Football Manager 2018

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:54
hotymoty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:18:
[...]

Veel mensen op het internet hebben er last van. Je merkt het vooral op cursor van je muis over knoppen heen gaat. Moet je maar eens testen op het hoofdmenu. Bederft grotendeels mijn speelplezier op dit moment...
Nogmaals, ik heb er geen last van. Bij mij draait alles soepel alleen het inladen van het Home-scherm is erg traag.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-06 21:38
Had met een updatetje te maken, nu loopt t soepel.

Alleen bij de 3D matchengine gaat t heel stroef, heb ik veel lag tijdens wedstrijden. Ik speel op Macbook Pro op de laagste stand, en nog steeds is het heel schokkerig. Terwijl bij instellingen stond dat ik 5 sterren hebt van "3D-graphicsvermogen van deze pc";. Heel raar want vorig jaar had ik nergens last van. Heeft iemand anders hier ook last van?

[ Voor 12% gewijzigd door hotymoty op 10-11-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000

Phydomir

Dennis

Toch maar weer aangeschaft. Voor 2017 een hele tijd niet gespeeld. 2017 veel plezier gehad met m'n eerste lange save en zo'n 360 uur in gestoken tot de frustratie het vaker won van het plezier dan andersom. Kijken hoe deze editie me bevalt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:26
Is de full-game gewoon een update over de Beta versie heen? Of moeten we een volledig nieuw game downloaden?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
demo31051987 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:47:
Ik kan mij herinneren dat er een aantal mensen hier gebruik wilden maken van een Instant Result Skin. Deze is vandaag uitgekomen voor FM18:

https://www.fmscout.com/a...ant-result-fm18-skin.html
Nice, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Voor de liefhebbers die Brexit weg willen hebben:
https://sortitoutsi.net/d...it-from-happening-in-fm18

Er is ook een variant waarbij er helemaal geen grenzen zijn:
https://www.fmscout.com/a-no-borders-fm18-database.html

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Maar weer eens ouderwets eerste save begonnen met Ajax. Makkelijk beginnen. Weet het meeste qua spelers en aan wie je wat hebt. Wel al een paar vreemde dingen tegen gekomen nog voor ik een wedstrijd heb gespeeld.
Ajax heeft helemaal geen staff (??) en Nouri zit nog bij de selectie, is schijnbaar fit maar stopt wel na 2020...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat laatste (Nouri) is op verzoek van Ajax zo gedaan. Is dus niet zo vreemd als het lijkt ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London_Wyverns
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:46
hotymoty schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 11:18:
[...]

Veel mensen op het internet hebben er last van. Je merkt het vooral op cursor van je muis over knoppen heen gaat. Moet je maar eens testen op het hoofdmenu. Bederft grotendeels mijn speelplezier op dit moment...
In de beta had ik het ook dat alles heel traag ging. Maar nu na de officiële release geen last meer van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Inmiddels begonnen met mijn LLM-save. Op aanraden van MazeMouse ben ik begonnen in de Italiaanse Serie C. Aangezien ik ook een grote F1 fan ben, kon ik het natuurlijk niet laten om te beginnen met Monza. Het begin van het seizoen heeft 2 gezichten. Ik ben al uitgeschakeld in de Serie C Cup, maar in de competitie ben ik nog ongeslagen. Gelukkig heeft het bestuur aangegeven niks te geven om de Serie C Cup.

Voor de mensen die een Ajax save willen starten, maar ook voor alle anderen, check deze update: https://www.fmscout.com/c-fm18-data-updates.html?id=4546.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

demo31051987 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 22:44:
Voor de mensen die een Ajax save willen starten, maar ook voor alle anderen, check deze update: https://www.fmscout.com/c-fm18-data-updates.html?id=4546.
Zodra ik die file in de juiste map zet wordt FM18 extreem traag bij mij. Zelfs het laden van het spel duurt minsten 3x zo lang. Als je daarna op Career klikt duurt het zeker 2 minuten voordat je het volgende scherm ziet en dat gaan zo bij ieder volgende scherm ook door.

Wellicht dat het komt door de hotfix naar 18.1.1 van gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Phydomir schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 08:09:
[...]

Zodra ik die file in de juiste map zet wordt FM18 extreem traag bij mij. Zelfs het laden van het spel duurt minsten 3x zo lang. Als je daarna op Career klikt duurt het zeker 2 minuten voordat je het volgende scherm ziet en dat gaan zo bij ieder volgende scherm ook door.

Wellicht dat het komt door de hotfix naar 18.1.1 van gisteren?
Moet je even die comments lezen op die download pagina. Schijnt een bekend probleem te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 13:19
Denk dat mijn installatie corrupt is ofzo.
Want Hendrix gaat net voor 15mln van PSV naar Barcalona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
demo31051987 schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:07:
Voor de liefhebbers die Brexit weg willen hebben:
https://sortitoutsi.net/d...it-from-happening-in-fm18

Er is ook een variant waarbij er helemaal geen grenzen zijn:
https://www.fmscout.com/a-no-borders-fm18-database.html
Ik denk dat ik maar weer eens een nieuwe game ga maken in Engeland ;)
Instant skin, geen Brexit , _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Grmbl. Ze hebben de graphics implementatie op de schop gegooid waardoor de adboards nu embed zijn in de simatch file. Dit wordt dus nog een klus voor de skinners om eigen adboards te implementeren. Hopelijk komen ze spoedig met een work-a-round. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-06 23:16
Eerste uur, FM2018 erop zitten, alleen nog maar bezig geweest met instellen:
- logo pack
- face pack
- real names fix
- instant result skin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
NLoldebroek schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:20:
- logo pack
- face pack
- real names fix
- instant result skin
Hier ook. ;)
Inmiddels alle FC'12 Kits gedownload. Jammer dat ze die niet gewoon in één ZIP stoppen. Moet je ze allemaal los downloaden. Enfin, heb ik nu gedaan en in mijn Stack geplaatst. Voor wie ze wél in één keer wil downloaden. Vink alle mappen aan en druk op Downloaden.

https://rivanov.stackstorage.com/s/mqDBz9jEjOJgaL3

Graag gedaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Komend seizoen zal de kampioen van Nederland weer automatisch naar de groepsfase gaan en het jaar erna krijgen we een CL ticket erbij :D.

Nederlandse clubs presteren redelijk (naast mij altijd wel 1 of 2 andere clubs die overwinteren) en Rusland, Belgie en Portugal laten het volledig afweten.

Maar komende zomer moet ik echt met de bezem door de selectie want kampioen worden staat met nog 7 wedstrijden te gaan echt nog niet vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bighugmug
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 14:26
Zoals gewoonlijk weer begonnen met club in de lagere divisies van het Duitse clubvoetbal.

Club: SC Preußen 06 e.V. Münster oftewel Die Adler
Start Divisie: 3de Liga
Top 3 Start-selectie:Adriano Grimaldi (SC), ervaren 1.88cm Targetmen (SC), Nils Körber -Duits keepertalent geleend van Herhta BSC, Michele Rizzi tweebenig middenvelder
Beweegredenen: uitgekomen als Dortmund fan omdat hier Christoph Metzelder (VC) ooit begonnen is (de pré Hummels tijdperk ;) ), leuk feitje zijn broer Malte en hij zijn tegelijk actief in het voetbal geweest en is bij Munster momenteel technisch directeur (Malte zelf was actief in de 2de bundesliga als verdediger)
Eis Bestuur: middenmoot

Kijken naar de club tref je een lege huls aan, er is nauwelijks personeel aanwezig en wat aanwezig is heeft geen goede statistieken. Het begon dus met uitmesten en aanvullen (-4 /+14 stafleden)

Met geen aanwezig transferbudget meteen zo'n beetje elke speler te koop aangeboden en een mooie 400K binnen gehaald. gezien de club schulddragend is mag niet alles herinvesteert worden en volgen er meerdere malen 700k injecties om de begroting sluitend te houden (in het algemeen heeft de club constant 1.6milj. schuld uitstaan).

Transfer 17-18

Belangrijkste aankopen:
Michael Wiemann, een gedegen verdediger centraal aangetrokken voor de 3de liga. Met 12 mandekking , 13 tackelen, anticiperen-positie kiezen-beslissingen 11, 12 kracht , 13 sprongkracht.
Alexander Huber, een stabiele rechter (vleugel)verdediger, 14 mandekking, 13 passing, 14 tackelen, 12 voorzetten, 15 inzet, 15 teamgeest, 14 uithoudingsvermogen
Tobias Weis, een echte verdedigend middenvelder met 1ste liga ervaring, 14 mandekking, 13 passing, 13 dribbelen, 12 eerste balcontact, 18 felheid, 17 inzet, 15 lef, 12 teamgeest ,18 vastberadenheid

Met een de al aanwezige toppers:

Adriano Grimaldi, een kopsterke targetmen met 15 sprongkracht 14 koppen,
30 (2) 15 goals, 7 assists , 6 mvw

Lucas Ceuto, een snelle aanvallende vleugelspeler met 13 dribbelen ,14 snelheid, 14 versnelling,
31 (1), 8 goals, 8 assits, 3 mvw

Michele Rizzi, een hoge mentaalsterke centrale middenvelder met 12 passing, 13 tackling, 12 beslissingen, 13 concentratie, 13 inzet, 14 teamgeest, 14 vastberadenheid
37 (0)( 3 goals , 8 assists, 5 mvw

Werd het seizoen eenvoudig afgesloten als kampioen met een zeer ruime voorsprong, de kopsterke spits(en) i.c.m. met 4-5 al aanwezige vleugelspelers in de selectie was de tacktiek vnl. 4-3-3 breed of 4-4-2 breed (allebei de tacktieken met diepe vleugelspelers)

Eindstand 17-18

En dan komt de koeienhandel }:O Héérlijk, en ook één van de meest enerverende seizoenen van alle FM edities ooit gespeeld wat een thriller seizoen volgt hierop.

Transfer 18-19

De koeienhandel }:O }:O }:O }:O }:O }:O , wat voelt dat lastiger met dat scoutsysteem, maar o zo bevredigend wanneer je koopjes vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-06 19:49
Game is helaas niet speelbaar hier. Krijg om de haverklap melding ivm XML Parsing Error. Weinig over te vinden en geen fixes. Herinstallatie al gedaan maar werkt niet... Iemand die meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Gunner_Youri schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:08:
Game is helaas niet speelbaar hier. Krijg om de haverklap melding ivm XML Parsing Error. Weinig over te vinden en geen fixes. Herinstallatie al gedaan maar werkt niet... Iemand die meer weet?
https://community.sigames...364335-xml-parsing-error/

Misschien vindt je in bovenstaand topic een oplossing(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teupje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 14:13
Rivanov schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:32:
[...]

Hier ook. ;)
Inmiddels alle FC'12 Kits gedownload. Jammer dat ze die niet gewoon in één ZIP stoppen. Moet je ze allemaal los downloaden. Enfin, heb ik nu gedaan en in mijn Stack geplaatst. Voor wie ze wél in één keer wil downloaden. Vink alle mappen aan en druk op Downloaden.

https://rivanov.stackstorage.com/s/mqDBz9jEjOJgaL3

Graag gedaan. :+
Thanks man!

http://steamcommunity.com/id/teupje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
NLoldebroek schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:20:
- logo pack
- face pack
- real names fix
- instant result skin
Alles lijkt te werken, behalve de 'instant result skin'.
Heb de skin wel geselecteerden zou actief moeten zijn.
De direct resultaat button, zie ik zo niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
NLoldebroek schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:25:
[...]

Voor de wedstrijd de opstelling maken etc, en vlak voor je de wedstridj dan begint krijg je eronder een "instant result button".
Ik was eerst ook op zoek, had gewoon nog niet ver genoeg doorgeklikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:00
NLoldebroek schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:25:
[...]

Waarom zou je een instant result knop willen? Dat haalt toch heel de manager simulatie er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
stomley schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:21:
[...]

Waarom zou je een instant result knop willen? Dat haalt toch heel de manager simulatie er uit?
Ik gebruik dit nog wel eens op het moment dat het een wedstrijd is die nergens meer om gaat. Bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen of in de beker als ik speel tegen een amateurploeg.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
toolkist schreef op zondag 12 november 2017 @ 20:58:
[...]

Voor de wedstrijd de opstelling maken etc, en vlak voor je de wedstridj dan begint krijg je eronder een "instant result button".
Ik was eerst ook op zoek, had gewoon nog niet ver genoeg doorgeklikt
Top, dank u.

Bij het bevestigen van de opstelling, is inderdaad de 'alleen uitslag' mogelijkheid zichtbaar.

Gebruik hem nog niet, maar komt vast nog wel een keer van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
demo31051987 schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:28:
[...]

Ik gebruik dit nog wel eens op het moment dat het een wedstrijd is die nergens meer om gaat. Bijvoorbeeld aan het einde van het seizoen of in de beker als ik speel tegen een amateurploeg.
In FM17 zat dit er toch gewoon standaard in? Of is dat eruit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
hotymoty schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:31:
[...]

In FM17 zat dit er toch gewoon standaard in? Of is dat eruit gehaald?
Dat heeft er nooit ingezeten. Er was wel een spelmodus die de "Simulate match" optie had, maar in de main-game zat dit er niet in.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 11:09
stomley schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:21:
[...]

Echt waar, heel de manager situatie? Het enige wat een manager juist niet doet is de wedstrijd zelf spelen. De invloed langs de kant van een trainer is echt minimaal.

Als een manager IRL 40 uur p/week werkt met 1 wedstrijd in de week is de wedstrijd 3.75% van de tijd.

Het zou wel heel onrealistisch worden wanneer zou blijken dat je Manager simulatie geheel verloren gaat wanneer je 3.75% van de simulatie overslaat.

Ik weet dat iederen FM anders speelt: van de ware tacticussen die de hoekschoppen en vrije trappen zo instellen dat je al weet waar de bal komt, tot de data-analisten die exact weten hoeveel passes over een afstand van meer dan 30 meter precies aangekomen zijn van speler X.
En van de mensen die een tactiek downloaden, van wedstrijd tot wedstrijd spatie-en, en twee keer per jaar uitgebreid de transfermarkt afstruinen, tot aan de mensen die met de editor zorgen voor 'ongelimiteerd' geld en zo de allergrootste talenten binnen een paar seizoenen bij de club hebben.

Ieder zijn eigen manier van plezier, maar sorry, jou stelling doet een extreem uitgebreide database-game als FM wel ernstig tekort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-06 13:02
Ero-Sensei schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:12:
[...]

Echt waar, heel de manager situatie? Het enige wat een manager juist niet doet is de wedstrijd zelf spelen. De invloed langs de kant van een trainer is echt minimaal.

Als een manager IRL 40 uur p/week werkt met 1 wedstrijd in de week is de wedstrijd 3.75% van de tijd.

Het zou wel heel onrealistisch worden wanneer zou blijken dat je Manager simulatie geheel verloren gaat wanneer je 3.75% van de simulatie overslaat.

Ik weet dat iederen FM anders speelt: van de ware tacticussen die de hoekschoppen en vrije trappen zo instellen dat je al weet waar de bal komt, tot de data-analisten die exact weten hoeveel passes over een afstand van meer dan 30 meter precies aangekomen zijn van speler X.
En van de mensen die een tactiek downloaden, van wedstrijd tot wedstrijd spatie-en, en twee keer per jaar uitgebreid de transfermarkt afstruinen, tot aan de mensen die met de editor zorgen voor 'ongelimiteerd' geld en zo de allergrootste talenten binnen een paar seizoenen bij de club hebben.

Ieder zijn eigen manier van plezier, maar sorry, jou stelling doet een extreem uitgebreide database-game als FM wel ernstig tekort.
Met alle respect wat je hierboven noemt.
Het is toch wel degelijk van belang dat je ziet waar het juist mis gaat in wedstrijden zodat je daar op kan inspelen?

Ligt het allemaal aan speler X of ligt het omdat speler X en Y elkaar niet kunnen vinden.
Dat is een redelijk groot deel van je hele manager spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Swaxie schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:14:
[...]

Met alle respect wat je hierboven noemt.
Het is toch wel degelijk van belang dat je ziet waar het juist mis gaat in wedstrijden zodat je daar op kan inspelen?

Ligt het allemaal aan speler X of ligt het omdat speler X en Y elkaar niet kunnen vinden.
Dat is een redelijk groot deel van je hele manager spelen
Klopt, maar daar hoef je de wedstrijd niet voor te kijken hoor, je kan gewoon naar de data kijken.
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die de wedstrijd spelen op een tempo dat je daadwerkelijk kan zien hoeveel balverlies je centrale middenvelder lijdt, daarvoor moet je namelijk heel de wedstrijd kijken.

Als die CM 5x balverlies lijdt waar een tegendoelpunt uit valt, dan is het vrij gemakkelijk een schuldige aan te wijzen. Wanneer die 5x echter wordt herstelt door je verdedigende middenvelder, dan komt het ook niet tussen de hoogtepunten.

Ik speel (bijna) elke wedstrijd zelf, maar met gewoon de snelheid op z'n hoogst en zonder herhalingen. Dit vooral omdat ik het erg leuk vind talenten op te leiden, en daardoor een grote voorkeur heb om mijn 17 jarige te laten invallen ipv de ervaren kracht.

Als mijn tactiek tijdens een wedstrijd niet werkt, dan heb ik het eerder al verkeerd gedaan, daar is tijden de match niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermach
  • Laatst online: 09:36
Ero-Sensei schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:25:
[...]

Klopt, maar daar hoef je de wedstrijd niet voor te kijken hoor, je kan gewoon naar de data kijken.
Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die de wedstrijd spelen op een tempo dat je daadwerkelijk kan zien hoeveel balverlies je centrale middenvelder lijdt, daarvoor moet je namelijk heel de wedstrijd kijken.

Als die CM 5x balverlies lijdt waar een tegendoelpunt uit valt, dan is het vrij gemakkelijk een schuldige aan te wijzen. Wanneer die 5x echter wordt herstelt door je verdedigende middenvelder, dan komt het ook niet tussen de hoogtepunten.

Ik speel (bijna) elke wedstrijd zelf, maar met gewoon de snelheid op z'n hoogst en zonder herhalingen. Dit vooral omdat ik het erg leuk vind talenten op te leiden, en daardoor een grote voorkeur heb om mijn 17 jarige te laten invallen ipv de ervaren kracht.

Als mijn tactiek tijdens een wedstrijd niet werkt, dan heb ik het eerder al verkeerd gedaan, daar is tijden de match niks aan te doen.
Dit is toch juist het leuke van een game als deze. De ene manager is zeer actief in het real-time corrigeren en aanpassen op wat er tijdens de wedstrijd gebeurd, de ander zet het neer en houdt daaraan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Dit is toch juist het leuke van een game als deze. De ene manager is zeer actief in het real-time corrigeren en aanpassen op wat er tijdens de wedstrijd gebeurd, de ander zet het neer en houdt daaraan vast.
En dat is nu precies wat ik zeg twee reacties geleden - maar dat maakt nog niet dat het 'spelen' van de wedstrijden zelf een 'redelijk groot deel', of zelfs zoals eerder genoemd 'de hele manager simulatie' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Ik ben het eens met Ero-Sensai. Het bekijken van de wedstrijd doe ik minimaal en ik haal heel veel uit de Analysis van een wedstrijd. Het zien van een wedstrijd is voor mij niets meer dan spanning creëren. Om een aanval opgebouwd te zien worden en dan via een prachtige kopbal de bal in het net te zien eindigen, dat is voor mij de reden dat ik naar wedstrijden kijken. Maar ik kijk dan alleen de Key Highlights.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap.
  • Nu online
Ik keek altijd commentary only en dan alles op hoogste snelheid; maar voor mijn gevoel duurt dat deze editie langer dan key highlights met dezelfde instellingen dus dat doe/deed ik ook maar. Heb de instant result skin wel gedownload, maar moet nog erg wennen aan dat ik fysiek op deze knop moet drukken ipv op spatie rammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 14:57

On_E

Housemusic

Ik gebruik de instant result knop bij meer dan de helft van de wedstrijden denk ik. Scheelt zo veel tijd!

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
demo31051987 schreef op maandag 13 november 2017 @ 09:27:
[...]

Dat heeft er nooit ingezeten. Er was wel een spelmodus die de "Simulate match" optie had, maar in de main-game zat dit er niet in.
Ohh dan zal t wel liggen aan dat ik vorig jaar de Touch versie speelde, daar kon je wel wedstrijden simuleren, ook met strijdplan. Dat laatste kan ik trouwens nergens meer vinden, hebben ze het strijdplan gewoon eruit gehaald, of zit dat ook alleen in Touch versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zit er nu wel in. Maar kan me van vorig jaar niet herinneren dat ik het ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik heb in het verleden heel veel championship manager gespeeld, zo nu en dan koop ik ook eens een football manager. 2018 heb ik van het weekend aangeschaft. Ik ben een carriëre gestart met Feyenoord. Wonder boven wonder ging het geweldig! Gedeelt eerste in de eredivisie samen met PSV. Beiden gelijk gespeeld tegen heracles. Twente, Ajax, Utrecht, Heerenveen heb ik allemaal gewonnen.

In de champions ingedeeld met Shaktar, Roma en Dortmund. Shaktar gelijk gespeeld, Roma en Dortmund gewonnen (verbazingwekkend genoeg).

En dan is er de wedstrijd tegen Roda... Ik heb met 7-1 klop gekregen. Vervolgens verlies ik precies elke wedstrijd die hierna volgt en veelal met grote cijfers. Ook de championsleague lig ik uit, door de negatieve resultaten.
Ik heb geen rare fratsen met tactieken uitgehaald en heb weinig blessures. In eerdere versies van Football manager ging het ook altijd ineens bergafwaarts.

Kan iemand mij helpen hoe ik kan ontdekken waar het nou mis gaat? Mijn seizoen is nu helaas wel verziekt ben uit frustratie een paar maanden op vakantie gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Donderpoes schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:46:
Ik heb in het verleden heel veel championship manager gespeeld, zo nu en dan koop ik ook eens een football manager. 2018 heb ik van het weekend aangeschaft. Ik ben een carriëre gestart met Feyenoord. Wonder boven wonder ging het geweldig! Gedeelt eerste in de eredivisie samen met PSV. Beiden gelijk gespeeld tegen heracles. Twente, Ajax, Utrecht, Heerenveen heb ik allemaal gewonnen.

In de champions ingedeeld met Shaktar, Roma en Dortmund. Shaktar gelijk gespeeld, Roma en Dortmund gewonnen (verbazingwekkend genoeg).

En dan is er de wedstrijd tegen Roda... Ik heb met 7-1 klop gekregen. Vervolgens verlies ik precies elke wedstrijd die hierna volgt en veelal met grote cijfers. Ook de championsleague lig ik uit, door de negatieve resultaten.
Ik heb geen rare fratsen met tactieken uitgehaald en heb weinig blessures. In eerdere versies van Football manager ging het ook altijd ineens bergafwaarts.

Kan iemand mij helpen hoe ik kan ontdekken waar het nou mis gaat? Mijn seizoen is nu helaas wel verziekt ben uit frustratie een paar maanden op vakantie gegaan.
Kan aan van alles liggen zo liep ik de 2de seizoenshelft tegen heel veel tegengoals in de 70-90minuut aan en na het geen training meer voor de wedstrijddag in te plannen wat dit verholpen (1vinkje :+ ).

Je zou a.d.h.v. de wedstrijdbeelden de situaties kunnen analyseren om te kijken waar het aanligt? Zo valt het bijv. bij ook op dat rouleren met spitsen helpt met scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
Gisteren met mijn Everton stond ik 4-1 achter in de 60ste minuut tegen Man City.
Uiteindelijk 5-4 geworden :D Dat zijn toch wel de wedstrijden waarvoor je het doet.
Gouden wissel van Rooney met 3 goals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoe doen de clubs uit de Nederlandse top 3 het bij jullie?
Feyenoord en PSV zijn bij mij vies weg gezakt, bv PSV werd afgelopen seizoen 11e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik heb een tactiek gedownload, maar als ik hem wil laden kan ik de tactiek nergens terug vinden. Ook andere tactieken die ik heb gedownload kan ik niet meer terug vinden, terwijl ik wel de juiste map heb geselecteerd. Weet iemand hier of ik iets perongeluk heb aan/uit gezet? 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wanneer deze in de juiste map zit moet je hem geloof ik nog importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ja klopt, tactiek beheren -> laden -> en dan zou die daar tussen moeten staan?
Ik heb dit weekend nog een tactiek van iemand anders gebruikt, en nu staan ze er niet meer tussen. Heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgush
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
GluonC schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:55:
Ik heb een tactiek gedownload, maar als ik hem wil laden kan ik de tactiek nergens terug vinden. Ook andere tactieken die ik heb gedownload kan ik niet meer terug vinden, terwijl ik wel de juiste map heb geselecteerd. Weet iemand hier of ik iets perongeluk heb aan/uit gezet? 🙂
In de beta kon je .tac files importeren, maar in de final lukt dit alleen met .fmf tactieken. Sports Interactive heeft de bestand extensie gewijzigd die ingelezen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Aah kijk dat zal het zijn. Dank u voor de snelle reactie:)

Tot nu toe met Ajax, MVV, Napoli en West Ham gespeeld, maar met geen van deze ploegen vond ik het leuk om mee te spelen. Ik wacht ook eigenlijk op de MU update. Dan klopt ook alles weer tenminste. Wou weer eens voor een LLM challange gaan, maar heb op meerdere fora's gelezen dat het vanwege de brexit ontzettend lastig is. Dat doet mij wel doen twijfelen om niet voor een ploegje in de 3de divisie van Duitsland te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 15:26
Heeft iemand al een screenshot van Maximiliano Romero over een paar jaar?

Heb 'm naar Feyenoord gehaald aan het begin van seizoen 2, ben heel benieuwd! Uiteindelijk maar 4,9 miljoen voor betaald! Afgelopen jaren was het echt een koning. _/-\o_ Ben ook bezig met Cristian Pavon, maar die wil op het moment te veel salaris...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Inmiddels de eerste helft van het seizoen doorlopen met Monza. Mijn bestuur wil graag een mid-table finish en de bookies hadden ons geschat op de 16e plek (nadat Monza vorig jaar gepromoveerd is).

Nu is het 4 januari 2018 en zit dus de eerste helft erop. Nadat ik helaas snel was uitgeschakeld voor de beker, gaat het in de competitie erg goed. Na 21 wedstrijden staan we 4e met 9 winst, 9 gelijk en 3 verliespartijen.

Financieel gaat het niet heel goed en maakt de club veel verlies. Helaas ben ik dus genoodzaakt om één of twee spelers te verkopen en hiervoor goedkope spelers op loon te halen. Maar eens kijken of ik wat moois kan vinden bij bijvoorbeeld Inter of AC Milan.

FM zelf
Wat betreft het spel zelf ben ik zeer tevreden. De game draait nu soepel en vlot. De nieuwe logo's, kits, namen en andere updates maken veel goed. Wel vind ik het scouten nog af en toe lastig. Ik merk dat de tabel bij het scouten van spelers niet alle informatie laat zien en ik ben dus aan het spelen met een eigen inhoud hiervoor.

Verder is de game weer goed als vanouds, al moet ik wel zeggen dat de tactieken wat lastiger zijn geworden ten opzichte van vorig jaar. Om één of andere reden werkt een niet-symmetrische tactiek beter dan bijvoorbeeld een standaard 4-2-3-1. Dit was bij mijn Everton-beta-save ook al het geval.

Ik zal aan het einde van het seizoen weer een update geven over waar we uiteindelijk geëindigd zijn.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
GluonC schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:17:
Aah kijk dat zal het zijn. Dank u voor de snelle reactie:)

Tot nu toe met Ajax, MVV, Napoli en West Ham gespeeld, maar met geen van deze ploegen vond ik het leuk om mee te spelen. Ik wacht ook eigenlijk op de MU update. Dan klopt ook alles weer tenminste. Wou weer eens voor een LLM challange gaan, maar heb op meerdere fora's gelezen dat het vanwege de brexit ontzettend lastig is. Dat doet mij wel doen twijfelen om niet voor een ploegje in de 3de divisie van Duitsland te gaan.
Ik zeg doen ;) als Duitsland liga fan, doet het al jaren. Ook ooit een Zweedse laagste divisie gedaan maar dan zijn alle spelers postbode ofzo er naast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Deadsy schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:55:
Feyenoord en PSV zijn bij mij vies weg gezakt, bv PSV werd afgelopen seizoen 11e
Begin nu aan het 3rde seizoen in Duitsland, eredivisie aan met jupiler league en ziet het volgende terug:

2017/18 PSV / FC GRONINGEN / AJAX
PSV en Groningen beide 69 punten tot plek 7 (60punten)dicht bij elkaar

2018/19 PSV / AZ / FEYENOORD
PSV 77 punten, AZ 75, dan een gat naar Feyenoord 69 punten en Ajax 65, dan weer een gaat naar Vitesse 57punten

Dus mwoah nee kan best eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
In de beta game is psv kampioen geworden in het 1e seizoen. AZ 2, Feyenoord 3 en Ajax..... 14e (ze verkochten wel Ziyech voor de start vd competitie voor 25mln).

Ik heb elke versie gespeeld sinds cm93 en het blijft een verslavend spel haha.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Bean77 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:05:
[...]

In de beta game is psv kampioen geworden in het 1e seizoen. AZ 2, Feyenoord 3 en Ajax..... 14e (ze verkochten wel Ziyech voor de start vd competitie voor 25mln).

Ik heb elke versie gespeeld sinds cm93 en het blijft een verslavend spel haha.
cm93,, whut! lol ik vanaf championship 99/00 toevallig ook FM Live gespeeld?

Bij AZ zag ik in mijn game dat het aan Fred Friday (SC) lag die had wel erg goed stats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
Bighugmug schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:38:
[...]

Bij AZ zag ik in mijn game dat het aan Fred Friday (SC) lag die had wel erg goed stats.
FM live ook even gespeeld, maar dat heeft niet lang geduurd.

Hier overigens ook Fred Friday die het zo goed deed.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Bij mij doet Friday het ook vrij goed. Die naam alleen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgush
[...]

CM93, geweldig spel, dat speel ik soms nog weleens, omdat het simpel op een usb stickje draait. Alleen klopte er niet veel van de tactiek, 0-5-5 was een unbeatable tactiek, zonder verdedigers spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bighugmug
Morgush schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:10:
[...]

CM93, geweldig spel, dat speel ik soms nog weleens, omdat het simpel op een usb stickje draait. Alleen klopte er niet veel van de tactiek, 0-5-5 was een unbeatable tactiek, zonder verdedigers spelen :+
Kan alleen meepraten over CM99/00 waar bestuur geen extra transfergeld vrijgaf ookal stond er 1.1miljard op de rekening na 11 seizoen met Olympiakos. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morgush
Bighugmug schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:18:
[...]

Kan alleen meepraten over CM99/00 waar bestuur geen extra transfergeld vrijgaf ookal stond er 1.1miljard op de rekening na 11 seizoen met Olympiakos. :+
in CM93 kreeg je 34 miljoen pond als je aan de slag ging bij Tranmere Rovers, en als voornaam "Mr" en achternaam "Bulgaria" invulde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
zou dit spel een beetje goed draaien op mijn bejaarde computer?

i5 750
12 GB
7770 2gb videokaart
gewone harde schijf.

Ik ga de Demo ook downloaden, maar op de 1 of andere manier heb ik altijd het gevoel dat het volledige spel toch zwaarder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Als je niet te veel leagues inlaadt moet het te doen zijn. Wat je vooral merkt bij FM is dat het gewoon langer duurt om alles te laden. Er is haast geen hardware waar FM echt helemaal niet op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
Gisterenavond nog bezig geweest met wat face/logo/kits packs. Met name de logo pack heb ik flinke ruzie mee want die lijkt maar niet te willen werken (cache wissen en skin herladen werkt niet). Bovendien heb ik ook dat het spel bij het opstarten begint vast te lopen (staging). Ik zag dat daar op de community al veel meldingen over waren.
Vanavond er maar weer eens verder induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Eindelijk op eigen kracht overwinteren in de CL.
Tegen Fenerbahce, Dortmund en Atletico. Alle 6 wedstrijden gewonnen.

Alle steentjes vielen gewoon op de juiste plek. In de competitie laten we nog wel eens wat liggen maar de beste 11 staan gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ajax werd 5e, 2e, 2e, en 7e in de eerste vier seizoenen.
Feyenoord werd 1e, 4e, 3e en 5e.
PSV werd 2e, 3e, 7e en 2e.
Slabbysl schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:27:
Heeft iemand al een screenshot van Maximiliano Romero over een paar jaar?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtSmslu.png

36 goals in 83 wedstrijden zie ik trouwens. (sinds seizoen 17/18)
Dan doet Nick Venema (FC Utrecht) het een stuk beter met 82 goals in 119 wedstrijden. :+

[ Voor 11% gewijzigd door On_E op 15-11-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slabbysl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-06 15:26
On_E schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:07:
[afbeelding]

36 goals in 83 wedstrijden zie ik trouwens. (sinds seizoen 17/18)
Dan doet Nick Venema (FC Utrecht) het een stuk beter met 82 goals in 119 wedstrijden. :+
Aiai, minder dan gehoopt. Tot nu toe doet ie het wel goed, maar krijg Lincoln, 17 jarige spits uit Brazilië er ook nog bij. Hopen dat die meer stappen zet.

Thanks voor de screenshot! Kik Pierie doet het btw wel erg goed bij mij! Voor ook ongeveer 5 miljoen aangetrokken. Orbelín Pineda is tot nu toe mijn beste aankoop gebleken. Alhoewel Floranus voor weinig geld ook prima is. Heb een leuke transferperiode achter de rug.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:40:
Eindelijk op eigen kracht overwinteren in de CL.
Tegen Fenerbahce, Dortmund en Atletico. Alle 6 wedstrijden gewonnen.

Alle steentjes vielen gewoon op de juiste plek. In de competitie laten we nog wel eens wat liggen maar de beste 11 staan gewoon goed.
Wie staan er nu in je basis 11?

Anoniem: 94195

Hoe is de stafgate bij Ajax nu op te lossen eigenlijk? Geen wonder dat Ajax het zo slecht doet in al jullie games als zowat de complete staf ontbreekt...

En tweede vraagje: de link die ik hier voorbij zag komen over No Brexit; ik kan het bestand wel downloaden, maar de fmf file niet openen op de een of andere manier. Kan iemand mij het uitgepakte bestand eventueel toesturen? :+

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 16-11-2017 14:07 ]

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:05:
Hoe is de stafgate bij Ajax nu op te lossen eigenlijk? Geen wonder dat Ajax het zo slecht doet in al jullie games als zowat de complete staf ontbreekt...
Die staffgate is op te lossen door zelf Ajax te spelen :P
Zonder gekkigheid vind ik het een vreemde manier van oplossen om dan maar alle staff die niet in de licentie zit eruit te gooien ipv het via een Inc op te lossen zoals ze jaren met meerdere spelers gedaan hebben. (grote bekende was Oliver Kahn/Jens Mustermann) Of zoals het nederlands elftal altijd Jan Jansen als manager heeft.

sudo apt-get rekt

MazeMouse schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:17:
[...]

Die staffgate is op te lossen door zelf Ajax te spelen :P
Zonder gekkigheid vind ik het een vreemde manier van oplossen om dan maar alle staff die niet in de licentie zit eruit te gooien ipv het via een Inc op te lossen zoals ze jaren met meerdere spelers gedaan hebben. (grote bekende was Oliver Kahn/Jens Mustermann) Of zoals het nederlands elftal altijd Jan Jansen als manager heeft.
Ja, en een update als https://www.fmscout.com/c-fm18-data-updates.html?id=4546 (ik weet trouwens niet of de staf van Ajax hier inbegrepen zit) vind ik ook geen leuke oplossing, want dan heb je bijvoorbeeld een Evra transfervrij of in de de afgelopen weken ontslagen coaches erin verwerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:47:
[...]

Wie staan er nu in je basis 11?
Er zijn aardig wat mutaties geweest.
Ik speel 4-2-2-2 met dus 2 spitsen en 2 vleugels.

GK: Marchesin, in de winter van vorig seizoen gehaald voor 9mln omdat ik het echt zat was. Onana is echt matig in FM.
RB: Rotatie tussen: Douglas. Een jaar geleden gratis opgepikt bij Barca. En Pitso een talent dat ik voor minder dan een miljoen heb opgepikt in Z-Afrika
DC:rotatie tussen Veltman, gewoon zeer betrouwbaar, Rojo, vorig seizoen gratis opgepikt bij United en Hoogenboom. Een jong talent welke op elke positie kan spelen achter en ik voor 4.9mln heb opgepikt bij Feyenoord. Dit blijkt in mijn game ook de reden te zijn voor hun presteren. Elk talent gaat na 1 seizoen voor weinig geld weg.
LB: Rojas. 2.5 jaar geleden voor 7mln gehaald bij San Lorenzo. Zeer betrouwbaar.

2 centrale middenvelders. Spelen vaak Box to box, Ball winning of AP.
Rotatie tussen: Sturaro. 3 jaar geleden bij Juve gekocht voor 9mln. Een koopje want hij is mijn rots in de branding. Tielemans voor 4.7mln gehaald bij Monaco begin dit seizoen. Chijioke jong talent 2 jaar geleden gehaald uit Nigeria, valt tot nu toe tegen.
En Frenkie de Jong, doet het aardigmaar de laatste stap had hij al moeten maken, zal denk ik deze zomer vertrekken.

AMR: Rotatie tussen 2 spelers. Ylatupa komt uit de eigen jeugd en zit al bij Ajax. Had hem vorig jaar afgeschreven want ik vond zijn stats niet goed genoeg. Vanwege een blessure moest hij spelen en doet het zeer goed en zit in de rotatie.
Podence voor 2mln van Portimonense. Dit was echt een koopje waar ik niets van begrijp, want deze gast is zo goed. Deze winter trokken ze al aan hem voor 15mln.

AML: Kluivert, niet top maar wel degelijk en is deze winter vertrokken na wat gezeur voor 15mln.
Nu is het een rotatie tussen Jensen (jeugd van Ajax) welke het goed doet maar er zit nog rek in en hij moet de laatste stap nog maken. En Dingsdag (eigen jeugd). Is een MC/ML maar wil hem omtrainen naar AML. Hij heeft potentie, goede physical stats

De 2 spitsen: Deze spelen als false 9 en Complete forward.
Sierhuis, eigen jeugd. Geen wereld spits maar doet het zeer goed, speelt als F9.
Mariano voor 13mln bij Real Betis. Ik zocht een ervaren spits doe ik naast de jonkies kon zetten die de bal kan vast houden of doortikken terwijl hij tussen 2/3 verdedigers staat. Geen wereld spits maar doet het goed. Is de complete forward.
En dan nog Stoppa Hij kan op beide posities. Hij was 1.1mln bij Novara. Betwijfel dat hij de laatste stap gaat zetten maar is goed bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik ga mijn basis ook even ongevraagd benoemen.
Speel dus met Utrecht sinds de beta al, inmiddels in seizoen 5 bezig en in de afgelopen 3 seizoenen kampioen geworden.

442 Diamond Narrow tactiek.

GK : Paul Bernardoni - Franse doelman gekocht van FC Sochaux, ben niet helemaal tevreden.

DR : Mark Pabai - Eigen jeugd, vervangt de naar Dortmund vetrokken Troupée prima.
DC : Tommy St. Jago - Eigen jeugd, was zelfs even wonderkind en nu een uitstekende centrale verdediger.
DC : Pol Garcia - Kwam van Juventus in seizoen 2, uitstekende linksbenige centrale verdediger.
DL : Mattia Biolcati - Nieuw gekocht van Cesena, 5 sterren potentieel.

DMC : Yassin Ayoub - Aanvoerder.
MC : Djevencio van der Kust - Eigen jeugd, linksbenige centrale middenvelder
MC : Odysseus Velanas - Eigen jeugd, Grieks international geworden.
AMC : Zakaria Labyad - Doet het prima, geen wereldtop maar dat hoeft ook (nog) niet bij FCU.

SC : Cyril Dessers - Tig goals, tig assists, geen enkele reden gehad om m te vervangen.
SC : Nick Venema - Eigen jeugd, de beste speler van FCU nu en zo'n beetje elke topclub komt voor m langs tijdens een transferperiode. Maar ik hou hem aan de ketting. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/67OuYVE.png

[ Voor 3% gewijzigd door On_E op 16-11-2017 18:54 ]

• GluonC
Wat een ontknopinh. Ik stond al sinds November bovenaan met MVV. De laatste 5 wedstrijden 4 gelijk 1 gewonnen. Zojuist de laatste wedstrijd tegen jong Ajax gespeeld. Stond gedeeld 2de met NEC met precies hetzelfde doelsaldo achter jong Ajax. Vrij vroeg stond ik 1-0 achter, ik zag de bui al hangen, maar niks was minder waar. Nog voor rust werd het 1-1. En in de 2de helft is het uiteindelijk 2-3 geworden. Us mvvke eindelijk terug waar het thuis hoort, de Eredivisie :)

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:05:
En tweede vraagje: de link die ik hier voorbij zag komen over No Brexit; ik kan het bestand wel downloaden, maar de fmf file niet openen op de een of andere manier. Kan iemand mij het uitgepakte bestand eventueel toesturen? :+
8)7 Ok, je kan hem dus gewoon als onuitgepakt in de editormap zetten

Nou dan zijn we nu klaar om te beginnen. In de tweede divisie van IJsland, hoop gevraagd te worden door een club uit Denemarken, Zweden of Noorwegen om van daaruit naar Duitsland, Engeland te gaan _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 94195 op 16-11-2017 22:01 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Had in FM17 een heerlijke strikerless tactiek en deze werkt ook heerlijk in FM18 :D

Speel nu zo:
GK - Pedrag Rajkovic, de perfecte opvolger van Onana.
VR - Fabricio Bustos, heerlijke rechtsback dit. Aangetrokken toen Veltman voor 20 miljoen richting Everton vertrok.
VCR - Ibrahim Nagy, een Egyptische regen. de Ligt vertrok voor maximaal 60 miljoen naar chelsea.
VCL - Wöber nog steeds.
VL - Kik Pierie/Sinkgraven. Ligt aan de tegenstander, maar ze rouleren aardig.
VM - Careltje Elting, wat een held. Doet het véél beter als Frenkie de Jong.
MR - Che Nunnely, is inmiddels younes lang en breed voorbij.
MC - Donny van de Beek, de baas op het middenveld. Marco van Ginkel gratis als backup gehaald.
ML - David Neres, doet het nog steeds prima. Vertrekt deze zomer gok ik.
AMCR - Moise Kean, wat een aankoop is hij zeg. Maar 23 miljoen, de perfecte opvolger van Dolberg die voor maximaal 100 miljoen naar Real Madrid vertrok.
AMCL - Gonzalo Maroni/ Ezequiel Barco. Twee beste Argentijnen, samen nog geen 10 miljoen gekocht. Siem speelde hier het eerste seizoen nog, deed het prima met 12 doelpunten. Echter waren deze twee hem snel voorbij. Hij is inmiddels meer geblesseerd dan fit, dus hij mag vertrekken.

Voor de rest veel regens in de selectie. Blijf het heerlijk vinden dat ik 12 man op de bank mag hebben in nederland :)

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 11:25

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Anoniem: 94195 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:25:
[...]

Ja, en een update als https://www.fmscout.com/c-fm18-data-updates.html?id=4546 (ik weet trouwens niet of de staf van Ajax hier inbegrepen zit) vind ik ook geen leuke oplossing, want dan heb je bijvoorbeeld een Evra transfervrij of in de de afgelopen weken ontslagen coaches erin verwerkt.
Ik gebruik eigenlijk nooit databases omdat mijn leaderboard score dan niet geupdate wordt. (leuk extratje waar ik nooit serieus mee bezig ben maar grappig om te zien dat ik gisteravond de "single season in competition" de top10 in de Jupiler league bereikt heb.)
vuurtjih schreef op donderdag 16 november 2017 @ 22:56:
Voor de rest veel regens in de selectie. Blijf het heerlijk vinden dat ik 12 man op de bank mag hebben in nederland :)
12 man op de bank is geweldig. En zelfs dan deel ik mijn bank altijd zo in dat de balans goed blijft op 5 en 7 zodat ik nooit hoef na te denken over het aanpassen van mijn reserves. (Doelman altijd op 7e plek van de bank want met een 5 man bank zet ik geen keeper erop) Heeft al meerdere malen mijn reet gered in competities die switchen tussen 5 en 7 man op de bank en ik even niet op zat te letten.

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@vuurtjih
Damn lekker bedrag voor Dolberg. Wou dat ik een dergelijk bedrag voor Veldman kon krijgen.

edit:
Wanneer je een prijs wint is de confetti die valt gebaseerd op het shirt dat je draagt.
Zou het niet realistischer zijn als deze is gebaseerd op je thuis shirt?

edit:
:o We staan met 1 been in de finale van de CL. 2-0 thuis gewonnen van PSG, hun waren beter maar wat maakt dat uit.
Heb alleen het gevoel dat we uit volledig over de knie gaan.

edit:
En we staan in de finale. PSG was iets beter maar we bleven goed in balans ondanks dat ze in de 55e minuut de 1-0 maken.
De laatste tien minuten speelde PSG echt paniek voetbal, elke bal keihard naar voren, de ene na de andere onzuivere pas.
Ajax bleef gewoon rustig opbouwen en in de 89e minuut de 1-1 van Podence.
Blij dat ik in de wedstrijd ervoor tegen NAC de tactiek extra heb aangepast want dat hielp wel.

En de 35 jarige Ramos speelt basis bij PSG en Spanje met zijn 183 caps

[ Voor 104% gewijzigd door Deadsy op 17-11-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 19:58
Ik heb net FM2018 gekocht en geïnstalleerd en hij is echt heel erg traag. Het menu reageert bijna niet en is zo dus onspeelbaar. Via de site gevonden dat ik virusscanner moest deinstalleren en dat helpt ook niet.
Ik heb een I5 4460 processor, 8 gb geheugen en een rx480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Beavbusi schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:43:
Ik heb net FM2018 gekocht en geïnstalleerd en hij is echt heel erg traag. Het menu reageert bijna niet en is zo dus onspeelbaar. Via de site gevonden dat ik virusscanner moest deinstalleren en dat helpt ook niet.
Ik heb een I5 4460 processor, 8 gb geheugen en een rx480.
Ik heb precies dezelfde specs. Alle updates al geinstaleerd? En hoeveel competities?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Deadsy schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb precies dezelfde specs. Alle updates al geinstaleerd? En hoeveel competities?
Ja gewoon via steam en de drivers up-to-date. Destiny 2 draait als een zonnetje ook.. Gewoon 6 competities, maar het menu is al heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46

StrongArmLance

Endless flow

Ik kan tot mijn verbazing op FMscout geen Serie D (italie) packs vinden, ongeveer 30 leagues uit georgie en kosovo, maar Italie, dat is toch opvallend, hiervoor altijd wel. Of zal deze binnenkort wel verschijnen of kijk ik verkeerd?

edit; van steam iets gehaald, weet niet hoe, maar goed.

[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 17-11-2017 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Beavbusi schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:46:
[...]

Ja gewoon via steam en de drivers up-to-date. Destiny 2 draait als een zonnetje ook.. Gewoon 6 competities, maar het menu is al heel traag.
Raar. Ik heb oude drivers en meer competities en geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Deadsy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:02:
[...]

Raar. Ik heb oude drivers en meer competities en geen probleem.
Drivers hard delete and reinstall worked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Beavbusi schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:38:
[...]

Drivers hard delete and reinstall worked
gelukkig is het gefixed, veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Tijdens de eerste halve finale wedstrijd heb ik plannen gemaakt voor vanavond.
Dus direct na een oefen pot die ik voor de finale ingepland had moest ik weg.

Wilde eigenlijk gaan slapen enzo maar die finale moest gespeeld worden. Ging uiteindelijk meer tijd in zitten dan ik verwacht had aangezien ik ook de selectie voor Oranje moest maken (ben een paar maanden geleden bondscoach geworden).
Hier ging tijd in zitten omdat ik wilde door selecteren, 29+ spelers die niet aan spelen toekomen eruit en jong talent erin en dit viel tegen aangezien ik te lang had gewacht met de selectie en de grote talenten al in de u21 selectie opgenomen waren.

Mja de CL finale.
Manchester United vs Ajax.
United had de PL al gewonnen en is vrij wisselvallig.
Ze spelen met 4 pure aanvallers (1 spits, nr10 en 2 vleugels) en het komt vaak vanuit de vleugels. Dus ik paste mijn selectie en tactiek hier iets op aan, beide backs volledig als verdediger en dit werd getest in de oefen pot en de laatste Eredivisie wedstrijd. Mijn 2 centrum middenvelders gaf ik een vrije rol aangezien er vrij weinig gevaar uit het centrum van United komt.

Qua basis paste ik deze op 1 plek aan. Stoppa die het sterk deed gewisseld voor Marciano aangezien deze goed zwerft. Geen idee waarom.

Wat volgde was een doodsaaie pot die niet om aan te zien was (dus zoals de meeste CL wedstrijden op tv). Geen van de 2 teams werd echt gevaarlijk en we bleven goed in balans. Alhoewel ik mijn kansen iets gevaarlijker vond dan die van hun, Rashford was zelfs volledig onzichtbaar. United kon vond ik niet goed omgaan met de drukte in mijn 16.

Er werd uiteindelijk maar 1x gescoord.
Vlak voor de goal viel dacht ik het volgende:
Wow, ze laten wel veel spelers ongedekt in de 16 rondlopen. eeeeeeeeeeeen GOAAAAAAAAAAAAL

0-1 voor Ajax :D
Mourinho sprak na de wedstrijd nog wat hatelijke zooi over mij en Ajax mja.

Volgend seizoen een zwakkere groep in de CL en hopen dat we weer minimaal bij de laatste 4 komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kapa
  • Laatst online: 19-05 21:05
FM2018

Ik ben trouwens gewoon clubcoach van PSV momenteel en ergens op de achtergrond heeft het NL elftal zich op wonderbaarlijke wijze toch weten te kwalificeren voor het WK in Rusland EN de eindzege weten te behalen! Tegen Griekenland in de finale nota bene!
_/-\o_ |:( 8)7 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door kapa op 18-11-2017 12:04 ]

klikkerdeklik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Vraagje over 'real names fix'.

Vraag me af, of ik hem wel goed draaiende heb.
Bijvoorbeeld: Duitse nationale elftal, pakt hij nog niet goed.

Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:46

Vos

AFCA

Hier een goed functionerend Duits team. Ik heb deze gebruikt: https://www.fmscout.com/a-fm18-real-names-license-fix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Thanks, deze heb ik ook gebruikt, maar dat betekend dan, dat ergens iets niet goed heb gedaan.
Zal de installatie nog een keer helemaal bij langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik weet niet of een nieuwe game perse nodig is? Voor de correcte Braziliaanse team namen wel. Ik ben dus een nieuwe game begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Vos schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:38:
Ik weet niet of een nieuwe game perse nodig is? Voor de correcte Braziliaanse team namen wel. Ik ben dus een nieuwe game begonnen.
Dank, daar lag het inderdaad aan.

Had zojuist de hele installatie nog een keer doorlopen, zonder resultaat, bij de huidige save game.

Nieuwe game getest en daar werkt de 'real name fix' inderdaad wel.

Jammer dan, voor de huidige save game.
Het gaat nog te goed bij de huidige save game, om hem af te breken.
Al kan dat ook snel veranderen >:).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Inmiddels is het eerste seizoen afgelopen van mijn Monza-save. Na een spannend seizoen waar we, volgens de bookies, zouden eindigen rond plek 10, zijn we uiteindelijk als 4e geëindigd. Dit betekende een play-off plek in de 3e ronde voor promotie. Helaas was Triestina te sterk in deze ronde en zo hebben we ons netjes gehandhaafd in de Serie C/A.

Het nieuwe seizoen is begonnen en na 7 wedstrijden staan we vier aan de leiding met 19 punten (6 x winst en 1 x gelijk). In de transferperiode zijn veel mensen vertrokken die ik gehuurd had en deze zijn middels free-agents weer aangevuld. Mijn beste speler die ik gratis op de kop heb kunnen tikken is Juan Larrazabal. Een spaanse jongeling van 16 jaar die door mijn scouts werd aangegeven als een speler die ik moest halen. Deze regen is van een hoog niveau en ik ben dan ook bang dat ik hem na dit seizoen kwijt zal zijn aan een ploeg uit de Serie B, mocht ik niet promoveren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dV6FGWPOTgnhARtkpBy9suPU/full.png

Het is nu hopen dat we de sterke start van het seizoen kunnen vasthouden tot iig de winterstop. Daarna kijken we verder.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Zit nu op de helft van mijn eerste seizoen bij Ajax en na 17 wedstrijden staan we bovenaan (op doelsaldo) met 37 punten. Gelijk met PSV en FC Utrecht.

Voorronde CL eerst tegen A.E.K. die we weg speelde maar daarna tegen CSKA ging het mis.Uit, kansloos, 3-0 verloren. Thuis nog wel 1-0 gewonnen maar niet genoeg. In de EL wat wisselvallig als 2e door. Nu net de loting gehad voor de 1e knock out ronde en daarbij geloot tegen Ac Milaan. Dat wordt pittig.

In de competitie gaat het de wel lekker. Laatste vier wedstrijden op rij gewonnen, onder andere met 1-0 van PSV.

Qua spelers doe ik het eigenlijk zo goed als met het team wat er al was. Ik heb alleen de ervaren Michal Kadlec als versterking van de verdediging gekocht. Wil in de winter er eigenlijk ook nog een extra rechter verdediger bij. Ook al doet Orejuela het heel erg goed als FB-A met gemiddeld een 7.10 en houdt Veltman met gemak uit de basis. Verassing tot nu toe voor mij is Mitchell Dijks als aanvallende links back. Gemiddeld een 7.34 en heeft (samen met Neres en Kluivert) de meeste assists.

Nu kijken of ik het de tweede helft van het seizoen vol kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Mijn vijfde seizoen bij Utrecht was top. Kampioen, bekerwinnaar en halve finale Champions League.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kweZBA5.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mLpHLpz.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hG9j6sj.png

Mooi stel. :)

[ Voor 48% gewijzigd door On_E op 19-11-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Zijn beide spelers goed genoeg voor de CL? In mijn Ajax spel lijkt er niet zoveel groei in te zitten.

Ah je plaatst net screenshots ;)

Nederland speelt bij mij play-offs voor WK in Rusland tegen Spanje, winnen de eerste pot met 3-0. :D

[ Voor 42% gewijzigd door Vos op 19-11-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vos schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:03:
Zijn beide spelers goed genoeg voor de CL? In mijn Ajax spel lijkt er niet zoveel groei in te zitten.

Ah je plaatst net screenshots ;)

Nederland speelt bij mij play-offs voor WK in Rusland tegen Spanje, winnen de eerste pot met 3-0. :D
Bij mij iig wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Vos schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:03:
In mijn game spelen we ook op het WK door op uit doelpunten van Griekenland te winnen in de play-offs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Phydomir schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:09:
[...]

In mijn game spelen we ook op het WK door op uit doelpunten van Griekenland te winnen in de play-offs.
Tweede pot 1-0 verloren, dus met 3-1 door naar het WK :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Lekker is dat. Zit nu in de winterstop maar Ajax is net overgenomen en mijn toekomst in onzeker omdat het nieuwe bestuur Frank de Boer wellicht als manager wil. Hierdoor kan ik nu geen spelers aantrekken. FML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klapinga
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-11-2024
heeft iemand ervaring met die online carrière optie in Football manager?
Stel ik speel dit samen met iemand anders, moeten wij dan beide steeds op hetzelfde moment online zijn?
Of kan ik het bijvoorbeeld vandaag spelen tot een bepaalde periode in het spel en die ander speelt het op een ander tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

klapinga schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:50:
heeft iemand ervaring met die online carrière optie in Football manager?
Stel ik speel dit samen met iemand anders, moeten wij dan beide steeds op hetzelfde moment online zijn?
Of kan ik het bijvoorbeeld vandaag spelen tot een bepaalde periode in het spel en die ander speelt het op een ander tijdstip?
Je moet altijd samen online samen en dus tegelijkertijd spelen. Ook vrij logisch toch? Gezien alles wat er kan gebeuren in de tussentijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 19-11-2017 13:20 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste