Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:20
fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:18:
[...]

M’n 2e eiland is erg klein met 1 hop kwekerij ..
zal vanavond is even alles checken.

Wat doe je dan in de tussentijd als je alles even in het beloop laat en wacht met uitbreiden? Quests op het water en handelen met andere partijen?
1x hop lijkt me vrij weinig. Maar goed ik weet natuurlijk niet wat de populatie van je eerste eiland is.

Dat en expedities. Als je met IA speelt even kijken wat die allemaal doen en waarheen die uitbreiden. Eiland proberen mooi te maken boompjes en parkjes e.d. Proberen goedde items te verzamelen of gewoon niet wachten met uitbreiden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:32
Houdt ook rekening met de verhoudingen. Één hop farm doet er bijvoorbeeld 90 seconden over om 1t te produceren. Een brewery doet er 60 seconden over om 1t te produceren. Één hop farm is dus te weinig om 100% bier te produceren.

https://anno1800.fandom.com/wiki/Brewery

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:39
Nathilion schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:25:
Mijn tips voor een voorspoedige start:
  • Begin met het vervullen van de basisnoden + schnapps.
  • Bouw nooit meer fabrieken dan je nodig hebt tot je artisans bereikt.
  • De enige luxury needs die je vervult zijn die van gebouwen (kerken, pub, variety theater, etc.)
  • Begin New World op te bouwen. Focus alleen op basic needs en de minimale populatie nodig om verder te kunnen in Old World.
  • Begin pas met bier als je artisans hebt. Bier levert heel veel op maar is ook erg duur om te maken.
  • Met artisans unlocked verschijnen ook de eerste epic mensen bij Eli. Koop een Sir Lewis Brindley en zet dit op je Schnapps Distelleries.
  • Haal het maximale uit je fabrieken met blueprint bouwen rondom trade unions. Je kan dan makkelijk uitbreiden en vooruitplannen zonder opnieuw te moeten puzzelen.
  • Ga naar engineers en ga los op alle noden van je populatie.
  • De bank, de bank! Jemig wat levert die veel geld op!
  • Ga nu helemaal los op investors.
  • Profit.
Kleine toevoeging over Brindley: deze zorgt er voor dat je distilleries rum opleveren. Per 3 cycli 1 rum. Je kunt het zo hard verbeteren met een trade union dat je geen druppel rum hoeft te maken in New World. En dat scheelt heel, heel, heel erg veel geld, tijd en ruimte op de eilanden daar.
Goede tips. Ik wil hier nog aan toevoegen om geen metaalfabrieken te bouwen totdat je artisans met fur coats hebt.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 24-06 23:38
Rezania schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Goede tips. Ik wil hier nog aan toevoegen om geen metaalfabrieken te bouwen totdat je artisans met fur coats hebt.
Maar metaal heb je toch al eerder nodig.. al voordat je artisans vrijgespeeld heb? Althans ik moest wel metaal hebben om te bouwen.
Of doel je er dan op dat je metaal koopt elders?

Ben nu met een nieuwe game gestart, maar weer voor m’n gevoel te snel .
Maar economie draait redelijk tot nu toe. Moet het weer even op z’n beloop laten en wat quest gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50
fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:30:
[...]

Maar metaal heb je toch al eerder nodig.. al voordat je artisans vrijgespeeld heb? Althans ik moest wel metaal hebben om te bouwen.
Of doel je er dan op dat je metaal koopt elders?

Ben nu met een nieuwe game gestart, maar weer voor m’n gevoel te snel .
Maar economie draait redelijk tot nu toe. Moet het weer even op z’n beloop laten en wat quest gaan doen.
Staal kan je kopen bij archie. Een complete staal chain kost een aardig duitje. Speel je alleen of heb je ook AI's toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
happy killer schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Staal kan je kopen bij archie. Een complete staal chain kost een aardig duitje. Speel je alleen of heb je ook AI's toegevoegd?
Met AI ja kost inderdaad aardig wat en heel wat extra workers etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Laatst online: 15:09
Dat is een goede ja, ik koop ook altijd de bulk van mijn staal bij Archie. Vooral om in het begin heel snel flink wat eilanden te kunnen claimen. Met 100t planken en 50t staal op pad. Eilandje inpikken, alles weer in je schip laden en dan door naar het volgende eiland.

Ik bouw echter wel al redelijk vlot 2 kilns, 1 iron mine, 2 furnaces, 2 steal beams, en 2 weapons factories. Met deze aantallen kun je precies al het ijzer/kool gebruiken.

Door mijn snelle expansie heb ik altijd meer staal nodig dan Archie kan leveren. Daarnaast zijn de wapens nodig om fregatten te kunnen maken. Deze fregatten zijn nodig om de piraten in toom te houden die het voorzien hebben op de schooners tussen alle eilanden.

Maar, voordat ik dat punt zit heb ik wel al twee à drie eilanden bezet en bevolkt met farmers/workers. Deze leveren dankzij de schnapps dan een goede inkomstenstroom op om de push te kunnen betalen.

Oh, en quests. Heel veel quests. Leveren zo een paar duizend coins op die ik dan meteen weer bij Archie spendeer voor meer staal/hout/bakstenen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:18:
Dat is een goede ja, ik koop ook altijd de bulk van mijn staal bij Archie. Vooral om in het begin heel snel flink wat eilanden te kunnen claimen. Met 100t planken en 50t staal op pad. Eilandje inpikken, alles weer in je schip laden en dan door naar het volgende eiland.

Ik bouw echter wel al redelijk vlot 2 kilns, 1 iron mine, 2 furnaces, 2 steal beams, en 2 weapons factories. Met deze aantallen kun je precies al het ijzer/kool gebruiken.

Door mijn snelle expansie heb ik altijd meer staal nodig dan Archie kan leveren. Daarnaast zijn de wapens nodig om fregatten te kunnen maken. Deze fregatten zijn nodig om de piraten in toom te houden die het voorzien hebben op de schooners tussen alle eilanden.

Maar, voordat ik dat punt zit heb ik wel al twee à drie eilanden bezet en bevolkt met farmers/workers. Deze leveren dankzij de schnapps dan een goede inkomstenstroom op om de push te kunnen betalen.

Oh, en quests. Heel veel quests. Leveren zo een paar duizend coins op die ik dan meteen weer bij Archie spendeer voor meer staal/hout/bakstenen. :-)
Ik werk ook vaak met die verhouding staal- en kanonfabriekken, zeker beter in het begin dan een hele extra keten enkel voor kanonnen opzetten. Maar als ik dat dus probeer voordat ik artisans heb, en dan zonder goederen die veel winst maken zoals rum en fur coats, ga ik wel failliet. _O- Maar speel dan ook met low income voor wat uitdaging.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Dat punt in het spel is bij mij ook altijd het kritieke gedeelte. Ik kom er meestal doorheen met flink veel schnapps en veel van mijn eilanden al wel de populatie op hebben maar nog niet de fabrieken die ik er gepland heb.

Als de basis er eenmaal is dan ga ik over op Artisans. Maar dan negeer ik canned food terwijl ik de populatie doorgroei. Canned Food levert weinig op in vergelijking met de investering die nodig is. Rund en artisanal kitchens vreten geld en werkers. Werkers die ik veel harder nodig heb voor sewing machines en fur coats.
Met canned food begin ik pas als ik een Chef Michel heb (vervangt goulash voor varkens).

Rum is geen probleem tegen de tijd dat ik aan Artisans begin dankzij Sir Lewis Brindley. Ik maak een gigaoverproductie aan Schnapps en krijg dus ook Rum. Om de productie op gang te houden laat ik mijn schepen altijd de restanten Schnapps die ze niet kwijt kunnen verkopen bij Annie (of een andere trader als de pirate nog niet mijn vriendinnetje is).

Het lijkt misschien zondig om zoveel Schnapps te overproduceren maar het is echt een goede inkomstenbron voor AI trading. En je Artisans geven ondertussen heel erg veel voor alle gratis rum die je krijgt. $_$. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Nathilion schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:18:

Wow bericht voor gevorderde _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 08:37:
Dat punt in het spel is bij mij ook altijd het kritieke gedeelte. Ik kom er meestal doorheen met flink veel schnapps en veel van mijn eilanden al wel de populatie op hebben maar nog niet de fabrieken die ik er gepland heb.

Als de basis er eenmaal is dan ga ik over op Artisans. Maar dan negeer ik canned food terwijl ik de populatie doorgroei. Canned Food levert weinig op in vergelijking met de investering die nodig is. Rund en artisanal kitchens vreten geld en werkers. Werkers die ik veel harder nodig heb voor sewing machines en fur coats.
Met canned food begin ik pas als ik een Chef Michel heb (vervangt goulash voor varkens).

Rum is geen probleem tegen de tijd dat ik aan Artisans begin dankzij Sir Lewis Brindley. Ik maak een gigaoverproductie aan Schnapps en krijg dus ook Rum. Om de productie op gang te houden laat ik mijn schepen altijd de restanten Schnapps die ze niet kwijt kunnen verkopen bij Annie (of een andere trader als de pirate nog niet mijn vriendinnetje is).

Het lijkt misschien zondig om zoveel Schnapps te overproduceren maar het is echt een goede inkomstenbron voor AI trading. En je Artisans geven ondertussen heel erg veel voor alle gratis rum die je krijgt. $_$. :-)
Aan wie verkoop je die Schnapps dan? Heb je al een trade deal met de piraten op dit punt of verkoop je het aan één van de neutrale traders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Wat ik eigenlijk doe is gewoon zo snel mogelijk door naar artisans. Fur coats, rum, sewing machines, daar zit geld in. Je gaat nooit dikke winst maken met workers. Hou je populatie klein, net aan genoeg om aan alle needs te voldoen, sla bier over. Koop ondertussen staal van Archie zodat je oa een school kunt bouwen. Upgrade, ga naar de new world, nu tijd voor dikke winst. Geef in het begin niks om je workers, er zit daar geen geld in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:12
Ik doe het net omgekeerd: hou je populatie groot, want dat betekent meer tax en meer influence. Maar dan met de opmerking ze wel te spreiden over eilanden (zo ontwijk je ook royal taxes). Ik neem zo snel mogelijk alle grote eilanden in, en bouw dan op alle eilanden een redelijke settlement op tot workers, want die hun noden kan je meestal erg lokaal voorzien (pas bij artisans moet je meer traderoutes gaan hanteren). Dat werkt natuurlijk wel enkel met maximum medium AI

Omdat je veel influence aan expansion uitgeeft, heb je 200 gratis workforceop elk eiland, en eenmaal je commuter piers heb, kan je je main eiland flink upgraden want farmers en workers heb je toch elders. En dan kan je ook dingen zoals zeep, kanonnen etc... flink beginnen overproduceren en verkopen aan AI. Ik maak ook veel construction materiaal aan zodat ik nooit lang moet wachten

En dan later in de game verfijn je dit met trade unions en crown falls. Docklands en tourisme heb ik nog niet mee gespeeld, ik wacht op de laatste dlc voor ik een volledig nieuwe game begin

[ Voor 3% gewijzigd door AntiChrist7 op 29-06-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
In het begin verkoop ik de schnapps aan de dichtsbijzijnde trader. Ondertussen probeer ik zo snel mogelijk vriendjes te worden met Annie. Daar zit het echt grote geld voor de verkoop van schnapps en bier. Ik verkoop mijn bier dan ook liever aan haar dan dat ik het geef aan mijn eigen bevolking, zo veel levert het op. $1040 coins per ton!

Ik mik er dan ook niet op om winst te maken met mijn bevolking. Ik mik er op om geld te maken met AI trading. :-)

Farmers en Workers kunnen alles maken wat het dikke geld oplevert bij hen: zeep, bier & schnapps. Ik sta dan ook regelmatig in de min qua inkomsten maar in de plus met het geld wat ik binnenhaal met trading.

Artisans zijn inderdaad het punt waarop mijn bevolking zelf het grote geld gaat opleveren. Vanaf dat moment ga ik inzetten op hun noden om snel door te gaan richting engineers om alle coole spullen te kunnen maken. :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Oh, ik wilde aan het bovenstaande trouwens nog toevoegen dat ik het begin gelijk een share koop van de AI. Speel meestal met Hugo en die koopt maar al te graag shares van mijn eilanden. Heb opgemerkt dat als je een share van zijn eiland koopt, hij niks van jouw eilanden koopt. En het geeft wat extra inkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41
En zo zie je maar weer, er zijn vele manieren om geld te maken.

Leuk om al die verschillende methodes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Knielen schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:53:
En zo zie je maar weer, er zijn vele manieren om geld te maken.

Leuk om al die verschillende methodes te zien.
Grappig idd, nooit geweten dat er zoveel methodes gebruikt werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Hebben jullie vaste map seeds die jullie gebruiken? Of telkens maar gewoon afwachten wat je voor map voorgeschoteld krijgt? Je kan Seeds saven maar probleem is dat je vaak pas later in de game erachter komt dat het een leuke of minder leuke map is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Tegenwoordig ga ik altijd lang door met een game voor ik een nieuwe start en wil ik dus wel altijd weten of een bepaalde seed een leuke map oplevert. Tot nog toe heeft de preview filmpjes van Pablo1713 mij altijd aan leuke mappen geholpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Nathilion schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:10:
Tegenwoordig ga ik altijd lang door met een game voor ik een nieuwe start en wil ik dus wel altijd weten of een bepaalde seed een leuke map oplevert. Tot nog toe heeft de preview filmpjes van Pablo1713 mij altijd aan leuke mappen geholpen.
precies, zelf gebruik ik archipelago 140422. heb je 4 eilanden met 7-7-6-6 olie in de old world (max is 7-7-7-7)
Verder ook mooie eilanden layout.

Ik weet dat 9333 ook populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-06 09:52
Nooit zo in verdiept. Dacht dat er niet zoveel verschil was in de maps. Je kan al heelveel instellen van te voren. Map type aantal resources etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Odysseus87 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:28:
[...]

precies, zelf gebruik ik archipelago 140422. heb je 4 eilanden met 7-7-6-6 olie in de old world (max is 7-7-7-7)
Verder ook mooie eilanden layout.

Ik weet dat 9333 populair ook.
Goeie, ga ik onthouden.

Misschien een idee om in de topic start ofso een lijstje te maken? Tabelletje ofso.

9333 speel ik nu op Island Arc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Ah, nu ik weer thuis ben kan ik even de filmpjes kijken voor wat mijn seed ook al weer. Het is deze: 50719910.

Atoll type, grootste eilanden. De locatie rechtsonder is echt ideaal! Alle drie de AI vendors om de hoek. De eilanden er om hebben alles wat je nodig hebt. En omdat het rechts onder is lekker snel naar Crown Falls en Enbesa, redelijk snel naar New World.

Ik heb alle eilanden ingenomen van het zuidelijkste puntje tot de meest oostelijke hoek. Plus één in het noorden om een snelle brug te kunnen maken naar Arctic. De rest heb ik aan de AI overgelaten om een beetje leven in de brouwerij te houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Odysseus87
Arvado schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:38:
[...]

Goeie, ga ik onthouden.

Misschien een idee om in de topic start ofso een lijstje te maken? Tabelletje ofso.

9333 speel ik nu op Island Arc.
Island Arc is die wel goed, maar op Corners beste. Wordt ook gebruikt door mensen die meer dan 1mil. pop willen hebben. Vanwege de mooie layout eilanden.

screenshot van mijn 140422 archipelago:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pfKBpmb.jpg

perfect fertility , veel iron / coal. Prima steen ook. Genoeg ruimte voor een grote stad.
Alle portraits unlocked, maar even geen motivatie meer voor de laatste paar achievements ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Odysseus87 op 01-07-2021 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-06 13:35
Ik zit erover na te denken season pass 3 te halen.
Nu zitten er 2 uitbreidingen bij en er is er nog 1 die er dan bijkomt.
Ik vond hem in het begin niet zo indrukwekkend maar wil nu wel wat extra gameplay.

Is season pass 3 het waard om erbij te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41
@Ryst Voor mijn gevoel zitten we een beetje in de fase van het spel dat de uitbreidingen niet zo heel veel meer bijdragen. Tuurlijk, het is weer even iets nieuws, maar het spelletje is wel een beetje gespeeld.

Op naar de volgende Anno!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Docklands staat je toe om je productie radicaal anders in te richten. Het voegt hiermee vooral iets toe aan nieuwe games. Tourist Season is vooral een leuk extraatje. Wat High Rise gaat doen gaat ook interessant worden. Want hoe ga je al die extra investors van goederen voorzien? Ik ben benieuwd.

Maar ik zit zelf ook op het punt dat Anno 1800 een beetje op een dood pad zit. Ik zit nu weer sterk te loeren naar Anno 2070 en de vele scenario's daar. Ik mis de uitgebreide campagne en scenario's van 2070 in 1800. Als season pass 4 een nieuwe campagne en scenario's zou toevoegen dan smijt ik zo weer €100 richting de developers. ;-)

Ik denk dat ik maar eens mee ga vermaken met 2070 vanavond en morgen. :-) Ik hoop dat ze nu die seizoenevents permanent unlocked hebben. Ik heb er één of twee gemist toen ik nog flink 2070 speelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
Ryst schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:26:
Ik zit erover na te denken season pass 3 te halen.
Nu zitten er 2 uitbreidingen bij en er is er nog 1 die er dan bijkomt.
Ik vond hem in het begin niet zo indrukwekkend maar wil nu wel wat extra gameplay.

Is season pass 3 het waard om erbij te halen?
Toerist voegt op zich wel leuke dingen weer toe. Nieuwe needs die ze hebben die je zowel in de oldworld als in de new world moet halen.

Docks maakt het spel wat makkelijker. Je zou naar artisans / engineers kunnen zonder gebruik te maken van de new world door items te traden via de docks.

Ook kan je zo je haven wat uitbreiden, de pier / depot's zijn kleiner waardoor je er meer kwijt kan.

Imo is elke season pass het dik en dik waard tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:19

loewie1984

music addict! pizza monster!!

wat mij een beetje tegen staat aan de hedendaagse anno 1800 is dat ik op elk eiland waar ik iets produceer een workforce nodig heb. Snap dat het daardoor uitdagender wordt alles in balans te krijgen, maar ik wil gewoon bouwen en zorgen dat ik op mijn hoofdeilanden de populatie kan levellen zonder me ook nog druk te hoeven maken om het plebs op die productie eilandjes :P

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
loewie1984 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 13:48:
wat mij een beetje tegen staat aan de hedendaagse anno 1800 is dat ik op elk eiland waar ik iets produceer een workforce nodig heb. Snap dat het daardoor uitdagender wordt alles in balans te krijgen, maar ik wil gewoon bouwen en zorgen dat ik op mijn hoofdeilanden de populatie kan levellen zonder me ook nog druk te hoeven maken om het plebs op die productie eilandjes :P
Daarvoor hebben ze de commuter pier bedacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

mark777 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:52:
[...]

Daarvoor hebben ze de commuter pier bedacht. :)
mind is blown
https://anno1800.fandom.com/wiki/Commuter_Pier

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
En als je met mods speelt kan je sommige spel-elementen aanpassen. Zo is er een mod om ook in de nieuwe wereld, artic en enbessa commuter piers toe te voegen.
Of de rivieren in de nieuwe wereld weghalen of verminderen.
Op deze manier kan je het spel zo moeilijk of makkelijk maken als jezelf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

kom er nu wel achter dat ik dus Engineer level moet zijn voor die pier, en nu moet ik nog ergens cotton maken beneden... Duurt nog wel ff..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
loewie1984 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:59:
kom er nu wel achter dat ik dus Engineer level moet zijn voor die pier, en nu moet ik nog ergens cotton maken beneden... Duurt nog wel ff..
Als je dlc hebt kan je het via docklands makkelijk halen (fur coats). Soms is het ook met een a.i. wel te ruilen in de old world. Vaak genoeg engineers gehad zonder gebruik te maken van de new world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1638126

loewie1984 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:59:
Met de Costume Designer heb je geen cotton nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Die is ideaal. Met wat schaapjes en graan maak je in no time heel veel fur coats. Even langs de trader en je hebt weer centjes genoeg (per volle steamer 300.000 dacht ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Anno Layouts blijft echt ideaal voor goede trade union geoptimaliseerde layouts.

Helaas is het wel zo dat niet alle layouts kloppen. Vaak gaan ze uit van 4 items in de TU maar zie je dat er geen weg is naar de TU op het plaatje. Zonder deze weg naar een paleis of lokaal departement krijgt de TU geen bonus. Ook refereren sommige links naar andere layouts. Maar vaak klopt het wel omdat het gebouw de dezelfde afmetingen heeft.

De layout van de Hunting Cabins lijkt onmogelijk maar die werkt echt! Ik heb hem gemaakt, met de drie items die forest density verlagen, en alles werkt gewoon met 100% dekking. :-)

Ook lijkt de laatste tijd de berekening van de output niet meer te kloppen. Dat was voorheen wel altijd goed. Maar, het belangrijkste zijn de links naar alle layouts. :-)

Edit: plaatje van de hunting cabin layout + wol + fur in game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kD0Zr4dokcIZYrBB7bJ-ANigKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SE99wbgh5Gzr0Qhy5QIwzDI8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Nathilion op 06-07-2021 19:14 . Reden: Extra plaatje toegevoegd voor laten zien in game versie van layouts. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Heb net een bijzonder item om de Pyrphorian Battle Cruiser te kunnen maken. Is dit het sterkste schip in the game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
mark777 schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 18:55:
Heb net een bijzonder item om de Pyrphorian Battle Cruiser te kunnen maken. Is dit het sterkste schip in the game?
https://anno1800.fandom.c...stics_and_ship_comparison

heeft in ieder geval meeste hitpoints

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Ik ben een beetje in dubio over de pyrphorian varianten. Ik heb de monitor en warship uitgeprobeerd en ze maar matigjes gevonden. Hun vlammenwerpers zijn wel een flinke schade toename maar het halveert het bereik t.o.v. de gewone variant. Dat maakt dat je flink handmatig moet bijsturen om buiten het bereik van een broadside te blijven maar dat ze dan wel snel de vijand kapot hebben. Deze twee varianten zijn nog snel genoeg om het te doen, maar de cruiser is gewoon verrektes traag. Dat plus halve afstand maakt het voor mij een slechte investering.

De gewone cruiser maakt het veel makkelijker om de vijand uit het water te knallen voordat ze überhaupt in de buurt komen om een salvo af te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Nathilion schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 20:20:
Ik ben een beetje in dubio over de pyrphorian varianten. Ik heb de monitor en warship uitgeprobeerd en ze maar matigjes gevonden. Hun vlammenwerpers zijn wel een flinke schade toename maar het halveert het bereik t.o.v. de gewone variant. Dat maakt dat je flink handmatig moet bijsturen om buiten het bereik van een broadside te blijven maar dat ze dan wel snel de vijand kapot hebben. Deze twee varianten zijn nog snel genoeg om het te doen, maar de cruiser is gewoon verrektes traag. Dat plus halve afstand maakt het voor mij een slechte investering.

De gewone cruiser maakt het veel makkelijker om de vijand uit het water te knallen voordat ze überhaupt in de buurt komen om een salvo af te krijgen.
ze zijn verrekte handig met de arc canon item ding. Dan moet je ook dicht bij komen en heb je in een paar tellen een complete floot in puin geschoten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De mortier? De paarse is inderdaad epic goed. :-D Het bereik van de witte versie is inderdaad bedroevend, maar die van de blauwe en paarse is erg groot. Met een beetje oefening kun je zo op max range schepen raken zonder dat ze jou raken. :-D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nathilion schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 12:03:
Docklands staat je toe om je productie radicaal anders in te richten. Het voegt hiermee vooral iets toe aan nieuwe games. Tourist Season is vooral een leuk extraatje. Wat High Rise gaat doen gaat ook interessant worden. Want hoe ga je al die extra investors van goederen voorzien? Ik ben benieuwd.

Maar ik zit zelf ook op het punt dat Anno 1800 een beetje op een dood pad zit. Ik zit nu weer sterk te loeren naar Anno 2070 en de vele scenario's daar. Ik mis de uitgebreide campagne en scenario's van 2070 in 1800. Als season pass 4 een nieuwe campagne en scenario's zou toevoegen dan smijt ik zo weer €100 richting de developers. ;-)

Ik denk dat ik maar eens mee ga vermaken met 2070 vanavond en morgen. :-) Ik hoop dat ze nu die seizoenevents permanent unlocked hebben. Ik heb er één of twee gemist toen ik nog flink 2070 speelde.
Ik begin inmiddels enige meerwaarde te zien in de toeristen. Met de restaurants, cafés en de cocktailbars kan je namelijk de productievereisten voor bepaalde goederen ook enorm verlagen. Uiteraard zet ik volledig in op koffie en rum reductie. Verder heb ik de toren in het midden van het enorme eiland gezet en die dekt een groot deel van die vlakte. Ik bouw industrie altijd op de heuvels rond de vlakte en de scholars helemaal achterin bij het meer. Die toren helpt zo ook enorm. En het paleis komt er nog eens bovenop, want ik heb gewoon de reductie voor dranken en eten beiden in gebruik. Totale reductie zal in de tientallen procenten lopen voor zeker koffie. En dat maakt het opeens te beheersen.

Verder vind ik Enbesa eigenlijk steeds leuker. Vanuit gaande dat je al flink wat geld hebt en je flink wat bouwmaterialen, is Enbesa opbouwen best leuk. Het is minder complex, maar complex genoeg met het water. Verder is de beloning in de vorm van de scholars, enorm.

Ik denk dat als je nu opnieuw begint, het misschien wel handig is om relatief snel met Enbesa te beginnen. Want met alle items die je onderzoekt met de scholars, veranderen je productieketens zo radicaal. Ik gebruik bijvoorbeeld helemaal geen messing meer voor brillen, maar hout. Ik heb juweliers en klokmakers die als bonus elkaars productie als extra geven. Heb geen parels meer nodig, ik krijg ook extra goud uit de juweliers, heb geen katoen nodig, haal mijn rum van een apart eiland vol met schnapps en geavanceerde rum installaties (10 stuks) etc.

Ik kan me niet eens meer voorstellen de base game nog te spelen. Dat is eigenlijk zo slecht als je terugkijkt op wat je nu allemaal hebt.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
@DaniëlWW2 ik heb sinds kort de standaard versie van Anno 1800 welke uitbreiding(en) raad je dan aan om sowieso te halen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

fevo-1190 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 16:52:
@DaniëlWW2 ik heb sinds kort de standaard versie van Anno 1800 welke uitbreiding(en) raad je dan aan om sowieso te halen ?
De beste twee zijn denk ik:
-Land of Lions (Enbesa en je krijgt scholars in de oude wereld alsmede de research campus waarmee je elk item in de game kan unlocken en onderzoeken. Makkelijk de meest uitgebreide DLC)
-Rich Harvest (tractoren en silo's voor landbouw waardoor de productie enorm toeneemt. 2x voor boerderijen met dieren + silo en 3x voor velden met gewassen en tractoren. Gigantische verandering in de game)

Sunken Treasure komt daarna omdat je een tweede Oude Wereldkaart krijgt met een gigantisch hoofdeiland in het noorden. Eigenlijk speel je de normale Oude Wereld niet eens meer zodra je dit unlocked als je Artisans bereikt.

-Seat of Power en Docklands zijn aardig. Ze bieden wat extra's, maar zijn niet noodzakelijk. Docklands geeft je wel een nieuw vrachtschip met zes slots die veel, veel sneller is tussen verschillende kaarten. Dat maakt routes al veel betrouwbaarder.
-Tourist Season is voor late game management omdat het toch aardige bonussen zijn. En zelfs met Land of Lions en Rich Harvest, is de aanvoer van koffie en rum nog steeds problematisch.
-The Passage is er eigenlijk alleen voor de gascentrale die geen spoorverbinding meer nodig heeft. Maar het is een gigantische resource drain om flink wat gas uit de noordpool te halen. Je moet enorme hoeveelheden kolen, schnaps en brass importeren en het kost veel hout, klei en staal om op te bouwen.
-Botanica is een museum/dierentuin, maar nu met planten. In de praktijk heb je niet zo snel de invloedspunten om alle drie op te bouwen. De zwakste van de grote DLC's, met afstand.

Het simpelste is waarschijnlijk de seizoen twee DLC kopen en dan Sunken Treasure. Dat veranderd de ervaring al compleet. :)

Dan kunnen wij hier The High Life uittesten en kijken of season 3 DLC het in zijn geheel waard is. Die set is al goedkoper, dus heel veel zal The High Life niet zijn. Season 2 was goed, Season 1 is in zijn geheel meer een gevalletje 50% off.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
@DaniëlWW2 bedankt voor de uitleg (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fevo-1190
Heb ik weer dlc season 2 gekocht.

Start spel op en nieuwe sandbox game.. gaat 2minuten goed.. daarna crasht de spel even(beeld zwart) en daarna wel beeld maar super slechte kwaliteit en resolutie veel te laag ,zodat je het spel amper kan spelen….

Al game restart gedaan en laptop aan en uit, maar werkt niet.

Settings staan gewoon op 1080 en dx12 Quality
Dit is een of andere bug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
fevo-1190 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 19:38:
Heb ik weer dlc season 2 gekocht.

Start spel op en nieuwe sandbox game.. gaat 2minuten goed.. daarna crasht de spel even(beeld zwart) en daarna wel beeld maar super slechte kwaliteit en resolutie veel te laag ,zodat je het spel amper kan spelen….

Al game restart gedaan en laptop aan en uit, maar werkt niet.

Settings staan gewoon op 1080 en dx12 Quality
Dit is een of andere bug?
dx12 kan bij sommigen wel problemen geven. had ik ook last van op mn laptop. Schakel maar eens naar dx11 en kijk of je dan nog dat probleem hebt (ik zie weinig tot geen verschil in beeld tussen 11 en 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
[...]

-Land of Lions (Enbesa en je krijgt scholars in de oude wereld alsmede de research campus waarmee je elk item in de game kan unlocken en onderzoeken. Makkelijk de meest uitgebreide DLC)
-Rich Harvest (tractoren en silo's voor landbouw waardoor de productie enorm toeneemt. 2x voor boerderijen met dieren + silo en 3x voor velden met gewassen en tractoren. Gigantische verandering in de game)

Sunken Treasure komt daarna omdat je een tweede Oude Wereldkaart krijgt met een gigantisch hoofdeiland in het noorden. Eigenlijk speel je de normale Oude Wereld niet eens meer zodra je dit unlocked als je Artisans bereikt.

-Seat of Power en Docklands zijn aardig. Ze bieden wat extra's, maar zijn niet noodzakelijk. Docklands heeft je wel een nieuw vrachtschip met zes slots die veel, veel sneller is tussen verschillende kaarten. Dat maakt routes al veel betrouwbaarder.
-Tourist Season is voor late game management omdat het toch aardige bonussen zijn. En zelfs met Land of Lions en Rich Harvest, is de aanvoer van koffie en rum nog steeds problematisch.
-The Passage is er eigenlijk alleen voor de gascentrale die geen spoorverbinding meer nodig heeft. Maar het is een gigantische resource drain om flink wat gas uit de noordpool te halen. Je moet enorme hoeveelheden kolen, schnaps en brass importeren en het kost veel hout, klei en staal om op te bouwen.
-Botanica is een museum/dierentuin, maar nu met planten. In de praktijk heb je niet zo snel de invloedspunten om alle drie op te bouwen. De zwakste van de grote DLC's, met afstand.

Het simpelste is waarschijnlijk de seizoen twee DLC kopen en dan Sunken Treasure. Dat veranderd de ervaring al compleet. :)

Dan kunnen wij hier The High Life uittesten en kijken of season 3 DLC het in zijn geheel waard is. Die set is al goedkoper, dus heel veel zal The High Life niet zijn. Season 2 was goed, Season 1 is in zijn geheel meer een gevalletje 50% off.
Helemaal eens met deze beschrijving. The passage heb ik een keer gedaan en zet ik zelfs uit bij nieuwe games. Voor mij totaal geen toegevoegde waarde. Als je je spoorwegen goed inregeld en ook zorgt voor genoeg olie aanvoer vanuit de nieuwe wereld, is gas redelijk misbaar.

Docklands vind ik zelf wel een goede toevoeging. vooral voor materialen vanuit Enbesa. Ik doe Enbesa alleen maar voor de scholars en laat het dan compleet links liggen. Dus via Docklands de materialen halen die de Scholars nodig zijn, is voor mij een enorme toevoeging.

Sunken treasure is eigenlijk een no brainer. het eiland wat je krijgt is super groot en daar focus je je echte stad op (althans ik) als ik eenmaal op Crown falls zit, is de oude wereld leuk als extra maar daar leg ik niet alle focus meer op.
De toevoeging van het schat zoeken doe ik eigenlijk niet. kost te veel tijd en levert te weinig op (old Nate heet die dacht ik)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mike0001 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:38:
[...]

Helemaal eens met deze beschrijving. The passage heb ik een keer gedaan en zet ik zelfs uit bij nieuwe games. Voor mij totaal geen toegevoegde waarde. Als je je spoorwegen goed inregeld en ook zorgt voor genoeg olie aanvoer vanuit de nieuwe wereld, is gas redelijk misbaar.
Ik haal het gas wel op in enorme aantallen omdat ik de spoorlijnen in de stad zelf, irritant vind. Ik heb dus een heel eiland in de oude wereld waar enorme hoeveelheden kolen worden geproduceerd. Dat eiland krijgt ook heel wat toevoer van koper en zink voor de enorme hoeveelheden messing en ook heel veel schnaps produceer ik daar. Vervolgens gaat het naar het hoofdeiland op de noordpool en dan met de zeppelins naar de gas booreilanden.

Verder hoef ik op deze manier minder olie uit de nieuwe wereld te halen. Ik blijf bouwen daar gewoon irritant vinden door de vaak slechte eilanden waaruit je moet kiezen.
Docklands vind ik zelf wel een goede toevoeging. vooral voor materialen vanuit Enbesa. Ik doe Enbesa alleen maar voor de scholars en laat het dan compleet links liggen. Dus via Docklands de materialen halen die de Scholars nodig zijn, is voor mij een enorme toevoeging.
Maar met de oude situatie kan je ook zaken kopen van de AI. De volumes zijn alleen lager.
Ik begin Docklands steeds meer in te zetten als middel voor de verkoop van overtollige goederen. Verder heb ik een eiland waar ik al mijn graan vandaan haal. Daar heb ik zoveel mogelijk boerderijen geclusterd rond dat item dat goud produceert met boerderijen. Ik heb dus een enorme overproductie en ik ruil daar het graan in voor extra goud.
Sunken treasure is eigenlijk een no brainer. het eiland wat je krijgt is super groot en daar focus je je echte stad op (althans ik) als ik eenmaal op Crown falls zit, is de oude wereld leuk als extra maar daar leg ik niet alle focus meer op.
De toevoeging van het schat zoeken doe ik eigenlijk niet. kost te veel tijd en levert te weinig op (old Nate heet die dacht ik)
Ik doe het wel, maar niet al te vaak. Soms zijn de items die je opvist of kan maken ook handig. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Via de toevoeging van het crafting systeem kun je wel een aantal kneitergoede items maken. Zoals de Human IncarN8 Nr. 9 (als je echt verlegen zit om workforce), RacioN8d Super Spinner (elektriceren zand-/nitraatmijnen op zee), The Bizarro-Balloono-Magn8 (super item om heel, heel, heel veel ijzer mee binnen te halen) en The Uncanny Pocket Cannery (scheelt zo veel explorer workforce en de bonus cans zijn ook welkom).

Zijn items zijn niet te verkrijgen via de Research Institute. Dus de salvager en een air ship blijven belangrijk als je deze items in je productieketen wil integreren.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wgAKI-2_WDFOG7khSSFsPVzBnY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Odzdo2RsDW8yycJP7iKHrTv.png?f=fotoalbum_large

Ik heb het idee dat Eli altijd de meest luie quests heeft. Deze boot heeft een escort nodig, naar de gevangenis. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-06 10:34
DaniëlWW2 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:24:
[...]

-Seat of Power en Docklands zijn aardig. Ze bieden wat extra's, maar zijn niet noodzakelijk. Docklands heeft je wel een nieuw vrachtschip met zes slots die veel, veel sneller is tussen verschillende kaarten. Dat maakt routes al veel betrouwbaarder.

Is er nog een plek waar je die season passes een beetje goedkoop kan krijgen? In de ubi store zijn ze 25 euro per stuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Op humblebundle.com is Anno op dit moment in de verkoop. Kortingen zijn zo'n 20-50%.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
Vanavond eindelijk de offline dlc van Anno 1800 binnen gekregen :+ Viel niet mee om de Engelse versie te scoren vreemd genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhH9qUUBV9q6dPVeH0A6Atlu9i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TMp1303WMUlriyhIDjYz6k9s.jpg?f=fotoalbum_large

Edit : Uiteindelijk bij Amazon.co.uk besteld waar die plotseling op voorraad stond. @SyS_ErroR

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 18-07-2021 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50
Waar heb je die besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Game Error schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Is er nog een plek waar je die season passes een beetje goedkoop kan krijgen? In de ubi store zijn ze 25 euro per stuk...
Ze zijn best duur ja. Die ik eruit pikte, zijn het denk ik wel waard als je echt graag en relatief veel speelt.

Maar volgens mij was er een paar weken geleden nog een sale, dus het zal nog wel even duren voordat het weer zal gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-06 22:43
Game Error schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:27:
[...]

Op de bekende websites zitten ze rond de 14 - 16 euro.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
Goedendag,

In youtube filmpjes zie ik dat sommige een range te zien krijgen als ze een canon tower aanklikken in de harbor.
Ik kan dat bij instellingen niet vinden, of is dit een mod?

En als ik bij de mod "spice it up" kijk, zie ik dat er " harbor area increase" tussen staat, dat lijkt mij wel handig. Als ik die mod installeer kan ik dan enkel deze optie kiezen?

Laatste vraag, gelden die mods ook voor de AI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur-
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
Unif schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:32:
Goedendag,

In youtube filmpjes zie ik dat sommige een range te zien krijgen als ze een canon tower aanklikken in de harbor.
Ik kan dat bij instellingen niet vinden, of is dit een mod?

En als ik bij de mod "spice it up" kijk, zie ik dat er " harbor area increase" tussen staat, dat lijkt mij wel handig. Als ik die mod installeer kan ik dan enkel deze optie kiezen?

Laatste vraag, gelden die mods ook voor de AI?
Betreft je eerste vraag, als je de muis op het kanon plaats dan zie je de range als een cirkel echter is dit best lastig te zien afhankelijk van welke profielkleur je hebt gekozen. Er is in ieder geval geen mod voor nodig.

Niet lullen maar whiskyglazen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
Ik zie die range circle niet bij het kanon. Wel bij de repair crane als ik erop klik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Unif schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:45:
Ik zie die range circle niet bij het kanon. Wel bij de repair crane als ik erop klik.
Uitzoomen. Valt ie niet buiten je scherm. Range van een kanon is behoorlijk. Niet te vergelijken met repair crane.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unif
Ja, nu kan ik het zien. lag inderdaad buiten het scherm, moest eerst extra uitzomen aanzetten in opties.

Hmm, ik heb lichtgrijs als profielkleur, is bijna niet te zien.
Dit kan ik zeker niet meer veranderen, zonder helemaal opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Helaas ben ik nog niks tegengekomen in het basisspel om de kleur aan te passen na het starten van een game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Unif
Ik heb het gevonden om de kleur aan te passen.

Links boven, waar ook je level staat klikken. dan op " customise profile" klikken.
Dan kan je portrait en logo/colour aanpassen, van bestaande game.

[ Voor 5% gewijzigd door Unif op 20-07-2021 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:24:
Helaas ben ik nog niks tegengekomen in het basisspel om de kleur aan te passen na het starten van een game.
Zit er sinds de laatste update in! Je kan je avatar, logo en kleur aanpassen, naam niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:54:
[...]

Uitzoomen. Valt ie niet buiten je scherm. Range van een kanon is behoorlijk. Niet te vergelijken met repair crane.
Ja range van canons is huge. Range van Big bertha is mega. Veels te groot als je mij vraagt. Denk dat het spel beter speelbaar is met een kleinere range.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mark777 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:42:
[...]

Ja range van canons is huge. Range van Big bertha is mega. Veels te groot als je mij vraagt. Denk dat het spel beter speelbaar is met een kleinere range.
Ik voer zelden oorlogen dus voor mij maakt het weinig uit. Ik bouw ze enkel voor de sier. Soms is het wel handig met een destruction quest. Als het te vernietigen schip dan dicht langs 1 van je eilanden vaart kan die hem stuk schieten. Hoef je alleen nog maar ff de meuk met een schoonertje op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 10:48:
[...]

Ik voer zelden oorlogen dus voor mij maakt het weinig uit. Ik bouw ze enkel voor de sier. Soms is het wel handig met een destruction quest. Als het te vernietigen schip dan dicht langs 1 van je eilanden vaart kan die hem stuk schieten. Hoef je alleen nog maar ff de meuk met een schoonertje op te halen.
Wel als je oorlog voert dan komen al je handels routes in de problemen. Mijn schepen worden gewoon stuk geschoten en een veilige route maken is haast niet te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Beakzz schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 23:11:
Vanavond eindelijk de offline dlc van Anno 1800 binnen gekregen :+ Viel niet mee om de Engelse versie te scoren vreemd genoeg.

[Afbeelding]

Edit : Uiteindelijk bij Amazon.co.uk besteld waar die plotseling op voorraad stond. @SyS_ErroR
Helemaal niet meegekregen, waar kan ik dit bordspel het meest mee vergelijken? Iets in de richting van kolonisten van catan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mark777 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Wel als je oorlog voert dan komen al je handels routes in de problemen. Mijn schepen worden gewoon stuk geschoten en een veilige route maken is haast niet te doen
Ja dat is zo idd, dan zul je gevechtsschepen als escort moeten sturen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unif
Ik heb een paar white flags gekocht bij old Nate

Was wel aardig aan de prijs, doordat ik veel moest refreshen met de dobbelsteen

[ Voor 50% gewijzigd door Unif op 20-07-2021 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:05
Net even tijdje gespeeld en geen stone op mijn main island. Kwam er later achter (te lang niet meer gespeeld), dat ik dan wel een probleem heb ivm workforce. Ik moet level 2 gasten hebben maar dan moet ik aardig wat bouwen eerst. Game over maar?

Pier heb ik nog niet natuurlijk

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 21-07-2021 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
TweakerVincent schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:36:
Net even tijdje gespeeld en geen stone op mijn main island. Kwam er later achter (te lang niet meer gespeeld), dat ik dan wel een probleem heb ivm workforce. Ik moet level 2 gasten hebben maar dan moet ik aardig wat bouwen eerst. Game over maar?

Pier heb ik nog niet natuurlijk
Ik heb altijd stone op mijn islands. Nog nooit een groot eiland zonder stone gehad dus weet ook niet hoe dat kan. Maar je kan dacht ik wel stone kopen bij AI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
TweakerVincent schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:36:
Stone kopen bij de bots of een island settelen dat wel steen heeft en een trade route opzetten. Hoeft zeker niet het einde van je game te zijn.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
g0tanks schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Stone kopen bij de bots of een island settelen dat wel steen heeft en een trade route opzetten. Hoeft zeker niet het einde van je game te zijn.
Maar dan dus wel eiland naar level 2 krijgen ivm workforce? Heb ik een klein island maar is op Zich te doen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nathilion
Sir Archibald Blake is je grote vriend bij de start van een game. Hij heeft timber, brick en steal beams te koop voor je. Dit zal je grootste bron van vooral staal zijn voor een snelle expansie naar meerdere eilanden.

Edit: Je hebt toch niet een eiland gekozen zonder olievelden? Dan heb je het jezelf wel erg lastig gemaakt. In elke game zijn er vier eilanden in Old World met olie er op. Als je kiest voor vastgelegde startposities begin je altijd op zo'n eiland. Begin met vrije posities dan kan je altijd iets anders kiezen maar wordt het wel een stuk moeilijker om alles uit je engineers te halen.

[ Voor 47% gewijzigd door Nathilion op 22-07-2021 07:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Nathilion schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 07:00:
Sir Archibald Blake is je grote vriend bij de start van een game. Hij heeft timber, brick en steal beams te koop voor je. Dit zal je grootste bron van vooral staal zijn voor een snelle expansie naar meerdere eilanden.
Yep, dit is de basis van "all your bases belong to us" strategie. Zodra je zelf steel beams maakt, zal hij er aanbieden. Dus je wacht niet op je eigen steel beams, maar je koopt er zoveel mogelijk om alle goede eilanden direct te koloniseren (en je weet dat het 8 stuks per eiland is)

Dan laat je ze braak liggen tot je ze nodig hebt. Zo is de basis gelegd en moet je je later niet druk maken om oorlog of shares kopen. En hetzelfde geldt voor wanneer je een nieuw gebied unlockt. Direct een schip met hout en staal extra meesturen.

Je hebt wel veel influence nodig, dus dt kan je iet gebruiken voor propaganda of Trade unions. En tegen 3 sterren AI lukt het natuurlijk ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Archi heeft altijd stenen. Daarnaast heb je geen steen nodig voor een nieuw eiland (toch?). Dus kan je het daar halen. Zeker geen game-over.

Maar idd nooit gehad dat er geen klei op eerste eiland zit. Maar ik start ook eigenlijk altijd met schip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Arvado schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:
Archi heeft altijd stenen. Daarnaast heb je geen steen nodig voor een nieuw eiland (toch?). Dus kan je het daar halen. Zeker geen game-over.

Maar idd nooit gehad dat er geen klei op eerste eiland zit. Maar ik start ook eigenlijk altijd met schip.
Je hebt het idd niet nodig voor een nieuw eiland. Maar zonder olie en steen op je eerste eiland wordt het inderdaad extra trade routes enzo opzetten, wat best irritant is voor die simpele dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 09:47:

Nee vind ook raar. Nog nooit meegemaakt dat er geen klei op een maineiland zit. Maar ik speel ook op normal of easy. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
AntiChrist7 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Je hebt het idd niet nodig voor een nieuw eiland. Maar zonder olie en steen op je eerste eiland wordt het inderdaad extra trade routes enzo opzetten, wat best irritant is voor die simpele dingen.
Ja kan ook gewoon snel naar een ander eiland gaan en dat je main maken. Net zo makkelijk. Zeker in het begin tot workers ben je zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Arvado schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Ja kan ook gewoon snel naar een ander eiland gaan en dat je main maken. Net zo makkelijk. Zeker in het begin tot workers ben je zo.
Is ookwaar. hangt er een beetje vanaf hoe ver je bent en hoever je hebt gepland. uiteindelijk is het vooral voorbereiding op Crown Falls als je de dlc hebt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
AntiChrist7 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 11:18:
[...]

Ik dumpte mijn boot bij een groot eiland, alleen aardappelen en graan gecheckt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
AntiChrist7 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Is ookwaar. hangt er een beetje vanaf hoe ver je bent en hoever je hebt gepland. uiteindelijk is het vooral voorbereiding op Crown Falls als je de dlc hebt
Ja maar als je geen steen hebt kom je daar wel vrij snel achter. Dus met een uurtje moet het wel te fixen zijn. Misschien iets langer maar max 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:32
Zie het probleem niet. Extra eiland erbij voor klei is toch geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Thanks, dan ga ik gewoon door. :)

Ik claim alleen 2 eilanden max, niet meer vind ik soort van valsspelen. Moet maar sneller bouwen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:22:
Thanks, dan ga ik gewoon door. :)

Ik claim alleen 2 eilanden max, niet meer vind ik soort van valsspelen. Moet maar sneller bouwen ;)
We spreken jou nog wel als je wat verder bent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Ik claim ook niet meer dan 2 eilanden. Heb ook niet meer nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
mark777 schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Ik claim ook niet meer dan 2 eilanden. Heb ook niet meer nodig
Oh ik wel, ik bouw altijd al behoorlijk op voordat ik naar andere werelden ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik claim zsm alle eilanden met resources welke ik nodig ga hebben. meestal zijn dat dus 4 eilanden in de oude wereld. Alle grote eilanden in the Cape en ook tussen 3 tot 5 eilanden in de new world. Enbaza beetje kijken, maar ook vaak wel stuk of 4.
Ze staan dan vaak een tijdje leeg, maar hoef dan iig niet een AI er af te schoppen. (wat dankzij de onzichtbare zee mijnen een PAIN in the ass is, 40 gunships per eiland, waar je er stuk of 15 van verliest. En shares kopen duurt me te lang 6x10 minuten als ze niet shares terug kopen...)

The old world gebruik ik om zsm naar Cape te verhuizen. zorgen dat ze volledig self sufficient zijn en ik er niet meer naar om hoef te kijken tot ik resources op Cape te kort welke in Old world te halen zijn (furs voornamelijk).

[ Voor 17% gewijzigd door TepelStreeltje op 23-07-2021 11:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik ga altijd voor groot, groter, grootst qua inwoneraantallen en dus heb ik altijd zeer veel eilanden nodig alleen al voor de resources.

In Old World plan ik al ver vooruit en preclaim ik alle eilanden die ik nodig heb om daar een solide industriële basis te maken. Ze zijn dan vaak lang leeg maar dan weet ik zeker dat de AI niet een spaak in de wielen gooi. OW is in principe engineers only.

In New World probeer ik zo veel mogelijk te claimen. Die eilanden zijn meestal zo ruk door de vele rivieren dat je er veel nodig hebt, zeker nu met de toeristen en al hun Orchards.

Cape: precies hetzelfde. Alles claimen om maar aan genoeg grondstoffen te komen.

Enbesa: je kan met veel minder wegkomen dan ik initieel dacht. Ik heb nu zo'n 30k scholars en heb eigenlijk maar een eiland of vijf nodig. Alle moeilijke zaken importeer ik gewoon met docklands (schoenen, tapijten, tabakspijpen).

Sowieso is Docklands super belangrijk voor mij geworden. Nu kan ik de vervelendere chains overslaan en vooral flink min/maxen op wat ik wel en niet produceer.

Oorlog heb ik nooit zin in dus ik ga meestal wel de shares route op. Maar omdat ik al beslag leg op alles wat ik denk nodig te hebben hoef ik ook nooit een halve map op te kopen. :-)

Zeemijnen zouden wel makkelijk te vernietigen moeten zijn met een Scavenger in combinatie met de witte mortier (die met 10 seconden cooldown). De scavenger ziet de mijnen, en met de mortieren kun je ze veilig opblazen. Je zou ze ook zonder moeten kunnen zien door schitteringen in het water of zo. Maar een scavenger is makkelijker. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
Arvado schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 10:59:
[...]

Vorige potten deed ik het ook maar eigenlijk raar dat dit vrijwel ongestraft mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
TweakerVincent schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 17:49:
[...]

Vorige potten deed ik het ook maar eigenlijk raar dat dit vrijwel ongestraft mag.
Ongestraft meerdere eilanden pakken? Als je op expert speel dan ga dat ook niet zomaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
Arvado schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:03:
[...]

Ongestraft meerdere eilanden pakken? Als je op expert speel dan ga dat ook niet zomaar.
Das idd waar. Die generaal vond dat echt niet tof. Nice

Maar ik vond die pot iets te stressvol want die kerel bleef maar oorlog voeren. Speel ook voor ontspanning :)

[ Voor 17% gewijzigd door TweakerVincent op 23-07-2021 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13:44
Na een tijdje meegelezen te hebben in dit topic heb ik onlangs ook Anno aangeschaft.

Nu kom ik op het punt dat er een bug in 1 vd missies lijkt te zitten. In "Wolves in alpaca clothing" verschijnen bij mij de mannetjes met torches niet. Op het wereldwijde web heb ik al gelezen dat bij sommige de teller als 0/0 verschijnt, maar bij mij staat er daadwerkelijk wel 0/3.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben er bang voor dat ik opnieuw moet beginnen, maar wellicht heeft een van jullie de oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
xK0etj3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:21:
Na een tijdje meegelezen te hebben in dit topic heb ik onlangs ook Anno aangeschaft.

Nu kom ik op het punt dat er een bug in 1 vd missies lijkt te zitten. In "Wolves in alpaca clothing" verschijnen bij mij de mannetjes met torches niet. Op het wereldwijde web heb ik al gelezen dat bij sommige de teller als 0/0 verschijnt, maar bij mij staat er daadwerkelijk wel 0/3.

Weet iemand hier een oplossing voor? Ik ben er bang voor dat ik opnieuw moet beginnen, maar wellicht heeft een van jullie de oplossing?
Dit is een bug geweest maar als goed is al even gefixed. Of heb je nog een hele oude save game?

Heb je al wel Obera's op La Isla? Ik twijfel even of je ook alle needs vervult moet hebben. Je moeten sws heel goed zoeken voor die dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xK0etj3
Arvado schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:43:
[...]

Dit is een bug geweest maar als goed is al even gefixed. Of heb je nog een hele oude save game?

Heb je al wel Obera's op La Isla? Ik twijfel even of je ook alle needs vervult moet hebben. Je moeten sws heel goed zoeken voor die dingen.
Ik heb het spel pas een week of 3, dus een oude save game is het niet.

Yes, Obera's heb ik al wel. Ik heb ondertussen ook al wel een uur of 3 doorgespeeld, maar er veranderd niks. Ik dacht eerst dat ik een langere tijd moest wachten. Heb je tips hoe ik ze kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
xK0etj3 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:21:

Ik heb af en toe ook een missie met een bug. Geen probleem je kan toch gewoon doorspelen? Na een half uur of zo verdwijnt de missie vanzelf je kan hem alleen niet oplossen dat is jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xK0etj3
mark777 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Ik heb af en toe ook een missie met een bug. Geen probleem je kan toch gewoon doorspelen? Na een half uur of zo verdwijnt de missie vanzelf je kan hem alleen niet oplossen dat is jammer.
Deze missie verdwijnt niet want het is een campaign missie. Dus als je deze niet voltooid kan je niet verder met de campaign.

Edit: En ja, doorspelen kan wel gewoon. Maar aangezien dit mn eerste save game van Anno is ben ik wel benieuwd naar de rest van de campaign

[ Voor 14% gewijzigd door xK0etj3 op 26-07-2021 15:48 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 59 Laatste