Deze avond kwam ik een linkje tegen waarin iemand beweerde dat YouTube bepaalde video's censureert. Meestal gaat het dan om de like/dislike-verhouding van een bepaald filmpje, met de bewering "gisteren had deze nog 500k dislikes, nu nog maar 250k", zonder enig substantieel bewijs. Toch besloot ik er deze keer op te klikken.
Het gaat om dit filmpje op YouTube. Diegene beweerde ook dat zijn opmerking verwijderd werd omdat deze link erin stond.
En verhip! Ik krijg inderdaad een melding:
Het filmpje valt niet meer te vinden via de zoekopdrachten! Zelfs het kanaal die het filmpje host kun je niet direct meer zien vanuit het filmpje.
Filmpjes van YouTube Spotlight (die ook controversieel zijn, gezien de hoeveelheid kritiek) worden dan weer niet gefilterd. Het lijkt mij duidelijk dat hier een agenda achter zit.. Wat zeggen jullie hiervan?
Het gaat om dit filmpje op YouTube. Diegene beweerde ook dat zijn opmerking verwijderd werd omdat deze link erin stond.
En verhip! Ik krijg inderdaad een melding:
Wat blijkt:The following content has been identified by the YouTube community as inappropriate or offensive to some audiences.
Intussen heb ik ook de link gepost in een opmerking, om te kijken of deze inderdaad verwijderd wordt.Certain features have been disabled for this video
In response to user reports, we have disabled some features, such as comments, sharing, and suggested videos, because this video contains content that may be inappropriate or offensive to some audiences.
Het filmpje valt niet meer te vinden via de zoekopdrachten! Zelfs het kanaal die het filmpje host kun je niet direct meer zien vanuit het filmpje.
Filmpjes van YouTube Spotlight (die ook controversieel zijn, gezien de hoeveelheid kritiek) worden dan weer niet gefilterd. Het lijkt mij duidelijk dat hier een agenda achter zit.. Wat zeggen jullie hiervan?