De New World reports maak ik op Manola en zijn daarmee voldoende voor al mijn Scholars. (die ook geclusterd zitten op 1 eiland). De Arctic nog niet opgezet, maar ga daar wss gewoon meerdere airships voor inzetten.AntiChrist7 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:29:
er is een minipatch uitgekomen, maar ik had gehoopt dat ze iets anders zouden veranderen:de new world/arctic reports
Het is een lifestyle need voor scholars en wordt gemaakt door iets in je townhall te zetten dat post offices bereikt. omda het zoals post is, moet het met airships worden getransporteerd. Maar omdat lokale post in regionale post verandert eenmaal verscheept, kan je dus niet oveal reports ophalen, en dan in 1 keernaar je scholars sturen. het moet eerst gedropt worden....
Hoe pakken jullie dat aan?
Ik had 1 extra hacienda obrero eiland opgezet voor de influence, omdat de tooltip verkeerd is en hacienda artista je ook influence kan geven
Dus ik ga het idd aanpassen en gewoon manola volproppen met Artista hacienda huizen en van daaruit de reports laten gaan.
op dat hacienda eiland had ik ook new world reports omdat er een item is dat obreros +2 attractivness geeft, dus had meteen new world reporter erin gestoken omdat je toch al een townhall hebt....
op dat hacienda eiland had ik ook new world reports omdat er een item is dat obreros +2 attractivness geeft, dus had meteen new world reporter erin gestoken omdat je toch al een townhall hebt....
Ok, had ik geweten dat je permanent influence kreeg met dat voetbalstadion had ik dat veel eerder gedaan 
De dam is ook leuk, doet me denken aan 2070.
Enige wat me nu nog ontsnapt zijn de music sheets, ik heb geen geluk met de Expeditions/world fairs. En als je ze wat wilt groeperen heb je er eigenlijk 3 van elk nodig. De NPCs verkopen alleen 1800
Enige wat me nu nog ontsnapt zijn de music sheets, ik heb geen geluk met de Expeditions/world fairs. En als je ze wat wilt groeperen heb je er eigenlijk 3 van elk nodig. De NPCs verkopen alleen 1800
Kan je die sheets niet uit het research institute halen?AntiChrist7 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:34:
Ok, had ik geweten dat je permanent influence kreeg met dat voetbalstadion had ik dat veel eerder gedaan
Nee en de drop rate is bij expedities en de worlds fair ook bijzonder laag. Heb nu nog altijd niet alle juiste voor de paviljions.UnderAVoidSky schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:41:
[...]
Kan je die sheets niet uit het research institute halen?
Nope. Volgens de assetviewer is de kans bij botanical expeditions rond 1%, en bij World fair 5%.UnderAVoidSky schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:41:
[...]
Kan je die sheets niet uit het research institute halen?
Dus ik zit alle expedities te deleten die niet botanical zijn en continu world fairs erdoor te halen.
Laatst de versie met veel (12 opties in het start menu) DLC's gekocht, maar echt, sommige reacties zijn gewoon in een andere taal geschreven. Tips voor een beginner?
Of gewoon in de basis-game beginnen en zelf maar zien hoe je doorgroeit?
Ben zelf een beginner (iets minder dan 20 uur) en tot nu toe alleen campaign gespeeld. Heb mijn eerste save na een uur of 6 weggegooid omdat ik zo in de min zat dat ik niet meer wist hoe ik mijzelf kon redden.strider1007 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:56:
Laatst de versie met veel (12 opties in het start menu) DLC's gekocht, maar echt, sommige reacties zijn gewoon in een andere taal geschreven. Tips voor een beginner?
2de save gaat een heel stuk beter door 2 simpele tips:
1. Bouw je woningen in een 10 x 10 grid. Bestaan ongetwijfeld veel betere "builds", maar deze is erg simpel en het werkt: je maakt heel efficient gebruik van je ruimte en je kan makkelijk speciale gebouwen in je grid stoppen indien nodig.
2. Tegen de tijd dat je zeep kan produceren: produceer extra en verkoop het aan de gevangenis. Altijd winst. Zelfs als je negatieve inkomen hebt dan houdt deze truc je hoofd boven water.
Door deze 2 trucjes heb ik geen problemen meer gehad met geld en kon lekker op mijn gemak het spel (in campaign mode) verder verkennen.
@strider1007CutePuppy schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:05:
[...]
Ben zelf een beginner (iets minder dan 20 uur) en tot nu toe alleen campaign gespeeld. Heb mijn eerste save na een uur of 6 weggegooid omdat ik zo in de min zat dat ik niet meer wist hoe ik mijzelf kon redden.
2de save gaat een heel stuk beter door 2 simpele tips:
1. Bouw je woningen in een 10 x 10 grid. Bestaan ongetwijfeld veel betere "builds", maar deze is erg simpel en het werkt: je maakt heel efficient gebruik van je ruimte en je kan makkelijk speciale gebouwen in je grid stoppen indien nodig.
2. Tegen de tijd dat je zeep kan produceren: produceer extra en verkoop het aan de gevangenis. Altijd winst. Zelfs als je negatieve inkomen hebt dan houdt deze truc je hoofd boven water.
Door deze 2 trucjes heb ik geen problemen meer gehad met geld en kon lekker op mijn gemak het spel (in campaign mode) verder verkennen.
Weinig aan toe te voegen anders dan het statistieken scherm in de gaten houden. Daarmee kan je zien of je voldoende produceert van alles.
Verder is de campaign wel nuttig om kennis te maken met de basis principes van de new en old world.
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
Begin klein, speel op easy, zoek een begin eiland met veel ruimte. Kijk misschien een guide op youtube.strider1007 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:56:
Ik gebruikte in het begin makkelijk bouw layouts voor alle tiers die ik aan elkaar kon koppelen. Tegenwoordig bouw ik gewoon vrij omdat je alles wel kent en probeer ik wat mooiere steden te maken.
Ik zou ook vooral als beginner niet met alle dlc beginnen. Begin met de campaing met easy npc's zoals al aangegeven door anderen. Ik raad vooral aan om niet direct met alle dlc te beginnen. Ik ben zelf begonnen met alleen bright harvest en seeds of change. Deze hebben minder impact en geven mooie bonusen wanneer je ze gebruikt. (En hebben geen extra gebieden of zijn niet alleen voor de late game) Wanneer je de campain door bent kan je een sandbox game starten met meer dlc om die te ontdekken.strider1007 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:56:
Ja best een campaign beginnen zonder dlc als je nieuw bent met Anno. Dan heb je de basis wat door en kan je later een sandbox game starten als je weet wat je wilt. Sommigen spelen het om met de AI te concurreren met 3 sterren en veel oorlog te voeren, anderen willen gewoon chill bouwen
En het is ook niet omdat je alle dlc hebt gactiveerd dat je alles direct moet doen. Ik heb bijvoorbeeld nog altijd niet echt iets met airships/post gedaan, ondanks dat ik in mijn huidige game een 100u ver ben
En het is ook niet omdat je alle dlc hebt gactiveerd dat je alles direct moet doen. Ik heb bijvoorbeeld nog altijd niet echt iets met airships/post gedaan, ondanks dat ik in mijn huidige game een 100u ver ben
Heb een vraagje van iets wat ik niet kan vinden in het spel. Ik speel met een vriend een multiplayer sandbox game en we hebben gisteren alle 2 season 2 DLC gekocht. Bij laden van de game de DLC's ook geactiveerd en nu zien we beide dat we constant champagne, sigaren en chocolade erbij krijgen. We krijgen niet gevonden waarom dit is. Hebben geen pupke ofzo in een trade union of town hall zitten die dit veroorzaakt. Iemand enig idee waarom we dit krijgen?
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Is er geen festival bezig op het eiland?dennis112 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:47:
Heb een vraagje van iets wat ik niet kan vinden in het spel. Ik speel met een vriend een multiplayer sandbox game en we hebben gisteren alle 2 season 2 DLC gekocht. Bij laden van de game de DLC's ook geactiveerd en nu zien we beide dat we constant champagne, sigaren en chocolade erbij krijgen. We krijgen niet gevonden waarom dit is. Hebben geen pupke ofzo in een trade union of town hall zitten die dit veroorzaakt. Iemand enig idee waarom we dit krijgen?
In het statistiekenscherm kan je ook per item zien waar het geproduceerd wordt en kan je naar het gebouw klikken om te zien waar deze staat.
Is op basis van een festival op je eiland 👍🎉dennis112 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:47:
Is er trouwens een manier om je schepen te forceren bij docklands te laten aanmeren?
Ik speel nu met 4 crowns maar door de plaatsing van mijn docklands moeten ze daarvoor wel iets verder varen maar gaat het laden wel veel sneller. De route omleggen met waypoints lijkt niks te doen.
Ik speel nu met 4 crowns maar door de plaatsing van mijn docklands moeten ze daarvoor wel iets verder varen maar gaat het laden wel veel sneller. De route omleggen met waypoints lijkt niks te doen.
Je hoofdport verplaatsen naar de docklands? dat die daar ook ligt?PB-powell schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:09:
Is er trouwens een manier om je schepen te forceren bij docklands te laten aanmeren?
LogischFragadder schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:38:
[...]
Je hoofdport verplaatsen naar de docklands? dat die daar ook ligt?

Even kijken of ik dat ook mooi gebouwd krijg, docklands verplaatsten richting m'n hoofdport is lastiger met alle industrie die daaromheen ligt.
Die dans school en cinema zijn al irritant om te voorzien, houden jullie je bezig met die geupgrade politiestation en dergelijke?
Vind het wel leuk om totaal los te gaan met trade unions nu je massaal influence kan pompen met het voetbalstadion
Vind het wel leuk om totaal los te gaan met trade unions nu je massaal influence kan pompen met het voetbalstadion
Heb één enkele firestation geupgrade. Daarna weer naar normale gezet. Zie de meerwaarde er niet van in en kost alleen maar extra resources.
Hoe managen jullie docklands opslag? Ik wil maximale aanvoer van goederen hebben maar als de storage vol zit dan levert de trader natuurlijk geen goederen en deze vult dit niet aan tot het punt dat het vol is. (beetje absurd vind ik persoonlijk?)
Ik probeer zo goed mogelijk dit uit te rekenen maar is erg moeilijk om dit optimaal te laten draaien.
Ik probeer zo goed mogelijk dit uit te rekenen maar is erg moeilijk om dit optimaal te laten draaien.
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Tobias ruilt zo veel als hij kan. Stel jij hebt een warehouse met een max van 1000. Je ruilt graan voor canned food. Je hebt 900 canned food in de opslag en 1000 graan. Je hebt een trade order met een ratio van 5:1 (noem maar wat) voor 1000 graan wat dus 200 canned food op zou leveren. Tobias meert aan en ziet dat hij de order maar deels kan uitvoeren. In dit geval gaan er 500 granen uit, en krijg je er 100 canned food voor terug. Want dan zit je op de max van je opslag.
Wat Tobias niet doet is constant dit opnieuw uitrekenen. Alleen bij het aanleggen wordt dit uitgerekend. Alles wat je verbruikt uit de storage wordt niet herberekend en aangevuld terwijl het uitladen gebeurt. Het zou namelijk een berekening zonder einde worden als je net zo snel je ruilgoederen aanvult als dat er gebruikt wordt.
Als je dus voorraad trekt uit je storage tijdens het uitladen dan zul je inderdaad nooit een volle storage zien als Tobias weer vertrekt.
Wat helpt is om uit te rekenen hoeveel per minuut je nodig hebt en dit te vermenigvuldigen met hoelang het duurt voor Tobias er weer is. Stel een rondje kost 25 minuten, en je verbruikt 10t canned food, dan heb je 250 nodig tussen elke ronde. En dan moet je dus er voor zorgen dat je in diezelfde 25 minuten genoeg ruilgoederen kan produceren en in je opslag krijgen om die 250 ook echt te kunnen ruilen.
Wat Tobias niet doet is constant dit opnieuw uitrekenen. Alleen bij het aanleggen wordt dit uitgerekend. Alles wat je verbruikt uit de storage wordt niet herberekend en aangevuld terwijl het uitladen gebeurt. Het zou namelijk een berekening zonder einde worden als je net zo snel je ruilgoederen aanvult als dat er gebruikt wordt.
Als je dus voorraad trekt uit je storage tijdens het uitladen dan zul je inderdaad nooit een volle storage zien als Tobias weer vertrekt.
Wat helpt is om uit te rekenen hoeveel per minuut je nodig hebt en dit te vermenigvuldigen met hoelang het duurt voor Tobias er weer is. Stel een rondje kost 25 minuten, en je verbruikt 10t canned food, dan heb je 250 nodig tussen elke ronde. En dan moet je dus er voor zorgen dat je in diezelfde 25 minuten genoeg ruilgoederen kan produceren en in je opslag krijgen om die 250 ook echt te kunnen ruilen.
Misschien ook een tip dat sommige hier kunnen gebruiken. Ik gebruik rum als bijproduct op schnapps voor docklands in een klein eilandje (Sir Lewis brindley). Ik heb hier dus de schnapps productie hoger als het verbruik, wat sowieso niet moeilijk is met Sir Lewis.
Het logische zou zijn om de overschot aan schnapps ook weg te traden, maar omdat mijn schnapps zo snel terug vol zit heb ik dus wel op mijn schnapps een sell order staan dat als mijn voorraad boven de 80% komt deze verkoopt zodat Sir Lewis Brindley wel rum blijft produceren voor mijn docklands.
Voor vele zal dit wel basis kennis zijn, maar voor sommige kan dit misschien wel een handige tip zijn
Edit: Ik heb dit zo gedaan omdat ik mijn rum als nr. 1 export/docklands product heb en aan de hand van de berekening uit @Nathilion zijn post alles heb opgezet. Het is dus gewoon gemakkelijker om overproductie te verkopen dan beginnen te zoeken wat de ideale trade hoeveelheid is.
Het logische zou zijn om de overschot aan schnapps ook weg te traden, maar omdat mijn schnapps zo snel terug vol zit heb ik dus wel op mijn schnapps een sell order staan dat als mijn voorraad boven de 80% komt deze verkoopt zodat Sir Lewis Brindley wel rum blijft produceren voor mijn docklands.
Voor vele zal dit wel basis kennis zijn, maar voor sommige kan dit misschien wel een handige tip zijn
Edit: Ik heb dit zo gedaan omdat ik mijn rum als nr. 1 export/docklands product heb en aan de hand van de berekening uit @Nathilion zijn post alles heb opgezet. Het is dus gewoon gemakkelijker om overproductie te verkopen dan beginnen te zoeken wat de ideale trade hoeveelheid is.
[ Voor 17% gewijzigd door UnderAVoidSky op 13-02-2023 14:53 ]
@UnderAVoidSky Ik maak ook altijd bewust een gigantische overproductie van Schnapps voor de extra rum (brother Hilarious + Brindley is 2 rum per schnapp). Ik zit meestal op 600+tpm Zo hoef ik geen druppel rum in NW te maken.
Alle overprodutie ruil ik dan weer met Docklands, maar dan nog heb ik te veel schnapps (en rum) om de productie op gang te houden. Ook wat ik naar andere docklands toe stuur om daar weer te ruilen voor goederen. Dus wat doe ik? Aan het einde van de meeste distributieroutes dump ik alles bij Annie. Want zij betaalt echt goed geld voor alle vormen van alcohol.
En dan nog heb ik een paar toegewijde cargo ships nodig die direct naar Annie varen om zo de productie op gang te houden.
Dit trucje pas ik ook toe met bijvoorbeeld graan en brood omdat ik de chocola nodig heb die mijn bakkers opleveren. Ik heb dan ook geen enkele chocofabriek in New World. Maar ook met Jewelry en Pocket watches van de Sewing Machines en Penny Farthing fabrieken, dynamiet van de zeepfabrieken, caoutchac van koolbranders, etc.
Aan het einde van de route alles dumpen bij de dichtsbijzijnde AI trader en je kan makkelijk de productie op gang houden.
Alle overprodutie ruil ik dan weer met Docklands, maar dan nog heb ik te veel schnapps (en rum) om de productie op gang te houden. Ook wat ik naar andere docklands toe stuur om daar weer te ruilen voor goederen. Dus wat doe ik? Aan het einde van de meeste distributieroutes dump ik alles bij Annie. Want zij betaalt echt goed geld voor alle vormen van alcohol.
En dan nog heb ik een paar toegewijde cargo ships nodig die direct naar Annie varen om zo de productie op gang te houden.
Dit trucje pas ik ook toe met bijvoorbeeld graan en brood omdat ik de chocola nodig heb die mijn bakkers opleveren. Ik heb dan ook geen enkele chocofabriek in New World. Maar ook met Jewelry en Pocket watches van de Sewing Machines en Penny Farthing fabrieken, dynamiet van de zeepfabrieken, caoutchac van koolbranders, etc.
Aan het einde van de route alles dumpen bij de dichtsbijzijnde AI trader en je kan makkelijk de productie op gang houden.
Ik dump ook massaal schnapps bij de dichtsbijzijnde trader om de rum productie op gang te houden in Cape Tralewney.Nathilion schreef op maandag 13 februari 2023 @ 15:29:
@UnderAVoidSky Ik maak ook altijd bewust een gigantische overproductie van Schnapps voor de extra rum (brother Hilarious + Brindley is 2 rum per schnapp). Ik zit meestal op 600+tpm Zo hoef ik geen druppel rum in NW te maken.
Voor mij zijn advanced weapons en steam motors de trade goederen. Door Bruno en Dario heb ik een gigantische surpluss daarvan, welke ik rondstuur naar andere grote eilanden en zo goed als overal inzet als ruilmiddel.
Extra voordeel is dat het een goede trade verhouding heeft.
https://anno-union.com/de...n-the-annoversary-update/
je kan eindelijk blueprints saven en in andere savegames gebruiken
je kan eindelijk blueprints saven en in andere savegames gebruiken
Yes, yes, yes, YES! Eindelijk kan ik al mijn favoriete layouts permanent opslaan!
Oh dat gaat bouwen zo veel leuker maken! Wellicht dat maar eens in die nieuwe creative mode doen zoals ze aanraden.
Oh dat gaat bouwen zo veel leuker maken! Wellicht dat maar eens in die nieuwe creative mode doen zoals ze aanraden.
Lol ik speel anno 1404. Heb niet eens blueprints
Dan zit je in het verkeerde topicmark777 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:44:
Lol ik speel anno 1404. Heb niet eens blueprints

Ergens heel fijn dat je met blueprints aan de bak kan, ergens anders haalt het ook wel weer een beetje de lol er af.
Zeker als de blueprints te delen zijn met anderen. Heb je straks dus gewoon een lijst met bp's, met erbij hoeveel inwoners dit voedt etc. Niet meer puzzelen en kloten om genoeg te produceren.
Hoe dan ook, voor mij het moment om overnieuw te beginnen
Zeker als de blueprints te delen zijn met anderen. Heb je straks dus gewoon een lijst met bp's, met erbij hoeveel inwoners dit voedt etc. Niet meer puzzelen en kloten om genoeg te produceren.
Hoe dan ook, voor mij het moment om overnieuw te beginnen
Battle.net Spud#2543
Bwa je hebt tch het stistiekenscherm al om te rekenen. Ik ga echt niet opnieuw beginnen, zit 125u ver ofzo in deze savegame
Beetje mix van beauty en efficientie
En je hebt zoveel manieren om productie op te voeren (TU, townhalls, electriciteit), zeker met praktisch unlimited influence van de laatste dlc dat de meest efficiente blueprints vooral voor mensen zijn die voor 2m ofzo gaan
En je hebt zoveel manieren om productie op te voeren (TU, townhalls, electriciteit), zeker met praktisch unlimited influence van de laatste dlc dat de meest efficiente blueprints vooral voor mensen zijn die voor 2m ofzo gaan
Anoniem: 316512
Gisteren New World Rising gekocht, maar de DLC verscheen maar niet in mijn Anno 1800 game als beschikbare content. Ik heb het via Epic gekocht.
Epic kon mij niet helpen en verwees mij naar Ubisoft. Daar had ik niet zoveel zin in en daarom heb ik meteen weer een refund gedaan. Jammer, want de DLC leek mij best leuk. Een zoektocht liet zien dat meer mensen dit probleem hebben gehad.
Voor de mensen die de DLC hebben en geen problemen hebben ondervonden: hoe/waar hebben jullie de DLC gekocht? Ik wil het namelijk op zich nog wel een keertje proberen.
Epic kon mij niet helpen en verwees mij naar Ubisoft. Daar had ik niet zoveel zin in en daarom heb ik meteen weer een refund gedaan. Jammer, want de DLC leek mij best leuk. Een zoektocht liet zien dat meer mensen dit probleem hebben gehad.
Voor de mensen die de DLC hebben en geen problemen hebben ondervonden: hoe/waar hebben jullie de DLC gekocht? Ik wil het namelijk op zich nog wel een keertje proberen.
Waar heb je de base game gekocht?Anoniem: 316512 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:51:
Gisteren New World Rising gekocht, maar de DLC verscheen maar niet in mijn Anno 1800 game als beschikbare content. Ik heb het via Epic gekocht.
Ik koop altijd alles via Ubi's eigen Uplay. Nooit problemen gehad met het activeren van nieuw gekochte DLC. Ik kocht het, updatete de game, en het was beschikbaar.
Anno 1800 komt binnenkort ook op de console uit. Dikke kans dat er dan ook weer een sale aan komt. En start Epic sowieso niet de Uplay client? Dan kan je altijd zonder problemen ook daar dan je DLC kopen.
Anno 1800 komt binnenkort ook op de console uit. Dikke kans dat er dan ook weer een sale aan komt. En start Epic sowieso niet de Uplay client? Dan kan je altijd zonder problemen ook daar dan je DLC kopen.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb op dit moment geen geld om m'n hele PC te upgraden maar ik ben nu best ver in het spel (vind ik
) en merk dat alles heel wat trager gaat en denk dat het door het RAM geheugen komt en niet zozeer door de videokaart.
M'n systeem heeft nu 16GB (G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ), zonder OC. Met OC krijg ik het niet stabiel genoeg voor Anno 1800.
En zit te denken aan een cheap & quick upgrade naar 32GB (F4-3200C16D-32GVK). Het is met een CAS van 16 langzamer dan het CAS 14 geheugen wat ik nu heb, maar denk dat het voor gamen weinig uitmaakt... en de 32GB equivalent van m'n Trident geheugen is meer dan 2x zo duur: F4-3200C14D-32GTZKW.
Dit is m'n volledige systeem:
inventaris: ryzen
Wat denken jullie?
M'n systeem heeft nu 16GB (G.Skill Trident Z F4-3200C14D-16GTZ), zonder OC. Met OC krijg ik het niet stabiel genoeg voor Anno 1800.
En zit te denken aan een cheap & quick upgrade naar 32GB (F4-3200C16D-32GVK). Het is met een CAS van 16 langzamer dan het CAS 14 geheugen wat ik nu heb, maar denk dat het voor gamen weinig uitmaakt... en de 32GB equivalent van m'n Trident geheugen is meer dan 2x zo duur: F4-3200C14D-32GTZKW.
Wat denken jullie?
Ik heb heel lang gespeeld met een Ryzen 1600 en 16GB geheugen en een RX 580 en liep tegen hetzelfde aan als jij. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat Anno gigantisch veel swap geheugen aansprak. Ik heb toen mijn geheugen van 16 naar 32GB uitgebreid en toen liep alles weer soepel.
Task manager liet zien dat Anno in een potje met 300k mensen en alle sessies volop in bedrijf al 25GB ram gebruikt! Dus geen wonder dat er zo veel geswapped werd.
Na de upgrade zat ik weer stabiel boven de 40FPS. Met de laatste Black Friday ging ik van een 1600 naar een 5800x3d. Toen waren ook al mijn microstutters weg. Nog steeds 40-50FPS, maar alles gaat stukken soepeler.
Task manager liet zien dat Anno in een potje met 300k mensen en alle sessies volop in bedrijf al 25GB ram gebruikt! Dus geen wonder dat er zo veel geswapped werd.
Na de upgrade zat ik weer stabiel boven de 40FPS. Met de laatste Black Friday ging ik van een 1600 naar een 5800x3d. Toen waren ook al mijn microstutters weg. Nog steeds 40-50FPS, maar alles gaat stukken soepeler.
stap over op Geforce Now. gebruik ik ook en het is gratis en je kan er anno 1800 op spelen!ArcticWolf schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:32:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb op dit moment geen geld om m'n hele PC te upgraden maar ik ben nu best ver in het spel (vind ik) en merk dat alles heel wat trager gaat en denk dat het door het RAM geheugen komt en niet zozeer door de videokaart.
Wat denken jullie?
Dan ga ik die goedkope kit bestellen en dan spaar ik verder voor een x3d cpu, dat was sowieso mijn intentie. De 7800x3d lijkt mij heel interessant.Nathilion schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:
Ik heb heel lang gespeeld met een Ryzen 1600 en 16GB geheugen en een RX 580 en liep tegen hetzelfde aan als jij. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat Anno gigantisch veel swap geheugen aansprak. Ik heb toen mijn geheugen van 16 naar 32GB uitgebreid en toen liep alles weer soepel.
Dat is ook nog een optie!mark777 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:40:
[...]
stap over op Geforce Now. gebruik ik ook en het is gratis en je kan er anno 1800 op spelen!
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 14-03-2023 09:41 ]
Een tijd geleden kon ik anno 1800 op windows arm draaien. Nu krijg ik een crash bij het starten. Ik heb een herinstall van anno gedaan en de user folder leeggegooid. Helpt helaas niet.
Wat kan ik nog meer doen? Draait via parallels op een macbook pro max.
Is er ergens logging?
Wat kan ik nog meer doen? Draait via parallels op een macbook pro max.
Is er ergens logging?
https://www.pushsquare.co...anno-1800-console-edition
https://www.godisageek.co...0-console-edition-review/
Eerste reviews console versie druppelen binnen, de conclusie lijkt dat ook deze ‘PC game’ prima te spelen is met een controller.
Zin in morgen!
https://www.godisageek.co...0-console-edition-review/
Eerste reviews console versie druppelen binnen, de conclusie lijkt dat ook deze ‘PC game’ prima te spelen is met een controller.
Zin in morgen!
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
@Nathilion
32GB Corsair (uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16) erin gedaan en spel werkt nu een stuk beter
RAM gebruik zit om en nabij de 15GB tijdens het spel, maar ik kan mij voorstellen dat met 16GB ram de PC ook de swapfile gebruikte en daarom de performance drastisch terug valt.
Enige wat ik nog niet weet of het spel blijft draaien op XMP profile 2, lijkt in ieder geval een stuk stabieler dan met het G.Skill Trident geheugen wat erin zat
Kan in ieder geval weer normaal verder gamen nu
32GB Corsair (uitvoering: Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16) erin gedaan en spel werkt nu een stuk beter
RAM gebruik zit om en nabij de 15GB tijdens het spel, maar ik kan mij voorstellen dat met 16GB ram de PC ook de swapfile gebruikte en daarom de performance drastisch terug valt.
Enige wat ik nog niet weet of het spel blijft draaien op XMP profile 2, lijkt in ieder geval een stuk stabieler dan met het G.Skill Trident geheugen wat erin zat

Kan in ieder geval weer normaal verder gamen nu
Top @ArcticWolf ! Op naar de een miljoen inwoners. 🤓
Windows (en al je hardware) zelf heeft ook een paar gig nodig, dus je zat echt voorbij je capaciteit. Mooi dat alles weer lekker speelt in ieder geval. Welkom bij de club van 32.
Nou ben ik wel benieuwd hoeveel last de console editie van dit gaat krijgen. Die zijn ook niet zo maar uit te breiden met een paar extra repen RAM.
Windows (en al je hardware) zelf heeft ook een paar gig nodig, dus je zat echt voorbij je capaciteit. Mooi dat alles weer lekker speelt in ieder geval. Welkom bij de club van 32.
Nou ben ik wel benieuwd hoeveel last de console editie van dit gaat krijgen. Die zijn ook niet zo maar uit te breiden met een paar extra repen RAM.
Moet er een nieuwe topic komen voor Anno op de PS5? Ik heb gisteren een uurtje gespeeld en vond het wel leuk om weer eens te spelen.
Speelt het ook prettig? Ik ben van plan de gratis week te gaan proberen maar als het tegenvalt steek ik toch liever wat meer tijd in Hogwarts Legacytiswat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:52:
Moet er een nieuwe topic komen voor Anno op de PS5? Ik heb gisteren een uurtje gespeeld en vond het wel leuk om weer eens te spelen.
Het is even uitvogelen maar eigenlijk speelt het tot nu toe prima. Alles plaatsen gaat eigenlijk vrij gemakkelijk, denk dat als je echt de detail in gaat dat het wat lastiger is. Maar zo ver ben ik nog niet.PB-powell schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:55:
[...]
Speelt het ook prettig? Ik ben van plan de gratis week te gaan proberen maar als het tegenvalt steek ik toch liever wat meer tijd in Hogwarts Legacy
Lijkt me niet, spel zal inhoudelijk gewoon hetzelfde zijn.tiswat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:52:
Moet er een nieuwe topic komen voor Anno op de PS5?
Top, thanks. Vanavond tijdens het voetbal de download aanzetten en daarna nog ff spelentiswat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:08:
[...]
Het is even uitvogelen maar eigenlijk speelt het tot nu toe prima. Alles plaatsen gaat eigenlijk vrij gemakkelijk, denk dat als je echt de detail in gaat dat het wat lastiger is. Maar zo ver ben ik nog niet.
Om hier nog even op terug te komen: ik heb het later gewoon ingame gedaan en toen is het aanschaffen wel gelukt.Nathilion schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:55:
Ik koop altijd alles via Ubi's eigen Uplay. Nooit problemen gehad met het activeren van nieuw gekochte DLC. Ik kocht het, updatete de game, en het was beschikbaar.
______________________________________________________________________________________
Meteen een nieuwe vraag: ik zit te denken nieuwe DLC aan te schaffen. Ik heb alles uit season 1 en New World Rising.
Wat is volgens jullie DLC die ik niet moet missen? Ik vind nieuwe decoraties wat minder spannend. Missies en nieuwe crafting wel. De wiki heb ik al eens bekeken, maar hoor graag wat mensen die al meer DLC hebben ervan vinden.
Ja, ik speel m nu, maar ik had een preorder gedaan dus autoloade gisteren al.Poulske schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:00:
Iemand al gelukt om de free week PS5 versie te downloaden? Kan hem niet vinden in de store.
Something under the bed is drooling
Land of Lions vind ik erg tof, zowel het verhaal is erg uitgebreid maar ook de scholars en research institute wat je krijgt is erg krachtig. Je kan daarmee alle items maken die je nodig hebt in je trade unions etc.Anoniem: 316512 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Meteen een nieuwe vraag: ik zit te denken nieuwe DLC aan te schaffen. Ik heb alles uit season 1 en New World Rising.
Wat is volgens jullie DLC die ik niet moet missen? Ik vind nieuwe decoraties wat minder spannend. Missies en nieuwe crafting wel. De wiki heb ik al eens bekeken, maar hoor graag wat mensen die al meer DLC hebben ervan vinden.
Zelf ben ik geen fan van The passage en het noordelijke gebied, deze heb ik dan ook niet. Al zijn de gas-centrales wel beter dan de olie-centrales (dacht ik). Voornamelijk vanwege het niet hoeven aanleggen van treinen. Maar daar kunnen andere hier meer over zeggen.
Dus je mist seizoen 2 en 3 volledig?Anoniem: 316512 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Uit seizoen twee:
- Seat of power is leuk, maar van dit seizoen de minste.
- Bright harvest is eigenlijk een heerlijke DLC voor uw productie gemakkelijker te maken
- Land of Lions is nieuwe regio, ik vind het persoonlijk een enorm ondergewaardeerde regio en ik zit er best wel graag in
Uit seizoen drie:
- Docklands, love it or hate it. Voor mij is het een love it omdat het sommige dingen net dat minder tedious maakt. Bv. beetje overproductie van een bepaald goed zorgt ervoor dat ik geen half eiland aan graanvelden moet spenderen, maar via docklands graan kan importeren.
- Tourist seizoen vind ik persoonlijk wel een leuke omwille van de nieuwe production chains en de nieuwe tier of population. Ik begrijp dat andere er minder enthousiast over zijn.
- High life is een beetje zoals tourist season, maar gebouwd op investors/engineers. Je kan ineens upgraden naar skyscrapers wat opnieuw voor nieuwe productieketens en benodigdheden zorgt.
Als je voor missies/regio's wilt gaan zou ik persoonlijk voor seizoen 2 gaan en dan vooral Land of Lions en Bright Harvest. Maar, hou sales in het oog op het platform dat je de game hebt gekocht. Vaak kan je de season pass oppikken voor een prijs lager als één dlc apart.
Persoonlijk vind ik de gascentrale een stuk prettiger om die reden. Upkeep is wel 800 meer, maar zowel dat als de extra workforce die nodig is maakt end-game eigenlijk nauwelijks meer iets uit.PB-powell schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:05:
[...]
Al zijn de gas-centrales wel beter dan de olie-centrales (dacht ik). Voornamelijk vanwege het niet hoeven aanleggen van treinen. Maar daar kunnen andere hier meer over zeggen.
Een gascentrale is wel iets groter, 5x6 ipv 5x5, maar dat compenseert ruimschoots doordat je geen spoorlijnen nodig hebt, samen met het grotere bereik t.o.v. de oliecentrale. Dat bereik kan je ook nog eens fors boosten met de bonussen van het paleis. Je hebt wel Warehouses nodig om ze te bevoorraden, maar die heb je voor restaurants en cafes, etc toch ook al nodig.
Je moet alleen wel de benodigde infra opbouwen in The Arctic om gas te winnen, maar persoonlijk vind ik het altijd een rustgevend gebied om in bezig te zijn. Dus dat zie ik niet direct als nadeel.
[ Voor 0% gewijzigd door Aganim op 16-03-2023 12:24 . Reden: Typo's, #slaapgebrek ]
Dat zijn best wel wat voordelen, maar ik vind the artic zelf niksAganim schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:38:
[...]
Persoonlijk vind ik de gascentrale een stuk prettiger om die reden. Upkeep is wel 800 meer, maar zowel dat als de extra workforce die nodig is maakt end-game eigenlijk nauwelijks meer iets uit.
Een gascentrale is wel iets groter, 5x6 ipv 5x5, maar dat compenseert ruimschoots doordat je geen spoorlijnen nodig hebt, samen met het grotere bereik t.o.v. de oliecentrale. Dat bereik kan je ook nog eens fors boosten met de bonussen van het paleis. Je hebt wel Warehouses nodig om ze te bevoorraden, maar die heb je voor restaurants en cafes, etc toch ook al nodig.
Je moet alleen wel de benodigde infra opbouwen in The Arctic om gas te winnen, maar persoonlijk vind ik het altijd een rustgevend gebied om in bezig te zijn. Dus dat zie ik niet direct als nadeel.
Bright Harvest heb je sws nodig.Anoniem: 316512 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:56:
[...]
Daarnaast is Docklands een goede toevoeging.
Land of Lions is wel top voor nieuwe items. Maar nadeel is dat er best veel effort heen moet voordat je zover bent.
Om 17:00 uurPoulske schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:00:
Iemand al gelukt om de free week PS5 versie te downloaden? Kan hem niet vinden in de store.
https://freeweekend.ubisoft.com/anno-1800/en-GB
@Anoniem: 316512 Chinees nieuw jaar komt er aan dus gegarandeerd dat alles weer in de uitverkoop gaat. Elke DLC uit de season passes voegt wel iets cools en nieuws toe dus ik zou gewoon voor alles gaan.
Maar ja, ik heb vanaf het begin gespeeld en season passes gehaald dus ik heb nooit voor het probleem van keuze gestaan. Dat en ik vind het zo'n gaaf spel dat ik altijd alles wilde hebben. Dan maar een paar kratten bier minder drinken. :-)
Als beauty building je ding is dan zijn de cosmetic packs leuke toevoegingen. Als ik er één moet aanraden dan is de City Lights pack. Je kan je stad echt super mooi maken in de nacht met de straatlantaarns!
Maar ja, ik heb vanaf het begin gespeeld en season passes gehaald dus ik heb nooit voor het probleem van keuze gestaan. Dat en ik vind het zo'n gaaf spel dat ik altijd alles wilde hebben. Dan maar een paar kratten bier minder drinken. :-)
Als beauty building je ding is dan zijn de cosmetic packs leuke toevoegingen. Als ik er één moet aanraden dan is de City Lights pack. Je kan je stad echt super mooi maken in de nacht met de straatlantaarns!
Ik heb Bright Harvest niet zag ik net...
weer opnieuw beginnen 
Zo raak je nooit uitgespeeld met dit spel!

Hoef je niet opnieuw te beginnen. DLC die je later koop kan je gewoon activeren in bestaande save.ArcticWolf schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:58:
Ik heb Bright Harvest niet zag ik net...weer opnieuw beginnen
er is een spring sale gaande al op steam
en ook momenteel nu een stream op het ubisoft channel voor consoleversie
en ook momenteel nu een stream op het ubisoft channel voor consoleversie
Gelukt! Wist niet dat dat kon, maar kreeg een vraag of ik de DLC wilde aanzetten bij de save gameArvado schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 15:40:
[...]
Hoef je niet opnieuw te beginnen. DLC die je later koop kan je gewoon activeren in bestaande save.
Veel korting nu ook bij Ubisoft.
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 16-03-2023 18:54 ]
Cool. Ga het nog wel even rustig aan doen. Nog weinig tijd gehad om veel te spelen de laatste tijd. Maar heb Bright Harvest en Docklands gehaald. Worden altijd sterk aangeraden.
Gisteren even de gratis versie gespeeld, jammer dat de game op 30 FPS speelt, en raar. Mijn PC met een GTX960 draait de game op medium settings nog op 60 FPS.
Vandaag even getest op de PS5. Inderdaad gelocked op 30fps. En bij inzoomen zie je dat ie soms nog details in moet laden. Valt me toch een klein beetje tegen. Ziet er verder wel mooi uit.
Paar uur gespeeld op de Series X, echt mooi dat ik nu Anno speel op de tv met een controller. 
Het was wel even wennen en zoeken (in 1e instantie kon ik niet eens de 3 scholen vis oppakken met de boot helemaal in het begin van de campaign, je bleek eerst een lege cargoruimte te moeten selecteren), maar inmiddels kan ik prima overweg met de controls.
Alleen die view waarin je kunt zien waar bv aardappelen het beste groeien heb ik nog niet gevonden.
Het was wel even wennen en zoeken (in 1e instantie kon ik niet eens de 3 scholen vis oppakken met de boot helemaal in het begin van de campaign, je bleek eerst een lege cargoruimte te moeten selecteren), maar inmiddels kan ik prima overweg met de controls.
Alleen die view waarin je kunt zien waar bv aardappelen het beste groeien heb ik nog niet gevonden.
Hoe bedoel je? Er s geen bodemkwaliteit zoals in Tropico, waar specifieke gewassen op specifieke plekken groeien. Een eiland kan een bepaald gewas kweken, of niet, en die zou je boven de eiland naam moeten zien linksonder (toch op pc). Het maakt dus niet uit waar je het plant op je eiland (al ben ik geneigd om velden langs rivieren en kliffen te zetten voor plaats efficientie)On_E schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:46:
Met land of lions kan je dit wel aanpassen, maar dat is toekomstmuziek als je pas begint
Dan vergis ik me idd!AntiChrist7 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 09:43:
[...]
Hoe bedoel je? Er s geen bodemkwaliteit zoals in Tropico, waar specifieke gewassen op specifieke plekken groeien. Een eiland kan een bepaald gewas kweken, of niet, en die zou je boven de eiland naam moeten zien linksonder (toch op pc). Het maakt dus niet uit waar je het plant op je eiland (al ben ik geneigd om velden langs rivieren en kliffen te zetten voor plaats efficientie)
Met land of lions kan je dit wel aanpassen, maar dat is toekomstmuziek als je pas begint
Ik heb uiteindelijk alle DLC gekocht. Het was niet zo duur en ik vermaak mij zeer met Anno 1800.Nathilion schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:54:
@Anoniem: 316512 Chinees nieuw jaar komt er aan dus gegarandeerd dat alles weer in de uitverkoop gaat. Elke DLC uit de season passes voegt wel iets cools en nieuws toe dus ik zou gewoon voor alles gaan.
Groot gelijk
zoals Nathilion al schreef, elke DLC voegt wel leuke nieuwe dingen toe. Ik heb ze zelf ook allemaal, en kan van elke DLC genieten. Het is alles bij elkaar een prachtig spel!
Trial op de PS5 nu echt afgelopen. Aanzienlijk langer kunnen spelen dan tot en met de 23e. Nu twijfel of ik de game wil gaan halen op de PS5 of op de PC. M'n laptop heeft slechts een 1050Ti dus zal dan een Geforcenow abonnement constructie of iets dergelijks worden.
Met een 1050TI kan je hem prima draaien. Niet op ultra maar wel gewoon fatsoenlijk. Hoeveel RAM heb je? Dat is belangrijker bij deze game.
Is al een wat oudere laptop uit 2019.
Anno 2250 draaide voor geen meter is dat een zwaardere game?
Onderstaand de laptop btw. 8GB.
https://www.coolblue.nl/p...ified#product-information
Das vrij weinig ram, en denk dat je dan vrij snel een probleem hebt.
Kiezen tussen 2 kwadenTricto schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:11:
Trial op de PS5 nu echt afgelopen. Aanzienlijk langer kunnen spelen dan tot en met de 23e. Nu twijfel of ik de game wil gaan halen op de PS5 of op de PC. M'n laptop heeft slechts een 1050Ti dus zal dan een Geforcenow abonnement constructie of iets dergelijks worden.
Geen dlc's op de PS5 (voorlopig) en je laptop gaat het niet trekken als je wat meer inwoners hebt. De laptop is gewoon geen keuze wat mij betreft dus dan ben je aan de PS5 versie overgeleverd
Edit : Ah had de Geforce now optie gemist. Geen ervaring mee, maar hoor daar goede dingen over dus dan zou dat mijn keuze zijn. Zelfs al is er wat input lag dan maakt dat met deze game toch niet uit.
[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 28-03-2023 14:36 ]
ANNO 1800 heeft een paar problemen.Tricto schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:02:
Is al een wat oudere laptop uit 2019.
1) Extreem single threaded waardoor je met grote steden, enorme framedrops krijgt. Daarvoor kan je wat settings uitzetten (uit mijn hoofd met name view distance en polulation). Met een laptop CPU gaat dat erger worden omdat die juist behoorlijk beperkt zijn in single tread clock speed.
2) De game vreet RAM. Het lijkt gedeeltelijk geheugenlekken te zijn, maar ook gewoon enorm verbruik. Ik kan met een grote stad zo richting de 24GB gaan en ik merkte een verschil toen ik van 16GB naar 32GB ging.
Je kan het proberen, maar verwacht geen al te hoge instellingen. De problemen nemen af met lagere instellingen, maar deze game is niet bepaald goed geoptimaliseerd. Het is eigenlijk vrij slecht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Net een 10 euro abo genomen bij geforce now + anno 1800 gekocht voor 15 bij Ubisoft. Helaas start het spel op met voornamelijk medium settings. En het aanpassen is alleen te doen bij het 20 euro abo. En dat vind ik voor alleen anno toch wel weer aan de hoge kant.
Spelen op medium vind ik dan weer een flinke downgrade na te hebben gespeeld op de ps5.
Toch lastig. What to do. What to do.
Spelen op medium vind ik dan weer een flinke downgrade na te hebben gespeeld op de ps5.
Toch lastig. What to do. What to do.
Ziet het erop de PS5 veel beter uit dan op Geforce Now op medium?
Als er voor PS5 nog geen DLC's zijn, mis je wel veel gameplay.
Maar goed voor dat je alles van het spel kent zijn de DLC's er wellicht wel.
IIRC is er gezegd dat er voor de console versie geen DLC komt.Arvado schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 17:42:
Ziet het erop de PS5 veel beter uit dan op Geforce Now op medium?
Ja ps5 is echt een heel stuk mooier dan medium op pc. Maar zou ook nog aan t beeldscherm kunnen liggen. De ps5 is aangesloten op een oled.
Geen dlc? Tis Ubisoft hé. Denk als de game ook maar een beetje verkoopt er gewoon een seasonpas gaat komen met alles er op en er aan.
Geen dlc? Tis Ubisoft hé. Denk als de game ook maar een beetje verkoopt er gewoon een seasonpas gaat komen met alles er op en er aan.
Ik heb een 960 met 8gb ram, meeste op high staan in HD werkt best prima.Arvado schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:29:
Met een 1050TI kan je hem prima draaien. Niet op ultra maar wel gewoon fatsoenlijk. Hoeveel RAM heb je? Dat is belangrijker bij deze game.
Ik heb t inmiddels gister via een omweg allemaal op ultra kunnen zetten met geforce now. Zag er mooi uit en de game fps was prima. Alleen vond de streaming niet fijn. Muis deed raar en was verre van optimaal.
Denk dat ik m toch maar op de PlayStation ga halen en een refund aanvraag bij Ubisoft voor anno.
Denk dat ik m toch maar op de PlayStation ga halen en een refund aanvraag bij Ubisoft voor anno.
Dan heb je nog niet zoveel gebouwd. Waarschijnlijk heb je voor de 100k pop problemen. Dan gaat ie swappen en dan iedere keer als je naar een ander eiland ga moet je 30sec wachten voor je weer normaal kan spelen.dr86 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 05:55:
[...]
Ik heb een 960 met 8gb ram, meeste op high staan in HD werkt best prima.
Ik heb nog wel een setje 16gb ddr3 voor je liggen 😉
Klopt ik speel te weinig om echt door te zetten naar grote steden. En als ik dan weer op ga starten na een half jaar dan begin ik eigenlijk ook altijd weer op nieuw met een eiland.Arvado schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:06:
[...]
Dan heb je nog niet zoveel gebouwd. Waarschijnlijk heb je voor de 100k pop problemen. Dan gaat ie swappen en dan iedere keer als je naar een ander eiland ga moet je 30sec wachten voor je weer normaal kan spelen.
Ik heb nog wel een setje 16gb ddr3 voor je liggen 😉
Hoe heb je dat gedaan? Ik kan mijn settings niet veranderen met GFNTricto schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:04:
Ik heb t inmiddels gister via een omweg allemaal op ultra kunnen zetten met geforce now. Zag er mooi uit en de game fps was prima. Alleen vond de streaming niet fijn. Muis deed raar en was verre van optimaal.
Eerst alle settings veranderen naar hoe je ze wilt hebben. Op ultra doet ie 35-40 fps.mark777 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:15:
[...]
Hoe heb je dat gedaan? Ik kan mijn settings niet veranderen met GFN
Daarna zet je m op windowed. Dan zie je een virtual machine en een tabje van ubisoft. Als je daarop drukt vraag ie of je je wil afmelden. Dan druk je op ja. In mijn geval hield ie me aangemeld en starte het spel opnieuw op. Maar het kan ook zijn dat je even opnieuw moet inloggen. Maar als je het op deze manier doet blijf je binnen de virtuele machine en start je het spel opnieuw op.
In deze video is het ook nog eens uitgelegd. YouTube: How To Get Ultra Settings In GeForce NOW even with a reboot
Anoniem: 111246
Vanaf nu is Game Update 17 (de allerlaatste update) voor Anno 1800 beschikbaar.
Ref: https://anno-union.com/updates/anno-1800-pc-game-update-17/
3.24GB
Release Date: Tuesday, April 4th, 3 PM CEST
Features & Content
Gameplay
Ref: https://anno-union.com/updates/anno-1800-pc-game-update-17/
3.24GB
Release Date: Tuesday, April 4th, 3 PM CEST
Features & Content
- Added Creative Mode
- The Creative Mode is a separate game mode (in addition to Sandbox and Campaign) that is only available in singleplayer
- For this mode, several existing rules were changed or removed, allowing players to build freely without having to worry about workforce, construction costs or money
- It also allows the placement of unlimited numbers of ornamental monuments, as well as e.g. hotels in the New World or Enbesa
- Added Stamp Feature
- Allows to create and save “Stamps” from existing buildings and blueprints
- The Stamps are available in all local savegames and the files can be manually shared with other players
- Stamps therefore allow players to e.g. save and re-use certain city or production layouts
- Added new World’s Fair Exhibition
- Completing the new “Annoversary Exhibition” will grant the player special fireworks as well as Golden Tickets for the Grand Gallery
- Added an Annoversary ornament: the Fountain of Fortune
- Changed the calculation of average happiness to better count in Tourists
- Happiness now calculates with the population number of each residence building type instead of the number of residences of a certain type. This gives greater weight to Hotels/Tourists and will overall change the island happiness on existing saves
- Items from the Custom Officer line now effect all Piers and Trading Posts (these items were slightly nerfed in the process to account for their increased effect)
- The “Flour” Lifestyle Need now gives at least one coin starting at Farmer’s level
- Fulfilled Shepherd Lifestyle Needs (Wanza Wood, Ponchos, Canned Food) now give one coin
- Change the skill bonus on expeditions for Sea Mines (from Hunting to Naval Power) and Bombs (from Naval Power to Force)
- The “Proud Savannah Park” zoo set no longer debuffs powered pastures
- Additional effects added: 1t additional good all 3 cycles, and +25% productivity
- Fixed the inconsistent Fire Extinguisher consumption which is now 1t per cycle
- Reworked the item “Sunday Best Law” now providing Lifestyle Needs instead
- Reduced the drop chance for the High Life items “Blue Skies and Get Rich” at traders
- Decreased the warehouse range for Advanced City Institutions but increased its overall range and speed
- Lowered Attractiveness unlocks for the Hacienda Policies Local Assemblies (700) and Unloading Permits (1000)
- Players can now search for goods in the warehouse and the expedition screen
- Additionally, the expedition screen has now presets for exactly the types of skills that are required
- A “remove changes?” confirmation pop-up has been added to the Trade Route Menu when a trade route has been modified
- A search field has been added to the Trade Route Menu when choosing a good to be loaded on the route
- Added a message for clarification when harbour buildings overlap in blueprint mode which blocks them from being upgraded
- Removed the outdated “Imperial Pack” Page when starting a new game – all skins are available directly in game via the skin button
- It is now possible to build Silos and Tractor Barns in blueprint directly from the object menu before the main farm building is placed
- Cultural Buildings are now correctly displaying the state of an item (known, owned, equipped) in the overview menu
- Added the option to have fully coloured islands on the minimap (can be toggled in the options)
- Roads can now be upgraded via the upgrade tool
- It’s now possible to unload/sell all goods from a ship by using Ctrl + Shift + Leftclick, and to drop all cargo by using Shift + Rightclick
- The Hacienda Brewery buildings can now be boosted by electricity
- Items that provide electricity now also affect the Aluminium Smelter
- The Flamethrower Monitor can now attack while moving
- The beer festival now also affects the Cognac Multifactory
- Increased acquisition pool of DLC 12 items
- Pedro, Captain of the Panama is now obtainable via Isabel Sarmento
- Added other specialists to visitor and rescue expedition pool
- Minor improvements to improve modding experience
- Made datasets.xml file available for easy access
- Added extra placeholder entries in enums
- Added extra placeholder region/participantID
- Made the skin painter tool available in other regions
- Corrected placement of the skin button in all UIs
Gameplay
- Fixed a crash that appeared after loading a save game and deleting multiple blueprints
- Fixed an issue that could lead to locked buildings for New World Rising without owning the Empire of the Skies DLC
- Fixed a freeze that could appear when using multi move tool in Multiplayer
- Fixed an issue that could lead to immediately losing the game right after game start when choosing specific win condition settings
- Removed the newspaper article about the “Schnapps Shortage”
- Fixed an issue that did not increase loading speed for electrified production buildings using scooter transport
- Fixed the inconsistent sorting of population tiers
- Buildings on fire are now showing a fire icon above them
- After fulfilling its conditions in the “Eden Burning” scenario the harsh money event “Explosion” now occurs
- Fixed incorrect goods that were required to upgrade to the Medium Trading Post in the Pride & Peddlers Scenario
- Fixed an issue that could lead to wrong goods allocation when saving during a Championship/Exhibition preparation
- Fixed an issue with remaining overseas mail on Airships that could not be unloaded
- Fire Departments now are decreasing the explosion chance
- Fixed an item buff for ships using “-X% Damage from Ships”
- Removed some incorrect entries in the Construction Menu when using alternative sorting in the “A Clash of Couriers” Scenario
- Fixed several incorrect entries in the Production Statistic
- Fixed an issue for several civilian buildings that could be falsely attacked by ships
- Fixed the wrongly randomized clay deposit quantity and position in the “Eden Burning” scenario
- Fixed an issue with the “Best of a Bad Lot” badge not being displayed on the map pin after it has been earned
- Fixed a broken timer in the quest “New World Express” in the “Clash of Couriers” scenario
- Renamed “All Quarries” to more distinct groups to better clarify item effect targets
- The Pyrphorians can no longer destroy Archibald Blake’s Harbour in the campaign quest “Final Battle”
- Fixed the Docklands tutorial speech bubble which was connected to the wrong entry in the construction bar
- Fixed a bug that led to abnormal pirate behaviour (Pirates attack Trade ships again, avoid the Harbor Danger layer, they flee again when in danger)
- Fixed an issue that led to Old Nate from the Passage being listed incorrectly as a Trader in the Statistics Menu
- Fixed Oil Wells that were not depleting in the “Pride and Peddlers” Scenario
- Fixed a rare performance issue that could appear for very large save games with a lot of Scholar residences and unfulfilled “Briefcase” unlock in the High Life Department Store
- Fixed a rare performance issue that was caused by an updating attractiveness value
- Buildings with a radius can no longer overlap by using the multi-move tool
- Nandu and Alpaca Farms are now properly affected by item productivity effects
- Fixed an issue that prevented the Pier Need from being fulfilled when building bus stops in a specific order
- Fixed a crash that could occasionally appear after clicking the “Scenarios” button in the title screen
- Fixed a rare issue with changed island ownership
- Please load your savegame from before activating DLC 12 to be on the safe side
- Changed how large numbers of goods are displayed in the warehouse and trading post
- Fixed a crash that could appear when demolishing multiple quay tiles at once
- The electrified pastures can no longer be affected by riots and illness incidents
- It is now possible to adjust the working conditions for the Calamary Fishery and the Mineral Mine
- The incorrect entry for the “Pearl Farm” was removed from the “Seasons of Silver” Scenario construction menu
- The walls form the Old Town Pack now connect to the Town Gatehouse
- Fixed the missing “On Island” counter for the Town Hall, Arctic Lodge and Trade Union
- Removed the mysterious item “Strange Idol”
- Fixed the display of production over time for some goods in the statistics menu for Eden Burning
- Fixed the progress bars for some Achievements from the New World Rising DLC
- The cargo slot no longer gets blocked by an invisible item on the ship that brings materials to Aarhant in secret “donotlocame” quest
- Fixed missing market value for Wood Veneers in the “Pride & Peddlers” scenario
- Fixed a Docklands issue for Captain Tobias ship being stuck in departing state
- The Great Eastern cannot be sold anymore to prevent players from losing the Great Eastern Permits
- Oil ships are no longer incorrectly able to do active trade with 3rd or 2nd parties leading to a loss of the goods
- Disabled the passive Trade button for the scenario “A Clash of Couriers” since it is not available there
- Fixed an issue that could lead to damaged AI Ships getting stuck rotating in one place
- “Lobster Cheminee” Restaurant recipe is now unlocking again upon providing Clay Pipes to Scholars
- Fixed some missing goods when filtering for Agricultural Products for the New World in the Trade Route Menu
- The expedition event decisions will no longer show the ship icon when no navigation/naval power bonus is provided
- Removed the reduced explosion chance for residences from the “Empire of the Eagle” museum set
- Fixed the missing highlight for the Trade Union when building the Hacienda Fertilizer Works near it
- The preview for Hacienda Farm and Brewery recipes is now available in the catalogue before they are unlocked as for all other multifactories
- Fixed the 1% deviation in the Statistics Screen when 3 productivity boosting items are used on a production building
- Fixed an issue that prevented the player from taking screenshots with the “Print Screen” button from the In-Game pause menus
- Updated the category “Games and Amusements” for the World cup preparations in the Grand Stadium to depict the needed amount of goods
- Fixed some mismatched categories and good for the Grand Stadium event preparation
- Fixed the issue where some goods could be paused in the “All Population Tiers” filter for the Market Place, even though being displayed unpaused in the residence filters
- Chewing Gum and Violins are now displayed as Investor Need in the Statistics Menu
- Fixed the missing entry for “Plantains” in the Market place object menu for the “A Clash of Couriers” scenario
- The “Social Welfare Act” now correctly provides bonus happiness from the Market for workers
- Fixed an issue that could lead to the possibility of ships of a defeated AIs staying on one place instead of leaving the session
- Fixed an issue with slightly mismatching happiness values in the Population Statistics
- Fixed an issue that could occasionally lead to a small delay for residents moving when loading a save game
- Fixed the hitpoint bonus from items that reset after regional transfer
- Fixed the appearing of stationary Frigate ships near Isabel’s harbour in the “Pride & Peddlers” scenario
- Removed ornaments that were present in the Construction menu of “A Clash of Couriers” scenario
- Qumaq continues to occasionally offer legendary zoo/museum items
- Added a “Good Consumptions” keyword to several items for consistency and easier search
- Fixed the issue with item effects that reduce a ships maintenance not being active during session transfer
- Bridges now get moved when using the multimove tool to move roads and bridges
- Adjusted the yellow line of the Heater’s cart route outside of the heating range to a colour that is better visible
- Removed some “Black Market Goods” from the Statistics screen in the production tab for the “Pride & Peddles” scenario that could only be obtained via traders
- Fixed the broken menu that appeared when loading a save game from the defeat screen in the scenario
- Added static help button to Fuel Power Plant in the New World
- Fixed a missing objective icon during the tutorial quest “In the Red”
- Fixed a visual issue in the “Pride and Peddlers” Scenario that falsely displayed bronze and silver medals in case of defeat
- Please note this fix only applies to new games not for existing save games
- Removed an unused option entry in the options menu
- Fixed the item counter in the Statistics menu that displayed amounts of items with 3 digits incorrectly
- Fixed several issues in the Formula codex book
- Fixed the overlap in the resource bar that could appear in late gamesfor Korean language
- Fixed some visual issues on for the top bar tooltips
- Fixed an issue that could lead to the Research Center Menu being stuck when pressing ESC during an animation
- Added search word “Removed Input” to the items search in the Statistic Screen
- Added the missing information “Imported from” to some lifestyle needs infotips
- Fixed the overlap for the comparison bars and the reputation History in the Diplomacy menu that could appear after selecting the history tab and switching diplomatic perspective
- Fixed an issue that could lead to the scrollbar occasionally jumping back to the top of the list during scrolling in several menus
- Fixed an issue that could lead to the happiness indicator sometimes disappearing from the island information bar
- Fixed the tourist unlock condition which was displayed doubled in the construction menu info tip
- Fixed an issue for the tooltip in the Research Center tutorial tooltip that was out of screen and could not be closed
- Updated DLC icons for Tourist Season and Docklands in the main menu
- Added the missing Artista population settlement tier icon next to the island name
- Fixed cut off text that could appear on residence buildings with many of buffs and high numbers (Income, Maintenance, workforce)
- Fixed the slightly different look of the goods and item tab in the Trader menu when choosing different window size
- Fixed the overlapping voice chat panel in the multiplayer lobby
- Fixed an incorrect save file warning message that could appear in the scenario victory screen instead of the earned Ticket currency
- Fixed some inconsistent icons in the construction menu for the “Seasons of Silver” and “A Clash of Couriers” Scenario
- The button to create Airship Routes is now disabled in the “Pride & Peddlers” scenario since they are not available there
- Fixed an UI issue for expedition choices that became unreadable when using a large list of items
- Updated the icon for the Hacienda Module selection in the Hacienda’s object menu
- Fixed the duplicated image of the “Ivujivik” location on the passage expedition map
- Fixed a wrong UI state that could appear after buying all items from a trader
- Fixed the mismatched space between different expedition entries in the sidebar
- Added the missing construction warning for the beautification menu when trying to open it above unowned islands
- Fixed a too quickly disappearing speech bubble in the quest “Beard of the Year” in “A Clash of Couriers” scenario
- Fixed a broken infotip for the “Regal Gala Parade” during the quest “A Trifling Matter: The Tower”
- The region selection in the Trade Route menu no longer switches back to the current region when selecting if before clicking the create route button
- Fixed the shifted position of object menus for cultural buildings in blueprint mode
- The Coal Coking Furnace now gives access to static help menu in the “Seasons of Silver” scenario
- Fixed inconsistent sorting between gas and helium airships of armed/unarmed airships
- Fixed an issue with the “Call Paloma Button” and search bar being above the dark overlay in the warehouse object menu
- Fixed an issue with the ceasefire timer not being displayed on the islands overtaken by enemy
- Fixed several inconsistencies in the infotips in the High Score Screen
- Fixed the check mark icon being incorrectly present in the menu for cultural buildings when opening the menu for the first time after loading
- Fixed that the word “Influence” was displayed instead of the number in the notification when buying a Schooner
- The tooltip for the loading ramps for the warehouses is now displayed in the Old World and Cape Trelawney too
- Fixed an inconsistent gap between entries in the quest book
- Fixed an issue with the pause screen background opacity that could appear for several occasions
- Fixed shifted position of infotips in the Trade Route Menu
- Fixed the limited number of ships that was shown in the list when adding new ships to a Trade Route
- Fixed an issue with the menu icons on the tabs not updating correctly after changing session
- The background now gets darker when newspaper meta menu is opened
- Added the missing construction phase bar for the last phase of the Dam in the “Eden Burning” scenario
- The attractiveness menu can now be closed by clicking the attractiveness button again
- Fixed a wrong indicator icon that was used on the eco balance bar during a debuff in the “Eden Burning” scenario
- Fixed the ‘Reset’ button that appeared active after re-entering the options menu without changing any option
- Fixed the issue that some meta menus could be opened using shortcuts during the Prologue chapter leading to broken menus being displayed
- Fixed an inconsistent icon for the Medicine good
- Fixed the cut off for 5-digit numbers in the Docklands meta menu
- Fixed a confusing infotip in the “Seasons of Silver” scenario victory screen for the rewards
- Fixed a wrongly assigned schooner icon instead of the Cargoship’s icon in the “Sinking the Admiral” quest in “Pride & Peddlers” scenario
- The player can no longer open multiple overlapping menu pages while in the Title Screen
- The “Lifestyle Needs” static help page is now adjusted to the window size for Russian localization
- Fixed some issues in the Research Institute Card selection behaviour
- Fixed a missing tooltip for the button to remove a 2nd Party NPC in the multiplayer lobby
- Fixed the two spots in top bar where the player could click through
- Fixed the position of the “Seasons of Silver” pin’s infotip on the world map that could overlap with the Scenario Overview window
- Fixed the blurred icon of the Extravaganza Steamer
- Fixed the wrongly displayed “briefcase” icon for Tourists that was displayed at settled islands with no population after viewing an island with tourists
- Fixed an issue during the quest “A Trifling Matter” that was occasionally stuck on Inauguration phase
- Added a confirmation pop-up that prevents the players from accidently declining quest during the Skyline Tower questline
- Please note that quests that didn’t trigger can’t be fixed for existing savegames
- Fixed an issue that could lead to the Skyline Tower being stuck in the barbecue phase
- Fixed the stuck Queen’s Airship during the quest “A Trifling Matter – The Tower”
- Fixed a blocker in the Angereb questline when the Kidusi Anitoni story line was missed
- Added a text for clarification to the photo that appears during the quest “A Ghostly Encounter 1 – Spirit Photography”
- The quest “Tutorial: Post Office” is no longer present in the questbook for regions where it cannot be solved
- Fixed an issue that could prevent the quest “A Letter to Kahina” from being resolved when the letter was opened before the quest updates
- The quest “Champagne Specialist” from Artur Gasparov does no longer appear before unlocking Investors
- Fixed some missing mild satisfaction events in the “Eden Burning” Scenario
- Fixed an timing issue on the speechbubbles for the quest “Tutorial: Helium”
- Fixed the quest “I, me, mine” spawning all mines at the center of diving spot
- Fixed the quest “The Show Must Go On” which could resolve automatically after accepting it if the Variety Theatre was already constructed
- Added missing feedback in the “A Clash of Couriers” scenario informing the player about a failed batch when attacking the pirates
- Fixed the missing Anarchist Defectors quest
- Fixed a missing image for the objective for the quest “A Lesson in Lore Long Lost”
- Fixed an issue for the quest “Waha Desher: The Sorcerer’s Apprentice” that occasionally could be stuck in the questbook after it’s completion
- Removed the time limit for the quest “Starving Pyrphorian” in the “Eden Burning” Scenario
- Reduced the buff effect of the item “Sack of Money” during the quest “Lost Item: Money, Money, Money” to 30 minutes in the “A Clash of Couriers” scenario
- The tutorial quest “Inferno” now resolves with the fire ending on the island instead of the fire being extinguished for only one building
- Angereb’s Harbour can no longer be destroyed before you get the quest to destroy it
- Fixed an issue in the multiplayer lobby that could lead to a team being removed from the co-op slot when the first player declined the invitation
- Fixed some incorrect trade success values during the Land of Lions expedition in Multiplayer
- Fixed an issue with ship health bars in Multiplayer
- Fixed an issue in multiplayer where ‘Team 0’ was displayed after re-inviting a player to lobby
- Fixed an UI issue for the third party faction difficulty that overlapped with the off /on switch in the lobby
- Fixed the overlap for the “Day cycle” and “Open Chat” button in multiplayer mode
- Fixed an issue that could cause players not being displayed in the lobby after their coop team leader invite was timed out
- Fixed an issue leading to the player’s name not being displayed correctly when receiving multiple invites and declining one
- Fixed an issue that could lead to the background music occasionally stopping
- Fixed an issue that could lead to New World soundtracks being played in the Old World
- Fixed an issue that where switching from the New World to Old World did not switch the soundtrack
- Fixed missing sound of building and relocation of the Hacienda Fertiliser Works
- Fixed an issue with the shot sound for the “Ship-of-the-Line” and “Battle Cruiser” being louder than other shot sounds
- Fixed a sound issue that appeared when zooming on the ruins in the “Seasons of Silver” scenario
- Fixed an issue that could lead to the incident music playing during the end movie and pre-victory screen in the “Pride and Peddlers” scenario
- Fixed some issues with ambient sound of some objects not being adjusted to the game speed change after loading a save game
- Fixed a missing sound effect when picking up “Conspirators” from “A Trifling Matter: Another Conspiracy Unmasked” quest
- Fixed an issue that could lead to the intro audio for Scenarios being skipped when playing with deactivated “Set Sail” button
- Fixed an issue with no audio playing after pressing “Replay the introduction audio” button in the questbook menu for “A Clash of Couriers” scenario
- Fixed the look of the Goat Farm pastures in the “Seasons of Silver” Scenario
- Fixed a visual issue for the Fire Department and Advanced Hospital demolish animation
- Fixed the Trade Route Menu in the “Seasons of Silver” scenario that was missing an island
- Added two missing default variations for Museum modules with equipped items from Land of Lions
- Fixed some small visual issues on islands in the New World
- Fixed an issue that could lead to horses occasionally missing from city carriages
- Fixed the custom skins for the Boreas Airship that were larger than the default one
- Fixed a disappearing rock texture in Isabel Sarmento’s harbour at a certain distance
- Fixed the missing textures for the “Banner of the Roses” ornament on Low/Medium graphic quality settings
- Fixed a delay in the destruction animation for Arctic airships
- Fixed a small visual issue on Madame Kahina’s island for Low/Medium graphics preset
- Fixed a visual gap on Manola between the Dam wall on and the water
- Fixed some unfitting visuals for the Goat Farm and Fish Stew Kitchen in the “Seasons of Silver” scenario
- Flak and Flamethrower Monitors don’t use the default Monitors destruction animation anymore
- Fixed the portrait of the editor that was displayed mirrored in the Multiplayer lobby
- Fixed the appearance of white highlight for grids when multi-relocate preview of farm modules hovers over their present location
- Vasco’s Silver and Gold ship-of-the-line have now window illumination at night time in the “Seasons of Silver” scenario
- The Cherry Tree ornaments no longer overlap parts of the Paved Street when placed right next to it
- Fixed the misaligned gun for the Flak Emplacement in the Old World and Cape Trelawney
- Fixed some visual issues for the Salvager when in damaged state
- Fixed missing feedback units for Airship Platforms in the Arctic when built on islands colonized through sea
- Updated the Static Help text for the “Eden Burning” scenario due to missing explanation why some ruins are not resetting after a restart
- Fixed a text that stated the World Cup of Grand Stadium wrongly awarded 200 influence instead of 150
- Fixed some localization issues for entries in the Construction Menu for Korean language
- Fixed some localization issues in the Scenario description for “Pride & Peddlers” and “A Clash of Couriers”
- Added a missing line for several infotips for Construction Menu entries that open an overview
- Fixed a text issue for Airships in the Influence Breakdown
- Fixed a misleading text in the infotip for public services about maintenance costs
- Fixed a unsupported character during intro cutscene “Eden Burning” scenario for Traditional Chinese
- Fixed the missing milk production in the Cattle Farm construction infotip in “Pride & Peddlers” scenario
- Added a missing header for the dam monument screen in the “Eden Burning” Scenario
- Fixed a misleading description for the items “Taxman Tim” and “Lady Banes, Proponent of Protectionism” that clarifies that some of their affects are only working when applied for Trading Posts
- Fixed the missing text and audio for the Architect’s delivery notification in the quest “Angereb: The Great Work”
- Added a missing translation for the type-sorted construction menu tooltip
- Fixed the wrong use of the word “Engineers” instead of “Artista” in the balance infotip
- Adjusted the text for the Hacienda “Dietary Education Initiative” to make clear it includes Artistas too
- Adjusted the text “Select your event Size” for German localization in the Stadium Menu
- Removed confusing description for the Relocate tool
- Fixed several issues in infotips for goods that mentioned in which session they can be produced
- Added the missing information “Imported from” to some lifestyle needs infotips
- Added a tooltip for the Minimap Filter button
- Fixed a misleading issue for the Airship Platform Tutorial text
- Fixed the missing name tag for Artista’s during the intro and outro video for the “Pride & Peddlers” scenario
- Fixed some missing fluff text from multiple production infotips in the construction bar for the “Pride & Peddlers” scenario
- Fixed an misleading infotip for the income in the “Pride and Peddlers” scenario
- Fixed misleading Pier description for Russian localization
- Removed minimum stock line for airmail and added an information that it’s not possible to set it up for airmail
- Fixed duplicated mentions of Bomb Factory and Sea Mine Factory in several item descriptions
- Updated the Hacienda Policies descriptions providing full information
- Removed mentions of “Influence” for various Scenarios since they are not available there
- Fixed the missing % sign in the productivity percentage line for the “Arctic Gas Expert” item
- Fixed the incorrect translation for the Motor Assembly Plant building name in Polish
- Updated the name of the “The Pit and The Pendulum” voluntary quest to better fit both parts of the questline
- Fixed a misleading text for the 3rd stage of the Dam Monument construction site
- Fixed misleading “Imported from the Old World” line in the electricity need infotip of the Hacienda Artista quarters
- Fixed an inconsistent infotip for the amount sorting in the Finance tab of the Statistics Menu
- Fixed a text line that was slightly cut off in the Fisherman’s decision quest window for a number of languages
- Fixed several smaller misleading text issues on the “”The Journey to Enbesa”” expedition map
- Added missing translation to “Empanadas” recipe’s name in the Restaurant’s recipe book
- Fixed some mixed up text in Captain Tobias’ Export/Import tutorial
- Fixed a cutoff text within the infotip for the Expeditions on the World Map for Chinese languages
- Added missing fluff text for carnival goods related infotips
- Fixed the name of the “Black Muscovy” that was incorrectly called Absinthe in the effect infotip
- Updated the description for the location of the Gazebo Plaza ornament in the Construction Menu for the quest “Market Research: The Lab”
- Fixed the missing construction hint in the Crop Fields infotip for Simplified Chinese language
- Renamed the option to disabled production flyouts
- Fixed the text “Shared Storage” that went out of bonds in the Statistics menu for Polish language
- Fixed a missing space after a comma in the text of Blessed Rains expedition event
- Fixed a typo in the item fluff text “Lady Lu, the Redeemed Pirate”
- Fixed some minor misleading text for the Stadium event
- Fixed a Typo in “Ivory Iggaak” Arctic Lodge item description
- Fixed a Typo in the “Fable Foible” Enbesan voluntary quest
- Fixed an overlap issue for the construction material value in the Skyline Tower menu in Traditional Chinese
- Added a missing text for the search bar in the Docklands’ Menu as feedback when no results were found
- Fixed several minor text issues
- Fixed some spelling mistakes and missing strings in various quest and objective texts
Buiten dat lijstje worden mods nu officieel ondersteund, ook mooie toevoeging en biedt ook weer veel mogelijkheden.
Flinke update inderdaad.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Crown Falls als hoofdstad, ik vind het niet lekker dat je in de hoek van de kaart zit. Is er een mod/mogelijkheid om grote eilanden te maken die enigzins in de buurt van Crown Falls komt? Ik kon er niet zo snel iets over vinden, maar weet ook niet precies waar ik op moet zoeken.
Ik ben zelf niet zo'n fan van Crown Falls als hoofdstad, ik vind het niet lekker dat je in de hoek van de kaart zit. Is er een mod/mogelijkheid om grote eilanden te maken die enigzins in de buurt van Crown Falls komt? Ik kon er niet zo snel iets over vinden, maar weet ook niet precies waar ik op moet zoeken.
Ik wilde het ook graag op mijn Mac spelen, wat hem niet werd. Toen op de Deck, maar dat werkte ook niet. Maar denk niet dat ik een PS5 ga halen nu.Mauz1978 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:23:
[...]
Ik voor de ps5. En dat wordt de 3e keer dat ik m koop. Heb m eerst op allerlei manieren proberen werkend te krijgen op Mac M1, wat niet lukte. Sinds ie op steam was dacht ik dat ie op de steam deck wel speelbaar zou zijn, maar dat is ‘m ook niet geworden.
3 maal is scheepsrecht, hoop ik- want het lijkt me zo’n toffe game.
er is zelfs een mod die 4x een crown falls toevoegd in elke hoek van de kaart.invine schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:25:
Flinke update inderdaad.
Via parallels windows arm werkt het prima op mijn macbook maxZpAz schreef op donderdag 6 april 2023 @ 12:31:
[...]
Ik wilde het ook graag op mijn Mac spelen, wat hem niet werd. Toen op de Deck, maar dat werkte ook niet. Maar denk niet dat ik een PS5 ga halen nu.
Ja dat is niet echt wat ik zoek, ik zoek een eiland ter grote (of in de buurt van de grote) van crown falls ipv een hoek van de mapOdysseus87 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:55:
[...]
er is zelfs een mod die 4x een crown falls toevoegd in elke hoek van de kaart.
niet kunnen vinden, wel KingsGrove.invine schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 08:45:
[...]
Ja dat is niet echt wat ik zoek, ik zoek een eiland ter grote (of in de buurt van de grote) van crown falls ipv een hoek van de map
"New map with 20 large islands, 144 oil, over 200 mines, 40 clay, 5 npcs, a new multimine and a custom continent." :
linkje: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/226
:strip_exif()/f/image/KxOspEs3stS01sllMc6IiFZa.jpg?f=fotoalbum_large)
@invine Alle eilanden zijn handgemaakt door de Anno developers. Elk eiland heeft een basale vorm met een vastgelegd haven gebied en een aantal plekken gemarkeerd voor mijnen, meren en watervallen. De eilandgenerator gooit er dan een randomized sausje overheen waarmee die sloten dan gevuld worden (of niet), rivieren gegenereerd worden en olie en klei putten geplaatst worden. Vervolgens krijgt het nog een oriëntatie en een locatie mee op de kaart.
Eilanden worden dus niet vanaf nul gemaakt. Ik weet ook niet of mod makers dan zomaar hun eigen eilanden aan de poel van basiseilanden toe kunnen voegen.
Eilanden worden dus niet vanaf nul gemaakt. Ik weet ook niet of mod makers dan zomaar hun eigen eilanden aan de poel van basiseilanden toe kunnen voegen.
Grappig, nu ik een stuk verder in het spel ben begin ik pas de logistics en de daadwerkelijke consumptie onder controle te krijgen.
Vanwege m'n soap productie en verkoop aan Eli heb ik altijd een positieve balans gehad, maar verloor altijd geld op de settlements maar nu ik die balans beter krijg gaat de algehele balans ook richting de 0... ik verloor eerst 3500 en nu zit ik op -1400.
Kwam er ook achter dat ik 1 railtrack niet helemaal goed had aangesloten en daardoor was m'n hele netwerk ontregeld -_-. Sommige zaken zijn zo belangrijk, zonder dat je het door hebt.
Vanwege m'n soap productie en verkoop aan Eli heb ik altijd een positieve balans gehad, maar verloor altijd geld op de settlements maar nu ik die balans beter krijg gaat de algehele balans ook richting de 0... ik verloor eerst 3500 en nu zit ik op -1400.
Kwam er ook achter dat ik 1 railtrack niet helemaal goed had aangesloten en daardoor was m'n hele netwerk ontregeld -_-. Sommige zaken zijn zo belangrijk, zonder dat je het door hebt.
Ik krijg met geen mogelijkheid m'n mods meer aan de praat. Gewoon gedaan wat ik altijd deed en krijg elke keer de melding dat de hub niet werkt. Als ik dan m'n spel opstart crasht die.
Iemand een idee hoe dit kan?
Iemand een idee hoe dit kan?
Gebruikte je een (onofficiële) modloader? Mods worden nu namelijk officieel ondersteund door Anno 1800 sinds de laatste update (update 17 van 4-4-2023). De mods in de mods-map worden automatisch ingeladen. Je moet dan wel eerst de modloader (.dll-bestanden) verwijderen en de game opnieuw verifiëren via Ubisoft Connect of Steam. Soms moet je ook een keer opnieuw opstarten om het te laten werken.
Zie ook reddit.
Zie ook reddit.