Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 19:05:
[...]

De klok? :P
Bij CiV 6 heb je nog te maken met constante wachttijden en de AI die constant domme dingen wil of je komt beledigen omdat je nog geen kernwapens hebt terwijl je net ijzerbewerking hebt uitgevonden. Serieus, Gandhi is echt een nucleair geobsedeerde randdebiel. :> :z

In Anno heb je daar ook helemaal geen last van. Je bent al snel een halfuur bezig om een nieuwe productielijn fatsoenlijk op te zetten en die tijd gaat zo voorbij. Zeker nu in 1800 zal het ook extra complex worden. Ik kan me ook geen game bedenken die rustiger en relaxter is dan Anno. Niks komt in de buurt.
Ik heb het niet over de civ6 AI :+.

Maar hoe verloopt de tijd om Anno? Als ik een uur van alles aan het lezen en leren ben, zonder dat ik actie onderneem: wat gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:04:
[...]

Ik heb het niet over de civ6 AI :+.

Maar hoe verloopt de tijd om Anno? Als ik een uur van alles aan het lezen en leren ben, zonder dat ik actie onderneem: wat gebeurt er dan?
Helemaal niks. :P
Oke als je de stad waardeloos beheert dan komt de bevolking in opstand en branden ze de boel af. Als je de boeren alleen al vis geeft om te eten en je balans positief is dan kan je de game gewoon een nacht laten draaien. Zou niks moeten gebeuren.

Maar waarom niet Anno 1404 kopen voor een paar euro? Dan weet je snel genoeg of het gaat bevallen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2019 20:07 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 20:06:
[...]
Helemaal niks. :P
Oke als je de stad waardeloos beheert dan komt de bevolking in opstand en branden ze de boel af. Als je de boeren alleen al vis geeft om te eten en je balans positief is dan kan je de game gewoon een nacht laten draaien. Zou niks moeten gebeuren.
Bijna niks (afhankelijk van je moeilijkheids-instellingen geloof ik). Er kan bijvoorbeeld brand ontstaan, zonder brandweer (of met te slechte dekking) kan je stad zomaar platbranden. In Anno 2070 heb je ook nog rampen (bijv tornado, tsunami, olieramp) die de boel aardig kunnen verpesten als je er niks aan doet. Je kunt een Anno-game doorgaans wel helemaal tweaken qua moeilijkheidsgraad, dus rampen etc. uitschakelen kan vast ook weer in 1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:35
AI in civ is niet leuk maar multiplayer is civ erg tof. Hoop dat anno 1800 ook een multiplayer krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bench2011
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-10-2023
Anno 1800 krijgt multiplayer. Gewoon tegen elkaar in het begin.
Ze hebben aangegeven in de toekomst (zonder meerkost) ook nog een Coop multiplayer toe te voegen.

Ik kijk er alvast naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb een tijd terug de closed beta gespeeld op m'n laptop. Ik moest de settings helemaal omlaag zetten om het een beetje te kunnen spelen. Verschil tussen low en medium merkte ik op dat moment niet. Ik zou volgens de systeemeisen de game toch beter moeten kunnen draaien?

Specs
Intel Core i7 8750H (6c12t) @2.2Ghz (boost naar 4.1Ghz)
16GB RAM
Nvidia GeForce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 10

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:24
RobinNL schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:39:
Ik heb een tijd terug de closed beta gespeeld op m'n laptop. Ik moest de settings helemaal omlaag zetten om het een beetje te kunnen spelen. Verschil tussen low en medium merkte ik op dat moment niet. Ik zou volgens de systeemeisen de game toch beter moeten kunnen draaien?

Specs
Intel Core i7 8750H (6c12t) @2.2Ghz (boost naar 4.1Ghz)
16GB RAM
Nvidia GeForce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 10
Op welke resolutie? Gewoon Full-HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
ramon89 schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 22:57:
[...]

Op welke resolutie? Gewoon Full-HD?
Ja, 1080p :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:24
Het zou er aan kunnen liggen dat het de "beta" versie is. Of drivers die niet up-to-date zijn, achtergrond programma's etc.

Beter gewoon wachten totdat de volledige release uitkomt.

Met andere spellen geen problemen?

[ Voor 9% gewijzigd door PEBKAC op 07-04-2019 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Zoals al vaker aangegeven in dit topic was de eerste open beta verre van geoptimaliseerd. Performance was dan ook, vooral bij een grote stad later in het spel, echt schrikbarend slecht te noemen.
Verwacht wordt dat de volgende beta beter zal zijn, natuurlijk ook omdat de release vlak daarna zal plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
Postman schreef op zondag 7 april 2019 @ 00:14:
Zoals al vaker aangegeven in dit topic was de eerste open beta verre van geoptimaliseerd. Performance was dan ook, vooral bij een grote stad later in het spel, echt schrikbarend slecht te noemen.
Verwacht wordt dat de volgende beta beter zal zijn, natuurlijk ook omdat de release vlak daarna zal plaatsvinden.
Klopt, het spel liep bij mij redelijk soepel. Al was inzoomen op je stad wel pittig voor mijn gtx1080

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23:31
Blue byte interview:

https://www.altchar.com/g...bastian-thun-of-blue-byte

Geen cosmetische microtransacties (wat volgens mij ook niet zou werken bij anno spelers), en vooral, amper loadscreens/tijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
GerGio schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:32:
[...]

Klopt, het spel liep bij mij redelijk soepel. Al was inzoomen op je stad wel pittig voor mijn gtx1080
Vond het op zich al bijzonder soepel lopen op mijn 1080GTX op 4k / 165hz. Denk ook dat processor stiekem nog best een hoop uitmaakt. Ben benieuwd hoe de open beta zich staande houdt, ze hebben niet expliciet geroepen dat er performance-aanpassingen zouden komen. Ja, in de streams, maar dat was met de nodige disclaimers.

[ Voor 16% gewijzigd door Mday op 10-04-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:10

GrimScythe

Game Addict

Vandaag kun je beginnen met pre loaden:

Below you will find more information about the dates and times of the Anno 1800 Open Beta:

Open Beta Pre-Load
The pre-load is available on 10th of April 2019.

Open Beta
The beta will start on 12th of April 2019, 1AM GMT and end on 14th of April 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
GrimScythe schreef op woensdag 10 april 2019 @ 13:42:
Vandaag kun je beginnen met pre loaden:

Below you will find more information about the dates and times of the Anno 1800 Open Beta:

Open Beta Pre-Load
The pre-load is available on 10th of April 2019.

Open Beta
The beta will start on 12th of April 2019, 1AM GMT and end on 14th of April 2019.
Ik kan nog geen preload vinden, voor de Open Beta.

Hier alle tijden voor de Open Beta, wereldwijd: https://support.ubi.com/n...r-the-Anno-1800-Open-Beta

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
redfoxert schreef op woensdag 10 april 2019 @ 14:02:
[...]

Ik kan nog geen preload vinden, voor de Open Beta.

Hier alle tijden voor de Open Beta, wereldwijd: https://support.ubi.com/n...r-the-Anno-1800-Open-Beta
Open Beta preload begint vanavond pas:

https://forums.ubi.com/sh...036126-Open-Beta-Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
meer info bekend over launch (day 1 patch van 23!GB)
Let’s talk about launch

Pre-Loading:
Pre-Loading for anyone with a digital pre-order on Uplay, Steam or the Epic Games Store will begin on April 12 at 9AM UTC . The total download size will be around 25 GB.

Day 1 Patch:
We have been busy bees and worked hard to further improve Anno 1800 after we shipped the gold discs off to the factory to produce all the physical copies of the game. That means that anyone who bought a physical copy of the game will need to download our Day 1 Patch before they can start playing (the patch is already part of the pre-load for digital buyers). The Day 1 Patch will come in at roughly 23GB.

Launch timing:
We are currently ironing out the last details and will give you an update on the exact launch timing as soon as possible.

Removing Beta clients
As previously announced, you won’t be able to carry over existing downloads or save games from any of our test phases (Technical Test, Closed Beta or Open Beta), so feel free to delete them to free up space.
bron: https://www.anno-union.co...-when-you-are-having-fun/

[ Voor 11% gewijzigd door Mday op 10-04-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 15:37
Verscheidene (vooral Duitse) streamers zijn al begonnen met de open beta van Anno 1800.
Ik wil ook spelen! :P

[ Voor 4% gewijzigd door jorank op 10-04-2019 20:36 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Als je nu de open beta download, moet je dan straks alles opnieuw downloaden bij de release of is het enkel een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 15:37
d-russo schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:57:
Als je nu de open beta download, moet je dan straks alles opnieuw downloaden bij de release of is het enkel een update?
Alles opnieuw!

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Preloaden kan! :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PEOQMv3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2z2wPm8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Day 1 patch is trouwens onderdeel van de preload, de patch is alleen voor mensen die een fysiek exemplaar hebben.
Kan me trouwens iets herinneren van het niet meer uitbrengen van fysieke exemplaren, dus vreemd dat dit zo wel vermeld wordt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Postman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:19:
Day 1 patch is trouwens onderdeel van de preload, de patch is alleen voor mensen die een fysiek exemplaar hebben.
Kan me trouwens iets herinneren van het niet meer uitbrengen van fysieke exemplaren, dus vreemd dat dit zo wel vermeld wordt. :?
Ik snap het ook niet: nieuws: Ubisoft schrapt fysieke release Anno 1800

Waarschijnlijk was de tekst getypt voordat ze besloten de fysieke editie te schrappen, of iemand binnen het bedrijf is niet op de hoogte.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Preload in Epic Launcher is groter :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w2LhoC1.png

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ruim 1,5 GB meer, dat is nogal verwonderlijk. Klein verschil kun je nog verklaren door verschillende loaders en dus DRM, maar dit vind ik wel een beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

g0tanks schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:23:
[...]

Ik snap het ook niet: nieuws: Ubisoft schrapt fysieke release Anno 1800

Waarschijnlijk was de tekst getypt voordat ze besloten de fysieke editie te schrappen, of iemand binnen het bedrijf is niet op de hoogte.
Ik dacht dat dit om de gewone editie ging maar dat de pioneers editite wel nog fysiek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
GrimScythe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:00:
[...]

Ik dacht dat dit om de gewone editie ging maar dat de pioneers editite wel nog fysiek is.
Het fysieke slaat op het schijfje. Zowel de gewone als pioneers edition krijgen die niet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:44
Postman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:19:
In Duitsland en Oostenrijk worden fysieke edities gewoon nog gepublished, itt de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

g0tanks schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:32:
[...]

Het fysieke slaat op het schijfje. Zowel de gewone als pioneers edition krijgen die niet.
Ah dank je wel.
Ik was in de veronderstelling dat de pioneers editie wel nog een fysieke schijf had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Postman schreef op donderdag 11 april 2019 @ 06:42:
[...]

Ruim 1,5 GB meer, dat is nogal verwonderlijk. Klein verschil kun je nog verklaren door verschillende loaders en dus DRM, maar dit vind ik wel een beetje veel.
Interessant om te zien dat na de install dit over blijft:Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hxbRNgu.png

Dus toch weer ongeveer de size van UPlay.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Ik kreeg zojuist dit binnen via mail:

Bevestiging van verzending | Bekijk in browser

Je pakketje is zojuist overgedragen aan de bezorgdienst.
Nog even geduld, dan heb je je langverwachte bestelling in handen en kan het feest beginnen!

Maar tot dat moment kun je neerploffen op je zitzak en de voortgang van je pakketje nauwlettend in de gaten houden:

Track & Trace-nummer :

Nog meer gelukkige die deze mail hebben gehad?
Dit maakt het wachten wel wat lastiger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Ja, mijn Pioneers-editie is sinds vanmiddag ook onderweg met UPS. Nog eventjes geduld, gelukkig maakt de open beta vanaf morgen het wachten iets makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Afbeeldingslocatie: https://ci6.googleusercontent.com/proxy/4s1CycOjJB7Pdgo92tj9zDGBmw9dCXP-h1H-Pbkv_q6pLqukbfPJ8qTv-pwnJMc-UpMp88XiuQJoqI7CyiqkNavlVSGaLAUSn-TfsKLSR-A2B0aZ7Y5r6ORVf4bve2Pwcb9vIo8t8JY=s0-d-e1-ft#http://static2.cdn.ubi.com/FLAPS/SHOP/REFONTE_SERVICE/CONFIRMATION/SHIPPING/NL_02.jpg

Mijn Pioneers editie ook verstuurd vandaag :)

[ Voor 76% gewijzigd door Riqy op 11-04-2019 20:19 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Een CM van Bluebyte heeft gemeld dat voor nVidia-gebruikers het handig is om de drivers te updaten:

Zie dus deze pagina en de driverdownloadpagina (versie 425.31).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Is er nog veel aan de gameplay gesleuteld sinds de technical test? De gameplay gedurende die test kon mij niet echt bekoren. Zeker ten opzitte van zowel 2070 als 1440 voelde de game mij wat doods aan en met een hoog been there done that gehalte.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
sdk1985 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:34:
Is er nog veel aan de gameplay gesleuteld sinds de technical test? De gameplay gedurende die test kon mij niet echt bekoren. Zeker ten opzitte van zowel 2070 als 1440 voelde de game mij wat doods aan en met een hoog been there done that gehalte.
Moeilijk te beoordelen waar je op doelt met 'doods'. Inhoudelijk verschilt de Technical Test wel iets van de Closed Beta, maar dat is meer polish en compleetheid, en de closed beta voelde voor mij wel degelijk minder 'doods' dan de TechTest. Als het over (nieuwe) content hebt dan is dat afhankelijk van hoe ver je bent gekomen, en dan nog is het bij lange na niet de volledige ervaring.

In de volledige game (dus niet de open beta) komt tier 4 en 5 nog langs, wat wel echt andere gameplay met zich meebrengt. Tier 4 hebben we sporadisch gezien in de streams (treintjes en stoomboten, woei!), tier 5 is nog een groot vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mday schreef op donderdag 11 april 2019 @ 23:59:
[...]

Moeilijk te beoordelen waar je op doelt met 'doods'. Inhoudelijk verschilt de Technical Test wel iets van de Closed Beta, maar dat is meer polish en compleetheid, en de closed beta voelde voor mij wel degelijk minder 'doods' dan de TechTest. Als het over (nieuwe) content hebt dan is dat afhankelijk van hoe ver je bent gekomen, en dan nog is het bij lange na niet de volledige ervaring.

In de volledige game (dus niet de open beta) komt tier 4 en 5 nog langs, wat wel echt andere gameplay met zich meebrengt. Tier 4 hebben we sporadisch gezien in de streams (treintjes en stoomboten, woei!), tier 5 is nog een groot vraagteken.
De grafische stijl sprak mij toen niet zo aan, de bomen en de 'getekende' huisjes. De screenshots op internet zagen er heel anders uit dan het eiland dat ik tijdens de technical test zag. Grote irritatie was verder dat je toen niet makkelijk kon zien wat de max range van iets was.

Zal binnenkort weleens een stream kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Houdt wel rekening met het feit dat een technical test meer is gericht op het testen van de achterliggende systemen, niet zo zeer op de grafische weergave van de game. Ik heb zelf de closed beta gespeeld een paar maanden geleden, dat zag er gewoon prima uit 8)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

PB-powell

Mr. Laziness

Helemaal vergeten! Gelijk de download aangezet voor de beta en dan nog een gaatje zoeken dit weekend om te spelen.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypsych
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:46
Al iemand wat ervaring met de Beta opgedaan? Kan niet wachten tot het 17:00 is...:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
Ja, hij voelt bijzonder compleet. Al heeft mijn PC op 4k QHD en ultra settings ietsjes moeite met de graphics. Zelfs met de driver die tszcheetah aan ons heeft gemeld. (i5 8600K, 16GB, 1080GTX, SSD)

Gotta admit, op 4k QHD deze game spelen is wat heftig voor de grootste systemen. Ik ga kijken wat ik kan downgraden om ietsjes soepeler te spelen.

Verder voelt de beta 'af' aan, werken de quests fatsoenlijk, is het grafisch prachtig en heb ik geen bug mogen ontdekken. Maar heb er maar een paar uurtjes in zitten.

Edit:
Ik spotte overigens een DirectX12 optie in het menu. Hij staat nu op DX11, maar ben wel benieuwd naar wat het doet. Iemand ervaring daarmee? Zou de game soepeler lopen oid?

[ Voor 15% gewijzigd door Mday op 12-04-2019 13:49 . Reden: leugens en bedrog ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Geen idee, ik kan helaas vanavond pas aan de slag. Als jij het voor mij test hoor ik het graag :9

Edit:
DX12 zou in principe wel hogere performance moeten geven denk ik:
http://www.redgamingtech....ectx-11-opengl-vs-vulkan/
YouTube: How Much Does DX12 REALLY Improve Performance ? | DX12 Vs DX11 & Vul...

Tijdens de closed beta was er in ieder geval verschil :)

[ Voor 76% gewijzigd door Melkunie op 12-04-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Mday schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:41:
Ja, hij voelt bijzonder compleet. Al heeft mijn PC op 4k en ultra settings ietsjes moeite met de graphics. Zelfs met de driver die tszcheetah aan ons heeft gemeld. (i5 8600K, 16GB, 1080GTX, SSD)

Gotta admit, op 4k deze game spelen is wat heftig voor de grootste systemen. Ik ga kijken wat ik kan downgraden om ietsjes soepeler te spelen.

Verder voelt de beta 'af' aan, werken de quests fatsoenlijk, is het grafisch prachtig en heb ik geen bug mogen ontdekken. Maar heb er maar een paar uurtjes in zitten.

Edit:
Ik spotte overigens een DirectX12 optie in het menu. Hij staat nu op DX11, maar ben wel benieuwd naar wat het doet. Iemand ervaring daarmee? Zou de game soepeler lopen oid?
Net een uurtje aan het spelen en tijdens de eerste keer opstarten alles op ultra gezet. Viel me al op dat directx op 11 stond, dus die heb ik meteen ook op 12 gezet.. Speelt prima, soepel, maar kan het helaas niet vergelijken met de directx11 stand, simpelweg omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.
Speel met i6700K en 1080Ti op 3440x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Melkunie schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:45:
Geen idee, ik kan helaas vanavond pas aan de slag. Als jij het voor mij test hoor ik het graag :9

Edit:
DX12 zou in principe wel hogere performance moeten geven denk ik:
http://www.redgamingtech....ectx-11-opengl-vs-vulkan/
YouTube: How Much Does DX12 REALLY Improve Performance ? | DX12 Vs DX11 & Vul...

Tijdens de closed beta was er in ieder geval verschil :)

[YouTube: Anno 1800: DirectX 11 vs DirectX 12 - GTX 1060 | Core i5 6600K]
Ja, die video had ik gezien, maar daarin worden de graphics naar High gezet later in de video, en daaruit blijkt dat DX12 een aantal Frames Per seconde langzamer is dan DX11. Heel vaag. Open beta is near-finished, dus was vooral benieuwd naar deze versie.
Ik start 'm in de pauze zo weer op, kijken of ik verschil merk. Kan niet echt een FPS ergens t scherm in toveren zonder dat gare Geforce Experience te gebruiken, dus het wordt een gevoelskwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
@Mday , Uplay kan de FPS ook zelf weergeven. Settings > General, daar ergens (zo uit m'n hoofd) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mday
thanks voor de tip!
uitgebreide technische benchmark gedaan (lees, 5 minuten opties gewisseld)
1 DX11 (FPS in linkerbovenhoek)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hc7HMf9/Anno-1800-Open-Beta2019-4-12-11-34-4.jpg
2 Settings pre-DX12
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vjPfY6z/Anno-1800-Open-Beta2019-4-12-11-35-12.jpg
3 DX 12
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MBJSWKw/Anno-1800-Open-Beta2019-4-12-11-37-54.jpg

Merk geen verschil (helaas). FPS lijkt ongeveer hetzelfde te doen bij wild bewegen. Dips naar 35-32FPS max.

Ik besef me nu dat '4k' niet juist is, had 1440p of QHD moeten zeggen.

Edit:
Ik heb de ultragraphics gedownscaled met AA op 4x, view distance op very high, en object quality idem. Kreeg er zo 40(!) FPS bij.

[ Voor 36% gewijzigd door Mday op 12-04-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ehh wtf, deze beta crashed naar desktop bij mij tijdens launchen van een nieuwe game..

Heb al campaign en sandbox geprobeerd maar zelfde resultaat, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Grimmie187 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 16:33:
Ehh wtf, deze beta crashed naar desktop bij mij tijdens launchen van een nieuwe game..

Heb al campaign en sandbox geprobeerd maar zelfde resultaat, meer mensen last van?
Bij mij werkt het prima. Misschien kun je ergens een log files vinden die je meer verteld.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Heb het een en ander moeten proberen maar admin rights bleken uiteindelijk de boosdoener.

Zowel uplay als admin runnen en in de settings van de anno .exe ook admin rights toekennen en het werkt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:27
Game ziet er fantastisch uit! Maar vraag me af tot hoever je demo kan spelen, ik wordt in de campaign doorverwezen naar de pre-order website op het moment dat ik demolition expert moet zoeken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:26
2080ti, dx 12 draai alles max behalve AA, staat op 2. Haal 85 fps. 3440-1440

Kan ik de scrollspeed aanpassen? En zoomlevel? Was in de vorige beta ook al een probleem. Zoom is veel te veel ingezoomd? Hoop niet dat dat aan de resolutie ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:46
MaZe schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 18:39:
Game ziet er fantastisch uit! Maar vraag me af tot hoever je demo kan spelen, ik wordt in de campaign doorverwezen naar de pre-order website op het moment dat ik demolition expert moet zoeken..?
Dat is dan ook het einde van de campaign beta. Ze laten je niet heel het spel spelen. Het is ook meer een demo dan een open beta.

[ Voor 5% gewijzigd door jlena op 12-04-2019 18:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Inmiddels al een stadje van 7000+ mensen gebouwd en ik denk dat ik maar stop. Je kan niet naar lv4 waardoor ik klaar ben. Het is gewoon Anno, er zijn een paar kleine dingetjes bijgekomen sinds de beta, maar eigenlijk is het niks nieuws vergeleken met de beta een paar maanden terug. Dan liever even wachten want deze stad raak ik toch kwijt over een paar dagen. :)

Ik heb ook al wat herbouwt en heringericht. Eigenlijk is mijn hoofdeiland verdeeld in een woondistrict, industriedistrict en landbouwdistrict. Dat kwam zo goed uit, en het ziet er ook nog eens mooi uit. Verder negeer het geld. Ik heb net te weinig bierproductie op een ander eiland waardoor inkomen constant van -2000 naar +2000 gaat. Verder heb ik wel een aardig voorraadje bouwmaterialen. Ja, je kan nu over de 999 eenheden gaan. :)

De stad is nog wat symmetrisch, rigide en niet erg efficiënt. Ik moet nog heel erg wennen aan het bereik van de verschillende gebouwen. Ook vind ik het nieuwe systeem zonder een duidelijke markering van afstanden wat minder, maar er valt mee te leven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NfRquqb1seirxii4xINkYFqm/full.jpg

De haven is mijn eerste experiment. Ze zijn minder complex omdat aanmeerplaatsen zo enorm veel ruimte innemen, maar het ziet er best aardig uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rSj9lFFz7QwTsU9V0l826r7x/full.png

De industrie is hier rond een ijzermijn met nog een ijzermijn en een kolenmijn aan de andere kant van de berg. Ik heb hier uiteindelijk alle industrie, dus staal, kanonnen, kleding, zeilen, zeep etc ernaartoe verplaatst om het weg te werken. Daarnaast heb ik hier maar een heuse scheepswerf met opslag aangelegd waar ik constant schepen bouw voor de oorlog tegen de piraten in beide werelddelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9VvFFTkQjDf1xTc5sfrsFvVs/full.jpg

Qua landbouw heb ik nu de meeste velden wel een optimale lay-out gevonden waardoor er geen gebied verloren gaat. In Anno 1800 pakken productiegebouwen niet langer meer automatisch grondstoffen zonder tussenkomt van een weg of marktgebouw. Bijvoorbeeld in Anno 1404 kon je boerderijen loskoppelen van wegen omdat wevers, molens, bierbrouwerijen etc automatisch de goederen ophaalden. Dat is helaas verdwenen. Om deze reden is het eigenlijk niet erg efficiënt meer om perse landbouw en industrie te verweven. Kan je nu misschien beter loskoppelen en in clusters bouwen met veel warenhuizen. Dat heb ik dan ook gedaan. Ziet er verder best fraai uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y2QADWGKZ4i09x7iVskC6xpi/full.jpg

Qua landbouw lay-out's was alleen de 128 tegel velden voor de bananenplantage super irritant. Daar heb ik uiteindelijk een weggetje aangelegd zodat het paste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ww1i1qqpmVXReUu5WemAJKbK/full.jpg

Qua performance is het niet eens MSAA wat het probleem is. Nee, de echte boosdoener lijkt view distance te zijn. Van ultra naar high leverde me al snel 30fps op. Echt testen is alleen zeer irritant omdat je voor elke setting de game opnieuw moet opstarten.

[ Voor 72% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-04-2019 19:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:18:
Inmiddels al een stadje van 7000+ mensen gebouwd en ik denk dat ik maar stop. Je kan niet naar lv4 waardoor ik klaar ben. Het is gewoon Anno, er zijn een paar kleine dingetjes bijgekomen sinds de beta, maar eigenlijk is het niks nieuws vergeleken met de beta een paar maanden terug. Dan liever even wachten want deze stad raak ik toch kwijt over een paar dagen. :)

Qua performance is het niet eens MSAA wat het probleem is. Nee, de echte boosdoener lijkt view distance te zijn. Van ultra naar high leverde me al snel 30fps op. Echt testen is alleen zeer irritant omdat je voor elke setting de game opnieuw moet opstarten.
Ik ben na een half uur gestopt. Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ik het heel veel van hetzelfde vind. Ik heb Anno 1404 veel gespeeld en ja dit spel heeft meer diepgang, maar core is gewoon hetzelfde. huisjes bouwen, industrie opzetten expanden etc etc.

Spel is verder prima maar ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier veel tijd in ga stoppen. Ga Tropico 6 verder verkennen, dat spel is voor mij ECHT nieuw, nooit een eerdere versie gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg moest lachen toen ik een werknemer moest omleggen.

Nb. Anno is gewoon een topspel maar ik kan net zo goed Anno 1404 gaan spelen (vind ik namelijk nog steeds een top spel).

Enige echte nadeel vind ik het zoom niveuau. Zoom moet echt zoveel meer uitzoomen mogelijkheden bevatten.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakerVincent op 12-04-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:44:
Anno is gewoon een topspel maar ik kan net zo goed Anno 1404 gaan spelen (vind ik namelijk nog steeds een top spel).
Ik heb gewoon te veel 1404 gespeeld dus tijd voor wat nieuws. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:45:
[...]

Ik heb gewoon te veel 1404 gespeeld dus tijd voor wat nieuws. :P
Mis jij geen vernieuwing wbt speltype? Diepgang is prachtig hoor enzo en spel is goed maar ik vind het teveel van hetzelfde. Mss moet ik over een paar maanden eens gaan kijken of ik er weer zin in heb ofzo. Iig handig dat er een beta was, scheelt weer geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik ben totaal nieuw in Anno en vind het (na 1,5uur spelen) erg leuk! Het is ook erg mooi dus ik zit vaak even rustig te kijken naar iets. Ken je synchroon zwemmen? Ik zie een paar schaapjes synchroon eten :) haha.

Tropico heb ik ooit eens geprobeerd maar vond er niets aan. Kan ook zijn omdat niet helemaal begreep wat ik moest doen.
Ik heb dat nu met Anno ook een beetje maar door de campaign en tips kom ik al wel een eind.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:47:
[...]

Mis jij geen vernieuwing wbt speltype? Diepgang is prachtig hoor enzo en spel is goed maar ik vind het teveel van hetzelfde. Mss moet ik over een paar maanden eens gaan kijken of ik er weer zin in heb ofzo. Iig handig dat er een beta was, scheelt weer geld :)
Ik mis het wel, maar niet genoeg om de game dan maar te negeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:44:
[...]

Ik ben na een half uur gestopt. Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat ik het heel veel van hetzelfde vind. Ik heb Anno 1404 veel gespeeld en ja dit spel heeft meer diepgang, maar core is gewoon hetzelfde. huisjes bouwen, industrie opzetten expanden etc etc.

Spel is verder prima maar ik zie eigenlijk niet in waarom ik hier veel tijd in ga stoppen. Ga Tropico 6 verder verkennen, dat spel is voor mij ECHT nieuw, nooit een eerdere versie gespeeld en ik moet zeggen dat ik erg moest lachen toen ik een werknemer moest omleggen.

Nb. Anno is gewoon een topspel maar ik kan net zo goed Anno 1404 gaan spelen (vind ik namelijk nog steeds een top spel).

Enige echte nadeel vind ik het zoom niveuau. Zoom moet echt zoveel meer uitzoomen mogelijkheden bevatten.
Ik zou dan eens naar T5 kijken. Die zit qua economy wat logischer in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Toch een eerste vraag van mij. Ik wil een Iron mine aanboren maar de melding is dat er geen route is naar mijn harbour/warehouse. Dat komt omdat er een bulk rotsen tussen liggen.
Ik kan zeker zonder dynamiet niet door die rotsen heen?
Dus moet ik met een tweede harbour bij die mine komen?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/akXK88s.jpg

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29

WhySoSerious

Be the change.

PuckStar schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 21:03:
Toch een eerste vraag van mij. Ik wil een Iron mine aanboren maar de melding is dat er geen route is naar mijn harbour/warehouse. Dat komt omdat er een bulk rotsen tussen liggen.
Ik kan zeker zonder dynamiet niet door die rotsen heen?
Dus moet ik met een tweede harbour bij die mine komen?
[Afbeelding]
Is onderdeel van de quest. Helaas eindigt de storyline daar dan ook...

Spel speelt heerlijk weg. Heb uit de Anno serie veel 2070 gespeeld, maar deze biedt volgens mij wat meer productie-chains + mogelijk onvrede. Tevens lijk je meer interactie te hebben met overige spelers + met je inwoners. Ik vind 'm erg goed bevallen tot zo ver (in 2 uur gespeeld tot het "einde").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 19:34

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb de game gespeeld deze als de vorige beta, moet eerlijk zeggen ik vind de game te veel sandbox... waar zijn de piraten die de handel zuur maakte.. waar zijn de invasie zoals anno 1602, of zoals anno 1400 de facties tegen elkaar op zee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Coldbullet schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:02:
Ik heb de game gespeeld deze als de vorige beta, moet eerlijk zeggen ik vind de game te veel sandbox... waar zijn de piraten die de handel zuur maakte.. waar zijn de invasie zoals anno 1602, of zoals anno 1400 de facties tegen elkaar op zee?
Volledig mee eens, ik heb zojuist Tropico 6 gekocht :D Ga daar mijn tijd insteken ipv Anno 1404 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlena
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:46
Ben het niet mee eens. Je kan worden aangevallen door NPC spelers. Ook zijn er piraten aktief in de oude als in de nieuwe wereld. Mensen, in je dorp/stad, kunnen staken en dan moet je ingrijpen. Tuurlijk heeft het gelijkenissen met 1404, maar 1800 brengt echt meer naar de tafel dan dat 1404 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Hoe zit het bij jullie met crashes/ disconnects in de open beta?

Ik speelde net met twee vrienden in multiplayer en sinds ik (als eerste) de New World heb ontdekt blijven we continu disconnecten.

[ Voor 3% gewijzigd door g0tanks op 13-04-2019 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:07:
[...]

Volledig mee eens, ik heb zojuist Tropico 6 gekocht :D Ga daar mijn tijd insteken ipv Anno 1404 2.0
Ja Tropico 6.0 is veel beter dan anno 1404 2.0 :+

Vind het beide goede series hoor, maar als je ergens een paar delen kan overslaan dan is het Tropico wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:16

Nogne

>.<

Coldbullet schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:02:
Als je de piraten uit hebt gezet kom je ze niet tegen. Mijn vloot is al enkele keren aangevallen en kapot gemaakt door de piraten.
TweakerVincent schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 23:07:
[...]

Volledig eens met wat? Dat het een Anno 1404 2.0 is? Dat is juist wat de community wilde, terug naar de roots. Maar dan wel met de tijd mee.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mday
Ik vind 1404 2.0 he-le-maal prima. Ben dol op 1404. Vind het ook wel raar dat sommige mensen in dit topic opzoek zijn naar vernieuwing, terwijl 2070 en 2205 helemaal los gaan daarin, en die vindt men dan weer niks. Maargoed, ieder z'n ding.

Overigens kwam ik erachter, zoals DanielWW al zei, dat als je volck niet voorziet van bier, je heeel snel in de min schiet. Op een moment zat ik -1500 inkomen met tier 2 en wat tier 3 en toen ik bier importeerde ging ik in een minuut naar +1500. Beetje zoals ikzelf in het weekend; ik word ook heel chagrijnig zonder m'n pils.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roberto250b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 08:11
Ik heb de closed beta gespeeld en vond deze zeer leuk om te spelen, helaas liep je er natuurlijk tegenaan dat je niet verder kwam na de artisans. Ik werd wel meerdere malen aangevallen door de AI al was dat inderdaad wel vooral op zee.

Vanmiddag ga ik hem weer even proberen en kijken of de kleine bugs van toen nu gefixed zijn (had nog wat last van wat kleine fouten in de menu's ect. als ik me goed herinner vooral in het diplomatieke scherm). Ik ga me zeker goed vermaken met deze game heb ik al wel bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Beakzz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 02:06:
[...]

Vind het beide goede series hoor, maar als je ergens een paar delen kan overslaan dan is het Tropico wel.
Beetje OT maar Tropico 6 is dan ook met afstand de slechtste uit de reeks, jammer hoe ze die gamereeks langzaam de nek om hebben gedraaid.. :-(

Nee dan ben ik juist blij dat Anno 1800 terug naar de roots is gegaan, zeker in MP gaan hier veeeeeel uurtjes inzitten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:35
Leuk al die reacties. Ik ga anno 1800 zeker volgen. Ik heb anno 1404 zo vaak gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Vol enthousiasme de launcher gestart, maar helaas... Het crasht bij mij meteen. Zou het aan mijn (oudere) specs liggen?

AMD Phenom II X6 1055T 2,81 GHz
8 GB RAM
GeForce GTX 580
Windows 10

Ik heb de anno.exe en ubi launcher al als administrator gestart, zelfde effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Sacul schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 11:47:
Vol enthousiasme de launcher gestart, maar helaas... Het crasht bij mij meteen. Zou het aan mijn (oudere) specs liggen?

8 GB RAM
GeForce GTX 580
Windows 10

Oef, dat is wel behoorlijk oud, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar

8 GB RAM
GeForce GTX 580
Windows 10

Wel laatste video drivers geinstalleerd?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Voor mijn videokaart is 391.35 de laatste/nieuwste versie. Is wel van maart 2018.

Ik had in mijn achterhoofd al de gedachte om te upgraden voor de nieuwe Anno. Ik denk dat het tijd is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Sacul schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 12:06:
Voor mijn videokaart is 391.35 de laatste/nieuwste versie. Is wel van maart 2018.

Ik had in mijn achterhoofd al de gedachte om te upgraden voor de nieuwe Anno. Ik denk dat het tijd is geworden :)
Ik hoor bij sommige dat ze met administrator rechten moeten starten, dat zou je ook nog kunnen proberen. moest ik bij de closed beta ook, met de open beta kan ik zonder problemen opstarten.

Edit: oh ik zie dat je dat al geprobeerd hebt, overheen gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Reinder83 op 13-04-2019 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaaffie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:22
Had hetzelfde, game starten en er gebeurde verder niks.
Ik heb de volgende tip gebruikt en die werkte.

In de Uplay launcher bij het spel op 'properties' klikken, en dan 'verify files' klikken.
Na het verifiëren op 'fix' klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Dat had ik ook al geprobeerd. Bij mij waren de files al goed.
Anyway, onderdelen voor een upgrade zijn al besteld. Zat er toch al aan te komen met zo'n oud beestje uit 2010 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Mensen die gepre-orderd hebben in uplay en de open beta hebben gespeeld, kunnen jullie al de chess tables (open eta beloning) unlocken? Of zou dat pas na de open beta zijn?

Ik wil eigenlijk niet teveel spelen nu, ik hou het voor de volledige game. Ik hoop dat er net zoals in 1404/2070 een systeem van challenges/achievements (zoals heb de hoogste bevolkingsgroep binnen x uur / speel met alle moeilijke AI/... is waarmee je gems verdient en daarmee cosmetics unlockt, was echt nog een leuk systeem waardoor je maar bleef spelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
Misschien dat iemand een tip heeft. Ik heb al gezocht op het interwebs.
Ik zit nu 3k in de schulden en dat wordt alleen maar meer. Hoe kom ik eruit?
Ik probeer al traderoutes om zaken te verkopen maar de trade deals die ik heb willen of niets van wat ik heb, of ik heb het zelf nog niet.
Ik minder al de productie van zaken die ik in overvloed heb en max de productie van zaken die ik wel kan traden.

Maar zijn er nog andere tips hoe ik weer in de plus kan komen?
Lastige van in de min zitten is dat ik dus ook niets meer kan bouwen (bijv. iets waarmee ik wel kan gaan traden).

EDIT: Ok ik heb in ieder geval nog een manier gevonden namelijk zoeken naar quests van anderen. Dat levert nog best wel wat op.

[ Voor 10% gewijzigd door PuckStar op 13-04-2019 15:53 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:07:
Mensen die gepre-orderd hebben in uplay en de open beta hebben gespeeld, kunnen jullie al de chess tables (open eta beloning) unlocken? Of zou dat pas na de open beta zijn?
Die is gewoon te claimen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4NkzynBMvoVvcz4NUGIiF2Il/medium.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:07:
Ik heb de volle game al op mijn PC staan en de beta bonus al unlocked. ;)
Ik wil eigenlijk niet teveel spelen nu, ik hou het voor de volledige game. Ik hoop dat er net zoals in 1404/2070 een systeem van challenges/achievements (zoals heb de hoogste bevolkingsgroep binnen x uur / speel met alle moeilijke AI/... is waarmee je gems verdient en daarmee cosmetics unlockt, was echt nog een leuk systeem waardoor je maar bleef spelen
Er valt ook weinig te spelen. Zie het gewoon als een opwarmrondje om mechanieken te leren. Ik heb nu aardig onder de knie wat de beste layout's zijn voor veel boerderijen, probeer uit te zoeken of er vreemde productieketens zijn met vreemde eisen, of er voor bepaalde goederen echt een bizarre hoeveelheid nodig is etc. Ik vermoed dat de productielijn en de eisen voor bier in ieder geval behoorlijk zijn. Ik vermoed dat je relatief veel maltfabrieken nodig hebt want ik had constant veel te veel graan in de opslag. Verder waren de tekorten ernstig.

Ik heb verder al ontdekt dat de kanonnenfabriek gewoon een tijdbom is. Die dingen ontploffen constant en steken dan een heel gebied in de fik. Je kan die het beste aan de rand van een industriegebied zetten en niet de brandweer er direct naast, want die vliegen dan ook in de fik. :+

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 13-04-2019 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Is bij mij nog locked... straks eens uplay herstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
AntiChrist7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:20:
[...]

Is bij mij nog locked... straks eens uplay herstarten
Kan ook (na inloggen op die site) op deze pagina: https://club.ubisoft.com/nl-NL/game/anno-1800/PC/rewards

grrrr. kom er nu pas achter dat je met een Harbor Depot je total warehouse capaciteit kunt vergroten!!

[ Voor 15% gewijzigd door PuckStar op 13-04-2019 16:45 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Beakzz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 02:06:
[...]

Je kan ze niet vergelijken imo. Totaal ander soort spellen. Maar tropico reeks heb ik nooit gespeeld, Anno wel. Beide zijn mooie spellen maar Anno is imo gewoon enorm veel van hetzelfde. Zelfde idee van upgraden, uiteraard verschillen en andere lijnen maar ik heb vanmiddag 2.5 uur mij echt vermaakt met Tropico. Enorme humor enzo. Gisteravond met Anno vond ik saai.

Echt veel 1404 gespeeld enzo maar ik zoek wat vernieuwends. Zou zomaar kunnen zijn dat ik over x maanden anno ook weer ff oppak.

2070 ook gekocht maar nooit verder gekomen dan de tutorial. Werd half depressief van de setting van het spel. Grauwe bende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Je weet de settings en je ziet toch screenshots voor je het spel koopt? ligt eerder aan jou dan. 2070 was best ok, zeker het onderwater gedeelte was nice

Enja, als je nooit tropico het gespeeld is dat inderdaad vernieuwend ja. Als je het wel hebt gespeeld dan zie je snel dat Tropico 6 eerder 5.5 is...
PuckStar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:23:
[...]

Kan ook (na inloggen op die site) op deze pagina: https://club.ubisoft.com/nl-NL/game/anno-1800/PC/rewards

grrrr. kom er nu pas achter dat je met een Harbor Depot je total warehouse capaciteit kunt vergroten!!
staat daar ook gelockt

[ Voor 37% gewijzigd door AntiChrist7 op 13-04-2019 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
PuckStar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 15:16:
Misschien dat iemand een tip heeft. Ik heb al gezocht op het interwebs.
Ik zit nu 3k in de schulden en dat wordt alleen maar meer. Hoe kom ik eruit?
Ik probeer al traderoutes om zaken te verkopen maar de trade deals die ik heb willen of niets van wat ik heb, of ik heb het zelf nog niet.
Ik minder al de productie van zaken die ik in overvloed heb en max de productie van zaken die ik wel kan traden.

Maar zijn er nog andere tips hoe ik weer in de plus kan komen?
Lastige van in de min zitten is dat ik dus ook niets meer kan bouwen (bijv. iets waarmee ik wel kan gaan traden).

EDIT: Ok ik heb in ieder geval nog een manier gevonden namelijk zoeken naar quests van anderen. Dat levert nog best wel wat op.
Als je in de min staat meer huizen bouwen, tax income, maar wel rekening houden met wat de inwoners nodig hebben, daar moet je dan ook meer van bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus mijn stad is failliet gegaan. De bevoorrading bier en de gigantische min maakte er uiteindelijk een einde aan. Nog nooit een stad failliet gekregen in een Anno game, dus dit is ook nieuw. :P

Ik kan een oude safe laden en dan fix ik het wel door een gigantische hoeveelheid spul te verkopen zodat ik cash heb en de bierproductie kan fixen.. Ik heb ook nog steeds geen idee wat nu precies de productieverhoudingen zijn of de benodigdheden, dus ik heb wel even nodig. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:17:
Dus mijn stad is failliet gegaan. De bevoorrading bier en de gigantische min maakte er uiteindelijk een einde aan. Nog nooit een stad failliet gekregen in een Anno game, dus dit is ook nieuw. :P

Ik kan een oude safe laden en dan fix ik het wel door een gigantische hoeveelheid spul te verkopen zodat ik cash heb en de bierproductie kan fixen.. Ik heb ook nog steeds geen idee wat nu precies de productieverhoudingen zijn of de benodigdheden, dus ik heb wel even nodig. ;)
Je moet naar de productie tijden kijken voor de verhoudingen, hier staat wel een mooi overzicht:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:28
Nu ook ff kort de beta gespeeld en kwam er zojuist achter dat mijn strategie uit Anno 1404 niet meer gaat werken. Ik bouwde daar altijd eilanden die puur productie draaiden en daarbij dik in de min zaten. Maar dat trok ik dan recht met handel etc. Echter gaat dat nu minder op, want je hebt workforces nodig om uberhaubt je productie te draaien.

Game draaid verder erg goed moet ik zeggen. Bijna max settings (view distance iets lager) op 4k en net onder de 60 fps (wat prima is wat mij betreft voor zo'n game). Dit met een GTX 1080 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online

8 GB RAM
GeForce GTX 580
Windows 10

Ik had hier gelezen dat een Phenom II inderdaad niet gaat werken.

Voor mensen met crashes: het spel in DX11-mode zetten schijnt ook te kunnen helpen, DX12 is wat minder stabiel.

Zelf heb ik een Ryzen2 CPU, Radeon RX580 GPU, en erg vaak crashes tijdens het spelen (in DX11-mode). Een tip die ik nu heb gekregen (maar nog moet proberen) is om m'n Documents-map terug te zetten naar de standaardlocatie (had 'm verplaatst wegens ruimtegebrek op m'n SSD), dat zou nog wat kunnen helpen. Fingers crossed...

Edit: zie dat ik dankzij eerdere Anno-versies op uPlay (2070 en 2205) ook extra logo's kan kiezen in het volledige spel (onder Club rewards). De closed beta geeft ook nog toegang tot het "Explorer" embleem. De "Settlers Anniversary Emblem" zal te maken hebben met dat ik Settlers 7 heb, maar dat is een gokje. Zijn er misschien nog andere logo's die ik niet kan zien (bijv. vanwege de technical test)? Ben wel nieuwsgierig :)

[ Voor 17% gewijzigd door tszcheetah op 13-04-2019 20:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinder83
NL-RaVeR schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:27:
Nu ook ff kort de beta gespeeld en kwam er zojuist achter dat mijn strategie uit Anno 1404 niet meer gaat werken. Ik bouwde daar altijd eilanden die puur productie draaiden en daarbij dik in de min zaten. Maar dat trok ik dan recht met handel etc. Echter gaat dat nu minder op, want je hebt workforces nodig om uberhaubt je productie te draaien.

Game draaid verder erg goed moet ik zeggen. Bijna max settings (view distance iets lager) op 4k en net onder de 60 fps (wat prima is wat mij betreft voor zo'n game). Dit met een GTX 1080 :)
Vanaf tier 4 wordt dit wel mogelijk door een commuter pier te bouwen, dan share je je workforce over je eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
tszcheetah schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:30:
[...]

Ik had hier gelezen dat een Phenom II inderdaad niet gaat werken.

Voor mensen met crashes: het spel in DX11-mode zetten schijnt ook te kunnen helpen, DX12 is wat minder stabiel.

Zelf heb ik een Ryzen2 CPU, Radeon RX580 GPU, en erg vaak crashes tijdens het spelen (in DX11-mode). Een tip die ik nu heb gekregen (maar nog moet proberen) is om m'n Documents-map terug te zetten naar de standaardlocatie (had 'm verplaatst wegens ruimtegebrek op m'n SSD), dat zou nog wat kunnen helpen. Fingers crossed...
Ah, dat verklaard een hoop. Had toch wel verwacht dat het spel op z'n minst zou starten. Maargoed, maandag nieuwe spullen binnen. Mooi optijd voor de echte release :)

Bijzonder wat ik trouwens in dat topic lees
It's worth mentioning that those processors aren't supported not because of their lack of power, but because of Ubi decision.
The game worked pretty well on them during closed beta phase. I spent couple of nice hours playing then.
But now the game doesn;t even start.
Congratulation Ubisoft, you lose your clients!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Reinder83 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:21:
[...]

Je moet naar de productie tijden kijken voor de verhoudingen, hier staat wel een mooi overzicht:
Ja, daar zocht ik al naar. :Y
Maar ik had dus over een aantal gelijk zoals twee graanboerderijen per molen of twee varkensboerderijen voor een zeepfabriek. Dit is overigens wel iets dat ze echt eens in de game moeten gaan weergeven. Ik zat er voor bier echt hopeloos naast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Sacul schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 20:47:
[...]

Ah, dat verklaard een hoop. Had toch wel verwacht dat het spel op z'n minst zou starten. Maargoed, maandag nieuwe spullen binnen. Mooi optijd voor de echte release :)

Bijzonder wat ik trouwens in dat topic lees

[...]
Heb inderdaad gelezen (maar niet bevestigd gezien) dat 't door Denuvo komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
tszcheetah schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:03:
[...]

Heb inderdaad gelezen (maar niet bevestigd gezien) dat 't door Denuvo komt.
ah, Denuvo, onze favoriete betalende-klanten-zieken-software. Ik verwacht dat ze 'm binnen 2 weken kraken. zit je dan met je resource-hogging rommel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mday schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:28:
[...]

ah, Denuvo, onze favoriete betalende-klanten-zieken-software. Ik verwacht dat ze 'm binnen 2 weken kraken. zit je dan met je resource-hogging rommel. :(
Dan wordt die meestal verwijderd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Zijn er mensen die al gevonden hebben dat de moeilijkheid hoger is als tijdens de closed beta? Ik vond die toch wel erg makkelijk (bijna alles had 1 op 1 verhouding en storage liep snel vol)

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:03:
[...]

Ja, daar zocht ik al naar. :Y
Maar ik had dus over een aantal gelijk zoals twee graanboerderijen per molen of twee varkensboerderijen voor een zeepfabriek. Dit is overigens wel iets dat ze echt eens in de game moeten gaan weergeven. Ik zat er voor bier echt hopeloos naast. :P
Het is al te zien (maar wel enigszins omslachtig). Per fabriek zie je hoe lang het duurt om 1 item te produceren, bijv: 0:30 voor de graanmolen en 1:00 voor de boerderij. Daaruit kun je dus afleiden dat je 2 boerderijen nodig hebt voor 1 molen (en 1 molen is dan weer genoeg voor 2 bakkerijen).

Je kunt de productietijden ook iets aanpassen door de productiviteit omhoog of omlaag te zetten (tot +/- 50%). Maakt de medewerkers ook weer wat blijer of minder blij.
Riqy schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:19:
Zijn er mensen die al gevonden hebben dat de moeilijkheid hoger is als tijdens de closed beta? Ik vond die toch wel erg makkelijk (bijna alles had 1 op 1 verhouding en storage liep snel vol)
Ik ben vanavond een game met expert difficulty begonnen, en dat is IMO toch een stuk lastiger dan advanced. Nog niet eens vanwege agressievere tegenstanders (heb wel oorlog maar wordt niet actief aangevallen), maar met name omdat inwoners minder belasting betalen en het dus lastiger is om een economie draaiend te houden.
Pagina: 1 ... 7 ... 60 Laatste