Workharder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:05:
[...]
Ik vind van niet gezien mijn vrouw en ik ook goede dingen samen hebben die naar mijn mening zwaarder wegen dan de problemen (nog los van het feit dat wij twee heerlijke kinderen hebben en zij nog het zwaarst door een scheiding o.i.d. worden getroffen).
Je kinderen worden harder getroffen door een stel dat om de kinderen bij elkaar blijft, dan een stel dat omdat we niet langer bij elkaar passen uit elkaar gaat. Vechten voor een relatie en je kinderen mee nemen in de overweging wel of niet uit elkaar te gaan is goed, maar je mag NOOIT vanwege de kinderen bij elkaar blijven. Die zijn echt beter af met een papa en een mama die met een ander gelukkiger zijn.
Ondertussen is de situatie al een stuk rustiger geworden en na wat stevige gesprekken gisteren lijkt ze behoorlijk te zijn bijgedraaid. Uiteraard zal ik mijn tijd anders gaan indelen maar aan de andere kant wil ik haar ook graag stimuleren om wat meer contacten/activiteiten te gaan onderhouden zodat ook zij wat meer invulling kan krijgen op de momenten wanneer ik er niet ben of iets voor mijzelf zit te doen.
Even kort door de bocht, je realiseert je dat je er met een paar goede gesprekken er niet bent?
Tenzij je de situatie fors overdrijft (waar ik niet vanuit ga), is dit een proces van maanden waarbij je allebei flink anders zult moeten acteren en goede gesprekken zult moeten blijven voeren. Tenzij je graag over 3 maanden opnieuw zo'n topic wil openen.
Denk dat het goed is inderdaad haar te stimuleren meer activiteiten buiten de deur te zoeken, maar dat ook zelf te doen. Zoek een hobby, ga sporten, ga eens ergens heen. Maar ook, neem de kinderen in je eentje naar een pretpark. Zo creeer je ruimte voor elkaar en ik denk dat dat voor jullie allebei goed is.
Hoe *heerlijk* is het om soms het huis voor je alleen te hebben, zonder kinderen, zonder partner. Gewoon even lekker je ding doen zonder dat je met iemand rekening hoeft te houden.

Devian schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:34:
[...]
Jullie zijn uit elkaar aan het groeien, en je gaat haar aanmoedigen om nog meer alleen te doen met andere contacten? Misschien ontmoet ze daar wel een leuke vent die haar doet inzien hoe het voelt als iemand zn best doet voor haar, met haar leuke dingen wil ondernemen en die gelijke interesses met haar heeft.
Een stuk leuker dan een vent die op de bank zit te praten of te gamen....
Pffff.
Zie boven.
Ik ben het met je eens dat TS wat moet veranderen en meer quality-time met haar moet doorbrengen, maar dat komt van 2 kanten. TS' vrouw zal dat ook moeten doen. Als TS een weekendje weg zonder kinderen boekt, helpt het niet als TS' vrouw zegt "meh, geen zin" en het een saai weekend word, als ze al weg gaan.
Die leuke vent komt ze toch wel tegen als de relatie dusdanig kapot is dat het niet meer te redden is, daar hoeft ze de deur niet voor uit.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.