Migrator schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:29:
[...]
Allereerst: goed van Google dat ze hier inzicht geven in de criteria die ze aan zoekresultaten geven. Als ik deze lijst bekijk betwijfel ik ook of het veel objectiever kan. In dit geval is duidelijk dat bronvermelding en het vertellen van de waarheid een hogere kwaliteit (en dus betere vindbaarheid) toegekend wordt dan een resultaat dat bedoeld is om te misleiden of om clicks te genereren zonder te bieden wat de gebruiker zocht. Dergelijke criteria zijn prima te verifiëren en volgens mij ontstaat er geen groot grijs gebied. Vanuit Google is het ook essentieel dat zij relevante zoekresultaten bieden, want anders gaan gebruikers op zoek (
pun not intended) naar een nieuwe zoekmachine.
Het lijkt me ook dat jij niet geïnteresseerd bent in het zelf filteren van de helft van je zoekresultaten omdat ze doen alsof ze te maken hebben met waarnaar je zocht maar ze dat niet hebben.
Over meningen wordt hier door Google niet geoordeeld, maar wel op de vorm waarop het gebracht wordt. Als je met bronnen en op een nette wijze (met auteur, bronvermelding, datum, fatsoenlijke opmaak) een artikel schrijft oordeelt Google daarbinnen niet of ze het er mee eens zijn of niet, en ook wordt van tevoren niet de afweging gemaakt of iets legaal is of niet; dat gebeurt pas na meldingen van gebruikers. Ik heb geen indicatie dat Google resultaten lager beoordeelt omdat ze de andere kant van de zaak belichten, als dat op dezelfde manier gebeurt als de 'ene' kant van de zaak. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Klopt maar wat ik nu lees is dat als ik bv naar bananen zoek ik geen "hatefull" content of kritiek op bananen te zien krijg want ik zocht er niet specifiek na. Dus de beschrijving van de banaan en de positieve content krijg ik te zien dus niet alle kanten. Volgens google moet ik perse naar banaan ongezond oid gaan zoeken, nu ben ik wel zo slim om met zoektermen te spelen maar als ik andere soms zie

[...]
Eh, die algemene voorwaarden moeten sowieso aan de wet voldoen. Niks verbiedt echter dat die voorwaarden niet strenger mogen zijn dan de wet.
Klopt maar strenger dan de wet kan in dit geval ook tegen de wet ingaan.
Als er een regel is dat een auto bij 100km/u binnen 100m tot stilstand moet komen. Een bedrijf bouwt er een die het binnen 80m kan, hardstikke mooi alleen nu is er ook een wet die maximum aan het gewicht steld en doordat ik een betere rem heb ga ik hier over heen. Dan heb ik me aan de ene kant strenger aan de wet gehouden maar aan de ander kant weer niet, dat is het probleem.
incaz schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:54:
[...]
In dat geval is de oplossing eenvoudig: gewoon zelf handmatig alle websites scannen. Je hebt google niet nodig! Je kunt gewoon rechtstreeks url's ingeven. Bouw desnoods zelf een indexer.
Waarom gebruik je Google? Nou, omdat je helemaal niet alle resultaten wilt zien. Omdat het volstrekt onmogelijk is om de gigantische hoeveelheid data (informatie en onzin) te zien en te verwerken binnen een leven. Google is groot geworden omdat het juist die selectie biedt: omdat je niet zelf de miljarden teksten door hoeft te lezen, omdat je ook niet door de 1500 spampagina's per onderwerp wilt ploegen toen men ontdekt had dat je de keywords kon gebruiken om zoekmachines om de tuin te leiden...
Je gebruikt Google, omdat je juist wel wilt dat Google een voorselectie doet.
En die voorselectie is per definitie gebaseerd op inhoud, want daar gaat het nou juist om.
Klopt, als ik op appels zoek wil ik appels hebben en geen peren. Ik wil alleen wel alle appels niet alleen appels van hetzelfde merk/soort. Niet dat google jona gold gaat cencureren omdat ze zelf kanzi lekkerder vinden.
Kan idd ook google niet gebruiken maar heb het beste met ze voor en aangezien de meeste mensen google gebruiken ook met die mensen. Dit is wel dooddoener, als je kritiek hebt ga je maar ergens anders heen zo komen we toch nooit ergens.
[...]
Een leuke theorie, die echt wel aantrekkingskracht heeft, en op zich heb ik er ook geen moeite mee als mensen graag over de flat earth theory willen lezen, of geloven in bestraald water.
... totdat... het de levens van anderen gaat beinvloeden. En dat punt hebben we al wel ruimschoots bereikt. Wat mensen geloven heeft niet alleen gevolgen voor hun eigen levens, maar ook voor de levens van anderen.
En dan gaat die vrijheid ineens niet meer op. Dan is het een zaak van ons samen.
Propaganda was altijd al een geliefd middel omdat het zo effectief is om mensen te manipuleren - en een van de dingen die we als samenleving dus steeds weer moeten uitvinden is hoe we we beschermen tegen de propaganda van stromingen die fundamenteel zaken zoals rechtstaat en democratie en een vreedzame samenleving willen ondermijnen.
Doen alsof je denkt dat het vanzelf wel goed komt als we daar maar vooral niet op ingrijpen is onzin. Denken dat je dergelijke complexe onderwerpen kunt afdoen met af en toe 'tegen censuur' te zijn is gemakzuchtig. (Of misleidend, als mensen eigenlijk niet tegen censuur als principe zijn en van harte alle middelen die er zijn om anderen de mond te snoeren, maar het vooral vervelend vinden als hun uitingen worden geweerd.)
Ik ook niet, en gelukkig zijn er ook genoeg video's die alles debuggen.
Daarnaast ben ik het niet mee eens dat deze dingen mensen hun persoonlijke leven niet kunnen beinvloeden.(1000 euro aan bestraald water uitgeven is ook een invloed)
Ben je trouwens tegen de anti-vaccinatie filmpjes? Deze beinvloeden namelijk ook mensen hun leven en dat van anderen. Kan er ook niet bij dat ze bestaan maar wil ze niet verbieden.
Propaganda werkt alleen als je andere meningen actief cencureerd want dan is er geen alternatief. De bescherming tegen propaganda in onze samenleving vind ik dus argumenten en de wet, niet google.
Ik wil helemaal niemand de mond snoeren, mensen de mond snoeren gebeurt juist door censuur.
[...]
Wat betreft de abortus (geen abortie? hoeveel kanten van het verhaal ken je als je die term nooit bent tegengekomen) - heb ik een tip: je hoeft geen abortus te laten uitvoeren. Als jij die niet wilt, neem er dan vooral geen.
Ik haal deze even aan omdat dit bij uitstek een onderwerp is waar je het probleem ziet. Het is geen enkel probleem als iemand zegt voor zichzelf geen abortus te willen. Het wordt echter een groot probleem op het moment dat mensen die eigen mening gebruiken om dat om te zetten in daden en beleid die het zelfbeschikkingsrecht van anderen te beperken.
En dan gaat het me niet eens echt over of dit wel of niet op Youtube te zien moet zijn - maar het is wel een illustratie hoe hypocriet en onoprecht het beroep op vrijheid is: men wil vrijheid voor zichzelf om alles te kunnen zeggen en schrijven, maar ook om alles te kunnen doen... maar men wil die enorme vrijheid gebruiken om de vrijheid van anderen actief te beperken.
Excuses dat ik abortion vertaalde naar abortie, natuurlijk weet ik wel dat het abortus is.
Dit is off-topic maar zo zou je ook kunnen zeggen dat omdat moord verboden is we mensen in hun vrijheid beperken. Dat gebeurt in een samenleving nou eenmaal daarom hebben we ook een wet.
Daarnaast trek je nu de conclusie dat als je ergens tegen bent je in alle gevallen hier tegen bent, geen uitzonderingen toestaat en dat je niet het beste voor hebt met je medemens. Mocht je het hier nog verder over willen hebben moet je me maar DM'en want wss word het weer weggemod.
En ik heb het nergens over alles kunnen doen gehad alleen maar over je mening uiten binnen de wet.