[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 928.388 views

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Matched: aldi
Bosch Blauw spul in de aanbieding bij de Aldi vanaf de 20ste:

https://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_2009_5_26357.html

Xbox Live ID:Notna8310

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:24

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik weet niet of het de toollovers is opgevallen, maar de aldi heeft de gsr10.8-2 in angebot:
https://www.aldi.nl/aldi_...11_11910_26357_44901.html

Wise enough to play the fool

Verwijderd

teacher schreef op donderdag 21 september 2017 @ 23:05:
Ik weet niet of het de toollovers is opgevallen, maar de aldi heeft de gsr10.8-2 in angebot:
"kopekopekope, man ik ben toch niet gek.!!" :P

Maar serieus, voor hetzelfde geld (of minder) koop je ook zo'n leuke Metabo waar je tevens mee kunt schroeven zónder de boorkop en die in een 'echte' koffer wordt geleverd met als bonus 'een bitsetje'.

Daarnaast heeft deze Metabo als welkom feature een niet slingerend boorkopje, iets dat je bij zo'n Bosch machientje nog maar moet afwachten. :+

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op werkzeugalarm is ie iets duurder maar met L-Boxx en holster te verkrijgen
http://www.werkzeugalarm....-7-teilig-2-8-mm/a-11825/

edit: Makita komt volgende week aan de beurt
https://www.aldi.nl/aldi_...ine_48_5_26361_44998.html

[ Voor 23% gewijzigd door Eusebius op 22-09-2017 01:21 ]

==
hoi

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:42
Eusebius schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 01:18:

edit: Makita komt volgende week aan de beurt
https://www.aldi.nl/aldi_...ine_48_5_26361_44998.html
Persoonlijk zou ik deze Makita niet kopen, dit is geen machine uit de LXT lijn.
Oftewel deze accu's (en lader) zijn nagenoeg niet uitwisselbaar met andere machines.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hou er wel rekening mee dat in de goedkopere sets vaak de snellader niet erbij zit maar de "gewone" lader.

dit hoeft geen bezwaar te zijn, maar een gewaarschuwde tweaker......... :+
Eusebius schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 01:18:
In bovenstaande set wordt wel de AL1230CV snellader geleverd.
Die "goedkopere" 18V machines hebben toch zo amper bestaansrecht?

ding doet 42Nm.....mijn 14.4V Panasonic doet 40Nm.

Toegegeven, zo in de aanbieding is die Makita goedkoper maar daar houdt het dan ook op.

Je wilt die 18V toch voor wat zwaarder werk kunnen inzetten dus ik snap niet zo goed waarom ze die op de markt brengen met hetzelfde koppel als menig 14.4V, want daar is de concurrentie zó groot dat je een kruiwagen vol accutollen kunt vinden die hetzelfde koppel leveren voor minder geld. 8)7

[ Voor 59% gewijzigd door Fraggert op 22-09-2017 07:48 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23
Fraggert schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:26:
[...]

hou er wel rekening mee dat in de goedkopere sets vaak de snellader niet erbij zit maar de "gewone" lader.
Volgens de Aldi site zitten er twee laders bij, dus alsnog dubbel zo snel laden :)
Orion84 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:06:
Omdat jan de consument die de bouwmarkt binnenloopt niet kijkt naar Nm, maar gewoon een goedkope 18V set ziet van een merk met profi imago en vervolgens niet verder kijkt dan zijn neus lang is?
Voor die persoon is uitwisselbaarheid toch niet belangrijk, want die koopt een boormachine van makita, een parkside accumultitool bij de lidl en topcraft accuzaag bij de aldi.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:39
Was alleen woensdag eind van de middag al geen Bosch meer te bekennen in de Aldi. Zelfs geen vak meer waar ze lagen.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:20:
Volgens de Aldi site zitten er twee laders bij, dus alsnog dubbel zo snel laden :)
dat moeten vast "2 accu's" zijn en niet twee laders :P

maar jouw kennende had je die al scherp denk ik ;)
Orion84 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 08:06:
Omdat jan de consument die de bouwmarkt binnenloopt niet kijkt naar Nm, maar gewoon een goedkope 18V set ziet van een merk met profi imago en vervolgens niet verder kijkt dan zijn neus lang is?
ja, daar zeg je zo wat :) ...fokking marketing |:(

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:36
Deze zaterdag is de hp457 van makita in de aanbieding bij de Aldi. Nu las ik al dat deze een ander accu systeem gebruikt en ook niet echt een spannend koppel heeft, dus ik twijfel best. Iemand een tip voor een degelijke machine? Ik zie met al die type nummers het verschil niet goed meer.

Ben op zoek naar een machine met klop functie en het liefst blijf ik bij 1 merk/ecosysteem vooral voor de accu tools, dus dat is iets om rekening mee te houden voor verdere aankopen. Het wordt mijn eerste accu tool, dus kan nog alle kanten op.
Qua prijs ben ik bereid 250 te betalen voor machine + accu + lader te betalen.

Ik zag al een paar keer de 457 458 voorbij komen, maar blijkbaar weer een ander type dan deze van de Aldi?

Alvast bedankt voor de tips

tijd voor wat klusjes!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-02 16:25
s0ulmaster schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:13:
Deze zaterdag is de hp457 van makita in de aanbieding bij de Aldi. Nu las ik al dat deze een ander accu systeem gebruikt en ook niet echt een spannend koppel heeft, dus ik twijfel best. Iemand een tip voor een degelijke machine? Ik zie met al die type nummers het verschil niet goed meer.

Ben op zoek naar een machine met klop functie en het liefst blijf ik bij 1 merk/ecosysteem vooral voor de accu tools, dus dat is iets om rekening mee te houden voor verdere aankopen. Het wordt mijn eerste accu tool, dus kan nog alle kanten op.
Qua prijs ben ik bereid 250 te betalen voor machine + accu + lader te betalen.

Ik zag al een paar keer de 457 458 voorbij komen, maar blijkbaar weer een ander type dan deze van de Aldi?

Alvast bedankt voor de tips
DHP482RFJ. Met 2 stuks 4Ah accu's, lader en in een kist.

Die is bij verschillende webshops voor €250,- te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 26-09-2017 13:24 ]

• Framoes
s0ulmaster schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik mis alleen wat uitleg waarom deze interessant is ten opzichte van de rest! Ik zal iig even kijken.
Het is een prima profi machine met klopstand en genoeg kracht om redelijke schroeven in te kunnen draaien en bijvoorbeeld met gatenzagen aan de slag te kunnen. Daarnaast valt hij binnen je budget en wordt hij geleverd met accu's, lader en in een systainer (kistje).

Kortom: prima machine om mee te beginnen en een stuk beter dan die van de Aldi/Gamma/Praxis/etc.

• s0ulmaster
Framoes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:35:
[...]

Het is een prima profi machine met klopstand en genoeg kracht om redelijke schroeven in te kunnen draaien en bijvoorbeeld met gatenzagen aan de slag te kunnen. Daarnaast valt hij binnen je budget en wordt hij geleverd met accu's, lader en in een systainer (kistje).

Kortom: prima machine om mee te beginnen en een stuk beter dan die van de Aldi/Gamma/Praxis/etc.
Tnx ik zag ook dat deze machine 62Nm koppel had.... Een stuk meer dan de 42Nm van de makita van de Aldi. Met 2 grote accu's en goede keus. Ik had ook begrepen dat die van de Aldi een ander type accu had.

Dank voor de uitleg. Deze gaat het wss worden.

tijd voor wat klusjes!

• Framoes
s0ulmaster schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:54:
[...]

Tnx ik zag ook dat deze machine 62Nm koppel had.... Een stuk meer dan de 42Nm van de makita van de Aldi. Met 2 grote accu's en goede keus. Ik had ook begrepen dat die van de Aldi een ander type accu had.

Dank voor de uitleg. Deze gaat het wss worden.
Ja, klopt. De Makita's bij de bouwmarkten zoals Gamma en Praxis (en die bij de Aldi) zijn de goedkopere lijn. Deze hebben accu's die niet uitwisselbaar zijn met hun professionele lijn machines. De accu's hebben niet de(zelfde) chip met beveiliging tegen overbelasting en diepontlading die de gewone accu's wel hebben. Door te gaan voor een set met gewone accu's, kan je later eventueel losse machines zonder accu bijkopen. Bij die andere accu's is dat niet mogelijk.

Daarnaast zijn het bij die goedkopere machines volgens mij ook 1,3Ah of 1,5Ah accu's. Op zich niks mis mee, maar dat maakt het prijsverschil al beter te verantwoorden.

• s0ulmaster
Framoes schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:13:
[...]

Ja, klopt. De Makita's bij de bouwmarkten zoals Gamma en Praxis (en die bij de Aldi) zijn de goedkopere lijn. Deze hebben accu's die niet uitwisselbaar zijn met hun professionele lijn machines. De accu's hebben niet de(zelfde) chip met beveiliging tegen overbelasting en diepontlading die de gewone accu's wel hebben. Door te gaan voor een set met gewone accu's, kan je later eventueel losse machines zonder accu bijkopen. Bij die andere accu's is dat niet mogelijk.

Daarnaast zijn het bij die goedkopere machines volgens mij ook 1,3Ah of 1,5Ah accu's. Op zich niks mis mee, maar dat maakt het prijsverschil al beter te verantwoorden.
Helemaal duidelijk. Overspanning en onderspqnnings beveiliging had ik trouwens op elke accu wel verwacht.... Bijzonder. Hoe kan ik herkennen bij welke serie een machine van makita hoort. Ik kan tot nu toe in de naamgeving nog niet ontdekken welke serie een model toe behoort. Bij Bosch is het verschil tussen groen en blauw snel duidelijk bijvoorbeeld, maar bij makita snap ik de type nummers echt voor geen meter.

tijd voor wat klusjes!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-03 13:40
peligro2k schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 19:09:
Ik denk dat ik uiteindelijk voor deze ga: http://www.screwfix.eu/to...-all-metal-saw-horse.html

Krijgen hele goede reviews, zijn in hoogte verstelbaar, en je kan er twee dwarsbalken in zetten.
Ik heb deze ooit gekocht bij de Aldi. Ze gaan tot 130 dus ook prima te gebruiken als steiger bij het schilderen van de boeiboord bijvoorbeeld.Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&origin=pb&source=%2Fpromobutler_be%2Farticles%2F2014%2F05%2F28%2F20760%2F0aldi120n0000065.jpg&storage=2014

• Qphone
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 02:40
Ik ben van plan om de makita van de aldi te kopen, de HP457DWE10.

Dit is neem ik aan gewoon een goed model voor af en toe iets mee te doen in huis?

Hier zitten veel fans heb ik gemerkt :P, dus is dit redelijk of moet ik een andere type hebben voor ongeveer de zelfde prijs?

Alvast bedankt!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Qphone schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:40:
Ik ben van plan om de makita van de aldi te kopen, de HP457DWE10.

Dit is neem ik aan gewoon een goed model voor af en toe iets mee te doen in huis?

Hier zitten veel fans heb ik gemerkt :P, dus is dit redelijk of moet ik een andere type hebben voor ongeveer de zelfde prijs?

Alvast bedankt!
Lees even een paar pagina`s terug, die aanbieding is al ter sprake gekomen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Qphone
Orion84 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:41:
[...]
Lees even een paar pagina`s terug, die aanbieding is al ter sprake gekomen.
Klopt, heb ik zeker gelezen, daar werd toen de Makita DHP482RFJ, aangeraden.

Is deze echt stukken beter, en dus de moeite waard?
Omdat bij de set van de aldi ook al een paar bits bij zitten.

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01:28
Qphone schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:46:
[...]

Ik zou de keuze niet laten afhangen van een paar bitjes. Die je erbij krijgt zijn meestal van baggerkwaliteit. Die kan je ook los voor 5 euro op de kop tikken.

Als het prijs niet veel scheelt, zou ik de DHP482RFJ nemen.

• Framoes
Qphone schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:46:
[...]

De DHP482 is sowieso beter dan wat de Aldi (of Gamma/Praxis) verkoopt. Het is meer de vraag wat je budget is en hoe je de machine gebruikt. Als je de paar tientjes extra kan missen, is de DHP482 wat mij betreft een no-brainer. Sterker en kwalitatief beter. Daarnaast betaal je ook meer vanwege de accu's met meer lading.

[ Voor 5% gewijzigd door Framoes op 30-09-2017 10:24 ]

• Qphone
Framoes schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:23:
[...]

De DHP482 is sowieso beter dan wat de Aldi (of Gamma/Praxis) verkoopt. Het is meer de vraag wat je budget is en hoe je de machine gebruikt. Als je de paar tientjes extra kan missen, is de DHP482 wat mij betreft een no-brainer. Sterker en kwalitatief beter. Daarnaast betaal je ook meer vanwege de accu's met meer lading.
Bedankt voor de reacties! Inmiddels toch de HP457DWE10 gekocht, reden is dat ik hem niet al te vaak zal gebruiken en daarbij heb ik ook nog eens 2 linkerhanden :P

Ik zal wel even laten weten hoe die bevalt over een tijdje.

Verwijderd

Goudvis Jan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 15:40:
[...]
En let voor de grap eens op wat schilders gebruiken: In de Haagse Archipelbuurt zag ik 4 van de 5 schilders met Rupes werken, de overige 1/5 gebruikte dan Festool. :)
Als er op zaterdag bij de Aldi een bladblazer of hogedrukspuit in de aanbieding is, dan staat hier hooguit een dag later iedereen met zo'n budget Medion-geval op de stoep te blazen.

Dat zegt dus niets over de kwaliteit, maar wel over de verkrijgbaarheid + prijs op dat moment.
Deze schilders kopen misschien allemaal bij dezelfde groothandel die toevallig net een Rupes in de actie had en die kwastende jongens willen natuurlijk niet voor elkaar onder doen. ;)

Mijn eigen Rupes is alweer een oudje, maar het is wel bij die ene gebleven.
Gammel cheapplastic zooltje dat al meteen aan alle kanten doorboog, de behuizing oogde niet veel beter.
Ik geef toe dat het schuren prima ging.

Toen ik eenmaal een Festo, Metabo, Flex en Bosch in handen kreeg daalde het karma van deze Rupes redelijk snel.
De hype van dit merk ontgaat mij een heel klein beetje. O-)

Er kleeft een typisch Italiaanse eindcontrole aan zoals de miljoenen kostende F1 Ferrari, waar ze recent in de pitstraat niet eens een werkende cheap-ass bougie voor konden vinden en zo klooien ze maar door.
Ze maken er met stip de allermooiste producten, maar het lijkt vooral bedoeld om naar te kijken. :Y

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 16:31

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

geekeep schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 17:20:
[...]

Vandaar dat ik in een eerdere post Rupes een goede kans gaf :) Hoor er positieve verhalen over! Feit blijft wel dat passend schuurpapier lastiger te vinden is, de afzuiging (waarschijnlijk) minder zal zijn en een combinatie van functionaliteiten die de Rotex 90 biedt helaas niet te vinden is. Durf ook niet te zeggen hoe het met garantie, onderdelen en verkooppunten zit.
Wat afzuiging betreft kan ik geen vergelijking geven, behalve dat zelfs mijn vrouw de Rupes + Festool stofzuiger-combi in huis duldt en zij redelijk stof-allergisch is. :)
De functionaliteit van de Rotex is inderdaad mooi. Dan heb je het dus al snel over een kosten-afweging..

Met garantie heb ik geen ervaring, mijnes was een 2e hands. Verkooppunten: de verfzaken, die niet zelden ook Festool verkopen. :P (http://www.nonpaintstore.nl, https://www.nicolaasverf.nl om twee willekeurige zoekresultaten te noemen).

Schuurpads: Ik heb één keer via Marktplaats een pakket 120/220/320(?) papier gekocht met passende gaten. Ecotools-papierheb ik toevallig gisteren binnengekregen, ik kom nog terug hoe precies dit past.

Qua onderdelen/repareerbaarheid kan ik je ook verslag doen: Ik heb een jaar terug de fout gemaakt om half uitgehard montagekit weg te willen schuren. Het apparaat werd daarna erg warm, bleef het nog een tiental uur doen en ging uiteindelijk defect. Prima zelf te repareren met behulp van een exploded view-tekening, het ging om onderdeel #2.265.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 03:29:
[...]

Als er op zaterdag bij de Aldi een bladblazer of hogedrukspuit in de aanbieding is, dan staat hier hooguit een dag later iedereen met zo'n budget Medion-geval op de stoep te blazen.
En toch zie ik dat anders bij spullen die vakmensen gebruiken: die apparatuur wordt 2-6 uur per dag gebruikt en kan derhalve geen goedkope meuk zijn. Een 'profi merk' bouwt volgens mij een reputatie door taai te zijn en goed te functioneren. En aan die eisen heeft mijn Rupes allang voldaan. :) (Gestuiter van trapjes, misbruik in handen van een schoonmoeder...)
[...]
Dat zegt dus niets over de kwaliteit, maar wel over de verkrijgbaarheid + prijs op dat moment.
Deze schilders kopen misschien allemaal bij dezelfde groothandel die toevallig net een Rupes in de actie had en die kwastende jongens willen natuurlijk niet voor elkaar onder doen. ;)
Dat schilderszaken hoofdzakelijk Festool en Rupes voeren, zegt wel genoeg denk ik. ;)
[...]
Toen ik eenmaal een Festo, Metabo, Flex en Bosch in handen kreeg daalde het karma van deze Rupes redelijk snel.
De hype van dit merk ontgaat mij een heel klein beetje. O-)
Als het een hype was, hadden we het merk al wel bij de bouwmarkten gezien. ;)
RZor schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:36:
When in doubt, vraag het de machine-geile Tweakers toch?

Mijn circkelzaag die ik nu heb is ietwat versleten, oud tweede hands beestje.
Gebruik m niet vaak, en nooit voor diepe dingen, maar lang recht zagen gaat beter met circelzaag dan met decoupeer. Dus dillema:
Ik wil graag draadloos, hoef geen groot blad, heb al 14,4v accus en machines.
Dus deze dan maar doen? Iemand stomme ideeen?
Ik heb zelf een 1800~watt Makita oudje en ik kan alleen maar zeggen: Wát een beest. Gaat zonder al te veel toeren te droppen dwars door 60x60 hh palen. :9~

De genoemde zaag lijkt inderdaad je enige optie binnen het 14,4V-Makita ecosysteem. Een belangrijke vraag is denk ik hoeveel accu's je in die smaak hebt.

M.a.w.: Ga je last krijgen met de beschikbaarheid van je schroeftol(len) of ander gereedschap als je cirkelzaag na 8 zaagsneden een nieuwe accu eist? (Let op: Fictief aantal. Geen ervaring met cirkelzaag op accu!)

Of doe je vooral kleine zaagsnedes? Dan is het hierboven genoemde scenario minder snel een probleem. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Goudvis op 20-10-2017 13:26 . Reden: +citaat ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Verwijderd

Verstekbakker schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:03:
[...]
Is dat reclame of juist niet... :D
Bij FOK! huist toch vooral publiek dat het betere gereedschap bij de Aldi en Lidl koopt?? O-)
Atmoz schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:54:
[...]
Hier op GoT (in dit topic tenminste >:) ) is men niet zo van de Bosch Blauw, maar op FOK! bijvoorbeeld loopt iedereen met dat ding rond :D Ik kan 'm dus absoluut aanraden!
Kennelijk voel ik mij aangesproken want ik haast mij nu om te zeggen dat ik (bijna) niets tegen Bosch blauw heb en daar ook zelf het nodige van heb staan. _/-\o_
Er zijn wel sporadische 'issues' maar heeft ieder merk daar geen last van?? ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2017 14:28 ]

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 14:06:
[...]

Bij FOK! huist toch vooral het publiek dat het betere gereedschap bij de Aldi en Lidl koopt?? O-)
Ik krijg er bijna altijd epileptische aanvallen van de reclame. Als je er een link post of je typt gewoon Marktplaats, dan maakt die website (of eigenlijk een andere website, misschien nog wel erger) er automatisch een referral link van om het uit te buiten...

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-03 08:50
L.N. schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:31:
[...]

Pica Deep Hole Marker?

[video]

FORMcard?

[video]

Bench Cookies?

[video]

Hultafors TALMETER ?

[video]

Ganzo G201 multitool?

[afbeelding]

Roze mini Systainer (voor jezelf, vrouw/vriendin, dochters, zus, moeder, etc.) ?

[afbeelding]

Bessey XC - klemmen?

[afbeelding]
Erg leuke post, weer mooie ideeën opgedaan, meeste al wel eens gezien maar je vergeet het ook allemaal weer zo snel. Al staat een mooie bitset hoog op het lijste, die ALDI en verzamelrommel is leuk voor het simpele werk, maar uiteindelijk maak je er meer mee kapot dan je lief is. (vooral bij het uit elkaar halen van oud spul)

Heb in ieder geval weer wat om op een lijstje te zetten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Andyk125 op 07-11-2017 15:49 ]

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-02 20:41
cverkooyen schreef op maandag 25 december 2017 @ 13:43:
Heeft iemand ervaring met de hbm momentsleutel? https://www.hbm-machines....Tlk4hWvcgKgxoC7AEQAvD_BwE ik zoek er 1 voor de winterbanden wissel
Als je er alleen eentje zoekt voor de winter/zomer-wissel, zou ik gewoon gaan voor een van €20 van de Aldi/Lidl zoals @Verwijderd ook zei. Ze zijn niet tot op de Nm nauwkeurig, maar voor wielbouten voldoende. Heb er zelf al jaren eentje van de Aldi en die voldoet prima.

• Raymond
@Artbij je hebt er eentje van de lidl. Ik heb er eentje van de Aldi. Het is gewoon een prul, die van mij is na een avondje gekloot de container in gegaan.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 10:13
Raymond schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:16:
@Artbij je hebt er eentje van de lidl. Ik heb er eentje van de Aldi. Het is gewoon een prul, die van mij is na een avondje gekloot de container in gegaan.
Heb wel redelijk wat gereedschap van de Aldi/Lidl dat wel goed is, zeker voor elde hobbyist.

Met gestrekt been.

• Raymond
Artbij schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Heb wel redelijk wat gereedschap van de Aldi/Lidl dat wel goed is, zeker voor elde hobbyist.
Die tacker van mij was een prul. Ik bedoelde niet te zeggen dat alle gereedschap van aldi/lidl slecht is. Maar die tacker van de Aldi was dat wel. Die had exact dezelfde problemen als jij noemde.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Raymond schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:03:
Die tacker van mij was een prul. Ik bedoelde niet te zeggen dat alle gereedschap van aldi/lidl slecht is. Maar die tacker van de Aldi was dat wel. Die had exact dezelfde problemen als jij noemde.
Klussen met de LIDL/ALDI d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0wHrNuSAxaXLYd5KhcKY5Znh/full.jpg

:P :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nét voor sluitingstijd nog even een oplaadbare LED-Werklamp gehaald bij de Aldi (ná een tip van @deepbass909 in een ander topique _/-\o_ ).

Afbeeldingslocatie: https://www.aldi.nl/images/xxl_accu_ledwerklamp_normal_46741.jpg

Kpmt best wel een serieuze "bak" licht vanaf :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 10-02-2018 18:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-03 00:34

artificial_sun

Mazda Rx7

titan1901 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 03:34:

Nu zag ik op internet dat er precisie cirkelzagen bestaan zoals de Stanley FME380K. Die lijken me hier zeer geschikt voor (handzaam en gemakkelijk in te stellen op zaagdiepte). Wat ik echter een beetje een veeg teken vindt is dat dit voornamelijk de 'C' merken zijn die dit soort apparaten leveren. Ferm, TopCraft, etc. Nu wordt de genoemde Stanley machine op zich wel goed beoordeeld door gebruikers maar ik ben toch een beetje huiverig voor B&D toestanden. Is er een beter manier om dit op te lossen? Als ik op die manier 150 euro in m'n zak kan houden dan heeft dat toch de voorkeur.
Mijn vader heeft ook zo'n ding (van de Aldi of Lidl) en het is wel een ok apparaat. Inval functie is wel handig, maar ik gebruik liever mijn kleine cirkelzaag (136mm blad)

Als het alleen maar gips is de Makita SD100DSMJ (10.8 volt) of DSD180 (18V) misschien wel ideaal, ik heb er zelf geen ervaring mee maar is er speciaal voor gemaakt. Ze zijn net wat duurder, maar wel een A-merk (nu wel met gratis accu).

Stadia was beter....

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien interessant voor sommige hier: Actie artikelen bij de Aldi vanaf 24 Maart 2018...klikje.....

Die Bosch Boorhamer is de GBH 2-26 zo te zien en is redelijk netjes geprijsd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-03 21:10
wimmel_1 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:38:
Misschien interessant voor sommige hier: Actie artikelen bij de Aldi vanaf 24 Maart 2018...klikje.....

Die Bosch Boorhamer is de GBH 2-26 zo te zien en is redelijk netjes geprijsd.
Zo goed is die actie niet. bij Amazon betaal je dezelfde prijs. De €172 is met snelspankop, de €158 zonder. De zwaardere 2-28 met snelspankop en M-box kost bij Amazon €199

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

L.N. schreef op maandag 19 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Zo goed is die actie niet. bij Amazon betaal je dezelfde prijs. De €172 is met snelspankop, de €158 zonder. De zwaardere 2-28 met snelspankop en M-box kost bij Amazon €199
Bovenstaande was een reactie op de Aldi aanbieding voor een Bosch 2-26 boorhamer.

Nu kreeg ik net een mailtje van Amazon dat vanaf 15:30 de Bosch 2-26F in de ligthning deal is.
Staat nu nog op €172 (en €158 voor de niet snelspan maar weet niet of die ook meedoet met deze deal) maar wordt dus lager.
Mogelijk dat iemand met een prime abo het eerder ziet.

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 21-03-2018 08:02 ]

• Raymond
Vliegvlug schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Bovenstaande was een reactie op de Aldi aanbieding voor een Bosch 2-26 boorhamer.

Nu kreeg ik net een mailtje van Amazon dat vanaf 15:30 de Bosch 2-26F in de ligthning deal is.
Staat nu nog op €172 (en €158 voor de niet snelspan maar weet niet of die ook meedoet met deze deal) maar wordt dus lager.
Prijs is 148 euro. En nu is al 96% gereserveerd, dus je moet heel snel zijn :D

edit: nu al 100%

Ik heb tot 15:27 de tijd om er eentje te kopen. Dus als iemand interesse heeft? :D
edit2: helaas, tijd verstreken :+

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 21-03-2018 15:28 ]

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:54
@JvdW zijn die bovenste niet van de Aldi?
Zag er wel erg cheap uit..
EDIT: Ik had deze zien staan..Afbeeldingslocatie: https://images.folders.eu/image/upload/v1510507634/live/promofolder/articles/2017/11/12/15398/opbergwand-aldi-1539826.jpg

@vanDaal ik heb ook die pegboards overwogen, maar twijfelde of die haken wel de juiste gatmaat/-afstand hadden. Op AliExpress zie je ook veel van die haken voorbij komen, maar zie ik steeds verschillende afstanden...

[ Voor 96% gewijzigd door CappieL op 21-03-2018 23:20 ]

Home Assistant HP T630, PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
CappieL schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:45:
Zag er wel erg cheap uit.
Nee die zijn van de Lidl klik..

Verwijderd

CappieL schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:45:
Zag er wel erg cheap uit..
EDIT: Ik had deze zien staan..[afbeelding]
Bij dit soort 'opbergsolutions' krijg ik het gevoel dat men net de Fisher-Price periode voorbij is en op zoek moet naar iets beters, zonder meteen afstand te willen doen van dat fijne vertrouwde plastic. :+

Wie ooit een plank gezaagd, of geschuurd heeft met al die open bakjes in de nabijheid, weet dat dat geen lang en goed huwelijk gaat worden.
In no-time zitten alle bakjes gevuld met zaagsel, of bomvol stof, daar was ik heel snel klaar mee. :P

Losse troep bewaar ik intussen zoveel mogelijk georganiseerd in curvers in afgesloten kasten, dat maakt eenvoudiger schoon en je verliest het overzicht niet.
Ook losse machines, schaven en zagen bewaar ik liefst in afgeloten kasten, M-boxen, systainers en koffers staan overzichtelijk op de zijkanten op plankenrails aan de muur.

Sleutels, tangen, etc. passen strak in een paar mobiele gereedschapswagens en de meest gangbare schroevendraaiers, beitels en vijlen heb ik aan een stel superhandige magneetstrippen hangen die je uiterst flexibel kunt inzetten.
HBM levert jammer genoeg enkel de 50cm versie die slechts €4,99 kost, op Amazon en eBay is een langere 60cm variant te koop die jammer genoeg meteen een stuk duurder is.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/30xhapi.jpg

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Vliegvlug schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 07:59:
[...]

Wat is het verschil tussen met/ zonder snelspan? SDS is toch altijd klik en vast?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Iemand zoekt een zeer goedkope duurzame accuschroefboormachine. Ik kocht vroeger ook vaak gereedschap van chroomvanadiumstaal van topcraft (lidl/aldi spul) en dat werkt ook nog steeds prima. Ik zie tot zover 3 opties in de aanbiedingen:

- €50,-- Trotec (bol.com) 16V / ??? Ah
- €60,-- PARKSIDE® Accu-klopboormachine 20V 20V / 20 Ah
- €40,-- PARKSIDE® Accu-schroefboormachine 16V / 2 Ah

Vragen:
- Is 20V ipv 16V + een klopboorfunctie een meerprijs waard bij de lidlshop accuklopboormachine?
- Ikzelf neig naar de lidlshop accuklopboormachine of de gewone accuschroefboormachine (maar die accuklopfunctie+meer kracht heeft denk ik wel meerwaarde). Maar misschien hebben jullie betere alternatieven of een andere voorkeur, ik ben benieuwd.

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 29-03-2018 11:26 ]

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

govie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:22:
Iemand zoekt een zeer goedkope duurzame accuschroefboormachine. Ik kocht vroeger ook vaak gereedschap van chroomvanadiumstaal van topcraft (lidl/aldi spul) en dat werkt ook nog steeds prima. Ik zie tot zover 3 opties in de aanbiedingen:

- €50,-- Trotec (bol.com) 16V / ??? Ah
- €60,-- PARKSIDE® Accu-klopboormachine 20V 20V / 20 Ah
- €40,-- PARKSIDE® Accu-schroefboormachine 16V / 2 Ah

Vragen:
- Is 20V ipv 16V + een klopboorfunctie een meerprijs waard bij de lidlshop accuklopboormachine?
- Ikzelf neig naar de lidlshop accuklopboormachine of de gewone accuschroefboormachine (maar die accuklopfunctie+meer kracht heeft denk ik wel meerwaarde). Maar misschien hebben jullie betere alternatieven of een andere voorkeur, ik ben benieuwd.

Thanks!
hoi,

goedkoop en duurzaam gaan niet vaak samen op helaas.

schroef vs. klop....dat zul je echt zelf moeten bezien of de klopfunctie gebruikt gaat worden.

Verder is het kiezen van lowbudget machine vaak een keuze met als vangnet de garantie, als ik het goed heb kun je je kapotte Parkside na 2 jaar op de toonbank smijten bij de Lidl en krijg je een nieuwe of je geld terug.

Over de Parkside heb ik een tijdje terug nog even gezegd dat ik bij en bedrijfsbezoek aan een grote trailerfabrikant van melkwagens ook parksides in de hal op de gereedschapkarren zag staan.
Ik vroeg ernaar bij de werkplaatschef en die zei dat zijn monteurs zelf er een keer mee waren gekomen en ze hebben een zwikje van die dingen gekocht en ze voldoen prima naar zijn zeggen.
Had ik niet verwacht want bij de bedrijven waar ik kom (metaal, truckwerkplaatsen, trailerfabrikanten etc) is het voornamelijk hitachi wat er ligt aan accutollen etc.

edit: moet het persé dan ook 20V zijn? als je uitkan met 14.4 volt dan vind je een enrome berg aan accutollen die kwalitatief wat beter zijn en niet veel meer hoeven te kosten

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 29-03-2018 11:52 ]

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Martijn02 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Grappig. Peter Millard, een van mijn favoriete vloggers, heeft daar een heel stuk over gedaan. Hij vergelijkt diverse goedkope/betaalbare bandsaws, en deze komt er niet eens zo slecht uit.

YouTube: £80 Bandsaw vs £200 bandsaw
YouTube: Cheap bandsaws (again)
Dan moet je maar een nieuwe favoriete vlogger zoeken :P

Nee, serieus: kende het kanaal nog niet. Gelijk toegevoegd. Zit nu filmpje te kijken. De Aldi-lintzaag lijkt verdacht veel op die van Lidl. Zelfs de schroeven zitten op dezelfde plaats. Alleen de kleuren zijn anders, maar dat is niet verwonderlijk. Zulke bedrijven laten gewoon een bestand aanbod rebranden met hun eigen stickers en kleuren.

- edit is de Lidl niet gewoon een Scheppach hbs20?

==
hoi

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

Martijn02

/* No Comment */

Eusebius schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:25:
[...]

Dan moet je maar een nieuwe favoriete vlogger zoeken :P

Nee, serieus: kende het kanaal nog niet. Gelijk toegevoegd. Zit nu filmpje te kijken. De Aldi-lintzaag lijkt verdacht veel op die van Lidl. Zelfs de schroeven zitten op dezelfde plaats. Alleen de kleuren zijn anders, maar dat is niet verwonderlijk. Zulke bedrijven laten gewoon een bestand aanbod rebranden met hun eigen stickers en kleuren.
"Favoriete" is misschien niet helemaal de juiste benaming. Maar het is een fijne gast om naar te kijken/luisteren. Hij heeft een soort van rustgevende stem. Hij is begin 2017 begonnen met vloggen omdat zijn neefje hem had uitgedaagd dat hij nooit meer volgers op youtube zou kunnen krijgen dan zn neefje. Hij heeft ook een serie Festool vs cheap tool gedaan. Is ook erg leuk om te zien.

En die aldi/lidl/parkside dingen zijn inderdaad voor 99% hetzelfde.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Tito129 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 22:11:
[...]

Lol en ik heb net de makita dhp482 gekocht. Een andere prijs catergorie. Maar mijn Bosch was doorgebrand.. hoop dat ik nu iets meer kwaliteit heb. Ookal gebruik ik hem niet elke dag.
Ik wist niet dat de Lidl zulks spul had.
Makita is waarschijnlijk een stuk kwalitatiever hoor. :+ _/-\o_

Ik had de specs vergeleken onder de 80 euro, andere prijscategorie. Bij die parkside moet je vooral gaan vergelijken tussen die 20V en de 16V serie en 2 accuschroefboormachines van powercolor of zoiets, daar zit zeerzeker een verschil tussen hoeveel Nmeter die boortjes hebben. De vraag is altijd heb je net dat beetje meer koppel nodig, wij dachten van wel en tot nu toe om te schroeven zonder voorboren in tuinpalen, gaat het prima. Sowieso is gereedschap uit de duitse supermarkten vaak het beste qua prijs/kwaliteit verhouding voor jan modaal bij incidenteel gebruik. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan die accuindicator dan aan een extra 20Nm die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken maar lege accu's heb ik al zo vaak gehad. Zo heb ik ook sleutels van topcraft (aldimerk van vroeger), gewoon echt chroom/vanadiumstaal dus die overleven een nucliare ramp als het moet. Dus voor de volgende keer onthouden, eerst effe kijken bij de aldi en de lidlshop.nl, dan kan je naderhand altijd nog voor een echt werkgereedschapmerk kiezen.

[ Voor 29% gewijzigd door govie op 04-04-2018 08:16 ]

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-03 09:01
Iemand hier ervaring met een drill doctor.
zag eerst een borenslijper in krantje van de lidl of aldi maar dat kan niet veel zijn geloof ik dus ben nu aan kijken naar de drill doctor. Iemand hier deze in gebruik?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 12:20

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
govie schreef op woensdag 4 april 2018 @ 08:06:
[...]

Makita is waarschijnlijk een stuk kwalitatiever hoor. :+ _/-\o_

Ik had de specs vergeleken onder de 80 euro, andere prijscategorie. Bij die parkside moet je vooral gaan vergelijken tussen die 20V en de 16V serie en 2 accuschroefboormachines van powercolor of zoiets, daar zit zeerzeker een verschil tussen hoeveel Nmeter die boortjes hebben. De vraag is altijd heb je net dat beetje meer koppel nodig, wij dachten van wel en tot nu toe om te schroeven zonder voorboren in tuinpalen, gaat het prima. Sowieso is gereedschap uit de duitse supermarkten vaak het beste qua prijs/kwaliteit verhouding voor jan modaal bij incidenteel gebruik. Ik hecht bijvoorbeeld meer waarde aan die accuindicator dan aan een extra 20Nm die ik waarschijnlijk nooit ga gebruiken maar lege accu's heb ik al zo vaak gehad. Zo heb ik ook sleutels van topcraft (aldimerk van vroeger), gewoon echt chroom/vanadiumstaal dus die overleven een nucliare ramp als het moet. Dus voor de volgende keer onthouden, eerst effe kijken bij de aldi en de lidlshop.nl, dan kan je naderhand altijd nog voor een echt werkgereedschapmerk kiezen.
Ik snap je enthousiasme, maar ben het er niet per se mee eens. Gereedschap uit de Duitse supermarkten is in mijn ervaring zeker niet "het beste qua prijs/kwaliteitsverhouding"; op zijn best zou ik zeggen "regelmatig zijn ze de goedkoopste waarvan het aanbod nog meer "gereedschap" is dan "speelgoed"".

Soms zijn ze wel de goedkoopste maar is het ook gewoon echt speelgoed. Dan kan de prijs nog zo laag zijn, daar heb je niks aan. Een multitool met een kleinere uitslag aan de kop dan een magic wand, dat is geen gereedschap maar gewoon een onhandig trillend stuk plastic en chinesium. Dan is ook 20 euro te duur.

Ik zou ze niet consistent boven of onder de Nederlandse bouwmarkthuismerken waarderen, en ook daar heb ik geen hoge pet van op. Wel zijn NL bouwmarkten daar bovenop steevast te duur tenzij er 25+% korting op elektrisch gereedschap zit ivm acties.

Overigens: wel goed om te horen dat je boormachine bevalt. Juist een apparaat waar de goedkopere merken vaak nat gaan, dus fijn voor je dat ze daar kennelijk wat moeite voor gedaan hebben :)

Betreft boortjes slijpen, @sjnelle, zie @Puch-Maxi z'n post. Tip: koop de kleinere diameters die je met regelmaat gebruikt tevoren even in kwantiteit in. Ik koop zelf de maten t/m 4mm per 10 bij Toolstation, en dan wel de HSS-R-boortjes van Heller. Die gaan in mijn ervaring wat langer mee dan de Labor boortjes die ze ook hebben.
Die laatste heeft mijn pa een flinke stapel liggen in 1-1,5-2mm, en gezien hij er vooral papier en karton mee boort werkt dat voor hem ook prima.

Note: die "5 euro voor een doosje" Chinese boortjes met een gele coating uit de bouwmarkt, die houden het zelfs in papier al merkbaar minder uit. Vraag me af of ze die dingen nou van deeg maken en gewoon slecht afbakken, of dat er iets anders gaande is. HSS met TiN coating is het in ieder geval niet, ondanks dat dat wel op het doosje staat.

[ Voor 22% gewijzigd door McGryphon op 04-04-2018 11:00 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Raymond
sjnelle schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:24:
Iemand hier ervaring met een drill doctor.
zag eerst een borenslijper in krantje van de lidl of aldi maar dat kan niet veel zijn geloof ik dus ben nu aan kijken naar de drill doctor. Iemand hier deze in gebruik?
Die dingen van de lidl enzo zijn ruk.

Ik heb al 15 jaar een drilldoctor. Toen kon je ze nog niet eens goed krijgen in NL/EU, dus die van mij werkt op 110V :D

Werkt prima. Wel moet je boortje groter zijn dan een mm of 4, anders is het teveel geknooi.

Ik zou hem nu niet meer kopen. Voor dat geld koop je bij ecotools &co zoveel boortjes, dat het gewoon niet meer loont om je eigen boren te slijpen.

Of je moet echt meerdere 10mm+ boortjes in de maand verslijten, dan heeft het zin. Maar anders gewoon lekker nieuwe kopen.

• Raymond
Ziet eruit als hetzelfde ding dat je bij de lidl/aldi koopt voor 14,95 maar dan met 60Nm meer bereik. Ben benieuwd naar je ervaringen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zat ff bij de gamma te kijken wat die betonscharen kosten. Wil je dikker dan 3 mm knippen kom ik op al boven de 40 euro uit. Verhuren doen ze niet helaas.
Slijptol huren kost 12,50 per dag. Een Parkside slijptol kost 3 tientjes bij de Aldi. Das dus in principe het meeste bang for buck naar verhouding.

Edit: zie net dat bo-rent voor net geen 8 euro een betonschaar verhuurt. Denk dat dat hem maar gaat worden, of ik moet hem ergens kunnen lenen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 27-05-2018 21:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59

orf

The Eagle schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:49:
Zat ff bij de gamma te kijken wat die betonscharen kosten. Wil je dikker dan 3 mm knippen kom ik op al boven de 40 euro uit. Verhuren doen ze niet helaas.
Slijptol huren kost 12,50 per dag. Een Parkside slijptol kost 3 tientjes bij de Aldi. Das dus in principe het meeste bang for buck naar verhouding.

Edit: zie net dat bo-rent voor net geen 8 euro een betonschaar verhuurt. Denk dat dat hem maar gaat worden, of ik moet hem ergens kunnen lenen.
Voor €50 heb je een blauwe Bosch. Al zou ik nog steeds liever knippen dan slijpen.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-03 12:28

Ik heb zoiets Daar knip ik ook M8 bouten mee door als het moet. Veel sneller en makkelijker dan haakse slijper voor beton vlechten en bouten knippen.

• Raymond

https://www.ecotools.nl/betonscharen/

Verwijderd

Voor deze bescheiden knipper zou 4mm draad geen probleem moeten zijn.
Ook handig om je schoonmoeder aan het eind van de avond weer los te knippen en voor €9,99 ben je klaar. :+
lidl-shop.nl/POWERFIX-Betonschaar/p100235429#

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10z71ck.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2018 01:00 ]

• pielle007
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-02 09:24
asdf25 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:47:
Over een aantal maanden wordt mijn (nieuwbouw)woning opgeleverd. Na oplevering moeten er nog veel klussen gebeuren welke ik deels zelf wil gaan doen. Ik heb weinig tot geen kluservaring maar mijn gepensioneerde vader, welke jaren in de bouw heeft gewerkt, gaat me helpen. Hij heeft alle gereedschap maar wil zelf ook wat gaan aanschaffen omdat het altijd makkelijk is. Grote klussen wat er op de rol staan;
- Badkamer/ toilet realiseren, wordt casco opgeleverd, tegelzetter en stukadoor worden "ingehuurd"
- Plafonds voorzien van gipsplaten en er spotjes inmaken
- Schuur/ overkapping en carport bouwen in de tuin
- Plinten in de woning plaatsen
- Inloopkast maken
- Wellicht nog overige meubels maken

Nu zie ik hier in het topic veel professioneel en duur gereedschap langskomen. Hoe is jullie ervaring met het huismerk van de Lidl (Parkside) t.o.v. Makita/ Bosch? Als eerst wil ik een accuboormachine aanschaffen, deze kost bij de Lidl 50€ https://www.lidl-shop.nl/...oormachine-20V/p100226900 een extra accu erbij maakt totaal 70€. Als ik dat afzet tegen een Makita 261€ https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html een extra accu erbij maakt 338€. De Makita is qua specificaties wat beter, gebruik hem nu puur even om een vergelijk te maken. Merk ik als beginnend klusser het verschil? Het geld voor professioneel spul heb ik wel, vraag me alleen sterk af of ik het nodig ben.
JA! Ben ook een amateurklusser maar heb me groen en geel geërgerd aan het merkloze spul. Het werkte voor mij persoonlijk gewoonweg niet, of het brak af of sloot niet goed aan.
Of ik had zelf niet en moest andere weer lastig vallen en daar had ik genoeg van.
Heb al t lidl / aldi spul etc zo de prullenbak gesodemieterd, een fatsoenlijke opbergkist erbij (zie eerdere post) eenmalige investering en je hebt als het goed is de rest van je kluscarrière plezier van.
Hieraan heb ik mijn geld gespendeerd:

Metabo BS 18 LT BL
(Borstelloos) met kortingscode € 183 , en let op na registratie 3 jaar garantie.
of hier: Metabo BS 18 LT BL

Wera Powerform Big Pack 100 VDE 05105631001 14-set set schroevendraaiers
Gedore S Tangen-set
Wera BC Impaktor/30 Bit-Check

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:59

orf

pielle007 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:40:
[...]

JA! Ben ook een amateurklusser maar heb me groen en geel geërgerd aan het merkloze spul. Het werkte voor mij persoonlijk gewoonweg niet, of het brak af of sloot niet goed aan.
Of ik had zelf niet en moest andere weer lastig vallen en daar had ik genoeg van.
Heb al t lidl / aldi spul etc zo de prullenbak gesodemieterd, een fatsoenlijke opbergkist erbij (zie eerdere post) eenmalige investering en je hebt als het goed is de rest van je kluscarrière plezier van.
Hieraan heb ik mijn geld gespendeerd:

Metabo BS 18 LT BL
(Borstelloos) met kortingscode € 183 , en let op na registratie 3 jaar garantie.
of hier: Metabo BS 18 LT BL

Wera Powerform Big Pack 100 VDE 05105631001 14-set set schroevendraaiers
Gedore S Tangen-set
Wera BC Impaktor/30 Bit-Check
Voor € 105 heb je een 12V Bosch accutol. Dat is voor veel klussen echt voldoende. Ik pak de 12V sneller dan m'n 18V. Neem je voor € 32 een Gedore l-boxx er bij, heb je direct een L-box voor je accutol en een leuk setje met gereedschap.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Aldi heeft vanaf morgen ook aantal Bosch blauw aanbiedingen (slijptol, boormachine, cirkelzaag).

https://viewer.onlinepublisher.nl/week-26-folder-b

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 29-06-2018 09:55 ]

Mijn boefje is liev!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:15
Net bij de Aldi in Lochem een Bosch Blauw GBH 2-26 gekocht voor 80 euro. Mooie prijs!

• Framoes
pipo1000 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:01:
Net bij de Aldi in Lochem een Bosch Blauw GBH 2-26 gekocht voor 80 euro. Mooie prijs!
Dat is idd niet duur. Die heeft toch ook een hakfunctie?

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 16:21
Ik weet niet of ik goed zit in dit topic maar ik heb een vraag over een hogedrukreiniger.

Ik had vorige week een Eurom Force 1400 hogedrukreiniger gekocht maar deze bleef op stand-by steeds uit en aan gaan om de paar seconden. Na contact met de leverancier gaf deze aan dat dit niet hoort en hij ergens druk verliest. Deze heb ik terug gestuurd.

Vervolgens heb ik er gisteren voor gekozen om bij de Aldi een Duro Pro Q1W-SP10-1450 aan te schaffen.
Deze doet ditzelfde heel af en toe maar het komt wel voor.

Heb ik nu gewoon pech of is dit gedrag af en toe normaal?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Verwijderd

knorde schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:09:
Ik had vorige week een Eurom Force 1400 hogedrukreiniger gekocht maar deze bleef op stand-by steeds uit en aan gaan om de paar seconden. Na contact met de leverancier gaf deze aan dat dit niet hoort en hij ergens druk verliest. Deze heb ik terug gestuurd.

Vervolgens heb ik er gisteren voor gekozen om bij de Aldi een Duro Pro Q1W-SP10-1450 aan te schaffen.
Deze doet ditzelfde heel af en toe maar het komt wel voor.
Wat je nu beschrijft krijg je ook als er nog 'ergens' lucht in de toevoerleiding zit.

Begin eens (voor zover je dit nog niet hebt gedaan) met alle ingesloten lucht uit de toevoerende waterslang te jagen, door die een minuutje voluit te laten stromen en de waterstraal regelmatig blijft.
Wel handig als je op het uiteinde van de tuinslang een (gardena) koppeling hebt die je kunt afsluiten, zodat er nu geen lucht meer in de slang kan komen. :P

Sluit nu de "gevulde" waterslang aan op de hogedrukspuit en houd de pistoolgreep een minuut of langer ingeknepen, zonder dat de motor loopt.
De lucht in de leidingen van het apparaat moet er immers ook uit.

Net zolang tot er een regelmatige stroom water uit de reeds aangesloten drukslang met nozzle blijft komen en draai nu pas de powerknop van de motor om.
Als het goed is blijft de waterstraal nu regelmatig en zal de machine ook op stand-by niet meer gaan stotteren.

Dat kan bij elkaar best even duren net zolang tot alle ingesloten lucht ook echt foetsie is. :)
Doe je dit niet dan blijft de hogedruk compressor veel te lang een hoogst irritante hik houden die maar niet weg lijkt te gaan

Heb vanwege de actieradius regelmatig twee gekoppelde drukslangen aan elkaar en dan steekt dit gedoe nog nauwer. :Y

Zorg er wel voor dat er méér water beschikbaar blijft dan de hogedrukspuit kan verwerken, anders blijft dit probleem zich eindeloos herhalen. :+
Zet de waterkraan (die voldoende druk moet kunnen leveren) dus helemaal open en laat het apparaat de toevoer zelf doseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 05:42 ]

• artificial_sun
  • Laatst online: 30-03 00:34

artificial_sun

Mazda Rx7

Heeft er iemand ervaring met WGB Doorsteekdoppensets?

Deze set lijkt mij wel wat https://www.vangroningent...-maten-3990-in-systainer/

Ik heb nu een doppenset van de aldi (al een jaar of 15) en die werkt ook maar deze set is ook wel mooi. En dat het doorsteek doppen zijn kan ook erg handig zijn.

Daarnaast zoek ik nog een klein rateltje waar ik zo een schroefbitje in kan zetten, zodat ik ook op hele krappe plaatsen kan schroeven. Iemand een goede suggestie?

Stadia was beter....

• Framoes
JT schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:19:
[...]

Tientje voor een borenset met een stuk of 8 boren ofzo. Ik heb van m'n pa van die hele goedkope koffers met boren gehad, dat is echt prut. Ik wil iets goeds maar wil niet gelijk 40 euro voor een paar boren kwijt zijn. Als dit voor 10e bovengemiddelde kwaliteit is dan vind ik dat wel interessant.
Zie ze hier nog niet in de folder, maar al wel op de Duitse site. Zie bij de bitjes 'Owim' op de bithouder staan. Als ik daar op zoek kom ik bij Lidl, Aldi en Silverline gereedschap uit. Dat is kwalitatief niet altijd denderend.

Zoals @Nivado zegt kan je ook Heller boortjes kopen. Die hebben een set met verschillende maten steen/metaal/hout samen. Kost bij Hornbach nog geen €20.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn vader sponsort een accuboormachine, aangezien ik die niet heb.

Hij stelde deze voor;
https://www.gamma.nl/asso...olt-lithium-ion/p/B534980

of deze;
https://www.aldi.nl/onze-...machine-6328.article.html

Uiteraard kan ook een ander merk in deze prijsklasse.

Voordeel van Makita is de naam en de 18v accu, maar bij de Bosch (ook zeker goed voor mn gevoel..) een 4ah accu, en bij de Makita 1.5ah. Dit zegt mij eigenlijk weinig...

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Gebruik; hobbymatig klusjes doen, in en om het huis. Dus de plank in de schutting, een paar schroeven in de kast, gat boren in een houten klos, misschien een keer wat aan de auto of motor.

Thnx!

• Framoes
Blomminator schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:38:
Mijn vader sponsort een accuboormachine, aangezien ik die niet heb.

Hij stelde deze voor;
https://www.gamma.nl/asso...olt-lithium-ion/p/B534980

of deze;
https://www.aldi.nl/onze-...machine-6328.article.html

Uiteraard kan ook een ander merk in deze prijsklasse.

Voordeel van Makita is de naam en de 18v accu, maar bij de Bosch (ook zeker goed voor mn gevoel..) een 4ah accu, en bij de Makita 1.5ah. Dit zegt mij eigenlijk weinig...

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?
Gebruik; hobbymatig klusjes doen, in en om het huis. Dus de plank in de schutting, een paar schroeven in de kast, gat boren in een houten klos, misschien een keer wat aan de auto of motor.

Thnx!
In principe is 18V sterker, maar omdat het (zoals @Reinier zei) de goedkope bouwmarkt-serie is, weet ik niet of het heel veel scheelt.

Wat betreft het aantal Ah. Dit is met name van invloed op de gebruiksduur en een klein beetje op de kracht (met name bij machines die meer kracht trekken uit een accu). Het is wel zo dat een machine in lichtere accuklasse sneller leeg kan zijn, maar je kan sowieso langer werken met een 4Ah op 10.8V dan 1,5Ah op 18V.

Zelfs als iemand die vrij veel Makita heeft zou ik de Bosch aanraden. Of evt kijken naar Lidl Parkside, als je per se een zwaardere machine wil. Maar ik zou persoonlijk niet gaan voor die boorhamer waar @iscara naar linkt, omdat dat voor beton is en schroeven drie keer niks is met zo'n machine.

• Blomminator
  • Niet online
Ik heb nog een grote klopboor (nouja, mn pa, maar die ligt al tijden hier) voor het boren in beton. Dus het is echt schroeven en dergelijke. Die Bosch heb ik denk ik ook op werk (klimhal) en daar doen we veel mee.
Ergens zegt de onderbuik "Makita is beter" maar ik wist niet dat er bouwmarkt-accu's zijn? Dat zijn goedkopere versies? Dat is wel ... eh.. verneukeratief.. als je niet weet dat er versies zijn.
Dan morgen in alle vroegte naar de Aldi voor de Bosch denk ik dan maar!

• Johnny
  • Laatst online: 30-03 22:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Blomminator schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:16:
Ik heb nog een grote klopboor (nouja, mn pa, maar die ligt al tijden hier) voor het boren in beton. Dus het is echt schroeven en dergelijke. Die Bosch heb ik denk ik ook op werk (klimhal) en daar doen we veel mee.
Ergens zegt de onderbuik "Makita is beter" maar ik wist niet dat er bouwmarkt-accu's zijn? Dat zijn goedkopere versies? Dat is wel ... eh.. verneukeratief.. als je niet weet dat er versies zijn.
Ik kom nog even wat twijfel zaaien. Ik heb in 2010 ook een soortgelijke 10.8 volt schroefboormachine gekocht en gebruik deze nog steeds. Destijds met een 1.3 mAh accu, maar zelfs dat is meestal voldoende.

Maar... als deze machine ooit zou zijn kwijtgeraakt zou ik hem niet opnieuw kopen. Ik zou liever wat extra geld uitgeven voor een Flexiclick machine zoals deze:

https://www.elektrowerkze...us-l-boxx-06019f6000.html

In de praktijk moet ik toch vaak in/om hoekjes boren/schroeven en wisselen tussen boren/schroeven gaat sneller met een zeskantaansluiting. Als enige/eerste machine is deze zoveel veelzijdiger voor een kleine meerprijs dat ik toch zou aanraden om iets meer uit te geven.

De 4 mAh accu's zijn onnodig groot, zwaar en duur voor sporadisch gebruik. Met twee 2.0 Ah accu's kun je altijd doorwerken zolang je de andere tegelijkertijd kan opladen. De 4.0 Ah accu's zijn vooral interessant als je geen laadmogelijkheid hebt of bij andere apparaten die stroom vreten zoals een decoupeerzaag of slijptol.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

.......
Om het nog moeilijker te maken een 18V Makita DDF482RFJ + 2x 3Ah accu + lader + Mbox
Vul in het winkelwagentje als code "VETTEKORTING" in je krijgt €50,- korting.
Het totaal komt dan op €228,69

Deze Makita heeft "de echte" 18V accu's (dus geen bouwmarkt model), een 13mm boorkop en 62Nm aan koppel.
Dit koppel is dus een flink stuk hoger dan de 'kleine' Bosch die je noemt en je draait er dan ook langere/grotere schroeven mee in, of je kunt grotere boren gebruiken.

Heb hier vier van deze Makita's en het zijn heerlijke machientjes die iedere cent waard zijn.
Zij zijn sterk, behoorlijk compact en redelijk licht en daarmee erg goed hanteerbaar.
Er zijn uiteraard kleinere en nog grotere machines te koop, maar deze DDF482 zit precies in de sweetspot. _/-\o_

Deze machine is overigens ook frequent 'in de aanbieding' als body te koop en dan kun je losse accu's en lader bijkopen.
iscara schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:23:
[...]
Ik zou dat dan naar die Parkside performance kijken ja, zeker omdat er al een klopboormachine is.
Als ik zelf een 18V nodig zou hebben nu zou ik die serieus kopen, scheelt de helft met die Bosch en Lidl heeft een no-nonsense garantie beleid.
De slagkracht van deze Parkside is een uiterst magere 1Joule.

Dat is bijna de power van een oma die met een plastic breinaald een gaatje in beton probeert te slaan. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2018 15:40 ]

• Framoes
Dat goedkope segment van Makita ligt alleen bij Gamma, Praxis en dat soort bouwmarkten. De sets zijn te herkennen aan de accu's met een deel wit ipv geheel zwart.

Ik heb het idee dat Makita daarmee inzet op mensen die alleen zo'n machine aanschaffen en dus nooit een accu met andere machine gaan uitwisselen. Maar duidelijk is het verre van en ik betwijfel of de gemiddelde vakkenvuller bij de Gamma je hier iets over kan/zal vertellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 08-08-2018 16:26 ]

• Blomminator
  • Niet online
Update; Het is de Bosch van de Aldi aanbieding geworden. Geen idee of het goed is, of slechter. Maarja, ik ga geen vergelijkend warend onderzoek doen. Dit weekend maar her en der wat gaatjes boren en zien wat er komt. Het is vast goed spul!

Dank voor het meedenken en de info voor de accu's. Erg goed. En sowieso kende ik dit topic niet, maar zeker om te volgen. Gereedschap is toch wel een leuk ding!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Junketsu schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 10:12:
Heller heeft wel degelijk betonboren :)
Het werkt niet zo goed als een simpele boorhamer, maar voor een plugje voor schilderij is het prima.

[afbeelding]
Mja, bij a 25 euro voor een setje boren waar je alsnog je klopboor als een gek moet laten werken. Dan koop ik liever voor drie tientjes die boorhamer bij de Aldi / Lidl. Weet ik zeker dat ik er doorheen kom en kan ik indien nodig nog tegels weghakken ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

SchumiFAST schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:43:
[.....]
Afzuigkap haakse slijper GDE 125 EA-T voor €58 om sleuven te slijpen voor de elektrische leidingen. Een haakse slijper kan ik lenen en deze oplossing is daarmee beduidend goedkoper dan een sleuvenslijper.
Vergeet je de diamantschijf/diamantschijven niet?? ;)
Heb ook erg in het vermogen van de slijper die je kunt lenen, voor een enkel zaagblad is 1000W best handig.
Is het vermogen veel minder dan draai je de slijper in no-time tot schroot. :P

Aldi heeft ook af en toe een sleuvenslijper in de aanbieding voor rond de €90 (??) en inclusief twee (matige) diamantschijven.
Nadeel van dat ding is het beperkte vermogen en de zozo kwaliteit, al is dat evt. op te vangen door met slechts 1 schijf te werken.

Een nadeel van een 125mm slijper kan de geringe freesdiepte van 30mm zijn, maar misschien is dat geen punt voor je.
Een diehard machine met twee 150mm schijven is niet voor niets aan de prijs en je hoeft dan niet te klungelen met enkele schijven en de stofafzuiging is meestal goed geregeld.

Ik gebruik voor de enorme stofzooi trouwens standaard twee industriële zuigers, alleen bij familie gebruik ik er slechts 1. :+
Dat werkt, want ik word daarvoor nooit meer gevraagd. d:)b

Als je alle te frezen leidingen van tevoren markeert, dan kun je ook een diamantslijper een dag huren.
In die ene dag kun je met zo'n ding echt meters maken en het spaart je onnodige kosten. ;)

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 02:21:
[...]

Heb ook erg in het vermogen van de slijper die je kunt lenen, voor een enkel zaagblad is 1000W best handig.

Aldi heeft ook af en toe een sleuvenslijper in de aanbieding voor rond de €90 (??) en inclusief twee (matige) diamantschijven.
Nadeel van dat ding is het beperkte vermogen en de zozo kwaliteit, al is dat evt. op te vangen door met slechts 1 schijf te werken.

Een nadeel van een 125mm slijper kan de geringe freesdiepte van 30mm zijn, maar misschien is dat geen punt voor je.
Een diehard machine met twee 150mm schijven is niet voor niets aan de prijs en je hoeft dan niet te klungelen met enkele schijven en de stofafzuiging is meestal goed geregeld.

Ik gebruik voor de enorme stofzooi trouwens standaard twee industriële zuigers, alleen bij familie gebruik ik er slechts 1. :+

Als je alle te frezen leidingen van tevoren markeert, dan kun je ook een diamantslijper een dag huren.
In die ene dag kun je met zo'n ding echt meters maken en het spaart je onnodige kosten. ;)
Ik ben zelf ook al dagen sleuven aan het slijpen, maar ik prefereer een kleine lichte slijptol. Ook zou ik uitkijken met het lenen van een duren slijptol, het is nogal een stoffig werkje, daar lijdt je gereedschap gewoon onder. Ik gebruik er gewoon de goedkoopste slijptol voor die ik kan vinden, gaat hij kapot, jammer maar geen man overboord. Als je hem nieuw gekocht hebt kun je nog garantie claimen ook. Heb je geen garantie dan koop je een nieuw apparaat voor 25 euro en ga je verder tot de orde van de dag. Overleeft hij de mishandeling dan ook prima.
Ik heb hier ook een sleuvenslijper liggen en die werkt ook gewoon prima met een beperkt vermogen, ik heb dan ook niet het gevoel dat een 1000 W machine iets toevoegt behalve veel onnodig gewicht.

@SchumiFAST
Denk wel aan goede PBM's. Ik sta te slijpen met een complet afsluitende bril (dus geen normale veiligheidsbril) of een gelaatsscherm, oorkappen,handschoenen en niet onbelangrijk een goed stofmasker (ik zou willen pleiten voor minimaal een p3)

[ Voor 4% gewijzigd door lithoijen op 26-08-2018 16:10 ]

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
lithoijen schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 15:22:
@SchumiFAST
Denk wel aan goede PBM's. Ik sta te slijpen met een complet afsluitende bril (dus geen normale veiligheidsbril) of een gelaatsscherm, oorkappen,handschoenen en niet onbelangrijk een goed stofmasker (ik zou willen pleiten voor minimaal een p3)
Dat heb ik al.

Overigens laatst 3M E-A-R Switch protection gekocht. Heel tevreden van. Het komt met verschillende maten doppen, een fluogeel touwtje en een opbergtas. De oorbescherming heeft twee standen, een beetje minder luid en de werkelijke oorbescherming. Je kan ze bedienen met een schakelaar en dat lukt zelfs met dikke handschoenen aan. Perfect voor als je kort met iemand wilt praten zonder je doppen uit te halen en weer in te steken.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 02:21:
[...]

De diamantschijven mag ik ook lenen. De muren zijn slechts baksteen, dus zo hard ga ik ze niet verslijten. :P Ik moet inderdaad eens kijken hoe sterk de kleine haakse slijper is.
Ik twijfelde voor je reactie ook al of ik geen stofkap koop voor een grote haakse slijper. Dan kan ik dieper inslijpen wat handig is voor als ik waterleiding moet infrezen. Bovendien zijn haakse slijpers meestal krachtiger. Het heeft wel weer een meerprijs natuurlijk.

Ik koop principieel niet graag 'wegwerpmateriaal'. Huren is wel een optie, maar het voordeel van de afzuigkap voor de haakse slijper dat ik die later ook nog kan gebruiken bij het slijpen van tegels en klinkers en bij de latere werken in de kelder en op zolder.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:02
Gewoon een momentsleutel kopen. Het bereik wat je voor autowielen nodig hebt is nog wel betaalbaar. (<30 euro bij Aldi e.d.).

Ik gebruik de accuboormachine er wel bij, maar dat is meer om de bouten er snel uit te draaien. Scheelt weer 10x met je knokkels langs de grond schaven }:| Eerste stukje wel even met wielsleutel om ze los te maken.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-03 09:30

MAZZA

Barbie is er weer!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 20:15
De Aldi had onlangs een verfafbrander hun eigen merk in de aanbieding voor €14,99. Geen geld want ik zag dat de zelfde set van Deko in China al €24,95 is...Zie deze link hier. En dit is die van de Aldi. Zoek de verschillen. Ow ja 1 ding zou ik al verklappen. Bij die van de Aldi zit nog een plamuurmes. :9

Als gebruikelijk is het dus weer een Deko tool in een ander kleurtje met een andere prijs :) Wel bijzonder dat het hier nog goedkoper is. Moest er wel voor na 2 Aldi's rijden want was bijna overal al op.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Henkie-Jan schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:32:
De Aldi had onlangs een verfafbrander hun eigen merk in de aanbieding voor €14,99. Geen geld want ik zag dat de zelfde set van Deko in China al €24,95 is...Zie deze link hier. En dit is die van de Aldi. Zoek de verschillen. Ow ja 1 ding zou ik al verklappen. Bij die van de Aldi zit nog een plamuurmes. :9

Als gebruikelijk is het dus weer een Deko tool in een ander kleurtje met een andere prijs :) Wel bijzonder dat het hier nog goedkoper is. Moest er wel voor na 2 Aldi's rijden want was bijna overal al op.
Bij de Action is een verfbrander te koop voor 9,95 van Ferm.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb ooit een laminaarsnijder bij Aldi gekocht voor 15 euro. Is al 10 jaar in de running. Wordt door iedereen geleend. Ik doe nooit meer laminaat met een decoupeerzaag.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

Reinier

\o/

Het taalgebruik op die site :D
Ideaal als je eens een keer de bezem wilt halen door je ouwe meuk afkomstig van de Lidl en de Aldi. Hup in de vuilnisbak er mee.
Alleen zeggen ze Philips i.p.v. Phillips.

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 07:29

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Reinier schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:02:
Nog efkes over die Parkside-spullen. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van die kolomboormachine. Hij is maar 90 euro. Lijkt me veel te weinig voor zo'n apparaat, maar niet iedereen is negatief over de spullen van Lidl.
Eigenlijk wil ik de Bosch van @Verstekbakker maar momenteel is er niet een dergelijke mooie aanbieding.

De kwaliteit van mijn gereedschap overstijgt mijn talent en skills nogal en aangezien ik ook nog een zaagtafel, allerlei handgereedschap, lijmklemmen en diverse andere dingetjes wil aanschaffen wil ik nu wat meer naar de kosten kijken.
De meeste van Aldi Lidl spullen laat ik links liggen, maar soms zitten er best leuke dingen tussen. Zo doe ik al de hele zomer met een klusbroek van de Lidl; die begint inmiddels wel slijtage te vertonen (naden die knappen bij de kniestukken, knoop die het begeven heeft) dus gister gekeken of ze ze nog hadden en... Nu voor 5 eutjes mee te nemen. Heb er dus nog maar 2 gekocht :) werkt prima voor het klussen; pasvorm nul, maar lekker veel zakken én vakken voor kniestukken! erg handig voor als je regelmatig dagenlang op je knieen zit te werken

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

• Johnny
  • Laatst online: 30-03 22:08

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Roobje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:37:
Ik heb zojuist dit product gevonden bij Amazon, ik heb nu een 18 V blauwe Bosch maar ik geloof dat ik met 12 Volt prima uit de voeten en wil daarmee wat opbouwen.

https://www.amazon.de/Bos...ds=bosch+professional+12v

Voor een schroefmachine met 2x 4.0 Ah helemaal geen slechte prijs en een goed begin met deze accu's. Of zie ik wat over het hoofd?
Geen slechte prijs, dat setje is hier een tijdje eerder besproken toen hij in de aanbieding was bij de Aldi. Deze lijkt zelfs nog goedkoper.

Ik heb zelf ook jaren geleden een 12 volt machine gekocht die hier op lijkt en kan er prima mee uit te voeten. Maar als ik nu opnieuw zou moeten kopen dan zou ik voor een Bosch machine gaan met het Flexiclick-systeem, in de praktijk moet ik toch vaak in hoekjes boren en dan zou zo'n machine vaak beter werken.

Deze set heeft twee zware accu's die je bij schroeven/boren niet echt nodig hebt. Vooral als je andere apparaten die dezelfde accu's kunnen gebruiken is dit interessant.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Reinier schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:02:
Nog efkes over die Parkside-spullen. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van die kolomboormachine. Hij is maar 90 euro. Lijkt me veel te weinig voor zo'n apparaat, maar niet iedereen is negatief over de spullen van Lidl.
Eigenlijk wil ik de Bosch van @Verstekbakker maar momenteel is er niet een dergelijke mooie aanbieding.
Ik heb zelf een kolomboor tweedehands overgenomen die van de Aldi kwam (Topcraft). Dat is eigenlijk een Einhell.
Als ik zo naar die Parkside kijk lijkt het me oorspronkelijk een Ferm. Misschien dat je daar meer ervaringen over kunt vinden?
Naar mijn ervaring zijn het prima dingen. Mijne heeft wel al wat speling in de kop, maar dat kan ook door de vorige eigenaar komen. Er zijn vast betere en natuurlijk is een staand model nog gaver dan een tafelmodel, maar voor dit geld ben ik er dik tevreden mee. Denk dat 'ie zeker degelijker is dan die Bosch waar de hele motor ed. over een rails schuift.
De kwaliteit van mijn gereedschap overstijgt mijn talent en skills nogal en aangezien ik ook nog een zaagtafel, allerlei handgereedschap, lijmklemmen en diverse andere dingetjes wil aanschaffen wil ik nu wat meer naar de kosten kijken.
Om dan Verstekbakker's argument ook maar weer eens in te brengen, Marktplaats?
Tito129 schreef op maandag 24 september 2018 @ 22:57:
Voor wie nog interesse heeft Lidl heeft de invalzaag nu voor €70,- https://www.lidl-shop.nl/...ion&scenario=also_clicked

Ik denk dat ik toch maar 1 ga bestellen.
Thanks voor de tip! Ik kon het ook niet laten. :)

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-03 22:04
Aanstaande zaterdag verkopen ze in ALDI België een accu slagschroevendraaier.
18V, oplaadbare Li-ion accu van 3000 mAh
0 - 2300 tpm + 4 bussen (17,19,21,24 MM)
Kosten : €79,99

Nu vraag ik me af of dit iets of wat degelijk materiaal is?
Hier zullen wel kenners genoeg zitten denk ik.

Het moet dienen voor thuis gebruik.
Laat jullie horen ! 😉

• vectormatic
  • Laatst online: 21:44

vectormatic

Warlock of the doorlock

benep schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:45:
Aanstaande zaterdag verkopen ze in ALDI België een accu slagschroevendraaier.
18V, oplaadbare Li-ion accu van 3000 mAh
0 - 2300 tpm + 4 bussen (17,19,21,24 MM)
Kosten : €79,99

Nu vraag ik me af of dit iets of wat degelijk materiaal is?
Hier zullen wel kenners genoeg zitten denk ik.

Het moet dienen voor thuis gebruik.
Laat jullie horen ! 😉
Ik kan nergens vinden hoeveel Nm dat ding produceert, en voor een slagmoersleutel is dat vrij cruciaal. googlen op 18v slagmoersleutel leert dat je die dingen in allerlei sterktes kan kopen, van pakweg 250 tot 1000+ Nm. Nu durf ik best te gokken dat dit apparaat waarschijnlijk aan de zwakke kant van het spectrum zit (want voor 1000 Nm heb je het over een €600+ makita)

Als we er even van uitgaan dat het ding pakweg 200-250 Nm trekt, dan is het nut best te betwijfelen, het zal prima zijn om bouten etc vast en los te draaien als je geen zin hebt zelf met de hand te ratelen, maar als dingen een beetje goed vast zitten schiet je er niks mee op, als de vorige persoon die je wielen heeft verwisselt zn best heeft gedaan krijg je ze dan met dit ding never nooit niet los, en mag je alsnog met een ratel en een pijp (of wringijzer) aan de slag.

Voor pakweg 60-70 euro koop je zon ding op netstroom wat dan pakweg 500 Nm moet trekken (mannesman, dus geen topspul, maar waarschijnlijk vergelijkbaar met dit aldi ding), daar heb je meer aan als je eens wat tegenkomt wat met de hand niet los wil.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• vectormatic
  • Laatst online: 21:44

vectormatic

Warlock of the doorlock

Raymond schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:17:
Is er een linkje naar die aanbieding? Er is nl nogal een verschil tussen een slagschroevedraaier en een slagmoersleutel.
https://nl.aldi.be/aldi_a...aier_48_5_3258_35706.html

Volgens mij is de term "schroevendraaier" hier misschien een belgisch dingetje, voor mij is het een slagmoersleutel, zeker als ie met 4 doppen wordt geleverd

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-03 16:42

Aapje

Opel-beun
vectormatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

Volgens mij is de term "schroevendraaier" hier misschien een belgisch dingetje, voor mij is het een slagmoersleutel, zeker als ie met 4 doppen wordt geleverd
Schroevendraaier is best op z'n plek, dit ding is niet zo krachtig. Je moet eigenlijk voor banden te wisselen een groter broertje vinden van zoiets. Grotere slagkamer/hamer, dit is leuk voor boutjes tot m12.

Heb zelf zo'n kleintje van Makita, slaat geen deuk in een pakboter iig, maar wel handig als je veel lange bouten moet demonteren (99,- body).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q28x0oGM0doVZ6sLnglusbHI/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Aapje op 02-10-2018 11:45 ]

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-03 22:04
vectormatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:24:
[...]

Voor zover ik weet noemen ze dat hier in België ook gewoon slagmoersleutel. Maar in de folder staat slagschroevendraaier dus heb ik het zo overgenomen.
vectormatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:07:
[...]

Ik kan nergens vinden hoeveel Nm dat ding produceert, en voor een slagmoersleutel is dat vrij cruciaal. googlen op 18v slagmoersleutel leert dat je die dingen in allerlei sterktes kan kopen, van pakweg 250 tot 1000+ Nm. Nu durf ik best te gokken dat dit apparaat waarschijnlijk aan de zwakke kant van het spectrum zit (want voor 1000 Nm heb je het over een €600+ makita)

Als we er even van uitgaan dat het ding pakweg 200-250 Nm trekt, dan is het nut best te betwijfelen, het zal prima zijn om bouten etc vast en los te draaien als je geen zin hebt zelf met de hand te ratelen, maar als dingen een beetje goed vast zitten schiet je er niks mee op, als de vorige persoon die je wielen heeft verwisselt zn best heeft gedaan krijg je ze dan met dit ding never nooit niet los, en mag je alsnog met een ratel en een pijp (of wringijzer) aan de slag.

Voor pakweg 60-70 euro koop je zon ding op netstroom wat dan pakweg 500 Nm moet trekken (mannesman, dus geen topspul, maar waarschijnlijk vergelijkbaar met dit aldi ding), daar heb je meer aan als je eens wat tegenkomt wat met de hand niet los wil.
Hier heb je ook wel gelijk in...

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:59:
180 Nm ;w leuk als je inderdaad veel lang bouten los moet draaien of het allemaal niet zo vast zit, maar 180Nm doe je zelf met het handje ook als je je best doet. Als het echt vast zit is dat ding compleet nutteloos

Op zich voor de prijs een prima dingetje om iets sneller te sleutelen, maar niet waar ik aan denk bij slagmoersleutel

EDIT: zie net dat ie met een bithouder en 1/4" opname wordt geleverd, dat is dus echt een schroevendraaier idd.
Veel slagschroevendraaiers komen met draaimomenten van rond de 180-200Nm. Kijk bijvoorbeeld hier:
https://www.gereedschapce...slagschroevendraaier.html

Dus die 180Nm is redelijk standaard.

Edit:
Een slagmoersleutel machine is inderdaad krachtiger. Zie:
https://www.gereedschapce...accu-slagmoersleutel.html
Maar we hebben het hier volgens mij over een slagschroevendraaier (tenminste, dat wordt dus verkocht door de Aldi).

[ Voor 14% gewijzigd door silmaril8 op 02-10-2018 18:40 ]

• Blomminator
  • Niet online
Tijdje geleden beetje begonnen met lassen. En een klein lasapparaatje van de Lidl (of Aldi? hmm) gekocht. Maar zelf eigenlijk nog niks mee gedaan. Nu was ik voor werk ergens en daar hing een leuk gelast frame boven de bar. Nu wil ik zelf wel zoiets proberen te maken, maar dat dan onder verstek gezaagd zijn.
Ik heb nog geen haakse Slijper.

Nu zijn accuslijper veeeeeel duurder dan met een draadje. Is dit het waard? Andere dingen die nuttig zijn om op te letten?
Ik ga dit spaarzaam gebruiken. Keertje knutselwerkje. Misschien een keer het tuinhekje bijwerken. Etc.

bijv zoiets;
https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Verwijderd

markje1 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:13:
[...]

Welk merk heb je kapot geknepen?
Aldi en Action troep. Ik ga nu “echte” aanschaffen.
Het liefst met quickgrip.
Ik ben nog aan het uitzoeken welke het gaan worden.
Ze mogen best wel rond de 20 euro kosten als ze maar duurzaam zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:46:
.......
Een aantal artikelen die ik al gevonden had:
Amazon.de muurfrees
Amazon.de alleszuiger Monzana

Mijn eisen:
Budget is 200 euro (totaal)
Murenfrees moet minstens 30 mm diep en 30 mm breed aankunnen
Stofzuiger moet bruikbaar zijn bij murenfrees en daarna nog bij andere apparaten, zoals de cirkelzaag en de schuurmachine.
Een bouwzuiger zonder automatische filterreiniging is voor dit gebruiksdoel echt kansloos.
Dit meest rudimentaire filter zit binnen 5 minuten helemaal vol moordend steenstof en dan valt de zo noodzakelijke onderdruk volledig weg.
Lees ook de 1 sterren Amazon reviews eens en dan begrijp je dat je dit prul niet moet willen hebben. :P

Een goede bouwzuiger voor zo'n klusje, zoals een Starmix zit rond de €500-700 en dat is een boel geld, maar die doet wel wat je wilt.
Heb je dat er niet voor over, huur er dan liever een. ;)

De Ferm sleuvenfrees is net zoiets, maar met iets meer kans van slagen.
Stop daar betere diamantschijven in en het zou zomaar kunnen lukken, tenminste als de motor niet voortijdig de geest geeft.
Maar daar heb je dan weer effectieve garantie voor. _/-\o_

Misschien handiger zo'n budget sleuvenslijper (ivm garantieaanspraken) voor dit geld bij een lokale Aldi/Lidl te kopen??

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:26
Die eitjes van de Aldi zit aluminium omheen, smaakt nergens naar en doet pijn aan je vullingen.

Framoes schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:24:
[...]

Dat is wel een reden dat ik nooit bij de action koop. Als je zoiets tegen bodemprijzen in een Nederlandse winkel wil neerleggen, moet je de kosten zo laag mogelijk houden. Dat betekent dat de controle op veiligheid van de producten en dit soort stoffen amper/niet aanwezig is.
Klinkklare Onzin. ;)

Lidl,Aldi en Action zijn megabedrijven binnen Europa die zich, naast geen imagoschade (en schadevergoedingen) willen, geheel aan de wet moeten houden.
Controle is er dus zeker wel en vaak streng ook..
Vandaar een terugroepactie achteraf zoals dit. Het gaat om een kleine serie, zoals vaak bij terugroepacties.

Als je bij alle bedrijven die ooit iets teruggeroepen hebben niets meer koopt dan blijven er weinig bedrijven over, hooguit kleintjes.
En of de controle en bereidwilligheid tot terugroepen daar dan veel groter is betwijfel ik.

[ Voor 84% gewijzigd door Teijgetje op 24-02-2019 13:58 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:26
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:39:
Die eitjes van de Aldi zit aluminium omheen, smaakt nergens naar en doet pijn aan je vullingen.
Waarmee heb je dat aluminium weggehaald? Gaat dat een beetje met mijn Fein multitool en bijbehorende metaalzaag?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Framoes
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:39:

[...]

Klinkklare Onzin. ;)

Lidl en Aldi zijn megabedrijven binnen Europa die zich, naast geen imagoschade willen, geheel aan de wet moeten houden.
Controle is er dus zeker wel en vaak streng ook..
Vandaar een terugroepactie achteraf zoals dit. Het gaat om een kleine serie, zoals vaak bij terugroepacties.

Als je bij alle bedrijven die ooit iets teruggeroepen hebben niets meer koopt dan blijven er weinig bedrijven over, hooguit kleintjes.
En of de controle en bereidwilligheid tot terugroepen daar dan veel groter is betwijfel ik.
De prijzen bij Aldi en Lidl zijn laag, maar tegelijkertijd zijn dat supermarkten met als bijvangst de weekaanbiedingen. Wat dat betreft hebben ze ook meer baat bij een goeie naam. De Action draait op het zo goedkoop mogelijk aanbieden van van alles en nog wat. Ik denk dat er wel vaker iets mis is, maar men het onder de pet houdt, tenzij het niet anders kan.

Maar misschien ben ik te wantrouwend en doet Action vooral zaken met fabrieken die op een nette manier veilige producten maken.

Maar ik ben natuurlijk niet bij de fabrikanten geweest, dus het blijven aannames.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

-ION- schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 23:07:
Beste medetweakers, ik ben van plan een nieuwe set ratels en doppen te kopen. Ik ben op het moment per toeval in het bezit van een mannessman budget setje, die in mijn iBOOD doos zat. Daar ben ik niet tevreden over, de ratels liggen niet fijn in de hand en het gereedschap voelt goedkoop aan.
Ik wil graag een set met 1/2, 3/8 en 1/4 ratels en doppen.

Nu heb ik me een beetje ingelezen en heb de volgende setjes van Proxxon en Gedore Red op het oog.
Op het eerste oog vind ik de setjes van Proxxon er beter afgewerkt uitzien, maar looks zeggen natuurlijk niet alles. Daarnaast vrees ik dat ik bij Gedore Red misschien gewoon betaal voor de merknaam.
Kunnen jullie mij adviseren?

De set zal hobbymatig gebruik worden, maar moet wel gewoon degelijk en fijn in het gebruik zijn.

Proxxon
23040 + 23110 €113
[Afbeelding]
[Afbeelding]

23286 + 23282 €162
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gedore Red
R45603172 €120
[Afbeelding]
Ik heb zelf inmiddels al ruim 10 jaar de Proxxon 23286, en iets korter de 23282 en die sets bevallen mij uitstekend. Van de 23286 is eigenlijk het enige dat slijt de kist. het enige waar je bij Proxxon wel moet opletten is dat er niet een heel goede roestwerende laag op zit, dus een keer in de regen werken en daarna niet goed drogen betekent binnen een week vliegroest op de doppen.
Maar persoonlijk vind ik dat ondergeschikt aan de pasvorm en sterkte van de doppen en andere delen, wat prima in orde is. De 16mm dop heeft in ieder geval al meerdere keren het gebruik met een luchtsleutel overleefd (waarvoor het spul officieel totaal niet geschikt is).

En ik beschouw me als een vrij actieve hobby-gebruiker van het spul.
Teijgetje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:56:
[...]

Sterker nog, gewoon alle powertools voortaan links laten liggen.
Ook de zo geliefde Makita, Bosch en Festool hebben recall-acties gehad, en waar rook is.... 8)7

En lekker met de hand verder...…. :+
Ben je wel gelijk lekker bezig en wat langer van de straat, en het is goed voor je ecologische voetafdruk.
De aarde zal van je houden daarvoor. ;)

En het scheelt veel tijd, een topic als dit wordt overbodig. ;)
Oh wacht, de meeste computer en telefoonfabrikanten hebben ook recalls gehad, internet wordt dan sowieso iets waar je niet bij kan. :+

Maar goed, alle waar dus naar zijn geld en elke fabrikant heeft wel eens een recall, van Apple tot Tesla.
Eerder een teken dat het systeem werkt en de consument beschermd wordt.
Om dan gelijk alles van een producent of retailer in twijfel te trekken? Bij Tesla was het Bosch zijn fout, Bij Apple waren het eigenlijk features die de consument niet begreep, maar de lijst recalls is dus haast oneindig.
En natuurlijk is het lovenswaardig om geen producten te kopen uit landen waar de lonen laag liggen vanwege ethiek.

Aan de andere kant zie ik hier wel linkjes voorbij komen wanneer iets 50 cent goedkoper kan, onder de streep staat dan vaak "made in PRC". ;)
Als recall's maatstaaf voor het ontbreken van kwaliteit zijn, dan is Toyota wel heel slecht als automerk... Ow wacht, ze staan al jaren in de top als één van meest betrouwbare merken 8)7

Ik beschouw recall's juist als een teken dat een bedrijf z'n klanten serieus neemt en als er een foutje ontdekt wordt (wat natuurlijk altijd kan) ze ook hun verantwoordelijkheid ervoor nemen.

Wat betreft Adli/Lidl versus Action, daar zit wel echt een duidelijk verschil. Action koopt restpartijen e.d. in om zo goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden. Daar ligt spul tussen dat ik niet eens in de buurt van m'n gereedschapskist wil hebben. Heel veel is van Chinesium-kwaliteit. Lidl doet het beter, al is hun Parkside spul wel budget. Ik heb wat elektrisch gereedschap daarvan en dat is toch lang niet zo robuust/duurzaam als bijv. Bosch groen of zelfs Black & Dekker. Aldi doet het leuker, die biedt af en toe tegen hele scherpe prijzen gewoon A-merk spul (bijv. een 750W Bosch blauw haakseslijper een half jaar terug).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

niet om het 1 of ander, maar hier in de regio worden de aldi/lidl "leeggeroofd" en worden ze voor een veel hoger bedrag online geplaatst .. ik dacht eerst dat het aan mij lag maar ik hoor het van meerdere kanten.

Tja vanalles

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 01:02:
niet om het 1 of ander, maar hier in de regio worden de aldi/lidl "leeggeroofd" en worden ze voor een veel hoger bedrag online geplaatst
Dus gaan de Aldi en Lidl grotere partijen de markt op drukken (ze verkopen immers alles direct), tot het moment dat de online verkopers moeten concurreren met het overschot van de Aldi/Lidl omdat de markt verzadigd is/raakt.
Aangezien de producten bij de Aldi/Lidl dan in de aanbieding gaan/afgeprijsd raken en Aldi/Lidl producten tussen winkels 'schuiven' waar het wel loopt, krijgen die online verkopers uiteindelijk 'de deksel op hun neus'
Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.