Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 07:59
mar88vdv schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:20:
Gebruikte je een (onofficiële) modloader? Mods worden nu namelijk officieel ondersteund door Anno 1800 sinds de laatste update (update 17 van 4-4-2023). De mods in de mods-map worden automatisch ingeladen. Je moet dan wel eerst de modloader (.dll-bestanden) verwijderen en de game opnieuw verifiëren via Ubisoft Connect of Steam. Soms moet je ook een keer opnieuw opstarten om het te laten werken.

Zie ook reddit.
Als ik het goed begrijp kan ik dus de mods direct in m'n mod mapje zetten en hoef ik niet meer de dll bestanden te vervangen? Want dat heb ik idd gedaan

Edit: ja dus. In je mapje mods de mods zetten en het is al klaar voor gebruik

[ Voor 4% gewijzigd door mike0001 op 10-04-2023 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41
Ondertussen begint de New World na de laatste S4 DLC toch voort vorm te krijgen. Heb nog wel een paar eilanden die nog in de oude non-Hacienda vorm zijn, alsook nog veel eilanden die niet af zijn.

Echter voor ik die verder af maak eerst maar eens orde op zaken gesteld mbt de totale productie van alles. Ik mis echter 1 ding aan het statistics screen en dat is een "export to CSV" knop, zodat ik buiten het spel eens naar de balans kan kijken per regio. Dit dus maar even manueel gedaan dmv screenshots, maar geeft leuke statistieken voor mijn specifieke game.

Totaal benodigd t/min aan goederen (alles): 24600 t/min (45% Cape, 31% NW, 17% Enbesa, 4% OW en 3% Arctic)
Totaal t/min dat gemaakt wordt (alles): 34088 t/min (41% Cape, 38% NW, 12% Enbesa, 7% OW, 2% Arctic)
Balans per regio van maken vs nodig: CT 1,27, NW 1,69, Enbesa 1,01, OW 2,28 en Arctic 0,73

Enbesa ligt heel erg in balans en de arctic is een resource sink door de benodigde coal die ik er importeer.

Nu hiermee eens beginnen de productie te analyseren die echt issues heeft en kijken in hoeverre ik slim kan routen met de trade routes, zodat niet alles vanuit een aantal plekken hoeft te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 11:47
Ondertussen een weekje geleden begonnen aan Anno 1800. Nog nooit een Anno-spel gespeeld en moet zeggen dat het veel uitdagingen biedt en allemaal steeds duidelijker wordt.

Ik heb de campagne gedaan (tot een stukje in de nieuwe wereld), maar nu toch weer een nieuwe game begonnen om alles weer vanaf 0 op te starten en echt in de basis de eilanden zo in te richten zoals ik zelf wil. Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat het wat complex wordt met de nieuwe wereld: het duurt nogal lang voor goederen er zijn. Ook is het wat irritant om continu te switchen tussen de twee werelden, maar goed.

Hoe doen jullie dat? Meerdere schepen bouwen/kopen en routes aanmaken? Of andere slimme manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:51
uiteindelijk zijn er 5 werelden, dus je zal er sowieso het switchen gewoon moeten worden

Wat ik vind dat het beste werkt is dat je lichtjes overproduceert, zodat, wanneer je bepaalde goederen (bv rum) ergens levert, er altijd meer wordt geleverd dan dat ze kunnen opmaken eer dat de volgende lading er is. Zo vermijdt je tekorten en heb je een kleine buffer als je bevolking groeit. Het statistieken scherm helpt je daarbij. Dus dan is het gewoon een kwestie van je trade routes georganiseerd te hebben (wat een flink stuk makkelijker is dan eerdere versies van de game)

Eenmaal je stoomschepen hebt valt de wachttijd flink mee, zeker als je er een paar items insteekt die de snelheid verbeteren. De truc is gewoon iets anders doen terwijl je op goederen wacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
X-GeaR schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:15:
Ondertussen een weekje geleden begonnen aan Anno 1800. Nog nooit een Anno-spel gespeeld en moet zeggen dat het veel uitdagingen biedt en allemaal steeds duidelijker wordt.

Ik heb de campagne gedaan (tot een stukje in de nieuwe wereld), maar nu toch weer een nieuwe game begonnen om alles weer vanaf 0 op te starten en echt in de basis de eilanden zo in te richten zoals ik zelf wil. Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat het wat complex wordt met de nieuwe wereld: het duurt nogal lang voor goederen er zijn. Ook is het wat irritant om continu te switchen tussen de twee werelden, maar goed.

Hoe doen jullie dat? Meerdere schepen bouwen/kopen en routes aanmaken? Of andere slimme manieren?
Tip voor wisselen tussen werelden: numpad 1 tot en met 5. Nu voor jou nog alleen 1 en 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 12:52
Knielen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Tip voor wisselen tussen werelden: numpad 1 tot en met 5. Nu voor jou nog alleen 1 en 2
Dat wist ik ook nog niet, bedankt!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:31:
uiteindelijk zijn er 5 werelden, dus je zal er sowieso het switchen gewoon moeten worden

Wat ik vind dat het beste werkt is dat je lichtjes overproduceert, zodat, wanneer je bepaalde goederen (bv rum) ergens levert, er altijd meer wordt geleverd dan dat ze kunnen opmaken eer dat de volgende lading er is. Zo vermijdt je tekorten en heb je een kleine buffer als je bevolking groeit. Het statistieken scherm helpt je daarbij. Dus dan is het gewoon een kwestie van je trade routes georganiseerd te hebben (wat een flink stuk makkelijker is dan eerdere versies van de game)

Eenmaal je stoomschepen hebt valt de wachttijd flink mee, zeker als je er een paar items insteekt die de snelheid verbeteren. De truc is gewoon iets anders doen terwijl je op goederen wacht.
5 nieuwe werelden?? Ik heb er pas 1 en stuur vaak wel een expeditie weg maar die komen steeds weer terug of ze vinden niks :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvdl
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 09:35
ArcticWolf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:51:
[...]

5 nieuwe werelden?? Ik heb er pas 1 en stuur vaak wel een expeditie weg maar die komen steeds weer terug of ze vinden niks :X
het zijn wel ' speciale' expedities waarbij het enige doel is de nieuwe werelddeel te ontdekken.
Hiervoor heb je wel ' unlocks' nodig. bv een specifieke hoogte van je werkende class voordat het getriggerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
ArcticWolf schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 14:51:
[...]

het hangt er ook vanaf welke dlc/season passes je hebt of niet hebt.

Ze worden inderdaad geopend door bepaalde (story) expedities en die worden getriggerd als je aan enkele bevolkingsvoorwaarden voldoet. Gewone expedities waren vroeger vooral nog om bepaalde culture items te krijgen (zoals planten en dieren), maar als je de land of lions dlc hebt is er een weg rond

En idd, neem even de tijd voor wat shortcuts te onthouden, daarmee spaar je heel wat klikken uit op termijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 11:47
Wat een enorme time sink dit spel. Blijft wel genieten en biedt veel meer uitdaging dan Cities: Skyline (waar op een bepaald moment zorgeloos het geld binnenstroomt). Inmiddels al met bepaalde partijen oorlog en dan wordt het een heel ander spel (in positieve zin). In het verleden zorgeloze handelsroutes vragen nu extra aandacht. Ieder vrachtschip wordt nu begeleid door een Ship-of-the-line, ieder eiland heeft een Ship-of-the-line voor de kust en allerlei ammo/kanonnen. Lijkt nu goed te gaan! Niets leuker dan schepen van tegenstanders tot zinken brengen en ondertussen wat shares op te kopen van hun eilanden.

Gisteren eindelijk de vierde 'rang' bereikt: Engineer. Nu uitzoeken wat ik het beste kan doen, want mijn hoofdeiland is nu aardig volgebouwd. Misschien dat ik bepaalde productieketens en boeren wel ga verhuizen naar andere eilanden? Dan kan ik daar een beetje op groeien, wat vrachtschepen heen en weer pendelen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:15
Engineers zijn wel het moment om te gaan nadenken over het toewijden van eilanden aan bepaalde goederen. Zo kun je een eiland speciaal voor graan aanleggen. Een eiland voor aardappels. Nog één voor de productie van varkens. En speciale industriehubs waar je al je zware industrie op zet. Als je speelt met grote eilanden dan kun je vaak wel twee of drie soorten productie op een enkel eiland huisvesten.

Dit heeft namelijk het voordeel dat je alle vervuilende zaken weghoudt van je hoofdeiland. Daarmee zijn je inwoners blij dat ze schone lucht hebben en krijg je niet een dikke knauw aan je attractiveness waardoor het veel makkelijker wordt om een hoge rating te halen.

En met behulp van de commuter piers hoef je dan geen eens meer huizen te bouwen op de industrieeilanden. Dit heeft een dubbelvoordeel dat je fabrieken niet meer ziek kunnen worden en ook geen stakingen meer kunnen plaatsvinden. 😂 In de fik gaan en ontploffen doen ze nog wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-07 23:12
Dag iedereen,

Heeft er iemand van jullie weet van een bron voor betrouwbare benchmarks en performance tests voor Anno 1800 op internet?

Ik lees op verschillende plaatsen dat Anno 1800 eerder CPU-bound is (toch in late game) en heel veel RAM gebruikt.
Ik speel Anno 1800 op 4K en ultra settings.
Wanneer ik in late game (>100k populatie) kijk naar de performance, zie ik dat de CPU usage rond 30% zit.
De 3080 kan het op zich nog aan; van 58FPS in benchmark tot ongeveer 37FPS in late game, over het algemeen geen storende haperingen e.d.
Maar vreemd genoeg valt de GPU usage ook regelmatig terug tot 60% (terwijl CPU rond 30% blijft).
Is dit misschien een gevolg van een single-core CPU bottleneck?

Mijn PC heeft een i7-11700KF, RTX3080 en 32GB RAM (3600MT/s CL18).
Momenteel niets over-clocked, maar vandaar ook dat ik hier eens rondvraag naar betrouwbare data, of voor jullie eigen ervaringen, misschien dat OC wel nuttig kan zijn.

Alvast veel dank,

(PS. ik weet niet of dit de geschikte plaats is om deze vraag te posten, evt. kan mod verzetten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-07 19:32
@TuringTest123

Want je merkt performance problemen?

Anno is sws geen game die gemaakt is voor hoge FPS. Dat is ook niet nodig want er zijn geen snelle beeld veranderen zoals een racer of shooter.

Wat is je geheugen gebruik late game?

FPS niet gerelateerd aan enkel je GPU maar eigenlijk aan alle hardware in je pc. Als je maar ergens een bottleneck hebt, dropt je FPS.

Anno 1800 is gewoon multi threaded en gebruikt dus meerdere cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:54
Gisteren was er op Twitter ook nog een teaser voor een nieuwe cosmetic DLC.
Ik ga hem niet meer halen denk ik. Speel de game nog regelmatig, maar zit meer te wachten op de opvolger dan nog cosmetic DLC.

https://twitter.com/ANNO_EN/status/1681338806337781761?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
Arvado schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:10:
@TuringTest123
Want je merkt performance problemen?

Wat is je geheugen gebruik late game?
Wat ik vreemd vind bij Anno 1800, is dat de CPU en GPU usage alle twee tegelijk vrij laag zijn, bvb. 30 en 60%.
Als ik bijvoorbeeld Total War Warhammer 3 op 4K en Ultra speel is de CPU usage rond 20-25% en GPU usage 99-100%; zoals te verwachten bij GPU intensive game. Maar dan zit de bottleneck gewoon constant daar.
Vandaar m'n vermoeden dat niet alle mogelijke performance gehaald wordt in Anno 1800.

Geheugen gebruik is in Anno 1800 late game 80%. Van de 32GB RAM is 25,6 bezet...

[ Voor 3% gewijzigd door TuringTest123 op 20-07-2023 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
@TuringTest123

Dat verbaasd me niks. Anno is erg slecht kwa optimalisatie. Ik weet niet of je V-Sync aan hebt staan? Zou je eens kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:50
UnderAVoidSky schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:26:
Gisteren was er op Twitter ook nog een teaser voor een nieuwe cosmetic DLC.
Ik ga hem niet meer halen denk ik. Speel de game nog regelmatig, maar zit meer te wachten op de opvolger dan nog cosmetic DLC.

https://twitter.com/ANNO_EN/status/1681338806337781761?s=20
Wat het ook is ik zal het weer kopen :D Elk stukje extra aankleding kan ik waarderen. Heb zelfs de game nogmaals op Steam gekocht tijdens de laatste sale zo dat hij netjes tussen mijn favo games staat (alle DLC verhuist gelukkig gratis mee gezien het aan je account hangt).

Geen idee wanneer de volgende game komt, maar deze kan ik nog jaren spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
Thanks Arvado, V-sync uit geeft zo te zien geen verschil.

PS. Taka heeft onlangs ook een video gemaakt i.v.m. mods en focus op city building.
YouTube: Turning Anno 1800 into an ACTUAL CITY BUILDER!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik draai zo'n 35 fps met m'n Ryzen 7 1700, GTX1080 en 32GB ram DDR4 (CL16), vind het eigenlijk wel prima en het werkt nog okay met Anno... als ik zie hoe duur alles is geworden de laatste jaren duurt het nog wel even voordat ik ga upgraden. 1 enkele GPU is bijna duurder dan m'n gehele systeem destijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
Ik speel zelf op 2560 x 1080 met een gtx1060 zelfs nog. Ik zit ook rond de 35-40 FPS maar waarschijnlijk staan m'n settings wat lager. Maar voor Anno is dat voldoende idd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik heb zelf ook 32GB , een RX 580 en een Ryzen 5800. In het begin gaat het nog 60+ FPS maar als ik eenmaal alle gebieden heb opgebouwd gaat het ook nog maar 30-40 frames per seconden.

Ik speelde het eerst met 16GB ram. Een had constant last van swapping. Een upgrade naar 32 verhielp dat.

Ook had ik een Ryzen 1600 maar had flink last van microstutters. Sinds ik de 5800 heb zijn ze verdwenen.

Anno is dus vooral heel erg rekenintensief op een grote dataset. Grafisch stelt het niet veel voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:13
Anderhalve week geleden heb ik voor 54 euro Anno 1800 gekocht met alle content t/m season 4. Heel kort de campagne gespeeld, vervolgens sandbox mode met alle content aangevinkt. Nu ben ik een paar uur bezig, met een allerlei expedities gedaan en daardoor toch redelijk overvallen door de hoeveel werelden, quests, bizar veel productielijnen, etc. Ik klik me rot maar heb het idee dat ik op alle werelden alles maar half doe.

Hoe gaan jullie daarmee om? Kan ik in een nieuw spel een deel van de content uitzetten om het makkelijker te maken? Expideties uitstellen? Mijn laatste anno was 1404 (en daarvoor 1602), dat was een stuk overzichtelijker.

nb. Dat hele workforce verhaal is vast realistisch maar blijft een goede om in ieder eiland wéér een dorp te moeten bouwen.. :|

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 04-07 11:10

PB-powell

Mr. Laziness

BakkerM schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:19:
Anderhalve week geleden heb ik voor 54 euro Anno 1800 gekocht met alle content t/m season 4. Heel kort de campagne gespeeld, vervolgens sandbox mode met alle content aangevinkt. Nu ben ik een paar uur bezig, met een allerlei expedities gedaan en daardoor toch redelijk overvallen door de hoeveel werelden, quests, bizar veel productielijnen, etc. Ik klik me rot maar heb het idee dat ik op alle werelden alles maar half doe.

Hoe gaan jullie daarmee om? Kan ik in een nieuw spel een deel van de content uitzetten om het makkelijker te maken? Expideties uitstellen? Mijn laatste anno was 1404 (en daarvoor 1602), dat was een stuk overzichtelijker.

nb. Dat hele workforce verhaal is vast realistisch maar blijft een goede om in ieder eiland wéér een dorp te moeten bouwen.. :|
Ik speel vaak per wereld waarbij ik alleen naar een andere ga als ik weet dat waar ik weg ga voor zichzelf kan zorgen. Daarbij zet ik steeds 1 type productielijn op, bijvoorbeeld brood, en controleer of ik overal nog voldoende van heb voor ik naar de nieuwe wereld ga oid.
Sowieso bouw ik per type productielijn omdat je anders de weg kwijt kan raken. En het statistiekenscherm is je beste vriend, hiermee kan je altijd zien of je ergens te weinig of te veel van hebt.
Expedities doe ik pas als ik schepen en items ‘over’ heb. Ze staan niet in de weg en je verzamelt er Max 5, je kan prima spelen zonder. Pas als je een dierentuin of museum wil gaan vullen worden ze nuttig.
Vanaf tier 4 engineers kan je trouwens de commuter pier bouwen waardoor je werkers automatisch gedeeld worden over de eilanden met zo’n pier.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123

Ja, kan ik mij voorstellen dat het overweldigend is om meteen met alle content nu te starten. Vooral als je met A.I. tegenspelers en piraten ook nog eens de militaire aspecten van het spel moet managen.
Bij starten van een nieuw spel kan je een deel van de DLC best uit zetten, tot je de basics onder de knie hebt. Ik zou eens kijken wat er chronologisch laatst is bijgekomen en die uitzetten. Bvb. enkel season 1 DLC aanzetten, en niet season 2 en season 3 (de high life en toursists wordt echt waanzinnig wat die allemaal nodig hebben :) )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13

Aganim

I have a cunning plan..

Opzich goed advies, maar ik zou dan Bright Harvest uit seizoen 2 er persoonlijk ook bij pakken. Tractoren en silo's besparen je dermate veel ruimte dat dat het beetje extra complexiteit rondom het managen van brandstofproductie ruimschoots goedmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BakkerM
@TuringTest123 @PB-powell Dank voor de reacties, ik ga in elk geval de tourists & high life uitzetten (Y)

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Expeditie naar new world ontkom je niet aan. Maar de overige zou ik gewoon even mee wachten. Artic en Enbesa heb je sws voorlopig niet nodig. CT kan je rustig ook tijdje mee wachten. Puur OW en NW kan je rustig tientallen uren in kwijt.

Maar sommige DLC's kan je wel gewoon meenemen. Bright Harvest zoals hierboven genoemd altijd meenemen. Docklands zou bijvoorbeeld ook kunnen. Seat of Power wordt het ook niet echt moeilijker van. Botanica, geldt zelfde voor. NW Rising zou ik ook meenemen en Seeds of Change ook. Die maken het niet persé ingewikkelder maar geven wel aardig wat voordelen.

Overigens kan je later wel je workforce delen tussen verschillende eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Het is inderdaad erg uitgebreid, ik begin regelmatig een nieuw spel als het te uitgebreid wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
Ik zou geen enkele DLC uitzetten maar op een laag niveau beginnen. Dus 1 ster tegenstanders en misschien de piraten uitzetten. Voordeel van dit is dat je dan rustig kan ontdekken. de tegenstanders gaan pas naar de volgende wereld als jij bent gegaan. Dus dan kan je per wereld opbouwen. Ga niet te snel naar de volgende wereld maar beperk je tot een goede economie en ga pas als alles goed loopt.
Op die manier kan je alles ontdekken en op een fijn tempo te werk gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb het basisspel ook gekocht. Vanaf 1602 fan, 1400 ook gespeeld en deze versie is ook weer waanzinnig.
Ik speel op easy sandbox zonder piraten etc. Heerlijk bouwen. Zit aan de max aan geld (1000 miljoen) en omzet is 650k ofzo, ga voor de 1mil :D

Een vraag: Meeste sets krijg ik maar niet compleet van zoo en museum. Krijg altijd zelfde items. Heb al 100 expedities gedaan en world fairs. Iemand tips?

Edit: net de CTRL SHIFT R ontdekt. Wat gaaf :D

[ Voor 5% gewijzigd door Guillome op 01-08-2023 21:42 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Een vraag: Meeste sets krijg ik maar niet compleet van zoo en museum. Krijg altijd zelfde items. Heb al 100 expedities gedaan en world fairs. Iemand tips?
ja het onderzoekscentrum gebruiken. daar kan je de museum en zoo dingen untlocken en dan onderzoeken
als je tenminste de DLC hebt van "land of the lions"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee heb alleen basic

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Dan zou je kunnen spelen met mods. anders optie is er denk ik niet ( al raad ik aan om de DLC's te kopen. dat maakt het spel nog veel leuker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Kopen bij dat vrouwtje, is de enige optie naast expedities dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

mike0001 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:55:
[...]

Dan zou je kunnen spelen met mods. anders optie is er denk ik niet ( al raad ik aan om de DLC's te kopen. dat maakt het spel nog veel leuker)
Wel nodig denk ik ja. Heb nu 37k investors. Wil wolkenkrabbers :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

De workforce is niet anders dan in 1404 toch? Maar je klikt je inderdaad rot in het begin.. ik was op een punt aangekomen dat het voornamelijk refinen van de shipping routes was en het verlagen van de workforce op bepaalde eilanden zodat m'n profit omhoog ging (al verdiende ik nog steeds het meeste aan het verkopen van zeep).

Dacht leuk eens proberen een AI aan te vallen, want had echt veel Ship of the Line schepen... was in 10 minuten uitgespeeld, helemaal ingemaakt door de AI :X
Toen wilde ik het spel afsluiten zonder te saven, sloeg die het toch op. Kan ik weer opnieuw beginnen :+

Ik mis wel wat werelden heb ik het idee, want tot nu toe alleen the new world gevonden. Weet even niet meer hoe ik andere werelden vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ArcticWolf schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

De workforce is niet anders dan in 1404 toch? Maar je klikt je inderdaad rot in het begin.. ik was op een punt aangekomen dat het voornamelijk refinen van de shipping routes was en het verlagen van de workforce op bepaalde eilanden zodat m'n profit omhoog ging (al verdiende ik nog steeds het meeste aan het verkopen van zeep).

Dacht leuk eens proberen een AI aan te vallen, want had echt veel Ship of the Line schepen... was in 10 minuten uitgespeeld, helemaal ingemaakt door de AI :X
Toen wilde ik het spel afsluiten zonder te saven, sloeg die het toch op. Kan ik weer opnieuw beginnen :+
Je kunt een eerdere save laden natuurlijk. Je hoeft niet per se de laatste te pakken. Ik geloof dat de autosave standaard om de 5 minuten is, dus dat is beter te overzien dan helemaal opnieuw beginnen.
Ik mis wel wat werelden heb ik het idee, want tot nu toe alleen the new world gevonden. Weet even niet meer hoe ik andere werelden vindt.
Welke DLC heb je?
Je krijgt eerst de nieuwe wereld, daarna komen Enbasa en Cape Trelawny en als laatste de Arctic zo uit m'n hoofd.
Voor Enbasa heb je the Land of Lions DLC nodig.
Voor Trelawny de Sunken Treasures (oid) nodig
en voor Arctic de Passage DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Je kunt een eerdere save laden natuurlijk. Je hoeft niet per se de laatste te pakken. Ik geloof dat de autosave standaard om de 5 minuten is, dus dat is beter te overzien dan helemaal opnieuw beginnen.

[...]

Welke DLC heb je?
Je krijgt eerst de nieuwe wereld, daarna komen Enbasa en Cape Trelawny en als laatste de Arctic zo uit m'n hoofd.
Voor Enbasa heb je the Land of Lions DLC nodig.
Voor Trelawny de Sunken Treasures (oid) nodig
en voor Arctic de Passage DLC.
Ahhh dat verklaard een hoop 8)7 ik heb season pass 3 & 4 en Bright Harvest.

Vond de meerwaarde van season pass 1 & 2 het niet waard om ze aan te schaffen.

edit:
heb season 2 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Damn. Gister waren de DLC`s met 50% korting op store.ubisoft. Ik wilde eerst testen of dat wel goed ging met mijn basegame op steam dus kocht maar 1 vd 4 seizoenen. Ik dacht: Die aanbieding blijft vast nog wel even.
Niet dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Guillome schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:37:
Damn. Gister waren de DLC`s met 50% korting op store.ubisoft. Ik wilde eerst testen of dat wel goed ging met mijn basegame op steam dus kocht maar 1 vd 4 seizoenen. Ik dacht: Die aanbieding blijft vast nog wel even.
Zag die korting ook, meteen seizoen 2 gekocht. Maar idd, gaat snel soms... komt ook wel weer snel terug, dus misschien even afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 21-06 16:39
Guillome schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:37:
Je kan natuurlijk ook nog gewoon de DLC via een derde partij kopen. Iets met sleutels. O-)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
Ondertussen opnieuw opgestart zonder skyscrapers & tourists. Enkel nog de Old & New World, het blijft flink puzzelen. Met verschillende websites heb ik de production chains en needs-caculator nu enigszins onder de knie. Ben nu tot de artisans gekomen. Goed geld verdienen blijft een uitdaging, wat is hierin de beste tip?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
BakkerM schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:10:
Ondertussen opnieuw opgestart zonder skyscrapers & tourists. Enkel nog de Old & New World, het blijft flink puzzelen. Met verschillende websites heb ik de production chains en needs-caculator nu enigszins onder de knie. Ben nu tot de artisans gekomen. Goed geld verdienen blijft een uitdaging, wat is hierin de beste tip?
1 Niet te veel overproduceren. Via ctrl+Q (denk ik) kan je zien hoeveel je te kort of te veel produceert. Ik probeer deze zo kort mogelijk bij elkaar te krijgen (of wat verder als er reistijd voor de goederen bij zit). Ongebruikte productie zorgt alleen maar voor maintenance costs.

2 Niet te veel farmer/worker residences over hebben. Vanaf engineers beginnen de productieketens duurder te worden, maar ze brengen in verhouden ook meer in het zakje. Sowieso komt het geld vanzelf eens je wat meer residences hebt van de hogere tiers.

Als ik het mij goed herinner is het moment van workers naar artisans zo'n beetje het moeilijkste moment om door te geraken omdat de productieketens een pak complexer en duurder worden. Dat brengt me ook bij puntje 3:

Niet te veel in één keer willen. Geen 50 residences in één keer upgraden waardoor je vastloopt met de toelevering van bepaalde producten. Neem je tijd, het rushen kan je later nog wel doen als je voelt dat je het meer onder de knie hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Eiland dicht bij Eli (prison) kopen en dan een zeep productie starten en die verkopen aan hem. Zo houd ik mijn positieve balans en hoef je bijna niet meer naar je inkomen te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Met workers en de eerste artisans moet je ook niet verwachten veel te verdienen. Als je halverwege de unlocks van de artisans bent mag je blij zijn met 2k winst, vanaf engineers gaat het wel extreem snel qua winst maken.
En een extra zeep-lijn om te verkopen is inderdaad de makkelijkste manier om snel geld te verdienen en dat heb je er zo uit, zet een schooner op de lijn en de rest van de game heb je er geen omkijken meer naar. Zorg er wel voor dat je altijd (flink) over produceert en dat je een minimum stock aanhoudt op je eiland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit nu op 880k balans :+

Kijk ook naar de lifestyle (heet toch zo?) behoeftes en luxe-behoeftes. Als je alles geeft gaan er veel meer mensen in een huisje en krijg je dus meer workforce. Weet niet zeker of dat in beginstadium ook al belangrijk/wenselijk is trouwens

[ Voor 81% gewijzigd door Guillome op 04-08-2023 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Guillome schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:34:
Ik zit nu op 880k balans :+

Kijk ook naar de lifestyle (heet toch zo?) behoeftes en luxe-behoeftes. Als je alles geeft gaan er veel meer mensen in een huisje en krijg je dus meer workforce. Weet niet zeker of dat in beginstadium ook al belangrijk/wenselijk is trouwens
Ik kijk pas nadat ik bij engineers aangekomen ben naar de lifestyle. Sommige behoeftes drainen best heftig op je productie lijnen dus dat moet je dan wel goed voor elkaar hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

1 Niet te veel overproduceren. Via ctrl+Q (denk ik) kan je zien hoeveel je te kort of te veel produceert. Ik probeer deze zo kort mogelijk bij elkaar te krijgen (of wat verder als er reistijd voor de goederen bij zit). Ongebruikte productie zorgt alleen maar voor maintenance costs.

2 Niet te veel farmer/worker residences over hebben. Vanaf engineers beginnen de productieketens duurder te worden, maar ze brengen in verhouden ook meer in het zakje. Sowieso komt het geld vanzelf eens je wat meer residences hebt van de hogere tiers.

Als ik het mij goed herinner is het moment van workers naar artisans zo'n beetje het moeilijkste moment om door te geraken omdat de productieketens een pak complexer en duurder worden. Dat brengt me ook bij puntje 3:

Niet te veel in één keer willen. Geen 50 residences in één keer upgraden waardoor je vastloopt met de toelevering van bepaalde producten. Neem je tijd, het rushen kan je later nog wel doen als je voelt dat je het meer onder de knie hebt.
En in het begin geen staal maken. die vreet workers en geld. Je kan beter staal kopen bij de haven tot je een goede balans hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mike0001 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 09:50:
[...]

En in het begin geen staal maken. die vreet workers en geld. Je kan beter staal kopen bij de haven tot je een goede balans hebt
Interessant, ik begin altijd wel met staal maken, maar ga het eens zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Nee staal is echt k*t in het begin, kost echt veel te veel balance en workforce. Dus altijd bij archi kopen, net als stenen. Ik zet er zelfs altijd gelijk een traderoute voor op.

Daarnaast idd een zeep eiland maken vlakbij Eli en daar verkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Yes 1mil balans bereikt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTUW9pD7XLeckEmDvo9t-OrFntM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ns6dS7DtrWmWzuuzs82a6aSY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 87% gewijzigd door Guillome op 05-08-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikVeritas
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 15:50
Voor de mensen die deze website nog niet kennen: https://annolayouts.de/index.htm?lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Dat is knap, want 86k is ook nog niet zo'n grote populatie om dat getal te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Gaat nu ook compleet mis :+
Zat op 1.3mil balans. Kwam omdat ik 75 wolkenkrabbers moet maken. Maar dat gaat nu helemaal mis. Alles in t te kort :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:13

Aganim

I have a cunning plan..

Naast eerder gegeven tips (al koop ik zelf nooit staal in en zet ik liever ook geen zeeproutes op om nog een beetje uitdaging te houden): niet meteen bijbouwen bij een tekort, maar eerst je productie 'overklokken'. Maakt je bevolking iets minder gelukkig, maar dat is op te vangen door ze te voorzien van luxegoederen en -diensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@BakkerM De Artisans zijn inderdaad het punt waarop je het snelst je economie om zeep kan helpen. De truc om voor bij dit punt te komen is om de dure ketens domweg over te slaan. Vooral Canned Food is een dikke geldbesparing als je die weet over te slaan.

Hoe? Door gebruik te maken van Town Halls en de Actor. Zij geeft iedere Artisan (en Engineer) die onder haar cirkel valt namelijk Canned Food zolang die mensen toegang hebben tot een Variety Theater. Het theater kost 100 coins per minuut, de town hall 50 coins en 20 influence en de Actor is een eenmalige investering van enkele tienduizenden coins.
Een complete keten voor 390 Artisan huizen kost je 2650 per minuut. Maar, nog veel kostbaarder: 1050 artisan werkers! En dan tel ik nog niet de schepen (en hun influence) die je nodig hebt voor het transport van de goederen.

En die 1050 werkers hebben zo'n 10% van die keten aan Food nodig plus je kan die werkers niet inzetten op de Furs en Sewing Machines waar je ze eerst op wil hebben.

Met de Actor bespaar je dus duizenden coins per minuut en op de lange termijn influence aan schepen.

Canned food is echt een hele dure keten die je beter kan overslaan totdat je Sewing Machines, Furs en de Uni hebt. De eerste twee zijn veel beter voor je balans, de laatste geeft je broodnodige werkers.

Deze tactiek kun je ook toepassen zonder de Actor. Je moet dan alleen wel compenseren met bier en rum. Tegen de tijd dat ze om rum vragen is namelijk ook Sir Lewis Brindley, the Chemist te koop bij Eli. Deze laat je Schnapps distilleries rum produceren. En laat rum nou net een hele dure New World keten zijn... 😉

Voor al deze trucs heb je geen DLC nodig. Dit zit allemaal al in de basis game. De trucs die je kan uithalen met de DLC zijn nog veel leuker.😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Er is ook een mannetje die zorgt dat je varkens ipv goulash in je canned fabrieken kan gebruiken! Dat is ook een heel groot voordeel, want goulash vergt paprika en rundvlees, en dat is veel meer werk, ook qua transport.

Daarbij gooi ik in élk trade union, die ik overal plaats waar mogelijk, dat 'rare' mannetje dat zorgt voor +50% productie én -10% workforce needed voor alle productie. Daarnaast zijn er meer mannetjes die zorgen voor minder workforce en/of meer productie.
Voor steel-industrie (dacht ik, of een andere dure lijn) kan je het zelfs zo krijgen dat je 0 workforce nodig hebt omdat je een -80% en een -20% kan plaatsen. Dus er is wel meer mogelijk, alleen zijn die mannetjes in het begin wel duur natuurlijk, dus moet je voor sparen.

[ Voor 54% gewijzigd door Guillome op 06-08-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Die Sir Lewis is ook niet heel makkelijk aan te komen. Die komt echt weinig langs, zeker in het begin als Eli nog niet alle items laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Wat Eli aanbiedt is afhankelijk van de staat van jouw bedrijf. Epic level mensen beginnen voor het eerst te verschijnen als je een paar honderd Artisans hebt. Echter is het ook zo dat bepaalde mensen steeds minder vaak voorkomen hoe verder je komt in het spel.

Zo komt Sir Lewis vaak voor als je de Artisans uitbouwt maar komt hij minder vaak voor als je bij de investors uitkomt. En tegen de tijd dat je aan de Skyscrapers begint dan is Lewis super zeldzaam geworden. Maar tegen die tijd heb je ook wel een research institute en kun je hem zelf werven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Oe perongeluk goede tip voor anderen misschien ook. Je kan gebouwen en skyscrapers upgraden met dat upgradeknopje. Dan is het klik-ugrade.
Als je dan shift indrukt en hovert boven een huis of skyscraper zie je alle huizen van zelfde soort en niveau.
En in ieder geval bij skyscrapers: doe je dan shift+klik dan upgrade je alle skyscrapers van dat niveau in 1 keer!

Edit: Met huizen ook, en ook pauze en actief maken van productiegebouwen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Guillome op 06-08-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zijn die mods een goede toevoeging of maakt dat de basisgame (incl dlc) anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Pfff ik ben stom genoeg meteen naar zowel de New World & Enbassa gevaren... merk dat ik Enbassa erbij wel erg lastig vind zo early in de game.
Tot nu gaat het wel goed, positief inkomen en verkoop redelijk wat zeep maar normaal gesproken had ik al Engineers gehad, dat lukt nu nog niet zo goed :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
dr86 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 08:23:
Zijn die mods een goede toevoeging of maakt dat de basisgame (incl dlc) anders?
Wat bedoel je met anders?
Game blijft hetzelfde maar je kan door de mods dingen makkelijker/beter/simpeler doen
Ik gebruik oa mods om de haven te vergroten, je velden van je farms los te koppelen, alle producten te kunnen kopen bij de trader. Zo heb je ook mods om te cheaten maar die gebruik ik niet (met extra geld enzo. maar dat haalt voor mij de lol eraf. Ik moet wel een beetje uitdaging hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit nu op een stabiel balans van 1.7mil. Met iets van 120k populatie. Heb mijn stad opnieuw ingericht, heb iets van 20+ publieke gebouwen kunnen slopen en meeste woningen hebben nu zowat alle bonussen die je maar kan hebben. En dat scheelt enorm. Bijna alles is nu minimaal -25% consumption. Dus nu kan ik uitbreiden :P

Lijkt wel alsof er een update is geweest. Remember login werkt eindelijk automagisch, en het laadscherm (met de epilepsie-waarschuwing is nu heel kort weer. Die was 2/3 min soms. Nu 5 sec.

Wat ik wel rete-irritant vind trouwens is dat als je een boot in de haven hebt en aan het transferren bent, en een andere boot duwt m een milimeter opzij, dat je dan uit het transfer-menu gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Guillome op 10-08-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 08:19
Ik ben nieuw met Anno 1800. Heb het spel begin dit jaar een keer in de Steam Sale gekocht maar het nog maar pas geinstalleert.
Ik ben gelijk verkocht. Wat een prachtig spel met enorme diepgang. Voorlopig ben ik nog wel zoet met de basegame. Maar zodra die weer in de sale komt wil ik er toch nog een asntal DLC bij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik vind dat ook een fijne methode asset. Eerst basisgame helemaal uitpluizen. Anders krijg je écht teveel in 1 keer, waardoor je sommige zaken wat gaat afraffelen. Ik ben lang zoet geweest met basisgame. Seizoen 3 heb ik nu 3 weken uitgeplozen en heb nu seizoen 2 erbij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asset185
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-07 08:19
Guillome schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:06:
Ik vind dat ook een fijne methode asset. Eerst basisgame helemaal uitpluizen. Anders krijg je écht teveel in 1 keer, waardoor je sommige zaken wat gaat afraffelen. Ik ben lang zoet geweest met basisgame. Seizoen 3 heb ik nu 3 weken uitgeplozen en heb nu seizoen 2 erbij :)
Zeker bij dit spel. Het is echt super complex. Maar dat maakt het ook juist zo mooi. Ik had er eerlijk gezegd niet zoveel van verwacht. Gelukkig staan er hele fijne toturials online zoals van Youtuber Taka die echt veel informatie geven. Ik

Edit
Ik ontdekte net dat je in het statistieken scherm met CTRL meederdere eilanden aan kunt klikken.
Dat maakt mijn leven een stuk makkelijker. Vooral om mijn economie op verscheidene vlakken te fixen.

Wel raar dat je CTRL moet klikken. Maar ik vind het qua interface hier en daar wel wat onhandig ontworpen.

[ Voor 20% gewijzigd door asset185 op 10-08-2023 11:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dat is niet raar, dat is een mechaniek die in bijna alle software werkt. In windows-verkenner ook om maar iets simpels te noemen ;)

Edit:
Still growing :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtAAeKVl43hH-z767k__msJhXB0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0Do7klq9L6OhgY1iwh99Wxh.png?f=fotoalbum_large

Met Land of Lions en Seat of Power heb ik mijn productie-eiland enorm kunnen optimaliseren. Heb nu alles in overvloed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVdQAjt85m5LpHFYHJpvUJYLSyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cINrp2NkQHNv47eEbEfDEdPq.png?f=fotoalbum_large

Vooral zulke dingen zijn belachelijk goed. Elke seconde komt er dus zand binnen, maar dan met een parel of een goud 1 op de 3 keer. En met seat of power heeft coast-productie +300%. Dus al met al lopen die dingen op 550% en dan die goederen-bonus. En dat dus op meerdere plekken. Wordt wel makkelijk zo :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJoSBocg42DhqpuJZERC4GZeMXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9YHftQBwdZBlYfwY5qVdQJaw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 110% gewijzigd door Guillome op 14-08-2023 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Dammit. Er is een heel vervelende bug. Elke keer na het laden van een savegame zijn al mijn trade-unit 4e item (van Seat of Power) weer leeg. De items zijn gelukkig gewoon in de warehouse, maar moet dus alles opnieuw erin zetten elke keer. Dat is nogal jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@Guillome Hmm, dacht dat die bug al gefixed was. De bug was voornamelijk een visuele bug. De bonus van het vierde item werd namelijk wel gewoon toegepast. Er zit nog wel een tweede bug hierin, dat als je het item handmatig nog een keer toevoegt je de bonus nog een keer kreeg. En elke keer weer na het laden van een save game en weer opnieuw toevoegen. Deze bonussen zijn dan permanent en je kreeg ze niet meer weg. Zeer leuk om 10,000% bonus te hebben maar het breekt je game nogal.

Controleer dus even de bonussen op je fabrieken, als ze meer dan één keer zijn toegepast dan heb je dus last van deze bug. Ik dacht ze deze in één van de laatste patches hadden gefixed. Dus check even of je alle updates hebt.

Wat ook wil helpen om dit te fixen is om fabrieken, unions en local department te vernietigen en opnieuw te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nee de bonus wordt ook niet toegepast. Ik zit elke keer na het laden met een enorme workforce tekort :P
En ja ik heb alle updates volgens steam.

[ Voor 16% gewijzigd door Guillome op 16-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ubisoft heeft een leuke sale voor degene die het spel nog niet hebben:
54 euro voor Anno 1800 incl. alle seizoenspasses

https://store.ubisoft.com...1f8e26a84652712da64e.html

• Arvado
Ja dat is wel echt een koopje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuringTest123
ArcticWolf schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:16:
Ubisoft heeft een leuke sale voor degene die het spel nog niet hebben:
54 euro voor Anno 1800 incl. alle seizoenspasses

https://store.ubisoft.com...1f8e26a84652712da64e.html
Er is wel iets vreemds aan de hand bij Ubisoft:
- ik volg jou link en zie inderdaad Anno 1800 complete edition voor 54 euro
- als ik click op link in promotie email van Ubisoft in m'n inbox vandaag, kom ik op Franse site met complete edition aan 119euro en standaard editie aan 59euro.
https://store.ubisoft.com...7010ef3aa548048c5958.html
- als ik google naar Ubisoft België kom ik op een Nederlandse site waar de Gold Edition 79euro kost
https://store.ubisoft.com...1ec326a84652712da649.html
- en als ik nog eens probeer via andere google link en zoeken op Ubisoft site arriveer ik op de standaard editie aan 15euro !!
https://store.ubisoft.com...7010ef3aa548048c5958.html
("Actie eindigt op 05/09/2023 3:00pm")

Dus opgelet iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
New Anno Game Leak. [Artikel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb maar 1 schooljaar 1 uur duits gehad en dat is 15j geleden, wie kan vertalen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-06 15:17
AntiChrist7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:26:
Ik heb maar 1 schooljaar 1 uur duits gehad en dat is 15j geleden, wie kan vertalen? :p
100 verschillende vertaal diensten en ingebouwde vertaal diensten van desbetrefende webbrowsers

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:26:
https://tryhardguides.com...lopers-ubisoft-blue-byte/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Generaal Pep schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:33:
[...]

100 verschillende vertaal diensten en ingebouwde vertaal diensten van desbetrefende webbrowsers
Maar weinig die een directe afbeelding kunnen vertalen.
Zoals ik het lees is het een beschrijving van het spel zonder concreet te worden over de inhoud. Daarnaast lijkt het mij logisch dat ze bij Ubisoft al bezig zijn met een nieuwe Anno gezien er geen dlc's meer komen en deze versie al 4 jaar oud is. Dus zo'n grote verrassing is het niet, maar eerder een bevestiging van wat velen al vermoedde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Vind het wel lastig 1404, 1602 en 1800 zijn gewoon erg goede spellen. Ik zou ook niet weten welk tijdperk dan nog interessant zou zijn om een Anno spel van te maken.
Later in de tijd vind ik persoonlijk niet zo interessant (en die zijn er ook al) en verder naar een vroeger tijdperk zijn er eigenlijk ook al wel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

1404 heb ik paar maanden terug de campaign weer eens gespeeld, die blijft inderdaad geweldig. 1800 ben ik vorige week weer begonnen nadat ik Zelda TotK had uitgespeeld. En persoonlijk vond ik 2070 ook erg tof.
Als nieuwe periode is de romeinse tijd interessant, is ook her en der op het internet geopperd. Verder ben ik het met je eens dat alles tussen 1400 en nu/toekomst al redelijk is behandeld. Ben dan ook erg benieuwd waar ze mee komen (als ze daadwerkelijk een nieuwe variant aan het maken zijn).

Overigens in m'n nieuwe spel zonder CF begonnen, ik merk dat ik mijzelf niet kan weerhouden om daar te gaan bouwen. Maar dan vind ik weer dat ik de OW teveel negeer wat ik weer zonde vind en dan loop ik mentaal vast. Nu dus kijken hoever ik kom zonder CF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@AntiChrist7 Even kort en krachtig samengevat:

Het project is voor een populair spel IP met innovatieve features en een rijke en veelomvattende spelwereld die men naar eigen inzicht kan opbouwen. Spelplezier en diepgang staan centraal maar het gebruikt ook actuele grafische technieken die op alle platformen optimaal werken. Het project moet spelers over de hele wereld aanspreken en komt met een single- en multiplayer modus.

Het is heel erg generiek. Maar Ubisoft Blue Byte in Düsseldorf staat wel bekend om Anno. 😁

Ik hoop dat ze of een Anno 2403 maken in de asteroïdengordel. Lijkt mij heerlijk om 'The Expanse' na te gaan spelen in Anno. En daar zou je zelfs een 3D spel van kunnen maken met 'eilanden' boven en onder je!

Of anders een remake van 2070 met alle gameplay verbeteringen uit 1800. Dat moet dan een goddelijk spel worden. 2070 was mijn eerste Anno dus ik kan lichtelijk bevooroordeeld zijn. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Mij maakt het weinig uit waar of hoe de volgende Anno zich afspeelt, zolang de gameplay van Anno 1800 (qua production chains en trading tussen wereld bv) maar terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-06 10:14
Iemand al wat met de mod browser in de laatste update lopen spelen en zo ja tips voor welke mods te gebruiken?

Ik ben zelf wel fan van de jacobs set van mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Nog niet, vanavond eens kijken wat er allemaal is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-06 20:21
schakelen achievements eigenlijk uit met mods of niet?

400+- uur in het spel zitten, zonder mods. Misschien toch maar eens kijken naar de mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Ik heb gekeken maar er is niet echt een mod waarvan ik dacht die moet ik hebben. Daar speel ik denk te weinig voor en ik heb ook nog lang niet alles eruit gehaald wat in er in de standaard beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:04
Een nieuwe anno wat spannend. Denk dat het weer een anno in the toekomst wordt maar hoop stiekem van niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anno meets Warcraft 2 lijkt mij wel wat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Guillome schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:37:
Anno meets Warcraft 2 lijkt mij wel wat :9
Hmm, Anno heeft altijd een basis gehad in onze eigen geschiedenis, met wat extrapolatie voor 2070 en 2205. En er zijn nog zat tijdperken en locaties in onze geschiedenis waar een Anno zou kunnen plaats vinden Indonesië en zuid-oost Azië zijn van nature al prachtige archipelago's. En hebben ook nog eens een rijke geschiedenis om uit te putten. Vraag is wel of een Europese firma het wel aandurft om zo sterk op de Azië toer te gaan.

Een fantasy setting is dan een stuk veiliger. Je zou prima het concept van de drie verschillende bedrijven (Tycoons, Eco en Tech) uit 2070 kunnen toepassen met mensen, elven en dwergen. Of juist de regio's van 1800 met in elke regio een ander ras. Of een combinatie van beiden natuurlijk.

Maar toch zie ik ze sneller een sprong de toekomst in nemen dan naar een ander (verhaal)universum. Ze hebben nu een flinke historie bij elkaar gemaakt en ik denk dat ze nog lang geen afscheid willen nemen van hun universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Romans, Egyptians, Persians zou ook nog een optie kunnen zijn. Pharaoh anyone? Maar is wel lastig omdat er best wel wat games zijn met die tijdperken.

[ Voor 7% gewijzigd door ArcticWolf op 02-09-2023 20:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

ArcticWolf schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:16:
Romans, Egyptians, Persians zou ook nog een optie kunnen zijn. Pharaoh anyone? Maar is wel lastig omdat er best wel wat games zijn met die tijdperken.
Hoeveel spellen zijn er wel niet rondom de middel eeuwen? Ik denk juist dat er nog veel te ontdekken valt in de tijdperken daarvoor. Persoonlijk blijf ik een historische versie hopen, maar zolang het eiland-mechanisme met handelsroutes en verschillende werelden erin blijft zitten ben ik al snel tevreden :)
sowieso eerst CS2 grijs spelen voordat er uberhaupt een aankondiging mag komen, heb geen tijd voor 2 spellen tegelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:29
Stomme vraag, maar hoe sluit je first person mode weer af (PC)?

Catch my drift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:32
DaMenaz schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:48:
Stomme vraag, maar hoe sluit je first person mode weer af (PC)?
Shift+ctrl+R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:29
Tnx. Leek me logisch, maar werkt bij mij alleen om in 1st te komen, niet eruit. Vreemd.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
PB-powell schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:24:
[...]

Hoeveel spellen zijn er wel niet rondom de middel eeuwen? Ik denk juist dat er nog veel te ontdekken valt in de tijdperken daarvoor. Persoonlijk blijf ik een historische versie hopen, maar zolang het eiland-mechanisme met handelsroutes en verschillende werelden erin blijft zitten ben ik al snel tevreden :)
sowieso eerst CS2 grijs spelen voordat er uberhaupt een aankondiging mag komen, heb geen tijd voor 2 spellen tegelijk :+
Egyptians en Persians hadden ook veel scheepvaart destijds, maar daarvoor neemt het snel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Nathilion schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:58:
[...]

Hmm, Anno heeft altijd een basis gehad in onze eigen geschiedenis, met wat extrapolatie voor 2070 en 2205. En er zijn nog zat tijdperken en locaties in onze geschiedenis waar een Anno zou kunnen plaats vinden Indonesië en zuid-oost Azië zijn van nature al prachtige archipelago's. En hebben ook nog eens een rijke geschiedenis om uit te putten. Vraag is wel of een Europese firma het wel aandurft om zo sterk op de Azië toer te gaan.

Een fantasy setting is dan een stuk veiliger. Je zou prima het concept van de drie verschillende bedrijven (Tycoons, Eco en Tech) uit 2070 kunnen toepassen met mensen, elven en dwergen. Of juist de regio's van 1800 met in elke regio een ander ras. Of een combinatie van beiden natuurlijk.

Maar toch zie ik ze sneller een sprong de toekomst in nemen dan naar een ander (verhaal)universum. Ze hebben nu een flinke historie bij elkaar gemaakt en ik denk dat ze nog lang geen afscheid willen nemen van hun universum.
An sich hebben ze met Anno 1800 ook Zuid Am /Afrika betrokken, dus op zich zou Asië - Oceanië toch perfect moeten kunnen?
Lijkt me nog genoeg te kiezen qua combinaties. Meest heikele punt lijkt me om een goed tijdperk te kiezen. Al ben ik er vrij van overtuigd dat ze al lang aan de game aan het werken zijn als deze in 2026 uit moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

ArcticWolf schreef op zondag 3 september 2023 @ 19:33:
[...]

Egyptians en Persians hadden ook veel scheepvaart destijds, maar daarvoor neemt het snel af...
Daarom! Het Romeinse rijk is niet voor niets zo groot geworden. Ik zie wel voor me dat er dan meer gevechts-elementen komen in het spel. Ben daar geen voorstander van al snap ik dat anderen daar wel behoefte aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 21:05
UnderAVoidSky schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:42:
Mij maakt het weinig uit waar of hoe de volgende Anno zich afspeelt, zolang de gameplay van Anno 1800 (qua production chains en trading tussen wereld bv) maar terugkomt.
Ik hoop het ook, maar mssn een "easy" mode voor de trade routes... Op den duur had ik meer dan 100 routes (vast onderschat) en dan werd het zo'n sleur dat ik toch maar afhaakte, m'n CF is nooit echt "af" geraakt...
Dan begon ik steeds maar weer een nieuwe game. De eerste 25-30uur waren altijd de leukste.

Ik will een trade systeem zien waar je gewoon per eiland kan instellen wat je in/uitvoert en de grote van je docks moet dan maar bepalen welke en hoeveel schepen er langs kunnen komen. En dat je dan kan bepalen wat je tussen je eigen eilanden verscheept en welke producten je extern wil kopen/verkopen (dat bestaat al)... 'tis maar een idee hé...Dan kan ik veel meer tijd besteden aan het uitbouwen van de chains en optimalizeren met items ed, en verfraaien van m'n steden...

Anno 1800 blijft zowiezo in m'n top 5 games ooit (zeker kwa speeltijd)
Nathilion schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:58:
[...]
Fantasy Anno lijkt me ook nog wel iets (de Total War series is voor mij ook het best Warhammer als base...)
Mssn iets met een underground, oppervlakte en een wereld in de clouds ofzo...
Zolang de focus maar op city building ligt, combat in Anno spreekt me het minste aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Inrage op 04-09-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BakkerM
Ik ben ondertussen weer een paar weken bezig met de tips die jullie gegeven hebben. Het werd met name makkelijker door een zeepeiland op te bouwen voor de verkoop en voor canned food net het juiste mannetje te hebben waardoor je de halve productieketen niet meer nodig hebt.

Ik speel met een aantal mods (o.a. vanuit Spice it up & Incipium tweaks), hierdoor wordt het wat makkelijker om door te groeien. Ik merk dat ik alle focus op Crown Falls heb waardoor ik de Old World toch redelijk verwaarloosd heb. Dat geldt eigenlijk ook voor Enseba, de new World en Artic. Geld is geen probleem meer met engineers, investors & scholars waardoor de mogelijkheden nu eindeloos zijn; dat is gek genoeg misschien ook wel mijn grootste kritiekpunt van het spel.

Het aanbod / de mogelijkheden zijn zo groot dat ik niet meer weet hoe nu verder. Omdat alles tegelijk kan verlies ik een duidelijk doel en focus om echt verder te komen. Een beetje het gevoel van door Netflix heen scrollen; uiteindelijk komt je soms niet verder dan scrollen. Dat leidt ertoe dat ik de afgelopen 10 ingame uren eigenlijk niks zinnings heb toegevoegd, behalve wat items unlocken / developpen mn onderzoeksgebouw.

Ik zit er over na te denken om opnieuw te starten, maar dan zonde Enbesa & Artic. Iets in de trant van less is more, want nu kom ik ook niet verder.

Iemand die dit gevoel ook weleens heeft (gehad)?

Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste