Heeft er iemand recent nog de Definitive versie gespeeld die vroeger al de normale had doorlopen? Ik ben nu aan een 2de playthrough begonnen met een Magical DPS party en zo makkelijk het in Act 1 ging zo lastig is het nu in Act 2. Nu heb ik in de patchnotes ook gelezen dat XP gain generfed was voor act 2... Ik kom continu in fights waar ik 2-3 levels lager ben dan de tegenstander en zowiezo ook meestal outnumbered. Als ik al ergens door geraak is het met erg veel moeite en cheesy tactics, vele encounters meerdere keren opnieuw vanuit andere posities enz... vind mezelf zeker geen slechte speler ofzo, maar nu is het brutaal moeilijk. Ik heb geprobeerd om in Driftwood alle non-combat quests te doen, maar daar ben ik nu door denk ik. Links de dwarves uitgemoord, enkel die bossfight met Mordus is niet te doen. Graveyard zoveel mogelijk gecleared,... Blackpits opgeschoond, maar ook hier is die boss met mega veel addon blobs niet te doen, de boss wel, de blobs niet (zeker gezien m'n focus op earth & fire...). Int noorden de Elves wat geholpen en de lonewolves uitgemoord, ... Gestart in act 2 op lvl 8-9, eerst de inn quests en fishfactory dingen gedaan, Meistr geholpen, ...
Nu ben ik lvl 12 en heb ik vooral bossfights her en der over. Vele zijn lvl 14 en hoger en als de turn begint ben ik al 1 party member kwijt en moet ik zowiezo al beginnen healen en buffen voor ik aan damage kan denken, ...
Ik heb op dit moment ook maar 1 scourge point op m'n ventjes, dus die skills kan ik maar beperkt inzetten. De quest om de 2de te unlocken is de lastig nog.
Fights die open zijn:
- Voidwoken in het water net buiten driftwood
- Mordus in die dwarven cave (het was een hele opgave om m'n party terug bij elkaar te krijgen in deze caves op lvl 10-11, zeker 5uur gameplay

)
- Die 'heks' die op dat brandend stuk rondvliegt
- Merchant caravan encounter (instagib tijd...), verder in die richting nog niet explored
- Bossfight in Blackpits
- Die undead die ik released heb en nu lekker mensjes en kindjes ligt te verorberen
- Troll op de bruggen (niet dat ik een quest heb om die te killen ofzo)
- Dat eiland in het noorden heb ik dus zowiezo ook nog niks te zoeken
Ik hou wel van een uitdaging maar ik vraag me nu wel af of dit 'working as intended' is. Ik ben een competionist en mis volgens mij niet zoveel quests/xp. Heb ook al met een paar characters half het dorp gaan pickpocketen op wat aan m'n gear te werken. (allen 600+ HP met minstens 200 van iedere resist op lvl 12 dus) Verder loop ik nu precies doelloos rond en lijk ik 'vast' te zitten. Helaas zijn er ook geen respawns ofzo.
Ik vind het een fantastische game, erg verslavend! Maar het zit nu even op het randje van frustrerend

Zou het leuker vinden als met de game zo maakt dat je er ook sneller door kan lopen, want nu weet ik dat als ik nog eens een playthrough zal doen dat ik dan weer ALLE quests & ALLE fights moet doen. Die quests met dieren interesseren me eigenlijk niks maar leveren dus wel redelijk wat xp op, sommige quests van companions zijn ook niet interessant maar kan je dus omwille van de XP ook niet skippen... Dat is dan het enige puntje van kritiek aan deze topgame. Tenzij ik iets verkeed doe...