[Multi] Divinity Original Sin 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 23:05
Door corona valt er toch weinig te doen. Dus dan maar Divinity 2 gekocht. Ben benieuwd naar de spellen van de maker van BG3.
Ik had de eerste act doorlopen, leer curve en merkte dat het leuker zou zijn als ik een predefined character zou nemen.
Dus opnieuw gespeeld, dit keer met een cheat mod. Hierdoor kan ik makkelijker experimenteren met builds. Inmiddels ben ik nu wederom klaar met act 1 en begrijp het systeem wat beter.

Tot nu toe vind ik het een leuk spel. Het is wel wennen dat de dialogen in een derde persoon zijn. Best irritant om eerlijk te zijn. Maar ik ben content. Larian heeft goed werk afgeleverd en snap wel waarom zij BG3 mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-06 14:20
Hoe zouden jullie PoE 2 deadfire en DOS2 objectief tegen elkaar afstrepen met voor en nadelen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe rpg om mijzelf in te verliezen met goed verhaal, mysterie, ontdekking en niet een overmaat aan micro/inventory management....

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-06 14:07
Toevallig ben ik gisteren tegen een filmpje op Youtube gelopen dat een vergelijking maakte tussen PoE en DOS (dus wel de eerste uit beide reeksen).

Beide games zijn met hun deel 2 verder gegroeid en misschien zijn delen uit bovenstaande filmpje niet van toepassing, maar misschien haal je hier genoeg info uit om een keuze te maken.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-06 18:23
Frez schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:29:
Hoe zouden jullie PoE 2 deadfire en DOS2 objectief tegen elkaar afstrepen met voor en nadelen?
Ik ben op zoek naar een nieuwe rpg om mijzelf in te verliezen met goed verhaal, mysterie, ontdekking en niet een overmaat aan micro/inventory management....
Ik heb PoE 2 nooit gespeeld dus een vergelijking kan ik je niet echt geven maar ik kan wel zeggen dat je, je in DOS2 wel kan verliezen. Er is zoveel om te ontdekken en er zijn zoveel verhalen / side quest om te doen die ook nog echt interessant zijn en soms over meerdere acts verspeid zijn zelfs. Daarnaast vind ik de combat ook onwijs leuk en diepgaand.

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
DOS 2 is één van de beste RPGs in zijn soort. Nee laat ik het anders zeggen, niet zijn soort. Gewoon simpelweg één van de beste RPGs ooit gemaakt. De vrijheid en mogelijkheden in deze game zijn naar mijn mening ongekend. Inventory is geen rompslomp, wanneer je er een beetje handig mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

PoE 1 heb ik uitgespeeld, deel 2 niet. Als je de combat van DOS2 gewend bent dan is de rest eigenlijk een stap terug. Daarnaast zijn de characters in DOS2 gewoon een stuk beter uitgewerkt, tuurlijk is het verhaal een redelijk cliché maar de personnages maken het interessant.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
En wat ook erg tof is dat er onwijs veel hidden questen zijn based op gekozen tags en gekozen skills (Pet Pall anyone? xD) e.d. Kan de game in ieder geval wel aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik ben nu net begonnen en van het eiland af geraakt. Zit nu in het schip bij de spiegel.

Heb denk ik een behoorlijk aantal quests gedaan. Zitten best wel pittige tussen.
Ik vond het in het begin alle mogelijkheden best wel overweldigend (en ontdek nog dagelijks dingen, zoals spijkers met laarzen combineren O-) _/-\o_ ).
Dus ik heb wat zitten googelen, guides erbij, deze thread doorgespit. Daar heb ik zeker eea van geleerd, maar is het nou perse nodig om een bepaalde (team)build te hebben.
Ik heb nu 4 karakters die ik deels obv guides, maar ook deels op eigen inzicht en spelvoorkeur maak. Ik ga dan ongetwijfeld in deze playthrough wat quests missen, maar die kan ik in een evt 2e wel weer doe.

Heeft er iemand advies of ik echt iets aan mijn speelstijl moet aanpassen, of gewoon maar lekker tegen problemen aanlopen en deze wel of niet oplossen?

Huidige team (level 8):
Human: vooral gericht op summoner en hydro (hoog in int, memory en wits)
Red Prince: 1 handed(ga ik omzetten naar 2 handed), warfare, geo en beetje pyro (hoog in str en const)
Lohse: air, necro, hydro, poly (hoog in int, memory en loremaster)
Sebille: dual-wielding, scoundrel, thieving. (hoog in finesse)

Ik speel trouwens voornamelijk op PC via steam, soms op de switch (als de saves goed doorkomen door de cloud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-06 12:42
Megupe schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:14:
Ik ben nu net begonnen en van het eiland af geraakt. Zit nu in het schip bij de spiegel.

Heb denk ik een behoorlijk aantal quests gedaan. Zitten best wel pittige tussen.
Ik vond het in het begin alle mogelijkheden best wel overweldigend (en ontdek nog dagelijks dingen, zoals spijkers met laarzen combineren O-) _/-\o_ ).
Dus ik heb wat zitten googelen, guides erbij, deze thread doorgespit. Daar heb ik zeker eea van geleerd, maar is het nou perse nodig om een bepaalde (team)build te hebben.
Ik heb nu 4 karakters die ik deels obv guides, maar ook deels op eigen inzicht en spelvoorkeur maak. Ik ga dan ongetwijfeld in deze playthrough wat quests missen, maar die kan ik in een evt 2e wel weer doe.

Heeft er iemand advies of ik echt iets aan mijn speelstijl moet aanpassen, of gewoon maar lekker tegen problemen aanlopen en deze wel of niet oplossen?

Huidige team (level 8):
Red Prince: 1 handed(ga ik omzetten naar 2 handed), warfare, geo en beetje pyro (hoog in str en const)

Ik speel trouwens voornamelijk op PC via steam, soms op de switch (als de saves goed doorkomen door de cloud).
Het ligt er aan welke moeilijkheidsgraad je speelt voornamelijk, op DE Tactician moet je behoorlijk goed naar je build kijken om er doorheen te komen. Waar je nu mee gaat is denk ik een 50-50 physical/magic dmg build, de meest effectieve party builds zijn toch wel waar de focus of physical ligt (dus minimaal 3 chars), maar zoals gezegd, ik denk dat dit alleen hoeft op de moeilijkste difficulty.

Summoning is zoiezo sterk, 2 handed warware ook, dual wield warfare scoundrel ook, veel CC in je build ook, dus moet je het wel mee kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrmonkey
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-06 12:42
Wat zijn de ervaringen met DE Tactician mode ? Ik heb er zelf recentelijk doorheen geworsteld, maar het lukte me alleen door een aantal gevechten te cheesen, vooral door veel teleport truucjes en gevechten te beginnen zonder dialogue aan te gaan. Sommige gevechten echt heel moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20-06 09:36
Megupe schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:14:

Huidige team (level 8):

Zou je me wat van deze guides kunnen linken?
Ikzelf ben inderdaad zoals je zegt overweldigd door de mogelijkheden en heb het helaas laten liggen ietsje later.

Ik had als character Lohse gekozen met summoner skills, maar weet niet of dit de juiste keuze is geweest om mee te starten. Er zijn vast simpelere character/team builds.

Heb iets meer tips nodig om bij een 2e poging er in te raken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Megupe niet direct advies maar een leuke tip, stack fire resistance op The Red Prince en geef hem elemental affinity. Als je het goed doet kom je op een gegeven moment boven de 100% fire resistance en genees je zelfs door in het vuur te staan.
Gebruik dan een Phoenix Dive om dicht bij de vijand te komen en met je elemental affinity kan je dan heel goedkoop vuur spells blijven spammen. Spells als Supernova of Fireball kan je gewoon op jezelf gooien en de vijanden pakken enorm veel schade terwijl je zelf geneest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
Tsurany schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:05:
@Megupe niet direct advies maar een leuke tip, stack fire resistance op The Red Prince en geef hem elemental affinity. Als je het goed doet kom je op een gegeven moment boven de 100% fire resistance en genees je zelfs door in het vuur te staan.
Gebruik dan een Phoenix Dive om dicht bij de vijand te komen en met je elemental affinity kan je dan heel goedkoop vuur spells blijven spammen. Spells als Supernova of Fireball kan je gewoon op jezelf gooien en de vijanden pakken enorm veel schade terwijl je zelf geneest.
Klinkt top. Ik heb hem al 1 of 2 Pyro dus ik kan makkelijk die route in.
Extra (fire) resistance bereik je in principe alleen door equipment toch?
Boerekool_ schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:20:
[...]

Zou je me wat van deze guides kunnen linken?
Ikzelf ben inderdaad zoals je zegt overweldigd door de mogelijkheden en heb het helaas laten liggen ietsje later.

Ik had als character Lohse gekozen met summoner skills, maar weet niet of dit de juiste keuze is geweest om mee te starten. Er zijn vast simpelere character/team builds.

Heb iets meer tips nodig om bij een 2e poging er in te raken denk ik.
Van de volgende site kan je heel veel info halen.

Op de volgende site van ign staan ook veel tips, en deze specifieke link staan bijv leuke quests op maar die site geeft nog veel meer adviezen.
Ign

Ik heb ernaar gekeken, maar probeer zo veel mogelijk mijn eigen spel te maken. Dat maakt het soms wat lastiger.

[ Voor 40% gewijzigd door Megupe op 03-02-2021 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Megupe schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:06:
[...]

Klinkt top. Ik heb hem al 1 of 2 Pyro dus ik kan makkelijk die route in.
Extra (fire) resistance bereik je in principe alleen door equipment toch?
[...]
Red Prince heeft standaard extra resistance en met de demon talent kan je dat nog verhogen. Maar de rest moet via gear of spells inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:29
Iemand zin om een multiplayer game te starten?
Heb de game ondertussen een paar keer helemaal uitgespeeld, maar een multiplayer game starten lijkt me nog wel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-06 15:15
jellybrah schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:21:
Iemand zin om een multiplayer game te starten?
Heb de game ondertussen een paar keer helemaal uitgespeeld, maar een multiplayer game starten lijkt me nog wel tof!
Ik zit nu te kijken om het spel te kopen, en of het het waard is. Misschien spreek ik je over een maand weer als ik iets ervarener ben in het spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Bozariusz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 00:12:
[...]

Ik zit nu te kijken om het spel te kopen, en of het het waard is. Misschien spreek ik je over een maand weer als ik iets ervarener ben in het spel :P
Ben benieuwd wat je ervan vind, het is één van mijn favo games 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozariusz
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-06 15:15
jellybrah schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Ben benieuwd wat je ervan vind, het is één van mijn favo games 8)
Tot nu toe bevalt ie me goed! Ik heb net mn source collar kunnen verwijderen door in de Arena te winnen. Ik merk nu ook dat ik eindelijk die magisters aan kan, had daar veel moeite mee in het begin 8)7 .

Weet iemand verder ook wat je met die Runes en waterput kan? Ik heb me nog niet echt verdiept in het craftingsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Spel is t/m 30 mei in de aanbieding op steam voor €17.99. Zit te denken om hem op te pikken. Ik heb zelf minder goede ervaringen met CIV en XCom. Met name met turnbased spellen. De oude Final Fantasy games X en lager heb ik dan wel weer goede ervaringen mee. Kan iemand mij over de streep trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pixeljunk_NL schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 22:49:
Spel is t/m 30 mei in de aanbieding op steam voor €17.99. Zit te denken om hem op te pikken. Ik heb zelf minder goede ervaringen met CIV en XCom. Met name met turnbased spellen. De oude Final Fantasy games X en lager heb ik dan wel weer goede ervaringen mee. Kan iemand mij over de streep trekken?
Ik heb beide DOS1 en DOS2 inmiddels 3 keer uitgespeeld, en we gaan beide een 4e keer uitspelen. CIV en XCom kom ik niet doorheen al zou iemand me dwingen, beide zijn niet mijn ding.

Het lijkt niet zozeer op Final Fantasy of Pokémon, de omgeving is super belangrijk in gevechten en er zijn talrijke manieren om ze te winnen. De verhalen zijn prachtig, en als je een partner hebt om couch-coop mee te doen dan zou ik op z'n minst aanraden om samen DOS1 te doen. Die heeft erg veel atmosfeer. DOS2 iets minder (erg grauw) maar die komt weer met 3x zoveel content en verhaal.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
Zojuist dit geweldige spel uitgespeeld. Ik zoek nu een vervanger... Iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Pillars of eternity 2 zou ik dan doen
Niets haalt het bij DOS2 maar die is.ook heel erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
B00st3r schreef op zondag 26 juni 2022 @ 22:00:
Zojuist dit geweldige spel uitgespeeld. Ik zoek nu een vervanger... Iemand een aanrader?
Gewoon nog een keer uitspelen haha. Ik zit nu op 9 completed runs. Andere characters voor hun story, 4man party, lone wolf, verdacht builds if andere leuke uitdagingen zoals geen invisibility spells gebruiken etc :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Gisteren voor het eerst dit spel opgepikt, maar omdat het de eerste keer is dat ik een dergelijke game speel zit ik met wat (complete) beginners vragen. Misschien kan iemand me een beetje op weg helpen:

1. Ik heb die Fane gekozen als ranger. Ben volgens mij heel vlot door het schip gerend en zit nu in Fort Joy. Heb alleen geen wapen kunnen vinden. Dus ieder gevecht is een totale ramp. Waar vind ik wapens?

2. Ieder gevecht lijkt uit te mondden in een letterlijk vuurgevecht waarbij mijn character eigenlijk altijd dood gaat door vuur. Hoe krijg ik dit uit? Wat is is in dit spel gangbaar om te proberen?

3. Moet je bij ieder gesprek altijd handmatig doorklikken of kan dit ook op een 'scroll' manier?

4. Ben ik genoodzaakt ranger te blijven of is dit net als in Souls games een starting class dit je naar behoefte kunt aanpassen?

5. Ik speel op Explorer mode (leek me een goede optie). Is dit de normal / easy mode?

6. Kan ik dit een beetje vergelijken met Dark Souls qua story telling en abilities? Ik krijg het idee dat ik heel veel dingen heel makkelijk kan skippen/overslaan als ik niet goed rondspeur.

7. Zit er een timer op mijn battle beurten? Er zijn veel opties en daardoor lijkt het alsof het spel een beetje too much is aan de start. Het is volgens mij namelijk geen makkelijke game.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Anoniem: 1456976
1. Dit is een spel waarbij je echt veel zelf moet onderzoeken en rond moet kijken. Als je nog geen wapens hebt dan speel je het spel wel op een verkeerde manier vrees ik.

2. Water helpt veel en movement skills zijn ook erg belangrijk.

4. Je kan dit later aanpassen wanneer je wilt.

5. Dat is de simpelste modus ja.

6. Het is een klassieke RPG, je moet zelf veel verkennen, met mensen spreken en goed lezen en onderzoeken.

7. Er zit geen timer op de beurten zelf.

Ik kan aanraden om wat video's te kijken van anderen die spelen, bijvoorbeeld deze:
YouTube: Let's Play Divinity: Original Sin 2 (Tactician Difficulty) With Cohh...

Je kijkt gewoon het eerste uurtje en hebt dan een beetje het idee hoe het spel werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 02-10-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1456976

Tsurany schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:36:
@Anoniem: 1456976
1. Dit is een spel waarbij je echt veel zelf moet onderzoeken en rond moet kijken. Als je nog geen wapens hebt dan speel je het spel wel op een verkeerde manier vrees ik.

2. Water helpt veel en movement skills zijn ook erg belangrijk.

4. Je kan dit later aanpassen wanneer je wilt.

5. Dat is de simpelste modus ja.

6. Het is een klassieke RPG, je moet zelf veel verkennen, met mensen spreken en goed lezen en onderzoeken.

7. Er zit geen timer op de beurten zelf.

Ik kan aanraden om wat video's te kijken van anderen die spelen, bijvoorbeeld deze:
YouTube: Let's Play Divinity: Original Sin 2 (Tactician Difficulty) With Cohh...

Je kijkt gewoon het eerste uurtje en hebt dan een beetje het idee hoe het spel werkt.
Dank je wel voor de toelichting. Als ik de meeste reviews zie moet dit een geweldig spel zijn dus ik ben benieuwd wanneer het gaat klikken. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 1456976 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Dank je wel voor de toelichting. Als ik de meeste reviews zie moet dit een geweldig spel zijn dus ik ben benieuwd wanneer het gaat klikken. 8)
Klik alle chests, barrels ect ect.

Rode handjes icoon betekend dat je moet oppassen met looten, dat er een NPC in de buurt vind dat het van hem/haar is.

ben even vergeten of DoS2 ook de "show items" onder de alt heeft.
Soms vind je gewoon items in bosjes.

In begin pak je veel items op (zelfs de schelpen) zodat je die items kan verkopen bij een vendor en daar kan je dus weer je gear kopen. Daarnaast is Fane ook niet echt de meest ideale starters char, je kan je alleen healen met poison, terwijl je andere team members health pots kunnen gebruiken.

Weet niet of je het nog speelt of niet, maar DoS is inderdaad een geweldig spel, maar je moet wel van deze genre houden. DoS2 is geen hou je handje vast game, dus veel zal je echt zelf moeten uitzoeken. In tegen stelling tot DoS1 heb je wel quest markers op de map, dit was er amper tot niet in DoS1.

[ Voor 14% gewijzigd door Derr_Hans op 11-10-2023 15:05 ]

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-06 22:11
Uiteindelijk eens de tijd gevonden om DOS2 verder te spelen (DOS1 is ondertussen 10j geleden :P ) en tot nu toe is het alweer fantastisch. Zit nog niet zo ver, net voorbij Fort Joy maar nog niet van het eiland, maar de keuzemogelijkheden qua quests en party zijn heerlijk overweldigend.

Waar ik momenteel wel last mee heb (en iets dat niet in DOS1 aanwezig was), zijn de 2 verschillende types armor. Ik speel momenteel met 2 mage type characters en 2 combat (melee en ranged), en dat gaat niet zo vlot: meestal hak ik dus beide types armor kapot, wat bijzonder inefficient en nutteloos is.

Het lijkt alsof het de bedoeling is dat je ofwel met een volledige mage party speelt, ofwel met een volledige physical dmg party? Is dit zo? Of zijn er andere manieren om hier mee om te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
PearlChoco schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:36:
Uiteindelijk eens de tijd gevonden om DOS2 verder te spelen (DOS1 is ondertussen 10j geleden :P ) en tot nu toe is het alweer fantastisch. Zit nog niet zo ver, net voorbij Fort Joy maar nog niet van het eiland, maar de keuzemogelijkheden qua quests en party zijn heerlijk overweldigend.

Waar ik momenteel wel last mee heb (en iets dat niet in DOS1 aanwezig was), zijn de 2 verschillende types armor. Ik speel momenteel met 2 mage type characters en 2 combat (melee en ranged), en dat gaat niet zo vlot: meestal hak ik dus beide types armor kapot, wat bijzonder inefficient en nutteloos is.

Het lijkt alsof het de bedoeling is dat je ofwel met een volledige mage party speelt, ofwel met een volledige physical dmg party? Is dit zo? Of zijn er andere manieren om hier mee om te gaan?
Ik heb het met een gemengd team gedaan.
Vond het wel lastig, zeker in het begin en het allerlaatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

PearlChoco schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:36:

Het is niet persé de bedoeling, ik zou het ook niet doen omdat je gedurende het spel tegenover een grote diversiteit aan vijanden èn problemen/puzzels komt te staan. Je zal dus meer aandacht moeten schenken aan welke NPC je gaat aanvallen met welke partymember, of dermate minmaxen (2H, summoner, necro) dat de armor slechts een formaliteit is omdat je er zo hard doorheen gaat dat je er eigenlijk niet meer op let.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Na BG3 3x uitgespeeld te hebben, waarvan 1x honor mode, ben ik met DOS2 begonnen. Hij stond al een hele tijd in mn library maar meer dan 10 uur jaren terug had ik er nog niet in zitten. Het is wel wennen na de D&D regels. Ik ben blij dat ik hem op classic difficulty speel, mijn builds zijn compleet niet geoptimaliseerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
pirke schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:11:
Na BG3 3x uitgespeeld te hebben, waarvan 1x honor mode, ben ik met DOS2 begonnen. Hij stond al een hele tijd in mn library maar meer dan 10 uur jaren terug had ik er nog niet in zitten. Het is wel wennen na de D&D regels. Ik ben blij dat ik hem op classic difficulty speel, mijn builds zijn compleet niet geoptimaliseerd :)
Ik vind DOS2 echt nog een dikke punt boven BG3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
jellybrah schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:20:
[...]

Ik vind DOS2 echt nog een dikke punt boven BG3
Ik heb ondertussen Act 1 uit, moet zeggen dat het mechanisme prima werkt, alleen nu ik eindelijk kan respeccen op de boot kom ik wel wat skill books te kort om een andere build uit te proberen. En alle oude skills zijn niet overdraagbaar naar een ander... Maar ik zal binnenkort wel weer wat traders tegenkomen om alles aan te vullen. Persoonlijk had ik liever gezien dat de skills beschikbaar komen als je aan de vereisten voldoet (eventueel gekoppeld aan een level beperking), en dat memory de beperkende factor is. Nu zou je geld nog als een belemmerende factor kunnen zien, maar als je alles opraapt wat los zit heb je meer dan genoeg geld. Het is puur ongemak creëeren om naar een trader te gaan voor je skills, en als je die skill voor 2 karakters wilt moet je wachten tot zijn inventaris reset... Oftewel spel open laten, koffie zetten en even later heeft ie weer voorraad. Stom systeem.

Wat ik aan BG3 goed vind zijn de cinematic cutscenes, ipv dat een verteller je vertelt wat er gebeurt terwijl de poppetjes op je scherm stil staan. Die cutscenes brengen het echt tot leven voor mij.

Ook is het jammer / irritant dat lopen tijdens combat actiepunten kost in DOS2. Combat in BG3 is dynamischer omdat iedereen kan lopen, terwijl stilstaan in DOS2 een actiepunt voordeel oplevert wat meestal resulteert in meer damage, oftewel iedereen staat zo veel mogelijk stil. Met al die surfaces is het dan een afweging tussen extra damage doen of weglopen uit de brand.

Ook heb ik het idee dat de elemental surfaces een beetje over de top zijn gemaakt, bijna overal is wel een surface en meestal eindigt alles in de fik bij mij. Friendly fire is dan een dingetje... Weglopen heeft ook niet veel zin, een ronde later staat alles toch weer in de hens, oftewel gewoon blijven staan en damage soaken terwijl je zo snel mogelijk de vijand uitschakelt.

Verder vind ik het jammer dat ze source een semi beperkte resource hebben gemaakt, die zou eigenlijk bij een rust gewoon weer vol moeten lopen. Nu moet je even terug naar een oneindige fountain om hem bij te vullen tussen gevechten door, dat is gewoon irritant voor de speler.

En over Alexander na het Act 1 gevecht
spoiler:
Ik heb hem doodgemaakt, zijn corpse geraised als bloated corpse, die is ontploft tijdens het gevecht, zijn oude lijf was alleen nog maar een hoopje darmen, en nu zit ie vrolijk weer op de boot omdat ie niet doodgegaan zou zijn??? Ik zal vast wat achtergrond verhaal missen, maar dit is m.i. toch een foutje in de logica... Had m dan op 1 HP in leven gehouden in een bewusteloze staat met een onbreekbaar energy schild eromheen als een of andere god hem zou beschermen ofzo.

[ Voor 19% gewijzigd door pirke op 07-10-2024 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
pirke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 00:28:
[...]

Ik heb ondertussen Act 1 uit, moet zeggen dat het mechanisme prima werkt, alleen nu ik eindelijk kan respeccen op de boot kom ik wel wat skill books te kort om een andere build uit te proberen. En alle oude skills zijn niet overdraagbaar naar een ander... Maar ik zal binnenkort wel weer wat traders tegenkomen om alles aan te vullen. Persoonlijk had ik liever gezien dat de skills beschikbaar komen als je aan de vereisten voldoet (eventueel gekoppeld aan een level beperking), en dat memory de beperkende factor is. Nu zou je geld nog als een belemmerende factor kunnen zien, maar als je alles opraapt wat los zit heb je meer dan genoeg geld. Het is puur ongemak creëeren om naar een trader te gaan voor je skills, en als je die skill voor 2 karakters wilt moet je wachten tot zijn inventaris reset... Oftewel spel open laten, koffie zetten en even later heeft ie weer voorraad. Stom systeem.

Wat ik aan BG3 goed vind zijn de cinematic cutscenes, ipv dat een verteller je vertelt wat er gebeurt terwijl de poppetjes op je scherm stil staan. Die cutscenes brengen het echt tot leven voor mij.

Ook is het jammer / irritant dat lopen tijdens combat actiepunten kost in DOS2. Combat in BG3 is dynamischer omdat iedereen kan lopen, terwijl stilstaan in DOS2 een actiepunt voordeel oplevert wat meestal resulteert in meer damage, oftewel iedereen staat zo veel mogelijk stil. Met al die surfaces is het dan een afweging tussen extra damage doen of weglopen uit de brand.

Ook heb ik het idee dat de elemental surfaces een beetje over de top zijn gemaakt, bijna overal is wel een surface en meestal eindigt alles in de fik bij mij. Friendly fire is dan een dingetje... Weglopen heeft ook niet veel zin, een ronde later staat alles toch weer in de hens, oftewel gewoon blijven staan en damage soaken terwijl je zo snel mogelijk de vijand uitschakelt.

Verder vind ik het jammer dat ze source een semi beperkte resource hebben gemaakt, die zou eigenlijk bij een rust gewoon weer vol moeten lopen. Nu moet je even terug naar een oneindige fountain om hem bij te vullen tussen gevechten door, dat is gewoon irritant voor de speler.

En over Alexander na het Act 1 gevecht
spoiler:
Ik heb hem doodgemaakt, zijn corpse geraised als bloated corpse, die is ontploft tijdens het gevecht, zijn oude lijf was alleen nog maar een hoopje darmen, en nu zit ie vrolijk weer op de boot omdat ie niet doodgegaan zou zijn??? Ik zal vast wat achtergrond verhaal missen, maar dit is m.i. toch een foutje in de logica... Had m dan op 1 HP in leven gehouden in een bewusteloze staat met een onbreekbaar energy schild eromheen als een of andere god hem zou beschermen ofzo.
Geinig om te zien dat we hier erg in mening verschillen. Ik vond het "fysieke" balkje in BG3 echt niet leuk (duwen, helpen opstaan, springen) en het 5D gedeelte dat alles een chance had om te missen kon ik wel schieten, wat een frustratiesysteem. Ik ben dan ook geen D&D fan en zal het nooit worden. Het hele item rarity gedeelte in BG3 is zo versimpeld dat het voor mij zo saai werd. In DOS2 ging het tot aan unique rarity aan toe en daar moest je echt de moeilijkste missies voor doen. Items hadden ook meer unieke stats, auto reflect oid. Tldr, items waren leuker uitgewerkt in DOS2

De surfaces in DOS2 zijn inderdaad riant aanwezig, en dat vind ik er juist zo tof aan. Je kunt je vijanden overal op pakken als je goed oplet.

In de QOL pack updates (meer tweaks) die geven je sourcepunten terug bij een "rest" met bijv je bedroll. Ook kun je bijv sneller rennen aanzetten. Ook worden de vendors meer gebalanceerd. Allemaal goede dingen.

De cinematics zijn veelal een goede verbetering, ik denk echter dat dat meer met budget te maken heeft dan met de wil om ze te maken. Het is wel zo dat je na 20 u dezelfde bewegingen en uidrukkingen begint op te merken. De narrator uit DOS2 begon ik daardoor ook wel te missen, het is wat meer verhalend.

[ Voor 3% gewijzigd door jellybrah op 07-10-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-06 10:26

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Als fan van rpgs (heb het meeste wel gespeeld) vond ik deze en zijn voorganger niet leuk en dat is voornamelijk vanwege de frustrerende combat. The floor is lava vond ik heel snel niet leuk meer. Gevechten werden daardoor een irritante chaos die je melee karakters erg beperken en elk gevecht het zelfde verloopt.

En verhalende vind ik het een stuk minder sterk dan BG3.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 15:05
Vond BG3 al overweldigend, maar voor m'n gevoel is dat bij DOS2 nog meer. Ook omdat naar mijn idee de keuzes qua build wat meer vastliggen, je kan (kennelijk) respeccen, maar je leert je spells en skills uit een boek die je mogelijk niet meer kan vinden. Heb voor BG3 uitkwam deel 1 voor iets van de helft gespeeld met een guide (heb BG3 zonder guide gespeeld), maar dat vond ik op een gegeven moment niet zo leuk meer, en toen ben ik maar gestopt, al is het verder een erg leuke game.

Deel 2 probeer ik nu af en toe een poging te wagen, maar ben ook verwend geraakt door BG3, dus de manier waarop het verhaal verteld wordt in DOS2 voelt na de cutscenes en dialogen voelt als een mega-stap terug.

Wil dus erg graag nogmaals een poging wagen omdat dit volgensmij gewoon een absolute topgame is, maar het me vantevoren weer helemaal moeten verdiepen in wat voor build ik wil, vervolgens de gameplay weer helemaal doorkrijgen, de dialogen en de manier waarop het verhaal verteld wordt niet zo cinematografisch is, en dan gebombardeerd met al die content... Het duurt zo lang voor ik er lekker inzit, dat ik ver voor dat moment steeds al af ben gehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-06 07:35
Leuk dat meer mensen dit nog spelen! Ik ben er een tijdje geleden aan begonnen en heb nu 65 uur gespeeld. Ben druk bezig op Reaper's Coast. Er valt van alles op het spel aan te merken maar na die 65 uur heb ik nog steeds elke keer weer zin om te spelen en geniet ik van het toffe verhaal, de leuke characters, de geweldige muziek en de fraaie omgevingen.

Langzaamaan begin ik nu ook een beetje feel voor de combat te krijgen, al speel ik op laag niveau en vind ik dat zelf niet het belangrijkst.

Ja, het spel is overweldigend groot en bij veel games vind ik dat echt een minpunt, maar in dit geval vind ik het (vooralsnog) heerlijk dat ik er nog lang mee vooruit kan.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste