Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 21:15
Ik blijf een beetje hangen bij de artisians (kan ze niet upgraden, terwijl ze volledig tevreden zijn). Moet ik eerst op andere vlakken groeien? Zoals city attractiveness ed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:17:
Ik blijf een beetje hangen bij de artisians (kan ze niet upgraden, terwijl ze volledig tevreden zijn). Moet ik eerst op andere vlakken groeien? Zoals city attractiveness ed?
Met deze bèta kan je maar tot Tier 3 (dus artisans) alleen in het volledige spel, of een toekomstige bèta, kan je in een hoger tier komen.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:06

SuBBaSS

-has Ryzen

Wat tof zeg als de inwoners zo'n festival gaan houden in de stad!
Optochten, confetti dat soort dingen.
Had het nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:29
Ik ben gisteren met 2 vrienden de multiplayer aan het testen gegaan. We hadden wel geregeld last van desyncs, maar de game lost dit zelf prima op. Het is dus wel af en toe storend, maar na een seconde of 15-20 zit je weer in de game.

Ik heb geen enkele Anno-ervaring voor zover ik me kan herinneren. Dus de interface was af en toe wat verwarrend. Waar ik vooral tegenaan liep, is dat sommige buildings de melding bleven geven dat er geen warehouse dichtbij genoeg was, terwijl het groene weggetje wel tot de verwerking (sawmill) en warehouse kwam.
Ook had ik aan de rand van het eiland een aantal varkensstallen en vleesverwerking, en dit wordt meteen als negatief gerekend voor de stad die kilometers verderop staat.. beetje maf. Moet je dit dat op een volledig los eiland gaan inrichten?

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Savages schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 17:35:
Ik ben gisteren met 2 vrienden de multiplayer aan het testen gegaan. We hadden wel geregeld last van desyncs, maar de game lost dit zelf prima op. Het is dus wel af en toe storend, maar na een seconde of 15-20 zit je weer in de game.

Ik heb geen enkele Anno-ervaring voor zover ik me kan herinneren. Dus de interface was af en toe wat verwarrend. Waar ik vooral tegenaan liep, is dat sommige buildings de melding bleven geven dat er geen warehouse dichtbij genoeg was, terwijl het groene weggetje wel tot de verwerking (sawmill) en warehouse kwam.
Ook had ik aan de rand van het eiland een aantal varkensstallen en vleesverwerking, en dit wordt meteen als negatief gerekend voor de stad die kilometers verderop staat.. beetje maf. Moet je dit dat op een volledig los eiland gaan inrichten?
Ik vroeg mij inderdaad ook af of dat de way to go is voor een attractief 'hoofdeiland'. Ook telt vrije natuur op hoofdeiland enorm mee voor attractiviteit. Dus helemaal volbouwen heeft best veel negatief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 02-07 18:46
Ik ga opnieuw beginnen maar dan medium of hard. Easy slaat nergens op en wordt saai met zoveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:26
Hmm, is het charteren van goods van de new world naar de old word en vice versa bugged? Ik heb routes ingesteld en de goods zijn aanwezig maar er gebeurt niets. Je hoeft toch geen schepen meer te bouwen en die aan een route te verbinden? Mijn charters tussen verschillende eilanden in de old world werken wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Grimmie187 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:57:
Hmm, is het charteren van goods van de new world naar de old word en vice versa bugged? Ik heb routes ingesteld en de goods zijn aanwezig maar er gebeurt niets. Je hoeft toch geen schepen meer te bouwen en die aan een route te verbinden? Mijn charters tussen verschillende eilanden in de old world werken wel gewoon..
je hebt trade en charter. Charter is betaald door andere. Trade gewoon wat we vroeger altijd deden. Dat bedoel je toch?

Liep eerst ook te f*cken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Hoe stuur je gewoon een willekeurig los schip naar de Nieuwe Wereld of terug? Kan er nergens een optie voor vinden.

Edit: Al gevonden. Zit onder de knop "Order ship to another Session" knop verborgen. Lekker duidelijke omschrijving... :)

[ Voor 35% gewijzigd door Joop op 01-02-2019 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Is het niet raar dat je in het begin gewoon 5 eilanden kan claimen (door staal en hout snel te handelen) en zo een aardige voorsprong te krijgen in sandbox? Weet niet meer hoe dat in 1404 ging maar dit is best raar? Niemand kan die eilanden zomaar innemen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:25

g0tanks

Moderator CSA
Deze game ziet er echt fantastisch uit op ultrawide-resolutie. Soms kan ik het niet laten om F10 in te drukken en de details te bewonderen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PZElHT6xdh8joSlC0cMqLJvm/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xG73DUboTtxgyToYYhxQahvb/medium.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
g0tanks schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:40:
Deze game ziet er echt fantastisch uit op ultrawide-resolutie. Soms kan ik het niet laten om F10 in te drukken en de details te bewonderen. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
eens, maar ik merk dat ik eigenlijk altijd uitgezoomd speel en eerlijk gezegd vind ik het dan gelijk aan 1404 op 1080p (speel nu 4k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:00
TweakerVincent schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:40:
Is het niet raar dat je in het begin gewoon 5 eilanden kan claimen (door staal en hout snel te handelen) en zo een aardige voorsprong te krijgen in sandbox? Weet niet meer hoe dat in 1404 ging maar dit is best raar? Niemand kan die eilanden zomaar innemen?
Wel het is sandbox. hangt ook een beetje af van je difficulty settings en opponents. Maar het is niet nieuw. Ook in vorige anno's was vroeg een warehouse zetten op een paar eilanden een tactiek, al lieten hogere AI's zich daar niet door afschrikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 02-07 17:57
Het zou tof zijn als je ook mensen kan gaan vervoeren. Dus van bijv je hoofdeiland naar je productie eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ergens op Ubisoft forum gelezen dat dat schijnbaar mogelijk wordt met de 4e Tier mensen. (Die niet in de beta zitten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:32
Heb best wel problemen met mijn inwoners happy te houden aangezien een paar mooie stukjes gras en bomen het niet winnen van een ijzer industrie aan de andere kant van het eiland. Iemand nog handige tips?

Wilde eerst een aparte industrie beginnen op een ander eiland tot ik bedacht dat ik daar ook inwoners nodig heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07 23:18
Ik heb wat problemen met het afleveren de van proof van het zinken van een schip. Geen idee hoe of waar ik die naar toe moet brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:59
g0tanks schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 00:40:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
thx for het uploaden van deze detail screenshosts. ziet erg tof uit. je kan zelf de winkelborden lezen lol. Nu snap ik waarom mijn nvidia 740m niet genoeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
Anno 1800 geeft mij het gevoel van 1404 terug. Ik heb donderdag en vrijdag aardig zitten bouwen alleen heb ik vandaag steeds te maken met crashes na 1 minuut te hebben gespeeld. Bestanden controleren heeft geen zin gehad.

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar de UI lijkt te klein. Op mijn 15,6 inch laptop ziet alles er klein en opgepropt uit.

Ik draai Anno 1800 op low settings met een GTX 1050 Ti, omdat medium al vanaf het begint stotterend is. Ik heb het gevoel dat ik op low op ongeveer 30fps uit kom. Had er eigenlijk wel wat meer van verwacht.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
TweakerVincent schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:10:
[...]

je hebt trade en charter. Charter is betaald door andere. Trade gewoon wat we vroeger altijd deden. Dat bedoel je toch?

Liep eerst ook te f*cken
Weet het verschil ook niet precies maar ben erachter dat met trade routes het iig wel werkt zoals vanouds idd (dus ook van old naar new world).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Hebben jullie het ook voor elkaar gekregen om altijd een bepaald minimum aantal items op een eiland te laten? Ik heb een "Bier-eiland" met een Trade Route die Bier naar hoofd eiland brengt, maar ik wil dat op Bier-eiland altijd wat achter blijft voor de Workers die daar wonen.

Je kan dan op Bier klikken in je in Warehouse, en dan krijg je een slider met wat opties vergelijkbaar met Anno 1404, maar het werkt niet zoals verwacht. Dit lijkt puur effect te hebben op AI schepen die dan komen kopen of verkopen. Maar je eigen trade route negeert het en pakt altijd alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Grimmie187 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:48:
[...]

Weet het verschil ook niet precies maar ben erachter dat met trade routes het iig wel werkt zoals vanouds idd (dus ook van old naar new world).
het is heel simpel. Trade is gewoon zoals vroeger en charter kan je andere schepen van ai/human voor geld jouw spullen laten vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark112
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Weer lekker dat 1404 gevoel. Ziet er allemaal weer goed uit! Nu Beta aan het spelen(testen) :)

[ Voor 4% gewijzigd door mark112 op 02-02-2019 13:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Speelt lekker! Op easy is er wel weinig uitdaging.

Als ik em even op pauze zet en terug kom, is ie wel vaak gecrashed.
Verstuur altijd maar netjes een crashreport.

Verder draait het op mijn i9 9900k, 32GB, 1070 GTX + SSD's heerlijk soepel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33
Vandaag ook weer lekker doorgespeeld en zelfs begonnen bij de 2e 'wereld'. Hier wat foto's:

Een Distillery die ontploft en daar gelijk flink wat schade maakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qyPZqo98PTvUW2Ex9y0cn1AE/medium.jpg

Festiviteiten in de stad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PLdKoajKyNgJBJIxT9KUKuMl/medium.jpg

Extra productie tijdens een festiviteit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IXa4qO0t2If7Ysyc2DhPgPR4/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F6ix2Rv0xHE7AL0kcAviERxk/medium.jpg

Maar uiteraard ook vervuilende industrie.
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Joop schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:06:
Hebben jullie het ook voor elkaar gekregen om altijd een bepaald minimum aantal items op een eiland te laten? Ik heb een "Bier-eiland" met een Trade Route die Bier naar hoofd eiland brengt, maar ik wil dat op Bier-eiland altijd wat achter blijft voor de Workers die daar wonen.

Je kan dan op Bier klikken in je in Warehouse, en dan krijg je een slider met wat opties vergelijkbaar met Anno 1404, maar het werkt niet zoals verwacht. Dit lijkt puur effect te hebben op AI schepen die dan komen kopen of verkopen. Maar je eigen trade route negeert het en pakt altijd alles.
Heb je het al geprobeerd bij warehouses die helemaal ge-upgrade zijn? Bij de vorige Anno's was die functie pas beschikbaar bij de laatste upgrade van de warehouse (misschien nog locked in de beta).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Net m'n eerste uurtjes gespeeld, heerlijk! :)

Weet iemand hoe het met de DLC gesteld is? In de Ubisoft winkel staat nog steeds 'voorjaar 2019', maar de release van de game is ook al uitgesteld naar half april, dus ook al in het voorjaar. Wordt de DLC niet automatisch ook uitgesteld dan om er voor te zorgen dat ze niet nagenoeg gelijktijdig uit komen?
tszcheetah schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:41:
[...]
Uiteindelijk kwam ik er dus achter dat schipbreukelingen ook goederen zijn, en geen items...[...]
Afbeeldingslocatie: https://data.whicdn.com/images/175936672/original.gif

Beetje jammer Blue Byte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Geen idee wat ik verkeerd doe, maar de lol is er al vanaf.
start het spel, start de tutorial, ik zie 4 boten liggen, met mijn eigen kan ik de hele kaart verkennen, maar verder niks te vinden op de kaart.
Met de tutorial kom ik ook niet verder. 1keer komt meneer boven in beeld wat zeggen en daarna blijft het stil..

doe vast wat verkeerd, maar wat? Joost mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ja daar hebben meer last van, map die gegenereerd wordt zonder eilanden. Nieuwe game starten en eventueel tijdens de start in de extra opties een andere Seed proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135360

Joop schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:12:
Ja daar hebben meer last van, map die gegenereerd wordt zonder eilanden. Nieuwe game starten en eventueel tijdens de start in de extra opties een andere Seed proberen.
Dat inmiddels al 4x gedaan ( ik ga niet zomaar klagen ;) ) . zonder succes. dit "geluk" heb ik weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Al op Ubisoft forum gezocht? https://forums.ubi.com/forumdisplay.php/1981-English
Zag er diverse topics over langs komen, maar niet door gelezen aan ik er niet tegen aan ben gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 135360 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:59:
Geen idee wat ik verkeerd doe, maar de lol is er al vanaf.
start het spel, start de tutorial, ik zie 4 boten liggen, met mijn eigen kan ik de hele kaart verkennen, maar verder niks te vinden op de kaart.
Met de tutorial kom ik ook niet verder. 1keer komt meneer boven in beeld wat zeggen en daarna blijft het stil..

doe vast wat verkeerd, maar wat? Joost mag het weten.
Ik had een soortgelijk iets na de update en bij mij hielp het om de bestanden te laten controleren en vooral de save-games te verwijderen. Ik had bij de "oude" save last van alleen maar bewolking en niks op de map en na het controleren wel een map maar onzichtbare huizen en boot. Toen ik de savegame's had verwijderd en een nieuwe game gestart deed alles het weer. Wellicht lost dat jouw probleem ook op.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Grimmie187 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 15:21:
[...]

Heb je het al geprobeerd bij warehouses die helemaal ge-upgrade zijn? Bij de vorige Anno's was die functie pas beschikbaar bij de laatste upgrade van de warehouse (misschien nog locked in de beta).
Zojuist geprobeerd, maar maakt geen verschil. Dit is met de Large Imperial Trading Post. Groter gaat niet in de beta. Ziet er wel mooi uit. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BJ8BEMwh.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
Ik vind het ook heel vet dat de range van gebouwen groter wordt als je stenen wegen aanlegt. als de brandweer op een plek net geen bereik heeft, moet je gewoon even een stenen pad aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
hoelang duurt zo'n expeditie eigenlijk? heb al verschillende events gehad.

Ook opeens een riot vanwaar ik niet weet waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
AntiChrist7 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:25:
hoelang duurt zo'n expeditie eigenlijk? heb al verschillende events gehad.

Ook opeens een riot vanwaar ik niet weet waarom
Tot nu toe bij mij gemiddeld iets van 4/5 events per expedition. Zo lang je maar genoeg resources mee hebt zodat je morale niet 0 raakt lukt de expedition altijd heb ik het idee (misschien wel 'mindere' rewards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Grimmie187 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 18:39:
[...]

Tot nu toe bij mij gemiddeld iets van 4/5 events per expedition. Zo lang je maar genoeg resources mee hebt zodat je morale niet 0 raakt lukt de expedition altijd heb ik het idee (misschien wel 'mindere' rewards).
Die riots weet ik ook niet. En ook niet echt hoe ik de happyness omhoog ook niet. Ze hebben alle behoeftes vol En ruim op vooraad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 15:08
Iemand enig idee of deze game simpel te begrijpen is als je nog nooit Anno games hebt gespeeld? Ik zie beta video's op YouTube maar moet toch zeggen dat ik het er heel lastig uit vind zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Het is nu beta, en lang niet alle help teksten zijn erg duidelijk, op allerlei plekken missen nog tooltips met uitleg, en er zijn ook nog diverse bugs (al zitten die meer in de technische hoek dan in de gameplay). Dus nu is het niet zo makkelijk denk ik.

Maar als de game in april ge-released wordt zal dat vast geen probleem zijn. Zeker als je wel eens een ander spel hebt gespeeld met bouwen van een stad en resources verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:16

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Heb hetzelfde probleem. in principe 0 ervaring met Anno games en in de beta vind ik het ook heel moeilijk om te begrijpen wat ik doe haha. Vind het wel een hele vette vibe hebben

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ook als ervaren Anno speler is het soms wel even zoeken hoor! :P
En gisteren kwam ik er zelfs per ongeluk achter hoe je nu goederen te koop aan kunt bieden. :+ Dat zat in eerdere versies onder een apart tabje bij warehouses maar kon dat hier al niet vinden.
Nou was ik er ook nog niet aan toegekomen (geld kwam al goed binnen) dus niet heel goed naar gezocht ook.

Handelen met AI spelers nog niet aan toegekomen. Vermoed dat dat ook nog wel even gaat duren, want ik zit steeds die smeekbedes van ze om naar andere eilanden te mogen uitbreiden te negeren. Wordt de verhouding niet echt veel beter van, zeg maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat ik hoop dat wel nog veranderd is de productie chains duiding. Ipv tijd gewoon aantallen (2 wheat farms voor 1 molen, 2 molens voor 1 bakkerij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
AntiChrist7 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 21:29:
Wat ik hoop dat wel nog veranderd is de productie chains duiding. Ipv tijd gewoon aantallen (2 wheat farms voor 1 molen, 2 molens voor 1 bakkerij...)
Dat kun je toch gewoon afleiden van tijd? Tijd is relevanter omdat afstand meespeelt. Is niet 1:2 altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
TweakerVincent schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:18:
[...]

Dat kun je toch gewoon afleiden van tijd? Tijd is relevanter omdat afstand meespeelt. Is niet 1:2 altijd.
Of 2x voor 3y dan. Ze hebben de sommen al gemaakt, Mijn punt is, werk met breuken, ipv tijdsnotatie, dan moet je niet extra beginnen rekenen. Bij Steel wordt dat al lastiger bijvoorbeeld. The unofficial 1404 patch bracht dat in de game voor een reden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 17:18

Cogency

Ginnunga

Potdorrie wat zit ik me weer te vermaken.
Ben ik de enige die al z'n centjes opmaakt aan het zoeken naar dieren voor z'n dierentuin. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SANDER_DeEchte
AntiChrist7 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:28:
[...]

Of 2x voor 3y dan. Ze hebben de sommen al gemaakt, Mijn punt is, werk met breuken, ipv tijdsnotatie, dan moet je niet extra beginnen rekenen. Bij Steel wordt dat al lastiger bijvoorbeeld. The unofficial 1404 patch bracht dat in de game voor een reden
Vind het al een hele verbetering ten opzichte van anno 1404 waar je de wiki erbij moest houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
SANDER_DeEchte schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:04:
[...]

Vind het al een hele verbetering ten opzichte van anno 1404 waar je de wiki erbij moest houden
Daarom dus dat ik ook de unofficial/fanmade patch zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 16:34

JanAd

Wind’s howling

SANDER_DeEchte schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:04:
[...]

idd, de huidige timing die erbij staat is eigenlijk voldoende om je productie-chain op te stellen.
Ik vond vroeger het percentage 'productiviteit' ook wel handig, dat mis ik nu een beetje. De vooruitgang van het product dat ze maken is vrij nutteloos imo.

Verder draait het hier uitstekend op mijn pc.
Is er iets geweten over nog verdere beta's?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Even een screenshotje. Spel ziet er prachtig uit, speelt soepel alleen krijg na ongeveer een uur a 1,5 uur spelen wel dat de game crasht. Toevallig 2x nadat ik een frigate had gebouwd. Directx foutmelding.
Iemand anders al gehad dat het spel crasht ?

Anno1800

[ Voor 70% gewijzigd door Tmaster op 03-02-2019 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Nou... Gaat lekker dit. Ik kan niet settlen op nieuwe eilanden, dus mijn spel zit er zo'n beetje op.
Probleem wordt ook gemeld op het Ubisoft forum: https://forums.ubi.com/sh...-on-new-island?p=13917674
Ik wil daar graag input geven, maar om de een of andere reden kan ik nergens reageren.
Daarop vond ik dit topic met meer mensen die niet op het Closed Beta board konden reageren waar een mod iets regelt zodat ze dat wel kunnen: https://forums.ubi.com/ne...hp?do=postreply&t=1986898

... Blijk ik ook daar niet te kunnen reageren :+
De 'submit reply'-knop doet bij mij precies hetzelfde als de 'preview post'-knop. Gelukkig lijkt een privébericht naar een mod wel te werken. Ben benieuwd of er iets uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:59
Wow ziet er allemaal super mooi uit! Zo gaaf dat ze weer terug gaan naar het verleden. Nog een vraag. zitter er ook stoomtrienen in? Nog niet gezien maar misschien komt dat nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
mark777 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:22:
Wow ziet er allemaal super mooi uit! Zo gaaf dat ze weer terug gaan naar het verleden. Nog een vraag. zitter er ook stoomtrienen in? Nog niet gezien maar misschien komt dat nog
er gaan treinen zijn ja, gelezen op de anno union blog denk ik

Iemand die weet of die "find x" gebugged zijn? In 1404/2070 hadden die een blauwe uitlijn. Ik vind niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Ik heb een keer 'mountain flowers' moeten zoeken. Die hadden inderdaad geen blauwe omlijning, maar verschenen in de form van een verzameling kratjes en tonnetjes. Opvallend genoeg ook zonder textures, waren compleet zwart.

Ze hadden wel een icoontje op de minimap, maar dit reageerde niet bij het selecteren of highlighten van de quest zoals in 1404. Daar kwam ik dus pas achter toen ik de boel uiteindelijk gevonden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-07 15:08
Joop schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:48:
Het is nu beta, en lang niet alle help teksten zijn erg duidelijk, op allerlei plekken missen nog tooltips met uitleg, en er zijn ook nog diverse bugs (al zitten die meer in de technische hoek dan in de gameplay). Dus nu is het niet zo makkelijk denk ik.

Maar als de game in april ge-released wordt zal dat vast geen probleem zijn. Zeker als je wel eens een ander spel hebt gespeeld met bouwen van een stad en resources verzamelen.
Denk toch dat ik het dan maar eens ga proberen. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop
Melkunie schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:58:
Nou... Gaat lekker dit. Ik kan niet settlen op nieuwe eilanden, dus mijn spel zit er zo'n beetje op.
Probleem wordt ook gemeld op het Ubisoft forum: https://forums.ubi.com/sh...-on-new-island?p=13917674
Ik wil daar graag input geven, maar om de een of andere reden kan ik nergens reageren.
Daarop vond ik dit topic met meer mensen die niet op het Closed Beta board konden reageren waar een mod iets regelt zodat ze dat wel kunnen: https://forums.ubi.com/ne...hp?do=postreply&t=1986898

... Blijk ik ook daar niet te kunnen reageren :+
De 'submit reply'-knop doet bij mij precies hetzelfde als de 'preview post'-knop. Gelukkig lijkt een privébericht naar een mod wel te werken. Ben benieuwd of er iets uit komt :)
Dat forum probleem is erg irritant inderdaad. Je komt steeds weer in de Preview mode, althans, met Chrome. Ik heb het via Edge geprobeerd en dan werkt het meestal wel. Het is super traag, en soms kom je alsnog in het Preview scherm na een submit, maar ondertussen is je post/thread wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Een mod heeft nu iets gedaan voor me. Ik kan nu (tergend traag) replys indienen en heb nu ook een quick reply box die ik eerst niet had. Dat is dus gefixt gelukkig.
Maar er wordt gevraagd om een upload van m'n savegame met als opgegeven locatie
C:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\savegames\<uplayid>\5210
Die map Ubisoft bestaat voor mij helemaal niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop
Savegames staan onder: Documents\Anno 1800 Closed Beta\accounts[GUID][Ingame Username]\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Melkunie schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:32:
Ik heb een keer 'mountain flowers' moeten zoeken. Die hadden inderdaad geen blauwe omlijning, maar verschenen in de form van een verzameling kratjes en tonnetjes. Opvallend genoeg ook zonder textures, waren compleet zwart.

Ze hadden wel een icoontje op de minimap, maar dit reageerde niet bij het selecteren of highlighten van de quest zoals in 1404. Daar kwam ik dus pas achter toen ik de boel uiteindelijk gevonden had.
Bij mij zijn het personen, die lopen dus rond, dat wordt een moeilijke.

En de reward is net een vraagteken, dus ben dubbel getriggerd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Joop schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:40:
Savegames staan onder: Documents\Anno 1800 Closed Beta\accounts[GUID][Ingame Username]\
Yes, gevonden!

En ook het probleem gevonden. Ik had gewoon de verkeerde resources op m'n schip geladen, steel ipv steel beams... Schaam me kapot _O-

Heb de locatie ook meteen in het Ubisoft topic geplaats. Samen met mijn geniale oplossing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Als ik het spel op normaal zoomniveau speel vind ik het eigenlijk ronduit lelijk. Totaal niet scherp en de beplanting is super lelijk. Alsof ik op een lage resolutie kijk. Ik speel op 4k alles ultra. AA op 2 of 8 maakt niet uit.

Heb het op een 32 en 27 inch 4k monitor gespeeld. Ervaringen jullie dit ook? Op de 32 valt het echt goed op gisteren op 27 wat minder. 2080Ti.

Dacht eerst dat het aan mijn monitor lag maar op 27 hetzelfde. Als ik inzoom ziet het er erg mooi uit maar zo kan je natuurlijk niet spelen.

Vb screenshot:

https://imgur.com/xBNEReD

Hoe ervaren jullie dit?

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 03-02-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 13:00
Cogency schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:58:
Ben ik de enige die al z'n centjes opmaakt aan het zoeken naar dieren voor z'n dierentuin. :D
Kun je die expedities zelf starten dan? Daar ben ik nog niet achter namelijk. Heb net de eerste 3 dieren gekregen: Pigeons, Oxes en Seagulls ofzo dacht ik :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 30-06 17:18

Cogency

Ginnunga

Riqy schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:02:
[...]

Kun je die expedities zelf starten dan? Daar ben ik nog niet achter namelijk. Heb net de eerste 3 dieren gekregen: Pigeons, Oxes en Seagulls ofzo dacht ik :+
Ik zit de “shop” te verversen van die handelaars en koop daar dieren die ik nog niet heb. Haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Ja ik heb gezien dat ze daar inderdaad ook verkrijgbaar zijn (zit nu net in de shop van de AI in zuid amerika te kijken, daar verkopen ze een condor)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joop
TweakerVincent schreef op zondag 3 februari 2019 @ 14:57:
Als ik het spel op normaal zoomniveau speel vind ik het eigenlijk ronduit lelijk. Totaal niet scherp en de beplanting is super lelijk. Alsof ik op een lage resolutie kijk. Ik speel op 4k alles ultra. AA op 2 of 8 maakt niet uit.

Heb het op een 32 en 27 inch 4k monitor gespeeld. Ervaringen jullie dit ook? Op de 32 valt het echt goed op gisteren op 27 wat minder. 2080Ti.

Dacht eerst dat het aan mijn monitor lag maar op 27 hetzelfde. Als ik inzoom ziet het er erg mooi uit maar zo kan je natuurlijk niet spelen.

Vb screenshot:

https://imgur.com/xBNEReD

Hoe ervaren jullie dit?
Nouja, sowieso ben je natuurlijk aan het overdrijven met je "ronduit lelijk" en "beplanting super lelijk". Op je screenshot ziet het er best ok uit. Ik zie alleen op de huizen wat aliasing, misschien dat er iets mis gaat in de instellingen. Het ziet er bij mij beter uit.

En wat de beplanting betreft dat lijkt me meer een smaak gevoelig iets m.b.t. de gekozen art style. Het heeft een beetje een watercolor effect. Ik vind het een prima look die wel past bij het spel.

Screenshots van mij op vergelijkbare zoomlevel:

Afbeeldingslocatie: https://u.cubeupload.com/Joop/t/Anno1.jpg

100% crop:
Afbeeldingslocatie: https://u.cubeupload.com/Joop/Anno1Crop.jpg

Afbeeldingslocatie: https://u.cubeupload.com/Joop/t/Anno3.jpg

100% crop:
Afbeeldingslocatie: https://u.cubeupload.com/Joop/Anno3Crop.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Dit is trouwens wat ik bedoelde met de productions chains ratio. Dat mag er eigenlijk standaard inzitten ipv geklooi met die tijdsnotaties

https://imgur.com/8RwqTYq

[ Voor 28% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-02-2019 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:33
AntiChrist7 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:26:
Dit is trouwens wat ik bedoelde met de productions chains ratio. Dat mag er eigenlijk standaard inzitten ipv geklooi met die tijdsnotaties

https://imgur.com/8RwqTYq
Ik moet zeggen dat ik het element dat je zelf nog enigszins (eigenlijk niet in vergelijking met bijv Anno 1404) moet nadenken wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Heb er nu bijna 20 uur op zitten, en de game zit naar mijn idee prima in elkaar. Op een paar bugs na prima speelbaar.

Wel irriteer ik mij gigantisch aan de performance van de game. Als het eenmaal wat drukker wordt dan loopt de game echt enorm traag. En dan heb ik een i7 7e gen, ssd en een gtx1070.

Of ik nou op low of ultra high game maakt echt geen donder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BRO-JWE
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:01
Grappig, ik heb niets gemerkt van bugs. Terwijl mijn systeem toch echt al 4 jaar oud is. Wat mij betreft mag hij wel uitkomen, ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
BRO-JWE schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:17:
Grappig, ik heb niets gemerkt van bugs. Terwijl mijn systeem toch echt al 4 jaar oud is. Wat mij betreft mag hij wel uitkomen, ik kan niet wachten!
Dan heb je niet lang genoeg gespeeld. ;) Echt heel veel visual bugs tegengekomen, met name het diplomacy/island overtake gedeelde. Maar ook tooltips welke 100% broken zijn, of schepen die vast komen te zitten bij de haven wanneer het druk wordt. Maar ook quests welke niet te completen zijn etc.

Afgelopen paar dagen ook wat tijd doorgebracht in Anno (mijn 2e anno game ever), en moet zeggen dat het opzich wel bevalt. In het begin was het lastig om wat up en running te krijgen, maar als je het trucje eenmaal doorhebt dan loop je alleen maar tegen ergernissen aan; Fertility nodig om iets te verbouwen, vervolgens neem je een island over omdat je het niet kan traden. Heb je eenmaal het eiland, dan wordt je andere stukkie in beslag genomen. :P Moet nog effe verzinnen hoe ik dat ga oplossen, dat ook niet al mijn schepen ineens gesloopt worden on sight.

Stats:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VfruXzW.png

Heb wel een goeie indruk van de game nu, opzich kan ik mijn 2e tier van The New World nog wel uitbreiden, maar dat voegt op het moment weinig toe. :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Bummer, wilde het spel gisteren opstarten en toen wilde hij blijkbaar een update downloaden.
Nu start ik het spel en welke optie ik ook probeer: hij laadt de maps wel in maar die zijn niet (zoals ik hier meer lees) 'leeg' maar ik zie alleen platte silhouetten van mijn gebouwen. Daar kan ik dan wel gewoon op klikken en krijg ik object info zoals normaal.
Mijn eerdere savegame wilde ook wel laden, ik hoor aan de ingame geluiden dat het leven in mijn steden gewoon doorgaat maar het blijft een platte boel. -O-

Nou maar aan de gang met troubleshooten. Een nieuwe game opstarten met andere settings doet hetzelfde.
Ben nu de game-files aan het verifieren. Als dat niet lukt spel eraf en opnieuw downloaden.
Als dat niets oplevert maar even een post op het forum eraan wagen.

Edit: Ah, hij komt nu met corrupt files die te repairen zouden zijn. (y)|
Edit 2: En nog weer 1,3 GB download....

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 04-02-2019 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Joop schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:41:
[...]

Nouja, sowieso ben je natuurlijk aan het overdrijven met je "ronduit lelijk" en "beplanting super lelijk". Op je screenshot ziet het er best ok uit. Ik zie alleen op de huizen wat aliasing, misschien dat er iets mis gaat in de instellingen. Het ziet er bij mij beter uit.

En wat de beplanting betreft dat lijkt me meer een smaak gevoelig iets m.b.t. de gekozen art style. Het heeft een beetje een watercolor effect. Ik vind het een prima look die wel past bij het spel.

Screenshots van mij op vergelijkbare zoomlevel:

[Afbeelding]

100% crop:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

100% crop:
[Afbeelding]
eens dat ik wat overdreef, maar ik vind het absoluut niet 4k waardig. Startte gisteren voor de grap 1404 op 4k op mijn 32 inch monitor en ik vind dat er eerlijk gezegd mooier uit zien.

Ok als je lekker inzoomt is 1800 prachtig maar wie speelt nou zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 16:40

PromWarMachine

Forsaken Archer

Cogency schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:58:
Hoe werkt dat? Ik dacht dat ik die dieren alleen tijdens expeditions kon vinden? :X

Mijn geld gaat op aan het pesten / uitkopen van andere eilanden. :Y)
Niet omdat mijn eigen eilanden (in totaal 6, inclusief 2 op de nieuwe wereld) vol zouden zijn, maar gewoon voor de heb en omdat ik geld teveel heb..

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 12:52
Misschien een beetje mierenneuken maar ik zie dat men in het jaar 1800 ook nog niet van bochten in de wegen had gehoord? De recht toe, recht aan wegen is wel echt een Anno dingetje dat allang verbeterd had mogen worden IMO.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Joop schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 13:06:

Je kan, zover ik weet, niet aangeven dat hij minimaal de benodigde goederen moet behouden, maar je kan met een trade route wel de hoeveelheid selecteren wat er getransporteerd moet worden. Hiermee moet je echter een beetje pielen om de correcte hoeveelheid te krijgen en aanpassen zodra je je stad uitbouwt.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:31:
[...]

Je kan, zover ik weet, niet aangeven dat hij minimaal de benodigde goederen moet behouden, maar je kan met een trade route wel de hoeveelheid selecteren wat er getransporteerd moet worden. Hiermee moet je echter een beetje pielen om de correcte hoeveelheid te krijgen en aanpassen zodra je je stad uitbouwt.
Hoop dat deze optie er nog wel inkomt, was altijd wel handig.
Maar aan andere kant, begreep dat je vanaf tier 4 met een 'workforce' kan gaan werken, dus dan is er voor mij (wil 1 eiland met bewoners) toch geen reden meer om spullen op andere eilanden op voorraad te houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Vinno schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Hoop dat deze optie er nog wel inkomt, was altijd wel handig.
Maar aan andere kant, begreep dat je vanaf tier 4 met een 'workforce' kan gaan werken, dus dan is er voor mij (wil 1 eiland met bewoners) toch geen reden meer om spullen op andere eilanden op voorraad te houden 8)
Zoals ik begrepen heb gaat het forenzen alleen met de Tier 4 bewoners. De overiges tiers zul je nog gewoon op je eiland zelf moeten hebben.

Ook wel logisch denk ik. Realistisch gezien is het niet rendabel om een groepje boeren of arbeiders naar een ander eiland te vervoeren puur voor werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41
Redax schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:09:
Misschien een beetje mierenneuken maar ik zie dat men in het jaar 1800 ook nog niet van bochten in de wegen had gehoord? De recht toe, recht aan wegen is wel echt een Anno dingetje dat allang verbeterd had mogen worden IMO.
Vind het juist leuk dat anno dat niet doet, lekker in hokjes denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Zoals ik begrepen heb gaat het forenzen alleen met de Tier 4 bewoners. De overiges tiers zul je nog gewoon op je eiland zelf moeten hebben.

Ook wel logisch denk ik. Realistisch gezien is het niet rendabel om een groepje boeren of arbeiders naar een ander eiland te vervoeren puur voor werk.
Hmmmm oke... Dat verandert de zaak wel ja ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
PromWarMachine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 10:50:
[...]

Hoe werkt dat? Ik dacht dat ik die dieren alleen tijdens expeditions kon vinden? :X

Mijn geld gaat op aan het pesten / uitkopen van andere eilanden. :Y)
Niet omdat mijn eigen eilanden (in totaal 6, inclusief 2 op de nieuwe wereld) vol zouden zijn, maar gewoon voor de heb en omdat ik geld teveel heb..
Je kan de items die de neutrale partijen verkopen verversen. Dit begint bij 1000 goud en bij iedere refresh binnen een bepaalde tijd loopt dit bedrag op (kwam ik pas achter na klik-klik-klik-klik "heej waar zijn mijn 500k?). Sommige van deze neutrale partijen verkopen ook dieren. Zover ik het tot nu gezien heb verkopen alleen de vrouwelijke handelaren dit (niet Anne de piraat, maar die andere 2).
Wat mij opviel was dat het aanbod bij automatische refresh altijd terug gaat naar een soort van default soorten items/personen.
- Bij Archibald krijg je alleen van die "letters" totdat je hem ververst.
- Bij de gevangenisdirecteur alleen maar ( Naval) Force personen.
- Bij de vrouwelijke handelaar in "the old world" alleen maar diplomaten en "letters".
Ververs je ze, krijg je nieuwe soorten items/personen. Refresht hij zichzelf na een tijdje, krijg je weer de default items/personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben eigenlijk niet overdreven ver geraakt. Deels omdat ik de neiging heb te herstarten, langs de andere kant omdat ik mezelf niet wil spoilen. Waren wel wat bugs bij de quests, maar viel algemeen gezien best mee.

Wel al geleerd dat je echt wel groot moet bouwen om de workforce op peil te houden. Langs de ene kant mis ik de influence cirkel van de publieke gebouwen, maar het is ook wel cool dat stenen straten dat bereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hmm.
April 2019.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik dit jaar vakantieuren ga inleveren tegen salaris, of toch gewoon een keer een week vrij neem om Anno 1900 te spelen als het uit is. Beetje gamen, muziek maken, in huis klussen en verder helemaal niets...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:19:
[...]
Je kan de items die de neutrale partijen verkopen verversen. Dit begint bij 1000 goud en bij iedere refresh binnen een bepaalde tijd loopt dit bedrag op (kwam ik pas achter na klik-klik-klik-klik "heej waar zijn mijn 500k?). Sommige van deze neutrale partijen verkopen ook dieren. Zover ik het tot nu gezien heb verkopen alleen de vrouwelijke handelaren dit (niet Anne de piraat, maar die andere 2).
Wat mij opviel was dat het aanbod bij automatische refresh altijd terug gaat naar een soort van default soorten items/personen.
- Bij de vrouwelijke handelaar in "the old world" alleen maar diplomaten en "letters".
Ververs je ze, krijg je nieuwe soorten items/personen. Refresht hij zichzelf na een tijdje, krijg je weer de default items/personen.
Cool! Dank voor de uitleg :)

Ik had wel wat moeite om met meer dan 1 persoon handelsrechten te krijgen.
Dat was uiteindelijk met die witte dame gelukt, maar die werd erg boos toen ik iets te veel investeerde in haar eilanden, dus uiteindelijk zegde zij die handelsovereenkomst ook weer op..
unezra schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:58:
Hmm.
April 2019.

Ik zit nog steeds te twijfelen of ik dit jaar vakantieuren ga inleveren tegen salaris, of toch gewoon een keer een week vrij neem om Anno 1900 te spelen als het uit is. Beetje gamen, muziek maken, in huis klussen en verder helemaal niets...
Het enige dat je in dit leven niet kunt kopen is tijd, dus besteed het goed.
Geld kun je nog genoeg verdienen :>

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
unezra schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:58:
Hmm.
April 2019.

Wanneer gaat dit spel er dan komen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

PromWarMachine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Het enige dat je in dit leven niet kunt kopen is tijd, dus besteed het goed.
Geld kun je nog genoeg verdienen :>
Zeker waar maar 2 uur meer per week werken levert me ook 2/3e netto maandsalaris per jaar op. (Bijna 2K netto.)

We hebben ook nog wat tijd voor tijd uren en andere dingen.

Als ik bij 38 uur blijf heb ik, tvt meegerekend, 12.3 weken verlof.
Zou ik 2 uur per maand inleveren, kom ik op 9.7 weken verlof uit.

Kortom, beiden is verleidelijk. :)
Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:13:
[...]
Wanneer gaat dit spel er dan komen? :+
Oh, dûh.
Anno 1800 uiteraard. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
PromWarMachine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:03:
[...]
Cool! Dank voor de uitleg :)

Ik had wel wat moeite om met meer dan 1 persoon handelsrechten te krijgen.
Dat was uiteindelijk met die witte dame gelukt, maar die werd erg boos toen ik iets te veel investeerde in haar eilanden, dus uiteindelijk zegde zij die handelsovereenkomst ook weer op..
Ja dit vind ik altijd jammer. Ze kunnen wel stukken van je eiland kopen alsof het niets is (gewoon een investering), maar als je het andersom doet (of alleen al het deel van je eigen eiland terugkopen) dan zijn ze ineens tot alles in staat. Persoonlijk vind ik dit gedeelte ook niet leuk aan Anno Venice en 1800. Als je het niet goed in de gaten houdt, ben je ineens je eiland kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Ik irriteer mij aan die kinderachtige stemmetjes en flauwe opmerkingen (Duitsers hebben geen humor) voor de rest interessant spel. Missen er nog veel zaken in de bèta die straks in de fullgame beschikbaar komen? Ik hoorde dat er meer schepen in de fullgame zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Loev schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:17:
Ik irriteer mij wel rot aan die kinderachtige stemmetjes en flauwe opmerkingen (Duitsers hebben geen humeur) voor de rest interessant spel. Missen er nog veel zaken in de bèta die straks in de fullgame beschikbaar komen? Ik hoorde dat er meer schepen in de fullgame zitten.
Een groot onderwerp in Anno 1800 is stoommachines. In de beta kan je maar tot tier 3 (artisans) komen, dus je hebt nog geen toegang tot stoomboten en stoomtreinen. Dit zal, als het goed is, wel in de full game komen. Je huidige scheeps werf heet dan ook "sailing shipwright" (o.i.d.), waar al 5 schepen in zitten. Er zal dus ook een "steam shipwright" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinno

Vinno

Dat is ook!

Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Een groot onderwerp in Anno 1800 is stoommachines. In de beta kan je maar tot tier 3 (artisans) komen, dus je hebt nog geen toegang tot stoomboten en stoomtreinen. Dit zal, als het goed is, wel in de full game komen. Je huidige scheeps werf heet dan ook "sailing shipwright" (o.i.d.), waar al 5 schepen in zitten. Er zal dus ook een "steam shipwright" komen.
Nice!
Ben heel benieuwd hoe dat precies gaat werken met die treinen.
Want in principe heb je toch op je eiland helemaal geen vervoer van goederen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Tot hoe laat is het vandaag eigenlijk speelbaar? Kan ik me nog verheugen om 't vanavond na werk nog een poosje te spelen of ben ik klaar tot medio april? ;(

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Vinno schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:33:
[...]

Nice!
Ben heel benieuwd hoe dat precies gaat werken met die treinen.
Want in principe heb je toch op je eiland helemaal geen vervoer van goederen nodig?
Ik denk dat het transport van fabriek->warenhuis sneller gaat. Wellicht speed bonus op productie of zo. Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
Ik heb exact hetzelfde probleem. Zal dus wel nog een bug zijn :)
Tmaster schreef op zondag 3 februari 2019 @ 10:10:
Even een screenshotje. Spel ziet er prachtig uit, speelt soepel alleen krijg na ongeveer een uur a 1,5 uur spelen wel dat de game crasht. Toevallig 2x nadat ik een frigate had gebouwd. Directx foutmelding.
Iemand anders al gehad dat het spel crasht ?

[Afbeelding: Anno1800]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Laatst online: 09:44
PromWarMachine schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:34:
Tot hoe laat is het vandaag eigenlijk speelbaar? Kan ik me nog verheugen om 't vanavond na werk nog een poosje te spelen of ben ik klaar tot medio april? ;(
Tot 19:00 uur onze tijd, stond in mijn mail (6pm GMT) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Vincent_Mertens schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:41:

[...]
Driver update wellicht?

Ik heb meerdere meldingen gekregen dat ik alweer 4 uur bezig was en mijn benen maar eens moest gaan strekken. Dit terwijl ik iets van 8 fregatten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Vincent_Mertens schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:41:

[...]
Probleem overigens gisteren niet gehad met instelling op directx11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:47
MrCostanzo schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Tot 19:00 uur onze tijd, stond in mijn mail (6pm GMT) :'(
Ik hoor via via dat de beta is verlengd tot 5 februari, 02:00u.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmaster
Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 14:41:
[...]

Driver update wellicht?

Ik heb meerdere meldingen gekregen dat ik alweer 4 uur bezig was en mijn benen maar eens moest gaan strekken. Dit terwijl ik iets van 8 fregatten had.
Ik had de laatste nvidia drivers maar ben juist vanwege de bug terug gegaan naar december release( 417.35) en gelijktijdig dus directx11 gebruikt ipv directx12. Probleem was niet zo erg dat ik er veel tijd in heb gestopt om het op te lossen.
Maar ik merkte wel dat de performance veel beter was met de januar (417.71)i nvidia drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 19:07
Erg leuke game(beta) voelt best "af" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
rejer schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:04:
Erg leuke game(beta) voelt best "af" aan.
Vind ik ook. Ik heb het normaal afgezworen, maar vanwege de goede bèta, heb ik het spel al gepre-ordered (Deluxe incl DLC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Joever schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Ah dus zo kom ik aan de juiste items! Vraag me af of dit ook zo bedoelt is en zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
De beta is verlengd tot 4 februari 4.00 CET, dus we kunnen vanavond ook nog spelen!

My iRacing

Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste