je heb als goed is via de quest line een book gekregen, en anders voldoet elk ''boek item'' vooral die van archie zouden moeten werken.
Succes !
Succes !
Ja door ze strategisch in je stad te zetten kan het heel erg schelen in needs van je inwonersOdysseus87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:
Tourist DLC viel me qua lengte wel tegen. Had hem de avond van de release al 'uitgespeeld' (alle achievements gehaald). Wel redelijk gerushed.. In een fresh playthrough zal ik wat rustiger alle opties doornemen, de buffs die het eten geeft. En ze strategisch gaan plaatsen.
Is ook een verschil als je ze gebruikt late game of zoals ik bij een helemaal nieuwe game. dan duurt het toch wel lang voor je zaken goed in orde hebt..Odysseus87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:
Tourist DLC viel me qua lengte wel tegen. Had hem de avond van de release al 'uitgespeeld' (alle achievements gehaald). Wel redelijk gerushed.. In een fresh playthrough zal ik wat rustiger alle opties doornemen, de buffs die het eten geeft. En ze strategisch gaan plaatsen.
Ja ik het ondertussen ook gemerkt dat de buffs gestacked kunnen worden, waardoor je bepaalde needs nagenoeg volledig kunt elimineren. (ofja eigenlijk vervangen voor de needs van het restaurant, cafe en bar)Reinder83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Ja door ze strategisch in je stad te zetten kan het heel erg schelen in needs van je inwoners
[ Voor 18% gewijzigd door mark777 op 28-05-2021 16:35 ]
Aha, dat verklaart een hoop..mark777 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:01:
Wel leuk die nieuwe DLC weer even puzzelen. Blijkt dat je meerdere hotels moet neer zetten om meer toeristen te krijgen. 1 Hotel krijg ik niet verder dan 115 touritst alhoewel hij max 500 touritst kan hebben. En plaats je restaurant midden in je stad ja en niet buiten naast museum zoals ik deed hahaha
Ja dat wel maar met -10% penalty vanwege alle vervuiling op mijn hoofdeiland (ik heb nog geen tijd gehad om de industrie te verplaatsen). Verder heb ik ook nog iets van 1000 scholars wiens needs ik voor ca. 80% geregeld heb. Engineers en alle overige eilanden zijn allemaal 100%.Nathilion schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:25:
@Grimmie187 Worden de basic needs van je toeristen wel vervult? Alleen al voorzien van brood laat de 115 toeristen al enkele honderden coins opleveren. Toeristen zijn echt een gigantische inkomstenbron.
Maar ook voor de productiegebouwen van de toeristen geldt dat je niet te hard van stapel moet lopen en maar alvast een boel fabrieken neer te zetten. De orchards zelf kosten niet veel, maar je hebt er wel veel nodig op den duur. De chemische fabrieken zijn wel echt geld vreters en je hebt er ook flink veel van nodig als je toeristenindustrie van de grond komt.
Dan heeft het toch geen zin om meerdere schepen op een route te zetten? Als schepen je warehouse leeg trekken dan produceer je simpelweg te weinig voor hetgeen de schepen kunnen meenemen.Grimmie187 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
Top tips, tnx!
Wat betreft trade routes, het gaat vaak mis bij mij als ik meerdere schepen op 1 route zet. Er blijven dan schepen leeg of de warehouses zijn te snel leeg waardoor de route alles behalve efficient is.
[ Voor 2% gewijzigd door Arvado op 31-05-2021 11:35 . Reden: typo ]
xbox: pvanst1p
Goed om te noemen dat een groot nadeel daarvan is dat ze dan al die tijd je loading dock bezet houden.piripi schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:40:
Of je kan ervoor kiezen dat de schepen niet mogen vertrekken vooraleer de lading volledig geladen is.
Dit is via die knopjes in je 'trade' scherm onder de eiland naam
Als je warehouses leeg zijn produceer je te weinig en heb je geen minimum ingesteld. Tip: als je het statistiekscherm opent kan je meerdere eilanden selecteren door shift ingedrukt te houden, daardoor kan je de gecombineerde consumptie zien van een specifieke combinatie van eilanden. Dat helpt mij in ieder geval enorm om productie juist af te stemmen.Grimmie187 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
Top tips, tnx!
Wat betreft trade routes, het gaat vaak mis bij mij als ik meerdere schepen op 1 route zet. Er blijven dan schepen leeg of de warehouses zijn te snel leeg waardoor de route alles behalve efficient is.
Ik maak nu per schip eigenlijk een route aan en probeer die te groeperen maar dat wordt op een gegeven moment ook chaos met 50+ schepen..
Daar heb je piers voor, gebruik er altijd best veel. Upgraden van je warehouse helpt ook om de ladingsnelheid te verhogen.Arvado schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]
Goed om te noemen dat een groot nadeel daarvan is dat ze dan al die tijd je loading dock bezet houden.
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
[ Voor 7% gewijzigd door Mrscruff op 31-05-2021 13:02 ]
Ja dat klopt, maar als je voor alles 'wachten' instelt liggen die ook zo vol. Warehouse upgrade laad en los je idd sneller maar als je de goederen niet hebt schiet je daar niets mee op. Mijn ervaring met 'wachten' is daarom minder.Rezania schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Daar heb je piers voor, gebruik er altijd best veel. Upgraden van je warehouse helpt ook om de ladingsnelheid te verhogen.
![]() | ![]() |
[ Voor 26% gewijzigd door Arvado op 02-06-2021 12:35 . Reden: screenshots toegevoegd. ]
Je kan doorgaan, maar weet niet hoe dat met de savegame werkt. Kijk als je allebei doorgaat zonder dat de ander offline zou hij de savegame moeten mergen. Maar weet niet of hij dat kan/doet. Nooit getest.mike0001 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:29:
Ik heb nog nooit multiplayer gedaan maar lijkt me wel leuk met een vriend te doen.
Even een ontwetende vraag: Bij een multiplayer sessie, moet je dan beide online zijn continue? of kan je ook doorgaan als de anders offline is?
Screenshots toegevoegd.Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
Ik zal nog ff paar screenshots maken, want het is echt lachen.
Degene met de laatste save game moet hem dan opstarten, dan ga je verder vanaf dat puntArvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:00:
[...]
Je kan doorgaan, maar weet niet hoe dat met de savegame werkt. Kijk als je allebei doorgaat zonder dat de ander offline zou hij de savegame moeten mergen. Maar weet niet of hij dat kan/doet. Nooit getest.
@Nathilion Ben wel benieuwd hoe dat werkt dan.
Volgens mij kun je ook geen items aan andere spelers verkopen, dat is ook balen want ik heb 2x Actor en hij 0 omdat hij er geen geld voor had. Actor is in het begin erg fijn.
Ja dat snap ik, maar als de ander dan ondertussen ook offline heeft zitten spelen is hij zijn voortgang kwijt. Dus dan zou de save moeten mergen op 1 of andere manier, maar weet niet of dat werkt.Reinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
[...]
Degene met de laatste save game moet hem dan opstarten, dan ga je verder vanaf dat punt
Ja dat bedoel ik ook, de savegame is leidend voor de progressie, dus het is net wie hem opstart, waar je verder gaat. je kan niet allebei los van elkaar verder gaan in offline, dat kan je niet mergenArvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:39:
[...]
Ja dat snap ik, maar als de ander dan ondertussen ook offline heeft zitten spelen is hij zijn voortgang kwijt. Dus dan zou de save moeten mergen op 1 of andere manier, maar weet niet of dat werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Reinder83 op 02-06-2021 16:41 ]
Ja dus dan kan je wel offline verder spelen met dezelfde savegame maar als de ander hem dan start heb je pech... Paar uur voor niks gespeeldReinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Ja dat bedoel ik ook, de savegame is leidend voor de progressie, dus het is net wie hem opstart, waar je verder gaat. je kan niet allebei los van elkaar verder gaan in offline, dat kan je niet mergen
Dan moet jij em starten dus, ik doe op dit moment ook een potje met zn 4en, degene die laatst afgesloten heeft start de game dan opArvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:43:
[...]
Ja dus dan kan je wel offline verder spelen met dezelfde savegame maar als de ander hem dan start heb je pech... Paar uur voor niks gespeeld
Ja dat snap ik maar als tegelijkertijd maar als dan iemand anders ook offline gespeeld heeft is hij dan dus die offline voortgang kwijt.Reinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:48:
[...]
Dan moet jij em starten dus, ik doe op dit moment ook een potje met zn 4en, degene die laatst afgesloten heeft start de game dan op
[ Voor 10% gewijzigd door Arvado op 02-06-2021 17:00 ]
Klopt, dat moet je dus met elkaar afstemmenArvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]
Ja dat snap ik maar als tegelijkertijd maar als dan iemand anders ook offline gespeeld heeft is hij dan dus die offline voortgang kwijt.
Klopt helemaal. Ik speel met Reinder in een van die potjes. Offline speel ik gewoon in mijn eigen game.Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]
Ja dat snap ik maar als tegelijkertijd maar als dan iemand anders ook offline gespeeld heeft is hij dan dus die offline voortgang kwijt.
Als je met 2 man offline gespeeld hebt, is dus altijd iemand zijn offline voortgang kwijt.
[ Voor 91% gewijzigd door tsjarlie op 03-06-2021 14:33 ]
Kijk eens even naar de titel van dit topic, en naar de topicstart. Daarna mag je jezelf die vraag opnieuw stellentsjarlie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:27:
Ik heb via Fanatical de Extreme VR bundle gekocht, maar ik heb "A-Tech Cybernetic VR" reeds, heeft er iemand interesse hiervoor, of hoort dit hier niet thuis?
Cunning linguist.
Tesla M3LR '21
Je kan doorgaan met de game als de andere offline is. Maar als jullie weer beiden gaan spelen zal 1 de game moeten laden. Als jij door bent gegaan kan jij de game laden. Je vriend komt dan gewoon op het punt waar jij bent gebleven.mike0001 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:29:
Ik heb nog nooit multiplayer gedaan maar lijkt me wel leuk met een vriend te doen.
Even een ontwetende vraag: Bij een multiplayer sessie, moet je dan beide online zijn continue? of kan je ook doorgaan als de anders offline is?
Momenteel is toch de Ubisoft Forward sale bezig tot de 22ste? Bij een aankoop vanaf €15 krijg je met de code FORWARD €10 korting. Ik ben zelf aan het twijfelen om Season Pass 2/3 te halen omdat het zo wel interessant wordt aan €10 per pas (maar niet alsof ik ze onmiddellijk kan gaan spelen dus...).Nathilion schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:02:
Ik zou even wachten tot de verschillende Summer Sales weer beginnen. De laatste sale ging er 50-75% van de prijs af. :-) Heb je ook weer even de tijd om er lekker in te gaan zitten.
Ik las ergens dat de Steam summer sale 24 juni begint. De Ubisoft sale start vaak gelijktijdig of volgt meestal snel.
[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 15-06-2021 09:05 ]
Inmiddels is er veel content in de season passes, dus kan me dat overwhelming wel voorstellen. Zodra je de campaign hebt gedaan kan je wel een sandbox starten met season pass 1. Heb je die een beetje door dan start je er nog 1 met alles aan.London schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:45:
Ik heb deze game iets van 15 uur gespeeld bij de release en daarna eigenlijk niet meer.
Nu wil ik de game weer oppakken en zie ik dat er veeeeeel extra content bij is gekomen in de vorm van expansions etc.
Raden jullie aan om de season passes te kopen en dan opnieuw te beginnen of eerst vanilla en dan 1 voor 1 de DLC kopen? Het lijkt me nogal overwhelming als ik nu in 1x alle season passes koop
persoonlijk raad ik de seaon passes wel aan. Ze voegen veel toe, maar ook leuke dingen. Die land of lions van season pass 2 is bijv prachtig en leuk om te doen. Docklands in s3 is erg handig.JackAvery schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Momenteel is toch de Ubisoft Forward sale bezig tot de 22ste? Bij een aankoop vanaf €15 krijg je met de code FORWARD €10 korting. Ik ben zelf aan het twijfelen om Season Pass 2/3 te halen omdat het zo wel interessant wordt aan €10 per pas (maar niet alsof ik ze onmiddellijk kan gaan spelen dus...).
[ Voor 22% gewijzigd door Odysseus87 op 15-06-2021 09:06 ]
Anno 1800 DLC's zijn al in aanbieding. Daar kan je volgens mij niet die forward code nog voor gebruiken.JackAvery schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
[...]
Momenteel is toch de Ubisoft Forward sale bezig tot de 22ste? Bij een aankoop vanaf €15 krijg je met de code FORWARD €10 korting. Ik ben zelf aan het twijfelen om Season Pass 2/3 te halen omdat het zo wel interessant wordt aan €10 per pas (maar niet alsof ik ze onmiddellijk kan gaan spelen dus...).
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Je kan die op alles gebruiken als het maa rmeer dan 15€ is . Je kan ook als je 100 ubi coins hebt nog die 20% korting er EXTRA overheen doen.Arvado schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
[...]
Anno 1800 DLC's zijn al in aanbieding. Daar kan je volgens mij niet die forward code nog voor gebruiken.
Dat kan wel degelijkArvado schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
[...]
Anno 1800 DLC's zijn al in aanbieding. Daar kan je volgens mij niet die forward code nog voor gebruiken.
Ja, ik snap ook niet waarom al die DLC zo nodig bij artisans moet beginnen. Arctic en Enbesa kan je toch beter pas doen als je investors hebt.Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:05:
[...]
Inmiddels is er veel content in de season passes, dus kan me dat overwhelming wel voorstellen. Zodra je de campaign hebt gedaan kan je wel een sandbox starten met season pass 1. Heb je die een beetje door dan start je er nog 1 met alles aan.
Merk als ik bijv nu artisans of engineers unlock er een shitlading aan pop ups komen met dingen die dan beschikbaar zijn. (traktoren, docklands, arctic, tourists etc) allemaal DLC spul. Nu heb ik al 150+ uur in het spel, dus ik heb het overzicht wel, maar kan me voorstellen ddat dit overwhelming is.
[...]
persoonlijk raad ik de seaon passes wel aan. Ze voegen veel toe, maar ook leuke dingen. Die land of lions van season pass 2 is bijv prachtig en leuk om te doen. Docklands in s3 is erg handig.
Wel nee juist eerder is beter. Kost veel tijd om een eiland op te bouwen in een andere wereld en hoe eerder je airships hebt hoe beter. De extra resources komen juist goed van pas om investors te krijgen.Rezania schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12:
[...]
Ja, ik snap ook niet waarom al die DLC zo nodig bij artisans moet beginnen. Arctic en Enbesa kan je toch beter pas doen als je investors hebt.
Op zich wel mee eens, maar je hebt echt GIGANTISCH veel kolen nodig voor arctic en dat is niet heel makkelijk.mark777 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Wel nee juist eerder is beter. Kost veel tijd om een eiland op te bouwen in een andere wereld en hoe eerder je airships hebt hoe beter. De extra resources komen juist goed van pas om investors te krijgen.
Dat is helemaal afhankelijk van je persoonlijke situatie zowel financieel, qua tijdsinvestering (die is wel fors bij dit spel) en van de manier waarop je graag speelt. Daarbij is ook de rede dat je na 15 uur bent gestopt niet onbelangrijk.London schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:45:
Ik heb deze game iets van 15 uur gespeeld bij de release en daarna eigenlijk niet meer.
Nu wil ik de game weer oppakken en zie ik dat er veeeeeel extra content bij is gekomen in de vorm van expansions etc.
Raden jullie aan om de season passes te kopen en dan opnieuw te beginnen of eerst vanilla en dan 1 voor 1 de DLC kopen? Het lijkt me nogal overwhelming als ik nu in 1x alle season passes koop
Niet lullen maar whiskyglazen vullen.
Ah ja, heerlijk zoveel kolen als dat de arctic nodig heeft. Met deze annolayouts.de blauwdruk kun je zo'n 160t per minuut halen. Op deze layout mist er alleen nog een weg naar de trade union zodat je kan verbinden met een paleis. Ik zorg er altijd voor dat ik een eiland groot genoeg voor deze layout heb in Old World aan het noorden van de map om lekker snel kool te verschepen. Deze 160t is meer dan genoeg als je een beetje efficiënt je nederzettingen in elkaar zet. Bonusvoordeel is de ~30t aan caoutchouc. Nooit genoeg van dat spul voor fietsen en koetsen.Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:02:
[...]
Op zich wel mee eens, maar je hebt echt GIGANTISCH veel kolen nodig voor arctic en dat is niet heel makkelijk.
Overigens zou ik altijd met land of lions beginnen. Research / scholars zijn te handig.
Als je al het basisspel hebt koop je beter de season passes apart, dan kost je dit 52,47 - 10€ en -20% met 100 coins maakt 34 €Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:09:
[...]
Je kan die op alles gebruiken als het maa rmeer dan 15€ is . Je kan ook als je 100 ubi coins hebt nog die 20% korting er EXTRA overheen doen.
Anno 1800 complete edition year 3 (spel + alle season passes) kan je nu dus ook krijgen voor ong 47€ totaal met die 20% korting als je de coins hebt + 10€ extra.
Echt een koopje.
Ik vind de Arctic eigenlijk nog best knap lastig om mee te beginnen, juist omdat ik meestal al mijn kolen al nodig heb voor andere dingen. Enbesa ben ik eigenlijk nog nooit aan toegekomen. Ga altijd eerst naar de nieuwe wereld, dan Cape Trelawney, investors halen, Arctic, en dan hopelijk ooit op een dag Enbesa als ik mijn save nog niet zat ben.mark777 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]
Wel nee juist eerder is beter. Kost veel tijd om een eiland op te bouwen in een andere wereld en hoe eerder je airships hebt hoe beter. De extra resources komen juist goed van pas om investors te krijgen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geldt dat ook voor Quadro kaarten? Speel nu met een Quadro P620, wel Pascal, maar soms doen ze moeilijk.DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
We mogen volgende week dus FideltyFX Super Resolution gaan testen. Zowel voor AMD vanaf de RX470 als Nvidia vanaf Pascal.
Het is van AMD en die zeiden alleen dat het zou moeten werken op Pascal. Dinsdag zou het komen en dan zal je zelf moeten kijken.Rezania schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:00:
[...]
Geldt dat ook voor Quadro kaarten? Speel nu met een Quadro P620, wel Pascal, maar soms doen ze moeilijk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, dat is waar. Vraag me af wat de performance gain zal wezen, heel benieuwd. Nu is ANNO natuurlijk vooral gelimiteerd bij de CPU, maar grafisch mag het wel iets mooier op mijn laptop eigenlijk.DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:06:
[...]
Het is van AMD en die zeiden alleen dat het zou moeten werken op Pascal. Dinsdag zou het komen en dan zal je zelf moeten kijken.
Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat doen. Het kan namelijk zijn dat de CPU bottleneck te erg is, maar ook dat het op lagere resolutie renderen en upscalen net iets helpt. Het kan ook blurry zijn.Rezania schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:29:
[...]
Ja, dat is waar. Vraag me af wat de performance gain zal wezen, heel benieuwd. Nu is ANNO natuurlijk vooral gelimiteerd bij de CPU, maar grafisch mag het wel iets mooier op mijn laptop eigenlijk.
Dat is tot nu toe ook mijn ervaring. De hele toeristen-heisa begint, doordat de toeristen alle monumenten en culturele gebouwen willen kunnen bezoeken, pas laat in het spel interessant te worden maar het voegt niet bijster veel toe. De bonus van de Eiffeltoren is handig maar door Bright Harvest, Seat of Power en Land of Lions eigenlijk niet meer erg nodig. Er stroomt meer geld binnen maar geld stroomt laat in het spel toch met bakken binnen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:41:
[...]
Maar ik was weer begonnen met de toeristen nu. Tja het voegt wel wat toe, maar ik heb niet zoiets van dit is echt geweldig. Meer een kleine toevoeging. Docklands, Land of the Lion, Sunken Treasure en Bright Harvest voegde veel meer toe. Helpt ook niet dat ik een tijdje terug een nieuwe save was begonnen en ik het hoofdeiland in Cape Trelawney nog lang niet vol had gebouwd en ook nauwelijks dieren, botanische planten of museumstukken had verzameld.
Je kan aan de slag, de update met ondersteuning voor FidelityFX support is uit en een paar andere kleine fixes.DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
We mogen volgende week dus FidelityFX Super Resolution gaan testen. Zowel voor AMD vanaf de RX470 als Nvidia vanaf Pascal.
Ik was al aan het testen.Jur- schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Je kan aan de slag, de update met ondersteuning voor FidelityFX support is uit en een paar andere kleine fixes.
https://anno-union.com/updates/anno-1800-game-update-11-1/
Ik ben toch zeer te spreken over de ondersteuning van Blue Byte misschien kunnen ze is een cursusje gaan geven bij CD Projekt
Thanks dan ga ik ermee beginnenAganim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:09:
Anno 1404 speelt nog steeds lekker weg en is overzichtelijker/minder complex dan Anno 1800, dus zeker een goede om mee te beginnen @fevo-1190!
Net te laat heb hem via steam en maar 3GB een gameDaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:23:
Absoluut 1404. Minder complex dan 1800 en ik denk eigenlijk nog steeds iets beter. 1800 is leuk als je ervaren bent met Anno en je echt iets gigantisch wil opbouwen. 1404 is minder overweldigend qua schaal. Verder is de campaign meteen ook een erg goede tutorial.
Koop de history editie op Uplay zodat er nog wat bugs eruit gewerkt zijn.
Volgens mij is dat ook de history edition.fevo-1190 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Net te laat heb hem via steam en maar 3GB een gamebetere tijden
Ha, begon net met spelen voordat ze de patch online zette. Morgen maar eens proberen dan, ben benieuwd.Jur- schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Je kan aan de slag, de update met ondersteuning voor FidelityFX support is uit en een paar andere kleine fixes.
https://anno-union.com/updates/anno-1800-game-update-11-1/
Ik ben toch zeer te spreken over de ondersteuning van Blue Byte misschien kunnen ze is een cursusje gaan geven bij CD Projekt
Als je nog niet te veel gespeeld hebt dan kun je het nog retourneren en je geld terug krijgen. :-)fevo-1190 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:25:
[...]
Net te laat heb hem via steam en maar 3GB een gamebetere tijden
Steam is ook history edition. Ga hem zometeen opstarten. Nu even inlezen op google.Nathilion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:15:
[...]
Als je nog niet te veel gespeeld hebt dan kun je het nog retourneren en je geld terug krijgen. :-)
waar heb je al die klei voor nodig dan?DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:52:
Ik heb ook net denk ik de meest bizarre handelsroute ooit aangelegd. Van drie eilanden in Cape Trelawney, in totaal zes kleiputten aan klei verschepen naar Enbesa. Nooit gedacht dat klei zo verscheept zou moeten worden.
Dingen van klei maken zoals die modderbakstenen, keramiek of die pijpen.
In de oude wereld genoeg klei? Op de meeste eilanden heb ik daar maar twee kleiputten, als ze al aanwezig zijn. De nieuwe wereld, dat zit pas vol met klei. Meeste eilanden hebben 3+, sommige zelfs zes. Waarom je dat allemaal nodig zou hebben, geen idee. Vind ook al die goudmijnen overdreven, had liever coal of steel gehad ook.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:35:
[...]
Dingen van klei maken zoals die modderbakstenen, keramiek of die pijpen.
Ik heb gewoon geen zin om die paar rivierpunten op te geven. Ik wil eens een echt enorme stad bouwen op het hoofdeiland dus ik heb aardig wat nodig voor voedsel. En in de oude wereld heb je toch altijd te veel kleiputten.
Niet eens dat. Nee, wou gewoon Enbasa eens opbouwen tot meer dan een basaal dorpje. Daarna ga ik pas beginnen aan de onderzoekers.AntiChrist7 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:16:
research institute he, kan je de resources aanpassen. of via docklands
Ja en normaal gesproken heb ik er niet meer dan vier bewerkt. En met een hele serie aan eilanden gebruik ik de meeste niet.Rezania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:02:
[...]
In de oude wereld genoeg klei? Op de meeste eilanden heb ik daar maar twee kleiputten, als ze al aanwezig zijn. De nieuwe wereld, dat zit pas vol met klei. Meeste eilanden hebben 3+, sommige zelfs zes. Waarom je dat allemaal nodig zou hebben, geen idee. Vind ook al die goudmijnen overdreven, had liever coal of steel gehad ook.
Die optie heb ik nog niet kunnen vinden. is dat in het onderzoekscentrum?piripi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:19:
Het enige wat ik weet is om min. 10K engineers extra in te zetten
Yes, daar zit ergens een slider om zo meer engineers in te zettenmike0001 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:37:
[...]
Die optie heb ik nog niet kunnen vinden. is dat in het onderzoekscentrum?
Ja, je kan toewijzen hoeveel er moeten mee researchen, maar dan moet de workforce natuurlijk wel beschikbaar zijn. Dus het loont zeker de moeite om een extra engineer sectie aan te make en te boosten met townhallsmike0001 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:37:
[...]
Die optie heb ik nog niet kunnen vinden. is dat in het onderzoekscentrum?
[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-06-2021 09:43 ]
Dat scheelt nog al. Dan kan ik eindelijk eens wat sneller researchen. Waarom heb ik dit niet eerder gevraagd hahaAntiChrist7 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:
[...]
Ja, je kan toewijzen hoeveel er moeten mee researchen, maar dan moet de workforce natuurlijk wel beschikbaar zijn. Dus het loont zeker de moeite om een extra engineer sectie aan te make en te boosten met townhalls
Als je 10k engineers toewijst duurt elke research 10min
Precies enige wat ik telkens mis is alcohol.. dat grondstofje heb ik enkel op m’n 2e eiland waardoor ik nu een charter heb aangemaakt voor m’n enige schipje.JackAvery schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:10:
Om aan te sluiten op het 'vervul alle needs/happiness' verhaal: vooral alcohol wordt geapprecieerd en een tekort eraan kan heel snel je balans beïnvloeden.
Best ook niet veel meer dan je nodig hebt te produceren tot je financiële situatie beter is, behalve dan items die je verkoopt.
Artisans heb ik inderdaad net vrijgespeeld, maar geld is zo goed als op.. enkel wat vlugge quests leveren even ruimte op.Arvado schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:05:
Zijn alle needs en happiness dingen vervuld? Je zit nu bij Artisans denk ik als je pas 2 eilanden hebt? Waarschijnlijk produceer je ergens te weinig van waardoor je residents soms iets te kort hebben. Dit veroorzaakt het schommelen. Met het statistics menu (ctrl + q) kan je zien of je voldoende produceer. Je moet ook kijken of je 2e eiland niet te veel kost. Je kan op je 1e eiland +3k balance hebben maar als je op je 2e eiland -3,5k kom je 500 te kort.
Daarnaast kan je zeep produceren en verkopen bij de gevangenis en schepen bouwen en deze verkopen bij Blake.
Daar heb je een punt. Ben ook in 1 keer als een malle gaan bouwen en uitbreiden.Sacul schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:35:
Je moet ook niet te snel willen. Teveel produceren kost je ook geld, je kan dan wellicht meer huizen bouwen maar de vraag wordt dan ook weer groter voor andere goederen.
Ik ga meestal stapje voor stapje. Loopt de economie een tijdje stabiel dan ga ik weer verder uitbreiden of perfectioneren.
Alcohol is het beste betaald. Dus als je deze mis gaat het idd hard achteruit. Dat moet je proberen te fixen. Als ik het zo lees moet je hop van je 2e eiland halen. Als je in het statistics menu kijkt bij agri goods kun je zien hoeveel hop je nodig hebt. Als je dit dan ook doet op je 2e eiland kan je zien of je genoeg hop produceer. Je kan ook in het statistics menu links beide eilanden selecteren, dat is nog makkelijker.fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:23:
[...]
Precies enige wat ik telkens mis is alcohol.. dat grondstofje heb ik enkel op m’n 2e eiland waardoor ik nu een charter heb aangemaakt voor m’n enige schipje.
[...]
Zal vanavond inderdaad even kijken of er ergens tekorten zijn.. alcohol kom ik sowieso tekort, maar dat probeer ik een beetje op te lossen via m’n 2e eiland (is nog erg klein hoor) .
Dat is bij beginners altijd de oorzaak. Weet ik van mezelf nog. Ben ook aantal keer opnieuw begonnen.fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:42:
[...]
Daar heb je een punt. Ben ook in 1 keer als een malle gaan bouwen en uitbreiden.
M’n 2e eiland is erg klein met 1 hop kwekerij ..Arvado schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:57:
[...]
Alcohol is het beste betaald. Dus als je deze mis gaat het idd hard achteruit. Dat moet je proberen te fixen. Als ik het zo lees moet je hop van je 2e eiland halen. Als je in het statistics menu kijkt bij agri goods kun je zien hoeveel hop je nodig hebt. Als je dit dan ook doet op je 2e eiland kan je zien of je genoeg hop produceer. Je kan ook in het statistics menu links beide eilanden selecteren, dat is nog makkelijker.
[...]
Dat is bij beginners altijd de oorzaak. Weet ik van mezelf nog. Ben ook aantal keer opnieuw begonnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Nathilion op 28-06-2021 13:33 ]
Mijn fout is (denk ik) dat ik misschien teveel van sommige grondstoffen gebouwd heb.Nathilion schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:25:
Mijn tips voor een voorspoedige start:
- Begin met het vervullen van de basisnoden + schnapps.
- Bouw nooit meer fabrieken dan je nodig hebt tot je artisans bereikt.
- De enige luxury needs die je vervult zijn die van gebouwen (kerken, pub, variety theater, etc.)
- Begin New World op te bouwen. Focus alleen op basic needs en de minimale populatie nodig om verder te kunnen in Old World.
- Begin pas met bier als je artisans hebt. Bier levert heel veel op maar is ook erg duur om te maken.
- Met artisans unlocked verschijnen ook de eerste epic mensen bij Eli. Koop een Sir Lewis Brindley en zet dit op je Schnapps Distelleries.
- Haal het maximale uit je fabrieken met blueprint bouwen rondom trade unions. Je kan dan makkelijk uitbreiden en vooruitplannen zonder opnieuw te moeten puzzelen.
- Ga naar engineers en ga los op alle noden van je populatie.
- De bank, de bank! Jemig wat levert die veel geld op!
- Ga nu helemaal los op investors.
- Profit.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq