Gebruikersreview/blog van de Maand: september 2017 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Mede-auteurs:
  • PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 08:45

Kiswum

Het is alweer even september en er zijn al de nodige productreviews in deze maand verschenen. Vorige maand waren er lekker veel nominaties, kijken of dat nu weer het geval is.

Meldt bij het nomineren waarom je de artikelen zo goed vindt, dat maakt je nominatie sterker en de redenatie kan gebruikt worden voor het uiteindelijke artikel.

Hier vind je alle in september gepubliceerde gebruikersreviews.

Vergeet ook de nieuwkomers en de Tweakblogs niet.

Veel plezier met het lezen van productreviews en het nomineren!

[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 08-09-2017 15:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kliko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-05 14:02
@Chief is weer begonnen aan een mooie Blogserie. Het begint al zo goed, dit moet wel weer groots worden. Bij deze mijn stem!

Edit:
Bij deze even een linkje:
Chief's Random Thoughts: The Good, the Bad and the Condemned

[ Voor 43% gewijzigd door Kliko op 14-09-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Kliko schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:55:
@Chief is weer begonnen aan een mooie Blogserie. Het begint al zo goed, dit moet wel weer groots worden. Bij deze mijn stem!
Volgens mij moet je een keuze maken voor een blog, dus niet alle blogs in een keer nomineren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Hier alvast een nominatie voor review van de maand :
productreview: Nokia 8 Grijs review door CLB

CLB is terug!!@! Met een mix van CLB's reviews heb ik het concept van mijn eigen reviews gecreëerd. Zijn boekwerken waren het voorbeeld van +3 reviews en was samen met TERW_DAN het voorbeeld voor beginnende reviewers.
Hij begon rustigaan, vandaar dat hij zoveel 0 en +1 scores kreeg. Na enkele dagen is het uitgebouwd tot een heuse +3 review waar alles wordt besproken en getoond.
Oh ja, de review is nu geschikt om op een smartphone te bekijken :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 12:34
Bij deze nomineer ik de Nokia 8 review van CLB.
Hij maakt niet veel reviews, maar als ie het doet, doet ie het goed. De review leest vlot weg en CLB hanteert een prettige schrijfstijl. Er is veel aandacht besteed aan het maken van de foto's en de simpele dingen, zoals hanteerbaarheid , worden genoemd wat voor een leek op smartphone gebied prettig is.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Curva schreef op maandag 11 september 2017 @ 21:59:
Bij deze nomineer ik de Nokia 8 review van CLB.
Hij maakt niet veel reviews, maar als ie het doet, doet ie het goed. De review leest vlot weg en CLB hanteert een prettige schrijfstijl. Er is veel aandacht besteed aan het maken van de foto's en de simpele dingen, zoals hanteerbaarheid , worden genoemd wat voor een leek op smartphone gebied prettig is.
Helemaal mee eens; dit is simpelweg een topreview door iemand met kennis van zaken.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023

Goeie review. CLB weet dingen en kan het nog leesbaar opschrijven ook. _/-\o_

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kliko
PcDealer schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:35:
[...]

Volgens mij moet je een keuze maken voor een blog, dus niet alle blogs in een keer nomineren.
Voorheen werd de Uncles serie ook gewoon genomineerd als geheel. Is dit niet een beetje moeilijk doen om niets..? :? 8)7 :X
En anders bij deze: Deel 1 van de nieuwe Uncles serie: The Good, the Bad and the Condemned part I

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Kliko schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:10:
[...]

Voorheen werd de Uncles serie ook gewoon genomineerd als geheel. Is dit niet een beetje moeilijk doen om niets..? :? 8)7 :X
Waarom zo aanvallend?

• Kliko
Ho. Was niet aanvallend bedoeld! :9 Ik snap gewoon niet wat het probleem is hier.
Wat ik niet begrijp is waarom het wel een probleem zou kunnen zijn. Voorkomen dat er twee keer prijzen gaan naar 1 serie? Dat lijkt mij niet zo'n probleem om te tracken... Of zijn er andere argumenten voor?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Ik laat het lekker aan @Olaf over :)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen. Nomineren gaat als volgt:

Je ziet een mooi, interessant, leuk, geinig artikel uit (in dit geval september) en dan geef je dat aan in dit topic. Je geeft aan waarom het artikel (blog, review, etc.) zo leuk is en je geeft een link naar het artikel.
Daarmee is dat artikel genomineerd voor review of blog van de maand.

Je kunt niet zeggen dat een auteur review of blog van de maand is. Dat zou hetzelfde zijn als ik bijvoorbeeld Foritain zou nomineren tot review van de maand.

Voorheen heeft PcDealer een beetje hetzelfde gedaan bij de verkiezingsblog van Mux, maar wellicht komt dat doordat het een gehele serie van blogs was met een bepaald onderwerp: PcDealer in "Gebruikersreview/blog van de Maand: maart 2017"

Heel af en toe kom je nog wel een verdwaalde stem tegen die een hele reeks nomineert, maar in principe is het altijd met een link naar een bepaalde blog/artikel.

Ik hoop dat het stemmen hiermee een stuk duidelijker is geworden.

Happy voting!

(en nu lief zijn tegen elkaar, anders haal ik Zeef erbij, nu het nog kan O-) :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Kiswum op 13-09-2017 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-05 00:28

LankHoar

Langharig tuig

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Kliko
Kiswum schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:54:
Laat ik het zo zeggen. Nomineren gaat als volgt:

Je ziet een mooi, interessant, leuk, geinig artikel uit (in dit geval september) en dan geef je dat aan in dit topic. Je geeft aan waarom het artikel (blog, review, etc.) zo leuk is en je geeft een link naar het artikel.
Daarmee is dat artikel genomineerd voor review of blog van de maand.

Je kunt niet zeggen dat een auteur review of blog van de maand is. Dat zou hetzelfde zijn als ik bijvoorbeeld Foritain zou nomineren tot review van de maand.

Voorheen heeft PcDealer een beetje hetzelfde gedaan bij de verkiezingsblog van Mux, maar wellicht komt dat doordat het een gehele serie van blogs was met een bepaald onderwerp: PcDealer in "Gebruikersreview/blog van de Maand: maart 2017"

Heel af en toe kom je nog wel een verdwaalde stem tegen die een hele reeks nomineert, maar in principe is het altijd met een link naar een bepaalde blog/artikel.

Ik hoop dat het stemmen hiermee een stuk duidelijker is geworden.

Happy voting!

(en nu lief zijn tegen elkaar, anders haal ik Zeef erbij, nu het nog kan O-) :+ )
Oke, helder. Ik heb bij deze even bij mijn stem ook een linkje geplaatst. :)

Maar hoe gaan jullie om met het volgende:
Ik stem op part I.
LankHoar op part II.
Pietje op Part III
enz. enz.

Dan kan een de betreffende blogger toch nooit genoeg stemmen krijgen? Want zijn stemmen worden allemaal verspreid over de serie. Of worden ze dan alsnog bij elkaar op geteld?
Want dan kun je in mijn ogen dus net zo goed op de hele serie stemmen, toch? :9

Ik zie de verkiezingsserie een beetje hetzelfde als de "The Good, the Bad and the Condemned"-serie van Chief. Het is bij elkaar 1 geheel, maar wel opgehakt in parts. Net zoals de verkiezingsserie.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Kliko schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:54:
[...]

Oke, helder.

Maar hoe gaan jullie om met het volgende:
Ik stem op part I.
LankHoar op part II.
Pietje op Part III
enz. enz.

Dan kan een de betreffende blogger toch nooit genoeg stemmen krijgen? Want zijn stemmen worden allemaal verspreid over de serie. Of worden ze dan alsnog bij elkaar op geteld?
Want dan kun je in mijn ogen dus net zo goed op de hele serie stemmen, toch? :9

Ik zie de verkiezingsserie een beetje hetzelfde als de "The Good, the Bad and the Condemned"-serie van Chief. Het is bij elkaar 1 geheel, maar wel opgehakt in parts. Net zoals de verkiezingsserie.
De meeste stemmen voor 1 blog gelden als winnaar. Als je voor een persoon stemt, pas dan even je stem aan zodat het match met de meerderheid. Je kunt je stem nog voor publicatie wijzigen. Als er een gelijkspel is, dan gelden de stemmen met een motivatie hoger dan slechts een naam/linkje.

Heel soms bepaalt Tweakers zelf welke de beste blog is (zelfs als die blog niet voorkomt in de nominaties):
Nominatie topic: Gebruikersreview/blog van de Maand: juli 2017
Uitslag: reviews: Gebruikersreview van de Maand - Juli 2017

• Kliko
Kiswum schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:04:
[...]

De meeste stemmen voor 1 blog gelden als winnaar. Als je voor een persoon stemt, pas dan even je stem aan zodat het match met de meerderheid. Je kunt je stem nog voor publicatie wijzigen. Als er een gelijkspel is, dan gelden de stemmen met een motivatie hoger dan slechts een naam/linkje.

Heel soms bepaalt Tweakers zelf welke de beste blog is (zelfs als die blog niet voorkomt in de nominaties):
Nominatie topic: Gebruikersreview/blog van de Maand: juli 2017
Uitslag: reviews: Gebruikersreview van de Maand - Juli 2017
Maar ik wil niet op een persoon stemmen, maar op een blogserie. 1 lang verhaal, wat uit meerder delen (dus blogs) bestaat.

Mijn punt is: Het is in mijn ogen oneerlijk als iemand 1 blog schrijft en daar 10 stemmen voor krijgt, en iemand maakt een blogserie en die krijgt voor 5 delen/blogs per deel 3 stemmen. In totaal heeft de blogserie 15 stemmen gehad t.o.v. de 10 stemmen. Maar de persoon met 10 stemmen wint dan? Dat zou toch een beetje gek zijn? :?

ps. Dit is mijn laatste reactie in dit topic om te voorkomen dat het teveel vervuilt hier. (PM mag natuurlijk altijd als we verder willen discussieren. :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Kliko op 14-09-2017 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Daarom is het wel zo fijn als de crew reageert hier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

productreview: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart review door Brutuss
Een mooi verzorgde review van een behoorlijk sexy scherm.

@Kliko Ik vermoed dat het nooit het oogpunt is geweest van de tweakers crew om een serie van bijdrages te mee te laten dingen. Zoiets valt ook buiten het concept van een maandelijkse beoordeling van al die afzonderlijke bijdragen van die maand. Er wordt afgebakend naar die ene maand gekeken. Zou tweakers hiermee iets willen doen dan zou ze het concept van die review/blog van de maand moeten herzien.

Dit laatste kan natuurlijk wel, niets is onmogelijk, maar zo'n verandering werkt wel als een drempelverhoger om het review/blog van de maand in je gedachtegang mee te moeten laten gaan. Makkelijker is het voor tweakers om aan die blog serie, die zo zijn eigen dynamiek heeft gekregen (best fascinerend hoor, hoe dat is gaan leven) op een even unieke manier aandacht te besteden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Omdat tweakers dat zou moeten verslaan:
Kiswum.com: IFA 2017 - TV's kijken, huishouden en Sharp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wil deze review van CLB nomineren. Goed geschreven en heel uitgebreid. O.a. voorzien van heel handige linkjes en de nodige foto's om zijn verhaal te ondersteunen. Prima review.

[ Voor 20% gewijzigd door Jorgen op 22-09-2017 23:37 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
productreview: Philips 55POS9002 Zwart review door Timewa
Op weg naar een mooie score. Conclusie volgt nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Je kunt nog steeds stemmen voor de beste reviews/nieuwkomers en blogs van de maand september!

Zie je nu al een top-of-the-bill review / blog / nieuwkomer voor de maand oktober, dan kun je dat kwijt in het nieuwe topic:
Gebruikersreview/blog van de Maand: oktober 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

productreview: AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler review door pclinde @pclinde is echt een geweldige review. Ik zelf had alleen niet de CPU met de pins op een steen gelegd, maarja... dan krijg je wel dit soort prachtige foto's!

productreview: Logitech G PowerPlay Wireless Charging System review door Foritain @Foritain vind ik ook erg gaaf met die draadloze mat. Je vraagt je soms af wat je allemaal over een muismat vertellen kunt, maar dat gaat zoals je in deze review kunt lezen over een muismat die draadloos kan opladen niet op.

blog:
Kiswum.com: IFA 2017 - TV's kijken, huishouden en Sharp @Kiswum Hij heeft bovendien een hele reeks van blogs over de IFA gemaakt, die zijn sowieso een plekje op de frontpage waard! Met de hoeveelheid foto's die Kiswum hier plaatst weet ik het zeker: Ik hoef volgend jaar NIET naar de IFA. Immers maakt hij de foto's al van bijna alles wat er is te zien. Erg leuk blogje en vooral lekker om even doorheen te scrollen: content that's easy to consume.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 02-10-2017 16:20 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 17:17

pclinde

TechGaming.nl

Ik knalT @Kiswum ook nog even in de maand september. Zijn IFA blogs geven een goede impressie van het event. Ook de follow-up is erg lekker. :) Kiswum.com: IFA 2017 - Smartwatches, Teufel, vreemde figuren en ZTE

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Naast mijn eerdere nominatie voor @CLB, wil ik ook de volgende reviews in het zonnetje laten zetten:

@-The_Mask- heeft weer een volledig uitgewerkte review geschreven over een voeding:
productreview: BitFenix Whisper BWG450M review door -The_Mask-

Ik doe het hem zeker niet na, want het is zeer volledig en deskundig geschreven review. De vele foto's zorgen voor een goede weergave van de voedingen aan de binnen- en buitenkant. Een aanrader om te lezen voor iedereen die een nieuw systeem moet samenstellen.

De Nieuwkomer van de maand heeft deze maand niet 1, maar direct 2 reviews uitgebracht. Het meest bijzondere product dat @NTwoO mocht testen van Tweakers, was de Hasselblad add-on camera voor zijn gloednieuwe Moto Z2 Play.

Van het testpanel vond ik zijn smartphone review overigens een van de betere en daardoor verdiend hij wat mij betreft het label: Nieuwkomer van de maand.

Reviews:
productreview: Hasselblad True Zoom review door NTwoO
productreview: Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs rev...

Voor deze maand heb ik geen blog van de maand op het oog (behalve die van mezelf, maar daar ga ik uiteraard niet op stemmen). Misschien komt er volgende maand weer een parel voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-02 09:47

NTwoO

!/**/

@Kiswum _/-\o_ _/-\o_ Het was ook een louter plezier om ze te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:55

Rooieduvel

Reviewer of all things...

pclinde schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:12:
Ik knalT @Kiswum ook nog even in de maand september. Zijn IFA blogs geven een goede impressie van het event. Ook de follow-up is erg lekker. :) Kiswum.com: IFA 2017 - Smartwatches, Teufel, vreemde figuren en ZTE
Agreed.

En om de nominaties even compleet te maken:

Gebruikersreview - AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler review door pclinde. Leest heerlijk weg.

De stoelendans van Foritain sla ik even over, maar toch een nominatie op Gebruikersreview - Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC review door Foritain

Verder nog Dutchiee met Gebruikersreview - Synology DiskStation DS1817+ (8GB) review door Dutchiee.tv Diepgaande review over een mooie nas.

Verder vond ik als nieuwkomer (althans, lijkt eerste review te zijn) Gebruikersreview - Redragon Yama K550 review door kdw2060 een mooie review om te lezen. Onbekend product, toch veel info. Netjes! (en rood natuurlijk, kan niet anders)

Tot volgende maand!

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Kiswum schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 14:02:

@-The_Mask- heeft weer een volledig uitgewerkte review geschreven over een voeding:

Ik doe het hem zeker niet na, want het is zeer volledig en deskundig geschreven review. De vele foto's zorgen voor een goede weergave van de voedingen aan de binnen- en buitenkant. Een aanrader om te lezen voor iedereen die een nieuw systeem moet samenstellen.
Welke idioot geeft hem nou een 0... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-02 09:47

NTwoO

!/**/

Mmm. Trolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 09:48
Top review van een product waarvan er wat mij betreft nog meer mogen volgen! productreview: Logitech G PowerPlay Wireless Charging System review door Foritain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Het is weer een mooie selectie geworden. Dank voor het nomineren allemaal.
Op basis van bovenstaande kom ik tot deze rij:

productreview: Nokia 8 Grijs review door CLB x5
productreview: Logitech G PowerPlay Wireless Charging System review door Foritain x3
productreview: AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler review door pclinde x3
productreview: Samsung C49HG90 Blauw, Zwart review door Brutuss
productreview: Hasselblad True Zoom review door NTwoO x2
productreview: Philips FX55 review door Elite001
productreview: Philips 55POS9002 Zwart review door Timewa
productreview: Asus ROG STRIX Radeon RX 580 8GB GAMING OC review door Foritain
productreview: Synology DiskStation DS1817+ (8GB) review door Dutchiee.tv

Nieuwkomer
productreview: Motorola Moto Z2 Play Dual Sim 4GB RAM / 64GB Opslag Grijs rev...
productreview: Redragon Yama K550 review door kdw2060

Blog Chief's Random Thoughts: The Good, the Bad and the Condemned, part II
Kiswum.com: IFA 2017 - TV's kijken, huishouden en Sharp
x3

@Kliko Door het stuk in een serie te nomineren geef je feitelijk al aan de hele serie in de aandacht te willen brengen. Dat kan ik er in het artikel ook bij zetten, net zoals ik in het verleden gemeld heb dat het om een hoofdstuk in een verhalenreeks van Chief ging (en users dus die hele reeks moeten lezen).
Als er stemmen voor verschillende delen zouden zijn, neem ik gewoon de eerste omdat dit het makkelijkst voor de lezer is. Als er daarnaast andere blogs genomineerd zouden worden, zet ik gewoon meerdere blogs in het Gebruikersreview van de Maand-artikel.
Pagina: 1