Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

LG heeft zijn Q6-smartphone aangekondigd. Het toestel heeft een 5,5"-lcd met een resolutie van 2160 bij 1080 pixels en een schermverhouding van 18:9 of 2:1, net als de G6. Het toestel draait op een minder krachtige soc en heeft geen vingerafdrukscanner.

De Q6-telefoons, die onderling verschillen in geheugen en opslag, hebben een Qualcomm Snapdragon 435-soc aan boord, met acht Cortex A53-kernen tot 1,4GHz en een Adreno 505-gpu aan boord. Dat is een soc die in toestellen zit die in de budget- of midrangecategorie vallen, met prijzen tot 250 euro.

Behalve een verlengd scherm heeft het toestel ook minimale bezels. Met een grootte van 14,2x6,9cm zijn de bezels iets kleiner dan op de G6, de eerste 18:9-telefoon die LG uitbracht. Aan de boven- en onderkant is in totaal 1,7cm over, aan elke zijkant is dat 3,4mm. Bij de G6 is dat 1,8cm en 3,7mm.

LG heeft de vingerafdrukscanner aan de achterkant weggelaten en hoopt dat mensen de gezichtsherkenning gaan gebruiken. Die plaatste de fabrikant ook op de G6 en is een versie van de functie die al jarenlang in Android zit met een eigen merk en eigen optimalisaties van LG. De gezichtsherkenning werkt met de frontcamera van de telefoon. Dat is een 5-megapixelcamera.

Aan de achterkant zit een enkele 13-megapixelcamera waarover LG verder geen details vrijgeeft. De G6 heeft daar een dubbele camera zitten, waarvan een met groothoeklens. De accu in de Q6 heeft een capaciteit van 3000mAh.

LG brengt de Q6 volgende maand in Azië uit, waarna een release in Europa zal volgen. Wanneer de telefoons in de Benelux te koop zullen zijn en tegen welke prijs, is nog niet bekend.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 435
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM2 / 3 / 4 GB LPDDR4
ROM16 / 32 / 64 GB (Uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenUSB2.0 Micro-USB, 3,5mm audio aansluiting
Sensorenversnellingsmeter, gyro, nabijheid, kompas
Scherm18:9, 5,5" 2160x1080px
Front Camera5 MP
Back Camera13 MP
Accu3000 mAh
KleurZwart, Zilver, Goud en Wit
Afmetingen142,5 x 69,3 x 8,1mm
GewichtOnbekend
PrijsOnbekend
Release DatumNa augustus
Bijzonderheden2:1 scherm
AccessoiresOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.011-07-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 23:06
Vandaag in de aanbieding bij iBOOD voor €279,95 + €5,95 verzending. Alleen via de nieuwsbrief te vinden :) Via PayPal krijg je ook nog €7,50 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Dat het hier zo rustig is joh... :/

Anyweg, ik ben voor het Testfest een Q6 aan het testen en tot nu toe bevalt het me wel. Nog andere mensen van het testfest hier?

Ze zijn in de drukte vergeten de lader terug in de doos te doen en nu heb ik de originele lader er niet bij. Ik ben geintresseerd in statistieken over het laden met de originele lader. Hoeveel vermogen kan de originele lader leveren, kan iemand dat voor mij ook ff nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Op de bijgeleverde travel adapter (MCS-01EP) staat een output van 5.0V - 1.2A.

Ik ben al een maandje erg tevreden met deze telefoon. De enige review hier kan ik me ook totaal niet in vinden. Enige nadeel is dat de achterkant inderdaad snel krast, maar bij de platinum versie zie je dit alleen bij bepaalde lichtinval. En het blijft toch de achterkant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Oh dan klopt het wat ik las op internet, 6W lader. Blijkbaar kan het toestel wel laden met 10W, daarom vond ik het raar dat ze er een 6W lader (wat overigens best een rare keuze is, waarom niet 5W) bij leveren.

Anyweg, met mijn gebruik kom ik op ruim 24 uur met 1 laad beurt. Het toestel heeft geen quickcharge en daardoor deurt het 2 uur en 45 min om het toestel op te laden met mijn Samsung S6 lader welke 10W kan leveren.

Als ik een sneak peek mag geven van mijn review. Meeste fabrikanten kiezen meestal de midden weg als het gaat om toestel in dit bereik. LG gooit het helemaal over een andere boeg, de dingen die goed zijn zijn echt goed, maar dat betekent dat je hard moet inleveren op andere punten.

Als je daarmee kan leven heb je voor die prijs een uitstekend toestel, zo niet dan zal je toch meer uit moeten geven voor bijv. een G6.

Welke punten goed zijn en welke minder, moet je wachten op mijn review. O-) 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 13-10-2017 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens last van dat het toestel vaak niet goed wil overschakelen van WiFi naar mobiel en terug. Ik heb vaak dat als ik van het ene naar de andere wil overschakelen dat ik of apps moet sluiten of dat ik even naar vliegtuig modus moet.

Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iloste
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03-2023
Zie DM :)
Anoniem: 105188 schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 22:24:
Dat het hier zo rustig is joh... :/

Anyweg, ik ben voor het Testfest een Q6 aan het testen en tot nu toe bevalt het me wel. Nog andere mensen van het testfest hier?

Ze zijn in de drukte vergeten de lader terug in de doos te doen en nu heb ik de originele lader er niet bij. Ik ben geintresseerd in statistieken over het laden met de originele lader. Hoeveel vermogen kan de originele lader leveren, kan iemand dat voor mij ook ff nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn review voor het testfest staat online. Voor de geïnteresseerden, ik heb een teardown gedaan van het toestel.

productreview: LG Q6 Zwart review door Anoniem: 105188

Het is mooi om te zien dat ik samen met de andere reviewers op een lijn lig. Kort samengevat de goede dingen zijn echt goed, maar de slechte dingen zijn ook echt slecht.

Iets waar we het trouwens niet over hebben gehad en iets wat ik nogmaals wil benadrukken, het toestel is fysiek ijzersterk! Het doet me denken aan de Nokia Lumia 800, die was ook over engineerd en super sterk. Ik kan geen uitspraken doen over het scherm want die heb ik niet getest (op YouTube staan wel een paar impacttests) maar om het frame kapot te krijgen moet je goed je best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets wat me nu opvalt trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9h2MnBeb7ANh8x5MZmZTOaaa/full.jpg

Dit toestel heeft een dual-simkaart en sd-kaart combo houder, het is goed mogelijk dat een dualsim mod werkt op dit toestel en aangezien hij in India wordt geleverd als een dualsim toestel is het ook best mogelijk dat het een kwestie is van een andere tray erin.

Dit weet ik niet zeker want net onder de simkaart / sd-kaart houder zit een stukje waar geen chips op zitten, het kan goed zijn dat dit de tweede antenne versterker of baseband processor is oid. Misschien als iemand alle wereld varianten met elkaar vergelijkt dat hij/zij aan de hand daarvan kan afleiden wat dat stukje unpopulated voor is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 24-10-2017 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 06:25
Het is wel erg rustig hier. Verre van een populair toestel vermoed ik zo ;-)
Ik heb er gisteren 1 (nieuw in doos met backcover) via marktplaats gekocht (worden op MP in grote getale aangeboden momenteel ivm de OLED actie van LG) voor 160 Euro en de eerste indrukken zijn meer dan positief :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het bordje wat verder geanalyseerd en op andere fora mijn bevindingen gedeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/e1PGJyFROM5uae63t8wxvH2y/medium.jpg

Als je kijkt op deze foto zie je onder de tweakers sticker de dualsim sd kaart combo houder. Net boven de sticker zie je een stuk waar een tweede sim kaart houder gemonteerd kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://www.lg.com/it/images/MC/features/Q6_Dual_SIM_Web.jpg

Het rare is dat de simkaart/sdkaart houder combo die er nu zit een dualsim/sd combo is dus je kan er 2 sim kaarten of 1 simkaart en 1 sdkaart in doen. Of de pinnen van de tweede simkaarthouder zijn aangesloten en of de software erop is voorbereid moet maar blijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 03-11-2017 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag deze besteld in het zilver als tijdelijke vervanger/reservetoestel nu mijn Moto Z Play verzopen is (nat geworden tijdens een motorrit in mijn broek, hoezo spatwaterdicht) aangezien de Nokia 7 nog even op zich laat wachten. :)

Ben wel benieuwd hoe deze bevalt, verder prima toestel qua specs en alles. Ik zet er een 32gb geheugenkaart bij voor de opslag en apps. Ook hoe de gezichtsherkenning werkt en of dat een beetje wilt.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:06
Jammer dat het hier zo rustig is. Ben op zoek naar een nieuw toestel en vond dit wel een mooi ding. Grootste nadeel voor mij is totaal gebrek aan custom roms en ben dus 100% afhankelijk van LG, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
Hoe vinden jullie de camera van dit toestel?
Mijn moeder heeft nu de Galaxy A5 2015 model.

Is het dan wel een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja het is een gewoon goede camera, in het donker maakt het aardige foto's, lichtgevoeligheid is niet super hoog en de sensor is qua megapixels ook vrij aardig. Voor mij voldoet ie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
Joopieboy schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 15:36:
Tsja het is een gewoon goede camera, in het donker maakt het aardige foto's, lichtgevoeligheid is niet super hoog en de sensor is qua megapixels ook vrij aardig. Voor mij voldoet ie iig.
Oke dankjewel voor het antwoord.
Ik twijfel of het wel een upgrade is ....
De camera van de Galaxy A5 2015 is ook niet heel super/ en ook weer niet heel slecht...

twijfel twijfel.. hij zit nog geseald in de verpakking.

Of misschien gaat het toestel naar mijn zus, die heeft momenteel een redmi 4a.

Heb je toevallig niet wat samples?
en focust de camera wel snel?

[ Voor 15% gewijzigd door Aggressor op 02-12-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Focus is aardig snel, zeker onder lichte omstandigheden dikke prima. Maar de macro stand moet je soms even 'helpen' en zeker in het donker heeft ie daar wel eens moeite mee.

Dit is bijvoorbeeld even een foto die ik een keer 's avonds heb genomen met moeilijk licht:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-11-26-21.16.04-Medium.jpg
Kan hem wel in het groot posten maar ik denk dat het wel duidelijk is. :) Beetje korrelig begint het te worden op volle grootte en het licht 'lekt' snel. Maar voor zo een camera nu niet echt heel dramatisch slecht. Diafragma van de A5 zoals die jij hebt is met 2.0 net even hoger dan de Q6 met 2.2. Wel 1Gb geheugen meer en een betere processor, en dat laatste samen met de ondersteuning voor de nieuwste android straks is wel een verbetering. :)

Edit: net even een beter hoesje gekocht voor mijn Q6:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2017/12/2017-12-02-13.07.53-Custom-e1512219257322.jpg
Kun je he tenminste vasthouden en is ie goed/beter beschermt. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 02-12-2017 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De markt is op dit moment overspoeld met Q6'jes uit de LG TV actie. Gesealde Q6'jes zijn in overvloed op de V&A en op Marktplaats en de vraagprijs is nog ver onder de winkelprijs.

Ik heb 2 van zulke toestellen gekocht, eentje voor mijn broer en eentje voor mijn vader. Het is dat ik na mijn review de LG v30 heb gewonnen want anders had ik er ook eentje voor mijzelf gekocht.

Ik sta nog steeds achter de conclusie van mijn review. Voor de gewone mens is dit toestel perfect, voor de tweakert met weinig eisen voldoet hij ook ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Anoniem: 105188 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:04:
De markt is op dit moment overspoeld met Q6'jes uit de LG TV actie. Gesealde Q6'jes zijn in overvloed op de V&A en op Marktplaats en de vraagprijs is nog ver onder de winkelprijs.

Ik heb 2 van zulke toestellen gekocht, eentje voor mijn broer en eentje voor mijn vader. Het is dat ik na mijn review de LG v30 heb gewonnen want anders had ik er ook eentje voor mijzelf gekocht.

Ik sta nog steeds achter de conclusie van mijn review. Voor de gewone mens is dit toestel perfect, voor de tweakert met weinig eisen voldoet hij ook ruim.
Sluit ik mij volledig bij aan. Een erg fijn toestel met een heel mooi scherm.
Grootste nadelen die vanuit verschillende reviews gemeld worden zijn het gebrek aan een vingerafdrukscanner en notificatie LED. Deze 2 nadelen zijn voor mij niet van toepassing omdat ik op mijn Garmin smartwatch de meldingen doorkrijg en daarnaast icm smartlock de Q6 kan openen zolang er een (BT) verbinding is met dezelfde smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Led mis ik totaal niet, vaak verschrikkelijk irritant. En de vingerscanner, had hem bij mijn vorige Z Play wel maar kan niet zeggen ik hem nu mis. Gezichtsherkenning werkt vaak best prima en anders is een patroontje zo getekend.

Nee ben er best wel heel erg tevreden over, voor wat internetten, appen en doen meer dan zat met een goeie accu duur. Fijn en goed scherm, alleen de camera had een tikkeltje beter gekund maar ach, ik red mijn eigen er goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik heb inderdaad ook 1 van die actietoestellen. Via MP gekocht voor 160 Euro. Accuduur is goed inderdaad. Camera goed genoeg. Wat ik wel echt minder vind is de krasgevoeligheid van de achterkant. Je hoeft er bij wijze van spreken maar naar te kijken en er zitten al krassen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sowieso is de achterkant super glad, vandaar dat ik er nu een Nillkin hoesje op heb zitten, stuk ruwer en beter vast te houden en scheelt krassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
En er komt vanavond zomaar een update binnen van 700 Mb. Morgen eens installeren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In mijn review heb ik de afwezigheid van een notificatie LED niet genoemd tussen de minpunten. De reden hier achter is omdat een LED een persoonlijke keuze is en juist mijn persoonlijke eisen heb ik niet mee laten wegen. Ik noem de afwezigheid wel in de tekst, maar ga er verder niet op in.

De achterkant, tja wat verwacht je van een toestel in dit prijsbereik? Krassen vallen inderdaad wel beter op omdat de achterkant glanzend is, maar ik vind dat geen probleem. Ik kijk nooit op de achterkant en daarnaast, een telefoon is voor mij een gebruiksobject. De achterkant is overigens wel heel makkelijk te vervangen dus als het echt een probleem is kan je voor een tientje een nieuwe bestellen van eBay.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 08-12-2017 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1026253

Van vorige week in het bezit van een Q6. Altijd al met LG gewerkt en een tevreden gebruiker. Nu heb ik 1 vraag: op mijn oude toestel kon ik online een telefoonnummer opzoeken en met 1 simpele klik kon ik dit nummer onmiddellijk bellen. Op mijn Q6 lukt dit helemaal niet. Weet iemand hoe ik dit kan instellen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Ik heb het even geprobeerd, en dit lukt gewoon in Chrome. Telefoonnummer aanklikken (het netnummer voor het streepje wordt zelfs automatisch mee geselecteerd) en onderin verschijnt de mogelijkheid om te bellen.

"Tikken om te zoeken" moet aan staan. In Chrome onder Instellingen > Privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hoe zit het met updates voor dit toestel? Welke beveiligingsupdate draait het? Ik weet dat qua Android er op dit moment 7.1.2 op zou moeten draaien. Iets bekend van een Android 8 update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
Ik zit op 7.1.1 met beveiligingspatchniveau 6 november 2017. Laatste update was 8 december 2017. Handmatig proberen een update uit te lokken levert niets op. Ik lees overal dat de kans groot is dat hij een update naar Oreo krijgt, maar heb nog geen definitieve bevestiging van LG kunnen vinden.

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
Hello,

Ik haal vanmiddag mijn Q6 op, mijn Z3 is vriendjes geworden met de tegelvloer in de badkamer en na 3 jaar was het economisch niet meer rendabel om hem te repareren.

Hoesje en screenprotector zijn ook onderweg echter zoek ik nog een houder voor in de auto tbv navigatie ed.

Ik vind enkel universele houders en zoek juist een die specifiek voor dit toestel is, heeft iemand hier een suggestie ?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je iets specifieks wilt zou je eens moeten kijken bij Brodit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 21:06
Hallo,

Ik zit naar de Q6 te kijken als vervanging van de Moto E2 voor mijn kinderen. Waarschijnlijk is de Q6 wel een flinke verbetering. Zeker nu de Q6 ook Oreo gaat krijgen.

Even een vraagje: er moet zeker een hoes omheen komen maar met de huidige E2 met hoesje heb ik enorme problemen met de verstaanbaarheid van ze en dat is wel lastig. Zijn er hier specifieke hoesjes aan te raden waar mensen goede ervaringen mee hebben?

En een verlengde vraag: Op mijn Moto G3 zit een magneet in de flip cover dat het toestel locked als ik de cover dicht doe en unlocked als ik hem open doe. Heeft de Q6 dit ook (al dan niet met een specifieke hoes)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Joopieboy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 18:27:
Als je iets specifieks wilt zou je eens moeten kijken bij Brodit.
Thx, toch iets anders gevonden bij de chinees. Ik zocht een zo slank mogelijke houder zonder bulky clips ed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Sir Bacon schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:15:
Hallo,

Ik zit naar de Q6 te kijken als vervanging van de Moto E2 voor mijn kinderen. Waarschijnlijk is de Q6 wel een flinke verbetering. Zeker nu de Q6 ook Oreo gaat krijgen.

Even een vraagje: er moet zeker een hoes omheen komen maar met de huidige E2 met hoesje heb ik enorme problemen met de verstaanbaarheid van ze en dat is wel lastig. Zijn er hier specifieke hoesjes aan te raden waar mensen goede ervaringen mee hebben?

En een verlengde vraag: Op mijn Moto G3 zit een magneet in de flip cover dat het toestel locked als ik de cover dicht doe en unlocked als ik hem open doe. Heeft de Q6 dit ook (al dan niet met een specifieke hoes)?
Ik heb de Q6 nu een paar dagen in gebruik, prima toestel doet wat hij moet doen met de basis aps als facebook / browsen / appen enz.

Ik kreeg er een hoesje bij welke enkel de achterkant omvat, bellen hier mee gaat perfect. een flipcover zoals jij beschrijft heb ik in bestelling staan. wanneer deze binnen is kan ik mijn bevindingen delen met je.

Aliexpress heeft zat van dergelijke hoesje beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Sir Bacon schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 09:15:
Zeker nu de Q6 ook Oreo gaat krijgen.
Waar haal je deze informatie weg? Ben het nieuws zelf namelijk nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-06 21:06
Stefan22 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Waar haal je deze informatie weg? Ben het nieuws zelf namelijk nog niet tegen gekomen.
Helaas, dacht het ergens gelezen te hebben (kon het niet meer vinden). Maar vandaag blijkt het dus toch niet te gaan gebeuren :(
https://www.androidplanet.nl/nieuws/lg-android-oreo-update/

Nu is het dus hopen op LineageOS

[ Voor 4% gewijzigd door Sir Bacon op 08-03-2018 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarschijnlijk werkt die custom rom nog fijner en soepeler ook, iig een kalere android versie. Goeie ervaringen mee met mijn Samsung tablet waar ze ook na klokslag 2 jaar ineens stopten met updates. Enige nadeel met zo een rom is het niet automatisch kunnen updaten.

Daarover trouwens, net eindelijk sinds december weer eens een systeemupdate gehad... Valt mij best tegen dat dat zo lang duurt allemaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 09-03-2018 01:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommert38
Volgens LG Mexico komt Android Oreo rond mei naar de Q6..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423

Sinds vandaag heb ik ook een LG Q6 en hiervoor had ik een LG G4.

Ik hoop wel dat Oreo er nog aankomt voor de Q6.

De berichten over Oreo op de Q6 zijn tegenstrijdig is in dit topic te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1056067

Hallo,
afgelopen week de LG Q6 binnengekregen.
Ik had hem besteld in de kleur Ice Platinum,maar wat ik binnenkrijg is zilver. Zo lijkt het althans. Alleen als ik 'm bij een spijkerbroek (bijv) houd, krijgt hij iets blauwachtigs.
Volgens de verkoper heb ik de goede telefoon gekregen, ik denk van niet.
Wie heeft ook een ice platinum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Anoniem: 1056067

Ik heb de Ice Platinum en de mijne is ook zilver/blauw achtig.

Het blauwe zie je een beetje, maar niet erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170423 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:15:
@Anoniem: 1056067

Ik heb de Ice Platinum en de mijne is ook zilver/blauw achtig.

Het blauwe zie je een beetje, maar niet erg duidelijk.
Als je niet van het "koude blauw" zou weten, zou je 'm dan zilver of blauw noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou em zilver EN blauw noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cryptisch! :) Maar goed: ik de mijne ook dus. Die op het plaatje noem ik echt anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg net de update van 1 april 2018 binnen. :+

Nog steeds Android 7.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Android 7 verwacht ik ook niet meer om eerlijk te zijn, is inmiddels alweer een 'verouderd' toestel natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Mogelijk toch Android 8.1 voor de LG Q6! https://www.gsmarena.com/...o_in_korea-news-32172.php In Zuid-Korea in ieder geval wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Stefan22

Goed nieuws, is het dan zeker dat de 8.1 update ook hier in NL komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:01:
@Stefan22

Niet 100% zeker, want LG heeft voor de G4 geen Android 7 in Nederland uitgebracht, maar wel in andere landen volgens mij.

Maar ik denk niet dat ze die fout nog eens maken en ga er eigenlijk wel van uit dat de update ook in Nederland gereleased wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
Stefan22 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Niet 100% zeker, want LG heeft voor de G4 geen Android 7 in Nederland uitgebracht, maar wel in andere landen volgens mij.

Maar ik denk niet dat ze die fout nog eens maken en ga er eigenlijk wel van uit dat de update ook in Nederland gereleased wordt.
Ik hoop het in iedergeval, anders is een ROM opzoeken toch wel interessant denk ik.

Het toestel bevalt me overigens best, doet wat hij moet doen voor het geld. Alleen het langzaam focussen van de camera irriteerd nog wel eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommert38
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0ighW8J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dank voor de tip! Net even gekeken en hier in die ook beschikbaar (na lange tijd geen update gehad te hebben). Ben benieuwd. :)

Update gelukt. Downloaden duurde wel uren. Gewoon geüpdate via opgeladen mobiel.

Dit bericht is via LG Q6 op Android Oreo 8.1 verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
Anoniem: 170423 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 06:01:
@Stefan22

Ik heb 'm net binnen :)

-edit- verdorie jullie waren me voor :P

Smartlock Wi-Fi nog steeds niet, dat vind ik wel echt irritant. Locatie doet het ook vaker niet dan wel.

Nog iets.. Sinds de update gaat het toestel vanzelf weer op trillen ipv volledig stil... heeft iemand hier ervaring mee ?

[ Voor 38% gewijzigd door douwe.nl op 27-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Hier is zojuist ook de Android 8.1 update ontvangen op de LG K10 2017, augustus 2018 security patch. Midrange toestellen van LG krijgen de update dus ook zo te zien.
Pagina: 1