Hobby (gamen) na 12 jaar een probleem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11 10:47
Waah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:32:
[...]

Dus zij is 5 uur per dag van huis? En ze werkt 5 dagen?

Als je vrij bent is het anders ja... Als het 2x per week is ook. 5 dagen achter elkaar.... Dat is toch anders.

Maar deze discussie is zinloos. Vriendin heeft er last van, dus moet er een oplossing gevonden worden.
Gast, het gaat om een rit buiten en dat doet ze niet dagelijks. Op een doordeweekse dag kun je makkelijk 2 uur met je paard bezig zijn. Je gaat er niet alleen op zitten en rijden. Dieren vergen onderhoud enzo :) Voeren, schoonmaken enz. enz.

Anyway, TS heeft een vrouw die kinderen niet alleen wil laten, manlief niet laat gamen en niet zo goed weet wat ze lijkt te willen. Enige advies wat ik kan geven is, blijf met elkaar praten en probeer samen een oplossing te vinden.

Probeer iets te vinden wat jullie beide misschien leuk vinden om zo wat quality time door te brengen. Dat kan natuurlijk ook prima binnenshuis. Bordspellen, samen in bad of een wandeling maken ofzo (dat kan dan niet zo makkelijk in huis)

bl44t

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-11 12:37
Ik ken het wel van thuis, mijn vrouw werkt 1 dag in de week (dan heb ik papadag en zorg ik voor de kleine) en is 's avonds blij als ik thuis kom van het werk zodat ik de verzorging even kan overnemen tot de kleine gaat slapen.

Het is inderdaad blijven praten en samen tot compromissen komen. Ze wilde voor mij wel een PS4 kopen, maar ik heb al aangegeven dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb en de tijd dat ik heb liever in sociale contacten en in onderhoud van het huis steek.

Hierdoor hebben we samen een verdeling gemaakt waar wij beiden prettig bij voelen en ik heb ook mijn eigen vrije tijd.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
YaaD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Gast, het gaat om een rit buiten en dat doet ze niet dagelijks. Op een doordeweekse dag kun je makkelijk 2 uur met je paard bezig zijn. Je gaat er niet alleen op zitten en rijden. Dieren vergen onderhoud enzo :) Voeren, schoonmaken enz. enz.
"gast" ik heb het "dagelijks" zelf dikgedrukt gemaakt. En dan kom je met een voorbeeld dat zeker niet dagelijks voorkomt...

Geeft verder niks. Maar reageer dan niet op mij ;-)

Sowieso mag je een paard wel gelijk stellen als een kind. Want een paard gaat boven alles (ook jou). Ik ken de paardenwereld wel een beetje (genoeg vriendinnen die er in zitten/werken :+ en bewust ervoor gekozen NIET zo eentje te nemen :D )
Anyway, TS heeft een vrouw die kinderen niet alleen wil laten, manlief niet laat gamen en niet zo goed weet wat ze lijkt te willen. Enige advies wat ik kan geven is, blijf met elkaar praten en probeer samen een oplossing te vinden.

Probeer iets te vinden wat jullie beide misschien leuk vinden om zo wat quality time door te brengen. Dat kan natuurlijk ook prima binnenshuis. Bordspellen, samen in bad of een wandeling maken ofzo (dat kan dan niet zo makkelijk in huis)
Mee eens. TS moet eerst helder krijgen wat nu het daadwerkelijke issue is. Wat wil vriendin van hem? en waarom?

Maar TS geeft geen antwoord op dit soort vragen.... O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 24-08-2017 14:45 ]

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
YaaD schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Maar goed, in jouw geval heeft je vrouw dus een eigen paard en vereist dat behoorlijk wat onderhoud. Dat is dan ook een redelijk uitzonderlijke situatie, waarbij je als partner zijnde er ook voor kiest dat je vrouw een huisdier heeft dat constant verzorgd moet worden. Het is ook een hobby met wat meer commitment dan bvb gamen, omdat je dat onderhoud dus moet plegen. Bij gamen is dat niet zo, en maakt TS dus eigenlijk elke dag een rit buiten.

Verwijderd

Lelletje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:40:

Het is inderdaad blijven praten en samen tot compromissen komen. Ze wilde voor mij wel een PS4 kopen, maar ik heb al aangegeven dat ik er eigenlijk geen tijd voor heb en de tijd dat ik heb liever in sociale contacten en in onderhoud van het huis steek.
Zij ging hem betalen? Jij bent toch de kostwinner?
Waah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:41:

[...]

Mee eens. TS moet eerst helder krijgen wat nu het daadwerkelijke issue is. Wat wil vriendin van hem? en waarom?

Maar TS geeft geen antwoord op dit soort vragen.... O-)
Hij weet volgens mij prima hoe de vork in de steel steekt.
Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:42:
[...]

Maar goed, in jouw geval heeft je vrouw dus een eigen paard en vereist dat behoorlijk wat onderhoud. Dat is dan ook een redelijk uitzonderlijke situatie, waarbij je als partner zijnde er ook voor kiest dat je vrouw een huisdier heeft dat constant verzorgd moet worden. Het is ook een hobby met wat meer commitment dan bvb gamen, omdat je dat onderhoud dus moet plegen. Bij gamen is dat niet zo, en maakt TS dus eigenlijk elke dag een rit buiten.
Een zeer terechte opmerking over nuance wat mij betreft!

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:45 ]

• Lelletje
Zij wilde hem kopen voor mij ja, en ik ben de kostwinnaar, maar wij zijn een gezin. Daar hebben we voor gekozen. Het gezin gaat voor alles. Als de kleine slaapt, dan gaat mijn vrouw voor. En als zij tevreden is, ga ik mijn eigen dingen doen :-)

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 17:31
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:
@Stinow Zeg dat soort dingen nooit tegen een vrouw. Als een vrouw dat hoort dan zal ze er uit concluderen dat je niet meer in haar geïnteresseerd bent...
Dit soort dingen zoals topic start bespreek ik juist ook veel met m'n vrouw. Iedereen heeft een hobby nodig vind ik. En dat vindt zij ook.

Verwijderd

@Lelletje Ik vind het gewoon vreemd om te lezen. Jij bent de kostwinnaar en dan bepaald zij of het mag? Volgens mij is het aan het eind van de dag jouw geld. Maar als dat voor jou werkt...

@Stinow Ik doelde vooral op de bewoording en toon. Als je gaat spreken over het inplannen van momenten om met elkaar te praten dan klinkt dat mij een beetje vreemd in de oren. Je spreekt elkaar toch sowieso gewoon op bepaalde momenten (avondeten, boodschappen doen, enzovoorts)?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:48 ]

Verwijderd

MrSleeves schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Vroeger was de situatie wel anders. Het kan nu best voorkomen dat degene die thuis blijft verder alleen met die kinderen bezig is en het huis schoon houdt.
Gemiddelde kantoorbaan heeft echt meer afwisseling en is in die zin minder zwaar. Als je alleen maar met je kinderen omgaat, omdat al je vrienden/vriendinnen gewoon werken, dan komen de muren wel op je af na een tijdje.

Daarom moet werk ook niet onderschat worden als zijnde alleen maar werk. Zie het plaatje hierboven.

[...]

En dan ontstaat het volgende probleem: al die tijd alleen voor je kinderen gezorgd en verder was er niets. Nu valt dat eerste af en is er verder... niets.
Het begint een beetje off-topic te worden (mijn schuld, excuus modjes) maar het punt is dus sociaal isolement?

Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Vrienden te druk met een carrière terwijl jij thuis zit? Ga dan opzoek naar andere vrienden. Regel een oppas zodat je zelf er eens tussenuit kunt. Zoek andere vormen van entertainment. Komop zeg, je hebt geen recht op een gezellig bestaan, dat moet je zelf creëren.

Ik (en heel veel andere) zit daarentegen 50u op het kantoor deze week, in die 50u heb ik geen gelegenheid om die tijd in te vullen met het vervullen van mijn behoeften. Waarom moet ik dan medelijden hebben met mensen die gelegenheid wel dergelijk hebben?

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:18
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:46:
@Lelletje Ik vind het gewoon vreemd om te lezen. Jij bent de kostwinnaar en dan bepaald zij of het mag? Volgens mij is het aan het eind van de dag jouw geld. Maar als dat voor jou werkt...
sommige mensen besluiten te trouwen in gemeenschap van goeden dat houd in dat alles van jullie samen is he ;)

ik ben nu heel nieuwschierig maar je bent niet getr zeker? :+

• Stinow
Dit soort dingen zijn -juist- een mooi voorbeeld van samen dingen doen. Ongeacht wie de kostwinnaar is. Dat ben ik thuis ook, maar ook m'n partner heeft wat mij betreft net zoveel over geld te zeggen als ik. De keuze voor een enkele kostwinnaar maak je (hopelijk) samen.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:14
Nou als ik zo met mijn partner om moest gaan dan had ik het snel voor gezien gehouden in de relatie.

"ik koop wat ik wil want ik verdient toch de centen, als jij wat wilt wel eerst vragen he?" :r

Verwijderd

Wognummer schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

sommige mensen besluiten te trouwen in gemeenschap van goeden dat houd in dat alles van jullie samen is he ;)

ik ben nu heel nieuwschierig maar je bent niet getr zeker? :+
Dat moet je ook niet doen, want aan het einde van de rit is het alleen maar ongunstig. (En ik weet waar ik over praat).
jessy100 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Nou als ik zo met mijn partner om moest gaan dan had ik het snel voor gezien gehouden in de relatie.

"ik koop wat ik wil want ik verdient toch de centen, als jij wat wilt wel eerst vragen he?" :r
Alsof dat niet geldt als je een situatie zit waarin er één kostwinner is en het inkomen beperkt is...?
En ik zeg niet dat je als kostwinnaar maar gewoon met geld mag smijten. Je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je gezin toe. Als je je partner laat meebeslissen in het uitgeven van je eigen geld, geef je volgens mij indirect aan dat je niet in staat bent om alleen de verantwoordelijkheid te dragen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:54 ]

• Stinow
@Stinow Ik doelde vooral op de bewoording en toon. Als je gaat spreken over het inplannen van momenten om met elkaar te praten dan klinkt dat mij een beetje vreemd in de oren. Je spreekt elkaar toch sowieso gewoon op bepaalde momenten (avondeten, boodschappen doen, enzovoorts)?
Haha, nee inderdaad niet zo bedoeld, dan was mijn getypte toon buiten de toon ;). Uiteraard heb je de normale avondeten / boodschappen momenten. Maar ik bedoelde meer te zeggen dat we elkaar erop bewust maken samen dingen te blijven doen (naast het bezig zijn met de kleine) eigenlijk :).

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Dat moet je ook niet doen, want aan het einde van de rit is het alleen maar ongunstig. (En ik weet waar ik over praat).
Iedereen moet eerst alles zelf ervaren hé, maar dit verklaard wel je houding in dit topic. Ik probeer je niet aan te vallen, echt op geen enkele manier. Maar voor je scheiding/of uit elkaar gaan met partner, had je toen dezelfde mening als die je nu hebt?

Verwijderd

@Crashhill Jahoor. Ik heb altijd al de mening gehad dat mijn geld mijn verantwoordelijkheid is en visa versa...

Overigens heb ik mij er wel aan gestoord hoeveel gedoe het is om in huwelijkse voorwaarden te trouwens. Want het gaat helemaal nergens over uiteindelijk. Maar helaas is de norm anders.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 14:58 ]

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Als je samen bent en voor elkaar kiest is alles samen voor mij, maargoed ieder zijn ding

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:04
Ik vind het ook een lastige discussie hoor. En voor mij ook nog eens zeer actueel. Mijn vriendin heeft op dit moment (nog) vakantie (HBO, vriendinnen die al werken, weinig uren bij haar (bij)baan. Dus veel tijd over) en ik heb het erg druk op het werk. Dit betekend dat ik regelmatig pas na 8u thuis kom. Nu heb ik een hele fijne vriendin. Dus als ik thuiskom is er gekookt, zijn mijn spullen gewassen en is het huishouden gedaan, maar dit is gewoon niet genoeg voor haar om heel de dag te vullen. (ook maar een klein appartement dus "huishouden" is een groot woord)

Daar komen dan vaak problemen uit voort waar ze zich verveelt heeft en vol plannen zit om de avonden mee te vullen, maar ik gewoon geen puf meer heb. Ik zorg er wel voor om mijn weekenden voor haar vrij te houden en zeer regelmatig leuke dingen doen (eigenlijk elk weekend wel 1 a 2 uitjes, denk hierbij aan uit eten/shoppen/festival/honden mee naar de duinen/lunchen/etc.) en dan gaat het ook heel goed. Maar doordeweeks komen er dan toch weer irritaties omdat ik gewoon niet de puf heb om nog vaak weg te gaan. Ik probeer altijd nog een aantal uur samen iets te kijken, maar heb ook tijd nodig voor mezelf en dan sluit ik me vaak (teveel) af. Dit komt bij haar vaak over als afwijzing of desinteresse.

Ik snap dan ook dat ze daar problemen mee heeft, maar vind niet dat ze daar gelijk in heeft. Een balans vinden (en concessies doen) moet van 2 kanten komen. Het klinkt zo wat erger dan het is, maar het is een leertraject waar je beide mee bezig moet zijn. Ik vind "een vriendin heeft meer aandacht nodig dus je moet je daar aan aanpassen" te kort door de bocht. Een beetje zelfstandigheid kan ik ook wel waarderen.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Als jij dat sprookje wilt geloven ga je gang. De verzorging van kinderen, de basistaak van een mens.... Werd vroeger als de normaalste zaak ter wereld gezien. Maar tegenwoordig willen ze ons laten geloven dat het oh zo zwaar is. Alsjeblieft zeg, dat is pas kul.
Zelf geen kinderen gok ik?
Is prima hoor, maar als je er geen kennis van hebt, wees dan ook niet zo stellig.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

Ik ben ook voor zo veel mogelijk zelfstandigheid in een relatie qua financiën maar als je er voor kiest (of wordt gedwongen) voor een situatie waarin een partner minder verdient zal je toch compromissen moeten vinden.

Ik verdien door een verschil in werktijd en carrièrepad meer dan mijn vrouw, maar we dragen de gezamenlijke kosten naar inkomen. Dit op een manier dat een ieder "speel geld" overhoudt.

Uiteindelijk komt dit toch weer in de gezamenlijke pot. Maar de kaart spelen, nee je mag x niet want ik betaal meer.... Of hé ik heb de hele dag gewerkt en jij was vrij vandaag dus ik ga even 3 uur gamen. Dan weet ik ook dat de relatie geen lang leven meer zal hebben.

Maar om op de kern van de vraag van de TS terug te komen: ja denk dat er wel een probleem is.
Dit is zo'n dopje van de tandpasta situatie waarin de irritaties hoog kunnen gaan oplopen.

Als je met je headset op wacht totdat de boel overwaait zit je over een tijdje om het weekend met de kinderen.

Verwijderd

vegetto1983 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:00:
Als je samen bent en voor elkaar kiest is alles samen voor mij, maargoed ieder zijn ding
Het is wel heel romantisch natuurlijk.

Verwijderd

perpixel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:01:

Daar komen dan vaak problemen uit voort waar ze zich verveelt heeft en vol plannen zit om de avonden mee te vullen, maar ik gewoon geen puf meer heb. Ik zorg er wel voor om mijn weekenden voor haar vrij te houden en zeer regelmatig leuke dingen doen (eigenlijk elk weekend wel 1 a 2 uitjes, denk hierbij aan uit eten/shoppen/festival/honden mee naar de duinen/lunchen/etc.) en dan gaat het ook heel goed. Maar doordeweeks komen er dan toch weer irritaties omdat ik gewoon niet de puf heb om nog vaak weg te gaan. Ik probeer altijd nog een aantal uur samen iets te kijken, maar heb ook tijd nodig voor mezelf en dan sluit ik me vaak (teveel) af. Dit komt bij haar vaak over als afwijzing of desinteresse.
Ik denk dat jouw probleem zichzelf oplost als je vriendin ervaart wat het is om "echt" te werken i.p.v. een studie te volgen :) (dat was voor mij in ieder geval een harde les)

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Het begint een beetje off-topic te worden (mijn schuld, excuus modjes) maar het punt is dus sociaal isolement?

Daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Vrienden te druk met een carrière terwijl jij thuis zit? Ga dan opzoek naar andere vrienden. Regel een oppas zodat je zelf er eens tussenuit kunt. Zoek andere vormen van entertainment. Komop zeg, je hebt geen recht op een gezellig bestaan, dat moet je zelf creëren.

Ik (en heel veel andere) zit daarentegen 50u op het kantoor deze week, in die 50u heb ik geen gelegenheid om die tijd in te vullen met het vervullen van mijn behoeften. Waarom moet ik dan medelijden hebben met mensen die gelegenheid wel dergelijk hebben?
jij hebt het ook, as het realistisch voor haar is om een oppas/vervanger te vinden, kan jij ook een dagje verlof nemen toch. als moeder is er helemaal geen me-time.

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:05:
[...]

Zelf geen kinderen gok ik?
Is prima hoor, maar als je er geen kennis van hebt, wees dan ook niet zo stellig.
Oh het ultieme argument dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen ervaringsdeskundige (lol, dat is altijd de meest waardeloze bron) ben. Geen inbeeldingsvermogen gok ik?
Is prima hoor, maar als je dat niet hebt kunt je beter niet meepraten.
Smultie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:09:
[...]

Je toont inderdaad over vrij weinig inlevingsvermogen te beschikken.
Thanks for the free funnies. Dismissed
Katerin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

jij hebt het ook, as het realistisch voor haar is om een oppas/vervanger te vinden, kan jij ook een dagje verlof nemen toch. als moeder is er helemaal geen me-time.
Uhm, mee eens. Af en toe schipperen lijkt me gezond. Weet ook niet precies wat ik zei dat dit tegen zou moeten spreken. En maak er nou geen sekse issue van. Het kan namelijk net zo goed om een vader gaan.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:17 ]

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:08:
[...]

Oh het ultieme argument dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen ervaringsdeskundige (lol) ben. Geen inbeeldingsvermogen gok ik?
Je toont inderdaad over vrij weinig inlevingsvermogen te beschikken.

Verwijderd

@Verwijderd @Smultie Het is Tweakers jongens...

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 12:38
Ik dacht ff dat ik de Linda zat te lezen...

PC Specs

• Vegetto
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Oké? Beetje raar, maar als jij lekker het haantje wilt zijn en zelf je "besluiten" wilt maken moet je dat lekker doen als je een goede relatie heb kunnen dingen gewoon in overleg daarbij heb je niet meer alleen naar jezelf te kijken

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Oh het ultieme argument dat ik geen recht van spreken heb omdat ik geen ervaringsdeskundige (lol, dat is altijd de meest waardeloze bron) ben. Geen inbeeldingsvermogen gok ik?
Ik heb zelf geen kinderen. Maar ik kan me voorstellen dat heel de dag alert moeten zijn voor een kind je aan het eind van de dag er door heen zit.

Ga je een bammetje smeren smiddags, op blijven letten wat je kind doet.
Ga je tv kijken, 1 oog op de tv, andere op je kind.

Verwijderd

vegetto1983 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Oké? Beetje raar, maar als jij lekker het haantje wilt zijn en zelf je "besluiten" wilt maken moet je dat lekker doen als je een goede relatie heb kunnen dingen gewoon in overleg daarbij heb je niet meer alleen naar jezelf te kijken
Heeft niets met haantje willen zijn te maken wat mij betreft. Ik wil gewoon zelf bepalen waar ik mijn geld aan uit geef. Ik weet dat dat geen populair idee is, maar ik vind dat gewoon belangrijk. Misschien is het belangrijk op te merken dat ik extreem zuinig ben, dus het is niet dat ik het verbras ofzo.

• Griffx
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Romantiek is elkaar een thumbs upp geven op tweakers *;

PC Specs

Verwijderd

garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Ik heb zelf geen kinderen. Maar ik kan me voorstellen dat heel de dag alert moeten zijn voor een kind je aan het eind van de dag er door heen zit.

Ach. Er zijn natuurlijk genoeg manieren om even rust te hebben. Denk aan een kindveilige speelplek of een tuigje omdoen om te voorkomen dat ze weglopen.

• Vegetto
Griffx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:14:
[...]

Romantiek is elkaar een thumbs upp geven op tweakers *;
Omdat ik je zo lief vind

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:13:
[...]

Heeft niets met haantje willen zijn te maken wat mij betreft. Ik wil gewoon zelf bepalen waar ik mijn geld aan uit geef. Ik weet dat dat geen populair idee is, maar ik vind dat gewoon belangrijk. Misschien is het belangrijk op te merken dat ik extreem zuinig ben, dus het is niet dat ik het verbras ofzo.
Moet je vooral tegen je vrouw zeggen, die heel de dag thuis voor een kind zorgt ja.

"ik bepaal zelf wel waar ik m'n geld aan uitgeef, dus nee je mag geen schoenen. Wees blij dat ik eten voor je koop"

Dat is niet gezond..

edit:
een tuigje omdoen om te voorkomen dat ze weglopen.
Het is verdomme geen hond.

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 24-08-2017 15:20 ]

Verwijderd

garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Oplettendheid is zo'n beetje de enige taak die je hebt als ze zo jong zijn. Is dat zelfs al teveel gevraagd?
garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

[...]

Het is verdomme geen hond.
Nee het is idd een speciaal sneeuwvlokje.... je reactie is een klein beetje overtrokken :).
garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:17:
[...]

Nee, absoluut niet. Maar echt uitgerust wordt je er niet van.
Ik rust ook niet uit van mijn werk. Laat staan één van mijn beste maten die in bouw werkt. Inherent aan werken denk ik :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:19 ]

Verwijderd

In een gezonde relatie is er liefde en aandacht voor de ander maar ook voor jezelf.

In welke verhouding zich dat vertaalt, moet je in onderling overleg oplossen.

Ik herken het wel een beetje, want ik ben zelf een fervent wielrenner en dat is ook een hobby die snel veel tijd kost.

Vanuit die invalshoek vind ik twee uur me-time op een avond verdedigbaar, maar niet elke avond.

Er blijft op die manier namelijk wel erg weinig tijd samen over (ervan uitgaande dat jouw vrouw en jij niet elke avond tot 01.00 op blijven).

Kun je niet gewoon met haar afspreken dat je twee avonden per week gamet? Of elke dag een uurtje?

Met financiën en verantwoordelijkheid heeft dit overigens niets te maken.

En dat ze er na 12 jaar nog steeds geen vrede mee heeft, betekent dat het haar wel hoog zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:17 ]

Verwijderd

garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Moet je vooral tegen je vrouw zeggen, die heel de dag thuis voor een kind zorgt ja.

"ik bepaal zelf wel waar ik m'n geld aan uitgeef, dus nee je mag geen schoenen. Wees blij dat ik eten voor je koop"

Dat is niet gezond..
Dat is natuurlijk heel erg zwart/wit gesteld... Maar ik begrijp prima dat het inderdaad niet altijd handig of leuk is op die manier.
Haha. Nouja ik zie geen enkel bezwaar tegen een kind beperken in zijn bewegingsruimte... Het is niet dat je je kind vastbindt aan de verwarming.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:18 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Oplettendheid is zo'n beetje de enige taak die je hebt als ze zo jong zijn. Is dat zelfs al teveel gevraagd?
Nee, absoluut niet. Maar echt uitgerust wordt je er niet van.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Ik rust ook niet uit van mijn werk. Laat staan één van mijn beste maten die in bouw werkt. Inherent aan werken denk ik :)
Dat is dus mijn punt, beide kosten inspanning. Niet alleen werken kost inspanning; ook een kind heel de dag opvoeden.

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 19:02
In een gezonde relatie is er liefde en aandacht voor de ander maar ook voor jezelf.

In welke verhouding zich dat vertaalt, moet je in onderling overleg oplossen.

Ik herken het wel een beetje, want ik ben zelf een fervent wielrenner en dat is ook een hobby die snel veel tijd kost.

Vanuit die invalshoek vind ik twee uur me-time op een avond verdedigbaar, maar niet elke avond.

Er blijft op die manier namelijk wel erg weinig tijd samen over (ervan uitgaande dat jouw vrouw en jij niet elke avond tot 01.00 op blijven).

Kun je niet gewoon met haar afspreken dat je twee avonden per week gamet? Of elke dag een uurtje?

Met financiën en verantwoordelijkheid heeft dit overigens niets te maken.

En dat ze er na 12 jaar nog steeds geen vrede mee heeft, betekent dat het haar wel hoog zit.
Er zijn tijden dat ik inderdaad maar een uurtje game maar ik denk dat het vooral om de stelselmatigheid gaat (dus al is het elke dag maar een uurtje). Het probleem zit in het feit dat ik deze tijd niet met haar doorbreng wat ik ergens ook wel snap, maar aan de andere kant lijkt het mij ook belangrijk dat ieder toch nog iets voor zichzelf heeft.

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:22
Ik heb ook een vrouw, en 2 kinderen, ik game ook, en mijn vrouw geeft alleen maar mijn geld uit omdat ze zelf niet werkt....

Is er een opvanghuis voor mannen zoals ik?

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:04
Gearloose schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:22:
Ik heb ook een vrouw, en 2 kinderen, ik game ook, en mijn vrouw geeft alleen maar mijn geld uit omdat ze zelf niet werkt....

Zeker: "de kroeg"

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ja dat opvanghuis is je werk :+

Verwijderd

@Gearloose Dat noemen ze het casino of elk willekeurig bordeel.

Verwijderd

garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Dat is dus mijn punt, beide kosten inspanning. Niet alleen werken kost inspanning; ook een kind heel de dag opvoeden.
Dan zitten we toch redelijk op één lijn. Ik erken dat kinderen opvoeden ook een vorm van werken is. Maar dat het zoveel zwaarder als een carrière is, daar kan ik me niet in vinden. Nuance verschilletje :)

• Griffx

Gezellig ik heb nog plek op mijn kamer.

PC Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

Ik erken dat kinderen opvoeden ook een vorm van werken is. Maar dat het zoveel zwaarder als een carrière is, daar kan ik me niet in vinden.
Dat is waarschijnlijk waarom mensen met kinderen werk als vakantie beschouwen :P

Verwijderd

@Verwijderd Even geen last van moeder de vrouw of de koters...! (Bah als je dat echt zo ervaart had je beter geen kinderen kunnen nemen volgens mij).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:27 ]

Verwijderd

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Er zijn tijden dat ik inderdaad maar een uurtje game maar ik denk dat het vooral om de stelselmatigheid gaat (dus al is het elke dag maar een uurtje). Het probleem zit in het feit dat ik deze tijd niet met haar doorbreng wat ik ergens ook wel snap, maar aan de andere kant lijkt het mij ook belangrijk dat ieder toch nog iets voor zichzelf heeft.
Maar wat zegt jouw vrouw? Is het het tijdsbeslag an sich of de stelselmatigheid?

In dat eerste geval kun je de tijd wat terugschroeven, in het tweede geval zou je eens spontaan een dag niet kunnen computeren om iets leuks met je vrouw te doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap zeker dat je moet afkoppelen, maar moet dat per se elke dag twee uur kosten?

Ik ga er daarbij natuurlijk wel vanuit dat je gewoon van je vrouw houdt en ook graag tijd met haar doorbrengt.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:24
Ik heb even wat gelezen, maar wat ikzelf merk is dat wanneer we in dezelfde kamer zitten dat het een stuk beter afgaat dan wanneer je je 2 uur opsluit op een andere kamer dan waar je vrouw is. Is het anders geen optie om in dezelfde kamer te zitten terwijl je je game zit te doen. Of probeer iets samen te vinden zoals party games die je zo af en toe ook samen kan doen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:26:
[...]

Dat is waarschijnlijk waarom mensen met kinderen werk als vakantie beschouwen :P
Ik moet het eerste mythische wezen nog tegen komen die dat claimt. Kan ook aan mijn vakgebied en sociale circel liggen (allemaal carriere gedreven, geen simpele communicatie baantjes ofzo)

• Waah
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:22:
[...]

Aan de ene kant snap je haar, aan de andere kant wil je tijd voor jezelf...
Waarom dan niet een compromis? Tijd voor jezelf (gamen) maar niet ELKE dag?

Maar neem je aan dat dat de reden is? of heeft ze dat gezegd? Want ik zou niets aannemen.... Vraag haar gewoon waarom ze wil dat je minder gamed. De mijne wilde dat ook... en dat doe ik, mits we wat leuks gaan doen samen. TV kijken vind zij leuk maar ik niet... dus dan ga ik liever gamen.

Dus de vraag: Zegt zij dat je minder moet gamen omdat ze je aandacht mist? of is er een andere reden? heb je dat gevraagd?

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 24-08-2017 15:30 ]

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:25:
[...]

daar kan ik me niet in vinden.
Maar ja, je hebt ook geen ervaring hè :+

Ik, en -als ik de plusjes bij de verschillende posts als representatief kan beschouwen- velen met mij, zien dit toch anders.

Heb je trouwens vakantie, of zit je lekker op je werk te reageren :P

Lekker ook, die pedante houding jegens de simpele communicatiebaantjes ...

[ Voor 18% gewijzigd door Smultie op 24-08-2017 15:32 ]

• Crashhill
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Ik moet het eerste mythische wezen nog tegen komen die dat claimt. Kan ook aan mijn vakgebied en sociale circel liggen (allemaal carriere gedreven, geen simpele communicatie baantjes ofzo)
Jij bent echt een geweldige vent.

Verwijderd

@Crashhill Mensen die carrièregedreven zijn, missen vaak bepaalde dingen in hun leven... Dus ik zou me er niet te druk om maken. :)

• Gearloose
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:22
Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Jij bent echt een geweldige vent.
Komt door zijn vakgebied en sociale cirkel ;)

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 21:29
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:31:
@Crashhill Mensen die carrièregedreven zijn, missen vaak bepaalde dingen in hun leven... Dus ik zou me er niet te druk om maken. :)
Het enige wat telt is die platinum trophy!

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• Lelletje
jessy100 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Zo bedoelde ik het ook niet :-)

Aangezien ik kostwinnaar ben en het geld niet groeit op onze rug moeten we samen wel de grote uitgaven bespreken. Zij wilde dus zelf op eigen initiatief als kado mij een PS4 geven. We hebben beiden ons eigen zakgeld waarmee we zelf mogen bepalen waaraan we het willen uitgeven ;)

Verwijderd

@NLRev0lution Wat ik zeg geldt ook voor gamers...
Lelletje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Aangezien ik kostwinnaar ben en het geld niet groeit op onze rug moeten we samen wel de grote uitgaven bespreken. Zij wilde dus zelf op eigen initiatief als kado mij een PS4 geven. We hebben beiden ons eigen zakgeld waarmee we zelf mogen bepalen waaraan we het willen uitgeven ;)
:F Ik zou zo pissig worden als ik als kostwinnaar iets duurs cadeau krijg ... :|

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:34 ]

• Griffx
Dat ze bepaalde dingen missen in hun leven, of carrière gedreven zijn?

PC Specs

• Workharder
Waah schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Aan de ene kant snap je haar, aan de andere kant wil je tijd voor jezelf...
Waarom dan niet een compromis? Tijd voor jezelf (gamen) maar niet ELKE dag?

Maar neem je aan dat dat de reden is? of heeft ze dat gezegd? Want ik zou niets aannemen.... Vraag haar gewoon waarom ze wil dat je minder gamed. De mijne wilde dat ook... en dat doe ik, mits we wat leuks gaan doen samen. TV kijken vind zij leuk maar ik niet... dus dan ga ik liever gamen.

Dus de vraag: Zegt zij dat je minder moet gamen omdat ze je aandacht mist? of is er een andere reden? heb je dat gevraagd?
Dat heeft ze wel ook gezegd ja en heb dat in het verleden al eens geminderd / sommige dagen niet gegamed. Helaas creëert dat een situatie van met elkaar praten omdat we moeten praten terwijl er soms gewoon niks te vertellen valt. Zaken die tijdens mijn werk (developer) e.d. gebeuren vervelen haar ook als ik daar over praat.

Verwijderd

@Griffx LOL. Dat eerste natuurlijk.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:42
[...]

Ik heb geprobeerd me voor te stellen hoe het zou om ouder te zijn voordat mijn eerste geboren zou worden. Zo, wat zat ik daar naast!
En dan denk je dat die tweede ook wel gaat, want je hebt wat ervaring, maar 2 kinderen is 3x de inspanning!

Dus nee, als het gaat om ouderschap, dan verwacht ik niet dat je voldoende inbeeldingsvermogen hebt.

• Crashhill
Ow @maximiliaan_nl ik maak me er ook niet druk om, ik vind het namelijk echt een geweldige vent!
Ik kan het zwart-witte heel goed relativeren. En het stelt het een en ander in perspectief.

Verwijderd

@Crashhill Als je niet kan relativeren dan kan Tweakers heel frustrerend zijn, dus dat doe je goed!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
's-ochtends om vijf uut opstaan en tot zeven uur gamen...

• Griffx
Moet zeggen, dat ik best veel game, maar nog niets mis in het leven.
En als ik af ga op het thuisfront dan delen zij deze mening.

PC Specs

Verwijderd

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:34:
[...]

Dat heeft ze wel ook gezegd ja en heb dat in het verleden al eens geminderd / sommige dagen niet gegamed. Helaas creëert dat een situatie van met elkaar praten omdat we moeten praten terwijl er soms gewoon niks te vertellen valt. Zaken die tijdens mijn werk (developer) e.d. gebeuren vervelen haar ook als ik daar over praat.
Maar dit klinkt niet echt goed. Misschien moet je wat meer positieve spanning in de relatie brengen door samen iets leuks te gaan doen. Want als je het idee hebt dat je met elkaar moet praten, zonder iets te vertellen te hebben, dan is het al vijf voor twaalf.

Heb je eigenlijk nog gevoelens voor je vrouw?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:40 ]

• Waah
@Workharder En als je dan het volgende voorstelt:
Ik wil best minder gamen... Maar dan wil ik wel dat er iets leuks tegenover staat. Iets wat we beide leuk vinden. Misschien iets buitenshuis zonder de kinderen? Lekker uit eten? kinderen even bij opa/oma/oppas?

Geef aan dat je wel wilt minderen (als je dat wil) maar dat je dan wel leuke dingen wil doen, en niet bankhangen...

Dan leg je het initiatief ook bij haar. Als ze echt wil zal ze vanalles gaan verzinnen en doen (deed/doet mijn vriendin nu namelijk). Als ze daar geen moeite in wil steken is het "missen" ook niet zo groot...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Het klinkt sterk alsof de sleur er heel erg diep in zit.....
Dit gaat duidelijk niet meer over gamen, noch over tijd samen door brengen. Ik denk dat het slim is eens op zoek te gaan naar het probleem achter het probleem. Wat is nou écht haar bezwaar? En dat zit hem nooit in dingen die je doet of niet doet. Dat zit in gevoelens. Het feit dat je verhalen haar vervelen is daar ook een duidelijk teken van.

Verwijderd

Griffx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

Moet zeggen, dat ik best veel game, maar nog niets mis in het leven.
En als ik af ga op het thuisfront dan delen zij deze mening.
Blijkbaar mis je de spanning in het dagelijks leven die het gamen je brengt. Je moet niet bagatelliseren hoe krachtig gamen kan zijn. Helemaal met die moderne games die je letterlijk onderdompelen in een andere realiteit.

• Griffx
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:38:
[...]

Blijkbaar mis je de spanning in het dagelijks leven die het gamen je brengt. Je moet niet bagatelliseren hoe krachtig gamen kan zijn. Helemaal met die moderne games die je letterlijk onderdompelen in een andere realiteit.
haha ik zou me toch eens na laten kijken als ik jou was. :D

PC Specs

Verwijderd

@Griffx Want ik game veel? (Eigenlijk zelden, behalve als ik tijd teveel heb).

• Qweridee
  • Laatst online: 15:58
Zolang er een balans is waarbij jullie je beide prettig voelen, gaat je relatie ook een stuk soepeler.

Kom elkaar in ieder geval een beetje tegemoet en doe, buiten het bankhangen/gamen/tv kijken wat leuke dingen samen, zoek iets wat jullie alletwee erg leuk vinden en doe dat 1-2 keer per week, dan zal er verder ook niet zo'n dilemma gemaakt worden van je gamen.

Verwijderd

[...]

Dit klinkt inderdaad niet goed. In feite game je dus omdat je anders met je vrouw alleen bent en dan weet je niet waar je over moet praten?

Het klinkt vreselijk afgezaagd, maar hebben jullie geen gezamenlijke interesses, hobbies en dergelijke? Of kun je je misschien wat gaan verdiepen in haar interesses? Ik neem toch aan dat jullie wel gedeelde zaken hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:43 ]

• Griffx
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:41:
@Griffx Want ik game veel? (Eigenlijk zelden, behalve als ik tijd teveel heb).
Dat ik volgens jou spanning mis in mijn leven, en daardoor game.
Misschien wel eens van het sociale aspect van gamen gehoord?

Hangen onder een helikopter irl is voor mij genoeg spanning, plus een gezin met 2 kids geeft mij meer dan genoeg uitdagingen in mijn leven om er spanning uit te halen. :+

PC Specs

Verwijderd

@Griffx Ik bedoel het allemaal niet zo serieus. Dus neem het dan ook niet serieus... :D

Verwijderd

Smultie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Maar ja, je hebt ook geen ervaring hè :+

Ik, en -als ik de plusjes bij de verschillende posts als representatief kan beschouwen- velen met mij, zien dit toch anders.

Heb je trouwens vakantie, of zit je lekker op je werk te reageren :P

Lekker ook, die pedante houding jegens de simpele communicatiebaantjes ...
Gelukkig ben ik vrij, kan ik mijn tijd lekker met een stoere toetsenbordheld doorbrengen 8)
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:31:
Wellicht kinderen, maar verder mis ik vrij weinig hoor :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:50 ]

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:42:
[...]

Dit klinkt inderdaad niet goed. In feite game je dus omdat je anders met je vrouw alleen bent en dan weet je niet waar je over moet praten?

Het klinkt vreselijk afgezaagd, maar hebben jullie geen gezamenlijke interesses, hobbies en dergelijke? Of kun je je misschien wat gaan verdiepen in haar interesses? Ik neem toch aan dat jullie wel gedeelde zaken hebben?
Zoals al eerder aangegeven heeft Mevr. TS niet echt hobbies. Dan kan je wel over algemene interesses praten, maar als je er niks mee doet ben je daar ook al best snel over uitgesproken.

Verwijderd

Sowieso is mijn ervaring dat iemand die thuis zit en verder niets doet, ook niets heeft om te vertellen. Dus je hebt dan ook weinig stof om over te praten. Als daar bij komt dat de kostwinner werk doet dat niet echt stof te praten oplevert... Wat blijft er dan nog over eigenlijk. De kinderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 15:53 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Idd, er moet toch wel iets zijn waarom je vrouw je vrouw is? Meestal zijn dat wel gedeelde interesses.

Houden jullie b.v. van koken? Zoja, ga dan samen komen, dan zijn jullie samen 'nuttig' bezig. Ze krijgt de aandacht die ze wilt als je uit het werk komt. En als je/(jullie) niet kunt koken, dan ga je het samen leren :P

Vaak bu'j te bang!

• Workharder
[...]

Wij hebben/hadden wel gezamenlijke interesses maar na 12 jaar weet je behoorlijk veel van elkaar en bestaan de conversaties voor een groot gedeelte over hoe de dag was, wat de kinderen hebben uitgespookt enz.

Zeker hebben wij nog wel diepere gesprekken over het leven, de maatschappij en haar hobby/gevoelens alleen wil ze nu dat ik die 2 uur per dag dan daarmee vul terwijl in mijn geval zulke diepe gesprekken spontaan gebeuren en niet kunnen worden 'geforceerd'.

Verder heb ik ook de indruk (door wat ze zegt) dat ze eigenlijk op zoek is naar het gevoel van verliefdheid terwijl na zoveel jaren de verliefdheid overloopt in houden van en je niet meer constant aan elkaar plakt (naar mijn gevoel).

Dit wil niet zeggen dat we geen intimiteit met elkaar delen.

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:53:
Als daar bij komt dat de kostwinner werk doet dat niet echt stof te praten oplevert...
Zeg dat wel. Hoe leuk, fantastisch en stimulerend ontwikkelen ook is: Het is oersaai als je erover praat.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

-tom-562 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:54:
[...]

Idd, er moet toch wel iets zijn waarom je vrouw je vrouw is? Meestal zijn dat wel gedeelde interesses.

Houden jullie b.v. van koken? Zoja, ga dan samen komen, dan zijn jullie samen 'nuttig' bezig. Ze krijgt de aandacht die ze wilt als je uit het werk komt. En als je/(jullie) niet kunt koken, dan ga je het samen leren :P
Het is nu wachten op de eerste "ik heb geen zin om te koken als ik net thuis uit werk kom"

Verwijderd

Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Zeg dat wel. Hoe leuk, fantastisch en stimulerend ontwikkelen ook is: Het is oersaai als je erover praat.
Ja het is een hele egocentrische baan in feite... Daarom ben ik ook geen ontwikkelaar. In principe heb ik competentie en kennis zat, maar het werk is zo egocentrisch...

Verwijderd

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Wij hebben/hadden wel gezamenlijke interesses maar na 12 jaar weet je behoorlijk veel van elkaar en bestaan de conversaties voor een groot gedeelte over hoe de dag was, wat de kinderen hebben uitgespookt enz.

Zeker hebben wij nog wel diepere gesprekken over het leven, de maatschappij en haar hobby/gevoelens alleen wil ze nu dat ik die 2 uur per dag dan daarmee vul terwijl in mijn geval zulke diepe gesprekken spontaan gebeuren en niet kunnen worden 'geforceerd'.

Verder heb ik ook de indruk (door wat ze zegt) dat ze eigenlijk op zoek is naar het gevoel van verliefdheid terwijl na zoveel jaren de verliefdheid overloopt in houden van en je niet meer constant aan elkaar plakt (naar mijn gevoel).
Dit klinkt voor mij heel erg alsof jullie relatie gewoon dood aan het gaan is. En blijkbaar wil je vrouw daar aan werken, want anders zou ze er geen probleem van maken dat je elke avond zoveel uur aan het gamen bent.

Als de relatie je lief is zou ik er toch maar eens aan gaan werken. Misschien moet je voor de grap eens een maand totaal niet meer gamen en dan kijken wat er gebeurd. Misschien is het wel iets positiefs...

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 09:54
Mag ik een ieder overigens vriendelijk verzoeken wat minder op de man te reageren en e.e.a. niet op jezelf te betrekken? Daar is TS niet bij gebaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:56:
Ja het is een hele egocentrische baan in feite... Daarom ben ik ook geen ontwikkelaar. In principe heb ik competentie en kennis zat, maar het werk is zo egocentrisch...
Wat een enorm beperkte blik zeg.....

Moderne software ontwikkelaars zijn juist bezig met "wat heeft de ander nodig" en met "hoe kunnen wij dat realiseren". Er is geen plaats voor egocentrisme meer in software ontwikkeling.

• Barrycade
  • Laatst online: 18:07

Barrycade

Through the...

[...]

Er is weinig spanning meer als je 2 uur per dag achter de pc kruipt. En buiten de boodschappen niets meer te praten hebt.Dus ik snap wel dat het bij haar gaat kriebelen.

Maar spring eens uit je routine, en ga iets doen samen. Dan hoef je ook niet met elkaar te praten maar deel je wel wat samen.

• Stoelpoot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Mja, daar ben ik het niet mee eens, het kan zeker een heel sociaal vak zijn en het is leuk om het erover te hebben met andere ontwikkelaars. Maar buiten die groep... Ja, saai. Je doet hetzelfde werk als Tolkien, alleen je maakt er saaie materie van IPV mooie verhalen.

• Crashhill
[...]

Ik denk dat de sleur erin zit. Niks ernstigs aan de hand zo lang je beiden eraan gaat werken. Zoals @maximiliaan_nl zei is een relatietherapeut misschien wel een oplossing. Biedt het aan, praat er luchtig over en misschien brengt dat jullie dichter tot elkaar.

Enige minpuntje in je post, maar heej je vrouw leest hier niet mee :P is het forceren, jij zegt zij probeerdt te forceren maar eigenlijk doe jij het zelf ook als je zegt dat je minimaal 2 uur per dag wilt gamen.

Mijn advies: Puur uit inlevingsvermogen is: Ga naar een relatietherapeut.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Misschien nuttig: ga met dit soort problemen naar een therapeut in plaats van een forum. Die mensen zijn er om te bemiddelen en om te helpen. En ze typen hun commentaar niet tussen het bakje koffie en de volgende opdracht.

Zoals anderen hebben aangegeven: dit ligt waarschijnlijk dieper. En de weerspiegeling op dit forum is echt niet gelijk aan de normale wereld. 2 uur gamen als volwassene per dag is gewoon veel te noemen. Ik denk dat je vrouw gemerkt heeft dat de mannen van vriendinnen/kennissen een stuk minder actief gamen. Maar nogmaals, ga hiervoor naar een professional!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Croga schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Wat een enorm beperkte blik zeg.....

Moderne software ontwikkelaars zijn juist bezig met "wat heeft de ander nodig" en met "hoe kunnen wij dat realiseren". Er is geen plaats voor egocentrisme meer in software ontwikkeling.
Woordkeuze (en kijk een naar de reactie boven jouwe)... Ik weet geen betere woord ervoor.

Verwijderd

[...]
Kun je haar dat niet gewoon vragen? Zeg maar even op meta-niveau over je relatie brainstormen? Als de één wanhopig op zoek is naar het gevoel van verliefdheid van de eerste weken/maanden, terwijl de ander vooral op zoek is naar rust en gewoon lekker zijn gang wil gaan, dan kan ik me levendig voorstellen dat dat gaat schuren.

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:14
Lelletje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Mijn comment was ook zeker niet aan jou gericht. Mijn excuus als dit wel zo werd opgevat.

• Stoelpoot
  • Niet online
Jeroenneman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:00:
Misschien nuttig: ga met dit soort problemen naar een therapeut in plaats van een forum. Die mensen zijn er om te bemiddelen en om te helpen. En ze typen hun commentaar niet tussen het bakje koffie en de volgende opdracht.

Zoals anderen hebben aangegeven: dit ligt waarschijnlijk dieper. En de weerspiegeling op dit forum is echt niet gelijk aan de normale wereld. 2 uur gamen als volwassene per dag is gewoon veel te noemen. Ik denk dat je vrouw gemerkt heeft dat de mannen van vriendinnen/kennissen een stuk minder actief gamen. Maar nogmaals, ga hiervoor naar een professional!
Relatietherapeut kan inderdaad een goed idee zijn. Een neutrale partij met ervaring is in dit soort gevallen erg nuttig. Die kan je helpen om op een goede manier tot de kern van het probleem te komen, en die kent ook veel manieren om het op te lossen waar je zelf misschien nog niet aan hebt gedacht.

• Crashhill
@Verwijderd Heb je wel een vrouw/vriendin/man/vriend? Zo ja, hoe pakt die je meningen op. (als je ze i.i.g. net zo uitspreekt tegen je [insert], als hier op het forum.

Verwijderd

Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:08:
[...]

Relatietherapeut kan inderdaad een goed idee zijn. Een neutrale partij met ervaring is in dit soort gevallen erg nuttig. Die kan je helpen om op een goede manier tot de kern van het probleem te komen, en die kent ook veel manieren om het op te lossen waar je zelf misschien nog niet aan hebt gedacht.
Het kan een goed idee zijn, maar uiteindelijk zullen mensen het toch zelf moeten doen.

Ik zie zo vaak dat mensen denken dat hun partner iets vindt, zonder echt door te vragen of dat wel echt zo is.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:53
Relatietherapeut zal vast wel helpen, maar is het sowieso niet al goed om het gesprek op een gezonde wijze over de relatie zelf aan te gaan? Er zijn redenen dat je bij elkaar bent, daar lijkt het me belangrijk om bezig te zijn. En dat zijn dingen waar je je kwetsbaar voor op moet stellen, en niet aannemen dat je het 'recht' tot iets hebt, maar dat je samen verder wil en elkaar beter wil begrijpen. Is geen geheel onbelangrijke dialoog over hoe je relatie in elkaar zit. Als je het te lang onbesproken laat gaat het enkel ruzie opleveren, of zij moet willen leven in een ja-amen-huwelijk.

Het is ook, helemaal met de vraag die ze je stelt, belangrijk om het motief te begrijpen wat ze bedoelt. Waar komt haar vraag vandaan, wat mist ze? En daar misschien niet oordelend tegen over te staan.

De discussie over eigen tijd vs relatietijd hier ook veel gehad, en je moet daar een open gesprek over voeren en kijken welke motieven er zijn en hoe je ruimte kan geven maar ook elkaar de relatie kan 'geven'.

Ik zou in ieder geval geen fundamentele discussie starten of je recht hebt op prive tijd of game uurtjes.

[ Voor 30% gewijzigd door simon op 24-08-2017 16:13 ]

|>

Verwijderd

Crashhill schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 16:10:
@Verwijderd Heb je wel een vrouw/vriendin/man/vriend? Zo ja, hoe pakt die je meningen op. (als je ze i.i.g. net zo uitspreekt tegen je [insert], als hier op het forum.
Insinueren kun je leren ;)

Maar ik zal respectvol met je vragen omgaan.

Ja ik heb inmiddels 10 jaar een relatie met een vrouw. Die deelt mijn mening grotendeels, ze heeft gelukkig niet zoveel feminine karaktereigenschappen (ik zeg gelukkig omdat dat beter met mij matched). Ze wil geen kinderen, is zelf nog veel meer carrière gedreven dan ik ben en we hebben het beidde niet zo op slachtofferschap. Houden allebei zielsveel van onze hond maar vinden dat de max qua verantwoording die wij willen dragen. Doen veel leuke dingen samen maar spenderen net zo veel tijd aan onszelf en vrienden/familie. Ik zit 2 a 3x per week bij vrienden zij gaat 5-6 keer per maand uit eten met vriendinnen.

Mijn wedervraag is: wat is er precies zo extreem aan mijn opvatting; dat voor kinderen zorgen niet de zwaarste taak ter wereld is en dat bijna iedereen het kan (en bijna iedereen het ook doet)?

PS: Ze heeft niet zo snel last van haar fee-fees als sommige mensen hier :P Sterker nog, als ik me op zou stellen als sommige mannen hier kan ik op zoek naar een nieuwe partner. Passiviteit en een ander continue op de eerste plaats zetten zijn geen eigenschappen waar zij naar zoekt.

Bijvoorbeeld: wij zijn geen van 2'en ooit vreemd gegaan (as far as I know :+ ), desalniettemin hebben wij allang besproken dat mocht zoiets gebeuren dat we daar wel uitkomen. Dat is de soort relatie die ik heb, waar alles bespreekbaar is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2017 16:21 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste