Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Football Manager 2018

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

En toen kwam hotfix 18.2.1 uit, voor zowel FM als FM Touch. Lost met name wat crashes op, plus nog een paar kleinere zaken. Geen wereldschokkende fixes, en sowieso geen aanpassingen in de match engine.

Release notes: https://community.sigames...ager-1821-hotfix-out-now/

Virussen? Scan ze hier!

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Nu online
quote:
toolkist schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 00:13:
[...]
Stadion is ook klaar qua uitbreiding en 1e thuiswedstrijd daarna was ook meteen strak uitverkocht.
[afbeelding]

Ik wilde al meteen gaan vragen voor de volgende uitbreiding, totdat ik zag dat het stadion tot maximaal 8.9k plaatsen uitgebreid kan worden. Voor de Premier League moet het stadion minimaal 12.5k plaatsen hebben, dus dan heeft dit stadion verder uitbreiden helemaal geen zin en is het zonde van het geld. Die investering ga ik echt niet in 2 seizoenen terugverdienen en met een seizoen of 2-3 hoop ik toch wel in de Premier League terecht te komen ;)
[afbeelding]
Gezien het stadion slechts in 2016 gebouwd is denk ik niet dat het mogelijk is dat er snel een nieuw stadion gebouwd zal worden. Was het geen 20jaar wachten daarna vooraleer je een nieuw stadion kon laten bouwen?

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:42
quote:
Mef schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:05:
[...]

Gezien het stadion slechts in 2016 gebouwd is denk ik niet dat het mogelijk is dat er snel een nieuw stadion gebouwd zal worden. Was het geen 20jaar wachten daarna vooraleer je een nieuw stadion kon laten bouwen?
Ik heb geen idee, merk het eind dit seizoen wel >:) Anders zullen ze wel een stadion moeten gaan delen ofzo? Lijkt me tenminste niet dat ik anders niet mag promoveren.
Gaat weer boven verwachting goed, na 7 wedstrijden nog steeds niet verloren (5-2-0) en derhalve 2e. Goed, dan moeten er nog 39 wedstrijden volgen maar zo kansloos als de bookies ons achtten zijn we dus niet.

• StrongArmLance
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-08 01:38

StrongArmLance

Endless flow

quote:
lremcol schreef op woensdag 20 december 2017 @ 20:42:
[...]

Ja hele vervelende bug, heb ik ook gehad. Die zaakwaarnemer had al mijn belangrijker spelers in zijn bestand.
Je kunt gewoon geen nieuwe contracten met ze tekenen maar ik ben verder gaan spelen en alsnog kwamen alle spelers na enkele maanden bij mij zeuren om een nieuw contract, dus op dat moment kon ik ze hun zaakwaarnemer laten ontslaan en daarna een nieuw contract met ze tekenen. Oftewel ik heb al mijn spelers weten te behouden en hij heeft nu geen enkele speler van mij meer onder contract (en is tientallen miljoenen misgelopen aan zaakwaarnemer tekengeld)
Nog geen verandering: ik kan bij de vraag om een nieuw contract niet vragen hem zijn zaakwaarnemer te laten ontslaan. Zijn er andere opties? Ik ben ook bereid met mijn save game te kloten. Die eikel heeft mijn twee beste spelers onder zijn hoede die ik uit de jeugdopleiding tot het nationale elftal heb getraind, dus zou ze graag houden.

Nou. Uit wanhoop in game editor gekocht waarmee ik mijzelf als gehate persoon bij hem kon verwijderen. Ik heb het gemeld bij SI want je kan er niet op een andere manier uitkomen aangezien de zaakwaarnemer niet meer om een contract vraagt, maar de speler, waardoor je hem niet kan vragen zijn agent de laan uit te sturen.

Goed. 4,5 euro verder en ik kan weer spelen

StrongArmLance wijzigde deze reactie 23-12-2017 13:56 (15%)

#vote

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:33
Damn we draaien lekker.
In de Serie A van de 14 wedstrijden 1 gelijk de rest gewonnen met een gemiddelde van 3-1 per wedstrijd.
In de CL zitten we in een groep met Barca en City en Red Bull Salzburg.
City en Barca zitten we gewoon van de mat te tikken.

Ik zie ons de laatste 4 wel halen

Edit:
Paar maanden geleden kreeg ik nog te horen dat ik ontslagen zou worden als ik in dit seizoen niet 12 punten uit de eerste 5 wedstrijden zou pakken.
Nu bieden ze me een nieuw contract aan.

Deadsy wijzigde deze reactie 23-12-2017 16:27 (25%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Wat veranderen jullie aan je tactiek wanneer niemand meer tussen de palen schiet?

Laatste paar wedstrijden idioot veel schoten en bijna niets op doel: geduld opbrengen staat aan.

36 schoten - 5 op doel
19 schoten - 3 op doel

Waar gaat dit over.

Ook uitgelezen kansen worden naastgerold.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 24-12-2017 12:43 (8%)

#vote

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:40

Vos

AFCA

Wachten tot het wel weer goed gaat ;). Denk dat iedereen wel van die fases heeft.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:36

demo31051987

a.k.a. Extigo

Einde seizoen 2021 / 2022

Competities
Zo het einde van het seizoen. Na het spelen van 38 wedstrijden is de Serie A ten einde en zijn de prijzen vergeven. Na vorig jaar gepromoveerd te zijn, hebben we ons zeker veilig gespeeld. Uiteindelijk zijn we geŽindigd op de 10e plaats met 52 punten. Met 15 keer winst, 7 keer gelijk en 16 verliespartijen en een goalverschil van -3 had ons seizoen wel beter gekund, maar toch blij dat we ons met 23 punten veilig gespeeld hebben. Onze doelpunten kwamen dit seizoen vooral van 1 man, Hťctor GonzŠlez! Met 31 doelpunten in de competitie was hij onze koning en niet alleen de onze, maar hij maakte ook de meeste doelpunten van de Serie A. Hij heeft gelukkig bijgetekend en hopen dat hij met een mogeljke nieuwe spits komend seizoen weer zo belangrijk kan zijn voor ons. De meeste assists (14) werden gemaakt door Stefano Moreo. Hij speelde naast GonzŠlez in de spits, maar soms ook als AML.

Transfers
Op dit moment heb ik nog weinig te melden over mijn transfers. Mijn laatste was Ivo Pijnenburg van PSV, die het trouwens geweldig gedaan heeft met een gemiddelde van 7,25.

Vervolg
Volgens seizoen gaan we weer voor een mid-table finish en misschien kunnen we verrassen en meedingen om kwalificatie voor de Europa League.

Stats
Tactiek: 4-1-1-4 DM Wide Asymetric
Eindpostitie: 10e plek
Beste speler: Hťctor GonzŠlez (7,34)
Meeste doelpunten: Hťctor GonzŠlez (32)
Meeste assists: Stefano Moreo (14)

"There is no reason anyone would want a computer in their home." Ken Olsen, oprichter van Digital Equipment Corporation, 1977

• toolkist
Met nog 13 wedstrijden te gaan heb ik net m'n bonus uitgekeerd gekregen voor het ontlopen van degradatie *O*
Maar nog veel verrassender, met 16 punten voor op de nummer 2 en 18 punten op de nr 3 is het kampioenschap eigenlijk ook al wel beslist 8)
Het lijkt er sterk op dat de tactiek met 3 centrale verdedigers en 3 centrale spitsen veel te sterk is in FM, met deze selectie zou ik echt niet zo hoog mogen staan. Ik geef nu 105k per week aan salarissen uit, bij Wolves zou ik het 10-voudige uit mogen geven maar die heb ik afgezegd.

Heb nu 2 spitsen die wel over de 30 doelpunten heen gaan dit seizoen. De ene spits, Alessandro Fratangelo, is voor 250k opgehaald uit ItaliŽ (39 gespeeld 26 doelpunten 14 assists). De ander, Bobby Duncan, is gehuurd van Man City en heeft er nu 25 gescoord in 31 wedstrijden en ook nog 5 assists.

Morgen denk ik het seizoen afmaken en dan een dag besteden aan de transferzomer want het hele team gaat dan weer omgebouwd moeten worden ;)

• quovadis25
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-08 15:50
welke tactiek gebruik je?

• toolkist
quote:

Specifieke rol van de aanvallers pas ik aan naar degenen die ik opgesteld heb, meestal 2x advanced forward en 1x poacher. Napolitano (de target man) begon echter te zeiken dat ie niet genoeg speelde en aangezien ik hem nog niet kwijt wil mag ie nu dus maar ff spelen. Scoorde meteen 2x in z'n eerste competitiewedstrijd ;)

• Deadsy
Save game laad zich niet meer laden. 2 dagen kwijt.

Gelukkig niet veel gespeeld, maar toch 2 CL wedstrijden (had beide dik gewonnen) en 6 competitie wedstrijden.

Zal nu aan het einde van elke sessie een reserve save gaan maken :/

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:45

Phydomir

Dennis

Ik gebruik altijd een rolling save die die week automatisch saved. Kan dus hooguit iets van een ruime week in-game kwijt zijn als er een save corrupt raakt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• toolkist
Nou, de competitie is afgelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat we de concurrentie verpletterd hebben. Maar liefst 21 punten voorsprong op de nummer 2 *O*

De selectie die dit voor elkaar gekregen heeft:

En de belangrijkste 2 spelers, Bobby Duncan en Alessandro Fratangelo:

Zoals eerder in dit topic vermeld verwachtte ik problemen met de grootte (nou ja, grootte is wellicht het verkeerde woord) van m'n stadion. Gelukkig bleek de eerder genoemde max van 8k niet te kloppen, we gaan nu uitbreiden naar 12.5k 8)

In de tussentijd spelen we op Ewood Park waar 31k toeschouwers in kunnen, ik ben benieuwd hoeveel we er wekelijks gaan trekken nu. De verbouwing kost overigens maar liefst 14 miljoen, maar die is blijkbaar niet door onszelf betaald want per saldo is m'n banksaldo er niet 14m op achteruit gegaan :)
Aangezien we wel maandelijks verlies maakten, heeft de eigenaar weer eens een paar miljoen in de club gepompt:
https://tweakers.net/ext/f/BtjA4qkNkWHKZqLO48fKfpUo/full.png
En vlak daarna verschijnt het gerucht dat hij de boel wil gaan verkopen.

Hopelijk niet tijdens de zomer transferperiode, want er is genoeg werk aan de winkel om de selectie te versterken. Wat nog niet meevalt, want m'n reputatie is dermate laag dat lang niet iedereen interesse heeft om te komen. En met 27m transferbudget en 500k per week aan salarisbudget heb ik wel wat mogelijkheden, maar die zijn ook niet oneindig. M'n best betaalde spelers krijgt nu 17k per week (was gedurende het seizoen 8k), dan kan ik moeilijk even 2 spelers halen die 50-100k per week verdienen zonder dat de rest daar moeilijk over gaat doen lijkt me zo.

Heel even had ik het moeilijk om bij Fylde te blijven, Ajax ontsloeg Fred Rutten ( _O- ) en heeft uiteindelijk Jeffrey Kooistra ( _O- _O- _O- ) neergezet. 't kriebelde wel om daar te solliciteren. Maar veel oude spelers en weinig talenten, plus het feit dat ik al jaren niet meer in de Premier League heb gemanaged, hebben me doen besluiten om toch maar niet te solliciteren :)

[edit] en daar gaan we al... Transfer boycot vanwege een vermeende overname voor 0 euro

[edit 2] Blijkbaar wilde de voorzitter van de club af, een Premier League team verkopen voor 0 euro?
Het begin is al veelbelovend, de nieuwe eigenaar is voorlopig niet van plan om te investeren :(

[edit 3] De directie verwacht 10k seizoenskaarten te verkopen dit seizoen, dus die uitbreiding naar 12.5k plaatsen zal wel te klein zijn. Ach ja, kunnen we volgende zomer weer gaan verbouwen ;)

toolkist wijzigde deze reactie 26-12-2017 19:13 (8%)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Great succes!

Mede dankzij deze man, wat een held. In the CL finale gespeeld met een injectie en toch twee keer scoren.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Deadsy
@toolkist
Misschien gaan ze de komende jaren nonstop uitbreiden.
Heb eens gehad dat de 1e uitbreiding af was en ze direct met de 2e begonnen. En toen met de 3e.

@Phydomir
Damn die spits heeft lekkere stats.

gisteren verder gespeeld. Toen ik weer even ver was als met de corrupte save bleek ik 2 punten minder te hebben. Maar de titel zullen we denk ik nog steeds winnen.

Deadsy wijzigde deze reactie 27-12-2017 18:12 (27%)

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:11:
@toolkist
Misschien gaan ze de komende jaren nonstop uitbreiden.
Heb eens gehad dat de 1e uitbreiding af was en ze direct met de 2e begonnen. En toen met de 3e.

@Phydomir
Damn die spits heeft lekkere stats.

gisteren verder gespeeld. Toen ik weer even ver was als met de corrupte save bleek ik 2 punten minder te hebben. Maar de titel zullen we denk ik nog steeds winnen.
11.1k seizoenskaarten verkocht, dus komende zomer zal er ongetwijfeld wel uitgebreid gaan worden ja. Volgens mij ga ik nu maandelijks 7-8m aan tv gelden ontvangen, dus dan ga ik maandelijks flink winst maken aangezien ik pas iets van 2m aan salaris uitgeef.

• patricks8
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 19:40
Vanavond ook maar weer FM gekocht. Ik heb heel veel FM gespeeld van 2007 versie t/m 2015. 2016 nog wel gekocht maar amper gespeeld. Begint nu toch weer erg te kriebelen. Dus demo vanmiddag geprobeerd en nu de game weer gekocht.

PSN: Skippy0810

• Deadsy
Wow, net een ongelooflijke halve finale CL gehad.

Toen ik Barca kreeg was ik al blij dat ik de halve finale had gehaald met Roma. leuk geld en ik was van plan gewoon te gaan spelen, geen blessures oplopen etc, want het doel is de titel.

We begonnen thuis en in de 3e minuut de 1-0, na een half uur stond het al 2-0. Barca werd nooit echt gevaarlijk en wij konden niet echt profiteren.

De return.
We begonnen sterk en na een paar minuten stonden we al 0-1 voor.
Barca trekt aan en tikt me weg en in 6 minuten tijd maken ze 3 goals. Een paar minuten erna stond het al 4-1
In de rust gaf ik een donder speech, en het werkte. Barca liet het ook een beetje liggen en vond 1 goal genoeg.
Vlak na rust kregen we een penalty welke zeer slecht werd ingeschoten door Caporali maar in de rebound ging hij er toch nog in.

Op dat moment was ik op uit goals door, dus maakte ik een paar wissels en gooide het tempo omhoog.
Barca had hier veel moeite mee en mocht vlak erna met 10 man verder.
Toen kreeg Barca het echt moeilijk, 1 man minder en ze hadden zo laat in de wedstrijd moeite met het tempo en we schoten er kinderlijk eenvoudig 2 in en eindigden met 4-4.

De andere halve finale was Ajax vs Inter. Ik hoopte op Ajax (oude club en ik ben net nog vies onderuit gegaan tegen Inter in de Serie A).
Uiteindelijk mag ik in de finale tegen Inter, jammer.

• toolkist
Nou, de kop is eraf. De 1e wedstrijd was thuis tegen Reading, die vorig jaar 2e werden in de Championship. Belangrijke wedstrijd dus, aangezien ik hen toch als concurrent voor de degradatie plekken zie. Met wat pijn en moeite uiteindelijk ruim gewonnen met 5-2, maar als ik zie hoeveel ruimte we lieten op de vleugels... :X
Maar... na 1 speelronde staan we bovenaan, nog maar 37 te gaan 8)

14k toeschouwers trouwens, dus die uitbreiding naar 12.5k die over een maand of 5 klaar is is zeker niet genoeg. De seizoenskaarten zijn zelfs uitverkocht, 11.281 glory hunters hebben er 1 gekocht a 385 euro gemiddeld. Schijntje vergeleken met de 1.8k voor Arsenal, of 1k voor Man Utd/Spurs bijvoorbeeld en bij Fylde ga je in ieder geval genoeg doelpunten voorbij zien komen >:)

• Deadsy
Wat een prachtige finale tussen mijn AS Roma en Inter.
1 van mijn 2 top spitsen (Betti) was geblesseerd en mijn 1e en 2e doelman ook.

In de eerste helft scheurden we ze aan stukken en ik vroeg me af waarom het in de competitie zo slecht tegen ze ging.
De eerst helft wisten we maar 1x te scoren maar 2min na het begin van de 2e stond het al meteen 3-0.

En TOEN ging Inter pas voetballen, in de 80e wisten ze de 3-2 te maken en was ik bang dat het feest voorbij was, maar toen stopte Inter weer met voetballen. Vrij raar.
Mja we hebben de CL gewonnen.
Het CL team van het jaar zit vol met spelers van Roma, de beste verdediger, middenvelder en spits uiteraard ook van Roma.

In die zelfde periode wonnen we de Serie A zonder te spelen.

Het gevolg van dit alles is dat sommige spelers een nieuw contract willen.
Mijn linksback wil van 60 naar minimaal 210k p/wen mijn centrale middenvelder wil van 80 naar 180k p/w
Mijn salaris cap heb ik van 100 naar 115 verhoogd dus beide salarissen zijn te hoog en ze mogen weg.

De middenvelder is al zo goed als weg voor minimaal 35mln (10mln winst).
Jammer genoeg zal waarschijnlijk Caporali mijn 21 jarige topspits ook vertrekken. Er is een bod van 70mln welke ik heb moeten accepteren.
Ik heb geen vervanger voor hem, geweldig.

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:14:
Wat een prachtige finale tussen mijn AS Roma en Inter.
1 van mijn 2 top spitsen (Betti) was geblesseerd en mijn 1e en 2e doelman ook.

In de eerste helft scheurden we ze aan stukken en ik vroeg me af waarom het in de competitie zo slecht tegen ze ging.
De eerst helft wisten we maar 1x te scoren maar 2min na het begin van de 2e stond het al meteen 3-0.

En TOEN ging Inter pas voetballen, in de 80e wisten ze de 3-2 te maken en was ik bang dat het feest voorbij was, maar toen stopte Inter weer met voetballen. Vrij raar.
Mja we hebben de CL gewonnen.
Het CL team van het jaar zit vol met spelers van Roma, de beste verdediger, middenvelder en spits uiteraard ook van Roma.

In die zelfde periode wonnen we de Serie A zonder te spelen.

Het gevolg van dit alles is dat sommige spelers een nieuw contract willen.
Mijn linksback wil van 60 naar minimaal 210k p/wen mijn centrale middenvelder wil van 80 naar 180k p/w
Mijn salaris cap heb ik van 100 naar 115 verhoogd dus beide salarissen zijn te hoog en ze mogen weg.

De middenvelder is al zo goed als weg voor minimaal 35mln (10mln winst).
Jammer genoeg zal waarschijnlijk Caporali mijn 21 jarige topspits ook vertrekken. Er is een bod van 70mln welke ik heb moeten accepteren.
Ik heb geen vervanger voor hem, geweldig.
Nice! Zal nog wel een paar seizoenen duren voordat ik Łberhaupt aan CL deelname mag gaan denken.
Trouwens, zet es wat screenies van die spelers neer? ;)

• Deadsy
quote:
toolkist schreef op donderdag 28 december 2017 @ 16:40:
[...]

Nice! Zal nog wel een paar seizoenen duren voordat ik Łberhaupt aan CL deelname mag gaan denken.
Trouwens, zet es wat screenies van die spelers neer? ;)
Je doet het goed, effe een jaartje vechten tegen degradatie, dan maak je de sprong naar kanshebber op een Europees ticket.
De hoge bedragen die je in de PL krijgt maken het mogelijk flinke sprongen te maken zolang je goed bezig bent met transfers.

• toolkist
't zal allemaal afhankelijk zijn van de reputatie van m'n club. Ik heb genoeg leuke spelers gescout, alleen wilden ze geen van allen naar m'n clubje komen.
Wijnaldum wilde bijvoorbeeld wel naar Vitesse, maar niet naar mij.

Wel grappig trouwens, de transfermarkt voor de Premier League sluit gewoon een dag of 2 voordat de competitie begint. Was dus wel blij dat ik op tijd begonnen was met het halen van versterkingen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat is wel even wennen ja. Wel erg vervelend als dan PSG een dag voor het sluiten van de rest van Europa je beste rechts back weg kaapt (kreeg het niet uit z'n hoofd gepraat) en je de eerste helft van het seizoen alleen maar je backup hebt die dus ook echt alles moet spelen....

• Iftert
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-08 12:51
Goede morgen heren. Ik vraag hier een aankoop advies. Niet specifiek in onderdelen. Maar wel in waar ik de focus op moet leggen als ik eigenlijk alleen maar FM speel op mijn PC. Ik speel het liefst bijna alle competities, en eigenlijk begin ik het spel pas echt leuk te vinden als er geen bekende voetballer meer inzit :)

Waardoor zal ik snellere laadtijden krijgen?(ingame and de savegame) Een groter (en sneller) geheugen. De CPU. Of toch een snelle SSD in de computer bouwen.

en om toch een beetje ontopic te blijven mijn huidige carierre :

16-17 Werkloos - Sparta (degradatie voorkomen 16e plek playoff gewonnen) (speelweek 26 aangesteld)
17-18 Sparta - 16e plek is de prognose - 10e plek gehaald. (contrakt niet verlengd)
18-19 Werkloos - Leeds (speelweek 17) Stonden 20ste 8ste geeindigd.
19-20 Leeds 15e plek is de prognose 9e plek geiendig
20-21 Leeds 15e plek prognose Kampioen en promotie
21-22 Leeds 19e plek progonse 17e geeindigd
22-23 Leeds 17e plek prognose 4e plek
23-24 Leeds 12e plek Prognose 8e plek (winnaar EFL)
24-25 Leeds 11e Plek Prognose 9e plek, ontslagen na het seizoen
24-27 Nederland 2026 KO in 1e ronde WK
27-33 Brazilie 2030 4e op WK
Brazilie 2031 Winnaar Copa America (ontslag wegens diensverband AS Roma)
32-33 AS Roma Aangesteld 29ste speeldag 8ste plek

Iftert wijzigde deze reactie 29-12-2017 09:41 (46%)

Nooit geschoten is altijd mis

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
Iftert schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:37:
Goede morgen heren. Ik vraag hier een aankoop advies. Niet specifiek in onderdelen. Maar wel in waar ik de focus op moet leggen als ik eigenlijk alleen maar FM speel op mijn PC. Ik speel het liefst bijna alle competities, en eigenlijk begin ik het spel pas echt leuk te vinden als er geen bekende voetballer meer inzit :)
CPU -> Geheugen -> SSD

Die SSD zal voor namelijk helpen bij het opstarten en laden van je save, verder niet echt. (Snel) geheugen is altijd lekker maar FM is vooral CPU intensief en een klein beetje GPU tijdens de 3D match engine.

• Iftert
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-08 12:51
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 09:53:
[...]

CPU -> Geheugen -> SSD

Die SSD zal voor namelijk helpen bij het opstarten en laden van je save, verder niet echt. (Snel) geheugen is altijd lekker maar FM is vooral CPU intensief en een klein beetje GPU tijdens de 3D match engine.
En dan 1 verdere vraag over de CPU
Moet dan dan letten op cache of op gewoon de kloksnelheid? (zal een i5 worden) Maar moet dan even zoeken welke het zal gaan worden.

Nooit geschoten is altijd mis

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Kloksnelheid is het belangrijkste.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Waarom spelen spelers nooit wedstrijden in de Zwitserse Super League bij mij. Geen enkele speler heeft daar ook maar 1 wedstrijd gespeeld. Was in 2017 ook al zo bij mij.

#vote

• Deadsy
quote:
StrongArmLance schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:04:
Waarom spelen spelers nooit wedstrijden in de Zwitserse Super League bij mij. Geen enkele speler heeft daar ook maar 1 wedstrijd gespeeld. Was in 2017 ook al zo bij mij.
Heb je de competitie geladen als actief?

Deze zomer gaat aan de ene kant zeer goed en aan de andere kant vrij slecht.
Met Spanje heb ik het EK gewonnen, kwart finale was pittig maar daarna ging het vanzelf. 5-1 tegen Turkije en 3-2 tegen Kroatie.
Kreeg toen een aanbod van Frankrijk tegen minder salaris en heb dit aanbod geaccepteerd. Reden is dat de aankomende jeugd van Frankrijk beter is dan die van Spanje en Frankrijk heeft als enige doel dat we niet voor paal lopen op de Nations League.

Het vrij slechte aan deze zomer is dat ik al 3 vaste krachten kwijt ben geraakt.
Caporali een van mijn 2 top spitsen gaat voor 83mln naar Leicester.
Gorelli mijn MC voor 50mln naar City
Samson mijn AML voor 92mln naar PSG.

Gorelli ga ik missen omdat hij ervaring had en die andere 2 omdat het echte top talenten zijn.
Van de bedragen is een deel in clausules maar ik heb ze zo verkocht dat ik max 10% misloop.
Voor 2 heb ik al vervangers en ondanks dat de vervangers veel potentie hebben ga ik er op de korte termijn echt wel op achteruit.

Net nog Diaby een wisselspeler waar ik vanaf wilde verkocht voor 24 aan Spartak Moskou. Ik ging uit van 10mln, bieden ze 18 en accepteren ze een tegenbod van 24 wtf.

Ik wil nog 1 verdediger halen en dan is de selectie rond.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Deadsy schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:22:
[...]

Heb je de competitie geladen als actief?
Nee, maar in statistieken wordt er in die competitie wel gespeeld als je bij spelers kijkt. Ook in de Serie D bijvoorbeeld zal een speler kunnen spelen & scoren om dat in zijn statistieken te krijgen.

Als ik bij een speler van bijvoorbeeld Basel klik, zal overal 0 staan, behalve bij de champions league.

#vote

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 09:20
hey,

Ik speel nog FM16 en ben begin van het seizoen overgestapt van Real Sociedad naar Leicester City. Leicester was gedegradeerd naar de Engelse Championship.

Alles loopt op wieltjes, sta 5 punten los op nummer 2 en we zitten nu in Januari 2022. Bij al mijn vorige clubs moest ik bouwen op spelers verkopen en jonge talenten (22-24 jaar) binnen halen en zo een basis leggen.

Nu zou ik Leicester City willen uitbouwen zodat er een goede instroom zou zijn van Engelse Talenten en mijn scoutingsinfrastructuur uitbreiden om uitzonderlijk goede jonge talenten (17-18jaar) te vinden.

Zou er iemand hier even kunnen schetsen hoe ik dit het beste aanpak. Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om z'n infrastructuur op te zetten. Ik zie Bayern, Real, ManU, ect allemaal 18 jarige wonderkids aantrekken maar mij lukt het maar niet om die voor de "grotere" clubs te spotten....

Iemand enige tips?

Bedankt,
R009

• EvertonPride
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-08 13:01
Net FM 2018 Touch aangeschaft. Gestart werkeloos in de hoop dat ik over een paar maanden een aanbod krijg van een club uit een lage divisie (Engeland, Nederland of Duitsland geselecteerd).

Is het mogelijk om een aanbod te krijgen van een club zonder zelf aan te kloppen bij een club?

• Deadsy
quote:
EvertonPride schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 12:05:
Net FM 2018 Touch aangeschaft. Gestart werkeloos in de hoop dat ik over een paar maanden een aanbod krijg van een club uit een lage divisie (Engeland, Nederland of Duitsland geselecteerd).

Is het mogelijk om een aanbod te krijgen van een club zonder zelf aan te kloppen bij een club?
Ja dat kan. Er is geloof ik ook de optie om standaard op alle vacatures te solliciteren.

@R009
Goede scouts binnen halen, deze bepaalde landen/regio's laten scouten en dit dan zo instellen dat ze er continu blijven. Leg de focus van de scouts op max 19 jaar bv.
En aan je bestuur vragen om de jeugd faciliteiten etc te verbeteren.

Kan enkele jaren duren.

• R009
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 25-07 09:20
quote:
quote:
Deadsy schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:04:
[...]

Ja dat kan. Er is geloof ik ook de optie om standaard op alle vacatures te solliciteren.

@R009
Goede scouts binnen halen, deze bepaalde landen/regio's laten scouten en dit dan zo instellen dat ze er continu blijven. Leg de focus van de scouts op max 19 jaar bv.
En aan je bestuur vragen om de jeugd faciliteiten etc te verbeteren.

Kan enkele jaren duren.
En dat kan je ook regelen in FM16?. Precies nog een functie dat ik moet ontdekken. Jeugdfaciliteit verbeteren wist ik maar moet je dan nog iets doen om de jeugdspelers naar je jeugdcentrum te laten komen?

• toolkist
quote:
R009 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 11:41:
hey,

Ik speel nog FM16 en ben begin van het seizoen overgestapt van Real Sociedad naar Leicester City. Leicester was gedegradeerd naar de Engelse Championship.

Alles loopt op wieltjes, sta 5 punten los op nummer 2 en we zitten nu in Januari 2022. Bij al mijn vorige clubs moest ik bouwen op spelers verkopen en jonge talenten (22-24 jaar) binnen halen en zo een basis leggen.

Nu zou ik Leicester City willen uitbouwen zodat er een goede instroom zou zijn van Engelse Talenten en mijn scoutingsinfrastructuur uitbreiden om uitzonderlijk goede jonge talenten (17-18jaar) te vinden.

Zou er iemand hier even kunnen schetsen hoe ik dit het beste aanpak. Wat zijn de stappen die ik moet ondernemen om z'n infrastructuur op te zetten. Ik zie Bayern, Real, ManU, ect allemaal 18 jarige wonderkids aantrekken maar mij lukt het maar niet om die voor de "grotere" clubs te spotten....

Iemand enige tips?

Bedankt,
R009
Wil je het op de nette manier doen of "by all means necessary"?

• Deadsy
quote:
R009 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:47:
[...]

[...]

En dat kan je ook regelen in FM16?. Precies nog een functie dat ik moet ontdekken. Jeugdfaciliteit verbeteren wist ik maar moet je dan nog iets doen om de jeugdspelers naar je jeugdcentrum te laten komen?
Je bedoeld dat de kwaliteit van de regens in je jeugd hoger is. Dat gaat geloof ik met je reputatie maar kan een tijdje duren.
En daar bovenop scouten naar jong talent en die erbij halen.

• toolkist
Niveau van de jeugdopleiding omhoog (kan in 18 via board request, zat er in 16 volgens mij ook al in), goede hoofd jeugdopleiding halen, en verder alles scouten wat los en vast zit. Jeugdteams van grote clubs, onder 19/21 van nationale teams, jeugdspelers van teams met een goede opleiding (Colo Colo, Zagreb, Lyon, River, Boca, Santos, Ajax etc) en ga zo maar door

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Reeds een paar keer kampioen geworden. (Geluk gehad met 2 spelers: Faccin & Prifti die via de jeugd opleiding echt fantastische spelers werden.) En een koopje bij Milan (Felice d'Amico) Lombardi van Lazio en Antonucci die weg mocht bij Juve. Daar het team omheen gebouwd en vaste tactiek blijven hanteren en de successen bleven binnen stromen.

Ik verdiende nog steeds weinig en ging op gesprek bij een andere club. Het bestuur vroeg mij wat ik wilde om te blijven, ik vroeg om een nieuw contract: wilden ze niet geven. Terwijl ik verdomme die club alles heb gegeven. Ben een legende daar!! Een maand later vraag ik opnieuw om een contract, aangezien ze me wťťr geen beter transferbudget geven en moet hopen op verloren talenten van de echte top. Dat wilden ze opnieuw niet, dat heb ik gelekt en in het spoedoverleg liep het op een breuk uit. Stelletje eikels.

En dan hebben ze nu... Rafa Benitez aangesteld.... Jezus man. Die gaat mijn prachtige creatie van binnenuit verrotten. Krijgt ong 3 keer zoveel betaald als ik... (25,5k p/w vs 64k p/w) Soms, dit spel, jongen.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 31-12-2017 17:58 (4%)

#vote

• toolkist
Het 1e seizoen in de Premier League zit erop, en we blijven erin :)
Met gemak zelfs, mooie 10e plek behaald:

Belangrijkste speler was wederom Fratangelo, die met 24 doelpunten topscorer geworden is in de competitie. De hele selectie:

Voor de winterperiode ging het echt heel erg goed, heb zelfs een tijdje lang op de 5e-6e plaats gestaan. In de winter ging het echter ff niet heel erg lekker:

Afgelopen seizoen, met wat gespreid betalen, uiteindelijk voor 35m aan spelers gehaald. Dat gaat deze zomer wel meer worden, als we tenminste geen gedoe krijgen met de reputatie van de club. Het budget is er in ieder geval wel ;)

Al twijfel ik steeds meer of ik wil blijven. Sinds de overname 2 seizoenen terug (voor 0 euro, blijkt een bug te zijn) moet ik voor nagenoeg elke uitbreiding zo'n beetje alle argumenten aanklikken, voordat de directie eens overstag gaat. Bij de vorige eigenaar ging dat veel makkelijker, die had door dat wat ik deed wel goed was voor de ploeg. Nu heeft de huidige directie ook nog eens een voorkeur voor het halen van high profile spelers, waar ik juist weer weinig zin in heb. Ik denk dat ik deze zomer dus maar eens wat extra aandacht ga besteden aan de posities die her en der vrij komen...
quote:
StrongArmLance schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:57:
En dan hebben ze nu... Rafa Benitez aangesteld.... Jezus man. Die gaat mijn prachtige creatie van binnenuit verrotten. Krijgt ong 3 keer zoveel betaald als ik... (25,5k p/w vs 64k p/w) Soms, dit spel, jongen.
Balen! Er is geen betere manier om wraak te nemen dan door de directe rivaal nu naar succes te gaan leiden! ;)
Wat betreft salaris, ik krijg nu een geweldige 4k per week terwijl we dit seizoen 70m+ winst hebben gemaakt ;)

toolkist wijzigde deze reactie 31-12-2017 18:02 (13%)

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb nog nooit problemen gehad met die voorkeuren. Ik ben zelf meer van het halen van talenten en die op laten bloeien.

In mijn save ben ik na 5 seizoenen van Everton naar Juventus over gestapt. Bij Everton alles gewonnen behalve de league. Ging het laatste seizoen heel erg goed tot 10 wedstrijden voor het einde. Toen zakte alles in elkaar. Nog wel voor een 2e keer op rij de CL finale gahaald maar op penalties verloren.

Nu kijken of ik Juventus eindelijk weer eens naar CL winst kan leiden.

• toolkist
De directie heeft zichzelf net even 17.5m aan bonus uitgekeerd |:(
Ok, dat maken ze dan weer goed met nieuwe sponsorcontracten (16m per jaar meer dan afgelopen seizoen), maar toch.

• Deadsy
quote:
toolkist schreef op zondag 31 december 2017 @ 18:09:
De directie heeft zichzelf net even 17.5m aan bonus uitgekeerd |:(
Ok, dat maken ze dan weer goed met nieuwe sponsorcontracten (16m per jaar meer dan afgelopen seizoen), maar toch.
Die van mij hebben vorig jaar 30mln uitgekeerd, zit ik daar 34k p/w te verdienen.

• toolkist

• Deadsy
Was leuk geweest als ze de stadion situatie in de Serie A was realistischer zouden maken.
In het spel zijn de echt grote stadions zelden vol net als in het echt.

Maar in de echte wereld willen ze af van deze stadions. Want vanwege de leeftijd zijn de onderhoudskosten hoog en omdat ze zelden vol zitten is de winst te laag.

AS Roma gaat in het echt verhuizen naar een kleiner stadion.
Zou leuk zijn als ze dit in het spel verwerken. Want ik kan wel vragen naar een nieuw stadion maar krijg deze niet omdat het zelden vol zit. Terwijl dit juist een motivatie zou moeten zijn voor een nieuw kleiner stadion.

• toolkist
Ach ik betaal nu 1 miljoen per jaar aan huur, das wel prima zo ;)
Ben overigens wel flink aan het verbouwen, maar dan in de selectie. Alle overbetaalde vedettes die niet meer presteren eruit, talentvolle spelers erin. Wel grappig dat mn opvolger bij Fylde al een keer of 3 aan kwam kloppen voor enkele van die spelers, uiteindelijk heb ik er 1 voor 41m aan ze verkocht terwijl die gast net 20-25 waard was (en voor maar 18m gekocht door mn voorganger) >:)
Ok, ik moet die speler nog 2-3 jaar lang zo'n 90k per week betalen, maar dat heb ik er met de hogere transfersom al lang uit.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik ben naar Real Madrid verhuist, vanwege het salaris (80k p/w) en de kans mijn oude club tegen te komen en te verslaan in de CL. Wil daar eigenlijk maar een seizoen blijven, want ik heb niet zoveel met die club.

Alle staf die ontslag had genomen lekker meegenomen en ook technisch directeur en de hoofd jeugdopleiding meegenomen. Zo is de club nog wat leuker. Ook mijn topmiddenvelder van Albinoleffe voor een bedrag van 56 miljoen kunnen overnemen, extra steun in de kleedkamer en hij heeft zijn salaris ook meer dan verdubbeld.

club opbouw save game is nu de verbitterde ex save game geworden, hopelijk krijg ik mijn wraak.

StrongArmLance wijzigde deze reactie 02-01-2018 15:28 (8%)

#vote

• Deadsy
We begonnen dit seizoen echt super met AS Roma.
Hadden al snel de 1e plek te pakken en bouwden beetje bij beetje het gat naar de nr2 uit. Gat naar de nummer 3 (Juve) was al snel 18 punten.
Na december kwam de klad erin te zitten. Een reeks van 6 wedstrijden waarin we 4 punten pakten en de nr2 Inter gewoon bleef winnen.

Dus de titel word moeilijk en heb ik al min of meer opgegeven. Nog 9 wedstrijden te gaan en we staan 4 punten achter. Het is te doen maar niet in onze vorm, staan dan wel nu na 45min met 3-0 voor tegen Juve dus misschien is dit de ommekeer.

Ben misschien iets te ver gegaan door deze zomer 2 toppers te laten gaan (mijn spits en AML).

Wat wel grappig is, ik heb 2 zomers geleden voor 35mln Nicoletti gehaald, een MC welke ik hoopte om te trainen tot AMR.
Dat heb ik opgegeven en hij is nu een sterke MC.
Barca bood deze winter 60mln, ik zei dat ik minimaal 99mln wilde en Barca ging akkoord.
Ik wilde niet nog een topper in wording laten gaan dus cancelde.
1 week later bied Ajax 20mln, niet onderhandelbaar. Ja want dat ga ik uiteraard wel accepteren.

edit:
Ooo na winst op Juve sta ik nog maar 3 punten achter.

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 18:49:
We begonnen dit seizoen echt super met AS Roma.
Hadden al snel de 1e plek te pakken en bouwden beetje bij beetje het gat naar de nr2 uit. Gat naar de nummer 3 (Juve) was al snel 18 punten.
Na december kwam de klad erin te zitten. Een reeks van 6 wedstrijden waarin we 4 punten pakten en de nr2 Inter gewoon bleef winnen.

Dus de titel word moeilijk en heb ik al min of meer opgegeven. Nog 9 wedstrijden te gaan en we staan 4 punten achter. Het is te doen maar niet in onze vorm, staan dan wel nu na 45min met 3-0 voor tegen Juve dus misschien is dit de ommekeer.

Ben misschien iets te ver gegaan door deze zomer 2 toppers te laten gaan (mijn spits en AML).

Wat wel grappig is, ik heb 2 zomers geleden voor 35mln Nicoletti gehaald, een MC welke ik hoopte om te trainen tot AMR.
Dat heb ik opgegeven en hij is nu een sterke MC.
Barca bood deze winter 60mln, ik zei dat ik minimaal 99mln wilde en Barca ging akkoord.
Ik wilde niet nog een topper in wording laten gaan dus cancelde.
1 week later bied Ajax 20mln, niet onderhandelbaar. Ja want dat ga ik uiteraard wel accepteren.

edit:
Ooo na winst op Juve sta ik nog maar 3 punten achter.
Dan zit Marc Netto dus nog bij Ajax? ;)

• Deadsy
quote:
toolkist schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:11:
[...]

Dan zit Marc Netto dus nog bij Ajax? ;)
Yup, maar wel elk jaar kampioen geworden sinds ik weg ben. Dus hij zal wel iets goed doen.

• ThiJor
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-08 13:34
Iemand die me hiermee kan helpen? Sinds vandaag lijken de graphics wat raar. Vooral in het kleine taartdiagram voor de conditie/match scherpte valt dit op:

https://tweakers.net/ext/f/bDJ1Dhmnj4fiPE1XDwpdRxrJ/full.png

Ook als ik voortga, gaat de overgang naar de volgende dag niet zo vloeiend. Snel, dat wel, maar niet vloeiend. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Tijdens de match zijn de graphics wel in orde.

ThiJor wijzigde deze reactie 02-01-2018 19:52 (5%)

Mijn iRacing profiel

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 19:18:
[...]

Yup, maar wel elk jaar kampioen geworden sinds ik weg ben. Dus hij zal wel iets goed doen.
Dan heb je het team gewoon goed achtergelaten.
Deed ik ook bij Fylde, alleen staan ze na 3 wedstrijden wel met 0 punten onderaan en met een doelsaldo van 0 voor 7 tegen. De speler die ze bij mij bij Napoli voor 41m weghaalden haalde in de 1e wedstrijd al een rode kaart op, dus die begon lekker ;)

• Deadsy
quote:
toolkist schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:12:
[...]

Dan heb je het team gewoon goed achtergelaten.
Deed ik ook bij Fylde, alleen staan ze na 3 wedstrijden wel met 0 punten onderaan en met een doelsaldo van 0 voor 7 tegen. De speler die ze bij mij bij Napoli voor 41m weghaalden haalde in de 1e wedstrijd al een rode kaart op, dus die begon lekker ;)
Mijn vervanger had in zijn eerste 2 seizoenen zo ongeveer al mijn toppers voor veel te weinig verkocht.

Heb dan wel weer genoeg geld achtergelaten om leuke teams mee te bouwen.

edit:
Sinds enkele weken zijn we in top vorm en ik heb Inter weten te achterhalen. Ze staan op doelsaldo nog 1e.

Net nog tegen Inter gespeeld, met het idee dat wie deze pot zou winnen kampioen zou worden.
1-1 gelijk :'(

Nog 3 wedstrijden te gaan en hun hebben een iets beter doelsaldo.

Deadsy wijzigde deze reactie 03-01-2018 17:49 (25%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Deadsy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 16:42:
[...]

Mijn vervanger had in zijn eerste 2 seizoenen zo ongeveer al mijn toppers voor veel te weinig verkocht.

Heb dan wel weer genoeg geld achtergelaten om leuke teams mee te bouwen.

edit:
Sinds enkele weken zijn we in top vorm en ik heb Inter weten te achterhalen. Ze staan op doelsaldo nog 1e.

Net nog tegen Inter gespeeld, met het idee dat wie deze pot zou winnen kampioen zou worden.
1-1 gelijk :'(

Nog 3 wedstrijden te gaan en hun hebben een iets beter doelsaldo.
Nou typisch Roma dus, toch? :X

#vote

• Deadsy
quote:
:+ We hebben de titel binnen, Inter liet het in de laatste wedstrijden liggen en Roma niet.
We stonden ook nog in de finale van de CL tegen Chelsea.

De KO fase van de CL deden we het super, behalve dan de afgang in de finale :( 3-0 verloren en als het 6-0 was geweest had ik niet mogen klagen.
Van de eerste minuut af had Chelsea ons bij de nek. En ze hadden kans op kans en mijn jongens wisten lang de nul te houden.
Dat we er niet uit kwamen had er denk ik mee te maken dat ik met de meest onervaren achterhoede mogelijk moest spelen. Maar ze hielden zich sterk dus voor de toekomst zit mijn verdediging er goed bij.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

quote:
Deadsy schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 21:56:
[...]

:+ We hebben de titel binnen, Inter liet het in de laatste wedstrijden liggen en Roma niet.
We stonden ook nog in de finale van de CL tegen Chelsea.

De KO fase van de CL deden we het super, behalve dan de afgang in de finale :( 3-0 verloren en als het 6-0 was geweest had ik niet mogen klagen.
Van de eerste minuut af had Chelsea ons bij de nek. En ze hadden kans op kans en mijn jongens wisten lang de nul te houden.
Dat we er niet uit kwamen had er denk ik mee te maken dat ik met de meest onervaren achterhoede mogelijk moest spelen. Maar ze hielden zich sterk dus voor de toekomst zit mijn verdediging er goed bij.
Haha nou, mooi. Ben ik blij mee. In mijn save helaas maar 1 keer kampioen, dť club van Rome.

Veel jeugdspelers in je 11? Die al in het spel zaten bedoel ik dan? Beide Pellegrini's?

#vote

• Deadsy
quote:
StrongArmLance schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 22:28:
[...]

Haha nou, mooi. Ben ik blij mee. In mijn save helaas maar 1 keer kampioen, dť club van Rome.

Veel jeugdspelers in je 11? Die al in het spel zaten bedoel ik dan? Beide Pellegrini's?
ik zit in 2029, de jeugd van Roma is vrij goed maar heb er niet meer veel in het eerste zitten.
Ze waren nogal in trek tegen bedragen die ik niet kon weigeren.

• toolkist
Inmiddels 11 competitie wedstrijden onderweg met Napoli, we staan 1e met 2 punten los op Juventus (die echt een veel beter team hebben). Volgens mij ben ik wel ietsje te hard gegaan met de transferuitgaven, qua budget is er voldoende ruimte maar het banksaldo laat wat anders zien 8)

Wel grappig overigens, ik verhuur een reserve spits (5m waarde, niks bijzonders) voor 50% van z'n salaris a 20k/week en een bijdrage van 165k/325k per maand. Oftewel elke maand dat ie niet speelt krijg ik 325k.
Milan huurt Lacazette van Arsenal, die echt vele malen beter is dan die reserve speler van mij, voor 225k/225k. Ik krijg dus meer voor die prutser van mij, aangezien ie tot nu toe nagenoeg niet speelt 8)7
Snap nu dat er weinig Italiaanse teams zijn die er financieel goed voor staan...

• Deadsy
Heb zoiets ook gedaan met een van mijn spelers.
Was een niet EU speler en ik had er 1 teveel.
Verhuurde hem een paar jaar, salaris werd 100% gedekt en na twee jaar had ik de transfer prijs al er uit.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Die niet EU regel in ItaliŽ is maar irritant. 5* talent uit BraziliŽ gehaald, heeft een half jaar alleen maar mee kunnen trainen. Kreeg hem zelf niet voor niets verhuurt.

Eerste jaar (28/29) kampioen geworden met Juventus en de halve finale van de CL gehaald. De competitie is duidelijk veel zwakker dan in Engeland dus mijn focus ligt puur in Europa. Eens kijken of ik ze eindelijk die 3e CL winst kan geven.

• Deadsy
quote:
Deadsy schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:52:
Heb zoiets ook gedaan met een van mijn spelers.
Was een niet EU speler en ik had er 1 teveel.
Verhuurde hem een paar jaar, salaris werd 100% gedekt en na twee jaar had ik de transfer prijs al er uit.
Damn kreeg net van Fiorentina wel een heel lekker aanbod.
Ze wilden mijn 19 jarige reserve spits huren. 100% salaris en 300k used end 600k unused fee.
Dan zou ik na 1 seizoen bijna zijn transfer prijs terug hebben. Beetje bizar.

edit:
2 spelers willen weg, want bij mij gaan ze nooit de CL winnen.
Beide spelers waren erbij toen we vorig seizoen in de finale verloren en we doen het dit seizoen top in de CL en Serie A. :/ zitten ze te zeuren om versterkingen.

Deadsy wijzigde deze reactie 07-01-2018 01:04 (17%)

• Traeces
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13:28
Tijd voor een nieuwe game, ieder jaar speel ik zoals gewoonlijk met Feyenoord en Manchester united. Nu wil ik eens ene keer wat anders en gekozen voor Tottenham Hotspurs. Vooral omdat ik het een leuk team vind met redelijk wat Engelse talenten.

Doel :

- Spurs weer zo snel mogelijk aan een landstitel helpen.
- Aanvallend voetbal spelen
- Jeugd ontwikkeling.
- Vooral engels jeugd talenten aankopen.

Team en Staf :

Het team is op zicht redelijk goed alleen de vleugels zijn zeer zwak bezet. Hier zal ik zeker aankopen moeten gaan doen gezien het drukke programma met de competitie en 2 beker toernooien en natuurlijk de CL.

http://i63.tinypic.com/fngsok.jpg

De trainersstaf was echt een puinhoop, ik heb van alle trainers er 1 overgehouden die voldeed aan mijn eisen. De rest heb ik vriendelijk verzorgt een nieuwe baan te gaan zoeken.

Helaas had ik niet genoeg trainersplaatsen om alle taken een aparte trainer aan te stellen. Gelukkig verhoogde het bestuur het aantal trainers waardoor dit wel mogelijk was _/-\o_

http://i67.tinypic.com/2zgwwp5.jpg

Ik ga nu aan de gang met de scouting en medische staf, helaas ook een redelijke puinzooi.

Transfers :

Ik heb een transfer budget gekregen van 72 miljoen en een salaris budget van 9 miljoen. Hier is dus zeker wat mogelijk mee. Eerste waar ik me op ga richten is een goede hangende rechtsbuiten voor deze positie heb ik alleen Lamela en Sissoko ( welke op de transferlijst gezet is ). Daarbij wil ik nog een extra centrale verdediger en linker hangende rechtsbuiten.

Hou ieder geval hier mijn game up tot date :) Ga nu beginnen met de voorbereiding :+

• llovesoccerx7
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-07 22:29
Goedemiddag mensen,

Ik weet niet als het is toegestaan maar ik overweeg om dit spel te kopen. En wou graag wat meningen/antwoorden horen van de gebruikers. Ik heb al een aantal dingen gezocht over de game maar toch nog niet zeker van.

Is het lastig om in het spel te komen?
Speel je dit in een online competitie of is het alleen offline?
Kost het veel tijd? ( Zover ik het heb gelezen wel.)
En wat komt er allemaal bij kijken ongeveer?

Ik hoop dat jullie antwoorden willen/kunnen geven.
Ieder geval bedankt.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:40

Vos

AFCA

Als je geen ervaring hebt met FM of CM is het redelijk pittig starten denk ik. Dan moet je met een grote club met geld zoals City beginnen.

Je kan het spel single of multiplayer doen. De competities bepaal je zelf, zo kan iemand met Ajax spelen en een ander met Barcelona.

Tijd bepaal je zelf ;) dit ligt er aan of je alles, elf wil bepalen of zaken uitbesteed. Denk aan transfers, contracten, scouting.

Je hebt de demo wel geprobeerd neem ik aan?

Vos wijzigde deze reactie 07-01-2018 13:34 (5%)

• Deadsy
Voor iemand die nieuw is zou denk ik een club als Ajax perfect zijn. Goede selectie, goede jeugd, er is geld etc.
Of AS Monaco of Bayern Munchen. Bayern is dominant in Duitsland en heeft geld, AS Monaco heeft een sterke selectie en veel geld en jeugd en de verwachting is niet direct dat je PSG weg tikt.

• toolkist
Het 1e seizoen met Napoli zit erop en was uitermate succesvol, alle prijzen die we konden pakken hebben we ook gewonnen:

Doelstelling was kwalificatie voor de Champions League kwalificatie en halve finale Europa League, dus ook daar netjes aan voldaan.
De selectie dit dit mogelijk maakte:

Was erg blij met het gratis op kunnen halen van Bakayoko en Marcos Alonso bij Chelsea, maar heb wat meer knaken uit moeten geven voor dit briljantje:

We hadden in de Europa League best wat leuke uitslagen, waaronder deze 8)

Net nu ik wilde gaan kijken hoe ik me voor komend seizoen eens wilde gaan versterken kwam ik wel een flinke tegenvaller tegen:

Leuk zo'n cadeautje uit 't verleden. Het seizoen voor mijn komst draaiden ze 50m verlies en ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat ik dit seizoen dus mooie positieve cijfers moest draaien. Het verlies is gehalveerd, maar dat is natuurlijk nooit genoeg. Gaat dus erg interessant worden of ik de FFP alsnog kan halen, heb in ieder geval meteen 2 spelers in de aanbieding gegooid waarvoor Chinese interesse is. Wordt kiele kiele, ik denk zelf dat we het niet gaan halen aangezien er nog dik 30m verlies gecompenseerd moet worden en er maar voor 20m aan spelers interesse is. En dan moeten die transfers Łberhaupt nog dit seizoen meetellen

[edit]
Ok, dit is vreemd. Die ene speler verkocht voor 20M en nu verwachten ze ineens dat we 7m winst maken voor de FFP?

toolkist wijzigde deze reactie 07-01-2018 21:03 (6%)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:14
quote:
Deadsy schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:31:
Voor iemand die nieuw is zou denk ik een club als Ajax perfect zijn. Goede selectie, goede jeugd, er is geld etc.
Of AS Monaco of Bayern Munchen. Bayern is dominant in Duitsland en heeft geld, AS Monaco heeft een sterke selectie en veel geld en jeugd en de verwachting is niet direct dat je PSG weg tikt.
Bij Ajax heb je een licentieprobleem (?), waardoor er vrijwel geen stafleden zijn.
Die moet je dus nog zelf (laten) toevoegen.

Zou inderdaad een ploeg nemen die dominant is in de competitie.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Deadsy
quote:
dutchgio schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:13:
[...]

Bij Ajax heb je een licentieprobleem (?), waardoor er vrijwel geen stafleden zijn.
Die moet je dus nog zelf (laten) toevoegen.

Zou inderdaad een ploeg nemen die dominant is in de competitie.
Klopt helemaal vergeten, dacht dat daar wel een fix voor te vinden was.

• crazyman2008
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-08 21:10
@toolkist allereerst reageer ik niet erg vaak, maar ik lees altijd met plezier dit soort updates van jou of ťťn van de anderen. Zelf twijfel ik nog of ik 2018 in huis moet halen. Ben nog altijd bezig met de 2016 versie.
Over het FFP, heeft dit niet te maken met het feit dat het een projectie is. Is mij wel eens eerder opgevallen (in de 2016 versie) dat als het een beetje goed gaat dat de projected profit kan fluctueren tussen 100 miljoen maar ook zomaar naar 200 miljoen kan schieten. Ik zou vooral ook kijken naar de actuele stand en kijken naar vorig seizoen om een vergelijking te maken met de kosten.

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Prijsgelden etc werden nooit goed opgenomen in die projecties bij mij.

#vote

• toolkist
quote:
crazyman2008 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 07:45:
@toolkist allereerst reageer ik niet erg vaak, maar ik lees altijd met plezier dit soort updates van jou of ťťn van de anderen. Zelf twijfel ik nog of ik 2018 in huis moet halen. Ben nog altijd bezig met de 2016 versie.
Over het FFP, heeft dit niet te maken met het feit dat het een projectie is. Is mij wel eens eerder opgevallen (in de 2016 versie) dat als het een beetje goed gaat dat de projected profit kan fluctueren tussen 100 miljoen maar ook zomaar naar 200 miljoen kan schieten. Ik zou vooral ook kijken naar de actuele stand en kijken naar vorig seizoen om een vergelijking te maken met de kosten.
Wat betreft die projectie klopt. Echter was dit per einde seizoen, de prijzengelden waren al uitgekeerd. Verwachting was toen -39m. Week later, en de verwachting was een hele dikke plus (+40m). Uiteindelijke bericht, weer een week of 2-3 later, 5m plus t.o.v. de toegestane 5m negatief. Dus ik snap er niks meer van maar het zal wel, we gaan de CL in.

Uiteraard wil ik nu wel gaan proberen om komend jaar een plus te draaien, maar dat gaat nog niet meevallen (tenzij we het heel goed gaan doen in de CL). Ik heb 3 spelers in de selectie die 30-31 zijn en 180-190k per week verdienen, wat ik teveel vind. Ze zijn wel goed, maar niet zo goed dat ik ze niet kan vervangen voor iemand die de helft van dat salaris vraagt. Enige probleem, het zijn spelers die erg hoog in de rangorde van 't team staan dus die kan ik niet zomaar aan gaan bieden aan andere teams, dan heb ik de hele zomer gezeik.

Daarnaast spreekt de Serie A me toch niet heel erg aan. Juve lijkt als 1 van de weinige teams niet mee te doen aan het betalen van belachelijke huursommen. Probleem is alleen, er lijken bijna geen interessante vacatures te zijn deze zomer. Bij Bayern was de positie van de trainer lange tijd zeer onzeker, maar uiteindelijk mocht ie toch blijven zitten. Waarschijnlijk zou mijn reputatie nog niet hoog genoeg zijn om daar een kans te maken, maar zag het wel zitten. Heel oud team wat ook al 2-3 jaar op rij geen kampioen meer is geworden, nog steeds met met Lewandowski en Muller, maar natuurlijk wel de mogelijkheden om te gaan bouwen. Ook Ajax lijkt me leuk, aangezien ze Europees helemaal niks klaarspelen, maar Jeffrey Kooistra mag blijven zitten ondanks de 3e plaats.

Misschien dat ik wel gewoon weer een klein Engels team ga uitzoeken om daar weer wat moois op te bouwen, maar dan wel 1 met een wat groter achterland. Ik denk in ieder geval niet dat ik nog een vol seizoen ga spelen bij Napoli.

• Deadsy
quote:
toolkist schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Uiteraard wil ik nu wel gaan proberen om komend jaar een plus te draaien, maar dat gaat nog niet meevallen (tenzij we het heel goed gaan doen in de CL). Ik heb 3 spelers in de selectie die 30-31 zijn en 180-190k per week verdienen, wat ik teveel vind. Ze zijn wel goed, maar niet zo goed dat ik ze niet kan vervangen voor iemand die de helft van dat salaris vraagt. Enige probleem, het zijn spelers die erg hoog in de rangorde van 't team staan dus die kan ik niet zomaar aan gaan bieden aan andere teams, dan heb ik de hele zomer gezeik.
Gewoon weg 1 voor 1 weg doen en afwachten. Misschien kun je in een gesprek de spelers aan jouw kant krijgen.
Als je uiteindelijk resultaten behaalt en wedstrijden wint is het gezeur snek voorbij.

Heb de afgelopen jaren bij Roma ook diverse spelers weg gedaan die veel verdienden en hoog in de pik orde stonden. Zelfs toen ik nog 2 jaar lang een deel van het salaris moest door betalen was het nog een goede deal.
Ik haalde dan wat talentvolle spelers die er direct stonden en het gezeur was weg want we stonden na 5 wedstrijden ongeslagen bovenaan.

In mijn game zit Juve ten onder te gaan door de idiote salarissen. Spelers presteren minder maar vangen wel 275k pw. Geen enkele club wil denk ik een dikke transfer som betalen en het salaris overnemen van iemand die niet goed genoeg is.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Einde seizoen 2022 / 2023

Competities
Monza 1912 is beland op het hoogste niveau van ItaliŽ. Na een lang seizoen met veel pieken en dalen zijn we kampioen geworden van de Serie A! De competitie was spannend tot de laatste dag. Uiteindelijk zijn we kampioen geworden met 82 punten uit 38 wedstrijden. Op de 2e plaats is Inter geeindigd met 79 punten. Juventus is uiteindelijk als derde geeindigd ook met 79 punten. Hťctor GonzŠlez was weer de man van het seizoen. Met 36 doelpunten is hij de topscorer van het seizoen geworden.

Stats
Tactiek: 4-2-3-1 DM Wide Asymetric
Eindpostitie: 1e plek
Beste speler: Antonio Silva (7,78)
Meeste doelpunten: Hťctor GonzŠlez (39)
Meeste assists: Antonio Silva (19)

Vervolg
Mijn save met Monza 1912 is ten einde. Het was mijn bedoeling om de Serie A te winnen en dat is gelukt. Ik ben nu van plan om een Journeyman-save te gaan starten. Ik begin met de laagst mogelijke stats als manager en begin werkeloos. Ik moet nog even kijken welke competities ik zal laden, maar ik denk dat ik er een paar in Europa, AziŽ en Zuid-Amerika zal laden. Iemand nog ideeŽn over welke competities?

"There is no reason anyone would want a computer in their home." Ken Olsen, oprichter van Digital Equipment Corporation, 1977

• toolkist
quote:
demo31051987 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:51:
Mijn save met Monza 1912 is ten einde. Het was mijn bedoeling om de Serie A te winnen en dat is gelukt. Ik ben nu van plan om een Journeyman-save te gaan starten. Ik begin met de laagst mogelijke stats als manager en begin werkeloos. Ik moet nog even kijken welke competities ik zal laden, maar ik denk dat ik er een paar in Europa, AziŽ en Zuid-Amerika zal laden. Iemand nog ideeŽn over welke competities?
Wellicht een heel continent per keer en dan pas vertrekken als je de belangrijkste prijs van dat continent gewonnen hebt? Hier zit ik zelf nog aan te denken ;)
Antarctica wordt alleen wel lastig...

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
toolkist schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:28:
[...]

Wellicht een heel continent per keer en dan pas vertrekken als je de belangrijkste prijs van dat continent gewonnen hebt? Hier zit ik zelf nog aan te denken ;)
Antarctica wordt alleen wel lastig...
Dat is een andere challenge, namelijk de Pentagon challenge. Ik wil mij zelf als manager verbeteren om vervolgens bij een van de grote clubs van deze aardkloot manager te worden, nadat ik begonnen ben als zondagsamateur met de laagste stats.

• Deadsy
Frank de boer heeft een hekel aan me.
Hij gaat me met AC Milan even een lesje leren.

Maand ervoor nog met 7-3 gewonnen van ze dus de kans op een lesje vond ik vrij klein.
Uiteindelijk heb ik ze nogmaals met 7-2 weg getikt.
Frank vond dat ik me teveel met mindgames bezig houd.
Paar weken later de return, hij zou revanche nemen...... 4-2 winst voor mij.

Met Roma gaat het top en ik zie mezelf als favoriet voor de serie A en de cl.
We gaan denk ik kampioen worden met iets meer dan 100 punten.
Als ik de titel en de CL pak ga ik denk ik weg, Duitsland of een kleine club in Frankrijk.

Journeyman save spreekt me ook aan, maar dat zal pas over een tijdje zijn. Eerst even Bayern van de troon stoten en PSG.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Start Journeyman

Interviews
Je bent 30 jaar, hebt een passie voor voetbal en bent werkloos. Wat ga je dan doen? Kijken of je het kan maken als een manager.

Bij het uitzendbureau stonden al een aantal mooie opdrachten. Aangezien ik nog geen ervaring heb als manager of als voetballer heb ik gesolliciteerd bij de clubs in de laagste divisie van het land. Na een aantal weken heb ik met de volgende clubs een interview gehad:
  • Coruna B (Spanish Segunda Division B1)
  • ASA (Brazil Serie C)
  • Churchill Brothers (Indian Airtel I-League)
  • Shillong Lajong (Indian Airtel I-League)
  • Mthatha Bucks FC (South African National First Division)
  • Richards Bay FC (South African National First Division)
Beide clubs uit India hebben mij een aanbieding gegeven en uiteindelijk heb ik gekozen voor de Churchill Brothers. Zij gaven mij het hoogste salaris en de mogelijkheid mijn eigen spel te bepalen. Sinds 13-07-2017 ben ik dus manager van Churchill Brothers uit India.

Churchill Brothers
Nadat ik kennis gemaakt had met de club, de staff en de spelers, ben ik naar de regels van de competitie gaan kijken. De competitie laat toe dat er 6 buitenlandse spelers geregistreerd mogen worden en daarvan mogen er 4 van buiten Azie zijn. Ook moeten er minimaal 5 spelers onder de 22 zijn geregistreerd en is er een minimum van 20 spelers. Tijdens wedstrijden mogen er maximaal 5 buitenlandse spelers bij de selectie zitten, waarvan 4 van buiten Azie. Verder zijn er niet veel regels die anders zijn dan in Europa.

Transfers
Aangezien ik de mogelijkheid heb om 6 buitenlanders te halen, ben ik op zoek gegaan naar buitenlanders die bij ons willen spelen. Er kunnen er maximaal 5 worden aangetrokken aangezien er al een buitenlander aanwezig was toen ik aangesteld werd. Ik heb een 30 tal spelers trials gegeven van een week aangezien de club geen scouts heeft en van deze 30 zijn de volgende 5 overgebleven:

NaamNationaliteitPositieCAPA
Richard FriedenliebParaguayDC5*5*
Lee Sang-WooSouth-KoreaDRL5*5*
Johann SmithUSAAML5*5*
RamonBrasilDL5*5*
Zamil Al-SulimSaudi ArabiaST5*5*

Naast deze buitenlanders ben ik zoek gegaan naar spelers uit India om te kijken of hier nog een aantal goeie regens tussen zitten. Ik kwam een aantal jeugdige spelers tegen die ik na een trial een jeugd-contract heb aangeboden:

NaamNationaliteitPositieCAPA
Ashraf Mahmud HossainIndiaMC1.5*4.5*
Jatin SinghIndiaAMR1.5*4*
Mohammed ShyamIndiaAMC1*4.5*
Jason ThomasIndiaDC1.5*4*

Met deze spelers gaan we het seizoen in!

Durand Cup
Plotseling kwam daar een nieuwsbericht. De loting voor de Durand Cup was gedaan. Bij mijn binnenkomst zag ik dat het seizoen pas begint in januari 2018. Ik had dus een hele hoop vriendschappelijke wedstrijden geregeld. Tot dit nieuwsbericht dus. We beginnen in de Durand Cup welke al binnen een aantal weken ging beginnen. Aangezien de wedstrijden allemaal binnen een anderhalveweek werden gespeeld (ja, 5 wedstrijden in iets meer dan een week) heb ik alle friendlys tot een week voor de cup geannuleerd en heb ik mijn training tijdens de cup gestopt. Op deze manier konden de spelers weer een beetje op adem komen voor de volgende wedstrijd.

De uitslagen van de wedstrijden zijn als volgt:

TegenstanderUitslagDoelpuntenmakers
Kashmir2-2Shyam, Al-Sulim
Kenkre FC4-0Israil Gurung, Al-Sulim (3x)
Mumbai4-0Al-Sulim (2x), Shyam, Israil Gurung
Ozone FC4-0Al-Sulim (2x), Shyam, Israil Gurung

Voorlopig lijkt het dus dat de jongelingen samen met de buitenlanders de dienst gaan uitmaken. Israil Gurung is een speler die al bij de club was maar het lijkt er dus op dat hij zich goed heeft aangepast aan mijn tactiek en stijl van spelen. De grootste verrassing is toch wel Jatin Singh. Deze junior van 16 jaar speelt geweldig aan de rechterkant en zorgt met zijn prachtige crosses dat Al-Sulim een hoop goals kan maken.

De volgende update zal aan het begin van het seizoen worden, dus tot in januari!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

India en de Churchill Brothers zijn populair bij de journeymans. Succes met je loopbaan.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Phydomir schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:01:
India en de Churchill Brothers zijn populair bij de journeymans. Succes met je loopbaan.
Dat klopt. Ik heb het tekenen van het contract 2 keer vertraagd om zo te kijken of ik nog een andere aanbieding dan India zou krijgen, maar helaas. Na 2 keer vertragen wilde ze een antwoord hebben en had ik alleen nog een aanbieding van Shillong Lajong. Dus toen toch maar voor Churchill Brothers gekozen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zit zelf ook te denken om een andere save te starten. Europese journeyman dan waarschijnlijk.

Ben in mijn huidige save voor de 2e keer in 2 jaar kampioen geworden met Juventus. Ook de beker gewonnen maar helaas in de kwartfinale van de CL uitgeschakeld door Milan. Ondanks dat ik in deze save nog steeds veel plezier heb in ik eigenlijk pas wil stoppen als ik ook met Juve de CL heb gewonnen wil ik mezelf ook testen en kijken of ik succesvol kan zijn als ik vanaf niets begin. Hier natuurlijk begonnen met Ajax waardoor je al een goede basis hebt,

• Deadsy
Ben na CL, Serie A en beker winst weg bij Roma en ben aan de slag gegaan bij Schalke.,
Ik heb, geen geintje, de afgelopen 3 dagen doorgebracht met de voorbereiding, halen van nieuwe scouts en coaches en nieuwe spelers.

Want god waren hun trainers, scouts en spelers slecht. Vooral de scouts waren om te janken, toen begreep ik meteen waarom ze de afgelopen jaren zoveel slechte spelers gehaald hebben.

Team dat ik heb zou goed genoeg moeten zijn voor de top 10.

Roma heeft 450mln uitgegeven aan nieuwe spelers, wtf. Vorig seizoen alles gewonnen dat los en vast zat.
Slechts 3 belangrijke spelers weg (220mln binnen gekomen).

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Journeyman: Eind 2018

Churchill Brothers
Na het winnen van de Durand Cup begon de competitie. Mijn nieuwe spelers hebben blijkbaar gezorgd voor een frisse wind, want we hebben de competitie gewonnen! Met slechts 1 verliespartij en 5 punten voor op nummer 2 hebben we de Indian Airtel I-League op onze naam geschreven. Ik dacht dat het seizoen voorbij was, maar toen kreeg ik een melding dat we nog een cup hadden, namelijk de Federation Cup. Helaas heb ik deze niet kunnen winnen. In de finale verloren we van Mohun Bagan met 1-2. Inmiddels was ik gaan kijken naar de openstaande vacatures. Wilde na een seizoen India toch wel eens kijken of ik ergens anders aan de slag kon. Terwijl de Federation Cup bezig was, ben ik mij aan gaan bieden bij verschillende clubs. Bij de volgende club mocht ik op gesprek komen:
  • Ever Bright (Chinese JIA League)
  • Canadian Soccer Club (Uruguayan Segunda Division Profesional)
  • Villa Espanola (Uruguayan Segunda Division Profesional)
  • Acronbush United (South African National First Division)
  • Yinchuan Helanshan (Chinese JIA League)/li]
Helaas liepen alle gespreken uit op niets, behalve het gesprek met Yinchuan Helanshan. Omdat ik zo enthousiast was om in een nieuwe league te beginnen heb ik niet goed gekeken naar de huidige staat van deze club en wat het bestuur van mij verwacht...

Yinchuan Helanshan
Yinchuan Helanshan komt uit in de Chinese JIA League, het tweede niveau van China. Het eerste en hoogste niveau is de Super League. Ik kwam binnen op 20-08-2018 en de club bevond zich op plek 16 met 5 punten van de nummer 15 met nog 8 wedstrijden te gaan. De club verwacht van mij dat ik automatische degradatie voorkom. Ik moet dus zorgen dat ik in de komende 8 wedstrijden 6 punten meer haal dan de nummer 15 om zo in de playoffs voor degradatie terecht te komen. Gezien mijn ploeg was ik voorbereid op een erg kort contract in China.

Uitslagen eerste 6 wedstrijden:
TegenstanderUitslag
Qingdao Huanghai (8th)2-1
Hangzhou Greentown (1st)1-3
Yanbian Fude (9th)2-0
Xinjian Ticai (12th)0-2
Baoding YY (14th)4-1
Meizhou Hakka (7th)3-1

Met nog 2 wedstrijden te gaan waren we eindelijk van de automatische degradatie plek. We hadden 1 punt voorsprong op de nummer 16. Toen kwamen de laatste 2 wedstrijden. Deze wedstrijden zouden bepalen of ik nog een seizoen in China kon blijven of dat ik na 3 maanden werk alweer kon vertrekken. De eerste wedstrijd was tegen Beijing BG. De onderste ploeg (Dalian Transcendence) speelde tegen de nummer 2 van dat moment, Hangzhou Greentown. Na de eerste helft stonden we 1-0 voor en stond Dalian nog gelijk tegen Hangzhou. Minuut 92. Wij staan 3-1 voor en de wedstrijd staat op het punt om afgefloten te worden. Ik was al helemaal blij want bij Dalian was het nog steeds gelijk. Dit zou betekenen dat we 3 punten voorsprong hadden en aangezien ze in China bij een gelijke stand kijken naar het onderlinge resultaat wist ik dat dit genoeg zou zijn voor voorlopige handhaving. Zoals jullie misschien wel kunnen bedenken krijgt Dalian natuurlijk in de laatste minuut een penalty en winnen zij ook de wedstrijd. Het zou dus gaan om de laatste wedstrijd...

Wij moesten tegen de nummer 3, Liaoning. Dalian speelt tegen de nummer 6, Meizhou Hakka. En wat was het nagels bijten... Maar...we hebben het gehaald. We eindigen 15e in de competitie en hebben directe degradatie ontlopen. Ondanks dat we de wedstrijd tegen Liaoning verliezen met 0-1 bleven we dankzij het verlies met 1-3 van Dalian toch op de 15e plek. Nu volgt de playoffs, maar daarvan krijgen jullie later een update.

Gewonnen bekers
Indian Durand Cup
Indian Airtel I-League

Cursussen
Geen

• toolkist
Bij mij is het helemaal stilgevallen. Napoli (of eigenlijk Serie A) bevalt me niet, ik heb er niks mee. Ook geen vacatures voor interessante clubs/landen, dus ik zit nu op zo'n punt dat ik geen zin heb om in te loggen. Misschien dat ik maar gewoon ontslag neem en dan kijk wat er voorbij komt.

• LordKnox
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20:28

LordKnox

Opperbaas.

Weer een uitgebreidere fotopost van mijn Roda JC-game. De laatste zes jaar op rij steeds kampioen geworden maar het ging niet elke keer van harte. De eerste vier keer werd ik al kampioen in de 29e wedstrijd (elke keer tegen Fortuna Sittard ook). Alleen het vorige seizoen ging het moeilijk. Mijn twee topspitsen Rossi en Manneh werden wat ouder (32 en 33) en ik wisselde daarom naar de jongere garde. Dat ging niet heel soepel en halverwege het seizoen stond ik 9e. De supporters waren al petities aan het tekenen om mij te laten ontslaan als coach. Ondankbare honden. Na een uitmuntende reeks (9 wedstrijden op rij gewonnen) kwam ik terug tot de 2e plek en moest ik het in de laatste wedstrijd beslissen. Ik versloeg mijn tegenstander en de nummer 1 Excelsior werd de nieuwe nummer 2. Gelukkig weer kampioen.

Dat seizoen ook besloten om mijn beste verdediger te verkopen. Maxi Coates had 20/20/20/20/20 op alle belangrijke stats (Defense, Aerial, Positioning, Decisions, Strength) maar hij wilde perse weg. Prima, dan maar hopen dat het daarna beter gaat. Vier miljoen inkoop, 85 miljoen verkoop. Ik kan slechtere deals bedenken.

Na het vorige kampioenschap kwamen opeens de boden op mijn spelers. Mijn super-10 Dorus El Makrini stond in de belangstelling van werkelijk elke ploeg. Ik wil echter minimaal 100 miljoen voor hem hebben en dat wilde niemand betalen. Alleen maakte Olympique Lyon het wel heel erg bont.

Dit seizoen ging het weer als vanouds. In de 29e wedstrijd werd ik kampioen en ik kwam zowaar tot de kwartfinale van de Champions League waar ik (weer) Barcelona trof. De ploeg die mij keer op keer de nek heeft omgedraaid. Uit verloor ik met 4-2 en ik wist dat het moeilijk zou gaan worden. Alleen waren ze even vergeten dat ik een superspits in huis heb genaamd Alessandro Rossi. 35 jaar alweer en bezig aan zijn tiende seizoen bij Roda JC. Deze man verdient een standbeeld.

In de halve finale versloeg ik Real Madrid over twee wedstrijden (1-0 thuis en 2-1 verloren uit) waarna ik in de finale tegen Chelsea mocht.

En nog wat extra plaatjes omdat we ondertussen alweer in 2032 zitten en er veel veranderd is.
World Rankings

Jupiler League

Eredivisie

• hotymoty
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:23
Ik hoop dat jullie dit weten:

Is er een mogelijkheid om "bestuursovernamen" uit te zetten, ik word er helemaal gek van.

En hoe kan t dat sommige van jullie al in 2030 zitten? Ik zit pas in 2020. Simuleren jullie de wedstrijd? zo ja, hoe?

• toolkist
Als je in dit topic zoekt op 'instant result skin' vind je een linkje die volgens mij @demo31051987 geplaatst heeft. Alternatief is bij elke wedstrijd 1 dag op vakantie gaan.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

quote:
hotymoty schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:44:

En hoe kan t dat sommige van jullie al in 2030 zitten? Ik zit pas in 2020. Simuleren jullie de wedstrijd? zo ja, hoe?
Zit inmiddels ook in 2030 maar met 305 uur in game is dat ook niet zo gek. Speel alle wedstrijden waarvan het merendeel wel alleen op key highlights. Alleen in pre-season wil ik wel eens een wedstrijd simuleren.

• Ivo1976
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-04 22:34
Even een vraag (of vragen eigenlijk)

Ik heb dit vroeger veel gespeeld, toen het nog Championship manager was.

Naarmate de jaren vorderde, werd het spel complexer, tijdrovender en was je steeds meer aan het micromanagen en pielen met tactieken. Zo rond FM 2015 ben ik afgehaakt, ook al kwam er toen een classic versie. Vooral op de tactieken heb ik me toen stukgebeten, welk team ik ook koos ik kreeg het niet lekker aan het spelen. Het kostte ook steeds meer tijd.

Hoe doen jullie dat, in de veelheid van mogelijkheden een goede tactiek vinden? Of gebruiken jullie "prefab" succesvolle tactieken van internet? Er zijn zo veel instellingen!

Ik heb even teruggekeken in dit draadje, het verbaast me om te zien hoe snel sommigen door de seizoenen heen vliegen (en ook nog redelijk succesvol). Misschien heb ik wat pech gehad, en is de laatste versie weer wat laagdrempeliger. Hoe is FM2018 in relatie tot de versies van 3-4 jaar geleden?

• toolkist
quote:
toolkist schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:41:
Bij mij is het helemaal stilgevallen. Napoli (of eigenlijk Serie A) bevalt me niet, ik heb er niks mee. Ook geen vacatures voor interessante clubs/landen, dus ik zit nu op zo'n punt dat ik geen zin heb om in te loggen. Misschien dat ik maar gewoon ontslag neem en dan kijk wat er voorbij komt.
Volgende optie: oude save (van vlak voor ik bij Fylde wegging) weer openen en die gaan spelen 8) Was vergeten dat ik die nog had. Was met Napoli maar 1 seizoen verder, dus mis niks schokkends :)

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 21:14
quote:
Ivo1976 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:14:
Even een vraag (of vragen eigenlijk)

Ik heb dit vroeger veel gespeeld, toen het nog Championship manager was.

Naarmate de jaren vorderde, werd het spel complexer, tijdrovender en was je steeds meer aan het micromanagen en pielen met tactieken. Zo rond FM 2015 ben ik afgehaakt, ook al kwam er toen een classic versie. Vooral op de tactieken heb ik me toen stukgebeten, welk team ik ook koos ik kreeg het niet lekker aan het spelen. Het kostte ook steeds meer tijd.

Hoe doen jullie dat, in de veelheid van mogelijkheden een goede tactiek vinden? Of gebruiken jullie "prefab" succesvolle tactieken van internet? Er zijn zo veel instellingen!

Ik heb even teruggekeken in dit draadje, het verbaast me om te zien hoe snel sommigen door de seizoenen heen vliegen (en ook nog redelijk succesvol). Misschien heb ik wat pech gehad, en is de laatste versie weer wat laagdrempeliger. Hoe is FM2018 in relatie tot de versies van 3-4 jaar geleden?
Niet te veel overdenken, niet alles willen winnen en blijven spelen. Naarmate de seizoenen vorderen zul je betere aankopen doen, meer geld krijgen en zal het makkelijker worden.
Houdt de tactieken in het begin simpel: controlerend/aanvallend thuis, standaard/counter uit. Ga vanaf daar bouwen en je zult het vanzelf begrijpen :)

Ik ben overigens zelf dit jaar bezig met de Ultimate Football Manager challenge. Zo'n beetje alles winnen op elk continent en beginnen met als Sunday League manager. Zie voor meer informatie het SI forum. Ik ben begonnen in Zuid Amerika:

AequitasII wijzigde deze reactie 18-01-2018 21:29 (11%)

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik ben toen ik ontslagen ben bij Albinoleffe -omdat ik had gelekt dat ze mij geen beter contract gaven- aan het werk gegaan bij Real Madrid, daar heb ik eindelijk ook de CL gewonnen, terwijl ik met Albinoleffe, mede door moeilijke lotingen, nooit verder kwam dan de eerste knockout ronde. Ik heb niet zoveel met Real Madrid en daarom heb ik na de CL finale ontslag genomen, en RBL kwam met een contract aanbieding. Wat een heerlijke geldsmijtende club is dat, zeg. Ik wilde een getalendeerde spits van Real Madrid meenemen die ik daar had aangekocht, die had een clausule van 29,5 miljoen, maar hij verlengde in plaats van dat hij kwam. Toen heb ik bij het bestuur gevraagd of ze hem niet voor mij konden halen: en jawel hoor, nadat ik al 200 miljoen in het rond had gesmeten op de transfermarkt, deinsden ze er niet voor terug om maar even 106 miljoen neer te tellen voor die 19-jarige. Maar de zoete, zoete koek is nog lang niet op, want ik had nu nog maar 13 miljoen in het potje zitten, dus vroeg ik om meer geld: en ja hoor, ze gaven mij nog eens 60 miljoen om mee te spelen. I <3 Zielloze organisaties.

#vote

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:16
Even huilen jongens. Kan deze gast transfervrij oppikken, maar ik heb geen ruimte :-(

Voor ML/AML heb ik Lemar en 2 super regens al:

Lemar vertrekt voorlopig ook niet, net zijn contract verlengt. Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen...

• Deadsy
Doen de regens het ook goed wanneer ze in je eerste spelen?

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Vicinius kan je ook trainen voor AM/R, ik heb hem vorig seizoen bij Real Madrid gehad, best een aardige speler, haha, ik had hem vooral op links, maar als het moest deed hij het ook op rechts goed, wat een goddelijke dribbel.

Oh, ik besef net dat ik met 350+ miljoen aan uitgaven nooit aan FFP vereisten ga voldoen, oeps. En ik heb nog een middenvelder nodig..

StrongArmLance wijzigde deze reactie 19-01-2018 15:28 (23%)

#vote

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Semi offtopic, maar wat ziet (in mijn ogen) FM er raar uit in het Nederlands als je al een jaar of 20 in het Engels speelt.

• Malt007
  • Laatst online: 19:05
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:22:
Semi offtopic, maar wat ziet (in mijn ogen) FM er raar uit in het Nederlands als je al een jaar of 20 in het Engels speelt.
Ik kan in het engels in een keer zien of een speler goed is, weeet voor iedere positie waar ik moet kijken bij al die stats, in het Nederlands staat alles door elkaar :)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 09:42

Rivanov

Apple freak

Ik doe alles in het Engels (macOS, iOS etc). Dus ook FM speel ik in het Engels. Vrienden van me spelen FM in het Nederlands en dat kan ik dus voor geen meter volgen. :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• toolkist
quote:
vuurtjih schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 11:17:
Even huilen jongens. Kan deze gast transfervrij oppikken, maar ik heb geen ruimte :-(

[afbeelding]

Voor ML/AML heb ik Lemar en 2 super regens al:
[afbeelding]
[afbeelding]

Lemar vertrekt voorlopig ook niet, net zijn contract verlengt. Ik denk dat ik het toch maar niet ga doen...
Halen en die Nuytink uitlenen ofzo (tenzij ie nog homegrown bij de club kan worden), zo bijzonder vind ik hem nog niet. Die ander sowieso 3 jaar bij je club houden, om precies dezelfde reden.

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:16
quote:
toolkist schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:39:
[...]

Halen en die Nuytink uitlenen ofzo (tenzij ie nog homegrown bij de club kan worden), zo bijzonder vind ik hem nog niet. Die ander sowieso 3 jaar bij je club houden, om precies dezelfde reden.
Lemar in mijn vaste ML, die andere twee zijn backup voor die positie. Heb inmiddels die Spanjaard naar het tweede elftal verplaatst, met beker potjes of blessures mag hij weer terug komen.

Heb Vicinius toch niet gehaald, ben bang dat ik hem niet genoeg kan laten spelen.
quote:
Phydomir schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:22:
Ik heb precies hetzelfde, maar dan andersom :)
quote:
Deadsy schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:07:
Doen de regens het ook goed wanneer ze in je eerste spelen?
Ze doen het juist goed als je ze in het eerste spelen. Schieten omhoog qua punten (onrealistisch snel). Als je een goede regen van 16 hebt, kan die met veel speeltijd op zijn 18e/19e al bijna aan zijn potentieel zitten.

vuurtjih wijzigde deze reactie 19-01-2018 20:24 (18%)

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True