Hobby (gamen) na 12 jaar een probleem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• HeAdWaVe74
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-11-2022
Scheiding aanvragen... oke, geintje

Stuur je vrouw naar de sportschool ( liefst op de tijd dat de kinderen op bed liggen. )
Kan je 2x per week een beetje gamen

iRacing Profiel

Verwijderd

thejoker80 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:44:
[...]

dan lijkt het op een zakelijke overeenkomst.... Je levert geen uren in. Je werkt aan jullie relatie.
Dude, dit is beledigt zijn puur om beledigt te zijn. Virtue signalling?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 12:47 ]

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:46:
[...]

Dude, dit is beledigt zijn puur om beledigt te zijn. Semantics, wanneer je op inhoud niet kunt inhaken :F
Nee ik meen het echt (ben overigens niet beledigt). Als je dit soort woorden kiest is het wel echt een andere boodschap hoor.

Met een vrouw en 2 kleine kinderen kan ik me best inleven....

[ Voor 3% gewijzigd door thejoker80 op 24-08-2017 12:48 ]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Misschien een idee om jouw punt ook aan de kaak te stellen?

"Ik wil best minder gamen, maar dan wil ik ook iets samen doen dat we leuk vinden, zoals op date".

Dat betekend dat zij het beschermende van haar kinderen wat moet verminderen en dus een oppas/opa/oma moet inschakelen (kan ik uit persoonlijke ervaring enkel aanraden!) en in ruil daarvoor krijgt zij meer aandacht van jouw EN doen jullie leuke dingen.

Volgens mij een win-win situatie voor allen. Zij wordt er beter van, jij wordt er beter van... en de kinderen worden er beter van.

Hier thuis de discussie 1x gehad. "Je zit altijd boven". Dus heb de PC naar beneden gehaald en in de keuken gehangen. Kan ik prima gamen. En ik kan gewoon gamen als de kleine op bed ligt. Wil ze aandacht? geen probleem! maar dan doen we wel wat leuks... en niet voor de TV hangen (want dat vind ik dodelijk saai).

Zo ligt de bal bij haar (en mij ook wel) om gewoon leuke dingen te doen samen. We hebben alleen nog wel het voordeel dat we dezelfde hobby's hebben en dus sowieso veel leuke dingen samen doen wat zorgt dat er geen sleur is in de relatie.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 18:37
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Vanaf 9 tot 11/half 12 kijken wij samen series,film of hebben een goed gesprek. Van 7 tot 9 is de tijd dat ik game.
Je kan beter gaan gamen nadat zij naar bed gaat :)

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:28:
Ik heb al vaker voorgeslagen en uitdrukkelijk gezegd dat we eens een avondje voor onszelf moeten hebben maar helaas is ze nogal beschermend tegenover de kinderen waardoor ze liever niet iemand laat oppassen. Dit trekt zich ook weer door in het feit dat ze de kinderen niet naar de opvang wil doen gezien ze zelf de controle wil blijven houden over de opvoeding.

Eerlijk is eerlijk, ik zou het fijn vinden om na 2 jaar nog eens lekker met mijn vrouw op 'date' te kunnen gaan.
oma's en opa's geen idee? onze kids zijn al wat ouder (6-8) dan is het al minder een probleem dan toen ze nog heel klein waren

maar als ik hier aangeef dat we samen uit eten willen dan staan opa en oma graag op de stoep (of een andere oppas die we hebben

EDIT: crap ik moet volgende keer eerst even bijlezen voor ik iets post lol veel tweakers waren me al voor :+
HeAdWaVe74 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:45:
Scheiding aanvragen... oke, geintje

Stuur je vrouw naar de sportschool ( liefst op de tijd dat de kinderen op bed liggen. )
Kan je 2x per week een beetje gamen
ik denk dat de meeste ega's hier niet eens een probleem mee hebben ook al zijn ze thuis :)

[ Voor 22% gewijzigd door Wognummer op 24-08-2017 12:53 ]

Verwijderd

thejoker80 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:48:
[...]

Nee ik meen het echt (ben overigens niet beledigt). Als je dit soort woorden kiest is het wel echt een andere boodschap hoor.

Met een vrouw en 2 kleine kinderen kan ik me best inleven....
Hmm, in een discussie 1 op 1 denk ik daar ook zo over. Maar dit is natuurlijk ook een stukje frustratie afschrijven van de TS aan wildvreemden. Ik denk niet dat we daar perse iets achter moeten zoeken. (Ik kies mijn woorden in een discussie met mijn vriendin een stuk secuurder uit iig 8) )

• Mordeth
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Ik ben het niet oneens met het feit dat het wellicht anders kan worden ingedeeld. Daarentegen stellen dat gamen onvolwassen is vind ik iets te ver gaan.

Laten we stellen dat iemand 2 uur per dag gaat sporten zou het dan nog te veel zijn? Ik ken genoeg mensen die meer tijd aan hun hobby besteden alleen dan niet gamen.
Ik ben zelf ook vader van 2 kinderen. En weet dus het erg lastig kan zijn een goed balans samen te vinden waar men zich allebei in kunnen vinden. Ik snap best dat je vrouw er iets op tegen heeft dat je elke dag 2 uur iets doet aan het begin van de avond (maakt niet uit of het sporten, gamen of wat dan ook). Het grootste gedeelte van de avond waar men nog redelijk wakker is na een drukke dag is dan namelijk al weg.

Ik heb dezelfde aanpassing moeten doen en het terug gebracht naar 2/3 avonden per week. Daarnaast, wat men al eerder zei: tijd samen betekent niet op de bank zitten naar een scherm kijken.

Het is geven en nemen als je kinderen hebt. Ga er maar vanuit dat je bizar weinig eigen tijd hebt de komende jaren ;).

• Wognummer
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:51:
[...]
Het is geven en nemen als je kinderen hebt. Ga er maar vanuit dat je bizar weinig eigen tijd hebt de komende jaren ;).
Beetje OT maar uitslapen wat is dat ook alweer? (jongste is standaard voor 7 uur wakker ook in de weekenden)

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 19:02
wimpie007 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

Je kan beter gaan gamen nadat zij naar bed gaat :)
Helaas moet ik vroeg opstaan en vindt vrouwlief het op zn zachtst gezegd niet fijn als ze alleen naar bed moet gaan.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Wognummer schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:54:
[...]

Beetje OT maar uitslapen wat is dat ook alweer? (jongste is standaard voor 7 uur wakker in de weekenden)
Die 2 van mij vanochtend ook weer om 6 uur..
Bizar dat uitslapen een luxe is geworden :P.

Daarom hebben we ook afgesproken dat 1x in de maand de kids bij 1 van de grootouders logeren. Samen een avondje die niet belemmerd is met een wektijd de volgende ochtend in de trant van "Papa, uit".

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Helaas moet ik vroeg opstaan en vindt vrouwlief het op zn zachtst gezegd niet fijn als ze alleen naar bed moet gaan.
Gezellig type zeg, dus jij gaat altijd vroeger naar bed dan je zou willen omdat zij anders boos wordt? Lijkt me niet echt een gezonde relatie.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik denk dat je vrouw werk en een kinderdagverblijf / peuterspeelzaal onderschat. Van de hele dag voor de kinderen zorgen word je best simpel; ik denk dat de muren op haar afkomen.

En wat gaat ze dan straks doen als de kinderen naar school zijn? En ze zich dan inmiddels x jaar niet meer op de arbeidsmarkt heeft begeven?

Of wil ze de kinderen nog het liefst thuisonderwijs geven? Als dat niet zo is, wat is dan het probleem met een KDV? Daar leren ze ook veel (bij die van ons in ieder geval wel; ze vonden het geweldig. Maakten vriendjes, leerden met andere kinderen spelen, etc.).

Volgens mij is het beste dat je vrouw gaat werken, al is het maar een beetje. Gewoon om het huis uit te zijn.
En jij moet minder gamen.
Ik kan me voorstellen dat ze niet blij is: ze heeft de hele dag op jullie kinderen gelet. Dan kom je thuis en na het eten ben je eerst twee uur niet 100% aanspreekbaar.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:55:
[...]

Veel ruimte voor een oplossing krijg je niet of wel?
  • Je kunt niets samen ondernemen want de kinderen mogen niet door andere verzorgd worden.
  • Je hoort niet zoveel te gamen want anders verveeld mevr. Workharder zich.
  • Je kunt de tijden niet omwisselen want ze wil niet alleen naar bed.
Het komt dus eigenlijk neer op; je kunt schikken aan haar wensen of ruziën? Lastige situatie.

Edit: Een afspraak met een psycholoog of relatietherapeut lijkt me echt de beste stap. Juist voor je vriendin, om die op termijn gelukkig te maken/houden zal ze moeten leren: loslaten en compromissen te sluiten. Nu beginnen de "problemen" zich op te stapelen en dat emmertje loopt een keer over.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 13:02 ]

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-11 15:46
Bind haar vast en zeg dat bondage je nieuwe hobby is.

• Wognummer
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Die 2 van mij vanochtend ook weer om 6 uur..
Bizar dat uitslapen een luxe is geworden :P.

Daarom hebben we ook afgesproken dat 1x in de maand de kids bij 1 van de grootouders logeren. Samen een avondje die niet belemmerd is met een wektijd de volgende ochtend in de trant van "Papa, uit".
haha zeer herkenbaar tegenwoordig is ze gelukkig wat ouder en kan ze redelijk voor zichzelf zorgen

ik kan me de tijd nog herrineren dat ze de ipad ontdekt had stond ze om 5 uur op mn hoofd te timmeren papa iPad zucht

nu gaat ze beneden NED3 kijken of netflix (ze weten precies wat wel en niet mag op netflix en houden zich daar gelukkig aan

maargoed teveel offtopic srry

ik zou haar echt overhalen eens in de maand opa en oma voor een karretje te spannen en samen te gaan eten of naar de bios (echt bizar hoeveel leuker dat is dan een avond netflix samen) of samen gewoon lekker ergens te gaan wandelen

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
trollen is niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door Señor Sjon op 24-08-2017 13:20 ]

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-10 23:18
Tijd voor jezelf in een relatie is heel belangrijk. Ik kende een koppel (inmiddels uit elkaar) waarvan de vrouw zichzelf niet kon vermaken. Dan moet de man voor entertainment zorgen. Zo'n relatie houdt niet stand. Mijn ouders hadden altijd afspraken over wie wat wanneer kon doen. Dat werkte goed. Ik maak zelf ook afspraken thuis. Mijn vrouw is gek van series kijken, dan heb ik tijd om te gamen, maar ik ben ook regelmatig aan het opruimen e.d. terwijl zij op de bank zit. Het is, en daar komt de dooddoener, een kwestie van geven en nemen. Ik denk dat het heel belangrijk voor je vrouw is dat ze een eigen hobby heeft of iets met vriendinnen o.i.d. anders gaat ze inderdaad een claim op je leggen. 2 uur gamen iedere avond is misschien wel veel, je kunt ook afspreken dat er op vaste avonden gegamed mag worden.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

@Workharder Wat deed je vrouw aan werk voordat er kinderen waren?

Ze is nu eigenlijk alleen moeder en verder niets. Jij moet zorgen dat het ook je vrouw is en zij moet begrijpen dat ze niet de hele tijd moeder kan zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door MrSleeves op 24-08-2017 13:04 ]

• Workharder
MrSleeves schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:02:
@Workharder Wat deed je vrouw aan werk voordat er kinderen waren?
Mijn vrouw werkte niet i.v.m. psychische problematiek (wajong).

• gregrof
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-05-2024
Je bent verslaafd :). Ik kan me niet voorstellen dat ik het na men werkdag zo hard nodig heb. En begrijp me niet verkeerd, ik ben dol op gamen.
Er is zoveel meer te doen dan elke dag gamen. Je partner geeft het ook aan(hoewel ze ook een hobby moet zoeken lol).

om het te vereenvoudigen: 'er is geen ik in wij'

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:59:
[...]

Veel ruimte voor een oplossing krijg je niet of wel?
  • Je kunt niets samen ondernemen want de kinderen mogen niet door andere verzorgd worden.
  • Je hoort niet zoveel te gamen want anders verveeld mevr. Workharder zich.
  • Je kunt de tijden niet omwisselen want ze wil niet alleen naar bed.
Het komt dus eigenlijk neer op; je kunt schikken aan haar wensen of ruziën? Lastige situatie.

Edit: Een afspraak met een psycholoog of relatietherapeut lijkt me echt de beste stap. Juist voor je vriendin, om die op termijn gelukkig te maken/houden zal ze moeten leren: loslaten en compromissen te sluiten. Nu beginnen de "problemen" zich op te stapelen en dat emmertje loopt een keer over.
Hallo zeg, beetje over de top een psycholoog of relatietherapeut hiervoor te moeten inschakelen :P.

Dit is iets wat vrijwel elk ouder tegenkomt. Planning blijkt opeens nodig te zijn om tijd samen te hebben / voor jezelf. TS is hier zeer zeker niet uniek in.

Naar mijn idee kunnen ze ook samen er uit komen door 1 week haar idee te proberen, andere week die van hem. En dan over hebben wat bevalt / wat niet. Of doe zoals de meeste hier aanraden: ga een paar dagen minder gamen. Wat ik persoonlijk wel zo netjes zou vinden.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 18:05
LankHoar schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:44:
[...]

Ik denk dat @Zebby hier de spijker op zijn kop slaat, en dat er een onderliggende reden is voor het probleem met gamen. Ga eens het gesprek aan, en blijf "waarom?" vragen totdat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden. Dat kan best 5x of vaker vragen zijn.
Klopt vragen aan een vrouw is ongeveer gelijk aan een cleaning procedure van een printer kop :P Vaak na 5 tot 10 keer krijg je pas resultaat. :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Verwijderd

Jullie zijn toch beide volwassen mensen? Praat er met elkaar over en probeer te begrijpen wat er achter zit...

En ik begrijp dat voor sommige mannen het heel lastig is om vrouwen te begrijpen, maar het is veel simpeler dan je denkt. Vrouwen willen vaak gewoon intimiteit en bevestiging, dus als je dat weet te bieden is het al genoeg.

Maar begrijp ik het goed dat je ELKE avond twee uur spendeert aan computerspelletjes spellen? Dat lijkt mij ook niet helemaal gezond, laat staan eerlijk naar je partner toe (gegeven dat jullie allebei een fulltime baan hebben).

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:40
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Ehm... dit is wel een cruciaal iets wat je nu zegt.
Want alle dingen samen die je beschrijft klinkt het alsof ze al behoorlijk richting een depressie aan begint te zitten.
Er speelt heel wat meer dan zij laat merken en als je er niet samen aan gaat werken (wat veel energie kost, vooral ook aan jou kant om haar in beweging te krijgen) gaat dit straks snel heuvelafwaarts.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Verwijderd

Je zult hier toch zelf met haar uit moeten komen. Zover ik het lees wil ze gewoon af en toe eens wat met jou samen doen. Moet je écht elke dag 2 uur gamen om een 'moment voor jezelf' te hebben? Ik ben wel benieuwd naar de gedachte daarachter. Want je bent toch getrouwd. Het is dan toch normaal om tijd samen te spenderen.

Verwijderd

@Morelleth Ah. Daar komt de aap uit de mouw. Ik vermoed dat TS last heeft van ontwijkingsgedrag. Onbewust weet hij al wel wat er speelt, maar hij ontkent het gewoon voor zichzelf waarschijnlijk.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:12:
Je zult hier toch zelf met haar uit moeten komen. Zover ik het lees wil ze gewoon af en toe eens wat met jou samen doen. Moet je écht elke dag 2 uur gamen om een 'moment voor jezelf' te hebben? Ik ben wel benieuwd naar de gedachte daarachter. Want je bent toch getrouwd. Het is dan toch normaal om tijd samen te spenderen.
Dit dus. En een moment voor jezelf kan ook opgelost worden met een half uurtje wandelen (wat ook nog eens gezonder is).

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-10 18:02
Uhhh iedereen probeert je allemaal dingen aan te praten hier, beetje eng.
Gewoon doen wat jou gelukkig maakt.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Ik heb het idee dat ze een of andere angst heeft om dingen los te laten. De kinderen mogen niet ergens anders naar toe. En jij moet in haar buurt blijven, mag niet gamen en moet ook gelijk met haar gaan slapen.

Dat je je hier al tegen af gaat zetten is al duidelijk omdat je niet voor niets dit topic geopend hebt.

Bespreek het eens met haar en maak afspraken. Jij gaat pas gamen vanaf het moment dat zij gaat slapen, maar dan moet zij het samen naar bed gaan loslaten. Daarnaast help je met de kids en gaan jullie elke maand iets samen doen met zijn tweeën. Wacht niet tot zij wat regelt maar ga zelf dingen regelen en vraag een oppas voor jullie thuis. Zo hebben de kinderen er ook geen last van.

Als zij zo langer doorgaat dan word je daar niet gelukkiger van en vlucht je misschien echt letterlijk weg van haar.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Workharder
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Dit dus. En een moment voor jezelf kan ook opgelost worden met een half uurtje wandelen (wat ook nog eens gezonder is).
Ik heb in eerdere posts al aangegeven dat wij op de vrije dagen uren lang gaan wandelen, en in her geval mijn vrouw een oppas zou toestaan ik niets liever zou willen dan een leuke date met haar te hebben.

Verwijderd

Wel een hoop burgerlijkheid hier op Tweakers... }:O

@Workharder Je vrouw staat geen oppas toe?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 13:17 ]

Verwijderd

Haas_nl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:15:
Ik lees alleen maar goedbedoelde adviezen, anders stop je even met trollen en onderbouw je je argumenten.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:16:
[...]

Ik heb in eerdere posts al aangegeven dat wij op de vrije dagen uren lang gaan wandelen, en in her geval mijn vrouw een oppas zou toestaan ik niets liever zou willen dan een leuke date met haar te hebben.
Ik bedoel dat je even alleen gaat wandelen nadat de kinderen op bed liggen ;). Even je hoofd leegmaken.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@Workharder Even voor mijn beeld maar wat doen jullie zoal in het weekend?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Ik moet stiekem wel lachen. Ik hoor steeds vaker mensen klagen over hun kinderen, net zoals hier in het topic. Alsof ze achteraf toch liever geen kinderen hadden genomen. Gelukkig heb ik voorlopig geen kinderen, want mij mag al die ellende bespaard blijven... :D

Verwijderd

Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:05:
[...]

Hallo zeg, beetje over de top een psycholoog of relatietherapeut hiervoor te moeten inschakelen :P.

Dit is iets wat vrijwel elk ouder tegenkomt. Planning blijkt opeens nodig te zijn om tijd samen te hebben / voor jezelf. TS is hier zeer zeker niet uniek in.

Naar mijn idee kunnen ze ook samen er uit komen door 1 week haar idee te proberen, andere week die van hem. En dan over hebben wat bevalt / wat niet. Of doe zoals de meeste hier aanraden: ga een paar dagen minder gamen. Wat ik persoonlijk wel zo netjes zou vinden.
No offence at TS en mevr TS maar....
  • Ze heeft een ongezonde relatie met haar kinderen (wanneer je de verzorging niet kunt delen/uit handen kunt geven is er sprake van een verstoorde verstandshouding)
  • Er is een probleem ontstaan over iets wat altijd al zo was. Dat is op zijn minst apart te noemen
  • Ze heeft een geschiedenis van mentale problemen (zie laatste post TS)
  • Ze stelt eisen maar biedt geen alternatieven/compromissen aan
Met die vier punten in het achterhoofd is professionele begeleiding helemaal zo'n gek idee nog niet. Het is ook niets iets waar je je voor moet schamen (hoewel jouw reactie anders doet vermoeden).

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

Haas_nl schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:15:
Ohja, dat is goed voor de relatie |:( Gezien je eerdere opmerking, je bent zeker vrijgezel?

Vaak bu'j te bang!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:17:
[...]

Ik lees alleen maar goedbedoelde adviezen, anders stop je even met trollen en onderbouw je je argumenten.
Goedbedoeld? Je bedoelt kortzichtige conclusies zonder enige vorm van kennis van zijn situatie, laat staan zelf überhaupt wat kennis te hebben met zulke situaties? Nee, 90% is de aanval inzetten op de TS dat hij blijkbaar iets fout doet (want zo 'hoort' dat niet), zonder enige vorm van consequenties te bekijken.

En nu wat historie van vrouw komt, stappen we allemaal over naar psychische problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 24-08-2017 13:20 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Wognummer
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:19:
Ik moet stiekem wel lachen. Ik hoor steeds vaker mensen klagen over hun kinderen, net zoals hier in het topic. Alsof ze achteraf toch liever geen kinderen hadden genomen. Gelukkig heb ik voorlopig geen kinderen, want mij mag al die ellende bespaard blijven... :D
ok ik klaag dan wel over mn kinderen maar geen kinderen is me tever ;) kinderen leveren gelukkig ZOVEEL meer op dan dat ze aan tijd/energie kosten

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik had hetzelfde probleem, nu mag ik helemaal niet meer gamen. Elke keer als ik vraag, is het goed als ik even een minuutje game, BAM ruzie.
Destiny heeft mijn leven kapot gemaakt. En nu komen ze ook nog eens met een Destiny 2.
Waarschijnlijk zullen mijn vriendin en ik uit elkaar groeien.
Mijn Destiny maatjes op tweakers kunnen dit bevestigen. @dinges en de rest.

Nee even zonder dollen, ik heb mijn vriendin gewoon mee laten gamen.Gegeven moment had ze er wel genoeg van, maar heb uiteindelijk 2400+ uur in Destiny gestoken.
Nu ben ik ondertussen papa van een prachtige zoon van 11 maanden, en sinds een maand of 4 is mijn game gedrag gewoon veranderd.

En het is heel makkelijk, wil jij niet veranderen en zij haar mening / opstelling niet, krijg je gewoon een groot probleem, en ga je uit elkaar. Meer valt er niet te antwoorden op je vraag.

#Destiny2gaatwaarschijnlijkwelwatcommentaarkrijgen

Verwijderd

@Wognummer Ja dat tegenargument hoor ik ook regelmatig. Maar dan wel met zo'n cynische blik... :) Niets ten nadele van ouders hoor, want ik snap best dat het ook hele mooie kanten heeft.
Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:21:
En het is heel makkelijk, wil jij niet veranderen en zij haar mening / opstelling niet, krijg je gewoon een groot probleem, en ga je uit elkaar. Meer valt er niet te antwoorden op je vraag.
WAUW. Gewoon WAUW. Als er er kinderen in het spel zijn, moet je veranderen. Desnoods door een therapeut er bij te halen. Je kunt niet zo lichtvoetig praten over relaties als er kinderen zijn. Man man man... alsof een hobby voor de kinderen gaan. In mijn ogen staan kinderen altijd op nummer één.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 13:24 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:14:
[...]

Waarom is het wel een probleem dat TS geen tijd heeft voor zijn vriendin als hij een half uur zou gamen, maar geen probleem als hij een half uur alleen gaat wandelen? En wie zegt dat hij enige interesse erin heeft?

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:19:
[...]

No offence at TS en mevr TS maar....
  • Ze heeft een ongezonde relatie met haar kinderen (wanneer je de verzorging niet kunt delen/uit handen kunt geven is er sprake van een verstoorde verstandshouding)
  • Er is een probleem ontstaan over iets wat altijd al zo was. Dat is op zijn minst apart te noemen
  • Ze heeft een geschiedenis van mentale problemen (zie laatste post TS)
  • Ze stelt eisen maar biedt geen alternatieven/compromissen aan
Met die vier punten in het achterhoofd is professionele begeleiding helemaal zo'n gek idee nog niet. Het is ook niets iets waar je je voor moet schamen (hoewel jouw reactie anders doet vermoeden).
Laten we voorop stellen dat hulp vragen zeer zeker niet iets is om voor te schamen, wat de problematiek ook mag zijn.

Het valt me alleen op dat er wel heel erg gefocused wordt op de vrouw.

Je geeft aan dat mevr TS een geschiedenis van mentale problemen heeft. Maar je weet niet welke. Daar een conclusie aan verbinden lijkt me niet heel logisch.

Daarnaast zie ik hier nergens dat ze geen compromissen wil. Ik zie TS namelijk geen voorstel doen om te minderen in gamen.

En iets wat altijd al was betekent niet dat er dan geen irritatie wordt opgebouwd..

• Workharder
Frostbite schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:19:
@Workharder Even voor mijn beeld maar wat doen jullie zoal in het weekend?
Wandelen, samen boodschappen doen/shoppen, bezoekjes, activiteiten zoals markten, zwemmen enz.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:22:
[...]

Waarom is het wel een probleem dat TS geen tijd heeft voor zijn vriendin als hij een half uur zou gamen, maar geen probleem als hij een half uur alleen gaat wandelen? En wie zegt dat hij enige interesse erin heeft?
Naar wat ik lees wil hij zich steevast houden aan 2 uur, met als reden dat hij zich even wil terugtrekken. Enige wat ik aangeef is dat er ook andere manieren zijn om dit te bereiken. Of hij daar interesse in heeft is zijn keuze.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Wandelen, samen boodschappen doen/shoppen, bezoekjes, activiteiten zoals markten, zwemmen enz.
Dat zijn wel dingen waarbij je altijd iets 'moet'. Ik heb het idee dat ze doordeweeks gewoon gezelschap zoekt en dan is niet te combineren met gamen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sissors
  • Niet online
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Naar wat ik lees wil hij zich steevast houden aan 2 uur, met als reden dat hij zich even wil terugtrekken. Enige wat ik aangeef is dat er ook andere manieren zijn om dit te bereiken. Of hij daar interesse in heeft is zijn keuze.
Maar het probleem wat zijn vriendin ermee heeft, van wat ik lees, is dat hij meer tijd aan haar zou moeten besteden (samen doen). Alleen gaan wandelen lijkt mij dat niet oplossen.

Hoe lang zijn 'alleen' tijd zou moeten duren kan je verschillende meningen over hebben. Maar wat hij daarin doet is zijn eigen zaak, en imo ongezond als zijn vriendin zich niet druk maakt over hoeveel hij alleen bezig is, maar ook wat hij alleen doet.
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Dat zijn wel dingen waarbij je altijd iets 'moet'. Ik heb het idee dat ze doordeweeks gewoon gezelschap zoekt en dan is niet te combineren met gamen.
Maar wat is dan gewoon gezelschap? Van 7 tot half 11 elke dag naast elkaar op de bank naar RTL4 kijken? Je moet wel tijd voor elkaar hebben in een relatie, maar dat klinkt ook niet echt fascinerend. Of is dan het probleem itt wanneer hij bijvoorbeeld een boek leest, dat hij bij gamen zich teveel afsluit?

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 24-08-2017 13:30 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

[...]

OK en doet zij of jij ook wel eens dingen alleen? Bijvoorbeeld alleen naar de stad of met de kids naar een speeltuin oid zodat de ander iets voor zichzelf kan doen?

Stel jij neemt de kids meer naar de dierentuin en je zegt tegen je vrouw dat ze wat voor zichzelf gaat doen hoe reageert ze daar op?
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:24:
[...]

Als ik naar mezelf kijk geeft het gamen me gewoon een goed gevoel en kan ik op die manier even mijn hoofd leegmaken. Ik zou wel 2 uur kunnen wandelen maar dan heb ik goede gevoel niet en heb ik juist kans dat mijn hoofd nog voller raakt door al het peinzen :D

Wil hiermee alleen zeggen dat je iemand zijn hobby niet echt kan vervangen. Zo zal iemand die juist wil sporten ook niet 2 uur achter een PC kunnen zetten. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Frostbite op 24-08-2017 13:33 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:21:
@Wognummer Ja dat tegenargument hoor ik ook regelmatig. Maar dan wel met zo'n cynische blik... :) Niets ten nadele van ouders hoor, want ik snap best dat het ook hele mooie kanten heeft.

[...]

WAUW. Gewoon WAUW. Als er er kinderen in het spel zijn, moet je veranderen. Desnoods door een therapeut er bij te halen. Je kunt niet zo lichtvoetig praten over relaties als er kinderen zijn. Man man man... alsof een hobby voor de kinderen gaan. In mijn ogen staan kinderen altijd op nummer één.
Dat zegt hij toch ook? Als er niks verandert gaat de relatie kapot.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:27:
[...]

Maar het probleem wat zijn vriendin ermee heeft, van wat ik lees, is dat hij meer tijd aan haar zou moeten besteden (samen doen). Alleen gaan wandelen lijkt mij dat niet oplossen.

Hoe lang zijn 'alleen' tijd zou moeten duren kan je verschillende meningen over hebben. Maar wat hij daarin doet is zijn eigen zaak, en imo ongezond als zijn vriendin zich niet druk maakt over hoeveel hij alleen bezig is, maar ook wat hij alleen doet.
Je leest mijn posts als iets wat hij moet doen.
Een half uurtje gamen zou hem niks opleveren. Daarom mijn idee voor een andere activiteit. Gezien ik ook dagelijks een momentje voor mezelf nodig heb (even afsluiten van alles) gaf ik wandelen als idee op gezien dit mij zelf goed helpt om even m'n hoofd leeg te krijgen.

Dit lijkt mij een compromis om te kunnen stellen. Paar avonden in de week zelf kunnen gamen, andere dagen even mogelijkheid om z'n hoofd leeg te krijgen (gezien hij dat als reden aangeeft om te kunnen gamen).

Verwijderd

@Malt007 De toon vind ik anders niet zodanig dat ik dat er uit opmaak.

• Lienuks
  • Laatst online: 25-06 20:40

Lienuks

Meet People Get Connected!

Ik heb niet alles gelezen maar het topic is heel herkenbaar dus ik kan wel aangeven hoe ik dat doe.

Ik heb twee kinderen en een relatie , ik heb een vaste avond in de week waarop ik bij mijn vrienden ben (locatie wisseld) en ik heb vaste dagen waarop ik tijd vrij maak voor mijn partner.

Alle overige dagen kan ik gamen zolang ik wil, echter moet je je relatie ook een beetje spannend houden middels spontaniteit.. (Invulling daarvan mag je zelf bedenken :) )

Zoals wij altijd tegen elkaar zeggen... "Alles in overleg"

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44
Lienuks schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:34:
Ik heb niet alles gelezen maar het topic is heel herkenbaar dus ik kan wel aangeven hoe ik dat doe.

Ik heb twee kinderen en een relatie , ik heb een vaste avond in de week waarop ik bij mijn vrienden ben (locatie wisseld) en ik heb vaste dagen waarop ik tijd vrij maak voor mijn partner.

Alle overige dagen kan ik gamen zolang ik wil, echter moet je je relatie ook een beetje spannend houden middels spontaniteit.. (Invulling daarvan mag je zelf bedenken :) )

Hier idem.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Sissors
  • Niet online
Mordeth schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:31:
[...]

Je leest mijn posts als iets wat hij moet doen.
Een half uurtje gamen zou hem niks opleveren. Daarom mijn idee voor een andere activiteit. Gezien ik ook dagelijks een momentje voor mezelf nodig heb (even afsluiten van alles) gaf ik wandelen als idee op gezien dit mij zelf goed helpt om even m'n hoofd leeg te krijgen.

Dit lijkt mij een compromis om te kunnen stellen. Paar avonden in de week zelf kunnen gamen, andere dagen even mogelijkheid om z'n hoofd leeg te krijgen.
Bedoel je dan erop gebaseerd dat je niet een half uurtje kan gamen, omdat dat langer duurt? Want dat lijkt mij simpelweg onjuist. Standaard potje BF1 zit onder de 30 minuten (en kan je altijd beginnen en eindigen). SC2 zit op 10 minuten tot max 45 minuten, en dat is echt uitzonderlijk. World of warships zit op max 20 minuten. Heroes of the storm zit op 15-20 minuten.

Ik weet niet wat TS speelt, maar het is echt niet dat je voor het gemiddelde spel je 2 uur bezig bent. Wel als hij met de clan een WoW raid moet doen ofzo misschien.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Frostbite schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:28:
Wil hiermee alleen zeggen dat je iemand zijn hobby niet echt kan vervangen. Zo zal iemand die juist wil sporten ook niet 2 uur achter een PC kunnen zetten. :)
Ik geef ook niet aan dat dit de oplossing voor hem is. Maar als je niet probeert kom je er ook niet achter ;). Wandelen, sporten, weet ik het. Wat de oplossing ook is voor hem om z'n hoofd leeg te krijgen voor de dagen waarin hij zou afspreken niet te gamen (of iig niet een dikke 2 uur).

• Señor Sjon
Sissors schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:35:
[...]

Bedoel je dan erop gebaseerd dat je niet een half uurtje kan gamen, omdat dat langer duurt? Want dat lijkt mij simpelweg onjuist. Standaard potje BF1 zit onder de 30 minuten (en kan je altijd beginnen en eindigen). SC2 zit op 10 minuten tot max 45 minuten, en dat is echt uitzonderlijk. World of warships zit op max 20 minuten. Heroes of the storm zit op 15-20 minuten.

Ik weet niet wat TS speelt, maar het is echt niet dat je voor het gemiddelde spel je 2 uur bezig bent. Wel als hij met de clan een WoW raid moet doen ofzo misschien.
Voor een halfuurtje zet ik geen game aan eerlijk gezegd. Dat is te kort om in de spelwereld gezogen te worden imo.

Verwijderd

Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben (en tevens iets wat mij is opgevallen in andere topics op Tweakers) is de positie de mannen in hun relatie innemen. Met name in het kader van desbetreffend topic...

Ik merk dat heel veel mannen een vrij passieve houding hebben als het neerkomt op hun relatie. Veel mannen hier lijken haast wel een ondergeschikte positie te hebben t.o.v. hun vrouw. Ik geloof heilig dat veel vrouwen juist liever een actieve man willen. Dus ik voorzie toch wel een mogelijk risico hierin... Want hoe ga je er voor zorgen dat een relatie gezond blijft als de man zich passief opstelt? Neem je verantwoordelijkheid en praat over problemen in een actieve zin. Ga het niet zitten afwachten, op die manier lopen vrouwen gewoon bij je weg.

• Mordeth
  • Niet online

Mordeth

jaja tis wat

Lienuks schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:34:

Juist, hier exact hetzelfde :). Overleggen en spontaniteit kom je een heel eind mee :P.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Voor een halfuurtje zet ik geen game aan eerlijk gezegd. Dat is te kort om in de spelwereld gezogen te worden imo.
Inderdaad. Dan speel ik nog liever niet.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:14
Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:39:
[...]

Inderdaad. Dan speel ik nog liever niet.
probleem opgelost dan lijkt me.

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-10 13:09

GrimScythe

Game Addict

Hmm, ik heb geluk denk ik dan.
De mijne laat me de hele avond gamen (kan ze haar favoriete series kijken) en als ze zin heeft in een filmpje of iets anders samen te doen dan zegt ze dat. (houdt wel in dat ik dan ook echt tijd voor haar maak en het zo sfeervol/gezellig/romantisch mogelijk maak)

Als ze op dit moment geen hobby heeft dan verveelt ze zich en stoort ze zich eraan dat jij wel iets te doen hebt en zij er maar wat bij moet zitten. (is een vrij normale reactie)

Maar van wat ik zo lees kun je misschien inderdaad beter het samen dingen doen en gamen omdraaien.
Tevens als tip: maak het gezellig, een paar kaarsjes aan en het licht wat dimmen doet wonderen voor de sfeer.
Zorg gewoon ervoor dat als jullie iets samen doen dat ze ook echt het idee heeft dat het speciaal voor haar is. (doet in mijn geval wonderen)

Mocht dit alles nog niet werken dan weet ik niet of het alleen het gamen is wat haar stoort.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:36:
[...]

Dat ligt volledig aan het spel. Een RPG? nee dan niet. Even racen, beetje schieten , paar daily questen doen in je MMO. kan allemaal prima in een half uur.

• nck_vs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Je vraagt hier je antwoord op de ergernis van je vriendin (2 uurtjes gamen per dag), maar jouw vriendin vindt het niet tof. Jouw vriendin heeft het antwoord dat je zoekt en niemand anders. Je zou eens kunnen achterhalen welke behoefte ze heeft. Sluit dat niet aan op jouw behoefte dan is het aan jullie om daar iets mee te doen. Ga er eens open in? Ik vermoed dat het gamen het probleem niet is.

• Waah
[...]

Zoals ik de activiteiten lees:

Wandelen, waarbij de kinderen in gareel gehouden moeten worden.
Boodschappen/shoppen, een taak die gewoon bij het huishouden hoort. Geen "uitje"
Bezoekjes, De standaard sociale verplichtingen

Veel dingen dus die niet "quality time" zijn voor haar, maar wel voor jou... Wat voor de een uitjes zijn, is voor de ander gewoon huishoudwerk.

Disclaimer: mijn methode van opvoeden volgt... ieder zijn eigen mening maar voor ons werkt dit
IMHO is het goed om tijd samen door te brengen... zonder kinderen zo nu en dan. Dat betekend dus dat wij de kleine zo nu en dan.... nou ja regelmatig even naar opa/oma brengen. We hebben sowieso 1 a 2 keer per week wel een paar uurtjes samen daardoor. De opa's/oma's passen graag op namelijk, en onze relatie/liefde groeit door samen activiteiten te ondernemen. Onze relatie is ook altijd het sterkst na een vakantie, waar je juist weken samen bent. Zo gaan wij regelmatig na het werk (als de kinderen toch al bij de oppas zijn) nog even wakeboarden. 2 uurtjes zonder de kleine. We hebben de kleine ook wel meegenomen, maar dat is toch niet hetzelfde als samen. Ook gaan wij "gewoon" op wintersport dit jaar. Zonder baby. Die logeert bij de opa's/oma's en evt kinderopvang mocht het niet uitkomen. Naast dat het voor jezelf niet slecht is, is het voor het kind ook niet slecht. Het wordt sociaal door alle verschillende contacten namelijk.

Dus mijn voorstel zou zijn om de kinderen toch weg te brengen zo nu en dan... en dan samen leuke, NIEUWE dingen te gaan doen. voor de 40e keer naar hetzelfde restaurant is niet handig. Die herinnering voegt zich enkel bij de andere herinneringen aan dat restaurant... Doe leuke dingen samen, nieuwe dingen samen... Dan is het namelijk ook niet erg als je even voor jezelf iets gaat doen daarbuiten.

Ik snap dat het lastig is om de kinderen weg te brengen, maar ik zou er toch op aansturen. Al is het maar een paar uurtjes per week.

• Crashhill
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:21:

Nah is gewoon makkelijk, iedereen ziet alles grijs, maar als je er zwart wit tegen aan kijkt is het heel makkelijk, er moet iets gebeuren, of de irritaties worden groter. Of je het nu zelf doet of met een therapeut etc.

Wat je zegt is wauw gewoon wauw hetzelfde als wat ik zeg. Alleen dan met mooiere woorden. Topicstarter moet zijn gamegedrag aanpassen/een goed gesprek met zijn vrouw voeren zo dat ze beiden gelukkig zijn. Komt dit niet tot een fijne oplosing voor beide, heb je gewoon een probleem, lichtgevoelig of niet.

• CivLord
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 08:45
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:18:
Beste Tweakers,

[...]

Helaas is het zo dat mijn vrouw steeds meer moeite heeft met het feit dat ik 's avonds wanneer de kinderen in bed liggen 2 uurtjes game. Hier krijgen wij dan ook steeds vaker ruzie over gezien zij vindt dat ik die tijd ook aan haar moet besteden terwijl ik op die 2 uur na de rest van de avond met haar op de bank doorbreng en de nodige gesprekken voeren.

In het verleden gamede zij ook (meer dan ikzelf) en vond ze dit geen probleem, maar nu ze dit niet meer leuk vindt en moeite heeft om andere hobby's te vinden begint het een probleem te worden gezien zij ook geen zin heeft om TV te kijken of een boek te lezen en eigenlijk hoopt dat ik deze verveling voor haar opvul.

[...]
Wanneer jij zo over je relatie praat vrees ik dat het probleem iets dieper ligt dan alleen twee uurtjes gamen per dag. Misschien is de onenigheid over het gamen een symptoom, misschien is het gamen een aanleiding voor het probleem, misschien is het gamen vluchtgedrag van jouw kant. Ik weet het niet.

Feit is dat je vrouw er genoeg van heeft dat je 2 uur per dag gamet. Daar ga je geen verandering in brengen door te zeggen dat je medetweakers vinden dat het moet kunnen.
Eigenlijk is de situatie heel simpel: Jij staat nu voor de keus om te blijven gamen en daarmee een aanzet te geven voor wat waarschijnlijk de breuk van jullie relatie zal gaan worden (al levert je dat natuurlijk wel nog veel meer tijd op om te gamen) of om je vrouw meer tijd en aandacht te geven.

Je hoeft het Gamen niet helemaal af te zweren, maar wel sterk te beperken.
Twee uur per dag is erg veel tijd. Hoeveel tij kunnen jij en je vrouw echt samen zijn, zonder werk, zonder kinderen? Twee uur daarvan is een flinke hap. In een relatie ben je samen en breng je samen tijd met elkaar door.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
GrimScythe schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:41:
Hmm, ik heb geluk denk ik dan.
De mijne laat me de hele avond gamen (kan ze haar favoriete series kijken) en als ze zin heeft in een filmpje of iets anders samen te doen dan zegt ze dat. (houdt wel in dat ik dan ook echt tijd voor haar maak en het zo sfeervol/gezellig/romantisch mogelijk maak)
Wat ik uit jouw indeling opmaak is dat de indeling eigenlijk wordt bepaald door de vraag: Heb ik iets te doen met m'n vrouw? Zo ja: Vrouwtijd, zo niet: Gametijd. Van TS komt het bij mij meer over dat de indeling redelijk rigide is: Eerst gamen, dan vrouwtijd. Op zich kan ik best begrijpen dat dat erg vermoeiend is, ook als er dan bvb iets op TV is tijdens gametijd, of als Mevr. TS iets te vertellen heeft wat de kinderen niet per se hoeven te horen, zoals de laatste roddels over de buren.

Verwijderd

Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:46:
[...]

Wat ik uit jouw indeling opmaak is dat de indeling eigenlijk wordt bepaald door de vraag: Heb ik iets te doen met m'n vrouw? Zo ja: Vrouwtijd, zo niet: Gametijd.
Dit klinkt een beetje alsof je niet met je vrouw wil omgaan als het niet moet... Waar is de romantiek gebleven?!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vroeger gamede ik in een aparte ruimte met een headset terwijl de vriendin een verdieping lager in de zetel zat. Absolute afrader want de tijd dat je wel samen bent ga je ruzie maken over het niet samen zijn (in ons geval).

Nu heb ik mijn game pc aan de tv in de living gehangen en ik merk een paar grote voordelen.
- Je speelt minder, regelmatig is er nl. een leuke film/show bezig op het moment dat je anders zou beginnen met gamen maar nu blijf je gewoon zitten.
- Je kan je vrouw er in betrekken. Bij bv. Fallout kijkt Ms. Vnze gewoon mee voor het verhaal. (al ben ik dan wel min of meer verplicht niet te flirten met companions of onschuldigen lastig te vallen :+ ). Heavy rain hebben we samen uitgespeeld (lees: ik aan de controller, Ms. Vnze paniekerig aan het roepen "LINKS LINKS LINKS KRUISJE DRIEHOEK!!!!)
- Je vrouw kan een boek lezen, knutsellen,... terwijl je toch langs elkaar zit, ze heeft het eenzaam gevoel dus niet zo rap en je kan ook nog wat praten als je weer eens een loading screen hebt of je moet respawnen oid.

Verder zoals er al gezegd is. Minder regelmatig gamen zou misschien ook al veel kunnen oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vnze op 24-08-2017 13:52 ]

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:36:
Waar ik trouwens wel benieuwd naar ben (en tevens iets wat mij is opgevallen in andere topics op Tweakers) is de positie de mannen in hun relatie innemen. Met name in het kader van desbetreffend topic...

Ik merk dat heel veel mannen een vrij passieve houding hebben als het neerkomt op hun relatie. Veel mannen hier lijken haast wel een ondergeschikte positie te hebben t.o.v. hun vrouw. Ik geloof heilig dat veel vrouwen juist liever een actieve man willen. Dus ik voorzie toch wel een mogelijk risico hierin... Want hoe ga je er voor zorgen dat een relatie gezond blijft als de man zich passief opstelt? Neem je verantwoordelijkheid en praat over problemen in een actieve zin. Ga het niet zitten afwachten, op die manier lopen vrouwen gewoon bij je weg.
kom je nog wel achter. Het heet 'pick your battles'. ;)

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-11 10:49
Herkenbaar. heb ooit afgesproken 2 a 3 dagen in de week gamen.
Als de kinderen op bed liggen en zo.
Maar op een gegeven moment geen zin tijd en zo meer voor.
Een keer per jaar ga ik met vrienden een weekje / Mid week weg.
Dan gamen we zoveel we willen. En bier drinken en friet en zo.
Dan kom ik terug en dan heb ik een jaar geen behoefte meer om te gamen. ja 1 a 2 keer in de maand als ik er tijd en zin in heb.

Dit doen we met een vast groepje van 8 vrienden al een jaar of 10.

<GOT>DrOPje #2516

Verwijderd

@Señor Sjon Wat bedoel je?

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Misschien couch gaming een optie? Mijn broer zat met dezelfde situatie en hij heeft een dual boot HTPC in elkaar gezet met een GTX 1050TI en een tweedehands Sound Blaster uit 2003 en met een 2 Xbox controllers en een draadloos setje gaat dat prima. Hij heeft ook een Steam Link gekocht en aangesloten op zijn monitor in zijn oud vertrouwde gaminghoek zodat hij met toetsenbord/muis ''serieus'' kan gamen indien het vrouwtje weg is of als het ''mag''

Maar goed die twee hebben (nog) geen kinderen. Dus dat scheelt weer ;) Helaas is voor hem zijn ''competitieve gaming life'' wel over. Je kan met een vrouwtje/gezinnetje eigenlijk alleen maar voor de fun gamen.

[ Voor 14% gewijzigd door rickboy333 op 24-08-2017 13:59 ]

TIME TO UPGRADE !!!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 19:37
@Workharder, wat zou je vrouw dan graag willen doen (samen met jou) ipv. dat je twee uur gamet? Het antwoord daarop is wel erg belangrijk, misschien is het namelijk goed mogelijk om die behoefte in te vullen en toch twee uur tijd over te houden om te gamen.

Velen doen hier alsof twee uur per dag gamen een probleem is, maar dat zie ik niet zo. Want zelfs als je hier helemaal mee zou stoppen dan is het probleem nog niet opgelost. Het probleem is dat je vrouw ontevreden is en graag iets wil, ik heb zowat alle posts gelezen en heb nog niet gelezen wat ze dan graag wil doen. Als je dit (nog) niet weet dan zou ik proberen daar achter te komen. Misschien is het zo dat er namelijk wel een oplossing is waarbij beide krijgen wat ze graag willen.

Even overdrijven: misschien wil ze wel elke dag even een kwartiertje rampetampen en is daarna blij als ze languit op de bank in haar eentje kan nagenieten... Waar ik naar toe wil: je moet opzoek naar wat haar behoefte is en proberen die zo goed mogelijk te combineren.

• YaaD
  • Laatst online: 06-11 10:47
Je moet toch ieder je eigen hobby hebben lijkt me? Of dat nou 2 uur gamen is, of 2 uur paardrijden zoals mijn vrouw doet. Het lijkt me een goed idee dat ze een hobby zoekt of misschien wat meer met vriendinnen gaat doen.

Als ik iedere avond verplicht op de bank moet zitten, dan wordt het er niet gezelliger door. Zodra er een verplicht karakter aan vast zit, dan gaat het mis.

Ben nu ruim 10 jaar samen met haar en ze heeft nog geen dag geklaagd over mijn hobby, en ik niet over haar levensstijl. Moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken om iedere avond verplicht dingen samen te doen.

We hebben in januari een nieuw woonhuis gekocht waar de paarden aan huis staan, maar wel heel veel aan moet gebeuren. Als ik na een dag klussen wil gamen, geeft ze me gelukkig wel alle vrijheid. Nog nooit geklaagd. Misschien heb ik makkelijk praten omdat ik geen kinderen heb, maar heb het druk genoeg met mijn woonhuis en zou daar ook meer uren aan kunnen besteden, maar juist door de verbouwing heb ik wel geleerd dat tijd voor jezelf heel belangrijk is.

bl44t

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

kom je nog wel achter. Het heet 'pick your battles'. ;)
Mwoah verschilt nogal van relatie op relatie. Ik stel me iig niet "onderdanig" op in mijn relatie en dat hoeft ook niet (sterker nog, dan ben ik mijn vriendin kwijt want die houdt wel van een beetje dominantie) en wij zijn dolgelukkig samen. Niet dat we nooit ruzie hebben, zeker 1 keer per maand, maar dat wordt altijd op een normale en constructieve manier uitgepraat (wat in het begin lastig was voor mijn vriendin, want dat heeft ze nooit van thuis uit meegekregen).

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Blijft altijd interessant om een kijkje te krijgen in andermans relaties hier op Tweakers. Geval van TS is natuurlijk bijzonder vervelend, omdat zowel TS als zijn partner daar ongelukkig van worden. Ik begrijp heel goed dat TS geen enkele zin heeft om naast vrouwlief op de bank te zitten, just for the sake of sitting there. Dan zit je je dus gewoon samen te vervelen als dat elke avond zo is - zoveel maak je nou ook weer niet mee als je aan het werk bent/fulltime moedert dat je er de hele avond over kunt praten. Stug vasthouden aan 2 uur per avond gamen is hierin ook niet het beste idee, kruip anders gewoon eens naast d'r op de bank met een boek of tijdschrift of een puzzelboekje, in dat laatste geval kun je d'r zo nu en dan om hulp vragen, dan sleur je d'r zo mee en heb je samen een activiteit :)

Ik snap de kant van de vrouw van TS ook, dan heb je de hele dag tussen twee koters gezeten, met bij behorend niveau aan gesprekken/filmpjes/liedjes, dat je gewoon dolgraag even 'volwassen' contact wilt. Maar dat neemt niet weg dat ze niet zomaar van jou kan vragen om jezelf volledig overboord te zetten in je vrije tijd, gewoon omdat zij zich anders niet voldaan voelt 's. Spreekt ze nog wel eens met vriendinnen af? Of is dat sinds de komst van de kinderen compleet verwaterd?

Mijn vriendin en ik hadden eerder het omgekeerde probleem, wij gingen juist uit eigen beweging bij de ander zitten omdat we dachten dat die daar altijd en elke dag zin in had. Tuurlijk is het leuk om een beetje te knuffelen en ouwehoeren samen, maar na een paar maanden is het nieuwe daar wel echt van af en voelt het steeds minder als quality-time. Dus we zaten onszelf en elkaar te vervelen, voor de ander die daar eigenlijk ook niet op zat te wachten. Dus voorzichtig aan begonnen we zo nu en dan met "ik wil eigenlijk eventjes [gamen/boek lezen, puzzelen, etc] vind je dat goed?" en langzaamaan zijn we allebei een stuk autonomer geworden in ons samenzijn, zonder dat we het gevoel hebben elkaar en onszelf tekort te doen.

Uiteindelijk moet je er samen uit zien te komen, en wellicht dat je gewoon een keertje op de terugweg van je werk even langs een winkel gaat om daar iets te kopen dat je wel leuk lijkt voor haar, een puzzel van haar lievelingsdier ofzo, of een mooi fotoboek over iets waar ze vroeger dolenthousiast over was. Met een beetje geluk heb je dan een win-win-win: je vrouw krijgt een leuk cadeautje, dat zomaar een nieuwe hobby/interesse van haar/jullie kan worden, en jij kunt alsnog vaak gamen omdat ze zich vermaakt en gewaardeerd voelt :)

Ik lees in de reacties trouwens wel eng vaak dingen die klinken als "in een relatie hoor je je vrije tijd volledig samen te willen besteden". Ik krijg daar echt jeuk van op rare plekken. Ik ben dol op mijn vriendin, en zij op mij, maar als ze appt dat ze een uurtje langer op de manege blijft ben ik blij met dat uurtje me-time dat ik dan extra heb. Zodra ze thuis is ben ik dan weer extra blij dat ze er weer is. Een goede balans tussen tijd voor elkaar, tijd voor jezelf en tijd voor gezamenlijke verplichtingen is belangrijker dan altijd maar alles samen proberen te doen omdat dat "zo hoort". Door allebei tijd te maken voor jezelf, maak je de tijd die je samen doorbrengt schaarser en waardevoller.

Zorg in ieder geval alsjeblieft dat je vrouw iets omhanden krijgt, bij voorkeur soms ook buitenshuis en ook iets dat echt voor haar alleen is. Anders gaat uiteindelijk het hele gezin lijden onder haar 'verveling'. Mijn moeder had ook zulke neigingen en eigenlijk geen hobby's behalve een beetje internetten en dat was verre van leuk of gezellig voor wie dan ook...

Ik besteed een groter deel van onze gezamenlijke vrije tijd aan mijn eigen dingen dan aan samen zijn, maar dat bevalt ons beiden prima, ze is juist blij dat ik veel verschillende dingen te doen heb. Ze klaagt eerder dat ik teveel geld er in steek dan over de tijd. Waarschijnlijk omdat ze zich dan niet schuldig hoeft te voelen over dat ze soms het halve weekend aan het paardrijden is :P

Kalm aan! En rap een beetje!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
[...]

jij bent vrij, zij is gewoon nog een dag weg met de kinderen.
jij hebt het over dingen samen delen in het weekend maar je moet dingen ook samen delen de hele week.

Jij moet bijkomen van de dag maar ook zei heeft dat nodig, beide evenveel maar toch neem jij je voorrang.

Je kan ook zeggen ma, di jij eerst, wo, do mag zij eerst. En op vrijdag samen iets doen en is gamen een no-go.

Een woord wat ik in je teksten mis is compromis.

• Raoul.TLS
Zou me niet te druk om maken. Naar mate je kinderen ouder worden gaan ze meer tijd van jullie eisen.
Dus het gamen gaat op gegeven moment vanzelf minder worden. Omdat er niet genoeg uren in een dag zijn. En je je uren slaap nodig heb.

Heb 3 kinderen (7 jaar 3 jaar 1 jaar)

<GOT>DrOPje #2516

• Waah
YaaD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:03:
Je moet toch ieder je eigen hobby hebben lijkt me? Of dat nou 2 uur gamen is, of 2 uur paardrijden zoals mijn vrouw doet. Het lijkt me een goed idee dat ze een hobby zoekt of misschien wat meer met vriendinnen gaat doen.
Deze redenatie zie je veel in dit topic...

Maar wiens vrouw/partner doet dat elke dag? Paardrijden doe je ook niet 2 uur per dag....
2 uur per dag is 14 uur per week. Dat is best veel als je 40 uur per werkweek werkt en 48 uur per werkweek slaapt. Gaat nog een uurtje opstaan vanaf, half uurtje avondeten... koken,....

Als je op een werkdag meer dan 4 uur overhoud is dat best veel. De helft van die tijd voor jezelf kan veel zijn of niet. Dat verschilt van persoon tot persoon. Punt hier is dat vriendin aangeeft dat ze dit niet leuk vind. Dan vind ik dat je op zijn minst serieus kan kijken naar een oplossing. Dat ze daar zelf iets voor moet doen vind ik niet meer dan logisch.

eerste vraag is: Waarom wil ze dat je minder gamed?

Verwijderd

Katerin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

jij bent vrij, zij is gewoon nog een dag weg met de kinderen.
jij hebt het over dingen samen delen in het weekend maar je moet dingen ook samen delen de hele week.

Jij moet bijkomen van de dag maar ook zei heeft dat nodig, beide evenveel maar toch neem jij je voorrang.

Je kan ook zeggen ma, di jij eerst, wo, do mag zij eerst. En op vrijdag samen iets doen en is gamen een no-go.

Een woord wat ik in je teksten mis is compromis.
Dan heb je het topic duidelijk niet doorgenomen. TS heeft al suggesties gedaan maar die worden afgekaatst. En tja, degene die 40+ uren werkt heeft idd het recht om 1 a 2 uurtjes per dag voor zichzelf te nemen. Of het nou gamen, lezen of sporten is, zolang hij zijn taken niet verzuimd is dat prima. Zeker aangezien het voorheen in de relatie een gezamenlijke hobby was.

Ik ben in ieder geval niet overtuigd dat thuisblijvers het zo zwaar hebben. Zeker niet omdat het tijdelijk van aard is. (paar jaartjes doorbijten daarna zitten ze op school, heb ik met mijn eerste baan van 65+ uren p/w ook gedaan)

Overigens: "jij bent vrij, zij is gewoon nog een dag weg met de kinderen." Dat is haar werk, daar krijgt ze inkomen voor (salaris van man en ik vermoed wajong van de staat).
Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

thuiblijvers bedoel je mee , een vrouw die voor de kinderen zorgt het huishouden doet etc. ?
Degene die thuisblijft en de verzorging van de kinderen op zich neemt inderdaad. Dat kan natuurlijk net zo goed een vent zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:18 ]

• Crashhill
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Ik ben in ieder geval niet overtuigd dat thuisblijvers het zo zwaar hebben. Zeker niet omdat het tijdelijk van aard is.
thuiblijvers bedoel je mee , een vrouw die voor de kinderen zorgt het huishouden doet etc. ?

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]
En tja, degene die 40+ uren werkt heeft idd het recht om 1 a 2 uurtjes per dag voor zichzelf te nemen.
Dit is echt kul... de hele dag voor 2 kinderen zorgen is stukken zwaarder dan menig (kantoor) baan... het is ook stukken gezonder om gelijkwaardig in een relatie te staan door te stellen dat fulltime voor de kinderen + huishouden zorgen OOK werken is.

• YaaD
  • Laatst online: 06-11 10:47
Waah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:10:
[...]

Deze redenatie zie je veel in dit topic...

Maar wiens vrouw/partner doet dat elke dag? Paardrijden doe je ook niet 2 uur per dag....
2 uur per dag is 14 uur per week. Dat is best veel als je 40 uur per werkweek werkt en 48 uur per werkweek slaapt. Gaat nog een uurtje opstaan vanaf, half uurtje avondeten... koken,....

Als je op een werkdag meer dan 4 uur overhoud is dat best veel. De helft van die tijd voor jezelf kan veel zijn of niet. Dat verschilt van persoon tot persoon. Punt hier is dat vriendin aangeeft dat ze dit niet leuk vind. Dan vind ik dat je op zijn minst serieus kan kijken naar een oplossing. Dat ze daar zelf iets voor moet doen vind ik niet meer dan logisch.

eerste vraag is: Waarom wil ze dat je minder gamed?
Haha ik kan je uit de droom helpen. Paardrijden kost per dag echt wel 2 uur hoor. Maar goed, dan ben ik een mazzelaar. Daarnaast vind ik het ook niet mijn taak om mijn vrouw de hele dag bezig te houden. Ik heb mijn eigen vrienden, hobbies en genoeg te doen in huis.

Ben het wel met je eens dat op een werkdag weinig overblijft inderdaad. Daarnaast heb ik ook geen kinderen natuurlijk. Ik kan er alleen niet zoveel mee dat ze het niet leuk vindt. Ik ben van mening dat je je eigen tijd in een relatie moet hebben, en of de hobby die ik heb wel of niet leuk voor haar is, tja...

Ik vind paardrijden ook niet leuk, maar kan het wel respecteren verder en het in haar waarde laten.

Vind de vraag die je dan weer stelt wel weer goed. Het is wel aanleiding om te luisteren.

bl44t

• Crashhill
[...]

Degene die thuisblijft en de verzorging van de kinderen op zich neemt inderdaad. Dat kan natuurlijk net zo goed een vent zijn :)
Dat is waar! Maar jij kunt niet indenken dat die het zwaar hebben? :O
Als ik mijn vriendin zie en wat die allemaal doet. Nou dan laat mij maar werken hoor.

Misschien komt dat omdat ik redelijk lui ben. Maar die heeft het af en toe echt wel zwaar hoor.
Kleine kinderen kunnen heel vermoeiend zijn. (en ik durf best te zeggen dat wij een redelijk makkelijk kind hebben)

Verwijderd

TheDuke schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Dit is echt kul... de hele dag voor 2 kinderen zorgen is stukken zwaarder dan menig (kantoor) baan... het is ook stukken gezonder om gelijkwaardig in een relatie te staan door te stellen dat fulltime voor de kinderen + huishouden zorgen OOK werken is.
Als jij dat sprookje wilt geloven ga je gang. De verzorging van kinderen, de basistaak van een mens.... Werd vroeger als de normaalste zaak ter wereld gezien. Maar tegenwoordig willen ze ons laten geloven dat het oh zo zwaar is. Alsjeblieft zeg, dat is pas kul.
Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:19:
[...]

Dat is waar! Maar jij kunt niet indenken dat die het zwaar hebben? :O
Als ik mijn vriendin zie en wat die allemaal doet. Nou dan laat mij maar werken hoor.

Misschien komt dat omdat ik redelijk lui ben. Maar die heeft het af en toe echt wel zwaar hoor.
Kleine kinderen kunnen heel vermoeiend zijn. (en ik durf best te zeggen dat wij een redelijk makkelijk kind hebben)
Het is vast even doorbijten, maar de nadruk ligt op even. Na een paar jaar gaan ze naar school en ben je er 20-30 uur per week vanaf.
Barrycade schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:22:
Dus op zondag snij jij het braadstuk aan? begrijp ik :p
Nee ik ben een moderne man, dat doe ik elke dag ;)

Het gaat mij niet om klassieke rolverdeling, want zoals ik reeds eerder zei kan ook de vent thuisblijven. Maar dat op een voetstuk plaatsen van opvoeders (als miljarden mensen je zijn voorgegaan is het niets speciaals) vind ik bizar.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:25 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

Dus op zondag snij jij het braadstuk aan? begrijp ik :p

• Señor Sjon
Dat je als je als man niks aantrekt van je vrouw (alfamannatje gedrag) de vrouw er op een gegeven moment ook genoeg van heeft. :)

@Katerin precies. Wat voor TS een uitje is, is voor haar een zesde werkdag.

En ja, bij jonge moeders zit de navelstrong nog goed vast. Dat is een proces.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:32

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

YaaD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Haha ik kan je uit de droom helpen. Paardrijden kost per dag echt wel 2 uur hoor. Maar goed, dan ben ik een mazzelaar. Daarnaast vind ik het ook niet mijn taak om mijn vrouw de hele dag bezig te houden. Ik heb mijn eigen vrienden, hobbies en genoeg te doen in huis.

Ben het wel met je eens dat op een werkdag weinig overblijft inderdaad. Daarnaast heb ik ook geen kinderen natuurlijk. Ik kan er alleen niet zoveel mee dat ze het niet leuk vindt. Ik ben van mening dat je je eigen tijd in een relatie moet hebben, en of de hobby die ik heb wel of niet leuk voor haar is, tja...

Ik vind paardrijden ook niet leuk, maar kan het wel respecteren verder en het in haar waarde laten.

Vind de vraag die je dan weer stelt wel weer goed. Het is wel aanleiding om te luisteren.
Dit inderdaad... Mijn vriendin is al 2 uur kwijt alles wat voor en na het paardrijden dient te gebeuren, als zij een rit van 2 uur maakt, is ze minstens 5 uur van huis. Doe ik mooi de boodschappen en een groot deel van opruimen en schoonmaken, zijn we allebei blij daarna :)

Kalm aan! En rap een beetje!

• Crashhill
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Als jij dat sprookje wilt geloven ga je gang. De verzorging van kinderen, de basistaak van een mens.... Werd vroeger als de normaalste zaak ter wereld gezien. Maar tegenwoordig willen ze ons laten geloven dat het oh zo zwaar is. Alsjeblieft zeg, dat is pas kul.

[...]

Het is vast even doorbijten, maar de nadruk ligt op even. Na een paar jaar gaan ze naar school en ben je er 20-30 uur per week vanaf.

[...]

Nee ik ben een moderne man, dat doe ik elke dag ;)

Het gaat mij niet om klassieke rolverdeling, want zoals ik reeds eerder zei kan ook de vent thuisblijven. Maar dat op een voetstuk plaatsen van opvoeders (als miljarden mensen je zijn voorgegaan is het niets speciaals) vind ik bizar.
Vroeger hé, was het ook normaal om je kinderen en vrouw te slaan. Tijden veranderen.

Verwijderd

Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Dat je als je als man niks aantrekt van je vrouw (alfamannatje gedrag) de vrouw er op een gegeven moment ook genoeg van heeft. :)
Ah op die fiets. Het klassieke alfa-/betamannetjeverhaal.

@Crashhill Volgens mij is dat nooit 'normaal' geweest... maargoed.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:30 ]

Verwijderd

Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Vroeger hé, was het ook normaal om je kinderen en vrouw te slaan. Tijden veranderen.
Tijden veranderen maar mensen zijn opportunisten. Er valt winst te halen in slachtofferschap en dat hebben ouders tegenwoordig ook verdomd goed door.

Zoals Chris Rock zei: "I take care of my kids!"
What do you want? A cookie?
"You suppose to you dumb motherfucker."

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:32 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/DojagvhaJwo/hqdefault.jpg

Really dude?

[ Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 24-08-2017 14:35 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Waah
BdK9001 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:26:
[...]

Dit inderdaad... Mijn vriendin is al 2 uur kwijt alles wat voor en na het paardrijden dient te gebeuren, als zij een rit van 2 uur maakt, is ze minstens 5 uur van huis. Doe ik mooi de boodschappen en een groot deel van opruimen en schoonmaken, zijn we allebei blij daarna :)
Dus zij is 5 uur per dag van huis? En ze werkt 5 dagen?

Als je vrij bent is het anders ja... Als het 2x per week is ook. 5 dagen achter elkaar.... Dat is toch anders.

Maar deze discussie is zinloos. Vriendin heeft er last van, dus moet er een oplossing gevonden worden.
TheDuke schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Mee eens, de beste samenvatting die ik heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.huffpost.com/gadgets/slideshows/432524/slide_432524_5631248_compressed.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 24-08-2017 14:33 ]

Verwijderd

Zoals Wim Zonneveld verwoordde: "Ik weet wel, het is hun goeie recht, de nieuwe tijd, net wat u zegt, maar het maakt me wat melancholiek."

• Raoul.TLS
Ik zeg soms zit op het werk voor me rust en thuis is het hard werken.
Kinderen ophalen weg brengen verzorgen eten geven verschonen etc etc.
Thuis draait het meestal om het gezin.

<GOT>DrOPje #2516

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 17:31
Lekker ieder z'n eigen hobby laten en wél wekelijks enkele momenten inplannen voor het bespreken van dingen en sowiezo eens of vaker per maand lekker samen (met z'n tweeen) uit eten of iets anders leuks doen.

Verder lekker iedere avond een paar potjes gamen, why not? Ieder heeft dat nodig. Ik hoop dat ze een nieuwe hobby vindt die ze leuk vindt.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Vroeger was de situatie wel anders. Het kan nu best voorkomen dat degene die thuis blijft verder alleen met die kinderen bezig is en het huis schoon houdt.
Gemiddelde kantoorbaan heeft echt meer afwisseling en is in die zin minder zwaar. Als je alleen maar met je kinderen omgaat, omdat al je vrienden/vriendinnen gewoon werken, dan komen de muren wel op je af na een tijdje.

Daarom moet werk ook niet onderschat worden als zijnde alleen maar werk. Zie het plaatje hierboven.
[...]

En dan ontstaat het volgende probleem: al die tijd alleen voor je kinderen gezorgd en verder was er niets. Nu valt dat eerste af en is er verder... niets.

Verwijderd

@Stinow Zeg dat soort dingen nooit tegen een vrouw. Als een vrouw dat hoort dan zal ze er uit concluderen dat je niet meer in haar geïnteresseerd bent...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste