Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Football Manager 2018

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste
Acties:

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Aangestoken door dit topic ben ik ook maar eens gestart met FM2018, enigszins volgens het idee van de journeyman challenga.

Ik ben begonnen in Namibië (ik heb een zwak voor dat land), bij het team Orlando Pirates, uit Windhoek. Ik had wat moeite om de spelersgroep tevreden te houden, maar had een redelijke selectie met een paar geslaagde en een paar minder geslaagde aankopen. De verwachting was in de middenmoot te eindigen, maar halverwege stonden we 2e en hebben zelf een moment echt om het kampioenschap meegedaan. Helaas wat de koploper echt wel iets te sterk (en wij net iets te wisselvallig), waardoor we op een mooie 2e plek geëindigd zijn en we ook nog de beker hebben gewonnen! De spelersgroep was uiteindelijk tevreden en ik wilde alleen blijven als het transferbudget omhoog ging, maar dat bleek echt geen optie te zijn.

Gewend als ik was aan het heerlijke warme weer besloot ik te vertrekken naar Curaçao, om daar SV Victory Boys te gaan trainen. Helaas trof ik geen enkele volwassen speler (> 16 jaar) aan in de selectie en had ik slechts een mannetje of 20 van rond de 16 beschikbaar! Dat werd lastig! De opdracht was om niet te degraderen. Uiteindelijk een stuk of 10 meer ervaren spelers kunnen aantrekken (waarbij niet iedereen het gewenste niveau had, maar he, je moet wat). We speelden in een competitie met 10 ploegen, de laatste degradeert, de eerste 6 spelen playoff. In de bijgewerkte prognose zouden wij laatste worden...Uiteindelijk een goede 7e plek gehaald, door vooral de boel achterin heel erg op slot te houden en een zeer verdedigende 5-4-1 te hanteren. Op de slotdag zelfs nog net naast een playoff plek gegrepen, waardoor in april het seizoen voorbij was....

Of toch niet! Ik besloot eens te kijken waar ik volgend seizoen aan de slag kon en zowaar was er een fors grotere club (anderhalve ster reputatie ipv een halve tot nu toe) die wel met me wilde babbelen. Ik kon per direct aan de slag bij Magesi, die 1e staan in een van de 5(?) 2e divisies in Zuid Afrika. De playoffs voor promotie naar de hoogste divisie zijn behaald (nog een paar wedstrijden voor de kat zijn viool) en dan eens kijken of we promotie af kunnen dwingen! Dat wordt waarschijnlijk nog lastig zat, maar zou mijn carrière een enorme boost geven!

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16-06 17:18
Is fm 2018 de moeite waard? Ik speel nu fm 2016 en ben beetje moe van al die opties en sub menu's naast beetje split 3d game: of alleen highlights, of hele game.

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01:37
Van de week ben ik begonnen met FM2018. In plaats van altijd met Ajax te starten, heb ik voor Arsenal gekozen om aan het spel te wennen. Dit is in elk geval geen save die ik plan om lang te spelen, maar meer om het allemaal uit te proberen qua nieuwe opties en zo. Enfin, net de Community Shield gewonnen van Chelsea. Teruggekomen van een 1-0 achterstand en daarna na 20 penalty's er 8 in te schieten tegenover 7 van Chelsea.

Wat me meteen opviel, na de penalty-ophef in de KNVB-beker van kort geleden: nemen ze in Engeland altijd de penalty's volgens het A-B-B-A-A-B-B-A-A-B-systeem? Hier zijn we immers A-B-A-B gewend. Voelde in elk geval erg vreemd aan.

• demo31051987
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:01

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Jorgen schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 00:15:
Van de week ben ik begonnen met FM2018. In plaats van altijd met Ajax te starten, heb ik voor Arsenal gekozen om aan het spel te wennen. Dit is in elk geval geen save die ik plan om lang te spelen, maar meer om het allemaal uit te proberen qua nieuwe opties en zo. Enfin, net de Community Shield gewonnen van Chelsea. Teruggekomen van een 1-0 achterstand en daarna na 20 penalty's er 8 in te schieten tegenover 7 van Chelsea.

Wat me meteen opviel, na de penalty-ophef in de KNVB-beker van kort geleden: nemen ze in Engeland altijd de penalty's volgens het A-B-B-A-A-B-B-A-A-B-systeem? Hier zijn we immers A-B-A-B gewend. Voelde in elk geval erg vreemd aan.
Ja, sinds dit seizoen worden de penalty's in de Engeland gespeeld volgens het ABBA-principe. Het geldt voor de volgende competities: EFL Cup, EFL trophy en de playoffs aan het einde van het seizoen.

"There is no reason anyone would want a computer in their home." Ken Olsen, oprichter van Digital Equipment Corporation, 1977

• MarijnL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 31-05 10:46
Ik zit nu halverwegen het tweede seizoen van PSV. Eerste seizoen het kampioenschap en de beker gepakt en daarnaast in de halve finale van de Europa League mogen verliezen van Manchester United. Veel spelers stonden mede door die prestaties in de belangstelling, waardoor ik goed heb kunnen cashen.

Ramselaar verkocht aan Chelsea voor 28 miljoen (incl. bonussen)
De Jong en Zoet verkocht aan Benfica voor 17 miljoen en 12 miljoen (incl. bonussen)
Schwaab is verkast naar Stuttgart (8 miljoen)
Brenet vertrok richting Lyon voor 9 miljoen
Arias was ontevreden en zeikte de oren van mijn hoofd af over een contract > verkocht voor 9 miljoen exc bonussen aan Sevilla

Of te wel, hele organisatie goed veschoven. Als vervanger voor Ramselaar heb ik Bernard Mensah kunnen huren met optie tot koop (4 miljoen).
Kik Pierie is richting Eindhoven gekomen voor 7,5 miljoen om de positie van cv(l) over te nemen, waardoor Carolina nu zijn backup is.
Luckassen is naar rechtsback geschoven, niet ideaal maar hij doet zn werk prima! Als backup heb ik Krafth gehaald van Bologna voor 1 miljoen + Maher)
Rivaldo Coetzee aangetrokken voor 1,2 miljoen (+ 2 miljoen tekengeld/loyaliteit)

Malen, Obispo, Rigo, Piroe, en Delanghe zijn doorgestroomd vanuit de jeugd en zij moeten dit seizoen geregeld wat speeltijd krijgen in het eerste.

2e seizoen begon ik zoals verwacht erg slecht. Nieuwe samenstelling in het team en een hoop verschoven in de rangorde maar we nu in februari strijden we nog mee om de prijzen nationaal gezien. De CL was helaas geen succes, maar we zijn wel terug gestroomd naar de EL O-)

• Jorgen
@demo31051987 Dank! Vind het een raar systeem eigenlijk, maar wellicht is het zo spannender.
@MarijnL Dus straks Piroe en Pierie in de basis bij PSV.

• Hemical
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 04-06 08:12
Tijd geleden ook begonnen met FM18. Waar ik in vorige FM versies meestal begon met wat kleinere teams in buitenlandse competities, begon ik nu maar eens een keer met Ajax. Het jeugdige, talentvolle team sprak mij wel aan om eens te proberen.

Bij het opstarten van de save stond eigenlijk 50% van selectie al op de "BEL" (Speel in het Nederlands, sorry!) status. Blijkbaar vallen de spelers bij meerdere clubs erg in de smaak.

Mijn gebruikelijke aankopen heb ik direct geprobeerd te halen: Magnus Wolf-Eikrem en Boschilia. Beide bleken haalbaar, Magnus als transfer en Boschilia op huurbasis van AS Monaco.

Het eerste seizoen heb ik dan ook, tijdens de Winter transferperiode, al een aantal basisspelers moeten laten gaan door de interesse van grotere clubs, waaronder Ziyech (PSG), de Ligt(Arsenal), van Beek(Liverpool).

De verloren spelers heb ik kunnen opvangen met reserves/jeugdspelers. Met grote dank aan Boschilia, 15+ assists,25+ goals, de Eredivisie/Beker/EL kunnen winnen.

Einde van dit goede eerste seizoen stonden er dus nog steeds een groot aantal spelers in de belangstelling van grotere andere clubs. Daarbij wilde Viergever en Dijks niet verlengen.

Verder moest ik Dolberg (Bayern), Kluivert (RBL) en Huntelaar laten gaan. En Boschilia? Die was niet meer te huur aangezien Arsenal 85m overhad voor een bankzitter. Al deze mutaties gaven mij natuurlijk wel een behoorlijk transfer budget. Wat alleen vervelend is, niemand wil naar Ajax. Zelfs jonge talenten kozen vaak om bij, naar mijn mening, slechtere clubs te blijven.

Dan maar huren en wat 2e/3e keuzes weten te kopen. Op huurbasis kwamen over: Zagadou, Walker-Peters, Reine-Adélaïde. Verder Ramon Schürer, Ruben Vezo en Vitor Bueno, welke na 2 wedstrijden 3 maanden geblesseerd raakte, weten binnen te halen. Verder een aantal jonge talenten/newgens gekocht voor latere seizoenen.

Mede dankzij deze huurlingen weer en Neres/Cassiera die helemaal los zijn gegaan weer de Eredivisie weten te winnen, Beker finale verloren tegen Roda en de CL finale verloren van Arsenal.

Op naar seizoen 3 dus, waar ik momenteel ook bondscoach van Nederland ben met 3W-1L 1e in de WK kwalificatie groep sta. Na een aantal afgeslagen sollicatie gesprekken (Atletico Madrid, AS Monaco, Juventus, Inter, Everton) en de mislukte, op invitatie, sollicitaties bij Barcelona en Man.City nog steeds aan de slag bij Ajax. De spelersgroep is nog redelijk intact, waar Reine-Adélaïde en Zagadou terug zijn naar hun eigen club en Sinkgraven en Schøne een andere club hebben gekoze. Heb ik Eggestein, Vilhena en Rodrygo binnen weten te halen. Dit in combinatie met eerder aangekochte jeugdspelers een goed begin van het 3e seizoen: 4G, 4W met 14 goals en 1 tegengoal!

Eens zien hoe ver we nu gaan komen :)

• Traeces
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 13-06 20:55
Ondertussen halverwege in het seizoen :

http://i67.tinypic.com/sc7r6x.jpg

Competitie moet ik 5de worden, dus sta er goed voor het staat allemaal dicht bij elkaar en kampioenschap is nog zeker mogelijk.

CL : Helaas Real geloot nadat ik alle poule wedstrijden heb gewonnen. Dat word dus een heel moeilijk verhaal. Maar heb hier al me verwachting behaald.

In de finale van de tweede cup : Opzicht alles redelijk makkelijk gewonnen. Zeer aparte tegenstander ook, Sheffield Wednesday heeft gewonnen van Chelsea in de halve finale. Is dus zeker te doen.

Selectie :

Heb Wanyama verkocht want die was alleen maar aan het zeuren. Aan PSG verkocht voor 32 miljoen :+ ( speelde toch nooit ).

Middenvelder Dembele is boos op me omdat hij geen genoeg speeltijd krijgt ondanks mijn belofte, kon hem niet eens opstellen omdat hij 5 weken geblesseerd was :+

Over het algemeen is de ontwikkeling van de spelers ook zeer goed. Zeker Alli, Winks en de Light ontwikkelen zich goed :)

Financieel.

Enige probleem is dat ik qua salarissen waarschijnlijk niet de FFP ga halen. Hoop dat dit volgend maand hersteld omdat ik het salaris van Wanyama kwijt ben. ( Probleem is ontstaan door de grote salaris verhoging van Alli, wou hem heel graag behouden aangezien hij met Kane zowat de beste Engelse spelers zijn in de game ).

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-06 20:04
Na een tijdje hier meegelezen te hebben en de komende maanden geen toegang tot mijn PS4 en Fifa hebbende, toch maar besloten om van FM2018 mijn eerste Football Manager te maken. Ben erg benieuwd naar hoe het is om het zelf te spelen.

Als ik het goed heb moet ik de volgende fixes als eerste gaan doen:
- Real names fix (https://www.fmscout.com/a-fm18-real-names-license-fix.html)
- Logo pack (https://www.fmscout.com/a-standard-logos-megapack-2018.html)
- Face pack (https://www.fmscout.com/a-scope-faces-megapack-2018.html)
- Kits (Die van Rivanov's stack en wat nieuwe die er nog niet in staan)
- Instant Result skin (https://www.fmscout.com/a...ant-result-fm18-skin.html)

Mis ik nog iets belangrijks?

EDIT: Helaas werkt die Instant Result skin helaas niet op een MAC, ik zie hem tenminste niet terug in de skin opties.

Pompi wijzigde deze reactie 11-02-2018 20:17 (7%)

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Pompi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:49:
Na een tijdje hier meegelezen te hebben en de komende maanden geen toegang tot mijn PS4 en Fifa hebbende, toch maar besloten om van FM2018 mijn eerste Football Manager te maken. Ben erg benieuwd naar hoe het is om het zelf te spelen.

Afhankelijk van de club waar je mee wil starten kan je kijken naar database uitbreidingen. Sowieso zijn de database updates wel handig. Daar zitten de nieuwste transfers in. Een voorbeeld van zo'n update is: https://www.fmscout.com/a-fmi-data-update-2018.html

"There is no reason anyone would want a computer in their home." Ken Olsen, oprichter van Digital Equipment Corporation, 1977

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

quote:
Pompi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:49:

In mijn Stack vind je altijd de nieuwste van FC'12. Want ik download die altijd direct. ;)

Download hier ook direct de juiste adboards. :)

https://sortitoutsi.net/f...m18-adboard-patch?page=15

Op pagina 15 vind je v1.2

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Pompi
quote:
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:35:
[...]

In mijn Stack vind je altijd de nieuwste van FC'12. Want ik download die altijd direct. ;)
Hahah stiekem ze extra toegevoegd zie ik, want doelde onder andere op Italy Serie B en zie dat die 8 minuten magisch er bij is verschenen.
En ook bedankt voor de tip van de Artboards.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

quote:
Pompi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:41:
[...]

Hahah stiekem ze extra toegevoegd zie ik, want doelde onder andere op Italy Serie B en zie dat die 8 minuten magisch er bij is verschenen.
En ook bedankt voor de tip van de Artboards.
:>

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Pompi
quote:
demo31051987 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:26:
[...]

Afhankelijk van de club waar je mee wil starten kan je kijken naar database uitbreidingen. Sowieso zijn de database updates wel handig. Daar zitten de nieuwste transfers in. Een voorbeeld van zo'n update is: https://www.fmscout.com/a-fmi-data-update-2018.html
Daar ga ik dan later nog eens naar kijken, want vind het voor nu wel prima om te beginnen zoals het was aan het begin van het seizoen. Zat er aan te denken om of als Ajax te beginnen of als een Engelse club lager in de piramide en omhoog werken, dus moet even kijken hoe laag dat kan zonder database uitbreidingen.

EDIT: Wat zijn hier in het topic eigenlijk de favoriete database uitbreidingen?

Pompi wijzigde deze reactie 11-02-2018 20:18 (5%)

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Pompi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:56:
[...]

EDIT: Wat zijn hier in het topic eigenlijk de favoriete database uitbreidingen?
Ik gebruik die van Claassen. Daar heb je echt een hele hoop competities waar je uit kan kiezen.

https://www.fmscout.com/a...megapack-by-claassen.html

• Drossie
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 15-06 07:25
Zijn hier nog mensen die FM touch spelen?
Ik heb dat gisteren gekocht.
Tijdens de wedstrijden is het erg moeilijk om wissels te doen vind ik. Wanneer ik lang duw op een speler om hem te slepen, opent vaak het menu om zijn rol aan te passen. Waar ik ook klik, de wissel lukt soms echt niet. Andere keren lukt het wel gewoon.

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 15-06 15:21
weet iemand hier waar ik FM18 het goedkoopst kan halen?

Speel nu nog FM16 maar ben nu wel klaar voor een nieuwe uitdaging:)

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:29
quote:
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:57:

Ik ben niet 100 percent zeker maar ik denk dat ik nog een extra Steam key liggen heb voor een prijsje. Ik kijk wel eens wanneer ik thuis ben vanavond.

• Tomski1986
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 00:29
Yup, heb er nog eentje liggen.
Ik woon in België. Geen idee wat ze in Nederland gebruiken om te betalen?
Via bankoverschrijving is het gemakkelijkste.

• Unigo
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 21:45
Na wat prutsen in een journeyman save, nu (opnieuw) begonnen met een save waarin ik start bij Vitesse. Niet gewacht op de transferupdate, starten met de selectie van de zomer vind ik wel prima. Natuurlijk eerst beginnen met wat orde op zaken stellen:

-contractverlengingen voor een aantal talentvolle 1e team spelers
-nieuwe stafleden: technisch directeur, fysio, conditietrainer B elftal, sportwetenschapper, veldtrainer, scout, data-analist B elftal, manager -19,
-In gesprek met het bestuur tot realistische doelstellingen gekomen: linkerrijtje eredivisie, kwartfinale Nederlandse beker, en groepsronde bereiken van de Euro cup. Deze doelstellingen ook met het team gedeeld, waar positief werd gereageerd.

Oefenwedstrijden
Vriendschappelijke wedstrijd met NEC afgelast, wilde het risico op blessures niet nemen. Overige uitslagen:
-2-0 winst op Silkeborg IF
-3-1 winst op Pontedara
-5-2 winst op FC Emmen
-4-2 winst op Chateauroux

Conclusie is dat we de 4-2-3-1 opstelling voldoende getest hebben en daar het seizoen mee gaan beginnen. Oorspronkelijk met Matavz in de spits, maar met 9 tegen 3 doelpunten heeft Castaignos bewezen een basisplek te verdienen.

Transfers
Wel voorzie ik een probleem in de dynamiek: een van de elftalleiders staat op de nominatie verkocht te worden. Buttner verdient 30k per maand, maar heeft niet de meerwaarde die dit bedrag rechtvaardigt. Helaas lijkt de interesse vanuit andere clubs dan ook minimaal. Een blessure in de voorbereidende wedstrijden helpt ook niet.
Edit: Buttner verkocht, mooie transfer naar AS Saint-Etienne voor 1,3 miljoen. Scheelt in de salarislasten, en 700k om te herinvesteren.

In ander transfernieuws: we zijn redelijk onderbezet op het middenveld, zoektocht naar (goedkope) spelers voor de breedte is gestart.

Rekening houdend met dit uitgangspunt een verrassende transfer: De spits Walter Gonzalez maakt de overstap van Olimpia naar Vitesse. Voor 1,2 miljoen euro is de transfer afgerond. Gonzalez kost qua salaris wel de hoofdprijs: nu 59k per maand, maar in potentie oplopend naar 68k. Daarnaast ook nog wat tonnen kwijt aan loyaliteitsbonussen en commissies voor zaakwaarnemers. De verwachting is niet hem lang te houden, hij heeft een gelimiteerde afkoopsom voor buitenlandse clubs van 7,5 miljoen. Deze koop dan ook niet laten lopen met financieel gewin in het achterhoofd ;)

Wel in lijn met de plannen is de aankoop van Henrik Lofkvist van Dakurd FF voor 450.000 euro. Een speler die zowel in de verdediging als op het middenveld uit de voeten kan, en precies de kwaliteiten heeft die we zoeken. En, nog 22 jaar, dus mogelijk nog zat potentie!

Transferperiode is nu voorbij, heb ook Bosz verkocht om iets ruimte te creëren in het salarishuis. Selectie is dan ook definitief voor de eerste seizoenshelft.

Uitslagen
Volgende wedstrijd: Feyenoord voor de JC schaal
edit: Gewonnen! 1-1 in reguliere speeltijd, Met strafschoppen kwamen wij bovendrijven. 1e prijs is binnen!

5-1 winst op NAC
2-2 Roda JC
1-1 AZ
0-2 winst op Excelsior

edit: ik blijf deze post even wijzigen tot er nieuwe reacties zijn ;)

Unigo wijzigde deze reactie 18-02-2018 20:38 (60%)

3ds fc: 4270-0926-7440

• Jorgen
M'n testsave met Arsenal snel gestopt. Ik had zin in totaal iets anders. Via het SI Games forum de updates van Claassen gedownload en nu een spel gestart met Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, IJsland, Faeröer, Estland, Letland en Litouwen. Ik ben de manager van Lillestrøm SK. Een team dat geacht wordt 10e (vd 16) of lager te worden in de Eliteserien (voorheen bekend als Tippeligaen). Het bestuur vindt het al prima als ik niet degradeer. Ik hoop echter tussen de 7e en 10e plaats te eindigen in het eerste seizoen. Het aantrekken van spelers is nog niet zo makkelijk, met een klein budget en de reputatie van deze club. Gelukkig zijn er dan nog free transfers mogelijk en kon ik een paar spelers huren. In Noorwegen mag je maar 25 spelers inschrijven, waarvan er 16 in Noorwegen opgeleid dienen te zijn. Dat lukte wel, maar ik moest een speler die de club zelf onlangs kocht, daardoor wel laten gaan. De eerste officiële wedstrijd in de competitie eindigde in 2-2, thuis tegen Viking. We kwamen achter, maakten daarna in no time gelijk en de 2-1, maar een minuut of 10 voor het eindsignaal werd er flink geklungeld, waardoor Viking toch met een gelijkspel wegkwam. Met zoveel competities geladen gaat het allemaal niet heel snel, maar vooralsnog vind ik het wel acceptabel. Maar eens zien hoelang dit leuk blijft :)

Als iemand nog tips heeft voor het spelen in Noorwegen / Scandinavië / de Noordse landen, dan hoor ik het graag.

Edit: het geluk lacht ons nog niet toe. Na de 2-2 thuis tegen Viking, verloren we met 0-1 uit bij Kristiansund, waarna we thuis moesten aantreden tegen Molde. Scoreverloop was op zijn minst bizar te noemen:

0-1
0-2
1-2
2-2
3-2
3-3
4-3
4-4
4-5
5-5
5-6

Ja... 5-6! :P -O-

't Was vermakelijk om te zien, maar na 3 wedstrijden in de Eliteserien heb ik welgeteld 1 punt. 7 Doelpunten voor en 9 tegen en staan we op de 13e plaats. Dus...

Edit 2: Dat hadden we even nodig: 1-5 uitoverwinning in de beker :) (y)
quote:
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:57:

https://www.budgetgaming.nl/pc/football+manager+2018.html
pricewatch: Football Manager 2018, PC
http://www.allkeyshop.com...18-cd-key-compare-prices/

Jorgen wijzigde deze reactie 21-02-2018 00:56 (26%)

• Ansjo
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11-06 13:46
Gisteren toch maar besloten om ook dit jaar maar weer FM te gaan halen. Zojuist de FM2018 versie geinstalleerd en de nodige facepacks, skins e.d. gedownload.

Waar kan ik trouwens die stack van Rivanov vinden voor de kits, ben wel geïnteresseerd maar kan deze niet terug vinden :?

Mijn 1e club waar ik aan de slag ga zal SC Heerenveen zijn.. Word weer tijd om er een stabiele subtopper van te maken.

PSN-ID: Ansjo_NL

• Jaap.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04:35
Nadat ik sinds een week of 3 helemaal klaar ben met alle scripted b*lls... in Fifa heb ik FM weer eens opgestart en heb het virus weer helemaal te pakken. Ik ben inmiddels 5 seizoenen onderweg en zal onderstaand een verslag doen. Bereid je voor want het wordt weer een behoorlijke lap tekst :+

Ik ben begonnen bij Willem II, waarbij we spelen in een wat exotischer variant van 4123; 2 CV's met een CVM er kort voor. 2 aanvallende wingbacks, 2 middenvelders en 3 echte centrumspitsen.

Seizoen 01 - 2017/2018 - Willem II
De verwachting was degradatie ontlopen, al had ik op basis van de selectie al vrij snel door dat er meer in zou zitten. Na 34 wedstrijden bleek dit juist: we werden op gepaste afstand van PSV en Ajax 3e in de competitie. Sterkhouders waren Chirivella, Rienstra en Fran Sol. In de beker bleek Utrecht in de kwartfinale te sterk, maar al met al een geslaagd seizoen.

Na afloop van het seizoen ontstond er een akkefietje met het bestuur: Olympique Marseille lonkte naar mijn diensten en desgevraagd heb ik geantwoord dat het een prachtige club was. Daar was Willem II niet van gediend en ik mocht op het matje komen. Daar eisten ze excuses, wat ik niet heb gedaan omdat ik enkel heb geantwoord op een vraag. Dat zagen zij anders waardoor zij eenzijdig besloten dat het beter was dat we uit elkaar gingen. Graag gedaan voor de beste notering in de Eredivisie in 15 jaar :+

Seizoen 02 - 2018/2019 - Werkloos & Lazio Roma
Na het ontslag bij Willem II afgewacht voor een mooie klus, maar er kwam lange tijd niets. In maart 2019 klopte Lazio Roma aan, dat 13e stond in de Serie A en in mij de manager zag die het tij kon keren; ik tekende voor 1,5 jaar. In de korte tijd die er dat seizoen nog restte hebben we het prima gedaan, maar de gaten tussen posities op de ranglijst waren te groot om veel te stijgen; geëindigd als 12e. We speelden ook nog Europees, maar in de Europa League was in de achtste finale het exorbitant rijke en in mijn game extreem met geld smijtende AS Monaco te sterk.

Toen ik aan het einde van het seizoen terugkeek was er van 'mijn' Willem II weinig meer over en had mijn opvolger er een potje van gemaakt: ze ontliepen nipt degradatie met een 15e stek.

Seizoen 03 - 2019/2020 - Lazio Roma
Na 38 wedstrijden prijkte Lazio Roma bovenaan de ranglijst en doorbraken we de hegemonie van Juventus.
Absolute sterspelers waren Strakosha, Milinkovic-Savic en Vincent Janssen die Lazio net voor mijn komst had opgepikt. Hij werd tevens topscorer van de Serie A. De Coppa Italia was geen succes, we werden vroegtijdig uitgeschakeld door Internazionale.

Ik had een contract voor 1,5 jaar getekend toen ik kwam en aangezien Lazio geen haast maakte dit te verlengen had ik kort voor het einde zelf de balans opgemaakt: titel halen is fantastisch, net als het uitzicht op Champions League. Echter doordat er van alle kanten getrokken werd aan de sterspelers en ik financieel weinig mogelijkheden zag om geschikte vervangers te halen heb ik besloten na 1,5 mooie jaren Rome achter me te laten en af te wachten wat er op mijn pad zou komen.

Seizoen 04 - 2020/2021 - Werkloos & Machester City
Zelfde scenario als 2 jaar geleden; lang werkloos gebleven omdat ik geen mooie uitdaging zag. Totdat eind januari 2021 Manchester City Ancelotti aan de kant schoof en mij benaderde. Op dat moment stonden ze 10e met nog iets minder dan een half seizoen te spelen en waren ze nog actief in de FA Cup en de Europa League. Omdat ze buiten die ene titel in 2014 met zowel Guardiola als Ancelotti geen succes hadden gehad leek me dit wel een leuke uitdaging.

Wederom zelfde tactiek gebruikt en na een indrukwekkende inhaalrace nog 3e geworden achter Manchester United en Arsenal. Belangrijkste spelers waren Gabriel Jesus, De Bruyne, Goretzka. In zowel de FA Cup als de Europa League haalden we de finale, waarbij in beiden Chelsea de tegenstander was. In de FA Cup kwamen we met 1-2 te kort, maar in de Europa League wisten we wel te winnen: 3-0. Een leuke (onverwachte) prijs.

Seizoen 05 - 2021/2022 - Manchester City
In de zomer de balans opgemaakt qua selectie en overbodige spelers (o.a. Sterling, Bernardo Silva, Pjaca) verkocht en de selectie versterkt waar nodig met Dybala, Reekers (Nederlandse Regen, spits) en Amorim (Braziliaanse Regen, keeper). Het zou een fantastisch seizoen worden: de Europese Supercup ging nog verloren tegen PSG: 1-2, maar toen kwamen we op stoom. In de Premier League enkel verloren van Man United en gelijk gespeeld tegen Stoke, de overige 36 wedstrijden gewonnen en dus de terechte kampioen! De Carabao Cup werd gewonnen na een finale tegen Tottenham: 2-0. De FA Cup werd wederom een finale tussen City en Chelsea, echter trokken we dit keer wel aan het langste eind: 3-1. De vierde prijs die we wonnen was de Champions League: in de groepsfase werden we eerste voor PSV, Dortmund en Benfica, waarna Shakthar, Barcelona, Manchester United en in de finale Tottenham Hotspur geen problemen opleverden. Vier prijzen en dus een fantastisch seizoen!

De uitverkiezing van topscorer van de PL was een lichtblauw feestje; Dybala won met 29 goals, Reekers maakte er 27 en Gabriel Jesus 26. Ook het team van het jaar en de overige prijzen was een City aangelegenheid.

Bij mijn aanstelling in Manchester had ik voor 2,5 jaar getekend, wat betekend dat deze nog een jaar doorloopt. De bedoeling is om dit jaar vol te maken, en in ieder geval de Community Shield, Europese Supercup en de Wereldbeker voor Clubs te winnen om dat lijstje compleet te maken. Daarna wil ik aan het eind van komend seizoen op zoek naar een wat grotere uitdaging.

Wordt vervolgd.... :)

• mark1707
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-06 14:35
Ondertussen al een seizoen of 10 bezig met Gloucester City! Begonnen op het 6e niveau in Engeland (Regionale Vanarama competitie) en nu doe ik bovenin mee in de Sky League One (derde niveau). Ik had gehoopt dat het allemaal iets makkelijk ging, maar dat valt nogal tegen. Ik heb 5 seizoenen nodig gehad om van het 5e niveau (Vanarama National) naar het 4e niveau (Sky League Two) te promoveren, maar daarna ging het best redelijk. Er zit in ieder geval bijna elk seizoen een stijgende lijn in.

Begonnen als Semi-profclub zonder eigen stadion. Ondertussen ben ik een redelijke profclub, eigen stadion, kleine bescheiden jeugdopleiding. Hopelijk dit seizoen promotie naar de Championship en vervolgens doorstomen naar de Premier League. Mijn doel is uiteraard werelddominatie; winnen van de PL en CL. :)

Het leuke vind ik vooral om elk seizoen te puzzelen en een nieuwe selectie neer te zetten; sterkhouders verlengen en nieuwe spelers aantrekken die daadwerkelijk iets toevoegen. Financieel is het nog steeds lastig met een salaris budget van 37K per week. Speelde een bekerwedstrijd tegen Man City -23, waar een bejaarde Kevin de Bruyne meedeed. Hij verdiende 400K per week, 10x al mijn spelers bij elkaar dus... Ik heb nog een lange weg te gaan!

Ik ben benieuwd hoeveel seizoenen ik nog nodig heb en of ik dat vol ga houden. Tot nu toe heb ik het in ieder geval naar mijn zin.

• Ivo1976
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-04 22:34
@mark1707
Ik vind dat ook altijd de leukste uitdagingen. Kleine, nietszeggende clubjes naar grote hoogten brengen.
In de beginjaren van CM was dat niet zo moeilijk. In de laatste FM-versies wel. Je kan dat realistisch noemen (want dat is het ook) maar soms ook wel frustrerend. 1 promotie kan inderdaad een paar seizoenen kosten.

Speel je met een vaste tactiek en zo ja, welke dan? Of pak je ieder seizoen een nieuwe tactiek?

• mark1707
quote:
Ivo1976 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:27:
@mark1707
Speel je met een vaste tactiek en zo ja, welke dan? Of pak je ieder seizoen een nieuwe tactiek?
In de basis heb ik alle seizoenen redelijk dezelfde opstelling gebruikt (wat puur persoonlijke voorkeur is). Doordat aan het einde van elk seizoen een hoop contracten afliepen, kon ik elke voorbereiding opnieuw beginnen (muv een handje vol spelers) aan het bouwen van een elftal.

In de basis speel ik 4-3-3 met de punt naar achteren. De verdedigende middenvelder is een balafpakker. Hiervoor staan 2 prima voetballende middenvelders naast elkaar. De twee buitenspelers zijn bij voorkeur snel, met een linkervoet aan de linkerkant en rechts idem. Een leuke goaltjesdief voorin en klaar is kees.

Als ik tegen sterkere tegenstanders speel, speel ik lekker op de counter. Ballen wegwerken naar de zijkanten en lekker inzakken. Op het moment dat ik het idee heb dat ik de betere ploeg heb, verander ik counter in controlerend en wordt er al wat meer gevoetbald ipv lange halen.

Sinds dit seizoen heb ik ook een derde tactiek, en dat is er in zoals ik het hebben wil in de toekomst. 4-3-3 met de punt naar voren. Ipv een nummer 6 die de ballen afpakt een 10. Icm redelijk watdruk, controlerend en korte passes levert dit het beste voetbal op. Echter, wanneer ik dit tegen een te sterke tegenstander gebruik, kan het mij nogal wat tegendoelpunten opleveren.

Op het moment sta ik 2e (directe promotie) met nog 5 wedstrijden te gaan. Op naar de Championship! Vanavond zal ik nog wat screenshots van spelers en voortgang delen. :)

• Ivo1976
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 17-04 22:34
Oké, wil je je opstelling ook eens posten? Want je kan spelers op een bepaalde positie veel verschillende rollen geven. Bijv central midfielder, box-to-box, ball winning, advanced playmaker etc. etc.

Zijn je buitenspelers in je 4-3-3 een AML/AMR (dus eigenlijk 4-1-2-2-1) of heb je echt een FL/FR? Hebben die een ATT houding of support etc.

En dan nog de team instructions, je hebt zoveel keuzes bij een tactiek, maar bij Lower league management werkt het vaak allemaal niet. De spelers zijn te slecht om dat goed te kunnen begrijpen en toepassen. Ik heb het lastig met LLM tactieken, daardoor haak ik vaak na een paar seizoenen weer af. Met Barcelona en Ajax spelen vind ik gewoon niet leuk.

• On_E
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 13:21

On_E

Housemusic

Ik heb al een maand of wat niet meer gespeeld, terwijl ik daarvoor echt ff ouderwets verslaafd was en een kleine 200 uur in FM18 heb gestoken.

Zit wat verhalen hierboven te lezen en krijg weer zin, misschien een nieuwe game starten met de wintertransfer update. Of verder met 1 van mijn saves (Millwall, West Ham, Fiorentina, Utrecht)... Keuzes. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Jorgen
@On_E je kunt natuurlijk ook altijd nog meedoen met een challenge op het SI forum.

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:39

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik heb opeens iets vreemds: Ik kan mijn team niet meer toespreken in de kleedkamer, alleen mijn assistent kan dat nog.

Bij de taakverdeling die ik met de staf heb, staat dat ik de spelers voor en tijdens de wedstrijd zowel als team alswel individueel kan toespreken, maar die mogelijkheid is in de kleedkamer nu weg. Als ik op het 'praatwolkje' klik, waar je normaliter de manier van toespreken en de tekst kan uitkiezen, staat er niets meer, de boel is grijs. Ik kan het wel overdragen aan mijn assistent, maar ik kan het beter zelf.....
Ook bij saves van andere teams is het zo (ik speel meer managers in andere competities)

Weet iemand hoe ik dit terug krijg ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 17-06 10:27
Weet iemand hoe ik via een editor of mod mijn divisie zo kan wijzigingen dat ik een 2e en 3e team heb die ook meedoen in een bepaalde divisie, zoals in nederland ajax B meedoet in de jupiler league?
Heb nu een leuke save game met mods waarin mijn B team alleen maar mensen tot 23 jaar mag hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 01:39

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ik weet geen mods die dat kunnen. Heb je op de specifieke mod-sites gekeken ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
Jee! Met 2-1 Rosenborg verslagen met Lillestrom (degradatiekandidaat) en door naar de halve finale van de beker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
Met 16 ploegen was de verwachting dat ik tussen de 11e en de 16e plaats zou eindigen en waarschijnlijk zou moeten strijden tegen degradatie. Waar lijfsbehoud in eerste instantie nog een hele opgave leek te gaan zijn, bleek aldra dat ik mee zou kunnen gaan draaien in de middenmoot. Helaas keerde één van de belangrijkste huurspelers in de seizoenspauze terug naar zijn club en kon ik niet verlengen. Een periode van 12 x op rij niet verliezen (10 x competitie; 2 x beker) werd gevolgd door een iets mindere periode. Waar ik in het midden van het seizoen nog heel veel wedstrijden aan het eind kon keren en toch kon winnen, was ik nu afhankelijk van fout op fout en blunder op blunder waardoor ik tegen de directe concurrenten (plaats 2 tot en met 7) wel wat punten kon halen, maar door domme pech ook minstens 10 punten liet liggen. Met tussentijds een 5e notering, werd ik uiteindelijk 6e. Voor Lillestrøm-begrippen is dat zeer boven verwachting. Een vierde ronde in de beker werd vrij gemakkelijk behaald, waarna alles daarboven bonus werd. Enkele maanden later stond ik met de Noorse beker in mijn handen en dus was het bestuur meer dan tevreden. Cupwinst en de 6e plaats in de Eliteserien brachten het team zelfs € 1.633.000 aan extra inkomsten. Dat betekent ook dat ik komend seizoen in de Eerste Kwalificatieronde mag instromen in de Europa League. Dat is een zeer leuke bijkomstigheid. Op Strømsgodset na, lagen alle ploegen dicht bij elkaar. Drie keer winnen kon betekenen dat je meedeed om de Europese tickets. Drie keer verliezen evengoed een exit door het afvoerputje van de competie. Ik had het niet verwacht, maar de Noorse competitie is best leuk en vermakelijk, zeker door de kleine verschillen. Al met al ben ik dus zeer blij en tevreden met de resultaten tijdens dit eerste seizoen. De contractverlenging is al een paar maanden binnen. Nu eens zien of er aanbiedingen komen. Zo niet; dan ga ik genieten van een Europa League avontuur. Mits die kwalificatieronde niet te zwaar zal blijken.

• mark1707
quote:
Ivo1976 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:54:
Oké, wil je je opstelling ook eens posten? Want je kan spelers op een bepaalde positie veel verschillende rollen geven. Bijv central midfielder, box-to-box, ball winning, advanced playmaker etc. etc.

Zijn je buitenspelers in je 4-3-3 een AML/AMR (dus eigenlijk 4-1-2-2-1) of heb je echt een FL/FR? Hebben die een ATT houding of support etc.

En dan nog de team instructions, je hebt zoveel keuzes bij een tactiek, maar bij Lower league management werkt het vaak allemaal niet. De spelers zijn te slecht om dat goed te kunnen begrijpen en toepassen. Ik heb het lastig met LLM tactieken, daardoor haak ik vaak na een paar seizoenen weer af. Met Barcelona en Ajax spelen vind ik gewoon niet leuk.
Ah, deze post gemist. Met een beetje geluk kan ik het vanavond allemaal posten! :)
quote:
garathane schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:26:
Ik heb opeens iets vreemds: Ik kan mijn team niet meer toespreken in de kleedkamer, alleen mijn assistent kan dat nog.

Bij de taakverdeling die ik met de staf heb, staat dat ik de spelers voor en tijdens de wedstrijd zowel als team alswel individueel kan toespreken, maar die mogelijkheid is in de kleedkamer nu weg. Als ik op het 'praatwolkje' klik, waar je normaliter de manier van toespreken en de tekst kan uitkiezen, staat er niets meer, de boel is grijs. Ik kan het wel overdragen aan mijn assistent, maar ik kan het beter zelf.....
Ook bij saves van andere teams is het zo (ik speel meer managers in andere competities)

Weet iemand hoe ik dit terug krijg ?
Klinkt als een bug of niet?

Ik snap trouwens het werkvergunningengedeelte niet helemaal... Ondertussen speel ik in de Championship (3e seizoen in deze competitie alweer). Als ik een speler aantrek buiten UK, moet ik een WV aanvragen. Deze wordt nooit verleend, ook niet na beroep. Maar wanneer ik toch de aankoop bevestig, kan ik deze spelers, wiens WV geweigerd werd, gewoon gebruiken in alle wedstrijden. Hoe kan dit? Weet iemand dat? :o

• GluonC
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 18:49
Ik ben het wachten op de MU Update een beetje zat. Ik download al jaren de MU Update maar ze hebben problemen met patch 18.3 las ik. Dus als er iemand hier nog een goede data-update weet hoor ik het graag :), toch altijd leuker om met de juiste namen te spelen etc. etc.

• Rivanov
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

• Unigo
Ik ga toch maar weer een Journeyman save doen.... Vitesse was leuk, maar Journey is leuker! Updates volgen!

• mark1707
Zie hier mijn progressie door de jaren heen:
https://tweakers.net/ext/f/I5bl2HsH482qQyovamhz1pa0/thumb.png
Het is geen makkelijke weg... Moment dat ik in de PL kom, krijg ik wel gelijk 100 miljoen aan TV-geld, dus dan hoop ik flinke stappen te gaan maken! Ik heb als enige filosofie jeugd doorontwikkelen. Hiermee heb ik ivm mijn concurrenten een fenomenale jeugdopleiding die eindelijk zijn vruchten begint af te werpen. Op deze manier hoop ik op een duurzame manier goede spelers te hebben icm een goed financieel huishouden.

https://tweakers.net/ext/f/zWnQsuewpo32s8kiehEmEvGN/thumb.png
Dit grote talent is volgens mijn scouts helaas ambitieloos... Doet niet zijn best om beter te worden. Ik hoop dat 'ie zijn mindset weet te veranderen. Goede CM.

https://tweakers.net/ext/f/lUBzVyB15jo1cHg6ssXqaZEn/thumb.png
Goalie uit de Balkan. Fijne daar is een hoop spelers transferclausules hebben van enkele tonnen. Op die manier kan ik ze ook nog betalen...

https://tweakers.net/ext/f/EhYTRDrD0mkJkVLzPGLyYIFg/thumb.png
Een goede LW. Hoop dat ie nog extra stappen gaat maken, maar nu al belangrijk!

https://tweakers.net/ext/f/bJpYKK922QV1uEMXLcXiJd9y/thumb.png
Dit is eigenlijk de tactiek die ik het meest gebruik. Laten we het realistisch voetbal noemen... :+ Op het moment dat ik een van de zwakkere ploegen in de competitie ben, heb ik nog een aanpassing van deze opstelling. In dat geval verhuist mijn 10 naar VM om iets meer mankracht achterin te hebben.

https://tweakers.net/ext/f/K5z2vUQsFm7SD2LlFBul4ro2/thumb.png
Deze tactiek ambieer ik. Als ik later de PL en CL weet te winnen (WERELDDOMINATIE!!!) is dat met een opstelling die hier erg veel weg van heeft.

Er zitten al de nodige uurtjes in deze save. O-)

mark1707 wijzigde deze reactie 13-03-2018 21:17 (22%)

• TheMrWishtle
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-06 16:10
Een vraagje over het gebruik van random personen. Als je de optie aanzet dat alle spelers gegenereerd worden, in hoeverre is dat gedaan. Volgens mij blijven de nationaliteit en de posities waar ze kunnen spelen hetzelfde. Zijn CA en PA ook hetzelfde, maar dan met een nieuw gezicht erbij?

Het lijkt mij leuk om met random personen te spelen (binnen reputatie en niveau van de clubs natuurlijk), maar heb liever niet dat ik gewoon weet wie welke speler voor moet stellen.

In hoeverre worden de stats van de clubs aangepast? Niet toch? De zelfde clubs hebben nog steeds een goede jeugdopleiding denk ik?

TheMrWishtle wijzigde deze reactie 14-03-2018 15:51 (12%)

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16-06 18:04

De scheids was wel een thuisfluiter :D VVV rood na 10 minuten + 3 penaltys voor ons (2 raak).

In al mijn enthousiasme de laatste 20 minuten nog met m'n rechtsback in de spits gespeeld, foutje met wisselen :+

• Hemical
Ik heb ook weer een "leuk" onderdeel van het spel ontdekt. Mijn 21 jarige topspits die echt aan de lopende band scoort vind het de laatste tijd leuker om te gaan stappen. Hierdoor mist hij trainingen en wedstrijden. Dit heeft hij me nu al 6x geflikt. Alle 6 de keren heb ik 2 weken salaris ingehouden, bij de 2e keer heb ik hem naar het 2e gezet, bij de 5e naar <19 maar ik vrees dat dit door blijft gaan.

Nadeel is dat hij een keyplayer in het elftal is, en de rest boos wordt wanneer ik hem disciplineer. Ik kan er voor kiezen om hem te verkopen, aangekocht voor <1M en momenteel een waarde van 33M. Liever hoop ik dat hij hier mee ophoudt en weer goals gaat scoren i.p.v. chickies in de club. Mijn backup spits scoort helaas iets minder nog ( ook een 18 jarig knulletje ).

Ondanks dat hij nu al 5 wedstrijden niet meer meedoet ga ik gelukkig nog wel 16/5/0 en maak ik nog kans op de invincibles titel, iets waar ik in seizoen 2 bijna behaalde maar in de op 2 na laatste wedstrijd verloor :(.

• vuurtjih
quote:
Hemical schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:55:
Ik heb ook weer een "leuk" onderdeel van het spel ontdekt. Mijn 21 jarige topspits die echt aan de lopende band scoort vind het de laatste tijd leuker om te gaan stappen. Hierdoor mist hij trainingen en wedstrijden. Dit heeft hij me nu al 6x geflikt. Alle 6 de keren heb ik 2 weken salaris ingehouden, bij de 2e keer heb ik hem naar het 2e gezet, bij de 5e naar <19 maar ik vrees dat dit door blijft gaan.

Nadeel is dat hij een keyplayer in het elftal is, en de rest boos wordt wanneer ik hem disciplineer. Ik kan er voor kiezen om hem te verkopen, aangekocht voor <1M en momenteel een waarde van 33M. Liever hoop ik dat hij hier mee ophoudt en weer goals gaat scoren i.p.v. chickies in de club. Mijn backup spits scoort helaas iets minder nog ( ook een 18 jarig knulletje ).

Ondanks dat hij nu al 5 wedstrijden niet meer meedoet ga ik gelukkig nog wel 16/5/0 en maak ik nog kans op de invincibles titel, iets waar ik in seizoen 2 bijna behaalde maar in de op 2 na laatste wedstrijd verloor :(.
Wat voor karakter heeft hij dan?

Hier m'n filosofie van iedereen voor minstens 60 miljoen verkopen maar overboord gegooid, het gaat in deze game een stuk moeilijker dan voor de 18.3 patch (heb ik het idee).

In mijn eerste Ajax game met FM18 verkocht ik Dolberg na 1,5/2 seizoenen voor 100 miljoen, inmiddels in m'n 4e seizoen en Dolberg sloopt nog steeds records. Vorig seizoen 43 competitietreffers, in totaal nu 127 wedstrijden en 119 goals :+

Nu ik terug kijk valt het ook wel mee qua verkopen trouwens. De Ligt voor 64 miljoen verkocht, Neres voor 59, Tagliafico voor 33,5, Onananana voor 24,5 en Donny voor 71 (!) miljoen.

Monaco koopt al mijn spelers:
https://gyazo.com/16b0212a6b9158e77c9ba9eaac45b718.png

Veltman is via Barcelona inmiddels ook in Monaco aangekomen.
Kluivertje speelt dit seizoen bij Feyenoord in de spits trouwens 8)7

• mark1707
https://tweakers.net/ext/f/eO7BZPJQK0r56nTooBG17AO7/thumb.png
Eindelijk! Nu de PL veroveren!

• Unigo
Zo, als journeyman even 2 weken werkeloos rondgekeken, uiteindelijk bij Viking in de hoogste divisie van Noorwegen terecht gekomen. Een club die strak onderaan stond met 6 punten uit 16 wedstrijden. Heb het roer overgenomen, enkele stafleden binnengehaald en een paar transfervrije verdedigers, aangezien er niemand rondliep die ook maar iets te zoeken had in de achterhoede.

Nu, eind november, zit het seizoen er op. Onder mijn bewind zijn we een stuk beter gaan spelen, resulterend in 27 punten uit 30 wedstrijden. Maar, nog steeds geen wervelende cijfers: 15e geworden en dus directe degradatie. Na een paar dagen bedenktijd heb ik besloten mijn contract niet uit te dienen, maar verder te kijken. Viking heeft een coach nodig die kan bouwen, iets waar ik (nog) niet in staat toe ben. Op naar de volgende uitdaging! Wel houd ik de 2 aanvallers van Viking (Hoiland & Bringaker) in de gaten.... voor mijn komst belabberde cijfers, maar naderhand samen een garantie voor doelpunten.

Edit: bij Portsmouth terecht gekomen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scargreg7
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 15:20
Na jaren, sinds CM 01/02, enkel met favoriete teams in de grote competities en LLM in Engeland te hebben gespeeld heb ik mij nu ook aan een Journeyman save gewaagd. Met alle Europese competities tot en met 2de klasse te hebben geselecteerd kwam ik na een paar weken uit bij KTP (Kotkan Työväen Palloilijat) in de Finse 2de klasse.

Meer dan de helft van het seizoen voorbij staan deze op een voorlaatste plek namelijk 10de, en is behoud het voornaamste doel wat haalbaar moet zijn aangezien er ene Niko Ikävalko rondloopt in de spits die 5 sterren krijgt.
Na 7 overwinningen, 1 gelijkspel en 1 nederlaag strandden we uiteindelijk op de 3de plaats, 1punt tekort voor de 2de plek die recht geeft op een play-off wedstrijd met de voorlaatste uit 1ste klasse.

Dit wetende aan het 2de seizoen begonnen, gingen we voor niks minder dan promotie, iets anders zou ik zien als een mislukking en vertrek, ondanks degradatie ontlopen het doel van de club was. Na een lange strijd met KuPS, degradant van vorig seizoen, de titel moeten laten en de 2de plek behaald. Play-Off wedstrijd voor promotie tegen Lahti waar we met een nipte 1-0 zege dus stijgen naar 1st klasse.

Seizoen 3, met enkel 2 gerichte aankopen in de verdediging aangezien er beloofd was om de huidige kern een kans te geven op het hoogste niveau. Wat een seizoen zonder verwachtingen was, bleek uiteindelijk het succesvolste uit de geschiedenis van de club met een kwartfinale in de beker en titel in de competitie met 1punt voorsprong op HJK wat ook de laatste wedstrijd van het seizoen was die in een 0-0 resulteerde.

Stoppen op een hoogtepunt of doorgaan, lang was er twijfel. Voorronde voor Champions League gaf echter de doorslag, aangezien we dit misschien niet meer zullen meemaken, en dus wil ik deze ervaring meepikken wat mooi staat op mijn CV. Dit betekent wel van eind Oktober (einde competitie) wachten tot midden April (start competitie) en uithouden tot Juli om de voorrondes mee te maken en enkel te blijven indien er zich wordt geplaatst voor groepsronde van CL of EL. Anders zal het verblijf in Finland tot een einde komen.

Overzicht:
Seizoen 1

Finse tweede klasse ==> 3de
Finse beker ==> Uitgeschakeld groepsfase

Seizoen 2
Finse tweede klasse ==> 2de, promotie na Play-Off wedstrijd
Finse beker ==> Uitgeschakeld groepsfase

Seizoen 3
Finse eerste klasse ==> 1ste, kwalificatie voorronde CL
Finse beker ==> Kwartfinale

• scargreg7
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 08-06 15:20
Seizoen 4 bij KTP (Kotkan Työväen Palloilijat), wat een geweldige naam is dit toch, waar we vooraleer aan het Europees avontuur kunnen beginnen denken eerst nog de beker en de helft van de competitie te gaan hebben.

Beginnen bij het begin dus de beker, tussen Februari en April, waar we in de groepsfase zitten met 6 ploegen gemengd uit 1ste en 2de klasse, die geldt als voorbereiding op het seizoen. 3 gelijke spelen en 2 overwinningen brengen ons naar de tweede ronde waar FC Haka ons volgend slachtoffer wordt. Strandden doen we helaas terug in de kwartfinale tegen VPS, dat later op het seizoen 5de zal worden in de competitie, na een 1-0 nederlaag.

Tussen April en Juli volgt dan het 1ste deel van de competitie waar we op dat moment 2de staan, op 5punten van leider SJK. Dit betekent dat we terug goed werk leveren ondanks dat de gedachten al even naar het Europees avontuur gaan.

Daaromtrent worden we in de 2de voorronde van de Champions League gekoppeld aan Aktobe. Een lange vlucht naar Kazachstan verder pakken we de volle buit mee, 0-2 en missie geslaagd waardoor we de week nadien thuis de klus afmaken 3-0, 5-0 over de twee wedstrijden.

In de 3de voorronde wacht ons Maribor (Slovenië) wat mij moeilijker lijkt. Dit wordt ook bevestigd door de 1-2 thuisnederlaag, echter kunnen we ginds met 2-5 gaan verrassen en onverhoopt naar de Play-Off van de CL waar winst CL-groepsfase betekent en verlies EL-groepsfase, sowieso schitterend dus!

Hierin treffen we Dinamo Zagreb, topclub uit Kroatië, en weten we hoe laat het is. Niettemin na ons 3-1 verlies in de heenwedstrijd kunnen we thuis stunten en deze topper verslaan met 2-1. Groepsfase Europa League here we come.

In het 2de deel van de competitie acteren we op een hoger niveau en blijkt de titel vrij makkelijk binnen gehaald te worden. Als je als kleine ploeg 21x wint, 6x gelijk speelt en 6x verliest dan heb je een geweldig seizoen achter de rug voor de 2de titel op rij met 6ptn voorsprong op SJK.

Ondertussen werden we in de Europa League ingedeeld met FC Porto, Swansea en Krasnodar, stuk voor stuk stevige tegenstanders. Dit bleek dus ook nadat we met 0 ptn eindigden, waar we thuis telkens met 1-2 verloren maar uit een 5-0, 4-0 en 5-1 rond onze oren kregen.

Toch zorgde dit Europees seizoen ervoor dat we een profclub werden, de balans van 80k naar 5,9milj ging, het scoutingsnetwerk wereldwijd ging en ik voor mijn eerste diploma kon beginnen te studeren. Nu is het enkel nog wachten om mijn diploma te behalen en dan mijn ontslag in te dienen bij deze nieuwe topclub in Finland. Op naar het volgende avontuur!

Overzicht:
Seizoen 1: 3de Finse 2de klasse, groepsfase beker
Seizoen 2: 2de Finse 2de klasse, groepsfase beker
Seizoen 3: 1ste Finse 1ste klasse, kwartfinale beker
Seizoen 4: 1ste Finse 1ste klasse, kwartfinale beker, Play-Off CL, Groepsfase EL

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-06 13:00
heb m zojuist ook gekocht , ben benieuwd , ik heb nu bijna alles sinds 2013 (behalve 14 )

ik denk dat ik met fc emmen ga beginnen en proberen te promoveren en in jaar 2 proberen te overleven , daarna misschien de overstap maken naar ajax als die kans zich voordoet en uiteindelijk jaartje of 2 naar engeland in de premier league en daarna ook maar naar de lagere divisie van engeland om daar van onder tot hogere divisies te promoveren . misschien daar tussen nog een x bondscoach

ik heb er weer zin in om hier lekker veel tijd in te stoppen

psn: taker-mart

• Jorgen
Leuk om te zien dat er een aantal mensen bij kleinere clubs hun successen vieren. Ik zit nu midden in mijn 2e seizoen bij Lillestrøm, alwaar ik op een derde van de competitie op de eerste plaats sta. In de beker ben ik er helaas uitgekinkeld in de derde rond (vorig jaar wonnen we de beker), maar in de competitie gaat het dus vooralsnog meer dan prima. Vorig jaar was het doel niet degraderen en liefst 10e worden. We eindigden 6e. Nu gaat het helemaal boven verwachting, aangezien het bestuur wil dat we onderin het linkerrijtje eindigen. Nog even wachten tot de Europese Bekers weer van start gaan (EL finale net geweest; CL finale binnenkort) en dan mogen we mee gaan doen in Europa. Als ik het goed zie, moeten we beginnen in de eerste kwalificatieronde van de Europa League. Zou mooi zijn als we die doorkomen. Ik hoop in elk geval op een heleboel leuke wedstrijden in de groepsfase. We hoeven daar helemaal niks te presteren. Elk punt dat we mee naar huis nemen is meegenomen. Een paar weken terug werd me de managerpositie bij Brøndby in Denemarken aangeboden, wat natuurlijk een enorme stap omhoog is, maar ik wil perse eerst het Europese avontuur met Lillestrøm beleven. We gaan het zien. :)

Edit: Het Europese avontuur is begonnen. In de eerste kwalificatieronde hebben we FK Ventspils uit Letland over 2 wedstrijden met 8-1 opgerold. Uit werd het 1-5 en thuis 3-0. Volgende tegenstander in de tweede kwalificatieronde was Dundalk FC uit Ierland. Thuis stelden we enigszins teleur met een 2-2, maar daar werd uit 0-3 tegenover gezet. Met 5-2 door dus. Aangezien er steeds minder gelijkwaardige tegenstanders overbleven was ik wel wat huiverig voor de tegenstander in de derde ronde. Dat bleek Lokomotiv Moskou te worden. Spannend, want die zouden toch wel sterker moeten zijn. Toch wonnen we thuis vrij verrassend met 4-0 en verloren we uit nipt met 2-3. 6-3 in totaal dus en wederom door! Drie rondes verder hebben we 4 x gewonnen; 1 gelijkspel en 1 verliespartij. Totale doelsaldo in de Europese kwalificatie is nu 19-6. We scoren dus lekker, maar de verdediging blijkt te vaak gatenkaas. En dan moet je in de vierde ronde tegen Fiorentina. We speelden eigenlijk helemaal niet slecht, maar liepen thuis te makkelijk in het mes: 1-3. Uit speelden we heel verdienstelijk gelijk met 2-2. Hierdoor stond het overall 3-5 en haalden we de groepsfase helaas niet. Soms leken we erg naïef of wat slordig, op andere momenten was het gewoon domme pech. Al met al heel tevreden dat we 8 Europese wedstrijden hebben gespeeld. Wel jammer van het missen van de groepsronde. Dan maar op jacht naar de titel in de Eliteserien om het volgend seizoen te proberen de groepsronde van de Champions League te halen.

Ondertussen ben ik gelinkt geweest aan de managerpositie bij IFK Göteborg, Esbjerg, Malmö, Strømsgodset en Brøndby; die ik allemaal evenzo vrolijk heb afgewezen, of de geruchten heb weggewuifd.

Kan iemand mij uitleggen wat er zo goed is aan deze speler? Mijn assistent wil hem altijd opstellen en dat heb ik een tijdje gedaan. Hij doet het heel goed. Maar behalve wat mentale en fysieke kwaliteiten heeft hij eigenlijk weinig voetbalkwaliteiten. Is de Eliteserien dan zo slecht? Hij speelt net zo goed of zelfs beter, dan mijn betere aanvallende spelers.

Jorgen wijzigde deze reactie 28-03-2018 03:03 (52%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22:56
Nadat ik vroeger uren en uren gespendeerd heb aan dit spel (CM 01/02 _/-\o_ ), heb ik het de laatste jaren wat minder vaak kunnen en willen spelen. Maar nu toch wat tijd kunnen vinden en met heel veel plezier mijn eerste seizoen beleefd in FM 2018. Traditiegetrouw begin ik met Ajax, die toch wel een zeer getalenteerd elftal hebben zeg!

Vroeger wilde ik altijd gelijk de club naar mijn hand zetten: spelers verkopen die ik niet goed genoeg vond, de staff vormgeven...maar nu besloten (gebaseerd op eerdere ervaringen) om het eens wat voorzichtiger aan te pakken. Bovendien was de spelersgroep aardig op orde aan het begin van mijn game. Alles liep soepel in de voorbereiding: zelfs in de laatste wedstrijd voor de CL-kwalificatie PSG thuis op 0-0 gehouden. Via 6-1 en 2-0 zeges op AEK naar de laatste kwalificatieronde, maar na een 1-1 thuis tegen Sporting (goal in de laatste minuut van verdomde Bas Dost) was de 0-0 in Lissabon niet voldoende. Europa League dus. Dan maar revanche voor de verloren finale van vorig jaar >:)!

De eerste 7 competitiewedstrijden allemaal weten te winnen. Ik hoor mezelf nog denken: dat gaat makkelijk. Maar op 22 oktober de eerste nederlaag, nota bene uit bij Feyenoord. Die zorgde voor een knauw, want in de daaropvolgende 6 wedstrijden veel punten verspeeld (2x winst, 2x gelijk, 2x verlies). Met name de 5-1 nederlaag bij Twente was pijnlijk. Die magere reeks zorgde voor veel onrust in de selectie tijdens de winterstop. Aan alle kanten werd aan spelers getrokken (De Ligt, Wober, Van de Beek, Ziyech). Het gros weten te behouden met de belofte van Champions League-voetbal volgend seizoen. Alleen voor Veltman kreeg ik een niet te weigeren bod (15,5 mln oplopend naar 22 mln / Benfica). Ook Sinkgraven verkocht aan Wolfsburg voor 6 mln. Daarvoor terug kwamen in de winter Yerry Mina (gehuurd van Barcelona) en Alessio Cragno als reserve-doelman (6,5 mln van Cagliari). De poulefase van de EL ben ik wel zonder problemen doorgekomen, ongeslagen als eerste geeindigd boven Kopenhagen, Lokomotiv en Atalanta.

De eerste wedstrijd na de winterstop was Feyenoord thuis, met een kans om het gat van 7 punten weer te verkleinen. Maar helaas niet verder dan een 1-1. Vervolgens in de beker uit bij PSV na verlenging uitgeschakeld, en een 3-3 gelijkspel bij Utrecht. Toen kon de landstitel wel de ijskast in. Het werd knokken voor plek twee met Vitesse. Uiteindelijk werd die pas op de laatste speeldag veiliggesteld (ondank eens 5-3 (!) nederlaag bij Excelsior ;( )

Maar in de Europa League ging het wonder boven wonder allemaal een stuk soepeler, met dank ook aan een gunstige loting. Real Sociedad (1-0 uitzege en 2-1 thuiszege), Dinamo Kiev (4-1 thuiszege en 1-0 uitzege), Athletic Club (2-0 thuiszege, 1-0 uitnederlaag) en Olympique Marseille (2-1 uitnederlaag en 2-0 thuiszege) werden allemaal verslagen en dus wachtte op 16 mei een nieuwe Europa League finale voor Ajax. Tegen Hertha BSC, de ploeg die net dat weekend daarvoor zou degraderen uit de Bundesliga. De laatste twee competitiewedstrijden met een B-team gespeeld, om zo iedereen te sparen voor de EL-finale.
In het Groupama Stadion van Lyon leek dit de ideale herkansing voor Ajax. Maar oh oh wat was het begin dramatisch. De hele voorbereiding op de finale getraind op het verdedigen van spelhervattingen, maar binnen 11 minuten 2-0 achter door twee doelpunten indirect uit een corner. Gelukkig was Kaspertje Dolberg op tijd fit voor deze finale, en maakte hij na 23 minuten de aansluitingstreffer. Bovendien kon ik profiteren van het feit dat Hertha het weekend daarvoor nog in de Bundesliga had gespeeld, en dat de selectie ietwat vermoeid was. Veel druk zetten dus en een hoog tempo resulteerden nog voor rust in de 2-2 van weer Dolberg. De tweede helft ging gelijk op, al hadden we met Ajax het beste van het spel en goede kansen. Uiteindelijk zorgde mijn Braziliaanse oogappel Neres 7 minuten voor tijd voor de 3-2, en maakte Dolberg in de blessuretijd ook nog zijn derde. 4-2, een mooie prijs en directe plaatsing voor de Champions League. Al met al toch nog een geslaagd seizoen.

Dankzij het prijzengeld alvast de contracten van Ziyech, De Ligt en Kluivert kunnen openbreken en opwaarderen. Huntelaar (de laatste 3 maanden niet gespeeld vanwege een gebroken voet) krijgt geen nieuw contract. In zijn plaats komt Lauturo Martinez, wiens afkoopsom van 10,75 miljoen een schijntje lijkt voor zijn stats. Hassana Bandé was al vastgelegd voor mijn komst, ook dat lijkt een mooi talentje te zijn. En dat scheelt, want aan alle topspelers wordt weer getrokken. Wordt vervolgd....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vuurtjih

Tussen al het geweld van mijn regens, kom ik af en toe nog zo'n geweldige speler tegen _/-\o_

Inmiddels aardig bezig met m'n vreemdelingen legioen, maar er is nog hoop. Schuurs & Pierie speler praktisch alles en hieronder nog 2 Nederlandse toppers:

Hij kwam met de eerste jeugdlichting de club binnen wandelen :9~ Vorig seizoen 21 goals in 29 JL wedstrijden, dit jaar mag hij op roulatie basis in Ajax 1 spelen. 10 goals, 8 assists in 15 wedstrijden tot nu toe.

Deze knakker wilde eindelijk komen, voor een slordige 16,75 miljoen van Heerenveen. In de winterstop gekomen, hopelijk gaat hij volgend jaar meer spelen.

Speciale vermelding voor deze man. 58 goals in 99 wedstrijden inmiddels, al is hij dit seizoen wat veel geblesseerd (7 goals en 11 assists in 15 wedstrijden nog maar). Vorig seizoen 17 goals & 16 assists in 30 potjes, jaar daarvoor 28 goals en 15 assists in 29 wedstrijden.

Op de laatste dag van de transfermarkt, 31 januari 2022, de knoop door gehakt en toch Dolberg verkocht voor 46-57 miljoen. Wat een geweldige cijfers heeft hij behaald bij Ajax, 152 goals in 155 wedstrijden :D Hoogtepunt was het seizoen 2019/2020, met 43 competitiegoals.

Statistieken Dolberg:

vuurtjih wijzigde deze reactie 27-03-2018 21:56 (3%)

• Jorgen
Na een aantal rampzalige wedstrijden waarin ik ofwel met pech verloor, ofwel überhaupt niet in mijn spel kwam; kwam ik in een paar minuten tijd al met 0-2 achter, thuis tegen Rosenborg. Voor de rust maakten we echter alsnog 2-2, zodat ik mijn getier achter de laptop weer in kon slikken. In een knotsgekke tweede helft wonnen we uiteindelijk met 7-3. Ja, je leest het goed. ZEVEN DRIE. :S :S :S :S :S Hoe het ook zij, de 3 punten zijn weer binnen. Had ik al gezegd dat het 7-3 werd? Kampioen worden is met 3 wedstrijden te gaan, zo goed als niet meer mogelijk. Valerenga heeft namelijk 7 punten meer en een wedstrijd minder gespeeld. In theorie nog mogelijk; in de praktijk schier onhaalbaar. Ik kan nu nog 2e worden (sta 3e) en zelfs de nummer 9 kan nog op een gelijk aantal punten komen. Waar ik vorig seizoen op de helft heel veel punten liet liggen, was het nu dus weer zo. Ik hoop op een tweede plek en dan volgend jaar weer de voorrondes van de EL in.

Edit: Geen tweede geworden helaas, maar wel derde. In de laatste wedstrijd moesten we tegen de nummer 4 en hadden we ons EL-ticket nog kunnen verspelen, maar door van Molde te winnen met 1-0, mogen we opnieuw Europa in. Helaas duurt dat nog even, aangezien het seizoen in Noorwegen al op 25-11 ten einde is. Ik moet nog wachten tot ergens medio 2019 vooraleer we weer de voorrondes van de EL mogen spelen. Maar eens zien of ik voor een tweede Europese avontuur ga, of toch op een aanbieding van een geïnteresseerde club inga.

Jorgen wijzigde deze reactie 30-03-2018 03:41 (21%)

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 09-06 09:42
Wil dit weekend weer een nieuwe carrière starten. Ik vind het altijd leuk om een team samen te stellen met een bepaald thema. Nu zit ik er aan te denken om een sterk elftal te maken van Nederlandse talenten die niet bij de traditionele top 3 spelen. Wie zou jij in dat geval allemaal halen? Het moet wel betaalbaar blijven voor een team zoals Brighton & Hove. De spelers hoeven niet meteen uit de voeten kunnen in het eerste, ze mogen. best wat seizoenen klaar worden gestoomd via verhuur.

q-enf0rcer.1 wijzigde deze reactie 30-03-2018 13:09 (15%)

Mijn hardware: PS4, Macbook Pro Retina 15, Sony Xperia Z3 Compact

• Jorgen
Zou je dan niet beter Engelse talenten gaan gebruiken, ipv Nederlandse?

• vuurtjih
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:13:
Zou je dan niet beter Engelse talenten gaan gebruiken, ipv Nederlandse?
Nederlandse zijn goedkoper :+

Maar een NL elftal in Engeland lijkt me vrij onpraktisch, ook ivm selectieregels.

Hier dendert Jong Ajax ook lekker door, onderstaand gastje schiet al 3 seizoenen lang alles kapot daarzo.

_/-\o_

• Jorgen
Ik probeer ook elk jaar 1 of 2 talenten van Ajax en Feyenoord te huren. Bij PSV is het me nog niet gelukt. Vrij goede resultaten gehad met Zian Fleming, Nicolas Kühn en Dylan Vente.

• Chris89
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:35
Zijn er mensen die deze game spelen op een Macbook pro end 2017 model? Ik heb regelmatig dat de game crasht en last heeft van freezes.. .

Vroeg mij af of dit aan mij legt of dat er een onder liggend probleem is...
https://tweakers.net/ext/f/kIoQGxOKpgJJz984FnWRUDNS/thumb.png

Chris89 wijzigde deze reactie 30-03-2018 16:45 (27%)

Laterzz Chris

• TheMrWishtle
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-06 16:10
Ik ga vanavond met Lyon een nieuwe save beginnen, maar dan wel met en kleine twist. Ik wil alleen maar Franse spelers en staff. Ik ben nog aan het twijfelen of ik personen met Frans als tweede nationaliteit toe ga laten, maar ik denk het niet. Alleen als ze jeugdinterlands hebben gespeeld.

Ik ga kijken of ik met een compleet Frans team de Champions League kan winnen. De Ligue 1 wil ik graag in 3/4 jaar wel gewonnen hebben, al ligt dat natuurlijk ook aan PSG.

Ik zoek wel nog wat talenten. Kent iemand goede Franse spelers die ik voor weinig geld kan oppikken? Het budget van Lyon is schrikbarend klein. Het liefst heb ik jonge spelers, maar 1 of 2 veteranen kunnen ook wel van pas komen (zeker een AMR). Er zit standaard maar 1 teamleider nu Lacazette weg is.
De staff is gelukkig best goed. Er ligt natuurlijk ook een goede basis voor de jeugdopleiding.

• Jorgen
Gewoon scouten in de lagere divisies en aan Frankrijk gelieerde competities?

Ik heb in mijn Lillestrom save verschillende spelers uit lagere divisies gehaald, of bij concurrenten uit de Eliteserien. Ook Zweedse clubs hebben veel Noorse spelers.

In jouw geval zou ik dus in Ligue 2 en lager scouten, maar ook in Duitsland, België, Engeland, Spanje, de overzeese gebieden (Guyana, Sint Martin, Nieuw Caledonie, enz) en voormalige kolonies zoals Canada en Afrika.

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-05 16:08
Heb ik weer, speel ik opeens in een kneuzen stadion :+
(ivm flinke verbouwing eigen stadion)

Sony A7R II | Zeiss Batis 18mm | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Loxia 50mm | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17-06 15:53

MeNTaL_TO

The future is not set

quote:
Bean77 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:35:
Heb ik weer, speel ik opeens in een kneuzen echt stadion :+
(ivm flinke verbouwing eigen stadion)
[afbeelding]
FTFY :P

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veel99
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06-06 12:33
net Football Manager 2018 gekocht, ik vind het leuk om te beginnen bij een club in de laagste divisie in Engeland zodat ik die club helemaal naar mijn hand kan zetten en naar succesen kan leiden. ben begonnen bij Chippenham town F.C nieuwe club in het spel vorig jaar gepromoveerd naar National league south (niveau 6). mijn doelstelling wat werd gegeven was voorkom degradatie. sta nu naar 15 speelrondes 1e met 2 punten los op nummer twee haha. het gaat dus boven verwachting goed, hopelijk kunnen we dit doorzetten en dat het nu niet gaat inkakken.

• Veel99
Waar kun je zien hoe vol je stadion zit?

• Jorgen
quote:
Veel99 schreef op maandag 9 april 2018 @ 16:07:
Waar kun je zien hoe vol je stadion zit?
In je speelschema een gespeelde wedstrijd aanklikken (de eindstand) en dan tussen de teamstatistieken zie je de wedstrijdstatistieken met daarboven de scheidsrechter, het weer en het aantal toeschouwers.

Edit: Helaas nu in de 3e kwalificatieronden van de EL gestrand. Met gemak gewonnen van een IJslandse ploeg; gelijkgespeeld en op uitdoelpunten verder tegen een ploeg uit Cyprus en daarna nipt verloren van Augsburg. Ik lig met nog 11 wedstrijden te gaan wel op koers om voor het eerst landskampioen van Noorwegen te worden. Mijn voorhoede bestaat uit 3 huurspelers die heerlijk op dreef zijn met doelpunten maken. Helaas krijg ik er nog teveel tegen.

Spelen met Lillestrøm is veel leuker dan ik op voorhand dacht. :) :)

Jorgen wijzigde deze reactie 10-04-2018 02:04 (42%)

• Veel99
quote:
Jorgen schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:02:
[...]

In je speelschema een gespeelde wedstrijd aanklikken (de eindstand) en dan tussen de teamstatistieken zie je de wedstrijdstatistieken met daarboven de scheidsrechter, het weer en het aantal toeschouwers.

Edit: Helaas nu in de 3e kwalificatieronden van de EL gestrand. Met gemak gewonnen van een IJslandse ploeg; gelijkgespeeld en op uitdoelpunten verder tegen een ploeg uit Cyprus en daarna nipt verloren van Augsburg. Ik lig met nog 11 wedstrijden te gaan wel op koers om voor het eerst landskampioen van Noorwegen te worden. Mijn voorhoede bestaat uit 3 huurspelers die heerlijk op dreef zijn met doelpunten maken. Helaas krijg ik er nog teveel tegen.

Spelen met Lillestrøm is veel leuker dan ik op voorhand dacht. :) :)
Thanks Jorgen

• Veel99
ik heb nog een vraagje haha, ik heb voor speler salaris 12 k en voor salaris om spelers aan te kopen -4k. nu heb ik het bestuur al verzoekt om meer speler salaris te krijgen om spelers aan te trekken maar daar wouden ze niet in toestemmen. maar hoe krijg ik het voor mekaar om mijn salaris om spelers aan te krijgen weer omhoog krijg of tenminste weer positief krijg?

• London_Wyverns
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:59
quote:
Veel99 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:07:
ik heb nog een vraagje haha, ik heb voor speler salaris 12 k en voor salaris om spelers aan te kopen -4k. nu heb ik het bestuur al verzoekt om meer speler salaris te krijgen om spelers aan te trekken maar daar wouden ze niet in toestemmen. maar hoe krijg ik het voor mekaar om mijn salaris om spelers aan te krijgen weer omhoog krijg of tenminste weer positief krijg?
Kun je spelen met het transferbudget? Als je die op 0 zet heb je meestal weer geld voor salarissen. Of anders spelers verkopen.

• Veel99
quote:
London_Wyverns schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 08:54:
[...]

Kun je spelen met het transferbudget? Als je die op 0 zet heb je meestal weer geld voor salarissen. Of anders spelers verkopen.
ik heb nooit een transferbudget gehad haha. moest het alleen met salaris doen dus kon alleen maar transfervrije spelers halen. heb ik een CV gehaald en toen had ik nog wel wat salaris over en toen ging het naar -4 k. en spelers verkopen wordt ook niet echt wat want heb een selectie van 17 man. klein clubbie he. maar dan moet ik het hier maar mee doen en hopelijk komt er volgend jaar meer geld vrij

• DidierB
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 02:32

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Na eindelijk fm 18 gekocht te hebben en na me standaard eerste game sinds 01/02 met Ajax maar eens weer een uitdaging aan gegaan.

Cork city uit Ierland. Gekozen vanwege hun bijnaam Rebel Army.

Gaat goed. 3de tot nu toe en in de Europa league na 2 keer Aberdeen te hebben verslagen.

Leuk team met een heerlijke spits die 3 voor 3 gaat. Kijken of ik de heerschappij van Dundalk fc kan doorbreken.

Is ze namelijk in het echt wel gelukt.

• Jorgen
@DidierB hoefde jij maar 1 kwalificatieronde? Ik moet er steeds 4...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DidierB

DidierB

quote:
Jorgen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:02:
@DidierB hoefde jij maar 1 kwalificatieronde? Ik moet er steeds 4...
Stroomde later in omdat ik de begin datum verkeerd had gezet . Ik laad altijd minstens 10 competities .

• Jorgen
@DidierB Aha... :) Zo kan iemand dus wel een paar kwalificatierondes overslaan, blijkbaar. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DidierB

DidierB

quote:
Jorgen schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:35:
@DidierB Aha... :) Zo kan iemand dus wel een paar kwalificatierondes overslaan, blijkbaar. ;)
Ja ik wist niet welk team ik moest ik kiezen en deze had een leuke bijnaam plus niet het top team in de league.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Ben benieuwd welke versie het gaat worden. Denk persoonlijk dat ze de Touch versie uit zullen brengen. Maar het is voor mij wel een extra reden om een Switch te gaan kopen :P

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:19
quote:
demo31051987 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:23:
[...]

Ben benieuwd welke versie het gaat worden. Denk persoonlijk dat ze de Touch versie uit zullen brengen. Maar het is voor mij wel een extra reden om een Switch te gaan kopen :P
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het de normale versie is en dat je zelfs je savegame kan overzetten van je PC naar de switch voor onderweg :P

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Terranova schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:37:
[...]

Het mooiste zou natuurlijk zijn dat het de normale versie is en dat je zelfs je savegame kan overzetten van je PC naar de switch voor onderweg :P
Dat zou echt geweldig zijn. Dan komt die Switch nog sneller dan je "FM2018" kan zeggen :P :+

• Jorgen
Jee! Woei! Hoera! :)

Net kampioen geworden met Lillestrøm in het seizoen 2019. Het was 30 jaar geleden dat ze voor het laatst kampioen waren. Fans en bestuur zijn dus zeer blij (en ook verrast).

Mijn voorhoede bestaat geheel uit huurlingen:

AML: George Puscas (Inter Milan): 21 goals, 7 assists
SC: Vitinho (Corinthians): 24 goals, 12 assists
AMR: Hans Nicolussi Caviglia (Juventus): 22 goals, 21 assists

Met 55 van de 81 doelpunten in de competitie, hebben deze drie jongens 67% van de productie voor hun rekening genomen. Helaas ook 50 doelpunten tegen in 30 competitiewedstrijden.

Jorgen wijzigde deze reactie 11-04-2018 22:37 (50%)

• Veel99
kun je ook een hele competitie scouten zoals alle spelers van de Premier league??

• Jorgen
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ik een scoutopdracht geef. Kan mijn scouts vinden, maar zie nergens hoe ik ze ergens naar toestuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Veel99
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:41:
Ik zou ook wel eens willen weten hoe ik een scoutopdracht geef. Kan mijn scouts vinden, maar zie nergens hoe ik ze ergens naar toestuur.
http://fm.manutd.nl/scouten-fm-2018/

aan deze site heb ik aardig wat gehad voor het scouten op football manager. maar zoals ik al vroeg ik weet niet of ik een of meerdere scouts kan sturen om een hele competitie te laten scouten.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Football Manager heeft een video geplaatst over FM op de Switch. Het gaat inderdaad om de Touch-versie

YouTube: Nintendo Switch - Football Manager Touch 2018 Available Now! | The F...

DoctorBenjyFM heeft een review gemaakt: YouTube: FOOTBALL MANAGER ON NINTENDO SWITCH?! | #1 | NEW SERIES

demo31051987 wijzigde deze reactie 13-04-2018 22:24 (19%)

• AlxRoelofs
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:53
Wat een duo is dit geworden. Beide eigen jeugd! :9~

• Veel99
Gisteren eindelijk mijn eerste seizoen afgerond met het o zo mooie Chippenham Town F.C. zoals ik al eerder aangaf was de doelstelling die mij was gegeven om degradatie te ontlopen daar wou ik ook voor gaan aangezien ze vorig jaar gepromoveerd waren en nog nooit zo hoog hadden gespeeld. mijn transferbudget was 0k en salaris 5k dus had niet extreem veel mogelijk heden. ik had een paar goeie huurspelers die het verschil moesten gaan maken waaronder de spits Scot Twine (gehuurd van mijn moederclub Swindon town). en keeper Jared Thompson (gehuurd van Chelsea F.C). uiteindelijk heb ik maar een speler binnen kunnen halen Tom Holland een tallentvolle verdediger. ik begon het seizoen en de 1e wedstrijd veloor ik direct dus ik werd al bang dat dit een heel lang en zwaar seizoen werd. maar na de 1e wedstrijd begon het opeens te lopen en wonnen we de ene wedstrijd naar de andere en hebben we zelfs een lange tijd bovenaan gestaan. maar elke keer dacht ik hoelang ga ik dit volhouden want we deden het wel extreem goed. en ongeveer op driekwart van het seizoen begonnen de resultaten minder te worden. spelers werden vermoeider en raakten meer gebleseerd. we zakten steeds meer weg en op een gegeven moment met nog 1 wedstrijd te spelen moest ik winnen om de playoffs te halen voor promotie. helaas niet gelukt. we zijn uiteindelijk 9e geworden want eigenlijk ver ver boven verwachting was maar toch als je op het laatste moment playoffs misloopt baal je toch wel even.

nu het nieuwe seizoen beginnen met goede hoop. heb geprobeerd de huurspelers nog een jaar te huren (Twine&Thompson) maar ze wouden allebei op een hoger niveau spelen helaas. het bestuur heeft me weer 0k aan transferbudget gegeven en weer 5k aan salaris om spelers binnen te halen. kijken of ik er nog een mooi teampje kan neerzetten. we gaan in ieder geval met goede moed het 2e seizoen in en misschien met heel veel geluk halen we nu wel de playoffs voor promotie. (wat heel stiekem ook mijn doel is).

adijoooooo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Justinvd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11-06 13:15
Onlangs mijn allereerste seizoen afgerond, met Ajax. Voor Ajax gekozen aangezien ik wist dat het een club was waar de faciliteiten goed zijn en ik mij daar niet druk om hoefde te maken als beginner. Ging lange tijd goed, maar heb gemerkt dat het volhouden van de Europa League, de beker en de competitie wel erg pittig is. Grappig om te merken dat ik nu ook meer begrip heb gekregen richting de echte wereld. Het is pittig om alles vol te houden. Uiteindelijk in de kwartfinale van de Europa League gestrand tegen AC Milan. Eerste wedstrijd met 0-1 gewonnen (euforisch was ik haha, waarbij Onana in de laatste minuut een penalty tegen hield), tweede wedstrijd met 0-2 verloren thuis... Maar goed, ik zat nog vol in het kampioensschap en de beker. Met de beker in de halve finale gestrand tegen PSV.. In de competitie had ik nog twee wedstrijden te gaan. Stand: 1. Ajax, 2. FC Utrecht , 3. Feijenoord. Waarbij Utrecht en Feijenoord 1 punt onder mij stonden. De één-na-laatste speelronde de klassieker thuis tegen Feijenoord verloren.. Op de laatste dag van de competitie is FC Utrecht kampioen geworden. Wat een seizoen. Toch was het bestuur content met mijn prestaties en heb ik bijgetekend. Het salaris en transferbudget wilde ik het liefst omhoog hebben, maar dit was tevergeefs.
Al met al een leerzaam seizoen geweest in alle optieken. Veel geleerd en met plezier ga ik richting het volgende seizoen. Tim Krul als back-up gehaald voor de beker en inval voor Onana, Labyad gekocht die in de voorbereiding nog wat tegen valt en een bult talenten die op de deur kloppen. Ben benieuwd hoe het straks gaat lopen.

Ik zit ook te denken aan een Youtube-account. Het lijkt me leuk om met reacties van de FM-community(die een sterke band hebben) het seizoen door te gaan. Ik ben een beginner, maar vind het niet erg om dat als startpunt te gebruiken. :)

Justinvd wijzigde deze reactie 01-05-2018 14:05 (3%)
Reden: Tekstverloop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 16-06 12:03
Derde seizoen eindelijk kampioen geworden met Lyon.
Vierde seizoen alleen te weinig geld om mee te doen met de Champions League, twee dagen daarna pompt het bestuur er 25 miljoen extra in, beetje alleen :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hemical
Zit momenteel in 2028 met Ajax nog steeds. Tot nu toe alle seizoenen kampioen en 4x op rij de CL gewonnen en als ploeg #1 in Europa momenteel. Ondanks dat nu ook PSV en Feyenoord in de CL spelen( 3 Nederlands ploegen dus ) blijft de Eredivisie maar op #6 staan. Volgens mij heeft dit een negatief effect op de waarde van mijn topspelers. Spelers hebben bij mij een waarde van 30/40m max, waar ze in de Premier League een waarde van 90m zouden hebben. Nu heb ik al eens spelers verkocht voor 100m+, maar momenteel bieden de buitenlandse topclubs dus onder de waarde voor mijn topspelers. Als voorbeeld Rodyrgo, 2x achter elkaar Beste speler van de wereld gewonnen, huidige waarde 37m. Man.City durfde 25m op hem te bieden..... Ter vergelijking, Mbappé is 2x achter elkaar 2e geworden met minder goede resultaten. Zijn waarde is 100m en ze vragen er 150m voor. Ander voorbeeldje is een newgen spits goed voor 70 goals vorig seizoen, huidig seizoen (23 comp.wedstrijden) al op de 60+. Absoluut de meest scorende spits wereldwijd, waarde 40m. Topclubs bieden maar 30/40m. Bij elke andere club zouden ze voor hem gemakkelijk 100m bieden :(.

Wat kan ik doen om de Eredivisie hoger geplaatst te krijgen? Ben momenteel mijn transferbudget aan het "verspillen" aan PSV en Feyenoord door middelmatige spelers te kopen voor absurde bedragen. Hiermee hoop ik dat zij ook meer budget hebben om te verbeteren.

Iemand nog andere tips om de Eredivisie te verbeteren? Uiteraard zonder Ajax te verlaten of de editor te gebruiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark1707
Nou, ik ben er voorlopig even klaar mee. Mijn queeste is voltooid. Gloucester City is in 2038 kampioen van Engeland en winnaar van de Champions League. Het heeft even geduurd, maar we zijn er eindelijk.

Mijn team bestaat uit geniale voetballers. IMHO heb ik de beste SC, AML, AMC en RB van het spel. Mijn AML heeft zo'n beetje elke persoonlijke prijs gewonnen die er te winnen viel. Club is financieel kerngezond en jeugdopleiding behoort tot de beste ter wereld. Enige vervelende is dat het lijkt alsof je maar 1x een nieuw stadion kan bouwen... Ik heb nu al jaren een stadion van maar 15.500 mensen en deze is al jaren elke wedstrijd uitverkocht; hierdoor loop ik een hoop potentiële inkomsten mis. Ik kan nergens aan nieuwe aanvragen.

What to do next???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

Ik ben maar een nieuwe save gestart met een nieuwe challenge. De Sir Alex Ferguson Challenge. Als jullie mij willen volgen, dan kan dat op http://fmupdate.nl/index....-alex-ferguson-challenge/

• brainovic
quote:
brainovic schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:34:
Nadat ik vroeger uren en uren gespendeerd heb aan dit spel (CM 01/02 _/-\o_ ), heb ik het de laatste jaren wat minder vaak kunnen en willen spelen. Maar nu toch wat tijd kunnen vinden en met heel veel plezier mijn eerste seizoen beleefd in FM 2018. Traditiegetrouw begin ik met Ajax, die toch wel een zeer getalenteerd elftal hebben zeg!

Wordt vervolgd....
Nou mijn tweede seizoen met Ajax zit er op. Het verloop van het eerste seizoen was dus zeer succesvol (zie mijn eerdere post) met het winnen van de Europa League. Ik schreef al over het verlengen van de contracten van belangrijke spelers en het binnenhalen van o.a. Lauturo Martinez. Helaas toch afscheid moeten nemen van Donny van de Beek (40-57 mln, PSG) en Matthijs de Ligt (44-59 mln, Barca). De competitie winnen was het grote doel, overwinteren in de Champions League zou mooi zijn. Helaas beide doelstellingen niet gehaald, en dus mag je spreken van een teleurstellend seizoen. Op sportief gebied althans, want financieel gezien is het absurd.

In de competitie door een zeer wisselvallige fase rond de winterstop uiteindelijk met moeite derde geworden, achter PSV en AZ. Geen Champions League dus komend seizoen, en dat heeft nogal gevolgen voor de vertrekwensen van dragende spelers. De kennismaking met de Champions League was ook een lekkere binnenkomer: met 7-2 op de broek gekregen van Juventus. Toch derde geworden in een groep met ook nog Man United en Fenerbache. In de EL was Monaco (latere finalist) na de winterstop in de eerste knockout-ronde nipt te sterk. Het winnen van de beker, en het weigeren van aanbiedingen uit Italie en Engeland, heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik mijn baan kon houden.

Nu is het zaak om te bouwen aan een nieuw team...want mijn hemel wat ben ik leeggekocht. Heb wel het onderste uit de kan weten te halen in de meeste gevallen. In een maand tijd 281 mln aan uitgaande transfers 8)7 :

https://tweakers.net/ext/f/5rzYdyS2If8LNLlhsLox9dU3/thumb.png

Niet eens grof hoeven uitgeven om wat goede vervangers te halen. Alena is een supertalent van Barca, Reis voorspel ik ook een grote toekomst en hetzelfde geldt voor Abouchabaka. Transfervrij zijn Joe Hart, Taiwo Awoniyi (vorig seizoen topscorer Eredivisie) en Allan gekomen. In een eerdere fase al Nl'se talenten als Pierie en Ter Avest gehaald. Ik heb wel vertrouwen in mijn huidige selectie en ga dus eerst eens aankijken hoe het gaat. Kan ik in de winterstop altijd nog cash spenderen voor versterkingen. Overigens heeft de club besloten 10.000 zitplaatsen toe te voegen aan de ArenA, hetgeen ook een slordige 70 miljoen gaat kosten. Inmiddels is de JC Schaal binnen ten koste van PSV en kan seizoen drie beginnen! _/-\o_

• Hemical
quote:
brainovic schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:37:
[...]
Overigens heeft de club besloten 10.000 zitplaatsen toe te voegen aan de ArenA, hetgeen ook een slordige 70 miljoen gaat kosten. Inmiddels is de JC Schaal binnen ten koste van PSV en kan seizoen drie beginnen! _/-\o_
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen :o Ik had in seizoen 7 met Ajax pas de mogelijkheid om iets aan het stadion te doen. Heb toen gekozen voor de optie om een nieuw stadion te laten bouwen. Dit zouden ze gaan doen, en vervolgens zeiden ze een jaar later dat de gemeente het niet accepteerde :(. Momenteel in seizoen 10 en ik kan nog steeds niks aan latten passen / laten bouwen, ondanks dat het stadion altijd vol zit.

Welk systeem speel je? Heb misschien nog wel wat suggesties voor je die het bij mij heel goed gedaan hebben.Zou ik thuis wel even na moeten kijken aangezien ik al 2 seizoenen met voornamelijk newgens speel haha.

Hemical wijzigde deze reactie 30-05-2018 14:14 (5%)

• brainovic
quote:
Hemical schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:13:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen :o Ik had in seizoen 7 met Ajax pas de mogelijkheid om iets aan het stadion te doen. Heb toen gekozen voor de optie om een nieuw stadion te laten bouwen. Dit zouden ze gaan doen, en vervolgens zeiden ze een jaar later dat de gemeente het niet accepteerde :(. Momenteel in seizoen 10 en ik kan nog steeds niks aan latten passen / laten bouwen, ondanks dat het stadion altijd vol zit.

Welk systeem speel je? Heb misschien nog wel wat suggesties voor je die het bij mij heel goed gedaan hebben.Zou ik thuis wel even na moeten kijken aangezien ik al 2 seizoenen met voornamelijk newgens speel haha.
Ik had er niet eens om gevraagd. Kennelijk vonden ze het zelf een goed idee. Maar zal even afwachten zijn of het ook daadwerkelijk afgerond wordt.

Ik speel 4-2-3-1: Vier verdedigers, waarvan een 'ball playing defender' en een stopper. De backs geef ik taken afhankelijk van de tegenstander, meestal staan ze op 'full back' en 'auto.
Dan een verdedigende middenvelder (DMC, ball winning midfielder) en een 'deep lying playmaker' (als MC).
Bij een sterke tegenstander zet ik daar nog een MC naast (advanced playmaker of box-to-box). Bij een zwakkere tegenstander wordt die vervangen door een AMC (attacking midfielder, advanced playmaker). Meestal dus een defensive taak, een support taak en een support of attack op middenveld. Uiteraard nog twee buitenspelers (afhankelijk van de speler inside forward of winger) en een complete spits. '

Nieuwe seizoen gaat met deze iets behoudender tactiek wel aardig. Pas 1 tegendoelpunt en bovenaan na 4 wedstrijden Eredivisie. De titel is cruciaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 12:43
Nou na vele honderden uren in voorgaande versies gestoken te hebben het weekend besloten om de 2018 versie aan te schaffen. Game gestart met ajax en tot nu toe gaat het nog redelijk, 1ste competitie wedstrijd 5-3 gewonnen van heracles dus krijg wel veel tegengoals, daar moet ik nog iets op vinden. Zit wel bijna in de champions league.

Waar ik mij wel aan stoor is dat ajax zo weinig geld heeft. In 2017 hadden ze 175 Miljoen in kas wat algemeen bekend is en in het spel maar 45 Miljoen, lekker onrealistisch aangezien alle andere topclubs in het buitenland wel genoeg in kas hebben.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lremcol
Anders krijg je denk ik onrealistische situaties met Ajax. Ze hebben ook al megatalenten in de jeugd en 1e elftal rondlopen en als ze dan ook nog eens 175M op de bank hebben krijgen Feyenoord en PSV gewoon geen kans meer.

• dennis112
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 12:43
Hoezo onrealistisch, zo is het in het echt toch ook. De echt goede spelers willen toch niet naar ajax komen hoeveel je ze ook betaald dus je moet het sowieso van de talenten hebben. En 2 of 3 van de bestaande talenten verkopen en je hebt ook 200 miljoen.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

Christiano007

Ich bin der champion

Bij de pre-order zat ook gratis de ' touch' versie. Nu wil ik die wel eens proberen op een tablet (of telefoon).... Maar hoe krijg ik die er op?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Christiano007 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:42:
Bij de pre-order zat ook gratis de ' touch' versie. Nu wil ik die wel eens proberen op een tablet (of telefoon).... Maar hoe krijg ik die er op?
Niet, de Touch versie die je erbij kreeg is niet gelijk aan de Touch versie voor Android of iOS. Dus tenzij je een tablet hebt met Windows 10 waar Steam op kan draaien, zal je de Touch versie opnieuw moeten kopen voor Android of iOS.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07:04

Christiano007

Ich bin der champion

quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:52:
[...]

Niet, de Touch versie die je erbij kreeg is niet gelijk aan de Touch versie voor Android of iOS. Dus tenzij je een tablet hebt met Windows 10 waar Steam op kan draaien, zal je de Touch versie opnieuw moeten kopen voor Android of iOS.
Duidelijk, merci

Ter land, ter zee en in de kroeg

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-06 13:00
op welk nivo spelen jullie met je manager ? diploma,s en ervaring als speler enzo ?

psn: taker-mart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lremcol
Ik ben een combinatie van Messi/Ronaldo/Guardiola/Mourinho die een team managed in Division 6 (World League mod, dit is het 12e niveau oftewel het laagste niveau)
Realistisch...nope maar wel leuk.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*