Football Manager 2018

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 21:19
Vraagje voor iedereen.

Wat zijn jullie onderhandelingstips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
NLoldebroek schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:18:
Vraagje voor iedereen.

Voor wat voor onderhandelingen? Contracten, transfers, leendeals?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
demo31051987 schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:49:
[...]

Voor wat voor onderhandelingen? Contracten, transfers, leendeals?
Alles >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:11
NLoldebroek schreef op zondag 19 november 2017 @ 14:18:
Vraagje voor iedereen.

Paar x vermelden gedurende seizoen dat je geïnteresseerd bent via de media (werkt het beste als je bij een hogere reputatie club zit) dan wordt de speler ongelukkig en ongelukkiger spelers gaan goedkoper van de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Eerste week van de voorbereiding van het nieuwe seizoen.
En boem Sierhuis 7 tot 8 maanden uitgeschakeld :(

Vorig seizoen had hij er 30 in 31 competitie wedstrijden, beetje gehoopt dat hij die lijn zou doortrekken.
Enige voordeel is dat ik tot nu toe mijn selectie bij elkaar heb kunnen houden.

ps.

Deze zomer wat oefenpotjes gehad met Oranje en besloot iedereen die niet bij zijn club speelt of oud is en niets toevoegt eruit en jonge talenten die regelmatig spelen erin.

De 2e oefenpot was tegen Frankrijk. Nadat we verloren viel er opeens alles confetti.
Bleek het dus de eindronde van de Nations League te zijn waarin. Dacht dat het oefenpotjes waren }:O

[ Voor 38% gewijzigd door Deadsy op 19-11-2017 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:46

StrongArmLance

Endless flow

Balen, kampioen in de Serie D (girone A), maar geen enkele van die files werkt echt, want ik ben niet gepromoveerd, maar zit ik ook niet in de Serie D. Sterker nog, geen van beide competities lijken ooit nog te gaan beginnen, ik zit nu wel in de Serie D bekercompetitie net als vorig seizoen. Toch wel jammer dat het met zoveel toegevoegde competities misgaat. Maar wachten op een betere dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Alles berichten dat ik als bondscoach onder druk sta, spelers geven aan dat ze me steunen en dat ze hopen dat ik niet ontslagen word.
Wtf. We hebben pas 2 wedstrijden gespeeld in de WK kwalificatie groep, beide gewonnen. Sinds ik bondscoach ben pas 1x verloren en dat was de Nations Cup finale (of hoe het ook heet).

Bizar, ik word dus blijkbaar afgerekend op het niet winnen van een flut prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:36

Phydomir

Dennis

Nou, op de valreep nog een extra rechtsback erbij. Milton Casco van River Plate binnen gehaald. Start zijn eerste wedstrijd op de bank. Mag in de 54e minuut invallen en heeft 12 minuten laten twee keer geel -O- :F

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-03 15:36
Kan iemand mij iets meer vertellen over het verschil tussen de touch en de normale versie? Is het echt alleen de persconverenties vooraf? en dat je de wedstrijden kan simuleren?

<Ryzen 7 5800X3D <-> RX 6800XT <-> 1440p>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
daltona schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:12:
Kan iemand mij iets meer vertellen over het verschil tussen de touch en de normale versie? Is het echt alleen de persconverenties vooraf? en dat je de wedstrijden kan simuleren?
FM Touch is een afgeslankte versie van FM waarin je je vooral focust op tactieken en transfers. De UI is simpeler en veel van de verschillende menu's zijn samengepakt in simpelere pagina's. Je kan ook een wedstrijd simuleren (kan met de instant result button bij de normale versie ook). Het lijkt er ook op dat de FM Touch versie wat beter presteert op oude machines.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daltona
demo31051987 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:14:
[...]

FM Touch is een afgeslankte versie van FM waarin je je vooral focust op tactieken en transfers. De UI is simpeler en veel van de verschillende menu's zijn samengepakt in simpelere pagina's. Je kan ook een wedstrijd simuleren (kan met de instant result button bij de normale versie ook). Het lijkt er ook op dat de FM Touch versie wat beter presteert op oude machines.
Mis ik een hoop lol als ik voor de touch versie ga?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
daltona schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:20:
[...]

Mis ik een hoop lol als ik voor de touch versie ga?
Ik vind de FM Touch versie te karig. Ik wil me graag bezig houden met alle aspecten van het managerschap, van het trainen van de jeugd tot het bepalen of staf een contractverlenging moet krijgen. Veel van deze aspecten zijn versimpeld in de Touch-versie. Maar het is maar wat jij leuk vindt. Als je je graag alleen bezig wilt zijn met transfers en tactieken, dan is de Touch-versie goed. Ook kan je het gebruiken als een leer-tool, zodat je het spel langzaam eigen kan maken voordat je dieper gaat in het spel.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daltona
demo31051987 schreef op maandag 20 november 2017 @ 11:27:
[...]

Ik vind de FM Touch versie te karig. Ik wil me graag bezig houden met alle aspecten van het managerschap, van het trainen van de jeugd tot het bepalen of staf een contractverlenging moet krijgen. Veel van deze aspecten zijn versimpeld in de Touch-versie. Maar het is maar wat jij leuk vindt. Als je je graag alleen bezig wilt zijn met transfers en tactieken, dan is de Touch-versie goed. Ook kan je het gebruiken als een leer-tool, zodat je het spel langzaam eigen kan maken voordat je dieper gaat in het spel.
Bedankt voor je info, ik snap dat het voor iedereen verschillend is wat de funfactor betreft. Maar ik snap nu een beetje de verschillen. Mijn interesse wat staff enzo betreft is er niet echt, dus als de touch versie puur spelers kopen en verkopen is en spelen met de tactieken dat klinkt dat meer als iets voor mij.

Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-06 11:46

LJZ

Goedemiddag!

Waar hebben jullie de game gehaald?
Volgens mij zit via bol.com en de key website's niet heel veel verschil.

Plus ben je er overal ook niet zeker van dat je een NL versie hebt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
LJZ schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:07:
Goedemiddag!

Waar hebben jullie de game gehaald?
Volgens mij zit via bol.com en de key website's niet heel veel verschil.

Plus ben je er overal ook niet zeker van dat je een NL versie hebt denk ik?
Ik heb hem gewoon via Steam gekocht. Vorig jaar gekocht via FM Scout, daar krijg je ook gewoon een Steam key en heb je automatisch de nederlandse taal. Ik weet niet of dat bij websites als G2A of Kinguin ook zo is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
cdkeys.com ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Er bestaat geen Nederlandse versie, tenminste ik kan het me niet voorstellen.
Er zal hoogstens een Europese versie zijn.

Bij de betere game key sites zoals Kinguin staat er altijd bij of de key wereldwijd is of alleen voor bepaalde regios.

Welke taal je krijgt zal denk ik afhankelijk zijn van je locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niet je alledaagse uitslag. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/m5nxTR/Untitled_1.png

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Nu een tijdje bezig in de Serie C/B met Albinoleffe, aangezien ik helaas geen Varese kon spelen, dan maar mijn heil zoeken in Bergamo, dan heb je in ieder geval een prachtig stadion, dat kan niet gezegd worden over het Franco Ossola.

We staan, na een dramatische start, op een nette 5e plek, al is het verschil tussen de nummer 1-9 slechts 10 punten na 19 wedstrijden. Dat wordt dus nog spannend. Een fantastische overwinning kunnen vieren tegen koploper Sambenedettese en tegen de gemene counterploeg Teramo een gelijkspel uit het vuur kunnen slepen, zodat zij geen kikkersprong over ons heen konden maken op de ranglijst.

Een klein legio aan huurspelers loopt er bij mij wel rond. Ik heb 4 spelers van Roma kunnen binnen halen: Marcucci als back-up cm, Diallo Ba als back-up rb, Anocic als lb en het veelbelovende talent op rechtsbuiten Riccardo Cappa. Met Raffaele Imparato een goede en ervaren rechtsback kunnen aantrekken. Op linksback heb ik niets vasts kunnen aantrekken maar Anonic is 2 seizoenen aan ons gebonden.

Helaas is Cappa geblesseerd geraakt voor 3-4 weken, waarop vervnger Sibilli niet schuwde er dezelfde wedstrijd direct een in te knallen. 1 wedstrijd later brak hij helaas zijn ribben en ben ik aangewezen op de door mij geisoleerde en blessure gevoelige Rus Juri Gonzi, die ik heb geprobeerd weg te werken, oa vanwege zijn salaris, maar blijkbaar ook bij geen enkele andere club in het plaatje paste. Met over enkele dagen de wedstijrd tegen de nummer 2.

Het wordt spannend de komende weken, strijden om punten te blijven pakken. Hopen dat Melegoni (huurspeler van Atalanta) fit blijft, die na dit seizoen helaas op zoek gaat naar betere spelers om zich heen.

Tel daarbij op dat nog geen enkele spits zich echt bewezen heeft en ik zie het somber in. De twee targetmen, Kuoko en Colombi zijn niet de kapstok die het team nodig heeft. Gelli is nog te jong en Ravasio toont zich af en toe fantastisch, maar is veel te grillig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Een maat van mij krijgt de volgende foutmelding
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5e9ugg.jpg
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, misschien de drivers updaten?

[ Voor 4% gewijzigd door GluonC op 21-11-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
GluonC schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:55:
Een maat van mij krijgt de volgende foutmelding
[afbeelding]
Heeft iemand enig idee wat er mis is?
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van, misschien de drivers updaten?
Waarom draait hij nog een oude versie? Versie 18.1.2 is inmiddels al een tijdje uit. Hij zou dat kunnen proberen. Al zie ik dat het screenshot ook van 12 november is (9 dagen geleden).

Anders is de enige mogelijkheid om het dump-bestand op het forum van SI Games gooien en kijken wat men daar zegt.

[ Voor 6% gewijzigd door Extigo op 21-11-2017 13:00 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wat een ruk seizoen tot nu toe.
Had gehoopt dat we dit seizoen lekker zouden draaien na de CL winst maar wat valt dat tegen.
Het team is bij elkaar gebleven maar we hebben 3 CL groepswedstrijden gespeeld en 3x gelijk.
In de competitie gaat het ook vrij moeilijk, we spelen geeneens slecht maar laten het toch liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
demo31051987 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:58:
[...]

Waarom draait hij nog een oude versie? Versie 18.1.2 is inmiddels al een tijdje uit. Hij zou dat kunnen proberen. Al zie ik dat het screenshot ook van 12 november is (9 dagen geleden).

Anders is de enige mogelijkheid om het dump-bestand op het forum van SI Games gooien en kijken wat men daar zegt.
De knuppel moest indd even updaten 😅 enfin je bent bedankt!

Het gaat erg lekker met MVV. Ik sta momenteel 6de na direct gepromoveerd te zijn na de Eredivisie. Het staat wel kort bij elkaar allemaal. 2 wedstrijden verliezen en ik kan zomaar weer 11de staan. Maar ik sta ook maar 6 punten achter op nummer 3. Het worden nog 3 spannende maanden. Mijn persoonlujke doelstelling is nu plaats 9. Om via daar hopelijk de Europees voetbal te halen via de play-offs 🙂

[ Voor 29% gewijzigd door GluonC op 22-11-2017 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Zag op Youtube dat SI Games de Creators Cup heeft bedacht. Dit is een FM Fantasy Draft tussen verschillende Youtubers die FM-videos maken, zoals WorkTheSpace, DoctorBenjyFM en GoldenFM.

Heb net de halve finales bekeken en het is wel grappig om de verschillende tactieken te zien en hen uit te zien leggen wat de reden is dat ze voor bepaalde spelers en tactieken gekozen hebben.

Voor de geinteresseerden:
YouTube: The Draft | Creators Cup Football Manager 2018 Fantasy Draft Cup
YouTube: Quarter Final Highlights | Creators Cup Football Manager 2018 Fantas...

Kwartfinales
Lollujo vs DoctorBenjyFM
YouTube: LOLLUJO VS DOCTORBENJYFM | FM18 CREATORS CUP PREVIEW | FOOTBALL MANA...
YouTube: LOLLUJO VS DOCTORBENJYFM | FM18 CREATORS CUP 1ST ROUND 1ST LEG | FOO...
YouTube: CREATORS CUP | DOCTORBENJYFM vs LOLLUJO 2ND LEG| FOOTBALL MANAGER 2018

GoldenFM vs DaveAzzopardi
YouTube: Creators Cup | Golden FM vs DaveAzzopardi 1st Leg | Football Manager...
YouTube: Creators Cup - DaveAzzopardi VS Golden FM Quarter Final Second Leg |...

LE96z vs Loki Doki
YouTube: I CANNOT BELIEVE THIS... (Football Manager 2018 Creators Cup)
YouTube: FM18 - Creators Cup 1st Round 2nd Leg vs LE96z - Football Manager 2018

ChesnoidGaming vs WorkTheSpace
YouTube: FM18 Creators Cup: WorkTheSpace vs Chesnoid Gaming (1st leg) | Footb...
YouTube: FM18 Creators Cup - QUARTER FINAL vs WORKTHESPACE!! (2nd Leg)

Halve finales
Om spoilers te voorkomen hier alleen de links zonder tekst :)
Halve finale 1
Halve finale 1 - leg 1
Halve finale 1 - leg 2

Halve finale 2
Halve finale 2 - leg 1
Halve finale 2 - leg 2

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Game hier nu al twee keer gecrashed doordat er precies op het moment dat je wisselt iemand geblesseerd raakt. In plaatst van de vorige sub dan te annuleren zit er ineens iemand op de bank die ook in het veld staat. Wedstrijd gaat dan door en na de teamtalk crasht de game. Eerste keer vond ik het niet heel erg omdat ik daardoor wel door ging in Europa maar nu gebeurde het net nadat ik thuis met 3-0 van Atalanta had gewonnen in de EL kwartfinale. :(

Zo waar de eredivisie gewonnen met Ajax. Speelde het hele seizoen vrij degelijk en mag best tevreden zijn. Klopt het nou dat volgend jaar we niet eens direct voor de CL zijn gekwalificeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Phydomir op 22-11-2017 23:58 ]

• Deadsy
Phydomir schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:12:
Game hier nu al twee keer gecrashed doordat er precies op het moment dat je wisselt iemand geblesseerd raakt. In plaatst van de vorige sub dan te annuleren zit er ineens iemand op de bank die ook in het veld staat. Wedstrijd gaat dan door en na de teamtalk crasht de game. Eerste keer vond ik het niet heel erg omdat ik daardoor wel door ging in Europa maar nu gebeurde het net nadat ik thuis met 3-0 van Atalanta had gewonnen in de EL kwartfinale. :(

Zo waar de eredivisie gewonnen met Ajax. Speelde het hele seizoen vrij degelijk en mag best tevreden zijn. Klopt het nou dat volgend jaar we niet eens direct voor de CL zijn gekwalificeerd?
Klopt, de kampioen moet een voorronde spelen.
Ik heb het met Ajax zo goed gedaan dat Nederland 2 clubs direct naar de groepsfase mag sturen en eentje in de voorrondes.
Dus met een beetje moeite ben je daar snel vanaf en gaat de kampioen direct naar de groepsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hotfix 18.1.3 is uitgekomen. Release notes: https://community.sigames...ager-1813-hotfix-out-now/

Valt me wel op dat er dit jaar wel erg frequent patches uitkomen, waar het vorige jaren maar 2-4 patches waren zijn er binnen 2 weken na de release nu al 3 patches verschenen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
heb na 7 maanden eindelijk Sierhuis terug en waar ik bang voor was is gebeurd.
Alles bij hem is net iets minder, waar hij vorig jaar 1 op 1 liep is hij bij mijn 2 spitsen systeem nu bankzitter terwijl mijn 2e basis spits echt geen topper is, mijn 1e basis spits wel >:) .

Gelukkig andere spelers aanwezig die het team kunnen dragen maar is wel jammer. Ga wat knutselen in de tactiek en kijk of ik hem nog aan het draaien krijg maar denk dat dit exit zal betekenen komende zomer.

[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 24-11-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One Mike
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06-2020
Ook weer begonnen met FM. Gelijk met een persoonlijke challenge; alleen spelers van onder de 20 aankopen! Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Seizoen 2021/22 afgelopen en weer de CL gewonnen.
Sierhuis begon tegen het einde weer te scoren dus ik hoop dat dit zo blijft.

Nu even met Oranje naar het WK en ik ben er vrij positief over want met mijn verjonging hebben we een goed team.

ps. Wat is Chelsea slecht. Te veel spelers die net niet goed genoeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mijn tweede seizoen met Ajax ook weer kampioen geworden. Was nog spannend want twee wedstrijden voor het einde stond ik nog gelijk met FC Utrecht. Uiteindelijk met 80 punten kampioen geworden.
In de CL met 14 punten door een groep met CSKA, Barcelona en Bayern gekomen maar in de eerste knock out ronde verslagen door Harry Kane die 5x scoorde in 2 wedstrijden. Uit 3-0 verloren, thuis 2-2.

Ga sowieso nog een seizoen met Ajax doen en dan aan mijn long time save beginnen. Eens kijken welk team ik daar voor pakken om mee te beginnen. Wil een team wat niet op het hoogste niveau speelt maar ook niet helemaal onderaan. Een club waar je zonder druk kan beginnen en zo mij weg door Europa vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:57
Wat is t nut om meerdere competities te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAtech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-06 15:26
Iemand die hier toevallig Football Manager 2018 Touch op Android heeft gekocht?
Wat zijn de ervaringen?
Is ie in het Nederlands?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:20:
Seizoen 2021/22 afgelopen en weer de CL gewonnen.
Sierhuis begon tegen het einde weer te scoren dus ik hoop dat dit zo blijft.

Nu even met Oranje naar het WK en ik ben er vrij positief over want met mijn verjonging hebben we een goed team.

ps. Wat is Chelsea slecht. Te veel spelers die net niet goed genoeg zijn.
Binnen 5 seizoenen 2x de CL gewonnen met Ajax? Nice! Ik hoop binnen 5 seizoenen zicht te hebben op promotie naar de Premier League 8)
Na ff een dipje qua spelen doordat ik voor de 3e keer opnieuw ben begonnen met AFC Fylde (nogmaals dank @demo31051987 voor de Brexit fix en de instant result skin) heb ik de smaak weer te pakken.
Met nog 2 wedstrijden te gaan 1 punt achter op Hartlepool, die een slechter doelsaldo hebben dan ik en een gelijkwaardig programma. M'n belangrijkste spelers waren helaas precies op t verkeerde moment geblesseerd, maar zijn nu weer terug om in de laatste 2 wedstrijden in ieder geval 6 punten te behalen (hoop ik tenminste).
In de FA Cup de jackpot geloot, uit tegen de Spurs. Met een 1-0 verlies en 1.5m aan entreegelden naar huis. Boeiend dus dat we verloren ;)

Ik zag trouwens dat de FA cup wedstrijd van AFC Fylde aankomende vrijdag op BBC 2 live wordt uitgezonden, dus die wedstrijd ga ik uiteraard kijken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Na vorig seizoen halverwege 5e te staan, hebben we het seizoen afgesloten op een 3e plek. Het kampioenschap was absoluut haalbaar, maar door idioot veel doelpunten tegen in de laatste minuten zijn er teveel punten verloren gegaan aan gelijke spelen. Dit gebeurde eveneens in de strijd om promotie.

Maar een hoogtepunt was er wel: de beker van de Serie C weten binnen te slepen. Dit is verder helaas een vrij betekenisloze prijs.

Met alle spelers die veel stappen hebben gemaakt als eigen kern (niet huurspelers, ik kan al deze spelers aanbevelen vooral Nichetti, zelfs in top-flight misschien):
Simone Cortinovis, de talentvolle doelman.
Mario Ravasio, de grillige spits van vorig seizoen die nu soms in de spits stat als 10, maar dit seizoen vaker achter de spits staat als CAM. Door de meer aanvallende tactiek die ik in de start van dit seizoen hanteer.
Davide Mondonico, de jonge verdediger die vorig seizoen een basisplek veroverde.
Marco Nichetti, vorig seizoen en nu ook de rots in de branding als verdedigende middenvelder, misschien wel de beste eigen speler van de club.
En Riccardo Moreo, de beste spits van mijn team, die vorig seizoen helaas op een niet te annuleren uitleenbeurt was, maar nu toch al 7 goals in 10 wedstrijden heeft gemaakt.

Allen stukker beter geworden en kunnen in mijn ogen doorgroeien naar een redelijk tot goed Serie B niveau

Nu op een goede 2e plek, maar dit seizoen valt er geen genoegen te nemen met minder dan die eerste plek om zo de absolute promotie naar de Serie B veilig te stellen.

De middenvelder die erg gemist wordt is Melegoni, die nu gewoon een elftalspeler is van Atalanta. Die was veel te goed voor de Serie C.

Ik heb verder Moise Kean weten te huren van Juventus, ook te goed voor de Serie C, maar laat zich helaas te weinig zien, wat ervoor zorgt dat ik af en toe liever vertrouwen plaats in Luca Forte (huurspeler van Pescara). Die kan namelijk ook definitief overkomen en ken ik nog uit zijn tijd bij Varese.

Ik heb enkele gratis spelers binnengehaald die ik probeer om te trainen naar hun beste posities om zo meer eigen spelers te hebben om zo een beetje kapitaal binnen de club te creeeren, aangezien hoewel de meeste huurspelers wel langer dan 1 seizoen vastliggen ik denk dat teveel daarop leunen op de lange termijn niet slim zal zijn.

Vorig seizoen is het spitsen probleem opgelost overigens: Kuoko begon ze er opeens vanuit alle hoeken in te schieten. Liep over het hele seizoen een nette 1:2. Maar heeft nu weer moeite op gang te komen en Moreo niet. Voor mij hebben spitsen geen krediet, enkel degene die dat seizoen scoren. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
StrongArmLance schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:23:
Voor mij hebben spitsen geen krediet, enkel degene die dat seizoen scoren. Hoe doen jullie dat?
Precies hetzelfde ;)

Hier trouwens een episch einde van het seizoen. Ik moest zelf winnen, terwijl de nr 1 dat per se niet mocht.
Na 4 minuten zelf 1-0 achter door een waardeloze voorzet die, doordat ie tegen m'n verdediger aankomt, naar randje 16 rolt en er van daar af ingerost wordt. Goed, balen, maar nog 86 minuten te gaan.

Dan de gelijkmaker, echt briljant... De keeper van de tegenstander schiet de bal uit, mijn linksback neemt die bal op eigen helft in 1x op de pantoffel zonder dat de bal de grond geraakt heeft. Blijkt een briljante "pass" over de verdediging te zijn. Spits dus alleen op de keeper af en maakt de 1-1. Bizarre assist dus 8)
Ondertussen staat de concurrent bij rust 1-0 achter, maar maakt direct na de rust de 1-1. Oftewel ik sta weer 2e.
Mijn wedstrijd kabbelt voort, geen echte kansen, dus in de 80e minuut de tactiek omgegooid en va-banque gaan spelen. 2e spits erbij, een echte targetman, en alle ballen dus zonder nadenken naar voren. Helaas zonder merkbaar effect, ook dan wordt er geen kans gecreëerd (of in ieder geen "key moment"). Tot de 91e minuut... M'n centrale verdediger onderschept een pass en rost de bal naar voren, m'n trage spits hobbelt erachteraan en geeft een niet te missen voorzet op m'n rechtsbuiten. Aangezien de concurrent niet meer scoorde: Kampioen!!! *O* Op naar de League Two

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

StrongArmLance schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:23:
Voor mij hebben spitsen geen krediet, enkel degene die dat seizoen scoren. Hoe doen jullie dat?
Hangt er bij mij heel erg van af of we blijven winnen of niet.
Ik heb periodes dat mijn spits vrijwel niet scoort maar wel aan de lopende band assists binnentrekt omdat mijn Inside Forwards het overnemen. Zo heb ik regelmatig gehad dat mijn topscorer niet de spits was en mijn speler met de meeste assists niet mijn wingers/wingbacks waren.
Ik train mijn spitsen graag met de "moves into channels", "plays with back to goal" en "plays one-twos" PPMs.
Als zelfs de assists uitblijven mag nummer2 het gaan proberen en/of speel ik een tijdje strikerless door een ShadowStriker/Trequartista/Engance in het midden te plaatsen.

Hetzelfde met mijn verdediging. Heb ik een periode heel veel last van crosses dan gaan mijn wingbacks terug naar fullback en mijn middelste centrale verdediger (3man) naar een Libero of Anchorman afhankelijk van waar de persoon in kwestie beter in is.
Het "skelet" van de tactiek blijft altijd hetzelfde maar de invulling pas ik aan aan mijn spelers en/of hoe het gaat (die typische mid-season slump die er altijd is)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 12:51
Nu ik een MacBook 2017 heb kan ik FM goed spelen ;)
Vanavond eens bestellen, en beginnen met Feyenoord :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:03:
[...]

Binnen 5 seizoenen 2x de CL gewonnen met Ajax? Nice! Ik hoop binnen 5 seizoenen zicht te hebben op promotie naar de Premier League 8)
Met Ajax heb je een goed fundament voor succes op de korte termijn. Over een paar jaar ga ik waarschijnlijk ook naar een lagere divisie in Engeland of Duitsland.

Ik heb met Ajax ook de nodige mazzel gehad met een Sierhuis, Dingsdag en Jensen die gewoon in de jeugd rondlopen. En andere jeugdspelers die ik heb kunnen gebruiken.
Ook qua aankopen heb ik mazzel gehad.
Tielemans voor 4.7mln gehaald en hij is top en clubs bieden al 30mln.
Sturaro voor 9mln welke ook gewoon top is en dragend.
Podence die ik gratis haalde en direct basis stond.

Ook genoeg flops maar daar heb ik het liever niet over :X

Toen Sierhuis aan het begin van afgelopen seizoen een zware blessure kreeg raakte ik wel een beetje in paniek maar besloot geen vervanger te halen. Paar maanden ervoor had ik voor 19mln de transfer van Betti afgerond. Een 18 jarig talent welke ik besloot de kans te geven om Sierhuis te vervangen.

De eerste seizoenshelft was het matig maar vanaf december begon hij te knallen.
Deze zomer heb ik hem moeten verkopen, hij begon extreem irritant te doen (kwam diverse malen niet opdagen voor training of oefenpotjes). Hij vond een bod van 18mln meer dan genoeg etc.
Uiteindelijk verkocht voor 57mln. 35 en de rest in afbetaling en clausules die haalbaar zijn.

Er word nog getrokken aan Tielemans maar 30mln is te weinig.

En het is niet alleen maar succes.
Ben na een zeer slecht WK ontslagen door de KNVB. Had het pech dat een goal werd afgekeurd en ging niet door in de groepsfase.
Maar ik was er ook niet helemaal bij want ik was met andere dingen bezig, dom.
had ook meer moeten verjongen tijdens de kwalificatie want het ontbrak aan scorend vermogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50
Ik ben dit weekend ook met FM18 begonnen. Ik speel het al sinds CM 95/96, dus ook deze mocht niet ontbreken.
Als Feyenoorder natuurlijk meteen met Feyenoord begonnen, maar ik verwacht dat het een zwaar eerste seizoen gaat worden.

Ik hou er niet van om bij een team binnen te komen en meteen alles volledig om te gooien, al bood het beperkte transferbudget van €2.5 miljoen ook weinig andere keus. Dus het plan was om het team en de staf zo veel mogelijk bij elkaar te houden en in de winterstop, met inmiddels een half jaar ervaring, te bepalen welke richting we op gaan.
Voor een aantal spelers met een aflopend contract (Nelom en Kramer bv) zag ik geen toekomst, maar omdat ze met een waarde van 1.5-2 miljoen toch nog best wat geld waard zijn wilde ik de contracten met een jaar verlengen. Daarmee voorkom ik dat ze in de opbouw van mijn ploeg gratis de deur uitlopen en kunnen ze mij nog wat geld opleveren. Bij Nelom was dat geen probleem, bij Kramer wel. Daar ging de zaakwaarnemer moeilijk doen. Gelukkig kwam er een Serie B team langs dat de vraagprijs voor hem betaalde. Maar toen zat ik dus alleen nog maar met Jorgensen en de jeugd als spits, krap maar ik speel in een systeem met 1 spits dus zo lang Jorgensen fit blijft is er niks aan de hand.

Toch mijn scouting naar een bruikbare spits laten zoeken. Ze vonden in het Championship een Zweeds international van 21 (naam is mij even ontschoten, hij heeft nog niet gespeeld) die blijkbaar de goedkeuring van het bestuur kreeg, want die namen de onderhandelingen over en gingen met geld smijten. Ik had mijn 2e spits dus binnen. Op de dag van de deadline besluit het bestuur zich weer met een transfer te bemoeien. Chelsea komt met 15 miljoen voor Jorgensen en het bestuur besluit dat we dit niet kunnen weigeren. Financieel misschien een begrijpelijke beslissing maar sportief zeker niet. Jorgensen had met 2 goals al een belangrijk aandeel in de overwinning voor de Johan Cruijff Schaal en ook met 4 goals in de eerste 3 competitiewedstrijden was hij al verantwoordelijk voor onze 1e plek in de stand.

Vanavond ga ik weer verder. Hopelijk kan ik in de laatste uren voor de transferdeadline nog een 2e spits vinden en vind Utrecht een vervanger voor Ayoub. Daar ben ik nl rond mee, maar Utrecht wilde alleen onderhandelen als ze een clausule op mochten nemen waarmee Ayoub pas vrij gegeven werd als ze zelf een vervanger gevonden hadden.

En dan gaan we aan de CL beginnen, met Bayern, Porto en Liverpool verwacht ik alleen dat we niet verder dan 6 potjes groepsfase komen :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Richard117 schreef op maandag 27 november 2017 @ 18:05:

Vanavond ga ik weer verder. Hopelijk kan ik in de laatste uren voor de transferdeadline nog een 2e spits vinden en vind Utrecht een vervanger voor Ayoub. Daar ben ik nl rond mee, maar Utrecht wilde alleen onderhandelen als ze een clausule op mochten nemen waarmee Ayoub pas vrij gegeven werd als ze zelf een vervanger gevonden hadden.
Ik haat die constructie, in mijn geval vinden ze nooit een veranger ;(

Ik sta in de halve finale van de Coppa Italia tegen Venezia, waar de broer van mijn spits (denk ik, zelfde achternaam, beiden uit milaan) de spitspositie bestrijkt. Na het uitschakelen van AS Roma en Sassuolo verrassend de halve finale ingerold. Die clubs stelden wel beiden hun absolute C elftallen in, maar goed, je moet wel gebruik maken van die onderschatting natuurlijk. Sassuolo had overigens wel Berardi erin staan, die ik niet van scoren af kon houden, maar goed. Ik ben door deze diepe run de complete begroting aan het verdubbelen en sta fier op de eerste plek in de Serie C, prosperity is right around the corner for Albinoleffe ;)

[ Voor 29% gewijzigd door StrongArmLance op 27-11-2017 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 07:40
Ik ben er vorig weekend ook serieus aan begonnen. Zoals altijd start ik met Manchester United om de echte kneepjes van het spel door te krijgen en net zoals Richard gooi ik niet te veel om bij de start van mijn carrière. Dat kan ook moeilijk als ik de optie aanvink waarbij er geen transferbudget is bij het begin van het spel :+

Na een moeizaam begin (gelijkspel bij Newcastle en een zwaar 1-3 verlies bij Tottenham) heb ik ze dan toch op de rails gekregen. We zijn nu aan een hele mooie reeks bezig en zijn opgeklommen tot de eerste plaats. Ook in de CL ging het vlot en ook de eerste prijs is al binnen met de Europese supercup.

Mijn grote probleem is het tevreden houden van spelers. Ik werk graag met een vast team en ondanks dat ik regelmatig moet roteren door het zot drukke speelschema, zijn er toch heel was spelers ongelukkig. Vooral rechtsbuiten heb ik in een rare situatie gezeten: Mkhitaryan, mijn eerste keuze, viel eind september voor 5 maanden uit met een gebroken kuitbeen. Mata had ondertussen al laten weten dat hij te weinig speelde ondanks dat hij 2 basisplaatsen en 5 invalbeurten van minstens 30 minuten had gehad en zei op dat moment al dat hij zijn contract niet meer zal verlengen en op het einde van het seizoen gratis weggaat. Omdat Lingard ook al geblesseerd was, heb ik dus een tijdje moeten spelen met een speler die weggaat op het einde. Hij deed het ook nog eens heel goed, dus heb ik er nu wel spijt van dat hij weg zal gaan. Ik vind maar niet hoe ik hem kan overtuigen om te blijven.

De andere spelers die ook ontevreden zijn omwille van hun speeltijd zijn Young, Jones en Fellaini. Voor Young en Jones begrijp ik dat, ze hebben niet veel gespeeld, maar Fellaini heeft toch ook al aardig wat speelminuten op zijn teller staan... Smalling begint ook stilaan te klagen, maar die kan ik nog overtuigen om rustig verder te werken.

Gelukkig heeft het bestuur ondertussen al wat transfergeld opzij geschoven en ik heb voor volgend seizoen Dele Alli al kunnen vastleggen. Nu dat Fellaini ook weg zal gaan en Carrick waarschijnlijk zal stoppen, zit ik heel dun voor het middenveld voor volgend seizoen. Ik denk dat Blind zal opschuiven van doublure voor de linksachter naar de doublure voor de verdedigende mid.

Nog heel wat gepuzzel nodig voor volgend seizoen en dan zit dit seizoen er nog niet eens op 8)7

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Een fout wat ik heel veel mensen zie maken is dat ze aflopende contracten verlengen alleen maar om er nog iets aan te verdienen. Maar vergeet niet dat er vaak helemaal geen interesse is voor een speler, zeker niet als hij niet regelmatig speelt.
Als jij dus bijvoorbeeld het contract van Nelom gaat verlengen alleen maar om er 1M of iets meer aan te verdienen, en hij speelt niet en er is geen interesse kom je hem ook niet kwijt en kost het je dus eigenlijk alleen maar geld. Dit is een fout die ik zelf ook vaak maakte, en vaak genoeg zat ik 1 of zelfs 2 seizoenen met een zeurende speler die ik niet gebruik maar wel salaris moest betalen. Denk hier dus goed over na!

Wat betreft spelers tevreden houden heb ik zelf niet zoveel moeite mee. Als iemand begint te klagen en hij is ook daadwerkelijk goed genoeg voor het eerste, waarom laat je hem niet eens een paar wedstrijden beginnen? Een speler is veel gelukkiger als hij mag starten ipv dat hij mag meespelen de laatste 30minuten. Speelt hij een goede wedstrijd? Geef hem een complimentje en probeer hem af en toe te prijzen in de media. Maar je moet hier wel een beetje een balans in zien te vinden. Het is niet de bedoeling om te slijmerig over komen natuurlijk. Als een speler aan het zeuren is en ik vind hem niet goed genoeg voor een basisplaats, dan traint die maar lekker mee met het 2de elftal en probeer ik hem zo snel mogelijk te verkopen. Ik zeg dan ook meestal tegen mijn speler dat hij simpelweg niet goed genoeg is of niet goed presteert. Soms bieden de spelers zelfs excuses aan en hoor je ze niet meer klagen, afhankelijk weer natuurlijk van het gedrag van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ben het deels met je eens, alleen vind ik dat spelers soms wel erg onverwachts reageren. Daarbij speel ik graag met een vast centraal duo, de enige posities die ik echt nauwelijks rouleer. De eerste keeper zit bij wijze van spreke nog eerder op de bank. Als er dan een speler is met een matig wedstrijdritme, die gewoon wat minder is dan een van die twee, vind ik het moeilijk om hem een reeks wedstrijden te laten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
StrongArmLance schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 11:30:
Ben het deels met je eens, alleen vind ik dat spelers soms wel erg onverwachts reageren. Daarbij speel ik graag met een vast centraal duo, de enige posities die ik echt nauwelijks rouleer. De eerste keeper zit bij wijze van spreke nog eerder op de bank. Als er dan een speler is met een matig wedstrijdritme, die gewoon wat minder is dan een van die twee, vind ik het moeilijk om hem een reeks wedstrijden te laten spelen.
Tegen de mindere goden gewoon je spelers opstellen die wat minder zijn.
Zo houden ze ritme en blijven ze tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:50
StrongArmLance schreef op maandag 27 november 2017 @ 19:57:
[...]

Ik haat die constructie, in mijn geval vinden ze nooit een veranger ;(
Je had gelijk, geen vervanger gevonden dus de deal voor Ayoub is afgeketst.

Even een vervolg op mijn post van gisteren.

Om de stress van de transfer deadline nog wat groter te maken, heeft mijn bestuur in de onderhandelingen blijkbaar besloten om mijn Zweedse aankoop (Gustav Engvall blijkt hij te heten) pas in de winterstop te laten komen, dus ik zou de maanden september t/m december zonder spits zitten |:(
Letterlijk in het laatste uur voor de deadline in het 2e van Wolfsburg nog een 18 jarige, snelle en kopsterke Nigeriaanse Spits met een neusje voor de goal kunnen vinden: Victor Osimhen.
Pers en fans in zowel Duitsland als Nederland kwamen van het lachen niet meer bij en waren van mening dat ik veel te veel voor hem betaald heb en dat het niks zou worden.
Gelukkig is het lachen ze na 2 wedstrijden wel vergaan, hij kwam terug van een blessure en was daardoor nog niet wedstrijdfit. Tegen Vitesse kon hij dus maximaal 30 minuten spelen. In die 30 minuten was hij meteen goed voor 2 goals. Vervolgens was het tijd voor de eerste wedstrijd in de Champions League, thuis tegen Liverpool. Osimhen kon inmiddels 75 minuten spelen, dus alleen het laatste stuk van de wedstrijd hoefde ik een spits uit de jeugd op te stellen. Gelukkig kon ik dat risico nemen, want Osimhen maakte 2 goals tegen Liverpool en had een assist waardoor we Liverpool na 90 minuten met 4-1 weg gecounterd hadden. Osimhen heeft letterlijk met 1 wedstrijd de helft van zijn transfersom terug verdiend _/-\o_
Porto-Bayern werd 1-1, dus voorlopig sta ik bovenaan in de Champions League.

Zo zie ik de toekomst toch weer wat zonniger in.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Sleeon schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:15:
[...]

Tegen de mindere goden gewoon je spelers opstellen die wat minder zijn.
Zo houden ze ritme en blijven ze tevreden.
Aye, altijd ervoor zorgen dat er wel nog een goede kern staat etc.
Bij normale wedstrijden pas ik de beste 11 altijd iets aan zodat iedereen aan spelen toekomt maar ik verander niet te veel, 2 of 3 posities.
Ik kijk regelmatig vooruit en roteer wanneer ik tegen zwakke ploegen speel en geef dan de iets vermoeide spelers rust zodat ze voor de top wedstrijden fit zijn.

Is natuurlijk het lekkerste wanneer je pakweg 15 top spelers hebt voor de basis.

Moet nu tegen Atletico Madrid, wedstrijd gaat nergens om want ik heb me al gekwalificeerd maar wil toch winnen.
Geef dus tegen RKC diverse spelers rust, winnen we toch nog met 10-0 >:)
Ondanks dat ik Betti liet gaan draait het gewoon top. Kleine kans dat ik in de winter diverse aanbiedingen krijg die ik gewoon niet kan weigeren, kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Deadsy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:47:
[...]

Aye, altijd ervoor zorgen dat er wel nog een goede kern staat etc.
Bij normale wedstrijden pas ik de beste 11 altijd iets aan zodat iedereen aan spelen toekomt maar ik verander niet te veel, 2 of 3 posities.
Ik kijk regelmatig vooruit en roteer wanneer ik tegen zwakke ploegen speel en geef dan de iets vermoeide spelers rust zodat ze voor de top wedstrijden fit zijn.

Is natuurlijk het lekkerste wanneer je pakweg 15 top spelers hebt voor de basis.

Moet nu tegen Atletico Madrid, wedstrijd gaat nergens om want ik heb me al gekwalificeerd maar wil toch winnen.
Geef dus tegen RKC diverse spelers rust, winnen we toch nog met 10-0 >:)
Ondanks dat ik Betti liet gaan draait het gewoon top. Kleine kans dat ik in de winter diverse aanbiedingen krijg die ik gewoon niet kan weigeren, kijken hoe dat gaat.
Doe ik dus ook, vandaar dat Mata op de eerste 8 wedstrijden 330 minuten gespeeld had, maar dat was dus al te weinig en voldoende om onmiddellijk te zeggen dat hij zijn contract niet meer zal verlengen. Dit was in september, lijkt me toch iets te vroeg om onmiddellijk die bom te gooien?

De selectie van MU is natuurlijk ontzettend breed. Jones speelt bijvoorbeeld bijna niet, Bailly, Lindelöf, Smalling en Rojo gaan hem voor in de rotatie voor de 2 plaatsen in de centrale verdediging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ThiJor schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 16:00:
[...]

Doe ik dus ook, vandaar dat Mata op de eerste 8 wedstrijden 330 minuten gespeeld had, maar dat was dus al te weinig en voldoende om onmiddellijk te zeggen dat hij zijn contract niet meer zal verlengen. Dit was in september, lijkt me toch iets te vroeg om onmiddellijk die bom te gooien?

De selectie van MU is natuurlijk ontzettend breed. Jones speelt bijvoorbeeld bijna niet, Bailly, Lindelöf, Smalling en Rojo gaan hem voor in de rotatie voor de 2 plaatsen in de centrale verdediging.
Zal gewoon een onzichtbare stat zijn die bepaald hoe snel spelers zeuren.
Bij mij klagen 2 spelers dat ze naar Monaco willen, want dan spelen ze in een beter team :X
Dit was dus na de 2e opeenvolgende CL winst.

Atletico met 5-0 aan de kant gezet, niet omdat het moet maar omdat het kan.
De titel hebben we begin december al zo goed als binnen. Enige wat belangrijk is is de 3e CL winst.
Als ik die win ga ik misschien eens rond kijken naar 3e divisie Duitsland.

[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 28-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Richard117 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 12:49:
[...]

Je had gelijk, geen vervanger gevonden dus de deal voor Ayoub is afgeketst.

Even een vervolg op mijn post van gisteren.

Zo zie ik de toekomst toch weer wat zonniger in.
Altijd ;(

Over zonnige toekomst gesproken: de bekerfinale gewonnen van Udinese! Na strafschoppen. Nu moet ik de Europa League in, niets te zoeken natuurlijk als kersverse Serie B deelnemer. Maar goed, het zorgde voor een transferbudget van maar liefst 5(!) miljoen. Dus op de deadline dag dan eindelijk 2 spelers gekocht, hiervoor enkel 3 spelers transfervrij gehaald en veel jeugd laten doorstromen met de hulp van een groot aantal huurspelers.

De nieuwe aankopen zijn:
Luca Valzania! De centrale middenvelder met onmiskenbaar talent wat er nog niet uitgekomen is, maar goed genoeg is voor een basisplek in mijn team.
Brighton Labeau.. Treurige aankoop, eigenlijk. Dom van mij geweest, maar de stress van deadline dag... 8 ton voor betaald en een salaris van 4k per week. Kan op zijn 23-jarige leeftijd uiteraard nog beter worden, maar eigenlijk niet zo blij mee. Ik haalde hem omdat ik mijn eerste spits van vorig seizoen nog niet geschikt vond voor de Serie B (andere club wel, daar speelt hij nu op huurbasis), dus heb ik Sadiq Umar gehaald op huurbasis, met optie tot koop van 1,5 miljoen. Maar door twijfels of hij de overstap uiteindelijk wel zou willen maken, wilde ik én een back-up én kapitaal creeeren. Wat leidde tot een matige beslissing. Scoorde wel direct de openingsgoal bij zijn debuut, maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Ik heb hem gehaald vanwege zijn redelijke anticipatie en zeer goede versnelling, dus hopelijk heb ik gewoon een doelpuntenmaker gehaald, scoorde in de 2 seizoenen hiervoor redelijk.

Ook nog Rodney Kongolo transfervrij binnengehaald, zat erg dicht tegen het eerste team aan, maar ik vond speeltijd cruciaal, dus speelt hij nu op huurbasis in de League 1.

[ Voor 10% gewijzigd door StrongArmLance op 28-11-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Klote thuisfluiters.
Speel uit tegen AZ en na een half uur sta ik met nog maar 9 man op het veld. 6 gele kaarten in een half uur.
Maar we waren nog steeds de betere partij dus moest AZ nog een penal krijgen.

Uiteindelijk 2-1 puur door de scheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat is wel zuur ja.

Nu halverwege mijn 3e seizoen met Ajax. Beker competities zijn ruk. Volledig uitgeschakeld in Europa in een groep met Juventus, Stuttgart en Benfica. In de 3e ronde beker uit van NEC verloren. In de competitie gaat het wel lekker. 17 gespeeld, 13 gewonnen, 4 gelijk. 6 Punten los van Feyenoord en een wedstrijd minder gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Phydomir schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 21:24:
Dat is wel zuur ja.

Nu halverwege mijn 3e seizoen met Ajax. Beker competities zijn ruk. Volledig uitgeschakeld in Europa in een groep met Juventus, Stuttgart en Benfica. In de 3e ronde beker uit van NEC verloren. In de competitie gaat het wel lekker. 17 gespeeld, 13 gewonnen, 4 gelijk. 6 Punten los van Feyenoord en een wedstrijd minder gespeeld.
Had dit seizoen hetzelfde in de beker. We gingen super en opeens worden we in de beker met 5-1 afgemaakt.
Mja 3e div Duitsland word einde van het seizoen toegevoegd en dan ga ik een club uit zoeken.

Zal het jammer vinden want mijn opvolger zal het wel allemaal kapot maken. Spelers voor te weinig verkopen, veel geld uitgeven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Deadsy schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:15:
[...]

Zal het jammer vinden want mijn opvolger zal het wel allemaal kapot maken. Spelers voor te weinig verkopen, veel geld uitgeven etc.
Het is mooi als je dan je oude club in verval tegenkomt en laat weten wat ze missen toen ze je dat absurd hoge salaris niet aanboden.

Wat mij opvalt is dat vele clubs zich elke FM weer hetzelfde gedragen. AS Roma is waar talenten warenhuis met een overvolle selectie die ze na hun contract allemaal gratis laten gaan, terwijl ze absoluut goed genoeg gaan zijn, maar ze er zo matig mee omgaan. Nu ligt dat niet gek ver van de werkelijkheid, maar ik zou graag wat meer unieks zien bij andere clubs qua upper management style.

Edit: net als hierboven, uit compleet genaaid door de scheids. 2 directe rode kaarten in tien minuten tegen BMG. :(

[ Voor 7% gewijzigd door StrongArmLance op 29-11-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik weet nog niet of ik opstap of iets ga eisen.

Nog 1 wedstrijd en het is over. Dit seizoen alleen de supercup, Eredivisie en wereldbeker gewonnen.
In de CL dankzij uitgoals verloren van United, we hadden wat blessures en diverse spelers waren nog niet op het gehoopte niveau. Kan gebeuren.

Ik gok dat ze v Basten als mijn vervanger halen. Dat hij Krsic (de beste speler) voor minder dan 30mln laat gaan. Dat hij een vervanger haalt voor Sierhuis (mijn meest efficiente spits) en 100mln uitgeeft in de zomer.

edit:
Ben opgestapt.
heb al 2 gesprekken achter de rug met Bilbao en Juve. Juve klopte aan nadat Conte naar Barca vertrok.
Maar ik wil naar Duitsland, maar wat rondkijken kan geen kwaad.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 29-11-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

3e Seizoen zit erop. Meest dominate seizoen tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H2rmnw7.png

Nu even kijken wat ik ga doen. Ik kan doorgaan met Ajax, kijken of ik het 4e seizoen wel wat potten kan breken in Europa. Binnen deze save verder gaan met een ander team of beginnen aan mijn semi-journeymen.
Zat er aan te denken om te beginnen met Elgin City FC in de Schotse 4e divisie en zo mijn weg naar de top te beklimmen.

• Deadsy
Gaat nog moeilijk worden een baan te vinden.
De eerste twee clubs hebben iemand anders genomen, en daar moest ik zelf achter komen.

Inter en Juve wilden mij wel.

• NLoldebroek
Inmiddels de eerste 30 uur erop zitten.
Ben nog maar in januari, van het eerste seizoen. :7

Ben met Ajax bezig, om de game te leren kennen.

* Competitie:
Nummer 1, met minimale voorsprong op Feyenoord.
* Beker:
Straks in de halve finale, thuis tegen Feyenoord.
* Championship League:
Verrassend door, groep was; Barcelona, Benfica en RB Leipzig.
Straks in de achtste finale tegen Shaktar, niet slecht geloot, daarin zijn zeker mogelijkheden.

Het staat er nu nog overal goed voor, maar uit eerdere ervaringen, kan dat soms helaas heel snel omslaan en heb je zelfs uiteindelijk helemaal niets.

Transfers in/uit:
CV;
De Ligt, is in de winter naar Arsenal gegaan €25 miljoen + 40% opbrengst bij volgende transfer, hij was helaas vanaf amper het begin, al onhoudbaar.
Gelijk 2 weliswaar dure CV's, maar waardige vervangers gehaald, met doorgroei mogelijkheden.
DM;
Alvast een nieuwe talentvolle doelman voor de toekomst gehaald, voor na het Onane tijdperk.
Overig;
De rest is gelukkig met moeite, toch gebleven.
Dat gaat aankomende zomer, een stuk moeilijker worden.

Toekomstige transfers:
Ziyech (CAM) en Dolberg (SP), zijn echt al te goed en zullen snel steeds minder houdbaar worden.
Mogelijk Kluivert (AML) ook al, die ontwikkeld zich ook snel.
Dus alvast zoeken naar: CAM / AML / SP.
Zodra er een goed bod is, druk ik hem in de wacht en trek eerst, het liefst minimaal een gelijkwaardige vervanger aan, voor stuk minder geld.
Daarna 2 tevreden partijen.

Tactiek:
CAM, Alles draait om Ziyech, hij is de beste speler.
SP, Dolberg is ook overduidelijk.
AMR + AML, Neres en Kluivert.
Daarna de overige plekken invullen.

• GluonC
Als een speler ontevreden is omdat hij na een andere club kan gaan, verkoop ik hem meestal niet, vooral niet als ik weet hoe goed hij kan/gaat worden en hoeveel meer ik eraan kan verdienen. Meestal is er na een aantal maanden toch geen interesse meer en zijn ze weer tevreden. Als ze weer tevreden zijn snel contract verlengen en je hebt er weer jaren plezier mee. Met FM2018 moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een ontevreden speler wel sneller verkoop als voorheen. Dus weet niet hoe dat dit jaar Is, maar mijn ervaring is dat een ontevreden speler, nooit heel lang ontevreden blijft zolang je hem laat spelen.

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ik heb met Ajax vrij veel gehad dat ze eerst naar me toe kwamen dat ze weg wilde omdat er interesse zou zijn, maar er nog geen bod was. Dan kan je als optie kiezen dat het geen zin heeft om het er over te hebben en dat we verder praten als er een bod is. Werkt vrij goed.

Je weet dat je met Ajax een aantal spelers niet kan behouden. Heb net na mijn 3e seizoen Dolberg wel moeten verkopen. In het 3e seizoen topscorer van de Eredivisie geworden met 25 doelpunten dus heeft het ook wel verdient. 40M direct en 10M het komende jaar en nog wat kleingeld. Dus qua inkomsten mag ik niet klagen.

Nadat ik gisteren had gepost dat ik ergens anders mee verder wild kreeg ik de mogelijk om het U23 Nederlands elftal te coachen die nu op de Olypische spelen gaan mee doen. Denk dat ik nog even verder speel met deze save. Ook ondertussen eens kijken wat ik qua spitsen ga doen. Ik speel maar met één spits en heb Sierhuis en Cassierra nog die beide met vlagen niet onder deden voor Dolberg. Wellicht dat nu het seizoen is dat een van die twee gaat uitgroeien tot een nieuwe Dolberg.
Heb eerder al van der Beek verkocht maar ik zag dat die nu ook al weer verhuurd werd, misschien eens kijken of ik die terug kan huren. Van alle talenten die zijn verkocht (Kluivert, de Ligt, van der Beek en Neres) komt haast niemand echt aan spelen toe bij zijn nieuwe club. Toch zonde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Mijn kampioenschap in de Serie B hangt aan een zijden draadje. Na een estafette race met Cagliari, hadden wij ons met een goed aantal punten verschil na een goede reeks aardig genesteld op de eerste plek. Direct daarna, in een drukke periode, 4 serie B wedstrijden achter elkaar verloren tegen middenmoters en een enkele degradatie kanditaat. (over alle competities 6 wedstrijden geen overwinning gepakt) Daarna het zooitje omgegooid, keeper vervangen en een andere organisatie neergezet en weer terug in de race met 4 achtereenvolgende overwinningen. Afgelopen 2 wedstrijden tegen de nummer de nummer 21 en de nummer 13 dan weer kansloos verloren. Maar net tegen de nummer 4 Parma een hard bevochten overwinning gehaald en nu op 1 punt achterstand op Cagliari met nog 7 wedstrijden te gaan.
In de wedstrijd tegen Cagliari helaas 4 sleutelspelers geblesseerd geraakt, heb toen 3 wissels moeten gebruiken in de eerste helft. In de week daarvoor ook 7 blessures gepakt in trainingen... Gelukkig vooral gespannen spieren dus korte blessures.

Het belangrijkste is dat ik met een sterk middenveld alles win en ik eindelijk de succesformule heb uitgevonden: zonder Inter-huurling Xian Emmers ('eigenwijs' als ik ben probeerde ik eigen spelers voorrang te verlenen boven huurlingen) aangevuld met Valzania en Nichetti als VM wordt het niets. Hopen dat die allemaal fit blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
Ik ben na enig prutsen en wennen aan de nieuwe game een kleine anderhalve week geleden ook maar eens een nieuwe (hopelijk) langdurige save gestart. Hieronder een korte samenvatting

Seizoen 1 - 2017/2018
Ik ben werkloos (maar wel met een degelijke reputatie) gestart en werd rond de kerst benaderd door de buren de Graafschap en Vitesse. Aangezien ik een ambitieuze trainer ben en bij Vitesse net wat meer mogelijkheden zie dan bij de Graafschap (qua uitdaging natuurlijk omgekeerd, maar he laten we lekker beginnen), heb ik gekozen voor Vitesse.

De selectie was eigenlijk hetzelfde als bij aanvang van het seizoen, echter liep het totaal niet en vonden ze zichzelf terug op een 12e plaats. Zelf heb ik behalve de tactiek implementeren en de juiste poppetjes op de juiste positie zetten weinig meer gedaan. Na enige onwennigheid in het begin begon het vrij vlot te lopen en zijn we uiteindelijk 3e achter Feyenoord en PSV geworden. In de beker waren we al uitgeschakeld toen ik binnen kwam. Voorronde Europa League dus! Verder was er een persoonlijk succesje voor Matavz die met 27 goals topscorer van de eredivisie werd.

In de zomer was het een ware trainerstombola met wisselingen bij onder andere Real Madrid, Barcelona, Chelsea, Valencia, Inter Milan, Olympique Marseille en Ajax. De twee laatstgenoemden melden zich ook bij mij, waarna ik wel op gesprek ben geweest, maar het uiteindelijk niet ben geworden. Kortom; we blijven in Arnhem.

Vanavond verder spelen in seizoen 2 :)

• afca020
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-05 18:57

afca020

X X X

Inmiddels ook maar FM18 aangeschaft, op naar een nieuw jaar aan verslaving. Ben overigens in het bezit van twee exemplaren, als iemand er nog eentje nodig heeft hoor ik het graag.

• Deadsy
Eind juli gesolliciteerd op een baan, halverwege oktober de uitnodiging voor een gesprek.
Waarschijnlijk omdat ze verkiezingen hadden. Waardoor er in de tijd geen mensen zijn aangenomen.

Moet nu tot de winter wachten om verse spelers erbij te halen, voordeel is dat dit niet lang meer duurt.

Mja ik zit nu bij MSV Duisburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Afbeeldingslocatie: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1216861484
Wat een wedstrijd, tot de laatste minuut op het puntje van mijn stoel gezeten. Nog 1 wedstrijd te gaan, maar de play-offs voor Europees voetbal is binnen :*)

[ Voor 17% gewijzigd door GluonC op 30-11-2017 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
Ik heb in mijn eerste seizoen de triple kunnen pakken, hoewel het in de FA Cup en de Champions League op penalties aan kwam. (ik weet het, met Manchester United is dat niet dé prestatie van dit topic, na nog een tweetal seizoenen schakel ik over op een meer uitdagend spel)

Nu, een aantal spelers zijn al weg: Carrick en Ibrahimovic zijn op pensioen, Young, Fellaini en Mata hun contract liep af en Romero is richting Augsburg vertrokken. De gecombineerde loonmassa van die vertrekkers is alleen al goed voor bijna €750k per week 8)7 Dat schiep wel heel wat gaten in mijn selectie, vooral centraal op het middenveld. Zijn ons daarom komen versterken:
Dele Alli, Raphaël Guerreiro, Manuel Locatelli en Alexis Sanchez

Guerrero zal op linksback spelen waarbij Blind doublure zal zijn voor Matic voor verdedigend middenveld. Alli zal in rotatie met Pogba en Herrera gebruikt worden voor de 2 meer aanvallende posities op het centrale middenveld met Locatelli als extra, jonge, backup en Sanchez kan ik op beide flanken gebruiken. Ibra wordt niet vervangen omdat ik met Rashford en Martial al 2 jongere spelers heb die ook in de spits uit de voeten kunnen. Sanchez kan daar eventueel ook inspringen indien nodig, naast eerste keuze Lukaku.

Vanachter ben ik er nog niet helemaal uit. Mijn eerste keuze achterlinie staat wel vast met Valencia, Lindelöf, Bailly en Shaw/Guerrero, maar daarachter zit ik met wat twijfels. Darmian als backup voor Valencia is eigenlijk niet goed genoeg, maar ik vind niemand op de markt die prijs/kwaliteit beter is en er komt ook niet echt iemand aan uit de jeugd. Voor centraal achteraan heb ik, naast het vast paar, Jones, Smalling, Rojo, Tuanzebe en Fosu-Mensah. Dat zijn in totaal dus 7 spelers voor 2 posities. Jones wilt weg en staat ook te koop, maar niemand hapt voorlopig. Smalling is ook al slecht gezind. Rojo is vorig jaar heel goed teruggekomen uit een zware blessure en heeft als voordeel dat hij eventueel ook op linksachter kan spelen. Echter wil ik ook Tuanzebe en zeker Fosu-Mensah laten spelen omdat ze heel veel potentieel hebben. Ik kan dus alleen maar uitlenen zeker? En dan een paar van die mindere goden hun contract laten aflopen omdat ik ze toch niet verkocht krijg.

Ik ben wel tevreden over het eerste seizoen en de transfers voorlopig. Ik heb de totale loonmassa en de selectie wat kunnen afbouwen terwijl we er kwalitatief gezien op vooruit zijn gegaan (Alli in plaats van Fellaini, Guerreiro in plaats van Shaw/Blind). Ik heb wel spijt dat Mata is vertrokken, maar met Sanchez heb ik een gratis alternatief die minstens evenwaardig is, zij het met andere kwaliteiten. Ik ben benieuwd of ik de triple kan herhalen, ik heb de indruk dat de concurrenten ook niet stilgezeten hebben...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Betreffende spelers die niet aan spelen toe komen.

Ik had Dolberg verkocht aan psg. Ben me niet zeker voor hoeveel maar ik dacht iets minder dan 50mln.

Hij is twee jaar lang bankzitter geweest en is toen voor 66mln en nog eens 33mln aan clausules vertrokken.
Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Nog een paar wedstrijden te gaan maar de promotie naar de 2e liga met Duisburg is zo goed als binnen.
Jammer genoeg geen kampioen maar Karlsruhe had echt een paar absurd goede spelers weten te huren.

De bonus voor de eindpositie is om te janken, of we start geld krijgen in de 2e liga weet ik niet.
Dus ik denk dat ik afhankelijk ben van huren en gratis spelers. Hoop binnen twee seizoenen in de 1e liga te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 27 november 2017 @ 00:03:
Ik zag trouwens dat de FA cup wedstrijd van AFC Fylde aankomende vrijdag op BBC 2 live wordt uitgezonden, dus die wedstrijd ga ik uiteraard kijken 8)
Correctie, die wedstrijd ga ik uiteraard helemaal vergeten en dus missen :(
Maar ze hebben een replay verdiend, wie weet dat die ook weer uitgezonden wordt ;)

Worden jullie trouwens ook helemaal schijtziek van die 100.000 scouting meetings met steeds weer dezelfde spelers? Is daar iets aan te doen? Ik had ingesteld dat ik alleen nog spelers met 90+ recommendation wil zien, maar dan komen er nog steeds allerlei andere prut spelers voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Na vier seizoenen met Ajax waarin ik 4 keer kampioen ben geworden en twee keer de JC schaal heb gewonnen is het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik heb mijn ontslag genomen en na een korte tijd zonder werk een baan aangeboden gekregen bij Valancia. Mooie stap lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 14:56

Vos

AFCA

toolkist schreef op zondag 3 december 2017 @ 11:40:
[...]

Worden jullie trouwens ook helemaal schijtziek van die 100.000 scouting meetings met steeds weer dezelfde spelers? Is daar iets aan te doen? Ik had ingesteld dat ik alleen nog spelers met 90+ recommendation wil zien, maar dan komen er nog steeds allerlei andere prut spelers voorbij
Ik meen dat ze iets gefixt hadden in de laatste patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Laatst online: 10-06 15:49
Ben een carriere begonnen bij Gloucester, een semi-profclub in Engeland op het zesde niveau. De ambitie is om er een topclub van te maken.

Mijn doelstelling is om niet te degraderen, maar na 21 wedstrijden sta ik bovenaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q5ePzBNWl1ILW6eYsH8w6jn6/thumb.png
En dit is mijn topspits. Ik vind het zo grappig dat op dit niveau de spelers relatief gezien zo slecht zijn. Ze hoeven maar 1 goede eigenschap te hebben en zijn in potentie een topspeler.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VyVTrYdbc9gdSF0XHLbJEnvb/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:48:
[...]

Ik meen dat ze iets gefixt hadden in de laatste patch.
Vind het nog steeds vrij slecht en irritant.

Ben nu bezig met de voorbereiding op mijn 2e seizoen met Duisburg.
De hoop is dat we direct door promoveren naar de 1e liga maar de kans hierop is klein.
Het financiële gat tussen mij en de rest van de divisie is gigantisch. Mijn salaris budget is 150k p/w en 700k transfer.
Aangezien je in de 2e liga al een vrij leuk bedrag krijgt voor je positie aan het einde van het seizoen hebben de andere clubs een veelvoud van mijn budget.

Aan het begin dacht ik dat ik wel een leuk team bij elkaar zou krijgen maar na de zoveelste afzegging zie ik het somber in.
Tenzij ik nog wat verassingen kan halen ziet het er naar uit dat we tegen degradatie moeten vechten.

Nu nog een GK, DC, DL, AMR en St vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Slabbysl schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:29:
Ben een carriere begonnen bij Gloucester, een semi-profclub in Engeland op het zesde niveau. De ambitie is om er een topclub van te maken.

Mijn doelstelling is om niet te degraderen, maar na 21 wedstrijden sta ik bovenaan.
[afbeelding]
En dit is mijn topspits. Ik vind het zo grappig dat op dit niveau de spelers relatief gezien zo slecht zijn. Ze hoeven maar 1 goede eigenschap te hebben en zijn in potentie een topspeler.
[afbeelding]
Leuk, familie van me woont vlakbij Gloucester.
In de lagere regionen is het inderdaad veel belangrijker om bijvoorbeeld een hele snelle speler te hebben, dan 1 die van alles een beetje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:57
In welke formatie spelen jullie met Ajax? Ziyech speelt op linker aanvallende middenvelder, maar daar krijgt hij niet alle punten voor die positie.

Kijk: https://imgur.com/a/bF6qY

En weten jullie nog goede jonge talenten die ik kan contracteren?

[ Voor 47% gewijzigd door hotymoty op 03-12-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Luca Valzania in het begin van dit seizoen mijn aanvoerder gemaakt. Hij was al een van de toonaangevende invloeden in het team en een van de beste spelers. Hij is nu de absolute leider in het elftal, speelt bijna nooit een slechte wedstrijd en de rest van het team kijkt tegen hem op.

Een andere middenvelder Assane Gnoukouri wilde een nieuw contract, wat ik hem vanwege de financien uiteindelijk niet kon aanbieden: ontevredenheid was het gevolg. Voor het eerst in FM voor mij ooit, was mijn aanvoerder in staat de speler te overtuigen om niet te zeuren en ook te blijven zonder nieuw contract. Er is veel kritiek op het nieuwe dynamiek stelsel, maar ik heb er niet zoveel problemen mee.

Nu in de Serie A overigens 32 punten uit 27 wedstrijden, maar lijfsbehoud is nog alles behalve zeker. Roma had in gesprek met mij willen gaan enkele weken geleden, maar dat is niet gebeurd. Dat had ik ook een moeilijke keuze gevonden.

Edit: HOPPA!! Valzania maakte net de 90-minute winner tegen Juve!!! 1-0! <3 this guy

[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 03-12-2017 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
Leuk om te lezen dat er wat meer animo lijkt voor de game dan afgelopen jaar, in dit topic althans. Genieten om alle verhalen te lezen! Keep it up!

Zelf ben ik halverwege het tweede seizoen met Vitesse en eigenlijk aan het wachten tot ik ontslagen wordt. Heb al van alles geprobeerd en het voetbal is op zich wel prima alleen scoren we te weinig en pakken we dus veel te weinig punten. Hopelijk kunnen we het tij keren in de tweede helft, al zullen we onze doelstellingen niet meer gaan halen.

Grappige bijkomstigheid: afgelopen zomer benaderde Ajax me om Keizer op te volgen, maar viel de keus uiteindelijk op Rutten, welke een betere keus zou zijn. Nou; hij heeft het letterlijk 11 competitiewedstrijden volgehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Jaap. schreef op zondag 3 december 2017 @ 23:31:

Zelf ben ik halverwege het tweede seizoen met Vitesse en eigenlijk aan het wachten tot ik ontslagen wordt. Heb al van alles geprobeerd en het voetbal is op zich wel prima alleen scoren we te weinig en pakken we dus veel te weinig punten. Hopelijk kunnen we het tij keren in de tweede helft, al zullen we onze doelstellingen niet meer gaan halen.
Welke opstelling speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik gebruik een 4231 met een cam en dat ging vorig seizoen als een trein. Nu loopt het niet zo lekker en ben dus van plan te switchen naar een verdedigendere variant met een vm. Ben zelf echter niet zo’n ster met tactieken dus ga morgen even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Jaap. schreef op maandag 4 december 2017 @ 00:07:
Ik gebruik een 4231 met een cam en dat ging vorig seizoen als een trein. Nu loopt het niet zo lekker en ben dus van plan te switchen naar een verdedigendere variant met een vm. Ben zelf echter niet zo’n ster met tactieken dus ga morgen even zoeken :)
Ahh oke, nou als je niet zoveel doelpunten tegen krijgt hoeft er niet per sé een VM in. Ik speel vooral in de opstelling waar jij aan denkt. Dan is een goede rolverdeling en een goed samenspelend trio van cruciaal belang.

Ik heb een goede aanvallende middenvelder, maar die opstelling heb ik nog niet aan het werk gekregen. Het lukt me niet mijn CAM dan positief in het spel te betrekken. Wat ik deed als het slecht ging was terug naar een 4-4-2. Als je 2 spitsen dan lekker samenspelen en redelijke aanvoer van de vleugels hebt kan je gewoon een muur neerzetten op het middenveld en toch aardig wat goals maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
Ah, kon me gisteren niet inhouden, en toch maar FM2018 gekocht! Laatste versie die ik gespeeld heb is 2015, dus best wat dingetjes die nu anders zijn. Zit nou nog te twijfelen over de club... een aantal opties:

-zelf met een lage divisie club beginnen
-zelf een club starten
-Vitesse onder mijn hoede nemen
-werkloos beginnen en kijken waar ik terecht kom...

ik twijfel! wil niet op 'n te hoog niveau beginnen, om even rustig aan het spel te kunnen wennen :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:24
Eindelijk de custom reclameborden aan de praat gekregen. :)
Was voor FM 2018 nog een uitdaging want de implementatie is veranderd.
Maar middels deze download werkt het gelukkig weer. :)

https://sortitoutsi.net/f...fm18-adboard-patch?page=1

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vind t knap hoe snel jullie door de seizoenen vliegen. Ik heb gisteren net 5 wedstrijden gespeeld ofzo, wel deels de schuld van Diablo 3 ;) Eens kijken of ik vanavond het seizoen af kan maken. Zit nu ergens in november dus wordt wel aanpoten.

Ben eens "helemaal los" gegaan en heb Steven Caulker gehaald, centrale verdediger die met QPR en volgens mij de Spurs nog in de Premier League heeft gespeeld. Kon em transfervrij ophalen, hij verdient nu wel 2x (3.3k per week ofzo) zoveel als m'n 2e beste verdiener. Maar goed hij heeft 4.5 ster als current ability en is pas 26 ofzo dus kan nog wel een tijdje mee.
In de competitie gaat het lekker, draai steeds mee in de top en aangezien de top 3 rechtstreeks promoveert is dat nu ook direct m'n doel.
M'n rechtsbuiten (James Hardy) blijft maar scoren en nu heb ik op linksbuiten ook een erg leuke speler rondlopen (Bobby Adekanye). Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik die 2 na dit seizoen nog kan houden, die moeten toch een keer weggekocht gaan worden. Volgens mij moeten ze beiden makkelijk meekunnen in de onderste helft van de Championship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Bij mij gaat het ook niet supersnel. Te veel micromanagen vermoed ik :)

Ik zit halverwege het 2de seizoen en het is minder dominant dan vorig seizoen. Ik merk nu al dat Tottenham een zwart beest wordt voor mij in deze game. Zij zijn zowat de enige club die constant gevaarlijk zijn in de wedstrijden tegen ons. Misschien Kane daar eens weghalen :+

Qua opstelling speel ik met een 4-1-2-2-1-DM zoals dat in het spel heet. De DM geeft voldoende stabiliteit in de verdediging om de 2 centrale middenvelders wat meer vrijheid te geven naar voor toe. Vooral Alli profiteert daar van. Spijtig genoeg is Sanchez nu voor 3 maanden buiten strijd, maar Martial en Rashford kunnen dat makkelijk opvangen voor de linkervleugel. Ik moet gewoon wat meer uitkijken wie ik wanneer roteer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hebben jullie ook dat je vaak twee keer de gewenste rol van de positie moet selecteren voordat deze actief wordt in het Tactics scherm?

Hierbij bedoel ik dus dat je twee keer op Defend moet klikken voordat hij ook daadwerkelijk deze doorzet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Poch4EI.png

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yep, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dat zit er dus al sinds de Beta in. Had gehoopt dat het inmiddels bij 18.1.3 wel eruit gehaald zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Rivanov schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:16:
[...]

Dat zit er dus al sinds de Beta in. Had gehoopt dat het inmiddels bij 18.1.3 wel eruit gehaald zou zijn..
Ik heb hier geen last van. Heb je er al een melding van gemaakt op het SI Games Forum?

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
hotymoty schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:15:
In welke formatie spelen jullie met Ajax? Ziyech speelt op linker aanvallende middenvelder, maar daar krijgt hij niet alle punten voor die positie.

Voor Ajax is Perr Schuurs wel interessant om even te bekijken. Verder zou ik Kik Pierie proberen te halen. Buiten die 2 zou ik eerst een goed rond kijken in je jeugd. Ajax heeft zoveel talenten dat het eigenlijk zonde is om je geld daarin te investeren. Genoeg talent tot je beschikking daar. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

hotymoty schreef op zondag 3 december 2017 @ 21:15:

Zo heb ik ook het eerste seizoen gespeeld en ben er kampioen mee geworden. Ziyech heeft bij mij ook nooit echt een dominate rol gehad. Was eigenlijk 4 seizoenen heel degelijk maar stak er nooit bovenuit.

Geeft Victor Jensen vooral de kans om met het eerste mee te doen. In mijn 3e en 4e seizoen was hij mijn vaste linker aanvaller (inside forward) en scoorde regelmatig en was een assist machine. Heb hem nu met mijn verhuizing naar Valencia bij Ajax weggekaapt en heeft er al 3 in liggen in 2 wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Phydomir schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:40:
[...]

Zo heb ik ook het eerste seizoen gespeeld en ben er kampioen mee geworden. Ziyech heeft bij mij ook nooit echt een dominate rol gehad. Was eigenlijk 4 seizoenen heel degelijk maar stak er nooit bovenuit.

Geeft Victor Jensen vooral de kans om met het eerste mee te doen. In mijn 3e en 4e seizoen was hij mijn vaste linker aanvaller (inside forward) en scoorde regelmatig en was een assist machine. Heb hem nu met mijn verhuizing naar Valencia bij Ajax weggekaapt en heeft er al 3 in liggen in 2 wedstrijden.
Het potentieel van spelers, vooral de jongere, kan nogal variëren van spel tot spel. Kan zijn dat Jensen bij jou een talentje is, maar bij hotymoty dan weer niet. In de database editor kan je dit zien aan de potential ability: bij jongere spelers is dit meestal een negatief getal. Bij het opstarten van een nieuw spel wordt dit dan omgezet in een nieuw potentieel, gebaseerd op dat negatief getal:

-10 = 170-200
-95 = 160-190
-9 = 150-180
-85 = 140-170
-8 = 130-160
-75 = 120-150
-7 = 110-140
-65 = 100-130
-6 = 90-120
-55 = 80-110
-5 = 70-100
-45 = 60-90
-4 = 50-80
-35 = 40-70
-3 = 30-60
-25 = 20-50
-2 = 10-40
-15 = 0-30
-1 = 0-20

Je ziet dat er nogal wat spreiding is en ook wat overlap tussen de verschillende niveaus. Zo weet je nooit zeker of een speler die in de editor -10 als potentieel heeft in het spel meer potentieel zal hebben dan iemand die -95 of -9 heeft. Kan dus zijn dat Jensen bij jouw spelletje een omgezet potentieel heeft van 160, maar dat het bij hotymoty 130 is, wat een groot verschil kan maken. Het is gewoon een manier om ieder spel verschillend te maken. Meer info hier.

Eens het spel opgestart kan dit potentieel niet meer veranderen en kan je het ook niet weten (tenzij je de ingame editor gaat gebruiken, wat mijns inziens cheaten is). De scouts en je staff zullen dit wel min of meer weergeven in hun beoordeling van de speler, als hun attributen daarvoor goed zijn natuurlijk.

Het is ook best om nooit over specifieke waardes van current en potential ability van een speler te praten omdat dat aanzien wordt als een soort van spoilen.

Gelukkige verjaardag trouwens ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 11:09

On_E

Housemusic

Afgelopen weekend een game gestart met Arezzo in de Italiaanse Serie C. Eens kijken of ik de Serie A kan halen. :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Damn, alle leuke spelers komen niet.
Mja, niet degraderen en dan pakweg 10mln cashen voor de ranking en dan kan ik het seizoen erop daadwerkelijk iets nuttigs neerzetten.

Heb het scouting pakket al 2 niveaus verhoogd ter voorbereiding. Hopen op een verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Hier weer een korte update van mijn FM 2018 save met Monza 1912.

Inmiddels is het tweede seizoen ten einde. En na een lang en zwaar seizoen hebben we gelukkig aan het langste eind getrokken en hebben we het kampioenschap binnen gehaald! Met 85 punten uit 38 wedstrijden mogen we zeker terugkijken naar een goed seizoen. Ook hebben we de Serie C Cup gewonnen. Helaas konden we geen potten breken in de Serie C Super Cup (kleine competitie tegen de andere Serie C kampioenen), wat mij wel zorgen doet maken voor volgend seizoen. Maar voorlopig genieten van het kampioenschap en het team proberen klaar te stomen voor het volgende seizoen met wat nieuwe krachten.

Voor de liefhebbers hier nog wat statistieken:

Tactiek: 4-1-1-4 DM Wide Asymmetric
Aantal doelpunten voor in competitie: 58
Aantal doelpunten voor in competitie: 29
Beste speler: Davide Mazzocco (7.29)
Speler met meeste doelpunten: Sacha Cori (23)
Speler met meeste assists: Guiseppe Ponsat (15)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
demo31051987 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:18:
[...]

Ik heb hier geen last van. Heb je er al een melding van gemaakt op het SI Games Forum?
Nog niet. Straks even doen.
Maar geloof dat ik het tijdens de bèta periode al ergens voorbij heb zien komen. Dus geheel onbekend is het issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
8 wedstrijden gespeeld deze competitie.
Ik heb de kracht van mijn team flink onderschat, ik ga er nu van uit dat we niet bang hoeven te zijn om te degraderen.
top 8 zou mogelijk moeten zijn, op het moment zijn er 2 of 3 teams die betere spelers hebben. We hebben 6x gewonnen en 2x verloren.
Een van de verlies partijen had meer in gezeten.

Misschien dat mocht het team meer op elkaar ingespeeld raken en misschien een versterking in de winter dat we mee kunnen doen om promotie.

Ik ga het overgebleven geld proberen te benutten om de staff te verbeteren. In de hoop de jongens een fractie beter te maken. Betere conditie en tactiek training etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
demo31051987 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:18:
[...]

Loopt al een draadje over. :)

https://community.sigames.com/topic/419383-editing-position/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:03
Ook ik ben mijn carrière begonnen, nu (voor het eerst) als Journeyman.

Mijn werkloze bestaan zinde me niks, ben snel in gesprek gegaan met een aantal clubs. Tours (franse 2e divisie) was een mooie kans geweest, maar koos helaas voor een andere kandidaat. Wel uitgenodigd op gesprek bij Sunderland, Bremen en de Rangers, maar heb deze verzoeken afgeslagen. Met geen ervaring als trainer vond ik deze clubs een stap te hoog. Na nog wat afgeketste gesprekken met clubs uit het oostblok heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt me (voor de korte termijn) te richten op Australië -23.

En ik kon meteen aan de bak met 4 kwalificatiewedstrijden voor het WK -23. Op papier was Australië de sterkste ploeg, maar we moesten het nog wel even waarmaken.... en dat is gelukt! 3 keer winst, 1 keer gelijk was genoeg om kwalificatie af te dwingen. Hierbij speciaal aandacht voor Braedyn Crowley, een jonge spits die ik bij de selectie heb getrokken en in de 4 wedstrijden een goede indruk maakte met 1 assist en 2 doelpunten.

De goede reeks met Australie -23 gaf ruimte voor wat meer gesprekken met clubs. Kalmar FF (Zweden) zat om een manager verlegen en kijkt degradatie in de ogen met de op 1 na laatste plek in de competitie, na 20 wedstrijden. Op basis van mijn internationale ervaring *kuch* heb ik deze functie in de wacht weten te slepen. Na een kleine herstructurering van de staf (extra trainer) en een upgrade van het datacenter ben ik met het bestuur om tafel gaan zitten: in 20 wedstrijden was 15 keer gescoord, er was scorend vermogen nodig. Ik kende nog wel een goede jonge Australische spits...

1,4 miljoen later speelt Crowley zijn 1e wedstrijd bij Kalmar FF. niet gescoord, wel met 3-0 gewonnen van de nr. 13, en daarmee de weg naar boven ingezet!

Heel verhaal, maar long story short: Journeyman is vet!

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Damn we doen het zoveel beter dan ik had verwacht.
Na 12 wedstrijden staan we plots 1e, ik heb geen echt gat met de rest maar toch.

28 punten na 12 wedstrijden is top, met 35 staan we safe en met 50 zijn we top 8.
Maar promotie is nu mogelijk geworden.

Met mijn tactiek spelen we met 4 aanvallers, alles in een hoog tempo.
Dit resulteert in veel goals, nadeel is dat als we teveel wedstrijden vlak achter elkaar spelen de meeste spelers na pakweg 60min op zijn.

Bv, laatst 2-0 voor, na de 1e helft zijn ze op en worden we met 4-2 afgemaakt.

Mijn topper is Sassi met 14 uit 10.

Om even te verklaren hoe deze prestatie mogelijk is, er stonden de afgelopen wedstrijd 9 gehuurde spelers in de basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Erg trots op mijn spitsen aankoop van 1 seizoen geleden. Na het fiasco dat Labeau heette, klein verlies op geleden, heb ik Andrea Favilli aangetrokken van Serie C ploeg Ascoli. In zijn eerste seizoen in de Serie A heeft hij 18 goals gescoord in 35 wedstrijden. Uiteindelijk toen gehandhaafd met een 13e plaats.

Toen heb ik voorafgaand aan dit seizoen eindelijk een rechter vleugelspits gehaald die de achterlijn haalt en een voorzet geeft. (in plaats van de linkerbeen op de rechtervleugel: hangende vleugelspits) Raffaelle Russo, die van 2017 tot 2020 al bij mij op huurbasis speelde, 2 seizoenen Serie C en 1 seizoen serie B, waar hij in de Serie B nooit speelde en het seizoen daarna op huur naar Empoli om zo een vol seizoen Serie B op te doen. Napoli liet hem gaan en ik heb hem opgepikt met de hoop dat hij zou zijn wat mijn aanval zou completeren. Dat was zo:

18 wedstrijden: 5 goals 9 assists. Het grootste deel daarvan naar de spits Favilli die nu in 19 wedstrijden 12 goals en 5 assists heeft. Met dit superkoppel staan we nu op de 6e plaats! Heer-lijk. Hopelijk boven die 13e plek eindigen dit seizoen, maar nu alle puzzelstukjes van mijn tactiek goed passen zie ik het best goed in.

[ Voor 3% gewijzigd door StrongArmLance op 06-12-2017 13:27 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste