Hobby (gamen) na 12 jaar een probleem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Verwijderd

unezra schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:41:
[...]

Pardon!?

Ieder heeft daar zijn eigen invulling in en of je nu iedere dag 4+ uur intensief samen bent, of een afstandsrelatie hebt met een halve wereldbol er tussen maakt niet uit. In the end gaat het om het gevoel van mensen en of zij gelukkig zijn in een relatie.

Het ene stel heeft veel vrijheid en onafhankelijkheid nodig, zijn gelukkig samen maar zijn ook veel op zichzelf, een ander stel wil juist iedere dag van het moment dat ze thuis komen tot het moment dat ze weer aan het werk moeten samen op de bank in elkaars armen verstrengeld zijn.

Daar is geen goed of slecht. Het enige moment waarop dat "slecht" word is als je er beiden niet hetzelfde in staat.

[...]

Wat je zegt, dat is jouw voorkeur maar die is niet beter of slechter dan die van mij of van @Canaria .
Je mist het punt blijkbaar totaal als je dit enkel als aanval ziet. Dat iemand anders een oordeel heeft maakt het nog geen veroordelen.
Niemand heeft het gehad over beter of slechter.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:01:
[...]
Je mist het punt blijkbaar totaal als je dit enkel als aanval ziet. Dat iemand anders een oordeel heeft maakt het nog geen veroordelen.
Niemand heeft het gehad over beter of slechter.
"Schijnrelatie" vind ik absoluut een waardeoordeel en jij zegt zelf "genoeg stellen die".

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 15:04
unezra schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:02:
[...]

"Schijnrelatie" vind ik absoluut een waardeoordeel en jij zegt zelf "genoeg stellen die".
Zijn punt: Er is geen goed/fout.
Zijn voorbeeld van wat slecht is: Genoeg stellen die dat dat als schijnrelatie zien. (Dit is niet zijn eigen oordeel.)

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Verwijderd

Chrisz schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:05:
[...]

Zijn punt: Er is geen goed/fout.
Zijn voorbeeld van wat slecht is: Genoeg stellen die dat dat als schijnrelatie zien. (Dit is niet zijn eigen oordeel.)
Precies. En al was dat wel mijn oordeel het maakt geen biet uit, ook niet voor ts. Die moet namelijk niet uitzoeken op een forum wat 'normaal' is, maar samen met zijn partner. Enkel als je met z'n tweeën tevreden bent kun je verder. Hier een gemene deler zoeken helpt totaal niet als je zelf niet in die categorie valt.

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:14:
[...]

Precies. En al was dat wel mijn oordeel het maakt geen biet uit, ook niet voor ts. Die moet namelijk niet uitzoeken op een forum wat 'normaal' is, maar samen met zijn partner. Enkel als je met z'n tweeën tevreden bent kun je verder. Hier een gemene deler zoeken helpt totaal niet als je zelf niet in die categorie valt.
Volledig mee eens, en volgens mij zijn er ook maar een aantal (Denk geen een) tweakers die in zo een zelfde situatie zitten. Borderline en Asperger zijn toch niet de minste ziektebeelden. Helemaal niet op emotioneel vlak.

@Workharder Ga praten met een therapeut, of het nu samen,apart is en een relatie of gewone therapeut. Er moet i.i.g. gepraat worden. Helemaal als er woorden zoals scheiding beginnen te ballen.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:48
Workharder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:07:
[...]
Verder is het niet gek in mijn situatie dat ook ik wat ruimte nodig heb om mijn accu op te laden.
Hier zit de crux van het probleem. Jij ziet je 2 uur gamen als een must. Zonder 'opladen' kom je er niet.
Het is zo nodig dat alles moet wijken, zelfs je relatie, al bedoel je dat vast niet zo.

Misschien eens proberen op een andere manier op te laden, al was het maar alleen al om wil te laten zien en de ergenis weg te halen? (De mensheid heeft al millenia weten op te laden zonder digital games er is vast wel wat voor jou?)

(Btw als dit zo nodig is dat je niet zonder kan, dat er geen andere oplaad mogenlijkheid is, voldoe je volgens sommige definitives aan verslaving. Het zit hem niet in hoeveel, wat de orginele vraag lijkt, maar dat het per se moet)

[ Voor 11% gewijzigd door Semyon op 25-08-2017 10:18 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars

• unezra

unezra

Semyon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Hier zit de crux van het probleem. Jij ziet je 2 uur gamen als een must. Zonder 'opladen' kom je er niet.
Het is zo nodig dat alles moet wijken, zelfs je relatie, al bedoel je dat vast niet zo.

Misschien eens proberen op een andere manier op te laden, al was het maar alleen al om wil te laten zien en de ergenis weg te halen? (De mensheid heeft al millenia weten op te laden zonder digital games er is vast wel wat voor jou?)
Maakt het werkelijk uit of @Workharder nu 2 uur per avond gaat zitten gamen, zwemmen, fietsen, schaken of tv kijkt?

Ik vraag me af of 'ie 2 uur gamen als must ziet, het komt op mij over of dat 'ie 2 uur voor zichzelf nodig heeft en natuurlijk kun je daarin wat schikken, maar ik snap ook dat er situaties zijn waarin dat inderdaad een must is.

Lijkt me ook niet dat de ergernis in de games zit, eerder in de tijd en da's een heel andere discussie. Games zijn niet relevant, het gaat om die 2 uur en daar zal 'ie overeenstemming over moeten bereiken met zijn vriendin. Beiden wellicht wat water bij de wijn, misschien de ene dag wat langer dan de andere, etc.

Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld een goed comprimis is om 2 dagen per week 4 uur te gamen of iets anders te doen en 2 dagen per week niet. Nog steeds 2 uur per dag gemiddeld, anders verdeeld. (Zie ook mijn voorbeeld van de heilige vrijdagmiddag. Ik zit dan beneden op de bank en spreek zelfs zeer zelden af met vrienden. Zelfde voor zondagochtend. Dat zijn echt 2 ons-tijd momenten waarop ik tijd aan haar besteed of iig samen ben. Vaak zitten we dan alsnog een beetje te facebooken, tv kijken, etc, maar wel samen op de bank en niet zij beneden, ik boven.)
(Btw als dit zo nodig is dat je niet zonder kan, dat er geen andere oplaad mogenlijkheid is, voldoe je volgens sommige definitives aan verslaving. Het zit hem niet in hoeveel, wat de orginele vraag lijkt, maar dat het per se moet)
Kan. Maar dat lijkt me op dit moment wat ver gaan.

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:07

The_Bird

Meneer de Raaf

Semyon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Ontspannen is voor iedereen een must. Zonder ontspanning houd je het niet lang vol. Ik weet niet waarom iedereen er op aanstuurt dat de TS verslaaft is aan gamen. Er zijn verschillende manieren om te ontspannen. Bij wijze van spreken kan de TS ook ontspannen door op een pogostick te springen terwijl hij wiskundige vergelijkingen jodelt voor een bejaardentehuis. Het gaat er om hoe hoe vindt dat hij het beste kan ontspannen. Als dat voor hem gamen is, prima. Het gaat er niet om HOE hij ontspant maar DAT hij ontspant. Stel dat hij naast gamen ook graag jodelt en paardrijdt en dat elke dag afwisselt....dat maakt de situatie niet beter of anders.

"21 jaar DSL!"

Verwijderd

The_Bird schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:33:
[...]

Ontspannen is voor iedereen een must. Zonder ontspanning houd je het niet lang vol. Ik weet niet waarom iedereen er op aanstuurt dat de TS verslaaft is aan gamen. Er zijn verschillende manieren om te ontspannen. Bij wijze van spreken kan de TS ook ontspannen door op een pogostick te springen terwijl hij wiskundige vergelijkingen jodelt voor een bejaardentehuis. Het gaat er om hoe hoe vindt dat hij het beste kan ontspannen. Als dat voor hem gamen is, prima. Het gaat er niet om HOE hij ontspant maar DAT hij ontspant. Stel dat hij naast gamen ook graag jodelt en paardrijdt en dat elke dag afwisselt....dat maakt de situatie niet beter of anders.
Misschien heb ik het gemist, maar er zijn al meerdere suggesties gedaan dat TS eens zou kunnen proberen om die ontspanning door middel van gamen enigszins in te perken. En bijv. een avond per week met z'n vrouw wat gaat doen. Tot nu toe heb ik nog geen reactie van TS gezien of hij daar welwillend tegenover staat.

Dat gamen ontspanning geeft en hij er elke avond aan besteedt is dus niet prima, want daarom heeft TS dit topic gemaakt. Z'n vrouw is het er niet mee eens en een oplossing is dus noodzakelijk.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
In principe hebben TS en zijn vrouw grofweg 4 uur samen, van 19.00 tot 23.00. 50% daarvan is ie afgesloten voor contact door games. Daar zit de crux. Je kan denk ik beter enkele avonden 4-5 uur gamen dan elke avond.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44
Señor Sjon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:37:
In principe hebben TS en zijn vrouw grofweg 4 uur samen, van 19.00 tot 23.00. 50% daarvan is ie afgesloten voor contact door games. Daar zit de crux. Je kan denk ik beter enkele avonden 4-5 uur gamen dan elke avond.
Dit is inderdaad een deel van het probleem en een goed aangedragen oplossing.

Ik denk dat de TS ook iets moet met het andere deel. Zijn vrouw, die fulltime huismoeder is. Dit is behoorlijk zwaar en als zij bijna niemand spreekt en elke dag met twee kinderen is, kan dit ook frustreren. Ze is dan blij dat haar man terug is van het werk en wil maximaal van zijn aanwezigheid genieten. Echter de TS is zelf natuurlijk ook moe/uitgeblust van een dag werk en zoekt wat (afgesloten) ontspanning, wat niet vreemd is.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Dat gamen is maar een randzaak. Daar ligt het grote probleem niet. Het grote probleem zou zomaar eens kunnen liggen in andere zaken. Ik ben geen psycholoog, maar ik lees wel een paar opvallende dingetjes:
- Elke avond tussen 7 en 9 moeten gamen klinkt nogal dwangmatig. Hoort de instelling niet een beetje meer te zijn, dat je tijd die je "over" hebt aan een hobby als gamen besteed?
- TV kijken is niet "samen iets doen". Dat is "samen niets doen". Hoort er ook bij hoor, maar het is toch echt iets anders.
- Afhankelijk zijn van iemand om de dode uurtjes te vullen is niet goed. Ik denk dat dat niet het signaal is wat de vrouw van de TS probeert te geven.

Ik denk dat het al veel zou schelen als je het hele dwangmatige stuk eruit kunt krijgen. Ik heb ook even adempauze nodig elke dag. Maar dat is niet dagelijks tussen 19;12 uur en 21:18 uur. Dat verschilt enorm. Ik denk dat het ook heel veel uitmaakt wat je beeld bij "ontspannen" precies is. Ik loop elke avond een rondje met de hond, heel ontspannend. Even het dorp in om een boodschapje te halen.... muziekje op....

Verder vind ik persoonlijk 2 uur per dag heel veel, zeker voor een hobby waarbij je je eigenlijk totaal afsluit voor je gezin. Je bent waarschijnlijk elke dag al een uur of 10 weg vanwege werk, daarnaast heb je de standaard dingetjes die gedaan moeten worden: ochtendritueel voor je naar het werk vertrekt, avondeten en opruimen, kleine naar bed doen.... Ik kan me voorstellen dat het niet goed valt als je - zodra het dagelijkse ritueel afgelopen is - jezelf terug trekt / afsluit en dan het laatste uurtje over laat voor je vrouw.

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27
maar elke avond 2 uur gamen dan ben je toch gewoon verslaafd (of het gamen of de gewoonte) in een relatie zou je volgens mij niet de drang moeten hebben om je zo af te sluiten. Ik zou 3 keer per week gamen en soms een gamemiddag of zo beter vinden passen.

Lijkt nu een beetje dat jij vindt dat het gewoon kan en je vriendin zich er maar in dient te schikken. Andersom zou je het ook niet leuk vinden lijkt mij.

Als je het andersom wel leuk zou vinden dat ze een paar uur per dag zich afsluit denk ik dat je wat verder moet gaan kijken dan alleen het game-probleem..

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
[...]

het issue is niet het gamen, of de tijd voor zichzelf het is de mentaal zwaarste dayjob aan een borderliner overlaten en niet snappen dat ze aan het verdrinken is..

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 19:45:
[...]

Ik snap dat ik zelf ook mijn flaws heb met betrekking tot Asperger maar hier probeer ik dan ook erg actief aan te werken. Helaas ben ik ook maar mens en heb toch een uitlaatklep nodig. Uiteraard wil ik compromitteren wanneer dit nodig is. Op de moeilijkere momenten sta ik zeker klaar voor mijn vrouw en draag een steentje extra bij (huishouden, kinderen, haar verwennen).
Omgang met iemand die borderline of borderlineachtig is , dat is voor iedereen moeilijk. Ga niet aan jezelf twijfelen daar schiet niemand wat mee op.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• JoeyPrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-07 14:07
jaydenjarno schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:07:
maar elke avond 2 uur gamen dan ben je toch gewoon verslaafd (of het gamen of de gewoonte) in een relatie zou je volgens mij niet de drang moeten hebben om je zo af te sluiten. Ik zou 3 keer per week gamen en soms een gamemiddag of zo beter vinden passen.

Lijkt nu een beetje dat jij vindt dat het gewoon kan en je vriendin zich er maar in dient te schikken. Andersom zou je het ook niet leuk vinden lijkt mij.

Als je het andersom wel leuk zou vinden dat ze een paar uur per dag zich afsluit denk ik dat je wat verder moet gaan kijken dan alleen het game-probleem..
Ach hou toch op, 2 uur per dag gamen heeft niks met verslaving te maken. Als volgens jou iedere dag 2 uur *iets* doen een verslaving is heeft 99% van de Nederlanders een verslaving (tv kijken, sporten etc.) Daarnaast sluit TS zich niet af, maar zit hij naast zijn vrouw op de bank (of iig in de woonkamer, met haar) en streamed hij z’n games naar z’n laptop. Lees het topic aub. Het gaat niet over het gamen, er is wat anders aan de hand hier (sociale isolatie, kinderen niet willen loslaten, borderline, asperger etc.).

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-11 16:53
jaydenjarno schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:07:

Dus 2h elke dag naar TV kijken is ook een verslaving? Naar het nieuws kijken is al bijna 1h. :)

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-11 15:27
als je dwangmatig 2 uur per dag gaat gamen is het een verslaving ja. En 2 uur per dag tv kijken is ook een verslaving. Het is niet in de zin als drugs of zo, maar het is wel een vorm van verslaving. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat is nou eenmaal de definitie. Als je door minder te gamen je vrouw/vriendin kan helpen doe je dat toch.

Er is vast meer aan de hand, maar de vraag ging over het gamen. Daar geef ik mijn mening over.

• JoeyPrr
jaydenjarno schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:31:
als je dwangmatig 2 uur per dag gaat gamen is het een verslaving ja. En 2 uur per dag tv kijken is ook een verslaving. Het is niet in de zin als drugs of zo, maar het is wel een vorm van verslaving. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat is nou eenmaal de definitie. Als je door minder te gamen je vrouw/vriendin kan helpen doe je dat toch.

Er is vast meer aan de hand, maar de vraag ging over het gamen. Daar geef ik mijn mening over.
Zoek alsjeblieft even de definitie van verslaving op. TS heeft z’n game gedrag onder controle en laat het dan ook bij die 2 uur, dat alleen al geeft aan dat hij niet verslaafd is. Daarnaast lijkt het er ook niet op dat TS de hele dag aan het gamen denkt en daar komt dan nog bij dat TS aangeeft geen probleem te hebben met minder gamen, maar dat hij daar wel quality time voor terug wil en die wordt niet geboden. Nogmaals; lees het hele topic.

Zou een verslaafde dit kunnen?
Verder zijn er ook tijden geweest dat ik weken lang niet gamede i.v.m. studie of andere zaken.

[ Voor 20% gewijzigd door JoeyPrr op 25-08-2017 11:57 ]

Verwijderd

blubbers schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:28:
[...]

Dus 2h elke dag naar TV kijken is ook een verslaving? Naar het nieuws kijken is al bijna 1h. :)
Als het een must is: ja.

Onderschat gamen niet. Ik had vroeger een leuk groepje vrienden. Regelmatig een uitstapje, bijna dagelijks samen een beetje rondhangen en kletsen met anderen. Tot er 1 begon met online gamen en het grootste deel van het groepje erin mee trok. Elke dag alleen nog maar gamen, het ging nergens anders meer over. Geen uitstapjes meer, want ze moesten gamen. Vakantie? Onmogelijk, want dan konden ze niet gamen. Alles moest om het gamen heen gepland worden, want dat was prio 1.

Nou is dat natuurlijk een extreem voorbeeld, maar die gasten waren ineens hooked. Einde sociale leven.

Als het moet, is het geen hobby meer.

Verwijderd

Katerin schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:07:
[...]

het issue is niet het gamen, of de tijd voor zichzelf het is de mentaal zwaarste dayjob aan een borderliner overlaten en niet snappen dat ze aan het verdrinken is..
Het feit dat de TS hier naar advies zoekt doet mij niet vermoeden dat hij het niet snapt. Hij weet alleen niet goed hoe hij er mee om moet gaan, en can you blaim him? Het is nogal een lastige situatie. Dat hij niets met jouw advies doet betekent niet dat hij er niet mee aan de slag is.

• unezra

unezra

@Workharder Het zijn erg veel reacties in korte tijd dus sorry als ik misschien een vraag stel die al gesteld en beantwoord is.

Maar heeft zij zelf een sociaal leven?

Los van haar mentale issues die ik lees (borderline, moeilijke periode), denk ik namelijk dat dat ook belangrijk is. Ik kan me goed voorstellen dat als zij geen leven buitenshuis heeft, het voor haar belangrijker is dat jullie meer tijd samen doorbrengen.

Heeft zij zelf meer activiteiten buitenshuis, zal het voor haar minder belangrijk zijn dat jij heel veel tijd met haar door brengt.

Persoonlijk denk ik dat het gezonder is allebei een leven buiten elkaar te hebben. In the end moet ieder dat voor zich uitmaken maar als zij in een sociaal isolement zit en jij hebt buiten het gamen ook geen of weinig activiteiten buiten de deur (werk telt niet mee), vraag ik me af of dat heel gezond is.

• JoeyPrr
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:42:
[...]

Als het een must is: ja.

Onderschat gamen niet. Ik had vroeger een leuk groepje vrienden Regelmatig een uitstapje, bijna dagelijks samen een beetje rondhangen en kletsen met anderen. Tot er 1 begon met online gamen en het grootste deel van het groepje erin mee trok. Elke dag alleen nog maar gamen, het ging nergens anders meer over. Geen uitstapjes meer, want ze moesten gamen. Vakantie? Onmogelijk, want dan konden ze niet gamen. Alles moest om het gamen heen gepland worden, want dat was prio 1.

Nou is dat natuurlijk een extreem voorbeeld, maar die gasten waren ineens hooked. Einde sociale leven.

Als het moet, is het geen hobby meer.
Het is in dit geval echter geen must, TS geeft aan geen probleem te hebben met minder gamen als daar quality time tegenover staat. Gamen is toevallig zijn manier van ontspannen, had ook sporten kunnen zijn. Irrelevant dus.
Verder zijn er ook tijden geweest dat ik weken lang niet gamede i.v.m. studie of andere zaken.

[ Voor 5% gewijzigd door JoeyPrr op 25-08-2017 11:58 ]

Verwijderd

JoeyPrr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45:
[...]

Het is in dit geval echter geen must, TS geeft aan geen probleem te hebben met minder gamen als daar quality time tegenover staat. Gamen is toevallig zijn manier van ontspannen, had ook sporten kunnen zijn. Irrelevant dus.

[...]
Dat zou top zijn. Of TS verslaafd is of niet kan ik niet beoordelen. Ik ken hem niet. Ik heb alleen de ervaring dat het goed mis kan gaan ALS.....

Met 2 uur per dag zit je in ieder geval nog ruim onder de score van mijn oude vriendengroepje. Op het laatst gingen ze zelfs online afspreken om 3:00 AM, want ze zaten in een clan met Amerikanen.... Niet 1 keer per week, vaker. :)

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:25
interessant onderwerp, ik denk dat dit ook één van de voornaamste reden is wat er voor zorgt dat relaties stroef beginnen te lopen.

Je kan natuurlijk gamen opgeven en gezellig niks doen op de bank met je vrouw die zelf ook niet weet wat ze wilt doen. Een soort verplichte tijd om niks te doen, net zoals dat je tijd aan je kinderen moet/wilt besteden ook al zou je soms liever iets anders willen doen.

Je kan terug kijken in de tijd, wat deden mannen de afgelopen eeuwen om ontspanning te zoeken... Dat had meestal iets met Seks(Hoeren) en drank te maken of de man was gewoon de hele dag (12-16 uur) aan het werk, eten en slapen en de vrouw voor de kinderen zorgen.

We staan tegenwoordig onder veel meer stress, hebben veel meer aan ons hoofd, doordat het hele gezin bezig is en je taken nog meer verdeeld zijn, alles is complexer geworden vergeleken met vroeger, je werk, je financiële situatie en ook je relatie.

Je wilt dan ook nog wat leuks doen op een dag, dat kan gamen zijn, sporten, filmpje kijken of even naar de kroeg.

Persoonlijk denk ik zo, als je van elkaar houd heb je WAT voor elkaar over, maar dat gaat twee kanten op, je kan niet alleen maar eisen dat iemand iets opgeeft tenzij je doel is dat je partner net zo ongelukkig is als jij.

Vind een game die je samen kan spelen, doe een Netflix/Film avond af en toe, zoek een paar bordspellen die je tegen elkaar kan spelen. Er is zoveel dingen die je samen kan doen actief of passief, dingen die jullie misschien allebei leuk vinden zodat je minder gamed maar nog steeds een leuke avond hebt.

• Stoelpoot
  • Niet online
JoeyPrr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:40:
[...]

Zoek alsjeblieft even de definitie van verslaving op. TS heeft z’n game gedrag onder controle en laat het dan ook bij die 2 uur, dat alleen al geeft aan dat hij niet verslaafd is. Daarnaast lijkt het er ook niet op dat TS de hele dag aan het gamen denkt en daar komt dan nog bij dat TS aangeeft geen probleem te hebben met minder gamen, maar dat hij daar wel quality time voor terug wil en die wordt niet geboden. Nogmaals; lees het hele topic.

Zou een verslaafde dit kunnen?

[...]
Je kan ook best verslaafd zijn als je maar weinig iets doet. Als je het nodig hebt, ben je al verslaafd. Er zijn ook zat mensen die echt verslaafd raken aan 's avonds 1 biertje of wijntje, en zich ook echt niet goed voelen als ze dat niet doen. Of het bakkie koffie elke ochtend, zonder dat kan je niet werken. Ben je dan niet verslaafd, ook al neem je er maar 1 of 2?

• JoeyPrr
Stoelpoot schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Je kan ook best verslaafd zijn als je maar weinig iets doet. Als je het nodig hebt, ben je al verslaafd. Er zijn ook zat mensen die echt verslaafd raken aan 's avonds 1 biertje of wijntje, en zich ook echt niet goed voelen als ze dat niet doen. Of het bakkie koffie elke ochtend, zonder dat kan je niet werken. Ben je dan niet verslaafd, ook al neem je er maar 1 of 2?
Correct; verslaving komt voor in vele vormen en gradaties. In dat opzicht is iedereen wel ergens aan verslaafd, dat wil echter niet zeggen dat het problematisch is. Gelukkig hebben we daarvoor symptonen vastgesteld die aangeven of het een probleem en dus ongezond is. TS komt nog nieteens in de buurt van de meest voorkomende symptonen van een gameverslaving. Heeft ook al meedere keren aangegeven dat hij weken zonder kan als het moet. Iemand die verslaafd is kan dat niet.

Kunnen we stoppen met het focussen op het gamen? TS heeft al lang aangegeven dat het geen probleem is om minder te gamen, maar dat hij daar wel quality time voor terug wil en dus niet op de bank voor de TV wil eindigen puur omdat het ‘moet’ van zijn vrouw (die trouwens ook geen goede invulling lijkt te hebben).

De vrouw van TS verveelt zich enorm (logisch tho), heeft moeite met het loslaten vd. kinderen (waardoor daten al geen optie is), kan niet werken (wajong, borderline) en is daardoor sociaal geisoleerd. TS geeft aan een milde vorm van aspergers te hebben. Dit zijn allemaal problemen die elkaar in de hand werken en weinig ruimte overlaten voor het koppel om dingen te verbeteren. Ze moeten iets vinden wat ze allebei leuk en ontspannend vinden en (voor nu) thuis kunnen doen, ondertussen moet de vrouw van TS samen met TS gaan werken aan het loslaten van de kinderen zodat ze ook buitenshuis wat leuks kunnen gaan doen. Dat is echter nogal een grote/moeilijke stap, en al helemaal als de vrouw met scheidingen gaat dreigen omdat ze zelf de situatie niet lijkt te overzien.

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 19:02
unezra schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:45:
@Workharder Het zijn erg veel reacties in korte tijd dus sorry als ik misschien een vraag stel die al gesteld en beantwoord is.

Maar heeft zij zelf een sociaal leven?

Los van haar mentale issues die ik lees (borderline, moeilijke periode), denk ik namelijk dat dat ook belangrijk is. Ik kan me goed voorstellen dat als zij geen leven buitenshuis heeft, het voor haar belangrijker is dat jullie meer tijd samen doorbrengen.

Heeft zij zelf meer activiteiten buitenshuis, zal het voor haar minder belangrijk zijn dat jij heel veel tijd met haar door brengt.

Persoonlijk denk ik dat het gezonder is allebei een leven buiten elkaar te hebben. In the end moet ieder dat voor zich uitmaken maar als zij in een sociaal isolement zit en jij hebt buiten het gamen ook geen of weinig activiteiten buiten de deur (werk telt niet mee), vraag ik me af of dat heel gezond is.
Beiden hebben we niet echt een sociaal leven meer sinds wij de kinderen hebben. Uiteraard spreken wij nog wel geregeld af met onze familie en enkele goede vrienden maar dat is ook niet wekelijks in verband met het drukke schema. Wel probeer ik haar te stimuleren om de contacten die ze heeft te versterken maar daar lijkt ze niet altijd behoefte aan te hebben.

Verwijderd

Workharder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

Beiden hebben we niet echt een sociaal leven meer sinds wij de kinderen hebben. Uiteraard spreken wij nog wel geregeld af met onze familie en enkele goede vrienden maar dat is ook niet wekelijks in verband met het drukke schema. Wel probeer ik haar te stimuleren om de contacten die ze heeft te versterken maar daar lijkt ze niet altijd behoefte aan te hebben.
Dit zul je geen leuke opmerking gaan vinden: Als je elke dag 2 uur kunt gamen, heb je geen druk schema. Dan heb je tijd zat. De vraag is meer: waar kies je voor?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
Even snel door de 17 pagina's gebladerd...

Maar ze noemt de woorden scheiding dus al.

Dit gaat helemaal niet over dat het gamen een probleem is, dat is niet het probleem. Jullie maken geen tijd meer voor elkaar en zijn uit elkaar aan het groeien. Dat is het probleem.

Het komt heel erg over als de dagelijkse sleur met alleen maar tijd voor de kinderen en niet voor elkaar, en dat is ook niet vol te houden. Daar zou zij ook in moeten veranderen, want breng die kinderen eens wel naar de opvang en zoek een oppashulp.

Dan heb je tijd om er samen weer op uit te gaan....en naar elkaar toe te groeien.....en dan is af en toe eens gamen ook geen probleem meer.

Ze focust het nu op het gamen, maar zie het als een noodkreet voor een veel groter probleem...

https://wren.co/join/Devian

• Stoelpoot
  • Niet online
JoeyPrr schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Correct; verslaving komt voor in vele vormen en gradaties. In dat opzicht is iedereen wel ergens aan verslaafd, dat wil echter niet zeggen dat het problematisch is. Gelukkig hebben we daarvoor symptonen vastgesteld die aangeven of het een probleem en dus ongezond is. TS komt nog nieteens in de buurt van de meest voorkomende symptonen van een gameverslaving. Heeft ook al meedere keren aangegeven dat hij weken zonder kan als het moet. Iemand die verslaafd is kan dat niet.

Kunnen we stoppen met het focussen op het gamen? TS heeft al lang aangegeven dat het geen probleem is om minder te gamen, maar dat hij daar wel quality time voor terug wil en dus niet op de bank voor de TV wil eindigen puur omdat het ‘moet’ van zijn vrouw (die trouwens ook geen goede invulling lijkt te hebben).

De vrouw van TS verveelt zich enorm (logisch tho), heeft moeite met het loslaten vd. kinderen (waardoor daten al geen optie is), kan niet werken (wajong, borderline) en is daardoor sociaal geisoleerd. TS geeft aan een milde vorm van aspergers te hebben. Dit zijn allemaal problemen die elkaar in de hand werken en weinig ruimte overlaten voor het koppel om dingen te verbeteren. Ze moeten iets vinden wat ze allebei leuk en ontspannend vinden en (voor nu) thuis kunnen doen, ondertussen moet de vrouw van TS samen met TS gaan werken aan het loslaten van de kinderen zodat ze ook buitenshuis wat leuks kunnen gaan doen. Dat is echter nogal een grote/moeilijke stap, en al helemaal als de vrouw met scheidingen gaat dreigen omdat ze zelf de situatie niet lijkt te overzien.
Ik wilde ook niet zeggen dat TS per se verslaafd is. Puur dat het kan, en je niet zomaar moet denken, 'Oh die gamed helemaal niet veel, die is niet verslaafd', maar naar de impact die niet gamen heeft. Bij TS lijkt dat inderdaad niet erg groot.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:20
Ik ben het met @Devian eens. Het gaat niet zozeer om het gamen. Daar had ook een andere hobby/bezigheid kunnen staan. Persoonlijk lijkt het mij goed om in relatie therapie te gaan en eerst eens zorgen dat jullie echt met elkaar gaan communiceren. Ik lees hier regelmatig terug dat je best minder wil gamen maar dan moet er wel x of y tegen over staan. Dat werkt misschien als je aan het onderhandelen bent, maar een relatie werkt wat mij betreft toch net even anders. Dit geld uiteraard ook voor jouw vrouw.

Jullie komen er blijkbaar met zijn 2'en niet uit, hoe goed de bedoelingen van beide kanten ook moge zijn. Dus hulp van buitenaf (en dan niet een forum) lijkt mij goed. Zeker als je beiden wel wil vechten voor de relatie.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:29:
[...]

Dit zul je geen leuke opmerking gaan vinden: Als je elke dag 2 uur kunt gamen, heb je geen druk schema. Dan heb je tijd zat. De vraag is meer: waar kies je voor?
En wat zijn de mogelijke antwoorden op deze vraag? Want ik dacht toch dat dit topic het onzinnige geneuzel dat hij tussen gamen of zijn vrouw moet kiezen achter ons hadden gelaten. Ja, hij kan dan dus standaard op een avond 2 uur gezellig samen naar vrienden op bezoek. Echter vanwege de kinderen plus dat zijn vrouw daar permanent bij moet zijn kan dat sowieso al niet naar andere toe, het zal altijd naar hun moeten gaan. En volgens TS heeft zijn vrouw geen behoefte aan meer / betere sociale contacten. Het kan zijn dat ze daar heel anders over denkt als ze die wel zou hebben, maar misschien ook niet, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.

Ik heb geen kinderen (en ben single), dus wat dat betreft kan ik niet echt meepraten hier. Maar als ik sommige (stellen) zie waar elk weekend wordt volgepland dan ben ik blij dat ik toch ook die 2 uurtjes (en meer :P) voor mezelf over heb. Maar dat betekend niet dat diegene iets fout doen, die hebben gewoon meer behoefte aan hun sociale contacten als dat ik heb.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:36:
[...]

Misschien heb ik het gemist, maar er zijn al meerdere suggesties gedaan dat TS eens zou kunnen proberen om die ontspanning door middel van gamen enigszins in te perken. En bijv. een avond per week met z'n vrouw wat gaat doen. Tot nu toe heb ik nog geen reactie van TS gezien of hij daar welwillend tegenover staat.
En wat dan doen? Gezamenlijk naast elkaar op de bank RTL4 gaan kijken? Als dat je quality time is begrijp ik ook dat je er weinig behoefte aan hebt.

Verwijderd

Sissors schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

En wat zijn de mogelijke antwoorden op deze vraag? Want ik dacht toch dat dit topic het onzinnige geneuzel dat hij tussen gamen of zijn vrouw moet kiezen achter ons hadden gelaten. Ja, hij kan dan dus standaard op een avond 2 uur gezellig samen naar vrienden op bezoek. Echter vanwege de kinderen plus dat zijn vrouw daar permanent bij moet zijn kan dat sowieso al niet naar andere toe, het zal altijd naar hun moeten gaan. En volgens TS heeft zijn vrouw geen behoefte aan meer / betere sociale contacten. Het kan zijn dat ze daar heel anders over denkt als ze die wel zou hebben, maar misschien ook niet, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.

Ik heb geen kinderen (en ben single), dus wat dat betreft kan ik niet echt meepraten hier. Maar als ik sommige (stellen) zie waar elk weekend wordt volgepland dan ben ik blij dat ik toch ook die 2 uurtjes (en meer :P) voor mezelf over heb. Maar dat betekend niet dat diegene iets fout doen, die hebben gewoon meer behoefte aan hun sociale contacten als dat ik heb.

[...]

En wat dan doen? Gezamenlijk naast elkaar op de bank RTL4 gaan kijken? Als dat je quality time is begrijp ik ook dat je er weinig behoefte aan hebt.
Wat al eerder gezegd is, en in ieder geval te proberen valt: wat meer aandacht aan elkaar besteden. Daarvoor hoef je natuurlijk niet samen voor de TV te gaan zitten.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Bij wijze van spreken kan de TS ook ontspannen door op een pogostick te springen terwijl hij wiskundige vergelijkingen jodelt voor een bejaardentehuis.
Lollll _O- Ik denk dat zijn vrouw in dat geval wat serieuzere redenen zou hebben om bezorgd te zijn :P

Maar ik zie in mijn situatie wel een beetje dat een bepaalde hobby een trigger was geworden voor irritatie. Dan is het niet zozeer de hobby zelf die de partner irriteert maar is het meer een stokpaardje geworden. Een soort pavlov reactie. Mijn vriendin heeft dat lang gehad met gamen en electronica. Elke keer als ik de soldeerbout nodig had voor iets dan was ze alweer kwaad omdat ik volgens haar mijn tijd aan het verdoen was. En voor mij heel vervelend omdat ik gewoon niet zonder die hobby's wil doen. Uiteindelijk zijn we daar wel voorbij gekomen maar het was niet makkelijk. Ze heeft dit nog steeds als ze thuis komt en ik net de filmpjes zit te kijken van Dave van de EEVBlog. Ja, wat die doet is pure onzin, daarom heeft hij ook honderdduizenden fans :') Maargoed die kan ik ook met een hoofdtelefoon op kijken.

Dat zou hier ook wel het geval kunnen zijn. En daar moet je voor oppassen want dan praat je niet meer over het onderliggende probleem en dat maakt het oplossen alleen maar moeilijker.

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-11 11:46
[...]

Het is alsof ik mijn eigen berichten lees.
We zitten een beetje in hetzelfde schuitje.

Ik heb dit "opgelost" door (ook eerder genoemd) niet meer elke avond een beetje te gamen, maar enkele avonden een hele avond.

Op deze manier kan ik zelf ook meer genieten van de games (ik speel voornamelijk RPG's) en kan meer doen. Ik hoef dan niet op de klok te kijken of ik nog wel een dungeon kan joinen.

Wel oppassen, want rond een uur of 1 ga je terug in de tijd! Dan hoor je ineens, "Weet je wel hoe laat het is? Je moet morgen weer werken"
Als je spontaan "Ja mama" er uit floept kan dit een betekenen dat je een weekje geen PC meer ziet.. :+

Verwijderd

Sissors schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

En wat zijn de mogelijke antwoorden op deze vraag?
Het is een open vraag, geen multiple choice. TS zegt dat ze niet veel tijd hebben voor een sociaal leven vanwege het drukke schema. Daar zet ik dus een vraagteken bij. 2 uur per dag gamen lijkt onderdeel van het drukke schema te zijn. Dat is een keuze.

Ik heb ook een druk schema, maar mijn hobby is geen onderdeel van dat schema. 2 uur per dag? Dat mocht ik willen. In de vakantie misschien... Als we niet weg zijn.

• unezra

unezra

[...]

Je hebt het over een druk schema en ik lees ergens in de reacties iets over dat je kinderen en vrouw bijzondere zorg nodig hebben.

Hoe ziet jullie beider schema er eigenlijk uit? Kun je dat eens op papier zetten, wellicht dat er (in de lijn van wat @Devian zegt) ruimte in zit om meer tijd voor elkaar te maken.

Ik denk ook dat het beter gaat werken als je bijvoorbeeld niet iedere avond 2 uur, maar om de dag 4 uur gamet. Yet, als je dan met zijn 2en apathisch voor de TV gaat hangen bereik je er mogelijk nog niets mee.

Wanneer is de laatste keer dat jullie op vrijdag de kinderen ergens hebben gedumpt, een hotel hebben geboekt, de spreekwoordelijke bloemetjes buiten hebben gezet en op zondag gelukkig en opnieuw verliefd terug naar huis keerden?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Dat er ruimte nodig is om de accu op te laden lijkt me niet meer dan normaal. Alleen 2 uur per dag (en dan ook nog autistisch stipt op dezelfde tijdstippen) lijkt mij een beetje teveel van het goede...

Ik gamede vroeger ook. Ik moet het de TS nageven, hij doet wel een goed stukje timemanagement. Ik zou namelijk bij god niet weten waar ik die 2 uur per dag vandaan zou moeten halen.. En dan heb ik nog niet eens kinderen. Maar als je 40 uur per week van huis bent voor je werk worden de uurtjes wel kostbaar.. Games is iets wat als eerste vervallen is toen ik het werkende leven inging. Alhoewel ik wel snap dat iedereen andere prio's heeft..

Overigens lijkt communicatie me hierin het belangrijkst! En probeer iets te vinden wat je beiden leuk vind. Dat hoeft helemaal niet iets hoogstaands te zijn hoor.. Wij vinden het bijvoorbeeld allebei heerlijk om op de bank serietjes te bingewatchen.. Sommigen hier vinden dat geen quality time, maar daar ben ik het wel mee oneens, het is toch gewoon gezamenlijke ontspanning? Je hoeft heus niet altijd diepe gesprekken te voeren...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
unezra schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:48:
[...]

Wanneer is de laatste keer dat jullie op vrijdag de kinderen ergens hebben gedumpt, een hotel hebben geboekt, de spreekwoordelijke bloemetjes buiten hebben gezet en op zondag gelukkig en opnieuw verliefd terug naar huis keerden?
Dat zou inderdaad een heel goed plan zijn, maar is waarschijnlijk nooit gebeurd, aangezien TS aangaf, dat z'n vrouw de kinderen niet aan anderen (oppas, dagopvang) wil toevertrouwen, wat volgens mij ook een deel van het probleem is.

• unezra

unezra

Marly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:07:
[...]
Dat zou inderdaad een heel goed plan zijn, maar is waarschijnlijk nooit gebeurd, aangezien TS aangaf, dat z'n vrouw de kinderen niet aan anderen (oppas, dagopvang) wil toevertrouwen, wat volgens mij ook een deel van het probleem is.
Die indruk kreeg ik inderdaad ook al, vandaar mijn expliciete vraag. :)

Ook dat zal voor iedereen anders zijn, maar het lijkt mij erg lastig een fijne relatie hebben, als je nooit eens echt met zijn 2en bent. Lijkt me niet fijn als je relatie vooral om de kinderen draait.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:11

Fiber

Beaches are for storming.

Marly schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Wellicht hoog tijd om dat dan als eerste aan te pakken, want dat lijkt me ook niet gezond voor de kinderen. Moederliefde is goed, maar doodknuffelen niet. Kinderen moeten gewoon uit logeren kunnen, naar vriendjes kunnen, naar opa en oma, naar een oppas of een oppas die bij jullie thuis komt, etc. Kinderen moeten ook leren met andere mensen om te gaan en moeders moeten leren om hun kinderen los te durven laten en de controle uit handen te geven bij vertrouwde anderen. Is ook een stuk beter voor het (zelf)vertrouwen van kinderen. En uiteindelijk moeten ze toch ook een keer naar school. En bij school hoort schoolkamp en dan is het heel fijn als kinderen al eens ergens gelogeerd hebben, al is het maar bij een vriendje twee straten verderop. Of gaat de TS thuisonderwijs regelen...? O-)

Maar goed, dit soort dingen lijken mij zo logisch dat het eigenlijk te gek voor woorden is om dat allemaal te moeten uittypen... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
uitéén gaan en doe wat je wil (want het leven is al kort genoeg) is geen goeie tip zeker?

• Workharder
Koja78 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:54:
uitéén gaan en doe wat je wil (want het leven is al kort genoeg) is geen goeie tip zeker?
Ik vind van niet gezien mijn vrouw en ik ook goede dingen samen hebben die naar mijn mening zwaarder wegen dan de problemen (nog los van het feit dat wij twee heerlijke kinderen hebben en zij nog het zwaarst door een scheiding o.i.d. worden getroffen).

Ondertussen is de situatie al een stuk rustiger geworden en na wat stevige gesprekken gisteren lijkt ze behoorlijk te zijn bijgedraaid. Uiteraard zal ik mijn tijd anders gaan indelen maar aan de andere kant wil ik haar ook graag stimuleren om wat meer contacten/activiteiten te gaan onderhouden zodat ook zij wat meer invulling kan krijgen op de momenten wanneer ik er niet ben of iets voor mijzelf zit te doen.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 18:05
Workharder schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:05:
[...]

Ik vind van niet gezien mijn vrouw en ik ook goede dingen samen hebben die naar mijn mening zwaarder wegen dan de problemen (nog los van het feit dat wij twee heerlijke kinderen hebben en zij nog het zwaarst door een scheiding o.i.d. worden getroffen).

Ondertussen is de situatie al een stuk rustiger geworden en na wat stevige gesprekken gisteren lijkt ze behoorlijk te zijn bijgedraaid. Uiteraard zal ik mijn tijd anders gaan indelen maar aan de andere kant wil ik haar ook graag stimuleren om wat meer contacten/activiteiten te gaan onderhouden zodat ook zij wat meer invulling kan krijgen op de momenten wanneer ik er niet ben of iets voor mijzelf zit te doen.
Niet om het een of ander, maar de opmerking dat je kinderen het zwaarst worden getroffen door een scheiding klopt wel, maar het is wel fout om dat als excuus te gebruiken om maar langer bij elkaar te blijven, tuurlijk moet je er wel voor vechten maar op een moment is het op.

Succes in ieder geval verder met vooral SAMEN een oplossing te vinden.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat is een druk schema? Druk zijn of druk doen? Dat laatste zie ik geregeld namelijk...

Het is ook leuk om misschien eens wat meer spontaan dingen te ondernemen. Als je je vrije tijd altijd maar moet 'inplannen' is er echt iets mis... Of is dit niet aan de orde?

Misschien is 1 hele avond gamen een beter compromis. In ieder geval is 2 uur per avond erg veel. Als je dat ècht nodig zou hebben om the 'unwinden' van werk dan zit daar toch ook wel een probleem...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Devian
[...]

Jullie zijn uit elkaar aan het groeien, en je gaat haar aanmoedigen om nog meer alleen te doen met andere contacten? Misschien ontmoet ze daar wel een leuke vent die haar doet inzien hoe het voelt als iemand zn best doet voor haar, met haar leuke dingen wil ondernemen en die gelijke interesses met haar heeft.

Een stuk leuker dan een vent die op de bank zit te praten of te gamen....

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:19
@Workharder

Je gaf eerder al aan je gamengedrag wat terug te hebben geschroefd.

Wat voor effect had dat? Zowel bij jou als bij haar?

Daarnaast vielen een aantal dingen vielen me op. Ze laat geen oppas toe? En praat niet of oppervlakkig over de inhoud van de gesprekken met haar therapeut. Ze onderkent haar eigen diagnose van borderline niet. En in het verleden had ze moeite met niet tegen haar verlies kunnen. Veel vermoeidheid, geen sociale contacten.

Het is niet exact een rooskleurige situatie, ook al geef je aan dat haar dreiging met een scheiding nu verleden tijd is.

Ik zou je als advies willen geven er zelf met iemand over te gaan praten. Professioneel.

Maar constant. met zelf een beperking, op je hoede moeten zijn en de hierboven aangegeven punten over het gedrag van je vrouw moeten tolereren (buiten je gamegedrag) moet ook voor jou zwaar zijn.

En wellicht kan die professional jouw helpen bij het maken van wat, misscchien niet nu maar ook in de toekomst, moeilijke keuzes zullen zijn.

Het ga je goed.

[ Voor 7% gewijzigd door usgaap op 25-08-2017 22:52 ]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59
[...]

Ondertussen is de situatie al een stuk rustiger geworden en na wat stevige gesprekken gisteren lijkt ze behoorlijk te zijn bijgedraaid.
Zijn hier honderden posts geplaatst om je te "helpen/sturen/begeleiden" en dit is waar je mee terug komt?
Volg het topic maar vond dit wel frappant.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Bad Brains schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:40:
[...]

Zijn hier honderden posts geplaatst om je te "helpen/sturen/begeleiden" en dit is waar je mee terug komt?
Hier ben ik het mee eens. Dit is en blijft in een vicieuze cirkel lopen en het enigste wat je met zo'n stevig gesprek bereikt is een extra rondje. Want als ik mij goed herinner heb je al gezegd in het verleden goed gepraat te hebben met elkaar. Wat je uiteindelijk dus op dit punt heeft geleid, en er duidelijk niet beter op is geworden.

• unezra

unezra

[...]
Je kinderen worden harder getroffen door een stel dat om de kinderen bij elkaar blijft, dan een stel dat omdat we niet langer bij elkaar passen uit elkaar gaat. Vechten voor een relatie en je kinderen mee nemen in de overweging wel of niet uit elkaar te gaan is goed, maar je mag NOOIT vanwege de kinderen bij elkaar blijven. Die zijn echt beter af met een papa en een mama die met een ander gelukkiger zijn.
Even kort door de bocht, je realiseert je dat je er met een paar goede gesprekken er niet bent?
Tenzij je de situatie fors overdrijft (waar ik niet vanuit ga), is dit een proces van maanden waarbij je allebei flink anders zult moeten acteren en goede gesprekken zult moeten blijven voeren. Tenzij je graag over 3 maanden opnieuw zo'n topic wil openen. :)

Denk dat het goed is inderdaad haar te stimuleren meer activiteiten buiten de deur te zoeken, maar dat ook zelf te doen. Zoek een hobby, ga sporten, ga eens ergens heen. Maar ook, neem de kinderen in je eentje naar een pretpark. Zo creeer je ruimte voor elkaar en ik denk dat dat voor jullie allebei goed is.

Hoe *heerlijk* is het om soms het huis voor je alleen te hebben, zonder kinderen, zonder partner. Gewoon even lekker je ding doen zonder dat je met iemand rekening hoeft te houden. :)
Devian schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:34:
[...]
Jullie zijn uit elkaar aan het groeien, en je gaat haar aanmoedigen om nog meer alleen te doen met andere contacten? Misschien ontmoet ze daar wel een leuke vent die haar doet inzien hoe het voelt als iemand zn best doet voor haar, met haar leuke dingen wil ondernemen en die gelijke interesses met haar heeft.

Een stuk leuker dan een vent die op de bank zit te praten of te gamen....
Pffff.
Zie boven. :)

Ik ben het met je eens dat TS wat moet veranderen en meer quality-time met haar moet doorbrengen, maar dat komt van 2 kanten. TS' vrouw zal dat ook moeten doen. Als TS een weekendje weg zonder kinderen boekt, helpt het niet als TS' vrouw zegt "meh, geen zin" en het een saai weekend word, als ze al weg gaan.

Die leuke vent komt ze toch wel tegen als de relatie dusdanig kapot is dat het niet meer te redden is, daar hoeft ze de deur niet voor uit.

• Devian
@unezra mee eens...maar tegen haar kan ik niks zeggen...tegen de TS wel hier ;).

• Workharder
Bad Brains schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:40:
[...]

Geloof me dat ik de tips zeker van harte neem. Ik had noet veel tijd om terug te schrijven maar vond het wel netjes om even een update te geven.

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:19
@Workharder

Ik zou je willen vragen, zonder neerbuigend over te komen, professionele hulp te zoeken.

De oorspronkelijke vraag in jouw thread of 2 uur games per dag teveel is, is inmiddels uitegroeid tot een barrage aan meningen van armchair philosophers.

Wellicht behulpzaam voor veel mensen die in hetzelfde schuitje zitten en ik zie dan ook graag alle nieuwe posts tegemoet.

Maar jouw geval, waarin je al aangaf het even raar maar prettig te vinden te kunnen luchten, is dermate complex (Asperger, Borderline, geen oppas vertrouwen, geen communicatie therapie, dreigen met scheiding) dat Tweakers daar geen antwoord op kan geven.

Behalve het advies er met een professional over te praten.

Je staat voor veel uitdagende keuzes in de toekomst, met of zonder gamen, en om daar nu om praktische redenen te vertrouwen op ons als mede-Tweaker zonder ook echt alles te weten gaat te ver.

Ik wens je het allerbeste, het ga je goed.

[ Voor 11% gewijzigd door usgaap op 28-08-2017 14:04 ]

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik had beloofd vrijdag te reageren echter gooide een buikgriepje roet in het eten.

Ikzelf ben ook een gamer en zit ook graag achter de computer. Persoonlijk vind ik 2 uur elke dag wel wat veel. Vroeger deed ik dit ook hoor. Wel voordat ik kinderen had en samenwoonden. Sterker nog zodra ik thuis kwam kroop achter mijn PC en kwam er achter vandaan om te eten en te slapen.
Dit gedrag zette mijn relatie op een flinke spanning en het had niet heel veel gescheeld of de relatie liep de klippen. Dit zette bij mij de knop om en ben ik drastisch minder gaan gamen.

Inmiddels zijn we gelukkig getrouwd en zijn we ouders van twee prachtige kinderen. Ik game nog steeds en ik heb de, voor mij, perfecte balans gevonden. Als het aan mijn vrouw ligt zit ik ook elke dag braaf naast haar op de bank om een filmpje of serie te kijken. Mijn vrouw heeft ook geen hobby's en haar sociale leven buiten ons gezin heeft ze bijna niet. Ik heb aangegeven dat ik mijn hobby wel wil doen en dus toch wel regelmatig achter mijn PC wil blijven kruipen daar het voor mij ook een sociale interactie met vrienden is die 40 minuten rijden verderop wonen en ik zelden zie. Hoewel ze er soms nog wel moeite mee heeft dat ik dan zit te gamen en zij zich gaat zitten vervelen laat ze dit wel toe. Bij ons is de afspraak twee avonden in de week zijn sowieso voor mij. Hoe ik deze invul is aan mij. Soms is het een week niet soms wat vaker.

In een relatie is het geven en nemen. Als je vrouw aangeeft dat ze meer aandacht wil van je snap ik dat wel. Persoonlijk vind ik twee uur elke dag best veel. Hou er rekening mee dat ze heel de dag opgescheept zit met jullie kroost. Toen ze nog baby's waren vrat het niet heel veel energie maar nu ze ouder worden vreet het steeds meer energie. Dat is bij mijn vrouw ook het geval. Die heeft nu twee keer per week de kinderen maar vaak is ze helemaal leeg als ik thuiskom en kan pas energie bijladen als de kids op bed liggen. Dat zal bij de vrouw van TS ook zijn. Ik doe als de kinderen dan eenmaal op bed liggen nog even de afwas en wat opruimen voordat ik naast haar op de bank plof.

Het feit dat ze de kinderen niet los kan laten is echt een serieus probleem. Hierdoor kan jij niet de quality time hebben die jij wilt. Pols eens bij haar moeder of die een keer een uurtje of twee op wil passen en neem je vrouw eens mee naar een plek in de buurt waar je lekker kan wandelen of een kopje koffie kan drinken zónder kinderen. Al is het in de kroeg om de hoek. Zolang ze maar dicht bij huis is en zo thuis kan zijn. Misschien kan dat helpen om die angst weg te nemen.

Ik denk ook dat je los moet laten aan elke dag twee uur gamen. Doe in plaats daarvan twee of drie volledige avonden. En dan niet zodra de kinderen op bed liggen maar ga eerst eens lekker samen zitten om een kopje koffie te drinken en te lachen omdat je kind iets grappigs deed. Op die manier geef je haar aandacht en heb je later lekker tijd voor jezelf. En het is ook niet erg om een keertje over te slaan.

En quality time hoef je echt niet altijd buiten de deur te zoeken hoor. Ga eens een keertje uit eten in je eetkamer. Begin pas met koken als de kinderen op bed liggen en kook samen (of nog beter kook zelf) een lekkere maaltijd met ingediënten die je niet dagelijks eet. Lekker wijntje er bij kaarsjes aan en nadien die verschikkelijke romcom aan zetten die ze al zo lang wil zien. En daarna sluit je de avond af in bed. Zet haar af en toe in het zonnetje en je zult zien dat ze een stuk minder negatief zal zijn naar jouw hobby.

Voor haar gevoel komt jouw PC op de eerste plaats en dat perspectief zou je moeten veranderen.

Kijk naar je vrouw, je kinderen en je relatie en hoe belangrijk die voor jou zijn. Weeg dat af tegen de andere dingen die voor jou belangrijk zijn en maak daarin een goed afgewogen keuze.

En wat anderen ook al zeggen is het zoeken van professionele hulp ook niet verkeerd. Ik heb een tijdje een coachingstraject gedaan omdat ik er op professioneel vlak er helemaal doorheen zat en die heeft me toch wel anders laten kijken naar verschillenden dingen.

Yavu Steam Profile Lanithro

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
46 jaar, game iedere avond. Mijn vrouw is een topper! Houdt erg van lezen, dus heeft haar eigen hobby.

PC staat op slaapkamer, zij ligt meestal in bed te lezen, dus we zijn bij elkaar.
Als we behoefte hebben aan elkaar (en dat is gelukkig nog erg vaak) dan gaat dat boven alles.
Lijkt me ook niet meer dan logisch dat de relatie boven alles gaat.

We hebben 3 kinderen in de leeftijd vanaf 15 jaar, dus die hebben hun eigen ding.

Ik ben een bevoorrecht man ;-))

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
PresidentSkroob schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:36:
46 jaar, game iedere avond. Mijn vrouw is een topper! Houdt erg van lezen, dus heeft haar eigen hobby.

PC staat op slaapkamer, zij ligt meestal in bed te lezen, dus we zijn bij elkaar.
Als we behoefte hebben aan elkaar (en dat is gelukkig nog erg vaak) dan gaat dat boven alles.

We hebben 3 kinderen in de leeftijd vanaf 15 jaar, dus die hebben hun eigen ding.

En hoe was dat toen ze nog niet 15 jaar en ouder waren? :+

Vanaf die leeftijd WILLEN ze niet eens meer wat met hun papa te maken hebben :Y) Dat staat bijna gelijk aan geen kinderen hebben. Sterker nog, je vrouw heeft naast jou ook nog gesprekspartners en vrije-tijd verdrijf aan de kinderen.

In alle opzichten dus ook niet gek dat jij veel tijd hebt voor jezelf :9 hoe was dat toen je nog heel jonge kinderen had?

Verwijderd

PresidentSkroob schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:36:

Je bent niet bevoorrecht, je hebt wel een degelijke selectieprocedure op je partner losgelaten :) Dat is geen geluk maar wijsheid. :+

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:19:
Ik moet stiekem wel lachen. Ik hoor steeds vaker mensen klagen over hun kinderen, net zoals hier in het topic. Alsof ze achteraf toch liever geen kinderen hadden genomen. Gelukkig heb ik voorlopig geen kinderen, want mij mag al die ellende bespaard blijven... :D
Ik kan snappen wat je bedoelt maar het is wel een beetje onbeschoft om kinderen ellende te noemen. Zelf wil/hoef ik geen kinderen puur omdat ik mezelf niet zie als vader en ik ook niet de tijd wil spenderen om een kind op te voeden.

Maar je had het wel iets anders mogen formuleren in dit geval.

[ Voor 3% gewijzigd door RandomCreated op 28-08-2017 16:08 ]

• RandomCreated
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-03-2023
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:18:
Beste Tweakers,

Ik vraag mij af hoe de meeste mede-tweakers hun hobby's combineren met hun relatie.

In mijn geval ben ik al meer dan 12 jaar samen met mijn huidige vrouw en hebben twee heerlijke kinderen waar ik ook genoeg tijd mee doorbreng na het werk en in het weekend.

Helaas is het zo dat mijn vrouw steeds meer moeite heeft met het feit dat ik 's avonds wanneer de kinderen in bed liggen 2 uurtjes game. Hier krijgen wij dan ook steeds vaker ruzie over gezien zij vindt dat ik die tijd ook aan haar moet besteden terwijl ik op die 2 uur na de rest van de avond met haar op de bank doorbreng en de nodige gesprekken voeren.

In het verleden gamede zij ook (meer dan ikzelf) en vond ze dit geen probleem, maar nu ze dit niet meer leuk vindt en moeite heeft om andere hobby's te vinden begint het een probleem te worden gezien zij ook geen zin heeft om TV te kijken of een boek te lezen en eigenlijk hoopt dat ik deze verveling voor haar opvul.

Ik heb haar al vaker duidelijk gemaakt dat ik die 2 uurtje toch echt nodig heb om mij af te schakelen van een lange dag werken en dat ik de rest van de avond en weekenden zeker wel tijd voor haar en de kinderen vrijmaak.

Is het echt zo vreemd dat ik die 2 uurtjes aan mijzelf besteed?
Als ik goed je topic/post heb gelezen heb ik wel enkele adviezen die ook door mijn ouders aan mij zijn doorgegeven (ben zelf 23 jaar, maar ken genoeg mensen die 10-15 jaar ouder zijn met al kinderen waar ik bevriend mee ben door dezelfde interesses op gebied van ICT die we delen)

Wat meestal het beste werkt en wat meerdere mensen al hebben aangegeven:

* Lekker wandelen voor leegmaken gedachtes en fatsoenlijke gesprekken voeren met je vrouw
* Een goeie serie kijken (aflevering of 2)
* Samen boeken van een genre lezen die je beide aanspreekt
* Ga eens rustig met elkaar praten
* Bespreek eens met vrienden/andere koppels die je kent of hun advies hebben
* Misschien kun je aan je vrouw vragen of ook zij een idee heeft ?

Uiteindelijk moet elk koppel ook samen op een idee komen het kan in een relatie immers nooit vanuit een kant komen :)

Na het doorlezen van de gehele topic (afgezien van enkele berichtten die echt onzinnig waren en alleen maar als troll berichtjes waren bedoeld)

Lijkt het helaas inderdaad op een groter probleem die je alleen kunt oplossen door het raadplegen van een relatie therapeut.... zoals sommige al aangeven bij elkaar blijven voor de kinderen is NOOIITTTT een goed idee !.

Succes @Workharder hopelijk komen jullie er samen uit :*) :*)

[ Voor 9% gewijzigd door RandomCreated op 28-08-2017 16:43 ]

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
Yep; Als het je niet bevalt met je trollerige gedrag, stel ik voor dat je dit topic negeert.

[ Voor 81% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2017 18:40 ]

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 09:14

Wailing_Banshee

You're Next

Ik geloof dat wij een luxe positie hebben. Beide kunnen we ons vermaken en volgens mij vindt hij het helemaal niet erg dat ik niet altijd in de woonkamer TV wil meekijken (kan hij geen voetbal/F1/stomme serie kijken :p). Wij werken beide, maar capoolen samen, dus in de auto hebben we al weer veel tijd om gezellig bij te kletsen. Dan gezellig eten klaar maken en eten. En daarna doen wat we willen. Soms is dat iets samen, soms is dat apart, maar wetende dat de ander wel in de buurt is.

(geen kinderen, maakt het misschien wel wat makkelijker....)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

RandomCreated schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Ik kan snappen wat je bedoelt maar het is wel een beetje onbeschoft om kinderen ellende te noemen. Zelf wil/hoef ik geen kinderen puur omdat ik mezelf niet zie als vader en ik ook niet de tijd wil spenderen om een kind op te voeden.

Als je spijt hebt van kinderen zit je in de ellende. Lijkt me een prima manier om ongewenst ouderschap te beschrijven.

*knip* Maak liever een TR aan.

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2017 18:43 ]

Verwijderd

Ga geen 18 pagina's doorspitten, dus excuses als de vraag al gesteld is, maar: Waar game je juist? In dezelfde ruimte als je vrouw (in de buurt van de televisie) of in een aparte ruimte?

Onze gamingbureau's staan vlak bij de sofa vanwaar we televisie kijken, dus als er 1 van ons aan het gamen is zitten we nog altijd binnen armbereik voor random liefkozingen. Ik denk dat vooral dit het hele gaminggedoe (ik game veel s'avonds) heel verdraagbaar maakt omdat je elkaar niet hoeft te "missen".

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:30:
Ga geen 18 pagina's doorspitten, dus excuses als de vraag al gesteld is, maar: Waar game je juist? In dezelfde ruimte als je vrouw (in de buurt van de televisie) of in een aparte ruimte?

Onze gamingbureau's staan vlak bij de sofa vanwaar we televisie kijken, dus als er 1 van ons aan het gamen is zitten we nog altijd binnen armbereik voor random liefkozingen. Ik denk dat vooral dit het hele gaminggedoe (ik game veel s'avonds) heel verdraagbaar maakt omdat je elkaar niet hoeft te "missen".
Ik zou juist alles behalve adviseren om een gamebureau of what ever in je huiskamer te zetten.
Helemaal als je kinderen hebt.
Als dan iemand een goeie serie wil kijken is dat ongelooflijk storend en ongezellig.

Ik game zelf ook en soms ook na het werk om even te ontladen.

Maar standaard hebben we de afspraak dat ik 2 of 3 avonden per week gewoon boven ga gamen.
Voor de fun en voor de ontlading.

En moet zeggen dat ik soms weken niet game.
en soms weken achter elkaar wel weer. Sterk afhankelijk van werk en prive omstandigheden.

Maar ik heb altijd minimaal 2 avonden dat ik lekker bij de vrouw op de bank zit.

Verwijderd

Als dan iemand een goeie serie wil kijken is dat ongelooflijk storend en ongezellig.
Naar mijn ervaring helemaal niet. Series kijken we sowieso vaak samen, en wanneer mijn vrouw alleen kijkt, zit ik met hoofdtelefoon op. Ivm kinderen leek het ons ook vele malen beter om de computers in een ruimte te hebben waar wij het vaakst aanwezig zijn.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:40:
[...]

Naar mijn ervaring helemaal niet. Series kijken we sowieso vaak samen, en wanneer mijn vrouw alleen kijkt, zit ik met hoofdtelefoon op. Ivm kinderen leek het ons ook vele malen beter om de computers in een ruimte te hebben waar wij het vaakst aanwezig zijn.
Mijn PC heeft ook een tijdje beneden gestaan want kind nummer twee kwam er aan en de zolder was nog niet helemaal af. Mijn vrouw vond het alles behalve gezellig. Ik zat te spelen met een headset en praatte met vrienden over Teamspeak en kon mij vaak niet bereiken omdat ik in het spel zat.

Dar komt bij dat als de kinderen beneden zijn de computer nooit aan stond want dan gaat de aandacht daar naar toe.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-11 14:55
Mijn PC staat ook beneden omdat ik daar nu eenmaal met enige regelmaat achter zit, mede door m'n werk. Daarnaast game ik ook ±2-3 keer in de week om me, zoals TS ook heeft, even af te sluiten van de lange dagen die ik soms maak.

Voordeel bij ons is dat ze dan soms net zo makkelijk de iPad pakt om daar haar TV-show op te kunnen kijken waarbij ik dan soms de koptelefoon even op zet om elkaar niet te storen met 't geluid, maar anderzijds probeer ik er ook wel rekening mee te houden dat ik niet elke dag met die controller in m'n handen zit. Het is een beetje geven en nemen, en waarschijnlijk wat meer geven als je ook nog eens kinderen hebt. :)

Maar als je je hobby een beetje met mate uitoefent en er tóch steeds vaker klachten komen terwijl het er meer op lijkt dat dat komt omdat je partner geen eigen hobbies heeft of lijkt te hebben, dan moet je 't daar toch eens over hebben lijkt me. Of je partner zoekt een hobby (heel belangrijk om je eigen wereldje ook een beetje te hebben), of je helpt je partner met het vinden van een eigen hobby. Werkt dat alles niet, dan wordt het al snel een lastig verhaal denk ik... je bent uiteindelijk geen entertainmentsysteem voor je partner, ook al moet je natuurlijk wel de nodige aandacht aan elkaar/met elkaar schenken.

Verwijderd

RandomCreated schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Ik noem kinderen geen ellende, maar het hebben van kinderen. Ik wil overigens wel kinderen hoor. Maar dat gedoe er om heen... mwa...

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Niet alles doorgelezen maar wilde wel wat bijdragen. In ieder geval sterkte aan TS om deze situatie op te lossen, die volgens mij dieper ligt dan 2 uur gamen op een dag.

Mijn vriend houdt ook van gamen. Ik af en toe. Wij hebben een paar jaar de computer in de woonkamer gehad (nood) en het was niet per sé 'gezellig'.

Hij speelde toen met een team een spel waarvan ik het niet leuk vond om te kijken. In eerste instantie elke door de weekse avond na het eten tot het slapen. Ik kom rond 19 uur thuis van werk, dan eten we tussen 19 en 20 en was het gamen van 20 tot 22/23 uur. Soms was ik zelfs later thuis en moesten we haasten met eten of at hij achter de computer en ik alleen omdat het team dan om 20 uur zat te wachten. Toen ik aangaf dat ik dat te veel vond (te weinig tijd samen en teveel haasten en rekening houden met hun in plaats van andersom) hebben we afgesproken dat het 3 avonden zouden worden.

Sinds vorig jaar hebben we een werk/studeer/game kamer. Toen zaten we echt 'apart' als ik wat anders deed. Hij gamede toen ook in het weekend waarbij ik aangaf het idee te hebben dat er meer tijd voor gamen dan samen zijn was. Vrijdagavond, zaterdag, zondag, maandagavond (naast boodschappen doen en dergelijke) gamen. Dinsdag en donderdag samen wat kijken, lezen, praten.

Toen dus omgedraaid, in de avonden in de weekenden sowieso samen spenderen, hier en daar een uurtje overdag in het weekend gamen en dinsdag en donderdagavond om te gamen. Was dan even omschakelen met het team waar hij mee speelde.

Ik heb overigens ook nog geprobeerd om met een boekje, serie, andere hobby op de werkkamer 'erbij' te zitten maar dan mis je echt die aandacht voor elkaar.

Overigens staat het gamen nu weer op een laag pitje dus alle avonden spenderen we samen.

[ Voor 0% gewijzigd door KleinDraakje op 28-08-2017 17:58 . Reden: Typo ]

Verwijderd

KleinDraakje schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:57:

Overigens staat het gamen nu weer op een laag pitje dus alle avonden spenderen we samen.
Gelukkig maar. Want jouw verhaal klinkt niet heel gezond en/of constructief... d:)b

• KleinDraakje
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Gelukkig maar. Want jouw verhaal klinkt niet heel gezond en/of constructief... d:)b
Iedere relatie werkt anders, gelukkig :) Wij vinden het belangrijk dat ieder zijn eigen ruimte heeft, ik voor mijn dingen en hij voor de zijne. En dat als iets niet werkt voor de een, daar gewoon over gesproken kan worden.

Verwijderd

@KleinDraakje Ja dat begrijp ik wel. Maar veelvuldig gamen vind ik nog ongezond klinken. Helemaal als het allemaal per se moet... Alsof het leven niet genoeg stress met zich mee brengt van zichzelf.

• KleinDraakje
  • Niet online
@maximiliaan_nl Klopt in zekere zin, maar mijn vriend was toen met een team aan het trainen voor een competitie. Dus er waren vaste 'trainingstijden' en die trainingen waren ook zijn ontspanning. Het is niet zo dat hij op vaste tijden 'moet' gamen en dan een willekeurige game gaat doen.

Nadat die trainingen zijn gestopt zijn we weer terug naar de als-ik-zin-heb situatie waarbij hij eens in de ongeveer twee weken aangeeft dat hij zin heeft spel X te doen (wat ook iets kan zijn wat we samen spelen) :D

Verwijderd

@KleinDraakje Ik word oud. Gamen in de zin van e-sports is aan mij niet vergeven.... :D

Verwijderd

Een herkenbaar probleem, ik zie het vooral als een conflict tussen mensen met verschillende karakter eigenschappen.

Ikzelf ben een hobby dier die me helemaal kan verliezen in mijn passies. Je zou me weken kunnen opsluiten en ik zou me geen seconde vervelen. Tevens ben ik iemand die eigenlijk een paar uur per dag met rust gelaten moet worden. Ik heb intensief en complex werk, en na een lange dag zitten mijn hersenen ramvol, wat je dan ook zegt gaat compleet langs me heen. Daar kan ik weinig aan doen, zo is het gewoon.Ik ben ook van nature niet gebalanceerd en geen multi tasker: ik doe 3 van de 10 dingen perfect, en de andere 7 negeer ik grotendeels. Dat is al van jongs af aan.

Je zou zeggen dat ik daarmee totaal ongeschikt ben voor iedere vrouw, dat zou ik zelf ook zeggen, maar wonder boven wonder heb ik toch een fantastische vrouw gevonden die me mezelf laat zijn en geen strobreed in de weg legt, ze bewonderd zelfs mijn passies en hobbies en is jaloers dat ze die zelf niet heeft. Ze is het omgekeerde van mij, en heeft moeite zichzelf te vermaken.

Voor de duidelijkheid, het is niet zo dat ik haar negeer. We hebben onze vaste momenten iedere dag doordeweeks en in het weekend besteden we meer tijd samen en dat werkt prima zo. Ik heb mijn eigen tijd nodig, en best wel veel tijd, om te ontspannen (ook al is het een inspanning) en om mezelf te zijn. Als ik toestemming zou moeten vragen om mezelf te zijn of me niet zou kunnen ontspannen, zou ik nog liever alleen zijn.

Gelukkig hoeft dat niet, en past zelfs op dit vreemde potje een deksel. We hebben overigens geen kinderen, en dat maakt natuurlijk een enorm verschil.

Als een zijstraat: alhoewel ik wellicht als vreemd beschreven kan worden, is het voor mij net zo vreemd om mensen te zien die zich geen seconde zelf kunnen vermaken. We leven in een tijd met ongekende mogelijkheden, een miljoen activiteiten, hobbies, interesse gebieden om te ontdekken, en toch komen sommige mensen niet verder dan de TV aanzetten. Dat is voor mij net zo vreemd als men wellicht mij vreemd vind.

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-10 15:17
Waah schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:06:
[...]

Vanaf die leeftijd WILLEN ze niet eens meer wat met hun papa te maken hebben :Y) Dat staat bijna gelijk aan geen kinderen hebben. Sterker nog, je vrouw heeft naast jou ook nog gesprekspartners en vrije-tijd verdrijf aan de kinderen.
hele goede opmerking...
Zoals ik al zei, ben ik een bevoorrecht man. Mijn kinderen, mijn vrouw en ik gaan graag met elkaar om, dus als gezin doen we, gelukkig, veel dingen samen. Heel belangrijk zijn vaste gezinsmomenten zoals avondeten aan tafel, evenementenbezoek etc...
Qua hobbies: Mijn zoons (20 en 17 nu) gamen zelf ook erg graag, niet vreemd als je pa dat ook graag doet en mijn dochter van 15 heeft andere wensen, dus daar zal ik rekening mee moeten houden. Zo houd ze heel erg graag van road-trips en ik hou van autorijden, dus we gaan er nog wel eens op uit...gewoon rijden...

Ik mag wel zeggen dat de leeftijd die ze nu hebben mij erg goed bevalt en ja, ze puberen.... gelukkig was ik vroeger erger dus ik prijs me gelukkig...

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10 06:32

PKN