Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:39
xK0etj3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:21:
Na een tijdje meegelezen te hebben in dit topic heb ik onlangs ook Anno aangeschaft.

Nu kom ik op het punt dat er een bug in 1 vd missies lijkt te zitten. In "Wolves in alpaca clothing" verschijnen bij mij de mannetjes met torches niet. Op het wereldwijde web heb ik al gelezen dat bij sommige de teller als 0/0 verschijnt, maar bij mij staat er daadwerkelijk wel 0/3.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben er bang voor dat ik opnieuw moet beginnen, maar wellicht heeft een van jullie de oplossing?
Ik denk dat ze er wel zijn, maar dat je misschien te snel door je straten scrollt. :+ Even het spel op nacht zetten en dan rustig van straat naar straat bewegen, kan ook helpen om tijdje te blijven hangen ergens heb ik gemerkt.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-06 09:20
Als je savegame pas 3 weken oud is denk ik niet dat ie bugged is.

Ja op nacht vind je ze sws beter. Ze hebben een fakkel in de hand dus je moet zoeken naar lichtpuntjes op de straten en tussen de huizen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nathilion
  • Laatst online: 15:09
Speel je altijd op de meest uitgezoomde stand? Dan spawned vaak het doel (mannetje) niet vanwege performance checks. Pas als je vrij dicht op straatniveau bent dan spawnen alle poppetjes.

Ik heb gemerkt dat dit ook voor quests geldt. Je kan uren zoeken vanuit je helicopter view maar nooit iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:02
Na de standaard expeditie waarin je in de new world komt ben ik weer terug gegaan naar de old world. Nu wou ik daar weer heen maar ik heb geen enkele mogelijkheid om daar een schip naar toe te sturen.
Wat gaat hier fout? Bugje of doe ik iets niet goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 13:50
Gummiebeer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:56:
Na de standaard expeditie waarin je in de new world komt ben ik weer terug gegaan naar de old world. Nu wou ik daar weer heen maar ik heb geen enkele mogelijkheid om daar een schip naar toe te sturen.
Wat gaat hier fout? Bugje of doe ik iets niet goed?
Je krijgt een logotje bij je schepen erbij te staan.
Hier kan je dan de new world kiezen als algemeen of als je al eilanden hebt gelijk het correcte eiland waar het schip heen moet.

https://prnt.sc/mf6xpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:02
happy killer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:31:
[...]

Je krijgt een logotje bij je schepen erbij te staan.
Hier kan je dan de new world kiezen als algemeen of als je al eilanden hebt gelijk het correcte eiland waar het schip heen moet.

https://prnt.sc/mf6xpg
Voor zover ik mij herinner staat dat logo er wel maar kan ik er niet helaas niet op klikken.
Straks thuis nog eens beter bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-06 13:44
Nathilion schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:00:
Speel je altijd op de meest uitgezoomde stand? Dan spawned vaak het doel (mannetje) niet vanwege performance checks. Pas als je vrij dicht op straatniveau bent dan spawnen alle poppetjes.

Ik heb gemerkt dat dit ook voor quests geldt. Je kan uren zoeken vanuit je helicopter view maar nooit iets vinden.
Ik speel inderdaad altijd op de meest uitgezoomde stand. Ik zal het vanavond eens proberen door helemaal in te zoomen en dan in de nacht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-06 13:44
Het verder inzoomen en de tijd naar nacht zetten bleek inderdaad te helpen. Met een portie geduld erbij gaat het helemaal goed. Ik stond op het punt het op te geven toen ik de eerste zag lopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Gisteren sinds de launch van Anno 1800 weer geïnstalleerd, er is een bak DLC bijgekomen. Welke raden jullie aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:19
Loev schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:17:
Gisteren sinds de launch van Anno 1800 weer geïnstalleerd, er is een bak DLC bijgekomen. Welke raden jullie aan?
Ga je wss een dom antwoord vinden, maar ik vind ze allemaal wel de moeite en vrij ingrijpend. Misschien Botanica het minst, maar als je ze toch allemaal koopt kan je die er evengoed bijnemen.

De derde dlc van seizoen 3 zou eind van de zomer moeten komen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@Loev Allemaal. :-) Elk van de grote DLC voegt wezenlijk andere gameplay toe. Bright Harvest maakt dat je de hele landbouw herevalueert. Seat of Power en Botanica staat je toe om flink wat te tweaken aan je steden en productie met de paleis- en botanische bonussen. Land of Lions, Sunken Treasures en The Passage voegen drie compleet nieuwe gebieden toe, waarvan twee met hun geheel eigen stijl van spelen. Het research institute is een superbe toevoeging om je collectie items compleet te krijgen zonder te moeten dobbelen met expedities/quests. En wat je met Docklands kan uitvreten is al helemaal spectaculair. Complete productieketens kun je er mee aanpassen of laten vervallen.

Zo heb ik bijvoorbeeld geen enkele caouchac boerderij meer. En ook de ketens voor pijpen, tapijten en schoenen (Enbesa/Scholar items) kan ik compleet weglaten.

Koop gewoon alle DLC. Het voegt honderden uren aan gameplay toe. Dat geld is het driedubbel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 14:13
Dank!
Kan je halverwege DLC toevoegen? Om alles direct toe te voegen is wellicht wat te veel van het goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Elke keer dat je een DLC koopt krijg je bij het laden van je game eenmalig de vraag of je het wil toevoegen aan je huidige game. Kies je nee, dan speel je permanent door zonder de DLC.

Bij een nieuwe game kan je zelf kiezen welke DLCs je actief wilt maken of niet, maar ook hier geldt dat je keuzes permanent zijn.

Cosmetic DLCs, zoals de city lights pack, worden altijd toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
Loev schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:59:
Dank!
Kan je halverwege DLC toevoegen? Om alles direct toe te voegen is wellicht wat te veel van het goede.
De gebieden die dlc toevoegen (Arctic / Enbessa / Cape Trelawnay) moet je unlocken via een expeditie, dus die kan je eigenlijk laten liggen tot je er klaar voor bent. (doe ik ook, maar advanced AI kan al in deze gebieden opduiken, dus moet je wel mee opletten).

Zelfde geldt voor Palace en Tractors, je moet er niet direct mee beginnen zodra beschikbaar, je kan het wat uitstellen (zeker Palace kost best veel geld en resources)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-06 09:52
Loev schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:17:
Hier mijn koop advies:
Tourist season
Seats of power
the Passage
Sunken treasures

Deze kan je links laten liggen en zijn niet zo interesant:
bright harvest
docklands
land of lions
botanica

Maar als je ze in een voordeel bundel allemaal kunt kopen is dat wel mooi meegenomen natuurlijk :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-06 13:50
mark777 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Hier mijn koop advies:
Tourist season
Seats of power
the Passage
Sunken treasures

bright harvest
docklands
land of lions
botanica

Maar als je ze in een voordeel bundel allemaal kunt kopen is dat wel mooi meegenomen natuurlijk :)
Toch vind ik bright harvest best wel handig. Tractors maakt het toch een stuk makkelijker in de new world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
happy killer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Toch vind ik bright harvest best wel handig. Tractors maakt het toch een stuk makkelijker in de new world.
Ja ik ook, ook on de Old World met die biggen enzo ook ideaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Land of Lions wil je ook wel als je al de collecties wilt completen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik kan mij een game zonder tractoren en silo's niet voorstellen. :-) Het is zo'n gigantische productie boost.

Maar de season passes zijn op dit moment weer in de aanbieding in de ubi store. 50% korting op pass 1, 20% op pass 2. En 0% op pass 3. De prijzen nu: €12,49, €19.99 en €19.99 respectievelijk.

De DLCs zijn ook apart in de aanbieding, maar los kopen is een flink stuk duurder dan als een season pass.

Het zal me ook niet verbazen als season pass 2 binnenkort verder verlaagd wordt als The High Life (laatste onderdeel van S3) eenmaal uit is. Maar goed, dat is puur speculatie. Het geld is sowieso goed besteed, want je houdt geen tijd over voor het spelen van andere games. Dus het is ook een besparing aan de andere kant. :-D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 14:32
mark777 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:48:
[...]
bright harvest
docklands
land of lions
botanica
Bright Harvest, Land of Lions en Docklands vind ik persoonlijk een hoop toevoegen. Je kunt daarmee je strategie/economie aanpassen doormiddel van de tractoren/silo's, Research Institute en Import/Export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Nathilion schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:34:
Ik kan mij een game zonder tractoren en silo's niet voorstellen. :-) Het is zo'n gigantische productie boost.

Maar de season passes zijn op dit moment weer in de aanbieding in de ubi store. 50% korting op pass 1, 20% op pass 2. En 0% op pass 3. De prijzen nu: €12,49, €19.99 en €19.99 respectievelijk.

De DLCs zijn ook apart in de aanbieding, maar los kopen is een flink stuk duurder dan als een season pass.

Het zal me ook niet verbazen als season pass 2 binnenkort verder verlaagd wordt als The High Life (laatste onderdeel van S3) eenmaal uit is. Maar goed, dat is puur speculatie. Het geld is sowieso goed besteed, want je houdt geen tijd over voor het spelen van andere games. Dus het is ook een besparing aan de andere kant. :-D
Soms is er ook nog een kortingscode beschikbaar waardoor je nog 21% extra krijg. Daarmee heb ik ze paar maanden geleden gekocht. Maar daar moet je een beetje mazzel mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
happy killer schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Ja het is wel handig inderdaad maar zonder kan ook wel. Daarom heb de DLC niet perse nodig. Vond het wel leuk om mijn graan productie weer helemaal om te gooien met tractoren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
Dlc die ik niks vind toevoegen is the passage. Staat ook standaard uit.
Als je veel eilanden in the new world hebt kan je met olie makkelijk alles doen. The passage heeft veel te veel kool nodig. Die heb ik zelf al nodig in al mijn producties.

Land of lions an sich is niks aan, maar onderzoek is ideaal.
Bright harvest is een must. Tractoren boosten alle farms enorm. Kan niet meer zonder in de oude en nieuwe wereld.
Seat of power geeft ook een boost en het is gewoon mooi om te maken. Sommige opties van de seat of power zijn een must voor als je echt groot bouwt.
Zelfde voor docklands. Je kan complete transportlijnen opheffen als je goede materialen hebt om te verkopen.
Tourist is leuk. Ook de recepten kunnen enorm helpen als je groot bouwt. Koffie is ineens geen probleem meer als je tactisch je restaurants neer zet.
Iron tower staat geweldig op je eiland :)

Botanica klopt. Voegt niks toe

[ Voor 11% gewijzigd door mike0001 op 02-08-2021 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@mike0001 probeer eens deze te maken op een eiland: http://annolayouts.de/layouts/koehlerei2.png

De weg naar de trade union ontbreekt nog in het plaatje maar kun je zonder problemen toevoegen.

Stop er een Ursula, paarse en blauwe scharen in je produceert zo 100+ ton. Als je paleis op max zit zelfs zo'n 160 ton afhankelijk van het vierde item in de union.

[ Voor 27% gewijzigd door Nathilion op 02-08-2021 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Oh, bepaalde botanica sets werken als een eiland brede paars fertility item. Die van +25%. Handig om op een makkelijke manier nog eens wat extra ton per minuut eruit te halen.

Mijn favoriete bonus is die van de set Medicinal. Die geeft +2 extra doctors. Super in combinatie met de captains of industry boeken voor extra workforce maar ook veel vaker ziekte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
ja Arctic vraagt wat organisatie, maar de gas centrales vind ik het wel waard. Zeker op CF niet moeten prutsen met treinsporen is al een zorg minder. En met de juiste trade union items kan je al veel doen:

Bechamel Converter
Teutonic Technical
Ursula Green

Dan heb je al een 150% productieboost, -40% forest density en -50% workforce.

En als je dan het paleis gebruikt kan je er nog een 4de item insteken voor electriciteit te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Heb een probleem: Heb net een paleis gebouwd maar ik krijg geen bonus ervan. Je moet toch gelijk 10 procent productie bonus krijgen bij je industrie? ik krijg helemaal niks. townhals krijgen weer wel de bonus. Maar public buildings weer geen range bonus. Snap niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 14:32
Je paleis moet wel bereik hebben en verbonden zijn met wegen naar Trade Union.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Wat Sacul zegt. En daarnaast is het ook zo dat het paleis geen wereldwijde bonus geeft maar alleen een bonus op het eiland waar je het neerzet.

Wil je bonussen geven aan je industrieeilanden dan moet je er een Local Department op zetten. In tegenstelling tot het paleis kan je echter maar één van de 5 bonussen kiezen. Je mag maar één departement per eiland hebben dus je kan helaas geen combo's maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
Met local departments kan je heel goed je productie eilanden een boost geven (als je die hebt)
Zware industrie clusteren en een local department neerzetten. Dit geeft een enorme boost aan je productie.

Als ik geld zat heb dan maak ik productie eilanden voor zware industrie en eilanden voor alleen bewoners. dan kan je de local departments erg goed inzetten en gebruiken. zet ze wel slim neer want de range is niet onbeperkt.
Geldt ook voor je paleis. maar meer modules betekent meer range. Dus daar kan je nog wat mee spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mark777 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:44:
Heb een probleem: Heb net een paleis gebouwd maar ik krijg geen bonus ervan. Je moet toch gelijk 10 procent productie bonus krijgen bij je industrie? ik krijg helemaal niks. townhals krijgen weer wel de bonus. Maar public buildings weer geen range bonus. Snap niet.
moet inderdaad wel verbonden zijn met wegen.
Bovendien zit er een range aan vast, die groter wordt als je meer wings hebt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Sacul schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:20:
Je paleis moet wel bereik hebben en verbonden zijn met wegen naar Trade Union.
Nathilion schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 07:24:
Wat Sacul zegt. En daarnaast is het ook zo dat het paleis geen wereldwijde bonus geeft maar alleen een bonus op het eiland waar je het neerzet.

Wil je bonussen geven aan je industrieeilanden dan moet je er een Local Department op zetten. In tegenstelling tot het paleis kan je echter maar één van de 5 bonussen kiezen. Je mag maar één departement per eiland hebben dus je kan helaas geen combo's maken.
TepelStreeltje schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:07:
[...]

moet inderdaad wel verbonden zijn met wegen.
Bovendien zit er een range aan vast, die groter wordt als je meer wings hebt.
Hier screenshots. volgens mij is de trade union wel in range maar ik zie nergens de bonus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLL6XXnV5bJbG_N7m_BDJExA1J4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RTwYQKUtds9zw8LMvZgMiwsb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wjI-X3hiYYsUqBe0zS9NVP0D6s0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJcQLenptYT5vJWVAROhPTFr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfVqtX7HwJ3SHBjDvbUb_8izjlU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dMTn5W8NnJtaLGPBlfcjJvbf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtsFx4zG4QkYgbAUQsMNswOwvN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0pZIPITcIUUGvPLedcFkf70B.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door mark777 op 05-08-2021 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mark777 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

[...]

[...]

Hier screenshots. volgens mij is de trade union wel in range maar ik zie nergens de bonus
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij is in range idd. Maar zo te zien is de bonus nog niet unlocked? Je hebt dan niet voldoende acttractivenss. Zie: https://anno1800.fandom.com/wiki/Palace#Departments Je moet minimaal 700 hebben ze te zien. Heb je dat?

[ Voor 2% gewijzigd door Arvado op 05-08-2021 12:19 . Reden: correcte link ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
@mark777 Minder aandacht naar het paleis, meer naar je financiën ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ja zo ben je wel zo bankrupt idd, binnen 30min wel te verstaan.

EDIT: Bij nader inzien handelt hij aardig. Op 3e screenshot al hoop cash erbij.

[ Voor 39% gewijzigd door Arvado op 05-08-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Hij is in range idd. Maar zo te zien is de bonus nog niet unlocked? Je hebt dan niet voldoende acttractivenss. Zie: https://anno1800.fandom.com/wiki/Palace#Departments Je moet minimaal 700 hebben ze te zien. Heb je dat?
Knielen schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
@mark777 Minder aandacht naar het paleis, meer naar je financiën ;)
Arvado schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:32:
Ja zo ben je wel zo bankrupt idd, binnen 30min wel te verstaan.

EDIT: Bij nader inzien handelt hij aardig. Op 3e screenshot al hoop cash erbij.
thx for de reacties. Wist niet dat je ook een beetje attrictviness moest hebben voor de productie bonus maargoed zetten we er maar een dierentuin bij.
De financien zijn inderdaad een probleem lol. Maar de rode cijfers begonnen toen ik het paleis neerzette. Kost een aardige duit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mark777 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

[...]

[...]
Kost een aardige duit.
5K per min dacht ik, zonder de extra modules.

[ Voor 6% gewijzigd door Arvado op 05-08-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gewoon stoom motoren verkopen. ;)
Of helemaal mooi zijn de grammofoonspelers.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:14:
Ja? Is dat booming business?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Arvado schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:45:
[...]

Ja? Is dat booming business?
Die leveren echt heel veel geld op bij verkoop en vragen alleen om materialen uit de oude wereld.
Dus ja, daarmee kan je fors in de min staan en toch veel geld verdienen. Met 11K in de min hoef je maar 2t aan stoom motoren te verkopen per minuut om alsnog winst te maken. Met de grammofoonspeler is 1t afdoende. Komt bij dat stoom motoren eigenlijk alleen nodig zijn voor stoomschepen, die vroege auto's en tractoren voor landbouw. Je hebt dus al snel overproductie.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Oké, wist ik eigenlijk niet. Zal dat is in m'n achterhoofd houden. Zet je ze dan gewoon in je trading post op sellen of vaar je ff naar NPC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Je kunt een trade route naar de a.i. maken die het meest betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Arvado schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:57:
Oké, wist ik eigenlijk niet. Zal dat is in m'n achterhoofd houden. Zet je ze dan gewoon in je trading post op sellen of vaar je ff naar NPC?
Ik stel zelf een minimale voorraad in en verkoop het. Voor de stoommotoren maakt het niet uit aan wie je het verkoopt. Voor de grammofoonspelers kan je het naar Enbesa verschepen voor een geweldige 40.000+ per ton. Maar dat is wel een afstand die je moet afleggen en dan zit je waarschijnlijk al zover in de game dat je het niet meer voor het geld hoeft te doen.

Zelf vind ik massaal zeep verkopen aan de gevangenis het beste werken. Dat heb je vrijwel meteen aan het begin van de game al en zeep produceren is simpel. Verder kan je zeep ook goedkoper kopen via je eigen haven en het voor meer doorverkopen. Maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Die voor stoom motoren is er ook meer omdat de overgang naar engineers echt heel erg kostbaar is. Hun productieketens zijn gewoon hartstikke duur om op te zetten en te onderhouden, maar zodra je bijvoorbeeld de bank kan bouwen, kan je het eigenlijk pas betalen. Dus stoom motoren verkopen voor iets meer dan 7000 per ton is gewoon hartstikke voordelig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Bruno Ironbright, dat is de legendarische man die jij wil hebben. 😄

Die is inzetbaar op sewing machines, bicycles en de cab factory. Twee van de drie heb je toch al in grote getale nodig.

+50% productie en hij produceert 1/3 extra stoom motoren en advanced weapons. Dan ben je echt binnen als je hem eenmaal hebt.

De wapens verkopen niet alleen voor heel veel, ze zijn ook nog eens het beste ruilmiddel in Docklands.

Maar van begin af aan maak ik altijd schnaps + rum (item, sir Lewis Brindley) in old world in de 100en tonnen omdat het zo goedkoop is om te doen en verkoop dit allemaal aan Anne voor flinke winsten.

Edit: nogal een belangrijk woordje gemist dat het hele zinsdeel van een andere betekenis voorziet. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Nathilion op 06-08-2021 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ik doe ook sws altijd de zeep manier. Die werkt zeker in het begin erg goed met dat item dat tallow input voor logs aanpast. Dan wordt het sws heel makkelijk te produceren.

Maar zal ook eens kijken naar die andere items dan ja. Die zijn wel echt veel waard. Dat wist ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 19:14:
leveren een berg geld op maar ze worden ook heel traag geproduceerd. Je hebt ze ook nodig voor je schepen dus voordat je er veel geld mee verdient bent je een paar uur verder :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:51
Het Anno team heeft de afgelopen tijd wat beelden van de nieuwe gebouwen voor The High Life DLC laten zien. Onder andere van de nieuwe wolkenkrabbers, liften fabrieken en de warenhuizen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRUJMkzJfzbc0kkOS6X9NFZi4RY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5t4nx164QgYMVtFmcPVuVfv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HEBzzyIYWDDxBe3q9M_05HfpJj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jUlZuYYZIz8UoPWN2CSKtcrk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ch8fAa7bpjug5H9mOnM0bsiUohc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4cAD3G6crs9MkOnFfTrx66yF.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kijk best wel uit naar de nieuwe DLC, ondanks dat ik 'Tourist Season' amper nog heb aangeraakt en ik met 450+ uren ook nog steeds geen 'World fair' heb gebouwd :') .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Een lift fabriek? Ha, ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat je inderdaad liften nodig hebt in zo'n groot gebouw. ;) Wat zou er nog meer nodig zijn voor wolkenkrabbers? Bouwkranen?

Waar heb je de plaatjes vandaan van de fabriek en het warenhuis? Ik kijk regelmatig op Anno Union maar daar is niks nieuws verschenen de afgelopen tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
Ja, Anno Union houd ik ook regelmatig in de gaten, inderdaad al een tijdje geen updates. De afbeeldingen zijn afkomstig van het Twitter-account van het Anno-team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Hmm, ook een leuke bijtekst voor de Shopping Arcade:
Your residents will love the new Shopping Arcades, a place where they'll be able to find everything they need and more — from modern appliances, to beauty and personal care items.
Zou dit betekenen dat we fancy zilverwaren, wasmachines, lip gloss en meer shampoos moeten gaan maken? :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
Wellicht dat het gebouw de functie van de huidige markt voor de hogere tiers kan vervangen? De uitstraling van de shopping mall past in ieder geval beter bij de gebouwen van deze tiers dan de markt. :)

[EDIT] Never mind, lees net op de Anno wiki dat alleen farmers en workers een market nodig hebben. Ik heb wijken met engineers en investors waar nog steeds die markt tussen staat, was mij nooit opgevallen dat zij die niet meer nodig hadden. :') :')

[ Voor 38% gewijzigd door Fzim op 11-08-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Als je twitter niet volgt worden ze ook wel vrij snel op de anno subreddit gepost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
AntiChrist7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:18:
Als je twitter niet volgt worden ze ook wel vrij snel op de anno subreddit gepost
Ah, hier is het bericht al: https://www.reddit.com/r/...o_to_the_shopping_arcade/

Heb geen Twitter maar wel een Reddit account. Meteen maar even r/Anno gevolgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
release date wordt morgen bekend gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Blijft een geweldig spel, hopelijk komen er meer DLCs.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike0001
high life release 31 augustus.
ziet er erg interessant uit. nieuwe items (banken, pool tafels, koekjes, typmachines, medicijnen, muziek instrumenten en meer)
nieuwe gebouwen (skycrapers met verschillende upgrade mogelijkheden)

Al met al kijk ik uit naar deze nieuwe toevoegen aan seizoen 3 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
mike0001 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:27:
high life release 31 augustus.
ziet er erg interessant uit. nieuwe items (banken, pool tafels, koekjes, typmachines, medicijnen, muziek instrumenten en meer)
nieuwe gebouwen (skycrapers met verschillende upgrade mogelijkheden)

Al met al kijk ik uit naar deze nieuwe toevoegen aan seizoen 3 :)
Hmm heb er niet zo n goed gevoel bij. Probleem van skycrapers: Je ziet niks meer van de kleinde begouwen en wegen tussen de gebouwen. Al die leuke inwonders met fietsen paarden etc. Je ziet ze niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Hmmm, vraag me af waar ik de fabrieken en de resources vandaan moet halen in mn huidige game.
Vind zonde om de AI van eilanden te verjagen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
WeHoDo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:23:
Hmmm, vraag me af waar ik de fabrieken en de resources vandaan moet halen in mn huidige game.
Vind zonde om de AI van eilanden te verjagen...
wel een nieuwe DLC is voor mij altijd een goed moment om een nieuwe game te beginnen :)

• AntiChrist7
mark777 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:09:
[...]

Hmm heb er niet zo n goed gevoel bij. Probleem van skycrapers: Je ziet niks meer van de kleinde begouwen en wegen tussen de gebouwen. Al die leuke inwonders met fietsen paarden etc. Je ziet ze niet meer.
Volgens de blog wordt de attractivness bepaald door het aantal niet wwolkenkrabbers in de buurt

Panorama Effect

One important thing to keep in mind when building and upgrading your Skyscrapers is the Panorama Effect. This effect gives a boost to your Skyscraper’s maximum number of residents, reduces maintenance costs, and provides bonus residents – as long as the skyscraper in question is not surrounded by other Skyscrapers of the same height or higher.

Dus een big apple zal het niet worden. En sowieso wil je brede straten zetten als je een mooiere stad wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
mark777 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

wel een nieuwe DLC is voor mij altijd een goed moment om een nieuwe game te beginnen :)
Na, beetje zonde, heb ik deze save game al 430 uur zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
Ik ben benieuwd naar de hoogte van de Skyline Tower en hoe dat deze is t.o.v. de andere skycrapers en monumenten. De base is trouwens al te spotten op de laatste afbeelding (rechts bovenin) van de dev-blog. :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0At8QnZ3FwpV8GMcIGyy8ky6Hw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KTcqdlTr7pIbgnqePuWPgJfz.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
AntiChrist7 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:46:
[...]

Volgens de blog wordt de attractivness bepaald door het aantal niet wwolkenkrabbers in de buurt

Panorama Effect

One important thing to keep in mind when building and upgrading your Skyscrapers is the Panorama Effect. This effect gives a boost to your Skyscraper’s maximum number of residents, reduces maintenance costs, and provides bonus residents – as long as the skyscraper in question is not surrounded by other Skyscrapers of the same height or higher.

Dus een big apple zal het niet worden. En sowieso wil je brede straten zetten als je een mooiere stad wilt
Bredere straten worden lelijk met al die electra. Maar snap je punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
WeHoDo schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Bredere straten worden lelijk met al die electra. Maar snap je punt.
Dat zet ik dan ook standaard uit. Of ik download een mod dat de elektra vervangt met straatlantaarns, maar dan moet je wel goed opletten in welke richting je straten neerlegt.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Miss komt er nog iets van een DLC waarmee je riool en water etc moet gaan aanleggen :)

Het verplaatsen van oliebronnen is ook ideaal.

[ Voor 22% gewijzigd door WeHoDo op 13-08-2021 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fzim
WeHoDo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:13:
...
Het verplaatsen van oliebronnen is ook ideaal.
Dat kan toch al met onderzoek welke in The Land of Lions DLC werd geïntroduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Linkje naar de nieuwste dev blog over de skyscrapers.

Vooral interessant stukje over hoe ze de tijdslijn verantwoorden. En veel over het geachtegoed achter de ontwikkeling. Vrij lang stuk maar zeer interessant.

[ Voor 9% gewijzigd door Nathilion op 14-08-2021 10:09 . Reden: Fixed URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Fzim schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Dat kan toch al met onderzoek welke in The Land of Lions DLC werd geïntroduceerd?
Dat klopt, bedoelde ook dat dat super handig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zadda
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:20
Nathilion schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:08:
Linkje naar de nieuwste dev blog over de skyscrapers.
Die link gaat naar annolayouts, denk dat deze de correcte is :)

https://anno-union.com/devblog-skyscrapers/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Huh? Posts maken op een mobiel blijft toch altijd fout gaan bij mij. 😒 Link gefixed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AntiChrist7

• Arvado

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het ziet eruit alsof het bijna noodzakelijk gaat worden om ook eilanden in de oude wereld in te schakelen voor de bevoorrading van Cape Trewawney. Want die ketens zijn bijna niet meer uit elkaar te houden. Verder lijk je nu toch weer aanvoer uit de nieuwe wereld nodig te hebben voor de mais of katoen. En ik kan me zo snel niet bedenken of er items zijn waarmee je er nu nog kan ontsnappen. Want mais, katoen of vilt zijn erg specifiek. Want inmiddels zette ik mijn hoofdeiland ook wel op dat ik vrijwel niks hoef te importeren uit de nieuwe wereld. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Oke, wow ik was net met een nieuwe game begonnen om alles nu met de DLC's van de afgelopen tijd beetje netjes te plannen en goede chains op te zetten ipv aanpassing op aanpassing op aanpassing en daarbij de hele shizzle overhoop te moeten halen.
En ik weet ik hoef deze DLC niet te gebruiken/kopen/whatever, maar het is wel weer een interessant iets om uit te pluizen! Leuk voor de donkere maanden in de winter wanneer we in de volgende lockdown zitten. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Voor degene die Crown Falls te klein vinden: https://www.nexusmods.com/anno1800/mods/191 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Anoniem: 111246 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:50:
Oke, wow ik was net met een nieuwe game begonnen om alles nu met de DLC's van de afgelopen tijd beetje netjes te plannen en goede chains op te zetten ipv aanpassing op aanpassing op aanpassing en daarbij de hele shizzle overhoop te moeten halen.
En ik weet ik hoef deze DLC niet te gebruiken/kopen/whatever, maar het is wel weer een interessant iets om uit te pluizen! Leuk voor de donkere maanden in de winter wanneer we in de volgende lockdown zitten. O-)
ik heb dus net een nieuwe PC en was ook weer van plan opnieuw te beginnen (hoop deze keer wel makkelijk over de 100.000 inwoners heen te kunnen zonder mijn PC door te branden), maar wacht ook nog even de DLC af ja. Hoop wel dat het hierna stopt eigenlijk, is complex genoeg zo. Tijd voor een scifi versie weer imo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Hmm, eigenlijk zou ik wel de vele mappen van Anno 2205 terug willen. Stiekempjes vind ik 2205 eigenlijk een heerlijke game om te spelen. 🤫

Maar wat ik nu merk is dat ik eigenlijk een tweede New World sessie nodig heb om aan genoeg ruimte te komen voor alle orchards die nodig zijn. Gelukkig is er Docklands en items om al een heleboel ketens weg te kunnen halen uit NW. Maar als ik zo bekijk wat er nodig is voor de nieuwe investor goederen dan ben ik bang dat ik eerst even alle AI spelers uit NW moet bonjouren. En dan nog zal er waarschijnlijk een ruimte tekort zijn.

Wellicht een sessie in Brazilië: dan kunnen we gewoon wat meer Amazone platgooien om ruimte te maken voor meer orchards. 😈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Oh, voor de mensen die nog even goedkoop season pass 1 en 2 willen halen voor de release van High Life: op Humble Bundle zijn ze nu met respectievelijk 50 en 20% korting te koop: https://www.humblebundle.com/store/search?sort=bestselling&search=anno%201800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nathilion schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:51:
Oh, voor de mensen die nog even goedkoop season pass 1 en 2 willen halen voor de release van High Life: op Humble Bundle zijn ze nu met respectievelijk 50 en 20% korting te koop: https://www.humblebundle.com/store/search?sort=bestselling&search=anno%201800
Kan ik ze niet afzonderlijk met de korting kopen?
Sommige DLC's heb ik al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
0108daniel schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:38:
[...]

Kan ik ze niet afzonderlijk met de korting kopen?
Sommige DLC's heb ik al.
Ik checkte net even de Ubi Store. En daar lijkt de DLC wel permanent in de aanbieding te zijn. Ik kan me niet een periode herinneren waarin de DLC niet in de aanbieding waren. :+

Wellicht dat daar je ontbrekende DLC voor een prikkie te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
grr ik twijfel of ik ze wil aanschaffen, ik speel vooral veel om te bouwen, zonder allerlei campaigns en weet niet of het meerwaarde bied in mijn beleving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:58
Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:58:
grr ik twijfel of ik ze wil aanschaffen, ik speel vooral veel om te bouwen, zonder allerlei campaigns en weet niet of het meerwaarde bied in mijn beleving.
Dan is het toch gaaf om ook de optie te hebben om wolkenkrabbers in je stad te ploppen? :)

Je moet voor jezelf bepalen of je het geld er voor over hebt.

Als je vooral wilt bouwen is "Cities: Skylines" misschien wel wat voor jou!

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:10

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:58:
campaigns vallen erg mee bij de meeste DLC (half uurtje werk). Alleen Embasa kan een Pain in the ass zijn, maar je kan ergens zeggen dat je de koning daar NIET wil helpen en dan krijg je direct toegang tot de research institute.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Generaal Pep schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:18:
[...]

Dan is het toch gaaf om ook de optie te hebben om wolkenkrabbers in je stad te ploppen? :)

Je moet voor jezelf bepalen of je het geld er voor over hebt.

Als je vooral wilt bouwen is "Cities: Skylines" misschien wel wat voor jou!
Cities: Skylines is weer een hele andere tak, waar ik met Anno, die ik begon met spelen bij 1602 in de vorige eeuw :+ hele productieketens moest opzetten, ben ik vooral benieuwd naar de meerwaarde van die extra pakketten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
TepelStreeltje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

campaigns vallen erg mee bij de meeste DLC (half uurtje werk). Alleen Embasa kan een Pain in the ass zijn, maar je kan ergens zeggen dat je de koning daar NIET wil helpen en dan krijg je direct toegang tot de research institute.
De eerste keer dat je Enbesa in gaat krijg je de vraag van de keizer of je hem wilt helpen. Antwoord 'nee' en de hele verhaallijn is foetsie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Cities: Skylines is weer een hele andere tak, waar ik met Anno, die ik begon met spelen bij 1602 in de vorige eeuw :+ hele productieketens moest opzetten, ben ik vooral benieuwd naar de meerwaarde van die extra pakketten.
De meerwaarde valt voor voor mij alleen goed uit te drukken in speeluren: honderden extra uren die er mee gespeeld hebt.

Betere waar voor geld heb ik nog niet gevonden. Ja okay, mijn vrouw. Daar ben ik ook zeer blij mee. Maar Anno komt zeer dichtbij. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Ouwe!

Snap de voorkeur voor Anno wel. Persoonlijk vind ik de stijl van Anno 1800 prachtig. Dat ouderwetse (I know, voor CS zijn er mods te downloaden) trekt mij meer dan hele fenix wijken uit de grond stampen in CS.

Die ouderwetse skycrapers vind ik ook heel tof. Season pass 3 ga ik zeker wel aanschaffen nu :D

Dacht alleen even een tip te geven mbt city builders (CS).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AntiChrist7
1602 was mijn allereerste pcgame. Nog gekocht in het frans om de ouders ervan te overtuigen dat ik er nog iets mee zou leren.

Meeste verhaallijnen ga je idd vlot door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Generaal Pep schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Ouwe!

Snap de voorkeur voor Anno wel. Persoonlijk vind ik de stijl van Anno 1800 prachtig. Dat ouderwetse (I know, voor CS zijn er mods te downloaden) trekt mij meer dan hele fenix wijken uit de grond stampen in CS.

Die ouderwetse skycrapers vind ik ook heel tof. Season pass 3 ga ik zeker wel aanschaffen nu :D

Dacht alleen even een tip te geven mbt city builders (CS).
Deze voorliefde van de oude stijl komt van van deze onderstaande serie en ik vindt het ontzettend knap van de Anno series dat ze mij blijven boeien (op de rare uitstapjes na, zoals 2070... wat een gedrocht was :)

Wikipedia: Caesar (video game)

Destijds speelde ik deel 3 van die serie en toen kwam Anno 1602 op de markt voorbij via een paar vrienden, je snapt natuurlijk dat dit ten uiting kwam in een topic zoals:
Teveel hobby's/interesses en hoe daar mee om te gaan?

Counterstrike, TFC, Caesar, AoE, Anno :x

Zo, nu kan je mij echt ouwe noemen :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Vorkie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:46:
[...]

Deze voorliefde van de oude stijl komt van van deze onderstaande serie en ik vindt het ontzettend knap van de Anno series dat ze mij blijven boeien (op de rare uitstapjes na, zoals 2070... wat een gedrocht was :)

Wikipedia: Caesar (video game)

Destijds speelde ik deel 3 van die serie en toen kwam Anno 1602 op de markt voorbij via een paar vrienden, je snapt natuurlijk dat dit ten uiting kwam in een topic zoals:
Teveel hobby's/interesses en hoe daar mee om te gaan?

Counterstrike, TFC, Caesar, AoE, Anno :x

Zo, nu kan je mij echt ouwe noemen :')
Ouwe! :+

Gave game dat Caesar. Krijg er een beetje AoE vibes bij. Ga eens kijken of ik dat spel draaiende kan krijgen. Nog meer tips voor dergelijke, 'oude stijl', sims of city builders?

Doe er dan ook gelijk maar een paar tips bij voor 'Teveel hobby's/interesses en hoe daarmee om te gaan?'..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
AntiChrist7 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:46:
Nog gekocht in het frans om de ouders ervan te overtuigen dat ik er nog iets mee zou leren.
Lachen. Ik snap dat je een geintje maakt, maar je zal er ook echt wel een woordje frans van geleerd hebben!

Zo heb ik mijn basis engels als kleuter geleerd op Runescape!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
ja als je lekker steden wil bouwen zijn de DLC zeker het waard. Extra gebouwen monumenten. paleisen etc. Mijn vraag ubisoft: Kan er ook een keer een stad gebouwd worden zonder het grid: gewoon krome wegen en schuinen wegen. Dat vierkante gaat wel een beetje vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Dat is een goeie voor MP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Er komt weer een ronde aan Twitch drops. Vorige keren heb ik ook gekeken en het is op zich best wel vermakelijk om met een schuin oog naar te kijken terwijl je zelf aan het gamen ben.

Vorige keren had ik vooral naar Takarakuza gekeken. Hij als beautibuilder doet dingen zo anders dan ik het zelf aanpak dat het leuk is om naar te kijken. Zijn er hier mensen met nog andere voorkeuren of een suggestie voor een goede streamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Generaal Pep schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:28:
[...]

Ouwe! :+

Gave game dat Caesar. Krijg er een beetje AoE vibes bij. Ga eens kijken of ik dat spel draaiende kan krijgen. Nog meer tips voor dergelijke, 'oude stijl', sims of city builders?

Doe er dan ook gelijk maar een paar tips bij voor 'Teveel hobby's/interesses en hoe daarmee om te gaan?'..... :+
Versie 3 is als GOG te verkrijgen. Daarnaast ken ik er even geen met de oude stijl die mij bijgebleven zijn.

De langste die ik nog steeds speel en wat mij betreft de beste blijft is de Anno serie (op die 2070 na) :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
Nathilion schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:27:
[...]

De eerste keer dat je Enbesa in gaat krijg je de vraag van de keizer of je hem wilt helpen. Antwoord 'nee' en de hele verhaallijn is foetsie.
Komt ie nu mee! ;)

Shit wat een gezeur was dat, al die irritante mini verzamel quests.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Die wolkenkrabbers DLC is toch nog niet uit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
@0108daniel Nee, de release datum is voor volgende week iirc. Komende donderdag is er een Twitch stream waarin de DLC gepresenteerd wordt (om 17.00 Nederlandse tijd) en er ook even gesproken wordt over de toekomstplannen. Het komende weekend mogen streamers een gameplay preview geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
wss met drops

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Nathilion schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:11:
@0108daniel Nee, de release datum is voor volgende week iirc. Komende donderdag is er een Twitch stream waarin de DLC gepresenteerd wordt (om 17.00 Nederlandse tijd) en er ook even gesproken wordt over de toekomstplannen. Het komende weekend mogen streamers een gameplay preview geven.
Top, dan wacht ik even tot het weekend/volgende week.
Wellicht komen er inderdaad voor de andere DLC's nog 'extra' kortingen.
Pagina: 1 ... 46 ... 59 Laatste