Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
je heb als goed is via de quest line een book gekregen, en anders voldoet elk ''boek item'' vooral die van archie zouden moeten werken.

Succes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Tourist DLC viel me qua lengte wel tegen. Had hem de avond van de release al 'uitgespeeld' (alle achievements gehaald). Wel redelijk gerushed.. In een fresh playthrough zal ik wat rustiger alle opties doornemen, de buffs die het eten geeft. En ze strategisch gaan plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 09:43
Odysseus87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:
Tourist DLC viel me qua lengte wel tegen. Had hem de avond van de release al 'uitgespeeld' (alle achievements gehaald). Wel redelijk gerushed.. In een fresh playthrough zal ik wat rustiger alle opties doornemen, de buffs die het eten geeft. En ze strategisch gaan plaatsen.
Ja door ze strategisch in je stad te zetten kan het heel erg schelen in needs van je inwoners

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:41
Odysseus87 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:57:
Is ook een verschil als je ze gebruikt late game of zoals ik bij een helemaal nieuwe game. dan duurt het toch wel lang voor je zaken goed in orde hebt..
Ik vind het een fijne DLC en geeft toch wel weer extra dimensie aan de game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:42
Reinder83 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:45:
[...]

Ja door ze strategisch in je stad te zetten kan het heel erg schelen in needs van je inwoners
Ja ik het ondertussen ook gemerkt dat de buffs gestacked kunnen worden, waardoor je bepaalde needs nagenoeg volledig kunt elimineren. (ofja eigenlijk vervangen voor de needs van het restaurant, cafe en bar)

De juiste balans hierin vinden gaat mij nog wel wat tijd kosten, maar lijkt mij een leuke uitdaging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-06 09:52
Wel leuk die nieuwe DLC weer even puzzelen. Blijkt dat je meerdere hotels moet neer zetten om meer toeristen te krijgen. 1 Hotel krijg ik niet verder dan 115 touritst alhoewel hij max 500 touritst kan hebben. En plaats je restaurant midden in je stad ja en niet buiten naast museum zoals ik deed hahaha

[ Voor 18% gewijzigd door mark777 op 28-05-2021 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:50
mark777 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:01:
Wel leuk die nieuwe DLC weer even puzzelen. Blijkt dat je meerdere hotels moet neer zetten om meer toeristen te krijgen. 1 Hotel krijg ik niet verder dan 115 touritst alhoewel hij max 500 touritst kan hebben. En plaats je restaurant midden in je stad ja en niet buiten naast museum zoals ik deed hahaha
Aha, dat verklaart een hoop.. :+

Ik heb dus ook maar 1 hotel gebouwd waarmee ik met 115 toeristen niets kan unlocken en mijn economie gelijk behoorlijk is gecrashed..

Voordat ik toeristen had stond ik op +5000 en nu met toeristen kom ik amper boven de -5000. Ik stond zelfs op het punt om alle toeristen gebouwen weer te verwijderen voordat ik blut was maar meer hotels bouwen is dus ook een oplossing?

Verder heb ik ook nog geen investors. Ik heb er voor gekozen toeristen te unlocken terwijl ik alleen nog engineers had, dat was achteraf misschien ook niet slim..

Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ik heb geen zin om opnieuw te beginnen maar ben al van 2,5M naar 1,0M gezakt vanwege -5000 cashflow en wil niet cheaten.. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:09
@Grimmie187 Worden de basic needs van je toeristen wel vervult? Alleen al voorzien van brood laat de 115 toeristen al enkele honderden coins opleveren. Toeristen zijn echt een gigantische inkomstenbron.

Maar ook voor de productiegebouwen van de toeristen geldt dat je niet te hard van stapel moet lopen en maar alvast een boel fabrieken neer te zetten. De orchards zelf kosten niet veel, maar je hebt er wel veel nodig op den duur. De chemische fabrieken zijn wel echt geld vreters en je hebt er ook flink veel van nodig als je toeristenindustrie van de grond komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Nathilion schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:25:
@Grimmie187 Worden de basic needs van je toeristen wel vervult? Alleen al voorzien van brood laat de 115 toeristen al enkele honderden coins opleveren. Toeristen zijn echt een gigantische inkomstenbron.

Maar ook voor de productiegebouwen van de toeristen geldt dat je niet te hard van stapel moet lopen en maar alvast een boel fabrieken neer te zetten. De orchards zelf kosten niet veel, maar je hebt er wel veel nodig op den duur. De chemische fabrieken zijn wel echt geld vreters en je hebt er ook flink veel van nodig als je toeristenindustrie van de grond komt.
Ja dat wel maar met -10% penalty vanwege alle vervuiling op mijn hoofdeiland (ik heb nog geen tijd gehad om de industrie te verplaatsen). Verder heb ik ook nog iets van 1000 scholars wiens needs ik voor ca. 80% geregeld heb. Engineers en alle overige eilanden zijn allemaal 100%.

Vreemd dat mijn balans dan zo hard gecrashed is, zal vanmiddag maar eens dieper gaan zoeken in de finances. Upgraden naar investors levert wel geld op natuurlijk maar dat brengt ook een hele hoop nieuwe needs mee terwijl ik het nu al nauwelijks onder controle heb (eerst alle industrie verplaatsen bijv.)..

Anno stress :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Het is inderdaad ook erg apart dat je van +5k naar -5k gaat met alleen een hotel. Een hotel is net als een huis: het is een eenmalige investering en daarna levert het geld op (of niet).

Ik heb helaas niet veel kunnen spelen nog maar heb al wel opgemerkt dat de needs van toeristen vol zit met geniepige geldspendeerders.

Een bus stop lijkt zo'n klein gebouwtje, maar het kost wel even $120 aan maintenance. Je hebt een flink aantal van die dingen nodig op een eiland als Crown Falls (waar ik natuurlijk mijn zoo, museum en gardens aan weerszijden van het eiland heb). Ik ben nu een filmpje van Takarazuka aan het kijken over de bus stops en er zit echt serieus gemene punten in als je 100% dekking wil halen. De voorlopige conclusie is: 99% dekking is meer dan goed genoeg. 100% is compleet loco. (Eerlijk gezegd lijkt me dat ook eerder een bug dan daadwerkelijk zo bedoeld.)

Orchards daarentegen zijn dus zeer goedkoop. Maar je hebt er weer heel veel voor nodig.

Restaurants/bars/café's kosten ook een flinke duit ($500 per minuut). Maar, ze verlagen de noden van je andere inwoners. Aanzienlijk in sommige gevallen. Dus je kan flink geld besparen doordat je oude fabrieken niet meer nodig hebt. Of juist lekker je stad uitbouwen omdat je toch al de benodigde overproductie hebt. :-D
Het mooie aan deze horeca voorzieningen is dat je ze ook mag overlappen. Je kan prima twee restaurants naast elkaar zetten met elk een ander recept. Op die manier kan je voor flinke besparingen zorgen.

Chemical Plants zijn ook weer geldverslinders. Zeker in combinatie met de benodigde orchards en transportschepen. Hier kan je dus ook zeer snel mee in de min raken in een vroegtijdig stadium van het spel.

Het idee wat ik bij de toeristen heb is dat ze meer een bonus zijn dan het einddoel. Je kan heel goed de noden van je algemene populatie verminderen met de restaurants, en dat je toeristen er dan blij van worden en je geld toesmijten is alleen maar mooi meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
De korte termijn oplossing was iig meer hotels bouwen idd waardoor er wat extra needs unlocken die ik al had geregeld.

Nu keurig tussen de +5k en +10k balans, met ca. 500 toeristen. Moet me nog veel verder gaan verdiepen in de toeristen maar de basis met restaurant, zoo, museum, botanic en busstops staat iig. De eindeloze honger naar rum en katoen van mijn engineers is ook eindelijk gestilt dus ik kan gaan upgraden naar investors.

Klopt het trouwens dat de zeppelins uit de arctic de snelste transporters zijn? Uiteindelijk alle transportschepen vervangen voor zeppelins zou leuk zijn maar is niet te betalen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De zeppelins zijn inderdaad het snelst. En ook het duurst. ;-) Met 1200 per minuut per stuk ga je wel heel snel door je geld heen. En daarnaast hebben ze slechts vier sloten in plaats van de zes die reguliere cargo schepen hebben.

Ik heb zelf een flinke mengeling van schepen. Ik gebruik schooners voor al het transportwerk in de sessie zelf. Gemengd met clippers als de tijd/volumes te groot worden (of de wachtrijen te lang worden). De humble schooner is ook in end-game een fantastisch werkpaard.

Clippers gebruik ik voornamelijk voor restjes/extra productie (door TU items) en om de wachtrijen te verkorten door simpelweg minder schepen aan te laten leggen. Ik maak gebruik van centrale verzamel- en overslagpunten en daar heb ik zelfs met 8 extra piers wachtrijen van schooners. Voorlopig gaat het nog net, maar het zal niet lang meer duren voordat ik routes moet gaan samenvoegen en upgraden naar clippers om het aantal aanleg acties te reduceren.

Al het bulk- en sector transport doe ik met cargo schepen. Dit is de meest betrouwbare methode voor goederentransport over de oceaan heen omdat deze schepen niet afhankelijk zijn van de windrichting. Je hoeft dus niet te bufferen voor een variabele tijd met deze schepen.

Dat is nu voor een game waarin ik meer dan 100k inwoners op Crown Falls heb en waarin het grootste deel van de wereldproductie daar naar toe wordt gescheept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Top tips, tnx!

Wat betreft trade routes, het gaat vaak mis bij mij als ik meerdere schepen op 1 route zet. Er blijven dan schepen leeg of de warehouses zijn te snel leeg waardoor de route alles behalve efficient is.

Ik maak nu per schip eigenlijk een route aan en probeer die te groeperen maar dat wordt op een gegeven moment ook chaos met 50+ schepen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:20
Grimmie187 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
Top tips, tnx!

Wat betreft trade routes, het gaat vaak mis bij mij als ik meerdere schepen op 1 route zet. Er blijven dan schepen leeg of de warehouses zijn te snel leeg waardoor de route alles behalve efficient is.
Dan heeft het toch geen zin om meerdere schepen op een route te zetten? Als schepen je warehouse leeg trekken dan produceer je simpelweg te weinig voor hetgeen de schepen kunnen meenemen.

Als ze je warehouse helemaal naar 0 trekken kun je ook altijd een minimum instellen zodat er altijd wat in het warehouse achterblijft voor het "eigen" gebruik van dat eiland.

[ Voor 2% gewijzigd door Arvado op 31-05-2021 11:35 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 12:19
Of je kan ervoor kiezen dat de schepen niet mogen vertrekken vooraleer de lading volledig geladen is.
Dit is via die knopjes in je 'trade' scherm onder de eiland naam

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
piripi schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:40:
Of je kan ervoor kiezen dat de schepen niet mogen vertrekken vooraleer de lading volledig geladen is.
Dit is via die knopjes in je 'trade' scherm onder de eiland naam
Goed om te noemen dat een groot nadeel daarvan is dat ze dan al die tijd je loading dock bezet houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 21-06 16:39
Grimmie187 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:29:
Top tips, tnx!

Ik maak nu per schip eigenlijk een route aan en probeer die te groeperen maar dat wordt op een gegeven moment ook chaos met 50+ schepen..
Als je warehouses leeg zijn produceer je te weinig en heb je geen minimum ingesteld. Tip: als je het statistiekscherm opent kan je meerdere eilanden selecteren door shift ingedrukt te houden, daardoor kan je de gecombineerde consumptie zien van een specifieke combinatie van eilanden. Dat helpt mij in ieder geval enorm om productie juist af te stemmen.
Arvado schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Goed om te noemen dat een groot nadeel daarvan is dat ze dan al die tijd je loading dock bezet houden.
Daar heb je piers voor, gebruik er altijd best veel. Upgraden van je warehouse helpt ook om de ladingsnelheid te verhogen.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
@Grimmie187 Een paar pagina's terug had ik een aantal vuistregels geschreven voor buffers en benodigd aantal tankers voor olie power plants. Deze regels zijn ook redelijk goed toe te passen op goederentransport. Nou kan ik het nou alleen even niet meer zo snel terug vinden dus bij deze nog even samengevat opnieuw:

1) Zorg voor een buffer van 100%* van je transportcapaciteit. Heb je 6 cargo schepen op je route? Zorg er dan voor dat je 6x300t = 1800t aan buffer hebt. Als alle 6 schepen in één keer op komen dagen dan vertrekken ze tenminste niet leeg. Dit is zeker belangrijk voor sector transport. Een rondje New World->Old World->New World is 20-25 minuten. Je wilt echt niet dat je dan tekort komt door lege schepen.
*Later kan je dit finetunen naar een lager percentage.

2) Als je regel 1 aanhoudt dan kan je makkelijk zien of je te weinig schepen op de route hebt. Heb je een tekort? Ja, maar zit het vertrekpunt vol met goederen? Dan moet er een schip (of twee) bij.
Is zowel vertrek- als eindpunt leeg? Check dan je statistiekenscherm: je produceert te weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
de Extra vaganza steamer is de snelste tussen werelden met de juiste items, zoek je iets meer mid game, dan zijn de steamer cargo's het snelst. heb je Docklands, dan kan je de steamercargo's in ruillen voor de world reefers.

Voor bovenstaand punt, ik zie het veel mensen die teveel schepen tussen regio's hebben, na verloop van tijd een overvol of juist lege warehouses hebben en dan een inefficiente route hebben.

je kan bij je ''Storage'' onder statistieken bij je eiland precies zien hoelang het duurt voor 1 schip een nieuwe bevoorrading doet van Bv koffie. duurt dat 25 min? reken dan je consumptie tijd x 30 min / 300 ( of 200 ) voor je schepen. heb je een koffie consumptie van 38ton/min?

38 ton per minuut x 30 min = 1140ton koffie benodigd per half uur. dit voldoet met 6 clippers of 4 steamer cargo schepen

Dit kan je ook berekenen in je nieuwe wereld, zodat je precies produceert zodat je per schip een ''volle'' lading heb. 30t/m is per 10min een vol schip, komen ze sneller? moet je meer produceren.

varen je schepen sneller ? hoef je minder buffer te rekenen

18 min bevoorading?

38 ton per minuut x 23 min = 874 ton koffie benodigd. dit voldoet met 5 clippers of 3 steamers.

je storage in de gaten houden als je van eiland naar eiland bevoorraad is ook handig. maar pas als je een hele drukke haven krijgt met tientalle schepen e.d. dan wordt het pas lastig.

[ Voor 7% gewijzigd door Mrscruff op 31-05-2021 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Rezania schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:08:
[...]

Daar heb je piers voor, gebruik er altijd best veel. Upgraden van je warehouse helpt ook om de ladingsnelheid te verhogen.
Ja dat klopt, maar als je voor alles 'wachten' instelt liggen die ook zo vol. Warehouse upgrade laad en los je idd sneller maar als je de goederen niet hebt schiet je daar niets mee op. Mijn ervaring met 'wachten' is daarom minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met wachten en het is me slecht bevallen. Het gebeurde me veels te vaak dat de wachtende schepen juist de haven blokkeerden voor de schepen die net de goederen kwamen leveren.
Dit probleem wordt alleen maar groter hoe minder piers je hebt.

Dit merk je vooral goed bij een oliehaven. Daar kan je maar één van hebben en als je een eiland dan als overslagpunt gebruikt dan zie je meteen dat de hele keten vast komt te zitten.

Ik laat altijd schepen met nog wat restlading het rondje afmaken en dat levert mij altijd de minste kopzorgen op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Het enige waar ik dat bij gebruik is coal in de Arctic. 1 speciale dock en daar liggen de schepen te wachten tot ze alles hebben uitgeladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
Tourist DLC maakt het wel allemaal wat leuker vind ik persoonlijk.
Geld krijgen is best makkelijk als je een goede economie hebt voor ze, maar aan alle resource demands te voldoen.... dat is wel weer even next level management uitoefenen.

Vanuit de new world worden er behoorlijk veel materialen gevraagd. ik heb dan ook een structureel probleem met influence (ik ben rustig aan het opbouwen, dus nog weinig investors) waardoor ik schepen te kort kom om alle materialen te kunnen verschepen.

Ik verbruik in het begin heel veel influence met inpikken van eilanden. dus dat gaat dan al heel hard.
Dus het wordt tijd om investors aan te trekken en mijn influence op te krikken en dadelijk ook met het paleis nog wat te winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Multiplayer vind ik trouwens ook wel echt fun. Gister nog even met m'n broer gedaan. Gewoon je ding doen, en af en toe bij elkaar spieken. Ook afgesproken om allebei een eiland van Qing in te nemen. Dat afstemmen en met/om elkaar heen spelen is fun. Daarnaast is het gewoon gezellig, we bellen gewoon met Skype.

Hij ging bankrupt bij Artisans doordat hij van z'n eerste eiland echt een bende had gemaakt (hij speelt het nog maar net). Alles door elkaar heen. Waardoor hij bijvoorbeeld 5 theaters nodig had om al z'n Artisans te dekken. Dus oudere savegame geladen, heb ik gelijk een share van z'n eiland gekocht waardoor hij weer even wat geld voorhanden had (kun je trouwens trucje meedoen waardoor je iemand kan sponseren, leg ik hieronder wel uit). Vervolgens is hij zijn eiland compleet opnieuw gaan inrichten met tip/tricks van mij. Leuk dat je natuurlijk gewoon kan meekijken. Hij had bijvoorbeeld ook 23 medium warehouses waar ik er maar 7 van had. En ik was zelfs iets verder dan hem. 23 Mediums is al ruim 1k per min. Ik zal nog ff paar screenshots maken, want het is echt lachen.

Trucje om medespeler te sponseren is door een aandeel van z'n eiland te kopen en te verkopen, dit aandeel wordt dan eigendom van de Queen waardoor de eigenaar van het eiland het weer goedkoper kan terug kopen. Je koopt dus aandeel voor 160k (in ons geval) en de eigenaar kan het aandeel voor 100K terug kopen. Bij ons lukte het dus om ongeveer per 10min 60k winst te maken voor de eigenaar van het eiland.

Screenshots toegevoegd, links begonnen met het verzamelen van de Artisans, hier komen een hoop Workers nog bij die geüpgrade gaan worden. Dan moet hij gaan zorgen voor rum en fur coats en zou hij weer aardig in de plus moeten staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crFxNP7VscHx4hjAAAP5lEAlniU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gYIF9FJSJnfMkFzs4drN3Jw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEMrF7e6PWw54BPjXDmji9XSmz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzRyyszdVgy4Oc42Y0CO0WKJ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 26% gewijzigd door Arvado op 02-06-2021 12:35 . Reden: screenshots toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Volgens de laatste release notes zou je nu ook direct geld naar elkaar moeten over kunnen maken. Er staat niet bij hoe dit te doen. Wellicht kun je elkaar nu een 'gift' sturen zoals je ook een AI geld kan toestoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Ik heb nog nooit multiplayer gedaan maar lijkt me wel leuk met een vriend te doen.
Even een ontwetende vraag: Bij een multiplayer sessie, moet je dan beide online zijn continue? of kan je ook doorgaan als de anders offline is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
mike0001 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:29:
Ik heb nog nooit multiplayer gedaan maar lijkt me wel leuk met een vriend te doen.
Even een ontwetende vraag: Bij een multiplayer sessie, moet je dan beide online zijn continue? of kan je ook doorgaan als de anders offline is?
Je kan doorgaan, maar weet niet hoe dat met de savegame werkt. Kijk als je allebei doorgaat zonder dat de ander offline zou hij de savegame moeten mergen. Maar weet niet of hij dat kan/doet. Nooit getest.

@Nathilion Ben wel benieuwd hoe dat werkt dan.

Volgens mij kun je ook geen items aan andere spelers verkopen, dat is ook balen want ik heb 2x Actor en hij 0 omdat hij er geen geld voor had. Actor is in het begin erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:13:
Ik zal nog ff paar screenshots maken, want het is echt lachen.
Screenshots toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Je kan doorgaan, maar weet niet hoe dat met de savegame werkt. Kijk als je allebei doorgaat zonder dat de ander offline zou hij de savegame moeten mergen. Maar weet niet of hij dat kan/doet. Nooit getest.

@Nathilion Ben wel benieuwd hoe dat werkt dan.

Volgens mij kun je ook geen items aan andere spelers verkopen, dat is ook balen want ik heb 2x Actor en hij 0 omdat hij er geen geld voor had. Actor is in het begin erg fijn.
Degene met de laatste save game moet hem dan opstarten, dan ga je verder vanaf dat punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Reinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Degene met de laatste save game moet hem dan opstarten, dan ga je verder vanaf dat punt
Ja dat snap ik, maar als de ander dan ondertussen ook offline heeft zitten spelen is hij zijn voortgang kwijt. Dus dan zou de save moeten mergen op 1 of andere manier, maar weet niet of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:39:
[...]

Ja dat snap ik, maar als de ander dan ondertussen ook offline heeft zitten spelen is hij zijn voortgang kwijt. Dus dan zou de save moeten mergen op 1 of andere manier, maar weet niet of dat werkt.
Ja dat bedoel ik ook, de savegame is leidend voor de progressie, dus het is net wie hem opstart, waar je verder gaat. je kan niet allebei los van elkaar verder gaan in offline, dat kan je niet mergen

[ Voor 8% gewijzigd door Reinder83 op 02-06-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Reinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:40:
[...]

Ja dat bedoel ik ook, de savegame is leidend voor de progressie, dus het is net wie hem opstart, waar je verder gaat. je kan niet allebei los van elkaar verder gaan in offline, dat kan je niet mergen
Ja dus dan kan je wel offline verder spelen met dezelfde savegame maar als de ander hem dan start heb je pech... Paar uur voor niks gespeeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:43:
[...]

Ja dus dan kan je wel offline verder spelen met dezelfde savegame maar als de ander hem dan start heb je pech... Paar uur voor niks gespeeld |:(
Dan moet jij em starten dus, ik doe op dit moment ook een potje met zn 4en, degene die laatst afgesloten heeft start de game dan op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Reinder83 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Dan moet jij em starten dus, ik doe op dit moment ook een potje met zn 4en, degene die laatst afgesloten heeft start de game dan op
Ja dat snap ik maar als tegelijkertijd maar als dan iemand anders ook offline gespeeld heeft is hij dan dus die offline voortgang kwijt.

Als je met 2 man offline gespeeld hebt, is dus altijd iemand zijn offline voortgang kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Arvado op 02-06-2021 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinder83
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ja dat snap ik maar als tegelijkertijd maar als dan iemand anders ook offline gespeeld heeft is hij dan dus die offline voortgang kwijt.
Klopt, dat moet je dus met elkaar afstemmen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
Arvado schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Als je met 2 man offline gespeeld hebt, is dus altijd iemand zijn offline voortgang kwijt.
Klopt helemaal. Ik speel met Reinder in een van die potjes. Offline speel ik gewoon in mijn eigen game.
Online doen we coop met 4 spelers tegelijk (allemaal dus 1 speler als het ware). We verdelen ons over de werelden.
1 iemand old world, 1 new world, 1 land of lions etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23
*** verkeerde groep ***

[ Voor 91% gewijzigd door tsjarlie op 03-06-2021 14:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

tsjarlie schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:27:
Ik heb via Fanatical de Extreme VR bundle gekocht, maar ik heb "A-Tech Cybernetic VR" reeds, heeft er iemand interesse hiervoor, of hoort dit hier niet thuis?
Kijk eens even naar de titel van dit topic, en naar de topicstart. Daarna mag je jezelf die vraag opnieuw stellen ;).

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:47
Voor de geintresseerden, je kan proberen mee te doen aan de technical test voor dlc 3 (highlife)

https://anno-union.com/the-high-life-technical-test/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Prutsor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:08
Bij toeval vandaag erachter gekomen dat je met de mod 'plaza streets' de tiles tot in het water (within building range) kunt leggen. En daarmee in first person mode ook over het water kunt lopen. Handig om leuke screenshots te maken met een view dichter vanaf het water O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycMwGKGCMGjhNx1S2qdy-hDNlq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yy1C7iuP4KJRdD7ppDC5Wj8r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ziMDK6b_veEx1fWWuznSZNlXBlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N730NjI96C48q2tCwXrdwB2R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb deze game iets van 15 uur gespeeld bij de release en daarna eigenlijk niet meer.
Nu wil ik de game weer oppakken en zie ik dat er veeeeeel extra content bij is gekomen in de vorm van expansions etc.

Raden jullie aan om de season passes te kopen en dan opnieuw te beginnen of eerst vanilla en dan 1 voor 1 de DLC kopen? Het lijkt me nogal overwhelming als ik nu in 1x alle season passes koop :P

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
Ik zou even wachten tot de verschillende Summer Sales weer beginnen. De laatste sale ging er 50-75% van de prijs af. :-) Heb je ook weer even de tijd om er lekker in te gaan zitten.

Ik las ergens dat de Steam summer sale 24 juni begint. De Ubisoft sale start vaak gelijktijdig of volgt meestal snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tsjarlie
Ik heb de game vanaf de release gekocht, vervolgens de campagne uitgespeeld.
Ondertussen heb ik er (slechts) 59 uur inzitten.
Na ongeveer 30 uur ben ik opnieuw begonnen, toen al met alle DLC van het 1e seizoen. Het was (voor mij) redelijk overwhelming, vermits je alle DLC's eigenlijk tegelijkertijd kunt doen.
Ondertussen zijn er ook alle DLC's van het 2e seizoen erbij gekomen ... en nu het 3e seizoen.

Door tijdsgebrek kan ik momenteel niet zoveel meer spelen (er zijn ook nog massa andere games te spelen), maar een andere reden is ook dat ik door alle DLC's het bos niet meer door de bomen zie, en als ik speel ben ik een uurtje op "Cape Trelawney" bezig, dan eventjes in "The Passage", vervolgens in "The Land of Lions" (en ik heb nog steeds geen elektriciteit)
Ik heb dus overwogen om opnieuw te beginnen, een stevige basis maken, dat spel opslaan en dan DLC per DLC toevoegen.

Op Fanatical is er wel grote korting momenteel op alle 3 de Year Passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
mike0001 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:29:
Je kan doorgaan met de game als de andere offline is. Maar als jullie weer beiden gaan spelen zal 1 de game moeten laden. Als jij door bent gegaan kan jij de game laden. Je vriend komt dan gewoon op het punt waar jij bent gebleven.
Als hij de game start op het punt waar hij offline ging en niet verder speelde dan spelen jullie vanaf daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:39
Nathilion schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:02:
Ik zou even wachten tot de verschillende Summer Sales weer beginnen. De laatste sale ging er 50-75% van de prijs af. :-) Heb je ook weer even de tijd om er lekker in te gaan zitten.

Ik las ergens dat de Steam summer sale 24 juni begint. De Ubisoft sale start vaak gelijktijdig of volgt meestal snel.
Momenteel is toch de Ubisoft Forward sale bezig tot de 22ste? Bij een aankoop vanaf €15 krijg je met de code FORWARD €10 korting. Ik ben zelf aan het twijfelen om Season Pass 2/3 te halen omdat het zo wel interessant wordt aan €10 per pas (maar niet alsof ik ze onmiddellijk kan gaan spelen dus...).

[ Voor 3% gewijzigd door JackAvery op 15-06-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
London schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:45:
Ik heb deze game iets van 15 uur gespeeld bij de release en daarna eigenlijk niet meer.
Nu wil ik de game weer oppakken en zie ik dat er veeeeeel extra content bij is gekomen in de vorm van expansions etc.

Raden jullie aan om de season passes te kopen en dan opnieuw te beginnen of eerst vanilla en dan 1 voor 1 de DLC kopen? Het lijkt me nogal overwhelming als ik nu in 1x alle season passes koop :P
Inmiddels is er veel content in de season passes, dus kan me dat overwhelming wel voorstellen. Zodra je de campaign hebt gedaan kan je wel een sandbox starten met season pass 1. Heb je die een beetje door dan start je er nog 1 met alles aan.

Merk als ik bijv nu artisans of engineers unlock er een shitlading aan pop ups komen met dingen die dan beschikbaar zijn. (traktoren, docklands, arctic, tourists etc) allemaal DLC spul. Nu heb ik al 150+ uur in het spel, dus ik heb het overzicht wel, maar kan me voorstellen ddat dit overwhelming is.
JackAvery schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Momenteel is toch de Ubisoft Forward sale bezig tot de 22ste? Bij een aankoop vanaf €15 krijg je met de code FORWARD €10 korting. Ik ben zelf aan het twijfelen om Season Pass 2/3 te halen omdat het zo wel interessant wordt aan €10 per pas (maar niet alsof ik ze onmiddellijk kan gaan spelen dus...).
persoonlijk raad ik de seaon passes wel aan. Ze voegen veel toe, maar ook leuke dingen. Die land of lions van season pass 2 is bijv prachtig en leuk om te doen. Docklands in s3 is erg handig.

[ Voor 22% gewijzigd door Odysseus87 op 15-06-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
JackAvery schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Anno 1800 DLC's zijn al in aanbieding. Daar kan je volgens mij niet die forward code nog voor gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Als je maar 1 DLC wilt kopen zou ik sowieso voor Bright Harvest gaan. Echte game hanger, maar niet zo spelbreker als Dock Lands. Naast de voordelen (-50% workforce, +200% productivity) vind ik het er ook wel mooi uitzien, die trekkers overal. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odysseus87
Arvado schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Anno 1800 DLC's zijn al in aanbieding. Daar kan je volgens mij niet die forward code nog voor gebruiken.
Je kan die op alles gebruiken als het maa rmeer dan 15€ is . Je kan ook als je 100 ubi coins hebt nog die 20% korting er EXTRA overheen doen.

Anno 1800 complete edition year 3 (spel + alle season passes) kan je nu dus ook krijgen voor ong 47€ totaal met die 20% korting als je de coins hebt + 10€ extra.

Echt een koopje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
Arvado schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:08:
[...]

Dat kan wel degelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:05:
[...]

Inmiddels is er veel content in de season passes, dus kan me dat overwhelming wel voorstellen. Zodra je de campaign hebt gedaan kan je wel een sandbox starten met season pass 1. Heb je die een beetje door dan start je er nog 1 met alles aan.

Merk als ik bijv nu artisans of engineers unlock er een shitlading aan pop ups komen met dingen die dan beschikbaar zijn. (traktoren, docklands, arctic, tourists etc) allemaal DLC spul. Nu heb ik al 150+ uur in het spel, dus ik heb het overzicht wel, maar kan me voorstellen ddat dit overwhelming is.

[...]

persoonlijk raad ik de seaon passes wel aan. Ze voegen veel toe, maar ook leuke dingen. Die land of lions van season pass 2 is bijv prachtig en leuk om te doen. Docklands in s3 is erg handig.
Ja, ik snap ook niet waarom al die DLC zo nodig bij artisans moet beginnen. Arctic en Enbesa kan je toch beter pas doen als je investors hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Rezania schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:12:
[...]

Ja, ik snap ook niet waarom al die DLC zo nodig bij artisans moet beginnen. Arctic en Enbesa kan je toch beter pas doen als je investors hebt.
Wel nee juist eerder is beter. Kost veel tijd om een eiland op te bouwen in een andere wereld en hoe eerder je airships hebt hoe beter. De extra resources komen juist goed van pas om investors te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odysseus87
mark777 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Wel nee juist eerder is beter. Kost veel tijd om een eiland op te bouwen in een andere wereld en hoe eerder je airships hebt hoe beter. De extra resources komen juist goed van pas om investors te krijgen.
Op zich wel mee eens, maar je hebt echt GIGANTISCH veel kolen nodig voor arctic en dat is niet heel makkelijk.
Overigens zou ik altijd met land of lions beginnen. Research / scholars zijn te handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jur-
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
London schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:45:

Dat is helemaal afhankelijk van je persoonlijke situatie zowel financieel, qua tijdsinvestering (die is wel fors bij dit spel) en van de manier waarop je graag speelt. Daarbij is ook de rede dat je na 15 uur bent gestopt niet onbelangrijk.

De kern van het spel blijft met de uitbreidingen onveranderd waardoor het wellicht verstandig is om eerst een potje het origineel te spelen om te kijken of dat naar meer smaakt. Mocht dit naar meer smaken dan zou ik aanraden om op termijn wel alle uitbreidingen te kopen omdat ze allemaal, in meer of mindere mate, het spel verrijken.

Als je er voor kiest om alle uitbreidingen te kopen zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen om een sessie te starten met alleen Sunken Treasures. Het eiland uit Sunken Treasures is enorm groot waardoor het voor beginners ideaal is om een flinke stad uit de grond te stampen. Een andere optie is om een sessie te starten met alle uitbreidingen geactiveerd maar zonder andere spelers zodat je gewoon lekker in je eigen tempo kunt aanmodderen.

Je zou ook een paar afleveringen kunnen kijken om inspiratie op te doen. Wees in ieder geval niet te streng voor jezelf en geniet van de mooie sfeer de eerste paar potjes ga je waarschijnlijk wel dingen verkeerd doen ;)

Niet lullen maar whiskyglazen vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:02:
[...]

Op zich wel mee eens, maar je hebt echt GIGANTISCH veel kolen nodig voor arctic en dat is niet heel makkelijk.
Overigens zou ik altijd met land of lions beginnen. Research / scholars zijn te handig.
Ah ja, heerlijk zoveel kolen als dat de arctic nodig heeft. Met deze annolayouts.de blauwdruk kun je zo'n 160t per minuut halen. Op deze layout mist er alleen nog een weg naar de trade union zodat je kan verbinden met een paleis. Ik zorg er altijd voor dat ik een eiland groot genoeg voor deze layout heb in Old World aan het noorden van de map om lekker snel kool te verschepen. Deze 160t is meer dan genoeg als je een beetje efficiënt je nederzettingen in elkaar zet. Bonusvoordeel is de ~30t aan caoutchouc. Nooit genoeg van dat spul voor fietsen en koetsen. :)

Nu met Docklands is het nog superder. Je zal, zeker in het begin, veel te veel kool produceren op dat eiland. Je kan dan tijdens de start-up fase in Arctic de overproductie ruilen voor brass/canned food/koffie en dat gelijk vanaf dat ene eiland verschepen. Win, win, win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
Odysseus87 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:09:
[...]

Je kan die op alles gebruiken als het maa rmeer dan 15€ is . Je kan ook als je 100 ubi coins hebt nog die 20% korting er EXTRA overheen doen.

Anno 1800 complete edition year 3 (spel + alle season passes) kan je nu dus ook krijgen voor ong 47€ totaal met die 20% korting als je de coins hebt + 10€ extra.

Echt een koopje.
Als je al het basisspel hebt koop je beter de season passes apart, dan kost je dit 52,47 - 10€ en -20% met 100 coins maakt 34 €

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
mark777 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:28:
[...]

Ik vind de Arctic eigenlijk nog best knap lastig om mee te beginnen, juist omdat ik meestal al mijn kolen al nodig heb voor andere dingen. Enbesa ben ik eigenlijk nog nooit aan toegekomen. Ga altijd eerst naar de nieuwe wereld, dan Cape Trelawney, investors halen, Arctic, en dan hopelijk ooit op een dag Enbesa als ik mijn save nog niet zat ben. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

We mogen volgende week dus FidelityFX Super Resolution gaan testen. Zowel voor AMD vanaf de RX470 als Nvidia vanaf Pascal. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
We mogen volgende week dus FideltyFX Super Resolution gaan testen. Zowel voor AMD vanaf de RX470 als Nvidia vanaf Pascal. :)
Geldt dat ook voor Quadro kaarten? Speel nu met een Quadro P620, wel Pascal, maar soms doen ze moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rezania schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:00:
[...]

Geldt dat ook voor Quadro kaarten? Speel nu met een Quadro P620, wel Pascal, maar soms doen ze moeilijk.
Het is van AMD en die zeiden alleen dat het zou moeten werken op Pascal. Dinsdag zou het komen en dan zal je zelf moeten kijken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:06:
[...]

Het is van AMD en die zeiden alleen dat het zou moeten werken op Pascal. Dinsdag zou het komen en dan zal je zelf moeten kijken. :)
Ja, dat is waar. Vraag me af wat de performance gain zal wezen, heel benieuwd. Nu is ANNO natuurlijk vooral gelimiteerd bij de CPU, maar grafisch mag het wel iets mooier op mijn laptop eigenlijk. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rezania schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:29:
[...]

Ja, dat is waar. Vraag me af wat de performance gain zal wezen, heel benieuwd. Nu is ANNO natuurlijk vooral gelimiteerd bij de CPU, maar grafisch mag het wel iets mooier op mijn laptop eigenlijk. :+
Ik ben ook erg benieuwd wat het gaat doen. Het kan namelijk zijn dat de CPU bottleneck te erg is, maar ook dat het op lagere resolutie renderen en upscalen net iets helpt. Het kan ook blurry zijn. :P

Maar ik was weer begonnen met de toeristen nu. Tja het voegt wel wat toe, maar ik heb niet zoiets van dit is echt geweldig. Meer een kleine toevoeging. Docklands, Land of the Lion, Sunken Treasure en Bright Harvest voegde veel meer toe. Helpt ook niet dat ik een tijdje terug een nieuwe save was begonnen en ik het hoofdeiland in Cape Trelawney nog lang niet vol had gebouwd en ook nauwelijks dieren, botanische planten of museumstukken had verzameld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jur-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:41:
[...]

Maar ik was weer begonnen met de toeristen nu. Tja het voegt wel wat toe, maar ik heb niet zoiets van dit is echt geweldig. Meer een kleine toevoeging. Docklands, Land of the Lion, Sunken Treasure en Bright Harvest voegde veel meer toe. Helpt ook niet dat ik een tijdje terug een nieuwe save was begonnen en ik het hoofdeiland in Cape Trelawney nog lang niet vol had gebouwd en ook nauwelijks dieren, botanische planten of museumstukken had verzameld.
Dat is tot nu toe ook mijn ervaring. De hele toeristen-heisa begint, doordat de toeristen alle monumenten en culturele gebouwen willen kunnen bezoeken, pas laat in het spel interessant te worden maar het voegt niet bijster veel toe. De bonus van de Eiffeltoren is handig maar door Bright Harvest, Seat of Power en Land of Lions eigenlijk niet meer erg nodig. Er stroomt meer geld binnen maar geld stroomt laat in het spel toch met bakken binnen.

In mijn huidige sessie heb ik net de 'Chartered Company' achievement gehaald in de oude wereld, heb Crown Falls voor de verandering is niet vol gestampt, en nu is het plan om te proberen met zo min mogelijk eilanden een beetje een flinke investor populatie het naar de zin te maken. Misschien dat de toeristen-bonus hier nog een rol in kan spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur-
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
We mogen volgende week dus FidelityFX Super Resolution gaan testen. Zowel voor AMD vanaf de RX470 als Nvidia vanaf Pascal. :)
Je kan aan de slag, de update met ondersteuning voor FidelityFX support is uit en een paar andere kleine fixes.

https://anno-union.com/updates/anno-1800-game-update-11-1/

Ik ben toch zeer te spreken over de ondersteuning van Blue Byte misschien kunnen ze is een cursusje gaan geven bij CD Projekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jur- schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Je kan aan de slag, de update met ondersteuning voor FidelityFX support is uit en een paar andere kleine fixes.

Ik ben toch zeer te spreken over de ondersteuning van Blue Byte misschien kunnen ze is een cursusje gaan geven bij CD Projekt :+
Ik was al aan het testen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:31
Zou willen instappen in een anno serie.

Welke raden jullie me aan om mee te beginnen? Dit is totaal nieuw voor mij, maar vind het altijd zo geweldig om te zien hoe mensen een goede economie kunnen opbouwen.

Hou totaal niet van moderne vormgeving.

Zat zelf aan anno 1404 te denken…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:25

Aganim

I have a cunning plan..

Anno 1404 speelt nog steeds lekker weg en is overzichtelijker/minder complex dan Anno 1800, dus zeker een goede om mee te beginnen @fevo-1190! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Aganim schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:09:
Anno 1404 speelt nog steeds lekker weg en is overzichtelijker/minder complex dan Anno 1800, dus zeker een goede om mee te beginnen @fevo-1190! :)
Thanks dan ga ik ermee beginnen :9B

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Absoluut 1404. Minder complex dan 1800 en ik denk eigenlijk nog steeds iets beter. 1800 is leuk als je ervaren bent met Anno en je echt iets gigantisch wil opbouwen. 1404 is minder overweldigend qua schaal. Verder is de campaign meteen ook een erg goede tutorial.

Koop de history editie op Uplay zodat er nog wat bugs eruit gewerkt zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:23:
Absoluut 1404. Minder complex dan 1800 en ik denk eigenlijk nog steeds iets beter. 1800 is leuk als je ervaren bent met Anno en je echt iets gigantisch wil opbouwen. 1404 is minder overweldigend qua schaal. Verder is de campaign meteen ook een erg goede tutorial.

Koop de history editie op Uplay zodat er nog wat bugs eruit gewerkt zijn. :)
Net te laat heb hem via steam en maar 3GB een game :9 betere tijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

fevo-1190 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:25:
[...]

Volgens mij is dat ook de history edition. :)
Die is wat beter omdat de originele versie zo je save kon slopen. Dat was dus altijd tweemaal opslaan want anders had je echt even een rotdag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Jur- schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:35:
[...]

Ha, begon net met spelen voordat ze de patch online zette. Morgen maar eens proberen dan, ben benieuwd. :)

Trouwens, die fix om gefilterde notificaties weg te laten is zeer welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
fevo-1190 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 17:25:
[...]

Als je nog niet te veel gespeeld hebt dan kun je het nog retourneren en je geld terug krijgen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Nathilion schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:15:
[...]

Als je nog niet te veel gespeeld hebt dan kun je het nog retourneren en je geld terug krijgen. :-)
Steam is ook history edition. Ga hem zometeen opstarten. Nu even inlezen op google.

Zal dit topic verder niet besmetten met een andere anno deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Net FSR even getest. Ik snap het principe, maar ze liegen niet als ze zeggen dat het het beste werkt op 4k. Op 1080p heeft het duidelijk effect, zeer hoge framerates over bossen en zo, maar het is enorm blurry. Als je uitzoomt is het nog erger. Ik zet het weer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb ook net denk ik de meest bizarre handelsroute ooit aangelegd. Van drie eilanden in Cape Trelawney, in totaal zes kleiputten aan klei verschepen naar Enbesa. Nooit gedacht dat klei zo verscheept zou moeten worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:52:
Ik heb ook net denk ik de meest bizarre handelsroute ooit aangelegd. Van drie eilanden in Cape Trelawney, in totaal zes kleiputten aan klei verschepen naar Enbesa. Nooit gedacht dat klei zo verscheept zou moeten worden. :P
waar heb je al die klei voor nodig dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mark777 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:18:
[...]

waar heb je al die klei voor nodig dan?
Dingen van klei maken zoals die modderbakstenen, keramiek of die pijpen.
Ik heb gewoon geen zin om die paar rivierpunten op te geven. Ik wil eens een echt enorme stad bouwen op het hoofdeiland dus ik heb aardig wat nodig voor voedsel. En in de oude wereld heb je toch altijd te veel kleiputten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:35:
[...]

Dingen van klei maken zoals die modderbakstenen, keramiek of die pijpen.
Ik heb gewoon geen zin om die paar rivierpunten op te geven. Ik wil eens een echt enorme stad bouwen op het hoofdeiland dus ik heb aardig wat nodig voor voedsel. En in de oude wereld heb je toch altijd te veel kleiputten.
In de oude wereld genoeg klei? Op de meeste eilanden heb ik daar maar twee kleiputten, als ze al aanwezig zijn. De nieuwe wereld, dat zit pas vol met klei. Meeste eilanden hebben 3+, sommige zelfs zes. Waarom je dat allemaal nodig zou hebben, geen idee. Vind ook al die goudmijnen overdreven, had liever coal of steel gehad ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
research institute he, kan je de resources aanpassen. of via docklands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:16:
research institute he, kan je de resources aanpassen. of via docklands
Niet eens dat. Nee, wou gewoon Enbasa eens opbouwen tot meer dan een basaal dorpje. Daarna ga ik pas beginnen aan de onderzoekers. :)
Rezania schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:02:
[...]

In de oude wereld genoeg klei? Op de meeste eilanden heb ik daar maar twee kleiputten, als ze al aanwezig zijn. De nieuwe wereld, dat zit pas vol met klei. Meeste eilanden hebben 3+, sommige zelfs zes. Waarom je dat allemaal nodig zou hebben, geen idee. Vind ook al die goudmijnen overdreven, had liever coal of steel gehad ook.
Ja en normaal gesproken heb ik er niet meer dan vier bewerkt. En met een hele serie aan eilanden gebruik ik de meeste niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Gold ore is inderdaad niet super hard nodig aangezien je al heel veel pocket watches en jewelry kan verkrijgen door goed gebruik van trade unions en town halls. Zo draait mijn Crown Falls met 100k investors nu op Mr Garrick's en paar maal Dario The Mechanical Engineer. :-)

Voor de paar huizen die niet gedekt worden door Garrick heb ik nog een paar juwelenfabrieken voor zo'n 20t aan juwelen per minuut. Al met al heb ik dus erg weinig goud nodig.

Maar alle kleiputten in de New World kun je wel weer heerlijk combineren met het Research Institute. Als je alle putten op een eiland groepeert en er een Steven MacLeod op zet (parels+goud per 3 cycles) en een Grigor the Geologist (parels 1/4) dan heb je een hele makkelijke extra bron van goud en parels voor slechts een fractie van de werknemers die je nodig hebt voor mijnen en parelvissers.

Moet je alleen niet vergeten de klei constant te transporteren (Enbesa heeft aardig wat klei nodig) of te verkopen zodat de kleiputten altijd door blijven gaan.

Je hebt alleen een aanzienlijke populatie studenten nodig voor alle Major Discoveries die je nodig hebt. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
is er ook een truuk om de onderzoeken te versnellen? gaat allemaal zo traag. major discovery 1h30m... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
Het enige wat ik weet is om min. 10K engineers extra in te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
piripi schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:19:
Het enige wat ik weet is om min. 10K engineers extra in te zetten
Die optie heb ik nog niet kunnen vinden. is dat in het onderzoekscentrum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piripi
mike0001 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Yes, daar zit ergens een slider om zo meer engineers in te zetten

https://anno1800.fandom.com/wiki/Research

The workforce requirement and duration of the research process is as follows:

Minimum workforce: 1000Engineers, time: 90 minutes
Maximum workforce: 10000Engineers, time: 10 minutes

Met 10K engineers duurt het 10min/onderzoek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
mike0001 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Ja, je kan toewijzen hoeveel er moeten mee researchen, maar dan moet de workforce natuurlijk wel beschikbaar zijn. Dus het loont zeker de moeite om een extra engineer sectie aan te make en te boosten met townhalls

Als je 10k engineers toewijst duurt elke research 10min

[ Voor 11% gewijzigd door AntiChrist7 op 25-06-2021 09:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike0001
AntiChrist7 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:
[...]

Ja, je kan toewijzen hoeveel er moeten mee researchen, maar dan moet de workforce natuurlijk wel beschikbaar zijn. Dus het loont zeker de moeite om een extra engineer sectie aan te make en te boosten met townhalls

Als je 10k engineers toewijst duurt elke research 10min
Dat scheelt nog al. Dan kan ik eindelijk eens wat sneller researchen. Waarom heb ik dit niet eerder gevraagd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Krijg m’n economie niet lekker winstgevend.
Schommel echt teveel in de min waardoor ik geremd word in de groei.
Heb wel 2e eilandje erbij ivm grondstoffen.

Heb ook pas 1 handels partner, maar wil gewoon een winstgevende economie hebben en dat lukt me maar niet lekker.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Zijn alle needs en happiness dingen vervuld? Je zit nu bij Artisans denk ik als je pas 2 eilanden hebt? Waarschijnlijk produceer je ergens te weinig van waardoor je residents soms iets te kort hebben. Dit veroorzaakt het schommelen. Met het statistics menu (ctrl + q) kan je zien of je voldoende produceer. Je moet ook kijken of je 2e eiland niet te veel kost. Je kan op je 1e eiland +3k balance hebben maar als je op je 2e eiland -3,5k kom je 500 te kort.

Daarnaast kan je zeep produceren en verkopen bij de gevangenis en schepen bouwen en deze verkopen bij Blake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Om aan te sluiten op het 'vervul alle needs/happiness' verhaal: vooral alcohol wordt geapprecieerd en een tekort eraan kan heel snel je balans beïnvloeden.

Best ook niet veel meer dan je nodig hebt te produceren tot je financiële situatie beter is, behalve dan items die je verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
JackAvery schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:10:
Om aan te sluiten op het 'vervul alle needs/happiness' verhaal: vooral alcohol wordt geapprecieerd en een tekort eraan kan heel snel je balans beïnvloeden.

Best ook niet veel meer dan je nodig hebt te produceren tot je financiële situatie beter is, behalve dan items die je verkoopt.
Precies enige wat ik telkens mis is alcohol.. dat grondstofje heb ik enkel op m’n 2e eiland waardoor ik nu een charter heb aangemaakt voor m’n enige schipje.
Arvado schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:05:
Zijn alle needs en happiness dingen vervuld? Je zit nu bij Artisans denk ik als je pas 2 eilanden hebt? Waarschijnlijk produceer je ergens te weinig van waardoor je residents soms iets te kort hebben. Dit veroorzaakt het schommelen. Met het statistics menu (ctrl + q) kan je zien of je voldoende produceer. Je moet ook kijken of je 2e eiland niet te veel kost. Je kan op je 1e eiland +3k balance hebben maar als je op je 2e eiland -3,5k kom je 500 te kort.

Daarnaast kan je zeep produceren en verkopen bij de gevangenis en schepen bouwen en deze verkopen bij Blake.
Artisans heb ik inderdaad net vrijgespeeld, maar geld is zo goed als op.. enkel wat vlugge quests leveren even ruimte op.
Zal vanavond inderdaad even kijken of er ergens tekorten zijn.. alcohol kom ik sowieso tekort, maar dat probeer ik een beetje op te lossen via m’n 2e eiland (is nog erg klein hoor) .

Dat met zeep is een goeie die wis ik nog niet die ga ik meteen oppakken, maar wel fijn als ik zonder al teveel handelen ook een goed draaiende economie kan realiseren.
Ben nieuw in de anno serie dus het is even uitvogelen.

Als ik alles onder de knie heb zal ik een nieuw spel beginnen, maar vooralsnog is het me nog niet gelukt een goed winstgevende economie op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:32
Je moet ook niet te snel willen. Teveel produceren kost je ook geld, je kan dan wellicht meer huizen bouwen maar de vraag wordt dan ook weer groter voor andere goederen.

Ik ga meestal stapje voor stapje. Loopt de economie een tijdje stabiel dan ga ik weer verder uitbreiden of perfectioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Sacul schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:35:
Je moet ook niet te snel willen. Teveel produceren kost je ook geld, je kan dan wellicht meer huizen bouwen maar de vraag wordt dan ook weer groter voor andere goederen.

Ik ga meestal stapje voor stapje. Loopt de economie een tijdje stabiel dan ga ik weer verder uitbreiden of perfectioneren.
Daar heb je een punt. Ben ook in 1 keer als een malle gaan bouwen en uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Precies enige wat ik telkens mis is alcohol.. dat grondstofje heb ik enkel op m’n 2e eiland waardoor ik nu een charter heb aangemaakt voor m’n enige schipje.

[...]

Zal vanavond inderdaad even kijken of er ergens tekorten zijn.. alcohol kom ik sowieso tekort, maar dat probeer ik een beetje op te lossen via m’n 2e eiland (is nog erg klein hoor) .
Alcohol is het beste betaald. Dus als je deze mis gaat het idd hard achteruit. Dat moet je proberen te fixen. Als ik het zo lees moet je hop van je 2e eiland halen. Als je in het statistics menu kijkt bij agri goods kun je zien hoeveel hop je nodig hebt. Als je dit dan ook doet op je 2e eiland kan je zien of je genoeg hop produceer. Je kan ook in het statistics menu links beide eilanden selecteren, dat is nog makkelijker.
fevo-1190 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:42:
[...]

Daar heb je een punt. Ben ook in 1 keer als een malle gaan bouwen en uitbreiden.
Dat is bij beginners altijd de oorzaak. Weet ik van mezelf nog. Ben ook aantal keer opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Arvado schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Alcohol is het beste betaald. Dus als je deze mis gaat het idd hard achteruit. Dat moet je proberen te fixen. Als ik het zo lees moet je hop van je 2e eiland halen. Als je in het statistics menu kijkt bij agri goods kun je zien hoeveel hop je nodig hebt. Als je dit dan ook doet op je 2e eiland kan je zien of je genoeg hop produceer. Je kan ook in het statistics menu links beide eilanden selecteren, dat is nog makkelijker.

[...]

Dat is bij beginners altijd de oorzaak. Weet ik van mezelf nog. Ben ook aantal keer opnieuw begonnen.
M’n 2e eiland is erg klein met 1 hop kwekerij ..
zal vanavond is even alles checken.

Wat doe je dan in de tussentijd als je alles even in het beloop laat en wacht met uitbreiden? Quests op het water en handelen met andere partijen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Mijn tips voor een voorspoedige start:
  • Begin met het vervullen van de basisnoden + schnapps.
  • Bouw nooit meer fabrieken dan je nodig hebt tot je artisans bereikt.
  • De enige luxury needs die je vervult zijn die van gebouwen (kerken, pub, variety theater, etc.)
  • Begin New World op te bouwen. Focus alleen op basic needs en de minimale populatie nodig om verder te kunnen in Old World.
  • Begin pas met bier als je artisans hebt. Bier levert heel veel op maar is ook erg duur om te maken.
  • Met artisans unlocked verschijnen ook de eerste epic mensen bij Eli. Koop een Sir Lewis Brindley en zet dit op je Schnapps Distelleries.
  • Haal het maximale uit je fabrieken met blueprint bouwen rondom trade unions. Je kan dan makkelijk uitbreiden en vooruitplannen zonder opnieuw te moeten puzzelen.
  • Ga naar engineers en ga los op alle noden van je populatie.
  • De bank, de bank! Jemig wat levert die veel geld op!
  • Ga nu helemaal los op investors.
  • Profit.
Kleine toevoeging over Brindley: deze zorgt er voor dat je distilleries rum opleveren. Per 3 cycli 1 rum. Je kunt het zo hard verbeteren met een trade union dat je geen druppel rum hoeft te maken in New World. En dat scheelt heel, heel, heel erg veel geld, tijd en ruimte op de eilanden daar.

[ Voor 12% gewijzigd door Nathilion op 28-06-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Nathilion schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:25:
Mijn tips voor een voorspoedige start:
  • Begin met het vervullen van de basisnoden + schnapps.
  • Bouw nooit meer fabrieken dan je nodig hebt tot je artisans bereikt.
  • De enige luxury needs die je vervult zijn die van gebouwen (kerken, pub, variety theater, etc.)
  • Begin New World op te bouwen. Focus alleen op basic needs en de minimale populatie nodig om verder te kunnen in Old World.
  • Begin pas met bier als je artisans hebt. Bier levert heel veel op maar is ook erg duur om te maken.
  • Met artisans unlocked verschijnen ook de eerste epic mensen bij Eli. Koop een Sir Lewis Brindley en zet dit op je Schnapps Distelleries.
  • Haal het maximale uit je fabrieken met blueprint bouwen rondom trade unions. Je kan dan makkelijk uitbreiden en vooruitplannen zonder opnieuw te moeten puzzelen.
  • Ga naar engineers en ga los op alle noden van je populatie.
  • De bank, de bank! Jemig wat levert die veel geld op!
  • Ga nu helemaal los op investors.
  • Profit.
Mijn fout is (denk ik) dat ik misschien teveel van sommige grondstoffen gebouwd heb.
Populatie van m’n bevolking is goed farmers+100 workers + 50/100 .
Bevolking is in ieder geval tevreden (groene smiley).

Nu zit denk ik m’n fout dat ik teveel gebouwd heb en dat is lastig oplossen vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Hangt een beetje van je gekozen spelinstellingen af wat er gebeurt als je fabrieken pauzeert. Pauzeren op easy zorgt er voor dat een fabriek niks kost, geen geld, geen werkers. Op medium kost het geen werkers en half geld. Op hard kost het je nog de volle bak maar geen werkers (dat laatste niet helemaal zeker).

Je kan dus makkelijk geld besparen door fabrieken uit te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
@fevo-1190 je kan gebouwen op non-actief zetten of deleten, als dat echt een probleem zou zijn. Met de blueprint functie kan je vooruit plannen zonder dat je iets al meteen moet bouwen.
Pagina: 1 ... 44 ... 59 Laatste