[Multi] Divinity Original Sin 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 08:20

-SaveMe-

-klik-

ik heb alle Larian games gespeeld, ben dus wel bekend met hun games. Altijd briljant moet ik zeggen. Deze ook weer.

Is er een manier om hele zware dingen mee te nemen, soort van magic backpack waar gewicht niet telt?
(ik wil nl al oa die zware schilderijen meenemen ;) )

Ik heb een redelijk klassieke party: Main (archer/thief), tank (Red Lizard), Enchanter (Ifan) en Wizard (Fane).
Beetje mijn classic go to in dit soort games. De twee mages hebben elk 3 andere spell schools. En verder heb ik oa de pet pall skill, loremaster en telekinesis ...

eigenlijk wil ik alle magisters in het fort omleggen, eens kijken of dat kan :) Na, ja, lukt :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
-SaveMe- schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:01:

Is er een manier om hele zware dingen mee te nemen, soort van magic backpack waar gewicht niet telt?
Je char moet genoeg Strenght hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

HStyles schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 00:42:
[...]

Je char moet genoeg Strenght hebben
Ja, ok. dat weet ik. Maar niet iets van een magic backpack dus. Met veel strength heb je nog steeds geen genoeg kracht om meerdere grotere schilderijen te dragen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Ja, ok. dat weet ik. Maar niet iets van een magic backpack dus. Met veel strength heb je nog steeds geen genoeg kracht om meerdere grotere schilderijen te dragen ....
In het beste geval is iets te zwaar om mee te lopen, maar licht genoeg om in je backpack te hebben (weliswaar met een dikke penalty op je stats tot gevolg). Als dat het geval is krijg je later (na het gevangenis eiland) de optie om iets te sturen naar een opslagplaats buiten de spelwereld (om niet teveel te spoilen: zoiets als de shelter plane in D:OS 1). Let dan wel op, je kan het dus niet even opduiken terwijl je met je avontuur bezig bent. Je zal eerst naar die plek moeten om de spullen op te halen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

-SaveMe- schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 10:11:
[...]

Wat ik wel eens doe is met 1 karakter naast de schilderijen staan en dan oppakken en met een ander karakter naast een verkoper staan en dan magisch via de inventories de boel verplaatsen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ircghost schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Wat ik wel eens doe is met 1 karakter naast de schilderijen staan en dan oppakken en met een ander karakter naast een verkoper staan en dan magisch via de inventories de boel verplaatsen :P.
Let op: als het ene karakter dingen steelt, dan kan het andere karakter daar last van krijgen omdat het in zijn inventory verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 19:17

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

nst6ldr schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:58:
[...]

Let op: als het ene karakter dingen steelt, dan kan het andere karakter daar last van krijgen omdat het in zijn inventory verschijnt.
In mijn ervaring is dat juist niet zo, sterker nog, ik gebruik deze techniek ook om mensen te bestelen. Ik zet 1 van mijn karakters wat verder en gebruik de ander om te pickpocketen. Dan worden de NPC's boos en controleren mensen in de buurt. Je moet zorgen dat je in die korte periode snel de gestolen goods verplaatst naar je andere karakter en dan kan je zonder problemen gesearched worden door de boze NPC. Daarna kun je het weer terugplaatsen en is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ircghost schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:22:
[...]

In mijn ervaring is dat juist niet zo, sterker nog, ik gebruik deze techniek ook om mensen te bestelen. Ik zet 1 van mijn karakters wat verder en gebruik de ander om te pickpocketen. Dan worden de NPC's boos en controleren mensen in de buurt. Je moet zorgen dat je in die korte periode snel de gestolen goods verplaatst naar je andere karakter en dan kan je zonder problemen gesearched worden door de boze NPC. Daarna kun je het weer terugplaatsen en is er niks aan de hand.
Dan vergis ik me met D:OS1 denk ik, daar was m'n vriendin met een winkelier in gesprek en kreeg toen -15 standing omdat ik elders wat had gestolen en in haar inventory zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Wat is het toch een gruwelijk vette game weer. Kan echt geen andere RPG aan tippen. Al 15 uur bezig en pas net uit fort Joy...

Snap alleen niet hoe barter werkt. Ik heb 1 persoon met barter 2, die laat ik alles kopen, dat is goedkoper. Maar met verkopen moet ik eerst alles in zijn inventory dumpen om het voor meer geld te kunnen verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-06 10:31
-SaveMe- schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:26:
Wat is het toch een gruwelijk bette game weer. Kan echt geen andere RPG aan tippen. Al 15 uur bezig en pas net uit fort Joy...
Ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar deze game maar normaal gesproken heb ik niet zoveel met turn-based combat dus dat weerhoud me een beetje om hem aan te schaffen. Ik hoor en lees wel heel veel positieve verhalen over dit spel, ook van mensen die normaliter niets met turn-based combat hebben dus misschien moet ik het gewoon maar een kans geven binnenkort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Joetje079 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 07:53:
[...]

Ik zit al een tijdje met een schuin oog te kijken naar deze game maar normaal gesproken heb ik niet zoveel met turn-based combat dus dat weerhoud me een beetje om hem aan te schaffen. Ik hoor en lees wel heel veel positieve verhalen over dit spel, ook van mensen die normaliter niets met turn-based combat hebben dus misschien moet ik het gewoon maar een kans geven binnenkort :)
Begin anders met deel 1, net zo goed maar iets goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik geniet echt van deze game. Echt een pareltje. Al 23u bezig en nog steeds op het eerste eiland. Geen idee hoeveel areas er zijn, maar denk dat ik nog wel ff bezig ben...

Lekker zelf alles uitzoeken, exploren, heerlijk ...met terugwerkende kracht mijn GOTY van 2018!

Wel een vervelende bug, je kunt een armor set (Braccus) verzamelen, maar 1 deel ervan (breastplate) is gewoon uit mijn inventory verdwenen. Kan de quest nu niet completen .... :|

[ Voor 25% gewijzigd door -SaveMe- op 04-03-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Level 13 en in de Driftwood area. Wl tegen een beetje een wall aangelopen: allemaal l14+ fights die gewoon niet te doen zijn. Vind de game sowieso moeilijker dan deel 1. Lijkt haast wel of de enemies meer action points hebben dan de magere 4 die ik er steeds heb...

Crowd Control gaat moeizaam en ik ben steeds decaying, zodat ik niet kan healen, niet echt tof ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@-SaveMe- wat ik zelf merkte is dat de twee verschillende armor types het spel veel lastiger maakte. Als jij geen physical damage kan doen met je mages of elemental damage met je warrior/ranger sta je direct met 1-0 achter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:17
-SaveMe- schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:43:
Level 13 en in de Driftwood area. Wl tegen een beetje een wall aangelopen: allemaal l14+ fights die gewoon niet te doen zijn. Vind de game sowieso moeilijker dan deel 1. Lijkt haast wel of de enemies meer action points hebben dan de magere 4 die ik er steeds heb...

Crowd Control gaat moeizaam en ik ben steeds decaying, zodat ik niet kan healen, niet echt tof ...
Kijk even of je wat betere armor/wapens kunt kopen. Dat is het grootste probleem wat ik had met het spel... Er zitten soms van die gigantische sprongen van moeilijkheid in en dan vooral de armor/hp van tegenstanders. Die op mij niet altijd even logisch overkwamen. En ik heb geen gebieden overgeslagen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Tsurany schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:56:
@-SaveMe- wat ik zelf merkte is dat de twee verschillende armor types het spel veel lastiger maakte. Als jij geen physical damage kan doen met je mages of elemental damage met je warrior/ranger sta je direct met 1-0 achter.
Dat is zeker lastig, maar vooral omdat je pas statussen en CC kan doen als je eerst door de armor heeb bent. En dan staan ze al naast je. Vooral rogues zijn k*t. Ik heb een classic party, 2h warrior, ranger/thief, pyro/summoner en een wizard/necro.
Zeara schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 09:49:
[...]

Kijk even of je wat betere armor/wapens kunt kopen. Dat is het grootste probleem wat ik had met het spel... Er zitten soms van die gigantische sprongen van moeilijkheid in en dan vooral de armor/hp van tegenstanders. Die op mij niet altijd even logisch overkwamen. En ik heb geen gebieden overgeslagen ofzo ;)
Ik sla ook niks over. Maar armor en gear is inderdaad wel een lastig punt. Sinds ik in Driftwood ben vind ik eigenlijk amper nog goed spul. Alleen maar blauwe crap. Ik loop dan ook dik achter in (magic) armor tov de enemies ... En nog 3/4 level naar 14 te gaan ... Wordt ff ploeteren ben ik bang. Echt grinden kan in de game ook niet ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probeer eens wat polymorph, hebben je wizards ook physical damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Tsurany schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 20:45:
Probeer eens wat polymorph, hebben je wizards ook physical damage.
Mja, mijn wizards hebben elk al drie schools. Polymorph zit op mijn warrior. Wat dat betreft niet zo handig. Overigens heeft mijn necro wel abilities met physical damage. Heb ook niet probleem net een bepaalde damage type. Meer dat je eerst die armors down moet krijgen om CC te doen. En mijn eigen armors zijn aan de lage kant. En de enemies hebben ook vaak nog eens veel meer health.

Maar ik kom er wel, zit gewoon ff een rough patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@-SaveMe- voor het down krijgen van armor is het juist handig als alle characters dezelfde damage type hebben. Zo kan je met elke character de laagste armor (physical of magic) van een tegenstander raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@Tsurany Dat hebben ze wel, ook dmv summons ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:31:
@Tsurany Dat hebben ze wel, ook dmv summons ...
Summons zijn niet bijzonder sterk, pas als summoner vanaf summoning level 10 ga je echt een waardig extra teamgenoot hebben (die tevens een beetje overpowered is met de juiste buffs en hulp).

Heb je iets van crafting/smithing? Je kan door middel van whetstones en andere items die redelijk eenvoudig te vinden zijn erg makkelijk je bestaande gear verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

nst6ldr schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 14:11:
[...]

Summons zijn niet bijzonder sterk, pas als summoner vanaf summoning level 10 ga je echt een waardig extra teamgenoot hebben (die tevens een beetje overpowered is met de juiste buffs en hulp).

Heb je iets van crafting/smithing? Je kan door middel van whetstones en andere items die redelijk eenvoudig te vinden zijn erg makkelijk je bestaande gear verbeteren.
Whetstones? Die zitten toch helemaal niet in de game ? Je hebt wel de crafting tab en ik kan potions, food, arrows enzo maken, maar whetstones ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sjesus, nu toch wel een k*t battle tegen gekomen. in the Blackpits
spoiler:
Moet je een sourcerer, gwydian, redden. Er spawnen ook allerlei blobs en alles staat in lichterlaaie (necrofire). Mijn party red het wel, maar die dude heb ik niet onder controle en die blijft maar door dat vuur rennen. Geen healen tegen opgewassen. Op een gegeven moment gaat hij gewoon dood.

Die battle duurt al een half uur en dan heb ik hem dus al drie keer overnieuw gedaan. Doe nog een poging, anders kan hij erin blijven :p

EDIT
Gelukt!!! Heeft wel heel veel kunst en vliegwerk gekost en de battle heeft wel een uur geduurd. Heb een hoop scrolls en spells moeten gebruiken om het manneke in leven te houden, maar voila :9

[ Voor 16% gewijzigd door -SaveMe- op 15-03-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 18:52:
Sjesus, nu toch wel een k*t battle tegen gekomen. in the Blackpits
spoiler:
Moet je een sourcerer, gwydian, redden. Er spawnen ook allerlei blobs en alles staat in lichterlaaie (necrofire). Mijn party red het wel, maar die dude heb ik niet onder controle en die blijft maar door dat vuur rennen. Geen healen tegen opgewassen. Op een gegeven moment gaat hij gewoon dood.

Die battle duurt al een half uur en dan heb ik hem dus al drie keer overnieuw gedaan. Doe nog een poging, anders kan hij erin blijven :p

EDIT
Gelukt!!! Heeft wel heel veel kunst en vliegwerk gekost en de battle heeft wel een uur geduurd. Heb een hoop scrolls en spells moeten gebruiken om het manneke in leven te houden, maar voila :9
spoiler:
Wat wij hebben gedaan is twee partymembers met teleport (kan ook als scroll) die kerel gewoon ver wegzetten. Soms kan je jezelf een handje helpen door het vuur de zegenen, maar zodra necrofire er weer mee in contact komt is het weer ellende. Eigenlijk is necrofire in het hele spel dikke ellende :/

Whetstones zijn wederom uit deel 1, ik ben goed in de war. Wat je wel kan doen, als je iemand hebt met genoeg STR om barrels te dragen, is wapens dippen in poison bijvoorbeeld. Dat blijft toch wel een sterke debuff die tegen veel vijanden helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

@nst6ldr Dat necrofire is inderdaad erg irritant en echt over used. Zelfde met decaying. Kan de meeste tijd niet healen... En niet te vergeten het aantal enemies dat maar je source leached, terwijl je dat zelf niet kan ...

Ook gooit de game wel erg overpowered fights naar je toe, naar mijn idee veel erger dan in deel 1. Zit nu in de blackpits en aan het einde daar
spoiler:
heb je dat gevecht tegen die eternal. Die kan gewoon onbeperkt summons spammen (lopen er constant stuk of 5 rond), leeched continue mijn source, heeft wel 6, 7 actions per turn, En uiteraaard kan ze nog vliegen ook, gaat echt nergens over. Mijn warrior was al dood voordat hij ook maar een keer aan de beurt was geweest.

Ben maar ff gestopt, was er ff klaar mee ...

Oh , en dan hebben ze in patches ook nog experience gain van heel veel fights drastisch omlaag gegooid. Leuk voor de late speler zoals ik, geen mogelijkheid meer een leveltje voor te gaan lopen ... :|

[ Voor 11% gewijzigd door -SaveMe- op 15-03-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:48:
@nst6ldr Dat necrofire is inderdaad erg irritant en echt over used. Zelfde met decaying. Kan de meeste tijd niet healen... En niet te vergeten het aantal enemies dat maar je source leached, terwijl je dat zelf niet kan ...
Wacht maar, in de laatste chapter kom je een gevecht tegen die bijzonder frustrerend is omdat de vijanden een bijzondere eigenschap heeft in relatie met necrofire (dat uiteraard nog net niet in m'n eigen tuin ligt).

Ik moet de definitive release nog spelen, maar het klinkt niet per se beter dan de reguliere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb al een level 16 fight staan (Driftwood Docks), ben zelf 15. Wel jammer dat door alle XP nerfs je echt moet schrapen en alles doen om de benodigde levels te halen. Ik vraag me af of ik lvel 16 kan halen voordat ik die fight moet doen ...

Buiten dat, prachtig spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Pfffft, zit nu wel ff op een dood punt met de game. Ben level 19 en in Arx, Alle fights zijn level 20, terwijl ik nog driekwart level te gaan heb tot 20. en bovendien gooit de game nu wel echt belachelijke fights naar me, ik word echt geganked vaak. De game gooit wel vaak erg onmogelijke odds naar je toe ...

Progress is nu erg slow en ik ben steeds aan het herladen en andere kanten aan het opgaan om te kijken of ik level 19 stuff kan vinden. Een level onder je enemies is gewoon geen fun ...

[ Voor 6% gewijzigd door -SaveMe- op 06-04-2019 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:18
Kijk hier even: Areas by level

Verder gewoon alle quests die nog open staan aflopen voor je aan het trial of blood begint.
Zelf ben ik door Arx vrij vlot doorgegaan, maar strand ik nu op het eindgevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:32:
Pfffft, zit nu wel ff op een dood punt met de game. Ben level 19 en in Arx, Alle fights zijn level 20, terwijl ik nog driekwart level te gaan heb tot 20. en bovendien gooit de game nu wel echt belachelijke fights naar me, ik word echt geganked vaak. De game gooit wel vaak erg onmogelijke odds naar je toe ...

Progress is nu erg slow en ik ben steeds aan het herladen en andere kanten aan het opgaan om te kijken of ik level 19 stuff kan vinden. Een level onder je enemies is gewoon geen fun ...
Hoeveel uur heb je er in zitten? Gaat erg hard zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Er is gewoon niet zoveel level 19 content lijkt het wel. Heb bijna alles in Arx gedaan, staat nog open de doctor en the Cathedral (trial of blood).

Ben nu 20 en een half level, benieuwd of ik de 21 nog aantik. Volgens mij komt er geen nieuwe area meer na Arx, right ?

@nst6ldr Volgens mij zit ik op 112u ongeveer ...

EDIT
Een hele grote WTF nu. Ik kan nog twee dingen doen. Naar die demon doctor of naar de cathedral (trial of blood). Dat laatste is volgens mij de main quest, dus ik kies die doctor eerst.

In zijn huis, via de basement, begint het gevecht. Doctor zelf heeft 7k HP, een 11k magical en physical armor (!!!) en wel 5 actions per turn. Dat zou op zich al genoeg zijn, maar er zijn ook nog eens 5 servants en 4 demonen, die en allen hem buffen en healen of mij damage doen. ik sta onder een dome of protection en gooi de eerste ronde al mijn zwaarste source spells erop en dan is er met geluk1, soms 2 dood. Daarna gaat het snel. Ik word gewoon ger***ped! :X
Dit gaat toch nergens over ?

Kan ik dit gevecht beter later doen of wat ?

[ Voor 62% gewijzigd door -SaveMe- op 09-04-2019 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Tis me gelukt. Een optie om hem met een hail storm neer te sabelen zodat hij niet transformed werkte in de DE niet meer, maar ik heb zelf een manier gevonden...

Ik ben zijn huis binnen gekomen via de basement. Heb zonder te praten direct het gevecht geinitieerd, met een hailstorm. Hij krijgt geen damage, maar wel een knockdown. ik blif dicht bij de hatch hangen en maak in de komende ronden 8 van de 9 adds dood en vlucht dan door de hatch naar de basement.
Vervolgens mijn source weer aanvullen in de Vault en terug het huis in. Nu tegen hem en 1 add. Vol op hem en zelfs dat kost nog flink moeite, omdat hij enorm snel magic armor en physical armor regenerate en soms in 1 beurt wel 8 potions/scrolls gebruikt om te buffen (waarom hebbben alle enemies meer AP dan ik btw ???).
Blijven nuken en op een gegeven moment gaat hij neer *O*

Pfewwwww, dat viel niet mee. Echt mijlen ver moeilijker dan welk ander gevecht in de game tot nu toe ... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

-SaveMe- schreef op woensdag 10 april 2019 @ 22:09:
Tis me gelukt. Een optie om hem met een hail storm neer te sabelen zodat hij niet transformed werkte in de DE niet meer, maar ik heb zelf een manier gevonden...

Ik ben zijn huis binnen gekomen via de basement. Heb zonder te praten direct het gevecht geinitieerd, met een hailstorm. Hij krijgt geen damage, maar wel een knockdown. ik blif dicht bij de hatch hangen en maak in de komende ronden 8 van de 9 adds dood en vlucht dan door de hatch naar de basement.
Vervolgens mijn source weer aanvullen in de Vault en terug het huis in. Nu tegen hem en 1 add. Vol op hem en zelfs dat kost nog flink moeite, omdat hij enorm snel magic armor en physical armor regenerate en soms in 1 beurt wel 8 potions/scrolls gebruikt om te buffen (waarom hebbben alle enemies meer AP dan ik btw ???).
Blijven nuken en op een gegeven moment gaat hij neer *O*

Pfewwwww, dat viel niet mee. Echt mijlen ver moeilijker dan welk ander gevecht in de game tot nu toe ... ;w
Dat klinkt als iets uit de definitive edition, ik kan me geen gevecht herinneren die zo verliep. Jouw oplossing klinkt wel als iets wat ik zelf ook zou doen ja. Had je trouwens een summoner in je party?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

nst6ldr schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:02:
[...]

Dat klinkt als iets uit de definitive edition, ik kan me geen gevecht herinneren die zo verliep. Jouw oplossing klinkt wel als iets wat ik zelf ook zou doen ja. Had je trouwens een summoner in je party?
ik heb een Pyro/summoner in mijn party. Heb de game inmiddels uitgespeeld. Twee einde gespeeld, maar de end fight is echt significant moeilijker (of onhaalbaar) als je de optie kiest om
spoiler:
Source te behouden. Je vecht dan tegen iedereen, echt een enorme overmacht. Drie pogingen gedaan en werd echt ingemaakt.
. Gelukkig was de end fight van mijn oorspronkelijke keuze,
spoiler:
meegaan met Dallis en Lucian en source verbannen
beter te doen omdat je dan een kant van bad guys aan je zijde krijgt. Vervolgens gekozen om
spoiler:
source gelijk onder iedereen te verdelen en niet divine te worden. Jammer dat ik daarbij Ifan verloor en moest doden ...

Al met al een erg leuke game, al moet ik zeggen dat ik een paar fights naar het einde wel wat too much vond qua odds en overmacht tegenover je. Was op een gegeven moment redelijk battle moe ....

Maar al met al een prachtige RPG. Grootste minpunten wat mij betreft die overpowered fights en dat er bijna geen ruimte is om dingen te missen omdat je anders under levelled raakt. Je kunt ook niet echt een leveltje gaan voorlopen ....

9! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Als grote fan van het eerste deel heb ik (onbegrijpelijk) heel lang gewacht voor D:OS 2 aan te schaffen, maar heb de knoop dan toch maar doorgehakt tijdens de summer sale..

Inmiddels 16u ver en net Fort Joy verlaten. In classic mode lijken de gevechten tamelijk makkelijk, met maar enkele reloads bij de (mini) bosses af en toe.. De Alexander fight had ik het lastig (bijna party uitgemoord, 1tje bleef overeind) maar met wat hulp van die worm toch in 1 go kunnen clearen.

Kwestie van mechanics etc helpt het toch dat je het eerste deel gespeeld hebt.. De verhogingen en armour zijn best goede toevoegingen wel, al heeft de hele party soms moeite met de pathfinding als ze moeten klimmen. Verder dan dit is er eigenlijk niets negatiefs aan..

Party;
Red Prince (ik) : 2H warfare tank, nog geen 2de spec
Ifan : Crossbow huntsman, nog niet echt 2de spec
Lohse : Healer mage, Hydro/Aero
Fane : Dual mace mage, Pyro/Geo

Op de boot ga ik iedereen wellicht een beetje beter speccen, zou heel graag necromancy erbij hebben.. Momenteel deed ik maar even wat, nu ga ik wat builds bekijken en dan op naar Act 2

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:35
Ik heb inmiddels aardig wat uurtjes in DOS2 (PS4 versie) zitten en ben aanbeland in de laatste chapter. Werkelijk elke minuut van deze game is zijn geld driedubbel waard geweest.

Ik heb deel 1 nooit gespeeld. Is het aan te raden om na het uitspelen van deel 2 ook nog deel 1 te spelen? Of biedt deel 2 dermate veel moois (t.o.v. deel 1) dat deel 1 niet (of minder) leuk zal zijn dan deel 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Deel 1 is zeker aan te raden, ik heb hem zelf ook na deel 2 gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

SparksNL schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 17:40:
Ik heb inmiddels aardig wat uurtjes in DOS2 (PS4 versie) zitten en ben aanbeland in de laatste chapter. Werkelijk elke minuut van deze game is zijn geld driedubbel waard geweest.

Ik heb deel 1 nooit gespeeld. Is het aan te raden om na het uitspelen van deel 2 ook nog deel 1 te spelen? Of biedt deel 2 dermate veel moois (t.o.v. deel 1) dat deel 1 niet (of minder) leuk zal zijn dan deel 2?
Deel 1 is één verhaal met twee vaste karakters, desondanks is deze wel het spelen waard. Beter nog als je een vrouw/vriendinnetje hebt, want de hoofdrolspelers kunnen romance hebben, dan beleef je samen het spel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:05

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik was deel 1 laatst begonnen. Na een uurtje of 2 ergens aan het graven (graf open graven :X), explodeerde de boel, alle characters dood, savegame was dik een uur terug. -O- Sindsdien niet meer aangeraakt.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Angeloonie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:57:
Ik was deel 1 laatst begonnen. Na een uurtje of 2 ergens aan het graven (graf open graven :X), explodeerde de boel, alle characters dood, savegame was dik een uur terug. -O- Sindsdien niet meer aangeraakt.
Dit soort dingen worden vaak met een hint duidelijk gemaakt, al is voorzichtigheid nog steeds geboden als je geen saves maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

nst6ldr schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:56:
[...]

Dit soort dingen worden vaak met een hint duidelijk gemaakt, al is voorzichtigheid nog steeds geboden als je geen saves maakt.
Tsjah er werd idd diverse keren gevraagd "wil je dit wel, je gaat een graf open graven", maar ik dacht ok daar komt gewoon -100 Karma oid uit. Vond een insta party kill wel erg ver gaan zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Angeloonie schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:57:
[...]

Tsjah er werd idd diverse keren gevraagd "wil je dit wel, je gaat een graf open graven", maar ik dacht ok daar komt gewoon -100 Karma oid uit. Vond een insta party kill wel erg ver gaan zeg maar :P
hahaha ik heb hetzelfde meegemaakt wel.. F5/F8 zijn je beste vrienden in deze games >:)

Man, die Aetera fight is wel super moeilijk.. De eerste keer zat ik te wachten op een soort godlike interventie ofzo omdat zowel zij als haar summons zo unreal veel damage deden :P
Na een paar x opnieuw proberen heb ik ze toch eindelijk neer gekregen, met enkel men tank nog (amper) staande.. Pain shackles ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
Net opgepakt in de sale ps4. Ga het denk ik coop spelen met een dochter. Nog tips om mee te beginnen?
We hebben wel samen Diablo 3 gespeeld, maar dit is toch andere koek.

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Holy crap.. D:OS2 is NU beschikbaar voor Switch!

_/-\o_

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

We're elated to announce that Divinity: Original Sin 2 is available to download RIGHT NOW on the Nintendo Switch e-store.

But that's not all! Divinity: Original Sin 2 - Definitive Edition will be the first game that will have cross-save compatibility between Switch and Steam. That means you can store your saves on the Cloud when playing at home and continue your adventure on the road with your Switch.
En op steam, en ik denk voor alle platforms, was er deze ochtend ook een mooie 900mb update
Gift Bag 2 features

Crafter's Kit
Plenty of new recipes and unique items to craft!

Endless Runner
Find a new icon in your Hotbar which you can use to toggle sprint on and off. Sprint increases your movement speed of your party and the movement speed of your followers.

Animal Empathy
Allows all player characters to talk to animals without having to spend a talent point. Also Changes Pet Pal talent to grant maximum positive attitude in all conversations with animals.

Fort Joy Magic Mirror
Manifests a Magic Mirror in the Arena of Fort Joy, along with a new Character Creation level. This allows you to respec before moving on to the next act of the game.

8 Action Points
Increases the base maximum Action Points of hero characters to 8.

Herb Gardens
Plant your own herb garden! Take any herb and combine it with a bucket to create a seedling. Then just place your seedling in the ground and watch it grow.
We will have additional Gift Bags of free and cool content for you in the coming months, too!

Special thanks to Helaene, Kalavinka, LadyCassandra, Rockfire, LaughingLeader, SimranZenov, Elvasat, Baardvaark, JonTerp, DeadlyEssence01 and The Composer for creating the awesome mods these features were inspired by.

In addition to the Gift Bag content, there are a number of fixes included in the patch today. These cover:

Bug Fixes:
Fixed rare crash when using the Magic Mirror in multiplayer
Fixed rare crash when returning to the Main Menu from Story
Fixed issue with conjuring Incarnates on electrified water surfaces
Fixed some inconsistencies between in-game models and portraits
Fixed skills not staying on hotbar after being unmemorized
Fixed character portraits getting stuck to the cursor in certain situations
Fixed rare chance of player indefinitely boosting stats while in multiplayer
Fixed rare issue with turn order after player gets knocked down
Fixed several small UI issues
Fixed small text and name issues
Fixed minor visual and audio issues
Sosua schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:46:
Net opgepakt in de sale ps4. Ga het denk ik coop spelen met een dochter. Nog tips om mee te beginnen?
We hebben wel samen Diablo 3 gespeeld, maar dit is toch andere koek.
Succes, echt een fantastische game.. Ik zou zeggen, begin op Classic difficulty en doe veel aan quicksaven
Een skill zoals teleportation (aero), Tactical retreat (huntsman) kan ook helpen om moeilijke plaatsen te bereiken, en hebben in combat ook wel nut. Dan kan je op plaatsen komen waar die pyramids misschien niet bij kunnen

Voor eventuele builds kan je hier eens kijken
https://fextralife.com/di...r-death-knight-perfected/

[ Voor 14% gewijzigd door KipCurreh op 05-09-2019 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
thanks, ze vond het toch even een moeilijkheidsgraad te hoog. Helaas. probeer het alleen nog wel eens. Voor nu gaan we verder met Diablo 3. Totdat het "tempo" haar meer kan bekoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Sosua schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:30:
thanks, ze vond het toch even een moeilijkheidsgraad te hoog. Helaas. probeer het alleen nog wel eens. Voor nu gaan we verder met Diablo 3. Totdat het "tempo" haar meer kan bekoren.
Een andere optie is Torchlight II, die komt een dezer dagen ook op de PS4 en is wat 'friendlier'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
-SaveMe- schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:08:
[...]

Een andere optie is Torchlight II, die komt een dezer dagen ook op de PS4 en is wat 'friendlier'
Yes, die heb ik uren gespeeld op de pc vroeger. Benieuwd of er wat veranderd is. Sowieso rpg achtige coop is lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ah, vanavond mogelijk eindelijk beginnen aan D:OS2 op de Switch!
Denk zelf aan deze party setup, gebasseerd op Fextralife builds.

-Frost Paladin (Lohse)
-Assassin, voor ranged en close combat physical DPS (Beast)
-Glacial Guardian (Fane, kan dan ook mooi Elemental Totems summonen in/op poison pools vanaf een afstand)
-Crystalline Cleric (Red Prince)

Tips of aanvullingen?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Was vorige week ook weer begonnen, tactician mode en physical party.

Huntsman/Summoner (Custom Elf, racial voor elemental arrow en blood incarnate)
Scoundrel/Poly (Lohse voor de crit)
Necro/Hydro mage (Sebille racial voor elemental Affinity)
Warfare/Poly/Geo (Ifan omdat ik zijn story nog niet eerder had gedaan)

Ben nu net aan gekomen in driftwood, maar zal hier denk ik lang over doen want Borderlands 3 ;)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Holy ****, als je net in Arx toekomt wordt het wel echt heel hard..

Je moet wel echt het juiste pad en volgorde van quests doen want anders ben je echt kansloos.. Had even een moeilijk moment met voort te spelen hier, maar gisteren heb ik dan gelukkig de juiste kant ingeslagen met haalbare fights.. EXP gaat ook wel hard hier nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Toch maar weer eens deze game afgestoft.
Heb de definitive edition nog nooit gespeeld dus ik ben afgelopen weekend begonnen.

Bevalt ZEER goed moet ik bekennen, ik ben weer helemaal verslaafd.
Was "vergeten" hoe goed deze game is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
YouTube: Divinity: Original Sin goes analogue! | Board Game Kickstarter Video
Divinity: Original Sin goes analogue! | Board Game Kickstarter Video

Valt niet onder de computer spellen, maar vind wel interessant dat ze met een board game uit komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:07

MazeWing

The plot thickens...

Wow! Sinds een aantal dagen ook dit spel gekocht en ben zeer, zeer onder de indruk! Inmiddels een 16+ er in zitten en ben nu level 7 (bijna 8) en ben tegen het einde van Fort Joy (en de marshes).

In het begin was het even onduidelijk hoe alles in elkaar zit (en leer nog steeds ieder uur) maar heb me vanaf seconde 1 goed vermaakt. En dat terwijl ik normaliter niet zo van de turn bases ben. Zodra ik straks kan respeccen ga ik dat wel doen, want m’n huidige party is maar bij elkaar geraapt en niet echt efficiënt op elkaar afgestemd. Het werkt allemaal wel, maar verre van optimaal...

Wat me vooral opvalt is de enorme vrijheid die je hebt en de manier waarop alle mechanics met elkaar werken. Erg goed gedaan!
Ook het verhaal, Graphical en voice acting zijn top en dragen zeer bij aan de ervaring. Het spel ademt een sfeer en detail uit die ik zelden tegenkom.
Absoluut terecht dat dit spel overal dikke 9’s scoort en stom van mij dat ik het niet al veel eerder heb gekocht!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Als je dit spel leuk vindt kan je ook nog pillars of eternity 2 proberen. Beide geweldige spellen met een echte RPG vibe. Beide met veel plezier gespeeld. Denk dat ik voor een 2e playthrough ga!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:16
Mensen die deze game op ps4 spelen en zin hebben om is een multiplayer run te doen? Ik kan ook echt niet wachten tot ik mij boardgame krijg in oktober (ik hoop dat ze die datum halen)

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb helaas de staf met purge verkocht waardoor ik niet langs de seekers kom.
Heb geen idee aan wie en ben al 3 uur op zoek. Iemand enig idee of er een manier is.om te achterhalen aan wie je die verkocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MazeWing schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:07:
In het begin was het even onduidelijk hoe alles in elkaar zit (en leer nog steeds ieder uur) maar heb me vanaf seconde 1 goed vermaakt. En dat terwijl ik normaliter niet zo van de turn bases ben. Zodra ik straks kan respeccen ga ik dat wel doen, want m’n huidige party is maar bij elkaar geraapt en niet echt efficiënt op elkaar afgestemd. Het werkt allemaal wel, maar verre van optimaal...
Er zijn een aantal officiële mods, via de game zelf te installeren. Een van die mods voegt een respec mirror toe in de arena in Fort Joy, kan handig zijn als je nu alvast wil experimenteren.

Ben zelf ook een nieuwe game gestart met een paar class overhaul mods en twee nieuwe classes, vermaak me goed. Balance is wel wat weg lijkt soms maar dat weegt niet op tegen de extra fun.
jaydenjarno schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:52:
Ik heb helaas de staf met purge verkocht waardoor ik niet langs de seekers kom.
Heb geen idee aan wie en ben al 3 uur op zoek. Iemand enig idee of er een manier is.om te achterhalen aan wie je die verkocht hebt?
Nee, dat wordt erg lastig vrees ik. Er zijn wel andere opties, zie hier:
https://divinityoriginals...tralife.com/The+Shriekers

[ Voor 20% gewijzigd door Tsurany op 09-02-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Tsurany Ik heb bewust gekozen om die respec mirror niet te activeren.

Ik ben nog steeds volop bezig met het spel en heb er inmiddels ruim 53 uur op zitten. Ik ben nu de laatste eindjes van act 2 (bijna level 15) aan elkaar aan het knopen (zou al door kunnen naar act 3). Zelden heb ik een spel gespeeld dat me zo “hooked” kon houden en ervoor heeft gezorgd dat ik geen ander spel meer gespeeld heb.

Mijn party bestaat nu uit:
- Ifan (m’n main character) als je een echte 1-hand sword + shield melee character (voornamelijk warfare en een paar geomancer skills)
- red prince: pyro / aero buikdanseres
- fane: hunter / scoundrel build (meeste gevechten doe ik ranges)
- lohse: necro / summoning build.

Allemaal prima op elkaar afgestemd en de meeste gevechten gaan redelijk voor de wind. Speel wel op explorer mode, omdat ik geen zin heb bepaalde gevechten 100x te hoeven doen.

Maar al bij al een pareltje van een spel en meer dan terecht dat het zo’n hoge cijfers krijgt!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MazeWing schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:23:
@Tsurany Ik heb bewust gekozen om die respec mirror niet te activeren.
Dat kan, zie er zelf niet echt een nadeel in :)
Mijn party bestaat nu uit:
- Ifan (m’n main character) als je een echte 1-hand sword + shield melee character (voornamelijk warfare en een paar geomancer skills)
- red prince: pyro / aero buikdanseres
- fane: hunter / scoundrel build (meeste gevechten doe ik ranges)
- lohse: necro / summoning build.
Ifan kan je ook wat Poly skills geven, die skills scalen goed met strength. Geomancer scaled met intelligence dus dat is lastiger op niveau te houden. Je hebt met Poly dan iets meer ranged abilities en iets meer movement skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

@Tsurany thnx voor de tip. Straks eens terug naar de tekentafel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MazeWing schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:46:
@Tsurany thnx voor de tip. Straks eens terug naar de tekentafel!
Als je echt helemaal terug naar de tekentafel wilt kan je Ifan en Red Prince omwisselen. Neem Red Prince als een Warfare two-handed warrior met als perk Demon en Living Armor. Doe er ook nog wat necromancer bij. Dan heb je een warrior die extra damage doet dankzij de two-hander en zichzelf geneest door de combi Living Armor en Necromancer. De Red Prince heeft uit zichzelf al extra fire resistance waardoor je dit, met wat armor en runes, vrij hoog kan krijgen.
Ifan wordt dan je Pyro/Geo mage die met flink wat olie en vuur smijt op de vijanden. Red Prince pakt amper damage dankzij zn hoge fire resistance en kan blijven leven door maar damage te blijven doen. En omdat hij constant in het vuur staat werken andere magic classes ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:57
Ik ben afgelopen weekend begonnen met DoS2 op de PC. Heb gewoon een warrior gemaakt en blind erin gegaan. Ben nu lvl 5 en ontsnapt uit Fort Joy via een bootje en aangekomen in de swamps.

Nu lees ik in talents dat ik een Lone Wolf talent kan kiezen en dat me focussen op 1 soort character (physical of magic) het beste is vanwege de shields die gescheiden zijn. Nu zit ik eraan te denken om overnieuw te beginnen en lone wolf te kiezen, maar betekent dit dat ik nog maar 1 NPC party member erbij kan kiezen? en wat voor class/specialisatie kies ik dan het beste?

Ik hoorde dat Summons als Necro niet meetellen voor je party count, dus als ik 2 summoners maak heb ik 4 "members" met behoud van Lone Wolf voordelen? Ik ben een beetje aan het zoeken wat goed werkt.

Heb ik verder in het spel absoluut 4 members nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:20
Tarz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:47:
Ik ben afgelopen weekend begonnen met DoS2 op de PC. Heb gewoon een warrior gemaakt en blind erin gegaan. Ben nu lvl 5 en ontsnapt uit Fort Joy via een bootje en aangekomen in de swamps.

Nu lees ik in talents dat ik een Lone Wolf talent kan kiezen en dat me focussen op 1 soort character (physical of magic) het beste is vanwege de shields die gescheiden zijn. Nu zit ik eraan te denken om overnieuw te beginnen en lone wolf te kiezen, maar betekent dit dat ik nog maar 1 NPC party member erbij kan kiezen? en wat voor class/specialisatie kies ik dan het beste?

Ik hoorde dat Summons als Necro niet meetellen voor je party count, dus als ik 2 summoners maak heb ik 4 "members" met behoud van Lone Wolf voordelen? Ik ben een beetje aan het zoeken wat goed werkt.

Heb ik verder in het spel absoluut 4 members nodig?
Als je voor de eerste keer het spel doorspeelt zou ik zeker niet als Lone Wolf spelen, maar lekker een party verzamelen welke je leuk lijkt spelen. Als je namelijk Lone Wolf speelt (en dus niet een volle party meeneemt, mis je weer stukken spel (companion quests en dergelijke).

Ik zou dus de eerste run zeker 'gewoon' spelen om zo veel mogelijk van het spel te ervaren. Wellicht dat je voor een tweede run dan al zelf beter kunt bepalen wat lekker zou werken als Lone Wolf party ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
McPoowl schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Als je voor de eerste keer het spel doorspeelt zou ik zeker niet als Lone Wolf spelen, maar lekker een party verzamelen welke je leuk lijkt spelen. Als je namelijk Lone Wolf speelt (en dus niet een volle party meeneemt, mis je weer stukken spel (companion quests en dergelijke).

Ik zou dus de eerste run zeker 'gewoon' spelen om zo veel mogelijk van het spel te ervaren. Wellicht dat je voor een tweede run dan al zelf beter kunt bepalen wat lekker zou werken als Lone Wolf party ;)
Dat snap ik dat je bepaalde zaken mist. Dan houden we het bij 4 party members voorlopig. Is het wel wijs om te focussen op physical dmg of magic of gaat een combi niet echt problemen opleveren?

Ik heb nu een 1h+shield warrior/geo (main), een 2H warrior/fire (red prince), een huntsman (Ifan?) en Lohse als cleric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tarz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:09:
[...]

Dat snap ik dat je bepaalde zaken mist. Dan houden we het bij 4 party members voorlopig. Is het wel wijs om te focussen op physical dmg of magic of gaat een combi niet echt problemen opleveren?

Ik heb nu een 1h+shield warrior/geo (main), een 2H warrior/fire (red prince), een huntsman (Ifan?) en Lohse als cleric
Je komt heel veel tegenstanders tegen die een hele scheve armor verhouding hebben. Dan wil je niet met 10 physical damage characters staan meppen tegen iemand die met een enkele fireball al dood had kunnen zijn.

Verstandig is om te splitsen, zorg dat je twee characters hebt die voornamelijkphysical doen en twee die voornamelijk magical doen. Denk aan een Necro Warrior en Huntsman voor physical damage en twee mages die magical damage leveren. Je mages kunnen dan de Necromancer specialisatie erbij nemen omdat daar meerdere physical damage spells in zitten. En je Huntsman kan speciale pijlen gebruiken om magical damage te doen.

Let ook een beetje op de damage modifiers. Voor magic damage heb je een hoge intelligence nodig gecombineerd met juiste specialisme. Voor physical damage met wapens heb je juist een hoge warfare en hoge strength of finesse nodig. Die twee bijten elkaar direct waardoor battlemages erg lastige classes zijn om te combineren als je niet precies weet wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels het spel uitgespeeld (81 uur) en was er eerlijk gezegd de laatste uren behoorlijk klaar mee. Misschien omdat ik te veel achter elkaar heb gespeeld, maar heel het Arx hoofdstuk kon me weinig bekoren. Er zaten wel een paar leuke stukken tussen, maar het gros voelde voor mij echt aan als een "moetje".

Ook het eindgevecht vond ik teleurstellend en absurd moeilijk. Omdat ik geen zin had alles te respeccen of het 100x opnieuw te proberen heb ik de difficulty naar story gezet. Toen was het zeer eenvoudig en kreeg ik eindelijk het einde te zien (gekozen voor optie 3).

Al bij al een zeer vermakelijk spel dat tegen het einde erg langdradig wordt en tevens een herhaling van zetten wordt. Maar de laatste keer dat ik 80+ uur in een spel heb gestopt, zonder andere spellen tussendoor te spelen, kan ik me niet meer herinneren en dat geeft voor mij toch wel iets aan... (laatste was volgens mij Dragon Age Origins, echter duurt die minder lang)

Een dikke 9 en een must als je van het genre houdt!

• Tarz
Nou, inmiddels op de Lady Vengeance aangekomen, nu lvl 7 ofzo. Ben nog steeds op zoek naar een goede party samenstelling en het duizelt een beetje qua gear. Krijg ook teveel opties nu haha. Hey een pyro skillbook, hmm, mage? Oh kijk een summoning skillbook, leuk voor Necro combo... Oeh een mooi schild!
etc etc.

Maar goed, mezelf voorgenomen dat we gewoon vrolijk doorhakken op de manier waarop we bezig zijn. Zien we wel waar het schip strand :) (pun intended).

Het valt me wel op dat de gevechten nadat je een beetje gear/skills hebt (zeg lvl 5/6) al een stuk makkelijker is geworden. toename in armor door gear helpt ook veel. Daarnaast natuurlijk source vrijspelen wat erg veel scheelt.

Alexandar en die worm waren extreem simpel btw

[ Voor 23% gewijzigd door Tarz op 20-02-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoolz14
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05-2024
Wil deze game waarschijnlijk gaan kopen. Zie hem in de Store voor 60 euro, maar op Bol.com voor 35. (PS4)

Of is een ander platform beter aan te raden? Heb ook een switch en PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

hellknight

Medieval Nerd

Persoonlijk zou ik voor PC gaan. Larian zijn van oorsprong PC developers, en Original Sin 1 was oorspronkelijk ook PC only. Daarnaast heb je met PC meer flexibiliteit dmv mods, welke je voor consoles niet hebt

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
Hoolz14 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:16:
Wil deze game waarschijnlijk gaan kopen. Zie hem in de Store voor 60 euro, maar op Bol.com voor 35. (PS4)

Of is een ander platform beter aan te raden? Heb ook een switch en PC.
Ik speel hem op de ps4 en ik moet zeggen dat speelt super. De controls voelen echt super natuurlijk aan dus daar voor hoef je hem niet op de pc te spelen. Ik weet dat er een aantal mods op de PS4 versie beschikbaar zijn (ik geloof allemaal officiele van Larian zelf) . Wat custom mods betreft geen idee maar als je daar veel om geeft kun je misschien beter de PC versie aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hellknight schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:29:
Persoonlijk zou voor PC gaan. Larian zijn van oorsprong PC developers, en Original Sin 1 was oorspronkelijk ook PC only. Daarnaast heb je met PC meer flexibiliteit dmv mods, welke je voor consoles niet hebt
Ik zou zeker voor de pc versie gaan. Ik speel mijn tweede playthrough nu met wat modded en nieuwe classes en dat voegt heel wat extra speelplezier toe. Zou het niet aanraden als het je eerste playthrough is aangezien het wat onbalans kan toevoegen.

Wel zijn er aardig wat quality of life improvements te vinden die leuk zijn om mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Nou, eerste playthrough is bijna "klaar", maar ik merk dat ik naar het einde toe wel zoiets heb van afronden die handel... Schitterend spel, alleen ik vraag me af of ik het verhaal nog begrijp haha.

Wel erg leuke puzzels tussendoor, echter de quest log en beschrijvingen zijn soms erg "vrij", waardoor veel van mijn playtime gaat zitten in heen en weer lopen en nog wat teruglezen etc.

Ik moet alleen het allerlaatste gevecht nog, met bijbehorende keuzes.

Eens kijken of daarna een nieuwe playthrough sneller/soepeler gaat omdat het verhaal bekend is grotendeels, en of ik betere keuzes maak qua characters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik merk dat mijn tweede playthrough een stuk beter gaat omdat ik meer tijd heb gestoken in character design en synergie tussen mijn characters. Daarnaast ook veel acties buiten combat uitvoeren om mij voor te bereiden op combat. Zien een situatie er gevaarlijk uit? Alvast een deel van de map onder water zetten voor mijn elementalist mage. Daarnaast een close range Pyro warrior die het gevecht inspringt met phoenix dive en dan via zijn talent gratis het vuur in kan stappen om elemental affinity te krijgen, hierdoor kan hij heel goedkoop de hele map in de fik steken. En dankzij 100+ fire resistance (140% met de juiste skills) kan hij er perfect tegen en via Necro en de juiste talents geneest hij zichzelf constant bij elke damage die hij doet.

Helaas heb je soms tegenstanders die enorm veel physical armor hebben anders zou een mage only groep wel erg vet kunnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Nog mensen hier die ook de board game hebben gebackt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Door BG3 dan toch maar aan Divinity begonnen. Wat een game zeg 😍😍😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Br3wmaster schreef op maandag 9 maart 2020 @ 14:46:
Nog mensen hier die ook de board game hebben gebackt?
Ik zou wel willen, maar mijn iDeal pagina gooit foutmelding "saldo te laag" ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:32
Kenny_026 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:27:
ja game blijft echt goed he ik heb hem nog nooti uitgespeeld, maar pak hem zo nu en dan weer lekker op. Game is zo heerlijk op de switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ruudox schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:08:
[...]

ja game blijft echt goed he ik heb hem nog nooti uitgespeeld, maar pak hem zo nu en dan weer lekker op. Game is zo heerlijk op de switch
Ik wilde hem in eerste instantie voor de switch halen. Maar ineens was ie dit weekend 60% afgeprijst op de PS4 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
nst6ldr schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Ik zou wel willen, maar mijn iDeal pagina gooit foutmelding "saldo te laag" ofzo.
Weird .. is paypal geen optie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Br3wmaster schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:26:
[...]

Weird .. is paypal geen optie dan?
Was een grapje, ik heb geen €300+ voor een boardgame liggen :')

Dat gezegd hebbende, ik vraag me af tot in hoeverre het geschikt is voor mensen die vooraf geen Divinity hebben gespeeld. Als dat namelijk lastig wordt dan kan ik het effectief alleen met m'n vriendin spelen. Nu vind ik haar heel lief, maar met 2 mensen een bordspel doen is toch minder gezellig dan een hele groep.

Een andere kwestie is natuurlijk de partner die Larian heeft uitgekozen voor de boardgame, deze uitgever/ontwerper/maker heeft niet zo'n positief track record.

Ik zou het budget op zich wel vrij kunnen maken, maar dan wil ik wel wat zekerheid over bovenstaande natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
nst6ldr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Was een grapje, ik heb geen €300+ voor een boardgame liggen :')

Dat gezegd hebbende, ik vraag me af tot in hoeverre het geschikt is voor mensen die vooraf geen Divinity hebben gespeeld. Als dat namelijk lastig wordt dan kan ik het effectief alleen met m'n vriendin spelen. Nu vind ik haar heel lief, maar met 2 mensen een bordspel doen is toch minder gezellig dan een hele groep.

Een andere kwestie is natuurlijk de partner die Larian heeft uitgekozen voor de boardgame, deze uitgever/ontwerper/maker heeft niet zo'n positief track record.

Ik zou het budget op zich wel vrij kunnen maken, maar dan wil ik wel wat zekerheid over bovenstaande natuurlijk.
Lol ik miste het sarcasme even in je post. Maar ik snap je punt opzich wel. Ik denk ook niet dat je perse Divinity gespeeld moet hebben ook al maakt dat het waarschijnlijk wel wat makkelijker.

De filmpjes van het spel op PAX East zien er in iedergeval wel veel belovend uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kenny_026 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:27:
Deel 1 of 2? Beiden zijn toppers maar als je van 2 naar 1 terug gaat merk je wel dat het ietwat verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Deel 1 of 2? Beiden zijn toppers maar als je van 2 naar 1 terug gaat merk je wel dat het ietwat verouderd is.
Eerst ben ik met deel 1 begonnen. Maar na een paar uur (12-15) kwam ik erachter dat deel 2 60-70% korting had op de PS Store. Toen ben ik gelijk met dat deel begonnen.

Ik begrijp uit de community dat deel 2 vele malen beter is dan 1 en dat het ook een op zich staand verhaal is.

Mij gaat het ook voornamelijk om bekend te worden met het turn based en AD&D editie 5. Baldurs Gate 1 en 2 waren natuurlijk editie 2 en de gameplay was ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:14

hellknight

Medieval Nerd

Bekend worden met D&D 5 gaat Divinity je niet aan helpen - BG3 wordt het eerste spel dat Larian gaat maken met gebruik D&D licentie - alle eerdere spellen met hen zijn op eigen systeem gebaseerd, en niet op een bestaand pen&paper systeem zoals D&D.

Neemt natuurlijk niet weg dat zowel D:OS 1 en 2 fantastische spellen zijn

[ Voor 13% gewijzigd door hellknight op 16-03-2020 13:54 ]

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kenny_026 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:49:
[...]

Eerst ben ik met deel 1 begonnen. Maar na een paar uur (12-15) kwam ik erachter dat deel 2 60-70% korting had op de PS Store. Toen ben ik gelijk met dat deel begonnen.

Ik begrijp uit de community dat deel 2 vele malen beter is dan 1 en dat het ook een op zich staand verhaal is.

Mij gaat het ook voornamelijk om bekend te worden met het turn based en AD&D editie 5. Baldurs Gate 1 en 2 waren natuurlijk editie 2 en de gameplay was ook anders.
Deel 2 is zeker beter dan deel 1, verhaal heeft wel wat samenhang maar niet veel. Vooral wat extra achtergrond informatie.

Alleen Divinity 2 gebruikt geen D&D regels maar heeft een eigen systeem samengesteld. Wat dat betreft zijn games als Pillars of Eternity beter om te wennen aan D&D, is alleen geen turn-based systeem. Maar uiteindelijk denk ik dat het wel of niet volgen van D&D regels niet heel veel uit gaat maken, hooguit dat wat specifieke Divinity systemen minder snel terug komen. Het multi classen is denk ik een stuk lastiger met D&D. Je krijgt niet snel Wizards die close range vechten met behulp van wat warfare skills, iets wat in Divinity 2 juist prachtig kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:55:
[...]

Deel 2 is zeker beter dan deel 1, verhaal heeft wel wat samenhang maar niet veel. Vooral wat extra achtergrond informatie.

Alleen Divinity 2 gebruikt geen D&D regels maar heeft een eigen systeem samengesteld. Wat dat betreft zijn games als Pillars of Eternity beter om te wennen aan D&D, is alleen geen turn-based systeem. Maar uiteindelijk denk ik dat het wel of niet volgen van D&D regels niet heel veel uit gaat maken, hooguit dat wat specifieke Divinity systemen minder snel terug komen. Het multi classen is denk ik een stuk lastiger met D&D. Je krijgt niet snel Wizards die close range vechten met behulp van wat warfare skills, iets wat in Divinity 2 juist prachtig kan werken.
Ah ok dan heb ik sven van larian verkeerd begrepen denk ik. Mede omdat de gameplay identiek gaat zijn dacht ik dat dat zo was.

Ondanks dat, echt een hele toffe game. Speelt ook erg goed op de consoles moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Kenny_026 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Ah ok dan heb ik sven van larian verkeerd begrepen denk ik. Mede omdat de gameplay identiek gaat zijn dacht ik dat dat zo was.

Ondanks dat, echt een hele toffe game. Speelt ook erg goed op de consoles moet ik zeggen.
Inderdaad op de console speelt hij ook heerlijk weg. Ben ik ook wel blij mee want ik vind het toch wel lekker om vanaf te bank te spelen. Hier nog meer die hem op de PS4 spelen en misschien is samen een run willen doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:23

JJJ

Spel net uitgespeeld op de Switch, wel briljant spel!

Moet wel zeggen dat ik de laatste chapter in Arx wel langdradig vond worden en het einde voelde ook een beetje afgeraffeld. Desondanks wel genoten van het spel.

Mijn eerste playthrough met een Lone Wolf build was wel de moeite waard qua inventory management. Wat me ook geholpen heeft is andere builds van andere mensen gebruiken om ervoor te zorgen dat ik mijn skills goed besteedde. Zeker in het begin waar ik dat nog niet had gedaan had ik bijna moeite met ieder gevecht, daarna ging het een stuk beter (ook door betere synergie tussen m'n party members).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben vorige week weer begonnen met een nieuwe playthrough in de DE. Had voorheen enkel de gepirate classic gespeeld, nu de game in de steam sale gehaald.

Zit nu in Reapers Coast rond level 14. Maar zit een beetje te kutten met de classes..

Ik speel:
Human - Summoning/Hydro (maar hydro amper gebruikt)
Red Prince - Warfare/Geo
Sebille - Rogue
Lohse - Hunter/Pyro

Maar op de een of andere manier werkt het niet echt optimaal heb ik het idee. Ik gebruik simpelweg weinig elemental skills, eigenlijk nauwelijks en ik mis Necromancer, Polymorph, Aerotheurge, weet niet of daar hele goede skills in zitten.

Conjurer werkt op zich leuk, maar mist wel een 2e class, daarom Hydro gedaan, maar weet niet of dat de juiste keuze was.
Warfare werkt prima op zich. Kan maybe geo meer gaan gebruiken, lijkt nuttig. Zeker in combinatie met Pyro van Lohse.
Rogue werkt ook lekker, maar wel heel erg physical focussed. Wat kan ik daar goed naast zetten als 2e class?
Hunter werkt ook goed, maar Pyro amper gebruikt, maar misschien moet ik zowel met Red Prince en Lohse meer elemental gebruiken zodat ik die optimaal benut.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Angeloonie

Het is belangrijk om te zorgen dat je character niet te breed gespreid is. Zo is een Hunter/Pyro combinatie lastig omdat ze een verschillende base stat hebben waar damage op gebaseerd is. Een Hunter heeft finesse nodig terwijl een Pyro op intelligence gebaseerd is.

Daarnaast moet je kijken hoe je characters wilt inzetten. Zo kan Warfare prima gecombineerd worden met Polymorph omdat die beiden op strength scalen. Paar punten in Necro voor life steal bijvoorbeeld. Kies Living Armor, Leech en The Pawn als talents. Met Living Armor kan je je Magic armor hoog houden doordat de life steal van Necromancer ook je Magic armor aanvult. Met Leech genees je van al het bloed dat uit de vijanden komt en met The Pawn kan je makkelijk in de dichtstbijzijnde bloedpoel stappen.

Andere optie is om je warrior character juist vol op Pyro in te zetten met bijvoorbeeld een staff als wapen en dan veel fire resistance stacken zodat je redelijk immuun bent voor vuur. Werkt goed met de Red Prince en dan demon talent. Iets aan Warfare erbij voor movement skills en wat area of effect skills. Dan kunnen andere characters met Pyro en Geo van afstand skills spammen.

Red Prince met Demon, Elemental Affinity en The Pawn is erg leuk. Dan stack je fire resistance ook maximaal. In combat gebruik je Phoenix Dive on dicht bij de vijand te komen, The Pawn om gratis in het vuur van je Phoenix Dive te stappen en via Elemental Affinity kan je Pyro spells spammen.

Hydro is ideaal om vijanden te bevriezen. Gebruik elemental affinity en cast rain als eerste spell, dan kan je daarna heel veel spells per beurt casten. Werkt goed samen met Necro zodat je alsnog physical damage kan doen indien nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 09-07-2020 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Als je summoning doet, heb je niet meer dan 2 punten nodig in de elementen. Alles meer dan dat is weggegooid omdat je, als het goed is, een summon gebruikt en de elemental infusions niet beter worden van een hoger elemental level. 2 heb je nodig voor de source element infusion.

Ik speel zelf Fane als summoner, ben level 13 en heb summoning op level 16 (+160% op alle stats), alle elements heb ik minimaal op level 2. Als ik een belangrijk gevecht begin: summon incarnate, time warp (krijg direct een nieuwe beurt met vol AP) -> en nu begint het feest, in diezelfde beurt buff ik 'm met

Farsight infusion voor +25% magic damage en shield
Power infusion voor een CC en knockdown skill en wederom +25% damage
Shadow infusion voor +1 movement, corrosive slash skill en wéér +25% damage
Een source element infusion afhankelijk van de vijand
Haste voor 3 meter extra movement per gebruikte AP en +1 AP per beurt
Clear Minded voor +2 strength, finesse en intelligence, +3 wits, en +20% accuracy

Als ik de infusion niet gebruik (bijv. wegens hoge resistances) dan kan ik nog armour of frost en fortify doen. Daarna is het kijken hoe m'n incarnate de tent vernielt terwijl ik healer speel voor m'n teamgenoten.

Het is tot zover nog maar één keer gebeurd omdat het gevecht te lang duurde, maar als m'n incarnate verdwijnt dan heb ik nog een andere grap: summon bloated corpse -> clear minded -> supercharger en daarna laten exploderen tussen de vijanden. Dat ruimt meestal goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsurany schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 01:48:
@Angeloonie

Het is belangrijk om te zorgen dat je character niet te breed gespreid is. Zo is een Hunter/Pyro combinatie lastig omdat ze een verschillende base stat hebben waar damage op gebaseerd is. Een Hunter heeft finesse nodig terwijl een Pyro op intelligence gebaseerd is.

Daarnaast moet je kijken hoe je characters wilt inzetten. Zo kan Warfare prima gecombineerd worden met Polymorph omdat die beiden op strength scalen. Paar punten in Necro voor life steal bijvoorbeeld. Kies Living Armor, Leech en The Pawn als talents. Met Living Armor kan je je Magic armor hoog houden doordat de life steal van Necromancer ook je Magic armor aanvult. Met Leech genees je van al het bloed dat uit de vijanden komt en met The Pawn kan je makkelijk in de dichtstbijzijnde bloedpoel stappen.

Andere optie is om je warrior character juist vol op Pyro in te zetten met bijvoorbeeld een staff als wapen en dan veel fire resistance stacken zodat je redelijk immuun bent voor vuur. Werkt goed met de Red Prince en dan demon talent. Iets aan Warfare erbij voor movement skills en wat area of effect skills. Dan kunnen andere characters met Pyro en Geo van afstand skills spammen.

Red Prince met Demon, Elemental Affinity en The Pawn is erg leuk. Dan stack je fire resistance ook maximaal. In combat gebruik je Phoenix Dive on dicht bij de vijand te komen, The Pawn om gratis in het vuur van je Phoenix Dive te stappen en via Elemental Affinity kan je Pyro spells spammen.

Hydro is ideaal om vijanden te bevriezen. Gebruik elemental affinity en cast rain als eerste spell, dan kan je daarna heel veel spells per beurt casten. Werkt goed samen met Necro zodat je alsnog physical damage kan doen indien nodig.
Thanks voor de tips, vooral de talents zijn ook erg helpvol, klinken er goed samen!

Ik zit nu te denken aan:

Red Prince - Warfare/Poly/Two-Handed (+ beetje Necro)
Sebille - Rogue/Warfare
Mijn character - Summoning/Hydro. En thanks @nst6ldr snapte eerst niet wat je met elemental infusion bedoelde, maar zie dat dat speciale crafted skillbooks zijn. Wist ik niet :D

Dat lijkt mij sowieso gewoon goed te werken.

Maar dan zit ik een beetje in de knoop..
Lohse - Huntsman + ?
Is misschien Aero wat? Icm met Hydro kan dat goed werken lijkt mij ivm shocked. Gaat dan niet om de damage maar utility van Aero.

En in feite laat ik dan Geo en Pyro volledig los (muv 1 puntje oid voor Haste). Gaat dat nog een issue zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Angeloonie wat je nu wel krijgt is dat Red Prince en Sebille vooral Physical damage doen. Dan heb je enkel je main character voor elemental damage. Wat dat betreft kan het handig zijn om Lohse ook in elemental damage te speccen mocht je veel vijanden tegen komen die heel veel physical armor hebben maar weinig magic armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsurany schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:17:
@Angeloonie wat je nu wel krijgt is dat Red Prince en Sebille vooral Physical damage doen. Dan heb je enkel je main character voor elemental damage. Wat dat betreft kan het handig zijn om Lohse ook in elemental damage te speccen mocht je veel vijanden tegen komen die heel veel physical armor hebben maar weinig magic armor.
Snap je punt, maar dat gaat dan ook niet lekker werken toch? Want dan moet ik Lohse ook op Int speccen en ook bijv. de Aero school. Dat gaat dan weer flink ten kosten van de damage die ze als Huntsman kan doen. Is het dan niet beter om vol op Physical te gaan met haar zodat eventuele hoge Physical armor gewoon heel snel wegsmelt? Dus ipv een soort 50/50 verdeling gewoon naar 90/10 (10 voor de utility skills)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Angeloonie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Snap je punt, maar dat gaat dan ook niet lekker werken toch? Want dan moet ik Lohse ook op Int speccen en ook bijv. de Aero school. Dat gaat dan weer flink ten kosten van de damage die ze als Huntsman kan doen. Is het dan niet beter om vol op Physical te gaan met haar zodat eventuele hoge Physical armor gewoon heel snel wegsmelt? Dus ipv een soort 50/50 verdeling gewoon naar 90/10 (10 voor de utility skills)?
Dan zou je inderdaad de Huntsman class los moeten laten. Wat dat betreft werkt full physical ook goed inderdaad. Je kan voor een 50/50 verdeling gaan of voor een 90/10 verdeling. Daar tussen in zou ik niet snel gaan zitten, dat maakt de game redelijk lastig.

Vergeet alleen niet dat de 10% utility skills geen crowd control skills kunnen zijn omdat die allemaal resisted zijn door magic armor en die krijg je niet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Tsurany schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:21:
[...]

Dan zou je inderdaad de Huntsman class los moeten laten. Wat dat betreft werkt full physical ook goed inderdaad. Je kan voor een 50/50 verdeling gaan of voor een 90/10 verdeling. Daar tussen in zou ik niet snel gaan zitten, dat maakt de game redelijk lastig.

Vergeet alleen niet dat de 10% utility skills geen crowd control skills kunnen zijn omdat die allemaal resisted zijn door magic armor en die krijg je niet omlaag.
Utility is ook meer als "Extra" wanneer het uitkomt zeg maar.

Als mijn main zich focused op elemental (zowel de incarnate, totem als hydro) als er enemies zijn met lage Magic Armor dan zou Lohse kunnen shocken bijv.
Wanneer er hele hoge Magic Armor is, dan zal mijn main gewoon de Physical incarnate/totems maken en evt wat niet-magic-armor-afhankelijke utility kunnen doen (ice surfaces etc).

Lekker puzzelen zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Angeloonie schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:04:
[...]

Mijn character - Summoning/Hydro. En thanks @nst6ldr snapte eerst niet wat je met elemental infusion bedoelde, maar zie dat dat speciale crafted skillbooks zijn. Wist ik niet :D

Dat lijkt mij sowieso gewoon goed te werken.
Ah, dat was ik inderdaad vergeten te melden. Wat ook goed is om te weten is dat je met gear je summoning dus boven de 10 kan trekken, en dat scheelt een hoop. Als je mijn principe volgt: investeer goed in memory. Ik heb 30 skill slots en die zitten vol :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En weer uitgespeeld (~90 uur), man wat episch :P Weet nog precies waar ik gestopt was de vorige keer (Arx) en nu toch afgemaakt.

Eindgevecht was makkelijk, was voor een achievement bezig dus volledig op iets anders gefocused, maar toen ik daarmee klaar was had ik nog maar 1 hit nodig voor het hoofddoel, zonder er echt voor te gaan dus.

Geëindigd met:
Human - Summoning/Hydro
Red Prince - Warfare/Poly
Lohse - Huntsman+warfare voor dmg+pyro voor Haste etc
Sebille - Rogue/Warfare

Ging echt relaxed :D

Wil voor de achievements nog wel eens een 2e playthrough doen (met Ifan, Beast, Fane), maar 77% is nu ook wel best :P

Weet ook meteen dat ik de volgende playthrough geen crafting mats bewaar. Heb echt niets gebruikt zowat :+ Eindige ook met 1 miljoen op de bank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 16:47
Hoi medegamers,

Eerder deze week heb ik deze game besteld voor de PS4, de definitive edition welliswaar.

Nu wil ik misschien de game couch co-op gaan spelen, hebben jullie daar tips voor?

Hoe gemakkelijk werkt het splitscreen?

Leer je het spel beide even snel, of gaat 1 van de 2 voor lopen in kennis op het moment dat diegene vaker/meer speelt?

Is het leuk, mogelijk om naast een co-op campaign een eigen solo campaign te spelen? Of heb je dan het gevoel dat je alles 2x tegelijk aan het doen bent? Zijn de verhaallijnen dermate verschillend genoeg?

Andere tips & tricks voordat we starten?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste