over cashback-sites te maken.

• Deezers
MsG schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:08:
[...]

Hier ook even gekeken en ik had ook nog oude cashbacks openstaan bij Cashbacktotaal. Die gebruikte ik altijd voor Bol.com gezien CashbackXL (waar ik de beste ervaring mee heb) hier niet mee samenwerkt.

Voor een eerdere cashback was het na mailen inderdaad ook 'ineens' goedgekeurd, zal ze eens in de gaten houden, beetje schurkachtige praktijken als ze de commissie alleen doorzetten bij klagen.
Ik krijg al maandenlang hetzelfde antwoord van ze terwijl bij andere cashbacksites de goedkeuring toch echt veel sneller is, ik krijg er een naar gevoel bij en het gaat hier om een flink bedrag. Heb voor de rest alles lopen via Shopbuddies en CashbackXL die zijn voor mij het betrouwbaarst. En goed om te beseffen: laat hoe verleidelijk ook je aankoop niet afhangen van de cashback. Zelfs al voldoe je aan alle voorwaarden en is de cashback geregistreerd, dan nog kan er zomaar een afkeuring komen omdat cashback nooit een garantie is helaas.

• JohanNL
@Deezers Er zijn cashback sites die direct een transactie goedkeuren en jou het geld vrijgeven zodra de partner hem heeft goedgekeurd.
Maar de cashback site heeft het geld zelf dan nog niet gekregen, ze schieten jou het geld dus eigenlijk voor, en je hebt dus ook cashback sites die jou pas uitbetalen als zij zelf ook het geld binnen hebben.
Desalniettemin is gezien de reacties hier, reviews en mijn ervaring met hun ook cashbacktotaal gewoon een totaal onbetrouwbare cashback site, het is overduidelijk dat er iets niet klopt.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

RobertowNL

For your gear!

Ergens halverwege 2018 is ook wat veranderd in het eigenaarschap van cashbacktotaal (van Belbios Holding naar Red Tulip media)
Dat viel mij op toen de betalingen ineens vanaf een ander rekeningnummer kwamen, sinds die tijd heb ik het idee dat goedkeuringen langer op zich laten wachten. Maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten.

Wacht nu nog op cashbacks van ruim 11 maanden geleden. Ben benieuwd of/wanneer ik die nog kan verwachten.

[Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 30-04-2019 19:06]

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

RobertowNL schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 18:54:
Ergens halverwege 2018 is ook wat veranderd in het eigenaarschap van de site (van Belbios Holding naar Red Tulip media)
Dat viel mij op toen de betalingen ineens vanaf een ander rekeningnummer kwamen, sinds die tijd heb ik het idee dat goedkeuringen langer op zich laten wachten. Maar dat kan natuurlijk ook tussen de oren zitten.

Wacht nu nog op cashbacks van ruim 11 maanden geleden.
Over welke cashback-site heb je het? In dit topic gaat het over meerderen, namelijk. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

RobertowNL

For your gear!

Yorinn schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 19:03:
[...]

Over welke cashback-site heb je het? In dit topic gaat het over meerderen, namelijk. ;)
Natuurlijk vergeten, site toegevoegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Carfanatic
Ik had nog 3 cashbacks van totaal €36 die al 10 maanden open staan bij Cashbacktotaal, na 2 mails geen enkele reactie. Wat een waardeloze tent.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
Ik was tot voorheen wel tevreden over cashbacktotaal, maar ga ze nu toch maar eens mailen voor de nog openstaande cashbacks en in het vervolg de site maar een beetje mijden.

• Medione1210
B-Real schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 13:19:
Ik was tot voorheen wel tevreden over cashbacktotaal, maar ga ze nu toch maar eens mailen voor de nog openstaande cashbacks en in het vervolg de site maar een beetje mijden.
Na heel wat herinneringsmails hebben ze mij na 11 maanden uitbetaald, dus dat kan ik nu afsluiten. Ik blijf lekkernij cashbackxl. Die geven misschien een lagere cashback, maar ik heb daar nog nooit problemen met uitbetalen gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LukasW
  • Laatst online: 19:35
@Carfanatic @B-Real

Hier eenzelfde ervaring met Cashbacktotaal. T/m eind 2017 ging het redelijk goed. Vanaf 2018 bleven alle transacties op 'in verwerking' hangen, zelfs na 10 maanden wachten in sommige gevallen. Daarna een aantal keer gemaild om te vragen wat er aan de hand was. Nooit reactie op gekregen, maar 'toevallig' werden er wel telkens enkele transacties beschikbaar gesteld binnen enkele dagen na zo'n mail.

Nu net als @Medione1210 wel uitbetaald gekregen, op een paar Euro na tenminste. Ik laat het er verder maar bij zitten, is voor mij niet meer de moeite waard. Voor degenen die nog grote bedragen bij ze open hebben staan zou ik gewoon om de week of 1x per maand o.i.d. een herinnering blijven sturen. Heb het idee dat ze wel over de brug komen als ze het idee hebben dat je het er niet bij laat zitten.

Geloof dat Cashbacktotaal beloofde om 100% van hun commissie door te betalen (zie dat nu niet meer staan op hun website overigens, maar cashbacks zijn alsnog hoger dan bij veel andere aanbieders). Op zich wel logisch dat ze daar niet van rondkomen, wellicht dat ze zich daarom genoodzaakt voelen om zo te proberen alsnog een deel van de commissie in eigen zak te houden. Voor mij werkt dat niet echt, ben ook over op Cashbackxl.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Medione1210
LukasW schreef op zondag 19 mei 2019 @ 12:47:

Nu net als @Medione1210 wel uitbetaald gekregen, op een paar Euro na tenminste. Ik laat het er verder maar bij zitten, is voor mij niet meer de moeite waard. Voor degenen die nog grote bedragen bij ze open hebben staan zou ik gewoon om de week of 1x per maand o.i.d. een herinnering blijven sturen. Heb het idee dat ze wel over de brug komen als ze het idee hebben dat je het er niet bij laat zitten.
Ik heb de beloofde 2,50 aanmeldbonus ook niet gekregen, maar ik er verder geen energie meer in steken. De 29euro cashback heb ik gekregen en ik vond het de moeite waard om daar achteraan te blijven gaan maar nu ben ik verder wel klaar met die tent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deezers
Medione1210 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Ik heb de beloofde 2,50 aanmeldbonus ook niet gekregen, maar ik er verder geen energie meer in steken. De 29euro cashback heb ik gekregen en ik vond het de moeite waard om daar achteraan te blijven gaan maar nu ben ik verder wel klaar met die tent.
Hier ook totaal geen reactie meer.. lijkt haast moedwillig.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Dit topic is niet bedoeld voor:
• het melden van referrals. Plaats je een link naar een cashback-site, doe dit dan zonder referral. Post je wel een referral, kan dit een (korte) ban opleveren.
• het bespreken van aanbiedingen.
• simpele vragen die de cashback-site zelf ook kan beantwoorden.
• discussies over 'merkspecifieke' cashbacks/gratis artikelen.

Dit topic is wel bedoeld voor:
• het bespreken van en discussiëren over verschillende cashback-sites.
• vergelijkingen van verschillende cashback-sites.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee