Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 13:00
Nog wat informatie van de Anno Union:
A few things to note:

As with the Technical Test, this Beta is not representative for the finished game, which we’re currently finishing and polish so it’s ready for the big launch in April. Some things won’t work occasionally or outright break. This is intentional, as the Beta gives us important insights into topics such as Balance and Performance of the game. So please use the Closed Beta Forums (which will be opened on the english Ubisoft Forums soon) to provide us with Feedback and Bug Reports.

No NDA: This Closed Beta won’t have an NDA. That means you can stream, record and share videos and discuss your experiences in public. And we urge you to do so! If you’re on Social Media, make use of Hashtags such as #Anno1800, #AnnoUnion, #AnnoUnionCB und #Anno1800CB, so other Annoholics and ourselves can find your messages.

The Closed Beta won’t encompass the full game. The campaign won’t be playable and you can only reach the third residential tier in Endless Mode. Additionally, you’ll be able to challenge or cooperate with other players in Multiplayer, as well as explore and build in the New World.

The Closed Beta will run from 31. January 2019 to the 4th of February 2019.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

MetalPool

Boe!

Ik begin niet meer aan die uplay. Heb ook een uitnodiging gehad voor 1800 maar ik begin er niet eens meer aan. Om de tijd te doden tot 1800 dacht ik even Anno 2070 te spelen die ik een tijd geleden had gekocht. Maar ubisoft besluit gewoon om patch servers offline te gooien waardoor je niet eens meer normaal je spel kan spelen. Dat hele uplay en ubisoft kan van mij de boom in. Komt het niet op steam.....koop ik het niet.

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:21
^^ Obligatory whiny Uplay comment for every Ubisoft game ever ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

AntiChrist7 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:19:
^^ Obligatory whiny Uplay comment for every Ubisoft game ever ^^
Ja, dan mag je uiteraard zo`n reactie plaatsen. Maar is het niet van de zotten dat ze hun producten niet blijven ondersteunen dan? Het hele internet staat vol met dit soort geintjes van Ubisoft. Ik had zoiets....zal mij niet gebeuren....en dit is de 3e keer dat ik zoveel problemen ondervind met uplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
MetalPool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:28:
[...]

Ja, dan mag je uiteraard zo`n reactie plaatsen. Maar is het niet van de zotten dat ze hun producten niet blijven ondersteunen dan? Het hele internet staat vol met dit soort geintjes van Ubisoft. Ik had zoiets....zal mij niet gebeuren....en dit is de 3e keer dat ik zoveel problemen ondervind met uplay.
Op dit moment speelt één persoon Anno 2070 op twitch, en volgens steam 450 man (uplay mensen niet meegerekend dus). Oftewel liegen die allemaal, oftewel jij. Ik laat jou de rekensom maken over wat het meest waarschijnlijke is.

Trouwens, een uplay game op steam activeren en jezelf opzadelen met dubbele drm is vragen om problemen. Zelfs als je hem op steam koopt, heb je nog altijd uplay nodig, dus je "eis" om hem op steam te hebben is, excuse my french, gewoon dom, hoeveel upvotes je ervoor ook krijgt.

Speel/koop hem dan niet, maar kom geen onwaarheden verkopen, zeker niet als ze zo makkelijk te doorprikken zijn. Ik heb een erg gevoelige bullshit meter

[ Voor 9% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-01-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

AntiChrist7 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Op dit moment speelt één persoon Anno 2070 op twitch, en volgens steam 450 man (uplay mensen niet meegerekend dus). Oftewel liegen die allemaal, oftewel jij. Ik laat jou de rekensom maken over wat het meest waarschijnlijke is.

Trouwens, een uplay game op steam activeren en jezelf opzadelen met dubbele drm is vragen om problemen. Zelfs als je hem op steam koopt, heb je nog altijd uplay nodig, dus je "eis" om hem op steam te hebben is, excuse my french, gewoon dom, hoeveel upvotes je ervoor ook krijgt.

Speel/koop hem dan niet, maar kom geen onwaarheden verkopen, zeker niet als ze zo makkelijk te doorprikken zijn. Ik heb een erg gevoelige bullshit meter
Ik zou Anno 2070 kunnen spelen misschien? Door een omweg van hier tot tokio die door de community is ontdekt omdat Ubisoft geen reacties meer geeft op diverse vragen.

En wie zegt jou dat ik de game via steam speel? Ik heb de game via uplay, installeer via uplay en "speel"via Uplay....althans dat was de bedoeling. Sorry dat ik je gevoelige snaartje heb geraakt maar wat jij brabbelt slaat kant nog wal....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 13:45
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Toevallig heb ik afgelopen zondag Anno 2070 geïnstalleerd en kostte toch echt geen enkele moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
MetalPool schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Ik zou Anno 2070 kunnen spelen misschien? Door een omweg van hier tot tokio die door de community is ontdekt omdat Ubisoft geen reacties meer geeft op diverse vragen.

En wie zegt jou dat ik de game via steam speel? Ik heb de game via uplay, installeer via uplay en "speel"via Uplay....althans dat was de bedoeling. Sorry dat ik je gevoelige snaartje heb geraakt maar wat jij brabbelt slaat kant nog wal....
Ah je wilt hem op steam om ernaar te kijken dan.....

En als je mijn aangehaalde argumenten gebrabbel vindt, zegt dat net iets meer over jouw intellectuele capaciteiten. Maar om het je makkelijk te maken heb ik snel 2070 nog eens gedownload (en ik heb hem dan nog op steam ook). heb het nog mooi in geel aangeduid om het je makkelijk te maken, want je lijkt nogal moeite te hebben met basisfuncties...

https://imgur.com/a/2UjMK16
Melkunie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:50:
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Toevallig heb ik afgelopen zondag Anno 2070 geïnstalleerd en kostte toch echt geen enkele moeite.
Like I said, obligatory Uplay Whining alke keer als er een Ubisoft game uitkomt. Gewoon zielig. Moesten ze nu nog eens origineel worden ipv iets dat je in 15 minuten hebt weerlegd (waarvan 14 minuten dus gwn downloaden was).

Wel positief aan het gezeik is dat ik heb ontdekt dat Anno 2070 dus blijkbaar trading cards heeft

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-01-2019 21:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Handig om te weten: de e-mail die ik heb gehad had 't erover dat de beta donderdagavond begint. Maar de beta blijkt donderdagochtend (om 8:00u in Nederland) al te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
Ik heb ook een uitnodiging gekregen en kan 3 keys weggeven. DM je UPlay account welke nodig is voor een invite en je krijgt een key. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. OP=OP

Ik zie dat er een apart topic voor is

[ Voor 26% gewijzigd door Joever op 29-01-2019 23:06 ]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

tszcheetah schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:26:
Handig om te weten: de e-mail die ik heb gehad had 't erover dat de beta donderdagavond begint. Maar de beta blijkt donderdagochtend (om 8:00u in Nederland) al te beginnen.
Klopt, game werkt perfect.
Je merkt wel dat het een BETA is. Vooral op gebied van performance kan er heel veel verbeterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, een eerste stadje gebouwd, altijd met de intentie om het weg te gooien omdat ik wel wist dat het de eerste keer niks zou worden. :P

-De performance is ronduit miserabel. Het maakt niet veel uit omdat het Anno is, maar hoge framerates hoef je niet op te rekenen.
-De UI is wat irritant en daar zal je aan moeten wennen.
-Je lijkt de piraten niet te kunnen uitschakelen voor je game. Die gaan je dus vrij snel bedreigen en eisen meteen even 60.000 gold voor een ingame uur vrede. Ingame, dus als je met verhoogde snelheid speelt is het zo voorbij. Tja, ik zou ze niet betalen omdat ze redelijk passief lijken te zijn. Je kan verder ook heel ver komen op je eerste eiland waardoor ze je niet bedreigen.
-Bevolking nodig hebben voor productie gaat even wennen worden, maar het idee is goed. Ik merk wel dat de eisen voor de staalindustrie behoorlijk zijn qua populatie. Verder heb je altijd heel wat boeren nodig voor alle landbouw. Regelmatig had ik tekorten van honderden boeren/arbeiders en draaide de helft gewoon niet.
-Je hebt veel meer verschillende benodigdheden per level dan in oudere games zoals 1404. Dat is eigenlijk wel fijn. Boeren zijn ook geen skip en upgrade meer, maar nodig. Ik heb nog geen tweede eiland gekoloniseerd, maar ik ga er van uit dat je daar ook boeren nodig zal hebben om zaken te produceren.
-Veel productieketens zijn onduidelijk. Na wat experimenteren lijkt het erop dat ze vrijwel allemaal bestaan uit twee grondstoffen = een productie. Dus twee houthakkers voor een zaagmolen, twee graanvelden voor een molen etc.
-Je kan brand niet uitzetten, en branden zijn vrij extreem. Bouw dus meteen een brandweerstation. Ze hebben een aardig bereik, maar zorg er voor dat ze alles dekken want je halve stad kan zomaar afbranden als ze buiten bereik zijn. Branden verspreiden zich supersnel.
-Let op de arbeiders want die eisen vrij snel, vrij veel en komen anders in opstand. Daar heb je de politie voor die ook niet overbodig zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-07 19:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:00:
Tja, een eerste stadje gebouwd, altijd met de intentie om het weg te gooien omdat ik wel wist dat het de eerste keer niks zou worden. :P

-De performance is ronduit miserabel. Het maakt niet veel uit omdat het Anno is, maar hoge framerates hoef je niet op te rekenen.
-Je lijkt de piraten niet te kunnen uitschakelen voor je game. Die gaan je dus vrij snel bedreigen en eisen meteen even 60.000 gold voor een ingame uur vrede. Ingame, dus als je met verhoogde snelheid speelt is het zo voorbij. Tja, ik zou ze niet betalen omdat ze redelijk passief lijken te zijn. Je kan verder ook heel ver komen op je eerste eiland waardoor ze je niet bedreigen.
-Bevolking nodig hebben voor productie gaat even wennen worden, maar het idee is goed. Ik merk wel dat de eisen voor de staalindustrie behoorlijk zijn qua populatie. Verder heb je altijd heel wat boeren nodig voor alle landbouw. Regelmatig had ik tekorten van honderden boeren/arbeiders en draaide de helft gewoon niet.
-Je hebt veel meer verschillende benodigdheden per level dan in oudere games zoals 1404. Dat is eigenlijk wel fijn. Boeren zijn ook geen skip en upgrade meer, maar nodig. Ik heb nog geen tweede eiland gekoloniseerd, maar ik ga er van uit dat je daar ook boeren nodig zal hebben om zaken te produceren.
-Veel productieketens zijn onduidelijk. Na wat experimenteren lijkt het erop dat ze vrijwel allemaal bestaan uit twee grondstoffen = een productie. Dus twee houthakkers voor een zaagmolen, twee graanvelden voor een molen etc.
-Je kan brand niet uitzetten, en branden zijn vrij extreem. Bouw dus meteen een brandweerstation. Ze hebben een aardig bereik, maar zorg er voor dat ze alles dekken want je halve stad kan zomaar afbranden als ze buiten bereik zijn. Branden verspreiden zich supersnel.
-Let op de arbeiders want die eisen vrij snel, vrij veel en komen anders in opstand. Daar heb je de politie voor die ook niet overbodig zijn.
Bouw een school en doe expedities. Handel veel en je zult zien dat branden een heel stuk minder worden. Ze zijn in het begin heftig omdat huizen van hout zijn. Zodra ze van steen zijn heb je al nauwelijks branden.
Ik heb nu 2 eilanden en zelfs dan laten ze je met rust. Ze doen echt niks en dat vindt ik vrij apart. In de vorige delen van Anno was je vrij snel de klos als je op expeditie ging.
Zonder bewoners geen leven. In de vorige delen kon je inderdaad gewoon naar een random eiland en deze helemaal volbouwen met plantages zonder ook maar 1 huis gebouwd te hebben. Ik vind het juist erg realistisch dat je nu eerst bewoners moet hebben voor je iets kunt doen.

Ik weet niet hoe het in 1800 echt aan toe ging, maar ik snap niet waarom arbeiders niet gewoon boerenwerk kunnen verrichten. Ik snap dat je als persoon wat kennis nodig hebt, maar ik vind de balans niet helemaal geweldig zo.
Mij interesseert een hoge framerate ook niet. Maar wat ik wel merk is dat hoe groter het allemaal wordt, hoe trager de game zelf gaat lopen. Dat moeten ze echt gaan aanpakken, want mijn 3x snelheid loopt nu net zo snel als dat ik 1x draaide toen er nog niks was. Mijn CPU en GPU kunnen het met gemak aan, dus daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:48
Heeft iemand al een trade route opgezet voor rum? Ik heb een eiland in de "new world" map en een trade route opgezet om rum naar de "old world" te brengen maar die komt maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik haal kwa performance gewoon steady 60FP op 1440P met alles op high en sommige dingen op very high. Spel ziet er mooi uit, er is veel leven in de spelwereld alleen voelen de menus een beetje kinderachtig aan omdat het nogal groot is allemaal.

Hiervoor enkel tot anno1404 gespeeld, vind het een hele verbetering dat alles nu wat natuurlijker eruit ziet, je kan de wereld nu echt mooi maken doordat je de grootte van de velden nu vrij kan kiezen. Ook vind ik het vet dat als je velden van verschillende (bijv. pig farms) in aan elkaar legt hij deze verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
Brilsmurfffje schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:03:
Ik haal kwa performance gewoon steady 60FP op 1440P met alles op high en sommige dingen op very high. Spel ziet er mooi uit, er is veel leven in de spelwereld alleen voelen de menus een beetje kinderachtig aan omdat het nogal groot is allemaal.

Hiervoor enkel tot anno1404 gespeeld, vind het een hele verbetering dat alles nu wat natuurlijker eruit ziet, je kan de wereld nu echt mooi maken doordat je de grootte van de velden nu vrij kan kiezen. Ook vind ik het vet dat als je velden van verschillende (bijv. pig farms) in aan elkaar legt hij deze verbind.
Wat is jouw pc build?

Ik kan maar geen invites krijgen via de websites (store, Uplay of Ubisoft.com niet). Terwijl ik ze wel hoor te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:15
StealthyPeanut schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Wat is jouw pc build?

Ik kan maar geen invites krijgen via de websites (store, Uplay of Ubisoft.com niet). Terwijl ik ze wel hoor te krijgen.
Probeer deze stappen eens?
https://www.reddit.com/r/...losed_beta_didnt_get_key/

Ik kon vanmorgen prima spelen, maar ik krijg nu iedere 5 minuten een of andere device removed error crash. Dus bijna niet speelbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

StealthyPeanut schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:07:
[...]

Wat is jouw pc build?

i7 7700K, 16GB ram en 1080Ti. Draai het spel van een SSD. Vsync staat aan dus hij trekt maximaal 60fps, belast de videokaart meer 40 a 60%. Scherm is 1440P op 60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 14:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Echt begrijpen zal ik dat uPlay ook nooit denk ik.. Ik wil gaan spelen (had het spel al gepreload), wil hij een update doen: prima natuurlijk. Begint 'ie met "ruimte vrijmaken". Na 10 minuten dacht ik kijk maar eens of het nu eens klaar is. Nee hoor, is nog steeds ruimte aan het vrijmaken. Ondertussen is mijn hele PC lomp traag geworden, dus ik ga naar verkenner. Heeft dat programma het gepresteerd om van 30GB vrije ruimte 0 kbyte te maken 7(8)7 d:)b

De 35 GB maar weer weggegooid, gaat hij weer met 300MB/s 'iets' schrijven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-07 10:48
Gelukt! Dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:59
Kuusj schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:54:
Echt begrijpen zal ik dat uPlay ook nooit denk ik.. Ik wil gaan spelen (had het spel al gepreload), wil hij een update doen: prima natuurlijk. Begint 'ie met "ruimte vrijmaken". Na 10 minuten dacht ik kijk maar eens of het nu eens klaar is. Nee hoor, is nog steeds ruimte aan het vrijmaken. Ondertussen is mijn hele PC lomp traag geworden, dus ik ga naar verkenner. Heeft dat programma het gepresteerd om van 30GB vrije ruimte 0 kbyte te maken 7(8)7 d:)b

De 35 GB maar weer weggegooid, gaat hij weer met 300MB/s 'iets' schrijven.
Heeft hij bij jou uiteindelijk wel geupdate? Ik heb het spel ook gepreload en heb nu hetzelfde verhaal qua boel volschrijven. Hij stampt de vrije 35 gig vrolijk vol en stopt dan.. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-07 14:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MrCostanzo schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:38:
[...]

Heeft hij bij jou uiteindelijk wel geupdate? Ik heb het spel ook gepreload en heb nu hetzelfde verhaal qua boel volschrijven. Hij stampt de vrije 35 gig vrolijk vol en stopt dan.. :?
Nee heb de hele zooi verwijderd en het spel maar opnieuw gedownload (of ja, is aan het downloaden, 60mbit/s :+)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:59
Kuusj schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Nee heb de hele zooi verwijderd en het spel maar opnieuw gedownload (of ja, is aan het downloaden, 60mbit/s :+)
Ah zonde, ik heb de download van de schijf gegooid uit Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Anno 1800 Closed Beta\uplay_download en vervolgens opnieuw geprobeerd, waarna de update wel zijn werk deed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 19:07
Ik heb nog niet multi kunnen proberen, maar er is geen 1 eiland-zelfde-team-coop in de game zeker ? Zoals in Anno 1404? Ik vond het altijd juist leuk om een team te spelen met gedeelde materialen. (een focust op de orient en de andere op een hoofdeiland bijvoorbeeld)

Dus je start met een eiland met je medespeler, en je kan shared bouwen op een eiland.

[ Voor 16% gewijzigd door rejer op 31-01-2019 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
haborym schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:06:
Heeft iemand al een trade route opgezet voor rum? Ik heb een eiland in de "new world" map en een trade route opgezet om rum naar de "old world" te brengen maar die komt maar niet aan.
Ik heb nu pas een schip op verkenning gestuurd voor een eiland in de nieuwe wereld... Die blijft wel al een hele tijd weg zonder veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artemiev
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12

League of Ungentlemanly Warfare die veel 1404 speelt heeft ook een key :D

[ Voor 29% gewijzigd door Artemiev op 31-01-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En ik denk dat ik het eerste grote probleem wel heb gevonden in deze game...
Elke productiefaciliteit vraagt om een bepaald aantal werknemers. Of dat nu boeren, arbeiders of ambachtslieden zijn is verder niet erg relevant. Wel relevant is de invloed van productiemiddelen die je inwoners krijgen. Die bepalen namelijk hoeveel inwoners elk huis heeft, zowel positief als negatief.

Daar zit precies het probleem. Een boerenhuis is maximaal 10 inwoners. Daarvoor hebben ze vis en kleding nodig. Zonder die twee is het maximaal 6 per huis. Nu weet iedereen die wel eens Anno heeft gespeeld, dat je wel eens afgeleid kan zijn met de opbouw van een nieuw eiland of gewoon even wat huisjes wil bouwen. Opeens is je grote voorraad van een goed dan op en moet je snel capaciteit bijbouwen. Nou in Anno 1800 heb je dan een groot probleem. Met de afname van bijvoorbeeld vis, verlies je al snel tientallen of zelfs honderden inwoners. Hierdoor stort je hele landbouwproductie voor alle goederen in. Je kan dus ook niet zomaar herstellen omdat je in een negatieve vicieuze cirkel terechtkomt. Het enige dat je kan doen is productielijnen waar je de goederen op voorraad hebt, tijdelijk stilleggen. Heb je dat ook niet, dan kan je stad zomaar instorten.

Dat is gewoon slecht gameontwerp. Er zijn zoveel RTS games geweest waar ze deze fout in hebben gemaakt, en Anno ontweek deze altijd zo mooi. Niet meer dus. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Zo vandaag gespeeld, om 14.00 begonnen en ineens was het 17.00... leek of ik net 10 min bezig was... speelt lekker moet ik zeggen trade routes nog niet echt uitgevonden ook nog niet echt op gezocht. Meer tot juntoe coty building gedaan, en ja op die grote eilanden kan je veel kwijt! Ik denk ook wel dat er meerdere mappen komen met kleineren eiland zodat je sneller moet uitwijken.

Kortom ik ben verkocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Laatst online: 02-07 18:46
2080ti draai alles max en AA maar op 2x gezet maar volgens mij maakt dat niet echt uit. 4k

Hoe kan ik verder uitzoomen? Dit is echt niet lekker zo. Kan maar beetje uitzoomen. raar
DaniëlWW2 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:33:
Elke productiefaciliteit vraagt om een bepaald aantal werknemers. Of dat nu boeren, arbeiders of ambachtslieden zijn is verder niet erg relevant. Wel relevant is de invloed van productiemiddelen die je inwoners krijgen. Die bepalen namelijk hoeveel inwoners elk huis heeft, zowel positief als negatief.

Daar zit precies het probleem. Een boerenhuis is maximaal 10 inwoners. Daarvoor hebben ze vis en kleding nodig. Zonder die twee is het maximaal 6 per huis. Nu weet iedereen die wel eens Anno heeft gespeeld, dat je wel eens afgeleid kan zijn met de opbouw van een nieuw eiland of gewoon even wat huisjes wil bouwen. Opeens is je grote voorraad van een goed dan op en moet je snel capaciteit bijbouwen. Nou in Anno 1800 heb je dan een groot probleem. Met de afname van bijvoorbeeld vis, verlies je al snel tientallen of zelfs honderden inwoners. Hierdoor stort je hele landbouwproductie voor alle goederen in. Je kan dus ook niet zomaar herstellen omdat je in een negatieve vicieuze cirkel terechtkomt. Het enige dat je kan doen is productielijnen waar je de goederen op voorraad hebt, tijdelijk stilleggen. Heb je dat ook niet, dan kan je stad zomaar instorten.

Dat is gewoon slecht gameontwerp. Er zijn zoveel RTS games geweest waar ze deze fout in hebben gemaakt, en Anno ontweek deze altijd zo mooi. Niet meer dus. :/
Dat lijkt me juist mooi dat je keihard afgestrafd wordt. Speel veel Settlers 4 en daar moet je ook continu overal op letten.

[ Voor 82% gewijzigd door TweakerVincent op 31-01-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-07 21:07

Infinchible

Woef!

Anno blijft toch altijd een leuk spel :).
Straks weer even verder bouwen.
Stadje begint al lekker te groeien.

Afbeeldingslocatie: https://am3pap001files.storage.live.com/y4paI8pds1jm-VLP_lB4ovBRwgHLkArEI9TuTi5i1WoXBKIKU37A0pWZ_JZ6h71MBCvGCiNe48Q5_itVaA2DX1zgeIMHA8YBVMYyxz9gFDoObyMDnmJI6VrTLdDxTvRdOS_6Ul031d5v6U-vDZSedRdxkRlkY6FUs2m6I0KA3v_YOMZCeFyl99sY7YyTMMpsUOa/screenshot_2019-01-31-19-57-59.jpg?psid=1&width=1597&height=898

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Even gestopt maar de camera MOET echt meer uitzoomen als je met je boten bezig bent. Ik klik nu continu maar op de minimap. Schiet totaal niet op. Op het eiland zelf gaat het redelijk. Hoe ervaren jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:24

YES

Moderator General Chat
TweakerVincent schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:28:
Even gestopt maar de camera MOET echt meer uitzoomen als je met je boten bezig bent. Ik klik nu continu maar op de minimap. Schiet totaal niet op. Op het eiland zelf gaat het redelijk. Hoe ervaren jullie dit?
Met alle Anno games die ik gespeeld heb vond ik dat het uitzoomen nog wel verder mocht, ook deze editie is het inderdaad met je schepen voornamelijk, niet ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:55
Game voelt hier choppy aan op 3440 x 1440 met een I5 8600,16GB,SSD en een 1070. Heb eigenlijk nooit problemen met spellen dus dat zal die 2 maanden uitstel wel verklaren. Spel ziet er verder gelikt uit.

Edit : paar settings lager en mijn 2e scherm uit maken het iig speelbaar. Maar damn wat mis ik de wasd controls. Was helemaal vergeten dat Anno de pijltoetsen nog gebruikt.

[ Voor 30% gewijzigd door Beakzz op 31-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Je zou ook eens een keer ergens positief over zijn... Echt ongelooflijk al jouw reacties bij alle spellen. Het is echt nooit eens positief valt me op: het zijn bugs, de AI is dom, EA deugt niet, BF heeft weer een waardeloze patch, de balance is niet goed, CiV is te makkelijk, HoI is een divisie spam etc etc etc...

Je hebt recht op je mening en het is ook niet bedoeld om je aan te vallen, maar zou jij niet een andere hobby moeten nemen i.p.v. games? Je besteedt je tijd nu alleen maar aan zaken die je irriteren lijkt het wel.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
YES schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:28:
[...]

Met alle Anno games die ik gespeeld heb vond ik dat het uitzoomen nog wel verder mocht, ook deze editie is het inderdaad met je schepen voornamelijk, niet ver genoeg.
Met 1404 ging het wel, net weer ff gespeeld mss moet ik eraan wennen ofzo. Heb fixed camera ff aangezet en probeer camera standaard naar noorden te laten wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb daar totaal geen last van. Als je de behoeften van begin af aan in de gaten houdt, is er nooit iets aan de hand. Ik zit nu de hele avond te spelen en vermaak mij prima met de game en dat is lang geleden dat ik me zo vermaakt heb met een game. Beetje zure reactie dit, waar ik mij tot dusver totaal niet in kan vinden. En ja, soms kom ik ook wat tekort, maar dan kan je de gebouwen gewoon alvast neerzetten, als de resources erzijn hoef je het gebouw alleen te upgraden en het staat er. Het is echt zo moeilijk niet. :)

Enige waar ik wél tegenaan loop is dat de zeep van de zeepfabriek niet naar de warehouse of marketplace gaat... :s

EDIT:
Zeep-probleem opgelost! :) Blijkbaar was er geen warehouse in de buurt...

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2019 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 11:02

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hier speelt het ook lekker vlot! I5 5600 boxed, 1070TI 16gb ram 4k hooste resolutie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:51

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb twee uur de beta gespeeld en vermaak mij tot nu toe erg goed! Het spel voelt aan als een verbeterde Anno 1404.

Zijn er mensen die overwegen de Pioneers Edition te kopen? Met inwisselen van uPlay-punten kan je een 20% kortingscode krijgen waardoor het bedrag uitkomt op €72. Hiervoor krijg je:
Pioneers Collector’s Edition
Immerse yourself in the world of Anno 1800™ with the Pioneers Edition. This massive Collector’s Edition includes the following physical and digital content:

Physical content:
  • An exclusive Victorian-style Collector’s Box
  • The Art of Anno 1800: Fully enjoy the world of Anno 1800 with this 120-page Artbook featuring the stunning artworks created by Ubisoft Blue Byte Studio Mainz during the development of the game.
  • Exclusive Steelbook™ featuring a unique Anno 1800-inspired design
  • Lithographs : Three exclusive, large-scale lithographs (27x21cm) created by fan-favorite Karakter Design Studio
  • Letter from Hannah: Relive the game’s story driven campaign with this sealed replica of the letter that starts your journey
  • Game Soundtrack: Enjoy your favorite tracks from the Anno 1800 Soundtrack anywhere you go, thanks to this 2CD set of the game’s orchestral soundtrack
Digital Content*:
  • Full Anno 1800™ game
  • The Anarchist DLC: Meet the Anarchist Dr. Hugo Mercier and decide whether he will become a powerful ally or a dangerous opponent. This new character comes with new quests and new items. Dr. Hugo Mercier also brings a new player portrait and a new company logo for you to customize your profile. Available Spring 2019.
  • Company logos : Make sure your opponents know you mean business when you start your adventure with one of these exclusive company logos

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, ik zit die editie te overwegen, bedankt voor de tip! Dat maakt die editie wel heel interessant, want hij is dan 'maar' 5 euro duur dan de Deluxe edition.

EDIT:
En de Pioneer's Edition aangeschaft met de korting, waardoor hij €72,- werd, die twee euro meer tov de Deluxe maakt dan ook niets meer uit.

[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2019 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
De performance is nog niet 100% en ik heb wat shadow problemen als ik rotate, maar ik ben voor de rest echt in love met deze game. Eindelijk weer eens een beta die mij overtuigd en dat ze nog 2 maanden hebben om dit spel in detail af kunnen maken is alleen maar mooi.

De manier van upgraden, de vele werkers bij een fabriek(details) en de tijd waarin dit deel afspeelt vind ik echt top. Nu Trials er ook aan komt deze maand kan Ubi weleens mijn grootste gedeelte van game uren gaan inpikken dit jaar :)

Ontploft er net ineens een fabriek :o Alles in de fik er omheen en ik kon alleen maar glimlachen.
CH4OS schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:52:

EDIT:
En de Pioneer's Edition aangeschaft met de korting, waardoor hij €72,- werd, die twee euro meer tov de Deluxe maakt dan ook niets meer uit.
Ja zo kan je alles recht lullen :+ ;) Op de deluxe versie had je ook korting gekregen dus zo werkt het niet :)

Ik ga voor de deluxe versie. Zit niet te wachten op de extra's van de Pioneers editie. Heb al genoeg van die special edition rommel en eigenlijk staat het mij alleen maar in de weg.

[ Voor 40% gewijzigd door Beakzz op 01-02-2019 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
g0tanks schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:46:
Ik heb twee uur de beta gespeeld en vermaak mij tot nu toe erg goed! Het spel voelt aan als een verbeterde Anno 1404.

Zijn er mensen die overwegen de Pioneers Edition te kopen? Met inwisselen van uPlay-punten kan je een 20% kortingscode krijgen waardoor het bedrag uitkomt op €72. Hiervoor krijg je:

[...]
Ik heb deze al in de pre order staan, al vanaf augustus dacht ik :X

Gisteravond met een multiplayer sessie tot tier 3 gekomen, echter nog wel aan het begin van deze tier. Vind de extra dimensie dmv workforce een leuke interessante toevoeging (waar je wel goed om moet denken). Verder erachter gekomen dat als je stad groter wordt, je demand voor goods toch ineens wel explosief kan stijgen :+ (en het leek zo makkelijk te gaan eerst)

Het weekend eens met de single player aan de slag 8)

[ Voor 26% gewijzigd door Riqy op 01-02-2019 08:17 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Beakzz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:07:
Maar damn wat mis ik de wasd controls. Was helemaal vergeten dat Anno de pijltoetsen nog gebruikt.
Eerste wat ik heb aangepast bij de controls.

Vind de nieuwe interface wel handig trouwens. Ook het wieltje met rechtermuisklik werkt lekker. Verder pas een uurtje kunnen spelen, hopelijk dit weekend nog een stuk meer.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 30-06 12:52
Ik zie dat jullie allemaal druk in de weer zijn met de beta. In hoeverre heeft Anno 1800 meer diepgang in vergelijk met zijn voorgangers?

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Paxlie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Vind de nieuwe interface wel handig trouwens. Ook het wieltje met rechtermuisklik werkt lekker. Verder pas een uurtje kunnen spelen, hopelijk dit weekend nog een stuk meer.
Is wasd nog niet toegewezen aan wat anders dan?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:24

YES

Moderator General Chat
TweakerVincent schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Met 1404 ging het wel, net weer ff gespeeld mss moet ik eraan wennen ofzo. Heb fixed camera ff aangezet en probeer camera standaard naar noorden te laten wijzen.
Oh zou kunnen, weet niet of ik die nou heel intensief gespeeld heb. Het mooiste zou toch zijn als je zo ver uit kan zoomen dat je meerdere eilanden van jezelf in één oogopslag kan zien. Dan heb je echt een mooi overzicht zeg maar. Hopelijk wordt dat ooit nog gedaan of maakt iemand een mod of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 14:46
[...]

Gewoon RMB ingedrukt houden en slepen, gaat snel zat en ben je de pijltjes/wasd zo vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Redax schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:41:
Ik zie dat jullie allemaal druk in de weer zijn met de beta. In hoeverre heeft Anno 1800 meer diepgang in vergelijk met zijn voorgangers?
Ik heb hem gisteren een uurtje of 2,5 staan testen en ben zelf iig al om (alhoewel ik dat op voorhand al was).

Wat ik merk aan diepgang is dat je toch iets meer na moet denken over je productie, gezien je nu ook een workforce moet hebben die dit ondersteund. Oftewel ieder eiland waar je iets produceert heeft ook populatie nodig en die populatie heeft ook zijn behoeftes. En belangrijk daarbij is dat je niet zomaar 1 farmer (eerste pop) in kan zetten op iedere productie faciliteit en vise versa.

Verder zitten er ook nog zaken in als influence (inclusief mogelijkheden voor propeganda in je krant), 'hapiness' van je eiland (die bepaald wordt door hoe de omgeving van de inwoners is) etc. Deze extra zaken zorgen voor veel 'werk' om het goed te krijgen, maar het is een mooie uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Performance is prima bij mij (i8700k, GTX 1080, 8GB). Alleen met scrollen is het nog niet helemaal zuiver. Voor de rest heb ik mij nergens aan gestoord.
Eens. Wat wel weer fijn is, is dat je bepaalde gebouwen die je veel maakt onder de sneltoetsen kan zetten. Maar verder is het nog erg wennen inderderdaad
Piraten? Welke piraten. Ik zag alleen zo'n vrouw met een rare hoed die continue geld probeerde af te persen in ruil voor iets genaamd cease fire. Dit heb ik continue geweigerd maar er gebeurde verder niets, ook niet bij 2 bevolkte eilanden. Maar piraten? Nee niet gezien.
Dit gaat zeker even wennen maar maakt het spel wel veel realistischer. Je word nu gedwongen om continue te blijven bouwen. Als je gewoon huis voor huis upgrade, zul je merken dat je niet echt snel mensen te kort komt (tenzij je in een keer een grote productie gaat opzetten. Ook handig om te zorgen dat je upgradeble huizen hebt voordat je aan een industrie begint. Staal industie hebben veel mensen nodig, maar er werken dan ook veel mensen in een staalfabriek. Ik vind dit erg realistisch. Lijkt mij wel tof, als je eenmaal een grote stad hebt, om van die kleine boeren nederzettingen bij je boerderij productie neer te zetten ipv ze in de grote steden erbij te plaatsen.
Op een nieuw eiland begint het inderdaad weer opnieuw. Het voordeel is echter dat je de tech al reeds hebt en grondstoffen kan meenemen van je hoofdeiland. Zo gaat het allemaal veel sneller.
Dit is mij ook niet helemaal niet helemaal duidelijk. 2 op 1 is te veel merkte ik. Maar je kan te overtollige grondstoffen uiteraard verkopen.
Ik heb een paar brandjes gehad, maar die waren zo geblust. Zolang je de voorzieningen er voor hebt val de brand wel mee. Mocht je dit niet op orde hebben dan gaat het inderdaad vlug, maar dat is ook de bedoeling met een brand.
Nog geen last van gehad. Mijn bewoners zijn tot nu toe nog super blij geweest (met een beetje hulp van censuur). Ze hebben zelf een carnaval ter ere van mij georganiseerd. Dit laatste zorgt ervoor dat je stad er veel levendiger uit komt te zien. Ook heb ik het idee dat de verhouding m.b.t. de grootte van je gebouwen en je inwoners wat beter is. In anno 1404 leken alle inwoners reuzen vergeleken met hun huizen.

Ik ben gisteravond begonnen aan mijn eerste expeditie. Deze is nog niet afgrond, maar ik ben benieuwd.

Tevens ben ik benieuwd naar de dierentuin, hier ben ik ook nog niet aan toe gekomen.

Wat ik ook wel leuk gemaakt vind, is hoe de huizen die langs elkaar liggen met elkaar verbonden zijn. Je zien echt steegjes en paadjes tussen de huizen waar mensen gebruik van maken.

Waar ik ook zeer over te spreken ben, is het bereik van de public buildings. Het bereik is veel groter en je inwoners zijn blijkbaar niet meer te lui om even een straatje verder te lopen voor naar de kroeg of de kerk te gaan. Tevens zwakken de gebouwen w.b.t. invloed af op het einde van hun bereik. Het is dus niet meer toegang|geen toegang, maar het loopt geleidelijk over. Dat ene huisje in de hoek achterin krijgt zo nog net de invloed van de kroeg en de kerk i.p.v. dat je een nieuwe kroeg/kerk moet gaan bouwen.

Wat mij ook opmerkt, maar niet per definitie stoort, is dat de productie van je bouwmaterialen veel langer duren. Bij anno 1404 had ik genoeg aan 2 houthakkers om op een rap tempo te kunnen groeien. Bij Anno 1800 duurt dit veel langer, waardoor je groei wat langzamer gaat. Op zich vind ik dit geen probleem aangezien te snel groeien in Anno 1800 al snel problemen gaat opleveren vanwege de benodigde werkklassen.

Kleine muggenzifterige dingen zijn bijvoorbeeld:
- Dat de items op het water (bijv. drijfhout na het verwoesten van een schip) af en toe lastig te klikken zijn omdat de hitbox het daadwerkelijke hout is. Klik je op hetwater tussen het drijfhout, klik je mis.
- Je de haven niet een klein gedeelte op het land kan doortrekken zodat je een strakke lijn krijgt. Mij is dit in ieder geval nog niet gelukt.
- Productiegebouwen in de haven moet verbinden met een weg, terwijl ze rechtstreeks verbonden zijn met je hoofdgebouw in de haven. Je ziet zelfs de werkers via de 'havenstoep' de goederen wegbrengen i.p.v. via de weg. Heb je echter geen weg, dan kunnen er geen goeden weggebracht worden.
- Je op de vuurtoren van een ai medespeler moet klikken om een quest te krijgen i.p.v. dat ze je gewoon vragen.

Al met al met ik zeer te spreken over wat ik tot nu toe gezien heb. Het is duidelijk nog een Bèta, maar het ziet er veelbelovend uit.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 16:34

JanAd

Wind’s howling

Ik lees hier een paar keer dat je bevolking nodig hebt voor de productie in bepaalde gebouwen. Is dat dan zo anders dan bij 2205? Daar had je toch ook een 'workforce' nodig?

Ik kan vanavond (hopelijk) pas spelen, maandag heb ik toevallig een dagje vrij, tot hoe laat kunnen we blijven doorspelen?

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
JanAd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:21:
Ik lees hier een paar keer dat je bevolking nodig hebt voor de productie in bepaalde gebouwen. Is dat dan zo anders dan bij 2205? Daar had je toch ook een 'workforce' nodig?

Ik kan vanavond (hopelijk) pas spelen, maandag heb ik toevallig een dagje vrij, tot hoe laat kunnen we blijven doorspelen?
Ikzelf heb Anno 2205 overgeslagen. Na 1503, 1701 en 1404 heb ik 2070 wel geprobeerd, maar ben daarna weer terug gegaan naar 1404. Dus ik zou niet weten of dat bij 2205 al een ding was.

Mbt performance draait hij bij mij ook goed, maar dat verwachtte ik wel gezien ik recentelijk een nieuw systeem heb aangeschaft. (i5 9600K, 32Gb RAM, RTX 2070)

[ Voor 11% gewijzigd door Hogader op 01-02-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Laatst online: 30-06 12:52
Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Ikzelf heb Anno 2205 overgeslagen. Na 1503, 1701 en 1404 heb ik 2070 wel geprobeerd, maar ben daarna weer terug gegaan naar 1404. Dus ik zou niet weten of dat bij 2205 al een ding was.
Idem, de setting sprak mij niet zo aan. Maar met wat ik hier lees gaan we ons prima amuseren met 1800.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Zit inderdaad goed in elkaar! Je moet een juiste balans houden in je nederzetting. Hoe komen jullie trouwens aan Items / tokens e.d? Die je bijvoorbeeld in je boten kunt plaatsen, in de union buildings etc? Ik heb daar nog niets van ontvangen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In Anno 1800 ligt het aan het gebouw dat je maakt. Bouw je een boerderij, dan heb je daarvoor Farmers (laagste tier bevolking) nodig, bouw je een mijn dan heb je daarvoor Workers (een na laagste tier bevolking) nodig.
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:
Zit inderdaad goed in elkaar! Je moet een juiste balans houden in je nederzetting. Hoe komen jullie trouwens aan Items / tokens e.d? Die je bijvoorbeeld in je boten kunt plaatsen, in de union buildings etc? Ik heb daar nog niets van ontvangen helaas.
In de Sandbox-mode waar ik in begonnen ben kreeg ik er vanzelf eentje aangeboden als cadeau. Je krijgt dan ook op een gegeven moment een quest om het bondsgebouw (Union) neer te zetten en er wat in te doen, daarna ook niets meer gekregen.
Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:26:
Mbt performance draait hij bij mij ook goed, maar dat verwachtte ik wel gezien ik recentelijk een nieuw systeem heb aangeschaft. (i5 9600K, 32Gb RAM, RTX 2070)
Gigabit? :+
Beakzz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 01:27:
Ja zo kan je alles recht lullen :+ ;) Op de deluxe versie had je ook korting gekregen dus zo werkt het niet :)
Ach, ieder zijn ding. :) Had er geen of minder korting op gezeten met die uPlay-punten, had ik denk ik ook gewoon de Deluxe edition genomen. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 01-02-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

CH4OS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:32:
[...]
In Anno 1800 ligt het aan het gebouw dat je maakt. Bouw je een boerderij, dan heb je daarvoor Farmers (laagste tier bevolking) nodig, bouw je een mijn dan heb je daarvoor Workers (een na laagste tier bevolking) nodig.
[...]
In de Sandbox-mode waar ik in begonnen ben kreeg ik er vanzelf eentje aangeboden als cadeau. Je krijgt dan ook op een gegeven moment een quest om het bondsgebouw (Union) neer te zetten en er wat in te doen, daarna ook niets meer gekregen.
Lijkt dan toch sterk op het 2205-systeem qua bevolking. Daar moest je ook altijd van de lagere tier-bevolking overhouden. Ik heb 2205 onlangs eens met zware discount gekocht. Opzich best leuk met de verschillende klimaat zones en het reizen naar de maan ed. Maar ik keek wel heel erg uit naar terug een 'gewone' Anno zoals 1800 nu. 1404 was veruit mijn favoriet.
Het ziet er veel belovend uit als ik de reacties hier zo lees _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever

Net zo als @CH4OS kan ik mij hier ook totaal niet in vinden. Veel elementen in dit spel wijzen erop dat je juist niet te hard moet gaan groeien. Het verlaagde tempo waarop je bouwmaterialen aanmaakt, de verschillende werkklassen die je in balans moet houden, de aantal inwoners per huis verbonden aan de hoeveelheid soorten goederen.
Ik heb de hele avond gespeeld en ben nu ergens in Tier 3 maar ben nog geen enkele keer tegen dit probleem aangelopen. En mocht het echt helemaal fout gaan, dan zet je de hogere tier gebouwen op pauze en downgrade je je huizen terug naar boeren (knopje op het huisinterface).

Tevens wordt je nu gedwongen om meerdere steden te maken. Gaat het met de ene stad slecht, dan kan je dan met het overtollige materiaal van de andere stad dit opvangen.

In tegenstelling tot wat jij zegt, vind ik dit huist een heel goed en realistisch spel ontwerp. Als je je stad niet voorziet in haar behoefte, dan gaat het goed fout. Dat is in het echt niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Thanks, valt het ook in te stellen voor een schip om automatisch voorraad van X mee te nemen vanaf een bepaalde locatie? Weet van anno 1602 dat dat in ieder geval ging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:
Thanks, valt het ook in te stellen voor een schip om automatisch voorraad van X mee te nemen vanaf een bepaalde locatie? Weet van anno 1602 dat dat in ieder geval ging ;-)
Je kan trade routes geheel naar hartelust instellen (unload/load), maar je kan ook instellen dat ze wachten tot ze vol zijn, wachten tot ze leeg zijn of overgebleven goederen dumpen op zee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:39:
Goederen transport gaat nu d.m.v. charters. In het 'trade route' menu maak je een nieuwe route aan. Je geeft aan welk goed en hoeveel je wilt verplaatsen. Vervolgens regelen de NPC's (niet de AI medespelers, maar de neutrale partijen) de rest. Voor iedere boot betaal je wel (tot nu toe) 50 goud voor wat van je balans afgaat. Dus geen problemen meer met "ik moet 6 goederen verplaatsen van eiland X naar eiland Y maar mijn boot kan er maar 5 meenemen", zoals je wel eens in 1404 had.

Je hoeft dus zelf geen boten meer de maken voor passieve goederenstroom, alleen voor actieve handel, oorlog en expedities.

Edit:
Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Je kan trade routes geheel naar hartelust instellen (unload/load), maar je kan ook instellen dat ze wachten tot ze vol zijn, wachten tot ze leeg zijn of overgebleven goederen dumpen op zee.
Kan je ook zelf je goederen stroom regelen dan? Het enige wat ik tot nu toe met mijn eigen schepen kon doen, was handel drijven. Goederenstroom, waar @Koerski het overhad, kon ik alleen via charters doen. Of ik moet wat gemist hebben hehe.

[ Voor 24% gewijzigd door Joever op 01-02-2019 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Joever Ik ga er alleen wel vanuit dat als je dat met eigen boten doet, het goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Joever schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Goederen transport gaat nu d.m.v. charters. In het 'trade route' menu maak je een nieuwe route aan. Je geeft aan welk goed en hoeveel je wilt verplaatsen. Vervolgens regelen de NPC's (niet de AI medespelers, maar de neutrale partijen) de rest. Voor iedere boot betaal je wel (tot nu toe) 50 goud voor wat van je balans afgaat. Dus geen problemen meer met "ik moet 6 goederen verplaatsen van eiland X naar eiland Y maar mijn boot kan er maar 5 meenemen", zoals je wel eens in 1404 had.

Je hoeft dus zelf geen boten meer de maken voor passieve goederenstroom, alleen voor actieve handel, oorlog en expedities.

Edit:

[...]

Kan je ook zelf je goederen stroom regelen dan? Het enige wat ik tot nu toe met mijn eigen schepen kon doen, was handel drijven. Goederenstroom, waar @Koerski het overhad, kon ik alleen via charters doen. Of ik moet wat gemist hebben hehe.
Gewoon een trade route instellen kan nog altijd. (route selecteren ipv charter) en dan kost het je geen 50GP per route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:46:
[...]

Gewoon een trade route instellen kan nog altijd. (route selecteren ipv charter) en dan kost het je geen 50GP per route.
Ahh, die had ik nog niet geprobeerd. Ik las in de omschrijving dat de ene voor handel was en de andere voor goederentransport. Als ik het goed begrijp kan je je goederentransport alsnog via de trade route optie doen?

Dan is charter wel handig voor het probleem in mijn voorbeeld (6 goederen, 5 slots op je schip) op te vangen, of als je tijdelijk geen schip voorhanden hebt.
CH4OS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:45:
@Joever Ik ga er alleen wel vanuit dat als je dat met eigen boten doet, het goedkoper is.
Dat zal inderdaad zo zijn dan. Ik weet even niet wat de onderhoudskosten van een transportschip zijn, maar dit zal lager zijn dan 150 goud lijkt mij. Toch vind ik die charter optie erg handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Joever Ligt natuurlijk aan het schip, maar upkeep is zo rond de 100, geloof ik. ;) Maar ja, heb je de fabrieken e.d. nog wel nodig. Maar die kan je gelukkig ook op pauze zetten als ze niet aan het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
Ik heb gisteren een stukje van de beta gespeeld en hij bevalt heel goed!
Vind het erg fijn dat je nu zelf in de hand hebt wanneer huizen upgraden en je kan ze ook downgraden, mocht dat nodig zijn. Ook wat meer vrijheid met bouwen, betreft markten...De game voelt in zijn geheel makkelijker en toegankelijker aan en alles wijst zich eigenlijk stapsgewijs vanzelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joever
Anakin_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:58:
Vind het erg fijn dat je nu zelf in de hand hebt wanneer huizen upgraden en je kan ze ook downgraden, mocht dat nodig zijn. Ook wat meer vrijheid met bouwen, betreft markten...De game voelt in zijn geheel makkelijker en toegankelijker aan en alles wijst zich eigenlijk stapsgewijs vanzelf.
Bevalt goed heh?! Ik durf zelfs bijna een pre-order te plaatsen (iets waar ik de afgelopen jaren van genezen was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-06 16:17
Gisteravond nog niet kunnen spelen maar straks wel als de kleine op bed ligt :-) Heb de Technical Test ook al kunnen spelen dus ben erg benieuwd of de game nu wat meer af is.

Ondanks dat ik alle Anno's allemaal heb twijfel ik altijd toch om voor full price te kopen. Laatst ook niet gedaan met Shadow of the Tomb Raider en dat pakte wel goed uit met 50% korting 3 maanden na release. Mocht ik hem toch bij release willen kopen, weet iemand dan nog een makkelijke manier om aan die 100 ubisoft punten te komen voor de 20% korting? Ik heb wel wat punten, maar meer erbij krijgen lijkt alleen mogelijk als ik andere games veel moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
EdwinB schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:01:
Ondanks dat ik alle Anno's allemaal heb twijfel ik altijd toch om voor full price te kopen. Laatst ook niet gedaan met Shadow of the Tomb Raider en dat pakte wel goed uit met 50% korting 3 maanden na release.
Hier ben ik ook bang voor en is een van de redenen waarom ik hem nog niet gepre-ordered heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
In 1800 is de workforce per bevolkingslaag in plaats van als geheel zoals het bij 2205 volgens mij was. Het gaat dus nog iets verder dan eerst.

Helaas werkt op mijn PC de beta niet: bij het laadscherm crasht de game, ook na een reinstall en alles :( Gelukkig wel op de PC van m'n vrouw kunnen spelen en me goed vermaakt. De UI kan soms wel een beetje duidelijker:
- ik kon op een gegeven moment geen flotsam opvissen omdat er geen plek voor goederen in m'n schip was, maar nog wel voor items. M'n schip voer gewoon naar de flotsam plek toe ipv het op te vissen, maar er was dus geen tooltip oid dat aangaf dat/waarom oppikken niet mogelijk was. Uiteindelijk kwam ik er dus achter dat schipbreukelingen ook goederen zijn, en geen items...
- Ik wilde een tweede eiland koloniseren, en had de nodige materialen in m'n schip (geld heb ik, hout en metaal aan boord, wat de popup aangaf als eisen). Ik zie ook wel een blueprint van een nieuw warehouse aan de kust, maar kan het om onduidelijke reden niet bouwen. Weet iemand wat ik moet doen, of is dit een beperking van de beta? Ook jammer dat de enige manier om de positie van het warehouse te bepalen lijkt te zijn dat je je schip naar precies de juiste plek moet varen. Zelf positioneren als in eerdere Anno-games gaat dus niet zo makkelijk meer... of ik mis iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-06 14:46
Anakin_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:58:
Kon in 1503 en 1404 ook, moest je alleen wel even in de marketplace aangeven dat ze niet uit zichzelf mochten upgraden! 2055 en 2070 niet gespeeld dus dat weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
tszcheetah schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:41:
[...]

- Ik wilde een tweede eiland koloniseren, en had de nodige materialen in m'n schip (geld heb ik, hout en metaal aan boord, wat de popup aangaf als eisen). Ik zie ook wel een blueprint van een nieuw warehouse aan de kust, maar kan het om onduidelijke reden niet bouwen. Weet iemand wat ik moet doen, of is dit een beperking van de beta? Ook jammer dat de enige manier om de positie van het warehouse te bepalen lijkt te zijn dat je je schip naar precies de juiste plek moet varen. Zelf positioneren als in eerdere Anno-games gaat dus niet zo makkelijk meer... of ik mis iets :)
Als ik mij het nog goed herinner (heb pas 1 keer een extra warehouse gebouwd) moet je op de blauwdruk klikken en dan in de interface van de blauwdruk, op bouwen klikken. Kan zijn dat dit niet helemaal klop, maar je krijg iig wel eerst die blauwdruk te zien ja.
Dit ging in Anno 1404 wel wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Ik ben al twee schepen verloren bij het handmatig terugsturen naar een andere wereld. Ik krijg dan op een gegeven moment wel de melding dat het schip terug gekomen is, maar hij is er niet...

edit: even afsluiten en opnieuw opstarten werkt ;-)

[ Voor 12% gewijzigd door Patox op 01-02-2019 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Jelte,89 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:50:
[...]

Aan gebouwen, maar dat soort shortcuts gebruik ik toch niet :D
De rest doe ik met de gui dus heb wasd gekoppeld en qe voor roteren.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2023
invine schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:41:
[...]

Kon in 1503 en 1404 ook, moest je alleen wel even in de marketplace aangeven dat ze niet uit zichzelf mochten upgraden! 2055 en 2070 niet gespeeld dus dat weet ik niet.
Zou kunnen kloppen, ik ben absoluut geen Anno veteran, ik heb 1404 afgelopen zomer in de sale gekocht, En toen besloten Anno 1800 af te wachten voor een wat moderne game.

Ik vind 1800 iig heel toegankelijk en geleidelijk aanvoelen, alles wijst zich eigenlijk vanzelf.
Qua performance/optimalisatie mag er nog wel aan worden gesleuteld. 30-40 FPS op een i7 8700 met 2070 op QHD max settings valt toch een beetje tegen. Ook vond ik dat sommige textures een beetje laat inladen (beetje wat UE3 altijd had) Maar ga hem dit weekend proberen te draaien vanaf mijn SSD ipv hdd, kijken of dat helpt.

Ik heb nog weinig tijd gehad voor de game, maar het is me nog niet gelukt om te interacten met de andere AI in de game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Anakin_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:49:
[...]
Ik heb nog weinig tijd gehad voor de game, maar het is me nog niet gelukt om te interacten met de andere AI in de game...
Wat precies wil je interacten? Links onderin heb je het diplomacy menu voor alle diplomatieke zaken. Handelen kan door actief of passief te gaan handelen (bootje varen naar hun haven of goederen in je haven te koop zetten). Bij de AI concurrenten gaat dit door op hun warenhuis in de haven te klikken. Bij de overige neutrale NPC, door op hun hoofdgebouw te klikken. Quests pak je op door op hun vuurtoren te klikken (voor hun havenwarenhuis). Aanvallen spreekt denk ik voor zich.

Ik hoop dat dit de oplossing is voor het 'probleem' dat je omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 17:54

Jelte,89

Woodworking

Anakin_ schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Maar ga hem dit weekend proberen te draaien vanaf mijn SSD ipv hdd, kijken of dat helpt.
Niet te lang wachten, op maandag verloopt de beta

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
EdwinB schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:01:
Gisteravond nog niet kunnen spelen maar straks wel als de kleine op bed ligt :-) Heb de Technical Test ook al kunnen spelen dus ben erg benieuwd of de game nu wat meer af is.

Ondanks dat ik alle Anno's allemaal heb twijfel ik altijd toch om voor full price te kopen. Laatst ook niet gedaan met Shadow of the Tomb Raider en dat pakte wel goed uit met 50% korting 3 maanden na release. Mocht ik hem toch bij release willen kopen, weet iemand dan nog een makkelijke manier om aan die 100 ubisoft punten te komen voor de 20% korting? Ik heb wel wat punten, maar meer erbij krijgen lijkt alleen mogelijk als ik andere games veel moet spelen.
Games kopen in de ubishop zelf levert ook punten op, maar het hangt af van hoe recent/hoe duur de game hoeveel je er krijgt.

De release is nog twee maand, dus ik zou zeggen nog tijd genoeg om een game te spelen. Meeste (oudere) games hebben precies 100 punten (10-20-30-40). iets als AC2 ben je door op een weekend. For Honor was ooit eens gratis, dus als je die hebt geclaimd zijn er wel wat singleplayer acties die je punten opleveren

Of je kan vragen aan iemand die 100 punten heeft een code voor jou te maken. De inwisseling is namelijk niet aan je account gebonden, je moet die ingeven bij je bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-07 16:40

PromWarMachine

Forsaken Archer

Jelte,89 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:50:
[...]

s = street
d = demolish

Beiden gebruik ik te weinig om het gemis van wasd te willen compenseren, dus dat heb ik ook meteen gefixt.

Verder een top game. Performance is sterk verbeterd ten opzichte van de eerste Beta.
Nog steeds is het niet optimaal, maar met een Full HD resolutie op mijn Ryzen 5 met 16GB geheugen en mediocre videokaart, is het best redelijk te doen.

Gisteravond begonnen om 20:30 en sloot om 0:00 af. :X

In die tijd had ik ongeveer dit bereikt:
Misschien zijn het spoilers dus voor de puristen die hier echt niets van willen weten, tussen tags gezet.

spoiler:
Speel op normal.

• M'n eerste tier 3 poppetjes op m'n hoofdeiland
• 3 andere eilanden gekoloniseerd
• 2 van die eilanden waren d.m.v. trade routes self-sufficient tot tier 1 - ze maakten / ontvingen hout, vis en schnappes.
• M'n eerste 2-3 schepen gebouwd, zodat ik wat meer kan gaan handelen
• Eerste expeditie is zojuist onderweg gegaan
• Heel veel moeite gedaan om iemand zo ver te krijgen dat ik kon gaan handelen, niemand was default zo vriendelijk om met mij te willen ruilen? Had ik zo'n slechte V&A rating? :+
• Voldoende geld. In de tijd dat ik speelde varieerde het meestal van +400 tot +750.
• Er was 3-4x brand ontstaan
• Er was 1x een opstand

Erg leuk spel! Ik mis wel een wiki (vanwege NDA uiteraard), omdat ik niet per se zelf wil uitzoeken hoe de supply chains het meest optimaal ingericht kunnen worden. De eerdere geposte logica dat 2 productiegebouwen bij 1 vervolggebouw hoort, klopt volgens mij niet altijd. Vooral bij staal viel het me op dat 1:1:1 ook prima werkt.

Verder ben ik benieuwd welke uitdagingen er nog in het verschiet liggen, anders dan via trade routes zorgen dat je andere eilanden ook voldoende van de meer geavanceerdere spullen krijgen? De 'region view' heb ik nog niet unlocked.

Dividend for Starters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
PromWarMachine schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:29:
[...]

Gisteravond begonnen om 20:30 en sloot om 0:00 af. :X
Klinkt bekend. Nog 5 minuutjes?
Misschien zijn het spoilers dus voor de puristen die hier echt niets van willen weten, tussen tags gezet.
Attent, echter denk ik dat mensen die niets gespoiled willen hebben, weinig te zoeken hebben in een draadje over een spel want momenteel in bèta fase is.
Erg leuk spel! Ik mis wel een wiki (vanwege NDA uiteraard), omdat ik niet per se zelf wil uitzoeken hoe de supply chains het meest optimaal ingericht kunnen worden. De eerdere geposte logica dat 2 productiegebouwen bij 1 vervolggebouw hoort, klopt volgens mij niet altijd. Vooral bij staal viel het me op dat 1:1:1 ook prima werkt.
De NDA is er vanaf deze bètaversie er vanaf. Sterker nog, ze moedigde zelf aan om zo veel mogelijk met andere te delen. De wiki's zullen dus nu langzaam wel gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
[...]

Oh dat heb ik dan even gemist in de opties. Dat ga ik gelijk veranderen vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-07 13:19
Gister besloten om toch maar een paar potjes pubg te doen ipv Anno.
Maar door jullie reacties allemaal ben ik wel erg enthousiast geworden.
Vanavond gelijk Anno proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trioxis
  • Laatst online: 12-06-2019

PromWarMachine schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:29:

De eerdere geposte logica dat 2 productiegebouwen bij 1 vervolggebouw hoort, klopt volgens mij niet altijd. Vooral bij staal viel het me op dat 1:1:1 ook prima werkt.
Als ik mij niet vergis kan je bij elk productiegebouw een cycle tijd zien. Op basis hier van is het relatief makkelijk om de juiste verhoudingen uit te vogelen. Bijvoorbeeld voor gezaagde planken is de cycle tijd van beide gebouwen (lumberjack's hut & sawmill) 15 seconden, dus een verhouding van 1:1. Bij het maken van Bricks is de verhouding 1 clay pit (30 seconden) tegenover 2 brick factories (1 minuut per factory).

Wel jammer dat het niet gelijk op deze manier weer wordt gegeven ingame, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:04

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Trioxis schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:21:
[...]

Als ik mij niet vergis kan je bij elk productiegebouw een cycle tijd zien. Op basis hier van is het relatief makkelijk om de juiste verhoudingen uit te vogelen. Bijvoorbeeld voor gezaagde planken is de cycle tijd van beide gebouwen (lumberjack's hut & sawmill) 15 seconden, dus een verhouding van 1:1. Bij het maken van Bricks is de verhouding 1 clay pit (30 seconden) tegenover 2 brick factories (1 minuut per factory).

Wel jammer dat het niet gelijk op deze manier weer wordt gegeven ingame, maar dat mag de pret niet drukken.
Dit inderdaad, je kunt zelf de perfecte chain zien door alles aan te passen naar de kleinste tijdseenheid.

Dus is je chain 1:30, 0:30 en 0:15 dan moet je dus 6 x dat gebouw van 1:30 neerplempen en 2 x die van 0:30 en 1 x die van 0:15.

Waar ik wel tegenaan loop: ik blijf maar huisjes bij bouwen om arbeiders te krijgen, die weer meer eten nodig hebben waardoor je meer productie shit moet bouwen om arbeiders te krijgen.... etc.

Ik zit nu in een lus die heel moeilijk te doorbreken is, elke keer is er wel weer iets nieuws wat zakt in m'n warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Werken de quests bij jullie ook niet helemaal correct? Je kan dan op de quest klikken waar je schepen moet escorteren etc, maar dan wordt er geen locatie aangegeven? Of doe ik iets verkeerd?
Ondertussen hang ik een beetje in de artisians tijdeperk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Nu online
Wijnbo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:48:
[...]

Dit inderdaad, je kunt zelf de perfecte chain zien door alles aan te passen naar de kleinste tijdseenheid.

Dus is je chain 1:30, 0:30 en 0:15 dan moet je dus 6 x dat gebouw van 1:30 neerplempen en 2 x die van 0:30 en 1 x die van 0:15.

Waar ik wel tegenaan loop: ik blijf maar huisjes bij bouwen om arbeiders te krijgen, die weer meer eten nodig hebben waardoor je meer productie shit moet bouwen om arbeiders te krijgen.... etc.

Ik zit nu in een lus die heel moeilijk te doorbreken is, elke keer is er wel weer iets nieuws wat zakt in m'n warehouse.
Welkom bij Anno ;) en de reden waarom ze niet voor niets iedere x uur een herinnering sturen dat je al zo lang bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd

JanAd

Wind’s howling

Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:51:
[...]

Welkom bij Anno ;) en de reden waarom ze niet voor niets iedere x uur een herinnering sturen dat je al zo lang bezig bent.
Ik heb een vrouw en baby die daar wel op tijd voor zorgen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:04

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Hogader schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:51:
[...]

Aan de andere kant: aan geld geen gebrek... sta ruim 500K op +3K in de plus zonder er enige moeite voor gedaan te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 13:35
Eigenlijk zijn inwoners nu een soort resource geworden in deze Anno. Best logisch en het zit slim in elkaar maar het was wel even wennen toen ik andere eilanden nodig had voor resources.

In de vorige Anno's kon je op deze eilanden gewoon farms/production facilities bouwen zonder huizen te hoeven bouwen, dat gaat nu helaas niet meer. Maar het valt alsnog wel mee omdat je voor vrijwel alle farms alleen de 1e tier inwoners nodig hebt.

Verder deel ik de mening van de meesten hier, het is echt weer een ouderwets goeie Anno! Gameplay zit erg slim in elkaar en het ziet er fantastisch uit. Ook ik dacht gisteravond nog een paar minuutjes tot ik de 'warning' kreeg dat ik al 4 uur bezig was.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Wijnbo schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:55:
[...]

Aan de andere kant: aan geld geen gebrek... sta ruim 500K op +3K in de plus zonder er enige moeite voor gedaan te hebben...
Dus het ligt niet aan mij dat ik het gevoel heb dat ik makkelijk geld krijg...
Grimmie187 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:02:
Eigenlijk zijn inwoners nu een soort resource geworden in deze Anno. Best logisch en het zit slim in elkaar maar het was wel even wennen toen ik andere eilanden nodig had voor resources.

In de vorige Anno's kon je op deze eilanden gewoon farms/production facilities bouwen zonder huizen te hoeven bouwen, dat gaat nu helaas niet meer. Maar het valt alsnog wel mee omdat je voor vrijwel alle farms alleen de 1e tier inwoners nodig hebt.
Ik heb begrepen dat hier in het uiteindelijke spel op Tier 4 een mogelijkheid komt om die resource te delen naar andere eilanden :+

[ Voor 51% gewijzigd door Riqy op 01-02-2019 14:04 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:50:
Werken de quests bij jullie ook niet helemaal correct? Je kan dan op de quest klikken waar je schepen moet escorteren etc, maar dan wordt er geen locatie aangegeven? Of doe ik iets verkeerd?
Naar het betreffende schip varen, dan vraagt de AI of je de escort wilt beginnen. Als je rechtermuisknop doet op het schip dat je moet escorteren, volgen/beschermen ze automatisch

als ik het goed herriner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 13:35
Riqy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:02:
[...]

Ik heb begrepen dat hier in het uiteindelijke spel op Tier 4 een mogelijkheid komt om die resource te delen naar andere eilanden :+
Ah, super! Hier was ik gisteren naar op zoek bij de trade routes. Ik dacht: je kunt vast workforce als resource gewoon delen met andere eilanden. Ja dus (straks)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
AntiChrist7 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:05:
[...]

Naar het betreffende schip varen, dan vraagt de AI of je de escort wilt beginnen. Als je rechtermuisknop doet op het schip dat je moet escorteren, volgen/beschermen ze automatisch

als ik het goed herriner
Ja dat snap ik, alleen de locatie van het te volgen schip verschijnt helemaal niet op de minimap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Koerski schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:50:
Als je een quest gekregen hebt, kan je deze terugvinden in het bovenste menu wat je aan de linkerkant van je scherm vindt. Een quest bestaat uit 2 regels. De quest an sich en je huidig doel. Als je daar met je muis naar toe gaat zie je de locatie. En als ik mij goed herinner kan je erop klikken waardoor je speelveld zich verplaatst naar die locatie.

Ik vond het ook even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 05:11

SuBBaSS

-has Ryzen

Zo ik ben ook heel wat uren kwijtgeraakt gisteren met dit spel. :D
Vind het weer helemaal geweldig, ben gek van zulke spellen. 1404 gaat hier bijv. nog regelmatig aan. Vond de modernere iets minder maar dit is weer helemaal het anno gevoel.

Eerste indrukken zijn helemaal goed, op hier en daar wat kleine minpuntjes na.
Vind de sfeer en muziek geweldig, het ziet er weer heel mooi uit (en draait op mijn systeem ook helemaal prima met alles op max.).

1 van de minpuntjes waar ik me al een aantal keer aan gestoord heb is bij het plaatsen van decoratie. Ik kan er maar niet over dat het spel het item dat je plaatst altijd een kwartslag draait.
Wil je bijv. een lange heg plaatsen, moet je elk stukje steeds weer draaien ipv. dat hij de oriëntatie onthoud.
Ja het is het mierenne*ken, dat snap ik maar is ook echt het enige waar ik in dit spel wat over te klagen heb.

Wat ook een paar gebeurde is dat ik een schip wilde laden/lossen en je hebt dan verschillende manieren om in het 'transfer'-scherm te komen. Ik klik wel eens direct op de lading ipv. op het icoontje voor laden.
Het lijkt soms random (na zo'n klik op een goed) of hij dan die 'transfer' opent of dat je eindigt met helemaal niets meer geselecteerd.
Ook dat is maar een kleine 'annoyance' (en op te lossen door gewoon op dat specifieke icoontje te klikken als je schip dicht genoeg bij de haven is).

Topper weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Joever schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:48:
[...]

Als ik mij het nog goed herinner (heb pas 1 keer een extra warehouse gebouwd) moet je op de blauwdruk klikken en dan in de interface van de blauwdruk, op bouwen klikken. Kan zijn dat dit niet helemaal klop, maar je krijg iig wel eerst die blauwdruk te zien ja.
Dit ging in Anno 1404 wel wat makkelijker.
De knop om te bouwen was bij mij dus uitgeschakeld (deed niks...) maar er staat niet bij waarom die uitgeschakeld is. Zal vanavond of morgen nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
Joever schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:08:
[...]

Als je een quest gekregen hebt, kan je deze terugvinden in het bovenste menu wat je aan de linkerkant van je scherm vindt. Een quest bestaat uit 2 regels. De quest an sich en je huidig doel. Als je daar met je muis naar toe gaat zie je de locatie. En als ik mij goed herinner kan je erop klikken waardoor je speelveld zich verplaatst naar die locatie.

Ik vond het ook even zoeken.
Weet, ik werkt bij alle quests prima maar bij bepaalde escort quests niet (bij mij iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
SuBBaSS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:09:

Wat ook een paar gebeurde is dat ik een schip wilde laden/lossen en je hebt dan verschillende manieren om in het 'transfer'-scherm te komen. Ik klik wel eens direct op de lading ipv. op het icoontje voor laden.
Het lijkt soms random (na zo'n klik op een goed) of hij dan die 'transfer' opent of dat je eindigt met helemaal niets meer geselecteerd.
Ook dat is maar een kleine 'annoyance' (en op te lossen door gewoon op dat specifieke icoontje te klikken als je schip dicht genoeg bij de haven is).
Zo herkenbaar. Dit werkte perfect bij Anno1404. Daar loste je al het goed wat je selecteerde in de haven en werd er tegelijkertijd een 'transferscherm' geopend. Nu klik je er op, moet eerst dat scherm openen waardoor je in dat nieuwe scherm nogmaals moet gaan klikken op het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 15:44
Misschien zijn de punten die jullie aandragen een topic waard op het anno forum? Nu kunnen ze er nog iets aan veranderen ;-).

Het is nog niet de final game he! en dit is precies waar de beta voor bedoeld is.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Ik probeerde gister iets op het Anno beta forum te posten, maar kwam in een loop terecht en post is nooit aangekomen...

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 05:11

SuBBaSS

-has Ryzen

Sporedd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:48:
Misschien zijn de punten die jullie aandragen een topic waard op het anno forum? Nu kunnen ze er nog iets aan veranderen ;-).

Het is nog niet de final game he! en dit is precies waar de beta voor bedoeld is.
Was ook zeker het idee! Kleine moeite om een bijdrage te leveren, daar is het idd. een beta voor.

Ik moet eerst altijd even goed testen of het niet eventueel aan mezelf ligt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-07 15:44
Haha dat is altijd goed! bedankt voor je bijdrage alvast :-)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Die banner waar in staat hoeveel workers je hebt enz. (midden bovenin dus) zie je ook 5 cm er omheen een rand alsof er een plaatje op geplakt is. Mag hopen dat ze dat wel fixen, want nu ik het eenmaal gezien heb kan ik het niet meer onzien :+
Pagina: 1 ... 3 ... 59 Laatste