Yeuy! Dit is de
derde keer dat ik de frontpage haal, hattrick! Mijn leven is compleet!
Eerste keer ging over onderzoek naar een methode om de fabricage van medicijnen een factor 1000 sneller te laten verlopen, kan dat even niet terug vinden.
/edit: moet het nou niet zijn dat ik een secret level unlock ofzo?
Wow wat een nostalgie ineens weer man nu ik eraan terug denk. Dat apparaat om cellen sneller eiwitten uit te laten poepen wordt nu in Amerika getest i.v.m. een eiwit wat sommige vormen van kanker kan bestrijden en voorkomen. Dat eiwit bestaat al langer, maar het probleem is dat maar een heel klein deel van de uitgepoepte eiwitten daadwerkelijk bruikbaar zijn en daardoor is het duur. Nu ze dat kunnen versnellen kan het goedkoper, maar jah voor dat weer door de klinische trails is. Echt een trots momentje geweest dat ik daar aan mocht meewerken.
Dat tetris gebeuren is ook weer zo'n trots momentje. Ik kon destijds (nog steeds niet overigens) echt niet begrijpen dat sommige mensen zo cynisch kunnen zijn tegen alles wat uit het studentenleven komt. Het totaal heeft maar 2500 euro gekost plus een hoooooooooooop tijd. En dan weer dat gezeik over student die tijd besteden aan andere dingen, alsof je als student 24/7 bezig moet zijn met je studie, normale mensen werken toch ook maar 8 uur per dag. Maanden lang elke avond staan beunen daar. Mooie tijden maar helaas ook slechte tijden meegemaakt destijds. Helaas erkende Guinness wel dat het een record is, maar de methode waarmee is gemeten accepteerde ze niet waardoor het record werd verworpen. Wij hebben het record, ook al erkend Guinness het niet. Ik heb ook zovaak aan mensen uit moeten leggen dat het gaat om het record grootste Tetrisveld. Een Tetrisveld is 10x20 vakjes en die vakjes zijn vierkant, het veld kent dus een verhouding 1:2. Dat betekent dat je niet zomaar in de breedte of in de lengte kan groeien, alleen in de diagonalen. Andere mensen hebben wel grotere speeldvelden gemaakt, maar dat zijn geen Tetrisvelden. Het feit dat je alleen in de diagonalen kan groeien is juist dat extra stukje moeilijkheid wat erin zit. Mooie tijden.
En ja dit natuurlijk, ik had specifiek als doelstelling om teardowns the introduceren bij Tweakers, dat idee had ik al voor het TestFest (als jullie terdowns willen, stuur ze maar deze kant op!). Ik heb er een hoop tijd ingestoken en flink mijn best voor gedaan en daarom is het mooi dat je er een beetje erkenning voor krijgt. Achteraf heb je natuurlijk dingen als "oh kak dat had ik anders moeten" of "oh kak ben dat helemaal vergeten", maar er liepen ook zoveel dingen door mijn hoofd en het was voor mij natuurlijk ook een leerproces. Ik wilde de audio uitgang aansluiten op een spectrum analyser om zo te laten zien waarom die audio nou zo bagger is en wat je kan doen om het te verbeteren. Ik had met een maat van me afgesproken om het moederbord onder een röntgenscanner te leggen zodat we eens onder de BGA's kunnen kijken en zien of ze bestand zijn tegen mechanische krachten. Ik wilde een eye plot maken van de USB aansluiting om te zien hoe goed dat design is. En ik heb nog geprobeerd om een anechoïsche kamer te boeken.
Dan loop je weer tegen allemaal problemen aan dat de testopstelling er nog niet staat en dat je er heel veel tijd in moet steken om eerst dat goed te krijgen. Je komt er achter dat je net dat ene apparaatje van een aar tientjes mist waardoor je het weer niet aan elkaar krijgt. Of je probeert afspraken te maken en die liggen dan te ver in de toekomst. De anechoïsche kamer werd afgeraden omdat ze helemaal geen vergelijkingsmateriaal hadden en daardoor de tests eigenlijk niet te interpreteren zouden zijn. Plus ze hadden het apparatuur om een basestation op te zetten niet en ik ga dat niet betalen. Omdat het toestel afgesloten is van de buiten wereld gaat het op volle kracht schreeuwen in de hoop dat het een verbinding kan maken, daar heb je niks aan.
Goeie foto's maken is echt veel moeilijker dan je denkt, ik wilde ifxit style alles markeren en uitleggen maar daar zou zoveel tijd in gaan zitten. Heb de foto's uiteindelijk maar op een hoopje gegooid, de kenners zien het toch wel. Oh en dan weer een pluspuntje, het viel mij ineens op dat het toestel een d
ualsim sdkaart combo heeft, heb geprobeerd om een discussie aan te zwengelen op XDA, kijken wat die mensen ermee doen.
Ik vond het ook mooi dat ik als nuchtere Brabantse boerenlul mijn mening neer mocht zetten. Andere mensen zeggen dat de achterkant van plastic is en dat het snel krast. Ik denk dat, jah who cares? Het is een gebruiksobject geen pronkstuk. Ik kijk nooit op de achterkant, wat kan mij dat schelen?! En ik ben ook zo bot en direct dat ik keihard zeg waar het op staat, rot op met die klere oordopjes haal ze gewoon helemaal uit de verpakking!
Maar goed, toch een mooi stukje neergezet, ook al ben ik gewend om teveel naar het academische te neigen. Ik zou het mooi vinden als dit een trend word op Tweakers, dan kan ik als een ware hipster zeggen dat ik het deed voor het cool was.
Ach, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een stukje offtopic ga, het was voor mij even mooi om die trotsmomentjes weer de revu te laten passeren.
[
Voor 169% gewijzigd door
Anoniem: 105188 op 09-11-2017 05:27
]