Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Nope volgens mij is @Randal Peelen ziek of op vakantie
Hoor hem nergens meer.

sneller usenet? tips en tricks

[TazZ] schreef op zondag 10 november 2019 @ 13:38:

Tweak kun je inderdaad ook in de Reggefiber gebieden krijgen, hij gaat dan via KPN Wholesale.
Max. snelheid is dan ook 100 Mbit.
Niet helemaal correct.

Genoeg Reggefiber gebieden waar Tweak 1000 Mbit/s aanbiedt (waaronder aantal grotere plaatsen zoals Almere, Deventer, Enschede, etc.). In die plaatsen opereren ze met eigen apparatuur naast die van KPN in de Area-PoP's en kunnen ze zodoende toch de diensten aanbieden zoals zij het willen.

Alleen in PoP's waar dat niet zo is zullen ze WBA moeten inkopen bij KPN.

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:31
Devedse schreef op woensdag 13 november 2019 @ 18:31:
Enige tijd terug heb ik me opgegeven voor de 10gbit tweak pilot. Ik heb hier tot dusver nog niks op gehoord. Iemand anders die hier meer over weet?
In het topic over Freedom Internet zijn er meerdere mensen die zeggen dat Tweak/Cambrium volgens hen de logische partner voor Freedom Internet is om toegang tot het KPN koper- en diverse glasvezelnetwerken te krijgen. Als dat klopt denk ik dat ze bij Tweak/Cambrium met man en macht bezig zijn om een toestroom van duizenden nieuwe gebruikers voor te bereiden....
Dat zou zo maar eens kunnen ja.

Toen ik op de frontpage van Tweakers het artikel las over wat er nodig is om een nieuwe internetprovider te beginnen en dat het Freedom voorlopig niet op eigen kracht zou gaan lukken om WBA af te gaan nemen van KPN, toen kwam inderdaad bij mij ook al de gedachte aan Tweak op.

Ben wel benieuwd wat dit verder gaat betekenen als dat zo zou zijn.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:24
eymey schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:08:
Ben wel benieuwd wat dit verder gaat betekenen als dat zo zou zijn.
Nog meer administratieve chaos binnen Tweak _/-\o_

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:01
wopper schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:11:
[...]

Nog meer administratieve chaos binnen Tweak _/-\o_
Of de schaal om issues aan te kunnen pakken

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19:16
Ik was zelf vergeten mijn Fritzbox modem te retourneren. Dit hebben ze netjes gefactureerd met een bedrag van €189,00 voor "niet retour ontvangen apparatuur". Eigen schuld dikke bult natuurlijk. Maar vanzelf sprekend moet dit natuurlijk weer op zijn Tweakiaans en is zodoende de factuur 2x aangemaakt en vandaag dus ook netjes 2x €189,00 afgeschreven.

Ik heb gisteren het apparaat teruggestuurd nadat ik met een medewerker gesproken had. Met een handtekening bevestiging naar een postbus, te gek voor woorden eigenlijk.. Het briefje voor het afhalen ligt nu in hun bus en ik heb de bedragen alweer teruggeboekt. De vorige keer werd er een incassobureau ingezet na mijn abonnementswijziging dit terwijl ik nog geld kreeg van hun. Eens zien of we weer gezellig mogen praten met een incassobureau. Het is nooit saai bij dit bedrijf.. :+

edit: Ik krijg zojuist een bericht dat het apparaat is gearriveerd en dat de facturen worden teruggeboekt. Hopen dat de administratie nu ook fatsoenlijk zijn werk kan doen en dan lijkt het ditmaal heel erg mee te vallen. _/-\o_

Vaenir wijzigde deze reactie 18-11-2019 09:17 (12%)

eymey schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:08:
... Toen ik op de frontpage van Tweakers het artikel las over wat er nodig is om een nieuwe internetprovider te beginnen en dat het Freedom voorlopig niet op eigen kracht zou gaan lukken om WBA af te gaan nemen van KPN, toen kwam inderdaad bij mij ook al de gedachte aan Tweak op. ...
Nou Tweak is anders net opgehouden om nieuwe DSL abo's te verkopen omdat ze dat te duur werd om in te kopen. En ze willen zich helemaal toespitsen op glasvezel. Dus dan moet het wel op FttH zijn....
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar wellicht ligt dat anders als de andere partij (Freedom) gewoon de kosten van de WBA-lijn betaalt een Tweak hem laat aanvragen ofzo.

Maar goed, we zullen zien :)

• Aaargh!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20-02 17:38
Heeft iemand hier ervaringen met een 2e glasvezel aansluiting thuis ? Volgens mij liggen er bij mij nu 2 vezels, waarvan er maar 1 in gebruik is (de andere werd vroeger gebruikt voor kabel TV via glas). IIRC moet het mogelijk zijn hier een 2e aansluiting op te krijgen.

Reden dat ik dit wil is omdat ik bij Tweak wil blijven voor Internet maar er een 2e aansluiting bij wil voor TV. Ik zit nu bij Ziggo voor TV (vanwege BBC) maar die zijn gestopt met BBC4. Voor de absurde hoeveelheid geld die Ziggo voor TV-only vraagt kan je ook een internet + TV abbo afsluiten bij b.v. T-Mobile.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:18
Aaargh! schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:07:
Heeft iemand hier ervaringen met een 2e glasvezel aansluiting thuis ? Volgens mij liggen er bij mij nu 2 vezels, waarvan er maar 1 in gebruik is (de andere werd vroeger gebruikt voor kabel TV via glas). IIRC moet het mogelijk zijn hier een 2e aansluiting op te krijgen.

Reden dat ik dit wil is omdat ik bij Tweak wil blijven voor Internet maar er een 2e aansluiting bij wil voor TV. Ik zit nu bij Ziggo voor TV (vanwege BBC) maar die zijn gestopt met BBC4. Voor de absurde hoeveelheid geld die Ziggo voor TV-only vraagt kan je ook een internet + TV abbo afsluiten bij b.v. T-Mobile.
Nee dat is niet mogelijk. Er liggen inderdaad twee vezels (en inderdaad omdat er CATV over een tweede vezel werd geleverd) maar deze zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden in de leverstraat. De operator en dus uiteindelijk de provider huurt van Reggefiber (tegenwoordig KPN Netwerk NL) een vezelpaar en niet 1 of 2 vezels.

De enige manier om een tweede fysieke aansluiting te krijgen is door het aanvragen van een haalbaarheidsonderzoek waarbij je de volledige kosten voor de aanleg betaalt. En daarvoor zullen ze niet de tweede vezel mogen gebruiken maar moet er een nieuwe kabel vanuit het meest nabije distributiepunt naar je woning worden gelegd.
www.kpnnetwerk.nl/haalbaarheidsonderzoek

• MaxHardcore
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-02 18:20

MaxHardcore

PSN: butella

Aaargh! schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:07:

alle BBC kanalen zijn FTA te ontvangen via schotel. Weet niet of dat een optie voor je is.

Overigens zijn heel veel britse kanalen FTA mocht je daar ook interesse in hebben.

https://nl.kingofsat.net/pos-28.2E.php

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Wie weet welke instellingen ik precies moet gebruiken voor tweakfiber in het KPN gebied ?

ik lees alleen VLAN 34 aangeven via DHCP, dat kreeg ik ook te horen van de helpdesk, maar dat werkt helaas niet.

Het gaat alleen om internet.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:02
Slux schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:49:
Wie weet welke instellingen ik precies moet gebruiken voor tweakfiber in het KPN gebied ?

ik lees alleen VLAN 34 aangeven via DHCP, dat kreeg ik ook te horen van de helpdesk, maar dat werkt helaas niet.

Het gaat alleen om internet.
Internet Only werkt toch zonder VLAN?

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:27
Internet Only is inderdaad zonder VLAN.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Slux
  • Niet online
Dat werkt dus ook niet, als ik mijn laptop rechtstreeks in-plug krijg ik ook geen ip.

Zodra ik de zyxel inplug heb ik direct internet, alleen kan ik daar niet op inloggen omdat ik die gegevens kwijt ben,

Op de Unify UDM heb ik VLAN 34 via DHCP en zonder VLAN geprobeerd, ik krijg geen prik.

• odan
  • Registratie: oktober 2003

odan

The dark side is within all!

Slux schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:14:
Zodra ik de zyxel inplug heb ik direct internet, alleen kan ik daar niet op inloggen omdat ik die gegevens kwijt ben,
factory reset?

Pulse mee voor GoT!

• Slux
  • Niet online
Durf ik niet, straks zijn die instellingen weg en zitten ze op kantoor zonder internet

• kmichael
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15:32
Slux schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:41:
[...]

Durf ik niet, straks zijn die instellingen weg en zitten ze op kantoor zonder internet
Maak je eerst een foto van de instellingen in de router, tabblad waar de vlans instaan.

• Slux
  • Niet online
kmichael schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:46:
[...]

Maak je eerst een foto van de instellingen in de router, tabblad waar de vlans instaan.
Dat is juist het probleem ik kan niet meer inloggen op de oude modem, de sysadmin is er niet meer en heeft dat soort dingen nooit genoteerd.

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 16:27
Slux schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:14:
Dat werkt dus ook niet, als ik mijn laptop rechtstreeks in-plug krijg ik ook geen ip.

Op de Unify UDM heb ik VLAN 34 via DHCP en zonder VLAN geprobeerd, ik krijg geen prik.
Heb je een uur gewacht? Er zit volgens mij een lock van 30 of 60 minuten gekoppeld aan het MAC-adres of kloon eventueel het MAC-adres om het te proberen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Slux
  • Niet online
The_Worst schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:37:
[...]

Heb je een uur gewacht? Er zit volgens mij een lock van 30 of 60 minuten gekoppeld aan het MAC-adres of kloon eventueel het MAC-adres om het te proberen.
Klopt 30 minuten was mij verteld, ik heb zelfs uren gewacht, ik heb ook door tweak het mac adres laten koppelen van het nieuwe modem met vast ip.

zodra ik de UDM aan de huidige router hang krijg ik direct verbinding op de UDM, het is dus echt ergens een configuratie fout maar met DHCP of zelfs een DHCP met VLAN 34 kan je volgens mij weinig fout doen.

Alleen DHCP is het in ieder geval niet want ik krijg ook geen ip op mijn laptop als ik hem rechtstreeks inplug, en DHCP met VLAN 34 doet het dus ook niet.

Zijn er hier nog mensen die een UDM werkend hebben glasvezel?
ik heb net maar een fritzbox besteld om het daar mee te testen, misschien is die UDM gewoon nog niet geschikt.

EDIT
Nu snap ik er echt helemaal niks meer van.
Hij wordt nog mooier, ik heb in inlog van de zyxel en ik heb precies dezelfde instellingen als ik thuis heb zie ik :?
VLAN 6

Slux wijzigde deze reactie 19-11-2019 17:56 (8%)

Slux schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:00:
[...]

Dat is juist het probleem ik kan niet meer inloggen op de oude modem, de sysadmin is er niet meer en heeft dat soort dingen nooit genoteerd.
Probeer eens supervisor zyad1234

• Slux
  • Niet online
Hans_18T schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 18:03:
[...]

Probeer eens supervisor zyad1234
ík zit er inmiddels in maar krijg daar VLAN 6 te zien, tweak zegt 34, de ander zegt DHCP maar mijn modem zegt VLAN 6 en zodra ik dat invul krijg ik geen internet op de UDM.

Ik snap er echt niks meer van.
In de Zyxel (Almere Consumenten lijn) zie ik de volgende VLAN's:
ETHWAN Ethernet 34
IPTV_Ethernet 4

Voor VLAN 34 zie ik verder onder DHCP:
DHCP option 60Vendor ID :dslforum.org
DHCP option 43 Enable : "aangevinked)

• Slux
  • Niet online
Hans_18T schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:44:
In de Zyxel (Almere Consumenten lijn) zie ik de volgende VLAN's:
ETHWAN Ethernet 34
IPTV_Ethernet 4

Voor VLAN 34 zie ik verder onder DHCP:
DHCP option 60Vendor ID :dslforum.org
DHCP option 43 Enable : "aangevinked)
ik heb dit staan

Slux wijzigde deze reactie 21-11-2019 08:32 (6%)

• Fr1ek
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20-02 21:19
Het klopt dat sommige verbindingen op vlan 6 staan (of 395). Dat is een erfenis uit het KPN WMP/ITNS tijdperk (verbindingen die tussen 2009-2014 zijn opgeleverd).
In principe zou vlan 6 direct moeten werken. Zo niet, dan een uur wachten tot de lease expired is en nog eens wachten. Eventueel kun je het (WAN) mac clonen van de zyxel en dan zou het direct moeten werken.

• Slux
  • Niet online
Fr1ek schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:51:
Het klopt dat sommige verbindingen op vlan 6 staan (of 395). Dat is een erfenis uit het KPN WMP/ITNS tijdperk (verbindingen die tussen 2009-2014 zijn opgeleverd).
In principe zou vlan 6 direct moeten werken. Zo niet, dan een uur wachten tot de lease expired is en nog eens wachten. Eventueel kun je het (WAN) mac clonen van de zyxel en dan zou het direct moeten werken.
Duidelijk, klopt het is een oude verbinding.

Ik heb het WAN mac ook laten klonen maar toch wil de UDM met vlan 6 niet werken op 1 of andere manier.

Zodra ik de USG of zyxel inplug heb ik echt direct internet.

En als ik de UDM aan de USG hang geeft hij ook direct internet, hij wil alleen geen WAN pakken op 1 of andere manier

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19:04

HaterFrame

Well... Poo came out!

Laatste dagen valt me op dat het beeld zo nu en dan weer hapert met als gevolg dat ik zo nu en dan voor een seconde naar een groene blokkendoos zit te kijken. Gebied Enschede, 1Gbit, meer mensen last van?

I am the great Cornholio!

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:01

servies

Veni Vidi Servici

Gisteren liep bij mij de settopbox weer eens vast, lekker rood beeld met dat logo van Canal Digital in het midden. Het internet werkt perfect maar ik kan niet zeggen dat ik zo tevreden ben over de televisiedienst. De televisie is echt benedenmaats, vastlopers, regelmatig dat er blokkerig/stroperig/schokkend beeld is. Opnames/begin gemist die niet goed werken... Ik reset de settop boxen tegenwoordig al preventief 1x per week... Maar dan moet ik ook weer iedere keer m'n eigen zenderlijst selecteren... Ook niet echt handig... Ik moet nog minimaal tot volgend jaar juli, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of ik het wel ga verlengen...

servies wijzigde deze reactie 22-11-2019 12:03 (17%)

• Only
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
servies schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:01:
Gisteren liep bij mij de settopbox weer eens vast, lekker rood beeld met dat logo van Canal Digital in het midden. Het internet werkt perfect maar ik kan niet zeggen dat ik zo tevreden ben over de televisiedienst. De televisie is echt benedenmaats, vastlopers, regelmatig dat er blokkerig/stroperig/schokkend beeld is. Opnames/begin gemist die niet goed werken... Ik reset de settop boxen tegenwoordig al preventief 1x per week... Maar dan moet ik ook weer iedere keer m'n eigen zenderlijst selecteren... Ook niet echt handig... Ik moet nog minimaal tot volgend jaar juli, maar ik begin wel steeds meer te twijfelen of ik het wel ga verlengen...
Als je een beetje recente Samsung (Tizen) of LG (WebOS) tv hebt kun je ook nog de Canal Digitaal TV App proberen, heb je heel die settopbox sowieso niet nodig. Werkt hier wel redelijk stabiel in ieder geval.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

• Jan Driebeen
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19-02 19:29
servies schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:01:
Had ik ook last van. Kreeg het advies van de SD om de firmware van de ZyXEL te updaten naar versie 1.00(AAKL.28)C0 en de Animo naar de fabrieksinstellingen te zetten. Beide gedaan. Heeft bij mij (tot nu toe) geholpen.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Jan Driebeen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:16:
[...]

Had ik ook last van. Kreeg het advies van de SD om de firmware van de ZyXEL te updaten naar versie 1.00(AAKL.28)C0 en de Animo naar de fabrieksinstellingen te zetten. Beide gedaan. Heeft bij mij (tot nu toe) geholpen.
Ik heb
  1. Geen Zyxel, ik heb een Fritzbox router
  2. Geen Amino, ik heb een M7 MZ-101 van CD
De Fritzbox doet het goed. het enige wat ik daar mis is een fatsoenlijk syslog facility
De M7 MZ-101 ziet er leuk uit, maar het ding is traag en volgens mij is de software niet best geschreven, ik heb het idee dat er behoorlijk wat memoryleaks in de software zitten waardoor deze langzaam steeds trager wordt...

• joop99
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:01
servies schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:45:
[...]

Ik heb
  1. Geen Zyxel, ik heb een Fritzbox router
  2. Geen Amino, ik heb een M7 MZ-101 van CD
De Fritzbox doet het goed. het enige wat ik daar mis is een fatsoenlijk syslog facility
De M7 MZ-101 ziet er leuk uit, maar het ding is traag en volgens mij is de software niet best geschreven, ik heb het idee dat er behoorlijk wat memoryleaks in de software zitten waardoor deze langzaam steeds trager wordt...
Ik heb drie van deze set top boxen, ze zijn niet snel maar ik heb het idee dat dat vooral server side zit. Mijn indruk is dat er eigenlijk alleen maar een browser in zit. Eigenlijk heel weinig problemen met de boxen, in het begin gaf 1 problemen maar dat is met een reset en update via de box menu's verholpen.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Eigenlijk weet ik het nu wel zeker... Als er geen verbetering van de Tv diensten komt ben ik volgend jaar weg. Voor de zoveelste keer wordt het kijken via begin gemist ongeveer 10 minuten voor het einde spontaan afgebroken omdat er zogenaamd nog een aflevering komt... Wat je dan ook selecteert, de aflevering waar je naar kijkt wordt afgebroken :(
Welkom bij cloud-opnames, is bij andere providers volgens mij helaas niet beter :(
Bij begin gemist moet je aan het einde niets doen, notificatie verdwijnt vanzelf. Gisteren gemerkt op RTL4 Ik kon P d Leeuw gewoon afkijken

Hans_18T wijzigde deze reactie 24-11-2019 08:51 (45%)

• Oktopus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39
Dit vind ik ook een zwaar irritatie punt. De meest logische optie 'gewoon afkijken van het huidige programma' staat er niet bij. Ik heb ook al een aantal keer het einde van een programma niet kunnen zien. Vraag me af wat de ontwikkelaar van die optie aan het denken was.

Object reference not set to an instance of an object

• Barre73
Hans_18T schreef op zondag 24 november 2019 @ 01:07:
Welkom bij cloud-opnames, is bij andere providers volgens mij helaas niet beter :(
Bij begin gemist moet je aan het einde niets doen, notificatie verdwijnt vanzelf. Gisteren gemerkt op RTL4 Ik kon P d Leeuw gewoon afkijken
Bij alle providers die het KPN WBA product leveren werkt het gewoon prima hoor. Ik mis nooit iets.
NLziet doet "begin gemist" tegenwoordig helemáál mooi: sowieso begint de stream, iig bij de NPO, bijna altijd vrijwel strak op het begin van het programma, maar wel met wat buffer ervoor zodat je zelf nog kan corrigeren.

En als het programma, dat je met vertraging aan het kijken bent, afgelopen is en de backend gaat het programma in het "terugkijken" susteren zetten, dan word je in de "begin gemist" stream van het volgende programma grdropt, wat je dan wel merkt met een hikje / even bufferen.
Barre73 schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:56:
[...]

Bij alle providers die het KPN WBA product leveren werkt het gewoon prima hoor. Ik mis nooit iets.
"Natuurlijk" is het KPN product beter (al is mijn vriend, een KPN gebruiker het daar niet mee eens). Zolang je niet zelf kan bepalen wanneer een opname begint en of eindigt, zoals bij een ouderwetse videorecorder en zolang je de reclames niet kunt skippen blijft de cloud oplossing gewoon ruk.
30 jaar geleden programmeerde ik de videorecorder al met 10 min voor en 20 na de opname, om er maar voor te zorgen dat alles erop stond, Zelfs toen presteerde Veronica het al op de laatste 5 minuten maar niet uit te zenden en gewoon over te gaan naar het volgende programma.

• henk.prins
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-02 16:59
Herkent iemand geluid staat Standard veel harder bij opnames en tv gemist? Zoja hoe kun je dat verhelpen?

• BerndGaykema
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-02 20:55
Hans_18T schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:40:
[...]Zolang je niet zelf kan bepalen wanneer een opname begint en of eindigt, zoals bij een ouderwetse videorecorder en zolang je de reclames niet kunt skippen blijft de cloud oplossing gewoon ruk.
En zo is het!

Zolang mijn Humax het nog doet blijf ik trouw aan Ziggo: harddisk recorder met opnames in dezelfde kwaliteit als het wordt uitgezonden. FTP-verbinding met mijn netwerk, dus opgenomen programma's af te spelen op al mijn media-apparaten. Doorspoelen gaat simpel. Zo hoort het te zijn.

Dat verplicht reclame kijken is voor mij DE reden om nooit aan TV via internet te beginnen. Dan maar geen TV meer.
Als je in een fZiggo postcodegebied woont en nog beschikt over smartcards en een dergelijke Humax, dan ben je inderdaad spekkoper. In een dergelijk geval had ik waarschijnlijk ook nog steeds Ziggo gehad naast internet van Tweak.

Helaas woon ik in fUPC en dan liggen de kaarten dus anders.

That said, gezien het feit dat 70% van wat ik kijk NPO is voldoet NLZiet gelukkig ook goed. Goede door- en terugspoelmogelijkheden bij NPO programma's ook.

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20-02 15:10
eymey schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:49:
...

That said, gezien het feit dat 70% van wat ik kijk NPO is voldoet NLZiet gelukkig ook goed. Goede door- en terugspoelmogelijkheden bij NPO programma's ook.
Plus dat je ook bij de commerciele zenders terug kunt kijken zonder reclame (NLZiet).

Voor mij (en vrouwlief) is NLZiet + Tweak een erg goede setup.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:28
trinite_t schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:23:
[...]

Plus dat je ook bij de commerciele zenders terug kunt kijken zonder reclame (NLZiet).

Voor mij (en vrouwlief) is NLZiet + Tweak een erg goede setup.
Hier ook. Decoders eruit, Apple TV erin met NL Ziet en gaan :)

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Ixus74
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 19:09
backupdevice schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:16:
[...]

Zijn de streams van NLZiet op Apple TV al in FullHD, op de site van NLZiet kan ik alleen maar vinden dat dit sinds 11 september op smart-tv's en playstation het geval is. En dat o.a. AppleTV "de komende weken" zou volgen.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:28
Ik zou het niet weten maar voor mij zit er geen verschil tussen KPN en NLziet qua qualiteit op een FullHD tv.

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:39

Richh

HODL

Mijn pa heeft Tweak thuis, en een TV-pakket via CanalDigitaal. Hij wil nu graag TV kijken via de CanalDigitaal app.

Maar we kunnen nergens de inloggegevens vinden :P

De klantenservice is nu net gesloten natuurlijk. Iemand toevallig enig idee waar de CanalDigitaal inloggegevens rond zouden moeten slingeren?

• Jan Driebeen
backupdevice schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:16:
[...]

Kan je nog wel op een of andere manier FoxSports kijken als je NL Ziet hebt?

• RobbyTown
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-02 14:36
Richh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:04:
Mijn pa heeft Tweak thuis, en een TV-pakket via CanalDigitaal. Hij wil nu graag TV kijken via de CanalDigitaal app.

Maar we kunnen nergens de inloggegevens vinden :P

De klantenservice is nu net gesloten natuurlijk. Iemand toevallig enig idee waar de CanalDigitaal inloggegevens rond zouden moeten slingeren?
Toen Tweak van Sparql naar CD ging heb ik een mail gehad met login gegevens.

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:39

Richh

HODL

RobbyTown schreef op donderdag 28 november 2019 @ 22:47:
[...]

Toen Tweak van Sparql naar CD ging heb ik een mail gehad met login gegevens.
Ik kan dat mailtje dus niet meer vinden... heb alles met de titel 'tweak' en 'canal digitaal' nu wel gehad 8)7 weet je zo nog wat de titel van dat mailtje was?

Anders ga ik morgen wel met de helpdesk bellen :+

• RobbyTown
Richh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:58:
[...]

Ik kan dat mailtje dus niet meer vinden... heb alles met de titel 'tweak' en 'canal digitaal' nu wel gehad 8)7 weet je zo nog wat de titel van dat mailtje was?

Wachtwoord vergeten bij CD misschien een optie? Login/gebruikersnaam is je email adres

Waarom heet een ei een ei? Omdat je van de buitenkant niet kan zien of het een hij of een zij is.

• pvcholten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-02 23:02
Hebben meer mensen last van kapot internet?

Hier in Deventer brand het 'fiber' lampje van de Fritzbox niet meer.

Ik heb de fritzbox een herstart gegeven. Daarvoor brandde het info lampje rood. Nu niet meer maar nog steeds geen internet.

Edit: https://status.tweak.nl meldt storing in wijkcentrales

pvcholten wijzigde deze reactie 29-11-2019 11:06 (11%)

Inderdaad. En een stroomstoring:
"Als gevolg van een stroomstoring in de wijkcentrale DV-GL kunt u in Deventer omgeving Het Jeurlink momenteel geen verbinding maken of problemen ondervinden met uw internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV van Canal Digitaal via ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Onze excuses voor het ongemak."

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 29-11-2019 11:34 (4%)

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:04

HaterFrame

Well... Poo came out!

RobbyTown schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 06:35:
[...]

Wachtwoord vergeten bij CD misschien een optie? Login/gebruikersnaam is je email adres
Wachtwoord vergeten werkt niet, je login/gebruikersnaam is volgens mij je klantnummer....

I am the great Cornholio!

• RobbyTown
HaterFrame schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 12:43:
[...]

Wachtwoord vergeten werkt niet, je login/gebruikersnaam is volgens mij je klantnummer....
Als je ingelogd bent zie je inderdaad een klant nummer maar de mail van toen:

We hebben zojuist je account aangemaakt voor Canal Digitaal. Je hebt nu direct toegang tot de Canal Digitaal TV App. Hiermee kan je in heel Europa genieten van programma’s en interactieve diensten. En hoef je niets meer te missen. Om in te kunnen loggen ontvang je nog een nieuwe gebruikersnaam en een nieuw wachtwoord.

Gebruikersnaam: va......@restvandemail.com
Wachtwoord: Hallo123
Deze gebruikersnaam en wachtwoord werken met alle onderstaande diensten van Canal Digitaal.

Richh schreef op donderdag 28 november 2019 @ 23:58:
[...]

Het onderwerp was destijds: "Gegevens voor het gebruik van de Canal Digitaal TV App"

• I_stealth_I
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-02 18:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sinds gisteren heb ik problemen met mijn internet. Het kan zo voorkomen dat het een half uur helemaal weg is. (geen ping). Dacht dat het aan de wifi lag, maar heb vanaf een vaste pc ook problemen. Ik heb een smoke ping aangezet naar meerdere hosts en dit laat zien dat het volledige internet naar meerdere hosts helemaal weg is.

Nog niet naar de poortstatus gekeken van de glasvezel, wel even de router geherstart en firmware geupdated

Meer mensen er last van in Leeuwarden?

https://ibb.co/m5L8L9s

/dev/null

I_stealth_I schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:57:
Sinds gisteren heb ik problemen met mijn internet. Het kan zo voorkomen dat het een half uur helemaal weg is. ...
Nog niet naar de poortstatus gekeken van de glasvezel, wel even de router geherstart en firmware geupdated..

Meer mensen er last van in Leeuwarden? ....
Nope. :) Ikke niet in ieder geval. Ik woon in de Vogelbuurt in Leeuwarden.
Op een Zyxel met nog firmware versie 14 er op. Moet de laatste update er nog eens op zetten. :D

jeroenmuzikant wijzigde deze reactie 02-12-2019 00:04 (9%)

Hier in Almere op het 1GB netwerk en geen problemen met internet

• [TazZ]
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 24-01 15:34
Even een stukje terugkoppeling van mijn kant, aangezien ik pas nog aan het testen ben geweest met het blijven steken van opnames.

Dingen die ik heb weten te vinden:
- Live: multicast UDP
- Begin gemist: unicast UDP
- Opnames: unicast TCP via een HTTP stream

Er was bij mij geen pijl op te trekken wanneer het mis ging. Ik ben nog met pingplotter bezig geweest, maar er leek geen relatie te zijn tot niet bereikbare servers en blijven hangen van de streams.

Wat bij mij tot nu toe wel grotendeels de problemen opgelost heeft (blijft nog ongeveer 1x in de 3 avonden steken) is dat ik wat meer segmentering gedaan heb van mijn netwerk.

Ik heb wat access points van Motorola (nu Extreme Networks) hangen, die op Layer 2 over het MINT protocol praten. Ok had ik wat verkeer van Powerline adapters en nog wat broadcast verkeer hier en daar. Sinds ik de TV ontvanger rechtstreeks op het modem heb zitten (dit was al het geval) in een eigen segment met daarachter een router (dit was nog niet), in mijn geval een RFS4000 RF-switch (vergelijkbaar met een standaard layer 3 switch), heb ik niet meer de vake vastlopers.

Zoals ik al eerder zag in het topic lijken MZ101 ontvangers wat gevoelig voor trager worden na verloop van tijd. Ik sluit niet uit dat ook de netwerkstack niet even stabiel is. De ontvanger lijkt simpelweg op tilt te slaan als er net wat teveel netwerkverkeer langs komt. Ook wanneer je deze rechtstreeks op de FritzBox hebt zitten en onder internet filters al het verkeer van de box als realtime aangemerkt hebt.

Oftewel tip: gaat het veel mis, probeer het eens met een 2e nat via een simpele router op je overige internetverkeer. Helpt dat? Dan heb je teveel verkeer wat aankomt bij de ontvanger, ongeacht of je lijn naar buiten dicht zit.

Tikt zijn reacties altijd in 2 delen...

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16:39

WoBBeL

Hoi!

Hoe bevalt bij jullie de gratis nieuwsgroepen van Tweak? Ik heb ontzettend veel posts die ik niet kan downloaden maar met de betaalde TweakNews (niet te verwarren met Tweak zelf :P ) wel binnen komen.

Weet iemand wie Tweak op de achtergrond gebruikt voor de nieuwsgroepen of is dit in eigen beheer?

• 1nsert
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 00:36
Ik probeer al weken een antwoord te krijgen op een administratieve kwestie; het abonnement wil ik graag omzetten naar Internet Only.
Met de servicedesk gebeld en alles zou geregeld worden. Was een leuk gesprek en ik had daar ook vertrouwen dat het geregeld zou worden. Ik dacht nog "valt me mee dat het zo makkelijk gaat" .
Na een week nog steeds niets gehoord en alles maar eens duidelijk op de mail gezet. Er wordt een ticketnummer toegekend (autoreply) maar na 5 dagen nog steeds geen antwoord. Ik heb weinig ervaring met de servicedesk van Tweak, maar duurt dit altijd zo lang?

• RobbyTown
WoBBeL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:30:
Hoe bevalt bij jullie de gratis nieuwsgroepen van Tweak? Ik heb ontzettend veel posts die ik niet kan downloaden maar met de betaalde TweakNews (niet te verwarren met Tweak zelf :P ) wel binnen komen.

Weet iemand wie Tweak op de achtergrond gebruikt voor de nieuwsgroepen of is dit in eigen beheer?
Tijdje terug aan de orde geweest (17 sept post in dit topic) en iemand is toen op onderzoek gegaan

qlum in 'nieuws: TweakNews lijkt te zijn overgenomen door Amerikaanse usenetg...

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-02 12:57

Dxue

PSN:EvilDrunk

WoBBeL schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:30:

ik probeer het werkend te krijgen, maar tot op heden nog geen werkend bestand kunnen downloaden. Zou best aan mij kunnen liggen, aangezien ik geen verstand heb van nieuwsgroepen, maar heb alles ingesteld wat ik kan met de gegevens die tweak heeft gegeven en het download programma geeft groen licht als ik het test. Er zijn nog wel wat mensen die wel nieuwsgroepen gebruiken, maar weet niet meer wie. Is alweer een flink aantal posts terug.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Wdeb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18-02 12:29
Nou, ik heb over het algemeen geen probleem. Tot 1000 dagen terug gaat het goed. Misschien via DM even bestandsnaam sturen? Kan ik later even kijken...zal vanavond op zijn vroegst kunnen zijn.

• KlaasKlaas
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:58
Dxue schreef op donderdag 5 december 2019 @ 00:21:
[...]

ik probeer het werkend te krijgen, maar tot op heden nog geen werkend bestand kunnen downloaden. Zou best aan mij kunnen liggen, aangezien ik geen verstand heb van nieuwsgroepen, maar heb alles ingesteld wat ik kan met de gegevens die tweak heeft gegeven en het download programma geeft groen licht als ik het test. Er zijn nog wel wat mensen die wel nieuwsgroepen gebruiken, maar weet niet meer wie. Is alweer een flink aantal posts terug.
De meeste post op de nieuwsgroepen zijn tegenwoordig obfuscated. Hierdoor hebben ze minder (snel) last van notice & takedown.
Echter lang niet alle newsreaders kunnen hier goed mee overweg. Je posts komen dan heel erg incompleet binnen.
Met (de nieuwste versie van) NZBGet of sabnzbd zou het goed moeten gaan.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-02 21:20
Ik download met NZBVortex en 90% gaat probleemloos. Voor de overige 10% heb ik Astra als backup geactiveerd en die doet de rest.

• BerndGaykema
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 14-02 20:55
1nsert schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:03:
Ik probeer al weken een antwoord te krijgen op een administratieve kwestie; het abonnement wil ik graag omzetten naar Internet Only.
Met de servicedesk gebeld en alles zou geregeld worden. Was een leuk gesprek en ik had daar ook vertrouwen dat het geregeld zou worden. Ik dacht nog "valt me mee dat het zo makkelijk gaat" .
Na een week nog steeds niets gehoord en alles maar eens duidelijk op de mail gezet. Er wordt een ticketnummer toegekend (autoreply) maar na 5 dagen nog steeds geen antwoord. Ik heb weinig ervaring met de servicedesk van Tweak, maar duurt dit altijd zo lang?
Heb geduld. Kan rustig een maand duren. En als ineens je internet niet meer werkt, dan is het zover. VLAN verwijderen en internet werkt weer ... ;)

• mrBrainY
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-02 12:01
mijn laatste contact (afgelopen 4 dagen) ging best goed.

begin gemist deed het niet. uiteindelijk modem herstart en alles werkt weer..
af en toe moet dat helaas
Ixus74 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:28:
[...]

Zijn de streams van NLZiet op Apple TV al in FullHD, op de site van NLZiet kan ik alleen maar vinden dat dit sinds 11 september op smart-tv's en playstation het geval is. En dat o.a. AppleTV "de komende weken" zou volgen.
Rond 11 september stond er ook voor AndroidTV dat het 'de komende weken' naar FullHD zou gaan. Een week of 2 later keek ik eens op mijn Shield, en toen kon ik in "over de app" inderdaad een setting vinden om de kwaliteit op maximaal te zetten.

Wie weet is dat voor AppleTV dus inmiddels ook al het geval :)

Verder ook hier nog altijd zeer tevreden NLZiet gebruiker.

FOX Sports heb je er niet op. Formule 1 ook niet. Maar aan beiden heb ik toch geen behoefte :)

• Jan Driebeen
Net gelezen op het Tweak Forum: gratis Film1 tussen Kerst en Oud&Nieuw 😀

• BurnerT
  • Laatst online: 18-02 15:34

BurnerT

Pizza is klaar :P

Als dat dan niet random vast loopt waardoor je moet zappen voordat hij weer verder gaat.

(btw op een LG met webos via de app aan een 10 meter kabel cat6 rechtstreeks op de fritz....)

Driven By Hate, Consumed By Fear

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20-02 21:25
Jan Driebeen schreef op maandag 9 december 2019 @ 19:25:
Net gelezen op het Tweak Forum: gratis Film1 tussen Kerst en Oud&Nieuw 😀
Film1 is nu niet de beste zender snap wel dat die tijdelijk gratis is.😁😁

• kmichael
10 gbit nieuws: er zijn welgeteld twee personen geselecteerd die gaan / of ondertussen al deelnemen aan de pilot.
Had het gelezen
Zijn er niet te veel

Hoeveel kans van slagen zou je hier dan hebben??

• kmichael
Misschien komen er nog een paar bij. Hij zei immers "alvast" twee geselecteerd.
Ik hoop dat we snel een verslag krijgen... en nog een paar extra testers.
Ik kan nu wel 10gb afnemen dus ik zeg kom maar op

• Convoy
  • Laatst online: 13:42

Convoy

g44p

Mr-D. schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:57:
Ik kan nu wel 10gb afnemen dus ik zeg kom maar op
Verklaar je nader?

• Convoy

Convoy

g44p

Mr-D. schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:38:
[...]

10GB router aangeschaft :)
Ah nu snap ik het, je bedoeld 10Gbps ;)

• DappereDodo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05:39
Convoy schreef op zondag 15 december 2019 @ 20:57:
[...]

Ah nu snap ik het, je bedoelt 10Gbps ;)
Ftfy

• Convoy

Convoy

g44p

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Op deze manier komt de 30% er wel, mag ik aannemen.
Alle providers hebben een internet+tv pakket, alleen tweak heeft internet only (jaar) in deze actie )

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:26 (13%)

• esky
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:31
FreshMaker schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:20:
Op deze manier komt de 30% er wel, mag ik aannemen.
Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
esky schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:14:
[...]

Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?
In het prachtige Oss. :P

• FreshMaker
  • Niet online
esky schreef op maandag 16 december 2019 @ 20:14:
[...]Dat is neem ik aan een vraagbundeling, maar in welk gebied?
Wat ik 'raar' vond, dat het via E-Fiber gaat, omdat er in de "omringende" gebieden vooral KPN-glas ligt.
( Etten Leur en aan de andere kant Rucphen )
Maar ze zijn de kabels al wel aan het doortrekken ( vanaf Rucphen iig )
Nope, Zundert-Rijsbergen

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 08:15 (20%)

• Barre73
FreshMaker schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:14:
[...]

Wat ik 'raar' vond, dat het via E-Fiber gaat, omdat er in de "omringende" gebieden vooral KPN-glas ligt.
( Etten Leur en aan de andere kant Rucphen )
Maar ze zijn de kabels al wel aan het doortrekken ( vanaf Rucphen iig )

[...]

Nope, Zundert-Rijsbergen
Dat er in de gemeentes eromheen alleen KPN ligt zegt niet zoveel. Gemeentes zijn niet aan elkaar gekoppeld, ook niet bij KPN (althans niet op het PoP niveau).

Ik lees dat de vraagbundeling tot 1 februari gaat. Als er nu gegraven wordt lijkt me dat wel vreemd. Tenzij KPN aan het graven is voor een capaciteitsuitbreiding van het een of ander?
Het kan eventueel ook Eurofiber zijn. Die leveren de backbone voor Tweak. Dan zouden ze wel vroeg bezig zijn maar je weet nooit.

• ardvark99
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Ok, dan hebben jullie de eerste inschrijving ook niet gehaald? De dorpen om Oss hebben het percentage inschrijvingen wel gehaald, maar Oss zelf niet. Get gaat om de gehele gemeente. Ik ben benieuwd of ze met deze aanbieding het wel halen, maar ik heb er een hard hoofd in.

• FreshMaker
  • Niet online
De actie/aanmeldingen lopen pas sinds 1 maand
Maar er is helaas nergens te vinden hoever het percentage al is

FreshMaker wijzigde deze reactie 17-12-2019 09:18 (8%)

• servies

servies

Veni Vidi Servici

De laatste tijd is het weer hopeloos met televisie. Vastlopers, blokkerig beeld, enorm traag zappen...
Over het internet heb ik niets te klagen maar het televisie product haalt het gehele product omlaag. Als er geen verbetering komt ben ik na mijn contractperiode weg...

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:31

gas0line

Joomla ❤

In Zeist hebben ze nu ook die aanbieding en verlengd van 1 januari tot 1 februari. Hoop zo dat we hier die 30% halen.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• RobbyTown
servies schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 09:44:
De laatste tijd is het weer hopeloos met televisie. Vastlopers, blokkerig beeld, enorm traag zappen...
Over het internet heb ik niets te klagen maar het televisie product haalt het gehele product omlaag. Als er geen verbetering komt ben ik na mijn contractperiode weg...
Ja hier ook. Sinds een week weer extreem (vooral bij begin van een programma) het is even weg geweest. Iets na de opening van het Tweak forum.

• wimpien
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17-02 17:54
Hebben jullie de update in het 10 Gbit/s topic al gezien? Eerste klant is gisteren aangesloten.

Superuser T-Mobile Thuis

• MacBakky
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 20-02 22:53
wimpien schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:10:
Hebben jullie de update in het 10 Gbit/s topic al gezien? Eerste klant is gisteren aangesloten.
Ik hoop dat het snel beschikbaar wordt voor de rest!

Ik ben nu contractvrij van XS4all 500/500 en wil graag overstappen. >:)
Tsja.... Leuk, 10 Gbit/s.

Maar wanneer nou fatsoenlijk native IPv6 ?

• Centurius
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-02 18:17
eymey schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:25:
Tsja.... Leuk, 10 Gbit/s.

Maar wanneer nou fatsoenlijk native IPv6 ?
Op basis van https://forum.tweak.nl/t/...ive-ipv6/48/2?u=alexander verwacht ik het niet voor eind 2020/begin 2021.

• Evernote
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:46
Sinds een paar dagen ben ik aangesloten op Tweak, omgeving Almere.

Qua snelheid enorm tevreden, ik haal ongeveer 940 up/down, soms meer soms iets minder.

Ook m’n netwerk thuis opnieuw ingericht met Ubiquiti apparatuur en alles loopt als een tiet, op Netflix na..

Als ik Netflix aanzet krijg ik direct de volgende melding:

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning. Foutcode: U7111-5059

Op dit moment is mijn enige workaround om VPN aan te zetten gek genoeg.

Ik snap alleen niet waarom ik deze melding krijg, op internet kan ik wel wat vinden over dit probleem maar dat dateert uit 2015 en ik kon ook geen oplossing vinden. Tevens maak ik geen gebruik van een proxy of unblocker. (Al snap ik niet wat Netflix met dat laatste bedoeld)

Heeft iemand hier wellicht een idee? Ligt het überhaupt aan Tweak?

Ben benieuwd of iemand hier het fijne van weet en wat ik mogelijk over het hoofd zie.

Evernote wijzigde deze reactie 19-12-2019 09:18 (6%)
Reden: IPv6 comment verwijderd

Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 3700X | Gigabyte Aorus Xtreme RTX 2080 Ti | 16GB Vengeance RGB RAM@3600/14 | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair MP510 960GB | Corsair RM750x | Gigabyte Aorus AD27QD

• wopper
  • Registratie: juli 2001
Evernote schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:20:
Sinds een paar dagen ben ik aangesloten op Tweak, omgeving Almere.

Qua snelheid enorm tevreden, ik haal ongeveer 940 up/down, soms meer soms iets minder.

Ook m’n netwerk thuis opnieuw ingericht met Ubiquiti apparatuur en alles loopt als een tiet, op Netflix na..

Als ik Netflix aanzet krijg ik direct de volgende melding:

Uit onze gegevens blijkt dat je een unblocker of proxy gebruikt. Schakel dergelijke services uit en probeer het opnieuw. Ga naar netflix.com/proxy voor meer ondersteuning. Foutcode: U7111-5059

Op dit moment is mijn enige workaround om VPN aan te zetten gek genoeg.

Ik snap alleen niet waarom ik deze melding krijg, op internet kan ik wel wat vinden over dit probleem maar dat dateert uit 2015 en ik kon ook geen oplossing vinden. Tevens maak ik geen gebruik van een proxy of unblocker. (Al snap ik niet wat Netflix met dat laatste bedoeld)

Heeft iemand hier wellicht een idee? Ligt het überhaupt aan Tweak?

Ben benieuwd of iemand hier het fijne van weet en wat ik mogelijk over het hoofd zie.
Hmmm lastig, welke IP reeks ben je in gezet? We zouden hier eens kunnen kijken op welk land deze geboekt staat? Je kan het laatste cijfer weglaten A.B.C._ is genoeg.

Wat je kunt proberen is eens een andere DNS server te gebruiken dan die van Tweak? Bijvoorbeeld 1.1.1.1

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

Pagina: 1 ... 45 46 47 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True