Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:01
Hoe moet je een schip van de oude naar de nieuwe wereld krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Rens1967 schreef op zondag 14 april 2019 @ 00:34:
Hoe moet je een schip van de oude naar de nieuwe wereld krijgen??
In het info scherm zodra je het schip selecteert zit een blauw knopje met een pijltje in het icoon. Daarmee kun je naar andere werelden navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Laatst online: 10:01
Dank je :).

Ik maar op verschillende hoeken van de kaart klikken... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Jemig, ik word net door het spel gewaarschuwd dat ik al 10 uur achter elkaar aan het spelen ben binnen één sessie 8)7
Het is al behoorlijk wat jaar geleden dat ik zo lang achtereen een spel heb gespeeld (volgens mij was het laatste spel dat zoiets voor elkaar kreeg Civ V), dus ik ga mij volgende week met de volledige versie volgens mij prima vermaken _/-\o_

Het is wel echt weer even uitvogelen hoe alles ook alweer werkt, dus daar kan ik mooi de demo/open beta voor gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Vandaag enkele uren de beta gespeeld. Eerst de campaign totdat dat eindigde bij de dynamiet man. Daarna Sandbox.

Vond Sandbox wel leuk maar maak me wel een beetje zorgen over hoeveel sneller de AI uitbouwde dan ik, ook al stond het op de volgens mij laagste AI stand. Ik was rustig dingen aan het bedenken en zij waren al mijnen aan het bouwen etc.

Ook vind ik het lastig dat ik niks kan bouwen/plannen op pauze, dat maakt het zeker met meerdere eilanden/werelden een stuk lastiger om bij te blijven bij de AI die (neem ik aan?) overal tegelijk actie onderneemt.

Was eerst dus heel erg van plan hem te gaan kopen maar nu heb ik toch weer wat twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:27
Tomcat84 schreef op zondag 14 april 2019 @ 04:31:

Vond Sandbox wel leuk maar maak me wel een beetje zorgen over hoeveel sneller de AI uitbouwde dan ik, ook al stond het op de volgens mij laagste AI stand. Ik was rustig dingen aan het bedenken en zij waren al mijnen aan het bouwen etc.
In 1404 kon je in de sandbox mode ervoor kiezen om geen AI-tegenstanders te hebben. Kon ik urenlang mijn eigen productieketens opzetten en micro-managen. En uiteindelijk de hele map vol bouwen. Conflicten had ik dan alleen met de corsairs of in de missies.

Is deze optie er nu ook, of heb je per definitie met AI-tegenstanders te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

strider1007 schreef op zondag 14 april 2019 @ 07:26:
[...]
Is deze optie er nu ook, of heb je per definitie met AI-tegenstanders te maken?
Ja die is er.
Als je een Sandbox game maakt, kun je zowel de "Traders" als "Pirates" uitzetten.
De Characters kun je niet uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:49
EDIT schreef op zondag 14 april 2019 @ 01:13:
Jemig, ik word net door het spel gewaarschuwd dat ik al 10 uur achter elkaar aan het spelen ben binnen één sessie 8)7
Gesprek hier gisteren, net na het eten:
  • Melkunie: Ik ga zo even nog de beta van Anno spelen, zullen we daarna een film opzetten?
  • Vriendin: Hoezo film kijken? Hoe laat wil je daar nog aan beginnen dan?
Zij had vrijdag al gespeeld, dus wist al wat ze kon verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:10
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:03:
[...]

Ja, daar zocht ik al naar. :Y
Maar ik had dus over een aantal gelijk zoals twee graanboerderijen per molen of twee varkensboerderijen voor een zeepfabriek. Dit is overigens wel iets dat ze echt eens in de game moeten gaan weergeven. Ik zat er voor bier echt hopeloos naast. :P
Het leuke van anno vond ik juist ook het uitvinden van de verhoudingen van verschillende productieketens. Beetje moeite doen om de verhoudingen goed uit te dokteren door goed op te letten, heerlijk!

Heb voor het eerst sinds tijden weer zin een anno game te kopen en spelen. Die toekomst vond ik niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 08:24:
[...]

Ja die is er.
Als je een Sandbox game maakt, kun je zowel de "Traders" als "Pirates" uitzetten.
De Characters kun je niet uitschakelen.
Characters (de tegenstanders dus) schakel je uit (of vervang je) dmv een rechts-klik op het portret (via custom difficulty).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 16:49
Kom net dit tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...nables_first_person_mode/
Blijkbaar kun je met CTRL-SHIFT-R een first person mode starten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21

ap3nr0ts

hoi

Ik twijfel echt enorm over een pre-order. :p Omdat ik de prijs voor de Deluxe-versie op iets als 2game best wel prima vind. De demo is erg verslavend in ieder geval! Al moest ik soms wel even nadenken voor ik wat dingen kon vinden. (Iets sufs zoals dat cadeautje van een settler, dat gewoon op straat blijkt te liggen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Melkunie schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:07:
Kom net dit tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/...nables_first_person_mode/
Dat kan nog best handig zijn met sommige van de quests. Ik heb letterlijk een kwartier lopen zoeken naar iemand in m'n dorp en heb hem uiteindelijk alsnog niet gevonden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:38

ScreamGT

joejoe

ap3nr0ts schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:10:
Ik twijfel echt enorm over een pre-order. :p Omdat ik de prijs voor de Deluxe-versie op iets als 2game best wel prima vind. De demo is erg verslavend in ieder geval! Al moest ik soms wel even nadenken voor ik wat dingen kon vinden. (Iets sufs zoals dat cadeautje van een settler, dat gewoon op straat blijkt te liggen.)
Heb je geen ubi punten over om als korting te gebruiken? Heb er iig super veel zin in!

Weekje wel dit :+ Got en daarna 1800 release. Best wel hyped. Heb de betas niet aangeraakt.

[ Voor 11% gewijzigd door ScreamGT op 14-04-2019 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geinig! :)
Maar uhm...die NPC's zien er wel uit alsof ze uit early 2000's komen. :o
ScreamGT schreef op zondag 14 april 2019 @ 14:21:
[...]

Heb je geen ubi punten over om als korting te gebruiken? Heb er iig super veel zin in!

Weekje wel dit :+ Got en daarna 1800 release. Best wel hyped. Heb de betas niet aangeraakt.
Vergeet "Avengers Endgame" niet. :P
Fijn dat 't Paas weekend er aan komt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2019 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Yorinn schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:55:
[...]

Dat kan nog best handig zijn met sommige van de quests. Ik heb letterlijk een kwartier lopen zoeken naar iemand in m'n dorp en heb hem uiteindelijk alsnog niet gevonden.
Als je op de titel van de quest klikt, krijg je uitgebreide info met wie/wat je moet zoeken en waar je het kunt vinden. Zo moest ik op een gegeven moment iemand met blauw shirt vinden die op een school flyers aan het uitdelen was. Dat wist ik alleen dankzij die extra info, anders was dat me ook nooit gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-09 12:07
Is een easter egg. Zodra je dat doet zie je links boven in je scherm in het oranje /bruin 'easter egg found' staan.
Maar heel tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
heb toch maar wat verder gespeeld om de chess table te kunnen unlocken. Bottleneck is bij mij vaak workforce, bij de volle game dus wat grotere beginstad maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Iemand die verder gaat met scenario's? en of het kan? of is die Demolution man niet te vinden? ik produceer nu staal omdat ik Coal en Iron koop bij die Sir huppeldepup dus dat deel kan al wel

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
AntiChrist7 schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:44:
heb toch maar wat verder gespeeld om de chess table te kunnen unlocken. Bottleneck is bij mij vaak workforce, bij de volle game dus wat grotere beginstad maken
Je hoeft toch niet veel te spelen voor die chess die kun je gewoon unlock in de ubisoft club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Baelrog schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:39:
[...]

Je hoeft toch niet veel te spelen voor die chess die kun je gewoon unlock in de ubisoft club
had gisteren al een uurtje gespeeld, maar toen was die nog locked bij mij, nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Iemand enig idee tot hoelaat de beta te spelen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

kever678 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:01:
Iemand enig idee tot hoelaat de beta te spelen is?
Tot 1 uur vannacht, als ik de Uplay Launcher mag geloven.

Ik zie trouwens nog wel een fysieke versie bij Amazon staan. (https://www.amazon.de/Ann...hographien/dp/B07FRWVDLK/) Is de fysieke release alleen geschrapt in NL of wereldwijd en is dit dus een oude versie die niet geleverd wordt?

[ Voor 37% gewijzigd door Yorinn op 14-04-2019 17:30 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
Top, kunnen we straks nog even 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Jeetje is co-op uit de game gesloopt? Krijg het niet voor elkaar om samen te spelen, behalve dat ieder een team heeft (maar een eigen eiland). De co-op met shared control was nu voor mij nu net hét selling point sinds anno 1404 venice en 2070.

Overigens mag er ook nog wel wat geoptiamliseerd worden, zag net 4% cpu usage bij inzoomen met 98% gpu usage op een 2070 8)7 .

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 14-04-2019 17:50 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-08 10:18
sdk1985 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:50:
Jeetje is co-op uit de game gesloopt? Krijg het niet voor elkaar om samen te spelen, behalve dat ieder een team heeft (maar een eigen eiland). De co-op met shared control was nu voor mij nu net hét selling point sinds anno 1404 venice en 2070.

Overigens mag er ook nog wel wat geoptiamliseerd worden, zag net 4% cpu usage bij inzoomen met 98% gpu usage op een 2070 8)7 .
Volgens mij is er geen Co-op zoals dat, nee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:50:
Co-op komt nog, na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Iemand een idee hoe het zit met Expedition base morale? Soms selecteer ik een expeditie, en dan is mijn scheepsmoraal 100%, en soms maar 20% (lijkt op een soort health bar, maar dat is het niet). Dat kan ik kunstmatig verhogen met wat voedsel, bijvoorbeeld, maar ik begrijp niet hoe ik de het begin/basismoraal kan beïnvloeden.

[ Voor 8% gewijzigd door Mday op 14-04-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Heb hem net toch gepreordered, op Greenmangaming want daar was het 15% off (in ieder geval hier in Amerika). Had gehoopt hem gelijk te kunnen connecten naar uPlay maar hij staat op "awaiting key" omdat het een preorder is. Ben bang dat ik dan dus de chess tables mis ga lopen? :(

Of gaat Uplay "onthouden" dat ik nu de open beta speel en dat later fixen als ik de game toe kan voegen?

Kon hem net toch gewoon claimen in UClub ondanks dat ik de game nog niet own. Dus vergeet wat ik gezegd heb :)

Weet iemand of die Leeuw en Large park na release available blijven (voor van die Ubisoft points? (geen idee hoe ik die krijg zonder te betalen))

[ Voor 41% gewijzigd door Tomcat84 op 14-04-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
tszcheetah schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 23:22:
[...]

[...]

Ik ben vanavond een game met expert difficulty begonnen, en dat is IMO toch een stuk lastiger dan advanced. Nog niet eens vanwege agressievere tegenstanders (heb wel oorlog maar wordt niet actief aangevallen), maar met name omdat inwoners minder belasting betalen en het dus lastiger is om een economie draaiend te houden.
Ik ben 2x op expert begonnen, maar kon nooit verder komen dan beginnend artisan: de AI is superaggressief en heeft al ship-of-the-lines voordat ik die überhaupt kon bouwen. Verder kon ik niet naar The new world komen omdat ik met bijna iedereen oorlog had en de route naar The New World langs de basis van een enemy liep dus tenzij je micromanaget kwam je gewoon niet in de New World. Lukt dat eindelijk wel, zie je dat de mooiste eilanden al ingepikt zijn. Fucking lastig en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:25
Tomcat84 schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:08:
Weet iemand of die Leeuw en Large park na release available blijven (voor van die Ubisoft points? (geen idee hoe ik die krijg zonder te betalen))
Weet het niet zeker, maar lijkt me wel, je kan met de achievements ook nog ubicoins verdienen, zie bij "club challenges"

Preload voor full game is ook beschikbaar nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 20:21

ap3nr0ts

hoi

Suffe vraag misschien: die chess table, moet ik iets van de campagne of meer uitspelen om dat te kunnen unlocken? Anders wacht ik wel even tot dinsdag tot ik verder speel, maar wel leuk om te hebben. :)

Iets meer energie in Google gestoken, dat zit wel goed dus: https://www.anno-union.co...ry-as-your-steel-factory/

[ Voor 24% gewijzigd door ap3nr0ts op 14-04-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ap3nr0ts schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:42:
Suffe vraag misschien: die chess table, moet ik iets van de campagne of meer uitspelen om dat te kunnen unlocken? Anders wacht ik wel even tot dinsdag tot ik verder speel, maar wel leuk om te hebben. :)

Iets meer energie in Google gestoken, dat zit wel goed dus: https://www.anno-union.co...ry-as-your-steel-factory/
Klopt niet, je kan hem nu al claimen. Bij mij was hem eerst ook locked, maar vandaag nog een uurtje of twee gespeeld en dan was hij wel available.

Miss dat hij wel al in je bibliotheek moet staan als preorder

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Een probleem heeft de beta wel. Een van je uitgaven zijn "Royal Taxes". Dat lijkt gekoppeld te zijn aan je bevolking en is een kostenpost waar je niet vanaf kan komen. Nou zit ik over de 12.000 mensen en het is onderhand totaal onhoudbaar geworden. Ik kan het tekort simpelweg niet meer wegkrijgen omdat ik te veel inwoners heb die elk te weinig opleveren. Hier zou je alleen omheen kunnen met hoger niveau bewoners die er niet zijn. Dat is denk ik dan ook het einde van de beta voor mij. Je kan nu alleen maar failliet gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zvdZOhC1QGt2rDOYgn24w16r/full.jpg

Nee, jij idioot, kijk nog eens goed hoeveel arbeiders je hebt. :D
Maar eens wat huizen geüpgraded en weer dik in de winst. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EN3GpILwXZU6GRgu8KVvpIJL/full.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-04-2019 22:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AntiChrist7 schreef op zondag 14 april 2019 @ 21:57:
[...]

Klopt niet, je kan hem nu al claimen. Bij mij was hem eerst ook locked, maar vandaag nog een uurtje of twee gespeeld en dan was hij wel available.

Miss dat hij wel al in je bibliotheek moet staan als preorder
Hier kan je hem unlocken: https://club.ubisoft.com/nl-NL/game/anno-1800/PC/rewards (eerst inloggen)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Nou ik stop er maar mee voor nu. Heel veel gespeeld het weekend. Preorder had ik al staan dus binnenkort echt beginnen :)
Piraten verslagen maar nog weinig gedaan in The New World. Ben er wel gekomen maar geen tijd meer om daar te beginnen.
Totaal inwoners ongeveer 6000 en 312.000 coins:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U0Kreio.jpg

Die royal taxes valt bij mij nog mee, maar ik heb dan ook niet zoveel inwoners.

Wat me leuk/handig lijkt:
- Statistieken zoals historie van totale balans/coins.
- Kunnen zien welke warenhuizen het vaakst te druk zijn (om te weten welke ik moet upgraden)
- Limiet instellen voor eigen trade ships hoeveel er altijd op het eiland moet achterblijven.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
n uplay zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Ik kap er ook mee. Wil doorgraag doorspelen, maar dan kom ik tegen de limiet van de Beta. Ik ben om, de pre-order staat, en het paasweekend wordt heeel tof zo. Weer een échte Anno O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 21:35

g0tanks

Moderator CSA
Voor de duidelijkheid, hiervoor moet je op de pagina van Anno 1800 naar 'Club rewards' gaan en naar beneden scrollen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben nog even snel door de miljoen coins heengegaan en stop er nu ook mee. Je kan denk ik makkelijk 30.000 mensen kwijt op een eiland als je het heel goed plant, maar geen zin erin en ik heb de hogere niveau inwoners hiervoor nodig. Heb verder genoeg geleerd om bij release een veel betere stad te bouwen. Dat was uiteindelijk het doel voor mij om de beta te spelen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ytpRbhodvHk9k2wlhnVAaqUF/full.jpg

Overigens zijn de volgende goederen in ieder geval redelijke geldmakers:
-Ramen
-Staal
-Bier
-Zeep

Die laatste is het waard om een productielijn op een ander eiland voor op te zetten. Direct produceren en verkopen aan de gevangenispersoon. 192 per eenheid is een behoorlijk goede prijs voor een industrieel niveau goed. Zoiets als baksteen is 1000 coins per 50, dit is 9600. Dat tikt aan en ik had vrijwel vanaf het begin al een aparte lijn hiervoor.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Heb veel zin in de volledige release!

Grootste punt waar ik me toch wel zorgen over maak is het ontbreken van een "active pause" waarin je nog dingen kan doen. Ik begrijp na wat googlewerk dat velen dat een uitdaging vinden die bij Anno hoort maar ik had het nu vaak al lastig om efficient te blijven met slechts 2 eilandjes... Als ik straks meerdere eilanden in de nieuwe en oude wereld tegelijk moet runnen (en de 1 gaat volgens mij ook niet op pauze als je met de ander bezig bent, wat op zich ook wel logisch is voor je inkomen etc) dan wordt het toch wel erg druk volgens mij! Ik zou zeggen, maak active pause beschikbaar als een optionele single player moeilijkheids setting? Eventueel met alleen het plaatsen van blueprints ofzo?
AceAceAce schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:29:
[...]de AI is superaggressief en heeft al ship-of-the-lines voordat ik die überhaupt kon bouwen.
Hier maak ik me dus zorgen om, een AI die gewoon alles tegelijk optimaal runt terwijl ik tussen 2 werelden heen en weer moet stuiteren zonder pauze. Of kan de AI ook maar 1 ding tegelijk doen? Iemand enig idee wat de AI doet? Bouwt ie gewoon op meerdere van zijn eilanden tegelijk?

Verder zou ik graag meer toegang tot statistieken/grafieken hebben, bijvoorbeeld over je totale geld, inkomen/uitgaven maar ook hoeveelheden van goods. Alleen pijltje en trending is (voor mij) niet altijd genoeg info om echt te zien hoe bepaalde goederen aan het trenden zijn.
Reinder83 schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:39:
[...]
Weet het niet zeker, maar lijkt me wel, je kan met de achievements ook nog ubicoins verdienen, zie bij "club challenges"
Thanks! Misschien moet ik komende week maar even een paar vrijwilligers vinden om die 20 coins voor de "Play a multiplayer match with 3 other players." challenge even snel te vinken haha (of zouden ze verwachten dat je het potje ook helemaal doorloopt? Dat is qua tijd etc dan weer niet haalbaar ;w
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:48:
-Zeep

Die laatste is het waard om een productielijn op een ander eiland voor op te zetten. Direct produceren en verkopen aan de gevangenispersoon. 192 per eenheid is een behoorlijk goede prijs voor een industrieel niveau goed. Zoiets als baksteen is 1000 coins per 50, dit is 9600. Dat tikt aan en ik had vrijwel vanaf het begin al een aparte lijn hiervoor.
Zelfde gedaan ook ja met die zeep naar de "Alcatraz achtige gevangenis" in m'n laatste potje, was zeker de moeite waard! Geld stroomde lekker binnen, komt er ineens een krant uit met negatief bericht dat we in het rood staan. Snapte er niks van maar de balans qua taxes etc was inderdaad negatief. Werd ruimschoots gecompenseerd door trade maar dat telde niet. Even wat meer artisans gemaakt en toen zaten we weer in de plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
Goeie tip, met die zeep!

Iemand een idee hoe laat de launch is specifiek? Het is een beetje een duitse game, dus ik hoopte op een 'zodra het hier in europa de 16e is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:10

GrimScythe

Game Addict

Zijn er al mensen die hun Pioneers editie hebben ontvangen?
En zijn er die ook die World Expo munt erbij hebben gekregen?

De mijne komt eind deze middag volgens de track n trace.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
DaniëlWW2 schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:48:
Ik ben nog even snel door de miljoen coins heengegaan en stop er nu ook mee. Je kan denk ik makkelijk 30.000 mensen kwijt op een eiland als je het heel goed plant, maar geen zin erin en ik heb de hogere niveau inwoners hiervoor nodig. Heb verder genoeg geleerd om bij release een veel betere stad te bouwen. Dat was uiteindelijk het doel voor mij om de beta te spelen. :)
Zag op reddit een screen voorbij komen van iemand met 55k inwoners. Denk wel 40k+ op 1 eiland.

Heb zelf de deluxe editie aangeschaft op uplay. Heb er zin in!

@Mday vannacht 00:00. Zie : https://www.reddit.com/r/...fullgame_unlock_schedule/

[ Voor 13% gewijzigd door Odysseus87 op 15-04-2019 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Zijn er handleidingen wat betreft productieketens hoeveel je nodig hebt op aantal inwoners? Vind dat lastig in te schatten hoeveel je nodig hebt, doe meestal maar wat, hopend dat het genoeg is en anders bij bouwen. (en dus ruimte overlaten) Klopt het trouwens dat als je naar artisans tier gaat, deze geen vis en work cloths meer nodig hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Mday schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:54:
Goeie tip, met die zeep!

Iemand een idee hoe laat de launch is specifiek? Het is een beetje een duitse game, dus ik hoopte op een 'zodra het hier in europa de 16e is'.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4zoit3mj08s21.png

edit: De release is blijkbaar niet gelijktijdig, maar gebeurt in een aantal zones en dan telkens om middernacht op een bepaalde plek in de zone. Zo te zien zijn de zones Azie (Nieuw Zeeland als ijkpunt), Europa (Duitsland) en Amerika (Oostkust / New York).

[ Voor 27% gewijzigd door Rannasha op 15-04-2019 10:44 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Vandaag de dag van de beslissing, ofwel preorder op steam, ofwel jaartje wachten. (ofwel andere store)
Persoonlijk heb ik er al lang op gewacht, een jaartje extra zal geen kwaad kunnen,

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:45
Soggney schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:44:
Vandaag de dag van de beslissing, ofwel preorder op steam, ofwel jaartje wachten. (ofwel andere store)
Persoonlijk heb ik er al lang op gewacht, een jaartje extra zal geen kwaad kunnen,
Wat bedoel je met een 'jaartje wachten'? Fysieke releases komen er niet meer, en (zonder een discussie over stores uit te lokken) opzich zijn uplay en/of de epic games store niet veel anders dan steam?

Daarnaast, is een preorder op steam, technisch gezien nog wel een preorder, maar 1 dag voor de release maakt dat ook niet meer uit lijkt mij ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Nu nog pre-orderen op steam, of op Ubiplay kopen (eventueel met korting met gebruik van die Uplay tokens oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-04 18:13
AerosPhere schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:14:
[...]

Wat bedoel je met een 'jaartje wachten'? Fysieke releases komen er niet meer, en (zonder een discussie over stores uit te lokken) opzich zijn uplay en/of de epic games store niet veel anders dan steam?

Daarnaast, is een preorder op steam, technisch gezien nog wel een preorder, maar 1 dag voor de release maakt dat ook niet meer uit lijkt mij ^^
Na de release verdwijnt Anno 1800 van steam vanwege de Epic Game Store exclusive die een jaar duurt.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joever
AceAceAce schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:18:
Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Nu nog pre-orderen op steam, of op Ubiplay kopen (eventueel met korting met gebruik van die Uplay tokens oid)?
Ik heb hem via Uplay gekocht vanwege de korting met de coins.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 10-09 14:43
Joever schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:18:
[...]

Na de release verdwijnt Anno 1800 van steam vanwege de Epic Game Store exclusive die een jaar duurt.
Waarom zou je hem niet via de Epic Store kopen dan eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-04-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Hij bleef toch wel beschikbaar via Uplay meen ik, of vergis ik me hier in?

Ik heb hem zelf via Uplay gekocht omdat ik daar mijn collectie van Anno games in heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoCx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-09 15:44
Ik laat hem voor het begin nog even liggen. Lekker spel om even het hoofd op "blanco" te hebben, maar niet dermate erin getrokken dat ik hem persé moet hebben vanaf dag 1.

Wel beginnend Anno speler, dus nog genoeg te leren hierin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Joever schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:19:
[...]

Ik heb hem via Uplay gekocht vanwege de korting met de coins.
Ik ook, 56€ voor deluxe versie na coins.

[ Voor 4% gewijzigd door Mday op 15-04-2019 11:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

StealthyPeanut schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:24:
[...]

Omdat het enorm hip is om de Epic store te mijden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Loev schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:40:
Zijn er handleidingen wat betreft productieketens hoeveel je nodig hebt op aantal inwoners? Vind dat lastig in te schatten hoeveel je nodig hebt, doe meestal maar wat, hopend dat het genoeg is en anders bij bouwen. (en dus ruimte overlaten) Klopt het trouwens dat als je naar artisans tier gaat, deze geen vis en work cloths meer nodig hebben?
op de anno 1800 wiki en op reddit staan veel voorbeelden van productie schemas, maar ook voor layouts van steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
[...]

Geen idee, dat zou je aan Soggney zelf moeten vragen. Ik heb hem al lang gepreordered via Uplay zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Loev schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:40:
Zijn er handleidingen wat betreft productieketens hoeveel je nodig hebt op aantal inwoners? Vind dat lastig in te schatten hoeveel je nodig hebt, doe meestal maar wat, hopend dat het genoeg is en anders bij bouwen.
Die zijn op wiki's e.d. vast wel snel genoeg te vinden (voor eerdere delen zijn er allerlei online calculators beschikbaar). Ik vind het ook wel een beetje de charme van Anno-games: je moet de voorraad/happiness in de gaten blijven houden en productie ophogen zodra iets inzakt. Voor een groot deel betekend dat ook dat je niet te snel je stad moet laten groeien. Wil je te snel, dan heb je voor je het weet een tekort en stort je economie in elkaar door ontevreden inwoners. Overproductie kun je altijd weer verhandelen voor wat extra inkomsten.
GrimScythe schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:27:
Hij bleef toch wel beschikbaar via Uplay meen ik, of vergis ik me hier in?
Klopt.
Tomcat84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 03:21:
Hier maak ik me dus zorgen om, een AI die gewoon alles tegelijk optimaal runt terwijl ik tussen 2 werelden heen en weer moet stuiteren zonder pauze. Of kan de AI ook maar 1 ding tegelijk doen? Iemand enig idee wat de AI doet? Bouwt ie gewoon op meerdere van zijn eilanden tegelijk?
Dat was met eerdere games ook zo; het is wel erg afhankelijk van de karakters. De een is agressiever dan de ander (elke AI heeft dus ook een moeilijkheidsgraad). De lastigere AI's hebben al snel een grote militaire vloot en kun je pas laat in het spel goed verslaan. AI's hoeven zich volgens mij ook niet aan alle spelregels te houden wat betreft economie etc., omdat ze dan waarschijnlijk juist weer te makkelijk te verslaan zouden zijn.

Kortom: AI's cheaten waarschijnlijk ook nu weer volop, maar hoe snel ze uitbreiden, hoeveel eilanden ze bezetten enz is afhankelijk van welk karakter je precies als tegenstander kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Tomcat84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 03:21:
Heb veel zin in de volledige release!

Grootste punt waar ik me toch wel zorgen over maak is het ontbreken van een "active pause" waarin je nog dingen kan doen. Ik begrijp na wat googlewerk dat velen dat een uitdaging vinden die bij Anno hoort maar ik had het nu vaak al lastig om efficient te blijven met slechts 2 eilandjes... Als ik straks meerdere eilanden in de nieuwe en oude wereld tegelijk moet runnen (en de 1 gaat volgens mij ook niet op pauze als je met de ander bezig bent, wat op zich ook wel logisch is voor je inkomen etc) dan wordt het toch wel erg druk volgens mij! Ik zou zeggen, maak active pause beschikbaar als een optionele single player moeilijkheids setting? Eventueel met alleen het plaatsen van blueprints ofzo?

Het grote voordeel dat de AI krijgt buiten gratis resources (zoals elke cheatende AI in elk strategy game, van Civilization tot AoE tot TW ) is inderdaad tijd/multitasken. Daarom is mijn tip: als je aan het bouwen bent met layouts en dergelijke, verlaag de snelheid tot 0.5x.

Co-op MP wil ik wel eens doen, gewone MP weet ik nog niet, anno is voor mij eerder relax dan competitief (in tegenstelling tot bijvoorbeeld civ MP)

Ik vraag me af of er weekly challenges zullen zijn, vind ik wel een leuk onderdeel van sommige ubi-games zoals Siege/ Watch Dogs 2 / The Division 2/... Ik weet dat anno 2070 world events en daily mission had ingame (niet via de launcher)

[ Voor 7% gewijzigd door AntiChrist7 op 15-04-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
[...]

Ik dacht ik installeer die Open Beta via Epic maar na de download ging hij het toch weer onder Uplay installeren.
Dus had ik ineens dubbele schijfruimte nodig.
Ik heb de preorder bij Instant-Gaming gedaan en daar krijg ik de Uplay versie.

[My Home Automations]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Ik heb hem binnen <3

Anno 1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:02
[...]

https://www.reddit.com/r/...spyware_tracking_and_you/

Omdat de intenties van deze "store" nogal dubieus zijn.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:17
Er is wel meer mis met die shop (gewoon niet af en onveilig). Moet zeggen dat Uplay mij wel te pakken heeft met die 20% korting coupons. Dit jaar al 4 games rechtstreeks bij ze gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AceAceAce schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:18:
Mijn videokaart heeft het een tijdje terug begeven en ik moet nog even wachten op funds voor een nieuwe. Ik wilde de game eigenlijk al op Steam kopen maar ik heb nu bewust even gewacht. De Closed en Open Beta heb ik gespeeld, de Open Beta op mijn laptop met een Intel 620 iGPU. Om nu al de game te kopen zie ik dus niet zitten. Ik heb ook niet genoeg coins om hem op Uplay met korting te kopen dus ik wacht wel lekker. Mocht het bloed kruipen waar het niet gaan kan dan kan ik hem altijd nog via Epic krijgen maar die drempel is wel erg hoog. Ziet er dus naar uit dat de game pas volgend jaar in een Steam Summer Sale komt voor mij ofzo :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op maandag 15 april 2019 @ 10:42:
[...]

[Afbeelding]

edit: De release is blijkbaar niet gelijktijdig, maar gebeurt in een aantal zones en dan telkens om middernacht op een bepaalde plek in de zone. Zo te zien zijn de zones Azie (Nieuw Zeeland als ijkpunt), Europa (Duitsland) en Amerika (Oostkust / New York).
Misschien een domme vraag, maar ehh, wat betekend dit nu voor onze tijdzone ? Gewoon morgen (Dinsdag) pas speelbaar, of ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimScythe

GrimScythe

Game Addict

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:33:
[...]

Misschien een domme vraag, maar ehh, wat betekend dit nu voor onze tijdzone ? Gewoon morgen (Dinsdag) pas speelbaar, of ? 8)7
Wij zitten bij Berlijn, dus middernacht als ik de afbeelding goed begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joever
Ziet er goed uit. Veel plezier ermee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:14
Beakzz schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:10:
[...]
Moet zeggen dat Uplay mij wel te pakken heeft met die 20% korting coupons. Dit jaar al 4 games rechtstreeks bij ze gekocht.
Ik heb altijd wel moeite met het opsparen van die 100 munten. En laatst verdwenen er weer een zooi. Schiet niet zo op dus. Nog tips hoe ik wat sneller en makkelijker die 100 munten kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 13:03

Trouble

Everything is awesome

EdwinB schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:14:
[...]

Ik heb altijd wel moeite met het opsparen van die 100 munten. En laatst verdwenen er weer een zooi. Schiet niet zo op dus. Nog tips hoe ik wat sneller en makkelijker die 100 munten kan halen?
Challenges doen in games: https://welcome.club.ubisoft.com/challenges?locale=nl-NL

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:17
[...]

Gewoon spelen inderdaad :) Ik let helemaal nergens op en heb nu nog 360 punten (er vervielen er pas 90 of zo van voor 2018). Vrienden om mij heen hebben op de één of andere manier ook nooit punten dus vaak deel ik die coupons ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
PuckStar schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:38:
[...]

Ik dacht ik installeer die Open Beta via Epic maar na de download ging hij het toch weer onder Uplay installeren.
Dus had ik ineens dubbele schijfruimte nodig.
Vergelijkbaar hier. Helemaal gedownload via Epic, begon ie weer opnieuw bij launch maar dan met uplay. Kon ook niet vinden waar eliv die ruimte gepakt had. Heb die hele epic store er maar weer afgedonderd.

Vraag me trouwens af of de unlock met VPN te bedonderen is (en of dat het risico waard is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tszcheetah
  • Niet online
Tomcat84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:29:
[...]

Vergelijkbaar hier. Helemaal gedownload via Epic, begon ie weer opnieuw bij launch maar dan met uplay. Kon ook niet vinden waar eliv die ruimte gepakt had. Heb die hele epic store er maar weer afgedonderd.

Vraag me trouwens af of de unlock met VPN te bedonderen is (en of dat het risico waard is).
Op reddit zeggen mensen dat een VPN naar Japan werkt... ik heb na al die maanden wachten nog wel een beetje geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
[...]

Alleen punten ouder dan 3 jaar verliep denk ik in maart. Als je de games uitspeelt en je geeft niet teveel uit aan kosmetische fluff, is het vrij makkelijk op te sparen (ik zit aan 1850 zelfs na degene die gedelete zijn).

Via de store kopen levert trouwens ook een hoop punten op. Ik herriner me vorig jaar R6 siege Y3 pas + far cry 5 met de -20% coupon, had direct mijn 100 punten terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Tomcat84 schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:29:
[...]

Ja ergens in de Epic folder. Ik gooi het er nu ook helemaal vanaf want het hele spel krijg ik toch via uplay.
Mijn key via Instant-Gaming heb ik trouwens nu ook binnen. Lekker goedkoop en dus ook net zo snel als andere kanalen :)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

tszcheetah schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:33:
[...]

Op reddit zeggen mensen dat een VPN naar Japan werkt... ik heb na al die maanden wachten nog wel een beetje geduld :)
Dat werkt inderdaad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
:o
Ik heb ook een goede VPN client... oooh the temptation...

[ Voor 17% gewijzigd door Mday op 15-04-2019 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
ik weet niet of deze al gepost is? calculation sheet voor alle production chains

https://i.redd.it/l6llsz9mugs21.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
AntiChrist7 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:00:
ik weet niet of deze al gepost is? calculation sheet voor alle production chains
Misschien effe spoiler van maken. Niet iedereen wil zoiets al weten denk ik.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
PuckStar schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:04:
[...]

Misschien effe spoiler van maken. Niet iedereen wil zoiets al weten denk ik.
ik dwing toch niemand om op de link te klikken ;) en de beschrijving is vrij duidelijk lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PuckStar
AntiChrist7 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:14:
[...]

ik dwing toch niemand om op de link te klikken ;) en de beschrijving is vrij duidelijk lijkt me
Fair enough :). Goed punt wat je zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door PuckStar op 15-04-2019 20:17 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

PB-powell

Mr. Laziness

De chess table staat bij mij in de ubisoft launcher nog steeds locked, althans ik kan er niet op klikken of iets. Komt deze vanzelf vrij nadat ik het gewone spel heb geinstalleerd/gedownload? (is nu bezig met downloaden) Kan zo snel niet iets vinden hoe ik deze kan vrij spelen. Ik heb zondag ruim 2 uur gespeeld dus dat zou voldoende moeten zijn lijkt me...

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
PB-powell schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:24:
De chess table staat bij mij in de ubisoft launcher nog steeds locked, althans ik kan er niet op klikken of iets. Komt deze vanzelf vrij nadat ik het gewone spel heb geinstalleerd/gedownload? (is nu bezig met downloaden) Kan zo snel niet iets vinden hoe ik deze kan vrij spelen. Ik heb zondag ruim 2 uur gespeeld dus dat zou voldoende moeten zijn lijkt me...
Ik kon die gisteren al claimen, heb je ook via club ubisoft geprobeerd? (eerst inloggen) https://club.ubisoft.com/nl-NL/game/anno-1800/PC/rewards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
PB-powell schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:24:
Het enige dat ik vond is dit:

https://steamcommunity.co...ns/0/3022387599790245652/

Je kan hem dus al claimen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

PB-powell

Mr. Laziness

Reinder83 schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:29:
[...]

Ik kon die gisteren al claimen, heb je ook via club ubisoft geprobeerd? (eerst inloggen) https://club.ubisoft.com/nl-NL/game/anno-1800/PC/rewards
Als ik probeer in te loggen blijft de website hangen... Inloggen op de forums kon wel gewoon van ubisoft. Weer lekker crappy geregeld want inloggen op het forum logt je niet in op de club. Morgen nog eens proberen en anders kijken of ik iets via ubisoft support wat kan regelen.

Edit: inloggen met de telefoon lukte meteen, en daar staat vrolijk dat er geen games aan m’n account zijn gekoppeld :( echt wat voor een beroerde service is die ubi-club zeg... ben er nu al klaar mee.
Morgen maar eens met hun support afdeling mailen

[ Voor 19% gewijzigd door PB-powell op 15-04-2019 20:43 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Ik had em vanmiddag ook binnen, verbaasde me over het feit dat er wel een steelcase bij zit, maar zonder CD's...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 15:37
Ik speel nu ongeveer een half uurtje met een VPN, maar in die tijd al 2x een DirectX gerelateerde crash gehad; DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED..

Vreemd genoeg had ik met de open beta nergens last van.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

jorank schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:42:
Ik speel nu ongeveer een half uurtje met een VPN, maar in die tijd al 2x een DirectX gerelateerde crash gehad; DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED..

Welke versie van DirectX gebruik je? Misschien wisselen van 11 naar 12 of andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
Nieuwe blog over toekomstige DLC: https://www.anno-union.com/en/a-glimpse-of-the-future/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
fsfikke schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:44:
[...]

Welke versie van DirectX gebruik je? Misschien wisselen van 11 naar 12 of andersom.
Eerst 11, nu geswitcht naar 12 maar helpt helaas niet, precies dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:29

WhySoSerious

Be the change.

jorank schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:42:

Had ik ook tijdens de beta. Gpu wat terugclocken hielp.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:24
tszcheetah schreef op maandag 15 april 2019 @ 15:33:
[...]

Haha,het werkt idd!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Goeie info, bedankt!

Mooi om dit te lezen als gratis toekomstige toevoeging:

“Statistics Building

One request we have seen from many of the more experienced Anno players that love to go all in on the min-maxing is to have more information about their production chains and their output available. To provide you this information, we will be introducing a new statistics building in the future.”

Dat fixt al 1 van mijn zorgen :)
Hoop wel dat dat gebouw niet pas in tier 5 beschikbaar komt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
WhySoSerious schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:09:
[...]

Succes.
Bedankt voor de suggestie!
Heb nu AA uitgezet in de Nvidia control panel, lijkt geholpen te hebben, al ongeveer 30 minuten geen crash gehad.
Al heb ik echt een minimale overclock op de GPU, maar zal terug gaan naar stock mocht het weer voorkomen.

kan een CPU overclock ook relevant zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
WhySoSerious schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:09:
[...]

Succes.
In dat geval zou ik furmark eens draaien om te kijken of je gpu wel stabiel is. Wellicht zijn het voortekenen van overlijden, of heb je een OC erop gezet die niet stabiel is. Ik heb zelf in ieder geval gemerkt dat anno echt heel zwaar aan je gpu trekt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Lijkt me een geweldig spel. Helaas geen mogelijkheid gehad om de open bèta te spelen.
Is dit spel goed te doen voor slechte gamers haha? Dan bedoel ik casual en niet te hardcore speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
jaydenjarno schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:58:
Lijkt me een geweldig spel. Helaas geen mogelijkheid gehad om de open bèta te spelen.
Is dit spel goed te doen voor slechte gamers haha? Dan bedoel ik casual en niet te hardcore speler.
Wat speel je nog? Het mooie aan anno is dat je van chill relax alleen in je archipelago tot met 3 experts AI kan spelen supermicro.

Ik zou zeggen, check wat streams uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Dat klinkt goed. Heb veel Divinity original sin 2 gespeeld..ook wel complex maar heel relaxed. Dat vind ik geweldig. Streams zien er goed uit. Maar keek een fortnite stream en dat zag er ook makkelijk uit haha verlies daar alles haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Laatst online: 21:35

g0tanks

Moderator CSA
Hier ook alvast een begin gemaakt aan de campaign via Japanse VPN. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1 ... 8 ... 60 Laatste