Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-08 23:40
UnderAVoidSky schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Maar gaan uw AI mede/tegenspelers daar al niet zo goed als alle eilanden bezetten?
Ik speel met 1 ster tegenstanders en die doen het zeker niet.
2 en 3 ster tegenstanders gaan wel eerder naar de nieuwe wereld maar niet naar de DLC's als ik me niet vergis. Maar er is vast iemand die dit weet uit ervaring
Ik zou het persoonlijk raar vinden als ze het deden want dan moet je wel heel snel progressen als je overal tegelijk heen wil (lees moet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-08 23:11
Als ik goerd heb gelezen gaan 2 en 3 steeren AI idd naar andere werelddelen zonder naar jou te kijken, maar weet niet hoe snel. Vraag je best eens op de reddit.

Ik speel zelf ook enkel met 1ster AI en Mercier, die zijn makkelijk in toom te houden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-08 11:17
UnderAVoidSky schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:04:
[...]

Maar gaan uw AI mede/tegenspelers daar al niet zo goed als alle eilanden bezetten?
Takarakuza heeft hier een filmpje over.

Samengevat:
De 2* en 3* AI gaat zeker naar Cape en Enbesa zonder dat de speler die regio's heeft geunlocked. De 1* gaat pas als jij er zelf naar toe gaat.

Wanneer ze gaan is afhankelijk van hun ontwikkeling. Ze gaan naar New World zodra ze Artisans hebben. Enbesa als ze 35 Artisan huizen hebben, een hospitaal in Old World en er 2 uur in game is verstreken (dus afhankelijk van je game speed). Arctic gaan ze naar toe als jij je eerste air ship hebt.

Wel is het zo dat de AI niet Crown Falls en Taborime kan bezetten vanwege de story quests. Ze kunnen het later wel van je kopen/stelen!

Je kunt dus tegen sterkere AIs niks anders doen dan racen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk eilanden te bezetten in New World en Enbesa.

Arctic is iets makkelijker: bouw geen airship en claim eerst alle eilanden.

Dit is wel alleen voor single player. De regels voor multiplayer zijn iets anders omdat er geen story quests zijn (en dus geen speciale bescherming nodig op CF en Tabo).

[ Voor 7% gewijzigd door Nathilion op 08-10-2021 07:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Nathilion schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 07:19:
[...]

Takarakuza heeft hier een filmpje over.

Samengevat:
De 2* en 3* AI gaat zeker naar Cape en Enbesa zonder dat de speler die regio's heeft geunlocked. De 1* gaat pas als jij er zelf naar toe gaat.

Wanneer ze gaan is afhankelijk van hun ontwikkeling. Ze gaan naar New World zodra ze Artisans hebben. Enbesa als ze 35 Artisan huizen hebben, een hospitaal in Old World en er 2 uur in game is verstreken (dus afhankelijk van je game speed). Arctic gaan ze naar toe als jij je eerste air ship hebt.

Wel is het zo dat de AI niet Crown Falls en Taborime kan bezetten vanwege de story quests. Ze kunnen het later wel van je kopen/stelen!

Je kunt dus tegen sterkere AIs niks anders doen dan racen om zo snel mogelijk zo veel mogelijk eilanden te bezetten in New World en Enbesa.

Arctic is iets makkelijker: bouw geen airship en claim eerst alle eilanden.

Dit is wel alleen voor single player. De regels voor multiplayer zijn iets anders omdat er geen story quests zijn (en dus geen speciale bescherming nodig op CF en Tabo).
Daarom speel ik dus met 1 ster tegenstanders :)
Lekker op mn eigen tempo bouwen en dan naar de verschillende werelddelen om eilanden te claimen als ik resources genoeg heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@mike0001 Dezelfde reden waarom ik ook met de 1 ster speel. Ik ben ook alles behalve een snelbouwer.
Maar nu naar honderden uren ben ik hun wel een beetje zat en wil ik graag ook eens de (story) quests van de anderen ervaren. Het zou leuk zijn als ik een 3 ster kon toevoegen op het niveau van een 1 ster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:54

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

In Spice it up zit een mod die precies dat doet

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-08 23:30
TepelStreeltje schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:29:
In Spice it up zit een mod die precies dat doet
AI Shipyard heet deze. Heb hierbij wel gemerkt dat als je er teveel toevoegt, er AI's buiten beeld verdwijnen in het Diplomacy scherm.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb via een keysite de complete editie gekocht met alle 3 de season passes en ben de campaign begonnen met alles op default instellingen. Zit nu net bij de derde regio maar de game wordt overweldigender en overweldigender :+

Als Anno leek heb ik het gevoel een beerput opengetrokken te hebben waar honderden uren in gestoken kunnen worden :p

Nog veel te leren maar vooralsnog vind ik alles wel logisch opgezet en word je dmv quests goed door het verhaal heen geholpen :)

En wat ziet alles er prachtig uit :o

Wel confronterend dat de game je vertelt dat je al 2 uur speelt....

[ Voor 9% gewijzigd door London op 09-10-2021 18:29 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@London wacht maar tot je die van 10+ uur hoort! 😂

Meer dan 16 heb ik nooit gehaald. Wie weet of er nog meer zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

Nathilion schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 05:16:
@London wacht maar tot je die van 10+ uur hoort! 😂

Meer dan 16 heb ik nooit gehaald. Wie weet of er nog meer zijn?
You have been playing for 24 hours. You are not Jack Bauer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Wat doen jullie als jullie eerste dockland contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
AntiChrist7 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:20:
Wat doen jullie als jullie eerste dockland contract?
Voornamelijk grondstoffen die ik altijd te kort kom.
Ijzer, kool, dat soort dingen.

Als ik eenmaal mijn economie in orde heb komen er luxere producten (vooral materialen uit Enbesa voor de Scholars omdat ik Enbesa nooit meer aankijk als ik eenmaal Scholars heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
In Docklands begin ik zo snel als ik kan de begin materialen en producten zoals hout, aardappelen, schnapps en andere overschotten te ruilen voor spul voor canned food en andere artisan grondstoffen.*

Dit helpt om de piramide zo snel mogelijk gevuld te krijgen en nieuwe goederen te ontsluiten door zo snel mogelijk te voldoen aan de export vereisten om zaken als koffie te kunnen ruilen.

Zo kan ik enkele hele dure ketens (voor het niveau) overslaan of sterk reduceren.

*En ook waar ik maar ruimte voor heb in de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 12-07 21:45
mike0001 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:31:
[...]

Voornamelijk grondstoffen die ik altijd te kort kom.
Ijzer, kool, dat soort dingen.

Als ik eenmaal mijn economie in orde heb komen er luxere producten (vooral materialen uit Enbesa voor de Scholars omdat ik Enbesa nooit meer aankijk als ik eenmaal Scholars heb)
Van hetzelfde, grondstoffen zo snel mogelijk importeren. Ik ben nooit echt ver gekomen zonder Docklands, snap ook niet hoe mensen 1 miljoen inwoners voor deze DLC voor mekaar kregen.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Rezania schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Van hetzelfde, grondstoffen zo snel mogelijk importeren. Ik ben nooit echt ver gekomen zonder Docklands, snap ook niet hoe mensen 1 miljoen inwoners voor deze DLC voor mekaar kregen.
Ik vind het voorlopig nog wat verwarrend (maar ik zit nog maar net aan engineers in deze playtrough). Je moet weten hoeveel je overproduceert van goed A en weten wat je te weinig produceert... Mijn bouwmateriaal heb ik nodig want ik neem zsm zoveel mogelijk eilanden in (vandaar dat het ook zo traag gaat).

Dan vind ik de oude manier voorlopig leuker: productie boosten met trade unions. En je kan hetzelfde doen met town halls, wss zal dat wel een groot deel uitmaken van hoe je aan 1M komt. Bijvoorbeeld "papal paper of prenatal preservation" is +30% residents, combineer dat met nog wat ander en je kan best aan +70% komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Rezania schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

ik zit op 150k inwoner en dat kost me al de nodige moeite. laat staan 1M inwoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Ik vind het voorlopig nog wat verwarrend (maar ik zit nog maar net aan engineers in deze playtrough). Je moet weten hoeveel je overproduceert van goed A en weten wat je te weinig produceert... Mijn bouwmateriaal heb ik nodig want ik neem zsm zoveel mogelijk eilanden in (vandaar dat het ook zo traag gaat).

Dan vind ik de oude manier voorlopig leuker: productie boosten met trade unions. En je kan hetzelfde doen met town halls, wss zal dat wel een groot deel uitmaken van hoe je aan 1M komt. Bijvoorbeeld "papal paper of prenatal preservation" is +30% residents, combineer dat met nog wat ander en je kan best aan +70% komen
Voor het weten wat je moet importeren en exporteren heb je toch het statistiekscherm? Het is niet 100% accuraat, aangezien het dus niet de import en export zelf meeneemt, maar zou voldoende info moet geven voor een goede indicatie.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Rezania schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Voor het weten wat je moet importeren en exporteren heb je toch het statistiekscherm? Het is niet 100% accuraat, aangezien het dus niet de import en export zelf meeneemt, maar zou voldoende info moet geven voor een goede indicatie.
Inderdaad, je moet de eerste twee tabs combineren (production & storage) met elkaar om te weten wat je kan ruilen en hoeveel je nodig hebt.

Stel je hebt 100 ton koffie nodig per minuut en je produceert zelf maar 50. Je hebt dus nog 50 ton per minuut extra nodig.

Op het tweede tabblad zie je bij Trade Routes ook Captain Tobias terug. Aan de hand van de timestamps kun je uitrekenen hoe lang hij er daadwerkelijk over doet om je Docklands elke keer aan te doen. Dit is vooral van belang als je meerdere docks hebt in je regio.
Stel dat hij nou elke 30 minuten komt. Je hebt dan 50*30 = 600 ton nodig om de 30 minuten te kunnen doorhalen zonder koffie te komen zitten.

Op dezelfde manier kan je ook uitrekenen of je snel genoeg produceert. Stel je hebt een overschot van 10 ton per minuut. Dan produceer je in 30 minuten dus 30*10 = 300 ton.

Nou moet je dus zelf genoeg overschotten produceren om die 600 ton te kunnen ruilen. En dat is ook weer afhankelijk van het level van het goed waar je het op dat moment in de piramide hebt zitten. Je kan dus maar één goed tegelijkertijd op level 1 hebben zitten.

Dezelfde rekentruuk kun je ook toepassen op je eigen trade routes. Je kan bij Storage zien hoe vaak je schip aanlegt en hoeveel het dumpt.

Sinds ik dit heb uitgevonden heb ik nooit meer onbewust te weinig schepen op mijn routes. Als ik zie dat er iets begint te haperen dan kan ik snel uitrekenen hoeveel schepen ik nodig heb om het weer soepel te laten lopen, maar ook hoeveel ik er nodig heb als ik weer eens flink wat huizen bij bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Rezania schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:28:
[...]

Ja dat wel, maar in de beginfase zit je nog continu uit te breiden ook, dus dan schommelen die cijfers sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
London schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:22:
Ik heb via een keysite de complete editie gekocht met alle 3 de season passes en ben de campaign begonnen met alles op default instellingen. Zit nu net bij de derde regio maar de game wordt overweldigender en overweldigender :+

Als Anno leek heb ik het gevoel een beerput opengetrokken te hebben waar honderden uren in gestoken kunnen worden :p

Nog veel te leren maar vooralsnog vind ik alles wel logisch opgezet en word je dmv quests goed door het verhaal heen geholpen :)

En wat ziet alles er prachtig uit :o

Wel confronterend dat de game je vertelt dat je al 2 uur speelt....
Waar heb je deze gekocht?

Ik was reviews aan het zoeken van nieuwe 34" widescreen monitoren en kwam er eentje tegen waarbij hij Anno aan het spelen was. Was meer aan het genieten van de game dan dat ik aan het luisteren was naar zijn review :')

Dus deze game staat op mijn lijstje om aan te schaffen zodra mijn nieuwe setup er is. Zit nu alleen in dubio of ik gewoon met de basis game moet starten en later de DLC aanschaf, of gelijk 'all in' moet gaan. Zie vaak terugkomen dat de game erg overweldigend kan zijn als Anno-leek (check) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ze allemaal kopen en per game die je opstart aangeven of je de DLC wel/niet wil inzetten.
Vind zelf Sunken Treasures (enorm eiland), Bright Harvest (tractoren) en Land of Lions wel de moeite waard (Scolars).
Daarna Seat of Power & Docklands als je nog wat extra perks wil kunnen inzetten.

Voor de rest vind ik The Passage echt de minste van de DLC's en al die costmetische meuk geef ik sowieso niks om. Maar dat is persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik vind the passage wel iets hebben. Het is iets uitdagender en met het gas moet je niet klooien met spoorwegen op CF.

Dat arctic scrap zoeken zit wel tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
AntiChrist7 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:54:
Ik vind the passage wel iets hebben. Het is iets uitdagender en met het gas moet je niet klooien met spoorwegen op CF.

Dat arctic scrap zoeken zit wel tegen
Of je kan gewoon deze mod installeren: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/204 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Oef, dat is en historisch correct en super handig. Ik heb hier wel een €1 voor over als Ubisoft dit uitbrengt als mini-DLC. 🤣

Maar dan zou ik ook graag een werkende ondergrondse willen hebben. Ze hebben nu een ondergrondse als onderdeel van hun Pedestrian cosmetics maar het zou supervet zijn als die ook echt werken als transit hubs voor toeristen.

En als ze toch bezig zijn dan graag ook nog een mogelijkheid om blueprints op te slaan/te kopiëren. En gebouwen/blueprints niet alleen draaien maar ook spiegelen.

Ik ben nu toch maar weer een nieuwe game gestart om te proberen de gebugte Skyscraper quests te doen maar merk dat ik ontiegelijk veel tijd kwijt ben met al mijn steden en industrieën opnieuw neer te zetten rond de town halls en trade unions. Als ik nou eens al die patronen kon opslaan en meenemen tussen sessies en potjes dan zou ik superblij zijn. Dan hoef ik alleen maar af en toe wat bij te schaven als het niet uitkomt met rivieren en zo. Beetje Anno Designer, maar dan in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Heeft er eigenlijk iemand al eens geprobeerd of je productiegebouwen in the New World elektriciteit kan laten gebruiken door trade union items? Of is dat niet gecodeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Ja, het werkt niet. Heb het geprobeerd met Angela en de generatoren maar beiden doen niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:36
Je ziet sws bij gebouwen onderin dat stroom metertje staan. Als die er niet staat zijn gebouwen ook niet te boosten met stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Man wat ben ik een idioot. ik zit al dagen te prutsen met mijn engineer workforce om zsm items te kunnen researchen, en nu herriner ik me dat er items zijn die workforce verhogen maar niet de consumptie 8)7

Direct eens naar Mercier gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Mercier heeft aardige items om de workforce te verhogen. Maar voor de mensen die niet met een Mercier in hun game spelen, Archibald heeft ze ook:

Captains of Industry, Vol XXXI, Vol XVI,
A Vindication of Women's Rights,
Minimum Working Age 4 (en 6) Act
Statutory Twelve Hour Day Act
Malching's Back-to-Back Itinerary for Servs
Millicent's Manifesto of the Suffragette

En ook Eli heeft mensen die de workforce verbeteren
Very Senior Lecturer
Ernest the Educator

Als je zoekt In het item scherm op het keyword workforce dan krijg je alle items te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ja heb Captains of industry + Malching al gebruikt, en een medium item van Mercier. Direct van 4000 naar 9900 aangetikt. Dus nu duren alle item developments 10 minuten. Nu nog de paleis policies aanpassen zodat engineer influence geeft en ik kan weer flink uitbreiden. maar dat had ik dus een week geleden moeten doen.

Ben een sterke minmaxer, dus was het altijd wachten op items voor ik alles opbouwde. bv ben nu mijn koffie aan het opdrijven, maar dat betekent patent steel drill + miraculous plough + herman voor de farms (gecombineerd met tractor). En natuurlijk oliebronnen verplaatsen

Respect voor de mensen die zonder relocatie spelen (bij mij kost het enkel geld). ik kan zover niet vooruit plannen.

EDIT: 250 influence erop vooruitgegaan ( 3-4 townhalls omringd met engineer residences + policy die 1 influence per engineer geeft) + palace policy die influence geeft voor museum modules.

En dankzij de workforce items kan ik ook direct meer naar investors promoten. Dus trade union en schepen galore

Heerlijk hoe de game maar bezig blijft :)

[ Voor 21% gewijzigd door AntiChrist7 op 26-10-2021 10:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-08 20:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G-8sknU8fyd2wqhmZ71pPWiIJ4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2TPTN4QWTdd7DA1RZorQ1Sy4.jpg?f=fotoalbum_large

Het Anno-team heeft op Twitter een teaser voor het volgende cosmetische DLC pakket laten zien! Ziet er nice uit, mooi voor de diversiteit van de steden. :)

Zou mooi zijn als ze alle cosmetische DLC uiteindelijk als 1 pakket zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Fzim schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:12:
[Afbeelding]

Het Anno-team heeft op Twitter een teaser voor het volgende cosmetische DLC pakket laten zien! Ziet er nice uit, mooi voor de diversiteit van de steden. :)

Zou mooi zijn als ze alle cosmetische DLC uiteindelijk als 1 pakket zouden aanbieden.
Artisan huis denk ik? Leuk die nieuwe stijl ja. :) Ben benieuwd hoeveel controle je er over zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ziet er grappig uit idd.

Gisteren trouwens de mod 'Four Crowns' geprobeerd in multiplayer. Werkte gewoon in bestaande savegame. Het is gewoon een extra regio naast Sunken Treasures. Je hoeft er ook geen expeditie naar te doen. Je kan hem unlocken door er op de worldmap op te klikken. Daarna is hij ontgrendelt en kan je erheen. AI gaat er dan ook heen. Inmiddels zijn de Four crowns bezet. 2 door AI en 2 door human players. De regio ligt ook vlak naast Sunken Treasures dus is ongeveer even lang varen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Arvado schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:37:
Ziet er grappig uit idd.

Gisteren trouwens de mod 'Four Crowns' geprobeerd in multiplayer. Werkte gewoon in bestaande savegame. Het is gewoon een extra regio naast Sunken Treasures. Je hoeft er ook geen expeditie naar te doen. Je kan hem unlocken door er op de worldmap op te klikken. Daarna is hij ontgrendelt en kan je erheen. AI gaat er dan ook heen. Inmiddels zijn de Four crowns bezet. 2 door AI en 2 door human players. De regio ligt ook vlak naast Sunken Treasures dus is ongeveer even lang varen.
Oh, interessant! Ben altijd al benieuwd geweest wat de AI met Crown Falls zou doen. Ga ik zeker even meenemen in een nieuwe game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Herriner me een reddit post van iemand die Crown falls aan bente had gegeven:

https://old.reddit.com/r/...aazhn/bentes_crown_falls/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ik zal eens in de gaten houden wat AI allemaal doet op die 2 Crown falls. Ze begonnen in ieder geval wel gelijk met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Gister even bezig geweest met de high life dlc. Erg leuk om te zien, en leuke toevoeging. Ik mis alleen wel de producten in docklands (misschien te makkelijk) en daarnaast werken de items uit mijn trade union niet op deze producties. Dat is wel een minpuntje aangezien je er redelijk wat van nodig hebt. Ik heb nu een aantal eilanden puur voor een paar orchids etc...

Maar leuk om het spel na lange tijd weer op te pakken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:39
Ryst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:33:
Gister even bezig geweest met de high life dlc. Erg leuk om te zien, en leuke toevoeging. Ik mis alleen wel de producten in docklands (misschien te makkelijk) en daarnaast werken de items uit mijn trade union niet op deze producties. Dat is wel een minpuntje aangezien je er redelijk wat van nodig hebt. Ik heb nu een aantal eilanden puur voor een paar orchids etc...

Er zijn bij de high life DLC een aantal andere items toegevoegd die wel effect hebben op oa Orchards, Artisan's Workshop etc. Dus nu kan je de tourist en high life content wel ietsje efficienter gebruiken itt voor de high-life DLC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ryst schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:33:

https://anno1800.fandom.com/wiki/Fan-made_Tools

Als je de asset viewer downloadt kan je checken welke items effect hebben op skyscrapers en orchards enzo.

Ik zit zelf ondertussen al een 150h+ in mijn Y3 save, maar ben nog niet toegekomen aan skyscrapers, ben ermee bezig eerst New World, Arctic en Enbessa zelfstandig te laten draaien. En omdat ik een heavy item run doe ook scholars voorrang gegeven.

Speel ook maar op speed 1, dusja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Oké ik wilde dus beginnen met het spel half jaar terug maar toch niet van gekomen.

Wat is het beste, ben bekend met anno 1503 en 1704, eerst vanilla of gewoon alle dlc erbij en starten maar met de campagne ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Campaign is gewoon beetje tutorial met wat verhaal erbij, die je nadien kan verderzetten in continious game.

persoonlijk zou ik gewoon een normale game starten met alle dlc. Je kan ze later niet activeren, en het meeste van de dlc wordt unlockt door een expeditie te doen, dus die kan je starten wanneer je wilt/wat meer gesettled bent. En andere dingen zoals tractors en het Paleis is ook maar mid/end game.

Het enige waarvoor je moet opletten is dat 2 en 3 sterren AI wel durft naar nieuwe regios te gaan (van de dlc) voor dat jij de expeditie doet. Dus als je gewoon chill wilt bouwen, neem makkelijke AI (of geen)

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-11-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AntiChrist7 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 23:24:
Als je de asset viewer downloadt kan je checken welke items effect hebben op skyscrapers en orchards enzo.
Wat kan je met de asset viewer wat je niet kan zien onder Statistics > Items ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 16:43:
[...]

Wat kan je met de asset viewer wat je niet kan zien onder Statistics > Items ?
het grote voordeel van de assetviewer (buiten dat je hem ook buiten de game kan gebruiken), is dat het makkelijk is om te filteren op criteria en te vergelijken en je niet meer item per item moetkijken.

bv als je wilt weten voor gebouw X welke items de productie verhogen/workforce verlagen/input veranderen, heb je dat in 2 klikken. En geldt ook voor items in Townhalls en schepen.

zeker als je een nerd bent zoals ik en xls'n maakt voor je trade unions, superhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

AntiChrist7 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:07:
Campaign is gewoon beetje tutorial met wat verhaal erbij, die je nadien kan verderzetten in continious game.

persoonlijk zou ik gewoon een normale game starten met alle dlc. Je kan ze later niet activeren, en het meeste van de dlc wordt unlockt door een expeditie te doen, dus die kan je starten wanneer je wilt/wat meer gesettled bent. En andere dingen zoals tractors en het Paleis is ook maar mid/end game.

Het enige waarvoor je moet opletten is dat 2 en 3 sterren AI wel durft naar nieuwe regios te gaan (van de dlc) voor dat jij de expeditie doet. Dus als je gewoon chill wilt bouwen, neem makkelijke AI (of geen)
Oké duidelijk, dus alle dlc installeren en na de campaign gewoon lekker spelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14
Het blijkt dus dat als je de high life dlc hebt en niet tourism dlc dat je geen orchards kan plaatsen. Een bug wat al eind september bekend is maar nog steeds geen oplossing (anders dan de extra dlc kopen). Ook een verdienmodel natuurlijk. ;)

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-08 13:06
Vanwege het 35 jarige bestaan van Ubisoft is nu Anno 1404 History Edition gratis te krijgen via Ubisoft connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Simmity schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:30:
Vanwege het 35 jarige bestaan van Ubisoft is nu Anno 1404 History Edition gratis te krijgen via Ubisoft connect.
Geen Anno 1800 maar toch bedankt! Leuk om deze erbij te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:22

g0tanks

Moderator CSA
Season 4 Pass komt eraan, maar nog geen idee wat erin zit:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik heb eerlijk gezegd, geen idee wat ze er nog in kunnen steken. ik heb mijn huidige game even op hold gezet om FC6 te kunnen afspelen, maar nu ik er terug inkom was ik vergeten hoe uitermate complex het was, zeker met toeristen en skyscrapers.

Je kan Anno 1404 HE gratis claimen op ubisoft connect btw

EDIT:

https://anno-union.com/season-4-is-coming-in-2022/

-Season 4 will once again consist of three new DLCs, which will arrive throughout 2022
Following Season 3’s focus on further fleshing out the Old World, we will now turn our eyes to the New World
- As such, we won’t be adding an all-new session to the game
-We are, however, aware of the building space issues in the New World and have kept that in mind for our plans for Season 4
-Following today’s announcement of scenarios making their return to Anno 1800, we plan to ship at least one new scenario with each Season 4 DLC
- As always, each DLC will be accompanied by a free Game Update that will improve the game for all our players

[ Voor 54% gewijzigd door AntiChrist7 op 06-12-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
Erg nice, een season pass 4. Ik ben wel benieuwd hoe behapbaar de game blijft/wordt. Het spel is nu al overweldigend en voorziet in zoveel gameplay.

Wel mooi dat ze stuff blijven uitbrengen en dat het gefocust is op the New World!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
AntiChrist7 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:04:
Ik heb eerlijk gezegd, geen idee wat ze er nog in kunnen steken. ik heb mijn huidige game even op hold gezet om FC6 te kunnen afspelen, maar nu ik er terug inkom was ik vergeten hoe uitermate complex het was, zeker met toeristen en skyscrapers.

Je kan Anno 1404 HE gratis claimen op ubisoft connect btw

EDIT:

https://anno-union.com/season-4-is-coming-in-2022/

-Season 4 will once again consist of three new DLCs, which will arrive throughout 2022
Following Season 3’s focus on further fleshing out the Old World, we will now turn our eyes to the New World
- As such, we won’t be adding an all-new session to the game
-We are, however, aware of the building space issues in the New World and have kept that in mind for our plans for Season 4
-Following today’s announcement of scenarios making their return to Anno 1800, we plan to ship at least one new scenario with each Season 4 DLC
- As always, each DLC will be accompanied by a free Game Update that will improve the game for all our players
:o :o :o ik vind Anno 1404 ook nog steeds erg gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-07 21:52
Fzim schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:40:
Erg nice, een season pass 4. Ik ben wel benieuwd hoe behapbaar de game blijft/wordt. Het spel is nu al overweldigend en voorziet in zoveel gameplay.

Wel mooi dat ze stuff blijven uitbrengen en dat het gefocust is op the New World!
Ik ben een aantal keer gekomen tot het punt dat je andere werelden gaat betreden en handelsvloten organiseert en plant. Maar dan stort telkens de boel bij mij in elkaar omdat je ontzettend veel moet managen en arbeiders dan weer zaniken om worst en dan weer om drank, terwijl ik al een eiland vol varkens heb gebouwd. En daarnaast piraten die je vloot continue aanvallen en je supply chain om zeep helpen.
Heb je toevallig tips om hier verder mee te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:57
Croqy schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:07:
[...]

Ik ben een aantal keer gekomen tot het punt dat je andere werelden gaat betreden en handelsvloten organiseert en plant. Maar dan stort telkens de boel bij mij in elkaar omdat je ontzettend veel moet managen en arbeiders dan weer zaniken om worst en dan weer om drank, terwijl ik al een eiland vol varkens heb gebouwd. En daarnaast piraten die je vloot continue aanvallen en je supply chain om zeep helpen.
Docklands. Specialiseren in één goed om bepaalde easy basisgoederen mee binnen te halen. Lijkt me al een goede start voor bepaalde van uw problemen als ik het goed lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
[...]

1) niet overbouwen/produceren, want datkost teveel workforce. Enige uitzondering is zeep, want early game kan je daarmee veel geld verdienen bij Eli.
2) Op lange termijn is het goedkoper piraten te vriend te houden. Dan kan je ook hndel met hen drijven en kan je bv kanonnen van hen kopen die je voor3x de prijs aan isabella verkoopt. Moet je ook geen geld in military steken.
3) als je een mee relaxte speelsessie wil, speel dan enkel met 1of 2 sterren AI.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
UnderAVoidSky schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:10:
[...]

Docklands. Specialiseren in één goed om bepaalde easy basisgoederen mee binnen te halen. Lijkt me al een goede start voor bepaalde van uw problemen als ik het goed lees.
De zorgen bij Croqy zitten hem in de workers goederen, worst en bier. Dan is Docklands nog geen optie, want die komt pas in de volgende tier aan de orde.
[...]

Probeer de piraten te vriend te houden (met geld) tot je sterk genoeg bent om ze terug de hoek in te duwen. Sowieso zou ik proberen ze te vriend te houden, zodat je er later mee kunt handelen. Kies eilanden voor productie uit die ver weg van het pirateneiland liggen, zodat de traderoutes wat beter beschermd zijn.

Houdt in de productieoverzicht bij wat je momenteel produceert en wat je bevolking nodig heeft. Ze produceer je niet te veel.

Focus je daarnaast op 1 productieketen voordat je doorgaat met een nieuwe keten. Anders raak je het overzicht kwijt.

Kijk daarbij wat je kunt kopen en verkopen aan de passieve players. Staal etc kun je best een tijdje kopen bij Archie voordat je er een productieketen voor opbouwt. Dat scheelt weer veel in je upkeep en workforce.

En neem je tijd om alles goed uit te werken. Dingen rushen pakt uiteindelijk niet goed uit (is mijn ervaring :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@Croqy Als je de piraten in een hoek van de map heb dan laten ze zich het makkelijkst bedwingen door ze in te sluiten. Ze vluchten namelijk zodra je eigen oorlogsschepen er aan komen. Dit kan je gebruiken door een paar patrouilles op te zetten met fregatten tussen de eilanden het dichts bij hen. Meestal kan je met een fregat of vier hen opsluiten.
Later moet je de fregatten opwaarderen naar ships-of-the-line en battle cruisers. Want ze komen met steeds sterkere schepen aanzetten naarmate je eigen tech niveau toeneemt.

Maar ze te vriend houden is het meest waardevol. Je kan heel veel aan ze verdienen door Annie schnapps en bier te verkopen. En je kan heel makkelijk Jean te vriend houden door een schoener kanonnen te laten kopen en te verkopen aan Isabel.

En voor de rest, wat de anderen ook zeggen: bouw lekker rustig op. Bouw in het begin altijd net genoeg. Schoeners zijn awesome* (beste geld-per-ton). En leer je minimum-stock leven in te stellen. :-)

*Twee directe trade routes met één schoener elk verslaan een clipper die van eiland naar eiland moet varen. Qua prijs hoef je het ook niet te laten want twee schoeners kosten $30 maar een enkele clipper $100. Je kan dus 7 schoeners laten varen voor de prijs van 1 clipper!
Het enige nadeel aan deze strategie is dat je op een gegeven moment flink moet uitbreiden met extra piers om de schepen te kunnen bedienen. Maar tegen die tijd is Docklands er en kun je die piers inzetten met extra loading warves. En dan zijn al die schepen in enkele seconden gelost en geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Als je het spel voor het eerst speelt en overwelmed wordt, kan je natuurlijk ook nog de piraten uitzetten en kiezen voor 1 ster tegenstanders. Dan kan je rustig bouwen en het spel leren kennen en dan in een nieuwe sessie de piraten weer aanzetten en kiezen voor hogere ster tegenstanders.

Ik zelf speel Anno voor het management en bouw systeem. ik heb dus standaard alle piraten uit en speel altijd met 1 ster tegenstanders. Maar dat is dus net hoe je het spel wil spelen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Ik ben erg benieuwd naar season pass 4, maar tegelijkertijd had ik eigenlijk liever gezien dat ze aan Anno 3303 of zo waren begonnen. :X Ik denk dat Anno 1800 nu wel heel veel content aan het krijgen is, aan het begin van season pass 3 trouwens al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@Rezania Mijn onderbuikgevoel zegt dat ze 1800 te goed gemaakt hebben. Als ze nu een andere Anno zouden gaan maken dan hebben ze hun eigen product om tegen te moeten vechten.

Ik zou dolgraag een nieuwe setting in de toekomst zien maar ook dat blijkt voor een flinke splitsing in de community te zorgen. Er zitten dus nogal wat politieke haakjes en oogjes aan de keuze voor een volgende Anno. Ik denk dat ze nu het veilige pad kiezen met een extra seizoen en zo hun game designers extra tijd geven om de volgende Anno helemaal uit te werken voordat er een regel code geschreven wordt.

De focus op New World is wel welkom. Ik vind het echt een kriem om daar te moeten spelen vanwege het ruimtegebrek en het gebrek aan commuter piers. Gelukkig kan Docklands veel compenseren. Maar een flinke upgrade kan het gebied zeker gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Rezania schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:07:
Ik ben erg benieuwd naar season pass 4, maar tegelijkertijd had ik eigenlijk liever gezien dat ze aan Anno 3303 of zo waren begonnen. :X Ik denk dat Anno 1800 nu wel heel veel content aan het krijgen is, aan het begin van season pass 3 trouwens al.
Ik hoop geen Anno toekomst.
Wat mij persoonlijk wel vet lijkt is een Anno 900 vc (Romeinse of Egyptische tijd era) of een Anno 1080 (inclusief een groot kasteel maken enzo). Ga maar eens een keer ver terug in de tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
Ik kijk trouwens op korte termijn uit naar de komende game-update van 13 december, waarin de nieuwe game mode (scenario's) wordt geïntroduceerd. De scenario's staan los van de sandbox en campaign en lijken mij daardoor mooi voor de afwisseling.
Als ik de dev-blog zo lees, zitten er best wel wat interessante gameplay mechanics in die de manier van spelen/keuzes maken anders benaderd. De nieuwe season pass zal dus ook meerdere scenario's bevatten. :)

De game-update van 14 december gaat trouwens gepaard met release van de nieuwe cosmetische DLC, waarin er verschillende stijlen voor de bebouwing zijn opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Fzim schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:49:
Ik kijk trouwens op korte termijn uit naar de komende game-update van 13 december, waarin de nieuwe game mode (scenario's) wordt geïntroduceerd. De scenario's staan los van de sandbox en campaign en lijken mij daardoor mooi voor de afwisseling.
Als ik de dev-blog zo lees, zitten er best wel wat interessante gameplay mechanics in die de manier van spelen/keuzes maken anders benaderd. De nieuwe season pass zal dus ook meerdere scenario's bevatten. :)

De game-update van 14 december gaat trouwens gepaard met release van de nieuwe cosmetische DLC, waarin er verschillende stijlen voor de bebouwing zijn opgenomen.
Scenario's zijn wel heel gaaf, ben benieuwd! Dat is wel echt iets dat ik mistte. Na de 'campaign' en een paar grote questlines blijft er eigenlijk niks over qua verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
mike0001 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:07:
[...]

Ik hoop geen Anno toekomst.
Wat mij persoonlijk wel vet lijkt is een Anno 900 vc (Romeinse of Egyptische tijd era) of een Anno 1080 (inclusief een groot kasteel maken enzo). Ga maar eens een keer ver terug in de tijd
Oh, Anno in de Griekse oudheid of zo lijkt me ook vet hoor, maar ik vond de setting van 2205 gewoon heel gaaf alleen het spel zelf was minder. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
2070 met klimaatverandering was ook gaaf trouwens. Zie je nu een beetje terug komen in dat Green Jam scenario.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ah! Nog een liefhebber van de 2205 setting! Ik vond het een heerlijk spel an sich, was alleen net niet Anno. Maar dat hebben ze met 1800 meer dan goed gemaakt.

Waar ik ook veel heil in zie is een remake van 2070 met alles wat ze geleerd en gemaakt hebben voor 1800. Gebouwen kunnen verplaatsen, blueprints, statistieken en Ubisoft is goed op weg om van de 2070 remake mijn nieuwe favo game te maken. :-D
Misschien ben ik lichtelijk bevooroordeeld want 2070 was mijn eerste Anno game, haha.

Maar wat ik vooral wil zien in season 4: opslaanbare blueprints! Het is vreselijk om keer op keer op keer mijn favo layouts te moeten maken.

En die scenario's kijk ik ook erg naar uit. De missies van 2070 vond ik zo leuk om te spelen! Die zie ik graag terug in 1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:01:
Ah! Nog een liefhebber van de 2205 setting! Ik vond het een heerlijk spel an sich, was alleen net niet Anno. Maar dat hebben ze met 1800 meer dan goed gemaakt.

Waar ik ook veel heil in zie is een remake van 2070 met alles wat ze geleerd en gemaakt hebben voor 1800. Gebouwen kunnen verplaatsen, blueprints, statistieken en Ubisoft is goed op weg om van de 2070 remake mijn nieuwe favo game te maken. :-D
Misschien ben ik lichtelijk bevooroordeeld want 2070 was mijn eerste Anno game, haha.

Maar wat ik vooral wil zien in season 4: opslaanbare blueprints! Het is vreselijk om keer op keer op keer mijn favo layouts te moeten maken.

En die scenario's kijk ik ook erg naar uit. De missies van 2070 vond ik zo leuk om te spelen! Die zie ik graag terug in 1800.
2070 op basis van de gameplay van 1800 met ook de ruimte en maan erbij van 2205 lijkt me echt geweldig. Zeker als ze er Green Jam elementen in bijvoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Probleem is dat ik nu niet weet of ik doordoe met mijn huidige save, of wacht tot S4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AntiChrist7 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:37:
Probleem is dat ik nu niet weet of ik doordoe met mijn huidige save, of wacht tot S4
For the full details on Season 4, you will have to be a bit more patient, as we plan to unveil them in March 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Anoniem: 1638126 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:53:
[...]

For the full details on Season 4, you will have to be a bit more patient, as we plan to unveil them in March 2022.
I know, maar heb nog genoeg games in backog. Wil gewoon niet alles opbouwen en dan weer een hoop moeten verplaatsen/afbreken/herberekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:57
Fzim schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:06:
[...]

De zorgen bij Croqy zitten hem in de workers goederen, worst en bier. Dan is Docklands nog geen optie, want die komt pas in de volgende tier aan de orde.
Ah, ik had al gelezen dat hij al verder zat en dusdanig veel productie van die goederen had. My bad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Rezania schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:11:
[...]

2070 op basis van de gameplay van 1800 met ook de ruimte en maan erbij van 2205 lijkt me echt geweldig. Zeker als ze er Green Jam elementen in bijvoegen.
Dat klinkt mij eerder in de oren als een nieuwe Anno game. Naar de maan gaan in 2205 is namelijk de tweede keer dat het gebeurt. Je zou een flink heftige campaign kunnen opzetten die je door de gebeurtenissen tussen 2070 en 2205 laat spelen en je de eerste kolonisatie van de maan laat doen. Anno 2106 wellicht?

Hier is een tijdslijn van de grootste gebeurtenissen tussen de twee games.

En aangezien Anno 1800 nu ook meer en meer de 20e eeuw in gaat is het wellicht de tijd voor een game die onze huidige tijd aanpakt. Al moet er dan wel gebroken worden met de traditie om altijd op 9 uit te komen. 19xx is altijd minimaal 10. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nathilion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:42:
[...]

Dat klinkt mij eerder in de oren als een nieuwe Anno game. Naar de maan gaan in 2205 is namelijk de tweede keer dat het gebeurt. Je zou een flink heftige campaign kunnen opzetten die je door de gebeurtenissen tussen 2070 en 2205 laat spelen en je de eerste kolonisatie van de maan laat doen. Anno 2106 wellicht?

En aangezien Anno 1800 nu ook meer en meer de 20e eeuw in gaat is het wellicht de tijd voor een game die onze huidige tijd aanpakt. Al moet er dan wel gebroken worden met de traditie om altijd op 9 uit te komen. 19xx is altijd minimaal 10. :)
Geef mij maar een anno in de Romeinse tijd met badhuizen, aquaducten etc. Dan zou ook prima kunnen passen met het uitkomen op 9, Anno 333 na christus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Brilsmurfffje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
[...]

Geef mij maar een anno in de Romeinse tijd met badhuizen, aquaducten etc. Dan zou ook prima kunnen passen met het uitkomen op 9, Anno 333 na christus. 8)
Yes please. Same here. Ik zie niet zoveel in die toekomst versies, die sfeer in niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:42:
[...]

Gave tijdlijn, klinkt als een ideale questline voor een modernere Anno. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:40
Ja een nieuwe anno is better ja. Weer een nieuwe uitbreiding zit ik niet echt op te wachten. Veel beter gaat het niet meer worder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Nou de new world kan wel een uitbreiding gebruiken. Als je maar aan paar eilanden hebt is het lastig om alles van genoeg te voorzien. Tuurlijk kan het met docklands maar docklands vind ik eigenlijk een beetje te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
Arvado schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:59:
Nou de new world kan wel een uitbreiding gebruiken. Als je maar aan paar eilanden hebt is het lastig om alles van genoeg te voorzien. Tuurlijk kan het met docklands maar docklands vind ik eigenlijk een beetje te makkelijk.
Een commuter pier in de New World zou echt ideaal zijn. Het zal best wat schelen als er niet op elk eiland een nieuwe stad gesticht hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Fzim schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:49:
[...]

Een commuter pier in de New World zou echt ideaal zijn. Het zal best wat schelen als er niet op elk eiland een nieuwe stad gesticht hoeft te worden.
Volgens mij is hier wel een mod voor. Ff zoeken....

EDIT: Inderdaad, in de 'Spice it up' mod zit ie: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5

Even met ctrl+f zoeken op 'pier' op die pagina.

Ik vind dat er sws aardig wat leuke mods te vinden zijn voor Anno 1800. Genoeg mods die het spelletje leuker maken zonder dat het cheaten is.

[ Voor 31% gewijzigd door Arvado op 08-12-2021 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-07 09:58
Arvado schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:02:
[...]

EDIT: Inderdaad, in de 'Spice it up' mod zit ie: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/5

Ik vind dat er sws aardig wat leuke mods te vinden zijn voor Anno 1800. Genoeg mods die het spelletje leuker maken zonder dat het cheaten is.
Klopt, dit is het enige nadeel aan Anno via Geforce Now te spelen.
Qua hardware loopt dat super, echter geen mogelijkheid om met mods te spelen

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
Arvado schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:02:
[...]

Vandaag voor het eerst geprobeerd met mods te spelen en ik krijg anno niet meer opgestart.
Volgens mij heb ik de werkwijze gevolgd van de website maar iets doe ik niet goed.
Ik heb eerst die mod manager gedownload en deze vervolgens uitgepakt in de bin map van Anno. daar ging het volgens mij mis.
Wat doe ik verkeerd en hoe moet ik het wel doen?

Edit: nevermind. ik heb niet goed opgelet. ik heb de mod manager in anno mapje geplakt ipv mod loader. Leasons learned en we zijn weer opnieuw Anno aan het downloaden. Op naar poging 2 :)

[ Voor 10% gewijzigd door mike0001 op 09-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Dibbuz schreef op zondag 14 november 2021 @ 21:48:
Het blijkt dus dat als je de high life dlc hebt en niet tourism dlc dat je geen orchards kan plaatsen. Een bug wat al eind september bekend is maar nog steeds geen oplossing (anders dan de extra dlc kopen). Ook een verdienmodel natuurlijk. ;)
Anno 1800 Game Update 13

Fixed an issue with the Orchard being locked for some players not owning the “Tourist Season” DLC

Staat dinsdag 18:00 online.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14
Ik heb tourist season tijdens BF erbij gekocht omdat ik niet wist hoe lang het nog ging duren maar super dat je het meldt!

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Anoniem: 1638126 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:44:
[...]

Anno 1800 Game Update 13

Fixed an issue with the Orchard being locked for some players not owning the “Tourist Season” DLC

Staat dinsdag 18:00 online.
Wacht, je kan orchards producten toch niet bestellen via docklands? of heb ik daarover gekeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
Vandaag de game-update binnengehaald en gestart met het scenario. Het is nog knap lastig om binnen de tijd te blijven voor de gouden medaille.

Het is goed zoeken naar de balance tussen bouwen en natuurbehoud. In het begin te lang gewacht met het bouwen van huizen tot er ruimte vrij kwam. Daardoor lange tijd moeten wachten tot ik voldoende populatie had voor de eerste fase van het bouwproject.

Er zitten overigens een paar nieuwe productieketens in welke een mooie toevoeging voor season pass 4 zouden mogen zijn :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Fzim schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:02:

Het is goed zoeken naar de balance tussen bouwen en natuurbehoud. In het begin te lang gewacht met het bouwen van huizen tot er ruimte vrij kwam. Daardoor lange tijd moeten wachten tot ik voldoende populatie had voor de eerste fase van het bouwproject.
Natuurbehoud? Waar is dat goed voor? Wat bedoel je met "tot er ruimte vrij kwam"?

Bomen kan je ook gewoon weer "poten", ook zoals een bos en dus niet losse bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 11:40
Fzim schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:02:
Vandaag de game-update binnengehaald en gestart met het scenario. Het is nog knap lastig om binnen de tijd te blijven voor de gouden medaille.

Er zitten overigens een paar nieuwe productieketens in welke een mooie toevoeging voor season pass 4 zouden mogen zijn :).
is er een nieuw spel modus bijgekomen ofzo? over natuurbehoud? klinkt wel interesant :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@Arvado @mark777 Het eerste scenario is uitgebracht! Eden Burning heet het. Zie de nieuwste blog voor meer info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
Arvado schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:38:
[...]

Natuurbehoud? Waar is dat goed voor? Wat bedoel je met "tot er ruimte vrij kwam"?

Bomen kan je ook gewoon weer "poten", ook zoals een bos en dus niet losse bomen.
Nathilion schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:54:
@Arvado @mark777 Het eerste scenario is uitgebracht! Eden Burning heet het. Zie de nieuwste blog voor meer info.
Het was inderdaad het scenario dat ik speelde. Bomen verdwijnen daadwerkelijk als ze gekapt worden groeien niet terug (de resources zijn schaars dus). Ik vond het zonde om gelijk hele blokken met huizen neer te plempen op plekken waar bos is/was. Daarvoor in de plaats heb ik eerst een aantal houtkappers geplaats, zodat de resources niet verloren gaan. Als het bos weg gekapt was, was er ruimte voor huizen, landbouw en productiegebouwen.

Natuurbehoud beslaat de vervuiling van de grond, water en lucht. Voor een gouden en/of zilveren medaille mogen die vervuilingswaarde niet meer dan 20% zijn. Het toevoegen van productiegebouwen, het weghalen van bos etc heeft invloed op die vervuilingen. Het is dus zoeken naar de juiste balans zodat je wel kan groeien maar niet te veel vervuiling veroorzaakt.

Echter door in het begin langer de tijd te nemen, raken resources, zoals vis, op. Hierdoor waren alle eisen van mijn bevolking weer niet voldaan en raakte ik populatie kwijt. Te lang doen over het scenario is dus ook niet gewenst. Al om al is het best een uitdagende game-mode! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Zo hallow, kheb even onder een steen geleden denk ik, had er nog niks van meegekregen. Ziet er wel grappig uit, gaan we ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ben er nog niet aan toegekomen, maar er zouden ook wel een hoop bugs zijn geintroduceerd in de laatste update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:34
Brilsmurfffje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb onlangs Ceasar IV weer gekocht, had ik heel vroeger op CD-rom maar nu voor weinig op Steam... Heb me er weer uren mee vermaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:45
Na een tijdje weer is ANNO 1800 opgepakt en ik merk dat ik weer vast begin te lopen. Vooral vanwege het importeren van dingen uit de new world.

Hebben jullie misschien wat tips? Of gebruiken jullie mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:15
haborym schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:14:
Na een tijdje weer is ANNO 1800 opgepakt en ik merk dat ik weer vast begin te lopen. Vooral vanwege het importeren van dingen uit de new world.

Hebben jullie misschien wat tips? Of gebruiken jullie mods?
Als je wat specifieker bent over wat er mis gaat zijn er zinnigere tips te geven. Het spel zou gewoon te spelen moeten zijn zonder mods, ik heb ze in ieder geval nooit gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Dingen importeren? Kun je daar wat specifieker over wezen? Gaat het over het transport van eigen gemaakte goederen? Of juist goederen importeren via Docklands?

In deze post heb ik een rekentruuk uitgelegd voor het bepalen van het aantal schepen wat je nodig hebt. En hoe je docklands import mee kan rekenen in je productie.

[ Voor 7% gewijzigd door Nathilion op 06-01-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:45
Gaat om bijvoorbeeld coffee, rum etc. Dus vooral om de ingenieurs tevreden te houden. Het importeren met docklands snap ik nog niet. Moet dat nog even uitzoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
haborym schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:23:
Gaat om bijvoorbeeld coffee, rum etc. Dus vooral om de ingenieurs tevreden te houden. Het importeren met docklands snap ik nog niet. Moet dat nog even uitzoeken
Massaproductie met Tractoren en Trade union items. Iemand als Marco de le Mocha geeft +50% productiviteit en extra coffee beans. Zet er Feras en een Copper Distiller bij en je zit aan 150% extra productiviteit op 1 gebouw.

Ik importeer vooral grondstoffen met docklands omdat die eindig zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door AntiChrist7 op 06-01-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Docklands import is eigenlijk ruilhandel. Voorbeeld: jij biedt 100 ton hout aan en vraagt er koffie voor terug. Afhankelijk van het ruilniveau van het aangeboden goed (en de plaats in de piramide) is er een bepaalde ruilverhouding. Je hebt met een unranked niveau bijvoorbeeld 19t hout nodig voor 1t koffie.

Pas dan mijn eerder gelinkte rekenregels toe en je weet hoeveel koffie je moet importeren om je engineers tevreden te houden. En dus ook hoeveel ton hout je moet produceren in datzelfde tijdsbestek en hoeveel ton aan opslag je nodig hebt om het allemaal op te kunnen slaan.

Ik zie dat er tegenwoordig ook al een 'exchange calculator' is op de Anno wiki.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:15
haborym schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:23:
De simpele regel is in je statistiek schermen te checken hoeveel van die producten je bevolking vraagt, en in de new world kijken hoeveel je maakt. Als je te weinig maakt moet je dit aanvullen, en als je wel genoeg maakt is er waarschijnlijk iets mis met je transport. Moet je meer boten (of ruimte) gebruiken om de producten te verschepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arvado
Waar je ook op moeten letten is de tijd dat je schepen er over doen. Dit kan je ook zien in statistics scherm, je ziet dan telkens een piek bij bijv. rum. Als je dan de tijd tussen 2 pieken bekijkt weet je hoelang een schip er over doet.

Stel jou engineers zuipen 30t per min. Jij produceert in NW 40t per uur. Dat is dus voldoende. Maar jou schip met 300t doet er 15min om heen en weer te varen. Dan zitten je engineers dus 5min zonder. Na 10min is namelijk de 300t weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Maar belangrijkste is dat je genoeg produceert. iig meer dan dan je Engineers nodig hebben.
Pagina: 1 ... 48 ... 59 Laatste