Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Oh, nice. De DLX is maar een tientje duurder: €69,99Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:05:
[...]
Vind ik ook. Ik heb het normaal afgezworen, maar vanwege de goede bèta, heb ik het spel al gepre-ordered (Deluxe incl DLC).
Vind ik nog mee vallen, omdat het meteen inclusief de eerste DLC is. Misschien toch ook maar eens preorderen, van deze game weet ik toch wel heel zeker dat ik 'm wil hebben. (En dat ik even moet gaan puzzelen hoe ik dat ga doen met tijd.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Tip: Bestel hem via Uplay en niet via Steam. Bij Uplay kan je, mits je ze nog hebt, 100 Ucoins inleveren en dan krijg je 20% korting. Dan heb je dus de game -20% maar ook de DLC, welke waarschijnlijk al goedkoper is dan los, met ook nog een 20% korting.unezra schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:07:
[...]
Oh, nice. De DLX is maar een tientje duurder: €69,99
Vind ik nog mee vallen, omdat het meteen inclusief de eerste DLC is. Misschien toch ook maar eens preorderen, van deze game weet ik toch wel heel zeker dat ik 'm wil hebben. (En dat ik even moet gaan puzzelen hoe ik dat ga doen met tijd.)
OT: En het je soort game zijn, momenteel is de Settlers History Collection (settlers 1 t/m 7), in de aanbieding voor €19,99. De oude games zijn geoptimaliseerd voor moderne OS'en.
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Mja, vind het zelf wel fijn als alles nu in Steam zit. Die 20% vind ik dan niet zo boeiend.Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:17:
[...]
Tip: Bestel hem via Uplay en niet via Steam. Bij Uplay kan je, mits je ze nog hebt, 100 Ucoins inleveren en dan krijg je 20% korting. Dan heb je dus de game -20% maar ook de DLC, welke waarschijnlijk al goedkoper is dan los, met ook nog een 20% korting.
OT: En het je soort game zijn, momenteel is de Settlers History Collection (settlers 1 t/m 7), in de aanbieding voor €19,99. De oude games zijn geoptimaliseerd voor moderne OS'en.
Anno is wel mijn soort game, ik heb eerdere delen flink grijs gespeeld en de gfx ga ik alleen maar heel erg hard van kwijlen. Settlers heb ik ook uren mee gespeeld. Op dit moment hang ik ook flink in Cities:Skylines.
De God-sims zijn wel echt favoriet, naast Red Alert (C&C heb ik niets mee, RA wel) en Euro/American Truck Simulator en OpenTTD.
Het enige nadeel vind ik dat er zo belachelijk veel tijd in gaat zitten. Het is niet bepaald een game die je even voor een uurtje gaat spelen. (Net als muziek maken trouwens, dat doe ik ook niet snel maar een uurtje.)
Het kan je, als het goed is, alsnog in Steam toevoegen. Het is dan echter geen Steam game, maar je kan het spel dan wel via Steam starten. Aangezien het spel nog niet gereleased is, is dit niet te testen, maar dit gaat normaal gesproken ook met de overige spellen van derde partijen.unezra schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:19:
[...]
Mja, vind het zelf wel fijn als alles nu in Steam zit. Die 20% vind ik dan niet zo boeiend.
God Sims houd ik ook van. City building Sims uiteraard ook. Trucks sims nietDe God-sims zijn wel echt favoriet, naast Red Alert (C&C heb ik niets mee, RA wel) en Euro/American Truck Simulator en OpenTTD.
00:15:00: Nog 5 minuutjesHet enige nadeel vind ik dat er zo belachelijk veel tijd in gaat zitten. Het is niet bepaald een game die je even voor een uurtje gaat spelen.
03:30:00: Shit, niet weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Joever op 05-02-2019 09:36 ]

Ik heb alleen geen idee hoe ik de quest moet completen...
Ik snap niet wat je bedoelt met niet 4K waardig. De models zijn van een prima hoog detail (voldoende polygons) en de textures hebben ook voldoende hoge resolutie. Dat zijn normaal gesproken de 2 aspecten waarop een game er op erg hoge resolutie minder goed uit kan zien, maar is hier dus niet aan de orde.TweakerVincent schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:38:
[...]
eens dat ik wat overdreef, maar ik vind het absoluut niet 4k waardig. Startte gisteren voor de grap 1404 op 4k op mijn 32 inch monitor en ik vind dat er eerlijk gezegd mooier uit zien.
Ok als je lekker inzoomt is 1800 prachtig maar wie speelt nou zo?
Bij de allereerste aankondiging van Anno 1800 was dat ook het eerste wat ik dacht. Naast het feit dat het wel héél erg op een 1404 re-skin leek. Als je goed kijkt wat ze nou na tien jaar (sinds release 1404) structureel hebben verbeterd, dan is dat eigenlijk toch wel matig.Redax schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:09:
Misschien een beetje mierenneuken maar ik zie dat men in het jaar 1800 ook nog niet van bochten in de wegen had gehoord? De recht toe, recht aan wegen is wel echt een Anno dingetje dat allang verbeterd had mogen worden IMO.
Nu ik de beta een weekend heb gespeeld moet ik wel zeggen dat ik er alsnog veel lol aan heb beleefd, en de game ook zeker wel ga kopen. Maar ze teren vooral op wat er in 1404 al goed was. Bij de volgende opvolger zullen ze dus m.i. wel echt een grotere stap moeten maken. Er zijn ook allerlei kleine minpunten uit 1404 nog steeds aanwezig.
Range van gebouwen is afhankelijk van reistijd. Misschien is de trein een upgrade van stenen wegen.rejer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:57:
Wat heeft een trein(straks) voor nut eigenlijk ? Al je spullen/materialen zijn al eiland wide beschikbaar toch?
Aangezien alle warehouses aan elkaar gelinkt zijn niet nee, maar met een trein kan je natuurlijk veel meer vervoeren dan met een paard en wagen.rejer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:57:
Wat heeft een trein(straks) voor nut eigenlijk ? Al je spullen/materialen zijn al eiland wide beschikbaar toch?
Maar is het al zeker dan dat er treinen komen?
Lijkt het wel erg op ja: https://www.anno-union.com/en/power-overwhelming/Tmaster schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:01:
[...]
Aangezien alle warehouses aan elkaar gelinkt zijn niet nee, maar met een trein kan je natuurlijk veel meer vervoeren dan met een paard en wagen.
Maar is het al zeker dan dat er treinen komen?
En pre-orders ontvangen ook een speciale skin voor hun trein:
https://www.anno-union.co...2018/08/ANNO_PRECO_UK.jpg
Edit:
Alpha gameplay waar ze te zien zijn:
[ Voor 15% gewijzigd door Melkunie op 04-02-2019 20:15 ]
Heb je hier een bron voor? Dat zou tof zijn, maar ik zie geen reden waarom Ubisoft dit zou ondersteunen. Steam is immers een concurrerend platform.Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:23:
[...]
Key kan je, als het goed is, alsnog in Steam toevoegen.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja ik heb een I7 6700K (4.2Ghz) en een 1080ti, speel op een 21:9 monitor @3440x1440 Speel wel alles op ultra en dan, afhankelijk van de zoomlevel zit ik rond de 30 a 40 fps.. Speelbaar maar merk dat als je een redelijk grote stad heb er geen verschil meer zit tussen "middel" speedl en "fast" speed. Zet je alles op fast speed dan merk je eigenlijk geen verschil meer.Luchtbakker schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:34:
Heb er nu bijna 20 uur op zitten, en de game zit naar mijn idee prima in elkaar. Op een paar bugs na prima speelbaar.
Wel irriteer ik mij gigantisch aan de performance van de game. Als het eenmaal wat drukker wordt dan loopt de game echt enorm traag. En dan heb ik een i7 7e gen, ssd en een gtx1070.
Of ik nou op low of ultra high game maakt echt geen donder uit.
Misschien dat ze dat nog kunnen optimaliseren en dat er ook nog wat performance uit de nvidia drivers gehaald kan worden.
Heb je het spel goed bekeken als je NIET ingezoomd speelt? Ik vind het echt niet 4k waardig. Op 2 schermen getest alles max. De modellen zijn prachtig als je ingezoomd speelt. Maar zo speelt niemand...Joop schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:38:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt met niet 4K waardig. De models zijn van een prima hoog detail (voldoende polygons) en de textures hebben ook voldoende hoge resolutie. Dat zijn normaal gesproken de 2 aspecten waarop een game er op erg hoge resolutie minder goed uit kan zien, maar is hier dus niet aan de orde.
[...]
Ja, ik heb het goed bekeken.TweakerVincent schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:03:
[...]
Heb je het spel goed bekeken als je NIET ingezoomd speelt? Ik vind het echt niet 4k waardig. Op 2 schermen getest alles max. De modellen zijn prachtig als je ingezoomd speelt. Maar zo speelt niemand...
(Let er op dat je je browser op 100% zoom hebt staan, anders praten we over verschillende dingen.)

Kun je dan ook uitleggen wat je hier nou niet mooi aan vindt? Of wat je bedoelt met niet 4K waardig? Tot nu toe snap ik het niet, en lijk je ook de enige te zijn met deze klacht.
Het spel is gewoon niet haarscherp wat ik bij 4K verwacht. Bomen laat ik buiten beschouwing want dat is een design keus (die ik lelijk vind)Joop schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:14:
[...]
Ja, ik heb het goed bekeken.Ik heb in mijn vorige reactie zelfs de tijd genomen om een aantal screenshots te posten. Op een redelijk uitgezoomd niveau. Ter reminder nog maar ff een keer eentje.
(Let er op dat je je browser op 100% zoom hebt staan, anders praten we over verschillende dingen.)
[Afbeelding]
Kun je dan ook uitleggen wat je hier nou niet mooi aan vindt? Of wat je bedoelt met niet 4K waardig? Tot nu toe snap ik het niet, en lijk je ook de enige te zijn met deze klacht.
Dat het minder vlot gaat draaien heb ik niet gemerkt, ook 3440x1440, maar met een RTX2080 en een i7 8700... Bij Anno 2205 was dat ookwel een issue als ik het mij goed herinner, slechte performance bij grote steden.Tmaster schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:48:
[...]
Ja ik heb een I7 6700K (4.2Ghz) en een 1080ti, speel op een 21:9 monitor @3440x1440 Speel wel alles op ultra en dan, afhankelijk van de zoomlevel zit ik rond de 30 a 40 fps.. Speelbaar maar merk dat als je een redelijk grote stad heb er geen verschil meer zit tussen "middel" speedl en "fast" speed. Zet je alles op fast speed dan merk je eigenlijk geen verschil meer.
Misschien dat ze dat nog kunnen optimaliseren en dat er ook nog wat performance uit de nvidia drivers gehaald kan worden.
Verder ben ik wel totaal verkocht, ik ga ook een pre-order plaatsen. Ik twijfel enkel nog tussen de versies.
Jammer dat het alweer gedaan is (straks), zou er nog een beta-test komen?
Ubisoft is wel lekker bezig, The Division 2 ziet er ook goed uit en ik ben dan nog een Solo-speler.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Nee dit heb ik niet en is een aanname. Ik zou echter zo 1,2,3 niet weten waarom Ubisoft dit niet zou ondersteunen. Het spel is immers al gekocht, bij Ubisoft zelf (geld is binnen). Tevens zul je met alle Ubisoft spellen die je via Steam start, automatisch Uplay opstarten. Als concurrentie zo'n groot probleem zou zijn, dan was Anno 1800 nog niet eens te koop via Steam.g0tanks schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:15:
[...]
Heb je hier een bron voor? Dat zou tof zijn, maar ik zie geen reden waarom Ubisoft dit zou ondersteunen. Steam is immers een concurrerend platform.
Ik heb gekeken of er andere Ubisoft games zijn die dit hebben (gekocht in de Uplay-store en activeerbaar op Steam) en die heb ik niet kunnen vinden.Joever schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:14:
[...]
Nee dit heb ik niet en is een aanname. Ik zou echter zo 1,2,3 niet weten waarom Ubisoft dit niet zou ondersteunen. Het spel is immers al gekocht, bij Ubisoft zelf (geld is binnen). Tevens zul je met alle Ubisoft spellen die je via Steam start, automatisch Uplay opstarten. Als concurrentie zo'n groot probleem zou zijn, dan was Anno 1800 nog niet eens te koop via Steam.
Dat laatste is een totaal andere afweging. Steam is een veel grotere speler: als je daar niet je game op aanbiedt loop je mogelijk digitale sales mis (netto negatief ondanks dat je marktaandeel weggeeft). In de situatie dat een consument al je game heeft gekocht op je eigen platform is er geen reden om ze door te verwijzen naar Steam.
Al met al vind ik het een relatief zwak onderbouwde aanname die potentiële spelers op het verkeerde been zet.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
In jouw link van Anno Union, staat dit:Melkunie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 20:12:
[...]
Lijkt het wel erg op ja: https://www.anno-union.com/en/power-overwhelming/
En pre-orders ontvangen ook een speciale skin voor hun trein:
https://www.anno-union.co...2018/08/ANNO_PRECO_UK.jpg
Edit:
Alpha gameplay waar ze te zien zijn:
[YouTube: Anno 1800 - Exklusive Preview: Erstes Gameplay & Neuerungen erklärt]
To drive home the atmosphere of this brave new world, electricity will also be visualized in the game world, with electrical poles on your streets showing you which areas are connected to your electrical network. With boost up to 200%, the cart pushers of old will not be able to handle the higher demand for production relevant material to keep the machines running. To solve that issue, boosted production buildings will swap their old horse carts for modern steam powered contraptions and the UI of connected buildings will undergo significant changes as well
Dus ik denk dat je nieuwe gebouwen (Tier 4+) niet meer in de buurt van een Storehouse moet/kunt plaatsen, maar in de buurt van een treinstation...
Sowieso ook dit:
While power plants are an incredibly effective tool to boost your production, they are also fairly challenging to operate. The trick is that your power plant runs on fossil fuel, and its hunger for oil is not to be taken lightly. Refineries, which extract the fossil fuel from natural deposits, can provide the huge amount of oil needed to run your power plant – but that still leaves the question of how you transport all this oil!
This is where the oil harbor comes into play, giving your tankers an opportunity to unload and store all the oil coming into your production islands. But you still need to get it from the harbor to the power plants, right?
The industrial revolution lead to an incredible demand for resources and materials, creating a logistical challenge impossible that called for modern solutions. Enter stage left: the railway, the trusted iron horse powering the advances of the 19th century!
The train will load the fuel from your harbor to transport them to any connected power plants on the island. Of course, that means that you have to connect your oil harbor to your power plant via railway tracks to get things moving. Depending on your islands layout, this can pose an interesting challenge in itself, making sure that all power plants are connected to the harbor (or an oil field, assuming you were lucky enough to have one on this island).

[ Voor 37% gewijzigd door Vinno op 05-02-2019 09:18 ]
Ik snap even niet waarom het je niet lukt. Je kan de game gewoon als "non-steam game" toevoegen. Dit heb ik al vaker gedaan.g0tanks schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:36:
[...]
Ik heb gekeken of er andere Ubisoft games zijn die dit hebben (gekocht in de Uplay-store en activeerbaar op Steam) en die heb ik niet kunnen vinden.
Dat laatste is een totaal andere afweging. Steam is een veel grotere speler: als je daar niet je game op aanbiedt loop je mogelijk digitale sales mis (netto negatief ondanks dat je marktaandeel weggeeft). In de situatie dat een consument al je game heeft gekocht op je eigen platform is er geen reden om ze door te verwijzen naar Steam.
Al met al vind ik het een relatief zwak onderbouwde aanname die potentiële spelers op het verkeerde been zet.
Tevens snap ik je argument van door verwijzen niet. Een doorverwijzing is een advies. Dit gaat inderdaad niet gebeuren en is ook niet wat ik aangeef. Spellen van derde partijen kan je op de bovenstaande manier zelf toevoegen (en bij sommige partijen zelfs als steam-game) zodat je hem via de Steam applicatie kan starten.
Nu heb je het over het toevoegen van non-Steam games als snelkoppeling. Dat is iets anders dan waar je het hiervoor over had, namelijk 'key toevoegen in Steam'. Daar heeft de key niets mee te maken.Joever schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:14:
[...]
Ik snap even niet waarom het je niet lukt. Je kan de game gewoon als "non-steam game" toevoegen. Dit heb ik al vaker gedaan.
Tevens snap ik je argument van door verwijzen niet. Een doorverwijzing is een advies. Dit gaat inderdaad niet gebeuren en is ook niet wat ik aangeef. Spellen van derde partijen kan je op de bovenstaande manier zelf toevoegen (en bij sommige partijen zelfs als steam-game) zodat je hem via de Steam applicatie kan starten.
Wat ik zeg is dat er geen aanwijzingen zijn dat je daadwerkelijk de game kan activeren op Steam. Daarmee bedoel ik dat je de game effectief via Steam kan downloaden en updaten, niet alleen starten via een snelkoppeling.
[ Voor 11% gewijzigd door g0tanks op 05-02-2019 09:26 ]
[ Voor 96% gewijzigd door g0tanks op 05-02-2019 09:25 ]
Excuses, dan ben ik niet geheel duidelijk geweest. Mijn reactie was op de post van unezra, waar hij aangaf dat hij het fijn vond als alles onder Steam zat. Dit lees ik als, alles op te starten via Steam. Op deze manier kan je (bijna) al je spellen onderbrengen in Steam. Het is dan geen Steam game, maar je kan wel Steam gebruiken om het te starten. Mijn motivatie is niet om mensen op het verkeerde been te zetten, maar op een korting te wijzen wat veel mensen zich helemaal niet realiseren.g0tanks schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:24:
[...]
Nu heb je het over het toevoegen van non-Steam games als snelkoppeling. Dat is iets anders dan waar je het hiervoor over had, namelijk 'key toevoegen in Steam'. Daar heeft de key niets mee te maken.
Wat ik zeg is dat er geen aanwijzingen zijn dat je daadwerkelijk de game kan activeren op Steam. Daarmee bedoel ik dat je de game effectief via Steam kan downloaden en updaten, niet alleen starten via een snelkoppeling.
En je hebt gelijk, dit staat los van de key. Ik heb mijn reactie aangepast zodat het duidelijker is.
[ Voor 6% gewijzigd door Joever op 05-02-2019 09:39 ]
Ok dan was het een simpele miscommunicatie.Joever schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:38:
[...]
Excuses, dan ben ik niet geheel duidelijk geweest. Mijn reactie was op de post van unezra, waar hij aangaf dat hij het fijn vond als alles onder Steam zat. Dit lees ik als, alles op te starten via Steam. Op deze manier kan je (bijna) al je spellen onderbrengen in Steam. Het is dan geen Steam game, maar je kan wel Steam gebruiken om het te starten. Mijn motivatie is niet om mensen op het verkeerde been te zetten, maar op een korting te wijzen wat veel mensen zich helemaal niet realiseren.
En je hebt gelijk, dit staat los van de key. Ik heb mijn reactie aangepast zodat het duidelijker is.
Je kunt bomen nog steeds bouwen via de bouw interface > cosmetics > verschillende bomen :-)invine schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:44:
Ik vind het wel jammer dat je niet gewoon een natuurlijk bos kan aanleggen, anno 1404 kon je met pipet gewoon een boom selecteren en een bos weer (tegen een vergoeding) aanleggen.
Don't trust an atom, they make up everything.
ik hoop dat het gewoon even mist in de bèta. In 1404 delete ik regelmatig een flink vlak bomen om even overzichterlijker te kunnen bouwen, om ze daarna weer terug te plaatsen. Voor de looks
Mijn fout? Bug?
- Iets dat ik vervelend vond, was de plaatsing van warehouses tov productie gebouwen. Als je een productie gebouw wil plaatsen, krijg je in het groen over de wegen een indicatie van de range van de koetsjes. Zo kan je die in range van je warehouses plaatsen. Maar omgekeerd, als je een warehouse wil plaatsen, krijg je die indicatie niet te zien. Maakt het plaatsen van warehouses wat hit & miss...
- Van mij mogen de UI elementen op 21:9 schermen wel wat meer opzij gegooid worden zodat ik wat beter in de diepte kan zien.
- Het moeten uitrekenen van optimale productiechains obv cycle times is wat clumsy. Als ze dan toch al die info voorzien in de UI, en als er dan toch overviews op wiki's gaan verschijnen, maak dat dan gewoon onmiddellijk duidelijker in de UI imho. "Needs 2 farms", klaar.
- Other than that, van Anno 1701 geleden dat ik nog Anno gespeeld heb, dus was wel eens leuk

Dan ontbreekt er nog iets wat je inwoners van die klasse nodig hebben. De woning vult zich met inwoners n.a.v. de toegang tot goederen en luxe producten. Alle "item bars" (worst, vis, kleding etc) moet helemaal vol zijn. Op het tweede tabblad van je inwoner UI, zie je de luxe welke ze verwachten en nodig hebben om naar het volgende tier te kunnen. Denk hierbij aan bier, pub, theater etc. Mocht een balkje een slotje hebben waardoor deze nog niet gevuld kan worden, dan is dit een teken dat je nog niet genoeg inwoners van deze klasse hebt om dit goed/dienst te kunnen unlocken.Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 11:07:
- Na een uur of 5 spelen, zat ik ietwat vast. Op m'n hoofdeiland, nog steeds level 2, kon ik geen enkel huis meer upgraden. Zowel Farmers als Workers gaven overal "Missing residents: 1".
Mijn fout? Bug?
Pas als je aan alle basis- en luxebehoeften voldoet, vult de woning zich compleet en kan je naar het volgende tier.
Dit is mij niet opgevallen. Maar als dit inderdaad klopt is het wel handig dat je dat ook met het plaatsen van een warenhuis kan zien.- Iets dat ik vervelend vond, was de plaatsing van warehouses tov productie gebouwen. Als je een productie gebouw wil plaatsen, krijg je in het groen over de wegen een indicatie van de range van de koetsjes. Zo kan je die in range van je warehouses plaatsen. Maar omgekeerd, als je een warehouse wil plaatsen, krijg je die indicatie niet te zien. Maakt het plaatsen van warehouses wat hit & miss...
Eens. Ik hoop dat ze dit in de release versie toevoegen.- Het moeten uitrekenen van optimale productiechains obv cycle times is wat clumsy. Als ze dan toch al die info voorzien in de UI, en als er dan toch overviews op wiki's gaan verschijnen, maak dat dan gewoon onmiddellijk duidelijker in de UI imho. "Needs 2 farms", klaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Joever op 05-02-2019 11:25 ]
Vind het er zelf ook een beetje onscherp/soft ofzo op de printscreen, wellicht dat het gewoon instellingen zijn die niet helemaal goed zijn? Heb m zelf niet gespeeld nog dus weet niet hoe het op mijn systeem eruit ziet.Joop schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:14:
[...]
Ja, ik heb het goed bekeken.Ik heb in mijn vorige reactie zelfs de tijd genomen om een aantal screenshots te posten. Op een redelijk uitgezoomd niveau. Ter reminder nog maar ff een keer eentje.
[Afbeelding]
zeker als je m vergelijkt met een printscreen van 1404:
https://s2.gaming-cdn.com...d-edition-wallpaper-1.jpg
[ Voor 12% gewijzigd door dr86 op 05-02-2019 12:05 ]
Heb met 2 vrienden een multiplayer gedaan, maar snapte er weinig van.
Wat is het doel van de multiplayer? Dat je elkaar vernietigd?
Na anderhalf uur kan ik wapens maken, maar had geen idee hoe ik een leger kon krijgen.
Kortom, Game is leuk maar snapte het doel niet echt.
De Anno-spellen zijn citybuilder-spellen en niet zo zeer oorlogsspellen. Gevechten zijn zeker mogelijk, maar deze vinden vooral op zee plaats tussen schepen van spelers en/of AI-tegenstanders. Een belangrjike rol van gevechten is het aanvallen van de handelsvloot van tegenstanders. Gezien je op je begin-eiland lang niet alle benodigde grondstoffen kunt produceren, is iedere speler afhankelijk van het verschepen van grondstoffen, halffabrikaten of voltooide producten vanaf andere eilanden. Saboteer je deze handelsroutes, dan kan dat de economie van de tegenstander flink frustreren.Whiteflashh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:42:
Ik vind het grafisch echt een top spel.
Na anderhalf uur kan ik wapens maken, maar had geen idee hoe ik een leger kon krijgen.
De wapens die je bouwt in het spel dienen voornamelijk als ingrediënten bij het bouwen van oorlogsschepen. Zonder wapens ben je beperkt tot het bouwen ongewapende vrachtschepen.
Wat het doel betreft: Bij het starten van het spel kun je kiezen uit een heel aantal victory conditions om een doel aan het spel te geven. Maar je kunt deze victory conditions ook gewoon uitzetten en enkel richten op het bouwen van een zo groot mogelijk eilandenrijk.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Ik snap wel wat je bedoelt inderdaad. Maar misschien komt dat ook juist wel omdat 1404 wel érg scherp is. Ze hebben daar geen enkel element afgerond/geblurd gemaakt, waardoor het erg van je scherm af knalt.d-russo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:01:
[...]
Vind het er zelf ook een beetje onscherp/soft ofzo op de printscreen, wellicht dat het gewoon instellingen zijn die niet helemaal goed zijn? Heb m zelf niet gespeeld nog dus weet niet hoe het op mijn systeem eruit ziet.
zeker als je m vergelijkt met een printscreen van 1404:
https://s2.gaming-cdn.com...d-edition-wallpaper-1.jpg
Helaas nog niet kunnen spelen, maar wat ik hier zie ziet er wel erg goed uit!
Ik heb voor de lol een ai aangevallen. Je krijgt een balkje in beeld dat zich vult naarmate je schade aan zijn harbor buildings veroorzaakt. Ergens op 3/4 van het balkje staat een witte vlag. Ik neem aan dat het eiland dan van jou is.Whiteflashh schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:42:
Ik vind het grafisch echt een top spel.
Geen land units meer dus. Puur zeeslagje.
Ik heb dat ook gedaan, maar het viel mij tegen hoeveel moeite het kost.RocketKoen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Ik heb voor de lol een ai aangevallen. Je krijgt een balkje in beeld dat zich vult naarmate je schade aan zijn harbor buildings veroorzaakt. Ergens op 3/4 van het balkje staat een witte vlag. Ik neem aan dat het eiland dan van jou is.
Met 5 ship-of-the-lines was het wel mogelijk om de eerste verdedigingslinie te slopen, maar daarna moet je heel hard je schepen repareren. En tegen de tijd dat je gerepareerd hebt en weer terug bent gevaren, heeft ze het spul herbouwd en is het eiland niet meer in oorloog, waardoor je progressie verdwenen is.
Meer ship-of-the-lines bouwen kon ik niet, want daar had ik niet genoeg reputatie / invloed voor.
Haar aandelen overnemen, was een stuk makkelijker.. alleen dan ontving ik geen dividend meer, dus hoewel ik geld genoeg had om haar eiland voor 1.1m te kopen, heb ik het niet gedaan.
Hoop dat het oorlogje voeren nog iets verder uitgewerkt wordt.
Ik kan hier wel wat op detail ingaan, ik heb ALLE eilanden gekaapt, maar was wel erg teleurgesteld zo af en toe hoe het er aan toe gaat. Ik had 4 van die "top notch" schepen en na het vernietigen van een paar piratenschepen had ik minstens 2 'remarkable' rare mortieren (2400 damage per stuk) en torpedo's, los van alle andere meuk die me versnellen etc.RocketKoen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:31:
[...]
Ik heb voor de lol een ai aangevallen. Je krijgt een balkje in beeld dat zich vult naarmate je schade aan zijn harbor buildings veroorzaakt. Ergens op 3/4 van het balkje staat een witte vlag. Ik neem aan dat het eiland dan van jou is.
Een haven was ook zomaar aan gort, en je moet net iets verder zijn dan de witte vlag wanneer het 'battelresult' komt. Je hebt dan een krappe minuut de tijd om te kiezen tussen "Conquer" of "Take shares".
Bij take shares blijft het eiland bestaan en krijg je best een hoop inkomsten, met conquer dacht ik dus van "Ha, nu is de infrastructuur van mij", maar niets is minder waar, het hele eiland is aan gort en alleen de haven - echter wel van jouw - blijft dan staan. Ditzelfde gebeurd helaas ook als je alle shares gekocht hebt van een eiland en denkt "Nu neem ik hem over voor een half miljoen". Zonde van het geld, tenzij je écht dat eiland wil gebruiken voor eigen productie.
Het totaal uitschakelen van een AI lijkt niet mogelijk. Ik had dus alle eilanden gekaapt, en had zo'n -200 influence punten. Alle AI boten had ik ook vernietigd. Hierdoor kon ik bijv. geen museum bouwen (ook al had je daar geen influence punten voor nodig, die bug heb ik gemeld). Dus ik dacht, tja, al die lege eilanden, maar even opruimen. Zolang er vrije eilanden zijn komt er soms random weer een (bestaande) AI terug in leven en settled zich op het eiland. Dat de AI terug komt vond ik wel wat frustrerend soms, want tja, ze lokten zelf de oorlog uit ;-)
Het was inderdaad verrassend dat je geen units meer hebt op het eiland, maar de focus ligt denk ik nu vooral op de expditions en dat je daar je schepen voor in zet.
Tot zover de Anno 1800 oorlog :-).
PS. Als je het piraten eiland vernietigd komt er om de X aantal minuten een nieuw schip, ik had dus een boot daar gekampeerd die ze dan weer vernietigden, maar na een paar uur is magisch het hele eiland weer pirate-proof met alle kanonnen en grof geschut erbij waardoor ik moest varen voor m'n leven.
Zwaar irritant was wel, als iemand je eiland aanvalt, dan staken automatisch ook alle trade-routes ernaar toe, want die willen niet naar een "island under siege".... En die cooldown, ook al is er maar 1 bootje bij je geweest die zomaar op de bodem lag, is dan ruim 2-3 minuten. Met krap aan 15.000+ inwoners gaan de hema-worsten wel snel over tafel als er niks komt....
Het is inderdaad wel zo dat het best lastig is zonder de mortieren etc. Dan wordt het spannend om met 2 top-of-the-line schepen een haven neer te halen welke geen extra kanonnen heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Honnes op 05-02-2019 14:18 ]
wel realistisch. Je kan een grote stad lekker ontregelen door de haven te blokkeren. Dat is wel een goede reden om flinke voorraden aan te leggen van import goederen op je hoofdeiland.Honnes schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:13:
edit:
Zwaar irritant was wel, als iemand je eiland aanvalt, dan staken automatisch ook alle trade-routes ernaar toe, want die willen niet naar een "island under siege".... En die cooldown, ook al is er maar 1 bootje bij je geweest die zomaar op de bodem lag, is dan ruim 2-3 minuten. Met krap aan 15.000+ inwoners gaan de hema-worsten wel snel over tafel als er niks komt....
Het is inderdaad wel zo dat het best lastig is zonder de mortieren etc. Dan wordt het spannend om met 2 top-of-the-line schepen een haven neer te halen welke geen extra kanonnen heeft.
Met gemengde gevoelens zeg ik "Ja". Maar ik zou dan wel verwachten dat er minimale eisen aan de zeeslag zouden zitten (en misschien moet dat ook feedback voor hen worden).RocketKoen schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:25:
[...]
wel realistisch. Je kan een grote stad lekker ontregelen door de haven te blokkeren. Dat is wel een goede reden om flinke voorraden aan te leggen van import goederen op je hoofdeiland.
Tijdens de eerste 30 seconden zou de boel niet ontregeld moeten worden, na 30 seconden op pauze, en na bijv. 1 of 2 minuten ook een cooldown na afronden van het gevecht.
Het is nu zo dat het moraal, ook al is het maar een klein tikje, erg langzaam weer erbij komt, en pas daarna gaat de cooldown van je stad af. Het is ook niet zo dat de schepen "zo slim" zijn dat ze wel alvast richting het eiland gaan. Nee, ze blijven stok stijf (ook al is het andere kant wereld) wachten, net of hebben ze een direct verbinding via telecommunicatie met je haven :-P
Wel jammer dat er nog niets van het hele combat gedeelte te zien was. Dit was in vorige Anno's altijd een beetje een ondergeschoven kindje (of helemaal afwezig), ben heel benieuwd hoe ze het in Anno 1800 aan gaan pakken!
Oh, nice.Rannasha schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:53:
[...]
Wat het doel betreft: Bij het starten van het spel kun je kiezen uit een heel aantal victory conditions om een doel aan het spel te geven. Maar je kunt deze victory conditions ook gewoon uitzetten en enkel richten op het bouwen van een zo groot mogelijk eilandenrijk.
Dus daarmee krijg je een soort van open-einde, waarmee eigenlijk de enige beperking je middelen zijn?
(Maaar waarmee het spel nooit afgelopen is.)
Krijg als ik op pre order druk, mijn (lege) winkelmandje te zien. De pre order knop is grijs en verder gebeurd er niets. Hij legt het product dus niet in het winkel mandje.
Geprobeerd met chrome en IE. Adblockers staan uit.
https://www.anno-union.com/en/you-want-to-read-this-one/Announcing the Anno 1800 Open Beta
With all that said, we want to leave you all with a special treat to show our appreciation- the Anno 1800 Open Beta, coming April 12th-14th. So what does Open Beta mean? Just what it says on the cover- it will be open to anyone interested in testing the game prior to launch! No need to sign up, no need to cross your fingers to receive a key- just download the Open Beta client, and start playing once it goes live on the 12th.
En daar bij:
[...]
The Open Beta will give you access to some new content that was not playable in either the Technical Test or Closed Beta.
heb idd ook niet alles proberen te doen, wil het nog wt op eigen houtje ontdekken bij de full gameBeakzz schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:35:
Nah was lang zat deze beta. Heb zondag en maandag ook met opzet niet meer gespeeld. De beta was voor mij nu al overtuigend en ik wil een beetje het gevoel houden van een nieuwe game in april. Niet dat ik dan alles al heb ontdekt.
Op de map die ik had aanzienlijk groter in de Oude Wereld, hoewel je meer ruimte nodig hebt voor bv graan boerderijen dan in de oudere Anno's. Maar ik kwam voorlopig met net geen 10K bevolking nog prima toe met de ruimte. In de Nieuwe wereld waren de eilanden bij mij erg klein... Ik denk dat het daar vechten gaat worden om ruimte, in de Oude Wereld kwam ik nog ruim toe met 2 eilanden.d-russo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:59:
Hoeveel meer groter zijn de eilanden eigenlijk in vergelijking met 1404, vond ze in 1404 na een paar uur spelen namelijk veels te klein voor een echt grote stad.
Ik dacht dat je anno 1404 kon modden zodat je echt grote eilanden kon maken.d-russo schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:59:
Hoeveel meer groter zijn de eilanden eigenlijk in vergelijking met 1404, vond ze in 1404 na een paar uur spelen namelijk veels te klein voor een echt grote stad.
Klopt, de meest recente posts in het Anno 1404-topic gaan daar ook over. Is wel al weer een paar maandjes inactief. Ik geloof dat het om deze mod gaat: http://iaam1404.projectanno.de/start_eng.htminvine schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:23:
[...]
Ik dacht dat je anno 1404 kon modden zodat je echt grote eilanden kon maken.
Zelf nooit mee bezig geweest.
Voor Anno 1800 denk ik dat we nu nog niet echt een goede inschatting van de eilandgrootte kunnen maken. Kan iemand zich nog goed herinneren hoe de instellingen waren? Kon je überhaupt de grootte naar iets als 'huge' instellen?
ik denk dat je de nieuwe wereld ook vooral moet zien als kolonie. Je hebt ze vooral nodig voor exotische goederen die je hogere tier bevolking in de oude wereld eisen.JanAd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 06:25:
[...]
Op de map die ik had aanzienlijk groter in de Oude Wereld, hoewel je meer ruimte nodig hebt voor bv graan boerderijen dan in de oudere Anno's. Maar ik kwam voorlopig met net geen 10K bevolking nog prima toe met de ruimte. In de Nieuwe wereld waren de eilanden bij mij erg klein... Ik denk dat het daar vechten gaat worden om ruimte, in de Oude Wereld kwam ik nog ruim toe met 2 eilanden.
De tijdsnotaties zijn een geweldige toevoeging. Bij 1404 bouw ik ook perfecte productie ketens en verkoop ik de overproductie. Maar in 1800 zijn bewoners ook deel van de productieketen. Al die extra boerderijen hebben ook extra inwoners nodig. Anno geeft je nu een andere mogelijkheid om te compenseren, de brood keten bijvoorbeeld:AntiChrist7 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:26:
Dit is trouwens wat ik bedoelde met de productions chains ratio. Dat mag er eigenlijk standaard inzitten ipv geklooi met die tijdsnotaties
https://imgur.com/8RwqTYq
De perfecte keten is 2 boerderijen (1:00), 1 molen (0:30) en 2 bakkers (1:00). Nu heeft mijn stadje aan 1 brood keten genoeg. Dus ik bouw 1 boerderij, 1 molen en 1 bakker. De mensen in de molen vervelen zich rot. Om dit te corrigeren kun je de werksnelheid in de molen omlaag draaien. Zet je de werksnelheid op -50% dan gaat de tacttijd van de molen naar 1:00. Dit levert een perfecte keten op en een happiness bonus voor je workforce.
Brood productie is een eenvoudige productielijn, voor naaimachines en dergelijke is het nog veel beter geschikt. Hier is het superhandig om de tacttijd per productie stap te zien zodat je de werksnelheid met het juiste percentage verlaagd.
De werksnelheid gebruikte ik ook voor niet urgente goederen. De productie van kanonnen stond bij mij standaard op -50% als ik geen schepen of verdediging wilde bouwen.
Tijdens de vele uren die ik gespeeld heb, heb ik geen riots gehad en de bewoners hebben het ene feest na het andere voor mij georganiseerd. En ook zonder overproductie lopen je inkomsten keihard omhoog...
Die optie heb ik compleet over het hoofd gezien, waar stond dat ergens? Als je op de gebouwen zelf klikte, via het percentage dat daar staat?BaronVR schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:19:
[...]
.... Zet je de werksnelheid op -50% dan gaat de tacttijd van de molen naar 1:00.
Nu verwacht ik dat dit in de retail versie gaat veranderen want geld verdienen was wel extreem eenvoudig in de demo. Mocht mijn verwachting waar gemaakt worden, is er een kans dat het terugzetten van de productie voor een happiness bonus minder effectief gaat worden aangezien je overproductie zult moeten hebben om inkomsten te genereren.BaronVR schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:19:
[...]
Tijdens de vele uren die ik gespeeld heb, heb ik geen riots gehad en de bewoners hebben het ene feest na het andere voor mij georganiseerd. En ook zonder overproductie lopen je inkomsten keihard omhoog...
In het menu van het betreffende gebouw het je een button genaamd "Workload" o.i.d. In dit menu heb je een slider die je kunt aanpassen om je productie te verlagen (=minder goederen, meer happiness) of opschroeven (=meer productie, minder happiness).JanAd schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:38:
[...]
Die optie heb ik compleet over het hoofd gezien, waar stond dat ergens? Als je op de gebouwen zelf klikte, via het percentage dat daar staat?
[ Voor 28% gewijzigd door Joever op 06-02-2019 11:43 ]
Het was inderdaad erg makkelijk om een positief inkomen te hebben. In Anno 1404 moest ik voornamelijk vertrouwen op late-game handel om echt rijk te worden.Joever schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Nu verwacht ik dat dit in de retail versie gaat veranderen want geld verdienen was wel extreem eenvoudig in de demo. Mocht mijn verwachting waar gemaakt worden, is er een kans dat het terugzetten van de productie voor een happiness bonus minder effectief gaat worden aangezien je overproductie zult moeten hebben om inkomsten te genereren.
Geld verdienen was makkelijk als alles goed ging, maar kon snel omslaan naar een negatieve spiraal als je wat fouten maakte. Desalnietemin heb ik ook veel personen/items gezien die makkelijk 1,5 ton kostte om te kopen. Dus een goede cashflow is ook wel nodig om die aan te schaffen.Joever schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Nu verwacht ik dat dit in de retail versie gaat veranderen want geld verdienen was wel extreem eenvoudig in de demo. Mocht mijn verwachting waar gemaakt worden, is er een kans dat het terugzetten van de productie voor een happiness bonus minder effectief gaat worden aangezien je overproductie zult moeten hebben om inkomsten te genereren.
[...]
In het menu van het betreffende gebouw het je een button genaamd "Workload" o.i.d. In dit menu heb je een slider die je kunt aanpassen om je productie te verlagen (=minder goederen, meer happiness) of opschroeven (=meer productie, minder happiness).
Ik heb er denk ik zo'n 20 uurtjes in gestopt en ben nog geen een keer ook maar in de buurt gekomen van financiële problemen. Tevens heb ik miljoenen uitgegeven aan de item/personen die je kan kopen van de handelaren. Dit zeggende als iemand die absoluut geen "min-max'er" is kwa speler. Dus als het voor mij al zo makkelijk is, is het voor een speler die alles tot in de details uitpluist nog makkelijker. Dan mag het voor mij toch echt wel wat moeilijker gemaakt worden. Maar goed, het was dan ook maar een bèta heh.Hogader schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Geld verdienen was makkelijk als alles goed ging, maar kon snel omslaan naar een negatieve spiraal als je wat fouten maakte. Desalnietemin heb ik ook veel personen/items gezien die makkelijk 1,5 ton kostte om te kopen. Dus een goede cashflow is ook wel nodig om die aan te schaffen.
Precies. Al kon je met de tapijten uit het Oriënt ook aardig wat geld verdienen in het begin. Zo heb ik het scenario waar je een Occident stad in een Oriënt gebied (dus geen grasland op de map, alleen woestijn) moest bouwen, met gemak gehaald, ondanks dat je alle Occident goederen moest importeren.g0tanks schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:45:
[...]
Het was inderdaad erg makkelijk om een positief inkomen te hebben. In Anno 1404 moest ik voornamelijk vertrouwen op late-game handel om echt rijk te worden.
[ Voor 24% gewijzigd door Joever op 06-02-2019 11:52 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Zou heel goed kunnen inderdaad. Je wilt de spelers een positief gevoel geven voor de hype voor te zetten. Als het makkelijker is, zullen er minder spelers klagen, dan als het moeilijker is.Riqy schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:59:
Ik heb het gevoel dat Ubisoft dit mogelijk bewust gedaan heeft, want je wilt toch dat in een beta alles gebruikt/benut kan worden
Als je eiland wordt aangevallen of je trade-route geplunderd dan kan dat heel snel omslaan.Hogader schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Geld verdienen was makkelijk als alles goed ging, maar kon snel omslaan naar een negatieve spiraal als je wat fouten maakte. Desalnietemin heb ik ook veel personen/items gezien die makkelijk 1,5 ton kostte om te kopen. Dus een goede cashflow is ook wel nodig om die aan te schaffen.
Je inkomen is namelijk heel afhankelijk van belastingen. En die zijn weer afhankelijk van hoeveel "needs" van je bewoners vervuld worden.
Als je 1 of 2 goederen niet meer binnenkrijgt kan je belasting inkomen in 1 klap halveren. Maar je productieketens blijven wel gewoon geld kosten.
Dat zou inderdaad goed kunnen. Dit heb ik zelf niet ondervonden. Je moest het namelijk wel heel bont gemaakt hebben in de demo, om in een oorlog terecht te komen. Op een gegeven moment was ik geallieerd met Anne de piraat, ten onvrede van mijn concurrenten. Bij verzoeken om een eiland te mogen koloniseren en non-aggression pacts weigerde ik en opgekochte island share kocht ik z.s.m. terug. Kortom, ik was niet de meest makkelijke concurrent de ze konden hebben en kreeg met regelmaat negatieve reputatie. Toch ben ik geen enkele keer in een oorlog terecht gekomen. Het enkele gevecht tussen mijn haven en een vijandig questobject had een dermate kleine impact dat mij eiland er weinig last van had. Wellicht dat dit ook bewust is gedaan in de demo.RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:18:
[...]
Als je eiland wordt aangevallen of je trade-route geplunderd dan kan dat heel snel omslaan.
Je inkomen is namelijk heel afhankelijk van belastingen. En die zijn weer afhankelijk van hoeveel "needs" van je bewoners vervuld worden.
Als je 1 of 2 goederen niet meer binnenkrijgt kan je belasting inkomen in 1 klap halveren. Maar je productieketens blijven wel gewoon geld kosten.
Daarvoor moet je ook tegen de moeilijkste (drie sterren) tegenstanders spelen, die zullen veel sneller de oorlog verklaren. Lager dan dat heb je eigenlijk geen last van de AIJoever schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:40:
[...]
Dat zou inderdaad goed kunnen. Dit heb ik zelf niet ondervonden. Je moest het namelijk wel heel bont gemaakt hebben in de demo, om in een oorlog terecht te komen. Op een gegeven moment was ik geallieerd met Anne de piraat, ten onvrede van mijn concurrenten. Bij verzoeken om een eiland te mogen koloniseren en non-aggression pacts weigerde ik en opgekochte island share kocht ik z.s.m. terug. Kortom, ik was niet de meest makkelijke concurrent de ze konden hebben en kreeg met regelmaat negatieve reputatie. Toch ben ik geen enkele keer in een oorlog terecht gekomen. Het enkele gevecht tussen mijn haven en een vijandig questobject had een dermate kleine impact dat mij eiland er weinig last van had. Wellicht dat dit ook bewust is gedaan in de demo.
Dat zal het zijn. Ik heb gewoon doorgeklikt want ik wilde z.s.m. beginnen. Hij zal dan wel op normaal gestaan hebben.AntiChrist7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:17:
[...]
Daarvoor moet je ook tegen de moeilijkste (drie sterren) tegenstanders spelen, die zullen veel sneller de oorlog verklaren. Lager dan dat heb je eigenlijk geen last van de AI
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Op een gegeven moment (kan even duren) heb je al je eilanden volgebouwd en al je ketens geoptimaliseerd, al je inwoners zijn volmaakt gelukkig en al je warenhuizen zitten propvol, dan is er in principe weinig meer te doen behalve het geld zien binnenstromenunezra schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:53:
[...]
Oh, nice.
Dus daarmee krijg je een soort van open-einde, waarmee eigenlijk de enige beperking je middelen zijn?
(Maaar waarmee het spel nooit afgelopen is.)
Tenminste, ik ken alleen 1404 en 2070 maar zal in 1800 waarschijnlijk niet anders zijn. Maar goed, voordat je op dat punt bent ben je echt heel wat uren verder.
Ik speelde eigenlijk altijd sandbox, dus zonder AI-spelers die eilanden zouden bezetten en schepen aanvallen enzo, is dat in 1800 ook nog mogelijk? Ik geniet van het bouwen en tweaken, die afleiding zit ik niet op te wachtenRocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 12:18:
[...]
Als je eiland wordt aangevallen of je trade-route geplunderd dan kan dat heel snel omslaan.
[ Voor 34% gewijzigd door migchiell op 06-02-2019 16:58 ]
Geen idee, ik heb niet in de custom game settings gekeken.migchiell schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:56:
Ik speelde eigenlijk altijd sandbox, dus zonder AI-spelers die eilanden zouden bezetten en schepen aanvallen enzo, is dat in 1800 ook nog mogelijk? Ik geniet van het bouwen en tweaken, die afleiding zit ik niet op te wachten
Ik las hier wel dat je AI spelers niet kan "verslaan". Dus als je al hun eilanden afpakt dan respawnen ze na een tijdje gewoon met een nieuw vlaggenschip ergens. En als er nog een eilandje vrij is maken ze daar een nieuwe stad.
Maar er komt sowieso nog een open beta aan. Dus je kan het zelf testen.
Ik ga hem sowieso wel kopen, die tweede beta is ook maar een paar dagen voor de launch toch? Dat kan ik wel wachten.RocketKoen schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 17:04:
[...]
Geen idee, ik heb niet in de custom game settings gekeken.
Ik las hier wel dat je AI spelers niet kan "verslaan". Dus als je al hun eilanden afpakt dan respawnen ze na een tijdje gewoon met een nieuw vlaggenschip ergens. En als er nog een eilandje vrij is maken ze daar een nieuwe stad.
Maar er komt sowieso nog een open beta aan. Dus je kan het zelf testen.
Wel jammer dat je concurrenten kunnen opstaan uit de dood, maakt het imho helemaal onzinnig om me daarmee bezig te houden aangezien je er niks mee wint.
Hoop trouwens ook op land units, want die zitten er nu nog niet in als ik het goed begrijp
Ja dat is nog mogelijk, zo heb ik zelf in de beta ook gespeeldmigchiell schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:56:
Ik speelde eigenlijk altijd sandbox, dus zonder AI-spelers die eilanden zouden bezetten en schepen aanvallen enzo, is dat in 1800 ook nog mogelijk? Ik geniet van het bouwen en tweaken, die afleiding zit ik niet op te wachten
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Als ik de specs op game debade lees zie ik dat je niet eens een heel zware/nieuwe video kaart nodig hebt.
Minimum:
Graphics: AMD Radeon R9 285 2GB or NVIDIA GeForce GTX 670
Required:
Graphics: AMD Radeon RX 480 4GB or NVIDIA GeForce GTX 970 4GB
Ik heb de beta gespeeld met een i7 i8700k en GTX 1080.d-russo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:56:
Wat voor videokaart hebben jullie eigenlijk en hoe goed is het speelbaar?
Als ik de specs op game debade lees zie ik dat je niet eens een heel zware/nieuwe video kaart nodig hebt.
Minimum:
Required:
Ik heb bijna geen performance problemen gezien, terwijl dit bij vele een voorkomend probleem was. Ik heb er geen FPS teller bijgehouden, maar merkt zo geen problemen. Twee dingen die mij opvielen. Het eerste wat opviel was dat scrollen (rechter knop) niet altijd vlekkeloos verliep. Het tweede was tijdens een supply quest (breng goed X naar boot Y), waarbij je de radar van een paar vijandige schepen moest ontwijken. De radar is te zien als een cirkel bestaande uit naar buiten wijzende streepjes(druppels). Mijn FPS zakte toen als een steen in het water, totdat de cirkels weer uit het beeld waren.
i7 940, GTX 780. Alles standaard laten staan (voornamelijk op high geloof ik) en draaide prima.d-russo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:56:
Minimum:
Required:
Zelf de beta niet kunnen spelen maar zit met een gelijkaardige vraag gezien ik nog game op een GTX 770... Kwam ik het volgende tegen: Computerbase.de heeft benchmarks gedraaid van de beta. Ze gebruikten de Very High preset, en hebben DX11 en DX 12 getest op de gewoonlijke resoluties. Helaas zit er geen zwakkere kaart tussen dan de RX 580 en GTX 1060.d-russo schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:56:
Minimum:
Required:
BlueByte heeft ook gezegd dat er nog optimalisaties zullen volgen in de paar maanden voor launch, heb er dus goede hoop in dat dit ook op wat oudere kaarten gaat werken.
Draait prima op een 780, heb alleen geen vol eiland gehaald dus wellicht dat hij het in een volle map wat moeilijker krijgt. Tot dusver niet de impressie dat ik per see moet upgraden voor deze game.JackAvery schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:47:
[...]
Zelf de beta niet kunnen spelen maar zit met een gelijkaardige vraag gezien ik nog game op een GTX 770... Kwam ik het volgende tegen: Computerbase.de heeft benchmarks gedraaid van de beta. Ze gebruikten de Very High preset, en hebben DX11 en DX 12 getest op de gewoonlijke resoluties. Helaas zit er geen zwakkere kaart tussen dan de RX 580 en GTX 1060.
BlueByte heeft ook gezegd dat er nog optimalisaties zullen volgen in de paar maanden voor launch, heb er dus goede hoop in dat dit ook op wat oudere kaarten gaat werken.
Edit: speel op 1920x1080
Met alles op maximaal rond de 30 frames, maar het voelde verder niet traag of haperend.
My iRacing
Liep allemaal redelijk prima, maar ik had wel het idee dat de fast modes een stuk minder 'fast' waren dan in Anno 1404. Ik weet alleen niet of dat door performance komt of dat dat gewoon zo ingesteld is.
Natuurlijk geen 4K ultraditdat maar het ziet er alsnog gewoon geweldig uit.
Beetje afkickverschijnselen, zat er echt helemaal in.
Geweldige game met nog een scherp randje hier en daar.
Kan niet wachten op de volgende ronde!
Ja ik kwam op ongeveer 35fps uit maar heb een i7 6700K en een GTX1080Ti, verder zelfde resolutie.Riqy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 14:26:
Ik draaide met een i7 7700K met een GTX1080, echter op 21:9 met resolutie 3440x1440
Met alles op maximaal rond de 30 frames, maar het voelde verder niet traag of haperend.
Heb nog tijdens het spelen even mn gpu / cpu in de gaten gehouden maar die zaten beide uit de neus te eten bij wijze van spreken.
Dus ik denk dat daar nog wel wat optimalisatie in kan of ze hebben er een soort cap ingebouwd.
Was dat de laatste closed beta? Want ik trachtte de eerste Closed te spelen op een IGP, maar dat was echt niet te doen. (i7_4790).SuBBaSS schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 16:26:
Hier draaide het zelfs op mijn igp nog prima met meeste op high, enkelen een stapje hoger.
Natuurlijk geen 4K ultraditdat maar het ziet er alsnog gewoon geweldig uit.
Beetje afkickverschijnselen, zat er echt helemaal in.
Geweldige game met nog een scherp randje hier en daar.
Kan niet wachten op de volgende ronde!
Ik heb alleen al om die reden snel een 970 op de kop getikt dus de 2e Closed beta ging bij mij ook goed. Maar het zou wel tof zijn als je de game straks op zijn minst kunt spelen op een IGP
Surviving Mars (wat zeker niet ze gedetailleerd is), draaide namelijk wel goed op mijn IGP... ik vond dat verschil verdacht groot dus had het vermoeden dat ANNO nog wel wat optimalisatie kon gebruiken.
FreeReef.nl
Klopt.World Citizen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Was dat de laatste closed beta? Want ik trachtte de eerste Closed te spelen op een IGP, maar dat was echt niet te doen. (i7_4790).
Ik heb alleen al om die reden snel een 970 op de kop getikt dus de 2e Closed beta ging bij mij ook goed. Maar het zou wel tof zijn als je de game straks op zijn minst kunt spelen op een IGP
Surviving Mars (wat zeker niet ze gedetailleerd is), draaide namelijk wel goed op mijn IGP... ik vond dat verschil verdacht groot dus had het vermoeden dat ANNO nog wel wat optimalisatie kon gebruiken.
Hoe goed/slecht het in de eerste geweest zou zijn in mijn geval kan ik dus niet zeggen.
Kan me voorstellen dat het (door optimalisatie) alleen maar beter kan worden.
Ik maak me er iig. geen zorgen over.
Surviving Mars is wel echt een stuk minder gedetailleerd. Het verschil in details is echt groot dus ik kan mij niet voorstellen dat Anno ooit zo goed geoptimaliseerd wordt dat het ook maar in de buurt komt van de minimale spec die surviving Mars heeft. Het zal waarschijnlijk wel beter worden en ik denk dat het zelfs de reden voor het uitstel is.World Citizen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:
[...]
In Anno kan je ook zo verrekte ver kijken en alles over je hele eiland beweegt. Van takken tot korenvelden en veel mannetjes per gebouw en op de routes en al die kleine details. Op mars heb je natuurlijk al genoeg aan wat groundtextures en een paar rotsen en komen de extra's enkel voort uit wat je zelf bouwt.
Ik vond het verschil alleen zo dramatisch groot. Van compleet niet kunnen spelen naar prima speelbaar.
Ik ben niet zo van de Game laptops, en via werk krijg je natuurlijk ook een zakelijke laptop. Als je dan ergens in een hotel zit is het wel tof als je ten minste op ultra LOW je economie kunt tunen.
Ik ben ook niet echt helemaal eerlijk naar mijzelf wat dat betreft. Ik vind graphics enorm belangrijk in dit soort games als ik ze begin te spelen. Althans, ik begin er niet aan als het een indy game achtig is, maar betrap me erop dat het me na 10 uur gamen eigenlijk enkel nog om de statistieken gaat en niet eens meer kijk naar graphics, laat staan dat ik nog inzoom.
Dus als ik statistisch kan werken op een IGP is dat eigenlijk wel voldoende. Desnoods maken ze een zwart/wit 16bit versie met dezelfde engine erachter
FreeReef.nl
Nee er komt nog een open beta waarbij iedereen kan spelen. Geen invites of keys nodig!World Citizen schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:
[...]
Was dat de laatste closed beta? Want ik trachtte de eerste Closed te spelen op een IGP, maar dat was echt niet te doen. (i7_4790).
Announcing the Anno 1800 Open Beta
With all that said, we want to leave you all with a special treat to show our appreciation- the Anno 1800 Open Beta, coming April 12th-14th. So what does Open Beta mean? Just what it says on the cover- it will be open to anyone interested in testing the game prior to launch! No need to sign up, no need to cross your fingers to receive a key- just download the Open Beta client, and start playing once it goes live on the 12th.
Dit stukje is sowieso wel interessant voor iedereen die de beta heeft gespeeld:
https://www.anno-union.com/en/you-want-to-read-this-one/
[ Voor 28% gewijzigd door Tmaster op 08-02-2019 22:11 ]
Zowiezo was land combat steeds het slechtste deel van iedere Anno game. Van mij mogen ze dit voor 1800 helemaal skippen. Combat is zowiezo het minst interessante deel van de game.mark777 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:34:
Krijg zoveel zin in dit spel door het lezen op dit forum van de betatesters. Misschien moet ik toch maar een nieuwe gamepc kopen om dit te kunnen spelen. En als er straks stoomtreinen in zitten en je zelf rails en wissels kunt maken ben ik helemaal om.
Hoop trouwens ook op land units, want die zitten er nu nog niet in als ik het goed begrijp
En een train simulator zal het ook niet worden gezien de eilanden allemaal relatief klein zijn.
'k zou toch mijn verwachtingen wat bijstellen in jouw geval
Inrage schreef op maandag 11 februari 2019 @ 14:22:
[...]
Zowiezo was land combat steeds het slechtste deel van iedere Anno game. Van mij mogen ze dit voor 1800 helemaal skippen. Combat is zowiezo het minst interessante deel van de game.
En een train simulator zal het ook niet worden gezien de eilanden allemaal relatief klein zijn.
'k zou toch mijn verwachtingen wat bijstellen in jouw geval
Sterker nog, ik hoop dat het in Anno mogelijk is geheel zonder combat te spelen.AntiChrist7 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:27:
Ik denk dat mensen die Anno spelen voor de combat, flink in de minderheid zijn... Als je wilt vechten met wat bouwen, speel je beter Age of Empires. Als je wilt bouwen met een beetje of geen vechten, dan speel je Anno
Ik zie het als een soort van Cities:Skylines maar dan met handel en in een andere setting. Leuk als je *iets* van verdediging kunt bouwen, maar als ik wil combatten pak ik RA3 er wel bij.
Ik zie het als een city skylines war er tenminste uitdaging en variatie inzit, en je niet na twee uur denkt "nu heb ik zo goed als alles gedaan"unezra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:34:
[...]
Sterker nog, ik hoop dat het in Anno mogelijk is geheel zonder combat te spelen.
Ik zie het als een soort van Cities:Skylines maar dan met handel en in een andere setting. Leuk als je *iets* van verdediging kunt bouwen, maar als ik wil combatten pak ik RA3 er wel bij.
Hehehehe.AntiChrist7 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:43:
[...]
Ik zie het als een city skylines war er tenminste uitdaging en variatie inzit, en je niet na twee uur denkt "nu heb ik zo goed als alles gedaan"
Ach, ik kan me goed uren vermaken met C:S, maar dat is ook omdat ik met een heel toffe map bezig ben.
Meest irritante vind ik dat C:S nu wel heel erg gaat over verkeer en dat is niet altijd logisch op te lossen. De AI lijkt ehm, wat debiel.
Maar idd, Anno lijkt wat meer diepgang en breedte te hebben.
Kijk echt enorm uit naar de game. (Nog geen preview gespeeld, twijfel of ik ga preorderen. Weet wel dat ik ga kijken of ik een paar dagen vrij kan nemen en misschien mijn pianoles een keer over ga slaan zodat ik echt ff een paar avonden hard kan.)
Maar niet iedereen is puristisch in economie en balans, dus ik kan me voorstellen dat er spelers zijn die de gevechtsuitstapjes erg waarderen. Dus zolang het uit kan vind ik het goed.
In 2205 werd ik er helemaal gek van. 80.000x dezelfde missie die je haast blind wegklikt en relatief niets meer opleverde.
FreeReef.nl
Transport Fever niet wat voor je?mark777 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 16:19:
[...]
Juist. ik ga wel weer starcraft spelen dan.
Revive the guild!
Of OpenTTD: https://www.openttd.org/
Oh, het lijkt me best leuk. I mean, beetje kanonnen bouwen op een havenhoofd.World Citizen schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:13:
Dat is het eerste wat ik probeerde uit te zetten in ANNO, de gevechtsdingen.
Maar niet iedereen is puristisch in economie en balans, dus ik kan me voorstellen dat er spelers zijn die de gevechtsuitstapjes erg waarderen. Dus zolang het uit kan vind ik het goed.
Wat mij NIET leuk lijkt, is dat het continu gebeurt en dat als je een kwartier niet op let, je halve stad of eiland weg is en je in de min duikt.
Zelf word ik erg blij van games waarbij je, met beleid, eindeloos kunt door gaan zolang je geen al te domme dingen doet. Waarbij het dus relatief makkelijk is een economie op te zetten en draaiende te houden en je zelf je goals zet anders dan "niet failliet gaan".
Hoop dat Anno 1800 dat bied. De GFX zijn er iig naar wat ik kan zien van de screenshot. Hoop dat het een beetje vooruit wil op mijn rig. (Aan de rig ligt het niet maar er zijn games die ook op mijn Ryzen 1800X met GTX1080 @ 1x 1440p of 3x 1440p niet echt super vlot willen met alles op max.)
In Anno 1404 kan je met de juiste opponents in de coninues games prima je eigen economie opzetten, onderhouden en door middel van diplomatie vrede houden met andere partijen. Pas als je zelf écht groot begint te worden en dus meer eilanden moet koloniseren die dan inmiddels van andere tegenstanders zijn, kan je aan oorlog beginnen. Het is dan een keuze en ook leuk dat je dan kan proberen het eiland stap voor stap in te nemen in plaats van totaal te vernietigen bijvoorbeeld.unezra schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 07:22:
Oh, het lijkt me best leuk. I mean, beetje kanonnen bouwen op een havenhoofd.
Wat mij NIET leuk lijkt, is dat het continu gebeurt en dat als je een kwartier niet op let, je halve stad of eiland weg is en je in de min duikt.
Zelf word ik erg blij van games waarbij je, met beleid, eindeloos kunt door gaan zolang je geen al te domme dingen doet. Waarbij het dus relatief makkelijk is een economie op te zetten en draaiende te houden en je zelf je goals zet anders dan "niet failliet gaan".
Hoop dat Anno 1800 dat bied. De GFX zijn er iig naar wat ik kan zien van de screenshot. Hoop dat het een beetje vooruit wil op mijn rig. (Aan de rig ligt het niet maar er zijn games die ook op mijn Ryzen 1800X met GTX1080 @ 1x 1440p of 3x 1440p niet echt super vlot willen met alles op max.)
Dat vond/vind ik wel een leuke manier van combat, op die manier heeft het een functie voor je eigen imperium en het wordt je niet continue opgedrongen.
Oorlogvoeren blijft voor mij wel een onderdeel van Anno, zeker als je met veel tegenstanders op een kaart zit blijft er op een gegeven moment niet veel anders over als je nog wil uitbreiden. Als dat alleen met schepen gebeurt is dat prima, zo kun je ook de economie van je tegenstanders lam leggen.
Je kunt je nog wel behelpen met de pipet tool maar echt handig is het niet.
Verwijderd