Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-07 15:33
AntiChrist7 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:41:
Wat gebruiken jullie voor attractivness in the new world voor de hacienda policies?
Ik plop héél veel churches en dan gebruik ik die non in de townhall voor extra attr. op churches.

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:40
AntiChrist7 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:41:
Wat gebruiken jullie voor attractivness in the new world voor de hacienda policies?
Die komt over het algemeen vrij organisch vanzelf boven de 1000 (wat nodig is voor de influence policy).
Over het algemeen op ieder eiland sowieso een "Gods of the Delta" set en daarnaast een Botanische set die past bij het soort gewas ik wil verbouwen op het eiland.

Verder voldoende ornaments en menig item geeft tegenwoordig influence bij fabrieken, dus in totaal haal je het dan makkelijk.
Nathilion schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:39:

Oh en gesproken over sets: Gods of the Delta is ook zeer krachtig. Deze 3-stuks set uit Enbesa zorgt voor +30 attractiveness op Town Halls en Trade Unions en geeft je +10 influence terug. Ideaal om de effecten van de industrie wat terug te dringen (chemical plants met hun -10. 😔) en toch nog een hoge attractiveness kunnen behouden op je eilanden.
Gebruik ik op ieder eiland waar ik minstens 3 trade unions/town halls heb staan. _/-\o_ Denk dat ik accuut in influence problemen zou komen als het effect van deze set weg gehaald zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07 08:23
piripi schreef op maandag 19 december 2022 @ 07:41:
[...]

Ik plop héél veel churches en dan gebruik ik die non in de townhall voor extra attr. op churches.
Ah ja, een distopishe collectie van verlaten kerken, aantrekkelijk hoor. :+

Er zou eigenlijk een afname in extra attractiveness moeten zijn wanneer er meerdere van dezelfde gebouwen dicht bij elkaar staan, maar dat zou wel te complex zijn om te programmeren.

Ik zou ook graag meer info over de hoeveelheid wagens, hoe snel ze gaan, hoeveel ze kunnen vervoeren, hoe snel ontladen, etc willen hebben in het spel. En dan het liefste met de mogelijkheid die getallen te beïnvloeden. Ik zag gisteren een mod die vrachtwagens toevoegt aan Enbesa, in ruil voor brandstof, en vond het wel een heel gaaf idee. Misschien eentje voor de volgende Anno.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/467

Gaat om deze mods trouwens. De auteur heeft nog meer gave mods, zoals het hergebruiken van vis en schnapps voor engineers en investors maar dan als andere producten. Zo blijft alles relevant. Heel cool. :D

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:14
Rezania schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:06:
[...]

Er zou eigenlijk een afname in extra attractiveness moeten zijn wanneer er meerdere van dezelfde gebouwen dicht bij elkaar staan, maar dat zou wel te complex zijn om te programmeren.

Ik zou ook graag meer info over de hoeveelheid wagens, hoe snel ze gaan, hoeveel ze kunnen vervoeren, hoe snel ontladen, etc willen hebben in het spel. En dan het liefste met de mogelijkheid die getallen te beïnvloeden. Ik zag gisteren een mod die vrachtwagens toevoegt aan Enbesa, in ruil voor brandstof, en vond het wel een heel gaaf idee. Misschien eentje voor de volgende Anno.
Die had ik laatst ook ergens gezien op een youtube filmpje. Wat ik daar ook intressant vond is dat je Fuel kon laden in een schip om naar een ander eiland te brengen ipv een oil harbor aan te moeten leggen en overal treinen aan te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Bij het scenario met de dam zit dat er wel in, dat je farms minder opbrengen als je er meerdere naast elkaar zet en het weer meer oplevert als je verschillende gewassen naast elkaar laat groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:49
[...]

ja die had ik ook gezien, daarvoor pas ik idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:28:
[...]

ja die had ik ook gezien, daarvoor pas ik idd
Zit hem in de naam zeker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
dr86 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:00:
[...]

Bij het scenario met de dam zit dat er wel in, dat je farms minder opbrengen als je er meerdere naast elkaar zet en het weer meer oplevert als je verschillende gewassen naast elkaar laat groeien.
Ja, ik vond dat dus heerlijk spelen, lekker uitdagend en mijn steden zagen er ook nog eens veel natuurlijker uit dan 10 grain farms allemaal naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Rezania schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:54:
[...]

Zit hem in de naam zeker? :P
Nou dat ook, maar het staat lelijk :p

Is een fertiliser Silo eigenlijk zoals een gewone Silo inzake input?
Met 1 grain farm kan je 5 gewone silo's bevoorraden, is 1 fertiliser hacienda dan ook genoeg voor 5 fertiliser silo's? Of hangt dat af van het aantal animal farms in de zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:49:
[...]

Nou dat ook, maar het staat lelijk :p

Is een fertiliser Silo eigenlijk zoals een gewone Silo inzake input?
Met 1 grain farm kan je 5 gewone silo's bevoorraden, is 1 fertiliser hacienda dan ook genoeg voor 5 fertiliser silo's? Of hangt dat af van het aantal animal farms in de zone?
Een fertiliser works produceert 2 ton/min, een silo verbruikt 0.2 ton/min. Dus 10 silos per fertiliser work bevoorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 15:55

Aldmar

Niks...

Is er ook een overzicht ergens in de statistieken over hoeveel silo's er zijn? En, zou helemaal mooi zijn, hoe deze bevoorraad worden? Dus meer inzicht in 1 graan voor 5 silo's.

Ik doe het nu op basis van de voorraadhoogte van het graan. Zodra deze begint te dalen bouw ik er een nieuwe bij. Echter begin ik het overzicht een beetje te verliezen of het graan nu gebruikt wordt voor bier/brood of voor de silo's. Ik probeer de productieketens wel bij elkaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Aldmar schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:48:
Is er ook een overzicht ergens in de statistieken over hoeveel silo's er zijn? En, zou helemaal mooi zijn, hoe deze bevoorraad worden? Dus meer inzicht in 1 graan voor 5 silo's.

Ik doe het nu op basis van de voorraadhoogte van het graan. Zodra deze begint te dalen bouw ik er een nieuwe bij. Echter begin ik het overzicht een beetje te verliezen of het graan nu gebruikt wordt voor bier/brood of voor de silo's. Ik probeer de productieketens wel bij elkaar te houden.
Nou gewoon checken hoelang het duurt voor een graanboederij om te produceren en dan de silo checken hoelang een cycle duurt. De consumptie van silos wordt ook meegenomen in het overzicht van vraag en aanbod, dus dat is misschien nog het makkelijkste. Trouwens is dat overzicht sowieso beter, aangezien het ook rekening houdt met extra producten per x cyclussen, zoals de silo bijvoorbeeld voor boerderijen doet (1 extra product per 3 cyclussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
De tractor barn doet dat ook trouwens, dat je weer kunt combineren met de silo. Dus er is al standaard 100% productie, dan 200% extra van de tractor barn, nog eens 100% extra van de silo, en uiteindelijk daar bovenop nog 2 extra producten elke derde cyclus. Laten we zeggen dat een boerderij er standaard 1 minuut over doet om een ton te produceren. Bij 400% productiviteit is dat dus 15 seconden. Maar, daar komt dus die "onzichtbare" extra productie bovenop. Drie cyclussen = 45 seconden = 5 producten. Dus eigenlijk 9 seconden per ton product. Ik zeg onzichtbaar omdat het productieoverzicht van de boerderij nog enkel 15 seconden per ton aan zal geven.

Toch wel iets dat ze mogen patchen imo. Ik had op een gegeven momenten echt tonner overschot aan graan ondanks dat ik alles netjes had afgestemd. Bleek dus die extra productie te komen. niet erg duidelijk in het spel vind ik.

Edit: Bij bovenstaande reken ik nu trouwens met 1 ton product per 10 seconden, wel zo makkelijk. Dan elke derde boederij bouw ik er 2 extra fabrieken bij. Als een fabriek dus 1 ton per minuut consumeert kan je 6 fabrieken per boederij voorzien. Bouw je een zevende, dan consumeer je 1 ton per ~8,5 seconden, wat uit balans is met de boerderij. Maar als je 3 boerderijen hebt produceer je 1 ton per 3 seconden. 60/3=20 fabrieken ipv de 18 die je anders had gebouwt. Zo gaat niks verloren. :)

Is natuurlijk wel lastiger als je ook fabrieken aan het boosten bent, maar dezelfde rekenmethode kan worden toegepast. .

[ Voor 25% gewijzigd door Rezania op 20-12-2022 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Rezania schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:28:
Toch wel iets dat ze mogen patchen imo. Ik had op een gegeven momenten echt tonner overschot aan graan ondanks dat ik alles netjes had afgestemd. Bleek dus die extra productie te komen. niet erg duidelijk in het spel vind ik.

Is natuurlijk wel lastiger als je ook fabrieken aan het boosten bent, maar dezelfde rekenmethode kan worden toegepast. .
Om die reden gebruik ik ingame ook gewoon het statistieken overzicht en laat ik het uitrekenen over voor buiten de game.
Rezania schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:45:
[...]

Een fertiliser works produceert 2 ton/min, een silo verbruikt 0.2 ton/min. Dus 10 silos per fertiliser work bevoorraden.
En met de Synthetic Chemist kan je 1t/min aan gas omzetten in 15t/min fertiliser (wat dus voldoende is voor 75 farms te voorzien). 10t/min is daarmee voldoende voor 750 farms (snel geteld zit ik in mijn save op 650, dus wss voldoende voor al mijn regios _/-\o_ )

Daarmee kan ik de dung gebruiken voor de orchards een boost te geven. (1t dung wordt 2,5t citrus/cinnamon/etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 09:08
Ik ben opzoek naar de volgende mods:

- Combat Overhaul V15 (die werkt met zeppelins)
- Sunken Treasures Expedition at Start

Kan iemand mij helpen waar ik die kan vinden? :D alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
Fragadder schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:53:

nexusmods.com

daar kan je van alles vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
mike0001 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:11:
[...]

nexusmods.com

daar kan je van alles vinden
Daar staat de nieuwe combat overhaul dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Fragadder schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:53:

Eerste hit op google voor "combat overhaul anno 1800": https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/85?tab=posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
Dankjewel :) deze had ik helaas ook al gevonden, dit is de oude mod die volgensmij niet werkt met de airships. Ik kan in iedergeval niet vinden of deze inmiddels werk. Ik zoek nog even door. Maar bedankt!

Edit:
https://drive.google.com/...9znZ5mbwgWgjwFZ4LlAx00F8q

ik heb em gevonden!

[ Voor 10% gewijzigd door Fragadder op 21-12-2022 10:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
De seedfinder is up-to-date voor de nieuwste DLC, dus new world wordt nu ook meegenomen! :) https://github.com/pan324/anno1800_seedfinder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 02:59
heel frusterend, sinds vanavond steeds crashes in een co-op sessie op de meeste random tijden/acties. Het lijkt hier dat het spel door de laatste update niet echt stabieler geworden is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qRqjWBxEo2iJHvo3DZ5hrOrnZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hertCo7SvmsbVUGKqYNXbKCC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 18:28

Aganim

I have a cunning plan..

Ah, hij is er weer. Ik ben dit jaar tot nu toe alleen Sinterklaas in het wild tegengekomen. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nieuwe lifestyle needs maken het wel ietsje makkelijker om meer investors te halen. Furs en Tapestries zijn nog makkelijk te krijgen.
En met de bait trapper zouden bear furs ook geen issue meer moeten zijn, maar heb het nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
AntiChrist7 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:27:
Nieuwe lifestyle needs maken het wel ietsje makkelijker om meer investors te halen. Furs en Tapestries zijn nog makkelijk te krijgen.
En met de bait trapper zouden bear furs ook geen issue meer moeten zijn, maar heb het nog niet getest.
Tegelijkertijd zorgen ze voor een grote shuffle van de puzzel voor alle andere bevolking. Maar wel een leuke puzzel. 8)

Heb ondertussen 2 bevolkinsclusters met Artista's ingericht, maar kom tot de conclusie dat ik beter eerst even het een en ander kan streamlinen. Het een en ander is ondertussen niet meer zo efficiënt als nodig.

Als eerste mijn Engineers eiland aanpakken. De layout van potato farms daar was al >1 jaar oud en toe aan vernieuwing. Nu dat is opgeschoond heb ik ruimte om er ook nog wat andere productie neer te zetten. Even bedenken wat...

EDIT:
Besloten de Rum via Schnapps productie gewoon lokaal te maken en tevens een aantal gebouwen van production chains waarvan ik tussen de 1 en 20t/min nodig heb er te plaatsen. Zo kan ik toch zeker weer een schip of 10 uit de roulatie halen.

OUD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9QzHWAOat6lMy3T1LlPPisakd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OrQBo3aKig62lG8KV7xWysk2.png?f=fotoalbum_large

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M25Z1n1tbyEdbgWa76vfMgWVLtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7XrztV66QQfFtyr622nsNxpJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Hogader op 28-12-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Ben inmiddels begonnen aan een nieuwe savegame en het loopt al aardig :D. Wil nu een eiland op gaan zetten met zoveel mogelijk scholars.
Welke items raden jullie aan om in de town halls te stoppen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:43
Voor de mensen die seasonpass 4 nog niet hebben gekocht:
Er loopt nu in de ubisoft winkel een actie dat je 10 euro korting krijgt. De seasonpass is in de aanbieding voor 19.99. Stop voor 1.99 een cosmetische DLC erbij en je krijgt dan de 10 euro extra korting.
Voor 11.99 heb je dus seasonpass 4!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

haborym schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:52:
Ben inmiddels begonnen aan een nieuwe savegame en het loopt al aardig :D. Wil nu een eiland op gaan zetten met zoveel mogelijk scholars.
Bonus residents. Met de Research Institute kan je er drie vinden voor de scholars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
haborym schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:52:
Best de assetviewer eens downloaden, dan kan je direct filteren op welke items wat doen.
Voor scholars heb je er eigenlijk 3:

Dean the dean (legendary, zal je moeten researchen)
lineman, te vinden bij Eli
Amazing fashion designer, ook bij Eli

Ik heb net de 10k vrije engineers gehaald, dus nu kan ik en masse items pushen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
AntiChrist7 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Best de assetviewer eens downloaden, dan kan je direct filteren op welke items wat doen.

Ik heb net de 10k vrije engineers gehaald, dus nu kan ik en masse items pushen :)
Die app kende ik nog niet. Meteen ff erop gezet en via mijn 2e scherm erbij staan :D thanks. Heb de lineman al binnen maar 200k later nog geen fashion designer :( Misschien straks meer geluk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
chrisborst schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:56:
Voor de mensen die seasonpass 4 nog niet hebben gekocht:
Er loopt nu in de ubisoft winkel een actie dat je 10 euro korting krijgt. De seasonpass is in de aanbieding voor 19.99. Stop voor 1.99 een cosmetische DLC erbij en je krijgt dan de 10 euro extra korting.
Voor 11.99 heb je dus seasonpass 4!
Goede tip, ik heb de pass gekocht met City Lights DLC.

Blijf al een tijdje hangen met echt verder komen in het spel, toch wat meer Youtube video's kijken... ik mis volgens mij echt veel kennis om het spel (goed) te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben ik de enige die meerdere oil tankers op dezelfde route gebruikt (NW -> OW) omdat 400l gewoon een bottle neck is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 23:31
AntiChrist7 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:38:
Ben ik de enige die meerdere oil tankers op dezelfde route gebruikt (NW -> OW) omdat 400l gewoon een bottle neck is?
Ik heb één route waar heel veel tankers op staan. Doet 10 eilanden denk ik. Overal verdelen, waar te veel is meenemen, waar te weinig is droppen. Nergens problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
  • Laatst online: 05-07 19:03
AntiChrist7 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:38:
Nee, ik had een aanvoerroute naar OW waar onderhand een tanker of tien op staat. Van hieruit werd de olie verder verdeeld in OW. Maar een enkele oil harbour kan niet zo veel tankers aan. Daar gaan er nu meerdere directe routes van NW naar OW industrieeilanden.

In NW heb ik nu drie verzameleilanden waar de lokale olie verzameld wordt voordat het door gaat naar OW en Cape. Ook weer omdat een enkele harbour het niet aankan. Het is jammer dat er geen speciale piers voor olie in het spel zitten. Dat zou route management weer een stukje makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja normaal bouw ik mijn eilanden ook zo op. 1 eiland telt als specifiek een hub voor een bepaald product (bv bombins in the NW, of Bier in OW). Maar met olie is dat lastiger omdat je maar 1 pier hebt, dus ik doe 1 NW eiland dat 1 OW eiland voorziet. Alleen als de route dus wat lang is, is dat niet genoeg en moet je er meer opzetten. En je krijgt natuurlijk een hoop meer trade routes in het overzicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@AntiChrist7 Wacht even, het klinkt alsof je dezelfde route meerdere keren aanmaakt. Klopt dit?
Dat hoeft niet namelijk. Je kan meerdere schepen aan een enkele route toekennen.

Verder vind ik het niet fijn om één NW eiland te matchen aan één OW eiland (qua olie). De productie van olie komt nooit overeen met de afname. Nou is een lichte overproductie niet erg (zelfs gewenst), maar daarom ga ik graag voor het hub model zodat het makkelijker is om de output van de hele sector af te kunnen stemmen op de consumptie van de anderen.

Maar ja, te weinig piers... Van mij mag er nog een speciale DLC komen puur en alleen voor een verbetering van de oliemechanieken. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
Bij ieder nieuw eiland dat olie nodig heeft zoek ik een tegenpool in dezelfde of andere regio die nog wat over heeft en zet daartussen een route op. Houdt het enigszins overzichtelijk.

Plus olie is een van de zaken die nooit een bottleneck zijn bij een beetje gebruik van items. Heb zelf nu iets van 585 need voor olie en 1650 productie, dus meer dan voldoende over.

Goede tip is om op de grote olie slurpende eilanden een Jorg von Malching op de mijnen te zetten. Goede kans dat je dan geen olie meer hoeft te importeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nathilion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:07:
@AntiChrist7 Wacht even, het klinkt alsof je dezelfde route meerdere keren aanmaakt. Klopt dit?
Dat hoeft niet namelijk. Je kan meerdere schepen aan een enkele route toekennen.
Nee, ik zet er meerdere op 1 route, maar dat betekent nog altijd dat je 10 aparte routes hebt ipv 1 route naar 10 eilanden.
Gelukkig kan je ze nu wel groeperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Daar heb je geen assetviewer meer voor nodig, dan kan je ook doen in de item tab van het statistics scherm. Je kan zoeken op doel of op effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
haborym schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Die app kende ik nog niet. Meteen ff erop gezet en via mijn 2e scherm erbij staan :D thanks. Heb de lineman al binnen maar 200k later nog geen fashion designer :( Misschien straks meer geluk
Doe een scenario of twee en koop met tickets de costume designer in de Grand gallery. Hoef je niet meer te rollen. :+ En de scenarios zijn ook bijhoorlijk leuk imo. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
ArcticWolf schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 17:15:
[...]

Goede tip, ik heb de pass gekocht met City Lights DLC.

Blijf al een tijdje hangen met echt verder komen in het spel, toch wat meer Youtube video's kijken... ik mis volgens mij echt veel kennis om het spel (goed) te kunnen spelen.
Waar loop je op vast? Onthoudt dat het belangrijkste is dat je vraag en aanbod enigzins in balans zijn. Als dit je eerste keer Anno is zou ik trouwens zonder tegenstanders of enkel met Bente spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:06
Hier een ervaren Anno speler. Ooit begonnen met 1404.

Heb in december 1800 nog eens gespeeld. Op hoogste moeilijkheid en het doel: alle eindgebouwen bouwen en als laatste de skyline tower. Alle AI van de kaart vegen (in het begin al gedaan).

Had nog niet alle DLC gespeeld, nu dus wel. Zijn alle van goede kwaliteit met leuke verhaallijnen en veel bonusgameplay die ook helpt bij het bouwen van een uiteindelijke superstad.

Echter.. het wordt met elke toevoeging complexer én makkelijker. Kenners weten op welke onderdelen ik doel, elke DLC heeft een eigen overpowered onderdeel.

Je kunt ervoor kiezen om het niet te gebruiken. Dus geen probleem verder mee. Het leek mij leuk om echter nog eens door het spel te gaan, maar dan zonder DLC. Dus alleen de OW en de NW. Dat lijkt mij een stuk uitdagender dan Cape Trelawney opbouwen met Docklands, Empires of the Skies, Research Institute, Palace, enz.

Heb daarna 2205 voor het eerst gespeeld. Ook op het moeilijkst, maar dat is binnen een week af en heeft geen enkele replay-waarde. Was wel leuk op zich, moet ik zeggen.

Speel nu 1404 History Edition. Het is een stuk simpeler dan 1800. Wel moeilijker om de AI op het land te bevechten. Veel rampen in de stad, van tornados tot saboteurs.

2070 na release al veel gedaan. Vond ik prima.

Benieuwd wat er in 2023 bekend wordt over een volgende Anno. Mag wat mij betreft een combinatie worden van alle voorgaande delen. Eventueel zelfs beginnen in 1400 en eindigen in 2300...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rezania schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:57:
[...]

Waar loop je op vast? Onthoudt dat het belangrijkste is dat je vraag en aanbod enigzins in balans zijn. Als dit je eerste keer Anno is zou ik trouwens zonder tegenstanders of enkel met Bente spelen.
Heb Anno 1602 en 1404 gespeeld en dat ging best prima.
Maar in 1800 is er zoveel te managen dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en dan denk je iets goeds gebouwd te hebben en mag je de helft weer afbreken. Dat is dan nog wel het leuke en uitdagend maar zoals de bevoorrading vanuit de nieuw world, is de balans handhaven echt een grinding klus aan het worden. Moet toch makkelijker kunnen lijkt mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-07 22:54
Ik zou vooral niet te snel gaan. Zoals @Rezania al aangeeft is de balans op vraag/aanbod belangrijk.
Je ziet of dit goed is als een nieuwe productielijn bijvoorbeeld een tijdje draait.

Ik zorg er zelf altijd voor dat eerst alles stabiel is voor ik weer verder ga naar een nieuw productielijn om de wensen van bewoners te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
De luxury needs voorzien kost veel workforce, maar levert wel flink veel geld op. Zeker Bier.

Het hangt ervan af met welke AI je speelt, maar ik hou iedereen te vriend en verkoop de kanonnen van de piraten aan Isabel voor winst, naast zeep naar Eli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
ArcticWolf schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:35:
[...]

Heb Anno 1602 en 1404 gespeeld en dat ging best prima.
Maar in 1800 is er zoveel te managen dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en dan denk je iets goeds gebouwd te hebben en mag je de helft weer afbreken. Dat is dan nog wel het leuke en uitdagend maar zoals de bevoorrading vanuit de nieuw world, is de balans handhaven echt een grinding klus aan het worden. Moet toch makkelijker kunnen lijkt mij...
Ja maar, dat is het hele spel! :P Ik zou inderdaad rustig aan doen, bouw een productielijn en kijk even aan hoe dat draait, inclusief transport. Bedenk ook dat niet alle goederen een even goede ROI hebben. Canned food bijvoorbeeld is lastig winstgevend te krijgen. Bewaar dat lekker tot het einde net voordat je wilt upgraden naar engineers.

Bouw trouwens ook niet gelijk een staalproductie, koop het van Archibald in het begin. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 00:34:
De luxury needs voorzien kost veel workforce, maar levert wel flink veel geld op. Zeker Bier.

Het hangt ervan af met welke AI je speelt, maar ik hou iedereen te vriend en verkoop de kanonnen van de piraten aan Isabel voor winst, naast zeep naar Eli
De verkoop van zeep is de enige reden waarom ik niet failliet ga in het begin. _O- _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-07 21:15
Rezania schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:45:
[...]

De verkoop van zeep is de enige reden waarom ik niet failliet ga in het begin. _O- _O_
Same here, ik pak het eiland dichtst bij Eli. Daar bouw ik zeep productie op. Met stroom en TU met prodcutie+ items en het replace input item naar hout.

Rest van het eiland voor houthakkers en je hebt een productie van easy 200t+, paar cargo's erop en het levert net zoveel op als een balance van +200k.

Hiermee hoef ik me nooit druk te maken om geld en kan bouwen wat ik wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik doe het met een Schnapps keten. En dan gecombineerd met de rum maker Sir Lewis Brindley. Tegen de tijd dat je die kan krijgen is de reputatie met Annie ook goed genoeg voor trade rights en dan dump ik al mijn overproductie aan schnapps en rum bij haar.

In het begin kan het bij een gewone trader gedumpt worden en dat levert ook al genoeg op om een tijdelijk negatieve balans goed te maken.

Maar in het algemeen heb ik niet echt last van negatieve pieken in het begin stadium. Die heb ik meer in end-game als de productie van koffie/chocolade/skyscraper goods/whatever eventjes hapert en al mijn investors stoppen met mij geld te betalen voor die goederen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Weet er iemand nog welke video van Taka het was die het had over de tijd die trade routes nemen en hoe dat te berekenen? Ik heb er al een paar bekeken maar vind het niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Dat kan je toch sws gewoon bij de statistieken zien?

Maar deze moet het zijn.

[ Voor 60% gewijzigd door Arvado op 10-01-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
AntiChrist7 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:03:
Weet er iemand nog welke video van Taka het was die het had over de tijd die trade routes nemen en hoe dat te berekenen? Ik heb er al een paar bekeken maar vind het niet terug
Ik had de rekenmethode hier ook een keertje beschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 02:59
ik ben een nieuwe save begonnen met alle DLC's geactiveerd, en heb tot nu toe altijd eigenlijk zonder trade unions gespeeld. Nu leek het me toch wel handiger op me daar eens op te gaan focussen. Een aantal items zijn gewoon te koop bij de traders, maar hoe kom je aan bij Sir Lewis Brindley? Komt hij ook gewoon bij traders/Ai beschikbaar of moet hij op een andere manier te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
coster1 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:15:
ik ben een nieuwe save begonnen met alle DLC's geactiveerd, en heb tot nu toe altijd eigenlijk zonder trade unions gespeeld. Nu leek het me toch wel handiger op me daar eens op te gaan focussen. Een aantal items zijn gewoon te koop bij de traders, maar hoe kom je aan bij Sir Lewis Brindley? Komt hij ook gewoon bij traders/Ai beschikbaar of moet hij op een andere manier te krijgen zijn?
Ik gebruik de assetviewer:

https://anno1800.fandom.com/wiki/Fan-made_Tools

Maar je kan ook in het statistieken scherm kijken hoe je een item bekomt (item source), maar daarvoor moet je het item al gevonden hebben.

Maar je kan Brindley vinden bij Eli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

AntiChrist7 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 00:41:
Maar je kan ook in het statistieken scherm kijken hoe je een item bekomt (item source), maar daarvoor moet je het item al gevonden hebben.
Unknown aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
coster1 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:15:
De beschikbaarheid van specialisten bij Eli en de andere AI is afhankelijk van jouw ontwikkelingsniveau. De eerste epic level items (waaronder Brindley) komen te voorschijn vanaf het moment dat je artisans unlocked. Vanaf dan is het een kwestie van regelmatig kijken en vaak rollen.

Ik parkeer altijd een schooner bij Eli en een tweede bij Archibald (onder aparte groepsnummers) om snel er naar toe te kunnen springen en altijd een schip paraat te hebben om er iets te kunnen kopen. Specialisten bij Eli en zeilen/propellers bij Archi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
ohja, vergeten, ik zat niet ingame. Ik kijk altijd via de assetviewer omdat ik wat plan voor ik mijn game start
Nathilion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:19:
[...]

De beschikbaarheid van specialisten bij Eli en de andere AI is afhankelijk van jouw ontwikkelingsniveau. De eerste epic level items (waaronder Brindley) komen te voorschijn vanaf het moment dat je artisans unlocked. Vanaf dan is het een kwestie van regelmatig kijken en vaak rollen.

Ik parkeer altijd een schooner bij Eli en een tweede bij Archibald (onder aparte groepsnummers) om snel er naar toe te kunnen springen en altijd een schip paraat te hebben om er iets te kunnen kopen. Specialisten bij Eli en zeilen/propellers bij Archi.
Sailships? didnt know we still had the blighters :p

Maar idd, ik koop ook altijd propellers bij Nate en Blake, en die combineer ik dan met de jet propeller die je kan transmuten voor in mijn cargo ships.

Het enige jammere is dat special scrap zoveel micromanaging vraagt, er zou een manier moeten zijn om dat te automatiseren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Ik kreeg op Reddit de tip dat je een buy order voor scrap op kan zetten in Cape Trelawney en dan komt Nate om de paar minuten langs en verkoopt je dan 1 special scrap per port. De andere twee verkoopt die veel meer van. Daar zou een enkele buy order op Crown Falls genoeg voor zijn. Een schooner rond laten gaan om alle scrap op te halen en te dumpen op Crown Fall's en je bent zo geautomatiseerd als mogelijk is.

Vanwege een weekendje lannen heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar als dit waar is dan zou dat echt zo veel scavenging schelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 07:52

PB-powell

Mr. Laziness

AntiChrist7 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:15:
[...]

ohja, vergeten, ik zat niet ingame. Ik kijk altijd via de assetviewer omdat ik wat plan voor ik mijn game start

[...]

Maar idd, ik koop ook altijd propellers bij Nate en Blake, en die combineer ik dan met de jet propeller die je kan transmuten voor in mijn cargo ships.

Het enige jammere is dat special scrap zoveel micromanaging vraagt, er zou een manier moeten zijn om dat te automatiseren
Nate verkoopt het ook met z'n auto-traders. Hooguit 1 per trip maar dan heb je iig een kleine steady stroom ervan.
@Nathilion ik kreeg ongeveer om de trip 1 special scrap, maar dat kan ook komen doordat ie van de andere meer verkocht. Momenteel speel ik zonder CT dus kan het niet checken op termijn

[ Voor 11% gewijzigd door PB-powell op 16-01-2023 09:28 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Nathilion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:26:
Ik kreeg op Reddit de tip dat je een buy order voor scrap op kan zetten in Cape Trelawney en dan komt Nate om de paar minuten langs en verkoopt je dan 1 special scrap per port. De andere twee verkoopt die veel meer van. Daar zou een enkele buy order op Crown Falls genoeg voor zijn. Een schooner rond laten gaan om alle scrap op te halen en te dumpen op Crown Fall's en je bent zo geautomatiseerd als mogelijk is.

Vanwege een weekendje lannen heb ik het nog niet uitgeprobeerd, maar als dit waar is dan zou dat echt zo veel scavenging schelen!
I can confirm. Ik doe het zo in mijn huidige save. Het duurt wel even eer dat je een deftige hoeveelheid bij elkaar hebt, maar ik heb het als eerste gedaan toen ik in cape kwam waardoor ik ondertussen na wat uurtjes in de old world/new world & cape wel een leuke voorraad begin op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Nathilion schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:26:

Dat is wel een goeie tip. Volgens mij heb ik hem nu enkel op CF staan, maar slimmer om gewoon de hele regio te doen en een schip ze op te laten halen.
AntiChrist7 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:15:

Ik gebruik nog het hele scala aan vervoerstypen, heb denk ik zelfs nog ergens een schooner rondvaren op een trade route. Probeer wel steeds meer airships te integreren, gezien die tegelijkertijd kunnen docken op een trade post.
Ik zet altijd minimaal 1 item erin wat loading speed verhoogd. Verder natuurlijk movement speed.
Mijn bottleneck zit meer in de haven capaciteit dan transportsnelheid (al is daar natuurlijk een balans, want te traag en je hebt een extra schip nodig), dus probeer ik de loading speed hoog te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
Opnieuw begonnen met een hard game en een mod dat je meteen naar trelawney kan (gecopieerd van streamer Niverias) ik moet zeggen, dit spel pakt mij weer. Nu met alle expansions eens alles bouwen wat kan :D

Ik ben erg benieuwd wat de toekomst van Anno in gaat houden, ik voorspel dat de nieuwe game een soort Anno 1602-2 ofzo gaat heten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
Vanuit de Reddit community leeft er vooral vraag naar een Romeins/Grieks tijdperk. Zou ook nieuw zijn voor de serie denk ik.

Na 1800 gaan de verwachtingen wel onmenselijk hoog liggen vrees ik, want deze Anno is voor mij toch echt al het beste wat de serie heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
ohja, ik was die truc met de special scrap vergeten. Dat gebeurt er nu eenmaal als je enkel speelt als alle dlc er voor dat seizoen er zijn

Spijtig dat er geen soortgelijke methode voor arctic scrap is, buiten dan de hele map volspammen met airships om te fogbusten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
UnderAVoidSky schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:40:
Vanuit de Reddit community leeft er vooral vraag naar een Romeins/Grieks tijdperk. Zou ook nieuw zijn voor de serie denk ik.

Na 1800 gaan de verwachtingen wel onmenselijk hoog liggen vrees ik, want deze Anno is voor mij toch echt al het beste wat de serie heeft gemaakt.
Ik ben ook vooral bang dat als je te ver terug gaat in de tijd dat de game uiteindelijk niet uitgebreid genoeg gaat worden.

Anno 1800 heb ik vroeger vervloekt omdat ik eerst moeite had met wennen aan meerdere gebieden, maar als je dat een beetje onder de knie hebt vond ik het erg leuk. Zelf vond ik de twee in de toekomst toch minder qua setting. We gaan het zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:46
Fragadder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Ik ben ook vooral bang dat als je te ver terug gaat in de tijd dat de game uiteindelijk niet uitgebreid genoeg gaat worden.

Anno 1800 heb ik vroeger vervloekt omdat ik eerst moeite had met wennen aan meerdere gebieden, maar als je dat een beetje onder de knie hebt vond ik het erg leuk. Zelf vond ik de twee in de toekomst toch minder qua setting. We gaan het zien :D
Ja terug in de tijd wordt lastig. je mist dan stoomtreinen en airships. de game wordt dan waarschijnlijk simpler in plaats van uitgebreid of vernieuwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Fragadder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:10:
[...]

Anno 1800 heb ik vroeger vervloekt omdat ik eerst moeite had met wennen aan meerdere gebieden, maar als je dat een beetje onder de knie hebt vond ik het erg leuk.
Leuk zeker, maar ik merk zelf dat het lastig is om overzicht te blijven houden na verloop van tijd, zeker als je Lifestyle Needs stevig probeert te gebruiken. Zoveel stromen materiaal alle kanten op, ik mis daar een duidelijk overzicht van.

Met het goed indelen van je handelsroutes kom je wel een stuk, maar ik zou eigenlijk per product willen kunnen zien tussen welke eilanden het vervoerd wordt. Zodat je in 1 oogopslag bijvoorbeeld kan zien dat je koffie vervoert van Foo (NW) naar Bar (OW), van Alice (NW) naar Bob (Cape) en ook nog eens van Bar (OW) naar Baz (OW). Nu moet je daar al je traderoutes voor nagaan, vooral vervelend als je na een paar weken een bestaand spel weer wilt oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@Aganim Je kan al filteren op alleen een enkel goed. De filterfunctie filtert op alles wat een naam is in je routelijst. Dus als je 'koffie' in typt krijg je alles waar de naam 'koffie' in zit. Dus ook schepen en eilanden met 'koffie' in de naam. Maar je zal voornamelijk alle routes krijgen van schepen die koffie vervoeren.

Wat je dan helaas niet ziet is alle routes over elkaar gelegd op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Aganim schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Leuk zeker, maar ik merk zelf dat het lastig is om overzicht te blijven houden na verloop van tijd, zeker als je Lifestyle Needs stevig probeert te gebruiken. Zoveel stromen materiaal alle kanten op, ik mis daar een duidelijk overzicht van.

Met het goed indelen van je handelsroutes kom je wel een stuk, maar ik zou eigenlijk per product willen kunnen zien tussen welke eilanden het vervoerd wordt. Zodat je in 1 oogopslag bijvoorbeeld kan zien dat je koffie vervoert van Foo (NW) naar Bar (OW), van Alice (NW) naar Bob (Cape) en ook nog eens van Bar (OW) naar Baz (OW). Nu moet je daar al je traderoutes voor nagaan, vooral vervelend als je na een paar weken een bestaand spel weer wilt oppakken.
Je kan in het trade route overzicht filteren per eiland, maar ook per product. Op die manier kan je zien wat waar naartoe gaat.

Zelf zou ik ook graag een uitgebreider tabje daarvan met gemiddelde route tijden in het statistieke menu zien om klikwerk weg te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
mark777 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Ja terug in de tijd wordt lastig. je mist dan stoomtreinen en airships. de game wordt dan waarschijnlijk simpler in plaats van uitgebreid of vernieuwend.
1404 en 1602 hadden ook geen airships en treinen.
Je kan het natuurlijk anders indelen als je teruggaat in de tijd. Normaal transport lopend, geavanceerd transport met paard en wagen.
Schepen ontkom je niet aan. Want dat is het gehele concept van Anno.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Hogader schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Je kan in het trade route overzicht filteren per eiland, maar ook per product. Op die manier kan je zien wat waar naartoe gaat.
Heb ik dat serieus volledig gemist? :X Vanavond maar eens kijken. :o
Hogader schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:26:
[...]
Zelf zou ik ook graag een uitgebreider tabje daarvan met gemiddelde route tijden in het statistieke menu zien om klikwerk weg te nemen.
Nathilion schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:25:
Wat je dan helaas niet ziet is alle routes over elkaar gelegd op de kaart.
Ja, dat zijn eigenlijk de overzichten die ik er graag bij zou willen zien. Maar het kunnen filteren scheelt al een eind, bedankt beiden. (y)

[ Voor 50% gewijzigd door Aganim op 18-01-2023 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

mark777 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Ik denk dat een Anno rond het jaar 117 (hoogtepunt romeinse rijk) prima vernieuwende concepten kan brengen. En simpeler != slechter net zoals complexer != beter is. Sterker nog, ik vind het hele concept van de life style goederen in 1800 alleen maar extra ellende brengen, nog meer goederen waar je op verschillende niveau's rekening mee moet houden. Ik speel daarom express zonder daar gebruik van te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Dat denk ik ook, maar we moeten ook niet vergeten dat Anno 1800 uiteindelijk ook een stuk complexer is geworden door alle DLC die later is toegevoegd. Wat meer terug naar de basis kan geen kwaad, al zal het wel een klus worden om te voorkomen dat een opvolger qua inhoud te uitgekleed voelt. Persoonlijk denk ik dat er bij een opvolger direct wel wat meer aandacht voor endgame content mag zijn, in eerste instantie was het wel een beetje klaar als je Investors bereikte.

Zolang we maar niet de befaamde Ubisoft werkwijze krijgen: ander jasje eromheen en verschepen maar. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Aganim schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:39:
Dat denk ik ook, maar we moeten ook niet vergeten dat Anno 1800 uiteindelijk ook een stuk complexer is geworden door alle DLC die later is toegevoegd. Wat meer terug naar de basis kan geen kwaad, al zal het wel een klus worden om te voorkomen dat een opvolger qua inhoud te uitgekleed voelt. Persoonlijk denk ik dat er bij een opvolger direct wel wat meer aandacht voor endgame content mag zijn, in eerste instantie was het wel een beetje klaar als je Investors bereikte.

Zolang we maar niet de befaamde Ubisoft werkwijze krijgen: ander jasje eromheen en verschepen maar. :+
Wil jij geen Anno waarbij je torens moet beklimmen om fog of war te verwijderen? Of je omgeving kan verkennen met een adelaar? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
Treinen en Airships ga ik niet missen :D net zoals ik de landbattles van de oudere niet mis.

Maar wel een spel dat kan groeien qua uitgebreidheid :-) en hopelijk goed modbaar blijft.
En het is lastig om van een heel uitgebreid spel vol expansions terug naar je roots te gaan zonder dat je denkt - ik mis alles. Zeker the sims serie heeft hier heel erg last van.

[ Voor 7% gewijzigd door Fragadder op 18-01-2023 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
Aganim schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Mods waarbij je meteen naar Cape kan gaan helpen wel :P kan je de old world iig vergeten :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Qua uitgebreidheid zou je ook nog best wel veel kunnen doen met het oude Rome en Griekenland. Hun industrie deed namelijk niet onder voor de onze qua complexiteit en uitgebreidheid van goederen. Ook zij hadden bakstenen, beton, lampen, honderden verschillende gerechten, kleding gemaakt van allerlei soorten planten en dieren. De uitgebreidheid van het Romeinse rijk, ook de spreiding over meerdere klimaatregio's, is een prima bron voor meerdere sessies.

Je mist alleen de flitsende dingen zoals stoomschepen. Je zit vast aan paard-en-wagen (of ezels) en zeilschepen als de vorm van transport in dat tijdperk. En het zal interessant worden hoe ze de slavernij uit dat tijdperk weten weg te werken. Een aanzienlijk deel van de populatie was slaaf.

Maar ik zie nog altijd meer in een Anno 2403 in de asteroïdengordel. De techniek van 1800, 2070 en 2205 vind ik veel leuker om mee te spelen dan de oude zeilschepen. Wellicht kunnen we dan de opstand van de Beltalowda als uitgangspunt nemen voor een goede campaign. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Fragadder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:05:
Maar wel een spel dat kan groeien qua uitgebreidheid :-) en hopelijk goed modbaar blijft.
Grappig, ik vind Anno 1800 juist een draak qua mods. Dat je tools die door communityleden gemaakt zijn nodig hebt is tot daar aan toe, maar het geknoei met XML en beperkte mogelijkheden om code toe te voegen en invloed te hebben op bepaalde zaken vind ik eigenlijk helemaal niet goed modbaar. Misschien had ik langer moeten doorzetten, maar bijvoorbeeld het vervangen van de bonussen die je krijgt als je ergens genoeg Influence in steekt lijkt gewoon onmogelijk. Zo heb ik een poging gedaan om de korting op onderhoudskosten op gebouwen te vervangen door snellere in/uitlaadtijden bij pakhuizen. Echter lijkt dat allemaal dermate hardcoded te zijn dat je er niets mee kan. Maar nogmaals, misschien heb ik het te snel opgegeven.
Rezania schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:01:
[...]

Wil jij geen Anno waarbij je torens moet beklimmen om fog of war te verwijderen? Of je omgeving kan verkennen met een adelaar? :+
Mooie toevoeging aan de First Person mode van Anno 1800. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Fragadder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Mods waarbij je meteen naar Cape kan gaan helpen wel :P kan je de old world iig vergeten :D
Er is sws een mod waarbij je 4 CF eilanden hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fragadder
Arvado schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:31:
[...]

Er is sws een mod waarbij je 4 CF eilanden hebt.
Dat bijhouden klinkt als een fulltime baan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Fragadder schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:03:
[...]

Dat bijhouden klinkt als een fulltime baan :P
Multiplayer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Maar dan komt de queen niet 4 keer langs helaas, dat is het nadeel aan multiplayer. Co-op is om die reden leuker vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Rezania schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:27:
[...]

Maar dan komt de queen niet 4 keer langs helaas, dat is het nadeel aan multiplayer. Co-op is om die reden leuker vind ik zelf.
Nee die mod is sws niet CT. Je kan gewoon de CT uitzetten en alsnog deze mod gebruiken. Het is een hele andere regio naast CT waarvoor je ook geen expeditie voor hoeft te doen. Enkel een keer op de World Map aanklikken en dan is tie unlocked en kan je er heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fragadder
Rezania schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:27:
[...]

co-op is samen met dezelfde stad bouwen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Arvado schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Nee die mod is sws niet CT. Je kan gewoon de CT uitzetten en alsnog deze mod gebruiken. Het is een hele andere regio naast CT waarvoor je ook geen expeditie voor hoeft te doen. Enkel een keer op de World Map aanklikken en dan is tie unlocked en kan je er heen.
Heb je een linkje van die mod? Ben stiekem wel nieuwsgierig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
PB-powell schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Heb je een linkje van die mod? Ben stiekem wel nieuwsgierig
Zeker, hiero: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/329

EDIT: zie nu alleen dat hij niet meer in service is. Weet niet precies wat dat betekend, heb ook al even niet meer gebruikt maar laatste keer dat ik hem gebruikte werkte die nog gewoon.

EDIT2: Dit is denk ik de nieuwe versie: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/191

[ Voor 35% gewijzigd door Arvado op 19-01-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Arvado schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:09:
[...]

Zeker, hiero: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/329

EDIT: zie nu alleen dat hij niet meer in service is. Weet niet precies wat dat betekend, heb ook al even niet meer gebruikt maar laatste keer dat ik hem gebruikte werkte die nog gewoon.

EDIT2: Dit is denk ik de nieuwe versie: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/191
Thanks, werkt ook met bestaande saves merk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
er is een minipatch uitgekomen, maar ik had gehoopt dat ze iets anders zouden veranderen:de new world/arctic reports

Het is een lifestyle need voor scholars en wordt gemaakt door iets in je townhall te zetten dat post offices bereikt. omda het zoals post is, moet het met airships worden getransporteerd. Maar omdat lokale post in regionale post verandert eenmaal verscheept, kan je dus niet oveal reports ophalen, en dan in 1 keernaar je scholars sturen. het moet eerst gedropt worden....

Hoe pakken jullie dat aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28

Mauz1978

Console War Veteran

:D

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
Hebben jullie ook last van het feit dat het opstarten en laden van Anno enorm lang duurt? Ben soms wel 10 minuten bezig om de game op te starten. En dat is met een nieuwe save, met bijna geen bewoners.
Ook missen er redelijk vaak iconen en later geladen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-07 23:56
Ik ga hem kopen voor de series X. Benieuwd of het een beetje speelt zonder toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 05-07 17:16
chrisborst schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:07:
Hebben jullie ook last van het feit dat het opstarten en laden van Anno enorm lang duurt? Ben soms wel 10 minuten bezig om de game op te starten. En dat is met een nieuwe save, met bijna geen bewoners.
Nee, hier totaal geen last van. Game is binnen de 2 minuten opgestart.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
martin484 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:43:
[...]
Nee, hier totaal geen last van. Game is binnen de 2 minuten opgestart.
hmm, dan maar even opnieuw downloaden en installeren.
Heb anno vanaf het begin, dus inmiddels enorm veel updates en DLC erbij gekomen.
Even vers starten is dan de eerste stap om te kijken of dat de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46
chrisborst schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:59:
[...]

hmm, dan maar even opnieuw downloaden en installeren.
Heb anno vanaf het begin, dus inmiddels enorm veel updates en DLC erbij gekomen.
Even vers starten is dan de eerste stap om te kijken of dat de oplossing is.
Hoeveel geheugen heb je? Anno 1800 is nogal hongerig naar geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
@tsjarlie
32 GB en hij staat op een SSD geïnstalleerd. Verder een Ryzen 3600 en een 6700XT.
Dus aan de hardware ligt het niet. In het verleden heeft het ook prima gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46
chrisborst schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:08:
@tsjarlie
32 GB en hij staat op een SSD geïnstalleerd. Verder een Ryzen 3600 en een 6700XT.
Dus aan de hardware ligt het niet. In het verleden heeft het ook prima gedraaid.
cache van ubisoft connect eens legen ?
Misschien dat dit helpt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
@tsjarlie
Probleem opgelost! Blijkbaar was opnieuw installeren de oplossing. Nu binnen 2 minuten in de game zonder problemen. Alle safe zijn netjes overgenomen.
Toch fijn een 1 gbit verbinding, want het was zo binnen.

Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 6% gewijzigd door chrisborst op 22-01-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:46
chrisborst schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:07:
soms duurt laden 15 minuten soms heel kort snap ook niks van maar ik gebruik Geforce Now misschien ligt daaraan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:28

Mauz1978

Console War Veteran

vangoghnl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik ga hem kopen voor de series X. Benieuwd of het een beetje speelt zonder toetsenbord en muis.
Ik voor de ps5. En dat wordt de 3e keer dat ik m koop :S. Heb m eerst op allerlei manieren proberen werkend te krijgen op Mac M1, wat niet lukte. Sinds ie op steam was dacht ik dat ie op de steam deck wel speelbaar zou zijn, maar dat is ‘m ook niet geworden.

3 maal is scheepsrecht, hoop ik :) - want het lijkt me zo’n toffe game.

Something under the bed is drooling

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste