Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 07:41
Rezania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:05:
[...]

Ik heb iets van 10 eilanden of zo, genoeg ruimte. Wilde nu snel investors halen zodat ik een mooie stad op een andere eiland kan plannen. Dan gaat dit eiland grotendeels tegen de vlakte.
Ah oke dat kon ik natuurlijk niet zien.
Ik probeer ook wel de productie goed te hebben maar als ik eenmaal in crown falls zit, verwaarloos ik old world behoorlijk.
Crownfalls is ook waar ik veel met blueprints werk. dat werkt daar heel erg prettig vind ik zelf. Zo kan je de grootte van crown falls goed gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele vervuilende fabriek op crown falls. dat zit allemaal op de kleine eilandjes

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rezania
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 16:39
mike0001 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:56:
[...]

Ah oke dat kon ik natuurlijk niet zien.
Ik probeer ook wel de productie goed te hebben maar als ik eenmaal in crown falls zit, verwaarloos ik old world behoorlijk.
Crownfalls is ook waar ik veel met blueprints werk. dat werkt daar heel erg prettig vind ik zelf. Zo kan je de grootte van crown falls goed gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele vervuilende fabriek op crown falls. dat zit allemaal op de kleine eilandjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5N9xp3PHChyW9uKLf_HqLsZZtF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WtbuKQM1LcUzJXrvP8mHSp6e.jpg?f=user_large

O-) :+

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Precies dat. op mijn fabriek eilanden wil je echt niet wonen haha. zwaar vervuilde eilanden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06 10:02
mike0001 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:14:
[...]

Precies dat. op mijn fabriek eilanden wil je echt niet wonen haha. zwaar vervuilde eilanden :)
Nouja, er wonen ook mensen in de buurt van Tata Steel :P

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:50
Mijn eiland met zware industrie en vooral staal heet ook IJmuiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Ik doe hetzelfde, gewoon een aantal eilanden super efficient met productie en trade unions, waar je amper iets kan zien door de smog. Heerlijk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Nou, na de investors ging het snel bergafwaarts. Had te laat door dat ik dik in het rood stond, kon het probleem niet vinden, en toen was ik failliet. 8)7 Maar overnieuw begonnen, langzamer opbouwen. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:31
Tis net de echte westerse wereld :X })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-06 13:29
Rezania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:26:
Nou, na de investors ging het snel bergafwaarts. Had te laat door dat ik dik in het rood stond, kon het probleem niet vinden, en toen was ik failliet. 8)7 Maar overnieuw begonnen, langzamer opbouwen. :)
Na investors nog ja? Dan zit ik toch zeker minimaal wel 25k per min in de plus. Op 1 eiland heb ik ook Soap factories met trade union met Perfumier Prunella en Thielemann's Tube en aan de stroom. Een cargo vaart gewoon constant heen en weer en verkoop alles bij ge gevangenis. Levert ruim een ton per keer op. Moet je wel heel negatief staan wil je dat niet meer te boven komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Arvado schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:11:
[...]

Na investors nog ja? Dan zit ik toch zeker minimaal wel 25k per min in de plus. Op 1 eiland heb ik ook Soap factories met trade union met Perfumier Prunella en Thielemann's Tube en aan de stroom. Een cargo vaart gewoon constant heen en weer en verkoop alles bij ge gevangenis. Levert ruim een ton per keer op. Moet je wel heel negatief staan wil je dat niet meer te boven komen.
Verkocht zeep hoor, maar was maar iets van 30 ton per keer. Was prima toen ik nog workers had, daarna niet meer. Ga het nu gelijk met een trade union opzetten ja.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nathilion
  • Laatst online: 27-06 14:45
Rezania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:26:
Heb je de finance tab al gevonden op het statistiekenscherm? Daarin kun je precies zien wat je geld kost en wat oplevert.
Je kan hier heel snel zien wat je duurste productielijnen zijn. Tijdelijk de fabrieken stilleggen om geld te besparen is op deze manier snel te doen.

Het enige wat niet meteen opvalt is het gebrek aan goederen voor je populatie. Je ziet wel hoeveel geld je mensen opleveren maar niet of er een tekort aan goederen is. Maar, als jij 10.000 mensen hebt en maar $20.000 binnenhaalt dan moet dit meteen een alarmbel laten afgaan. Zo weinig inkomsten betekent vaak dat er niet genoeg goederen zijn.

Daarnaast zal deze pagina je veel helpen. Het laat zien welke goederen het meeste opleveren. Het belangrijkste om mee te nemen is dat alcohol je beste vriend is. >:) Het zijn relatief dure ketens maar ze leveren verreweg het meeste op. Vervul dan nog de makkelijkere basic needs en je zit in de veilige zone.

Wel is de Schnapps keten met Sir Lewis Brintley makkelijk te misbruiken om heel veel geld te verdienen. Het levert genoeg rum op om de complete Old World en Crown Falls te voorzien. Daarnaast produceer ik altijd enkele tientallen tonnen te veel en dump al dit alles bij Anne Harlow. Door de overproductie altijd te dumpen bij een trader zorg ik ervoor dat de rum productie altijd op gang blijft. Show me the $$$$$$$$$$$$$!

Kleine edit: ik zie net dat champagne voor investors je eigenlijk geld kost tenzij je de hele keten elektrificeert. En dan nog levert het weinig op. Gelukkig bestaat de Medal-Winning Producer. Deze vent is te vinden in al mijn grain/grape/pepper trade union en staat je toe om de complete champagne keten te laten vervallen. :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Nathilion op 22-04-2021 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Nathilion schreef op donderdag 22 april 2021 @ 07:20:
[...]

Heb je de finance tab al gevonden op het statistiekenscherm? Daarin kun je precies zien wat je geld kost en wat oplevert.
Je kan hier heel snel zien wat je duurste productielijnen zijn. Tijdelijk de fabrieken stilleggen om geld te besparen is op deze manier snel te doen.

Het enige wat niet meteen opvalt is het gebrek aan goederen voor je populatie. Je ziet wel hoeveel geld je mensen opleveren maar niet of er een tekort aan goederen is. Maar, als jij 10.000 mensen hebt en maar $20.000 binnenhaalt dan moet dit meteen een alarmbel laten afgaan. Zo weinig inkomsten betekent vaak dat er niet genoeg goederen zijn.

Daarnaast zal deze pagina je veel helpen. Het laat zien welke goederen het meeste opleveren. Het belangrijkste om mee te nemen is dat alcohol je beste vriend is. >:) Het zijn relatief dure ketens maar ze leveren verreweg het meeste op. Vervul dan nog de makkelijkere basic needs en je zit in de veilige zone.

Wel is de Schnapps keten met Sir Lewis Brintley makkelijk te misbruiken om heel veel geld te verdienen. Het levert genoeg rum op om de complete Old World en Crown Falls te voorzien. Daarnaast produceer ik altijd enkele tientallen tonnen te veel en dump al dit alles bij Anne Harlow. Door de overproductie altijd te dumpen bij een trader zorg ik ervoor dat de rum productie altijd op gang blijft. Show me the $$$$$$$$$$$$$!

Kleine edit: ik zie net dat champagne voor investors je eigenlijk geld kost tenzij je de hele keten elektrificeert. En dan nog levert het weinig op. Gelukkig bestaat de Medal-Winning Producer. Deze vent is te vinden in al mijn grain/grape/pepper trade union en staat je toe om de complete champagne keten te laten vervallen. :-)
Goede tips. :)

Heb net even zitten kijken en alles was stabiel, behalve het inkomen vanuit de krant. Denk dat ik de publicatie van de nieuwste editie heb gemist en er dus geen +25% inkomen propaganda in stond. Toen ging het blijkbaar van +20k naar -10k. :P

Maar het geeft allemaal niet, die save was toch een bende op een gegeven moment, niet genoeg vooruit gepland. Dus wilde sowieso al overnieuw beginnen. Zeker nu ik weet hoe makkelijk het is om engineers in al hun behoefte te voorzien, is niet veel moeilijker dan de andere tiers.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rezania
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1x7mm3o3nbx61.jpg

_O- Al zijn opmerkingen zijn altijd wel erg "subtiel" trouwens. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Haha, ja, vooral Archibald heeft van die heerlijke dubbelzinnige opmerkingen. Ik vraag me wel af of men in de 19e eeuw nou echt zo sprak of dat het een soort van geromanticeerd beeld is van ons 21e eeuwlingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-06 10:54
Ik heb Anno ook maar weer eens opgestart.
Heb mijzelf als doel gesteld om de originele campaign te spelen, Bright Sands te herbouwen, en in ieder geval de world's fair te organiseren. Alleen Botanica geactiveerd, min of meer medium moeilijkheidsgraad (medium inkomen, medium fertilities en minerals) maar met de 3 1ster AI's (wil gewoon op het gemak kunnen spelen, en oorlog voeren vind ik hier niet veel aan).

Eerste keer dat ik met medium inkomen speel, merk meteen dat je best moet opletten met wat je bouwt om niet in het rood te komen. Heb al begrepen dat ik canned food beter kan overslaan totdat ik genoeg artisans heb om ook de totale productie van een keten te kunnen consumeren. Zijn er nog meer van die valkuilen?

Merk wel weer wat een gedoe het is om alle goederen te voorzien. Was nu op het punt dat ik mijn staalindustrie moet opzetten, waarbij je ineens flink veel workers nodig hebt. Plus nog een boel workers voor hun alles wat ze zelf consumeren. En daar ook weer extra farmers voor nodig, lijk voor elk gebouw wat ik neerzet ook meteen maar 10 woningen erbij te moeten zetten.
Wat is jullie tactiek in het voorzien van goederen? Proberen jullie alles zoveel mogelijk op je hoofdeiland te produceren, of halen jullie je spullen van andere eilanden? Dingen als work clothes en schnapps bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
tot als je de commuter pier hebt unlockt doe ik zoveel mogelijk op mijn hoofdeiland ja, omdat daar de engineers en artisans zijn. op andere eilanden bouw ik op tot workers omdat die vrij zelfvoorzienend zijn.

Maar is uiteindelijk voor mij alleen maar voorbereiding om Crown falls op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08:33
Ktistes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:37:
Heb mijzelf als doel gesteld om de originele campaign te spelen, Bright Sands te herbouwen, en in ieder geval de world's fair te organiseren. Alleen Botanica geactiveerd, min of meer medium moeilijkheidsgraad (medium inkomen, medium fertilities en minerals) maar met de 3 1ster AI's (wil gewoon op het gemak kunnen spelen, en oorlog voeren vind ik hier niet veel aan).

Eerste keer dat ik met medium inkomen speel, merk meteen dat je best moet opletten met wat je bouwt om niet in het rood te komen. Heb al begrepen dat ik canned food beter kan overslaan totdat ik genoeg artisans heb om ook de totale productie van een keten te kunnen consumeren. Zijn er nog meer van die valkuilen?

Merk wel weer wat een gedoe het is om alle goederen te voorzien. Was nu op het punt dat ik mijn staalindustrie moet opzetten, waarbij je ineens flink veel workers nodig hebt. Plus nog een boel workers voor hun alles wat ze zelf consumeren. En daar ook weer extra farmers voor nodig, lijk voor elk gebouw wat ik neerzet ook meteen maar 10 woningen erbij te moeten zetten.
Wat is jullie tactiek in het voorzien van goederen? Proberen jullie alles zoveel mogelijk op je hoofdeiland te produceren, of halen jullie je spullen van andere eilanden? Dingen als work clothes en schnapps bijvoorbeeld.
Ik bouw zoveel mogelijk op 1 hoofd eiland. Voor producten uit de nieuwe wereld moet je uiteraard een eiland in de nieuwe wereld hebben. Gebruik daar meestal 1 eiland en koop dan items om meer producten te kunnen verbouwen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:22
Ktistes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:37:

Ik gebruik wel regelmatig productie-eilanden met een eigen populatie. Voorkeur gaat daarbij uit naar eilanden waarop graan en aardappelen op verbouwt kunnen worden. Zo blijft de populatie zelfvoorzienend op die eilanden. Ik probeer daarbij, zeker in het begin, de populatie op zo'n eiland onder de 1000 man/vrouw te houden, om zo geen Royal taxes te hebben. :)

Vandaag is er trouwens ook nieuwe info over de DLC 'Tourist season' vrijgegeven. Wordt op 25 mei beschikbaar en bevat bussen om de toeristen mee te vervoeren! Toeristen vormen net als de Scholars een aparte tier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xz1oOoPuQ0IMCDg5CjmzWD_pd4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RFYnjRsybIe8E3iT5B1VD0sN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Sinds een week met Anno 1800 bezig, de laatste versie die ik speelde was 1404 en ik vind de verschillen… verbazingwekkend klein. New world, shares etc is allemaal wel aardig, maar de kern is eigenlijk nog grotendeels hetzelfde, en die was natuurlijk al erg goed :) Het is wel flink makkelijker geworden nu er al zo veel info in de productie-chains knoppen zit en het uitgebreide stats menu.

Wat ik wel jammer vind is dat het nog steeds echt lijkt neer te komen om in blokjes te bouwen. Daardoor voelen veel steden heel kunstmatig opgezet aan. En oorlog voeren vind ik nog steeds niet goed uitgewerkt. Het is eerder een irritant mechanisme.

Ben wel al aan het kijken naar wat uitbreidingen, wat voor tips hebben jullie, season pass aanschaffen of specifieke sets kopen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@Noisia Gewoon alles kopen. :-) Alle grote DLCs voegen flink veel nieuwe gameplay toe (o.a. 3 nieuwe gebieden en flinke game mechanic changer met tractoren en zo). De onderdelen los kopen is veel duurder dan een season pass dus ik zou gewoon alle drie de passen kopen. Ze zijn ook regelmatig in de aanbieding dus er is echt weinig reden om die boel niet in een alles-in-één pakket aan te schaffen.

Als je toch echt losse dingen wil kopen dan is Bright Harvest degene met de meeste impact op het hele spel. Tractoren verdrievoudigen de opbrengst van je boerderijen. Dat is een gigantische game changer voor je productieketen die nu opeens een stuk minder boerderijen nodig heeft. In New World en Enbesa is de impact nog groter omdat je daar in het algemeen minder ruimte hebt dan in Europa.

Docklands is daarna de DLC met de grootste impact. Hier kan je de overtollige productie mee ruilen voor andere goederen. De overtollige productie van je tractor farms zijn dan goed in te zetten om je tekorten (ijzer en caouchac zijn bij mij altijd gewild voor fietsen, koetsen en naaimachines :-) ) aan te vullen.

De rest van de DLC voegt een boel toe maar is minder impactvol dan BH en Docks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
En vwb uitbreidingen is Enbesa (land of the Lions) en Crown Falls (sunken tressures) en must have. Beide voegen een nieuw gebied toe waarbij Crown Falls erg groot is (lekker voor een enorme stad bouwen) en Enbesa voegt de Scholars toe (nieuwe tier)

Ik zelf ben niet te spreken over The Artics. Daar ga ik ook bijna nooit heen (kost te veel moeite en resources om goede supply op te zetten)
Als je new world goed hebt ingeregeld kom je ook nooit olie te kort, dus gas is niet echt een must have vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
Fzim schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik wel regelmatig productie-eilanden met een eigen populatie. Voorkeur gaat daarbij uit naar eilanden waarop graan en aardappelen op verbouwt kunnen worden. Zo blijft de populatie zelfvoorzienend op die eilanden. Ik probeer daarbij, zeker in het begin, de populatie op zo'n eiland onder de 1000 man/vrouw te houden, om zo geen Royal taxes te hebben. :)

Vandaag is er trouwens ook nieuwe info over de DLC 'Tourist season' vrijgegeven. Wordt op 25 mei beschikbaar en bevat bussen om de toeristen mee te vervoeren! Toeristen vormen net als de Scholars een aparte tier.

[Afbeelding]
Bussen... Dat wordt NOG meer engines maken haha. Ik zie verder ook cafe/restaurant. en een busstop. Lijkt me een interessante upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
mike0001 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:52:
En vwb uitbreidingen is Enbesa (land of the Lions) en Crown Falls (sunken tressures) en must have. Beide voegen een nieuw gebied toe waarbij Crown Falls erg groot is (lekker voor een enorme stad bouwen) en Enbesa voegt de Scholars toe (nieuwe tier)

Ik zelf ben niet te spreken over The Artics. Daar ga ik ook bijna nooit heen (kost te veel moeite en resources om goede supply op te zetten)
Als je new world goed hebt ingeregeld kom je ook nooit olie te kort, dus gas is niet echt een must have vind ik.
:)
Vind juist de Artic erg tof! Een hele uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen en ook een mooie verhaal lijn. Land of Lions was een grote domper. Snapte weinig van het verhaal en het einde van het verhaal is zo slap. Verder vind ik het research instituut niet zo interesant. Ik zou zeggen koop DLC de artic en laat Land of lions links liggen :). BTW Docklands voegt ook weinig toe. Maakt traden een stuk ingewikkelder en onoverzichtelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
mark777 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:59:
[...]

:)
Vind juist de Artic erg tof! Een hele uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen en ook een mooie verhaal lijn. Land of Lions was een grote domper. Snapte weinig van het verhaal en het einde van het verhaal is zo slap. Verder vind ik het research instituut niet zo interesant. Ik zou zeggen koop DLC de artic en laat Land of lions links liggen :). BTW Docklands voegt ook weinig toe. Maakt traden een stuk ingewikkelder en onoverzichtelijk.
Land of the Lions verhaal lijn heb ik geskipt :) die was zeer slecht inderdaad en vooral heel vervelend. Zo snel ik toegang heb tot de scholars doe ik ook niets meer in Enbesa.
Maar..... Scholars zijn wel echt een must have. Olie velden verplaatsen, koffie maken in crown falls, je dierentuin/botanische tuin of museum aanvullen met onderzochte items is echt een toegevoegde waarde.

Docklands vind ik juist ook echt een must have. Resources ruilen tegen overschot is echt handig.

Zo zie je maar, meerdere mensen, meerdere smaken en meningen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Haha, ik ben altijd te druk bezig in Old World en Cape om iets fatsoenlijks te maken van Arctic en Enbesa. Beiden gebieden liggen me totaal niet.

Zeker nu Docklands mij kan voorzien van de benodigde Enbesa goederen laat ik het gebied gewoon voor wat het is.

Misschien is het wel leuker in multiplayer als je ieder een eigen gebied kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
mike0001 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:03:
[...]

Land of the Lions verhaal lijn heb ik geskipt :) die was zeer slecht inderdaad en vooral heel vervelend. Zo snel ik toegang heb tot de scholars doe ik ook niets meer in Enbesa.
Hoe skip je die verhaallijn? Doe je gewoon niks met de quest of is er ergens een opt out? Vind het ook echt een verschikkelijk verhaallijn, maar stoor mij altijd aan de quest icoontje op de map. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Fzim schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Hoe skip je die verhaallijn? Doe je gewoon niks met de quest of is er ergens een opt out? Vind het ook echt een verschikkelijk verhaallijn, maar stoor mij altijd aan de quest icoontje op de map. :9
Als je aankomt wordt er gevraagd of je die man wil helpen en dat doen ze later ook met die andere gast (forgive me, ik weet hun namen echt niet meer)
Dan gewoon nee antwoorden en je bent van de gehele quest af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
das ook nieuw voor me, dat je quests kunt skippen. Het enige wat je mist zijn dan wss de rewards, maar idd de enbessa quests zijn iets te langdurig en uitgesponnen (en in mijn geval ook wat buggy).

Deel 2 van de season pass kan ook niet te ver meer weg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
AntiChrist7 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:01:
das ook nieuw voor me, dat je quests kunt skippen. Het enige wat je mist zijn dan wss de rewards, maar idd de enbessa quests zijn iets te langdurig en uitgesponnen (en in mijn geval ook wat buggy).

Deel 2 van de season pass kan ook niet te ver meer weg zijn?
Je bedoelt de volgende update van seizoen 3?
25 mei komt die uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 17:45
Nathilion schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:31:
@Noisia Gewoon alles kopen. :-) Alle grote DLCs voegen flink veel nieuwe gameplay toe (o.a. 3 nieuwe gebieden en flinke game mechanic changer met tractoren en zo). De onderdelen los kopen is veel duurder dan een season pass dus ik zou gewoon alle drie de passen kopen. Ze zijn ook regelmatig in de aanbieding dus er is echt weinig reden om die boel niet in een alles-in-één pakket aan te schaffen.
Ik zit ook eens te kijken Anno 1800 aan te schaffen de volgende keer dat ie in de aanbieding staat. De 1404 met veel plezier gespeeld, de 2070 vond ik wat minder, en de andere Anno's nooit gespeeld.

Ik speel meestal enkel de campaign en niet de sandbox mode. Heeft de DLC ook nut voor de campaign? Ik word er allemaal niet zoveel wijzer van van wat op de site staat namelijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
_Tygernoot schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:11:
[...]

Ik zit ook eens te kijken Anno 1800 aan te schaffen de volgende keer dat ie in de aanbieding staat. De 1404 met veel plezier gespeeld, de 2070 vond ik wat minder, en de andere Anno's nooit gespeeld.

Ik speel meestal enkel de campaign en niet de sandbox mode. Heeft de DLC ook nut voor de campaign? Ik word er allemaal niet zoveel wijzer van van wat op de site staat namelijk :P
De campaign is in dit geval niet heel veel meer dan een veredelde tutorial eigenlijk. Het heeft dus enkel betrekking op het basisspel. Wel kan je DLC's activeren voor in de campaign, maar dat zijn dan echt aparte verhaallijnen, zal niet mixen. Eerlijk gezegd, als je enkel de campaign speelt ben je waarschijnlijk binnen een uur of 15 klaar en zou ik dus niet de DLC's kopen als je het spel daarna niet meer aanraakt.

Geef het basisspel eerst een kans zou ik zeggen, mocht je dan meer willen dan kan je altijd nog DLC kopen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Het coole aan 1404 was dat er naast een leuke campaign ook wel een paar interessante scenario's waren. Maar in de sandbox van Anno 1800 kan je zoveel doen dat ik het niet direct mis. Zet je als doel een mooie grote stad te bouwen en je bent lang zoet bezig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
@_Tygernoot Ik vind de campagne van Anno 1800 vermakelijk maar zoals Rezania zegt is het ook niet meer dan een veredelde tutorial. De DLCs die gebieden toevoegen voegen ook nieuwe verhaallijnen toe. Vooral die in Enbesa is behoorlijk uitgebreidt.

Na het voltooien van de campagne belandt je automatisch in sandbox modus. En is het eigenlijk gewoon bouwen, bouwen, bouwen.

Dit is wel iets wat ik behoorlijk mis uit Anno 2070. Daar had je allerlei scenario's en een veel uitgebreidere campagne. Ik vind het jammer dat dit concept niet is overgenomen in 1800 want ik heb veel van de scenario's meerdere keren gespeeld omdat ik ze zo leuk vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb een probleem met Anno 1800.
Waarom kan ik geen visserplaats plaatsen aan de kust?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5saaUU-yKaHhdZ-vwld6tyBZmUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pj3nQlYY61qFV3tSmgj50B6t.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat dat de construction area geblocked is.
Op andere plaatsen kan ik het ook niet plaatsen.
Iemand weet wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
Kan het zijn dat de basis te ver op land zit? Helpt het als je hem meer richting de zee kunt plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik het het op allerlei manieren geprobeerd, ook proberen te draaien.
Ook meer richting land en richting zee, maar het blijft een rood kruis geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Tygernoot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06 17:45
Dank voor de reacties allemaal, zeer constructief :)

Ik vind een campagne meestal wat leuker, omdat je dan echt een doel hebt en je het spel kan uitspelen.

Vroeger wel ontelbare uren Sim City en Civilization gespeeld. Maar misschien omdat ik wat ouder word en niet zo heel veel tijd heb om te gamen, dat ik moeite heb uren aan een stuk hetzelfde spel te spelen zonder specifiek eindpunt in zicht. Zelfde gehad met Factorio een tijdje terug. Heel erg leuk, en nog ongelofelijk veel manieren om de boel te optimaliseren, maar nadat ik 50 uur later die eerste raket eindelijk gelanceerd had, vond ik het wel weer mooi geweest :P. Ik zie mezelf dan moeilijk weer vanaf nul beginnen met het volgende potje.

Maar goed, maakt ook allemaal niet zo uit. Het is sowieso geen weggegooid geld als je er meerdere uren plezier aan beleeft :). Dus ik volg Rezania's tip op. Volgende aanbieding er eens aan beginnen met de basis, en als de verslaving pakt gooi ik de DLC er achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
0108daniel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:03:
[Afbeelding]

Je kunt vissers ook gewoon in het water plaatsen. Zo kun je er meer kwijt.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
WeHoDo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 03:04:
[...]

Je kunt vissers ook gewoon in het water plaatsen. Zo kun je er meer kwijt.
Helaas gaat dat niet.
Overal geeft ie een rood kruis aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
[Afbeelding]

Ik zie ook geen gemarkeerde harbour area. Gebruik je mods? Probeer eens een new game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Rezania schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:41:
[...]

Ik zie ook geen gemarkeerde harbour area. Gebruik je mods? Probeer eens een new game?
Op andere screenshots zie ik dat mensen wel gewoon hun gebouwen aan de kust kunnen plaatsen.
Dit is een nieuw spel met ook een nieuwe installatie.
Ik gebruik geen mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
0108daniel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Op andere screenshots zie ik dat mensen wel gewoon hun gebouwen aan de kust kunnen plaatsen.
Dit is een nieuw spel met ook een nieuwe installatie.
Ik gebruik geen mods.
Zo werkt het spel inderdaad ook, uiteraard moet je gewoon gebouw aan de kust kunnen plaatsen. Maar wat ik bij jou niet zie is het de harbour area (werkgebied). Denk dat je save corrupt is of je spel. Herinstalleren en overnieuw beginnen zou ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rE5M5CikRho10YCmIHscX3bLUDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TlztAdPjxcS44H9i1F7nNynm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:06
[Afbeelding]

Met de DLC van harbor life krijg je dit probleem als je spice it up gebruikt. Even de laatste versie van deze mod downloaden en het probleem is weg.
Had namelijk hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Rezania schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:44:
[...]

Zo werkt het spel inderdaad ook, uiteraard moet je gewoon gebouw aan de kust kunnen plaatsen. Maar wat ik bij jou niet zie is het de harbour area (werkgebied). Denk dat je save corrupt is of je spel. Herinstalleren en overnieuw beginnen zou ik zeggen.

[Afbeelding]
Het is een nieuw spel, dus een nieuwe save en een nieuwe installatie.
Ik heb het spel nogmaals opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
chrisborst schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Met de DLC van harbor life krijg je dit probleem als je spice it up gebruikt. Even de laatste versie van deze mod downloaden en het probleem is weg.
Had namelijk hetzelfde ;)
Ik heb de DHL van harbor life niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Je bent niet de enige blijkbaar.

https://forums.ubisoft.co...php/2323107-Fishing-Docks

Het Ubisoft forum geeft geen oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oh ik zie het inderdaad.
Dit is best wel slecht.
Ik hou van de Anno games, vooral 1404.
Ik ben net Anno 1800 gestopt door de vele bugs.
Nu ik het dus nogmaals wou proberen loop ik gelijk al tegen weer een probleem aan.
Heel jammer, want het spel heeft veel potentie.
Nu maar weer wachten tot ook deze bug verholpen word.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
https://anno-union.com/devblog-tourist-season/

devblog met veel informatie

Het lijkt heerlijk complex te gaan worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
AntiChrist7 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 20:54:
https://anno-union.com/devblog-tourist-season/

devblog met veel informatie

Het lijkt heerlijk complex te gaan worden :)
Complex en we mogen onze bestaande steden compleet renoveren :)
Er zitten leuke dingen bij. Erg benieuwd wat dit gaat brengen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
https://mobile.twitter.co.../1394585299691347968?s=20

Vanaf volgende week eindelijk ornaments met normaal gras! :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Er zou ook een slow mode/ halfspeed komen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nathilion
Er komen dit weekend ook weer Twitch streams aan met demo's van Tourist Season: https://anno-union.com/twitch-drop-tourist-season/.

En mijn grootste gemis is het permanent kunnen opslaan van blueprints. Ik maak zo vaak nu fabrieken + Trade Union patronen dat ik ze eigenlijk gewoon permanent wil opslaan zodat ik ze zo overal kan neerkwakken.

Wat ook fijn zou zijn is als alle gebouwen vanaf het begin meteen plaatsbaar waren als blueprint (en pas echt unlocked als je aan de eisen voldoet). Dat zou het vooruitplannen ook stukken makkelijker maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Nathilion schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:29:
Er komen dit weekend ook weer Twitch streams aan met demo's van Tourist Season: https://anno-union.com/twitch-drop-tourist-season/.

En mijn grootste gemis is het permanent kunnen opslaan van blueprints. Ik maak zo vaak nu fabrieken + Trade Union patronen dat ik ze eigenlijk gewoon permanent wil opslaan zodat ik ze zo overal kan neerkwakken.

Wat ook fijn zou zijn is als alle gebouwen vanaf het begin meteen plaatsbaar waren als blueprint (en pas echt unlocked als je aan de eisen voldoet). Dat zou het vooruitplannen ook stukken makkelijker maken.
vind het reorganiseren van mijn stad juist zo leuk. nieuwe gebouwen mogelijkheden treinen etc. moet huizen afbreken wegen verleggen en wordt mijn stad zo weer heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Nathilion schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:29:

Ja dit inderdaad, zou echt heerlijk zijn als ze dat zouden toevoegen. Met copy-paste kun je wel iets nu maar dat werkt alleen als je het al ergens hebt staan en niet de eerste keer dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Iemand anders heeft op de Anno Union forums vanochtend toevallig over dit onderwerp al een post gemaakt. Ik heb daar al een steunwoordje geschreven. Voor wie wil bijdragen hier is de link: https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2220907-Blueprint-saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Blueprint saving en ook groepen gebouwen kunnen verplaatsen in plaats van 1 per 1. Yes please. :) Maar wordt al sinds het begin naar gevraagd, dus weinig hoop dat het er ooit komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arvado
Ze willen natuurlijk dat het een verassing blijft welke gebouwen je vrijspeelt. Alleen dit zouden ze dan alleen de eerste keer moeten doen en dat daarna pas de blueprint save mogelijkheid komt. Dus alleen voor gebouwen die je al een keer vrijgespeeld hebt (in een eerdere game).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark777
Arvado schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:10:
Ze willen natuurlijk dat het een verassing blijft welke gebouwen je vrijspeelt. Alleen dit zouden ze dan alleen de eerste keer moeten doen en dat daarna pas de blueprint save mogelijkheid komt. Dus alleen voor gebouwen die je al een keer vrijgespeeld hebt (in een eerdere game).
Yeah er komen een aantal nieuwe gebouwen uit bij de nieuwe DLC ik kijk er nu al naar uit!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
@Arvado Ja, dat was ook wel leuk de eerste keer dat ik door de campagne ging. Maar ik ben onderhand zo vaak opnieuw begonnen dat het toch geen verrassing meer is. :-)

Ik kan me dan ook best voorstellen dat ze er een soort van 'unlocked for saving' vlaggetje toevoegen. Of dat het uitspelen van de campagne een nieuwe menu optie activeert waarmee je altijd alle gebouwen zichtbaar kan maken als blueprint.

@mark777 Ik heb er al zin om heel mijn stad van een busnetwerk te voorzien! En ook die restaurants en recepten lijken me een heerlijke puzzel om in mijn stad te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
Nee precies. Wat jij zegt is imo een goeie optie. Eerst campagne uitspelen en dan pas die opties beschikbaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Ik hoop dat er bij de nieuwe update ook aan gewerkt is dat als je een schip naar een andere wereld stuurt het dan arriveert op een plek waar GEEN VIJANDELIJK EILAND IS. Heb nu al 5 schepen verloren daardoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:06
mark777 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:33:
Ik hoop dat er bij de nieuwe update ook aan gewerkt is dat als je een schip naar een andere wereld stuurt het dan arriveert op een plek waar GEEN VIJANDELIJK EILAND IS. Heb nu al 5 schepen verloren daardoor.
Die optie is er nu toch al? Je selecteert de regio en dan kan je een eiland selecteren. Bij trade-routes kan je op de kaart het punt waar ze de map verlaten verplaatsen. Ook kan je de route verslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
chrisborst schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:37:
[...]

Die optie is er nu toch al? Je selecteert de regio en dan kan je een eiland selecteren. Bij trade-routes kan je op de kaart het punt waar ze de map verlaten verplaatsen. Ook kan je de route verslepen.
ik had geen eiland op Old world dus kan ik ook geen eiland selecteren. Vind beter als schepen uit zichzelf een veilige plek kiezen om een wereld binnen te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*oef*

Het spel word steeds mooier en steeds complexer, maar zijn er ook plannen om een soort van "easy modus" te maken waar je misschien niet de diepgang hebt, maar wel de beschikking over alle werelden, tiers en goederen?

Ik merk dat ik enerzijds graag weer een paar uur aan Anno wil besteden en die nieuwe uitbereidingen zoals Tourist Season heel erg gaaf vind, tegelijkertijd dat het voor mijn gevoel vanaf de eerste speelminuut meteen zó complex word, dat het me tegen begint te staan.

Of zijn er zinvolle cheats waarmee je bijvoorbeeld zelf bepaalde zaken kunt instellen, zodat je je echt kunt richten op het beetje like Cities:Skylines bouwen van een mooie wereld?

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:40
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:49:
*oef*

Het spel word steeds mooier en steeds complexer, maar zijn er ook plannen om een soort van "easy modus" te maken waar je misschien niet de diepgang hebt, maar wel de beschikking over alle werelden, tiers en goederen?

Ik merk dat ik enerzijds graag weer een paar uur aan Anno wil besteden en die nieuwe uitbereidingen zoals Tourist Season heel erg gaaf vind, tegelijkertijd dat het voor mijn gevoel vanaf de eerste speelminuut meteen zó complex word, dat het me tegen begint te staan.

Of zijn er zinvolle cheats waarmee je bijvoorbeeld zelf bepaalde zaken kunt instellen, zodat je je echt kunt richten op het beetje like Cities:Skylines bouwen van een mooie wereld?
Je kan het spel volledig easy maken bij start nieuw spel. Dan is het veel simpeler als je alles easy zet. En gewoon rustig spelen als je dat doet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 11:30:
[...]
Je kan het spel volledig easy maken bij start nieuw spel. Dan is het veel simpeler als je alles easy zet. En gewoon rustig spelen als je dat doet
Dat doe ik standaard al, maar dan zit je alsnog met die enorm ingewikkelde mechanics. :)

Ik snap dat ze het zo ingewikkeld maken, voor de mensen die er uren, dagen, weken en maanden in willen investeren, is dat juist de lol. Alleen, ik heb ook andere hobbies en merk dat de complexiteit me wat tegen staat op momenten.

Zeker ook omdat de echt leuke elementen, zoals de nieuwe DLC's die uit zijn gekomen, het spel visueel enorm boeiend maken. Ik hou van citybuilder games en kijk ook enorm uit naar de nieuwe Settlers.

Tegelijkertijd zou ik denk ik met liefde gebruik maken van opties (cheats desnoods) om de mechanics te vereenvoudigen, of domweg unlimited / zelf in te stellen supplies hebben in je warehouses. Op die manier zou ik dan zelf kunnen beslissen of ik schepen van en naar alle werelden laat varen, maar kan ik ook zonder ook maar 1 route, in alle werelden gewoon mooie steden bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Je kan natuurlijk ook een expansie of 2 uitzetten als je het teveel vindt worden.

Ik heb docklands nog neit gespeeld (ik wacht op de laatste dlc voor ik een volledig nieuwe game begin), maar ik speel ook wel op easy/medium mode. Voor mij is Anno om het opbouwen, niet de competitie/race met de AI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

AntiChrist7 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:02:
Je kan natuurlijk ook een expansie of 2 uitzetten als je het teveel vindt worden.

Ik heb docklands nog neit gespeeld (ik wacht op de laatste dlc voor ik een volledig nieuwe game begin), maar ik speel ook wel op easy/medium mode. Voor mij is Anno om het opbouwen, niet de competitie/race met de AI
Dat is het juist. Ik vind al die expansions ongelooflijk leuk en baal er van dat Tourist Season de 25e pas uit komt, anders was ik er vandaag in gedoken.

Misschien dan ik dan toch maar aan de slag moet met een trainer:
https://www.gamengadgets....ney-influence-and-health/

Ja, dat is cheaten, maar ik speel dat spel omdat ik het leuk vind het spel te spelen. :) Een savegame met unlimited alles, maakt dat ik het op een andere manier kan spelen en lekker aan de slag kan met het bouwen van mooie eilanden, zonder continu rekening te moeten houden met de complete game mechanics.

Iemand met ervaring met een dergelijke trainer? Nog tips?

EDIT:
Dit ziet er wel leuk uit voor wat ik wil:
https://flingmods.com/anno-1800-trainer/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bvpVcKSFI2uJ52hQy2ll7Cr7b48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x1oXaYKJQrmKcTQvMrS4MH8Q.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door unezra op 22-05-2021 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Dat is het juist. Ik vind al die expansions ongelooflijk leuk en baal er van dat Tourist Season de 25e pas uit komt, anders was ik er vandaag in gedoken.

Misschien dan ik dan toch maar aan de slag moet met een trainer:
https://www.gamengadgets....ney-influence-and-health/

Ja, dat is cheaten, maar ik speel dat spel omdat ik het leuk vind het spel te spelen. :) Een savegame met unlimited alles, maakt dat ik het op een andere manier kan spelen en lekker aan de slag kan met het bouwen van mooie eilanden, zonder continu rekening te moeten houden met de complete game mechanics.

Iemand met ervaring met een dergelijke trainer? Nog tips?

EDIT:
Dit ziet er wel leuk uit voor wat ik wil:
https://flingmods.com/anno-1800-trainer/

[Afbeelding]
wat versta je precies onder ‘complexe mechanics’ ? Zo ingewikkeld is het allemaal toch niet als je op easy speelt? Kan weinig mis gaan? Ja mss dat je even niet kunt bouwen omdat je grondstof mist oid?

Beetje zonde imo om met cheats enzo te gaan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Gohja, ieder zijn ding, maar voor mij zou dat het punt van Anno compleet ondermijnen. je werkt net met beperkte resources (en beperkt is relatief) om de logistieke uitdaging aan te gaan. Als het gewoon om citybowen gaat dan is skylines idd er

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
AntiChrist7 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:04:
Gohja, ieder zijn ding, maar voor mij zou dat het punt van Anno compleet ondermijnen. je werkt net met beperkte resources (en beperkt is relatief) om de logistieke uitdaging aan te gaan. Als het gewoon om citybowen gaat dan is skylines idd er
precies, blijft weinig van het spel over anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

AntiChrist7 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:04:
Het thema van Anno 1800 vind ik erg leuk en ik heb al redelijk wat uren zitten in het op de reguliere manier spelen van de game. Dat is het niet. Die lol zie ik ook wel.

Maar tegelijkertijd merk ik dat ik op momenten ook zin heb lekker te sandboxen en mooie eilanden te bouwen, zonder continu bezig te moeten zijn met complete en complexe production chains. Zeker omdat die production chains serieus complex worden zodra je alle werelden en DLC's er bij hebt.

Het is een totaal andere manier van spelen.

In het Cities:Skylines topic zijn er mensen die altijd met unlimited money spelen, puur omdat ze de game spelen om een leuk stadsontwerp te maken. Met die game zijn de mechanics niet dusdanig dat ik merk dat ik erg veel behoefte heb aan cheats anders dan de mod om alle tiles in 1x gratis te unlocken.

Met Anno merk ik dat ik wél de behoefte heb me eens niet te hoeven bemoeien met alle mechanics en gewoon een visueel aantrekkelijke wereld wil bouwen.

Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Het thema van Anno 1800 vind ik erg leuk en ik heb al redelijk wat uren zitten in het op de reguliere manier spelen van de game. Dat is het niet. Die lol zie ik ook wel.

Maar tegelijkertijd merk ik dat ik op momenten ook zin heb lekker te sandboxen en mooie eilanden te bouwen, zonder continu bezig te moeten zijn met complete en complexe production chains. Zeker omdat die production chains serieus complex worden zodra je alle werelden en DLC's er bij hebt.

Het is een totaal andere manier van spelen.

In het Cities:Skylines topic zijn er mensen die altijd met unlimited money spelen, puur omdat ze de game spelen om een leuk stadsontwerp te maken. Met die game zijn de mechanics niet dusdanig dat ik merk dat ik erg veel behoefte heb aan cheats anders dan de mod om alle tiles in 1x gratis te unlocken.

Met Anno merk ik dat ik wél de behoefte heb me eens niet te hoeven bemoeien met alle mechanics en gewoon een visueel aantrekkelijke wereld wil bouwen.

Vandaar.
Anno is een complex spel en dus misschien lastig voor beginners of mensen die gewoon relax een spelletje willen spelen. De complexe economie en trading routes suply chains etc is bewust gemaakt om het spel interesant te houden. Als je puur visueel een mooie stad wil maken moet je geduld hebben en misschien samen in coop spelen met iemand die zich bezig houd met de complexe zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

mark777 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Anno is een complex spel en dus misschien lastig voor beginners of mensen die gewoon relax een spelletje willen spelen. De complexe economie en trading routes suply chains etc is bewust gemaakt om het spel interesant te houden. Als je puur visueel een mooie stad wil maken moet je geduld hebben en misschien samen in coop spelen met iemand die zich bezig houd met de complexe zaken.
Ik ben toch maar een sandbox begonnen met die FliNG mod. Dat is 100% cheaten. Letterlijk met 1 druk op de knop alle resources en gaan.

Uiteraard een aparte savegame voor aangemaakt om mijn painstakingly opgebouwde normale savegames niet te verpesten.

Het is niet zo dat je met zo'n cheat niet alles *kunt* doen zoals het moet. Dat vind ik ook interessant aan de persoon in het Cities:Skylines topic. Hij maakt een an-sich werkende, volledig functionerende, stad. Maar bouwt die wel in 1x..

Fin, ik ga eens kijken of me dit bevalt. Lekker beetje bouwen en totaal geen rekening hoeven houden met welke resource dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Zou ik niet kunnen, ik vind de logistiek een van de leuke dingen eraan (en ik ben niet creatief genoeg voor mooie steden). CS kan ik ook nooit meer dan een uur spelen, want uiteindelijk is het vooral straten trekken en grids kleuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Ik ben toch maar een sandbox begonnen met die FliNG mod. Dat is 100% cheaten. Letterlijk met 1 druk op de knop alle resources en gaan.

Uiteraard een aparte savegame voor aangemaakt om mijn painstakingly opgebouwde normale savegames niet te verpesten.

Het is niet zo dat je met zo'n cheat niet alles *kunt* doen zoals het moet. Dat vind ik ook interessant aan de persoon in het Cities:Skylines topic. Hij maakt een an-sich werkende, volledig functionerende, stad. Maar bouwt die wel in 1x..

Fin, ik ga eens kijken of me dit bevalt. Lekker beetje bouwen en totaal geen rekening hoeven houden met welke resource dan ook.
maar wat is er zo spannend aan het bouwen? 95% is huisjes neerzetten en mss een brandweer zoo oid. Daar kan ik echt geen voldoening uit krijgen??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:18:
[...]
maar wat is er zo spannend aan het bouwen? 95% is huisjes neerzetten en mss een brandweer zoo oid. Daar kan ik echt geen voldoening uit krijgen??
Ik vind games als OpenTTD, Euro Truck Simulator en American Truck Simulator ook heerlijk.
Ook allemaal geen super uitdagende games als het puur gaat om het logistieke deel, maar de lol van dat soort games zit 'm wat mij betreft echt in het lekker bouwen of beetje relaxed rond rijden.

Moet zeggen dat met álles unlimited (net even 4 uurtjes mee gerommeld) het idd vrij vlak word en je domweg niet alles meer kunt doen. (Het is ook nogal aan of uit, niet iets er tussenin.) Misschien dat ik in een nieuwe game een deel uit zet. Tegelijkertijd, domweg beetje huisjes neer plempen en bouwen is ook wel eens lekker.

Een middenweg zou iig wel fijner zijn en die is er niet echt. Ja, de game kan op easy en ik zou enkel in de Old World kunnen blijven, maar dan beperk je de game heel erg en met easy heb je nog steeds de complete production chains.

Denk dat dáár vooral mijn weerstand zit. Het is een fantastische game met een enorme diepgang, maar die diepgang maakt ook dat als je een beetje leuk wil bouwen, je meteen minimaal dagen verder bent en dan een heel woud van afhankelijkheden hebt.

Fin. Het kán en ik kan me voorstellen dat ik dit vaker doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Hier wat ongevraagd advies, maar waarom bouw je niet eerst een eiland of 5 vol in de oude wereld, zorg dat je 25000 investors haalt in de oude wereld, dan heb je een goede basis om te doen wat je wil zonder failliet te gaan.

veel production chains zijn niet moeilijk maar is letterlijk gewoon doen.

een hoop hulpmiddelen zijn er :
http://annolayouts.de/index.htm?lang=en
https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/

Hiermee hoef je letterlijk alleen neer te plempen wat er staat en een paar schepen om het werkelijk te maken.

ik ben nu met een save bezig waar ik op 4 eilanden een leuke populatie heb opgebouwd tot artisans, en een goeie 12k in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:50:
[...]
Ik vind games als OpenTTD, Euro Truck Simulator en American Truck Simulator ook heerlijk.
Ook allemaal geen super uitdagende games als het puur gaat om het logistieke deel, maar de lol van dat soort games zit 'm wat mij betreft echt in het lekker bouwen of beetje relaxed rond rijden.
Tip voor je : Dyson Sphere Program

Daarmee kan je bouwen tot je scheel ziet :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Mrscruff schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:56:
Hier wat ongevraagd advies, maar waarom bouw je niet eerst een eiland of 5 vol in de oude wereld, zorg dat je 25000 investors haalt in de oude wereld, dan heb je een goede basis om te doen wat je wil zonder failliet te gaan.

Hiermee hoef je letterlijk alleen neer te plempen wat er staat en een paar schepen om het werkelijk te maken.

ik ben nu met een save bezig waar ik op 4 eilanden een leuke populatie heb opgebouwd tot artisans, en een goeie 12k in de plus.
Heb je voor investors uberhaupt niet de New World nodig?

Als er een methode is a-la OpenTTD, waar ik vrijwel altijd begin met een steady inkomstenstroom in de vorm van wat passagierslijnen of wat olie en daarna lekker kan bouwen is dat ook best. Inderdaad, een stabiele basis waardoor er genoeg inkomsten en goederen zijn en daarna beetje sandboxen.

Maar zo'n modus is er volgens mij niet echt, tenzij je enkel in de Old World blijft.

(Daarom is OpenTTD soms zo lekker. Het is vrij makkelijk een stabiele basis neer te leggen en geld te genereren. Verder is het vooral toffe lijntjes bouwen. Wat ik ongelooflijk ontspannend vind.)

[ Voor 7% gewijzigd door unezra op 22-05-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:01:
[...]

Heb je voor investors uberhaupt niet de New World nodig?

Als er een methode is a-la OpenTTD, waar ik vrijwel altijd begin met een steady inkomstenstroom in de vorm van wat passagierslijnen of wat olie en daarna lekker kan bouwen is dat ook best. Inderdaad, een stabiele basis waardoor er genoeg inkomsten en goederen zijn en daarna beetje sandboxen.

Maar zo'n modus is er volgens mij niet echt, tenzij je enkel in de Old World blijft.

(Daarom is OpenTTD soms zo lekker. Het is vrij makkelijk een stabiele basis neer te leggen en geld te genereren. Verder is het vooral toffe lijntjes bouwen. Wat ik ongelooflijk ontspannend vind.)
Ik denk dat je gewoon het verkeerde spel hebt gekocht. Hoe jij het wilt spelen is gewoon niet zoals Anno bedoeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:03:
[...]
Ik denk dat je gewoon het verkeerde spel hebt gekocht. Hoe jij het wilt spelen is gewoon niet zoals Anno bedoeld is.
Welnee. :)
Wat ik zeg, ik heb echt al uren, dagen en weken in de reguliere gameplay zitten. (Ik heb 'm in de prerelease gekocht en alle season passes tot nu toe.)

Alleen de laatste tijd ben ik ook weer serieus tijd aan het stoppen in andere hobbies (muziek) en heb ik nog maar beperkt zin een game op te starten waarbij de game mechanics en chains zó uitgebreid en complex zijn.

Het thema van de game is geweldig, de graphics zijn heerlijk en er zijn zeker momenten waarop ik die diepgang alleen maar leuk vind. Alleen niet altijd. Soms is een middenweg wel zo fijn. Of een game die je zo ingewilleld of makkelijk kunt maken zoals je wil, zoals OpenTTD, Cities:Skylines en in mindere maten, ETS/ATS. (ETS/ATS is in de basis ook gewoon uren en uren beetje rondsturen, alleen special transport is een serieus grotere uitdaging maar verder is het een game die je relatief makkelijk even voor een uurtje op pakt.)

Doet niets af aan de game, betekend niet dat ik de verkeerde game heb, enkel merk ik dat ik op momenten behoefte heb aan een Anno 1800 Light. ;-P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:10:
[...]

Welnee. :)
Wat ik zeg, ik heb echt al uren, dagen en weken in de reguliere gameplay zitten. (Ik heb 'm in de prerelease gekocht en alle season passes tot nu toe.)

Alleen de laatste tijd ben ik ook weer serieus tijd aan het stoppen in andere hobbies (muziek) en heb ik nog maar beperkt zin een game op te starten waarbij de game mechanics en chains zó uitgebreid en complex zijn.

Het thema van de game is geweldig, de graphics zijn heerlijk en er zijn zeker momenten waarop ik die diepgang alleen maar leuk vind. Alleen niet altijd. Soms is een middenweg wel zo fijn. Of een game die je zo ingewilleld of makkelijk kunt maken zoals je wil, zoals OpenTTD, Cities:Skylines en in mindere maten, ETS/ATS. (ETS/ATS is in de basis ook gewoon uren en uren beetje rondsturen, alleen special transport is een serieus grotere uitdaging maar verder is het een game die je relatief makkelijk even voor een uurtje op pakt.)

Doet niets af aan de game, betekend niet dat ik de verkeerde game heb, enkel merk ik dat ik op momenten behoefte heb aan een Anno 1800 Light. ;-P
ok, ik herken wel wat je zegt maar dan meer in intensiviteit. Als ik super gaar ben ga ik dit spel niet spelen. Dan liever een simpel spelletje. Maar dat geldt voor meer intensieve games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

TweakerVincent schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 19:17:
[...]
ok, ik herken wel wat je zegt maar dan meer in intensiviteit. Als ik super gaar ben ga ik dit spel niet spelen. Dan liever een simpel spelletje. Maar dat geldt voor meer intensieve games.
Ach. Daar zijn cheats en trainers voor uitgevonden.

Al ga ik denk ik wel kijken naar een cheat/trainer die *iets* minder rigoreus is, of kijken of ik met een paar opties minder aan, meer gameplay over hou. Ik heb 'm nu in "unlimited alles" staan en da's net wat te gortig.

Denk dat ik met Docklands, trade routes en een paar opties aan, wel tot een aardige middenweg kan komen. (Met alles aan, is Docklands ook meteen nutteloos en da's wel echt een nadeel.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Mrscruff schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 18:56:

Ik maak zelfs geen investors meer in de oude wereld, ik hou die op CF.
Maar inderdaad, als je je populatie wat verspreid in het begin (ik zet op veel eilanden farmers+workers neer), Dan krijg je een goeie balans boost, en dan heb ook geen workforce problemen meer. En als je dan wat gaat verfijnen met trade union en townhall items wordt het nog efficienter. En dan heb je nog een paar trukjes zoals zeep verkopen aan Eli.

Dat is het mooie aan Anno, er is geen druk of tijdslimiet (op normale difficulty), en je moet al heel veel verkeerd doen dat het allemaal de soep in draait :) Er zijn vaak sessies waar ik een paar uur op 1 regio blijf gewoon om het te optimaliseren of te verfraaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
zo start ik over het algemeen altijd een nieuwe save, in de oude wereld een eiland of 5 tot artisans, als ik geluk heb met die dame die katoen omwisseld voor wol voor fur coats dan hier en daar wat engineers.

als ik een leuke balans heb van 15k+ en zo'n 50k populatie ( wat makkelijk te halen is als je alles vervult ) dan ga ik naar de andere regio's over het algemeen lukt mij dit om te doen in zo'n 4-5 uurtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-06 12:47
Iemand een idee hoelaat de Tourist DLC beschikbaar komt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Murc1elag0 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:01:
Iemand een idee hoelaat de Tourist DLC beschikbaar komt?
Om 18.00.

Zie Game Update 11.

Maar zouden ze weten dat we nu tijd hebben? En niet willen wachten?

[ Voor 11% gewijzigd door strafschop op 25-05-2021 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
unezra schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Achja, als jij het leuk vind moet je het vooral doen. Ik herken het wel een beetje, heb zelf ook geen tijd om er veel uren per week in te stoppen. Zijn zelfs weken bij dat ik er helemaal geen tijd voor heb. Hierdoor gaat de vooruitgang niet altijd snel genoeg naar m'n zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Mrscruff schreef op zondag 23 mei 2021 @ 11:27:
zo start ik over het algemeen altijd een nieuwe save, in de oude wereld een eiland of 5 tot artisans, als ik geluk heb met die dame die katoen omwisseld voor wol voor fur coats dan hier en daar wat engineers.

als ik een leuke balans heb van 15k+ en zo'n 50k populatie ( wat makkelijk te halen is als je alles vervult ) dan ga ik naar de andere regio's over het algemeen lukt mij dit om te doen in zo'n 4-5 uurtjes.
Start je dan zonder andere IA spelers erbij? Enkel de NPC's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
strafschop schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:17:
[...]

Om 18.00.

Zie Game Update 11.

Maar zouden ze weten dat we nu tijd hebben? En niet willen wachten?
haha precies dat. duurt lang tot 1800 (goh zit er een verband tussen het spel en de tijd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Arvado schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Start je dan zonder andere IA spelers erbij? Enkel de NPC's?
ja inderdaad, soms start ik met andere AI's maar die verlengen in mijn opinie alleen het spel. ik wil gewoon leuk bouwen of een fijne efficiëntie behalen en daar dragen ai's 0 bij.

Maar zelfs met andere ai's zijn 4 eilanden makkelijk te halen zodra je workers heb via archie koop je benodigd staal en hout produceer je als goed is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Mrscruff schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:36:
[...]

ja inderdaad, soms start ik met andere AI's maar die verlengen in mijn opinie alleen het spel. ik wil gewoon leuk bouwen of een fijne efficiëntie behalen en daar dragen ai's 0 bij.

Maar zelfs met andere ai's zijn 4 eilanden makkelijk te halen zodra je workers heb via archie koop je benodigd staal en hout produceer je als goed is genoeg.
Ja klopt, maar dan moet je wel gelijk eilanden claimen. Ik vind het ook wel leuk om om de AI heen te spelen of juist te slopen. Maar kost inderdaad wel veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Ik speel met makkelijke NPC's, en Mercier. Die vragen eerst voor ze mogen settelen. Enja, ik claim ook snel de belangrijkste eilanden, en later als ik meer ruimte heb koop ik ze uit.

Ook ga ik pas naar een nieuwe sector als ik veel materiaal en influence heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Gewoon AI shipyard gebruiken om later AI's toe te voegen. ;) Hou wel van wat leven op mijn maps, maar de AI cheat dus compenseer met een late start voor ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Murc1elag0
Eerste indruk van de uitbreiding is wel oké. Vind het een beetje lastig plaatsen waar je nou in de game (early, mid of late) een hotel zou gaan bouwen. Het zijn goudmijntjes die hotels, maar late game is geld niet meer belangrijk. Heb tot nu toe alleen een restaurant staan, die geeft naast de hapiness voor de toerristen een bonus van o.a.. -5% chocolate consumptie. Dat is wel interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrscruff
om al je ornaments naar het nieuwe lichtgroen om te toveren, als je in game bent even naar settings en dan bij gameplay de optie aan en uit en aan zetten. dan gooit ie alles om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Murc1elag0 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:00:
Eerste indruk van de uitbreiding is wel oké. Vind het een beetje lastig plaatsen waar je nou in de game (early, mid of late) een hotel zou gaan bouwen. Het zijn goudmijntjes die hotels, maar late game is geld niet meer belangrijk. Heb tot nu toe alleen een restaurant staan, die geeft naast de hapiness voor de toerristen een bonus van o.a.. -5% chocolate consumptie. Dat is wel interessant.
Ik ben toevallig (of nou ja toevallig... bewust) van het weekend een nieuwe sessie begonnen en zat op niveau van engineers toen de DLC uitkwam gisteren.
Heb bewust alleen nog maar old world en new world gedaan en alle andere dingen nog niet.
Nu uitvogelen waar ik de hotels het beste neer kan zetten zodat ik in cape een mooie nieuw stad kan bouwen. De eerst indruk van sommige vernieuwingen zijn wel erg fijn.
Dat je kan zien hoeveel er van een bepaalde grondstof aanwezig is in je warehouses als je een transport lijn op wil zetten bijvoorbeeld. Erg handing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Leuk nieuwe DLC een nieuwe game begonnen. Lekker een paar uurtjes gegamed en wil weer verder. Kan alleen niet mijn nieuwe game is nergens te vinden helemaal gedelete op een of andere manier....
Nieuwe game gestart en de game crashed na een tijdje. De game is nog wel gelukkig te vinden maar de laatste save games van het laatste uur zijn weg... Niet mijn dag vandaag. :(

[ Voor 31% gewijzigd door mark777 op 26-05-2021 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Murc1elag0
mark777 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:00:
Leuk nieuwe DLC een nieuwe game begonnen. Lekker een paar uurtjes gegamed en wil weer verder. Kan alleen niet mijn nieuwe game is nergens te vinden helemaal gedelete op een of andere manier....
Nieuwe game gestart en de game crashed na een tijdje. De game is nog wel gelukkig te vinden maar de laatste save games van het laatste uur zijn weg... Niet mijn dag vandaag. :(
Ik heb tot nu toe nergens problemen mee. Heb wel een probleempje met die nieuwe iron tower. Kom niet door die laatste stap. Iets met een queen en een item, maar kan dat item niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTmMbES3vwbQyBnR72t5-Nou7CI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuQoZuvlvnGHYYy9w2xb9D4i.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk de zoo helemaal vol.
Pagina: 1 ... 43 ... 59 Laatste