[Multi] Divinity Original Sin 2

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/48/Divinity_Original_Sin_2_cover_art.jpg/250px-Divinity_Original_Sin_2_cover_art.jpg

Trailer :

Story : The game's plot takes place centuries after the first Divinity, in a time of wars and religious persecution, Bishop Alexandar the Innocent declares all Sourcerers to be criminals, so a group of four Sourcerers embark on a quest to defeat him.

In Divinity: Original Sin, you played as Source Hunters on a quest to rid Rivellon of a forbidden magic known as Source. Now, the tables have turned. You are Sourcerers - dangerously powerful individuals whose abilities attract Voidwoken - monstrous creatures from the Void.

You'll recruit up to three companions to help in your quest, each character as detailed as your own, with their own origin stories and motivations. We’ve built a dynamic relationship system between you and your party members: expect all shades of friendship, rivalry and yes, even romance.

Become Undead
While none of the races of Rivellon are particularly accustomed to peace, few know the anguish of the Undead. Hide your true form with the Mask of the Shapeshifter or reveal your nature and watch as the inhabitants of Reaper’s Coast react to you as they would to any other monster.

Classless Character Development
We have a truly classless system - players can select different presets during character creation or can fully customize stats, abilities, talents, and skills. Our new tag system unlocks dialog options, with NPCs and the world reacting to you based on your gender, race, profession, and origin story.

Release schedule and platforms :
The game was released for early access for Microsoft Windows on 15 September 2016,and is set to be officially released on 14 September 2017, and for the PlayStation 4 and Xbox One at a later time.

Stores :
http://store.steampowered.../Divinity_Original_Sin_2/
https://www.gog.com/game/divinity_original_sin_2

Official site :
http://www.divinity.game/en

Combat Trailer :

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
*gereserveerd voor additionele info*

Nog 3 dagen en dan kunnen we beginnen.
Dit is de enige game waarvan ik een pre order heb geplaatst (early acces via GoG).
Heb me al uitstekend vermaakt met de Alpha en ben nu in afwachting van de full release :)

[ Voor 75% gewijzigd door Iusedto op 11-09-2017 10:27 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik wil hem zeker wel spelen, maar dan op de PS4. Meer omdat ik een bagger pc heb haha. deel 1 ook met heel veel plezier gespeeld op de PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
jaydenjarno schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:52:
Ik wil hem zeker wel spelen, maar dan op de PS4. Meer omdat ik een bagger pc heb haha. deel 1 ook met heel veel plezier gespeeld op de PS4
Ik wilde hem ook op de console gaan spelen maar aangezien er geen release date bekend is voor de consoles heb ik maar besloten om hem eerst op de PC te gaan spelen.
Koop hem tzt nog wel een keer :)

Gisteravond weer een aantal " classes" getest om te bepalen hoe mijn uiteindelijke party samenstelling gaat worden.
Die nieuwe manier van armor samenstelling in DoS2 is iets waar je toch wel rekening mee moet houden en ik wil eigenlijk een party zonder Mage gaan doen, maar twijfel nog :)

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 12-09-2017 09:10 ]

FUMES et CARNES

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Staat op Steam nog steeds op early access terwijl het vandaag releasedag is. *O*

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22
begreep om 17:00 uur de live gang....nog een paar uurtjes geduld!
Heb sinds een week de EA versie op mijn harde schijf....maar alleen nog maar even met de character creator gespeeld, ga er dus blind in, zin in!

[ Voor 52% gewijzigd door breagor op 14-09-2017 14:30 ]

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Met welke character beginnen jullie? Ik twijfel of ik een character maak of 1 van die 6 'origin story' characters begin. Blijkbaar kom je ze onderweg ook tegen en kan je ze toevoegen aan je party.

Steam/XBL: Avioto

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 18:08
Ben aan het wachten op de 15.8GB download :)

Had afgelopen weekend heel even gekeken en een stukje gespeeld.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 21:53
Hilarisch! Uitgerekend vandaag had een deel van Gent (HQ) te kampen met urenlange stroomonderbreking. Helemaal Murphy. Swen vertelt het in deze
.

[ Voor 30% gewijzigd door Hurtebise op 14-09-2017 20:24 ]

• Iusedto
Wat een game !
De early access was al goed maar dit is nog beter

Na wat pogingen heb ik nu mijn party wel klaar, hoop ik :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
super game, heb alleen een vervelende bug dat als ik van party member verander het scherm niet meer beweegt....maakt combat wat lastig :-( het lost zich alleen op door te saven en weer te laden.....

Edit: lijkt toch niet helemaal een bug, ik moet ff op home drukken om het scherm weer te focussen op het active character

[ Voor 23% gewijzigd door breagor op 15-09-2017 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:17

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Een uur geleden gekocht en nog steeds aan het bedenken welke class ik wil. Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik speelde in EA als een Inquisitor en dat was super, helaas is de class iets gewijzigd.
...en nu twijfel ik lol, ook omdat ik al vrij vroeg in de game mijn Collar kwijt was maar nu wordt ik continue aangevallen in de stad

Wat trouwens bizar goed werkt is een undead 2 handed fighter met GEO/WAR etc

[ Voor 50% gewijzigd door Iusedto op 15-09-2017 18:32 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ligt her aan mij of wordt deze game niet echt in de spotlights geplaatst?

Een geweldige RPG en on par met The Witcher 3 in mijn ogen.

Geen review op front page, geen reviews in de meeste gaming websites(de grote websites die normaal een zak geld krijgen); geen previews gezien.

Schandalig eigenlijk voor z'n game?

Moet helaas wachten nog een paar dagen tot mijn salaris, had van ellende de Alpha/Beta/Ea gedownload maar daar kan je geen controller co-op aan de praat krijgen :(

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:27
Het is inderdaad opvallend hoe weinig aandacht er is voor deze serie. Heeft denk ik te maken met de doelgroep. Het is een traag, diepgaand en 'moeilijk' spel. Ideaal voor de old-school en mensen gericht op intellectuele ervaringen.

Zelf speel ik nu het origineel nog door (blind ; pun intended). Geweldige ervaring. Ben pas level 7 en heb nog heel wat te doen. En dan daarna het vervolg spelen! Eindelijk na lange tijd weer eens een (zeer) goede RPG. Ben ook groot fan van Skyrim, maar in The Witcher 3 vind ik de vrijheid veel te beperkt, met een vast character en een te lineair verhaal en characterontwikkeling.

Qua aandacht voor D:OS2 is het alsnog ook wel lekker om een parel van een spel te spelen, zonder dat alle andere gamers het ook tegelijk doen en er van alles online verschijnt over het spel.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Playa del C. schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:03:
Het is inderdaad opvallend hoe weinig aandacht er is voor deze serie. Heeft denk ik te maken met de doelgroep. Het is een traag, diepgaand en 'moeilijk' spel. Ideaal voor de old-school en mensen gericht op intellectuele ervaringen.
Ik wacht nog even de reviews af of dit echt een game voor mij is. Maar inderdaad, als er bijna geen aandacht voor is, zullen die nog even op zich laten wachten. Mijn eerste indruk is erg positief, maar ik twijfel nog wel of het met zal blijven boeien. Wat bedoel je met 'moeilijk'? Als in dat je enorm vaak overnieuw moet proberen?

Ik vind verhaal altijd erg belangrijk, en de ervaring wordt wel erg versterkt doordat ze alles hebben ingesproken.

• breagor
Echt leuk spel, net het fort verlaten....tot nu toe gaat het vrij soepel...heb echter wel een allegaartje aan characters.....
Heb helaas ook al wat skillpoints verkeerd besteed, kan je respeccen?
Heb nu een hydro/summoner (cleric)
Een aero/necromancer (rogue)
Een earth/warfare (fighter)
En huntsman/summoner (wayfarer)
Heb de indruk dat dit niet de meest optimale combo is, maar ach we buffelen wel door....

Hoeveel verschillende skills proberen jullie per character op peil te houden? (Wil eigenlijk nog een character met hydro en een met fire, maar denk dat 4 skills levelen teveel is per character)

[ Voor 3% gewijzigd door breagor op 16-09-2017 18:45 ]

• Iusedto
Tot nu toe :

INQ - necro/war/poly
Knight - necro/geo/war
cleric - hydro/necro/geo
ranger - huntsman

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:46

amas

Law of Nature: Chaos

breagor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:43:
Heb helaas ook al wat skillpoints verkeerd besteed, kan je respeccen?
spoiler:
Ja, aan het begin van act twee krijg je de optie om alles te respeccen.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:27
J_star schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:23:
[...]

Ik wacht nog even de reviews af of dit echt een game voor mij is. Maar inderdaad, als er bijna geen aandacht voor is, zullen die nog even op zich laten wachten. Mijn eerste indruk is erg positief, maar ik twijfel nog wel of het met zal blijven boeien. Wat bedoel je met 'moeilijk'? Als in dat je enorm vaak overnieuw moet proberen?

Ik vind verhaal altijd erg belangrijk, en de ervaring wordt wel erg versterkt doordat ze alles hebben ingesproken.
Je kan het eerste deel ook proberen, dat is een bewezen topper en verplicht voor rpg-fans. Het is 'moeilijk' omdat je niet bij het handje wordt gehouden. Met name het oplossen van quests en puzzels is een stuk pittiger dan bij andere spellen. Er zijn over het algemeen ook meer dan drie verschillende manieren om problemen aan te pakken, waarbij je beloond wordt als je creatief en slim bent. Het is niet simpelweg door een gebied rennen en vechten, maar je hebt tactisch inzicht en sluwheid nodig.
Het verhaal wordt erg sfeervol gebracht, waarbij ik regelmatig werd verrast door leuke sidequests en geniale gesprekken. Heb het helaas niet in co-op ervaren, maar aan de dialogen die specifiek voor co-op bedoeld zijn, zie je dat het slim in elkaar zit en vaak hilarisch is.
Het verhaal begint stroef en er is een redelijke moeilijkheidscurve in het begin, maar daarna is het een soort rpg-feest waar je steeds dieper in gaat. Edit: en na een tijdje ervaar je de enorme vrijheid die je hebt. Je kunt iedereen doden en verder ook doen wat je wil. Er is geen vaste lijn om te volgen. Ook de characters en tactieken die je kan gebruiken zijn uitgebreid. Er zijn gewoon veel dingen waar je over na moet denken om succes te hebben. Elk gevecht is anders, door de turn-based opzet en doordat tegenstanders vrijwel altijd een nieuwe skillset en stats hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Playa del C. op 16-09-2017 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-06 15:07
Bjorn89 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:34:

Geen review op front page, geen reviews in de meeste gaming websites(de grote websites die normaal een zak geld krijgen); geen previews gezien.

Moet helaas wachten nog een paar dagen tot mijn salaris, had van ellende de Alpha/Beta/Ea gedownload maar daar kan je geen controller co-op aan de praat krijgen :(
Dat er nog geen reviews zijn is nog wel te verklaren, het spel is immens groot en de reviewers hebben ook pas vanaf dinsdag het spel.

Ik gun Larian het succes van harte, zij zijn een voorbeeld voor andere studios en verdienen veel meer aandacht. Niet alleen vanwege dit sublieme vervolg, maar ook op de wijze hoe dit spel vorm heeft gekregen.

Nu nog tijd vinden om het te spelen ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:06
Na deel 1 durfde ik het ook wel aan om deze backen en hoewel ik net begonnen speelt het weer heerlijk. Zelf een character aangemaakt als summoner maar denk er wel over om te respeccen.

Heeft iemand het trouwens al in co-op geprobeerd? Zo ja, hoe werkt het? Kan je elk moment je game open zetten voor andere spelen of moet co-op vanaf het begin geselecteerd worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 07:56
Zat al een tijdje op de release te wachten na het grijs spelen van de Alpha versie, behalve wat kleine bugs is het volle deel erg gaaf.

Na de Alpha was ik snel door act 1 heen alle geheimen kennende. Enige spoiler vrije tips die ik wel moet geven voor ieder om wat smoother door het spel te komen nu hij uit is.

Probeer iemand te hebben met hoge persuade voor het overhalen van lui.
Iemand met hoge wits voor het spotten van verborgen items.
(Hoge wits zorgt er ook voor dat je eerder aan de beurt bent in de aanval queue)
Iemand met bartering als pack mule voor verkoop en koop.
Iemand met thievery voor het unlocken van areas.(een undead heeft geen lock picks nodig hint hint)

Laat je niet afschrikken om een undead te spelen, poison heals is makkelijk om skills en items voor te maken.

Iedere character heeft in veel gevallen zijn eigen speech mogelijkheden. Als je iemand niet kan overtuigen, probeer het met iemand anders.

Melee komt pas wat later vol tot zijn recht dus maak je geen zorgen om tanks enzovoort.

En in act 2 om het jezelf wat makkelijker te maken volg de map van midden naar links en eindigend aan de rechter kant. De rechter kant is achterlijk moeilijk tot je goeie gear hebt al kan je het overleven op explorer mode.

Oh ja en quick saven alsof je leven er van af hangt :)

Nu nog kijken of ik iemand zover kan krijgen om coop te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Petpal is trouwens een dikke aanrader
Zo leuk om met dieren te kunnen praten :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 10-06 14:58

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Bjorn89 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:34:

Ik heb een nieuws submit gedaan met de release van EA etc. Ben benieuwd of die er door komt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, net klaar met Act 1.
Zal niets spoileren :)

Heb het me deze keer wel moeilijk gemaakt omdat ik aardig wat NPC omgebracht hebt en daardoor niet alles meer kon kopen. Mijn Main is die Sebille en ze heeft nog al een kort lontje en aangezien ik me had voorgenomen om in discussies altijd haar optie te kiezen ....gaat dat ten koste van aardig wat NPC's.

spoiler:
Wat mij wel verbaasde is dat de God die tot je spreekt als je een nieuwe Source power krijgt, het had over dat ik Lohse moest doden.
Ik heb haar niet in de party maar ik vraag me af wat er met haar is.
Misschien volgende keer neem ik Lohse als main.

Wat een game _/-\o_ _/-\o_

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
Iusedto schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:23:
Petpal is trouwens een dikke aanrader
Zo leuk om met dieren te kunnen praten :)
Pet pal is bijna cruciaal soms zou ik bijna zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het echt aan te raden om deel 1 te spelen of kan je gewoon deel 2 starten? Zoek eigenlijk nog een leuke RPG, sinds Dragon Age Origins niks leuks meer gevonden. En op Steam zijn de prijzen van deel 1 en 2 praktisch gelijk, dus waarom nog deel 1 kopen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Tsurany schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:44:
Is het echt aan te raden om deel 1 te spelen of kan je gewoon deel 2 starten?
Je kan gewoon 2 starten hoor. Verhalen staan los van elkaar

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iusedto schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:45:
[...]

Je kan gewoon 2 starten hoor. Verhalen staan los van elkaar
Top. Ga ik hem eens aanschaffen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
Zag net op reddit langs komen dat je skillbooks van verschillende classes met elkaar kan combineren met een mix skill als eindresultaat!

http://indieobscura.com/a...l-skill-book-combinations

Pas op voor spoilers voor skills die je nog niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
TopsNL schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:05:
Zag net op reddit langs komen dat je skillbooks van verschillende classes met elkaar kan combineren met een mix skill als eindresultaat!

http://indieobscura.com/a...l-skill-book-combinations

Pas op voor spoilers voor skills die je nog niet kent.
Ik ga niet kijken ivm spoilers maar ik heb in mijn playthrough al zoiets gekregen
spoiler:
een Bleed effect maar dan met Fire, zo cool

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Niet zoveel kunnen spelen als ik wou, mijn eerste indrukken zijn wel heel positief. Een aantal QOL fixes tegenover de eerste game die ik enorm kan apprecieren, waaronder een degelijk recipebook, veel handigere inventory en de mogelijkheid om je beurt te "delayen". Qua storytelling zit het ook dik in orde, wat echt wel motiveert om Fort Joy grondig uit te spitten.

En het beloont, gisteravond nog Kniles the Flenser verslagen, die Chasity en Abstinence dropte voor Fane, die bij mij een dual dagger rogue is, samen met de Face Ripper naarwaar ik op zoek was en niet eens wist dat hij die had. Ik blij :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
Ik heb er nu al redelijk veel uurtjes in zitten en ook al ben ik al een behoorlijk lange tijd in act 2 ik heb nog steeds zo uber veel te doen.

Lang geleden dat ik me zo heb vermaakt met een spel. En ik weet nu al dat ik een aantal stomme beslissingen en fouten heb gemaakt waar ik een tweede playtrough voor nodig heb, laat staan de hoeveelheid skills die ik nog kan proberen met een nieuwe party :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik ben nu ook bezig in Act 2 maar ik overweeg serieus om overnieuw te beginnen :)
Mijn walkthrough loopt niet helemaal zoals verwacht......had in Fort Joy iets teveel NPC's gekilled en daardoor kon ik geen skills kopen bij vendors.

Maar mijn grootste "irritatie" zijn de veranderingen bij de Inquisitor class. In de EA deden alle skills physical damage en werd die geboost door INT. En dat was wapen onafhankelijk, staff of 2 handed mace/sword etc.
In de live versie is dat dus veranderd en doet een Staff nu damage aan de Magic kant en niet meer physical.
Nu ben ik bijna verplicht om een 2handed mace of sword te gebruiken , maar dan had ik net zo goed een Knight kunnen levelen.
Plus mijn hele team is juist gekozen om hoofdzakelijk physical damage te doen, cleric,knight en ranger

En ja, op zich is het natuurlijk niet zo probleem maar ik moet nu mijn Stats verdelen over STR/CON maar nu dan toch ook INT.

[ Voor 14% gewijzigd door Iusedto op 18-09-2017 11:32 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Oplossing is voor je casters een alternatief wapen in je inventory houden waarnaar je kan switchen indien nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
boe2 schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:53:
Oplossing is voor je casters een alternatief wapen in je inventory houden waarnaar je kan switchen indien nodig.
Gefeliciteerd trouwens :)

En ja, dat kan maar dan blijft het "probleem" dat ik of INT of STR ook moet levelen en dat wilde ik juist niet.
Het is misschien een klein probleem maar ik irriteer mij er aan :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Dit weekend helaas nog geen tijd gehad om deze te spelen. Collectors edition is wel toegekomen en die is echt wel vet. Beeldje van Fane die erbij zit met shapeshifters mask is echt awsome en 2 boeken vol concept art en een doekje met de volledige map erop.

Jammer genoeg heeft mijn grafische kaart het gisteren ook begeven gisteren waardoor ik alweer niet toegekomen ben aan spelen... Hopelijk vnv een nieuwe en dan kan ik eindelijk beginnen.
De eerste reviews beginnen ook door te komen en die zien er echt allemaal goed uit. Game is trouwens al half miljoen keer verkocht geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Grompie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:58:
Dit weekend helaas nog geen tijd gehad om deze te spelen. Collectors edition is wel toegekomen en die is echt wel vet. Beeldje van Fane die erbij zit met shapeshifters mask is echt awsome en 2 boeken vol concept art en een doekje met de volledige map erop.
Ja, de CE ziet er heel erg mooi uit.
Was volgens mij ook snel uitverkocht.

Gisteravond verder in Act 2 en het verhaal wordt maar beter :)
De humor is af en toe best wel....zwartgallig en hard.

Uitgelogd bij een vendor die nieuwe level skill books verkoopt. Ik ga vanavond eens een lijstje maken van wat je per skill kan krijgen. Afhankelijk daarvan ga ik misschien toch herstarten.

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dit spel is echt moeilijk! Heb al 2x voor gevechten de difficulty moeten verlagen want na 10x proberen kwam ik er achter dat het echt niet te doen was.

Enige manier om nu lvl5 (!) act 1 gevechten te winnen is te zorgen dat me party volledig in positie staat als het gevecht begint. Geloof dat met deel 1 act 1 ook vreselijk moeilijk was.

Super tof zon moeilijke game!!!

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
evilpin0 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:16:
Dit spel is echt moeilijk! Heb al 2x voor gevechten de difficulty moeten verlagen want na 10x proberen kwam ik er achter dat het echt niet te doen was.

Super tof zon moeilijke game!!!
Ja, dat is zeker waar.
Naar mijn mening kan je niet zonder CC in deze game, knockdowns, stuns en ook chicken power is onmisbaar.
Persoonlijk gebruik ik nu ook de skills die je armor regenereren. Hydro heeft er 1 maar ook Geo bijvoorbeeld.
Volgens mij heeft elke Tree wel zo iets.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:16
Ik ga hier ook opnieuw beginnen, was gelukkig nog niet zo ver +/- 7 uur in het spel.
Maar tactician mode is net iets te hoog gegrepen.
Ga toch opnieuw beginnen op classic mode, scheelt een hoop frustratie :-)

Maar vindt het nu al een super spel, heb me ook zeer vermaakt met deel 1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 16:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben zelf nooit echt van de turn-based RPG's maar meer van de Hack & Slash (Diablo, Divine Divinity, Titan Quest etc.). Hoe is de turn-based combat? Is dat vrij soepel of wel remmend in het tempo soms?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesDuke
  • Laatst online: 07-06 11:53
Angeloonie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:58:
Ben zelf nooit echt van de turn-based RPG's maar meer van de Hack & Slash (Diablo, Divine Divinity, Titan Quest etc.). Hoe is de turn-based combat? Is dat vrij soepel of wel remmend in het tempo soms?
Als jij slashers gewend bent, dan is dit wel echt een ander verhaal... Antwoord op je vraag: combat kan tussen de 3 - 15 minuten duren afhankelijk van hoe snel je durft/kan spelen.. Je moet dus niet denken dat je er wel even doorheen blaast (tenzij je mss op explorer difficulty speelt).

Spel gaat ook veel meer over het verhaal, de vele sidequest, setting en sfeer dan menig hacknslash...! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik merk dat ik het zelf nog wel lastig heb met het combat systeem. Je denkt lekker bezig te zijn en opeens komt er een aanval van een van je vijanden die een olievlek onder al je party leden plaatst waardoor je hele partij vrijwel direct in de fik vliegt. Probeer dat nog maar eens op te lossen.

Ik denk dat het al veel helpt om de partyleden verder uit elkaar te plaatsen. Hoe gaan jullie hier mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Speel het spel ook sinds release met een vriend.

Game tot zover hartstikke leuk en interessant, gaat nog goed aantal tientallen uren makkelijk inzitten.
Bij de eerste game hadden we al 200 uur plus. ( komt voornamelijk doordat we Honour mode speelde voordat het in de game werd gezet )
Wij spelen weer Honour mode, we hadden gister wel een wipe gehad helaas, gelukkig niet zo ver in de game.

Tegenover het eerste deel, is de combat in ACT 1 wel stuk moelijker.
De positie en tactiek is zeer belangrijk, jammer vind ik dat melee nog niet zo goed werkt in ACT 1.

Gister hadden we mogelijk wel een kleine "bug"?
We kwamen aan de oostelijke kant van de map via een route met behulp van teleporting en niet door de quests/verhaal lijn.
(1e Eiland waar je zit, west is fort joy, mid kasteel en dan oosterlijke kant)
Dit veroorzaakte dat de guards ons aanvielen in Fort Joy, want we waren gemarkeerd als ontsnapte gevangen dit terwijl we ontsnapt waren zonder dat iemand ons zag... Dat resulteerde in wat extra guards killen.

Vanavond iedergeval opnieuw beginnen met een andere setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Erazher schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:34:

Gister hadden we mogelijk wel een kleine "bug"?
We kwamen aan de oostelijke kant van de map via een route met behulp van teleporting en niet door de quests/verhaal lijn.
(1e Eiland waar je zit, west is fort joy, mid kasteel en dan oosterlijke kant)
Dit veroorzaakte dat de guards ons aanvielen in Fort Joy, want we waren gemarkeerd als ontsnapte gevangen dit terwijl we ontsnapt waren zonder dat iemand ons zag... Dat resulteerde in wat extra guards killen.

Vanavond iedergeval opnieuw beginnen met een andere setup.
Bedoel je hier?
spoiler:
De locatie bij de waterval waar je de boomstronk vernietigd en zo een enkele character door dat gat kan laten vallen waarna ze allemaal door dat gat vallen?

Daar heb ik gisteren net gesaved, hoop dat dit geen nadelige gevolgen gaat hebben voor m'n playthrough :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:39:
[...]

Bedoel je hier?

Daar heb ik gisteren net gesaved, hoop dat dit geen nadelige gevolgen gaat hebben voor m'n playthrough :(
het is misschien een bug maar niet perse een nadelige aangezien je party netjes terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wren schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:41:
[...]

het is misschien een bug maar niet perse een nadelige aangezien je party netjes terecht komt?
Ik heb het niet over het vallen zelf. Ik wil niet dat ik nu als ontsnapte gevangene gemarkeerd wordt omdat ik zonder er zelf bewust van te zijn kennelijk "ontsnapt" ben. Zeker als niemand mij nog gespot heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 19-09-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb het niet over het vallen zelf. Ik wil niet dat ik nu als ontsnapte gevangene gemarkeerd wordt omdat ik zonder er zelf bewust van te zijn kennelijk "ontsnapt" ben. Zeker als niemand mij nog gespot heeft.
Nee ok, maar is het die boomstronk waar een gat onder zit waardoor je bij ik geloof een overleden elf terecht komt? Want ik kreeg daardoor niet een ontsnapt tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wren schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:44:
[...]

Nee ok, maar is het die boomstronk waar een gat onder zit waardoor je bij ik geloof een overleden elf terecht komt? Want ik kreeg daardoor niet een ontsnapt tag.
Dat is waar ik doorheen viel, geen idee of hij het over hetzelfde punt had.

Vind de game in het begin vooral wat wazig, enorm veel losse quests die door elkaar heen lopen. Soms ook geen idee of ik die afgehakte ledematen nog nodig heb of niet. Loop nu maar met een afgehakt hoofd rond, eens zien of dat wat oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:46:
[...]

Dat is waar ik doorheen viel, geen idee of hij het over hetzelfde punt had.

Vind de game in het begin vooral wat wazig, enorm veel losse quests die door elkaar heen lopen. Soms ook geen idee of ik die afgehakte ledematen nog nodig heb of niet. Loop nu maar met een afgehakt hoofd rond, eens zien of dat wat oplevert.
Gewoon laten opeten door een elf. Het levert je iig hitpoints regen op en soms een aanwijzing of quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Tsurany schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:39:
[...]

Bedoel je hier?
spoiler:
De locatie bij de waterval waar je de boomstronk vernietigd en zo een enkele character door dat gat kan laten vallen waarna ze allemaal door dat gat vallen?

Nope,

spoiler:
Bij de haven gedeelte waar je een quest persoon naar de overkant gooit zodra je de teleporting gloves hebt. Je kruipt verder naar boven links en daar heb je een klein stukje waar je iemand kan teleporten naar de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Erazher schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:06:
[...]

Nope,

spoiler:
Bij de haven gedeelte waar je een quest persoon naar de overkant gooit zodra je de teleporting gloves hebt. Je kruipt verder naar boven links en daar heb je een klein stukje waar je iemand kan teleporten naar de andere kant.
Ah daar, daar was ik toevallig een half uurtje geleden. Wel quicksave en reload gedaan want dat leek me toch niet helemaal goed gaan :+

• Iusedto
Gisteren wat nieuwe skills gekocht in Act 2, maar ook skills die je vanaf skill level 2 of 3 pas kan gebruiken.
Een kleine 8K aan gold uitgegeven. Nadeel is dat je geen idee hebt of bepaalde skills goed zijn.
Heb gewoon maar alles gekocht wat ik kon betalen maar achteraf had ik een aantal skills niet hoeven kopen (omdat ze niet bij mijn playstyle en party passen)

Heb gekocht voor necro, geo, warfare, hydro, huntman en summoning

FUMES et CARNES

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren begonnen, net op dat 1e eiland beland, om vervolgens in een "hidden" passage volledig geraped te worden door 3 schildpadden xD Wil ik te snel en is dat een area die je moet bewaren of zuig ik gewoon? :P Heb nu 2 companions bij me en ik speel zelf een Hunter.

Op zich bevalt het Turn-Based mij wel, al moet ik even wennen aan de Action points en de shitload aan skills die ik nu al heb op de party en wat het allemaal doet. Wel supervet dat water vuur kan blussen en vuur olie in de fik zet enzo.

Grafisch gezien is het sowieso echt prachtig om te zien.

• Iusedto
Die schilpadden zijn nog relatief makkelijk.
Zou in ieder geval je party uitbreiden naar 4 en dan terug gaan.

FUMES et CARNES

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:49:
Gisteren begonnen, net op dat 1e eiland beland, om vervolgens in een "hidden" passage volledig geraped te worden door 3 schildpadden xD Wil ik te snel en is dat een area die je moet bewaren of zuig ik gewoon? :P Heb nu 2 companions bij me en ik speel zelf een Hunter.

Op zich bevalt het Turn-Based mij wel, al moet ik even wennen aan de Action points en de shitload aan skills die ik nu al heb op de party en wat het allemaal doet. Wel supervet dat water vuur kan blussen en vuur olie in de fik zet enzo.

Grafisch gezien is het sowieso echt prachtig om te zien.
Hangt sterk van je strategie af. Melee heeft als nadeel dat je veel action points kwijt bent om je targets te bereiken. Casters hebben erg veel damage over time opties. Als je voor melee kiest moet je veel investeren in armor en health.

• amtreble
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb deel 1 maar een klein gedeelte gespeelt en daar heb ik me zeker mee vermaakt.Ik heb hem helaas nooit uitgespeeld.
Deel 2 lijkt me echt heel tof om te gaan spelen, echter zijn er zo'n overvloed aan skills en traits waar je uit kan kiezen. Wat natuurlijk alleen maar een pluspunt is :) .

Heeft iemand tips voor deze beginner?

PS: Casters in RPG games zijn mijn favoriet.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Het concept physical en magic shielding is wel erg wennen. Mis wel een klein beetje de mogelijkheid om een zwakke caster bijvoorbeeld direct te kunnen nuken door melee en spells. Nu brengt dat extra strategie maar wel ff wennen dus.

De gevechten zijn wel echt puur genieten

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

evilpin0 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
Het concept physical en magic shielding is wel erg wennen. Mis wel een klein beetje de mogelijkheid om een zwakke caster bijvoorbeeld direct te kunnen nuken door melee en spells. Nu brengt dat extra strategie maar wel ff wennen dus.

De gevechten zijn wel echt puur genieten
Precies waar ik zelf ook tegen aan loop ja. Zeker met een mixed party moet je echt goed kiezen hoe je tegenstanders aanvalt. Een Rogue kan niet even de genade klap uitdelen tegen een vijand die bijna is afgemaakt met magic spells. Dan moet je eerst nog z'n hele armor weg hakken.

Ik vraag me nu af in hoeverre mijn Rogue nu echt een goede character is als je er twee wizards en een Battle Mage naast hebt staan. Ze doet amper schade omdat de rest van mijn party enkel het magic schild afbreekt, niet het physical schild.

• amtreble
Tsurany schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:34:
[...]

Precies waar ik zelf ook tegen aan loop ja. Zeker met een mixed party moet je echt goed kiezen hoe je tegenstanders aanvalt. Een Rogue kan niet even de genade klap uitdelen tegen een vijand die bijna is afgemaakt met magic spells. Dan moet je eerst nog z'n hele armor weg hakken.

Ik vraag me nu af in hoeverre mijn Rogue nu echt een goede character is als je er twee wizards en een Battle Mage naast hebt staan. Ze doet amper schade omdat de rest van mijn party enkel het magic schild afbreekt, niet het physical schild.
Oke dat is dus wel iets om rekening mee te houden. Ik weet niet hoe zich dat uit in het begin van de game als ik bijvoorbeeld een mage kies.

Hebben jullie verder nog een dedicated healer of control mage achtig character in je party zitten?
Ik las op veel plekken dat alleen damage gaan niet altijd loont.

• Iusedto
Het is zeer aan te raden om een armor damage type party te kiezen en daar ook de skills voor kiezen.
Ik heb, na diverse test runs, gekozen voor een phsysical damage party en dat werkt uitstekend.
Mijn healer staat gewoon vooraan te hakken op mobs :)

[ Voor 12% gewijzigd door Iusedto op 20-09-2017 15:05 ]

FUMES et CARNES

• amtreble
Oke thanks voor de tip. Ik neig toch altijd naar een mage type character, omdat ik magic gewoon tof vind.
Ik merk wel vaak in RPG games dat je dan net iets in het nadeel bent in het begin van de game. Misschien dat het aan mij ligt hoor :P.

Maar hadden jullie nou iets van een control mage of dedicated healer in jullie party?

• Iusedto
amtreble schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:10:
Oke thanks voor de tip. Ik neig toch altijd naar een mage type character, omdat ik magic gewoon tof vind.
Ik merk wel vaak in RPG games dat je dan net iets in het nadeel bent in het begin van de game. Misschien dat het aan mij ligt hoor :P.

Maar hadden jullie nou iets van een control mage of dedicated healer in jullie party?
Ik heb geen mage in mijn party, vond de skills te veel AOE gericht plus ik wilde physical party.
Dus de mage maakte plaatst voor een Ranger <3

Heb vanzelfsprekend wel een healer maar dat is geen mage met Hydro skill maar een Cleric met Hydro, Necro ( alleen de eerste kill, Decaying touch) plus Geo(alleen de eerste poison skills, om mijn undead knight te kunnen healen met Poison Dart)en Aero

Mijn Cleric is echt super sterk.
Decaying touch icm de heal op een mob zetten zorgt voor enorme damage. Plus die spell is physical piercing damage :)
Win/win

[ Voor 9% gewijzigd door Iusedto op 20-09-2017 15:21 ]

FUMES et CARNES

• amtreble
Ik denk misschien nog te veel aan een traditionele healer (mage caster), maar er zijn natuurlijk zoveel verschillende mogelijkheden in dit spel. Klinkt wel tof. Melee character met magic abilities is dus een goede combinatie.

Ik ben nog niet helemaal bekent met alle skills hoor, dus ik herken niet alle skillnamen.

[ Voor 17% gewijzigd door amtreble op 20-09-2017 15:25 ]

• Iusedto
Gewoon kiezen (en spelen) wat jij leuk vind.
Dat is juist het geweldige aan deze game.

Als je meer magical gaat kan je kiezen voor een dedicated mage (fire plus iets naar keuze, summon of geo bijvoorbeeld), staff Inquisitor of een Battle mage, een Tank met geo en aanvullende skill
Als laatste dan een healer mage ( hydro en Aero)
PS, je kan gewoon meerdere skills kiezen hoor. Zie vaak mensen stoppen bij 2 maar dat hoeft helemaal niet.

Er zijn zo absurd veel keuzes. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Iusedto op 20-09-2017 15:34 ]

FUMES et CARNES

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Experimenteer gerust volop, blijkbaar krijg je aan het begin van act 2 een gratis respec, en tegen dan heb je hopelijk wel een goed idee van wat je juist wil :)

In de eerste D:OS had iedereen in mijn party een of andere vorm van healing skill, en dat wil ik in de tweede game ook bereiken.

Alsook, alles wat kan summonen (er zijn verschillende magische types die dit kunnen, maar necromancy en summoning liggen voor de hand) is enorm handig omdat ze paden kunnen blokkeren en aggro kunnen opnemen, wat enorm helpt met overleven.

• amtreble
Bedankt voor de tips.
Dat klinkt erg goed allemaal. Ik denk ook dat ik een dedicated mage ga aanmaken om mee te beginnen.

Het klinkt allemaal erg vet in ieder geval.

• Mr.Zebra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik heb op dit moment een gebalanceerde party met 2 mages (samen hebben ze air, water, fire and earth), een sword and board warrior en een Huntsman. De huntsman speel ik zelf, die heeft ook Polymorph (voor chameleon cloak), summoning (gratis damage dmv totems) en pyro (voor Clear mind buff).

Ik laat mijn mages meestal de mobs aanvallen met minste magic armor en mijn meatshield rent op degene met weinig physical armor af. Werkt tot nu toe prima, al moet je wel op je positionering letten.
Waar ik wel af en toe tegenaan loop is dat ik soms even vergeet welk element er op mijn wapens zit. Zo heb ik nog wel eens dat ik vuur heb geblust en dan vervolgens met een air wand sta te zwaaien en mijn halve party stun omdat waterdamp de elektriciteit geleid 8)7
Foutje moet kunnen :)

Desondanks vermaak ik me prima (vooral met de skill Pet pal :) )

• Iusedto
Pet Pal is een must have.

Zelf ben ik nu op zoek naar alle inventory van mijn main char. Alles is weg lol.

FUMES et CARNES

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Met Pet Pal kan ik dus praten met die kat die mij telkens achtervolgt op Joy Island? :P

Gisteravond de fight met de turtles nog eens gedaan, en toen ging het ineens stukken beter door apart positioneren. Vind het wel erg irritant hoe dat "locken" van characters aan elkaar gaat, kun je niet met een sneltoets ze allemaal in 1x loskoppelen/vastkoppelen? Ik wil ze alle 4 verspreiden, maar dan ben ik dus best even aan het klooien.

Wat is overigens een beetje goede party? Ik speel hunter en heb nu Red Prince (default setup), Fane (default setup) en Lohse (knight setup) mee, maar kwam ook al Ifan, een of andere Lizard en Beast tegen die mee wilden. Alleen ken ik te weinig van alle skills/classes e.d. om een beetje goede keuze te maken dus als jullie wat tips hebben is dat welkom. :)

Moet trouwens wel zeggen dat het erg gaaf is hoe verkeerde dialogen soms voor problemen kunnen zorgen. Bijv. bij het gokken in de stad ging het direct fout omdat ik niet wilde dokken, dus uiteindelijk 3 man af moeten maken :+

• Iusedto
Angeloonie schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:47:
Met Pet Pal kan ik dus praten met die kat die mij telkens achtervolgt op Joy Island? :P

Wat is overigens een beetje goede party? Ik speel hunter en heb nu Red Prince (default setup), Fane (default setup) en Lohse (knight setup) mee, maar kwam ook al Ifan, een of andere Lizard en Beast tegen die mee wilden. Alleen ken ik te weinig van alle skills/classes e.d. om een beetje goede keuze te maken dus als jullie wat tips hebben is dat welkom. :)
Met pet pal kan je met alle dieren praten. Is echt een waanzinnig goede/leuke skill.
Zelf ben ik ook nog een Elf dus ik kan door lichaamsdelen te eten "dingen" te weten komen en dat samen met Pet Pal zorgt voor een mooie roleplay combo.

Een goede party set up moet je zelf uitvogelen, vind ik.
Het is namelijk afhankelijk van je eigen playstyle, de moeilijkheidsgraad etc etc.

FUMES et CARNES

• Mr.Zebra
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-12-2021
Een goeie party is idd aan jezelf. Volgens mij heb je zo wel een leuke party, Fane kan je gebruiken om mee te buffen (haste en clear mind zijn 2 pyromancy skills), als iemand de water skill heeft kan hij/zij healen, je hunter heeft ook een heal skill (first aid) en volgens mij zit je dan wel goed. Maak veel gebruik van buffs en skills om je armor te verhogen zijn 2 tips die ik je kan geven.

Bij mij begon mijn party pas echt een beetje goed te lopen rond level 4, dan heb je meer skills en dus meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik las hier iets dat je characters in act 2 oid kunt resetten, geldt dat dan ook voor je partymembers, en kan dat dan voor alles (dus een andere class als ik nu in het begin bijv. Knight heb gekozen voor Lohse maar ik wil wat anders)?

Gisteren behoorlijk wat verder gekomen rond Fort Joy, in een grot vond ik wat leuke enemies die na een lastige battle overwonnen waren, en ook de krokodillen zijn nu dood. Ook een rondje in de Arena gedaan, erg gave battle. Die teleport gloves zijn briljant, vooral omdat je dus ook objecten kunt teleporten. Kon meteen weer de halve map over om loot te halen waar ik eerst niet bij kon :D En uiteindelijk via een achterdeur in de gevangenis beland en daar zwaar dood gegaan :D

Dat turn-based gebeuren valt mij eigenlijk nauwelijks tegen, enige waar ik mij echt aan erger is het positioneren van de partymembers, als je niets dood staat iedereen op een kluitje en dat is gegarandeerd fail. Dus voor iedere fight alle partymembers loskoppelen en positioneren, en na de fight weer aan elkaar linken. erg onhandig systeem vind ik.

Maar goed, volgens mij nu level 4 ofzo, en heb best behoorlijke wapens enzo, heb in ieder geval het gevoel dat de loot die ik vind ook echt nuttig is (qua equipment dan, geen idee wat ik met al die ingredients moet).

Begin het steeds leuker te vinden :)

Hoe zit het trouwens met die questmarkeringen? Heb er nog diverse op de map staan op dingen die al klaar zijn (bijv. de Crocodiles). Gaan die nooit weg of moet ik dan nog iets afronden? VInd het wel lastig om de achterhalen waar ik echt heen moet, je krijgt weinig hulp, wat ook wel weer leuk is aan de ene kant, minder mindless pijltjes volgen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Angeloonie op 22-09-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Denk niet dat die ooit weg gaan. Je kan er eens op klikken om te kijken of je ze zelf kan verwijderen, als ze je storen. Dit heb ik nog niet geprobeerd. Zo kan je zelf ook markers plaatsen. Altijd handig om zo markeringen te plaatsen voor chests/deuren die je nog niet open krijgt, of battles die je maar niet verslagen krijgt en nog een leveltje hoger ozo voor zou moeten zijn.

Als je even niet weet wat doen, helpt het altijd om eens door je quest boek te bladeren. Het is inderdaad zo gemaakt dat je wat zelf moet nadenken, en niet blindelings pijltjes volgen :) . Mogelijkheid is ook om eens met je partymembers te praten.

Zou ook wel graag hebben dat je bij het begin van een battle je partymembers nog een beetje zou kunnen manoeuvreren. Vooral om ze wat uit elkaar te halen, anders haalt 1 vuurbal zo veel leven weg.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annedouwe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 18:30
Nadat je fort joy verlaat kan je je party zo vaak respeccen als je wil. Dit geldt voor ability points, talents en civic point. Dit doe je door met een spiegel op de Lady Vengance te gebruiken (lower deck). Enige wat je hierin een beetje tegen houdt is dat wanneer je een character een compleet andere build geeft dat je daar dan ook skillbooks voor moet kopen en dat je eerder gekochte skills op dat poppetje dan niet meer kan gebruiken (omdat je bijv. van hydro naar pyro bent gegaan).

Daarnaast handige tip is dat wanneer je een groot gevecht begint en je eerst een dialog hebt dan kan je met de andere poppetjes nog steeds lopen en een goede plek in nemen. Werkt ook handig om mensen te pickpocketten. Leukste momenten die ik heb gehad is dat je 3 party members gebruikt om npc's aan de praat te houden en dan alle tijd hebt om ze allemaal leeg te roven zonder tijdsdruk of kans dat je gezien kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Annedouwe op 22-09-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:06
Eerste 5 uur erin zitten, erg wennen allemaal nog. Ik merk toch dat ik snel doodga, misschien de mechanics nog niet goed onder de knie heb. Ik moet zeggen ik geniet ervan maar het is pittig.

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik was tijd terug gestart met deel 1 maar naar 4-6 uur gestopt omdat ik maar niks begreep van de quest logica en het gebrek van richting. Is dit in deel 2 ongewijzigd? M.a.w. ben je nog steeds afhankelijk van "eindeloos" zoeken naar een mogelijke link met je quests?

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:33
J_star schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:23:
Ik was tijd terug gestart met deel 1 maar naar 4-6 uur gestopt omdat ik maar niks begreep van de quest logica en het gebrek van richting. Is dit in deel 2 ongewijzigd? M.a.w. ben je nog steeds afhankelijk van "eindeloos" zoeken naar een mogelijke link met je quests?
Precies hetzelfde hier. Zit nog steeds 'vast' in het eerste stadje, omdat ik gewoon weg niet weet wat ik moet doen.

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ikkuh84 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:59:
[...]

Precies hetzelfde hier. Zit nog steeds 'vast' in het eerste stadje, omdat ik gewoon weg niet weet wat ik moet doen.
In Fort Joy? Er zijn zeker 4 verschillende methoden, vooral met veel mensen praten en veel onderzoeken. En anders gewoon de gevechten aan gaan.
J_star schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:23:
Het is geen game waarbij je quest markers krijgt, je moet echt veel zelf onderzoeken. Deel 1 zelf niet gespeeld maar ik vind deel 2 wel een uitdaging. Het is pittiger dan bijvoorbeeld Dragon Age. Tot nu toe niet eindeloos gezocht, wel veel gezocht.

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 23-09-2017 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-06 10:28
Ikkuh84 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:59:
[...]
Er zijn inderdaad veel manieren om er uit te geraken. Het leuke aan dit spel is dat je echt moet denken als een vrije vogel die zijn eigen zin mag doen. Heb je zin om iedereen af te maken en via de grote poort naar buiten te wandelen? Waarom niet! (doe ik trouwens ook, meest loot en xp :D). Je kan ook via riolering of een bootje of gewoon teleporten, ach manieren genoeg zonder te veel te spoileren.

Ik vind dit spel trouwens briliant. Zit ondertussen aan mijn derde save. Niet omdat ik het uit heb gespeeld maar meer omdat ik niet tevreden was. Mijn eerste save was een Fane character om het spel met te ontdekken. Ik werd op de 2e moeilijkheid zo vaak ingemaakt dat ik maar opnieuw ben begonnen op easy. Dit was ook wel een vergissing want plots was alles makkelijk. Ik vond het ook wel tegenvallen dat ik met 4 origin stories bezig was dus ben maar weer opnieuw begonnen. Gelukkig gaat alles pak sneller na 3 keer Fort Joy :). Het leuke is ook dat je echt alles begint te kennen en je dus super rijk van die zieke burcht weg wandelt. Ik ben dan begonnen met een custom dwarf undead en fane als tweede companion. Deze hebben beide het iet of wat overpowerde Lone Wolf. Wel op moeilijkere moeilijkheid dus vind het nog niet te makkelijk. Ben wel van zin bij start van Act II Fane achter te laten en een custom character te nemen. Weet nog niet goed wat maar misschien wel een dubbel dwarf undead party. Klinkt leuk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo, inmiddels flink wat uren verder. Fort Joy is volledig uitgemoord (al mis ik volgens mij nog de patrol met de hond), en ik zit inmiddels in de Marshes en ook daar al aardig wat gecleared.

Wat een vette game is het zeg, vooral de environmental effects met vuur etc., fantastisch :D Ook "simpele" dingen dat heals omgekeerd werken tegen Undead is echt fantastisch. De 1e keer dat een enemy bij mij Fane ging healen had ik in eerste instantie iets van WTF? Thanks! _O-

Zit nu "vast" bij een battle met brandende skeletten die alles in de fik zetten (= kut voor mij) en ook healen door vuur (=kut voor mij en vooral Fane die volledig Fire is zowat). Gisteren 2x geprobeerd maar met 3 chars dood en maar 2 resurrect scrolls wil ik blijven proberen tot het wel lukt zonder dood te gaan. (Kun je trouwens Resurrect ook als skill leren?)

Ook ging het vanaf level ~3 echt heel hard met de loot, dikke wapens gevonden en vooral voor m'n main (Ranger) echt supergoede wapens waardoor die erg veel damage doet. Ook flink wat skills inmiddels. :)

Uiteindelijk toen in Fort Joy iedereen afgemaakt eigenlijk.. Begonnen in de Prison/Dungeon, daarna in de martelkamers en vervolgens boven in de "rechtbank" en haven. Bleek dus ook dat ik via een tunnel al weg had gekunt maar /care, Magisters zijn kut en moeten dood. :+

Ik loop nu met:

Main (Human): Ranger met enkel Huntsman skills. Wel Pyrokinetic op 1 maar die gebruik ik totaal niet. Respeccen dus. Inmiddels behoorlijk wat skills bij elkaar en speelt fijn. :)
Fane: Pyrokinetic focused, veel fire skills, een heal en ook een paar Geomancer skills. Denk dat ik deze het beste als Dwarf kan laten spelen, dan heb ik een extra Earth damage skill toch (Petrifying Touch)?
Sebille: Mix tussen Scoundrel en Aerotheurge skills.
Red Prince: Fighter, volledig op Warfare gefocused (met schild)

Wat ik nu dus totaal niet gebruik zijn: Hydrosophist, Necromancer, Polymorph en Summoning. Polymorph en Summoning lijken me niet echt boeiend maar zeker Hydrosophist moet wel handig zijn. Dus denk dat ik mijn main Huntsman/Hydrosophist ga maken, en misschien Red Prince wat meer met Necromancy laten doen.

Ben je bij het respeccen ook alle skills kwijt trouwens? Bijv. als ik nu op een companion allemaal skills heb geleerd, verdwijnen die dan bij respec?

Nog wat random vragen:
Hoe kan ik water+electricity stoppen? Enkel door bevriezen?
Hoe kan ik mist stoppen? Daar lijkt niets op te werken volgens mij.
Hoe werkt pickpocket? Moet je gewoon pickpocket uitvoeren en dan zsm wegrennen om niet gepakt te worden? Gisteren had ik ongezien iemand beroofd maar vlak daarna sloeg hij soort van "alarm" en ging op zoek naar de dader en zat ik ineens in een battle :+

[ Voor 12% gewijzigd door Angeloonie op 25-09-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Angeloonie Bij het respeccen raak je geen skills kwijt. Sommigen zullen enkel niet meer te gebruiken zijn als je de stats weghaald die nodig zijn.

Dat gevecht is inderdaad erg pittig. Mijn main was Pyro/Hydro maar zonder de juiste water spells. Fane had ik als Pyro/Geo dus dat hielp ook niet veel, zijn skillset is puur olie verspreiden en dan in de fik zetten.

Wat ik dus vooral geprobeerd heb is redelijk kiten en vervolgens Beast (Warfare en Aero) laten tanken en Sebille (Ranged) alle damage laten doen met haar boog. Wat enorm helpt is zorgen voor de juiste staff/wand zodat je mages ook water damage doen met hun normale attack. Dat heeft mij redelijk gered.

Met betrekking tot pickpocket, probeer eens play dead met Fane? Wellicht werkt dat.

Ik wil zelf alles gaan respeccen nu ik op de boot zit, vooral sinds ik moeite heb met dat gevecht dat komt zodra je weg wilt zeilen. Ik twijfel alleen precies wat ik moet gaan doen. Ik zat zelf aan het volgende te denken:
Main: Pryo + ??? Ik dacht zelf aan Polymorph of Summoning. Ik merk dat CC erg handig is en dat kan prima met Summoning (afleiding) of Polymorph (uitschakelen).
Beast: Warfare en Necromancer. Dan kan hij zichzelf genezen tijdens combat door al het bloed dat hij veroorzaakt?
Fane: Pyro en Geo, mooie combo om veel area of effect damage te doen.
Sebille: Huntsman, veel ranged damage en goed mee te kiten via de juiste skills.

Wat ik vooral merk is dat movement skills erg handig zijn, soms is het de beste oplossing om flinke afstand te creëren tussen jou en vijanden die een hoogte voordeel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Ik heb Sebille op scoundrel gehouden en die kan gigantische afstanden afleggen in vergelijking met de rest (zeker Red Prince). en kan met haar critical hits flink moorden.

Zelf heb ik een main die voornamelijk in summoning zit wat ik toe nu toe handig vindt omdat je een extra character oproept en meerdere totems kan neerzetten.

@Angeloonie je raakt je skills niet kwijt maar als je respecct kan je ze tijdelijk niet meer gebruiken omdat je de benodigde stats ervoor niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Maakt het bij het kiezen van je party nog uit welk personage je kiest met een bepaalde skillset of is dit alleen puur voor het verhaal.
Is er bijv een personage wat betere stats heeft voor bijv een mage en de ander die weer beter een warrior/tank kan zijn. Of begint iedereen op hetzelfde en kan je vanaf het 0 punt iedereen uitbreiden etc
Ze zeggen namelijk allemaal in het begin dat ze ergens erg goed in zijn (dus zou je verwachten extra bepaalde stats ofzo) maar daarna zeggen ze ook dat je voor wat anders kan kiezen als je dat zou willen.

[ Voor 23% gewijzigd door thewizard2006 op 26-09-2017 14:35 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@thewizard2006 Dat maakt in principe niet erg uit. Waar je rekening mee moet houden zijn de rassen en hun natuurlijke voordelen: http://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Races

Al zijn dat marginale verschillen, je kan ze in principe helemaal zelf vormen. Je kan bijvoorbeeld wel een Lizard melee fighter nemen, vol stacken met fire resistance en hem dan midden in het gevecht storten waarna al je mages fire magic afvuren en je lizard die fire magic flink kan tanken met z'n fire resistance.

[ Voor 30% gewijzigd door Tsurany op 26-09-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Tsurany schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:00:
@thewizard2006 Dat maakt in principe niet erg uit. Waar je rekening mee moet houden zijn de rassen en hun natuurlijke voordelen: http://divinityoriginalsin2.wiki.fextralife.com/Races

Al zijn dat marginale verschillen, je kan ze in principe helemaal zelf vormen. Je kan bijvoorbeeld wel een Lizard melee fighter nemen, vol stacken met fire resistance en hem dan midden in het gevecht storten waarna al je mages fire magic afvuren en je lizard die fire magic flink kan tanken met z'n fire resistance.
Ok dus je wilt eigenlijk zoiezo een human voor bartering en een elf voor eten van lichaamsdelen. De andere 3 zijn niet zo boeiend verder?
Als je echter een warrior/tank wilt is dwarf de juiste keuze lijkt het. Al kan die ook door als rogue wellicht?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

thewizard2006 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:05:
[...]

Ok dus je wilt eigenlijk zoiezo een human voor bartering en een elf voor eten van lichaamsdelen. De andere 3 zijn niet zo boeiend verder?
Als je echter een warrior/tank wilt is dwarf de juiste keuze lijkt het. Al kan die ook door als rogue wellicht?
Ach die +1 voor bartering is niet heel bijzonder, je ondervind er geen nadeel van als je geen human neemt. Elf voor de lichaamsdelen is wel handig. Zelf vond ik een undead ook handig om deuren te kunnen openen zonder lockpicks nodig te hebben.

Als je een warrior/tank wilt kan elk ras voldoen, de extra's die je in het begin krijgt zijn ook weer niet zo heel sterk. Je kan bijvoorbeeld ook een undead knight maken met veel poison en necro skills zodat hij daardoor weer geneest.

Je bent redelijk vrij om zelf leuke combinaties te maken en je zit nooit echt vast aan een speelstijl die bij een character of race hoort.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow, Gamespot geeft het een 10 uit 10. De score op Metacritic is 95.
Indrukwekkend.

Jammer dat ik nu geen tijd heb om het te spelen :/

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hebben jullie trouwens ook een gebrek aan gold?

Ik zit nu op de 2e act en heb het e.e.a. daar gedaan en zit op ~10.000. Items die ik kan kopen zijn soms wel 2.000 per stuk, en alles dat ik kan verkopen levert niet half zoveel op. Zelfs met de beste Bartering character (zit op 5). Is dit gewoon een gegeven: ga zuinig om met je geld, of moet ik meer gaan pickpocketen ofzo? :P

Ben druk bezig geweest op de cemetery, leuk hoeveel secrets en quests daar bij elkaar zitten. Die schildpad en muis _O-

Ook een hele leuke battle met 4 sterke enemies daar, die heb ik veel geprobeerd en telkens gefaald. Inmiddels een level of 2 hoger en betere gear, dus vanavond maar weer proberen.

• Equazor_
  • Laatst online: 20:16
Angeloonie schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:27:
Hebben jullie trouwens ook een gebrek aan gold?
Aan het begin wel, maar nu ik een partymember heb die goed is in stelen niet meer :-)
Daarvoor kon ik ook bijna niks kopen, zit nu net aan het begin van act2

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 06:35
Ik ben gisteren ook begonnen aan DOS2. Wat een geniale game! Ik heb alleen wel twijfels over de party keuze die ik gemaakt heb. Zo bestaat mijn party vooralsnog uit origin characters en houd ik vooralsnog vast aan alle bijbehorende roles.

Zitten er nog voordelen aan het gebruik van origin characters. Niet zozeer qua stats maar meer qua verhaal etc. Krijg je bijvoorbeeld meer quests op deze manier of zo?

Ik heb er altijd een handje van om te twijfelen aan dit soort keuzes en in het begin continu opnieuw te beginnen :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@SparksNL Prima om je origin characters te gebruiken. Ze leveren inderdaad wat extra quests op en soms wat leuke interactie. Je kan ze na het verlaten van Fort Joy altijd respeccen dus hun bijbehorende rollen gebruiken is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Al dik 20u in het spel en nog steeds in Act 1, al lang de kans gehad (of dat denk ik toch) om het eiland te verlaten maar toen had ik nog de helft van het eiland niet gezien. Nu bijna het volledige eiland klaar en dan denk ik wel dat ik het gezien heb. Al merk je dat er zoveel dingen zijn die ik gewoon nog niet opgelost heb of dat je ze niet kon oplossen doordat je al iets anders deed. De keuze in deze game is gewoon enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Grompie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:40:
Al dik 20u in het spel en nog steeds in Act 1, al lang de kans gehad (of dat denk ik toch) om het eiland te verlaten maar toen had ik nog de helft van het eiland niet gezien. Nu bijna het volledige eiland klaar en dan denk ik wel dat ik het gezien heb. Al merk je dat er zoveel dingen zijn die ik gewoon nog niet opgelost heb of dat je ze niet kon oplossen doordat je al iets anders deed. De keuze in deze game is gewoon enorm.
Ik zit na een hoop uren ook nog altijd op het eiland :'). Sterker nog: ik krijg de krokodillen in het westen niet eens verslagen joh :F. Ik denk dat ik maar eens wat gear moet gaan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik ben een grote fan van zowel Action-RPG's (Diablo 3, Witcher 3), als turn-based strategy (CIV, X-com, Jagged Alliance) maar toch twijfel ik dit spel te kopen. Voornaamste reden is dat volgens vrijwel alle reviews de Quest log en het Inventory systeem erg matig zijn.
Ik verwacht me daar flink aan te storen als "wil-niks-mssen" karakter.

Iemand die dezelfde twijfels had en daar nu een beter inzicht in heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
tollo71 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:53:
Ik ben een grote fan van zowel Action-RPG's (Diablo 3, Witcher 3), als turn-based strategy (CIV, X-com, Jagged Alliance) maar toch twijfel ik dit spel te kopen. Voornaamste reden is dat volgens vrijwel alle reviews de Quest log en het Inventory systeem erg matig zijn.

Als het Quest log en inventory system voor jou het belangrijkste is aan een game dan zou ik deze inderdaad overslaan. Dat beslaat trouwens misschien 0.0001% van het hele spel en ze zijn zeker niet slecht, sommige aspecten kunnen echter iets beter eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

tollo71 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:53:

De quest log ga je je dan juist níet aan ergeren als je een "wil-niks-missen" karakter hebt. Het is juist de bedoeling dat je zelf leest in de quest log, want buiten (misschien) een marker op de map krijg je vaak geen extra uitleg op je scherm. Dus als je niets wilt missen zul je alles lezen en dan is de quest log dus geen probleem.

Inventory.. Tsja weet niet wat je anders zou willen. Je kunt per character items verdelen, je hebt verschillende categorieën items en noodzakelijke questitems of party-items (identify items bijv.) kunnen gewoon gedeeld worden tussen karakters zonder dat je ze hoeft te verplaatsen. Heb totaal geen probleem met de inventory.

Gisteren achter een hele handige trick gekomen: op een gegeven moment heb je (mogelijk) 2 teleport stones. Als je die over je party verdeeld kun je heel eenvoudig teleporten ipv dat je dat met de gloves/skill stuk voor stuk hoeft te doen. :)

Zit tevens te stoeien met m'n companion builds. Je hebt namelijk zo veel skills die Intelligence nodig hebben (lees: alle elements) dat het best kut is om een multi-class build te maken. Red Prince is Warfare en Hydrosophist, maar die Hydro skills krijgen damage boost van Intelligence. Warfare echter niet dus moet je half-half gaan doen. Mijn main is 100% Huntsman dus daar geen issue. Sebille is mixed Scoundrel & Aerotheurge, dus daar ook al een mix Finesse/Intelligence. Fane is 100% Intelligence met Pyro/Geo dus dat gaat goed. Alleen de Red Prince zit dus een beetje in het midden en kan ik nu eigenlijk enkel voor wat heals gebruiken en niet voor dmg skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik merk wel een enorme bump in difficulty in Act 2. Ik wil net Driftwood uit voor een quest en kom level 10 enemies tegen terwijl ik level 9 ben. Ze hakken door mijn armor heen en ik pak echt flinke damage.
Betere armor is wel te koop maar dan moet ik flink door m'n geld heen branden merk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 29-09-2017 14:19 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste