Inmiddels al een stadje van 7000+ mensen gebouwd en ik denk dat ik maar stop. Je kan niet naar lv4 waardoor ik klaar ben. Het is gewoon Anno, er zijn een paar kleine dingetjes bijgekomen sinds de beta, maar eigenlijk is het niks nieuws vergeleken met de beta een paar maanden terug. Dan liever even wachten want deze stad raak ik toch kwijt over een paar dagen.
Ik heb ook al wat herbouwt en heringericht. Eigenlijk is mijn hoofdeiland verdeeld in een woondistrict, industriedistrict en landbouwdistrict. Dat kwam zo goed uit, en het ziet er ook nog eens mooi uit. Verder negeer het geld. Ik heb net te weinig bierproductie op een ander eiland waardoor inkomen constant van -2000 naar +2000 gaat. Verder heb ik wel een aardig voorraadje bouwmaterialen. Ja, je kan nu over de 999 eenheden gaan.
De stad is nog wat symmetrisch, rigide en niet erg efficiënt. Ik moet nog heel erg wennen aan het bereik van de verschillende gebouwen. Ook vind ik het nieuwe systeem zonder een duidelijke markering van afstanden wat minder, maar er valt mee te leven.
De haven is mijn eerste experiment. Ze zijn minder complex omdat aanmeerplaatsen zo enorm veel ruimte innemen, maar het ziet er best aardig uit.
De industrie is hier rond een ijzermijn met nog een ijzermijn en een kolenmijn aan de andere kant van de berg. Ik heb hier uiteindelijk alle industrie, dus staal, kanonnen, kleding, zeilen, zeep etc ernaartoe verplaatst om het weg te werken. Daarnaast heb ik hier maar een heuse scheepswerf met opslag aangelegd waar ik constant schepen bouw voor de oorlog tegen de piraten in beide werelddelen.
Qua landbouw heb ik nu de meeste velden wel een optimale lay-out gevonden waardoor er geen gebied verloren gaat. In Anno 1800 pakken productiegebouwen niet langer meer automatisch grondstoffen zonder tussenkomt van een weg of marktgebouw. Bijvoorbeeld in Anno 1404 kon je boerderijen loskoppelen van wegen omdat wevers, molens, bierbrouwerijen etc automatisch de goederen ophaalden. Dat is helaas verdwenen. Om deze reden is het eigenlijk niet erg efficiënt meer om perse landbouw en industrie te verweven. Kan je nu misschien beter loskoppelen en in clusters bouwen met veel warenhuizen. Dat heb ik dan ook gedaan. Ziet er verder best fraai uit.
Qua landbouw lay-out's was alleen de 128 tegel velden voor de bananenplantage super irritant. Daar heb ik uiteindelijk een weggetje aangelegd zodat het paste.
Qua performance is het niet eens MSAA wat het probleem is. Nee, de echte boosdoener lijkt view distance te zijn. Van ultra naar high leverde me al snel 30fps op. Echt testen is alleen zeer irritant omdat je voor elke setting de game opnieuw moet opstarten.
[
Voor 72% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 12-04-2019 19:44
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.