AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
volgens mij nietRezania schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:54:
Drops komen toch later alsnog beschikbaar voor iedereen of niet?
Sowieso zijn de drops alleen cosmetische items, niks functioneels. (dus denk aan billboards, tuin onderdelen, kraampjes, andere skins voor gebouwen etc)
Edit:

je krijgt nu dus 2 (lantaarn)palen...
Wooptiedoo?
Ben echte ingenieur, function over formRezania schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
Ja maar, cosmetische meuk is toch de beste meuk bij een spel zoals Anno?Ze hebben toentertijd wel van alles unlocked voor iedereen toen het spel een jaar oud was, hopen dat dat nog eens gebeurt.
Ik let dus echt niet op welke cosmetic shit ik kan bouwen

[ Voor 53% gewijzigd door TepelStreeltje op 24-08-2021 12:02 ]
Battle.net Spud#2543
Ja maar, cosmetische meuk is toch de beste meuk bij een spel zoals Anno?TepelStreeltje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:44:
[...]
volgens mij niet
Sowieso zijn de drops alleen cosmetische items, niks functioneels. (dus denk aan billboards, tuin onderdelen, kraampjes, andere skins voor gebouwen etc)
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
De nieuwe notificatie mogelijkheid voor het afronden van hun verplaats command binnen hetzelfde werelddeel is wel echt handig! Ik vergat nogal eens dat ik een schip naar een handelaar had gestuurd, waarna deze daar veel te lang bleef liggen...
linkje: https://www.twitch.tv/videos/1130073918
edit:
ook hebben ze bekend gemaakt wat er in de toekomst nog gaat komen. Eind dit jaar komt er nog een nieuwe spelmode
[ Voor 39% gewijzigd door Odysseus87 op 26-08-2021 19:41 ]

Ik hoop echt op weer een flink eiland. We hebben het gewoon zo hard nodig met wat je allemaal moet importeren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Moet ook bekennen dat anno 1800 zn geld meer dan waard is. Elke DLC heeft toegevoegde waarde en maakt dat ik weer enthousiast opnieuw begin.
Er komen nog leuke maanden aan met dit spel
Precies dit. Geeft ook hoop voor volgende versies van het spel (persoonlijk hoop ik op middeleeuwen of daarvoor). Durf dan wel te pre-orderen. Ze hebben met 1800 gewoon super veel post release patches / content etc gedaan. Echt heel tof.mike0001 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:42:
Die aankondiging voor einde van het jaar ziet er inderdaad erg goed uit.
Moet ook bekennen dat anno 1800 zn geld meer dan waard is. Elke DLC heeft toegevoegde waarde en maakt dat ik weer enthousiast opnieuw begin.
Er komen nog leuke maanden aan met dit spel
Hmmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog een sessie a la Nieuwe Wereld 2.0 komt.DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:31:
Yay, nieuwe Nieuwe Wereld regio. Eindelijk kunnen we weer zaken importeren.![]()
Ik hoop echt op weer een flink eiland. We hebben het gewoon zo hard nodig met wat je allemaal moet importeren.
Dit lijkt te suggereren dat het volledig losstaat van de rest van het spel. Ze hebben geloof ik ook in een eerdere devblog al bevestigd dat dit los staat, maar kan het zo gauw niet vinden.Also part of this release will be the Green Game Jam project: We’re adding a new game mode, in which you will travel to a separate region set in the New World. To fulfill your main goal there, you will have to develop a city, but new mechanics make this endeavour significantly more challenging: Monocultures and overfishing can quickly lead to food supply issues while limited non-regenerative resources need to be well-spent. Will you be able to construct and maintain a sustainable city while keeping your environmental impact balanced?
Als ik zo naar de aankondiging in de stream luister (grofweg vanaf minuut 53) dan is het een nieuwe game modus en niet een extra sessie. Dat is ook al zo aangekondigd in deze union blog.DaniëlWW2 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:31:
Yay, nieuwe Nieuwe Wereld regio. Eindelijk kunnen we weer zaken importeren.![]()
Maar ik zou ook graag een reguliere extra New World sessie hebben. Meer ruimte voor Orchards zou geweldig zijn.
Er is al een Anno bordspel. Wellicht iets soortgelijks maar dan digitaal.Rezania schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:40:
[...]
Hmmm, ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog een sessie a la Nieuwe Wereld 2.0 komt.
[...]
Dit lijkt te suggereren dat het volledig losstaat van de rest van het spel. Ze hebben geloof ik ook in een eerdere devblog al bevestigd dat dit los staat, maar kan het zo gauw niet vinden.
Die had @Rezania dacht ik al gepost. Hierop reageerde ik dat dat een uitkomst voor MP is. Heb jij dit getest? Werkt dat in een bestaande save?Odysseus87 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:28:
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/191
Als je van bouwen houdt
Helaas werkt dit niet op een bestaande map/save game
Dat lijkt me logisch? Alle sessies worden aan het begin van het spel gegenereerd, daarna een sessie vervangen is vragen om problemen. Heb je opeens een spookpopulatie van 10k of zo.0108daniel schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 00:52:
Die was inderdaad al gepost en door mij getest.
Helaas werkt dit niet op een bestaande map/save game
Hoe werkt zoiets dan in Anno 1800?Odysseus87 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:28:
https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/191
Als je van bouwen houdt
Ik wist helemaal niet dat Ubisoft net als Steam een mod workshop heeft
01010000 01100101 01110000 01100101
Is ook niet van ubisoft. Nexusmods is ene database voor veel spellen. Meest bekende is dan denk ik wel Skyim, waarvan er tienduizenden mods bestaan daar.Generaal Pep schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Hoe werkt zoiets dan in Anno 1800?
Ik wist helemaal niet dat Ubisoft net als Steam een mod workshop heeft
Er zijn overigens best goede mods voor anno 1800 al verschenen, de meest bekende is "Spice it up".
Een pakketje van meerdere mods samen. Bijvoorbeeld nieuwe kleuren om mee te spelen (oranje / rood / paars) of sterkere tegenstanders, sterkere a.i., je kunt rivieren uitschakelen op eilanden, voor meer bouwoppervlakte etc.
Bij de meeste mods zoals spice it up staat ook een beschrijving hoe je die mods activeert / installeert. Is niet heel lastig. Kwestie van slepen naar de juiste map op je hardeschijf en anno 1800 modloader (een .exe) even aanzetten.
In dit geval is dat niet logisch.Rezania schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:34:
[...]
Dat lijkt me logisch? Alle sessies worden aan het begin van het spel gegenereerd, daarna een sessie vervangen is vragen om problemen. Heb je opeens een spookpopulatie van 10k of zo.
In Anno was het altijd zo dat je alles kan aanpassen tot het moment dat je de nieuwe map verkent.
Stel je heb de cape trelawney in een savegame nog niet verkent dan hoeft het spel geen rekening te houden met mods in dat gebied.
Volgens de maker kan je deze alleen spelen in een nieuwe map, dus als je opnieuw begint.
Is allemaal prima, maar wel jammer.
In Anno 1404 maakte ik zelf eilanden en mappen die werkte in bestaande savegames.
Het modden in 1800 werkt anders, maar zou niet anders dan logisch moeten zijn als dat nu ook nog zou werken, al heeft het wellicht een andere mechanic in het spel waardoor ze het onmogelijk hebben gemaakt.
Wat zijn drops?AntiChrist7 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:04:
drops dit weekend
Ik dacht dat dit price drops waren, maar blijkbaar is dat niet het geval.
Twitch drops, voor wat extra cosmetics in de game. Moet je wel je account linken.0108daniel schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:07:
[...]
Wat zijn drops?
Ik dacht dat dit price drops waren, maar blijkbaar is dat niet het geval.
Wss zal er ook wel een sale komen bij release
Ah ik gebruik geen Twitch en geen cosmetics in de gamesAntiChrist7 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:08:
[...]
Twitch drops, voor wat extra cosmetics in de game. Moet je wel je account linken.
Wss zal er ook wel een sale komen bij release
Jup hier hetzelfde.Nathilion schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 18:45:
Ik heb de mijne al binnen. Maar al die leuke cosmetics passen niet echt in mijn bouwstijl (maximaliseren voornamelijk). Om de één of andere reden lukt het mij nooit om iets te maken wat ik nou mooi en aantrekkelijk vind. De drang om te maxen is gewoon te sterk. 🤣
Bij mij gaat het om productie en optimalisatie, daar hoort cosmetics niet bij
Jammer genoeg heb ik per ongeluk de save game weggegooid. Ik had meerdere potjes die ik niet meer speelde en die namen elk zo'n 20GB in beslag, dus ik ging eens even wat weggooien. Ik heb echt stevig lopen vloeken toen ik er achter kwam dat ik de verkeerde had weggegooid.
Dacht nog even snel downloaden voor ik uit eten ga... niet dus
Nevermind. hij is weer online
[ Voor 12% gewijzigd door mike0001 op 31-08-2021 18:05 ]
Vandaag komt de DLC uit toch? Al een uurtje geleden geloof ik.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:55:
Anno 1800 is komend weekend gratis.
En de update/DLC9 komt nu binnen. Ben benieuwd. :-)
Verwijderd
Is dus inmiddels al uit.Rezania schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 18:56:
[...]
Vandaag komt de DLC uit toch? Al een uurtje geleden geloof ik.
Uur gelezen zat ik nog te eten.
PSN: plexforce (ps4)
Heb hem gisteravond ook kort even gespeeld.WeHoDo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:21:
Heerlijke DLC weer, veel nwe producties, denk je dat je al je eilanden op orde hebt, kun je weer terug naar de tekentafel.... heerlijk....
Ben vooral blij dat er nu ook trade union items zijn voor de orchard, chemical plant etc en daarnaast dat de verschillende chains los staan in de onderste balk ipv gecombineerd zijn.
Maarja, menig eiland wordt de komende periode deels gesloopt om plaats te maken voor nieuwe infrastructuur.
Dus met goede moet gisteren begonnen en toen kwam ik erachter dat ik te weinig gas produceerde en het net op was. Dus daar kon ik mee aan de slag. Ik heb dus al twee wolkenkrabbers van lv.1 kunnen bouwen.
Maar het gaat denk ik weer flink de stad op de schop nemen. Op zich heeft het ook voordelen omdat je veel meer mensen in een veel kleiner gebied kan plaatsen. Scheelt bijvoorbeeld weer extra gascentrales die gas nodig hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-09-2021 09:45 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wel weer nog complexer en ik merk dat ik te snel skycrapers bouw. Mijn resources raken in een rap tempo op.
Panorama view vind ik een leuke toevoeging. Maakt dat je toch moet nadenken hoe je ze neerzet en welke je upgrade.
Daarom heb ik even gewacht met het weer oppakken van anno. Wilde vorige week weer beginnen maar de nieuwe DLC kwam zo snel uit én ik heb vanaf morgen 2 weken vakantieWeHoDo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:21:
Heerlijke DLC weer, veel nwe producties, denk je dat je al je eilanden op orde hebt, kun je weer terug naar de tekentafel.... heerlijk....
Dus lekker weer dagen anno spelen met een leuke ingrijpende DLC.
Nu natuurlijk de grote vraag of je weer opnieuw gaat beginnen of je huidige save gaat ombouwen...
Hangt er denk ik vanaf hoeveel tijd je in de save hebt zitten...chrisborst schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:38:
[...]
Nu natuurlijk de grote vraag of je weer opnieuw gaat beginnen of je huidige save gaat ombouwen...
Ben hier helemaal opnieuw begonnen. Fresh playthrough, met alle DLC aan. 3x een een drie -ster a.i. Gaan met die banaan !chrisborst schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:38:
[...]
Daarom heb ik even gewacht met het weer oppakken van anno. Wilde vorige week weer beginnen maar de nieuwe DLC kwam zo snel uit én ik heb vanaf morgen 2 weken vakantie![]()
Dus lekker weer dagen anno spelen met een leuke ingrijpende DLC.
Je kan nu ook meer je spel vergelijken met anderen met de nieuwe punten tab in game (als je bij je achievements kijkt. Standaard hotkey: A en dan op high score klikken)

[ Voor 36% gewijzigd door Odysseus87 op 01-09-2021 14:07 ]
Mijn eilanden waren al niet op orde dus met de nieuwe DLC dan toch maar weer een nieuwe game beginnen, hahaWeHoDo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:21:
Mijn eerste gedachte was om een heel huizenblok te upgraden naar niveau een en de rest te negeren? Want voorbij dit niveau moet je extra ketens aanleggen en krijg je te maken met asymmetrische bebouwing waar meerdere torens naast elkaar niet meer kunnen met maximale bevolking.
Want zo ga je voor investeerders van 50 naar 75 inwoners en het kost je alleen het maken van broodroosters. Maar dat is geen straf omdat die vraag naar lampen weer verlagen voor heel weinig en goedkope input. Want staal en nikkel zijn makkelijk en fillaments zijn ook niet bijzonder lastig. En de hoeveelheden zijn nihil.
En toen bedacht ik me opeens iets. Je hebt een stacking bonus als je een toren hebt van level twee naast een paar van level een. En daarmee kan je spelen. Waar ik op uitkwam is een 3x3/5/7 etc lay out. Wat je doet is de hoeken upgraden naar level twee en dan om en om level een en twee in de straat. Resultaat is de ene toren op 75 en de ander gaat naar 175 omdat die twee aangrenzende torens heeft die stacken. Dat is nogal een verschil.
Ik ben namelijk ook steeds meer anti investeerder geworden. Ik vind een eiland vullen met alleen investeerders eigenlijk gewoon saai. Het is een stad die je bouwt, niet een veredeld rijkeluisparadijs. Komt bij dat hun unieke ketens vaak problematisch en eigenlijk gewoon irritant zijn. Want opeens verschuift wat je allemaal moest maken voor de ingenieurs zonder dat het je iets opleveren buiten geld en invloedspunten.
Verder maakt het niet zoveel uit of je nu 100K of 400K winst maakt. Ook heb ik door de scholars 10K extra ingenieurs nodig. Ik kijk dan ook meer naar de mogelijkheden om veel meer ingenieurs te verkrijgen en gewoon wat investeerders ergens in te proppen voor het geld. En dat kan zo ook beter. Je kan zo ook veel beter gebruik maken van town halls en items.
edit: het stackt dus nog verder door dan alleen direct aangrenzend. Geen kauwgom of koekjes en 205 in een toren.
:strip_exif()/f/image/8MreyiklnFEQ5R1t6pXuHNA2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2021 21:37 ]
Nu is plotseling the High Life DLC inactive en melding dat deze not available is.
Iemand dit ook?
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...and_saying_i_dont_own_it/
Inmiddels weer gefixed.
Zie nu ook dat je Artisans (bedoel Engineers) kunt upgraden naar High Life, dus niet alleen Investors
[ Voor 38% gewijzigd door WeHoDo op 04-09-2021 00:19 ]
Artisans? Ik dacht alleen Investors en Engineers...WeHoDo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:06:
Zie nu ook dat je Artisans kunt upgraden naar High Life, dus niet alleen Investors
Sorry, bedoel engineers...Arvado schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 00:13:
[...]
Artisans? Ik dacht alleen Investors en Engineers...
Ik had er ook al last van. Wat ze op de Reddit zeggen werkt voor mij (herstart Uplay en de DLC download opnieuw). Wat ik daarna wel merkte is dat een aantal instellingen waren gereset. Onder andere het extra ver uitzoomen, het automatisch accepteren van bezoekers en de audioinstellingen. Grafische instellingen daarentegen waren niet aangepast.WeHoDo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 23:06:
Start net Anno1800 op, moest eerst een kleine update downloaden (de High Life had ik al en gespeeld).
Nu is plotseling the High Life DLC inactive en melding dat deze not available is.
Iemand dit ook?
Zie ook:
https://www.reddit.com/r/...and_saying_i_dont_own_it/
Inmiddels weer gefixed.
Zie nu ook dat je Artisans (bedoel Engineers) kunt upgraden naar High Life, dus niet alleen Investors
Check vooral je uitzoominstelling, die vereist een game restart. Vervelend als je net je game hebt geladen.
/f/image/AzUB8kZzwELmFyX5TZllSRRy.png?f=fotoalbum_large)
Linkje naar Anno Designer voorbeeld voor makkelijker tellen.
Je ziet hier een weg naar rechts toe, deze gaat richting een Local Department zodat er 4 items in de union kunnen. Er zijn er echter maar drie die de forest density aanpassen. Dit patroon kan je dus ook inzetten in New World, als het eiland het toelaat.
De orchards zijn wat minder vergevingsgezind als de houthakkershutten. Daarom heb ik er minder kunnen plaatsen.
De twee warehouses zitten helemaal op max om de grote stroom karren aan te kunnen. Er zitten nog twee kleinere warehouses aan de zijkanten om de restjes af te handelen.
Totale productie van deze cherry orchards is 60 ton per minuut. En dankzij het vierde item nog een extra 20 ton suiker.
Benodigde items:
Hand-Pollination Method, Optimized Pruning, Get Rich Quick Vol 1: Pestilential Profit, en het bonus item is Get Rich Quick Vol II: What Shape is a Banana Anyway?
[ Voor 8% gewijzigd door Nathilion op 05-09-2021 08:40 . Reden: AD voorbeeld toegevoegd. ]
Anno 1404 heb ik behoorlijk grijsgespeeld, hopelijk is 1800 net zo goed. Maar technisch zijn er nog wat verbeterpuntjes...
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Nog nooit problemen gehad met MP.bwerg schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:26:
Zojuist ook Anno gekocht om tegen iemand te multiplayeren. Na een valse start (een update had zijn installatie stukgemaakt, crashte op boot) heeft hij de boel aan elkaar gekregen en proberen we elkaar te inviten. Op alles wat we probeerden netwerk-connectie LR05. Beetje een jammerlijk begin. Iemand tips?
Anno 1404 heb ik behoorlijk grijsgespeeld, hopelijk is 1800 net zo goed. Maar technisch zijn er nog wat verbeterpuntjes...
Hier al naar gekeken: https://www.ubisoft.com/e...in-anno-1800-pc/000061883 ?
Zeker, dat is het eerste waar je uitkomt als je duckduckgo'd. Maar met een super-generieke foutmelding is het lastig te fixen.Arvado schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 23:16:
Hier al naar gekeken: https://www.ubisoft.com/e...in-anno-1800-pc/000061883 ?
In het kader "have you tried turning it off and on again" gaan we gewoon een reinstall proberen.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
/f/image/akwXg8th4mNyOmNEQKT96U61.png?f=fotoalbum_large)
Ingame heb ik hem ook al gemaakt. Als je een oil power plant boven of onder langs de lange middenas plaatst dan kan die net alle gebouwen bereiken.
Deze 20 cognac workshops zijn dan goed voor zo'n 92 ton aan cognac als je het combineert met de boeken Get Rich IV, V, VIII en IX. Andere workshops hebben geen baat bij deel IV, dus die zullen iets minder opleveren. Deel IV geeft ook nog 1 Ethanol per 4 cycli, Goed voor zo'n 23 ton ethanol extra.
Dit is dan in combinatie met een Local Department van level 25+ voor de 60% labour bonus en 4 TU slots.
[ Voor 9% gewijzigd door Nathilion op 05-09-2021 13:00 . Reden: Onbereikbare fabrieken. ]
Haha lol grijsgespeeld. Lekker nostalgie in de digitale wereldbwerg schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 21:26:
Zojuist ook Anno gekocht om tegen iemand te multiplayeren. Na een valse start (een anno-update had zijn installatie stukgemaakt, crashte op boot) heeft hij de boel aan de praat gekregen en proberen we elkaar te inviten. Op alles wat we probeerden netwerk-connectie LR05. Beetje een jammerlijk begin. Iemand tips?
Zo had ik een quest om een trading post op een eiland te maken. Wat niet kan als alle eilanden in het spel al bezet zijn. Gelukkig kon ik die quest wel weggooien. Maar de quest daarna is 'Make investers happy 0/10'. Die is ook heel leuk en aardig als ze al een +60 hebben van allerlei items en zo. Ik weet niet hoe maar ik schommel ook steeds tussen +3 en +6. Dus hoe ik die lui nou ooit blij ga maken?
De nieuwe High Life quests gaan zeer langzaam bij mij. Ik ben meer bezig met heel langzaam alles upgraden en de nieuwe chains alvast uitgebreid neerzetten en aan het puzzelen op de nieuwe combo's van items en fabrieken. Vooral de 8x8 chemical plants willen zich absoluut niet lekker plaatsen rond een TU. Iemand die puzzel al opgelost?
Maar tot nog toe geen bug tegengekomen. Tenminste, na het maken van een paar level 2 torens verdween de quest en bleef het stil. Denk dat ik nu een x aantal L5 torens moet maken om het monument te krijgen.(?) Heb er al een stuk of 15, hoop dat die quest nog snel een keer komt.
Oh, en het probleem met de verdwijnende UI lijkt opgelost te zijn.
Verwijderd
Welke versie van Anno Designer gebruik je?Nathilion schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:03:
En was nog even verder gegaan met puzzelen. Hier is een ontwerp voor de Artisan's Workshop.
De meeste recente. Versie 9.1.Verwijderd schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:07:
[...]
Welke versie van Anno Designer gebruik je?
Ok, ik ging toch sowieso een nieuwe game starten, want heb Docklands en tourists juist om die reden ook nog niet gespeeldNathilion schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:29:
Er zijn nu allerlei nieuwe tutorial quests. Die werken niet helemaal in een game waarin al heel veel gedaan is.
Zo had ik een quest om een trading post op een eiland te maken. Wat niet kan als alle eilanden in het spel al bezet zijn. Gelukkig kon ik die quest wel weggooien. Maar de quest daarna is 'Make investers happy 0/10'. Die is ook heel leuk en aardig als ze al een +60 hebben van allerlei items en zo. Ik weet niet hoe maar ik schommel ook steeds tussen +3 en +6. Dus hoe ik die lui nou ooit blij ga maken?
Ik denk eigenlijk dat die wolkenkrabbers meer bijdragen voor engineers dan investors. Want je kan nu zo makkelijk, zoveel engineers op een klein gebied krijgen en stacken met de toeristen hun restaurants, cafe's, de toren etc voor minder vraag. En zo heb je al je engineers voor al die productiegebouwen en de 10K voor je onderzoeksinstituut.
Maar ik merk ook dat het allemaal zoveel aan het worden is dat ik de huidige save eigenlijk niet echt meer goed kan verbouwen. Want eigenlijk wil ik alle standaard straten met twee huizen verbouwen naar grotere blokken. Dat staat gewoon beter, maar kost zo enorm veel tijd. Ook ben ik al hele stukken aan het downgraden omdat artisans veel makkelijk te voorzien zijn dan 15K+ extra engineers die ik niet nodig heb. Want ik ben zo snel gegaan door een deel te upgraden. Ik heb ook gewoon zoveel minder oppervlakte nodig voor engineers dat ik ook het enorme formaat van Cape Trelawney niet echt meer nodig heb voor de stad zelf. En dat is weer zuur omdat ik net uren had besteed aan ruimte vrijmaken.
Maar eigenlijk wil ik ook niet opnieuw wil beginnen omdat je zo enorm lang bezig bent om alles weer op te bouwen. Ergens is Anno 1800 echt geweldig omdat je zoveel kan doen, maar het begint ook wel te overweldigen hoeveel er eigenlijk te doen is. Want alleen al mijn hoofdeiland heeft een maximaal opgebouwd dockland en alsnog zijn er constant schepen aan het wachten omdat ze niet eens kunnen aanmeren. En ik heb alleen maar stoomschepen.
edit: Dit bedoel ik dus. Met een combinatie van lv2 en lv3 engineers in dit hoekje kan ik waarschijnlijk mijn hele vraag al voldoen. Het staat alleen onhandig omdat mijn hele stad gewoon niet handig is voor dit.
:strip_exif()/f/image/hFKLFC7nR0IbkkpsYGv0NAIR.jpg?f=fotoalbum_large)
Van afstand is het namelijk dit. De beste positie is al ingenomen door de investors, de toren, wat hotels en het paleis. En eigenlijk wil ik dat Paleis ook vergroten.
:strip_exif()/f/image/WcD7kH98kdYvDymrHGn24oTl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-09-2021 22:14 ]
Nu heb ik een quest waarbij ik 2 canons, 2 mounted guns en 1 repair crane moet bouwen. Echter het maakt niet uit waar ik de repair crane neer zet, de quest blijft incomplete. Bij de canons en mounted guns geen problemen, die zijn klaar. Iemand een idee waarom die om de een of andere reden die repair crane niet ziet als quest item?
Ff Googlen op naam van quest of meer mensen er last van hebben. Komt mij niet bekend voor.erik91 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 12:30:
Ik ben bezig met de story
Nu heb ik een quest waarbij ik 2 canons, 2 mounted guns en 1 repair crane moet bouwen. Echter het maakt niet uit waar ik de repair crane neer zet, de quest blijft incomplete. Bij de canons en mounted guns geen problemen, die zijn klaar. Iemand een idee waarom die om de een of andere reden die repair crane niet ziet als quest item?
beschikbaar vanaf dinsdag
[ Voor 21% gewijzigd door AntiChrist7 op 23-09-2021 19:28 ]
Heeft iemand ooit die cosmetische DLC in de sale gezien in de UBI store? De andere DLC's komen om de haverklap voorbij met korting, die cosmetische DLC (afgezien het Holiday pakket) zie ik eigenlijk altijd voor de volledige prijs.
Battle.net Spud#2543
De cosmetische DLC (City Lights, Amusements en Vehicle pack) vallen buiten de Season passes. Ze kosten inderdaad €5, maar dat vind ik doorgaans het niet echt waard.TepelStreeltje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:29:
Deze zitten volgens mij ook allemaal in de season pass, welke ook regelmatig in de aanbieding is.

1. Maken jullie 1 eiland waar jullie de 'beschaving' gaan voeden of worden er op alle eilanden beschavingen gebouwd? Dat is natuurlijk tot op zekere hoogte wel nodig omdat je altijd bewoners nodig hebt van een bepaald niveau om de gebouwen te voeden maar ben wel benieuwd naar jullie strategie.
2. Mijn schepen varen nu elke keer naar een klein eiland waar ze hop ophalen voor bier. Ik wil dat ze dan ook meteen wat kleding meenemen maar dat heb ik dan te weinig.
Ik meen me te herinneren dat je ook slimmere routes kon doen in oudere versies. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij enkel kleding meeneemt zodra de voorraad in het warehouse boven de 20 stuks zit en dan weer uitlaadt.
Of bijvoorbeeld dat hij enkel wat ophaalt op het moment dat er te weinig is in het doel warehouse. Kan dat?
Meestal focus ik me in het begin op 1 eiland, maar naar mate je vordert en goede items en technologieën krijgt heb je vanzelf resources over dat het aanlokkelijk wordt meerdere eilanden te ontwikkelen en zo meer geld te vangen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:07:
Ben zelf ook een tijdje aan het spelen en ik vind het wel leuk. Heb nu net in een sandbox mijn eerste stapjes gezet naar een Artisan beschaving. Heb een paar vragen:
1. Maken jullie 1 eiland waar jullie de 'beschaving' gaan voeden of worden er op alle eilanden beschavingen gebouwd? Dat is natuurlijk tot op zekere hoogte wel nodig omdat je altijd bewoners nodig hebt van een bepaald niveau om de gebouwen te voeden maar ben wel benieuwd naar jullie strategie.
2. Mijn schepen varen nu elke keer naar een klein eiland waar ze hop ophalen voor bier. Ik wil dat ze dan ook meteen wat kleding meenemen maar dat heb ik dan te weinig.
Ik meen me te herinneren dat je ook slimmere routes kon doen in oudere versies. Ik zou bijvoorbeeld willen dat hij enkel kleding meeneemt zodra de voorraad in het warehouse boven de 20 stuks zit en dan weer uitlaadt.
Of bijvoorbeeld dat hij enkel wat ophaalt op het moment dat er te weinig is in het doel warehouse. Kan dat?
En voor vraag 2, je kan op een eiland per resource een minimum stock instellen. Als je dat voor kleding op 20 zet bijvoorbeeld, en er komt een boot die 50 wil meenemen, maar er ligt maar 30, dan gaat de boot verder met 10 kleding.
Ik haal zo snel als het kan staal bij de verkoper in de oude wereld en claim direct zoveel eilanden als mogelijk (minimaal 6)KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:07:
Ben zelf ook een tijdje aan het spelen en ik vind het wel leuk. Heb nu net in een sandbox mijn eerste stapjes gezet naar een Artisan beschaving. Heb een paar vragen:
Dan begin ik pas met echt bouwen tot ik een stabiele materiaal flow heb in de oude wereld. Ik ga pas naar de nieuwe wereld als dat in orde is.
Als je naar de nieuwe wereld gaat, leg ik op de rand van de map direct 6 schepen klaar met staal en hout om ook in de nieuwe wereld direct stuk of 6 eilanden te claimen. (en dat doe ik ook bij crownfalls)
vwb schepen, als je overkill hebt kan je je schepen volladen. als je dat niet hebt neemt je schip mee wat je wel aanwezig hebt.
Je kan zien wat je eiland nodig heeft in je overzicht. dan kan je je routes daarop aanpassen (ik doe zelf altijd overkill)
Ehm, ik heb pas 1 keer een gunboat via een soort missie naar de nieuwe wereld gestuurd maar ik ben er zelf nog niet? Of zeg ik wat doms.mike0001 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:25:
[...]
Ik haal zo snel als het kan staal bij de verkoper in de oude wereld en claim direct zoveel eilanden als mogelijk (minimaal 6)
Dan begin ik pas met echt bouwen tot ik een stabiele materiaal flow heb in de oude wereld. Ik ga pas naar de nieuwe wereld als dat in orde is.
Als je naar de nieuwe wereld gaat, leg ik op de rand van de map direct 6 schepen klaar met staal en hout om ook in de nieuwe wereld direct stuk of 6 eilanden te claimen. (en dat doe ik ook bij crownfalls)
vwb schepen, als je overkill hebt kan je je schepen volladen. als je dat niet hebt neemt je schip mee wat je wel aanwezig hebt.
Je kan zien wat je eiland nodig heeft in je overzicht. dan kan je je routes daarop aanpassen (ik doe zelf altijd overkill)
Die kanalen zien er leuk uit! Maar staat wel een terechte opmerking onderaan de pagina van iemand, wat als het eiland niet plat is? Krijgen we golvend water?AntiChrist7 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:27:
https://anno-union.com/devblog-pedestrian-zone-pack/
Dan ben je er inderdaad nog niet, middels de missie/expeditie unlock je een ander werelddeel.KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:41:
[...]
Ehm, ik heb pas 1 keer een gunboat via een soort missie naar de nieuwe wereld gestuurd maar ik ben er zelf nog niet? Of zeg ik wat doms.
dat kan kloppen. Je krijgt dan aan de linker kant van je scherm updates bij het 'expedition' tabje. Stuk of 5-6 mini events die je dan even moet doen en dan komt je schip aan in een nieuwe wereld en kan je daar bouwen.KaiseRRuby schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:41:
[...]
Ehm, ik heb pas 1 keer een gunboat via een soort missie naar de nieuwe wereld gestuurd maar ik ben er zelf nog niet? Of zeg ik wat doms.
Geen idee, vraag ik me ook afRezania schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:54:
[...]
Die kanalen zien er leuk uit! Maar staat wel een terechte opmerking onderaan de pagina van iemand, wat als het eiland niet plat is? Krijgen we golvend water?
Waarom? Want dit is denk ik de druppel voor mij om mijn hele stad op Cape Trelawney helemaal te verwijderen gaan verwijderen en opnieuw te beginnen.AntiChrist7 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:27:
https://anno-union.com/devblog-pedestrian-zone-pack/
Serieus dit wil ik al zo enorm lang hebben in ANNO games. Want eigenlijk bouwen we in elke stedenbouwer game al snel een "Amerikaanse" stad met al die stomme rechte wegen en perfecte huizenblokken die eigenlijk totaal onleefbaar zijn. De games strafte je eigenlijk altijd als je iets anders deed zoals bijvoorbeeld industrie mixen tussen huizen. En nu begint ANNO dit ook eindelijk wat te doorbreken met 1800 en zeker met de DLCs, maar is de game zo complex geworden dat opnieuw beginnen eigenlijk tientallen uren kost.
Ik denk dat ik volgende week dus de save game pak en die apart zet als back-up en dan echt alles plat ga gooien en opnieuw beginnen. Gaat interessant worden of je daadwerkelijk door je miljard aan credits/geld/whatever heen ban branden als je echt alles sloopt en opnieuw begint.
Er zou nog een cosmetic eind dit jaar komen, dus wie weet mag ik tegen dan ook helemaal herbeginnen
Ik was juist aan het begin van dit jaar opnieuw begonnen vanwege seizoen twee.AntiChrist7 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 15:14:
Ja dat heb ik geleerd van Anno 2205, bij elke nieuwe dlc moest je je stad/setup zo hard veranderen, dus heb tot nu toe gewacht met S3 en wou er komende week aan beginnen nadat ik wat vrij van werk had. dus ga nu al beginnen en eer ik aan het beautybuilding ben, op CF is die cosmetic er.
Er zou nog een cosmetic eind dit jaar komen, dus wie weet mag ik tegen dan ook helemaal herbeginnen
Maar ik denk dat kanalen al heel wat zijn. Ik kan me ook niet bedenken wat een grotere impact moet hebben, dus ik ga denk ik de gok wagen.
Had eerst last van BSOD's, maar dat lag aan de Bios die ik een downgrade heb gegeven en nu is die weer stabiel. Heb nu alle mogelijke drivers geüpdate, maar dat bied geen oplossing, verder heb ik geen problemen met andere games... had ook een verzoek in gediend voor een refund, maar daar doet Ubisoft niet aan

Mijn PC:
-AMD Ryzen 7 1700
-MSI X370 Gaming Pro Carbon
-2x 8GB G.Skill Trident Z op 3200mhz (gaming profile 2) op 1,36v wat voldoende zou moeten zijn voor de stabiliteit...
-MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
Ik heb zowel het spel in DX12 als DX11 geprobeerd, in DX11 crashed hij naar de desktop, in DX12 loopt gewoon de hele PC vast en altijd tussen de 10 en 20 min... Ik lees op het internet heel veel CTD issues, maar niet echt een oplossing

Kun je eens terugkijken in het Windows logboek en alle aan foutmeldingen en waarschuwingen van vlak voor en na een crash even vertellen? Let op dat het niet per sé meldingen van alleen Anno zijn. Vooral bij overgeklokte systemen willen er wel eens drivers crashen die dan een game mee onderuit trekken.
Wees specifiek in de informatie, of kopieer deze even en zet het tussen spoiler tags om even een wall-of-text te voorkomen.
Dit was dus het probleemArvado schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:46:
@ArcticWolf Als ik zo lees heb je een overclock erop zitten. Mijn advies: sla de overclock settings even op en restore default settings van je BIOS en probeer het dan nogmaals. Zou me echt niks verbazen als het aan de overclock ligt.

Zal aankomende tijd nog even spelen met de ram settings... heb hier nooit problemen mee gehad, maar goed.
@Nathilion
dank voor het meedenken!
[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2021 12:03 ]
Dat dacht ik al
De ervaring leert dat Anno 1800 een aardige aanslag op je memory doet. Daardoor heb je er mogelijk nooit eerder last van gehad. Mogelijk dat die 1,36v toch te weinig is maar je moet ook opletten dat je het niet sloopt met teveel voltage. Heel veel ervaring heb ik er niet mee, maar wel voldoende om te weten dat soms een kleine setting een groot verschil kan maken.
Helaas is het nog maar een workarround en geen oplossing maar dan weet je iig waar je moet zoeken. Het zou me niet verbazen dat die eerdere BSOD's hier ook vandaan kwamen. Normaliter is een nieuwere BIOS versie stabieler dan een oudere.
Beetje offtopic, maar die laatste bios versie was een beta voor nieuwere cpu's, denk dat die gewoon niet stabiel was. Ben terug gegaan naar de laatste stable en sindsdien geen BSOD's meer. Kreeg ze namelijk ook door tijdens het browsen in EdgeArvado schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:31:
[...]
Dat dacht ik al
De ervaring leert dat Anno 1800 een aardige aanslag op je memory doet. Daardoor heb je er mogelijk nooit eerder last van gehad. Mogelijk dat die 1,36v toch te weinig is maar je moet ook opletten dat je het niet sloopt met teveel voltage. Heel veel ervaring heb ik er niet mee, maar wel voldoende om te weten dat soms een kleine setting een groot verschil kan maken.
Helaas is het nog maar een workarround en geen oplossing maar dan weet je iig waar je moet zoeken. Het zou me niet verbazen dat die eerdere BSOD's hier ook vandaan kwamen. Normaliter is een nieuwere BIOS versie stabieler dan een oudere.
1,36v is wat als veilig wordt meegegeven als je van de standaard 2133mhz naar 3200mhz gaat met dit geheugen. Maar ik zou ook op 2933mhz kunnen gaan zitten, misschien dat die wel stabiel is. De SB wat meer voltage geven zou ook nog een optie kunnen zijn, maar omdat ik dit in de tijd dat ik deze setup heb, nog nooit heb meegemaakt heb ik er dus ook nooit verder in gekeken.
Ja zou je kunnen proberen. Het is vaak even stoeien om de juiste settings te vinden. Wat ik wel altijd deed als ik dacht dat ik de juiste settings had even een nachtje een memory test tool laten draaien. Als daar dan geen problemen uit kwamen was het meestal wel goed.
Bij mij speelt alleen dat ik een tijdje terug naar 32GB ben gegaan met vier DIMMS (X370 C6H, 3700X en 4x 3200C14). Ik had mijn eerste setje helemaal overclockt met subtimings, maar dat kon eraf toen ik de tweede set erbij kocht en ik heb de moeite niet genomen.
Dat is misschien niet de meest gelukkige of stabiele combinatie denkbaar. Kwam bij dat ik recentelijk ontdekte dat ik op een biosversie zat die verwijderd is. Daar kwam ik weer achter omdat daar toch iets corrupt geraakt lijkt te zijn aangezien de PC in een bootloop kwam. Verder ben gewoon te lui om alles perfect te stres testen omdat ik verder geen problemen heb. Ik zal het voltage wel weer stapje voor stapje verhogen totdat het weg is.
De DLC komt toch weer om 17:00 vandaag online?
Verwijderd
As promised last week, it's time for the GU 12.1 Release Notes! A quick reminder that the Update will go live tomorrow at 6pm CEST.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:30:
#metoo daarom ben ik er maar helemaal mee gestopt. Als het te traag wordt zet ik het grafisch wel iets lager of prop er nieuwe hardware inDaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:30:
Verder ben gewoon te lui om alles perfect te stres testen omdat ik verder geen problemen heb. Ik zal het voltage wel weer stapje voor stapje verhogen totdat het weg is.
Oh ja, 18:00. Ubisoft heeft altijd een ander schema en ik vergeet het altijd.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:36:
[...]
As promised last week, it's time for the GU 12.1 Release Notes! A quick reminder that the Update will go live tomorrow at 6pm CEST.
Komt bij dat er tegenwoordig ook nauwelijks winst te behalen valt.Arvado schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:40:
[...]
#metoo daarom ben ik er maar helemaal mee gestopt. Als het te traag wordt zet ik het grafisch wel iets lager of prop er nieuwe hardware in
Ja, ik kwam er uiteindelijk doorheen, maar het was niet erg functioneel.AntiChrist7 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:24:
nog iemand problemen met de ubisoft store of enkel ik?
Maar dan had ik mijn kanalen en dan ging ik mijn docklands haven herbouwen en toen had ik geen zin meer.

Ik mocht het geeneens aan de winkelwagen toevoegen via de Ubi client. En toen het eindelijk lukte werkte de betaalknop niet. Ik ben nog wel even bezig met het proberen aan te schaffen.AntiChrist7 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:24:
nog iemand problemen met de ubisoft store of enkel ik?

Oh, 5 minuten later kwam plots het betaalscherm naar boven. Betalen ging wel snel en goed. En de DLC is gedownloaded.
[ Voor 14% gewijzigd door Nathilion op 29-09-2021 10:01 ]
Ok, ik ben al blij dat het niet aan mij lag. probeerde zowel via browser en dan via de client te bestellen, en liep elke keer vast op het betalen...Straks nog eens proberenNathilion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:52:
[...]
Ik mocht het geeneens aan de winkelwagen toevoegen via de Ubi client. En toen het eindelijk lukte werkte de betaalknop niet. Ik ben nog wel even bezig met het proberen aan te schaffen.
Heb mijn RAM stabiel gekregen op 2933mhz 14-14-14-38 op 1,35v en de NB op 1,152v.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:30:
Ik heb het soms ook en ik vermoed al een tijdje RAM. Deze game is denk ik ook wat gevoelig hiervoor.
Bij mij speelt alleen dat ik een tijdje terug naar 32GB ben gegaan met vier DIMMS (X370 C6H, 3700X en 4x 3200C14). Ik had mijn eerste setje helemaal overclockt met subtimings, maar dat kon eraf toen ik de tweede set erbij kocht en ik heb de moeite niet genomen.
Dat is misschien niet de meest gelukkige of stabiele combinatie denkbaar. Kwam bij dat ik recentelijk ontdekte dat ik op een biosversie zat die verwijderd is. Daar kwam ik weer achter omdat daar toch iets corrupt geraakt lijkt te zijn aangezien de PC in een bootloop kwam. Verder ben gewoon te lui om alles perfect te stres testen omdat ik verder geen problemen heb. Ik zal het voltage wel weer stapje voor stapje verhogen totdat het weg is.
Denk al dat ik weet wat er "mis" is gegaan, heb ooit m'n MB geflashed en niet de OC gegevens bewaard en gewoon m'n X-AMP profiel aan gezet, zonder zowel m'n CPU als RAM correct te timen. Maar heb die CPU OC al een hele tijd al niet meer... dus zal vast wel stabiel kunnen draaien op 3200mhz als ik m'n CPU ook meeneem #effort voor die 200mhz.
Anno 1800 draait nu in ieder geval zonder problemen
Maar wel vroeg ik me af waar toch al die quests zijn gebleven. Uit de voorbeelden in de Union blog zou ik meer van Donny en zijn assistente gezien moeten hebben. Nou heb ik van die eerste wel een paar quests gekregen en van die laatste nog geen gezicht gezien.
Het laatste wat ik me herinner was een quest om torens naar level 2 te krijgen. Daarna heb ik geen boe of bah meer gehoord van Donny. Pas bij het voltooien van elke fase krijg ik een berichtje van: "Wow, super gedaan man".
Nou blijkt er dus een aantal bugs te zijn. Als je dus geen constante stroom aan quests hebt tot je de Skyline tower hebt, reload een oude save en begin dan opnieuw!
Nu zit ik tientallen uren verder sinds dat ene punt en heb bitter weinig zin om te reloaden. Maar ja, die ene achievement...
Misschien toch maar weer opnieuw beginnen na 300 uur. Ditmaal eens de beauty building stijl nastreven.
Maar is er een manier om de 2 en 3 ster AI zich te laten gedragen als 1 ster? Ik ben die quests van de 1 ster AIs wel zat zo onderhand, maar heb weinig zin om op te moeten boxen tegen de 3 ster AIs. Ik wil alleen maar lekker bouwen, bouwen, bouwen. En ik ben heel erg traag omdat ik alles vooruit plan en blueprint. :-)
Ik had wel een keer een potje zonder AIs gemaakt maar dat is een hele lege wereld dan.
Waar Docklands je complete speelstijl verandert doen de Skyscrapers dat niet. Het bouwt voort, maar vervangt niet. Een nieuwe game starten is niet echt nodig.
Ik merk met alle DLC's in één keer aan dat het wel héél erg overweldigend is als nieuwe speler. Dus het lijkt me leuk om eerste de basis te verkennen en dan stapsgewijs dlc toe te voegen.
Je kan toch zelf kiezen welke DLC je activeert in het spel zelf.UnderAVoidSky schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:47:
Ik weet dat er een mogelijkheid is om te starten met bepaalde geselecteerde dlc's aan of uit. Maar is er ook een mogelijkheid om te starten zonder DLC en vervolgens DLC per DLC aan te zetten?
Ik merk met alle DLC's in één keer aan dat het wel héél erg overweldigend is als nieuwe speler. Dus het lijkt me leuk om eerste de basis te verkennen en dan stapsgewijs dlc toe te voegen.
Dus als je alles geactiveert heb gewoon niet op expeditie gaan naar die DLC waar je nog niet heen wil
Dan blijven ze netjes dicht. Ik heb bijvoorbeeld alle DLC's aan en heb inmiddels 100k inwoners maar moet nog naar artic.
Maar gaan uw AI mede/tegenspelers daar al niet zo goed als alle eilanden bezetten?mike0001 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 19:01:
[...]
Je kan toch zelf kiezen welke DLC je activeert in het spel zelf.
Dus als je alles geactiveert heb gewoon niet op expeditie gaan naar die DLC waar je nog niet heen wil
Dan blijven ze netjes dicht. Ik heb bijvoorbeeld alle DLC's aan en heb inmiddels 100k inwoners maar moet nog naar artic.