Football Manager 2018

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 17:26
Bij Kalmar FF wordt het spannend.... na de 3-0 overwinning een grote tactische wijziging doorgevoerd en van 4-2-3-1 geswitcht naar 5-2-1-2, met 2 vleugelverdedigers die ver naar voren spelen. Tactiek past goed bij de selectie, al moet ik wel mensen gaan omtrainen/werven voor die vleugelverdedigingsplekken. Mocht ik aanblijven is verversing sowieso nodig, aantal pensionado's in de selectie.

Aantal wedstrijden verder zien we dat Kalmar het moeilijk heeft. 3-0 overwinning van een club een divisie lager maakt dat we nog in de beker zitten, maar in de competitie met een 2-2 gelijkspel (tegen nummer 8 ) en een 1-0 verlies (tegen nr. 4) loopt het nog niet lekker. Wel scoren we meer onder mijn leiding dan voor ik kwam, en spelen we goed, maar het omzetten in resultaten wil nog niet helemaal lukken. Volgens mij nog 6-7 wedstrijden te gaan, en op dit moment de voorlaatste plek, 2 punten achter na-competitie en 3 punten (maar doelsaldo negatiever) achter handhaving.

Achter de schermen zijn wel de voorbereidingen getroffen voor de lange termijn. Op staf-gebied bleek de club een lege huls. Inmiddels zijn een chief scout, chief data analist, scout, data analist, manager -21, 2 trainers -21 aangetrokken.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:43
Nog 5 wedstrijden te gaan en het loopt al een tijdje niet lekker.
We laten de afgelopen tijd veel punten liggen. De clubs onder ons gelukkig ook maar toch zijn we afgezakt naar de 2e plek.

We liggen 2 punten achter op de nr1 Bremen en spelen nog tegen hun. Toch zie ik het somber in.

We liggen 7 punten voor op de nr3 dus promoveren zullen we denk ik wel, maar tenzij we nu een sterke serie neer zetten zie ik ons de titel niet winnen.

Ben al rond aan het kijken voor volgend seizoen. Maar de spelers met een aflopend contract willen niet naar een 2e liga club.

Jammer dat ze het nog steeds niet zo gemaakt hebben dat deze spelers kunnen zien dat we volgend seizoen een 1e liga club zijn.

In de loop van het seizoen Ramsey gratis binnengehaald.
Vanwege zijn leeftijd zijn de fysieke stats zoals snelheid etc waardeloos. Maar de rest is gewoon top. Dus perfect als spelverdeler en dat doet hij top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 13:43
Hoe verkopen jullie je spelers? Krijg nooit een normaal bod voor ook maar 1 speler binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:28
Sleeon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 14:56:
Hoe verkopen jullie je spelers? Krijg nooit een normaal bod voor ook maar 1 speler binnen.
Wat noem jij een normaal bod? Wanneer ik een speler niet gebruik die bijvoorbeeld 2 miljoen waard is, dan zal ik er nooit meer voor krijgen dan 1 miljoen. De tegenpartij weet ook dat hij alleen maar geld kost en dat ik hem liever kwijt dan rijk ben.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 13:43
demo31051987 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:00:
[...]

Wat noem jij een normaal bod? Wanneer ik een speler niet gebruik die bijvoorbeeld 2 miljoen waard is, dan zal ik er nooit meer voor krijgen dan 1 miljoen. De tegenpartij weet ook dat hij alleen maar geld kost en dat ik hem liever kwijt dan rijk ben.
Probeer Davy Klaassen te verkopen bij Everton. Komt amper aan bod, wel duur.
Is rond de 20 miljoen waard. Doe ik hem aanbieden bij clubs, voor +/- 20, niemand die hem wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:09

Mef

Niemand gaat voor een speler die amper speelt, zijn waarde bieden. Biedt hem aan voor 10m-15m en je zal wel wat kandidaten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Sleeon schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:08:
[...]

Probeer Davy Klaassen te verkopen bij Everton. Komt amper aan bod, wel duur.
Is rond de 20 miljoen waard. Doe ik hem aanbieden bij clubs, voor +/- 20, niemand die hem wilt...
Zoals ik al eerder zei, een speler die niet aan spelen toe komt gaat nooit weg voor het bedrag dat hij waard is. In het geval van Klaassen zou ik, zoals @Mef hierboven al zegt, proberen om hem aan te bieden voor 10m - 15m. Doe dit wel tijdens een transferperiode, want dan zijn de meeste clubs op zoek naar nieuwe spelers.

Mocht je hem tijdens een transferperiode nog niet kwijt kunnen, probeer hem dan te verhuren voor de rest van het seizoen en probeer het de volgende transferperiode nog een keer voor een iets lager bedrag.

Als je hem echt voor 20m wil verkopen is een huurperiode een must. Als hij bij zijn nieuwe ploeg goed speelt, dan wordt hij vanzelf meer waard en is de kans ook groter dat je hem voor 20m kan verkopen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
De pot tegen Bremen gewonnen, erna geen enkele wedstrijd meer gewonnen maar toch kampioen :D
Sinds ik bij de club ben hebben we geen enkele keer meer dan 4mln op de bank gehad, we hebben nu 19mln :D.
Als ik een kwart ervan als transfer budget krijg ben ik blij.

Shirt sponsor betaald 3 ton, geen clausule voor promotie en hebben we al sinds de 3e divisie en loopt pas over 2 jaar af :(

Zit nu te kijken naar spelers met een aflopend contract. Zie daar Neymar bij staan, maar hij vangt nu 750k p/w/. Betwijfel dus dat hij haalbaar is.
Voor dat geld hebben ze bij PSG wel veel gekregen, 1 CL winst :D

[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 07-12-2017 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hier gaat het qua voortgang in de tijd allemaal nog wat langzamer dan gehoopt (zit nog in 2018-2019), maar qua resultaten nog steeds prima. Directe promotie gaat wel weer gebeuren.
Gisteren FM afgesloten met een voldaan gevoel, na een 4-1 verlies tegen Man City in de FA cup, 5e ronde. Er zitten verder alleen nog maar teams uit de Premier League en Championship in de FA cup dus het zou me verbazen als mijn team niet de verrassing van de competitie wordt, ookal heb ik alleen maar lage teams geloot ;)
Helaas "maar" 800k ofzo aan entreegelden, dat was vorig seizoen toch een stuk beter tegen de Spurs. Die gelden zijn hard nodig want er komt verder veel minder binnen dan ik alleen al aan salarissen uitgeef. Gelukkig blijkt (in het echt) dat Fylde een rijke voorzitter heeft, die heeft gewoon al 15m in de club gestoken met als doel om Fylde voor 2022 in de League 2 te krijgen (dat lukte mij in 2018 al 8) ). Zou me dus niks verbazen als ik in het spel ook de nodige centen toegeschoven krijg als ik bijvoorbeeld het stadion uit moet gaan breiden, of het banksaldo te laag wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-05 23:35
Heb een vervelende bug in mijn spel zitten.
Heb een zaakwaarnemer die mij echt haat en wil gewoon niet met mij onderhandelen, en hij heeft dus mijn beste spelers onder contract.
Nou goed dat kan, maar dan vraagt een speler om een nieuw contract maar dan mag ik dus alsnog niet met de speler onderhandelen dus kan ik mijn beloftes niet nakomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:31

StrongArmLance

Endless flow

Ugh wat is dit spel soms ook kut, sta ik verdedigend te spelen, gaan er 9 man mee naar voren en dan gepakt worden op de counter. Hoe verwacht dit spel dan ooit dat je tactieken gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
lremcol schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 17:00:
Heb een vervelende bug in mijn spel zitten.
Heb een zaakwaarnemer die mij echt haat en wil gewoon niet met mij onderhandelen, en hij heeft dus mijn beste spelers onder contract.
Nou goed dat kan, maar dan vraagt een speler om een nieuw contract maar dan mag ik dus alsnog niet met de speler onderhandelen dus kan ik mijn beloftes niet nakomen :(
heb je de optie om hem te vragen zijn zaakwaarnemer te ontslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
Nee helaas niet. over iets meer dan een jaar dreigen een paar top spelers weg te lopen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
lremcol schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:25:
Nee helaas niet. over iets meer dan een jaar dreigen een paar top spelers weg te lopen :(
Verkopen of behouden en het verlies accepteren.

edit:
En ik ben ontslagen vlak voor de eerste wedstrijd van het seizoen.
Mijn budget bleef uit mijn hoofd bij 750k en 120k p/w salaris en ik heb hier een vrij aardige selectie mee weten te maken met slechts 3 huur spelers.
Maar we hadden 2 zeer zwakke plekken, slechts 1 matige linksback en 1 een vrij dun bezet centrum.
Dus na lang wachten op de optie vroeg ik het bestuur voor een beetje extra geld (we hebben ffs 17mln op de bank dankzij mij).
Ze zeiden nee en ik vond de toon nogal grof dus ik lekte het naar de pers.
Er kwam direct een spoed overleg, ik gaf aan dat ik het deed in de hoop het geld te krijgen en dat ik hoopte dat ze me gewoon zouden vertrouwen en dat ik dit wel verdient had.
Direct daarop werd ik ontslagen, jammer genoeg nergens de optie om de voorzitter te beledigen, idioot dat het is.

Ik had hun vroeg of laat de titel en CL bezorg, nu zullen ze eerder degraderen dan dat ze de titel pakken.

Ik wil wel weer in Duitsland aan de slag, het liefst in de 1e liga. Simpelweg om de de absurd lange reeks van Bayern te beëindigen.

[ Voor 67% gewijzigd door Deadsy op 08-12-2017 22:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:58

Phydomir

Dennis

Mijn eerste seizoen bij Valencia (na 4 seizoenen Ajax) zit erop. Uiteindelijk 3e geworden in La liga achter Atletico en Real, maar voor Barca, ondanks dat die ons dit seizoen 4x compleet hebben weggespeeld. In de CL door Man Utd uitgeschakeld in de 1e knock-out ronde.
Rodrigo topscorer van La Liga en Zaza 3e met 24 en 20 doelpunten.

Wil nu in de zomer vooral de verdediging nog gaan versterken en dan hopelijk volgend seizoen meer voor de titel.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:51
Ook maar FM 2018 aangeschaft. Speel al sinds de de CM versies dus deze mag weer niet ontbreken.

Eerste team zoals gewoonlijk Feyenoord, ga zoals gewoonlijk weer proberen veel met jeugd te werken. Ook is me aankoop beleid gericht op jonge talenten. Dan deze opleiden en weer met winst zien te verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nou, mijn seizoen is ook eindelijk afgelopen. Zoals in m'n vorige posts aangegeven was promotie een makkie, maar 't kampioenschap behalen ging net als vorig seizoen echt op z'n Bayern's.

Laatste speeldag. Op punten gelijk met de nr 2 alleen heeft mijn team een veel beter doelsaldo (11 verschil ofzo). Ik mag thuis tegen de nr 20 Newport County, de nr 2 Colchester uit tegen de nr 4 (Bradford City). Makkie dus zou je denken... NOT

Met heel veel pijn en moeite krijgen we er zelf een gelijkspel uit geperst, ookal hebben we veel meer kansen dan de tegenstander:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lbbgKAP3lvHF2OnDKsK6TO9t/medium.png

Ik had me er dus al bij neergelegd dat we het kampioenschap verspeeld hadden, ook doordat de nr 2 met 1-0 voorstond. En toen dus het Bayern effect.. In de 90e en 92e minuut scoort Bradford City waardoor Colchester met 2-1 verliest _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vuHAT646cZvkmWim0U0eDRwT/medium.png

2e seizoen op rij dat we dus met heel veel moeite uiteindelijk toch kampioen worden, vorig seizoen scoorden we zelf in de 91e minuut de beslissende.

Eindstand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/t9d7s9f3eHuQyal7Zb6KQgf2/medium.png

M'n topscorer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NsXBdJdF953qIjH2PnMeMzo5/medium.png

En de belangrijkste spelers:

James Hardy:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/drbEDsFZMt43c1SwHUit4sqa/medium.png

Bobby Adekanye:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wC2Xd6RLOxq6IwaVb1UrXV9o/medium.png

[edit]en zoals ook eerder al aangegeven heb ik een rijke voorzitter 8) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7Qi8MrdfRpj98xq9PkF1k3YD/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 09-12-2017 17:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
Nice, lekker geld ook op dat niveau.
In al die jaren dat ik FM speel heb ik pas 1x een voorzitter gehad die daadwerkelijk geld investeerde.

Ik heb nu een paar maanden geen club gehad na mijn ontslag bij Duisburg. Ik heb deze tijd vooral doorgebracht met het afzeiken van het bestuur in de media.
Mijn vervanger is Mark Wotte welke na 5 wedstrijden 0 punten heeft. Ik ga niet zeggen dat ik er 15 had gehad want de eerste pot was tegen Bayern maar meer dan 0 had ik echt wel gehad.

Na lang wachten klopte AS Roma aan, ik wilde het liefst naar Duitsland maar dit zat er niet in.
Eind november staat Roma op degraderen en doet al jaren niet meer mee om de titel.

Ik heb de baan aangenomen omdat het wel een leuke klus is.

Ze hebben geen schulden maar financieel gaat het vrij slecht met ze, ik neem aan dat dit de reden is voor het ontbreken van sportief succes. Veel dure huurlingen, de spelers die er zijn vangen ook te veel salaris, een stadion welke meestal slechts voor 40% is gevuld.

Hun eis is dat ik grote namen haal maar als ik ze weer sterk wil maken moeten de uitgaven omlaag en moeten we met jeugd werken. Want de echte toppers kunnen we niet betalen, alleen te dure spelers kunnen we betalen.

edit:
Wat tijd genomen om de staf te verbeteren, mijn favo tactiek gepakt en iets aangepast aan de spelers en het gaat vrij goed.
Mazzel dat ik nog relatief vroeg in het seizoen erbij kwam zodat het gat naar boven nog overbrugbaar is.
Heb me ook iets verdiept in de spelers. De financiële problemen komen zover ik het zie deels vanwege de huurlingen.
Blijkbaar huren ze elk jaar 3 tot 4 spelers waar ze per stuk 50 tot 100k huur per week voor betalen.
En een deel van deze spelers is vrij matig.
Ga ik uit van het laagste bedrag, dan is dit toch al 7mln+ per jaar.

ben nu al gratis spelers aan het halen voor volgend seizoen en nu al een speler zonder club opgepikt.
Deze gast is beter dan mijn huidige reserve voor die plek. Maar diverse reserves van mij zijn verre van goed genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 09-12-2017 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Mijn 3e seizoen is inmiddels afgerond. Na een promotie vorig seizoen naar de Serie B was het bestuur van mening dat we moesten proberen om degradatie af te wenden. Na een slecht begin van het seizoen (4x verlies, 4x gelijk en 2x gewonnen) kwamen we langzaam steeds beter in het spel. Na de eerste helft hadden we inmiddels 8x gewonnen en ging het de goede kant op. In de winterstop hebben we een aantal nieuwe spelers gehaald om te proberen het seizoen om te draaien.

Vanaf januari ging het allemaal beter. Het ging zelfs zo goed dat we uiteindelijk de playoffs hebben gehaald voor promotie! Hierin haalde we zelfs de finale! Nu moet ik wel erkennen dat ik in de finale (ging over 2 legs) geprobeerd heb om niet te promoveren. Onze ploeg was absoluut niet klaar voor de Serie A en ik wilde dan ook nog een jaar in de Serie B spelen. Gelukkig verloren we de finale dan ook met 2-0.

Nu gaan we volgend jaar weer voor een playoff-plek en misschien zelfs strijden voor directe promotie!

Hieronder wat statistieken en screenshots.

Tactiek: 4-2-4 DM Wide Asymmetric
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/egy6cQippvKi2MXAxjJqeqvI/medium.png

Aantal punten in Serie B: 74 punten (23W, 5G, 14V)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXetmLvBuUbqAxeBLvf6yDUR/medium.png

Beste speler: Stefano Moreo (7.47 gemiddeld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EYeSw2qz2W2IXQfvB83jxXOw/medium.png

Meeste doelpunten: Lola Plá (18 doelpunten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2DsQiHI8ftr3y9YOohiAeTVX/medium.png

Meeste assists: Andrea Di Grazia (8 assists)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DHs07oTfpG9K4M0NLMmRALHW/medium.png

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kan me voorstellen dat, als dat je beste spelers zijn, je nog wel even een seizoen wil bouwen in de Serie B ;)

Zoals verwacht is m'n linksbuiten Adekanye verkocht. Helaas niet aan de hoogste bieder, hij wilde graag naar Sunderland doordat die in de Premier League spelen. Daar kwam ie echter meteen in het <23 elftal, dus toen heb ik toch maar eens geprobeerd of ik em kon huren en dat lukte zowaar. Dus nu heb ik de speler nog steeds maar dan ook 450k erbij en ik betaal geen salaris ;)

Verder heb ik een hoop oude rommel (inclusief m'n topscorer van vorig seizoen, stats zijn gewoon te slecht) laten gaan en is Man Utd nu m'n senior affiliate. Alleen een beetje jammer dat er dan geen enkele speler van Man Utd geïnteresseerd is om aan me verhuurd te worden.

Gezien de tegenstand kan dit haast niet meer worden dan een seizoen waarin ik vooral moet hopen om op respectabele afstand van de degradatie streep te eindigen. Mijn duurste eigen speler is 170k, maar er lopen ook teams rond met spelers van 4-5m.
Waar ik vorig seizoen bij de Squad depth eigenlijk overal wel minimaal 1 4* speler had per positie, valt dat nu vies tegen. Ik moet eigenlijk nog minimaal een linksback, rechtsback, centrale verdediger en spits halen voor de basis om een acceptabel niveau te halen. En dan wil Caulker ook nog eens per se weg, dus heb ik eigenlijk nog een CV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-05 10:15
Heb fm 2015 voor het laatst gespeeld. Is 2018 een aanrader??

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nou, dat kampioenschap met Valencia is er niet gekomen. Volledig het tegenover gestelde zelfs. Ondanks dat we niet heel slecht speelde hadden we 4 punten uit 11 wedstrijden. Ik kreeg het maar niet meer aan het voetballen. Wellicht te veel veranderingen qua personeel. Weet niet precies waar het nou mis ging.
Had van het bestuur een maand gekregen voor verbetering maar nadat ik de eerste wedstrijd daarna verloor de eer maar aan mezelf gehouden en ontslag genomen.

Ik wil wel verder met deze save dus na een kleine twee maanden werkeloos een aanbod gekregen van Everton wat 17e stond in de PL. Doel is niet degraderen en heb nu een wedstrijd of 8 gespeeld en het gaat wat wisselvallig. Moet verdedigend wat beter gaan staan en de spitsen moeten weer wat vertrouwen gaan krijgen. Heb de juiste tactiek nog niet echt gevonden maar als ik op deze manier door kan gaan en gemiddeld die 4 punten per 3 wedstrijden vast kan houden dan moeten we makkelijk degradatie kunnen vermijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 00:39
Ik had afgelopen weekend even een dipje.

In mijn vorige bericht gaf ik al aan dat het niet erg soepeltjes ging in het tweede seizoen bij Vitesse en ik heb de kerst niet mogen halen. Ik kreeg het niet aan het lopen en de resultaten waren enorm wisselvallig. Enkele dagen ervoor mocht ik op het matje komen om mijn kant van het verhaal te vertellen; wat resulteerde in een discussie waarna me een ultimatum werd gesteld. Hiervoor vriendelijk bedankt en mijn koffertje gepakt richting Barcelona; die in mij een capabele trainer zagen voor het B-team dat hopeloos op degraderen stond. De tweede seizoenshelft orde op zaken gesteld en uiteindelijk 17e geworden.

Als trainer bij Barca B heb je 0 transferbudget en ben je compleet afhankelijk van het eerste team; op zich prima, maar na de zomer die volgde had ik letterlijk 14 beschikbare spelers voor de competitiestart. Onwerkbaar en na een aantal wedstrijden waarin ook nog mijn twee beste spelers geblesseerd raakten had ik er geen trek meer in en heb ik de game in de ijskast gezet.

Ben een nieuwe gestart met Ajax om gewoon ff lekker te spelen en dan zie ik wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-05 19:53
Korkss schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:31:
Heb fm 2015 voor het laatst gespeeld. Is 2018 een aanrader??
Het is weer een paar evoluties verder, dus je gaat wel een groot verschil merken. De game is iets complexer geworden: je moet met meer zaken rekening houden, tactieken opstellen is wat veranderd en sinds 2018 heb je onder andere meer info over blessures en is het scouten iets anders.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traeces
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:51
Game met Feyenoord begin al goed.....
5 wedstrijden gespeeld in de voorbereiding, 5 blessures. Boetius het hele seizoen direct er uit, el ahmadi het halve seizoen.

Team moet duidelijk ook nog aan de tactiek wennen scoor niet bijzonder veel.

Heeft er iemand nog een leuk idee qua spits ? Moet echt een behoorlijke vervanger hebben voor Jorgensen. Rond de 3 mil direct transfer budget beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 07:38
Traeces schreef op maandag 11 december 2017 @ 13:15:
Game met Feyenoord begin al goed.....
5 wedstrijden gespeeld in de voorbereiding, 5 blessures. Boetius het hele seizoen direct er uit, el ahmadi het halve seizoen.

Team moet duidelijk ook nog aan de tactiek wennen scoor niet bijzonder veel.

Heeft er iemand nog een leuk idee qua spits ? Moet echt een behoorlijke vervanger hebben voor Jorgensen. Rond de 3 mil direct transfer budget beschikbaar.
3 miljoen is nog aan de krappe kant.

Waar ik dan aan denk:
- kijken bij de lijst spelers die te koop staan.
Deze zijn meestal makkelijker en voor een mooie waarde/kwaliteit op te pikken (vergeet de clausule opties niet).
- huren (eventueel met optie koop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
NLoldebroek schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:04:
[...]

3 miljoen is nog aan de krappe kant.

Waar ik dan aan denk:
- kijken bij de lijst spelers die te koop staan.
Deze zijn meestal makkelijker en voor een mooie waarde/kwaliteit op te pikken (vergeet de clausule opties niet).
- huren (eventueel met optie koop)
Met 3m als budget kun je makkelijk tot 10m gaan door een deel op afbetaling te doen verdeeld over een paar jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 19:03
Na dit begin van mijn 1e seizoen bij Feyenoord zit ik nu in de voorbereiding van het 2e seizoen.
Helaas is dat seizoen niet gelopen zoals ik gehoopt had maar is het wel, voor zowel deze save als voor een eventuele nieuwe, heel leerzaam geweest.

In de Champions League is het bij die 4-1 tegen Liverpool gebleven, de rest kansloos verloren. De competitie als 5e afgesloten na een hele slechte reeks in de winter, ontzettend veel blessures waarbij ik met enige regelmaat zelfs jeugdspelers uit -19 bij het eerste moest halen. Blijkbaar hadden we geen winterstop waardoor ik ook niet de kans had om de overbelaste spelers wat vrij te geven. Op een gegeven moment een ultimatum van het bestuur waarin ik 12 punten uit 5 wedstrijden moest halen. De opstelling en tactiek radicaal omgegooid van 4-1-2-2-1 naar een klassieke 4-4-2 en met 13 punten uit 5 wedstrijden kon ik mijn baantje behouden. Op de laatste speeldag speelt Twente zich veilig tegen mij waardoor ik 5e ipv 2e werd en ik het nieuwe seizoen dus weer met een ultimatum start waarin ik 12 punten uit 5 wedstrijden moet halen.

Het contract van Ayoub bij Utrecht liep af dus die ik heb eindelijk, gratis zelfs, binnen. Daardoor is het centraal op het middenveld nu wel een beetje druk, maar ik verwacht nog wel wat uitgaande transfers deze zomer.
Daarnaast heb ik bijna de hele staf vervangen, er waren er maar een paar goed genoeg om te blijven.

Maar belangrijker, wat heb ik fout gedaan en geleerd in het eerste seizoen?
Niet een seizoen afwachten, gewoon direct de bezem door de selectie en staf. Fysio's met een stat 5 voor fysio heb je weinig aan, levert alleen maar blessures op. Betere trainers aannemen, zowel om de trainingen lichter te maken als de kwaliteit ervan omhoog te laten gaan. Helaas wil het bestuur niet met mij mee om alleen maar specialisten aan te nemen, terwijl het budget er wel voor is.

Niet meer voor Dick Advocaat spelen en het achterin helemaal dichttimmeren. Ik koos voor een gestructureerde tactiek waarvan, zo gaven ze achteraf aan, de creatieve jongens ongelukkig werden en er dus met de pet naar aan het gooien waren. Toen ik meer ruimte voor creativiteit gaf ging het spel inderdaad vooruit en bleken mijn buitenspelers toch voorzetten te kunnen geven :+

Nu maar afwachten of de veranderingen voldoende zijn om die eerste 5 wedstrijden door te komen en of ik de selectie fit kan houden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik heb aan het einde van mijn eerste seizoen Tomas Attis gehaald. Geen top spits maar leuke speler voor 500k welke ik erna voor een flinke winst verkocht heb.
Had als spits wel eens zijn leuke momenten.

Gisteravond mijn seizoen met AS Roma afgesloten en we hebben CL voetbal weten te behalen.
En omdat de UEFA zo corrupt is betekend dit dat we de groepsfase in gaan :D

Aan het einde wisselden we vaak van plek (tussen 3 en 4) dus ik was even bang, maar toen wist ik weer dat het geen drol uitmaakt :D

Transfer budget van 34mln gekregen en het afgelopen half jaar al diverse contracten afgesloten met spelers wiens contract deze zomer afloopt. De huurlingen vertrekken en ik denk dat de gratis spelers de meesten van hun kunnen vervangen, misschien dat ik 1 gerichte aankoop moet doen de rest kan gebruikt worden voor talenten.

Ook even in de jeugd ploegen rond gekeken. Bruno Martins Indi werd uitgeleend dus hem haal ik terug en nog een groot spits talent.

Jammer dat er geen reserve ploegen zijn dus ik moet de selectie niet te groot maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Deadsy schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:22:

Gisteravond mijn seizoen met AS Roma afgesloten en we hebben CL voetbal weten te behalen.
En omdat de UEFA zo corrupt is betekend dit dat we de groepsfase in gaan :D
Haha, hoe bedoel je? Dat ze de premier league indekken door die 4 plekken weg te geven aan alle top 4 divisies? Daar heeft de serie a nu idd profijt van.

Hoe dan ook. Misschien herinnert iemand zich mijn laatste post over mijn spits Andrea Favilli nog. Ik was zo blij dat hij er 12 had in liggen in ongeveer even zoveel wedstrijden. Hij heeft daarna 22(!) wedstrijden op rij simpelweg niet meer gescoord. Zodat we van een 6e plaats langzaam zijn afgezakt naar de 13e plek. De enige die zijn niveau nog vasthield was Valzania, die het nog een beetje heeft weten te redden.

Dan, niet trots om het toe te geven, maar ik heb me in het weekend helemaal stuk gespeeld en heb er net nog een seizoen op zitten. Ik geef de schuld aan het weer. Met wat gerichte aankopen op de back posities en een goed renderende spits, nog steeds Favilli, is de 6e plek bereikt. Wat door de bekerwinst van Fiorentina betekent dat Albinoleffe weer Europa in mag. Favilli heeft er 22 ingeramd.

Na de terugkeer van huurling Russo hebben ook eerdere huurlingen Riccardo Cappa (3 seizoenen gehuurd, 2 seizoenen weg, nog steeds een fan favourite), Eros De Santis en Carnesecchi zich nu definitief aangesloten aan mijn team. De kern is nu al lange tijd hetzelfde en ik heb enkele fantastische jeugdspelers van nog geen 20 die nu al eerste elftalspelers zijn.

Nog even over Roma, de spelers die ik grotendeels gratis heb binnen gebracht na huurperiodes van Roma zijn:

Umar Sadiq (verkocht aan Udinese voor 4 miljoen)
Riccardo Cappa (basisspeler)
Arturo Calabresi (gekocht, basisspeler)
Daniele Verde (basisspeler)
Eros De Santis (back-up)
Alessandro Bordin (al weg)

Helaas niet vastgelegd na (enkele) seizoenen huur
Luca Pellegrini
Diallo Ba
Silvio Anocic
Andre Marcucci
Christian D'Urso

Om maar even te zeggen hoe belachelijk het is wat er allemaal rondloopt daar en allemaal gratis de deur uit loopt. Nu had ik het voordeel dat ik ongeveer wist hoe goed deze spelers konden worden, maar Roma zelf bungelt nu van laag linkerrijtje tot middenmoot, terwijl ze alles wat goed was voor weinig hebben verkocht. Ben een paar keer in de verleiding gekomen de boel daar over te nemen om het schip te stoppen van zinken, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen Albinoleffe te verlaten. Maar het is wel verdrietig hoe FM sommige clubs echt compleet sloopt.

Daarnaast ben ik wel trots dat er vaak 11 Italiaanse spelers op het veld staan bij mij. Wat er misschien ook voor heeft gezorgd dat Italië mij heeft aangenomen als bondscoach :) Een complete vernieuwingsronde uitgevoerd in de selectie, maar helaas verloren van Nederland in de Nations League finale. Ik heb stiekem wat Albinoleffe spelers laten debuteren, die het gelukkig wel goed deden. (Valzania, 10 goals, 2 interlands, gemiddeld beo 7.22) Favilli is helaas niet goed genoeg om de eerste spits van Italië te zijn, maar op het middenveld is wat meer roulatie mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door StrongArmLance op 11-12-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@StrongArmLance
Vanaf komend seizoen gaat de top 4 van de grote landen direct de groepsfase in.
Dus Engeland, Spanje, Duitsland en Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Deadsy schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:12:
@StrongArmLance
Vanaf komend seizoen gaat de top 4 van de grote landen direct de groepsfase in.
Dus Engeland, Spanje, Duitsland en Italie.
I know :) Ik wilde alleen zeggen dat de regel is voor Engeland en niet voor Italië omdat de Engelse miljarden divisie de 4e plek dreigde te verliezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dit gaat een heel lastig seizoen worden ben ik bang. De bookies schatten me nu in op 1001 om te promoveren en 2,00 om te degraderen :X

Ik was niet echt van plan om "flink" te gaan investeren in de selectie, had juist m'n board overgehaald om flink te gaan investeren in de infrastructuur, maar wellicht dat ik toch maar wat versterking op 't middenveld en centraal achterin ga halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 21:29

LordKnox

Opperbaas.

Zo, dit weekend Football Manager Mobile 2018 aangeschaft. Ondergetekende heeft niet altijd de tijd en ruimte om de volledige game te spelen maar een mobiele variant is altijd handig. Met name als je een toiletbezoekje doet. Helaas duren mijn bezoekjes dan ook ineens 3x zo lang.

De game begonnen met mijn grote liefde: Roda JC. Met hun hedendaagse voetbal is er genoeg ruimte voor verbetering. Gunfactor 0,0 dus daar moeten we nog even aan werken. Ondanks de belabberde resultaten en het waardeloze voetbal in real life hebben de spelers nog relatief goede stats. Met name een Gnjatic doet het niet slecht. Daar staat dan wel tegenover dat hij by far mijn grootverdiener is.

Het probleem met Roda JC is echter niet het middenveld of de verdediging. We scoren te weinig en mijn eerste taak was dan ook om een nieuwe spits te vinden. Die werd al snel transfervrij gevonden in de vorm van Ruud Boymans. Limburgse jongen, groot, sterk en een neusje voor de goal. Precies zoals ik mijn target man nodig heb.

Dan begint de zoektocht naar wat jong, vers bloed. Bij de concurrent Fortuna Sittard haal ik groeibriljant Perr Schuurs voor 1.6 miljoen en verhuur hem gelijk naar FC Eindhoven. Daarmee was mijn transferbudget ook gelijk op. Dat betekent zoeken naar transfervrije spelers maar die wilden of niet naar mijn team komen of waren gewoonweg veel te duur. Dan maar beginnen met de selectie die ik heb.

Na 33 wedstrijden in de competitie sta ik op een respectabele 10e plek met een thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag voor de boeg. Ik speel aanvallend voetbal en mijn nieuwe spits Boymans heeft er 24 inliggen en is ruimschoots topscorer. Als ik win, kan ik naar de 6e plek schieten voor europese playoffs maar de wedstrijd begint zoals het seizoen verloopt. Ik scoor snel (6e minuut) maar krijg ook gelijk twee tegendoelpunten tegen (12e en 18e).

Dit is al het hele seizoen een probleem: de verdediging. Op rechts heb ik Ananou die het goed doet maar mijn centrale duo Werker/Kum zijn werkelijk waardeloos. Op het moment dat we de 34e wedstrijd ingaan sta ik 2e qua totaaldoelpunten voor (na Utrecht) maar staan we ook 3e qua doelpunten tegen. Daar moeten we dus nog zeker aan werken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6bkzsgW.jpg

De wedstrijd vordert en ik vraag mijn mannen aanvallender te voetballen. Dat resulteert in de 50e en 63 minuut in de 2-2 en 3-2. Maar wat nu? Doorvoetballen zoals het nu gaat of op de verdediging. Ik besluit om in de 75e minuut iedereen op de counter te laten voetballen. Pardoes krijg ik in de 77e en 81 minuut de 3-3 en de 3-4 om de oren. Dan maar vol op de aanval maar dat betekent gaten laten vallen in de verdediging. ADO straft dit in de 89e minuut gigantisch af door de 3-5 te scoren. Eindstand: 10e plek.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qMJJXXv.jpg

In de beker ging het ook niet slecht. Doorgestoten naar de halve final tegen PSV door onder andere Utrecht, Ajax en Heerenveen te verslaan. Helaas was PSV net een maatje te groot voor mijn B-garnituur want we werden met 3-0 weggespeeld.

Uiteindelijk toch een goed seizoen gedraaid. In de winterstop een reeks nieuwe transfervrije spelers gehaald die het volgende seizoen ons team komen versterken waaronder Stekelenburg, Van Nieff, Houtkoop en een Gambonese spits genaamd Manneh. En het gedegradeerde FC Twente heeft mijn grootverdiener Gnjatic gekocht. Ik heb vertrouwen in een nieuw seizoen.

Dit is overigens representatief van een wedstrijd van mij:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/muWJg5u.jpg

Brexit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/D4tQsV6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door LordKnox op 13-12-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Twee nieuwe wedstrijden. Ruud Boymans is on fire!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cMnFLOZ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rQLSfko.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PMg9Mdy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Lekker op dreef.

Na mijn fiasco bij Valencia verder gegaan bij Everton en daar degradatie weten te ontlopen. Toen ik kwam stonden we 17e en aan het einde van het seizoen nog steeds, alleen wel op veel ruimere voorsprong van de nummer 18 en slechts 4 punten achter de nummer 10. Allemaal erg dicht bij elkaar dus.

Nu de boel versterken en kijken wat we er volgend jaar van kunnen bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
En dan moet je kijken wat het verschil qua prijsgeld is tussen plek 17 en 10.
Ga je bijna van huilen.

Fred Friday deed het in mijn game ook goed bij AZ.

edit:
Net een rare bug.
Ik speel uit tegen Bologna en Vincent Janssen maakt 2 goals.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 13-12-2017 19:49 ]

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Zo, het tweede seizoen zit er weer op. Een seizoen vergelijkbaar met het eerste seizoen. Veel mooie overwinningen, veel domme verliespartijen en onverklaarbare tegengoals. Door FC Oss uit de beker geknikkerd doet pijn.

Zelfde scenario als mijn eerste seizoen. We staan 8e. Willem II en FC Groningen staan boven mij. Ik moet winnen van Volendam en deze twee clubs moeten punten laten liggen zodat ik naar de 6e plek kan stoten en mij verzeker van playoff-wedstrijden voor Europa. Uit naar Volendam. Appel-eitje toch?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ZFvr8F.jpg
Niet dus. 2-2 waardoor we eindigen op de volgende plek.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X05LYEH.jpg
Weer nipt de playoffs gemist. Dat moet volgend seizoen gewoon beter. In het nieuwe seizoen kwam Gladbach die 12 miljoen wilden betalen voor Ananou. Eigenlijk kan ik hem niet missen - want hij is de enige stabiele factor in mijn verdediging die al zo lek is als een mandje - maar 12 miljoen kan ik niet laten liggen. Ik haal daar Floranus (LB van Sparta) en Untersee (voor mij onbekende RB) voor terug. Ik koop daarnaast nog een verdediger erbij want Kum en Werker zijn het gewoon niet. Daarmee wordt dit de opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rLYEEY2.jpg
De eerste twee wedstrijden mooi begonnen met overwinningen op Volendam (WRAAAAAK) en AZ. Groningen speelt ons thuis helemaal van de mat. Met enig geluk blijft het bij 0-2. Dan moeten we uit naar Feyenoord.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9v4FyUN.jpg

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik kwam er met Everton 4 weken voor de competitie start achter dat ik maar 4 spelers in mijn selectie had die voor hun 21e 3 jaar in Engeland getraind hadden, terwijl je er 8 nodig hebt. Snel nog maar even wat van mijn reserve spelers verruild voor spelers die wel home grown zijn. Nu maar hopen dat het snel een elftal wordt. Meer transfers gedaan dan ik van te voren had gewild.

Ook maar eens kijken of het bestuur wat wil doen aan de jeugd want als ik straks Europa in zou willen heb ik ook wat meer spelers nodig die vanuit de club zelf zijn.

• Extigo

Steam

• Deadsy
Phydomir schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:55:
Ik kwam er met Everton 4 weken voor de competitie start achter dat ik maar 4 spelers in mijn selectie had die voor hun 21e 3 jaar in Engeland getraind hadden, terwijl je er 8 nodig hebt. Snel nog maar even wat van mijn reserve spelers verruild voor spelers die wel home grown zijn. Nu maar hopen dat het snel een elftal wordt. Meer transfers gedaan dan ik van te voren had gewild.

Ook maar eens kijken of het bestuur wat wil doen aan de jeugd want als ik straks Europa in zou willen heb ik ook wat meer spelers nodig die vanuit de club zelf zijn.
Is mij al zo vaak gebeurd. Zelfs wanneer ik alles plan gebeurd het, omdat ik te vaak moet overstappen op plan b ofzo.
Meestal begin ik er direct mee om spelers met talent te halen voor de eigen jeugd. Zo stimuleer je niveau van de jeugd ploegen en vaak zijn ze minimaal wel goed genoeg voor de bank een paar jaar later.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:46

On_E

Housemusic

Phydomir schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:55:

Maar je had toch ook gewoon een squad kunnen registreren met alleen die 4 spelers erbij? Dan moet je alleen 4 plaatsen open laten. Ik zorg er dan altijd voor dat ik wat spelers van onder de 20/21 heb die je niet hoeft te registreren zodat je alsnog minimaal dubbele bezetting hebt en 3 keepers.

Of ik moet je verkeerd begrijpen. :)

Zit nu toevallig in dat scherm, dus een plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qmvOMmE.png

21 spelers geregistreerd, 4 open plaatsen, 0 spelers uit eigen opleiding.

[ Voor 8% gewijzigd door On_E op 14-12-2017 20:19 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klopt. Maar dan moet je wel die open plaatsen hebben. Ik had geen open plaatsen meer nadat ik iedereen uit het eerste had geregistreerd.

• Extigo
Even een korte update van mijn save met Monza 1912.

Competities
We zitten in januari 2021 en we zijn bezig om dit jaar te promoveren naar de Serie A. We staan na 21 wedstrijden bovenaan met 51 punten. Met 2 verliespartijen en 3 gelijke spelen lijken we dus goed op weg naar de Serie A. Naast de goeie resultaten in de competitie zijn we inmiddels ook aanbeland in de 2e ronde van de beker. In de eerste ronde hebben we 4-2 gewonnen van niemand minder dan Lazio! Ok, ik moet toegeven dat ze na 25 minuten al met 10 man stonden, maar toch, het was een onverwachte overwinning. Ik ben dan ook benieuwd hoe ver we komen.

Transfers
Tijdens de zomer-transferperiode heb ik niet heel veel zaken gedaan. Er zijn een aantal spelers vertrokken, maar niets noemenswaardig. Wel heb ik een spits aangetrokken, Chuma. Zijn contract bij Girona liep af en blijkbaar vond hij het niet erg om een stapje terug te doen van de Primera Division naar de Serie B. In de Serie B doet hij het super! Samen met Stefano Moreo zorgt hij voor het grootste deel van onze doelpunten. Samen zijn ze goed voor 23 goals en 12 assists. Met een gemiddelde rating van 7,42 kan ik toch wel zeggen dat ik erg blij ben om zo'n speler gratis binnen te halen.

Of ik tijdens de winter-transferperiode nog wat ga doen, hangt een beetje van de andere transfers af. Mocht een speler opgepikt worden door een Serie A ploeg, dan zal ik genoodzaakt zijn om een vervanger te zoeken. Echter, met de Dynamics die er nu zijn (good match cohesion, excellent dressing room atmosphere en excellent managerial support) hoop ik dat het team kan blijven zoals het nu is en ik met hen naar de Serie A kan promoveren.

Mijn volgende update zal zijn aan het einde van het seizoen en dan zullen we zien of we gepromoveerd zijn naar de Serie A!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-05 19:53
Ik heb net mijn 2de seizoen afgerond, waarin alles gewonnen werd behalve het community shield en de champions league. Bij die laatste hebben we wel de finale gehaald, maar verloren op penalties. Tja, volgende keer beter, maar we hadden vorig seizoen wel gewonnen op penalties. Ik bekijk het dan ook eerder als compensatie voor die winst.

Mijn selectie is mooi gevuld. Ik heb voor iedere plaats 2 goede spelers. Voor rechtsachter begint Valencia wel oud te worden, maar de €10m die ik voor Semedo neergelegd heb blijkt een koopje te zijn. Veel zal er dus ook niet veranderen in de selectie, tenzij er zotte bedragen geboden worden voor oudere spelers of de 2de keuze.

Ik zal me dan ook meer gaan focussen op jeugd, zowel zelf binnen de club opleiden, als U18 spelers scouten en binnenhalen. Na het 3de seizoen ga ik een spel starten met de club die ik volg hier in België: STVV, en dan zien hoe ik vanuit die club kan doorgroeien naar andere competities.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Gebruikt iemand hier een goede Data Update? Ik ben van plan een nieuwe game te gaan starten en wil dit gelijk doen met een nieuwe update. Vroegah gebruikte ik meestal de Update van Managers United maar daar heb ik al maanden niks gezien?

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
teupje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:
Gebruikt iemand hier een goede Data Update? Ik ben van plan een nieuwe game te gaan starten en wil dit gelijk doen met een nieuwe update. Vroegah gebruikte ik meestal de Update van Managers United maar daar heb ik al maanden niks gezien?
Je kan kijken naar die van SortItOutSI: https://sortitoutsi.net/football-manager-data-update
Of naar die van FM Inside: https://fminside.net/fminside-fm18-data-update-v0812/
Op FM Scout staat er ook nog een: https://www.fmscout.com/a-bigpole-fm18-transfer-update.html

Ik ben er zelf ook nog niet uit welke update ik ga gebruiken als ik met mijn Monza 1912 save klaar ben en mijn Journeyman save ga starten.

[ Voor 6% gewijzigd door Extigo op 15-12-2017 11:56 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10-2024
teupje schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:
Ik wacht lekker op de MU update. Ik amuseer me nog wel even met us MVVKE
Ik weet dat ze er mee bezig zijn, dus ik wacht nog even geduldig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Einde seizoen 2020 / 2021

Hier weer een update van mijn Monza 1912 save.

Competities
De Serie B zit erop. En zoals ik al gewild had, zijn wij gepromoveerd! Met een totaal van 98 punten uit 42 wedstrijden hebben we de competite ruimschoots gewonnen. De nummer 2 (Empoli) had 85 punten en is samen met mij gepromoveerd. Door de playoffs is ook Perugia gepromoveerd naar de Serie A. De competitie was na vorig seizoen redelijk makkelijk. We hebben weinig spelers hoeven halen, behalve dan een goede spits (Chuma). Naast de competitie hebben we ook nog redelijk meegedaan in de beker. In mijn vorige post gaf ik al aan dat we in de Lazio versloegen in de 1e ronde. In de kwartfinale kwamen met Fiorentina tegen. Met behulp van een verdedigende tactiek heb ik een 1-1 kunnen volhouden en middels penalties hebben we Fiorentina kunnen verslaan. In de halve finale wachtte ons Napoli. Zij stonden op dat moment 2e in de Serie A, dus ik had niet veel hoop. We werden dan ook in 2 legs met 8-3 van de mat geveegd.

Transfers
Ik heb zelf nog niet veel kunnen kopen aangezien ik pas net in de transferwindow zit, maar helaas ben ik al wel 2 spelers kwijt aan het einde van het seizoen. Zowel Chuma als mijn wonderkind Simone Del Bianco wilden niet bijtekenen en zijn dus vertrokken. Chuma is vertrokken naar Deportivo La Coruna en Simone Del Bianco is vertrokken naar Watford. De enige speler die ik heb binnen kunnen halen tijdens de tweede helft is Daniel Jankulica. 20 jaar oud, 3 sterren CA en 4,5 ster PA. Ben zeer benieuwd wat deze centrale verdediger kan doen in de Serie A.

Statistieken
Tactiek: 4-2-4 DM Wide Asymetric
Meeste doelpunten: Chuma (30)
Meeste Assists: Milos Bocic (18)
Beste speler: Chuma (7.58)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik huur met Arezzo al 3 seizoenen lang Pietro Rovaglia van Napoli, 60 goals in 79 wedstrijden. :)

Heb tot nu toe in iedere FM18 game wel een spits die richting de 30 of meer goals per seizoen gaat, jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

On_E schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:30:
Ik huur met Arezzo al 3 seizoenen lang Pietro Rovaglia van Napoli, 60 goals in 79 wedstrijden. :)

Heb tot nu toe in iedere FM18 game wel een spits die richting de 30 of meer goals per seizoen gaat, jullie ook?
Was het maar zo'n feest. Bij Ajax Dolberg met 25 was het meeste.

Nu halverwege 23/24 met Everton ook niet. Maar we hebben wel de meeste goals gescoord van iedereen, dus we scoren als team wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Phydomir schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:37:
[...]

Was het maar zo'n feest. Bij Ajax Dolberg met 25 was het meeste.

Nu halverwege 23/24 met Everton ook niet. Maar we hebben wel de meeste goals gescoord van iedereen, dus we scoren als team wel genoeg.
Speel je met 2 of 3 aanvallers? Tot nu toe zelf altijd met een spitsenduo gespeeld en dan is er dus altijd eentje die 30+ haalt. (Venema bij Utrecht, Simeone bij Fiorentina en nu dus Rovaglia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

On_E schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:41:
[...]

Speel je met 2 of 3 aanvallers? Tot nu toe zelf altijd met een spitsenduo gespeeld en dan is er dus altijd eentje die 30+ haalt. (Venema bij Utrecht, Simeone bij Fiorentina en nu dus Rovaglia)
Ik speel een 4-2-3-1 momenteel. Heb in deze save met Valencia een 4-1-2-1-2 gespeeld en daarbij had ik wel dat beide spitsen richting de 20 gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:06

Vos

AFCA

Ik heb Dolberg en Romero als topscoorders, in de competitie zit een van beide wel boven de 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Mijn 2e seizoen met AS Roma gaat goed. Zit nu in de winter en stonden zelfs even 1e maar ik denk dat we toch nog net te kort komen.

Deze winter voor 100mln aan spelers verkocht.
Hajji, min of meer mijn beste verdediger maar laat het regelmatig afweten. voor 58mln naar PSG.
En Taoui een AML/ST. Hem heb ik in de zomer gratis gehaald bij City en gaat nu voor 40mln naar United. Goede speler maar maakt het verschil slechts in 1 op de 5 wedstrijden ofzo.

Zonder deze spelers draai ik iets minder goed dan met ze, dus ik zal ze niet echt missen.
Vervangers gehaald en de rest mag in de kas blijven.

We staan nu 2e maar ik denk niet dat we kampioen gaan worden. We maken veel goals maar krijgen er ook bizar veel tegen. Hier moet ik komende zomer iets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/eca20c9f1db210cb4fec060b98de3a6b.png

Het handelshuis draait op volle toeren. Afgelopen seizoen Brazilië en Argentinië toegevoegd als competities, dus er komt 1,5 elftal aan Zuid-Amerikanen deze kant op.

18.2 speelt heerlijk trouwens, eindelijk weer op normale snelheid :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Dit seizoen het probleem gehad dat er geen leider in het team zit.
Nu is een van de spelers een niveau omhoog gegaan en een leidende speler geworden.
Laat hem nu net de zwakste schakel in mijn verdediging zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ik heb eindelijk een groot face-pack toegevoegd aan mijn game, maar nu valt een groot deel letters van de tekst in de bovenbalk weg, bij inbox berichten etc.. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 17-12-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:09

Mef

Ben er ook mee begonnen, maar moet toch hopeloos zoeken en gewoon worden aan de nieuwe lay-out :?

Begonnen met Eendracht Aalst in de Belgische 3e klasse. Mijn favoriete ploeg. Eerste wedstrijden gingen vrij vlot. 2 bekerwedstrijden gewonnen, 2 competitiewedstrijden gewonnen. En de laatste 2 wedstrijden zakt het in elkaar en hebben we verloren. Hopelijk kan ik het tij snel keren want ondertussen toch 6 punten achter op de nummer 1 (door het onnozel play-off systeem dat in de Belgische reeksen bestaat zijn dat er dus 3 :o )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Seizoen 23/24 met Everton. Eerste volledige seizoen bij de club en Champions League voetbal is al vast gesteld voor volgend seizoen. We kunnen nog kampioen worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AVPypPq.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QS5RLVn.png
(19e, 3e, 12e, 17e)

Daar gaan we.

----------------------------------------------------------

Na een fantastische overwinning op Man City namen de zenuwen het over bij sommige spelers. Van de mat getikt bij Arsenal en met 3-1 verloren, maar Utd verloor ook. Op de laatste speeldag konden er nog 4 teams kampioen worden. Helaas speelde we uit tegen Burnley 1-1 gelijk en zijn we 3e geworden.

Een prachtig seizoen maar we waren zo dichtbij :'(

[ Voor 40% gewijzigd door Phydomir op 17-12-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
In mijn AFC Fylde game verbaas ik mezelf over hoe makkelijk het tot nu toe gaat. Vooraf gezien als degradatie kandidaat nummer 1 in de League 1, halverwege het seizoen staan we op doelsaldo 1e (11 beter dan Portsmouth) en 10 punten los van de play-off plaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7pTEX1b1zEau34LB0zhUNoMY/medium.png
Thuis spelen we nu veel aanvallender dan vorig seizoen. De 5-2-3 met wingbacks die de bal richting de 3 spitsen pompen (helaas niet zelf verzonnen deze tactiek :( wel getweaked naar mijn wensen) zorgt voor enorm veel doelpunten, in 13 thuiswedstrijden nu al 45 voor. Met als hoogtepunt tot nu toe een 8-0 overwinning tegen Charlton, op dat moment 5e terwijl ik 4e stond. Die hadden de bookies niet aan zien komen ;)

Uit spelen we wat behoudender en dat is ook wel goed te zien, 14 wedstrijden 22 doelpunten en een stuk minder punten (24 uit 14 vs 33 uit 13)
In de FA cup spelen we over een maandje tegen de Spurs voor de 4e ronde, dus dat zal wel einde FA Cup zijn. Maar wel weer lekker veel centen aan entreegeld dus. In de Checkatrade cup (League cup) in de 3e ronde uitgeschakeld, ook tegen de Spurs maar toen thuis. In de Checkatrade Trophy spelen we de kwartfinale tegen Bradford City die in de League 2 spelen, dus daar moeten we wel van kunnen winnen.

M'n stadionnetje is nu al zo'n beetje half zo klein als het 1 na kleinste stadion in de competitie en m'n board wil er maar niet aan om em uit te breiden. Vorige seizoenen wegens te lage bezettingsgraad, nu wegens gebrek aan cash. Ik hoop komende zomer dus maar op een cash injectie van de voorzitter om de uitbreiding te financieren, hoe langer ze wachten hoe eerder ik stil ga vallen wegens te weinig financiële middelen.

Tot slot nog even m'n beste speler en de complete selectie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nmz3fwK23hwQRvcBf5LU1UoX/medium.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4wg91wub1BK7e3WrOK6dpAfJ/medium.png

[Edit2] Bekerwedstrijd met 3-2 verloren van de Spurs, die met een flink deel van de basis 11 speelden. Viel me niks tegen dus. Maar belangrijker, dankzij de 1.3m aan entreegeld vindt m'n board dat we genoeg geld hebben om het stadion uit te breiden. Alleen een beetje jammer dat het dan om maar 1700 plaatsen gaat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 18-12-2017 13:57 . Reden: linkje gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-05 14:07
Ik merk dat jullie seizoenen (voor mijn gevoel) zo snel gaat. Spelen jullie het volledige spel, of de touch? Ik ben heel lang bezig met 1 seizoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Marmo schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:59:
Ik merk dat jullie seizoenen (voor mijn gevoel) zo snel gaat. Spelen jullie het volledige spel, of de touch? Ik ben heel lang bezig met 1 seizoen...
Hoe ver men micromanaged speelt denk ik een rol.
Ik ga niet voor elke speler een aparte intensiteit instellen of de training van elke speler apart instellen.
Ik ga niet voor elke tegenstander mijn tactiek of opstelling aanpassen etc.

En de wedstrijden zelf gaan in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ga ook niet heel snel, zeker niet vergeleken met een aantal anderen hier.

Inmiddels word ik trouwens helemaal plat gespammed met job interviews. Meerdere teams uit de Spaanse 2e divisie, Italiaanse Serie B, Jupiler League en Engelse Premier League, Championship en League 1 bieden me job interviews aan.
Op zich leuk, maar na nu al zo'n 15-20x geweigerd te hebben in iets meer dan een half seizoen wordt het toch wel een beetje vervelend. En dat staat dan nog los van de vragen van journalisten of ik geïnteresseerd ben in de vacature bij een club, die heb ik er ook minimaal een zelfde aantal gehad.
Krijg nu tegelijkertijd een aanbod van de nr 21 uit de serie B en West Ham die 10e staan in de Premier League. Hoe denken die Italianen dan een kans te hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
vuurtjih schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:33:

18.2 speelt heerlijk trouwens, eindelijk weer op normale snelheid :9~
Ik werd ff getriggerd door deze opmerking; wat bedoel je hier precies mee? Wat gaat op normale snelheid na 18.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Jaap. schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:46:
[...]

Ik werd ff getriggerd door deze opmerking; wat bedoel je hier precies mee? Wat gaat op normale snelheid na 18.2?
De algemene snelheid van het spel, het was voor de update soms niet vooruit te branden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ben de laatste weken flink afgezakt. Waar we eerst 1e stonden en 'kans' hadden op de titel staan we nu 2e met een gat van 10 punten naar de nr1.
De titel heb ik nooit realistisch gevonden maar de fans wel welke een beetje beginnen te vragen om mijn ontslag.

De laatste 2 maanden pakken we ongeveer anderhalf punt per wedstrijd wat gewoon slecht is.

Ben nu al bezig met versterkingen voor komend seizoen. Mijn zwakke punt is de linksback en alhoewel ik veel scorend vermogen heb is er geen spits die er 30 in legt.
Dus ik heb een betere back gehaald en een potentiële top spits.
Ik heb nu nog pakweg 60mln welke ik wil gebruiken voor een jonge top verdediger en een AMR.

Tevens wil met de bezem door de selectie.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 18-12-2017 19:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
Halverwege seizoen 2021 / 2022

Competities
En we zijn weer een half seizoen verder. Eindelijk spelen we in de Serie A. En op dit moment gaat het eigenlijk voortreffelijk. Inmiddels staan we mooi in de middenmoot met een prachtige 11e plek. Het begin ging erg stroef met maar 2 keer winst en 2 keer gelijk in de eerste 10 wedstrijden. Ok, in die 10 wedstrijden zaten de grote tegenstanders als Juventus, Inter, Napoli en Roma, maar dan toch is het geen goed begin met een 16e plaats tot gevolg.

Aangezien de fans ook een beetje zaten te zeuren of we wel in de Serie A konden blijven aan het einde ben ik bezig geweest om mijn tactiek om te gooien. Niet meer aanvullend spelen maar meer op de counter en daar de team instructies op aangepast door wat dieper te spelen en meer direct te passen. Dit lijkt op dit moment een goede zet te zijn geweest, want in de 10 wedstrijden daarna ging het een stuk beter. Met 5 keer winst, 2 keer gelijk en 3 verliespartijen bevinden we ons dus nu op een prachtige 11e plek. Dit is mede dankzij mijn nieuwe spits, maar daarover later meer.

In de beker hebben we helaas geen potten kunnen breken. Het bestuur wilde dat we minimaal de 4e kwalificatieronde zouden halen en daar was ons avontuur dan ook ten einde. Met een 5-2 verlies tegen Verona moesten we een beker-run vaarwel zeggen.

Nu is de vraag of wij onze goede positie op de ranglijst kunnen behouden en of we een mogelijke degradatie kunnen afwenden.

Transfers
Zoals ik in mijn vorige bericht al aangaf, had ik een nieuwe spits nodig. Chuma was vertrokken naar Deportivo La Coruna en ik zat dus zonder een goed-scorende spits. Hiervoor heb ik Hector Gonzalez aangetrokken. Een 20-jarige spits welke los was gelaten door Barcelona. Inmiddels heeft hij er al 16 in liggen en ik hoop dat hij ook nog even door gaat. Hij heeft een PA van 4,5 ster, maar ik hoop vooral dat hij niet te snel weg wil.

Verder had ik nog een veelzijdige verdediger nodig. Nu ben ik zelf een Feyenoorder in hart en nieren, maar het toeval wilde dat Daley Sinkgraven op de transferlijst was gezet. Ik heb hem dan ook als back-up aan kunnen trekken voor het lullige bedrag van €950K. Verder heeft mijn Head of Youth Management nog een, volgens hem, wonderkind aangetrokken in Zweedse Jack Broman. Zijn PA ligt ergens tussen de 3,5 ster en 4,5 ster, dus of hij het wonderkind zal worden, zal moeten blijken.

Aan het begin van het seizoen kregen we te maken met veel blessures. De grootste was voor mijn DM (Defensive Midfielder) Sasa Lukic. Met een gebroken enkel zat hij minimaal 8 weken langs de kant. Dus ik moest op zoek naar een DM zolang hij geblesseerd was. In mijn scout-rapporten kwam al snel de naam Thomas Ouwejan (tegenwoordig spelend voor AZ) naar voren. Hij stond op de transferlijst bij Saint-Etienne en ik heb hem op kunnen pikken voor €600K. Inmiddels zit hij meer op de bank dan dat hij in het veld staat, maar hij heeft Lukic goed vervangen.

Vervolg
Het is hopen dat in de komende winter er niet te veel spelers gaan zeuren om een transfer en dat we het team redelijk compleet kunnen houden. En wie weet wat de rest van het seizoen ons zal brengen.

Edit: 21:55 - Nieuwe aankoop!
Zojuist het ik voor een bedrag van €6,5M het verdedigende wonderkind van PSV aangetrokken. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VI2Lp8Gj5mCgRiLYTjp4MeBv/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 18-12-2017 21:57 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De stroom aan job interviews is alleen maar erger geworden sinds m'n vorige post.
In de periode 11 februari - 15 maart:
West Ham (Premier League)
Virtus Entella (Serie B)
Nottingham Forest (Championship)
Go Ahead Eagles (Eredivisie)
Burton Albion (Leage 1)
Blackburn Rovers (Championship)
Southend United (League 1)
Union Berlin (2. Bundesliga)
Kaiserslautern (2. Bundesliga)
Real Murcia (2e divisie Spanje)
Bury (League 1)
Real Zaragoza (2e divisie Spanje)
Troyes (Ligue 2)
Union Sportive Creteil-Lusitanos (??? blijkbaar Frans, Ligue 2)
Nog een keer Burton Albion (League 1)
Swindon Town (League 1)
Guingamp (Ligue 1)
Bristol Rovers (League 2)

Echt 't houdt maar niet op 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@toolkist
Zitten een paar leuke clubs bij. Maar weigeren gaat vrij snel, of niet reageren om het sneller te laten gaan.

@demo31051987
Damn leuke stats voor die leeftijd. Moet wel nog 10kilo in zijn gezicht verliezen.

2e seizoen met AS Roma afgesloten en nog 2e weten te worden, maar volgend seizoen moeten we echt een prijs pakken. Al helemaal als ik zie hoeveel geld ik zit uit te geven.

Mijn beste spits Van Deul is weg voor 37mln, ik had hem de nickname De Beul gegeven. 33 wedstrijden en 23 goals en 13 assists in de Serie A. Maar in de CL onzichtbaar dus mag weg.
Voor 25mln heb ik als vervanger een oud speler van Ajax gehaald, Betti.
Bij Ajax deed hij het 2 jaar top onder mij, heb hem toen aan PSG verkocht waar hij 1 seizoen top was en daarna niet meer mocht spelen.
Is pas 23 en de paar keer dat hij de laatste jaren mocht spelen was het top.

Ik zit nog te zoeken naar een ervaren vleugel speler aangezien ik al een paar verdedigers heb gehaald (talenten en ervaren spelers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
demo31051987 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:26:
Halverwege seizoen 2021 / 2022
Edit: 21:55 - Nieuwe aankoop!
Zojuist het ik voor een bedrag van €6,5M het verdedigende wonderkind van PSV aangetrokken. Zie hieronder.
[afbeelding]
Ik zou em wel ff die trait afleren, al past dat natuurlijk wel prima bij een Nederlandse verdediger ;)

@Deadsy Weigeren is inderdaad maar 1 druk op de knop, maar dan nog. Plus dat ik bij elk aanbod toch wel nieuwsgierig ben wat voor budget de club heeft in vergelijking met mijn cluppie, dus dat kost dan toch weer extra tijd :p

Inmiddels trouwens gepromoveerd met nog 5 wedstrijden te gaan, beetje jammer dat het met een verliespartij was maar goed. Over 2 wedstrijden de beslissende wedstrijd voor het kampioenschap, uit tegen Portsmouth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
Marmo schreef op maandag 18 december 2017 @ 15:59:
Ik doe ongeveer 6-7 uur over een heel seizoen.

- Speel het volledige spel
- Skip de wedstrijden, ik gebruik de "instant result" skin
- Bemoei me zeker wel met de trainingen van mijn mensen en de jeugd
- Ben ook bondscoach
- Speel Benelux competitie (38) (mod) waarbij ik dus meedoe aan 2 bekers (10), champions league (10), world cup (5) en supercup (1) dus ik speel zo'n 64 wedstrijden per jaar + oefenduels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
vuurtjih schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:30:
[...]

De algemene snelheid van het spel, het was voor de update soms niet vooruit te branden hier.
Ah oke, ik had even de stille hoop dat wedstrijden op commentary only wat vlotter zouden zijn nu. Ik gebruikte voorgaande jaren altijd de commentary only mode, maar voor mijn gevoel duurt dat dit jaar echt significant langer. Dusdanig langer dat het me irriteerde en ik nu ook met de instant result skin speel; op zich prima, maar zou graag weer terug gaan naar mijn 'normale' werkwijze, kan je weer zelf kiezen wanneer je je talentjes het debuut gunt etc ;).

Ik zit in de afrondende fase van mijn eerste seizoen bij Ajax. Ik merk wel dat ik door Fifa 18 echt een stuk minder actief FM speel als voorgaande jaren. Normaal was ik rond de kerst wel een keer uitgekeken op FIFA en ging ik vol aan de FM, maar merk nu dat ik dit jaar nog erg veel lol heb in het handelen in ultimate team en je kan de tijd maar een keer besteden. Normaliter zou ik inderdaad ook een heel seizoen in 7 - 10 uur doen, afhankelijk van hoe druk de transferperioden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap. op 19-12-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Jaap. schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:20:
[...]

Ah oke, ik had even de stille hoop dat wedstrijden op commentary only wat vlotter zouden zijn nu. Ik gebruikte voorgaande jaren altijd de commentary only mode, maar voor mijn gevoel duurt dat dit jaar echt significant langer. Dusdanig langer dat het me irriteerde en ik nu ook met de instant result skin speel; op zich prima, maar zou graag weer terug gaan naar mijn 'normale' werkwijze, kan je weer zelf kiezen wanneer je je talentjes het debuut gunt etc ;).

Ik zit in de afrondende fase van mijn eerste seizoen bij Ajax. Ik merk wel dat ik door Fifa 18 echt een stuk minder actief FM speel als voorgaande jaren. Normaal was ik rond de kerst wel een keer uitgekeken op FIFA en ging ik vol aan de FM, maar merk nu dat ik dit jaar nog erg veel lol heb in het handelen in ultimate team en je kan de tijd maar een keer besteden. Normaliter zou ik inderdaad ook een heel seizoen in 7 - 10 uur doen, afhankelijk van hoe druk de transferperioden zijn.
Grappig, ik heb altijd precies hetzelfde. Heb tijdje FIFA gespeeld maar speel nu liever FMM (ja, de mobiele variant). Misschien dat het ook komt omdat ik altijd hetzelfde team kies en ook vaak dezelfde spelers. Dan raak ik in verwarring ("Hey had ik die speler niet gekocht? Ik zie hem nu bij club x spelen? Oh nee. Dat was FIFA.").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tijd staat nu op 163 uur in Steam en heb 7,5 jaar in game gespeeld. Dus ongeveer een dag echter tijd per seizoen. Ik speel op extended highlights maar de friendlies die insta result ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Phydomir op 19-12-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
LordKnox schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:37:
[...]

Grappig, ik heb altijd precies hetzelfde. Heb tijdje FIFA gespeeld maar speel nu liever FMM (ja, de mobiele variant). Misschien dat het ook komt omdat ik altijd hetzelfde team kies en ook vaak dezelfde spelers. Dan raak ik in verwarring ("Hey had ik die speler niet gekocht? Ik zie hem nu bij club x spelen? Oh nee. Dat was FIFA.").
Ik speel (eigenlijk uitsluitend) Ultimate Team en ben bij launch altijd enorm enthousiast, maar na een tijdje is het me te veel van hetzelfde en haak ik vaak af. Dit jaar heeft EA echter zoveel extra content buiten het wedstrijden spelen dat ik er nog steeds vrij veel tijd aan spendeer.

Zie op mijn Steam App dat ik reeds 120 uur in deze versie van FM heb zitten, waarvan ongeveer de helft (gok ik) als FM idle op de achtergrond draait terwijl ik andere dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@toolkist
Dat deed ik vroeger ook, kijken wat de budgets zijn.
Maar je moet gewoon kiezen met je gevoel.
Doet de clubs me niets? Dan weiger ik direct.
Is het een club die ik leuk vind, of de naam is leuk of ze hebben een mooi logo dan ga ik het overwegen.
Budgets daar laat ik me niet meer zo door leiden.
Ik kijk hoogstens naar of er schulden zijn en hoe groot het stadion is.

Was gisteren nog bezig met een AMR. Ik heb een beetje onderhandeld over het salaris en city had ook interesse.
Dus hij is naar city.

Moest tevens gisteren op het matje komen omdat we tweede werden met een flink gat.
Ik had al teveel tijd gestoken in versterkingen om te vertrekken dus heb zitten bedelen.
Maar als het bestuur zo met me omgaat zal ik er geen lange carrière van maken bij Roma. Wat prijzen pakken en dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
Ik zie dat veel mensen het leuk vinden om van club naar club te gaan, ik zelf vind het juist heel leuk om mijn eigen club te hebben en die helemaal op te bouwen.\
begin het spel altijd met een club ter grootte van ajax in de Benelux league dus dan heb ik nog voldoende concurrentie van enkele belgische topclubs samen met de nederlandse.
Verder gebruik ik alleen spelers uit de Benelux, geen buitenlanders. Ik ben Bondscoach dus gebruik mijn eigen club om de beste spelers te trainen en fit te houden. Daar zit soms best wel wat moeilijkheid in. Soms moet je doorselecteren anders gaat een talent verloren. Ook moet ik soms een topverkoop doen anders kan ik de lonen niet betalen, ik heb nu mensen die 400K per week verdienen in de Benelux en dat kan ik niet zomaar betalen.
Verder heb ik soms dat ik een wedstrijd moet spelen 2 dagen voordat er een interland komt. Dus moet ik mijn B team opstellen omdat ik de beste spelers toch voor de interland wil gebruiken.
Al met al ben ik hier al ongeveer 140 uur zoet mee geweest en ben halverwege seizoen 8. Heb nu net eenmaal de championsleague gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Jaap. schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:20:
[...]

Ik speel 2D met alleen belangrijke hoogtepunten, gaat mij snel genoeg. Seizoen in ongeveer 7-10 uur inderdaad.

Oefenwedstrijden laat ik altijd door m'n assistent doen, beker potjes soms instant result.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 18 december 2017 @ 23:52:
Inmiddels trouwens gepromoveerd met nog 5 wedstrijden te gaan, beetje jammer dat het met een verliespartij was maar goed. Over 2 wedstrijden de beslissende wedstrijd voor het kampioenschap, uit tegen Portsmouth.
Tegen Portsmouth verloren, wedstrijd erop ook (maar die verloren zij zelf ook). Laatste wedstrijd moest Portsmouth dus verliezen, maar dat deden ze helaas niet. Uiteindelijk dus 2e geworden, scheelt toch zeker 18k aan prijzengeld :(

[edit]bah, de stadion uitbreiding is verlaagd naar 1250 plaatsen ipv de eerder genoemde 1700+

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 19-12-2017 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:56:
[...]

Tegen Portsmouth verloren, wedstrijd erop ook (maar die verloren zij zelf ook). Laatste wedstrijd moest Portsmouth dus verliezen, maar dat deden ze helaas niet. Uiteindelijk dus 2e geworden, scheelt toch zeker 18k aan prijzengeld :(

[edit]bah, de stadion uitbreiding is verlaagd naar 1250 plaatsen ipv de eerder genoemde 1700+
Dat laatste is wel zuur, kan over het seizoen veel geld schelen.

@lremcol
Zodra ze bij mij gaan vragen om dergelijke bedragen mogen ze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:15:
[...]

Dat laatste is wel zuur, kan over het seizoen veel geld schelen.

@lremcol
Zodra ze bij mij gaan vragen om dergelijke bedragen mogen ze weg.
Zeker aangezien ik nu al weet dat 't stadion met 6.2k stoeltjes ook gewoon continu uit gaat verkopen dit seizoen.
Valt me trouwens op hoeveel meer spelers er ineens interesse hebben in m'n team nu ik in de Championship zit. De reputatie van de club is natuurlijk nog 3x niks, merendeel van de League 2 teams heeft nog een hogere reputatie dan Fylde, maar toch kan ik nu al reserves bij Benfica en Porto ophalen en met die mogelijkheden kan ik denk ik best een leuk team samenstellen.
En dat maakt het kiezen voor onderstaande dan ook meteen weer een stuk lastiger...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GRF6vejC9bB5C9UwGWoD6v6K/full.png
Watford draait lekker in de middenmoot van de Premier League (trainer werd weggekocht door de Spurs), er is genoeg ruimte in de budgetten om nog wat te versterken, pre season duurt nog enkele weken dus genoeg tijd om m'n tactiek erin te slijpen. Eigenlijk dus het moment..
En toch twijfel ik of ik niet gewoon bij Fylde moet blijven om hen naar de Premier League te werken...
Ik denk dat ik de game maar even 2x save voordat ik beslis, zodat ik altijd nog terug kan naar die oude save als ik spijt krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik zou gewoon blijven zitten, als je zo door gaat krijg je nog genoeg leuke aanbiedingen en wat is er nou leuker dan over x aantal jaar in de PL te zitten met je eigen club

Kreeg deze zomer de aanbieding om bij Spanje aan de slag te gaan.
Omdat ik al problemen had met het bestuur, omdat ze me 110k pw aanboden en omdat ik diverse Spaanse spelers heb ben ik met hun in zee gegaan.

Het doel is om 1e te worden met een zeer zwak Turkije en voor de rest landen zoals Macedonie en Findland etc. Oftewel tot nu toe 6 wedstrijden en 18 punten.

Speler heeft net een perfecte Hattrick gemaakt (1 goal met links, 1 met rechts en 1 met zijn hoofd).
Selectie heeft de kwaliteit om het EK of WK te winnen (geen idee waarvan we de kwalificatie doen).

Met Roma zit ik op 15 uit 5 dus we gaan goed.

[ Voor 64% gewijzigd door Deadsy op 20-12-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik ga inderdaad toch maar niet in op het aanbod van Watford, ik wil het avontuur met Fylde afmaken.
Over avontuur gesproken, we zijn voor het eerst in de geschiedenis van de club (denk ik tenminste) op trainingskamp gegaan in de voorbereiding.
Heel even had ik hoop dat we naar het buitenland zouden gaan maar nee, niks daarvan, we zitten 50km verderop in Manchester _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Vreemde bug: mijn belangrijkste speler wil een nieuw contract: ik zeg prima, maar zaakwaarnemer zegt: we zijn niet geinteresseerd in een contract bij jou club.

Wat nu...

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 20-12-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kun je dan niet met die speler praten om hem z'n zaakwaarnemer te laten ontslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

toolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:47:
Kun je dan niet met die speler praten om hem z'n zaakwaarnemer te laten ontslaan?
Ja ik ga dat de volgende keer proberen, staat er nu niet meer bij.
Nee. Staat er niet, even terug gegaan in mn save. De optie is er helaas niet.

[ Voor 14% gewijzigd door StrongArmLance op 20-12-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
StrongArmLance schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:41:
Vreemde bug: mijn belangrijkste speler wil een nieuw contract: ik zeg prima, maar zaakwaarnemer zegt: we zijn niet geinteresseerd in een contract bij jou club.

Wat nu...
Ja hele vervelende bug, heb ik ook gehad. Die zaakwaarnemer had al mijn belangrijker spelers in zijn bestand.
Je kunt gewoon geen nieuwe contracten met ze tekenen maar ik ben verder gaan spelen en alsnog kwamen alle spelers na enkele maanden bij mij zeuren om een nieuw contract, dus op dat moment kon ik ze hun zaakwaarnemer laten ontslaan en daarna een nieuw contract met ze tekenen. Oftewel ik heb al mijn spelers weten te behouden en hij heeft nu geen enkele speler van mij meer onder contract (en is tientallen miljoenen misgelopen aan zaakwaarnemer tekengeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Is het iemand al gelukt om de stadions in Italie een beetje vol te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-05 19:03
De lessen na het eerste seizoen bij Feyenoord hebben geholpen. Ik heb het 2e seizoen afgesloten met de bekerwinst en het kampioenschap.

In de zomer heb ik de bezem door de staf gehaald, met als gevolg dat mijn selectie veel fitter was en ik veel minder blessures had. Ik begon het seizoen met een ultimatum uit het vorige seizoen, ik moest beginnen met 12 punten uit de eerste 5 wedstrijden. Dat bleek geen enkel probleem te zijn, ik haalde 25 punten uit de eerste 9 wedstrijden en halverwege de competitie had ik ajax al op 21 punten staan en PSV op 7.
Voldoende voor het bestuur om dat ultimatum te vergeten en mij contractverlenging aan te bieden.

In de winter had ik een matige reeks. Een paar wedstrijden achter elkaar die ordinaire schoppartijen werden waar ik punten liet liggen, tegen schorsingen en blessures aan liep. De voorsprong werd steeds kleiner, PSV kwam zelfs even over mij heen. Toch kon ik er weer voor komen en een voorsprong van 2 punten pakken. Op de laatste speeldag stond de uitwedstrijd tegen PSV op de agenda. Aan een gelijkspel zou ik genoeg hebben. PSV maakt in de eerste minuut 1-0, in de 28e minuut kom ik met 10 man te staan. In de 2e helft kom ik toch op 2-2. Onvoldoende voor PSV dus die gaan vol op de aanval, in de 94e minuut counter ik naar de 2-3 waarmee de titel zeker was *O*

Deze zomer maar eens kijken wat ik ga doen. De selectie bij Feyenoord opfrissen en proberen er een zo lang mogelijke carrière van te maken, of kijken of er een interessante buitenlandse aanbieding langs komt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

lremcol schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:50:
Ik zie dat veel mensen het leuk vinden om van club naar club te gaan, ik zelf vind het juist heel leuk om mijn eigen club te hebben en die helemaal op te bouwen.
Hangt af van wat ik wil bereiken. Ik heb nu 3 savegames lopen (afwisseling houdt het spannend)

Na de 'Wales challenge" die ik al in FM2016 gedaan heb ben ik nu begonnen met de "North Ireland Challenge" waarbij ik een team uit de laagste speelbare competitie van N-Ire tot Champions League winnaar moet vormen dus ik ben begonnen met Newington. Het was North Ireland of Gibraltar, en ik voel me nog verre van goed genoeg om me aan Gibraltar te wagen.

Een RKC Waalwijk "Nationalist Challenge". Winnen met alleen maar nederlanders in mijn hele team en staff en daarna/tijdens met het nationale elftal een WK winnen.

En een pentagon challenge. Werkloos beginnen zonder badges/ervaring en dan de hoogste cup winnen "by any means" op ieder speelbaar continent. Argentinië, Brazilië, Mexico, United States, Engeland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Zuid Afrika, Australië. Bewust Australië en niet China omdat je dan ook een klein beetje Oceanie meepakt met de Asia cup en geen Nederland omdat ik daar anders standaard terecht kom.

EDIT:
Die eerste twee zijn inderdaad "bouw je club op". Die laatste is "bouw je club op tot doel bereikt is en verlaat dan de boel voor de volgende uitdaging"

[ Voor 5% gewijzigd door MazeMouse op 21-12-2017 08:29 ]

sudo apt-get rekt

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 15:07
Mijn laatste FM dateert alweer van 10 jaar geleden ofzo. Ik ben toen afgehaakt omdat ik het te veel werk allemaal vond worden. Ik zoek handmatig graag naar versterkingen en daar kan ik wel uren mee bezig houden. Echter er komt zoveel meer bij kijken (trainingen, tactieken etc..) dat ik soms het overzicht kwijt raakte. Ik downloadde toentertijd altijd wat trainingen van manutd FM maar wist niet meer of dat voldoende was.

Mijn vraag, raadde jullie mij aan om het spel aan te schaffen wanneer ik alleen bezig wil houden met mijn selectie(tevreden houden etc.), Matchdays, club verbeteren in accomodatie, media te woord staan en op zoek gaan naar versterkingen? Ik wil het liefste trainingen, tactieken, staff etc.. uitbesteden maar dat dit wel zodanig wordt gedaan dat er (veel) progressie wordt gemaakt.

Cheers

[ Voor 4% gewijzigd door EvertonPride op 21-12-2017 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Inmiddels is mijn 2e volledige seizoen bij Everton aangebroken. Eerste volledige seizoen eindige teleurstellend maar desalniettemin boven verwachting.
Het tweede seizoen begon stroef. Ik hielt vast aan de succes formatie van het eerste seizoen maar die werkte niet meer. Veel punten laten liggen maar na een verandering van tactiek de boel weer op de rails gekregen en uiteindelijk 4e geworden waardoor we dit jaar weer in de Champions League uit mogen komen.

We zijn inmiddels in het seizoen 2025/2026 beland en een flink aantal regens hebben vaste basis plekken. Mijn basis 11:

Zoals je ziet op de as van het veld een redelijke Braziliaanse enclave maar wat een beesten. Voor Claudinei heeft PSG deze zomer 152M geboden (gekocht voor 16M) maar dat heb ik afgeslagen. Op dat moment kreeg ik maar 35% van de transfer inkomsten weer terug als budget en hij was blij om te blijven.

Willen was vorig jaar topscorer in de Permier League met 30 doelpunten. Gekocht voor 18.25M.

Langzamerhand wil ik wel wat meer overgaan op eigen jeugd. Vind het leuk om jongens te zien groeien en door te breken in het eerste. Heb mijn hoop vooral gevestigd op Russel Dimond die wellicht de vervanger van of Foden of Claudinei kan worden. Deze zit wel het dichts bij eerste elftal voeltbal op dit moment.

Dan heb ik ook nog Richard Mellor en Terrel Cole welke ik dit seizoen vooral in de wat minder belangrijke wedstrijden speeltijd wil gaan geven.

Als klap op de vuurpijl kreeg ik vorig jaar Roger Milner bij mijn jeugd erbij. Destijds pas 15 jaar en al twee gele sterren als kwaliteit. Op zijn 15e al twee caps voor Engeland onder de 21 en misschien wel de beste speler die ik ooit als jeugd speler erbij heb gekregen. Ik hoop dat hij zich door blijft ontwikkelen want dan is hij de perfecte vervanger voor Loris Karius die beter is dan zijn stats doen geloven maar zo langzamerhand wel op leeftijd komt.

Qua tactiek heb ik deze twee varianten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FoFIRl3.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PhjnPLm.png

De laatste is vooral omdat Dirk Korsten echt heel dreigend is. Super snel en scoort als winger ook nog best vaak.

Ben dit seizoen goed begonnen met 3-2 uit winst op Chelsea. Een 4-4 gelijk spel tegen Tottenham (nadat we 4-0 achter stonden bij rust) en een 3-1 overwinning op het gepromoveerde Middlesbrough, waarbij we na 27 minuten met 10 man stonden (wel al 1-0 voor).
In de Champions League in een groep met Atletico Madrid, RB Leipzig en Lyon terecht gekomen. Daar geeft ik ons zeker wel kans om door te komen. Meest grappige aan deze loting vond ik nog wel dat FC Groningen zich geplaatst heeft, in een groep met Barca, Bayern en Torino :+

• toolkist
  • Niet online
Je linksback is wel echt crap vergeleken met de rest van je team, is dat echt je basisspeler?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

toolkist schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:27:
Je linksback is wel echt crap vergeleken met de rest van je team, is dat echt je basisspeler?
Jup. Zijn stats zijn niet je van het maar als hij speelt dan doet hij het echt heel goed. vorige seizoen 12 gespeeld met gemiddeld een 7.35 en een goed aantal key passes/90. Hij valt qua stats uit de toon maar niet qua spel.

Mocht hij toch door het ijs zakken is het wel de plek die ik in de winter wil versterken.

[ Voor 9% gewijzigd door Phydomir op 21-12-2017 12:33 ]

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

EvertonPride schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:37:
Mijn vraag, raadde jullie mij aan om het spel aan te schaffen wanneer ik alleen bezig wil houden met mijn selectie(tevreden houden etc.), Matchdays, club verbeteren in accomodatie, media te woord staan en op zoek gaan naar versterkingen? Ik wil het liefste trainingen, tactieken, staff etc.. uitbesteden maar dat dit wel zodanig wordt gedaan dat er (veel) progressie wordt gemaakt.

Cheers
FM Touch gaan spelen (of de FM Classic mode)
Niet helemaal "schoon" maar het meeste ervan is er toch echt wel uit.

En bij de normal mode zit onder staff tegenwoordig het kopje "responsibilities". Je kunt het zo instellen dat je zelfs niks anders meer hoeft te doen behalve tactiek kiezen en spelers opstellen. Zelfs andere spelers kopen kun je volledig overlaten aan je director of football. (niet aan te raden, maar het kan)
Kwaliteit van de trainingen zijn dan afhankelijk van hoe goed de persoon is die je toewijst aan die setting (dus met goede assman kun je daar best hands-off in zijn)

sudo apt-get rekt

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 15:07
Klinkt zeer aantrekkelijk voor mij inderdaad!
Het zoeken naar spelers is qua database ook meer beperkt of hetzelfde? Hoop op het laatste..

Zo is een MVV qua selectie hetzelfde qua spelers/ratings als in FM2018?

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:42

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:40:
[...]

Zeker aangezien ik nu al weet dat 't stadion met 6.2k stoeltjes ook gewoon continu uit gaat verkopen dit seizoen.
Valt me trouwens op hoeveel meer spelers er ineens interesse hebben in m'n team nu ik in de Championship zit. De reputatie van de club is natuurlijk nog 3x niks, merendeel van de League 2 teams heeft nog een hogere reputatie dan Fylde, maar toch kan ik nu al reserves bij Benfica en Porto ophalen en met die mogelijkheden kan ik denk ik best een leuk team samenstellen.
En dat maakt het kiezen voor onderstaande dan ook meteen weer een stuk lastiger...

[afbeelding]
Watford draait lekker in de middenmoot van de Premier League (trainer werd weggekocht door de Spurs), er is genoeg ruimte in de budgetten om nog wat te versterken, pre season duurt nog enkele weken dus genoeg tijd om m'n tactiek erin te slijpen. Eigenlijk dus het moment..
En toch twijfel ik of ik niet gewoon bij Fylde moet blijven om hen naar de Premier League te werken...
Ik denk dat ik de game maar even 2x save voordat ik beslis, zodat ik altijd nog terug kan naar die oude save als ik spijt krijg ;)
Dus.. Niet geaccepteerd en lekker doorgebouwd aan m'n selectie voor het nieuwe seizoen in het Championship. Niet heel veel gespeeld vandaag, maar net toch even de 1e 3 wedstrijden van het seizoen gespeeld en heb gewoon 9 punten na 3 wedstrijden. Ik sta dus al 9 punten los van de concurrenten :*)

Stadion is ook klaar qua uitbreiding en 1e thuiswedstrijd daarna was ook meteen strak uitverkocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7kQBPt6hrKse7XX8pR4Ddv4E/full.png

Ik wilde al meteen gaan vragen voor de volgende uitbreiding, totdat ik zag dat het stadion tot maximaal 8.9k plaatsen uitgebreid kan worden. Voor de Premier League moet het stadion minimaal 12.5k plaatsen hebben, dus dan heeft dit stadion verder uitbreiden helemaal geen zin en is het zonde van het geld. Die investering ga ik echt niet in 2 seizoenen terugverdienen en met een seizoen of 2-3 hoop ik toch wel in de Premier League terecht te komen ;)

Trouwens echt te gek, de bedragen die in de Championship rondgaan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/28rzKfsieKVc1QPh8H7rV9eO/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox

LordKnox

Opperbaas.

Het heeft zes jaar mogen duren. Zes jaar waarin ik zeven verschillende formaties heb geprobeerd. Maar is het dan uiteindelijk gelukt. Roda JC is kampioen geworden in mijn FMM2018-game. In 2021 had ik al eens de beker gewonnen in een typische Roda JC-wedstrijd. Ik heb vijf jaar lang van alles geprobeerd om een goede formatie te vinden maar mijn verdediging bleef een probleem. Waar mijn spitsen aan de lopende band scoren, lijken mijn verdedigers juist steeds meer te slapen. Betere verdedigers hielp niet. Een 4-3-3 hielp niet. Een 4-4-2 hielp niet. Een 5-3-2 hielp niet. Zelfs een 5-2-1-2 met twee verdedigende middenvelders hielp niet. Tot ik dit jaar de 4-4-2 met een ruit probeerde en wonderbaarlijk begon het te lopen.

Even een paar stapjes terug. De beker. In 2021 word ik door Groningen compleet van de mat gespeeld. Nog nooit zo'n verliespartij meegemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EspJngf.jpg
Het jaar erna maak ik het goed door Vitesse in de finale te verslaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gpeosNo.jpg
In 2022 eindig ik als 3e op de ranglijst achter kampioen Vitesse en AZ. In de statistieken is mijn probleem goed te zien. Aan doelpunten namelijk geen gebrek. Zowel voor als tegen ziet het Roda-publiek veel gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Tw9XBWt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3SenpW8.jpg
Echter vind ik 2022-2023 succes door de 4-4-2 formatie. Het begint steeds beter te lopen en de verdediging lijkt ook steeds beter te gaan lopen. Dat resulteert in het kampioenschap met 7 punten voorsprong op de nummer 2 PSV en Feyenoord.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YsiRp0X.jpg
De wedstrijd erna moet ik tegen Ajax en daar wordt mijn probleem weer zichtbaar. We scoren veel maar krijgen ook veel goals tegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KFq4OJw.jpg
Maar goed. We zijn er. Kampioen. Hieronder nog wat willekeurige plaatjes voor de statistieken en om aan te tonen dat er in mijn game bizar veel goals worden gescoord in de eerste 10 minuten en in de verlenging.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EdgVmzK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GlHQ655.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/55Dujeg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWwc3Ar.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EvWzuMF.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JqZ6Hcq.jpg
Deze vond ik ook nog wel leuk. Utrecht had al 3x gewisseld en kreeg een blessure. Dan zit er niks anders op dan met deze formatie te spelen. Park the bus, Mourinho kan er wat van leren.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5irtjdR.jpg
Gelukkig weet ik hem nog te winnen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rOr3zbm.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste