"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Zelfde verhaal hier. Of ik even zomaar 200 euro extra wil lappen.henkjobse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:48:
Oei hier forse verhoging. Collectiviteit "relaties van klap" bij ZilverenKruis is nu echt opgehouden. Sowieso lees ik dat Achmea flink gesneden heeft in collectiviteiten dus dat wordt op zoek naar een andere collectiviteit óf andere zorgverzekeraar.

Precies. Al een andere collectiviteit gevonden? Anders overweeg ik sterk weg te gaan.GioStyle schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:37:
[...]
Zelfde verhaal hier. Of ik even zomaar 200 euro extra wil lappen.
Dat dacht ik ook een keer, ik had al jaren het driesterren tandarts pakket (voor zover ik me kan herinneren) en ik had om een paar tientjes te besparen dat pakket gedowngrade. Want nooit problemen en een vulling kon ik zelf wel betalen. Laat nou net exact dat jaar een van mijn kiezen een probleem krijgen, uiteindelijk heeft me dat heel wat tandartsbezoeken gekost, zelfs huisarts maar dat was gelukkig gedekt, en aan het einde van het verhaal dus een kroon. Mijn winst was dubbel en dwars verdwenen. Ik heb mijn pakket direct weer geupgrade.ByteMe_ schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 12:14:
Ik hou het ook scherp in de gaten, voor mijzelf maakt het niet uit, die tandartsverzekering die ik heb is ook overbodig, ik heb al jaren geen problemen of wat dan ook met de tanden...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Alleen dekkingen die ik zelf niet gebruik. Ik behoud m'n Fysio (heb een chronische knie aandoening) en m'n medicatie viel toch al niet onder het eigen risico, dus er is voor mij geen achteruitgang behalve die vier euro meer per maand.
Zal sowieso nog wel ff rond gaan neuzen of 't elders goedkoper kan maa dit is via m'n werk dus vorig jaar was dit al aardig goedkoper.
I have stability. The ability to stab.
Ik had inderdaad ook Zilveren Kruis met Relaties van Klap, helaas is die collectiviteit er niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 11-11-2017 21:22 ]
712641
Studenten Goed Verzekerd ISO/LSVb Zilverenkruis
11 euro duurder dan 2017 en ongeveer 720 euro duurder toen ik studeerde 1999 (met minder eigen risico betere dekking etc..)
[ Voor 43% gewijzigd door Turrycan op 11-11-2017 23:00 ]
Dit jaar maar eens het eigen risico verhogen. Afgelopen 10 jaar nog nooit aanspraak moeten maken op mijn verzekering, zonde van het geld.
Zie alleen nog niks over 2018, maar even wachten..
Tot op heden niets. Mijn werkgever heeft een collectief bij Menzis, dus ik overweeg sterk om voor het eerst over te stappen.henkjobse schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:15:
[...]
Precies. Al een andere collectiviteit gevonden? Anders overweeg ik sterk weg te gaan.
https://pma.info/zorgverzekering/
Je krijgt dezelfde korting als via een werkgever. Ze doen zaken met de Menzis.
Mijn schoonmoeder heeft het, je merkt geen verschil met de situatie dat je rechtstreeks bij de Menzis zit.....(zoals het hoort)
Ze hebben nog wel een extra korting van 33 euro per jaar, een zgn bonus.
Die kun je pas na 1 november en tot en met 31 december opvragen van dat jaar waarin de verzekering loopt.
https://pma.info/zorgverzekering/pmabonus/
Is een extraatje, maar je moet er wel achteraan.....
[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 12-11-2017 13:02 ]
https://www.ozf.nl/consumenten/Paginas/premie-berekenen.aspx
Pagina 4 (2018)Polisvoorwaarden
Download de voorwaarden 2018;
Download het vergoedingenoverzicht 2018
Download de voorwaarden 2017
Download het vergoedingenoverzicht 2017
Kijk zelf ook even via PMA naar de Menzis, bericht iets terug van mij.Wanneer betaalt u een (wettelijke) eigen bijdrage?
• Sommige medicijnen, zoals enkele ADHD-geneesmiddelen
Waar ben je nu verzekerd als ik vragen mag?SmurfLink schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 21:19:
[...]
Alleen dekkingen die ik zelf niet gebruik. Ik behoud m'n Fysio (heb een chronische knie aandoening) en m'n medicatie viel toch al niet onder het eigen risico, dus er is voor mij geen achteruitgang behalve die vier euro meer per maand.
Zal sowieso nog wel ff rond gaan neuzen of 't elders goedkoper kan maa dit is via m'n werk dus vorig jaar was dit al aardig goedkoper.
Ik zit bij Unive (zorg select) met goedkoopste tandarts verzekering. Il betaal 109,90 per maand inclusief collectiviteitskorting. Ik heb ook een chronische aandoening.
Nu had ik vorig jaar een knieblessure en daar heb ik fysio voor gekregen (2x per week) deze machtiging is geldig tot 6 januari 2018.
Klopt het dat je de eerste 21 behandelingen zelf betaald + eigen risico en daarna alleen het eigen risico per jaar zolang als de machtiging loopt? Ik ben het even kwijt geraakt.
Sowieso moet ik kijken hoe dit loopt. Mijn fysiotherapeut is op 31 december 2015 met pensioen gegaan. Ik wilde rustig kijken naar een nieuwe therapeut in mijn woonplaats... Totdat ik die knieblessure kreeg (staat los van mijn chronische spieraandoening) half 2016. Ik vermoed dat de knieblessure op de chronische aandoening is gezet want ik hoefde geen behandelingen zelf te betalen, alleen het eigen risico.
Maar waarom er dan een machtiging tot 6 januari 2018 loopt is mij een raadsel.
Binnetie schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:08:
[...]
Waar ben je nu verzekerd als ik vragen mag?
Ik zit bij Unive (zorg select) met goedkoopste tandarts verzekering. Il betaal 109,90 per maand inclusief collectiviteitskorting. Ik heb ook een chronische aandoening.
Nu had ik vorig jaar een knieblessure en daar heb ik fysio voor gekregen (2x per week) deze machtiging is geldig tot 6 januari 2018.
Klopt het dat je de eerste 21 behandelingen zelf betaald + eigen risico en daarna alleen het eigen risico per jaar zolang als de machtiging loopt? Ik ben het even kwijt geraakt.
Sowieso moet ik kijken hoe dit loopt. Mijn fysiotherapeut is op 31 december 2015 met pensioen gegaan. Ik wilde rustig kijken naar een nieuwe therapeut in mijn woonplaats... Totdat ik die knieblessure kreeg (staat los van mijn chronische spieraandoening) half 2016. Ik vermoed dat de knieblessure op de chronische aandoening is gezet want ik hoefde geen behandelingen zelf te betalen, alleen het eigen risico.
Het klopt dus niet helemaal. Die machtiging wordt steeds voor 2 jaar afgegeven. Je hoeft maar 1x (per chronische aandoening) de 1e 20 behandelingen zelf te betalen, maar je moet wél ieder jaar je eigen risico betalen (en dus de eerste x-behandelingen fysio, als je geen andere zorgkosten hebt).Vergoeding uit de basisverzekering na 20 behandelingen
Fysiotherapie bij chronische aandoeningen wordt niet gelijk uit de basisverzekering vergoed. Voor de eerste 20 behandelingen moet je een aanvullende zorgverzekering afsluiten. Dit is eenmalig. Vanaf de 21ste behandeling komt de vergoeding uit de basisverzekering. Ongeacht of je een nieuw kalenderjaar ingaat of wisselt van zorgverzekeraar. Let op: fysiotherapie uit de basisverzekering gaat wel van het eigen risico. Dit betekent dat de kosten voor de fysiotherapie na de 20ste behandeling, eerst verrekend worden met het eigen risico. Het eigen risico gaat elk jaar weer opnieuw in.
Ik ben net zelf bijna door m'n 1e 2 jaar heen, binnenkort verlenging aanvragen (ik hou vermoedelijk, tenzij er weer regelwijzigingen zijn, de rest van m'n leven 2x per week fysio-therapie).
Persoonlijk vind ik het zo lastig he? Ik zit nu bij FBTO, die wordt € 109,95. De goedkoopste restitutieverzekering (zonder bijzondere acties) is Zorg & Zekerheid, en die kost € 106,60. Dan ga je er dus netto € 3,35 per maand op vooruit. Ehm, waarom zou je dan nog shoppen?
[ Voor 9% gewijzigd door Ardana op 12-11-2017 22:33 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
2 volwassen, 3 kinderen onder de 18. Enkel basisverzekering + maximaal eigen risico (885), maandelijkse betalingen: was 156.90, nu 175.90 per maand

Subtiele stijging

Ik zit helaas redelijk vast aan de logopedie praktijk van mijn kinderen en wat zij voor afspraken maken. Aan de hand daarvan maak ik een keuze voor een zorgverzekeraar.
Alles wordt doorgeleid naar 2017...
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/zorgverzekering-info
Kreeg het in de persoonlijke portal te zien (ben reeds klant) wat de nieuwe premie wordt. Ik denk nog niet dat het online staatroute99 schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:47:
Waar zit online hun 2018 berekening?
Alles wordt doorgeleid naar 2017...
https://www.ditzo.nl/zorgverzekering/zorgverzekering-info
Maar even overwegen of ik mijn Eigen risico weer naar maximaal zet. Scheelt toch 24 euro per maand aan premie.
Totaal premie inclusief 10% collectiviteitskorting €107,51
Bij max EIGEN RISICO:
Totaal premie inclusief 10% collectiviteitskorting €87,51
Scheelt dus 20 euro
Met AV Royaal en Tand Royaal ga ik 135.51 betalen, is goed te doen. Dus die zet ik voort (papieren net binnen).
Vreemd als ik de online berekening invul kom ik op €138,51 uit, 3 euro meer?
Die 135.51 euro heb ik iig zwart op groen...
[ Voor 46% gewijzigd door route99 op 12-11-2017 23:18 ]
Van 71.95 naar 74.95 gegaan.
Kan met 3% extra korting naar jaarbetaling omgezet worden.
20*350ZO45°
Net een mail binnen: € 87,95 wordt het nieuwe bedrag. In de mail praten ze over een verhoging van € 7,50 per maand, maar dat is dus eerder € 9,50President schreef op zondag 12 november 2017 @ 10:18:
Ik zit momenteel voor € 78,45 per maand bij Ditzo. Basis en hoog eigen risico aangezien ik toch nooit wat heb (en daarmee na 1,5 jaar ofzo al 'winst' maak als ik iets zou hebben). Vrouw heeft een duurdere verzekering, aangezien onze zoon bij haar zorgverzekering is aangesloten.
Zie alleen nog niks over 2018, maar even wachten..
Maar kijken naar welke ik ga overstappen. Ik snap het hele sociale gebeuren aan een zorgverzekering, maar wil het liefst toch zo weinig mogelijk kwijt zijn :-)
Ik zelf dit jaar voor het eerst naar het hoge eigen risico met tand 1.
Vriendin wel 385 met aanvullend pakket & tand 1 (Voor fysio + Psycholoog).
Kosten totaal 215,05.
Ik heb het nog niet bij een andere verzekeraar goedkoper kunnen vinden. (Gekeken bij Ditzo, PMA, CZ zelf & OZF).
Zeg 3procent verschil. Mensen stappen voor minder over naar een andere spaarbank :-) is toch ruim 35 euro op een jaar. En stel vriendin 70 euro. Toch de moeite. (Mochten de vooramwaarden verder gelijk zijn natuurlijk)Ardana schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:12:
[...]
[...]
Persoonlijk vind ik het zo lastig he? Ik zit nu bij FBTO, die wordt € 109,95. De goedkoopste restitutieverzekering (zonder bijzondere acties) is Zorg & Zekerheid, en die kost € 106,60. Dan ga je er dus netto € 3,35 per maand op vooruit. Ehm, waarom zou je dan nog shoppen?
Bij een maximaal eigen risico als volgt:meermarco schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:01:
[...]
Zeg 3procent verschil. Mensen stappen voor minder over naar een andere spaarbank :-) is toch ruim 35 euro op een jaar. En stel vriendin 70 euro. Toch de moeite. (Mochten de vooramwaarden verder gelijk zijn natuurlijk)
€ 872,42 incl. € 26,98 korting
Helaas paar tientjes duurder maar zo te zien nog wel zo'n beetje de laagste premie.
Voor zover ik kan zien de laagste premie voor als je niks verwacht?Richard schreef op maandag 13 november 2017 @ 05:54:
Ziezo selectief €885 ER.
Van 71.95 naar 74.95 gegaan.
Kan met 3% extra korting naar jaarbetaling omgezet worden.
Verwacht geen ziektekosten te maken...xabre16v schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:40:
[...]
Voor zover ik kan zien de laagste premie voor als je niks verwacht?
of
Geen enkele service of dekking verwacht...
[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 13-11-2017 08:00 . Reden: Correct Nederlands toegepast. ]
20*350ZO45°
Als je in het buitenland woont dusRichard schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:58:
[...]
Verwacht geen ziektekosten te maken...
of
Geen enkele service of dekking verwacht...
Daarvoor is deze perfect. Al vind ik de service ook redelijk goed, wat ik nodig heb gehad
Helder, ik had tot een paar jaar terug nooit van een machtiging gehoord. Ik ging gewoon 1x per week en soms 2x per week naar fysio, betaalde mijn eigen risico. Ik was tot een paar jaar terug ook nog aanvullend verzekerd, maar dat had dus niet gehoeven zag ik. Daarom sinds 3 jaar geen aanvullende verzekering meer. Alleen basis met tandartsverzekering.Ardana schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:12:
[...]
[...]
Het klopt dus niet helemaal. Die machtiging wordt steeds voor 2 jaar afgegeven. Je hoeft maar 1x (per chronische aandoening) de 1e 20 behandelingen zelf te betalen, maar je moet wél ieder jaar je eigen risico betalen (en dus de eerste x-behandelingen fysio, als je geen andere zorgkosten hebt).
Ik ben net zelf bijna door m'n 1e 2 jaar heen, binnenkort verlenging aanvragen (ik hou vermoedelijk, tenzij er weer regelwijzigingen zijn, de rest van m'n leven 2x per week fysio-therapie).
Dus met een overstap en wanneer ik een poos geen fysiotherapie neem hoef ik me geen zorgen te maken om de machtiging en kan ik altijd weer gebruik maken van fysio zonder de eerste 21 behandelingen zelf te moeten betalen?
Ik had een gescheurde en omgeklapte meniscus, ik zou snel geopereerd worden maar kreeg 3 dagen voor de OK kreeg ik er trombose bij in die knie. Gevolg dat ik nog een jaar een steunkous moet dragen (zal nog even een afspraak maken voor een nieuw paar).meermarco schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:10:
Geen idee wat jij had maar ik had bijvoorbeeld een gescheurde kruisband. Dat is ‘tijdelijk’ chronisch voor 1 jaar na de operatie. Binnen die periode valt het in de basis. Daarna niet meer. Wel balen in mijn geval. Want was eind 2016 gebeurd. Betaalde ik eerst eigen risico 2016 ( had de max) en toen ik zou gaan ‘profiteren’ kwam 2017 en betaalde ik weer eerst het ER(nu niet max gezet)
Ik zit bij CZ, met collectiviteit van m'n werk zijn daardoor de eerste 9 Fysiobehandelingen gratis. Ik heb er zo'n 6 per jaar nodig voor mijn knie dus daar red ik het gelukkig mee. Ik heb zelf dus niks voor mijn behandelingen betaald nu. Vorig jaar betaalde ik het zelf (was hier nog niet verzekerd) en toen kreeg ik een rekening per behandeling thuisgestuurd.Binnetie schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:08:
[...]
Waar ben je nu verzekerd als ik vragen mag?
Hoe die machtiging loopt weet ik verder niet, dit zou je het beste bij je verzekeraar na kunnen vragen.
I have stability. The ability to stab.
Ik weet niet of dat een hernieuwde machtiging anders is dan een verlengde machtiging. Dat zul je even na moeten vragen.Binnetie schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:31:
[...]
Helder, ik had tot een paar jaar terug nooit van een machtiging gehoord. Ik ging gewoon 1x per week en soms 2x per week naar fysio, betaalde mijn eigen risico. Ik was tot een paar jaar terug ook nog aanvullend verzekerd, maar dat had dus niet gehoeven zag ik. Daarom sinds 3 jaar geen aanvullende verzekering meer. Alleen basis met tandartsverzekering.
Dus met een overstap en wanneer ik een poos geen fysiotherapie neem hoef ik me geen zorgen te maken om de machtiging en kan ik altijd weer gebruik maken van fysio zonder de eerste 21 behandelingen zelf te moeten betalen?
Of de voorwaarden gelijk zijn durf ik niet te zeggen, maar ik maak nogal veel gebruik van zorg (chronische fysio, bijz. tandheelkunde, neurologie, meerdere machtigingen hiervoor, psychiatrie, AWBZ, orthopedie, en geen idee wat er nog meer bij komt) dus overstappen is nogal eng, want ik heb al gemerkt dat je nauwelijks zekerheid krijgt.meermarco schreef op maandag 13 november 2017 @ 07:01:
[...]
Zeg 3procent verschil. Mensen stappen voor minder over naar een andere spaarbank :-) is toch ruim 35 euro op een jaar. En stel vriendin 70 euro. Toch de moeite. (Mochten de vooramwaarden verder gelijk zijn natuurlijk)
Heb bijv. aan meerdere zorgverzekeringen gevraagd of behandeling X bij instelling Y vergoed werd, en daar krijg je gewoon geen duidelijk antwoord op. "Indien geïndiceerd, wordt deze vergoed" heb je gewoon niks aan als je niet weet of het geïndiceerd is en of de incidatie die je hebt overgenomen wordt.
Je wil er nl. niet na je overstap achter komen dat de machtiging, afgegeven door zorgverzekering X, niet door zorgverzekering Y erkend wordt.
[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 13-11-2017 10:09 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Heb dit weekend dus eens even gekeken: ER verhoogd naar maximaal, tandarts verlaagt naar 1 ster maar wel een twee sterren aanvullende dekking genomen. Betaal ik per maand 7 euro minder dan in 2017.
nu nog uitzoeken of ik de premie voor het hele jaar in 1x kan betalen en hoeveel dat scheelt...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Helaas stapt FBTO van dat systeem af (op elk moment module aanzetten) volgend jaar en kan je een module alleen voor het hele jaar aanzetten.
Weet iemand een andere zorgverzekeraar die zo'n systeem nog wel heeft?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Volgens mij werkte FBTO als enigste met modules, maar weet dit niet zeker.anandus schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:17:
Ik zit nu bij FBTO. Onder andere omdat je daar modules aan kan zetten op elk moment van het jaar.
Helaas stapt FBTO van dat systeem af (op elk moment module aanzetten) volgend jaar en kan je een module alleen voor het hele jaar aanzetten.
Weet iemand een andere zorgverzekeraar die zo'n systeem nog wel heeft?
Overigens een kleine tip voor mensen die Zorg en Zekerheid overwegen. Als je bij het berekenen van de premie bij collectiviteit 'leden' invult dan komt er een hele rits met instellingen langs waar je misschien lid van bent. Ik ben nog op zoek of zij ook een algemene collecitviteit hebben. Vroeger kreeg je nog wel eens korting als je koos voor Facebook, CJIP etc...
Wait wut? Collectief korting als je vriendjes bent op Facebook?Binnetie schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:42:
voor Facebook

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgend jaar wordt dit € 872,42.
Verschil dus 35 euro.
Heb even rondgekeken maar kan zo snel geen beter aanbod (= lagere premie) vinden, dus denk dat ik maar blijf zitten...
Ja dat was een aantal jaar geleden een keer, Hyves is zelf ook wel eens voorbij gekomen.SinergyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:
[...]
Wait wut? Collectief korting als je vriendjes bent op Facebook?
Ik zie trouwens dat Unive Zorg Select helemaal niet bij zorgkiezer staat om mee te vergelijken. Alleen de 2 duurdere polissen van Unive staat daar.
Kijk ook eens bij CashbackXL, dan krijg je nog €27,50 als je een polis afsluit. Er was een trucje om ook als bestaande klant die korting te krijgen. Volgens mij zeg je dan je verzekering op en later sluit je hem via CashbackXL weer af.PhWolf schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:48:
Zit dit jaar bij Ziezo Selectief met ER van 885 en jaarbetaling € 837,50.
Verschil dus 35 euro.
Heb even rondgekeken maar kan zo snel geen beter aanbod (= lagere premie) vinden, dus denk dat ik maar blijf zitten...
CashbackXL kwam in de cashbackvergelijker als enigste naar voren die cashback aanbied bij deze zorgverzekeraar.
Je krijgt tegenwoordig collectiviteitskorting bij een pak melkSinergyX schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:46:
[...]
Wait wut? Collectief korting als je vriendjes bent op Facebook?
Hier kan je ook een kortingsnummertje scoren, bijv:
http://www.collectiviteitsnummer.nl/
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Handig site! Bedankt.anandus schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:19:
[...]
Je krijgt tegenwoordig collectiviteitskorting bij een pak melk
Ik zie dat Zorg en Zeker er helaas niet tussen staat, maar ga eens testen met Menzis.
Edit: met code: 54053 kom je uit op ZZP'ers en MKBcollectiefverzekerd.nl mag dat dan zomaar?
Edit 2: Bij zorgvergelijker kom je op €116,95 uit voor (Menzis Basis Voordelig + Aanvullend), maar als ik op de site van Menzis kijk dan kan je met deze basisverzekering geen tandartsverzekering afsluiten. Ook zie ik hem niet in de aanvullende verzekering zitten.
[ Voor 31% gewijzigd door Binnetie op 13-11-2017 11:39 ]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Wordt dit nog wel eens gecontroleerd door de verzekeraar?anandus schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:19:
[...]
Je krijgt tegenwoordig collectiviteitskorting bij een pak melk
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Mooi toch dat...Ardana schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:01:
Heb bijv. aan meerdere zorgverzekeringen gevraagd of behandeling X bij instelling Y vergoed werd, en daar krijg je gewoon geen duidelijk antwoord op. "Indien geïndiceerd, wordt deze vergoed" heb je gewoon niks aan als je niet weet of het geïndiceerd is en of de incidatie die je hebt overgenomen wordt.

"We doen echt niet aan risicoselectie! Puur toeval dat mensen die veel zorg nodig hebben niet vaak overstappen. Echt, we geven ze exact dezelfde non-info als mensen die niet ziek zijn, dus hoe kunnen we dan aan risicoselectie doen!"
Ook Jong erbij voor 15.75. misschien dit maar wegstrepen, want maakt er weinig gebruik van. Alleen tandarts 2x keer jaar. Even overna denken.
Max eigen risico scheelt 288.- per jaar. Terwijl je maximaal 500.- meer zou betalen in het slechtste geval. Hierdoor kan je maximaal 212.- duurder uit zijn.
Ik ben al bijna 32 jaar niet in het ziekenhuis geweest. Alleen daar geboren. En 18 jaar geleden voor het laatst bij een huisarts. Misschien is langs gaan daar
Vervolgens ben ik overgestapt naar Anderzorg.
Daarna kreeg ik nog een brief binnen van de Zilveren Kruis.
Als ik ooit weer hun terug wil komen, en het zelfde pakket wil nemen .. dan moet ik onderzocht worden.. gebit enz.
Gaat dit echt gebeuren dan? (of zal het een brief zijn geweest om mij als klant proberen te houden)?
[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 13-11-2017 12:29 ]
Die is best okay geprijsd inderdaad. 917,28 per jaar.Lekkerboeie86 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:16:
Ook hier nieuwe polis van Anderzorg. Basis met max eigen risico is 78.- P/M
Nu nog wachten op de "tipeenvriend" actie. Dan issie haast net zo goedkoop als ZieZo selectief; maar net wat beter qua ziekenhuiszorg hier in de regio.
20*350ZO45°
Zorgkiezer.nl, zorgwatch.nl en zorgwijzer.nl
daarentegen heb je wel 2 vergelijkingssites erin staan met precies dezelfde standaard affiliate vergelijker van Awin.
Hier vind je de oude posts mocht je links willen nakijken
Zorgverzekering 2017
Zorgverzekering 2016
Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...
Zelf opzeggen en via cashbackxl.nl weer aanvragen.. dan heb je nog €27,50 cashback.PhWolf schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:48:
Zit dit jaar bij Ziezo Selectief met ER van 885 en jaarbetaling € 837,50.
Verschil dus 35 euro.
Stijging valt me. Vergelijk zal ik nog wel doen de komende, maar ik kreeg het vorig jaar niet veel goedkoper en misschien laat ik het uit gemak ook wel zo.
Precies wat ik ook zei.xabre16v schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:32:
[...]
Zelf opzeggen en via cashbackxl.nl weer aanvragen.. dan heb je nog €27,50 cashback.
Beide van mijn zaken lijken gedekt te worden (elke tandarts en mijn orthopeed is ook gecontracteerd volgens de zorgzoeker) bij ZieZo, maar ik twijfel een beetje omdat ze ruim 100+ euro lijken te schelen met bijvoorbeeld een Anderzorg (betaling per jaar, laagste ER). Vraag me af of dit niet een gevalletje goedkoop is duurkoop wordt als ik de zorg wel nodig heb. Iemand ervaring met ZieZo Selectief en declaraties?
Staat het in de voorwaarden?Aggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:28:Gaat dit echt gebeuren dan? (of zal het een brief zijn geweest om mij als klant proberen te houden)?
Niet, vraag hen schriftelijk te reageren war het dan wel staat.
Het is maar waar je voor tekent, dus het kan wel als je er dus voor tekent.
Dus de bal ligt nu jou nu....succes.
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 13-11-2017 16:37 ]
https://www.nrc.nl/nieuws...-uiteen-13992603-a1580955
Edit:
Heb bij de *-tjes ook even de "normale polis" bij gezet, de "niet-budget" dus, voor een beter vergelijk
Alles bij een eigen risico van € 385,-Menzis* €103.00 --->Menzis Basis Naturapolis € 119
Menzis* €103.00--->Menzis Basis Vrij Restitutiepolis € 122
CZdirect*€105.45 --->CZ Basis-verzekering € 112,15

[ Voor 41% gewijzigd door route99 op 13-11-2017 17:35 ]
Ik heb de collectiviteitskorting van Shell ingevuld. Geen idee of men dat controleert, maar het scheelt flink; 10% op de basisverzekering en 28% op aanvullende verzekeringen, waaronder tandartsverzekering.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Toch best gek hoe dat werkt bij zilveren kruis.
Je registreert je speciaal voor deze post?Joris-Jansen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:29:
Dit forum kan maar beter gesloten worden. Het aangeven onder een bepaalde collectiviteit te vallen terwijl dit niet zo is, is strafbaar. Het is fraude en het is oplichting. En als je het nieuws een beetje volgt, dan weet je dat hierop sinds kort streng op wordt toegezien en er steekproeven plaatsvinden. Het op sociale media “bekennen” dat je dit dus helemaal hebt zitten uitzoeken en hoeveel voordeel je hiermee hebt is simpelweg gewoon dom. dit komt je uiteinde erg duur te staan.
Wij gaan ook met de tijd mee 😉Bart-Willem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:34:
[...]
Je registreert je speciaal voor deze post?Ik wist niet dat de verzekeraars-trolls hun weg hebben weten te vinden naar computerforums.
Nu sta ik geregistreerd als donor bij Matchis (stamceldonor) en daarvan kreeg ik gister een nieuwsbrief dat er ook een Donorpolis is. Een collectief voor mensen die geregistreerd staan als donor, waarbij de aangesloten zorgverzekeraars uitgaan van het vertrouwen dat men echt geregistreerd is.
Afgesloten via Sucsez (als stamcelcdonor), bij OHRA. Inclusief tandarts dekking voor 2018 een totaal van €123,84, dat is dan inclusief de €10,50 collectieve korting. Iets meer dan wat ik in 2017 heb betaald, maar eigenlijk vrij goedkoop omdat de tandartsdekking er nu bij in zit. Waarbij Matchis ook nog voor elke afgesloten verzekering een jaarlijkse donatie van 10 tot 20 euro ontvangt, dus steun ik gelijk het goeie doel.
Overigens bij beide het standaard eigen risico, verder geen aanvullende modules en een tandartsdekking tot €250. Niet echt iets heel spannends dus. Mochten meer mensen geregistreerd staan als donor en meer willen weten: www.donorpolis.nl
En nee ik werk er niet en krijg er ook niks voor
Ach ... je moet ergens beginnen, hier dus onder aan de ladder...Karmastatus Trainee
Gelukkig heb ik de korting via mijn werkgever en als ik met pensioen ga is er een pensioenencollectief voor ons.
edit: typo -> pensioenencollectief .....
[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 14-11-2017 09:46 ]
Daar zit het zilveren kruis helemaal niet mee. Zolang ze braaf haar premie betaalt dat nemen ze dat graag aan. En door het eigen risico betaalt ze zelf de eerste 385 euro. Zit ze daar een keertje een paar 100 euro boven dan maken ze nog steeds winst op haar polis. Waarom zouden ze moeite doen om het na te gaan. Dat kost meer dan dat het oplevert._JGC_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:26:
Controleren ze niet. Mijn vriendin zit al 3 jaar thuis en is nog steeds collectief verzekerd bij haar laatste werkgever.
Tot het moment komt dat ze plotseling iets ernstigs mankeert. En ze voor haar behandeling een paar ton moet hebben. Dan is het in een keer héél belangrijk dat de kosten omlaag gaan en gaan ze kijken of ze de kosten ergens anders kunnen neerleggen. Dan is het 'plotseling' Ohhhhhhhh u heeft fraude gepleegd!!!!! Uw verzekering was dmv van valsheid in geschrifte bij ons aangevraagd. U bent niet wie u zegt dat u bent. Want u bent niet mevrouw J van bedrijf X (Die is bij ons verzekerd) maar u bent mevrouw J zonder baan. U bent dus helemaal niet verzekerd bij ons.
Je zal echt wel door het ziekenhuis worden geholpen, maar je hebt de rest van je leven financiele ellende en een kruisje achter je naam als verzekeringsfraudeur. En dat zorgt er ook voor dat je problemen krijgt met een opstal verzekering, een auto verzekering, een inboedelverzekering en weet ik al niet wat meer
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
UhuJoris-Jansen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:29:
Dit forum kan maar beter gesloten worden. Het aangeven onder een bepaalde collectiviteit te vallen terwijl dit niet zo is, is strafbaar. Het is fraude en het is oplichting. En als je het nieuws een beetje volgt, dan weet je dat hierop sinds kort streng op wordt toegezien en er steekproeven plaatsvinden. Het op sociale media “bekennen” dat je dit dus helemaal hebt zitten uitzoeken en hoeveel voordeel je hiermee hebt is simpelweg gewoon dom. dit komt je uiteinde erg duur te staan.

Ik denk dat ik toch maar over ga op zilveren kruis, zonder tandartsvergoeding betaal ik 150 p/m ipv de nieuwe premie van 180 bij FBTO met Tandarts vergoeding. Dat is 12 euro p/m extra. Dan betaal ik dat wel voortaan uit eigen zak, gezien de halfjaarlijkse controle elke keer rond de 50-60 kost en er eigenlijk nooit wat is. En het risico op gaatjes neem ik dan wel voor lief (al vele jaren niets) voor die mogelijke kosten van 100 euro. Ik ben wel klaar met die extra verzekeringen waar je eigenlijk nooit gebruik van hoeft te maken.
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Prima betoog. Wel jammer dat je later toegeeft voor een verzekeraar te werken waardoor ik er zo m'n twijfels bij heb, maar okeJoris-Jansen schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:29:
Het aangeven onder een bepaalde collectiviteit te vallen terwijl dit niet zo is, is strafbaar. Het is fraude en het is oplichting. En als je het nieuws een beetje volgt, dan weet je dat hierop sinds kort streng op wordt toegezien en er steekproeven plaatsvinden. Het op sociale media “bekennen” dat je dit dus helemaal hebt zitten uitzoeken en hoeveel voordeel je hiermee hebt is simpelweg gewoon dom. dit komt je uiteinde erg duur te staan.
Maar waar je dan deze conclusie vandaan haalt is mij een raadsel. Laat me raden: je werkt niet voor een van de goedkoopste zorgverzekeraars?Dit forum kan maar beter gesloten worden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
2015: € 75,65
2016: € 82,10
2017: € 88,85
2018: € 93,20
Ter vergelijking mijn vrouw, met een eigen risico van € 375 en Tand 1:
2015: € 107,40
2016: € 111,70
2017: € 118,55
2018: € 122,90
Maar mijn pakket is wel meer gestegen tov 2015 dan dat van haar: 17,55 tov 15,50 per maand meer..
* 2Dutch prijst zich gelukkig dat ze geen zorg nodig heeft
Maar met die stijgingen ben ik ook niet blij, mijn salaris doet namelijk niks om dit te compenseren
Tijd voor efficiëntere zorg graag, daar heeft iedereen baat bij.
[ Voor 29% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2017 11:53 . Reden: nettere opmaak :+ ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Kosten /maand 2017: 87.32
Kosten /maand 2018: 87.85
53 cent per maand verhoging - dat kan ik nog wel hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 14-11-2017 11:52 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
Daarnaast een vraag: Ik weet al dat ik in de toekomst een implantaat moet (dat het duur is ook
Bij Cashback XL maken ze onderscheid tussen Zilveren Kruis en ZieZo.i7x schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 08:36:
Ik heb Zilveren Kruis gisteren opgezegd. Vandaag opnieuw aangevraagd via Cashback XL. De cashback is al geregistreerd; 35,- EUR. Dit is wel gek, want ik heb Basis Budget aangevraagd, en de cashback daarvan is 27,- EUR. Ach, we zien wel.
Ik heb de collectiviteitskorting van Shell ingevuld. Geen idee of men dat controleert, maar het scheelt flink; 10% op de basisverzekering en 28% op aanvullende verzekeringen, waaronder tandartsverzekering.
Wanneer je naar de pagina gaat van zilveren kruis dan staat er het volgende
Via de ZieZo pagina van CashbackXL staat dat je 2750 punten krijgt (€27,50)quote: cashbackxlEr gelden via deze link geen punten voor de Ziezo verzekering. Zie hiervoor de Ziezo pagina op Cashback XL.
Dan is het afsluiten van CashbackTotaal ook een optie: 2250 punten (€22,50), inclusief tandongeval verzekering (als je dat denkt nodig te hebben) Voor €5 ben je dan ingedekt voor de grote klapper op je gebit.
Dit moet ik dan ook maar snel doen om het weer goedkoop te laten zijn dit jaar.
€872,40 (-22,50) maakt: €849,90 voor dit jaar. (maakt 70,83 per maand)
is FBTO Tand 500 of 750 niks voor je dan? vergoed tot aan 500 of 750 euro ook implantaten 100% , nb zelf ook even de kleine lettertjes lezen...Distoration schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:59:
Ook hier Anderzorg binnen, ga er een paar euro op achteruit, maar verwacht iets meer gebruik te gaan maken ivm inentingen voor reizen.
Daarnaast een vraag: Ik weet al dat ik in de toekomst een implantaat moet (dat het duur is ook) maar er is uiteraard geen enkele verzekering die het helemaal vergoed, het zijn altijd maar beetjes. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze situatie (implantaat voortanden bovenkaak) en bij welke verzekeraar?
https://www.fbto.nl/zorgverzekering/aanvullende-modules/paginas/tand.aspx
nb typfoutje en procenten toegevoegd.
Hier wel ervaring; destijds expres geen aanvullende verzekering genomen maar de kosten afgetrokken van inkomensbelasting.Distoration schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:59:
Ook hier Anderzorg binnen, ga er een paar euro op achteruit, maar verwacht iets meer gebruik te gaan maken ivm inentingen voor reizen.
Daarnaast een vraag: Ik weet al dat ik in de toekomst een implantaat moet (dat het duur is ook) maar er is uiteraard geen enkele verzekering die het helemaal vergoed, het zijn altijd maar beetjes. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze situatie (implantaat voortanden bovenkaak) en bij welke verzekeraar?
De premie die ik destijds zou betalen voor de duurste aanvullende verzekering (50 euro) vergoed alsnog maar 750 euro. Als je alle kosten aftrekt van de belasting kom je boven het drempelbedrag uit en is dat mogelijk voordeliger.
https://www.belastingdien...ekenen/drempelbedrag_2017
Daar zul je dus wel wat rekenwerk voor moeten doen. Weet ook niet precies wat de prijs indicatie is? 2500 euro?
Klinkt mij als een dreigbrief "als je weggaat kom je niet meer zomaar bij ons binnen, ha!". Zou voor vrijwel iedereen een reden zijn om te zeggen: uh, je weet mijn declaratiehistorie, dikke doei ik ga wel naar een ander. Had je een leuke speciale deal ofzo waardoor ze bang zijn dat ze geld er op toeleggen? Lijkt me nietAggressor schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:28:
2 jaar geleden zat ik bij de Zilveren Kruis. (inc tandarts tot 500 euro)
Vervolgens ben ik overgestapt naar Anderzorg.
Daarna kreeg ik nog een brief binnen van de Zilveren Kruis.
Als ik ooit weer hun terug wil komen, en het zelfde pakket wil nemen .. dan moet ik onderzocht worden.. gebit enz.
Gaat dit echt gebeuren dan? (of zal het een brief zijn geweest om mij als klant proberen te houden)?
Zou zo brutaal geweest zijn om ze te bellen of ze misschien Anderzorg voor je wilden machen qua prijs. Doen ze niet, maar gewoon, voor het idee
[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 14-11-2017 12:41 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
1. Zilveren Kruis ZieZo Basis Budget, jaarbetaling, 27,50 CashbackXL korting: ~€850 in totaal.
Volgens mij is dit ook dit jaar de goedkoopste. Wel zeer beperkte zorgkeuze.
2. Anderzorg met maximaal eigen risico: €917.
Daarvoor krijg je wel een bredere zorgkeuze en kan je als ik het goed begrijp overal terecht. Al kan ik nergens een zorgzoeker vinden... Er is geen cashback beschikbaar voor Anderzorg, al kan je via https://tipeenvriend.anderzorg.nl 40 euro terugkrijgen. Dan zit je op €877.
Hebben jullie al topaanbiedingen gevonden?
Vorig jaar zat ik bij Ditzo, maar die zijn nu met €1044 echt véél te duur geworden. Ze geven maar 15 euro korting bij een maximaal eigen risico; daar gaat het mis
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 14-11-2017 12:48 ]
Ze geven gewoon aan dat er een medische keuring geldt voor dat pakket voor nieuwe klanten. Als je dan na een jaar een andere verzekering te hebben gehad teruggaat ben je gewoon weer een nieuwe klant en word je gekeurd en loop je dus het risico geweigerd te worden voor het aanvullende pakket.2Dutch schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:40:
[...]
Klinkt mij als een dreigbrief "als je weggaat kom je niet meer zomaar bij ons binnen, ha!". Zou voor vrijwel iedereen een reden zijn om te zeggen: uh, je weet mijn declaratiehistorie, dikke doei ik ga wel naar een ander. Had je een leuke speciale deal ofzo waardoor ze bang zijn dat ze geld er op toeleggen? Lijkt me niet
Zou zo brutaal geweest zijn om ze te bellen of ze misschien Anderzorg voor je wilden machen qua prijs. Doen ze niet, maar gewoon, voor het idee
Ah, nog steeds flauw maar standaard praktijk dus. Zal wel automatisch uit de pc komen rollenFrieda schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:44:
Ze geven gewoon aan dat er een medische keuring geldt voor dat pakket voor nieuwe klanten. Als je dan na een jaar een andere verzekering te hebben gehad teruggaat ben je gewoon weer een nieuwe klant en word je gekeurd en loop je dus het risico geweigerd te worden voor het aanvullende pakket.
Indicatie is wel in die richting inderdaad (2 voortanden, jeugd trauma maar vallen niet binnen basisverzekering helaas). Dat bepaalde kosten aftrekbaar zijn van de belasting was bekend, maar dat dit in z'n geheel goedkoper uit kan komen niet. Ik ga het eens narekenen!wmeester schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:11:
[...]
Hier wel ervaring; destijds expres geen aanvullende verzekering genomen maar de kosten afgetrokken van inkomensbelasting.
De premie die ik destijds zou betalen voor de duurste aanvullende verzekering (50 euro) vergoed alsnog maar 750 euro. Als je alle kosten aftrekt van de belasting kom je boven het drempelbedrag uit en is dat mogelijk voordeliger.
Daar zul je dus wel wat rekenwerk voor moeten doen. Weet ook niet precies wat de prijs indicatie is? 2500 euro?
Danku! Ga hem meenemen, ziet er opzich wel goed uit (even snel gekeken).tubbie86 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:07:
[...]
is FBTO Tand 500 of 750 niks voor je dan? vergoed tot aan 500 of 750 euro ook implantaten 100% , nb zelf ook even de kleine lettertjes lezen...
Weet overigens niet of ik het zeker al dit jaar ga doen, maar aangezien sommige verzekeraars ook wachttijd en/of medische acceptatie hanteren ben ik liever goed geinformeerd.
Via independer zag ik ineens die tandongevallenverzekering. En bij FBTO kost die 12 euro per jaar.
Helaas is FBTO niet af te sluiten via independer(zodat je dat gratis hebt)
Hebben veel van jullie deze verzekering wel? Risico is klein, bedrag wel hoog. Dus in principe iets wat je goed zou kunnen verzekeren.
Ik zie dat anderzorg voor mij heel goedkoop eruit komt. Maar ik heb mezelf ooit beloofd nooit naar Menzis over te stappen
HENG HENG
Heb jij geen aanvullende verzekering? Ik ben nog aan het puzzelen, ik gebruik per jaar zo'n 3000,- aan verzekerde zorg en heb daar bovenop nog zo'n 3500,- aan niet-vergoede zorgkosten. Vooralsnog komt er maar rond de 800,- uit het aanvullende pakket van die 3000,-. Ligt er een beetje aan of ik boven de belastingdrempel heen kom of het gunstig is of niet.Spacecowboy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:52:
Polis ook binnen. Van €104,55 naar €107,95. Acceptabele prijsstijging. Wel gewoon standaard ER, want chronisch ziek. Al met al vind ik het weer heel erg meevallen, als je ziet wat je er voor krijgt (zeker als chronisch zieke).
Nee, al mijn mankementen vallen gelukkig onder de basisverzekering, behalve de fysio waar ik gebruik van maak, en wat medicatie.Frieda schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:06:
[...]
Heb jij geen aanvullende verzekering? Ik ben nog aan het puzzelen, ik gebruik per jaar zo'n 3000,- aan verzekerde zorg en heb daar bovenop nog zo'n 3500,- aan niet-vergoede zorgkosten. Vooralsnog komt er maar rond de 800,- uit het aanvullende pakket van die 3000,-. Ligt er een beetje aan of ik boven de belastingdrempel heen kom of het gunstig is of niet.
HENG HENG
Bedenk hierbij wel dat een van de trucs van de verzekeraars is dat ze dit helemaal niet vooraf hoeven te controleren om er voordeel van te hebben. Een verzekeringsnemer is voordelig voor de verzekeraar zolang je niet teveel declareert. Tot die tijd zal het ze niet veel interesseren... maar tegen de tijd dat je geld gaat kosten worden al die sluipwegen in stelling gebracht om er alsnog maximaal profijt van te hebben._JGC_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:26:
Controleren ze niet. Mijn vriendin zit al 3 jaar thuis en is nog steeds collectief verzekerd bij haar laatste werkgever.
Bijvoorbeeld onder het mom van "je had uberhaupt niet verzekerd mogen zijn bij ons. Dus weet je wat we doen? We maken met terugwerkende kracht je verzekering ongedaan - hier heb je je premie. En oh, hier heb je je onvergoede rekening!"
Of misschien een naheffing voor je collectiviteitskorting (en omdat collectiviteitsverzekeringen bijna altijd aangepaste aanvullende verzekeringen zijn, is er vast wel een sluipweg te vinden waarmee ze je de duurste aanvullende inloodsen.)
Niet op vertrouwen (en een van de vele redenen waarom collectiviteiten wat mij betreft dienen te verdwijnen.)
Wat mij betreft stapt ze binnenkort gewoon over naar een andere verzekeraar die zonder collectiviteit ook gewoon scherp is. Zilveren Kruis is zonder kortingen nogal aan de dure kant, en om nou te zeggen dat ze zo geweldig zijn... nee. Toen hier in Drachten opnamestop was verwees de zorgbemiddeling haar door naar een ziekenhuis aan de andere kant van het land. Uiteindelijk via de huisarts alsnog een verwijzing naar Dokkum gekregen (dat kleine ziekenhuis dat maar niet dood wil gaan ondanks dat de zorgverzekeraars dat liever wel zien).
Ik kom ook op die 2 uit met max eigen risico en betaling per jaar. Je kan nog via cashbackxl 15euro krijgen als je anderzorg afsluit via independer, krijg je er nog een tandongevallenverzekering bij. Het idee van de zeer beperkte zorgkeuze bij ZieZo staat me niet echt aan maar dat is meer een onderbuikgevoelRichh schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:43:
Van wat ik zo snel heb gezien zijn de goedkoopste aanbieders met een maximaal eigen risico:
1. Zilveren Kruis ZieZo Basis Budget, jaarbetaling, 27,50 CashbackXL korting: ~€850 in totaal.
Volgens mij is dit ook dit jaar de goedkoopste. Wel zeer beperkte zorgkeuze.
2. Anderzorg met maximaal eigen risico: €917.
Daarvoor krijg je wel een bredere zorgkeuze en kan je als ik het goed begrijp overal terecht. Al kan ik nergens een zorgzoeker vinden... Er is geen cashback beschikbaar voor Anderzorg, al kan je via https://tipeenvriend.anderzorg.nl 40 euro terugkrijgen. Dan zit je op €877.

Maar dan krijg je die 40 euro member get member korting niet meer?diedbase schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:31:
[...]
Ik kom ook op die 2 uit met max eigen risico en betaling per jaar. Je kan nog via cashbackxl 15euro krijgen als je anderzorg afsluit via independer, krijg je er nog een tandongevallenverzekering bij. Het idee van de zeer beperkte zorgkeuze bij ZieZo staat me niet echt aan maar dat is meer een onderbuikgevoel
Ook Consumentenbond krijgt gewoon een vergoeding van de verzekeraars. Nu is dat opzich nog geen probleem, maar ze hebben wel veel zorgverzekeraars niet. En dan vooral de budget partijen niet, en dat is voor een eerlijke vergelijking niet echt handig.PjgV schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:16:
M.b.t vergelijkers is deze er ook nog:
https://www.consumentenbond.nl/zorgverzekering/vergelijker
Die lijkt me wel van commercieel belang geschoond... :-)
NB. Werkt op de een of andere manier niet goed met mijn Firefox helaas.
Nu weet ik omdat ik in de branche werk sowieso dat er een aantal zorgpartijen geen vergoeding geven en daarom in veel vergelijkers niet voorkomen. Denk hierbij aan:
- Zekur
- Bewuzt
- StudentGoedVerzekerd (een collectief van Zilverenkruis, scheelt veel. Basisverzekering is uiteraard ook voor niet-studenten)
Handig dus om deze ook mee te nemen voor een compleet plaatje.
[ Voor 3% gewijzigd door sanderbz op 14-11-2017 23:18 ]
- Basis Zeker
- ZieZo Basis (dus niet de Selectief, wat de budget variant is)
De eerste kost 107,51 - 20(max ER) = 87,51
De tweede kost 102,50 - 22(max ER) = 80,50
Hm inderdaad. Maar die 40 deel je volgens mij met degene die jou aanmeldt?Richh schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:58:
[...]
Maar dan krijg je die 40 euro member get member korting niet meer?
Zilveren Kruis marketeert ZieZo als een volledig online verzekering. Wat dat moet zijn weet ik ook niet precies. Ik heb het afgelopen jaar gehad en geen verschil gemerkt. Ik vind het ook maar onduidelijk gebracht. Wat ik wel weet is dat je minder opties hebt: geen collectieven, enkel keuze uit minimaal of maximaal eigen risico, en de aanvullende verzekeringen komen in pakketten (onhandig als je slechts een enkel onderdeel wilt). Volgend jaar ga ik dan ook over op Basis Budget (ik kom van ZieZo Selectief op dit moment). Ondanks dat het standaard duurder is ben ik minder kwijt omdat je meer kunt fine tunen in wat je nu eigenlijk precies wilt verzekeren.FutureCow schreef op woensdag 15 november 2017 @ 00:31:
Wat is het verschil bij Zilveren Kruis tussen:
- Basis Zeker
- ZieZo Basis (dus niet de Selectief, wat de budget variant is)
De eerste kost 107,51 - 20(max ER) = 87,51
De tweede kost 102,50 - 22(max ER) = 80,50
Is het dan niet zo dat je het onverzekerde gedeelte alsnog van de belasting kunt aftrekken? Volgens mij ben je dan via alleen de belasting niet goedkoper uitwmeester schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:11:
[...]
Hier wel ervaring; destijds expres geen aanvullende verzekering genomen maar de kosten afgetrokken van inkomensbelasting.
Via alleen de belasting teruggave ben je inderdaad niet goedkoper uit. Meestal heb je nog meer zorgkosten, die kun je er dan bij optellen.vickypollard schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:27:
Is
[...]
Is het dan niet zo dat je het onverzekerde gedeelte alsnog van de belasting kunt aftrekken? Volgens mij ben je dan via alleen de belasting niet goedkoper uit
1 van de overwegingen destijds was ook dat voor een uitgebreide tandartsverzekering een wacht tijd geld of eerst een controle. Daar had ik geen zin in.

[ Voor 96% gewijzigd door ByteMe_ op 15-11-2017 08:47 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Dit topic is gesloten.
Geen referrals / affiliates voor eigen gewin!
Geen discussie over het zorgstelsel. Dat is hier offtopic en hoort in AWM.