Rezania schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:26:
Nou, na de investors ging het snel bergafwaarts. Had te laat door dat ik dik in het rood stond, kon het probleem niet vinden, en toen was ik failliet.

Maar overnieuw begonnen, langzamer opbouwen.

Heb je de
finance tab al gevonden op het statistiekenscherm? Daarin kun je precies zien wat je geld kost en wat oplevert.
Je kan hier heel snel zien wat je duurste productielijnen zijn. Tijdelijk de fabrieken stilleggen om geld te besparen is op deze manier snel te doen.
Het enige wat niet meteen opvalt is het gebrek aan goederen voor je populatie. Je ziet wel hoeveel geld je mensen opleveren maar niet of er een tekort aan goederen is. Maar, als jij 10.000 mensen hebt en maar $20.000 binnenhaalt dan moet dit meteen een alarmbel laten afgaan. Zo weinig inkomsten betekent vaak dat er niet genoeg goederen zijn.
Daarnaast zal deze
pagina je veel helpen. Het laat zien welke goederen het meeste opleveren. Het belangrijkste om mee te nemen is dat alcohol je beste vriend is.

Het zijn relatief dure ketens maar ze leveren verreweg het meeste op. Vervul dan nog de makkelijkere basic needs en je zit in de veilige zone.
Wel is de Schnapps keten met Sir Lewis Brintley makkelijk te misbruiken om heel veel geld te verdienen. Het levert genoeg rum op om de complete Old World en Crown Falls te voorzien. Daarnaast produceer ik altijd enkele tientallen tonnen te veel en dump al dit alles bij Anne Harlow. Door de overproductie altijd te dumpen bij een trader zorg ik ervoor dat de rum productie altijd op gang blijft. Show me the $$$$$$$$$$$$$!
Kleine edit: ik zie net dat champagne voor investors je eigenlijk geld kost tenzij je de hele keten elektrificeert. En dan nog levert het weinig op. Gelukkig bestaat de
Medal-Winning Producer. Deze vent is te vinden in al mijn grain/grape/pepper trade union en staat je toe om de complete champagne keten te laten vervallen. :-)
[
Voor 21% gewijzigd door
Nathilion op 22-04-2021 07:35
]