Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:32
Ben toch benieuwd naar de season pass. Wil hem eigenlijk vooral kopen samen met Dawn of ragnarok en -20% gebruiken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand of er een overzicht is met wie je het beste welke goederen mee kan handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:29
Voor de neutrale handelaren is er deze wiki pagina.

Wat de AIs willen verhandelen hangt af van hun economische toestand. In het algemeen willen ze hebben wat ze niet zelf kunnen produceren. Maar wat dat is, is anders per eiland. En het verandert ook over tijd.

Dus voor de actieve handel zul je altijd zelf alle trading posts moeten afgaan om te zien wie wat wanneer wilt.

[ Voor 0% gewijzigd door Nathilion op 03-03-2022 09:02 . Reden: Ontbrekend woord in zin. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
dr86 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:43:
Weet iemand of er een overzicht is met wie je het beste welke goederen mee kan handelen?
Verkoop zeep aan Eli, dat houdt je early en midgame makkelijk recht.

Wat je later ook kan doen is canons bij de piraten kopen en verkopen aan isabel voor 3x de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Nathilion schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:53:
Voor de neutrale handelaren is er deze wiki pagina.

Wat de AIs willen verhandelen hangt af van hun economische toestand. In het algemeen willen ze hebben wat ze niet zelf kunnen produceren. Maar wat dat is, is anders per eiland. En het verandert ook over tijd.

Dus voor de actieve handel zul je altijd zelf alle trading posts moeten afgaan om te zien wie wat wanneer wilt.
Ja ging mij meer om welke goederen het meeste opleveren bij welke handelaar zoals deze voorbeelden:
AntiChrist7 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:56:
[...]

Verkoop zeep aan Eli, dat houdt je early en midgame makkelijk recht.

Wat je later ook kan doen is canons bij de piraten kopen en verkopen aan isabel voor 3x de prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:31
dr86 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:50:
[...]

Ja ging mij meer om welke goederen het meeste opleveren bij welke handelaar zoals deze voorbeelden:

[...]
Klokjes naar Embesa! Of bier naar de piraten, dat levert ook aardig wat op. En ik produceer vaak ships-of-the-line, welke ik verkoop aan de AI.

Edit: hier vindt je trouwens een lijst met de verkoopwaarde van de producten, inclusief de afwijkende prijzen van een aantal producten bij specifieke traders/AI's.

[ Voor 22% gewijzigd door Fzim op 03-03-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Wapens aan Isabel. Cigars aan Kahina. Steam carriages aan Ketema. Soap aan Eli. Gold aan Nate. Beer aan Annie en Jean. En dan heb je de best verkopenden wel te pakken.

Alleen Archibald heeft niks noemenswaardig wat die wil kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Nathilion op 03-03-2022 12:28 . Reden: Verkeerd gekeken in Archi's tabel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@Fzim Hmm, normaal gesproken zet ik een schooner die wapens koopt bij Jean en dan verkoopt bij Isabel. Dit verdient zichzelf makkelijk terug en Jean wordt ook nog eens blij van de handel. Maar ik zal het ook eens proberen met wapens van Annie naar Isobel met een clipper (schooners zijn zo stervens traag op de oceaan).

En een gramophone/watches route van Archibald naar Ketema moet ook zieke winst geven met een permanent cargoship. Koop 3x gramophones van 27k, verkoop voor 44k en dan 3x pocket watches van 8.3k voor 13.3k verkopen.

Een kleine route is rum van Kahina aan Annie met een simpele schooner (van 60 voor 96). Dat is net genoeg om de schooner er uit te krijgen maar de reputatie boost met de constante handel met Annie is mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 13:15
Mijn ervaring is dat zeep echt het beste werkt. Je begint ermee early game en je kan het heel simpel upgraden tot 400t per min. Paar items erbij die productie % verhogen en die dat ze hout verbruiken in plaats van varkens en tallow. Dit zet je op het eiland die het dichts bij Eli ligt met een paar schepen en het geld stroomt binnen. Hier heb je echt heel lang wat aan.

400t soap per uur is gewoon bijna 140k cash per min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
Ik heb een triple monitor setup (32 inch 4k * 3) en dus en resolutie van 11520-2160. Anno werkt prima, alleen is de HUD niet goed. Vooral links niet handig, de mini-map zit veel te veel links, kan die met een fix naar center monitor?

Ik zie wat Mods, ook UI related. Zou dat iets kunnen doen? Het is wel super mooi en enorm overzicht met triple schermen dus hopelijk moet dit mogelijk zijn.

Gamers met zo’n ultra ultra wide scherm hebben toch soortgelijke problemen?

[ Voor 34% gewijzigd door TweakerVincent op 03-03-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:09

Aganim

I have a cunning plan..

TweakerVincent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:42:
Je vraag wat betreft mods kan ik niet beantwoorden, maar ik game op 5120*1440 en dat werkt prima bij Anno 1800. Helemaal verbazingwekkend vind ik het niet dat op grotere resoluties de UI vreemde dingen gaat doen, we zitten in een niche wat dat betreft en ik kan me goed voorstellen dat men niet iedere resolutie kan testen.

Overigens loop ik ook vaak genoeg tegen problemen aan, dus ik begrijp je helemaal verder. Een paar voorbeelden van titels met een brakke of zelfs onbruikbare interfaces op mijn resolutie zijn Stellaris, Red Dead Redemption 2, Mass Effect Legendary Edition of iedere versie van Skyrim. Soms heb je als ultrawide gamer net pech. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Aganim op 04-03-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
TweakerVincent schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:42:
Ik heb een triple monitor setup (32 inch 4k * 3) en dus en resolutie van 11520-2160. Anno werkt prima, alleen is de HUD niet goed. Vooral links niet handig, de mini-map zit veel te veel links, kan die met een fix naar center monitor?

Ik zie wat Mods, ook UI related. Zou dat iets kunnen doen? Het is wel super mooi en enorm overzicht met triple schermen dus hopelijk moet dit mogelijk zijn.

Ik heb een 21:9 scherm maar geen problemen. Een mod moet je gewoon even testen of dat werkt. Hou wel rekening mee dat bij MP de andere spelers dan ook dezelfde mod geactiveerd moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Arvado schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Ik heb een 21:9 scherm maar geen problemen. Een mod moet je gewoon even testen of dat werkt. Hou wel rekening mee dat bij MP de andere spelers dan ook dezelfde mod geactiveerd moeten hebben.
Het ‘probleem’ is dat ik triple 32 inch heb. De minimap uiterst links is niet werkbaar, ik moet dan mijn hoofd enorm draaien.

Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Het ‘probleem’ is dat ik triple 32 inch heb. De minimap uiterst links is niet werkbaar, ik moet dan mijn hoofd enorm draaien.

Lastig
Ja ik snap wat je bedoeld idd, je hebt het liefst gewoon alles op je middelste scherm. Alle UI e.d. De andere 2 schermen zijn gewoon soort "uitbreiding" probleem is dat de game niet naar schermen kijkt maar naar resolutie. Aan de hand daarvan zet ie de UI neer. Dit zal op basis van percentage ofso gaan.

Bij Anno1701 kon dit: https://www.reddit.com/r/...ete_multimonitor_support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Arvado schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:20:
[...]

Ja ik snap wat je bedoeld idd, je hebt het liefst gewoon alles op je middelste scherm. Alle UI e.d. De andere 2 schermen zijn gewoon soort "uitbreiding" probleem is dat de game niet naar schermen kijkt maar naar resolutie. Aan de hand daarvan zet ie de UI neer. Dit zal op basis van percentage ofso gaan.

Bij Anno1701 kon dit: https://www.reddit.com/r/...ete_multimonitor_support/
zou er geen mod zijn die dit kan? Lastig spelen zo helaas :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
TweakerVincent schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 19:05:
[...]

zou er geen mod zijn die dit kan? Lastig spelen zo helaas :(
Geen idee je zou nexusmods.com ff moeten af struinen. Als er een mod voor is dat staat hij daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Over nexusmods gesproken...

Als ik het goed zie heeft de Spice It Up mod ook een sandbox mode, waarmee je domweg vanaf de start *alles* unlocked en dus effectief kunt beginnen waar en wanneer je wil.

https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5

Heeft iemand ervaring met die mod? Doet 'ie wat 'ie moet doen?
(Ik wil graag af en toe een uurtje kunnen gamen en Anno 1800 is voor mij echt om het bouwen, dus de hele storyline opnieuw door hoeft van mij niet. Een keer beginnen in Crown Falls of zelfs Enbessa lijkt me heel gaaf.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
unezra schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:31:
Over nexusmods gesproken...

Als ik het goed zie heeft de Spice It Up mod ook een sandbox mode, waarmee je domweg vanaf de start *alles* unlocked en dus effectief kunt beginnen waar en wanneer je wil.

https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5

Heeft iemand ervaring met die mod? Doet 'ie wat 'ie moet doen?
(Ik wil graag af en toe een uurtje kunnen gamen en Anno 1800 is voor mij echt om het bouwen, dus de hele storyline opnieuw door hoeft van mij niet. Een keer beginnen in Crown Falls of zelfs Enbessa lijkt me heel gaaf.)
Niet specifiek met dat onderdeel maar wel met Spice it up. Dat werkt gewoon prima. Nog nooit gehad dat er iets niet werkte. Enkel als Anno een update heeft gehad moet je ook zorgen dat nexusmod weer geüpdatet wordt anders werkt ie niet altijd. Mja das enkel bij een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-06 09:52
Heb net een nieuw spel gestart met Eden burning maar valt wel erg tegen. Ga toch denk ik een nieuw spel met DLC high life beginnen. Of mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-06 12:44
mark777 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:35:
Heb net een nieuw spel gestart met Eden burning maar valt wel erg tegen. Ga toch denk ik een nieuw spel met DLC high life beginnen. Of mis ik iets?
Eden burning is een scenario. Dat is niet een sandbox game waarin je o.a High life kan gebruiken.
High life is een DLC voor de base game net als alle andere DLC's

Eden burning is opzich best leuk, maar daar ben je in een paar uur wel klaar mee. De base game kan iets langer duren :)
Zeker als je alla DLC's hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Arvado schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:42:
[...]
Niet specifiek met dat onderdeel maar wel met Spice it up. Dat werkt gewoon prima. Nog nooit gehad dat er iets niet werkte. Enkel als Anno een update heeft gehad moet je ook zorgen dat nexusmod weer geüpdatet wordt anders werkt ie niet altijd. Mja das enkel bij een update.
Ok.

Dan hoop ik dat anderen er hier ervaring mee hebben zodat ik een beetje gevoel heb bij of de mod het proberen waard is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AntiChrist7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De season 4 stream op Twitch is net begonnen voor degenen die alvast willen zien wat er gaat komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Was net op tijd om het einde te zien. Grote focus op de new world voor dlc 1 en 3 (oa een monument) en daarnaast ook extra airships en opties in dlc 2

YouTube: Season 4 Pass Trailer | Anno 1800

[ Voor 28% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-03-2022 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:45
Ik denk niet dat er iets supervernieuwend tussen zit, maar de update van de New World is toch door vele al even gevraagd denk ik.

Ga hem in huis halen, maar nog niet direct. Wel tof dat de eerste DLC al direct op 12/04 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Het beste nieuws vind ik de scenario 's. Anno 1404 had ook geweldige scenario's voegen echt wat toe aan een game zoals dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Ik was blij te horen dat de New World eind dit jaar extra eilanden kreeg. Alleen vrees ik wel dat er dan weer een nieuwe game gestart moet worden.

De Seeds of Change DLC die er aan komt lijkt wel een leuke te worden met die Hacienda. Ik heb er al zin in om mest te gaan maken. 💩 Ik ben vooral benieuwd naar de landbouw optimalisaties. De farm fields hoefden dus niet in de cirkel van de Hacienda te liggen, dus ik kijk er al uit naar de min/max build opties. Daar moet toch leuke patronen mee te maken zijn. 😀 Alleen vrees ik dat de beperkte ruimte op de NW eilanden mij wel weer dwars zal zitten bij het maken van gigafactories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Buyers of the Season 4 Pass will also be able to get all three DLCs for 24,99€
Was seizoen 3 geen 20 euro? Ik denk dat ik nog even wacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 29-03-2022 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
denk dat het dezelfde prijs was? je kan altijd een -20% coupon maken. Heb juist hem gekocht samen met dawn of ragnarok en 13euro bespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Buyers of the Season 3 Pass will also be able to get all three DLCs for 19,99€
Met de -20% coupon vorig jaar 16 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1638126 op 29-03-2022 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Op het Ubisoft forum is de Steamlijst nog niet bijgewerkt, maar bij deze alvast de link naar de nieuwe season pass voor de Steambruikers onder ons: https://store.steampowere..._1800__Year_4_Season_Pass.

Ik ben benieuwd, de airships vind ik persoonlijk wat minder interessant, maar de liefde die de New World krijgt daar in tegen is meer dan welkom. *O*

[ Voor 20% gewijzigd door Aganim op 29-03-2022 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-06 14:41
Op dit moment kun je via de ubisoftstore nog 15% korting krijgen op season 4 en andere DLC's middels code 'FRESH15'. Korting is op moment van schrijven nog 1 dag en 13u beschikbaar

[ Voor 4% gewijzigd door The Prutsor op 29-03-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:26

g0tanks

Moderator CSA
The Prutsor schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 21:37:
Op dit moment kun je via de ubisoftstore nog 15% korting krijgen op season 4 en andere DLC's middels code 'FRESH15'. Korting is op moment van schrijven nog 1 dag en 13u beschikbaar
Dank voor de tip. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkoMibk5duBybPdW0tSiRvqMLn0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6ZoMI8K3Y73vrlXzA869CRRC.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door g0tanks op 29-03-2022 22:17 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 14:01
Aganim schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 20:49:
Op het Ubisoft forum is de Steamlijst nog niet bijgewerkt, maar bij deze alvast de link naar de nieuwe season pass voor de Steambruikers onder ons: https://store.steampowere..._1800__Year_4_Season_Pass.

Ik ben benieuwd, de airships vind ik persoonlijk wat minder interessant, maar de liefde die de New World krijgt daar in tegen is meer dan welkom. *O*
Dat werd ook door een hoop mensen als de beperkende factor gezien. Vandaag dat ze daar nu meer aandacht aan geven,

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja airships doe ik meestal ook niet veel mee, dat is gewoon om arctic platteaus te bevoorraden en gas naar CF te brengen, dus ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Vooral dat "competing for aerial dominance" klinkt vaag maar ook intrigerend. Maar die aandacht voor de nieuwe wereld was dringend nodig.

Scenario's waren idd wel tof in voorgaande games, maar nu heb ik er gewoon geen tijd meer voor om die strategie uit te pluizen en zien wat het optimale pad is.

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 30-03-2022 10:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
De airships gaan wel hun onverwoestbaarheid verliezen. Dus ik ben benieuwd of we ook schepen/gebouwen met flakkanonnen gaan krijgen.

En waarschijnlijk ook wel airships met wapens dan als het gaat om aerial dominance. Nou gaat dat wel heel erg richting steam punk dus ik ben benieuwd of ze het netjes in de wereld en het algemene verhaal/de tijdlijn van de Anno wereld weten te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Als airships nu aangevallen kunnen worden, met de belofte dat er ook meerdere airships bij komen, betekent dat waarschijnlijk ook dat je naast land>air ook air>land krijgt. Dus een soort van bommenwerpers? Zou wel cool zijn om alleen de olie installaties te bombarderen van je vijanden.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

FDMK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:02:
Dus een soort van bommenwerpers?
"Kirov reporting" :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 09:26
Nathilion schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:17:
Ik was blij te horen dat de New World eind dit jaar extra eilanden kreeg. Alleen vrees ik wel dat er dan weer een nieuwe game gestart moet worden.

De Seeds of Change DLC die er aan komt lijkt wel een leuke te worden met die Hacienda. Ik heb er al zin in om mest te gaan maken. 💩 Ik ben vooral benieuwd naar de landbouw optimalisaties. De farm fields hoefden dus niet in de cirkel van de Hacienda te liggen, dus ik kijk er al uit naar de min/max build opties. Daar moet toch leuke patronen mee te maken zijn. 😀 Alleen vrees ik dat de beperkte ruimte op de NW eilanden mij wel weer dwars zal zitten bij het maken van gigafactories.
De nieuwe eilanden op de new world zouden gewoon bij een bestaande savegame moeten werken, dus niet nodig een nieuwe game voor te starten.

Als zou het dan natuurlijk wel weer zo kunnen zijn dat de bestaande eilanden niet meer ideaal liggen voor de intercontinentale traderoutes... dus dat we dan daarom allemaal toch maar weer besluiten opnieuw te beginnen :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
FDMK schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:02:
Als airships nu aangevallen kunnen worden, met de belofte dat er ook meerdere airships bij komen, betekent dat waarschijnlijk ook dat je naast land>air ook air>land krijgt. Dus een soort van bommenwerpers? Zou wel cool zijn om alleen de olie installaties te bombarderen van je vijanden.
Zal waarschijnlijk enkel tegen schepen en harbour werken. Niet tegen willekeurige gebouwen, dat gaat nu ook niet met schepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
In de trailer voor de nieuwe serie DLC wordt ook gehint op het transport van 'goods and workers' tussen eilanden met airships. Ik ben vooral benieuwd naar welke functie de airships gaan hebben bij het transporteren van mensen. Wellicht gaan ze een rol spelen voor het transport van mensen tussen de Old en New World? Zou interessant zijn als er dadelijk in de New World werkzaamheden zijn die alleen door een class uit de Old World gedaan kan worden. Lijkt mij wel een mooie extra dimensie!

Sowieso hoop ik op een commuter pier voor de New World.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
In de omschrijving van de DLC refereert het alleen aan goods en workers tussen eilanden in New World. Wellicht gaan deze luchtschepen het NW equivalent van commuter piers vormen?
Optimize your logistical network by transferring goods and workers between your islands in the New World, and keep your people connected with the new mail system.
Dan hoop ik wel dat het een upgrade/side-grade is van het commuter systeem en niet een vervanging. Airships maken is eerder end-game terwijl commuter piers toch aardig in de mid game zitten.

Ten minste, zo ervaar ik de huidige productie van airships in Arctic. Je mag wel vroeg er naar toe maar het is niet echt een gebied waar je heen gaat zonder een sterke economie en flink bedrijf te hebben die je pas hebt tegen de tijd dat je investors al aardig gesettled zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Nathilion schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:04:
In de omschrijving van de DLC refereert het alleen aan goods en workers tussen eilanden in New World. Wellicht gaan deze luchtschepen het NW equivalent van commuter piers vormen?

[...]

Dan hoop ik wel dat het een upgrade/side-grade is van het commuter systeem en niet een vervanging. Airships maken is eerder end-game terwijl commuter piers toch aardig in de mid game zitten.

Ten minste, zo ervaar ik de huidige productie van airships in Arctic. Je mag wel vroeg er naar toe maar het is niet echt een gebied waar je heen gaat zonder een sterke economie en flink bedrijf te hebben die je pas hebt tegen de tijd dat je investors al aardig gesettled zijn.
Ik denk enkel commuter piers voor NW. Dus dan zou het wel kloppen dat je dat pas late-game krijgt. OW zal gewoon normaal blijven verwacht ik met commuter piers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
Nathilion schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:04:
In de trailer werd ook gesproken over 'the latest material from the New World'. Wellicht een een grondstof waardoor luchtschepen ook in mid-game beschikbaar worden? Het blijft natuurlijk nog even gissen hoe het er uit komt te zien.

Gisteren is er wel een dev-log online gezet over de release van de eerste dlc van volgende week! DLC lijkt vooral om de nieuwe Hacienda + modules, edicts en kunstmest te draaien. Kunstmest zou ook in de andere werelden te gebruiken zijn, waarmee productie van velden ook daar verhoogd kan worden. :)

Morgen volgt nog een dev-log over het nieuwe scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zoals al vermoed werd, werkt het dus wat als een paleis/local department voor de NW.

Ik heb nog een savegame lopende, maar heb hem al maanden niet meer aangeraakt. Ga wss er snel wat in kijken met de nieuw dlc en dan als ze alle drie uit zijn gewoon herstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:55
Ondertussen al een paar uur staan spelen met de nieuwe Hacienda mechanic van de dinsdag uitgekomen DLC. De nieuwe farms zijn echt een stuk compacter (nu een eiland met caoutchouc gevuld), dan hun voorgangers en doordat ik de binnenradius volzet met Obrero residences, ziet het er ook fraai uit.

Wel jammer dat de hoeveelheid tiles in de juiste sfeer gelimiteerd zijn en ook dat je ze aan elkaar moet knopen, dus geen mogelijkheid dat aan 2 kanten van een rivier te doen. Het blijft dus wel een beetje puzzelen hoe het goed werkt en leuk eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim

Aganim

I have a cunning plan..

Ik ben zelf nog niet echt aan spelen met de Hacienda toegekomen en dat gaat op zijn vroegst pas aankomende woensdag worden. :(
Ondertussen ben ik wel benieuwd, hoe is de balans van de nieuwe residences? Ik ben tot nu toe alleen negatieve geluiden tegengekomen, door de extra consumer goods die gebruikt worden zouden de nieuwe residences nauwelijks tot geen ruimte besparen ten opzichte van normale huizen als je de hele productieketen meerekent. Wat is jouw ervaring @Hogader ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
Aganim schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:36:
Ik ben zelf nog niet echt aan spelen met de Hacienda toegekomen en dat gaat op zijn vroegst pas aankomende woensdag worden. :(
Ondertussen ben ik wel benieuwd, hoe is de balans van de nieuwe residences? Ik ben tot nu toe alleen negatieve geluiden tegengekomen, door de extra consumer goods die gebruikt worden zouden de nieuwe residences nauwelijks tot geen ruimte besparen ten opzichte van normale huizen als je de hele productieketen meerekent. Wat is jouw ervaring @Hogader ?
De balans heb ik nog niet vergeleken (ben vooral bezig geweest een eiland op te zetten met de Hacienda, dus nog niet gekeken in hoeverre het meer of minder supplies verbruikt).

Wel is de policy die 5 Influence geeft per Hacienda Obrero huis een fijne. Door deze policy kan ik iig de New World influence neutraal maken ipv een sink. Zeker in een game die niet draait om 100% investors kan ik elke influence besparing gebruiken die er is.

Verder bespaar je iig flink op je farms mbt de ruimte die ze nodig hebben, dus denk zelf dat het uiteindelijk wel een net-positive is. (maar dus nog niet zelf getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heb inderdaad wel hetzelfde gelezen, dat door nieuwe productionchains en ruimte de winst minimaal is of onbestaande. Al is de extra influence wel leuk

Denk dat we de volle kracht pas gaan zienals ook dlc 3 er is, die extra focust op de new world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Ook maar even een screenshot van mijn eerste Hacienda set-up.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSjRaOyIfk3zfjEAg7Wwo0JL1YA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70BRJsKlOnnWjY08Vixv4GD5.png?f=fotoalbum_large

In totaal 27 Caoutchouc farms binnen de radius, 6 brewerys en 70 Obrero quarters.
De caoutchouc is geboost met tractors en 3 items (Arborist, Feras & steel plough) voor een totaal van 158 ton per minuut.

Ga de rest van het eiland wss deels gebruiken voor het overzetten van de Fried plantains productie, zodat ik de eilanden die daar nu in voorzien ook een Hacienda kan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
dus eigenlijk zijn trade unions nu overbodig in NW? ik moet de dlc nog altijd eens testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
AntiChrist7 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 21:26:
dus eigenlijk zijn trade unions nu overbodig in NW? ik moet de dlc nog altijd eens testen
Nee de Hacienda geeft alleen maar minder field als upgrade. Als je ze verder in de range van trade unions zet kan je ze nog ouderwets boosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mêh. Wilde gisteren even een rondje Anno 1800 doen met de Spice It Up mod. Is die nog niet geschikt voor Season 4. :( (Lees: Opeens kun je geen fisheries meer plaatsen, wat toch best een 1e levensbehoefte is. Jammer, want de mod lijkt interessant als het je vooral gaat om het bouwen. Hoop dat er ooit een keer een update komt waar ze al die storylines er uit knikkeren en je "gewoon" de hele wereld kunt bebouwen, overal tegelijkertijd kunt starten en je dan langzaam iets op kunt bouwen zonder meteen dagen kwijt te zijn voor je zinvol op Crown Falls, Enbesa of The Arctic terecht kunt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Leuk de nieuwe dlc. Maar is het nu de moeite waard om te kopen? Of is het gewoon weer wat nieuws voor een bekende titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
unezra schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:30:
Mêh. Wilde gisteren even een rondje Anno 1800 doen met de Spice It Up mod. Is die nog niet geschikt voor Season 4. :( (Lees: Opeens kun je geen fisheries meer plaatsen, wat toch best een 1e levensbehoefte is. Jammer, want de mod lijkt interessant als het je vooral gaat om het bouwen. Hoop dat er ooit een keer een update komt waar ze al die storylines er uit knikkeren en je "gewoon" de hele wereld kunt bebouwen, overal tegelijkertijd kunt starten en je dan langzaam iets op kunt bouwen zonder meteen dagen kwijt te zijn voor je zinvol op Crown Falls, Enbesa of The Arctic terecht kunt.)
Over het algemeen zijn ze redelijk snel met een update. Je kan tijdelijk eventueel de hele mod disablen zodat je wel verder kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:05
Ik ben best positief over de Seeds of Change DLC, heb nu 2 redelijk uitgebouwde hacienda eilanden. Loop nog wel tegen een paar problemen aan waar ik online niet direct een oplossing voor kan vinden?

-Hoe krijg ik fertiliser naar (bijv.) the Old World? Mijn warehouses zitten vol met Dung maar zelfs met 5 a 6 fertiliser production plants krijg ik geen enkele voorraad die ik kan exporteren naar andere regions. Sterker nog, de 5 a 6 plants kunnen nauwelijks de lokale farms voorzien van genoeg fertiliser (zelfs na de patch van vorige week waarmee de production time korter werd).
-Hebben Journalero en Obrero hacienda huizen uberhaupt wel zin? Omdat de radius van de hacienda vrij beperkt is kun je deze volgens mij beter helemaal gebruiken voor farms en ergens anders op het eiland gewoon normale huizen bouwen. Dat scheelt ook ruimte omdat je dan geen Hotsauce en Schnapps hoeft te produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 09:43
ik heb de DLC niet, maar is die fertilizer neit alleen bedoeld voor de New World?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
Grimmie187 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:41:

-Hoe krijg ik fertiliser naar (bijv.) the Old World? Mijn warehouses zitten vol met Dung maar zelfs met 5 a 6 fertiliser production plants krijg ik geen enkele voorraad die ik kan exporteren naar andere regions. Sterker nog, de 5 a 6 plants kunnen nauwelijks de lokale farms voorzien van genoeg fertiliser (zelfs na de patch van vorige week waarmee de production time korter werd).
Die update komt morgen toch pas?
Reinder83 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:45:
ik heb de DLC niet, maar is die fertilizer neit alleen bedoeld voor de New World?
Nee, die zou ook in de de Old World en Embasa gebruikt kunnen worden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Fzim schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Die update komt morgen toch pas?
[...]

Nee, die zou ook in de de Old World en Embasa gebruikt kunnen worden! :)
Oh dat zou het eea kunnen verklaren haha.. maar blijft even goed vreemd dat er helemaal geen voorraad fertilizer in mijn warehouses wordt opgebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
Grimmie187 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Oh dat zou het eea kunnen verklaren haha.. maar blijft even goed vreemd dat er helemaal geen voorraad fertilizer in mijn warehouses wordt opgebouwd?
De productietijd van 1 ton fertilizer is momenteel 5 min (0,2 ton/min), wat echt ontzettend langzaam is. Wellicht wordt de fertilizer die vrij komt gelijk gebruikt door de silo's op het eiland, waardoor er geen voorraad wordt opgebouwd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Moet je even naar productie vs consumptie kijken op dat eiland. Als dat gelijk ligt of productie zelfs lager dan bouw je geen voorraad op. Met deze trage productie tijd kan het zelfs zijn dan productie iets hoger ligt maar dat je amper voorraad maakt doordat het zolang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Fzim schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:15:
[...]

De productietijd van 1 ton fertilizer is momenteel 5 min (0,2 ton/min), wat echt ontzettend langzaam is. Wellicht wordt de fertilizer die vrij komt gelijk gebruikt door de silo's op het eiland, waardoor er geen voorraad wordt opgebouwd?
wordt die ratio niet aangepast in de opkomende hotfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
AntiChrist7 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Yes, dan gaat hij naar 30 seconde (2 ton/min). Maar het ging een paar berichten geleden over waarom er zo weinig fertilizer beschikbaar was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Laatst online: 21:47

PB-powell

Mr. Laziness

AntiChrist7 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:32:
[...]

Ja en niet zo'n klein beetje ook:
Reduced the production timer of the Fertiliser Works from 5min to 30sec and increased the building’s output storage from 1 to 5.

Edit: zelf nog niet bezig geweest met de fertiliser, wel de Hacienda zelf ervaren in de Seaons of Silver scenario. Vond het erg prettig tot nut toe :)

[ Voor 18% gewijzigd door PB-powell op 02-05-2022 14:48 ]

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Fzim schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:47:
[...]

Yes, dan gaat hij naar 30 seconde (2 ton/min). Maar het ging een paar berichten geleden over waarom er zo weinig fertilizer beschikbaar was. :)
Ik begreep via de devblog op reddit dat het waarschijnlijk gewoon een typefout was, 300s ipv 30s.. :P

Ben benieuwd naar de patch dus, met fertilizer in de andere regios kan ik weer flink productie eilanden gaan reorganiseren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 21:40
Ik heb Anno ook weer eens opgepakt en de smaak weer erg te pakken.
Helaas loop ik nu tegen het volgende aan, ik heb continue een rum te kort. De productie in de nieuwe wereld is aardig hoor (maar blijkbaar niet hoog genoeg). Hierdoor kom ik snel 5000 in de min en is het afgelopen. Om nu iedere keer weer een safe game op te starten begint nu een beetje te vervelen.

Wat kan ik doen aan het Rum probleem? Nog meer produceren? En zorgen dat ik geen tekort op mijn eiland heb? Of is er een alternatief?

[ Voor 8% gewijzigd door martin484 op 03-05-2022 16:46 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 18:34

loewie1984

music addict! pizza monster!!

@martin484 ik heb een hub gebouwd op het dichtstbijzijnste eiland van de ene wereld naar de andere wereld om de transport tijd zo kort mogelijk te houden. vervolgens breng ik de rum naar hub a en haal hem op bij hub 3. Ja dat kost je 3 schepen ipv 1 maar daardoor hou ik de tijd tot transport kort.

Verder tja, veel rum bouwen.

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:30
martin484 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:45:
Ik heb Anno ook weer eens opgepakt en de smaak weer erg te pakken.
Helaas loop ik nu tegen het volgende aan, ik heb continue een rum te kort. De productie in de nieuwe wereld is aardig hoor (maar blijkbaar niet hoog genoeg). Hierdoor kom ik snel 5000 in de min en is het afgelopen. Om nu iedere keer weer een safe game op te starten begint nu een beetje te vervelen.

Wat kan ik doen aan het Rum probleem? Nog meer produceren? En zorgen dat ik geen tekort op mijn eiland heb? Of is er een alternatief?
Je kan bij Madame Kahina ook Rum inkopen. Scheelt toch weer een halve clipper op de trade route.
Verder kun je het berekenen hoeveel Rum je moet produceren om niet op te raken. Hierbij kun je dan zelfs de reistijd van een volle clipper meerekenen.

1 200ton clipper doet er ongeveer 20minuten over om op en neer te gaan van new world <-> old world volgens mij. Dit kun je berekenen zoals uitgelegd in onderstaande video.
200 ton per 20min is dus 10ton Rum per minuut.

Vond dit YT kanaal erg handig!
YouTube: YOU CAN SEE TRADE ROUTE TRAVEL TIMES?! This Changes EVERYTHING! - An...

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik zou in dat geval er een extra schip op zetten, en wat meer eilanden opbouwen met farmers+workers, want die hun noden kune je lokaal voorzien. Dat helpt tegen Royal taxes, + zeep verkopen aan Eli

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@martin484 rum productie in de New World doe ik niet aan. Ik importeer alles uit Old World. 😏

Het geheim? Sir Lewis Brindley. Deze kan je bij Eli vinden als je artisan populatie groter begint te worden. Met een max schnaps productie rond een enkele trade union haal je dan zo'n 200t aan rum binnen per minuut. Meer dan voldoende voor heel veel mensen.

Voeg (veel) later Brother Hilarious toe en een maxed out productie setup geeft je dan 400t per minuut.

Het enige waar je aan moet denken is dat je de schnaps constant moet verkopen. Als die productie stil valt door een vol warenhuis dan stokt de rum ook.

Maar Annie geeft extra geld als je haar schnaps verkoopt. Dus een paar schepen die constant de schnaps verkopen levert je dus een goede stroom extra inkomsten op.

Schnaps ruilen in Docklands is ook een goede. Je kan er toch aardig wat koffie voor terug krijgen met de aantallen die je zal produceren.

[ Voor 2% gewijzigd door Nathilion op 04-05-2022 07:16 . Reden: Typen op een telefoon... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 21:40
Bedankt allen voor de tips!! Er zit al wat verbetering in maar het is nog niet wat het wezen moet. Ik ga met jullie tips aan de slag, eens kijken of het dan langer financieel te spelen valt ;-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Nathilion schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:39:
...
Voeg (veel) later Brother Hilarious toe en een maxed out productie setup geeft je dan 400t per minuut.

...
Zit Brother Hilarious in het spel? :D Tijd om die te gaan zoeken, nog een mooie referentie naar 1404. Had wel al in een expeditie een verhaal gezien over Hassan Ben Sahid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@PB-powell Ja, hij is een legendary item. De meeste referenties naar andere Anno's kun je vinden bij de legendary items. Ik zelf heb nooit de games voor 2070 gespeeld. Dus had niet echt door dat hij ook in 1404 zat. Ik had het, gezien de omschrijving in de tooltip, wel kunnen raden dat hij uit 1404 komt. :-)
Hilarius' monastery has brewed since the early 15th century, yet they always strive for a blend of old and new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-06 14:01
PB-powell schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Zit Brother Hilarious in het spel? :D Tijd om die te gaan zoeken, nog een mooie referentie naar 1404. Had wel al in een expeditie een verhaal gezien over Hassan Ben Sahid :+
Gisteren had ik hem gevonden in een multiplayer game samen met mijn broertje, man wat ik die gast onwijs goed. Ik heb zoveel rum dat ik het gewoon moet verkopen, want bij mij zuipen ze het nog niet op. Overigens dat gold ook voor de Schnaps, en de aardappels.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Voor mensen die graag willen optimaliseren met oa Trade unions, kan ik assetviewer aanraden. Maakt het makkelijk om te zien welke items er in het spel zien en waar te vinden, zonder dat je ingame in het research institute moet checken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik heb net eindelijk voor het eerst eens Eden Burning kunnen spelen (vrouw, baby en verhuizen is geen goede combi om game tijd over te houden. :-) ). En ik vroeg mij af bij het horen van de naam Yaosca Rodriguez of dat soms een voorouder was van Yana Rodriguez, de Eden Initiative NPC uit Anno 2070. De naam van het scenario geeft dat wel te denken. :-)
spoiler:
Je hoort en ziet Yana ook bij het voltooien van het scenario in de afronding: ze geeft een presentatie over de dam van Yaosca en Isabel.

Niet echt kunnen ontdekken hoe de twee familiaal gerelateerd zijn maar ik kwam wel op Reddit een post tegen van iemand die zo veel mogelijk van de relaties tussen items en gebeurtenissen in de game en de echte wereld heeft gelegd. Voor de geïnteresseerden (@PB-powell?): https://www.reddit.com/r/anno/comments/je4l4u/trivia_anno_1800_specialists_and_their_realworld/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Hoe doen jullie het richting late game met het overnemen van eilanden van de AI?

Ik heb een sandbox game met 3 AI's: Bente, Qing en George Smith.

Ik heb in alle regio's inmiddels meer eilanden nodig dus probeer ik via shares de AI uit te kopen, dit gaat alleen nog best vaak mis omdat ze me de oorlog verklaren en ik geen verdediging heb (behalve een paar losse combat schepen).

Het is me gelukt om een eiland van Qing over te nemen in de Old World waarna ze nu nog maar 1 eiland heeft in Enbesa. Is het zo dat als ik dit laatste eiland van haar overneem ze uit het spel verdwijnt aangezien ze dan geen land meer heeft? Er zwerven nog wel overal schepen van haar rond in de verschillende regios.

Verder las ik dat easy AI (dus Bente en Qing) geen oorlog verklaren maar als ik een eiland van George Smith overneem verklaart Qing mij wel standaard de oorlog..

Is het een kwestie van trial en error en als het mis gaat oude saves laden of zit er een logica achter? Ik wil het liefst zonder combat gewoon alle eilanden die ik nodig heb overkopen (geld is geen issue meer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik speel meestal met Bente, Qing en Mercier, want ben nooit echt geintresseerd in oorlog. Ik probeer vooral in de situatie te komen dat ik zo weinig mogelijk eilanden moet overkopen. Dus zo vroeg mogelijk zoveel mogelijk eilanden bezetten, ook al gebruik je ze nog niet.
Het weegt wel op je influence, maar je krijgt er extra workforce van + military score. En military score weegt ook door in de AI houding.

Verder is het gewoon hun opinie zo hoog mogelijk houden. Dus trade rights, peace maken, quests doen. Net voor ik het laatste share van een eiland koop zal ik ook een non agressie tekenen, dat geeft je 5u om de relatie te herstellen.

George smith is een lastige omdat die negatieve relatie krijgt van mijnen bouwen, zoo's bouwen en propaganda gebruiken, dus eigenlijk gewoon spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 21:08
Ik ben nu midgame met 1000 investeerders maar ik krijg mijn cashflow maar niet op orde? Ik zit continue op het randje van positief/negatief. Zodra er maar een supply chain productie stopt zit ik al diep in de min.

Iemand wat tips/tricks om de cashflow te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:25:
Ik ben nu midgame met 1000 investeerders maar ik krijg mijn cashflow maar niet op orde? Ik zit continue op het randje van positief/negatief. Zodra er maar een supply chain productie stopt zit ik al diep in de min.

Kijk eerst eens goed naar al je uitgaven, want zelf heb ik vanaf artisans nooit grote geld problemen meer zolang ik ze in alles voorzie. Meestal zit ik dan rond de 5000+ en dat loopt daarna alleen maar op.
Geef je verder alle luxe producten wel aan al je inwoners? Zeker rum en bier leveren veel geld op. Initieel kost het om die op te zetten, maar netto levert het altijd vele malen meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:25:

Je zit volgens mij bijna bij het kantelpunt met cashflow als ik mn eigen saves goed kan herinneren. Zorgen dat er voldoende goods uit the new world worden verscheept (desnoods rum/koffie kopen) en alvast Cape Trelawney volbouwen helpt, ergens vanaf 2000? Investors gaat je cashflow vrij snel richting +50k en zal het bijna nooit meer negatief worden (tenzij je vrijwel alles stil zet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
En productiechains skippen via Docklands scheelt ook een berg.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 12:19
Inderdaad, en de easy stuff inbouwen...
Je plaatst een bank en als je daarna de town hall item neemt waarbij de inwoner jewellery en pocket watches krijgen wanneer er een bank is...
Easy peasy

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
FDMK schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:23:
En productiechains skippen via Docklands scheelt ook een berg.
Maar ik merk bij docklands dat het aardig lang duurt voordat de skipper terug komt om te ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
PB-powell schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:32:
[...]

Kijk eerst eens goed naar al je uitgaven, want zelf heb ik vanaf artisans nooit grote geld problemen meer zolang ik ze in alles voorzie. Meestal zit ik dan rond de 5000+ en dat loopt daarna alleen maar op.
Geef je verder alle luxe producten wel aan al je inwoners? Zeker rum en bier leveren veel geld op. Initieel kost het om die op te zetten, maar netto levert het altijd vele malen meer op.
Ik zal straks als ik thuis ben wel wat screenshots maken, ik krijg het maar niet voor elkaar om het stabiel te krijgen. Mijn inwoners hebben alle luxe producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De basistimer is 20 minuten voor Tobias om terug te keren. Hier boven op komt dan nog de tijd dat hij aan het varen is in je sessie van de ene docks naar de andere. Dit is wel per sessie. De docks in Old World en Trelawney lopen op hun eigen timers.

Ik heb meestal vier docks in een sessie en dan duurt een rondje langs allen zo'n 28 minuten. Voor het gemak reken ik altijd met 30 minuten om wat speling te hebben.

Voorbeeldje: als ik dus elke minuut 30 ton koffie nodig heb, dan moet ik dus voor 900t (30*30) kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Maar ik merk bij docklands dat het aardig lang duurt voordat de skipper terug komt om te ruilen?
Gemiddeld rond de 25 minuten in mijn builds, via het statistiekenscherm onder Storage kan je via Passive trade zien hoe vaak Tobias langs komt.
En als je inkomsten echt schommelen dan is je productie waarschijnlijk ergens net niet voldoende. Zolang je geen grote schommelingen in je populatie hebt, maar je inkomsten schommelen wel, dan raakt er steeds iets op. Ook daar heb je het statistiekenscherm voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:39:
[...]

Ik zal straks als ik thuis ben wel wat screenshots maken, ik krijg het maar niet voor elkaar om het stabiel te krijgen. Mijn inwoners hebben alle luxe producten.
Dit klinkt alsof de productie behoorlijk ondermaats is. Je krijgt dan een zig-zag beweging in je inkomsten. Elke keer dat een schip een lading goederen dumpt dan stijgt alles en krijg je geld. En zodra het weer op is dan storten je inkomsten in elkaar.
Dit gebeurt ook als je wel genoeg produceert maar niet genoeg schepen hebt om alles te transporteren.

Het statistiekenscherm is hier je grootste vriend om dit te diagnosteren. Maak maar eens een screenshot wanneer je 'all islands' hebt geselecteerd en dan zien we het meteen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@timetje100 Hier is nog een eerdere post van mij over hoe je kunt uitrekenen hoeveel schepen je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Nathilion schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Dit klinkt alsof de productie behoorlijk ondermaats is. Je krijgt dan een zig-zag beweging in je inkomsten. Elke keer dat een schip een lading goederen dumpt dan stijgt alles en krijg je geld. En zodra het weer op is dan storten je inkomsten in elkaar.
Dit gebeurt ook als je wel genoeg produceert maar niet genoeg schepen hebt om alles te transporteren.

Het statistiekenscherm is hier je grootste vriend om dit te diagnosteren. Maak maar eens een screenshot wanneer je 'all islands' hebt geselecteerd en dan zien we het meteen wat er aan de hand is.
Ik heb nu een momentopname gemaakt waarin ik in alle "needs" voldoe. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIZ9a7uVNghtx8tJZjMiPQnUQ0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MIUtJxbOkIJ32vFHefw2DhoT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3YeZD0rja_7AbEfMFrfdeXzqv7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7WGeu3l86OO7nAC7MTESIqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vB2e3FpaZ5I7WRtAsG_FdpEfacE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rlqk3h6LYJMV5ifkzArJTS1b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW-hi5rrBdbT0-zWvFAEW5BIolo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UUOYLRq6gJjmLl09038sxg2d.jpg?f=fotoalbum_large

Laatste lijkt mij vrij weinig te zeggen aangezien de meeste goederen van andere eilanden weggehaald worden? Maar ook al heb ik alle "needs" voldaan blijft de cashflow bagger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ga weer starten met nieuwe pot, oude was game over na 35 uur.

Wat doen jullie met alle keuzes met de nieuwe werelden? Ik heb alle DLC's. Op een gegeven moment kan ik echt overal heen. Ik ben alleen dan nog maar net toe aan de new-world. Moet ik Cape laten liggen en lion's land ook?

Speel met 2 en 1 sterren. Wil relaxt spelen maar heb het gevoel dat ik al moet claimen terwijl ik nog lang niet aan bouwen toe ben in die gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Laatste lijkt mij vrij weinig te zeggen aangezien de meeste goederen van andere eilanden weggehaald worden? Maar ook al heb ik alle "needs" voldaan blijft de cashflow bagger?
De zichtbare producten op het statistieken scherm laat zien dat je meer consumeert (blauwe balk) dan produceert (groene). Aangenomen dat de rest van de producten er hetzelfde uit ziet dan heb je dus een aardig tekort aan goederen in je ketens. En dan kom je op het scenario wat ik eerder beschreef: constant pieken inkomsten elke keer dat er een scheep aanlegt met een nieuwe voorraad, en dalen wanneer de nieuwe goederen weer op zijn.

Wanneer je het op 'all islands' zet dan vertelt dit de balans in je hele rijk. Deze is dus al negatief qua productie en daar zul je jouw ketens één voor één moeten gaan nalopen om de productie/consumptie weer in balans te krijgen.

Ten tweede zal je dan ook de transport capaciteit in de gaten moeten gaan houden. Want dit eerste tabblad laat alleen maar de balans zien. Hier zal je per eiland/route de storage tab voor moeten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:28:

Wat doen jullie met alle keuzes met de nieuwe werelden? Ik heb alle DLC's. Op een gegeven moment kan ik echt overal heen. Ik ben alleen dan nog maar net toe aan de new-world. Moet ik Cape laten liggen en lion's land ook?

Speel met 2 en 1 sterren. Wil relaxt spelen maar heb het gevoel dat ik al moet claimen terwijl ik nog lang niet aan bouwen toe ben in die gebieden?
1-ster AIs gaan pas naar een gebied toe als jij er ook naar toe gaat. 2-sterren gaan wel naar gebieden toe waar zij heen kunnen. Als je dus met alleen 1* speelt dan kun je net zo snel gaan als je wilt. Maar met 2/3* zal je zo snel mogelijk overal een claim moeten gaan leggen.

Daarbij is Crown Fall's in Cape wel een belangrijk 'eiland' om snel in handen te krijgen. Hier kan je dan al je investors makkelijk huisvesten. Al hun influence zal je nodig hebben om zo veel eilanden te kunnen claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Grimmie187 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:14:
Hoe doen jullie het richting late game met het overnemen van eilanden van de AI?
Ik zorg ervoor dat ik met iedereen een goede diplomacy heb (maar geen alliantie) en verover de eilanden dan altijd met een vloot van schepen welke 1 van de piratenvlag-items hebben.

Effectieve methodiek (je kan de schepen al in aanvals range plaatsen voor je de items activeert) en bij de 1* personages verlies je per eiland slechts zo'n 25 a 30 diplomacy. Als je ze dus hoog genoeg hebt verlies je niet eens trade rights.

Ik weet niet hoe dit zit bij 2* of 3*, aangezien ik die nauwelijks gebruik (iig niet mijn huidige playthrough)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nathilion schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 11:16:
[...]

1-ster AIs gaan pas naar een gebied toe als jij er ook naar toe gaat. 2-sterren gaan wel naar gebieden toe waar zij heen kunnen. Als je dus met alleen 1* speelt dan kun je net zo snel gaan als je wilt. Maar met 2/3* zal je zo snel mogelijk overal een claim moeten gaan leggen.

Daarbij is Crown Fall's in Cape wel een belangrijk 'eiland' om snel in handen te krijgen. Hier kan je dan al je investors makkelijk huisvesten. Al hun influence zal je nodig hebben om zo veel eilanden te kunnen claimen.
Dat alvast (kunnen) claimen van eilanden vind ik echt niet tof aan het spel. Zo nep en ook stressverhogend omdat het moet. Al die eilanden die niks doen een tijd. Raar

verder een super mooi spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
TweakerVincent schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:28:

Ik speel nooit met alle werelden tegelijk. Is te groot en onoverzichtelijk. Maar een paar extra werelden is wel fijn. The artic en the new world vind ik wel leuk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
mark777 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:22:
[...]

Ik speel nooit met alle werelden tegelijk. Is te groot en onoverzichtelijk. Maar een paar extra werelden is wel fijn. The artic en the new world vind ik wel leuk. :)
Maar bedoel je dat niet alle DLC open gooit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
timetje100 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:21:
[...]

Je ziet dat je over al je eilanden al dik schnaps te kort komt. Dit kost je mega inkomsten omdat je dat bijna op elk eiland dat nodig hebt.

Kijk de kans is groot dat je op je main eiland wel veel inkomsten genereer, maar dat de balans flink naar beneden wordt gehaald door negatieve balans van de andere eilanden. Je kunt ook je balans per eiland zien.

Als je nog een eiland hebt met flink wat farmers en workers en productie en daar kom je schnaps tekort kan 1 eiland je overall balans flink naar beneden halen. Kijk dus naar al je eilanden. Je hebt altijd wel eilanden die -300 zijn ofso maar dat is geen probleem. Als het maar niet in de -duizenden zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:45
Gisteren voor de eerste keer in héél lange tijd nog eens Anno opgestart en een nieuwe save begonnen. Gewoon alles random ingegeven voor een map te maken (vroeger durfde ik al eens mapseeds opzoeken) en eraan begonnen. Toch terug overweldigend in het begin. Wil te veel op hetzelfde moment doen, direct ingewikkelde routes maken, even terug voeten op de grond gisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 09:26
Arvado schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:46:
[...]

Je ziet dat je over al je eilanden al dik schnaps te kort komt. Dit kost je mega inkomsten omdat je dat bijna op elk eiland dat nodig hebt.

Kijk de kans is groot dat je op je main eiland wel veel inkomsten genereer, maar dat de balans flink naar beneden wordt gehaald door negatieve balans van de andere eilanden. Je kunt ook je balans per eiland zien.

Als je nog een eiland hebt met flink wat farmers en workers en productie en daar kom je schnaps tekort kan 1 eiland je overall balans flink naar beneden halen. Kijk dus naar al je eilanden. Je hebt altijd wel eilanden die -300 zijn ofso maar dat is geen probleem. Als het maar niet in de -duizenden zijn.
Schnaps valt reuze mee qua inkomsten op het totaal gezien (zeker gezien dat het ws alleen de kleinere eilanden zijn die een tekort zullen hebben)

@timetje100 Ik zie dat je echter wel heel veel steel produceert (en nog meer consumeert!)
Staal en stalen balken zijn vrij duur om te produceren en vaak een stuk waar je heel veel winst uit kan halen door specialists te gebruiken en in de beginperiode staal bij Archie te importeren.

Zelfde met furs trouwens, het is niet duidelijk te zien, maar ik vermoed dat je veel te veel te veel produceert wat je juist niet nodig hebt. (hou er ook rekening mee dat als je warehouse vol is met spullen en er niets geproduceert word, je nog wel gewoon de volledige kosten betaald)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1 ... 50 ... 59 Laatste