Hobby (gamen) na 12 jaar een probleem

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-09-2022
Beste Tweakers,

Ik vraag mij af hoe de meeste mede-tweakers hun hobby's combineren met hun relatie.

In mijn geval ben ik al meer dan 12 jaar samen met mijn huidige vrouw en hebben twee heerlijke kinderen waar ik ook genoeg tijd mee doorbreng na het werk en in het weekend.

Helaas is het zo dat mijn vrouw steeds meer moeite heeft met het feit dat ik 's avonds wanneer de kinderen in bed liggen 2 uurtjes game. Hier krijgen wij dan ook steeds vaker ruzie over gezien zij vindt dat ik die tijd ook aan haar moet besteden terwijl ik op die 2 uur na de rest van de avond met haar op de bank doorbreng en de nodige gesprekken voeren.

In het verleden gamede zij ook (meer dan ikzelf) en vond ze dit geen probleem, maar nu ze dit niet meer leuk vindt en moeite heeft om andere hobby's te vinden begint het een probleem te worden gezien zij ook geen zin heeft om TV te kijken of een boek te lezen en eigenlijk hoopt dat ik deze verveling voor haar opvul.

Ik heb haar al vaker duidelijk gemaakt dat ik die 2 uurtje toch echt nodig heb om mij af te schakelen van een lange dag werken en dat ik de rest van de avond en weekenden zeker wel tijd voor haar en de kinderen vrijmaak.

Is het echt zo vreemd dat ik die 2 uurtjes aan mijzelf besteed?

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 10:49
In een relatie moet er altijd ruimte om tijd voor jezelf te hebben, als je altijd alles samen moet doen is de lol er snel vanaf. Misschien kun je haar helpen om een hobby te vinden zodat zij ook wat te doen heeft als jij aan het gamen bent.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:33
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:18:
Beste Tweakers,

Ik vraag mij af hoe de meeste mede-tweakers hun hobby's combineren met hun relatie.

In mijn geval ben ik al meer dan 12 jaar samen met mijn huidige vrouw en hebben twee heerlijke kinderen waar ik ook genoeg tijd mee doorbreng na het werk en in het weekend.

Helaas is het zo dat mijn vrouw steeds meer moeite heeft met het feit dat ik 's avonds wanneer de kinderen in bed liggen 2 uurtjes game. Hier krijgen wij dan ook steeds vaker ruzie over gezien zij vindt dat ik die tijd ook aan haar moet besteden terwijl ik op die 2 uur na de rest van de avond met haar op de bank doorbreng en de nodige gesprekken voeren.

In het verleden gamede zij ook (meer dan ikzelf) en vond ze dit geen probleem, maar nu ze dit niet meer leuk vindt en moeite heeft om andere hobby's te vinden begint het een probleem te worden gezien zij ook geen zin heeft om TV te kijken of een boek te lezen en eigenlijk hoopt dat ik deze verveling voor haar opvul.

Ik heb haar al vaker duidelijk gemaakt dat ik die 2 uurtje toch echt nodig heb om mij af te schakelen van een lange dag werken en dat ik de rest van de avond en weekenden zeker wel tijd voor haar en de kinderen vrijmaak.

toon volledige bericht
Moeilijk te zeggen lijkt mij, elke vrouw is anders en geen 1 vrouw heeft een handboek erbij gekregen.

Mijn vrouw zou het ook niet leuk vinden indien ik elke dag, keer op keer weer 2 uur zou gaan gamen in de avond. Net als dat de meeste vrouwen (als het goed is) het niet leuk vinden indien hun partner elke avond weer 2 uur lang in de kroeg gaat zitten.

Daarnaast merk ik aan mijzelf en aan veel familieleden en kennissen (rondom mijn zelfde leeftijd) dat ook hun minder en minder zijn gaan gamen naar mate zij ouder werden. Jouw vrouw lijkt hier ook overheen ''gegroeid'' te zijn en het gamen minder interessant te vinden.
Dit houdt natuurlijk niet in dat jij ook maar direct moet stoppen met gamen, maar goed, indien jij elke avond 2 uur gamed terwijl je een vrouw en kinderen hebt.. Persoonlijk vrees ik dat geen 1 vrouw (die niet game verslaafd is tenminste) dat op prijst stelt.

De mijne zou het ook niet doen, en alle vrouwen die ik ken zouden dat niet op prijs stellen.

Zelf xbox ik circa 2 avondjes in de week en dat voor een tijdsduur van 1 a 2 uur op de avond. Indien mijn vrouw halverwege een spelletje vraagt om de deur uit te gaan of om een film op te zetten, dan heeft dat per direct een voorkeur voor mij en sluit ik zonder ook maar te twijfelen het spel af.
Nee hiermee zit ik niet onder de duim, dit heeft met prioriteiten te maken. Wat vind je belangrijker?

Dus nee, 2 uur aan jezelf besteden in een week tijd zou geen probleem moeten vormen. 2 uur op basis van elke avond, ja dat gaat een probleem vormen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:18:

Hey herkenbaar :)

ik heb het anders opgelost ik heb met mijn vrouw afgesproken dat ik 2 avonden per week kan gamen,
voor ons niet zo een heel groot probleem daar mijn vrouw ook savonds vaak werkt

dus de ene week is ze 3 avonden weg kan ik 3 avonden gamen de andere week niet en game ik er alsnog 2

Maar deze discussie hebben ik en mijn vrouw ook gevoerd toen ik 3-4 avonden in de week aan het gamen was, en ik gaf haar daar ook wel een beetje gelijk in. je leven word drukker en je hebt minder tijd samen alleen. Wat bij ons ook enorm geholpen heeft is een keer per maand uit eten samen. Het is maar een keer per maand maar je bent wel even helemaal alleen samen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:31

-tom-562

Oliesjeik

Elke dag 2 uur is best veel IMO, kan je het niet langzaam afbouwen? Kan best begrijpen dat ze dat veel vind, je bent dan vaak (tenminste, ik) redelijk afgesloten van de rest van de wereld en er is eigenlijk geen interactie met je partner.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:28:
Elke dag 2 uur is best veel IMO, kan je het niet langzaam afbouwen? Kan best begrijpen dat ze dat veel vind, je bent dan vaak (tenminste, ik) redelijk afgesloten van de rest van de wereld en er is eigenlijk geen interactie met je partner.
Vind het wel mee vallen eigenlijk hoeveel dat is en als hij rest van de dag aan het werk is en met de kids bezig is en dan ook nog rest van avond op de bank zit met de misses, snap ik wel dat je gewoon even 2 uurtjes nodig heb voor jezelf.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
dat ik de rest van de avond en weekenden zeker wel tijd voor haar en de kinderen vrijmaak.
Wat is, met jouw dagindeling, 'de rest van de avond'?

Is het ook zo dat je elke avond steevast nadat de kinderen naar bed gaan zelf ook achter het scherm gaat zitten? Of veranderd deze tijd ook nog weleens?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Als je het spul rond 20.00 op bed hebt en je gaat 2 uur gamen is het al 22.00. Dan is het klaarmaken voor de volgende werkdag dichtbij. Ik zou niet zozeer de tijdsduur verminderen, maar het aantal avonden doordeweeks. Dus niet elke avond, maar 2-3 avonden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 21:07

PB-powell

Mr. Laziness

Elke avond 2 uur gamen is best een hoop. Ik snap heel goed dat niet alle vrouwen daarmee overweg kunnen, dat zou mijn vriendin ook zeker niet waarderen. Dat je af en toe tijd voor jezelf nodig hebt is logisch, dat heeft iedereen. Maar als je elke avond om 9 uur achter de pc kruipt terwijl de kinderen om 8 uur op bed liggen, snap ik best dat je vrouw meet behoefte heeft aan samen tijd door te brengen dan alleen dat ene uurtje.
Ik zou proberen iets te zoeken dat je samen kan doen in die twee uur, een spelletje, film of serie kijken, misschien een wandelingetje maken (mits dat kan met de kinderen). En ook dat hoeft niet elke avond, maar wissel het af.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:31:
Als je het spul rond 20.00 op bed hebt en je gaat 2 uur gamen is het al 22.00. Dan is het klaarmaken voor de volgende werkdag dichtbij. Ik zou niet zozeer de tijdsduur verminderen, maar het aantal avonden doordeweeks. Dus niet elke avond, maar 2-3 avonden.
en ik merk dat ik op de avonden dat ik game het dan ook wat langer kan maken waardoor ik in tijd minder achteruit ga

maar ook zoals hierboven ergens genoemd @LopendeVogel als mijn vrouw me vraagt tv te gaan kijken stop ik 80% van de tijd ook meteen met de pc of ik maak mn spel even af.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Welke vindt je belangrijker: Relatie of Gamen?

Als Relatie het antwoord is, ga minder vaak gamen. (niet zo zeer korter)
Ik heb haar al vaker duidelijk gemaakt dat ik die 2 uurtje toch echt nodig heb om mij af te schakelen van een lange dag werken.
Want je vrouw geeft je niet voldoende afleiding? Praat uitgebreid over je dag, dan vertel je het van je af, dat werkt misschien ook wel.

Als je Gamen belangrijker vindt, ga zo door, of eigenlijk ga meer gamen. Dan heb je over een jaar niks anders meer te doen.

• Workharder
Stoelpoot schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:30:
[...]

Wat is, met jouw dagindeling, 'de rest van de avond'?

Is het ook zo dat je elke avond steevast nadat de kinderen naar bed gaan zelf ook achter het scherm gaat zitten? Of veranderd deze tijd ook nog weleens?
Vanaf 9 tot 11/half 12 kijken wij samen series,film of hebben een goed gesprek. Van 7 tot 9 is de tijd dat ik game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:19
In mijn beleving was het altijd meer dat je partner prioriteit belangrijker vindt dan tijd.
Dus als je niks te doen hebt en je gaat gamen: prima.
Maar als je vrouw iets met je wilt doen en je hebt geen tijd voor haar omdat je wilt/moet gamen: probleem.

Ik ben zelf geswitched naar wat meer casual games die je makkelijk ongepland en in je eentje kan spelen.
Vroeger speelde ik in teamverband. Maar als je dan een raid of een clanmatch had dan moet je echt op een bepaalde tijd online zijn. En dat werd als volwassene met verplichtingen een stuk lastiger.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Heeft je vrouw dan zelf niks te doen tijdens die uurtjes? Mijn vriendin (10 jaar samen) is zeker een avond of 3 a 4 in de week de deur uit, eten/drinken/kletsen met vriendinnen en zo.

Ik vind autonomie in een relatie zo ongeveer het belangrijkste wat er is. Uiteraard moet je je verantwoordelijkheid nemen en tijd doorbrengen met elkaar, maar je moet nooit helemaal opgaan in elkaar. Lekker de ruimte geven om je eigen ding te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:13

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Balans is het sleutelwoord. Ik mag ook graag 's avonds of in het weekend een potje gamen en tijd voor jezelf is erg belangrijk, dus blijf dit ook vooral doen. Maar zorg wel dat het in balans is met de rest van je leven. Maak een duidelijke afspraak met je vrouw over wat voor jullie beiden acceptabel is. Misschien kan je het terugschalen naar 3 a 4 avonden in de week en is dat wat jullie relatie nodig heeft.

Verder zou je misschien samen met je vrouw een activiteit kunnen gaan doen, waardoor je niet hoeft te bankhangen, maar wel samen bezig bent. Ga samen sporten, wandelen, klussen, tuinieren, crossdressen, weet ik veel ;)

Hoe dan ook, succes met de situatie!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe oud ben je en zijn je kinderen? Dat zet ook e.e.a. in perspectief. Zij brengt het spul naar bed vermoed ik en dan ga jij ondertussen gamen? Wellicht kan je het beter omdraaien. Dus vroeg op de avond de dag doornemen en nog wat TV-kijken whatever en meehelpen met de kinderen op bed krijgen. Dan kan je erna eventueel nog wat gamen. :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:28
In een relatie is het geven en nemen. Voor mij zijn vrouw en kinderen prioriteit nummer 1. Ik heb ook tijd voor mij zelf nodig, maar ik pas dit aan op de rest van de familie. Ik heb momenteel als hobby wielrennen. Daar kun je heel veel tijd in kwijt (ritten van 4 of 5 uur zijn niet uitzonderlijk), maar of je dat kan doen hangt af wat de afspraken hierover zijn. Af en toe doe ik wel een langere rit, maar meestal beperk ik mij tot het woon-werk verkeer (enkele rit van 20km). Dat is voor mij voldoende. In vakanties neem ik de fiets ook wel mee, maar sta dan op tijd op om te fietsen. Of te wel, zoeken naar een modus die voor iedereen kan werken.
Op zich hoeft 2 uur gamen per dag geen probleem te zijn, maar zoek dan samen naar een oplossing. Misschien zou je eerst 2 uur met de vrouw leuke dingen doen en dán pas gaan gamen in plaats van andersom. In elk geval belangrijk om te communiceren en weg te blijven van de verwijtende sfeer.

• Workharder
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
Hoe oud ben je en zijn je kinderen? Dat zet ook e.e.a. in perspectief. Zij brengt het spul naar bed vermoed ik en dan ga jij ondertussen gamen? Wellicht kan je het beter omdraaien. Dus vroeg op de avond de dag doornemen en nog wat TV-kijken whatever en meehelpen met de kinderen op bed krijgen. Dan kan je erna eventueel nog wat gamen. :)
Ik ben zelf 30 en de kinderen worden bijna 2. Ik kom rond half 6 thuis, daarna wordt er gegeten e.d. en rond 7 uur brengen wij samen de kinderen naar bed.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:21
Flimovic schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:39:
Ga samen sporten, wandelen, klussen, tuinieren, crossdressen, weet ik veel ;)

Hoe dan ook, succes met de situatie!
offtopic:
Wut? :P

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:44
Draai het eens om. Van 7 tot 9 tijd aan haar besteden en daarna ga je nog lekker aan het gamen ;)

Zo voelt ze dat je haar op de eerste plek zet dan het gamen. Wat anderen ook aangeven is niet elke avond te gamen maar bv 2 keer per week. Dan zou je kunnen afspreken dat die avonden dan helemaal voor jou alleen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door slane147129 op 24-08-2017 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
2 uur elke avond is inderdaad best veel. Misschien een compromie van 3x per week? Wat je ook kan doen is om niet direct te gamen maar eerst met de vrouw op de bank en dan later op de avond gaan gamen. Misschien heeft ze nu het gevoel dat ze eerst 2 uur op je moet wachten voordat je tijd voor haar hebt.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:41:
[...]

Ik ben zelf 30 en de kinderen worden bijna 2. Ik kom rond half 6 thuis, daarna wordt er gegeten e.d. en rond 7 uur brengen wij samen de kinderen naar bed.
Da's knap. Om 19.00 naar bed en dan ook gaan gamen? Slapen ze als ze hun kussen zien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. :P Zoals gezegd, ik zou eens naar je vooravond kijken en de frequentie veranderen.

• Workharder
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:43:
[...]

Da's knap. Om 19.00 naar bed en dan ook gaan gamen? Slapen ze als ze hun kussen zien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. :P Zoals gezegd, ik zou eens naar je vooravond kijken en de frequentie veranderen.
Vaak wel inderdaad, zij zijn altijd al goede slapers geweest :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:51
[...]

Dit klinkt precies als mijn situatie. Ik ben zelf 28 en heb 2 kids van 1,5 jaar oud en 1 maand oud.
Mijn vrouw zou het ook totaal niet leuk vinden als ik iedere dag (2 uur) zou gamen.

Wij hebben afgesproken dat ik 3 avonden per week tijd voor mijzelf heb. Dus dan kan ik vanaf 7 uur doen wat ik wil. Van 7 tot 12 ben ik dan meestal een spel aan het doen, dat is 3x5 uur = 15 uur. Mogelijk kan je dit beter afspreken? Dan heb je nog een uur per week extra tijd om te gamen ook! ;)

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het voordeel van vrijgezel zijn, je kan objectief kijken naar zulke situaties. Ik zie in veel relaties (van 2 jaar tot bijna 15 jaar) het allemaal anders opgelost. Leuk ook hier te zien hoe ieder z'n eigen visie heeft hoe zulke dingen 'horen te gaan' in relaties, maar ook vaak een ander 'veroordeelt' hoe die in z'n relatie omgaat met zulke situaties, of zelfs oordeel geven of 2 uur per dag veel zou zijn.

Beetje als kinderen opvoeden, iedereen vind zich de beste ouder, de ander doet het altijd fout.

Soms is het de vrouw die gewoon verder niets te doen heeft en jou verplicht dat maar met haar te delen, een ander is juist geswitched van games en zijn vrouw kijkt gewoon mee (RPG's). Andersom is het soms dat uurtje of 2 om even de dag te 'ontladen', of je leeft inderdaad 'apart' van elkaar en je moet minderen.

Maar trek eens een week de stekker eruit, ga eens een week volle tijd op haar inzetten, kijk eens wat dat brengt. Wordt het saai TV hangen op zoek naar nog wat te kijken, wordt het zelfs irritatie van verveling? Of gaat het juist positief en de relatie wordt sterker, dan zal jouw neiging naar gamen vanzelf minder worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-05 00:06
Vraag eens hoe ze jou dan ervaart en draai het eens om. Hoe zou jij het vinden? Ikzelf was vroeger niet aanspreekbaar als ik zat te gamen en zat ik maar te snauwen als ik werd geïnterrumpeerd.

Maargoed nu beleef ik geen echt plezier meer aan gamen of ik doe het soms als ze niet thuis is.

• Workharder
RocketKoen schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:37:
In mijn beleving was het altijd meer dat je partner prioriteit belangrijker vindt dan tijd.
Dus als je niks te doen hebt en je gaat gamen: prima.
Maar als je vrouw iets met je wilt doen en je hebt geen tijd voor haar omdat je wilt/moet gamen: probleem.

Ik ben zelf geswitched naar wat meer casual games die je makkelijk ongepland en in je eentje kan spelen.
Vroeger speelde ik in teamverband. Maar als je dan een raid of een clanmatch had dan moet je echt op een bepaalde tijd online zijn. En dat werd als volwassene met verplichtingen een stuk lastiger.
Tegenwoordig speel ik ook games die inderdaad redelijk casual zijn en geen meeslepende RPG's o.i.d. meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:37:
[...]

Vanaf 9 tot 11/half 12 kijken wij samen series,film of hebben een goed gesprek.
Kassie kijken != quality time

Doe dat eens niet; of wissel het eens af. Ene dag om 19:00 wat gamen, volgende dag om 19:00 samen een serie kijken, dag erop lekker ouderwets even wat anders doen (gesprek, bordspel, huishouden)? No offense maar als de kids om 19:00 onder zeil zijn, kan je ook eens gewoon een kaarsje op tafel zetten en even een toetje serveren (hapje, drankje, jezelf met een strik). In een half uur of een uur kan je veel meer van elkaar genieten dan in 3 weken kassie kijken en als een hork naast elkaar in slaap vallen later.

Nu kan het nog; hoe ouder de kids worden, hoe minder tijd je echt nog voor elkaar hebt, denk ik zo maar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:23
[...]

Da's knap. Om 19.00 naar bed en dan ook gaan gamen? Slapen ze als ze hun kussen zien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. :P
Hier gaan ze ook om 19.00 richting bed en om 19.30 is het typisch echt klaar :P
Zoals gezegd, ik zou eens naar je vooravond kijken en de frequentie veranderen.
Wat mogelijk ook nog een middenweg kan vormen is om in dezelfde ruimte te zijn. En dan niet geheel afsluiten met een koptelefoon op standje oorverdovend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Tegenwoordig speel ik ook games die inderdaad redelijk casual zijn en geen meeslepende RPG's o.i.d. meer.
Dat heb ik ook en mijn RPG backlog is enorm. :( Ook kan ik niet constant genoeg spelen om in het verhaal te blijven en ben ik het gros van de hints en sidequests (ondanks logs) weer vergeten. Laatst kwam ik erachter dat ik Zelda al 3 maanden niet had aangeraakt... :X Het ligt er hier maar net aan wat er speelt of ik kan/wil gamen. Meestal is er wel een ontwikkeling gaande of is er een live evenement waardoor gamen niet voorop staat.

• MAX3400

MAX3400

Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:49:
[...]
Ook kan ik niet constant genoeg spelen om in het verhaal te blijven en ben ik het gros van de hints en sidequests (ondanks logs) weer vergeten.
Ik kan het (gelukkig) anders doen in goed overleg. Neem gewoon 2 weken vakantie op om een game helemaal grijs te spelen zolang ik die dagen in mijn eentje thuis ben. Daar neem ik dus bewust tijd & geld voor op, zeg maar. En zodra ik niet meer alleen thuis ben, gaat de game ook uit tot de volgende ochtend.

Dit jaar ook weer; 29 september tot 15 oktober vakantie ivm Forza Motorsport 7. Dagelijks van 7:30 tot 17:30 tijd om te gamen; dus de mogelijkheid om 120+ uren in een spel te stoppen en alle game-mechanics, sidequests (zeg maar) en andere zaken even goed in mijn geheugen te prenten voor als ik later weer eens verder zou gaan gamen.
Meestal is er wel een ontwikkeling gaande of is er een live evenement waardoor gamen niet voorop staat.
Waar woon je? Broadway? Raqqa? :9

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 15:39
Ik zit in een clan waar net als ik "oudere" gamers tussen zitten en gametijd en gezin is een lastige combinatie. Drie uit mijn clan hebben de computer in de woonkamer staan en hun vrouw zit daar dan ook, die kijkt meestal TV of leest.

Ik heb aparte gameroom. Mijn vrouw weet dat ik van gamen hou en ik pak soms een avondje gamen op zolder maar een gezin, huishouden en een relatie moet ook aandacht. Kwestie van tijd verdelen. Ik pak meestal 1 of 2 avonden een uur of 4.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

1. Waarom negeer je alle reacties omtrent: het is teveel gamen wat je doet? Het is slecht wat je doet?
2. Waarom plaats je het op tweakers.net? Omdat hier veel gamers zijn, die jou hopelijk steunen en vinden dat jij vooral elke avond 2 uur moet gamen (liefst meer uren?)?

Het is goed dat je een topic opent, het is jammer dat je alleen maar lijkt te willen horen dat het goed en normaal is wat je doet.
Het is echter niet normaal, tenzij (nogmaals) je vriendin game verslaafd is, dan kan je lekker samen in deze sleur zitten.

Veel vrouwen zullen niet eens een toekomst zien in een relatie met een persoon die veel uren spelletjes speelt. Nu hebben jullie beiden in het begin van jullie relatie veel gegamed, maar tijden veranderen, mensen groeien op en worden volwassen. Interesses veranderen (zoals je vrouw het niet meer zo met gamen heeft), dat is normaal en daar pas je je op aan.

Maar, indien mijn vrouw zo'n same shit different day leven had, dan zou ik ook de nodige gesprekken gaan voeren anders duurt zo'n relatie niet tot het eind van je leven. Iedereen kan wel voor een bepaalde periode een sleur overleven, maar niet indien je het beeld krijgt dat je toekomst ook als een sleur uit ziet.

Je vind de reactie van je vrouw overdreven, je wilt haar reactie niet aanhoren want jij ziet dat alleen maar als: ach ze wilt mij gebruiken om haar verveling op te vullen. En hier in het topic negeer je alle kritische reacties richting jou.

Wie is nou fout bezig? Jij of je vrouw?

Vrijwel iedereen zegt hetzelfde, en vrijwel niemand heeft nog problemen omtrent het gamen: Verander elke avond gamen naar 2 avondjes gamen in de week. Dit zorgt al voor een totaal andere situatie in de relatie.

[ Voor 5% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 11:43 ]

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-05 11:30

Rannasha

Does not compute.

[...]

Da's knap. Om 19.00 naar bed en dan ook gaan gamen? Slapen ze als ze hun kussen zien? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. :P
Ja, dat bestaat. Die van mij zijn net zo. Met de jongste (16 maand) kun je optioneel nog wat stoeien bij het verschonen/omkleden, daarna in bed leggen en nog wat gekke bekken trekken, maar als je daarna doei zegt en de kamer uitloopt dan is het gewoon stil en klaar.

Anyway, ontopic, het onderliggende probleem lijkt mij hier dat de vrouw van TS een eigen hobby nodig heeft. Zoals in de TS staat, deed de vrouw vroeger net zo hard mee met gamen, maar vindt ze dat nu niet meer leuk en verveelt ze zich.

Het is dus niet zozeer een probleem dat de TS tijd besteedt aan het gamen, maar eerder dat de vrouw van TS niet weet wat ze met de extra tijd moet doen. Fix dat en het gamen zal geen probleem meer zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Workharder
tweakerharrie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:56:
Ik zit in een clan waar net als ik "oudere" gamers tussen zitten en gametijd en gezin is een lastige combinatie. Drie uit mijn clan hebben de computer in de woonkamer staan en hun vrouw zit daar dan ook, die kijkt meestal TV of leest.

Ik heb aparte gameroom. Mijn vrouw weet dat ik van gamen hou en ik pak soms een avondje gamen op zolder maar een gezin, huishouden en een relatie moet ook aandacht. Kwestie van tijd verdelen. Ik pak meestal 1 of 2 avonden een uur of 4.
In mijn geval is de PC juist van de woonkamer naar de slaapkamer verhuisd i.v.m. peuteracties van de kinderen. Verder zit ik wel gewoon in de woonkamer wanneer ik game (thanks Steam in-home streaming) waardoor ik niet helemaal afgesloten op een andere kamer zit.

• Chrisz
  • Laatst online: 21-05 15:51
tweakerharrie schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:56:

Ik heb ook een aparte game room met 3 systemen. Echter zit ik nu het meest op mijn laptop beneden bij de vrouw, die is dan gewoon tv aan het kijken o.i.d. Maar die vind het ook wel prima als ik boven zit, al vind ze beneden gezelliger. Ligt er gewoon net aan hoe je je afspraken maakt.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 31-05 11:30

Rannasha

Does not compute.

LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

1. Waarom negeer je alle reacties omtrent: het is teveel gamen wat je doet? Het is slecht wat je doet?
2. Waarom plaats je het op tweakers.net? Omdat hier veel gamers zijn, die jou hopelijk steunen en vinden dat jij vooral elke avond 2 uur moet gamen (liefst meer uren?)?

Het is goed dat je een topic opent, het is jammer dat je alleen maar lijkt te willen horen dat het goed en normaal is wat je doet.
Het is echter niet normaal, tenzij (nogmaals) je vriendin game verslaafd is, dan kan je lekker samen in deze ongezonde sleur zitten.
2 uur per dag aan je hobby besteden, wat dat ook wezen mag, is echt niet veel. Er zijn hordes mensen die de hele avond op de bank tv zitten te kijken. Dat is wel sociaal geaccepteerd, maar een spelletje spelen niet?

Zolang de TS geen problemen heeft om een paar dagen niet te spelen, dan lijkt mij dat er niets aan de hand is. Iedereen heeft zijn of haar hobbies en daar moet tijd voor zijn in een relatie. Hoeveel tijd redelijk is, daar kun je over twisten, maar persoonlijk vind ik 2 uur niet excessief (zolang het geen minimum eis is).

[ Voor 28% gewijzigd door Rannasha op 24-08-2017 11:02 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workharder
LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:58:
[...]

Het is echter niet normaal, tenzij (nogmaals) je vriendin game verslaafd is, dan kan je lekker samen in deze ongezonde sleur zitten.

Veel vrouwen zullen niet eens een toekomst zien in een relatie met een persoon die veel uren spelletjes speelt. Nu hebben jullie beiden in het begin van jullie relatie veel gegamed, maar tijden veranderen, mensen groeien op en worden volwassen. Interesses veranderen (zoals je vrouw het niet meer zo met gamen heeft), dat is normaal en daar pas je je op aan.

Maar, indien mijn vrouw zo'n same shit different day leven had, dan zou ik ook de nodige gesprekken gaan voeren anders duurt zo'n relatie niet tot het eind van je leven. Iedereen kan wel voor een bepaalde periode een sleur overleven, maar niet indien je het beeld krijgt dat je toekomst ook als een sleur uit ziet.

Je vind de reactie van je vrouw overdreven, je wilt haar reactie niet aanhoren want jij ziet dat alleen maar als: ach ze wilt mij gebruiken om haar verveling op te vullen. En hier in het topic negeer je alle kritische reacties richting jou.

Wie is nou fout bezig? Jij of je vrouw?

Vrijwel iedereen zegt hetzelfde, en vrijwel niemand heeft nog problemen omtrent het gamen: Verander elke avond gamen naar 2 avondjes gamen in de week. Dit zorgt al voor een totaal andere situatie in de relatie.
toon volledige bericht
Ik ben het niet oneens met het feit dat het wellicht anders kan worden ingedeeld. Daarentegen stellen dat gamen onvolwassen is vind ik iets te ver gaan.

Laten we stellen dat iemand 2 uur per dag gaat sporten zou het dan nog te veel zijn? Ik ken genoeg mensen die meer tijd aan hun hobby besteden alleen dan niet gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:45
Ik herken je verhaal TS. Als je elke avond 2 uur achter de pc zit, kan ik me het wel voorstellen van je vrouw. Mijn vrouw heeft niks met gamen, dat is een tv-kijker. Ik heb uitgelegd dat gamen een van mijn hobby’s is en dat dat voor mij de ontspanning is na een werkdag, waar zij liever bank hangt met een film of serie. 7 dagen per week gamen is ook niet goed, dus we hebben er gewoon een modus operandi in gevonden. We regelen samen onze kinderen naar bed en daarna kijken we gezamenlijk een serie, overleggen belangrijke zaken over de kinderen/de verbouwing, praten bij over andere dingen of andere gezamenlijke dingen. Twee avonden in de week zijn er programma's tv die ze graag ziet en ik niet, dan ga ik gewoon mijn gang zodra die beginnen, anders gewoon in overleg (vind je het goed als...?) Zaterdagavond is sowieso van ons samen, dan laat ik de pc uit (iets wat ze recentelijk pas constateerde en waardeerde trouwens :P “hey, je gamed eigenlijk alleen doordeweek en soms op zondagavond”).

Verder gaat het zoals gezegd gewoon in overleg, als ik het gevoel heb dat ik een tijdje weinig aandacht heb gehad voor haar, dan vraag ik gewoon of ze er problemen mee heeft als ik ipv tv-kijken, ff tijd besteed aan een van de hobby’s. Het e.e.a. ligt ook aan haar stemming.

Denk dat mijn belangrijkste boodschap is dat je er open over moet communiceren en het niet als eis moet neerleggen, in de zin van “ ik MOET elke avond gamen”. Net zo min als zij van jou mag eisen dat je helemaal niet meer gamed of jij haar entertainer bent (takes two to tango).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als je pas later in de avond gaat gamen snap ik het probleem niet zo. Zeker niet als je andere verplichtingen (kinderen, werk) niet in het gedrang komen.

Blijkbaar spendeer je tijd samen door tv te kijken. Nu ben ik het er mee eens dat dat niet de beste quality time is maar het is dus niet zo dat je gelijk achter de pc/console stapt zodra de kinderen op bed liggen.

In mijn ogen mag je vrouw blij zijn dat jij een hobby hebt waarmee je kunt ontspannen. Ik krijg bijna het idee dat het probleem is dat zij geen hobby's heeft en daarmee verwacht dat jullie alle vrije tijd een spenderen? Heeft ze ook gezegd waarom ze een probleem met je hobby heeft?

Ik ben ook getrouwd en heb 2 kinderen en voor mij is het geen probleem om te gamen. Ik heb ook wel eens commentaar gehad maar dat was dan ook wel terecht. Het scheelt gewoon enorm dat mijn vrouw eigen hobby's heeft.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Señor Sjon
MAX3400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:56:
[...]

Ik kan het (gelukkig) anders doen in goed overleg. Neem gewoon 2 weken vakantie op om een game helemaal grijs te spelen zolang ik die dagen in mijn eentje thuis ben. Daar neem ik dus bewust tijd & geld voor op, zeg maar. En zodra ik niet meer alleen thuis ben, gaat de game ook uit tot de volgende ochtend.

Dit jaar ook weer; 29 september tot 15 oktober vakantie ivm Forza Motorsport 7. Dagelijks van 7:30 tot 17:30 tijd om te gamen; dus de mogelijkheid om 120+ uren in een spel te stoppen en alle game-mechanics, sidequests (zeg maar) en andere zaken even goed in mijn geheugen te prenten voor als ik later weer eens verder zou gaan gamen.

[...]

Waar woon je? Broadway? Raqqa? :9
F1, EK Hockey, Darts, etc. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workharder
Rannasha schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

2 uur per dag aan je hobby besteden, wat dat ook wezen mag, is echt niet veel. Er zijn hordes mensen die de hele avond op de bank tv zitten te kijken. Dat is wel sociaal geaccepteerd, maar een spelletje spelen niet?

Zolang de TS geen problemen heeft om een paar dagen niet te spelen, dan lijkt mij dat er niets aan de hand is. Iedereen heeft zijn of haar hobbies en daar moet tijd voor zijn in een relatie. Hoeveel tijd redelijk is, daar kun je over twisten, maar persoonlijk vind ik 2 uur niet excessief (zolang het geen minimum eis is).
Zo zie ik het ook inderdaad, vandaar dat ik al het voorbeeld aandroeg van 2 uur sporten per dag. Verder zijn er ook tijden geweest dat ik weken lang niet gamede i.v.m. studie of andere zaken. In mijn geval is het een hobby die ik al 26 jaar beoefen en mijn accu mee kan opladen na een zware dag.

• LopendeVogel
Rannasha schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:02:
[...]

Dat ligt er toch aan??? Niet elke relatie is hetzelfde, en er gaan duizenden relaties stuk dankzij de sleur waar de relatie in verkeert. Niet iedereen heeft een hobby die ze perse elke dag 2 uur lang moeten doen, tenzij de de hobby delen. Maar dat is nu niet aan de orde.

2 uur op basis van wat is niet veel? Van een week? Nee klopt.
2 uur op basis van elke avond, keer op keer weer? Ja dat is wel degelijk foute boel.

De vrouw van de tweaker vind het niet leuk, er zullen vast en zeker vrouwen zijn die dat helemaal geweldig vinden indien hun partner elke avond 2 uur gaat zitten gamen en staren naar een schermpje (ik moet zo'n persoon nog tegenkomen, ik ken er 0). Je kan niet iemand dwingen dat prettig te vinden, je kan niet iemand om die reden maar dwingen een eigen hobby te zoeken zodat ze die 2 uur elke avond kan uitvoeren.

De vrouw vind 2 uur per avond keer op keer weer (sleur dus, geen hobby) teveel, dat kan je niet negeren, dat kan je niet afdoen als onzin. Daar kan je niet een tegen reactie op geven als: ach zoek zelf een hobby zodat je die elke avond gaat doen, ben ik af van jouw gezeur.

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Gelukkig is het in mijn relatie gewoon een natuurlijk proces en hoeven er geen afspraken gemaakt te worden over wanneer ik wel en niet mag gamen of wat dan ook. Andersom is zij ook vrij om te doen wat ze wil. We maken wel goede afspraken over wie wanneer thuis is om voor onze zoon te zorgen.

Klein voordeel is natuurlijk dat mijn vriendin 's avonds ook vaak achter de pc zit omdat ze een eigen webshop heeft en vaak mensen aan het mailen is of haar socials aan het updaten is. Dan kan ik even kei hard gamen onder het mom van: "ik doe dit om jou gezelschap te houden" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workharder
Chaoss schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:04:

In mijn ogen mag je vrouw blij zijn dat jij een hobby hebt waarmee je kunt ontspannen. Ik krijg bijna het idee dat het probleem is dat zij geen hobby's heeft en daarmee verwacht dat jullie alle vrije tijd een spenderen? Heeft ze ook gezegd waarom ze een probleem met je hobby heeft?
Zij vindt het een probleem omdat ik de tijd van het gamen niet aan haar besteed en gezien het feit dat het elke dag 2 uur zijn / dit stelselmatig gebeurt (ja ik ben man van routine).

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

Zo zie ik het ook inderdaad, vandaag dat ik al het voorbeeld aandroeg van 2 uur sporten per dag. Verder zijn er ook tijden geweest dat ik weken lang niet gamede i.v.m. studie of andere zaken. In mijn geval is het een hobby die ik al 26 jaar beoefen.
Er was net al een tweaker langsgekomen die aan wielrennen doet. Die zei precies het zelfde: Tijd goed verdelen. dus ja ook voor een hobby als sporten geldt hetzelfde.

Daarnaast is niet elke relatie hetzelfde.

Je bekijkt het echter verkeerd. Je vrouw heeft probleem met jou tijdindeling en heeft dit kenbaar gemaakt. Dat is goed van haar. Stap twee is om te kijken wat JIJ kan doen om hier verandering in te brengen. Een relatie draait om twee personen namelijk. Soms moet je wat geven en soms neem je wat. Als ik het zo lees(regelmatig ruzie) is het tijd om wat te geven.

edit: Je bent een man van routine, verander je routine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Ik ben het niet oneens met het feit dat het wellicht anders kan worden ingedeeld. Daarentegen stellen dat gamen onvolwassen is vind ik iets te ver gaan.

Laten we stellen dat iemand 2 uur per dag gaat sporten zou het dan nog te veel zijn? Ik ken genoeg mensen die meer tijd aan hun hobby besteden alleen dan niet gamen.
Ik zeg niet direct het het onvolwassen is, maar veel mensen (zoals je eigen vrouw, je eigen vrouw he waar we het over hebben) is er wel overheen gegroeid. Zij is wel die interesses kwijt geraakt (zoals ikzelf en iedereen die ik ken gamed niet meer dagelijks!), daar ga je samen op in spelen. Dan ga je samen naar iets anders zoeken.

Ik denk dat iemand liever heeft dat die gene 2 uur per dag sport dan dat die gene 2 uur per dag spelletjes speelt. Maar again, ook veel van zo'n relaties gaan stuk indien het een same shit different day (sleur) situatie is.

Ps. ik zeg niet dat jullie SAMEN een nieuwe hobby moeten hebben, die voorheen gamen was. Maar je gaat samen naar een oplossing kijken om uit deze sleur te komen. Je vrouw lijkt dat te willen doen, jij vind dat ze zich niet moet aanstellen en jou gewoon 2 uur per avond moet laten gamen.

Je kan blij zijn dat ze wilt praten hierover, dat ze hier ruzie over maakt. Dat is 100% gezond van haar uit. Jouw reactie, en dan ook nog op een manier over je vrouw praten die niet bepaald positief is.. Nah dat is niet goed.

Nogmaals, dat er relaties zijn waarbij het geen enkel probleem is indien de man of vrouw elke avond 2 uur gaat sporten voor zijn/haar gezondheid, wilt niet zeggen dat het in jullie relatie ook maar vanzelfsprekend moet zijn indien 1 iemand elke avond 2 uur voor een scherm spelletjes gaat lopen doen.
Ga er maar vanuit dat het gros van de relaties niet zo werkt, en die van jullie duidelijk ook niet.

Dat is niet fout van haar, zij doet niks fout. Jij zit in een sleur en daar trek je haar in mee. Zij wordt wakker en weet al hoe de dagplanning die dag is, die van morgen, overmorgen, volgende maand en etc. Dat maakt je gek :)

Echter, jij bent het duidelijk met geen van deze kritische reacties eens, je bent het niet eens met je vrouw. Jij bent het wel eens met je eigen gedachten en dat is dat elke avond weer 2 uur gamen moet kunnen.
Succes, en blijf vooral zo doorgaan! Je bent zeer goed bezig, een echte droompartner.

[ Voor 6% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 11:19 ]

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 22:58
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:13:
[...]

Zij vindt het een probleem omdat ik de tijd van het gamen niet aan haar besteed en gezien het feit dat het elke dag 2 uur zijn / dit stelselmatig gebeurt (ja ik ben man van routine).
Ik zou gewoon een X aantal avonden pakken per week, dat je het verdeeld met je vrouw. Persoonlijk game ik ook liever een hele avond door dan 2 uurtjes, dat is zo voorbij :P

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik game niet elke dag, maar als ik game is het wel vaak meerdere uurtjes. Hierdoor game ik dus ook meerdere avonden niet.

Heeft zij geen hobby's die ze doet zonder jou?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-05 22:39

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb niet alles gelezen wat iedereen zegt alleen de topicstart en ik ken jou volledige situatie niet natuurlijk maar persoonlijk zie ik het niet als een probleem van jou maar een probleem van je vrouw.

Als ik naar me eigen situatie kijk. ben nu 9 jaar samen met me vriendin (wonen pas 3.5 jaar samen) en gamen is altijd al me grootste hobby geweest en zij heeft er helaas echt compleet niets mee. Ze verafschuwt het eigenlijk :P maar accepteert inmiddels wel gewoon dat het mijn hobby is. Me vriendin kijkt vaak programma's op tv die ik gewoon totaal niet leuk vind en waar ik niks mee heb. Dus waarom zou je altijd maar samen moet bankhangen als je beide voor jezelf leuke dingen kan doen. Een relatie is geven en nemen natuurlijk maar ik vind een paar uur online gamen per dag veel minder erg dan elke dag 2 uur stil op de bank zitten en naar een beeld kijken.

Kijk als de relatie er onder zou leiden dat je gewoon echt veel minder contact met elkaar hebt en het ook in de slaapkamer te merken is zeg maar dan word het een probleem en moet je samen stappen ondernemen om meer tijd samen te zijn.

Maarja je kan het altijd eens 3-4 dagen niet doen toch om te kijken wat er gebeurd.
Laat 1 keer voor 4 dagen je PC links liggen en kijk wat het teweeg brengt. Als je dan vervolgens elke avond alleen maar "zinloze" programma's op tv kijkt ofzo en er alsnog weinig gepraat word dan is het wel duidelijk denk ik.

succes

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Ik zeg niet direct het het onvolwassen is, maar veel mensen (zoals je eigen vrouw, je eigen vrouw he waar we het over hebben) is er wel overheen gegroeid. Zij is wel die interesses kwijt geraakt (zoals ikzelf en iedereen die ik ken gamed niet meer dagelijks!), daar ga je samen op in spelen. Dan ga je samen naar iets anders zoeken.

Ik denk dat iemand liever heeft dat die gene 2 uur per dag sport dan dat die gene 2 uur per dag spelletjes speelt. Maar again, ook veel van zo'n relaties gaan stuk indien het een same shit different day (sleur) situatie is.

Ps. ik zeg niet dat jullie SAMEN een nieuwe hobby moeten hebben, die voorheen gamen was. Maar je gaat samen naar een oplossing kijken om uit deze sleur te komen. Je vrouw lijkt dat te willen doen, jij vind dat ze zich niet moet aanstellen en jou gewoon 2 uur per avond moet laten gamen.

Je kan blij zijn dat ze wilt praten hierover, dat ze hier ruzie over maakt. Dat is 100% gezond van haar uit. Jouw reactie, en dan ook nog op een manier over je vrouw praten die niet bepaald positief is.. Nah dat is niet goed.

Nogmaals, dat er relaties zijn waarbij het geen enkel probleem is indien de man of vrouw elke avond 2 uur gaat sporten voor zijn/haar gezondheid, wilt niet zeggen dat het in jullie relatie ook maar vanzelfsprekend moet zijn indien 1 iemand elke avond 2 uur voor een scherm spelletjes gaat lopen doen.
Ga er maar vanuit dat het gros van de relaties niet zo werkt, en die van jullie duidelijk ook niet.

Dat is niet fout van haar, zij doet niks fout. Jij zit in een sleur en daar trek je haar in mee. Zij wordt wakker en weet al hoe de dagplanning die dag is, die van morgen, overmorgen, volgende maand en etc. Dat maakt je gek :)
toon volledige bericht
Mijn hemel, lees ajb nog even je post terug, het zit vol met oordelende kwalificaties. Sporten/tvkijken/bankhangen >>>> gamen? Beetje raar hoor, ieder z'n ding.

Het hebben van een eigen hobby en daar twee uur per dag aan besteden is niet buiten proportie. Het zou buiten proportie zijn als je je verantwoordelijkheid niet neemt en dingen verwaarloost. Ik heb nu niet het idee dat TS dat aan het doen is, ondanks dat z'n vrouw aangeeft dat wel te vinden.

Het meest pragmatische is natuurlijk inbinden en stoppen met twee uur per dag, maar volgens mij los je daar enkel tijdelijk het probleem mee op. Het langdurige probleem is dat TS zich wel zelf kan vermaken daar waar z'n vrouw dat niet kan.

Een relatie het leven is een en al sleur, deal with it. Opstaan, ontbijten, de deur uit, werken, thuis komen, eten, afwassen, kinderen naar bed, TIJD VOOR HOBBY, slapen. En repeat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 22:19
Het argument "natuurlijk is ze kritisch dat hij weinig tijd met haar besteed" houdt wel steek, maar betekent niet dat haar manier van avondbesteding de gouden standaard is waar de man zich maar aan dient te conformeren. Met andere woorden, het is begrijpelijk dat zij meer tijd samen wil besteden, maar in een relatie gebaseerd op gelijkwaardigheid moet zij dan ook meewerken aan de oplossing.

Zij wil prioriteit van hem, maar het moet net zo goed de andere kant op gaan, en dus kan hij even goed prioriteit van haar verwachten. Dat betekent dat als je het acceptabel vindt om te zeggen "hij moet maar GTST meekijken ook al vindt hij er niks aan", dan is het ook acceptabel om te zeggen "zij moet maar meegamen ook al vindt zij er niks aan". Als je OP een slechte partner noemt omdat hij niet meedoet in haar hobby, dan is zijn vrouw een slechte partner omdat zij hun vroegere gedeelde hobby heeft laten varen. De realiteit is dat de ene houding net zo onacceptabel is als de andere.

Als OP niet houdt van tv-kijken, en zij houdt niet meer van gamen, dan is de enige oplossing dat ze samen iets vinden wat ze wel samen kunnen doen. Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid. Gewoon maar even roepen dat ze niet blij is met de huidige situatie is geen constructieve benadering, omdat het alle verantwoordelijkheid voor de oplossing bij hem neerlegt. "Ik ben ongelukkig, jij moet er iets aan doen." Als je hier geen probleem in ziet dan kom je al gauw in het gedachtengoed "als je van je vrouw houdt dan ga je gewoon zonder gezeur met haar meekijken naar GTST". Op de lange termijn is zo'n deurmat persoonlijkheid helemaal niet bevorderlijk voor je relatie.

Dus nee, ze kan niet eisen dat hij minder tijd achter de pc en meer tijd op de bank doorbrengt. Ze kan ook niet verwachten dat hij alle activiteiten/dates organiseert en dat zij gewoon als een kind zonder zorgen mee kan doen. Sommige vrouwen met de mindset "wel de lusten, niet de lasten van de traditionele rol" hebben de neiging om te zeggen "we gaan nooit meer op date" terwijl ze zelf tijdens de hele relatie 2 dates hebben georganiseerd tegenover zijn 20. Met "we gaan nooit meer op date" bedoelen ze dan dat *hij* dat alles moet organiseren.

Wat ze wel kan verwachten, is dat ze samen naar een tijdsbesteding zoeken waar ze beide blij mee zijn. Als ik OP was, zou ik dus dat gesprek aangaan. En daarna komt de kwestie: hoe gaan we in de toekomst constructiever communiceren als we niet blij zijn met iets in de relatie, want dit over-de-schutting werpen of passief-agressief zeuren helpt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Antique op 24-08-2017 11:32 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:14:

Sorry, maar dit vindt ik echt een kromme redenatie. Gamen staat gelijk aan welke hobby dan ook, sporten is een hobby, serie kijken is een hobby, truien breien is een hobby.

Als je gamen niet accepteert als hobby dan is dat net zo vreemd als sporten of postzegels verzamelen als hobby niet accepteren.

Gamen heeft ook al lang de status van infantiel ontgroeit. Het is een volwassen industrie veel gamers zijn inmiddels dertigers of veertigers.. In mijn kennisen kring gamen heel veel mensen op regelmatige basis.

Jij doet nu over komen alsof de ts een kinderachtige hobby heeft en hij zich maar moet aanpassen aan zijn vrouw. Maar zijn vrouw moet zich evengoed aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Chaoss op 05-10-2019 13:14 ]

• LopendeVogel
Michielgb schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:21:
[...]

Mijn hemel, lees ajb nog even je post terug, het zit vol met oordelende kwalificaties. Sporten/tvkijken/bankhangen >>>> gamen? Beetje raar hoor, ieder z'n ding.

Het hebben van een eigen hobby en daar twee uur per dag aan besteden is niet buiten proportie. Het zou buiten proportie zijn als je je verantwoordelijkheid niet neemt en dingen verwaarloost. Ik heb nu niet het idee dat TS dat aan het doen is, ondanks dat z'n vrouw aangeeft dat wel te vinden.

Het meest pragmatische is natuurlijk inbinden en stoppen met twee uur per dag, maar volgens mij los je daar enkel tijdelijk het probleem mee op. Het langdurige probleem is dat TS zich wel zelf kan vermaken daar waar z'n vrouw dat niet kan.

Een relatie is een en al sleur, deal with it. Opstaan, ontbijten, de deur uit, werken, thuis komen, eten, afwassen, kinderen naar bed, TIJD VOOR HOBBY, slapen. En repeat.
Voor jou is het niet buiten proporties, voor zijn vrouw wel. Hij heeft geen relatie met jou, maar met iemand anders.
Daar gaat het toch om? Het dilemma tussen de topicstarter en zijn vrouw, daar ga je je reactie toch op baseren?

Ik geef ook aan: ja er zijn relaties waarbij het geen probleem is, er zijn ook genoeg relaties waarin het wel een probleem vormt. De tweaker zit dus in een situatie waarin het een probleem vormt.

Daarnaast wens ik hem ook netjes succes en geef ik aan dat hij echt een droompartner is. Dat zijn toch mooie complimenten?
En begin niet over sarcasme. Geef zijn vrouw nou maar gewoon ongelijk, geef de topicstarter gelijk en klaar, topicstarter blij.

Het enige wat ik doe in al mijn reacties, is mijzelf in zijn vrouw (proberen) te verplaatsen, maar ook tegelijk in hem. En ik vind niet dat ik verplicht ben om mee te praten met de topicstarter, indien ik het totaal niet met hem eens ben.
Indien hij gewoon gelijk wilt krijgen moet hij dat aangeven in zijn topicstart. Maar niet om ''advies'' vragen terwijl hij maar 1 ding wilt horen: ga zo door, je doet niks fout, ga lekker 2 uur per avond gamen, elke dag weer opnieuw. Dat is normaal, dat hoort zo.
Nee sorry, daar trap ik niet in.

@Chaoss dan begrijp jij mij niet, ik geef naar mijn gevoel vaak en duidelijk genoeg aan dat het niet direct om het gamen gaat. Maar om het elke avond 2 uur weer opnieuw. Al was hij wietkweker, wat zou mij dat interesseren? Daar gaat het niet om, het gaat om de sleur die zijn vrouw niet prettig vind.
Dat er vrouwen zijn die het helemaal geweldig vinden indien hun partner elke avond opnieuw 2 uur lang gaat gamen, wilt niet zeggen dat zijn vrouw het ook maar geweldig moet vinden.
Feit is: zijn vrouw vind het niet geweldig, en dat begrijp ik volkomen. Elke vrouw die ik ken zou zich daaraan gaan irriteren.

Wat te doen: samen naar een oplossing kijken, niet direct zeggen: ach jij wilt mij gebruiken om de verveling op te vullen (gvd zoiets zeg je niet?!).
Wil je dat niet, wil je gewoon perse 2uur per avond gamen, vind je dat belangrijker? Doe dat vooral.
Nogmaals, ik noem GAMEN omdat het om GAMEN gaat, indien het probleem van de topicstarter was dat hij commentaar kreeg op elke avond 2 uur sporten, dan had ik wel SPORTEN getypt.

Maar, ik heb mijn ding gezegd. Nogmaals: topicstarter, ga zo door, je bent goed bezig en bovendien.. je bent een droompartner.

[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 11:31 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05 14:01
Mijn tip: Kijk eens of je een hobby kan vinden voor haar of een tijdsbesteding. Misschien familie/vrienden. Als ze zo erg afhankelijk is van jou is lijkt me dat ook niet goed.

Misschien is sport/fitness iets voor je om te doen om wat stoom af te blazen, dan ben je 1 uit huis en 2 ben je Gezonder/fitter en daar wordt de vrouw des huizes ook weer blij van :)

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21
Tsja is lastig, ik ben redelijk game verslaafd geweest (6 zwarte jaren WoW) en inmiddels wat verder doe ik alleen nog maar casual gamen. Dus 2 uur elke avond redt ik niet eens.

Mijn situatie:

al 17 jaar een vriendin, inmiddels 2 kinderen 5,75 en 3,25 :P

Kinderen gaan over het algemeen rond 19:00 naar bed en inderdaad zoals sommige hier melden is het 19:15 /19:30 gewoon klaar en stil.

Meestal heb ik nog wel wat in en om het huis te doen. daarbij hebben we 2x per week zwemles van de oudste.Ik ben meestal ook nog 2 avonden zelf op pad voor dingen.

De oudste krijgt nu ook voor de Xbox One, de jongste zit heel soms op de Wii U, hell meestal als ik wil gamen is de TV toch al bezet.

Games die ik speel kan ik niet doen als de jongens wakker zijn en rond lopen (vind ik dan he, mogen anderen niets vinden, maar ik vind Gears of War niet geschikt voor kinderen onder de 14 oid)

Als ik mazzel heb redt ik misschien 2 uur per week om wat te spelen, meer niet. En ook hier liggen de prioriteit bij mijn vriendin en kinderen dus als zij wat anders willen dan gaan we wat anders doen.

Mijn tijd om dagen te gamen is voorbij, dat realiseer ik me wel degelijk, ik heb een gezin en een huishouden.

Nogmaals ik verwijt jou niets, maar ik heb in ieder geval beroerd weinig tijd om te gamen. Overigens als ik game wil mijn vriendin vaak nog wel eens mee doen (lego dimensions)

[ Voor 3% gewijzigd door SpoekGTi op 24-08-2017 11:32 ]

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wat voor soort gamen praten we eigenlijk over?

Zit je 2 uur lang met een headphone volledig in het spel (op zolder?) of zit je in de woonkamer met een laptop op Mahjongg/Civ5 zodat je nog aanspreekbaar bent en bij wijze van het menu van morgen kan doorspreken? Of iets ertussen in?

Tijd voor jezelf snap ik, maar in hoeverre zit dat richting mancave? Je vrouw is duidelijk ook toe aan een nieuwe hobby, maar het niet exclusief haar probleem maar voor jullie allebei.

[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 24-08-2017 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-05 22:10
Mensen veranderen door de tijd heen, dat geeft je de kans om elkaar opnieuw te leren kennen, ga het avontuur aan :) Als gamen nog steeds bij jou als persoon hoort, en je er niet bovengemiddeld veel tijd aan besteed zou dat geen probleem mogen zijn. Er is echter wel een probleem, maar dat zal niet het gamen zelf zijn. Probeer erachter te komen wat het dan wel is.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 21:40
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:59:
[...]
In mijn geval is de PC juist van de woonkamer naar de slaapkamer verhuisd i.v.m. peuteracties van de kinderen. Verder zit ik wel gewoon in de woonkamer wanneer ik game (thanks Steam in-home streaming) waardoor ik niet helemaal afgesloten op een andere kamer zit.
Zit je op de TV te gamen? Of kan de dame zelf nog tv kijken?

Hoe doe je dat met het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik heb het een en ander even mee gelezen. Ik denk dat het probleem zich niet concentreert op het gamen wat jij doet maar op een veranderde manier van leven van jullie samen, maar eigenlijk vooral van je vrouw.

Ik heb het gevoel dat jullie vroeger, voor dat er kinderen waren, meer dingen samen deden. Daar was gamen een onderdeel van. Maar ik denk ook dat dat andere zaken zijn geweest die je wel kunt doen zonder kinderen maar niet met kinderen. Of in ieder geval niet gemakkelijk. Kijk voor jezelf wat hier in veranderd is en wat je daaraan kunt doen. Maar in de meeste gevallen betekent kinderen een drastische verandering in het leven en zeker voor degene die het meeste thuis is.

Wat doet je vrouw eigenlijk overdag? Verzorgd zij dan de kinderen of werkt ze, al dan niet fulltime of parttime? Wat deed zij voordat jullie samen kinderen kregen?

Ik heb deze periode ook gehad met mijn vriendin (ruim 9 jaar samen en samenwonend). Zij had al 5 kinderen dat ik haar leerde kennen dus dat was voor mij een hele verandering. Maar naarmate de relatie vorderde werd er ook meer van mij verwacht. Maar kinderen worden ouder en daardoor heb je minder tijd samen. De periodes waarin zij vooral begon over de tijd dat ik in de avond niet thuis was had vooral te maken als zij werkloos thuis zat. Ik sport vrij veel (hardlopen en tennissen) en dit duurt ook best wel lang. Ook hierbij aangegeven dat ik dit vooral doe omdat ik de hele dag stilzit op het werk. Toch vond zij dit niet leuk als zij de hele dag thuis was. Zodra zij weer aan het werk was dan was het probleem veel minder. Dan had zij namelijk op die momenten ook even tijd voor zichzelf. Wat ze dus, als ze de hele dag thuis was, anders continue had.

Dus kijk vooral naar de gewijzigde omstandigheden van de afgelopen tijd en probeer vooral te blijven praten met elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:52

LankHoar

Langharig tuig

Zebby schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:
Er is echter wel een probleem, maar dat zal niet het gamen zelf zijn. Probeer erachter te komen wat het dan wel is.
Ik denk dat @Zebby hier de spijker op zijn kop slaat, en dat er een onderliggende reden is voor het probleem met gamen. Ga eens het gesprek aan, en blijf "waarom?" vragen totdat je de oorzaak van het probleem hebt gevonden. Dat kan best 5x of vaker vragen zijn.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Workharder
Xiphalon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:36:
[...]

Zit je op de TV te gamen? Of kan de dame zelf nog tv kijken?

Hoe doe je dat met het geluid?
Ik stream mijn game naar de laptop in de woonkamer. Mijn vrouw kan dan gewoon TV kijken. Het probleem is meer dat ze TV kijken ook saai vindt en verder niet veel hobby's heeft die ze kan uitvoeren wanneer de kinderen in bed liggen (instrument bespelen). Wel ging ze soms sporten maar dat doet ze momenteel ook erg weinig gezien ze erg vermoeid is door de opvoeding van de kinderen overdag (wanneer ik ben werken).

Qua geluid heb ik aan 1 kant een oordopje in waardoor in zeker nog aanspreekbaar ben.

• Workharder
Delerium schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:31:
Wat voor soort gamen praten we eigenlijk over?

Zit je 2 uur lang met een headphone volledig in het spel (op zolder?) of zit je in de woonkamer met een laptop op Mahjongg/Civ5 zodat je nog aanspreekbaar bent en bij wijze van het menu van morgen kan doorspreken? Of iets ertussen in?

Tijd voor jezelf snap ik, maar in hoeverre zit dat richting mancave? Je vrouw is duidelijk ook toe aan een nieuwe hobby, maar het niet exclusief haar probleem maar voor jullie allebei.
Geen mancave in dit geval en verder speel ik games waarbij ik nog wel een conversatie met haar kan hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReRichard
  • Laatst online: 04-06-2020
garriej schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:14:
[...]

Daarnaast is niet elke relatie hetzelfde.

Je bekijkt het echter verkeerd. Je vrouw heeft probleem met jou tijdindeling en heeft dit kenbaar gemaakt. Dat is goed van haar. Stap twee is om te kijken wat JIJ kan doen om hier verandering in te brengen. Een relatie draait om twee personen namelijk. Soms moet je wat geven en soms neem je wat. Als ik het zo lees(regelmatig ruzie) is het tijd om wat te geven.

edit: Je bent een man van routine, verander je routine.
Mwoah misschien kan mevrouw zelf ook iets ondernemen om haar probleem op te lossen? Een hobby zoeken wellicht. Nu laten ik en mijn vriendin (10jaar+) elkaar voldoende los, maar ik val echt van mijn stoel af als ik de reacties van sommige Tweakers lees. En dan ook nog claimen niet onder de plak te zitten :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Señor Sjon
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:49:
[...]

Ik stream mijn game naar de laptop in de woonkamer. Mijn vrouw kan dan gewoon TV kijken. Het probleem is meer dat ze TV kijken ook saai vindt en verder niet veel hobby's heeft die ze kan uitvoeren wanneer de kinderen in bed liggen (instrument bespelen). Wel ging ze soms sporten maar dat doet ze momenteel ook erg weinig gezien ze erg vermoeid is door de opvoeding van de kinderen overdag (wanneer ik ben werken).

Qua geluid heb ik aan 1 kant een oordopje in waardoor in zeker nog aanspreekbaar ben.
Zij werkt nu helemaal niet? Dan snap ik het probleem gelijk. De hele dag zit ze met de verstandelijke vermogens en logica van 2 jarigen opgescheept. Dan is degene die wel volwassen is ook nog eens N/A de halve avond. Ze is een beetje geïsoleerd zo en raakt geïrriteerd.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:56
En de uren omdraaien, je zegt dat ze moe is van de opvoeding, het is dan ook emotioneel draining om alleen met kinderen een gesprek te hebben en bezig te zijn, ze is continu aan het regelen en doen en haar hobby kan niet.

Je zegt dat je er bij bent als je aan het gamen bent en dat een gesprek mogelijk is, daar kan ik als mede gamer niet inkomen, ik kan mij niet voorstellen dat ik alle gesprekken kan voeren die iemand met mij wil voeren als ik game.

Zo komt ze eerder aan haar trekken en kan ze even stoomafbazen van de dag. Daarna lekker gamen.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 23:07
-tom-562 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:28:
Elke dag 2 uur veel? Ik speel elke dag minimaal 4 uur, in het weekend elke dag de hele dag wanneer ik geen andere plannen heb. Als ik dan wel plannen heb, zijn dat met name bordspellen spelen met vrienden.

Dat is het voordeel van single zijn (ik wil niet zeggen dat single zijn voor iedereen de beste levenswijze is).

• -SaveMe-
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

Rukapul schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:48:
Wat mogelijk ook nog een middenweg kan vormen is om in dezelfde ruimte te zijn. En dan niet geheel afsluiten met een koptelefoon op standje oorverdovend.
Zo doen wij het ook. Wij hebben een tweede TV met mooie luie stoel in de huiskamer waarop ik game. Ik gebruik een headset, maar niet zo hard dat ik haar niet meer kan horen. We babbelen dan ook zo af en toe wat onder het gamen. Zij kijkt graag TV. En ik ben er inmiddels aan gewend dat ze regelmatig even om aandacht vraagt en bij me op schoot komt zitten :)
Ze is zelf niet zo van het gamen, maar ze snapt heel goed wat ik er leuk aan vind. Lucky me ;)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:49:
gezien ze erg vermoeid is door de opvoeding van de kinderen overdag (wanneer ik ben werken).
Is dat niet het probleem? Je zult er sowieso over moeten praten wat het bezwaar is. Misschien heeft je vrouw wel (al dan niet terecht) het idee alles alleen te moeten doen?

Ik geloof er niet zo in dat het probleem echt sec het gamen is. En ik ben verre van voorstander om te zeggen dat je dat dan zomaar op moet geven maar je moet er wel met zijn tweeën uit gaan komen waar de pijn vandaan komt.
Misschien komt het wel omdat je vrouw enkel en alleen met kinderen op gescheept zit overdag en 's avonds gewoon behoefte heeft aan wat een wat meer volwassen omgang?

• ReRichard
Katerin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:57:
En de uren omdraaien, je zegt dat ze moe is van de opvoeding, het is dan ook emotioneel draining om alleen met kinderen een gesprek te hebben en bezig te zijn, ze is continu aan het regelen en doen en haar hobby kan niet.

Je zegt dat je er bij bent als je aan het gamen bent en dat een gesprek mogelijk is, daar kan ik als mede gamer niet inkomen, ik kan mij niet voorstellen dat ik alle gesprekken kan voeren die iemand met mij wil voeren als ik game.

Zo komt ze eerder aan haar trekken en kan ze even stoomafbazen van de dag. Daarna lekker gamen.
Want 2u p/d staat gelijk aan altijd? Als dat zo is dan is je gevoel van tijdsbesef een beetje wankel ;)

En moeten we nu echt medelijden hebben met iemand die de hele dag kan besteden aan het huishouden en de kinderen? Alsof dat zoveel zwaarder is dan een full-time baan om je gezin te onderhouden.
IceStorm schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Is dat niet het probleem? Je zult er sowieso over moeten praten wat het bezwaar is. Misschien heeft je vrouw wel (al dan niet terecht) het idee alles alleen te moeten doen?

Ik geloof er niet zo in dat het probleem echt sec het gamen is. En ik ben verre van voorstander om te zeggen dat je dat dan zomaar op moet geven maar je moet er wel met zijn tweeën uit gaan komen waar de pijn vandaan komt.
Misschien komt het wel omdat je vrouw enkel en alleen met kinderen op gescheept zit overdag en 's avonds gewoon behoefte heeft aan wat een wat meer volwassen omgang?
Wellicht kan ze ook een keer met vrienden afspreken als ze behoefte heeft aan volwassen omgang? Of misschien een alternatief voorstellen op samen bankhangen en stupid-people televisie te moeten kijken? Dan is het misschien ook leuk voor TS om tijd met zijn partner door te brengen, op deze manier is het een moetje.
LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

Je kan geen 1 vrouw verplichten zelf maar een hobby te gaan zoeken die ze elke avond 2 uur kan uitvoeren om van het gezeik af te zijn. Dat is geen oplossing, dat noemt men vluchten.

Daarnaast hoop ik dat je mijn reacties niet als vervelend beschouwd maar er een les uit kan halen. Het is niet leuk om zo door te gaan totdat het te laat is. Voor je vrouw niet en voor jou ook niet.

En inderdaad, ik kan hard en direct overkomen, excuses daarvoor.
Tweakers.net niet reddit/cuck

[ Voor 18% gewijzigd door ReRichard op 24-08-2017 12:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LopendeVogel
Zebby schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:33:
Mensen veranderen door de tijd heen, dat geeft je de kans om elkaar opnieuw te leren kennen, ga het avontuur aan :) Als gamen nog steeds bij jou als persoon hoort, en je er niet bovengemiddeld veel tijd aan besteed zou dat geen probleem mogen zijn. Er is echter wel een probleem, maar dat zal niet het gamen zelf zijn. Probeer erachter te komen wat het dan wel is.
Ja maar wat is bovengemiddeld veel tijd? Ik vind 2 uur gamen per dag bovengemiddeld veel voor iemand met een fulltime job en een gezin. Zijn vrouw, die vind het ook teveel. Een andere vrouw zou dat misschien dood normaal kunnen vinden, maar je moet je vrouw niet verplichten het ook maar normaal te vinden. Sommige vrouwen vinden het normaal indien hun partner met andere vrouwen naar bed gaat, geloof mij maar. De meeste vrouwen stellen dat niet op prijs.
Het zal (denk ik) niet het gamen zelf zijn, maar de 2 uur per dag keer op keer weer.

Dan de prioriteiten om een relatie te onderhouden, zijn die er wel? Er wordt alleen maar gesproken over elke avond na het werk 2 uur moeten gamen. Stel zij (de vrouw) ziet dat de partner enkele dingen doet: werken, eten, kids naar bed brengen en gamen (die kleine dingetjes als na het gamen even op de bank zitten doet er niet toe, dat is te klein, te simpel en voor haar kennelijk geen voldoening).. Dan kan je dat niet als aangenaam beschouwen.

Je kan geen 1 vrouw verplichten zelf maar een hobby te gaan zoeken die ze elke avond 2 uur kan uitvoeren om van het gezeik af te zijn. Dat is geen oplossing, dat noemt men vluchten.

Wat is er nou mis met bijvoorbeeld 2 avondjes in de week 2 uurtjes te gamen? Stel, stel de vrouw vind dit gelijk helemaal prachtig en is blij met de oplossing. Dan is het probleem toch opgelost?
We hoeven toch geen moeilijke oplossingen te verzinnen indien het misschien heel makkelijk kan??
Maar stel, je vind het belangrijker en stel je vind dat je elke avond steevast 2 uur moet gamen.. Dat kan je niet tot het einde van jullie leven vasthouden (uiteraard, ik wil niet dat een relatie stuk gaat, ik hoop ook echt niet dat je je gedrag vol gaat houden. Ik hoop oprecht, ondanks dat ik jou (ts) niet persoonlijk ken, dat het goed gaat komen).

Daarnaast hoop ik dat je mijn reacties niet als vervelend beschouwd maar er een les uit kan halen. Het is niet leuk om zo door te gaan totdat het te laat is. Voor je vrouw niet en voor jou ook niet.

En inderdaad, ik kan hard en direct overkomen, excuses daarvoor.

@ReRichard ? |:( Wat moet ik hiermee: Tweakers.net niet reddit/cuck ? Ik moet de vrouw aanvallen omdat gamen het belangrijkste is wat er bestaat, omdat we op tweakers.net zitten? Hell no.

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 12:09 ]

• Workharder
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 11:55:
[...]

Zij werkt nu helemaal niet? Dan snap ik het probleem gelijk. De hele dag zit ze met de verstandelijke vermogens en logica van 2 jarigen opgescheept. Dan is degene die wel volwassen is ook nog eens N/A de halve avond. Ze is een beetje geïsoleerd zo en raakt geïrriteerd.
Ze is inderdaad full-time moeder.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:11

Amphiebietje

In de blubber

Misschien eens overwegen wat van haar taken over te nemen en wat meer met de kinderen doen zodat ze minder moe is in de avond? Gamen met de kids?

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:37
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

En als je na de kinderen in bed legt even een kwartiertje naar je vrouw luistert, theetje voor haar zet en als je ziet dat ze weer rustig is, aangeven dat je even wil gaan gamen...?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Workharder
Amphiebietje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:10:
Misschien eens overwegen wat van haar taken over te nemen en wat meer met de kinderen doen zodat ze minder moe is in de avond? Gamen met de kids?
Ik heb al voorgeslagen dat ze een dagdeel op de zaterdag of zondag wat voor zichzelf moet gaan doen en ik dan op de kinderen let zodat ze ook even bij kan komen. Verder verdelen wij de taken in het weekend wat betreft de kinderen en gaan we in het weekend de nodige uurtjes wandelen of andere leuke activiteiten ondernemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:56
ReRichard schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:01:
[...]

En moeten we nu echt medelijden hebben met iemand die de hele dag kan besteden aan het huishouden en de kinderen? Alsof dat zoveel zwaarder is dan een full-time baan om je gezin te onderhouden.
niet kan besteden, moet besteden. En imho ja, voor kinderen en dan zeker kleintjes is emotioneel zo draining.een kind van 2 of 3 is geen gesprekspartner en heeft veel zorg en aandacht nodig,

op het werk kan je een plaspauze in stilte nemen, heb je pauze, kan je rustig je eten opeten en heb je aanspraak met mensen niet met kinderen. het is een wered van verschil.

Ze voelt zich niet happy en dat is dus wel TS zijn probleem.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 14:40
Herkenbaar dit.
Mijn partner wil ook graag samen iets doen.
Ik kan mezelf echt prima vermaken met alle tech dingetjes en games, maar dat gaat niet meer allemaal.
Gamen heb ik nu op een heeeeeeel laag pitje gezet, dat ik niet goed meer mee kan komen met de huidige multiplayer games (meer door tijd gebrek) speelt zeker mee.
Dus nee, 2 uur aan jezelf besteden in een week tijd zou geen probleem moeten vormen. 2 uur op basis van elke avond, ja dat gaat een probleem vormen.
Ik ga hierin mee.
Voor mij is de zondag ochtend na het ontbijt even 2 uurtjes geen gezeik, ik doe ff mijn ding en dat weet ze ook en vind het prima.
Door de weeks moet je wel afwisselen, elke avond gamen gaat 'm niet meer worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Gman op 24-08-2017 12:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Voor je vrouw beneden is, zit je al achter de laptop te gamen? Dan is twee uur later samen TV-kijken o.i.d. echt geen voldoening voor haar. Vergis je niet (@ReRichard ) de hele dag kleine kinderen om je heen kan je vrij simpel van worden. Als je partner je vervolgens ook negeert en pas na 21.00 beschikbaar is tot 23.00 dan is de volgende dag al heel dichtbij. De kleintjes zitten in een leeftijd dat ze weinig zelf kunnen, dus die vereisen constant aandacht. Na een dag zorgen dat ze elkaar niet van kant maken, ben je mentaal bekaf van de permanente 'wakelocks'. Het is veel intensiever.
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

Ik heb al voorgeslagen dat ze een dagdeel op de zaterdag of zondag wat voor zichzelf moet gaan doen en ik dan op de kinderen let zodat ze ook even bij kan komen. Verder verdelen wij de taken in het weekend wat betreft de kinderen en gaan we in het weekend de nodige uurtjes wandelen of andere leuke activiteiten ondernemen.
Dat is maar een deel van de oplossing. Met zijn 2en zijn is veel minder belastend, er is een extra paar ogen om te voorkomen dat ze Duplo aan het kauwen zijn. Ze wil ook gewoon doordeweeks vrouw zijn en niet alleen moeder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Laatst online: 27-05 20:29
Amphiebietje schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:10:
Gaat wat lastig als hij de hele dag aan het werk is en moeders thuis zit.

TS:

Je vrouw verveeld zich stierlijk als ik het zo lees, ze heeft geen hobby's (en schijnbaar ook geen drang om er 1 te zoeken, dus dat is probleem 1) en wil jou helemaal voor haarzelf hebben (probleem 2) en is feitelijk "jaloers" dat jij wel een hobby hebt om mee bezig te kunnen zijn en zij niet (probleem 3)

Ga op relatie therapie, denk dat dat beter is, dan de game dagen naar beneden te halen.
Er speelt veel meer dan alleen het bovenstaande, dat kan ik meteen zien.

Zij moet ook begrijpen dat jij tijd wilt hebben om te kunnen gamen, vind zij dit niet OK, aan wie ligt het dan?
Je hebt ook weekenden, kun je de game uren daar niet in stoppen ipv door de week?, dan weet je vrouw waar ze aan toe is, en als zij plannen heeft voor het weekend, kun je deze uiteraard ook samen met haar doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-05 19:18
[...]

Dan zou ik toch maar even met haar om tafel gaan zitten en door gaan vragen. Want zoals al geopperd werd, als zij heel de dag thuis is en bezig is met de kinderen en 's avonds enkel de tv en een uurtje of 2 praten met jou haar vrije tijd is dan gaat dit fout.
Iets met een sleur en er depressief van worden, waardoor ze geen zin meer heeft andere dingen te doen etc. Neerwaartse spiraal als je een beetje pech hebt.

Denk dat je er goed aan doet daar eens goed over te praten. En dan niet vanuit het verdedigende ik wil 2 uur per dag gamen, maar meer hoe kan ik je helpen/ondersteunen/iets met jou samen doen, zodat we allebei onze ontspanning hebben.
Al is het maar 1 avond in de week een oppas zoeken en een avondje kantklossen bij de lokale vereniging om meer contacten op te doen.
Ze zal een nieuwe hobby/ontspanning moeten zien te vinden en vraagt eigenlijk aan jou (met heel weinig woorden) om daar in mee te helpen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Herkenbaar hoor :)

Ik gamede ook best veel in de avonden en mijn vrouw keek TV. Goed nadat zij aangaf dat ze het niet zo leuk vond hebben we daar afspraken over gemaakt. Het komt er op neer dat we gewoon samen de kids naar bed brengen en daarna gewoon lekker TV / Netflix kijken. Op het moment dat zij naar bed gaat dan kijk ik zelf even of ik nog even ga gamen of dat ik ook ga slapen. De ene keer is dat gewoon wat eerder dan andere keren. Ik kan dan ook makkelijk tot een uur of 1:00 doorgaan.

Dat de wekker de volgende ochtend gaat om 6:30 is mijn probleem. En ja als de kids en/of vrouw niet thuis zijn dan kruip ik ook gewoon achter de PC. Maar goed dan heb ik al wel het huishouden gedaan enzo. Soort van beloning voor mezelf. Zij komt thuis in een schoon en fris huis en zal ook niet snel gaan mopperen dat ik daarna ben gaan gamen.

Grote voordeel is dat we gewoon een groot deel van de dag samen zijn en op het moment dat ze er geen last van heeft dat ik dan game. Werkt prima voor ons op die manier.
Nu snap ik waarom ze het niet leuk vind. Heel de dag met de kleintjes en dan na het eten ga jij gamen. Wissel dit blok eens om en spendeer tijd voor haar en de kids tot zeg een uur of 22:00 (dus als zij naar bed gaat) Ga dan pas gamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Frostbite op 24-08-2017 12:23 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik denk eerder dat ze bekaf is en een beetje aanspraak/gezelschap zoekt. Haar 'wegjagen' met een hobby gaat dan echt niet werken.

• Joeri.Bijlsma
  • Laatst online: 27-05 20:29
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:22:
Ik denk eerder dat ze bekaf is en een beetje aanspraak/gezelschap zoekt. Haar 'wegjagen' met een hobby gaat dan echt niet werken.
Een hobby kun je ook samen doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:17:
Voor je vrouw beneden is, zit je al achter de laptop te gamen? Dan is twee uur later samen TV-kijken o.i.d. echt geen voldoening voor haar. Vergis je niet (@ReRichard ) de hele dag kleine kinderen om je heen kan je vrij simpel van worden. Als je partner je vervolgens ook negeert en pas na 21.00 beschikbaar is tot 23.00 dan is de volgende dag al heel dichtbij. De kleintjes zitten in een leeftijd dat ze weinig zelf kunnen, dus die vereisen constant aandacht. Na een dag zorgen dat ze elkaar niet van kant maken, ben je mentaal bekaf van de permanente 'wakelocks'. Het is veel intensiever.
Katerin schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:15:
[...]

niet kan besteden, moet besteden. En imho ja, voor kinderen en dan zeker kleintjes is emotioneel zo draining.een kind van 2 of 3 is geen gesprekspartner en heeft veel zorg en aandacht nodig,

op het werk kan je een plaspauze in stilte nemen, heb je pauze, kan je rustig je eten opeten en heb je aanspraak met mensen niet met kinderen. het is een wered van verschil.

Ze voelt zich niet happy en dat is dus wel TS zijn probleem.
Het klopt dat het verzorgen van kinderen veel tijd/inspanning kost (de reden waarom wij er niet aan beginnen). Maar kom op, het is zo'n beetje de oudste bezigheid van de mens. Daarbij is het een keuze, ze kunnen ook naar de kinderdagopvang zodat moeders een paar dagen per week kan werken (wellicht is dat een goede oplossing op haar probleem?).

Er wordt nu vrij stellig ge'eist dat het vaste patroon van TS wordt aangepast omdat ze niet gelukkig is met haar bezigheden. Dat is nogal een wens/vraag. Als er wellicht alternatieven aangeboden worden (bijvoorbeeld samen naar de bios, potje bowlen, natuurwandeling maken) dan zou daar nog een mauw aan te breiden zijn. Maar om nou samen suf (geen fijne tijdsbesteding voor TS) te gaan bankhangen of verplicht gesprekken te moeten voeren lijken mij geen wenselijke uitkomsten.
crazyx schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:24:
Waarom heeft iedereen zo'n probleem met 2 uur hobby/me-time (gamen, lezen, sporten, rondsurfen, ...) per dag? Zit iedereen hier elke avond een gezelschapspel te spelen? (tvkijken != quality time samen)
Dat doen wij wel vaak :) (bordspellen/tabletop)

[ Voor 8% gewijzigd door ReRichard op 24-08-2017 12:24 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-05 08:46
Waarom heeft iedereen zo'n probleem met 2 uur hobby/me-time (gamen, lezen, sporten, rondsurfen, ...) per dag? Zit iedereen hier elke avond een gezelschapspel te spelen? (tvkijken != quality time samen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
[...]

Dus ze heeft weinig tijd voor ontspanning (net als jou, want jij werkt overdag), zit thuis ''opgesloten''. En 's avonds wilt ze lekker ontspannen / iets leuks met jou doen en misschien zelfs even weg van het gekrijs?

Hoeveel avonden per week doen jullie iets samen en gaan jullie lekker samen de deur uit (op bezoek, etentje of wat dan ook)? Iets samen doen bedoel ik dus niet als: zij maar op de bank tv staren, en jij voor de computer staren. Dat is alles behalve lekker sociaal zijn natuurlijk.

Het enige wat ik weet vanuit de periode toen ik dagelijks gamede, was dat ik heel, heel veel suf was. Te lui om leuke dingen te doen. Hele dag werken (gedachten dat ik kapot was) en dus daarna maar ging gamen, want geen energie meer.
Gamen werd sporten, en hu ik had spontaan een stuk meer energie (dit terwijl ik hetzelfde werk deed, voor een schermpje staren). Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij ermee omgaat, en hoe jij op het gamen reageert. Maar stel, jij wordt er ook suf en lam van.. Nah dat vinden vrouwen niet bepaald aantrekkelijk (over het algemeen dan he, op elk potje past een dekseltje) :D

Je kan jezelf ook de volgende vraag stellen:
wat als mijn vrouw vandaag de koffers pakt, en als reden geeft dat ze de sleur niet meer trekt? Dat ze het niet meer aangenaam vind om daar te wonen?
Geef je dan haar de schuld, en zie je jezelf als slachtoffer. Of zul je haar begrijpen en spijt hebben van je huidige ''gedrag/levensstijl''?

Al heb je de gedachten: ach ze gaat niet weg (wat een foute gedachten is, want je moet blijven werken aan een relatie anders is de kans er simpelweg dat de relatie vroeg of laat tot zijn einde komt), dan nog zou ik daarover na gaan denken (en nee, ik wil echt niet dat ze het doet. Maar op die manier kan je je misschien beter in haar verplaatsen, door even van het ergste uit te gaan).

Wat zou je willen veranderen indien zij nu de koffers pakt en zegt: denk maar eens goed na.
Ik denk dat de optie heel, heel snel komt: oh het spijt me vreselijk, ik zal het gamen minderen en meer tijd voor jou maken.

Ik wil niet zeggen dat jij maar alles fout doet, dat zal vast en zeker niet het geval zijn. Maar aan jezelf werken is makkelijker dan een ander bewerken :D

@crazyx punt is, dat de ene vrouw het geen probleem vind, wilt niet zeggen dat jouw vrouw het ook maar geen probleem mag vinden. Zijn vrouw vind het wel een probleem, in een normale relatie (althans, dat vind ik, kan dus persoonlijk zijn) ga je dan samen naar een oplossing zoeken.
Indien ik een probleem ervaar, dan verwacht ik dat ik samen met mijn vrouw een oplossing ervoor kan vinden en andersom ook.
Voor de 1 is de oplossing: vrouw een hobby aanbieden die ze elke avond (2 uurtjes) kan/moet doen, voor de ander is de oplossing door het gamen te minderen qua avonden.
Persoonlijk (maar again, dat kan in elke relatie anders zijn) lijkt het mij beter om het gamen te minderen, en de tijd die je in spelletjes steekt, in je vrouw te steken.

[ Voor 13% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 12:30 ]

• Workharder
Ik heb al vaker voorgeslagen en uitdrukkelijk gezegd dat we eens een avondje voor onszelf moeten hebben maar helaas is ze nogal beschermend tegenover de kinderen waardoor ze liever niet iemand laat oppassen. Dit trekt zich ook weer door in het feit dat ze de kinderen niet naar de opvang wil doen gezien ze zelf de controle wil blijven houden over de opvoeding.

Eerlijk is eerlijk, ik zou het fijn vinden om na 2 jaar nog eens lekker met mijn vrouw op 'date' te kunnen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReRichard
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:28:
Ik heb al vaker voorgeslagen en uitdrukkelijk gezegd dat we eens een avondje voor onszelf moeten hebben maar helaas is ze nogal beschermend tegenover de kinderen waardoor ze liever niet iemand laat oppassen. Dit trekt zich ook weer door in het feit dat ze de kinderen niet naar de opvang wil doen gezien ze zelf de controle wil blijven houden over de opvoeding.

Eerlijk is eerlijk, ik zou het fijn vinden om na 2 jaar nog eens lekker met mijn vrouw op 'date' te kunnen gaan.
Geen familie die ze wellicht wel vertrouwd? Een nichtje die je blij kunt maken met een paar euro voor de oppas of iets dergelijks?

Want fair is fair, soms heb je even een avondje samen nodig. Het lijkt me overigens niet "gezond" om zo beschermend te zijn. Dat zal ongetwijfeld een hoop gepieker opleveren bij je vrouw. Wellicht eens een gesprekje bij de psycholoog inplannen? (dat is tegenwoordig niet meer iets om je voor te schamen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05

Dit klinkt wel als de kern van het probleem. En niet zozeer jouw hobby.

Misschien een idee om het niet zozeer voor te stellen maar gewoon te doen. Regel je ouders of haar ouders zodat die er zijn als je uit je werk komt. Neem haar mee uit eten en ga naar de bios of zo. Op deze manier zal zij moeten ontdekken dat de touwtjes uit handen geven prima kan.

• Workharder
LopendeVogel schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:24:
[...]

Dus ze heeft weinig tijd voor ontspanning (net als jou, want jij werkt overdag), zit thuis ''opgesloten''. En 's avonds wilt ze lekker ontspannen / iets leuks met jou doen en misschien zelfs even weg van het gekrijs?

Hoeveel avonden per week doen jullie iets samen en gaan jullie lekker samen de deur uit (op bezoek, etentje of wat dan ook)? Iets samen doen bedoel ik dus niet als: zij maar op de bank tv staren, en jij voor de computer staren. Dat is alles behalve lekker sociaal zijn natuurlijk.

Het enige wat ik weet vanuit de periode toen ik dagelijks gamede, was dat ik heel, heel veel suf was. Te lui om leuke dingen te doen. Hele dag werken (gedachten dat ik kapot was) en dus daarna maar ging gamen, want geen energie meer.
Gamen werd sporten, en hu ik had spontaan een stuk meer energie (dit terwijl ik hetzelfde werk deed, voor een schermpje staren). Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij ermee omgaat, en hoe jij op het gamen reageert. Maar stel, jij wordt er ook suf en lam van.. Nah dat vinden vrouwen niet bepaald aantrekkelijk (over het algemeen dan he, op elk potje past een dekseltje) :D

Je kan jezelf ook de volgende vraag stellen:
wat als mijn vrouw vandaag de koffers pakt, en als reden geeft dat ze de sleur niet meer trekt? Dat ze het niet meer aangenaam vind om daar te wonen?
Geef je dan haar de schuld, en zie je jezelf als slachtoffer. Of zul je haar begrijpen en spijt hebben van je huidige ''gedrag/levensstijl''?

Al heb je de gedachten: ach ze gaat niet weg (wat een foute gedachten is, want je moet blijven werken aan een relatie anders is de kans er simpelweg dat de relatie vroeg of laat tot zijn einde komt), dan nog zou ik daarover na gaan denken (en nee, ik wil echt niet dat ze het doet. Maar op die manier kan je je misschien beter in haar verplaatsen, door even van het ergste uit te gaan).

Wat zou je willen veranderen indien zij nu de koffers pakt en zegt: denk maar eens goed na.
Ik denk dat de optie heel, heel snel komt: oh het spijt me vreselijk, ik zal het gamen minderen en meer tijd voor jou maken.

Ik wil niet zeggen dat jij maar alles fout doet, dat zal vast en zeker niet het geval zijn. Maar aan jezelf werken is makkelijker dan een ander bewerken :D
toon volledige bericht
Ik denk dat het antwoord/resultaat iets genuanceerder is. Ik ben zeker bereid om wellicht wat uren in te leveren maar dan moet het wel voor quality time zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rafler
  • Laatst online: 28-05 13:23
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat het antwoord/resultaat iets genuanceerder is. Ik ben zeker bereid om wellicht wat uren in te leveren maar dan moet het wel voor quality time zijn.
Als ik dit lees dan denk ik aan trolling.. je bent bereid en misschien wil je wat uren inleveren... Heb je nog wel zin in je relatie of is spelletjes spelen belangrijker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel

En bam, zet dit aub in je openingspost :) Indien ik dit wist, waren mijn reacties niet zo fel geweest richting jou (kleine schaamte nu van mij uit, excuses kerel).

Want dit verandert de situatie wel, het beeld wat jij mij gaf, was dat jij gewoon perse elke avond wilde gamen tot wel 2 uur per dag. Dit terwijl je vrouw lijkt te snakken naar quality time (oftewel, leuke dingen doen).

En opa en oma (jullie ouders), is dat niet een mooie plek om de kids naartoe te brengen? Over de opvang kan ik me indenken, indien de financiële situatie het toelaat om zelf je kinderen op te voeden, dan vind ik dat wel een pluspunt van de vrouw (en uiteraard van jou, jij zorgt voor het financiële gedeelte).

Maar, dit verandert de ''zaak'' enorm, jij wilt dus kennelijk wel de deur uit met de vrouw, maar je vrouw wilt dat niet..
Bleh, sorry man.

Anyway, punt blijft natuurlijk wel staan. Je vrouw wilt jouw aandacht (logisch, daarvoor zijn jullie getrouwd of hebben jullie een relatie), en daar heeft ze recht op! Indien je vrouw blij is door bijv 3 avondjes in de week op de bank te hangen met een film / serie erbij, moa zo'n ramp kan dat toch niet zijn?
Maar is het wel duidelijk wat je vrouw wilt? Wat wilt ze eigenlijk? Ja aandacht, maar hoe?

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 24-08-2017 12:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 21:01
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:32:
[...]

Is er niet een mogelijkheid dat jij 1 of 1,5 dag in de week minder gaat werken en dat je vrouw deze dagdelen juist gaat werken? Dan is ze "bezig" en kan jij op de kinderen passen. Zij komt meer buiten en heeft iets anders om handen dan alleen de kinderen, want zoals anderen hier al zeggen, ik kan best begrijpen dat ze daar simpel van wordt...

[ Voor 29% gewijzigd door frankyboy707 op 24-08-2017 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:23:
[...]

Een hobby kun je ook samen doen ;)
Daar zijn die kinderen uit gekomen. Hence the problem. :P

@ReRichard you don't know the power of the dark side. ;) Ik had niet verwacht hoe intensief het in leven houden van kinderen kan zijn. :P Ze struikelen over van alles na een groeispurt, eten hoort op alle plekken behalve bord/bestek/in mond, etc.

• Workharder
rafler schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:34:
[...]

Als ik dit lees dan denk ik aan trolling.. je bent bereid en misschien wil je wat uren inleveren... Heb je nog wel zin in je relatie of is spelletjes spelen belangrijker?
Ik heb zeker nog wel zin in de relatie lol anders zou ik dit topic ook niet aanmaken. who's trolling here?

[ Voor 6% gewijzigd door Workharder op 24-08-2017 12:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Alsof kinderen (die klaarblijkelijk als een roos slapen) van 1 avondje toezicht ineens veranderen van modelkind in poldercrimineel. Ze zijn potdomme net een paar jaar oud; tenzij ze hoogbegaafd zijn, al een rijbewijs hebben en op de universiteit al door hun propedeuse heen zijn, denk ik dan met enige subtiliteit dat je vrouw ook eens wat moet loslaten. Kan ze dat niet en wil ze niemand vertrouwen om een avondje op de kinders te passen, dan zal het binnenkort wel helemaal barsten in huize Workharder. Kinders moeten naar school, op schoolreis, naar verjaardagen, zelf fietsen, etc. Neem aan dat Mw. Workharder dan ook niet als een moeder-arend niets kan loslaten?

Ik ken wel meer van die mensen (maar die ken ik dan weer beter dan jouw vrouw); gek wordt je er van. Dit kan niet, dat kan niet, kleine Klaasje heeft altijd voorrang, je mag geen cadeaus meenemen met weekmakers, gele kleurstof, met batterijen, van plastic, whatever. Ja best, val me dan ook niet lastig als ik niet meer op visite kom, ja?

En zoals ik eerder zei; daten kan je ook thuis. Ik roep maar wat hoor; kids liggen om 19:00 op bed. Pa & ma lezen even tot half 9 een boekje, kijken het journaal of ruimen even de teringbende beneden op. Niks mis mee om dan samen iets intiems te doen. Samen op de bank liggen en warmte delen kan al intiem zijn. Of een vluggertje op de keukentafel (wel Dettol gebruiken daarna voor de kids/ontbijt). Of gewoon je vrouw weer eens vertellen hoe mooi / lief / betrouwbaar ze is voor jou als persoon; niet als moeder in het huis.

Nog dommere open deur; neem je nog wel eens een bloemetje / kaartje / chocolaatje / whatever mee naar huis? Of is het elke dag piepers & vlaflip en klaar?

• ReRichard
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:36:
[...]

Daar zijn die kinderen uit gekomen. Hence the problem. :P

@ReRichard you don't know the power of the dark side. ;) Ik had niet verwacht hoe intensief het in leven houden van kinderen kan zijn. :P Ze struikelen over van alles na een groeispurt, eten hoort op alle plekken behalve bord/bestek/in mond, etc.
Ik krijg het in mijn omgeving mee (2 vrienden hebben zojuist hun eerste kinderen gekregen, 1j en 2j) en die mannen gamen nog gezellig elke ma en wo avond met mij mee (tabletop, geen videogames). Natuurlijk zit er dan soms een kind op schoot maar het is geen belemmering. Ook lijkt het weinig stress op de relaties te geven, MAAR groot verschil met TS is dat beidde koppeltjes één avond per week datenight hebben en er vaste oppas adressen beschikbaar zijn.

Desalniettemin I don't envy de zorgen en stress die om de hoek komen bij het opvoeden van kinderen _/-\o_ We hebben een duitse herder (8j) en dat is al meer dan genoeg verantwoordelijkheid :+

[ Voor 4% gewijzigd door ReRichard op 24-08-2017 12:42 ]

• LopendeVogel
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:38:
[...]

Ik heb zeker nog wel zin in de relatie lol anders zou ik dit topic ook niet aanmaken. who's trolling here?
Haha het is dat ik zelf moet opletten om niet al te vervelend uit de hoek te komen (het kan via tekst heel fout overkomen).
Maar bedoelt hij niet dat jij die vraag aan jezelf moet stellen: wil ik ruzie maken door mezelf vast te houden aan het 2 uur gamen per dag.
Hij typt het lelijk, maar bedoelt het denk ik niet zo (ik probeer er net iets meer mee op te letten met hoe ik dingen neerzet).

Anyway, jij heb ondertussen al iets aangegeven, iets wat hij nog niet gelezen heeft denk ik. En dat is dat jij al meermaals aangegeven hebt om leuke dingen te doen (buiten de deur), maar je vrouw wilt dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

dit is inderdaad nogal essentieel. Maar ook; als jij het hier mee eens bent is dat jullie manier. Jullie bepalen samen hoe de kinderen opgevoed worden hoop ik. Dus ook zaken als kinderopvang, oppas, etc.
Workharder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:38:
meen je dit serieus. Als je dingen zegt als
Ik ben zeker bereid om wellicht wat uren in te leveren maar dan moet het wel voor quality time zijn.
dan lijkt het op een zakelijke overeenkomst.... Je levert geen uren in. Je werkt aan jullie relatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 162126

maar helaas is ze nogal beschermend tegenover de kinderen waardoor ze liever niet iemand laat oppassen
Ik heb zelf ook een vrouw en twee kids dus ik snap de discussies een beetje.
Ze zal toch echt los moeten laten. Al is het maar eens in de twee weken de kids bij opa & oma oid. Dat is ook beter voor de ontwikkeling van de kinderen. Het is goed om eens in een andere omgeving te zijn. Nee ze hoeven echt niet 5 dagen in de week naar de kinderopvang. Maar een kleuterspeelzaal 2 keer in de week is goed voor de sociale vaardigheden. Het is geven en nemen, dat houdt de relatie gezond.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste