Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
Mis ik iets? Waarom deze vragen ineens, de game is toch niet meer speelbaar op het moment? :+

@Wijnbo, zaken die verdwijnen uit het bouwmenu heb ik zelf niet meegemaakt.

@Verwijderd , trade routes maak je aan door de derde knop linksonder de kaart te gebruiken. Dit opent het route venster. Je kunt kiezen voor een trade route (eigen schip) of charter (schip inhuren).
Check daarvoor deze video, helemaal in het begin :)
YouTube: Harbour, Charter Routes & Trading in Anno 1800 (Anno 1800 Gameplay)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Melkunie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:24:
Mis ik iets? Waarom deze vragen ineens, de game is toch niet meer speelbaar op het moment? :+

@Wijnbo, zaken die verdwijnen uit het bouwmenu heb ik zelf niet meegemaakt.

@Verwijderd , trade routes maak je aan door de derde knop linksonder de kaart te gebruiken. Dit opent het route venster. Je kunt kiezen voor een trade route (eigen schip) of charter (schip inhuren).
Check daarvoor deze video, helemaal in het begin :)
YouTube: Harbour, Charter Routes & Trading in Anno 1800 (Anno 1800 Gameplay)
Game kan ik nog gewoon spelen. Heb de game open laten staan op zondag en geminimized. steeds als ik tijd heb ff opnen en ik kan doorspelen. Schijnt ook dat je met de datum/tijd op je pc kan spelen waardoor de game weer start, maar dit heb ik zelf nog niet kunnen testen want ben dan "bang" dat ik er niet meer inkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:29:
[...]

Game kan ik nog gewoon spelen. Heb de game open laten staan op zondag en geminimized. steeds als ik tijd heb ff opnen en ik kan doorspelen. Schijnt ook dat je met de datum/tijd op je pc kan spelen waardoor de game weer start, maar dit heb ik zelf nog niet kunnen testen want ben dan "bang" dat ik er niet meer inkom ;)
Dat laatste lijkt me sterk aangezien de game communiceert met de Uplay servers toch? Volgens mij was de 'echte' hack dat je de game tijdens de beta fase op offline had moeten zetten. Dan kun je er nu nog steeds in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

RonaldMcDonald schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:06:
[...]

Dat laatste lijkt me sterk aangezien de game communiceert met de Uplay servers toch? Volgens mij was de 'echte' hack dat je de game tijdens de beta fase op offline had moeten zetten. Dan kun je er nu nog steeds in.
Dit heb ik inderdaad gedaan, overigens nergens gelezen, gewoon gedacht gut ik probeer het eens, Ubisoft offline zetten en m'n wifi uitgezet... dat werkte.. toen 3 dagen gespeeld en de wifi niet aan durven zetten :+

Uiteindelijk toch maar gedaan en het bleef werken :9 :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:27
coop mp zoals in 1404 en 2070 wordt post launch content:

https://www.anno-union.com/en/together-one-is-less-alone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Leuk filmpje van een trein in Anno 1800

https://www.twitch.tv/ubi...=clips&range=7d&sort=time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*LOL*

CHOO CHOOOOOOO!

Word het nog wat, met die treintjes?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Treinen lijken voorlopig alleen gebruikt te worden voor olie productie. En na het kijken van die Twitch stream ben ik ook niet veel wijzer geworden waarom het allemaal zo ingewikkeld is.
Olieveld (met boortoren(s)) produceert olie -> trein naar oliehaven -> trein naar energiecentrale.
Waarom niet rechtstreeks trein naar energiecentrale? Of trein van olieveld naar een opslag (ja er is ook een olie-opslag, maar dat is uitbreiding van oliehaven wat ik van de stream begreep) en dan weer naar energiecentrale.
Echt die hele oliehaven is mij onduidelijk en ook de implementatie van de treinen is een gemiste kans. Zoals al op Reddit zal er wel een treinen DLC komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:35
Stoomtreinen!!! Wat gaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Postman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:58:
Treinen lijken voorlopig alleen gebruikt te worden voor olie productie. En na het kijken van die Twitch stream ben ik ook niet veel wijzer geworden waarom het allemaal zo ingewikkeld is.
Olieveld (met boortoren(s)) produceert olie -> trein naar oliehaven -> trein naar energiecentrale.
Waarom niet rechtstreeks trein naar energiecentrale? Of trein van olieveld naar een opslag (ja er is ook een olie-opslag, maar dat is uitbreiding van oliehaven wat ik van de stream begreep) en dan weer naar energiecentrale.
Echt die hele oliehaven is mij onduidelijk en ook de implementatie van de treinen is een gemiste kans. Zoals al op Reddit zal er wel een treinen DLC komen...
Hmm jammer dat het zo beperkt wordt. Overigens leek het er eerder op dat er helemaal geen treinen in de release zouden zitten, maar na veel vragen erover zeiden ze dat het toch zou komen, maar dat nog niet duidelijk was hoe het in het spel zou passen. Zal dan inderdaad vast nog wel uitgebreid worden in een update of DLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Laatst online: 09-09 23:44
Postman schreef op maandag 18 maart 2019 @ 14:58:
Stel je voor dat er in het echte leven ook petrochemie was in havens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Inrage schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:20:
[...]

Stel je voor dat er in het echte leven ook petrochemie was in havens...
Verschrikkelijk zou dat zijn :P

Maar even serieus. Mijn punt is meer dat het nodeloos ingewikkeld is. De hele oliehaven heeft (momenteel) geen toegevoegde waarde, het zou ook direct naar de energiecentrale kunnen gaan. Het is niet zo dat de haven een raffinaderij is.
Stel je dus voor dat je in Groningen gas wint, dit vloeibaar maakt en daarna verscheept naar Rotterdam of het daar weer als gas in de leidingen te stoppen. Beetje omslachtig lijkt mij...

[ Voor 0% gewijzigd door Postman op 22-03-2019 17:26 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Postman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Maar even serieus. Mijn punt is meer dat het nodeloos ingewikkeld is. De hele haven heeft (momenteel) geen toegevoegde waarde, het zou ook direct naar de energiecentrale kunnen gaan. Het is niet zo dat de haven een raffinaderij is.
Stel je dus voor dat je in Groningen gas wint, dit vloeibaar maakt en daarna verscheept naar Rotterdam of het daar weer als gas in de leidingen te stoppen. Beetje omslachtig lijkt mij...
Mja het is toch niet zo dat je energie bron altijd ontgonnen wordt op de plek waar die ook gebruikt wordt. Eerder niet dan wel.

En het is een game op basis van production chains die zowiezo al gek zijn. Dus deze met treintjes erbij vind ik zelf wel erg leuk :)

Ik kan niet wachten op deze game AARRGHHHH !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:44

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik had mijn enthousiasme al wat getemperd wb. die treintjes toen ik erachter kwam dat het slechts een deel van de olieproductie uitmaakte.
Ziet er op dat filmpje wel geinig uit, daar niet van.
Maar goed, daarvoor start ik transport fever wel weer op, treinen genoeg. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Klopt, meerdere producten hebben een rare logica.

Nog een maand wachten, lijkt wel een eeuwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ja mooi allemaal. Zou het graag willen spelen maar draaid toch niet op mijn 5 jr oude laptop zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

mark777 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:28:
Ja mooi allemaal. Zou het graag willen spelen maar draaid toch niet op mijn 5 jr oude laptop zucht
Goed excuus om een nieuwe laptop of PC aan te schaffen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
mark777 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 20:28:
Heb je de beta geprobeerd?

Ik was ook verbaasd dat het zo goed werkte op mijn pc uit 2012. Oké, wel op de laagste instellingen voor de zekerheid, maar het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Misschien als er een demo uitkomt dat ik het wel ga proberen. Maar verwacht er niet te veel van. Ik wil het natuurlijk het lieft met alle graphic options aan en met alle details. Dat maakt het spel zo leuk.
Hoop dat game streamen snel doorbreekt dan kan ik het spel streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:27
Dacht dat er nog een beta uitkomt net voor de release date, kan die dan eventueel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
open beta van 12/4 tot 14/4, te vinden op de ubisoft site FAQ's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Beta zijn vaak juist nog niet geoptimaliseerd denk ik. Maar ik ben ook geen pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
mark777 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:27:
Beta zijn vaak juist nog niet geoptimaliseerd denk ik. Maar ik ben ook geen pro
Het is niet de eerste beta en zit dusdanig dicht op de release datum dat het ook weer niet totaal ongeoptimaliseerd zal zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
De laatste beta is eigenlijk een teaser. Ik verwacht niet dat ze 2 dagen voor de release nog iets (groot) gaan wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:27
TIP: In het Meld hier uw kortingscodes/coupons V2 topic komen nu best veel 20% kortingscodes voorbij voor ubisoft/anno heb zojuist de deluxe gepreorderd voor €56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Sinus_rhythm schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:57:
TIP: In het Meld hier uw kortingscodes/coupons V2 topic komen nu best veel 20% kortingscodes voorbij voor ubisoft/anno heb zojuist de deluxe gepreorderd voor €56.
Die kan je ook zelf maken met 100 ubipoints hè ;) Als je natuurlijk vaker een Ubi game speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Postman schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:44:
[...]

Maar even serieus. Mijn punt is meer dat het nodeloos ingewikkeld is. De hele haven heeft (momenteel) geen toegevoegde waarde, het zou ook direct naar de energiecentrale kunnen gaan. Het is niet zo dat de haven een raffinaderij is.
:N
Geen toegevoegde waarde. Havens zijn geweldig in Anno. In Anno 1404 kan ik zo een halfuur besteden aan mijn haven optimaliseren zodat elk steentje en elke pier perfect ligt. In Anno 2070 was het systeem nog veel beter. In de 1800 beta had ik er nog niet helemaal een perfect gevoel voor, maar het leek veel meer op 2070. Goed genoeg dus. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Oké mijn post was misschien niet helemaal duidelijk, dus aangepast. Het ging hier over de oliehaven, niet de gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Postman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:25:
Oké mijn post was misschien niet helemaal duidelijk, dus aangepast. Het ging hier over de oliehaven, niet de gewone.
Ja, maar havens zijn over het algemeen juist wel de plaatsen waar olieraffinage plaatsvind. De olie komt daar binnen, wordt geraffineerd in verschillende brandstoffen voor gebruik op land. Het restant waar je niks mee kan is stookolie en gaat terug naar de schepen. ;)

Maar het idee lijkt een energiecentrale te zijn. Olie komt aan, wordt geraffineerd en gaat dan per trein naar een centrale. Lijkt me logisch. Waarom het een oliecentrale is en geen kolencentrale, tja daar heb ik geen antwoord op.

Oh en publieke waarschuwing. Ondanks dat ik niet helemaal tevreden was over de beta heb ik het ook maar gepre-ordered omdat ik ook een kortingscode bemachtigde en omdat het Anno is. Waarom is dit belangrijk? Nou omdat elke keer als ik iets pre-order, het een onspeelbare puinzooi is. Elke keer als ik besluit om de kat uit de boom te kijken, is het goed. Wees dus gewaarschuwd. :> :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 18:38:
[...]

Oh en publieke waarschuwing. Ondanks dat ik niet helemaal tevreden was over de beta heb ik het ook maar gepre-ordered omdat ik ook een kortingscode bemachtigde en omdat het Anno is. Waarom is dit belangrijk? Nou omdat elke keer als ik iets pre-order, het een onspeelbare puinzooi is. Elke keer als ik besluit om de boom uit te kijken, is het goed. Wees dus gewaarschuwd. :> :+
zegt meer over jou en het effect dat je denkt te hebben in/op de wereld dan over de game eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Haha, same here. Tevens pre-order gedaan met mijn 20% korting die binnenkort zou verlopen (ubi points).
Mijn meest recente pre-order was die van [PC] X4 Foundations. En zelfs met patch 2.0 is dat nog steeds twijfelachtig...

Nog over de oliehaven: raffinaderij zou ik begrijpen, maar voorlopig is dat er dus niet. De oliehaven is puur en alleen een depot. Dus opslag. Misschien dat het verandert in de uiteindelijke release, is sowieso weinig info te vinden over treinen momenteel. Zou wel gaaf zijn als het een volledige productie chain is, ook meteen een stuk meer kans op brand en ongelukken. Maakt de keuze voor elektriciteit moeilijker om te maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Postman op 23-03-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:38

ScreamGT

joejoe

Is het al 16 april? :+ Afgelopen week weer een aantal uren in Anno 1404 gestoken, blijft toch een heerlijke genre. Voor mijn gevoel kwamen er tussen 2004 en 2012 veel meer van dit soort genre games uit dan in de afgelopen 6 jaar. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Postman schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 19:46:
Haha, same here. Tevens pre-order gedaan met mijn 20% korting die binnenkort zou verlopen (ubi points).
Mijn meest recente pre-order was die van [PC] X4 Foundations. En zelfs met patch 2.0 is dat nog steeds twijfelachtig...

Nog over de oliehaven: raffinaderij zou ik begrijpen, maar voorlopig is dat er dus niet. De oliehaven is puur en alleen een depot. Dus opslag. Misschien dat het verandert in de uiteindelijke release, is sowieso weinig info te vinden over treinen momenteel. Zou wel gaaf zijn als het een volledige productie chain is, ook meteen een stuk meer kans op brand en ongelukken. Maakt de keuze voor elektriciteit moeilijker om te maken.
Wat ik denk, je hebt niet op elk eiland electriciteit nodig, maar je kan wel olie per boot van andere eilanden halen waar je geen electiciteit nodig hebt, dus olieveld -> trein -> oliehaven -> olietanker-> oliehaven -> trein -> electriciteitscentrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Reinder83 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:24:
[...]

Wat ik denk, je hebt niet op elk eiland electriciteit nodig, maar je kan wel olie per boot van andere eilanden halen waar je geen electiciteit nodig hebt, dus olieveld -> trein -> oliehaven -> olietanker-> oliehaven -> trein -> electriciteitscentrale
Daar lijkt het sterk op. Het is ook een lv4 lijn, voor de ingenieurs. Net even snel door Google gegooid en het lijkt voorlopig de enige vorm van energieopwekking te zijn. Elektriciteit lijkt te worden geïntroduceerd als productie boost en eis voor lv5 inwoners. :)

https://www.anno-union.com/en/power-overwhelming/

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
DaniëlWW2 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 14:26:
[...]

Daar lijkt het sterk op. Het is ook een lv4 lijn, voor de ingenieurs. Net even snel door Google gegooid en het lijkt voorlopig de enige vorm van energieopwekking te zijn. Elektriciteit lijkt te worden geïntroduceerd als productie boost en eis voor lv5 inwoners. :)

https://www.anno-union.com/en/power-overwhelming/
Precies, je hebt de haven dus alleen nodig, om tussen eilanden olie te transporteren
Depending on your islands layout, this can pose an interesting challenge in itself, making sure that all power plants are connected to the harbor (or an oil field, assuming you were lucky enough to have one on this island)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik zat de afgelopen week op Bol.com te kijken om Anno 1800 te pre-orderen. Daar was de standaardversie 49,99 en toevallig had ik een waardebon liggen van 35 euro. De dag dat ik Anno wilde bestellen stond op Bol dat Anno 1800 niet leverbaar is. Even gevraagd aan Bol en ik kreeg dit terug als antwoord: "Helaas is de fysieke versie van anno 1800 geannuleerd vanuit de leverancier."

Nu even kijken wat het verstandigste is om te bestellen... de normale of de deluxe versie. Is het toevallig bekend hoe duur die DLC wordt die je erbij krijgt?

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
heb 90 ubi punten. Net 10 te weinig voor korting helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
mark777 schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:39:
heb 90 ubi punten. Net 10 te weinig voor korting helaas....
En geen mogelijkheid om nog snel extra punten te krijgen? Zo heb ik ook even snel de 20% gescoord (krijg ik een dag later van Ubisoft een extra 10% korting code |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Probeer een aankoop te doen met mijn ubi punten, 350 stuks.
Wanneer ik vraag om er 100 in te leveren (meer kan niet? :') ) dan probeert de site continue verbinding te maken, maar een code geven ho maar.

Morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Heel erg in twijfel om deze aan te schaffen.... Ik vind de gedachte altijd geweldig van zulke games en in mijn hoofd bouw ik hele steden en empires, maar uiteindelijk verzand het een beetje bij mij in motivatie om het spel op te starten / game af te maken. Moeilijk uit te leggen, maar start-game vind ik altijd leuk, vernieuwend en fris. Na een tijd is de nieuwigheid eraf en wil ik weer opnieuw beginnen (endgame heb ik dan ook nog maar weinig gehaald bij soortgelijke spellen).

Herkent iemand dit? Ik wil het genre leuk vinden, maar na een x aantal uren in dezelfde game is de fun eraf ofzo lijkt het.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-03-2019 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

StealthyPeanut schreef op maandag 25 maart 2019 @ 11:13:
Heel erg in twijfel om deze aan te schaffen.... Ik vind de gedachte altijd geweldig van zulke games en in mijn hoofd bouw ik hele steden en empires, maar uiteindelijk verzand het een beetje bij mij in motivatie om het spel op te starten / game af te maken. Moeilijk uit te leggen, maar start-game vind ik altijd leuk, vernieuwend en fris. Na een tijd is de nieuwigheid eraf en wil ik weer opnieuw beginnen (endgame heb ik dan ook nog maar weinig gehaald bij soortgelijke spellen).

Herkent iemand dit? Ik wil het genre leuk vinden, maar na een x aantal uren in dezelfde game is de fun eraf ofzo lijkt het.
Bij mij gaat het met ups en downs.

Ik kan me uren, dagen en weken verliezen in een game en dan speel ik het rustig een half jaar of langer niet omdat ik switch naar een andere game of, vaker nog, iets compleet anders.

Afmaken doe ik sowieso niet, ik speel dit soort games altijd open-ended. Als ik iets wil afmaken ga ik wel naar een RTS als RedAlert. Voor simgames zoals Citiies:Skylines, OpenTTD, Settlers, Anno vind ik juist het open ended zijn leuk en als ik een map of game zat ben, begin ik een nieuwe.

Sowieso beschouw ik de eerste paar maps altijd als scratchmaps waarin ik de game leer kennen, hoewel ik er dan toch weer op door ga omdat het leuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inrage

Ik kom ook steeds op dat punt maar meestal blijkt dan dat ik al 50u of meer in het spel heb gestopt. En dat is véél meer dan games uit andere genres. Dus voor mij blijft het een goede koop en een spel om naar uit te kijken. Ook al zal ik vast en zeker niet alle achievements of iets dergelijks behalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit heb ik ook met heel veel langdurige georiënteerde RTS games. De truc is de game niet compulsief gaan spelen. Gewoon even wegleggen. Is het goed, dan kom je wel terug. Heb je een tijdje niet gespeeld, dan pak je waarschijnlijk toch een verse map. Niks mis mee. In Anno heb je ook geen doel. Ja je kan doelen instellen, maar wie doet dit nu werkelijk? Gewoon bouwen totdat je klaar bent met deze map en opnieuw beginnen.

Het advies niet al te compulsief te gaan spelen komt trouwens wel van iemand die daadwerkelijk eens de acht uur achter elkaar spelen herinnering heeft gekregen in Anno 1404. Toen nam ik het vriendelijk advies van de game maar over en stopte ik maar. :+

Zo erg is het ook niet meer met de meeste games. De uitzondering is the Witcher 3. Die game moet je echt niet aanraken als je niet dagen erin wil gooien en emotioneel dood achtergelaten worden als het klaar is waarna je meteen opnieuw begint. Voor mij is het pas 850 uur in twee jaar terwijl de meeste games voor mij niet over de 200 uur komen. Ben ik ook nog eens bezig met afkicken he. :P

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-03-2019 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Nou, blijkbaar heeft Ubisoft besloten alle fysieke verkopen bij retailers te annuleren, het spel is alleen nog te downloaden.

Mocht je dus een mail hebben ontvangen van het annuleren van je pre-order, bij deze.

Net de Deluxe versie besteld met 20% korting :)

[ Voor 10% gewijzigd door ScreamGT op 27-03-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik sta op het punt een 2060 te kopen. Is dat voldoende voor 60 fps in anno 1800 in 1440p op ultra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
De game is nog niet uit en een beta is niet representatief. Daar kan dus helaas nog niemand je een écht antwoord op geven, hooguit verwachtingen uitspreken.

Dat gezegd hebbende... Ik dènk het wel, maar als je het echt zeker wil weten zou ik toch even wachten tot er betrouwbare benchmarks beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

stok schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:51:
Ik sta op het punt een 2060 te kopen. Is dat voldoende voor 60 fps in anno 1800 in 1440p op ultra?
Dat weet niemand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nouja, er zijn beta's geweest. De performance die daar wordt gehaald geeft een goede indicatie, waarbij het eerder beter zal worden dan slechter.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

g0tanks schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:48:
[...]

Nouja, er zijn beta's geweest. De performance die daar wordt gehaald geeft een goede indicatie, waarbij het eerder beter zal worden dan slechter.
Die beta was zeer slecht geoptimaliseerd. Als dat indicatief is dan hebben we een probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Denk ook dat, zeker later in een spel, de CPU meer invloed heeft op de FPS dan de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Postman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 23:17:
Denk ook dat, zeker later in een spel, de CPU meer invloed heeft op de FPS dan de GPU.
Maar Pieter post vergeet niet dat streaming de toekomst heeft. Dus heb je geen snelle cpu of gpu meer nodig. Wel een goeie internet verbinding denk ik. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
streaming is voor filthy casuals :p

Ubisoft neemt wel veel van mijn tijd op recent , division 2, nu anno dat eraan komt, AC3 remastered moet ik nog checken, samen met mijn gratis far cry primal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Anno 1800 zal na de release alleen nog verkrijgbaar zijn via UPlay en de Epic Games Store. Zodra het spel uitkomt, wordt de mogelijkheid om het op Steam te kopen verwijdert. Preorders op Steam zijn nog wel mogelijk en het spel zal op Steam ook alle updates en DLC krijgen, maar enkel voor spelers die het spel daar via preorder gekocht hebben.

Bron

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
stok schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:51:
Of je nu 40 of 60 fps haalt,... dat maakt bij een game als deze echt weinig uit naar mijn mening.
Waarschijnlijk is je CPU belangrijker dan je GPU, als zit het met de Anno games meestal wel goed kwa optimalisatie (mssn omdat ze PC only zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Ik draaide de beta op een Radeon RX 560, echt een budgetkaart dus, en dat werkte prima. Zou me daar inderdaad niet echt veel zorgen over maken, een 2060 lijkt me dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/n2d0fy2u3wp21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Zelfs op een laptop met een Intel HD 620 gaat het dus nog werken. :o
Vraag me wel af hoe soepel dat gaat zijn als je richting de eindfase gaat.

Wel jammer van de DRM dat je niet even Anno in de trein kunt spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdkorte
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-07 21:26
Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 00:07:
Zelfs op een laptop met een Intel HD 620 gaat het dus nog werken. :o

...
Meen je dat serieus? Ik heb namelijk wat rond zitten kijken, en durfde het niet aan om hem te kopen, maar als dit waar is moet ik het nog maar eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:27
Op https://www.anno-union.co...ry-as-your-steel-factory/ is meer informatie te vinden mbt de open beta. Pre-load kan vanaf 10 april en op 12 april om 02:00 kan anno gestart worden :)

Heb er onwijs veel zin in, vooral na de vorige beta :o

[ Voor 13% gewijzigd door Sinus_rhythm op 03-04-2019 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
wel als het zelf draaid op een laptop met intel HD dan draaid het misschien ook nog wel op mijn laptop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
jdkorte schreef op woensdag 3 april 2019 @ 10:30:
[...]

Meen je dat serieus? Ik heb namelijk wat rond zitten kijken, en durfde het niet aan om hem te kopen, maar als dit waar is moet ik het nog maar eens overwegen.
mark777 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 11:58:
wel als het zelf draaid op een laptop met intel HD dan draaid het misschien ook nog wel op mijn laptop! :)
Volgens de officiële system requirements gaat het ook werken op een laptop, hoewel met lage instellingen en misschien zelfs op 720p. Maar ja het werkt.

Er komt trouwens een reward voor deelname aan de beta.
Is there a reward for participating in the Open Beta?
We are glad you asked- yes there is! Participants in our Open Beta will be able to earn the exclusive “Chess Table” decoration, which can be claimed from the Ubisoft Club after launch! All you need to do to earn it is to play at any time during the Open Beta period.

[ Voor 21% gewijzigd door Postman op 03-04-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Ik zou de release of iig de 2e beta even afwachten als je twijfelt over specs, zoals @DaniëlWW2 al aangaf was de eerste beta nogal slecht geoptimaliseerd. Als dat zo blijft wordt het lastig met laptop specs..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:47:
Ik zou de release of iig de 2e beta even afwachten als je twijfelt over specs, zoals @DaniëlWW2 al aangaf was de eerste beta nogal slecht geoptimaliseerd. Als dat zo blijft wordt het lastig met laptop specs..
Tja, nu hebben ze het officieel gemaakt. Liegen ze nu, dan krijg je internet rage, of erger, mensen de aanklachten indienen. :P

Wat ik wel wil opmerken is dat ze het niet over de befabelde ultra settings hebben. Dat is dus nog even afwachten. Anno hoort ook gewoon met ultra settings gespeeld worden. Wat is nou het punt van een mooi stad bouwen als je deze vervolgens niet kan aanschouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DaniëlWW2 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:53:
[...]

Tja, nu hebben ze het officieel gemaakt. Liegen ze nu, dan krijg je internet rage, of erger, mensen de aanklachten indienen. :P

Wat ik wel wil opmerken is dat ze het niet over de befabelde ultra settings hebben. Dat is dus nog even afwachten. Anno hoort ook gewoon met ultra settings gespeeld worden. Wat is nou het punt van een mooi stad bouwen als je deze vervolgens niet kan aanschouwen. ;)
Ik zie in de specs system requirements sowieso niets over hogere resoluties dan 1080 of lees ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:05:
[...]
Ik zie in de specs sowieso niets over hogere resoluties dan 1080 of lees ik er overheen?
1080!?
Ik mag hopen dat het minimaal 1440p is.

Eigenlijk hoop ik ook op fatsoenlijke tripplehead support. Maar goed, met 1 scherm is goed te spelen, 1080 zou voor mij een reden zijn het spel niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:05:
[...]

Ik zie in de specs sowieso niets over hogere resoluties dan 1080 of lees ik er overheen?
Nope en die mis ik ook. Niet omdat ik zelf zo'n scherm heb, maar meer omdat 1440p en zeker 4k veel meer vragen van je GPU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

unezra schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:07:
[...]

1080!?
Ik mag hopen dat het minimaal 1440p is.

Eigenlijk hoop ik ook op fatsoenlijke tripplehead support. Maar goed, met 1 scherm is goed te spelen, 1080 zou voor mij een reden zijn het spel niet te kopen.
Ik heb de closed beta gewoon op 1440p gespeeld. Die resolutie wordt prima ondersteund (en ik neem aan 4K ook). Ze zeggen alleen niet wat de systeemvereisten zijn voor de hogere resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Rannasha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:09:
[...]
Ik heb de closed beta gewoon op 1440p gespeeld. Die resolutie wordt prima ondersteund (en ik neem aan 4K ook). Ze zeggen alleen niet wat de systeemvereisten zijn voor de hogere resoluties.
Hmmm.

Ik heb een Ryzen 1800X met GTX1080. Je zou verwachten dat dat wel een béétje vooruit zou moeten willen maar helaas heb ik ook ervaren dat de praktijk soms wat weerbarstig is. (Yes I'm looking at you Cities:Skylines & ETS/ATS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

unezra schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:14:
[...]

Hmmm.

Ik heb een Ryzen 1800X met GTX1080. Je zou verwachten dat dat wel een béétje vooruit zou moeten willen maar helaas heb ik ook ervaren dat de praktijk soms wat weerbarstig is. (Yes I'm looking at you Cities:Skylines & ETS/ATS.)
De closed beta heb ik gespeeld met een i5 2500K en GTX1070 en dat speelde prima op 1440p. Precieze framerates and grafische instellingen kan ik me niet meer herinneren, maar ik heb geen last gehad van een haperende game.

Maar goed, de open beta vindt plaats voordat de preorders sluiten, dus iedereen kan gewoon de open beta proberen en dan beslissen of een preorder de moeite waard is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Rannasha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:43:
[...]

De closed beta heb ik gespeeld met een i5 2500K en GTX1070 en dat speelde prima op 1440p. Precieze framerates and grafische instellingen kan ik me niet meer herinneren, maar ik heb geen last gehad van een haperende game.

Maar goed, de open beta vindt plaats voordat de preorders sluiten, dus iedereen kan gewoon de open beta proberen en dan beslissen of een preorder de moeite waard is of niet.
Geen haperingen? Hmmm, ik heb ongeveer dezelfde setup (4790 ipv 2500k zelfs) en zodra mijn stad echt groot en druk werd liep het als stroop.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:20:
[...]

Geen haperingen? Hmmm, ik heb ongeveer dezelfde setup (4790 ipv 2500k zelfs) en zodra mijn stad echt groot en druk werd liep het als stroop.. :/
Ik heb geen mega-grote stad gemaakt, omdat de beta beperkt was in het aantal citizen-tiers en het na een tijdje minder interessant wordt als er geen nieuwe dingen bijkomen. Dus wellicht dat ik daarom wat prestatieproblemen nog niet tegen ben gekomen.

Overigens heeft mijn 2500K wel een degelijke overclock (zoals iedere 2500K hoort te hebben), waardoor deze wat beter meeloopt met nieuwere generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mijn R7 1700 vond het ook niet leuk toen de stad naar een paar duizend inwoners was gegaan. Ik ben er ook niet helemaal gerust op dat het echt goed zal draaien zoals Anno 1404 bijvoorbeeld wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:10

GrimScythe

Game Addict

Grimmie187 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:20:
[...]

Defineer grotere stad?
Ik zal zelf wel in de kleinere regionen zijn gebleven (3.3k+ inwoners)

Mijn setup is als volgt:
Asus Cerberus 1070ti 8Gb
Intel i7 8086k
32Gb Ram
Samsung 970 pro 1 Tb

Ik heb alles op het hoogste gezet en geen problemen ondervonden.
PRoCx schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:28:
Ben benieuwd naar de beta! De eerste betá gespeeld en was gelijk een laat avondje. Zelf begonnen met de futuristische Anno omdat deze on-sale was, maar deze trekt me toch wat minder als ik had gehoopt.

Komende beta afwachten:-)
Welke van de twee?
Ik heb beduidend meer plezier gehad met 2070 dan met 2205.

[ Voor 28% gewijzigd door GrimScythe op 04-04-2019 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 15:44
Ben benieuwd naar de beta! De eerste betá gespeeld en was gelijk een laat avondje. Zelf begonnen met de futuristische Anno omdat deze on-sale was, maar deze trekt me toch wat minder als ik had gehoopt.

Komende beta afwachten:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Aangezien ik het spel al gepreordered heb (uitzondering op mijn principe :P ) laat ik de Beta even links liggen. Zal meer een stresstest voor de servers zijn dan wat anders lijkt mij. Veel is er in die paar dagen niet meer te veranderen.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 15:44
GrimScythe schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:06:
[...]

Defineer grotere stad?
Ik zal zelf wel in de kelinere regionen zijn gebleven (3.3k+ inwoners)

Mijn setup is als volgt:
Asus Cerberus 1070ti 8Gb
Intel i7 8086k
32Gb Ram
Samsung 970 pro 1 Tb

Ik heb alles op het hoogste gezet en geen problemen ondervonden.

[...]

Welke van de twee?
Ik heb beduidend meer plezier gehad met 2070 dan met 2205.
Ja 2205 dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Joever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:37:
Zal meer een stresstest voor de servers zijn dan wat anders lijkt mij.
Gezien Anno 1800 toch vooral een singleplayer game is (ja, er is een multiplayer functie, maar dat is niet de kern van het spel IMO), verwacht ik dat het met de serverload wel mee zal vallen. Ik zie de open beta meer als een soort proefperiode / demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Rannasha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:46:
[...]

Gezien Anno 1800 toch vooral een singleplayer game is (ja, er is een multiplayer functie, maar dat is niet de kern van het spel IMO), verwacht ik dat het met de serverload wel mee zal vallen. Ik zie de open beta meer als een soort proefperiode / demo.
Is het niet zo dat je continue online bent, ook als je SP speelt (zie Diablo 3, Starcraft 2 etc)?

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Joever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:52:
[...]

Is het niet zo dat je continue online bent, ook als je SP speelt (zie Diablo 3, Starcraft 2 etc)?
Niet dat ik weet. Aan het eind van de closed beta waren er mensen die nog dagenlang door hebben kunnen spelen door offline te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Ik denk dat dit mijn eerste Anno-game gaat worden. Is Anno 1404 ook nog beetje van deze tijd (qua gameplay dan)?

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 03-04-2019 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:48

YES

Moderator General Chat
NotSoSteady schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:56:
Ik denk dat dit mijn eerste Anno-game gaat worden. Is Anno 1404 ook nog beetje van deze tijd (qua gameplay dan)?
Anno 1404 is een van de betere exemplaren in mijn ogen (zeker van de laatste jaren) en ik vind hem nog prima van deze tijd. Hoe bedoel je dat trouwens op gebied van gameplay?
Ik denk ook niet dat Anno 1404 veel hoeft te kosten dus zeker een aanrader! Lekker goedkoop een prima game voor heel wat uurtjes plezier. Duurt het wachten op 1800 ook meteen minder lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Zoals hierboven beschreven, prima spel voor deze tijd! Ziet ee grafisch ook nog oké uit, doe je ding zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Rannasha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:54:
[...]

Niet dat ik weet. Aan het eind van de closed beta waren er mensen die nog dagenlang door hebben kunnen spelen door offline te gaan.
Maar het feit dat ze "offline" moesten gaan, geeft aan dat ze online waren. Ik heb de beta ook gespeeld en kon mij ook herinneren dat je continue online was tenzij je anders aangaf. De meeste spelers zullen hier niet naar kijken en gewoon spelen. Zo zullen er veel mensen online zijn. Een stresstest lijkt mij dan nog niet zo ver gezocht om eerlijk te zijn.

Maar goed, ik werk niet bij Ubisoft dus kan het uiteraard ook met geen enkele zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Zoals hierboven aangegeven is Anno 1404 een prima spel en lijkt op vele vlakken op Anno 1800 (ik heb de beta gespeeld). De graphics zijn, voor een spel van bijna 10 jaar oud, nog hartstikke goed.

Als je hem goedkoop op de kop kan tikken, zou ik dat 100% zeker doen. Zelf als je hem niet goedkoop weet te vinden is het spel nog steeds iedere euro waard. Honderden uurtjes plezier.

Sorry, dubbele post

[ Voor 3% gewijzigd door Joever op 03-04-2019 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Joever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:19:
[...]

Zoals hierboven aangegeven is Anno 1404 een prima spel en lijkt op vele vlakken op Anno 1800 (ik heb de beta gespeeld). De graphics zijn, voor een spel van bijna 10 jaar oud, nog hartstikke goed.

Als je hem goedkoop op de kop kan tikken, zou ik dat 100% zeker doen. Zelf als je hem niet goedkoop weet te vinden is het spel nog steeds iedere euro waard. Honderden uurtjes plezier.
Kost nog slechts 3,66 euro. :9

Ik ben niet die futuristische games, dus ga ik hier wel even mee aan de slag. Bedankt voor de reacties. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Joever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:14:
[...]

Maar het feit dat ze "offline" moesten gaan, geeft aan dat ze online waren. Ik heb de beta ook gespeeld en kon mij ook herinneren dat je continue online was tenzij je anders aangaf. De meeste spelers zullen hier niet naar kijken en gewoon spelen. Zo zullen er veel mensen online zijn. Een stresstest lijkt mij dan nog niet zo ver gezocht om eerlijk te zijn.

Maar goed, ik werk niet bij Ubisoft dus kan het uiteraard ook met geen enkele zekerheid zeggen.
Uit de closed beta begreep ik dat de online functie enkel werd gebruikt om te controleren dat het spel geldig was. Zodra je de kabel er uit haalde, bleef het spel gewoon doorlopen. En ik vermoed dat hetzelfde het geval is als de servers van Ubisoft er uit vliegen.

Maar laten we eerlijk zijn: Anno is niet een hele grote naam en Ubisoft heeft meerdere titels die een stuk meer spelers trekken. De UPlay licentie/authenticatie server zal niet op z'n gat gaan van een paar strategie-nerds die een weekendje een open beta gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Rannasha schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:21:
[...]
Maar laten we eerlijk zijn: Anno is niet een hele grote naam en Ubisoft heeft meerdere titels die een stuk meer spelers trekken. De UPlay licentie/authenticatie server zal niet op z'n gat gaan van een paar strategie-nerds die een weekendje een open beta gaan spelen.
Hmm daar zit ook wat in. Ach ja. Ik laat hem in ieder geval aan mij voorbij gaan (de bèta dan). Heb weinig zin om een paar dagen later opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik denk dat ik enkel de beta even ga spelen om de reward te claimen. Speel liever inderdaad direct volledig als het er 3 dagen later toch is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Fijn dat open beta er is. Kijken of Mn oude laptop de game aankan maar ik vrees het ergste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
AntiChrist7 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:19:
Ik denk dat ik enkel de beta even ga spelen om de reward te claimen. Speel liever inderdaad direct volledig als het er 3 dagen later toch is
Welke rewards zijn er te behalen tijdens de bèta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat betreft "Always Online" is er een update gepost bij de info over de open beta:
Updated: Always-Online for the Open Beta

We also want to give you a heads-up that the Open Beta will require a constant internet connection to play. Please note that this is not the case with the main game, as you will be able to fully enjoy Anno 1800’s singleplayer modes while being offline!
Edit: er is ook een nieuwe (open beta) trailer.

[ Voor 11% gewijzigd door tszcheetah op 04-04-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
Nice die trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Heerlijk nostalgisch! Wil er een PC voor kopen (ben al jaren geen gamer meer). Zal onderstaande set-up werken medium/high op 1080p? (Wil geen >1000 euro uitgeven voor 1 spel..)

Intel i5-4570
8GB ram 1600MHZ
GTX 1060 3GB EVGA

Op een 27” 4K scherm..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
Ik heb de closed beta gespeeld met een gtx 1050 4gb en 12gb ram, dat draaide vloeiend op 1080p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-09 09:24
@BlowFish dat zou zeker moeten lukken, zolang je maar op 1080P blijft spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ben nu 30 uur verder in civ6 en wat ik met name heerlijk vind is de relaxte sfeer die Turn Based meegeeft aan dat spel. Soms ben ik een half uur bezig voordat ik een keuze heb gemaakt.

Hoe gaat een game als Anno hiermee om? Is het een race geven de klok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Joever schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:19:
[...]

Sorry, dubbele post
€3,42 , koopje toch?
https://uk.gamesplanet.co...edium=referral&utm_source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

StealthyPeanut schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 18:37:
Ben nu 30 uur verder in civ6 en wat ik met name heerlijk vind is de relaxte sfeer die Turn Based meegeeft aan dat spel. Soms ben ik een half uur bezig voordat ik een keuze heb gemaakt.

Hoe gaat een game als Anno hiermee om? Is het een race geven de klok?
De klok? :P
Bij CiV 6 heb je nog te maken met constante wachttijden en de AI die constant domme dingen wil of je komt beledigen omdat je nog geen kernwapens hebt terwijl je net ijzerbewerking hebt uitgevonden. Serieus, Gandhi is echt een nucleair geobsedeerde randdebiel. :> :z

In Anno heb je daar ook helemaal geen last van. Je bent al snel een halfuur bezig om een nieuwe productielijn fatsoenlijk op te zetten en die tijd gaat zo voorbij. Zeker nu in 1800 zal het ook extra complex worden. Ik kan me ook geen game bedenken die rustiger en relaxter is dan Anno. Niks komt in de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 06-04-2019 19:14 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 60 Laatste