Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 11:47
Mrscruff schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:56:
[...]

Hahha ik maak zeker wel koffie in de New World, echter verscheep ik deze naar mijn (dichst bij de grens eiland ) met 8 schepen. ( zelfde steamers )
En dan vanaf het grens eiland weer door?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Vraag:

Hoe houden jullie een constant positief inkomen? Die van mij zit vaak in de min.

Het saldo is dan wel weer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11
Ferio schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:24:
Vraag:

Hoe houden jullie een constant positief inkomen? Die van mij zit vaak in de min.

Balans, zorg dat je zo min mogelijk overproductie hebt. Voordat je bij Investors bent aangekomen kan je ook de krant gebruiken voor extra inkomen, daarna niet meer omdat je Investors dan niet blij zijn.

Goede tip is om aan het begin zeep te verkopen bij de gevangenis, levert relatief veel geld op.

Saldo positief is trouwens wel handig, anders is het game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:

Zorgen dat je populatie genoeg eten, drinken en vermaak etc. heeft. Waarschijnlijk gaat het daar op bepaalde punten mis bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Vraag:

Zo min mogelijk productie bouwen (lees net voldoende).

Ik werk altijd met lay-outs, wat ik in het begin doe is volledige layout in blueprint maken van bijvoorbeeld clothes en dan in eerste instantie maar 1/4e daadwerkelijk bouwen. Als je dan te kort kom bouw je 1/2e enz. Met CTRL+Q kan je zien of je genoeg produceer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
Arvado schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:40:
[...]

Zo min mogelijk productie bouwen (lees net voldoende).

Ik werk altijd met lay-outs, wat ik in het begin doe is volledige layout in blueprint maken van bijvoorbeeld clothes en dan in eerste instantie maar 1/4e daadwerkelijk bouwen. Als je dan te kort kom bouw je 1/2e enz. Met CTRL+Q kan je zien of je genoeg produceer.
Ik quote ff 1 van de drie, maar jullie hebben allemaal gelijk. Ik denk dat ik teveel bouw ipv in blueprints laten staan. Te snel willen zeg maar.

Op een gegeven moment heb ik enorm veel farmers bv en zag net dat er dan ook een tax in werking treedt..

Thanks mannen, zal het is anders gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ferio schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Ik quote ff 1 van de drie, maar jullie hebben allemaal gelijk. Ik denk dat ik teveel bouw ipv in blueprints laten staan. Te snel willen zeg maar.

Op een gegeven moment heb ik enorm veel farmers bv en zag net dat er dan ook een tax in werking treedt..

Thanks mannen, zal het is anders gaan doen!
Als je teveel farmers hebt kun je beter upgraden naar workers want die betalen ook meer voor hetzelfde item. Dit kun je zien als je in een farmer huis of worker huis je muis op een item hou. Dan verschijnt de prijs die ze voor een item betalen.

Maar wat @Knielen ook zei, maak overproductie voor zeep, stel in dat je minimaal 10 of 20 in stock moeten blijven en zet een trade route op naar de gevangenis. Voor early game levert dit zoveel op dat je prima een beetje rood inkomen kan hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Arvado op 10-03-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21:21
Vraag:

overproductie verkopen. Vervelende is dat je geen waarschuwing krijgt als je saldo in rood komt te staan en is het opeens game over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 16:59
Nathilion schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:11:
Je hebt de Actor die rum geeft aan artisans en engineers als variety theater is voldaan. (Blauw item).

Verder zijn er nog Ms. Amelia's Essential Prohibition Measures (-40% minder alcohol gebruik) en Pope Lucius I, "The Rejuvenator" (rum voor church, dus alleen artisans).

Maar het probleem was de koffie en daarvoor heb je: Fernando de Faro, Coffee-Lover and All-Round Cad, die koffie geeft zonder voorwaarden. Wel een legendary item dus moeilijk te verkrijgen.
nvm

[ Voor 17% gewijzigd door Freelance op 11-03-2021 08:05 ]

(...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
mark777 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:46:
[...]

overproductie verkopen. Vervelende is dat je geen waarschuwing krijgt als je saldo in rood komt te staan en is het opeens game over
Moet je daar een waarschuwing voor zien dan? Ik kijk eens in de zoveel tijd gewoon eens bovenin m'n scherm of het inkomen nog in de plus staat en als ik een significante daling zie dan ga ik zoeken waarom dat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Als je zoveel overproductie hebt, betekend dat eigenlijk dat je dus meer huizen kan bouwen. Zo los in mijn geld problemen altijd op ;P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@TepelStreeltje Ja, als je meer supply dan demand hebt, kun je 2 dingen doen. 1) Meer huizen bouwen zodat de demand dichter bij supply komt te liggen en je meer inkomsten hebt. 2) De overschotten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nadeel van overschotten verkopen is dat het lang duurt.
Als er geen trader langs komt om het op te kopen, of je eigen schepen doen er lang over, kan het net te laat zijn en ga je falliet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als je daardoor failliet gaat doe je toch iets verkeerd hoor ;) Ik draai alleen verlies in het begin van een nieuwe game, als ik net Workers heb, zodra ik voldoende Workers heb sta ik in de plus. Zodra ik Artisans heb en er rum binnenkomt heb ik geen geld problemen meer.

[ Voor 65% gewijzigd door FastFred op 11-03-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zekers! Is me in het begin wel es gebeurd :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ben net een nieuwe game begonnen met de nieuwe DLC maar vraag me af of er ook AI players zijn die nooit handelsverdrag sluiten. Wou voor een handels empirium gaan vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22

Sebazztiaan

sebas!

Vraag:

Mijn eerste fout is dat ik dacht dat ik niet te veel huizen moest hebben, en het aantal inwoners moest balanceren met banen, maar dat is zeer zeker niet zo! Zolang je aan de demands kan blijven voldoen van jouw inwoners, doorgaan met huizen bouwen (en upgraden, want de hogere tier inwoners betalen veel meer belasting). Door te voldoen aan de basis demands gaan er meer mensen in een huis (meer belasting) en door te voldoen aan de luxe wensen betalen de mensen meer per inwoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:46
mark777 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:40:
Ben net een nieuwe game begonnen met de nieuwe DLC maar vraag me af of er ook AI players zijn die nooit handelsverdrag sluiten. Wou voor een handels empirium gaan vandaar.
Ik neem aan dat het een beetje als civ is: hoe moeilijker de difficulty, hoe meer de AI lastig doet voor geen reden. Maar meeste 2 sterren AI zijn redelijk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Na hier en daar wat min maxen nu eindelijk een kwart miljoen investeerders. Grote eiland in Cape begint steeds meer af te raken, en dan gaan we de productie ketens e.d. min maxen, en dan eilanden vol bouwen. Doel voor mij is nog steeds de 1.000.000 investeerders halen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjoOzztTn5YQm1msO5XxKcx0KEY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3ECjxVFwwoVVkAwdp9rugKh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-08 21:52
Mrscruff schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:47:
Na hier en daar wat min maxen nu eindelijk een kwart miljoen investeerders. Grote eiland in Cape begint steeds meer af te raken, en dan gaan we de productie ketens e.d. min maxen, en dan eilanden vol bouwen. Doel voor mij is nog steeds de 1.000.000 investeerders halen

[Afbeelding]
Wow! Ben wel benieuwd hoeveel uur je daarin hebt zitten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrscruff
Murc1elag0 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:45:
[...]

Wow! Ben wel benieuwd hoeveel uur je daarin hebt zitten?
398 uur momenteel. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik ben ook aan Anno 1800 begonnen en heb van het weekend wat kunnen spelen. Mn eerste artisans unlocked en nu bezig met ramen zodat ik blikjes goulash kan maken.

Nieuwe wereld unlocked en in de oude wereld wat eilanden aan het ontwikkelen. Ik moet zeggen, ik vind het heel stressvol dat de tijd altijd maar blijft lopen en ik 4-5 locaties moet ontwikkelen en schepen in de gaten moet houden die exploren. Als ik pauze modus kon bouwen (zoals in cities skyline) zou dit een ontspannend spel zijn, maar nu raak ik er gestressed van.

Mijn vraag is, hoe belangrijk is het dat je alles heel snel voor elkaar krijgt? De AI lijkt tot nu toe vrij passief, maar ik kan me voorstellen dat ze straks gaan groeien en ik ze niet bij kan houden omdat het te veel verschillende locaties en dingen zijn. Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Pingewin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:07:

Mijn vraag is, hoe belangrijk is het dat je alles heel snel voor elkaar krijgt? De AI lijkt tot nu toe vrij passief, maar ik kan me voorstellen dat ze straks gaan groeien en ik ze niet bij kan houden omdat het te veel verschillende locaties en dingen zijn. Any thoughts?
Eilanden die je claimt hoef je niet gelijk te bebouwen. Ik zou gewoon eerst focussen op het hoofdeiland en pas verder kijken als je het volgende eiland ook echt nodig hebt. Als je op easy speel gaan ze niet heel hard. En anders kan je later gewoon iemand de oorlog verklaren en al zijn/haar eilanden over nemen. Gewoon rustig aan, ik speel ook altijd traag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 14:46
Voor de easy AIs kun je heel traag wezen. Die vragen je toch om toestemming om een eiland te mogen bezetten.* Voor de medium en hard AIs moet je vooral snel eilanden claimen. Je hoeft ze niet te ontwikkelen. Alleen al claimen is genoeg.

Een enkel stadseiland met 1 of 2 ondersteunende eilanden in de beginfase is genoeg om je van alle benodigde influence te geven voor al het landjepik dat je moet doen.

Belangrijke eilanden voor in het begin zijn degene die je graan, hops en peppers geven. Daarna moet je focussen op het claimen van eilanden met veel ijzer. De rest komt later wel als je eenmaal goed op stoom bent met de Artisans en de eerste Engineers.

*Easy AIs vragen je niet om toestemming als ze in oorlog met je zijn. Dan geven ze je gewoon de middelvinger en pakken ze het land gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:40
Nathilion schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:47:
Voor de easy AIs kun je heel traag wezen. Die vragen je toch om toestemming om een eiland te mogen bezetten.* Voor de medium en hard AIs moet je vooral snel eilanden claimen. Je hoeft ze niet te ontwikkelen. Alleen al claimen is genoeg.

Een enkel stadseiland met 1 of 2 ondersteunende eilanden in de beginfase is genoeg om je van alle benodigde influence te geven voor al het landjepik dat je moet doen.

Belangrijke eilanden voor in het begin zijn degene die je graan, hops en peppers geven. Daarna moet je focussen op het claimen van eilanden met veel ijzer. De rest komt later wel als je eenmaal goed op stoom bent met de Artisans en de eerste Engineers.

*Easy AIs vragen je niet om toestemming als ze in oorlog met je zijn. Dan geven ze je gewoon de middelvinger en pakken ze het land gewoon.
Easy AI's vragen idd eerst om toestemming (bij geen oorlog). Na volgens mij 2x nee te zeggen gaan ze uiteindelijk toch gewoon bouwen. Zag dit Laats bij iemand op Twitch gebeuren en gister gebeurde het ook in mijn eigen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
happy killer schreef op maandag 15 maart 2021 @ 12:20:
[...]

Easy AI's vragen idd eerst om toestemming (bij geen oorlog). Na volgens mij 2x nee te zeggen gaan ze uiteindelijk toch gewoon bouwen. Zag dit Laats bij iemand op Twitch gebeuren en gister gebeurde het ook in mijn eigen game.
Volgens mij heeft het ook te maken met hoeveel eilanden er nog zijn en hoeveel eiland ze hebben.

De eerste eilanden vragen ze ook niet dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@happy killer Een paar pagina's terug had ik een vertaling van de regels voor AIs en eilandclaims gezet.

Bij deze als quote:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden over de AI: ik kwam hier een post van een Ubi medewerker tegen (in het Duits) die het gedrag van de AI beschrijft.
https://forums-de.ubisoft...read.php/220489?p=2684980

Even vertaald voor de mensen die net zoals ik niet zo sterk zijn in Duits:

Algemene regels
- De AI handelt naar wat het nodig heeft en gaat actief opzoek het tekort op te lossen.
- De AI is verplicht de speler te volgen naar een nieuwe sessie.

AI moeilijkheidsgraad en karakter
1* AI mag nooit naar een andere sessie zonder de speler.
1* AI vragen je niet om toestemming voor een eiland als je:
1. in multiplayer speelt.
2. In oorlog of ceasefire met hen bent.
3. Als de AI geen andere eilanden meer heeft om te koloniseren of dat ze nog maar één eiland over hebben.
De AI reageert anders op basis van persoonlijkheid. Sommigen jagen een grote populatie na, sommigen koloniseren meer. Dit speelt een grotere rol vanaf 2* AI.

Regels voor Arctic:
Single player: AI wacht met kolonisatie tot de speler genoeg voortgang in de campagne heeft gemaakt (eerste airship).*
Multiplayer: AI gaat hierheen voor resources als het nodig is. Maar dit is niet waarschijnlijk omdat de Arctic alleen maar goud en furs te bieden heeft voor hen.

Cape Trelawney:
AI mag voordat de speler in de kaap is hier al eilanden innemen. In SP en MP.
AI mag niet Crown Falls koloniseren.

New World:
Geen restricties. AI moet wel genoeg eigen voortgang gemaakt hebben en nood hebben voor NW goederen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik eem aan dat Mercier aparte regels heeft want hij is de enige 2sterren AI waar ik ee speel, en heeft altijd mooi op me gewacht.

in Enbessa koloniseerde ie veel, maar dat komt omdat ik normaal zo snel mogelijk alle eilanden bezet, en in Enbessa eb je niet direct toegang tot het materiaal voor een outpost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Pingewin schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:07:
Ik ben ook aan Anno 1800 begonnen en heb van het weekend wat kunnen spelen. Mn eerste artisans unlocked en nu bezig met ramen zodat ik blikjes goulash kan maken.

Nieuwe wereld unlocked en in de oude wereld wat eilanden aan het ontwikkelen. Ik moet zeggen, ik vind het heel stressvol dat de tijd altijd maar blijft lopen en ik 4-5 locaties moet ontwikkelen en schepen in de gaten moet houden die exploren. Als ik pauze modus kon bouwen (zoals in cities skyline) zou dit een ontspannend spel zijn, maar nu raak ik er gestressed van.

Dat is een van de redenen dat ik in principe zonder AI speel.

Enerzijds jammer, want aan je oorlogsschepen heb je maar heel af en toe wat, maar tegelijkertijd, aan alleen de NPC's heb ik eigenlijk al genoeg. :) Zelfs dán zit ik met opschrijfblokjes er naast om continu op te schrijven wat ik moet doen.

De tijd vliegt wel echt. Lang niet gespeeld. Afgelopen weekend weer. Het is heel snel "you have been playing for 6 hours now"...

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Ben een nieuwe game begonnen met de nieuwe Docklands. Vind het helemaal niks. Maakt de game alleen maar nodeloos ingewikkeld maar veel plezier beleef ik er niet aan. Irritantse vind ik nog dat je nu helemaal geen overzicht hebt van wat er binnenkomt en uit gaat. Omdat je nu Docklands apart staat van je harbour.en nu dus 2 verschillende trade schermen hebt. Verder krijg je er een zooi gebouwen bij die al lang kunt bouwen zoals repaircrane etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:40
@mark777 Ik herken wel een beetje wat je zegt over Docklands. Van alle DLC's is het wel de minste.
Waar ik Docklands vooral voor gebruik is het omzetten van dure eindproducten (advanced weapons bijvoorbeeld) in grondstoffen zoals coal, iron, clay, zinc, etc.
Van veel zaken kan je extra bijbouwen, maar je loopt al snel aan tegen dat je mines op hun max zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21

[Afbeelding]
Wow! _/-\o_
En ik vond het al hectisch worden na het ontdekken van Enbesa en Cape Trelawny.. :')
mark777 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:28:
Ben een nieuwe game begonnen met de nieuwe Docklands. Vind het helemaal niks. Maakt de game alleen maar nodeloos ingewikkeld maar veel plezier beleef ik er niet aan. Irritantse vind ik nog dat je nu helemaal geen overzicht hebt van wat er binnenkomt en uit gaat. Omdat je nu Docklands apart staat van je harbour.en nu dus 2 verschillende trade schermen hebt. Verder krijg je er een zooi gebouwen bij die al lang kunt bouwen zoals repaircrane etc.
Ja en nee. Het wordt er qua management idd niet overzichtelijker op maar er zit wel wat nieuwe functionaliteit in (bijv. dubbel functie met harbor masters office) en daarnaast geeft het de kans om (iig cosmestisch) echt toffe havens te bouwen!

*edit*
Wat betreft de eilanden claimen: ik speel meestal ook erg rustig aan maar wat goed werkt is om in het begin direct 4/5 eilanden per regio te claimen. Dat kost de minste diplomacy punten bij de AI en dit is makkelijk weer in te halen door quests voor ze te doen. Als je hier te lang mee wacht worden goede eilanden geclaimed door de AI en levert het later alleen maar diplomacy gezeur op in mijn ervaring..

Verder kun je natuurlijk het afronden van new world expeditions ook uitstellen tot je voldoende resources hebt om eilanden te claimen. Ik had bijv. niet meer genoeg influence points om extra eilanden te claimen in Cape Trelawny waardoor de AI er vrij snel mee vandoor ging. Dus maar een savegame geladen vlak voor het afronden van de expeditie en eerst influence points verzameld.

[ Voor 20% gewijzigd door Grimmie187 op 16-03-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Grimmie187 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:22:
[...]
[...]

Ja en nee. Het wordt er qua management idd niet overzichtelijker op maar er zit wel wat nieuwe functionaliteit in (bijv. dubbel functie met harbor masters office) en daarnaast geeft het de kans om (iig cosmestisch) echt toffe havens te bouwen!
Laat zien dan. Screenshot!!! Er is inderdaad meer mogelijk om een mooie haven te maken. De nieuwe vuurtoren is erg gaaf. Vooral in de nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
mark777 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Laat zien dan. Screenshot!!! Er is inderdaad meer mogelijk om een mooie haven te maken. De nieuwe vuurtoren is erg gaaf. Vooral in de nacht.
Ik ben nog lang niet zover, haha :'(

Maar ik zag op reddit al pareltjes voorbij komen idd (het helpt ook dat de orientatie van de docklands gebouwen beter is aan te passen).

@Mrscruff Ben wel benieuwd hoe jouw haven eruit ziet? :D

[ Voor 6% gewijzigd door Grimmie187 op 16-03-2021 12:48 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrscruff
Grimmie187 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Ik ben nog lang niet zover, haha :'(

Maar ik zag op reddit al pareltjes voorbij komen idd (het helpt ook dat de orientatie van de docklands gebouwen beter is aan te passen).

@Mrscruff Ben wel benieuwd hoe jouw haven eruit ziet? :D
Bij deze, andere ''views'' op aanvraag :9, de andere kant van dit eiland heeft ook een haven, maar heb ik iets minder aandacht aan besteed nog :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY4c94TOmi4Rv9LsSBYHLfnr2Fk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RCdlvTb1FP1BFaKE7L4ed4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlRcAdQJ0mi2Cnho50oYyVZx6nY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjAvGSWBtALrGwchk6iL6G9f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zjn7uVQ9EoPt6sknM9V2gtKFO4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/redzLx9yT9j8XHh8K1fH3YMH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Dat is echt een mooi bouwstukje. Maar vind je het niet vervelend dat je nu een deel van de attractivebonus mist omdat niet alles vastzit aan elkaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
@Nathilion nee, omdat de extra bonussen gacapped worden op prestige lvl 25. alles erboven is soort van ''waste''. het geeft je meer visitors en wat meer inkomen die ik niet echt meer nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:11
Die vuurtorens horen natuurlijk wel voor je gebouwen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/90fWdwaR6_Gpbd4ocN5GlskN8tY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wNTBZifEB9fmMEc1xkzQEt0B.png?f=fotoalbum_large
Ik mis vast wat kennis... Hoe kan dit? :P

Cunning linguist.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mrscruff
Bart ® schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:05:
[...]

[Afbeelding]
Ik mis vast wat kennis... Hoe kan dit? :P
hahah het is momenteel nog erger, aangezien ik 0 worker woningen heb en 0 artisan woningen.

Maar dit komt vanwege de ''workforce per townhall'' in het paleis. aangezien ik de maximum prestige heb is dat 300 workforce per townhall ( 46 townhalls connected met het paleis ) met een totaal van 13800 + 200 van de influence bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Mrscruff schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:33:
[...]

hahah het is momenteel nog erger, aangezien ik 0 worker woningen heb en 0 artisan woningen.

Maar dit komt vanwege de ''workforce per townhall'' in het paleis. aangezien ik de maximum prestige heb is dat 300 workforce per townhall ( 46 townhalls connected met het paleis ) met een totaal van 13800 + 200 van de influence bonus.
Nu snap ik eindelijk waarom er bij mega steden zoals dit bijna nooit farmers woningen te zien zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
Grimmie187 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:37:
[...]

Nu snap ik eindelijk waarom er bij mega steden zoals dit bijna nooit farmers woningen te zien zijn..
Je kunt farmers ook gewoon op andere eilanden plaatsen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Grimmie187 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:37:
[...]

De bonus is zelfs opgetelt met de commuter piers. dus als je op een ander eiland ook die paleis setting heb, met townhalls, krijg je nog meer workforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Mrscruff schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:13:
[...]

De bonus is zelfs opgetelt met de commuter piers. dus als je op een ander eiland ook die paleis setting heb, met townhalls, krijg je nog meer workforce.
maar dan niet met de bonus van je palace, die werkt alleen als hij verbonden is met een weg :(

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
  • Laatst online: 25-08 09:23
Ik zie al jullie mooie steden hier en ondertussen ben ik nog niet eens in de Arctic of Enbesa geweest omdat ik continu overnieuw blijf beginnen. Het is zo makkelijk om gewoon compleet overwhelmed te raken. Gisteren weer een game verloren na 10 uur omdat mijn economie ging fluctueren. Uiteindelijk bankrupt gegaan. Maar ga nu stevig inzetten op zeep om inkomen te vergaren in het begin.

Toch leuk, zo'n spel dat uitdagend blijft zelfs na enkele tientallen uren. :)

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Rezania schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:46:
Ik zie al jullie mooie steden hier en ondertussen ben ik nog niet eens in de Arctic of Enbesa geweest omdat ik continu overnieuw blijf beginnen. Het is zo makkelijk om gewoon compleet overwhelmed te raken. Gisteren weer een game verloren na 10 uur omdat mijn economie ging fluctueren. Uiteindelijk bankrupt gegaan. Maar ga nu stevig inzetten op zeep om inkomen te vergaren in het begin.

Wat doe je dan allemaal? Ik let in het begin gewoon goed op en ik heb zelden een negatieve balans. Als je het dan combineert met zeep verkopen dan bankrupt bijna onmogelijk. Hou jij ook het statistics screen (ctrl+q) in de gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Rezania schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:46:

Mijn steden zijn zelden zo mooi. Ik heb er gewoon de creativiteit en het vooruitzicht niet voor en verval nogal snel in gridpatronen.

Het is normaal dat je de eerste uren niet veel of eigenlijk geen winst zal maken door je balans, maar dat moet je rechtzetten door quests en overscotten te verkopen. Zoals al gezegd is Zeep enorm winstgevend;
Daarnaast is het belangrijk niet teveel met overproductie te zitten: als je dat hebt, gewoon je bevolking uitbreiden. En tenzij je op de moeilijkere difficulty speelt, kan je best je tijd nemen om alles te stabiliseren voor je een andere sector unlockt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
een tip voor de nieuwkomers is zo voldoe aan de wensen van je bevolking en bouw zoveel mogelijk huizen. speel je met trades? koop hun voorraad eerst voor je dure fabrieken gaat plaatsen. Daarnaast vergeten veel mensen ook dat je precies kan rekenen hoeveel ton goederen je bevolking nodig heeft over een x termijn.

dat houdt in dat je best wat ''onder'' productie kan hebben als je maar voorraad hebt. 5 ton onder productie met een voorraad van 500ton goederen, houdt in dat je ruim 100 minuten kan onder produceren voor je voorraad leeg is en ''verlies'' gaat lijden. aardig tijdje waar je geen extra fabrieken hoeft te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Arvado schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:23:
[...]

Wat doe je dan allemaal? Ik let in het begin gewoon goed op en ik heb zelden een negatieve balans. Als je het dan combineert met zeep verkopen dan bankrupt bijna onmogelijk. Hou jij ook het statistics screen (ctrl+q) in de gaten?
Oh, ik ben zo'n iemand die gerust een uur kan focussen op het maken van een parkje of zo. Tegen de tijd dat ik dan door heb dat ik geld aan het verliezen ben is het eigenlijk al te laat. Maar heb nu de super slow-mo mod gedownload, eens kijken of dat fijn werken is.

AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Mrscruff schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 15:47:
een tip voor de nieuwkomers is zo voldoe aan de wensen van je bevolking en bouw zoveel mogelijk huizen. speel je met trades? koop hun voorraad eerst voor je dure fabrieken gaat plaatsen. Daarnaast vergeten veel mensen ook dat je precies kan rekenen hoeveel ton goederen je bevolking nodig heeft over een x termijn.

dat houdt in dat je best wat ''onder'' productie kan hebben als je maar voorraad hebt. 5 ton onder productie met een voorraad van 500ton goederen, houdt in dat je ruim 500 minuten kan onder produceren voor je voorraad leeg is en ''verlies'' gaat lijden. dat is 8 uur ! 8 uur waar je geen extra fabrieken hoeft te bouwen.
Ik snap je berekening niet. Consumptie is in tonnen per minuut toch? Dan is het 100 minuten voorraad. Nog steeds veel, maar een stuk minder dan 500 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Rezania schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Ik snap je berekening niet. Consumptie is in tonnen per minuut toch? Dan is het 100 minuten voorraad. Nog steeds veel, maar een stuk minder dan 500 minuten.
mijn rekenkunde is zo te zien ook niet meer zo best, en dat om half 10 savonds al 8)7 maar indd 100 minuten hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Rezania schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:59:
[...]
Oh, ik ben zo'n iemand die gerust een uur kan focussen op het maken van een parkje of zo. Tegen de tijd dat ik dan door heb dat ik geld aan het verliezen ben is het eigenlijk al te laat. Maar heb nu de super slow-mo mod gedownload, eens kijken of dat fijn werken is.
Slowmo mod getest inmiddels? Ben wel benieuwd of dat werkt.

Ja daarom ga ik pas een parkje maken als ik de eerste Artisans heb en een goed werkende bier productie. Als je hoop Workers en Artisans en je bier productie is op orde kan je doen wat je wil. Zeker als je daarnaast zeep naar de gevangenis breng. Zodra ik ijzer heb maak ik altijd z.s.m. stuk of 4/5 zeep fabrieken puur om het te verkopen aan de gevangenis. Gewoon 10t over produceren, trade route met een schoonertje. Dan kan je balance -1000 zijn maar dan maak je alsnog gewoon geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjarlie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 18:15
Mrscruff schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:29:
[...]

mijn rekenkunde is zo te zien ook niet meer zo best, en dat om half 10 savonds al 8)7 maar indd 100 minuten hahaha
100 minuten voorraad als je niks meer produceert ...
Maar vermits je wel nog iets produceert zal het waarschijnlijk meer dan 100 minuten zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
Wat ik aan het begin nog al eens doe, is niet in alle needs voorzien. Soms is het beter om te wachten.
Rum bijvoorbeeld. Dit maak ik pas wanneer ik een item heb, waardoor ik het van Schnapps maak. Een losse rum lijn zet ik nooit op in de NW. Sewing machines en Canned food zijn relatief dure productielijnen. Canned food kan beperkt worden door het gebruik varkens ipv goulash. Maar deze lijn zet ik pas op wanneer ik het juiste item heb in de trade union.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Curva schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:52:
Wat ik aan het begin nog al eens doe, is niet in alle needs voorzien. Soms is het beter om te wachten.
Rum bijvoorbeeld. Dit maak ik pas wanneer ik een item heb, waardoor ik het van Schnapps maak. Een losse rum lijn zet ik nooit op in de NW. Sewing machines en Canned food zijn relatief dure productielijnen. Canned food kan beperkt worden door het gebruik varkens ipv goulash. Maar deze lijn zet ik pas op wanneer ik het juiste item heb in de trade union.
Maar die items zijn vrij zeldzaam om te vinden. Ik doe maar meestal best wel lang over. Dat moet je al die tijd wachten tot je eindelijk een item heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De items zijn zeldzaam maar ook weer niet super zeldzaam bij Eli. Ik parkeer altijd een schooner bij de gevangenis zodat ik er altijd klaar voor sta om meteen die ene persoon vrij te kopen. Zowel de rum man als de varkensman zijn van epic level en kosten zo'n 250-300k. Als je een 3/4 miljoen in reserve houdt voor deze twee dan zit je altijd goed.

Er zit echter één beperking aan deze tactiek. De frequentie van hoge kwaliteit mensen (en items in het algemeen) wordt bepaald door het niveau van je populatie. Als je alleen maar farmers hebt dan kun je heel lang wachten op een epic item. Pas vanaf Artisans begint de kans op epic items flink toe te nemen maar is de poel van beschikbare items nog klein. Vanaf engineers begint er ook flink meer variëteit in de items te komen.

Het is dus zoeken naar de balans tussen groeien in populatie en groeien in niveau. Om het jezelf financieel makkelijk te maken is het aan te raden om alle luxe goederen te voldoen die komen van gebouwen (Church en zo) en alleen maar schnapps en bier te voorzien. Die laatste twee leveren veel op maar kosten relatief weinig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arvado
Ik gebruik dezelfde tactiek. Volgens mij wisselen de items elke 5 of 10 min ofzo. Dus je moet wel constant checken. En daar ontbreekt het nog wel eens aan. Je denkt er simpelweg niet de hele tijd aan.

En inderdaad als je alleen nog Workers/Artisans hebt duurt het sws heel lang voor je een goed epic item hebt en dan moet je het alsnog kunnen betalen.

Daarom vind ik op het op items wachten geen lekkere tactiek. Probeer gewoon in alles te voorzien en als er dan een item komt wat dat makkelijker maakt is dat mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Arvado schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Slowmo mod getest inmiddels? Ben wel benieuwd of dat werkt.
Yes, het werkt vrij goed, doet precies wat het moet doen. Wel minder sloom dan ik had verwacht, maar geeft nog steeds wat rust, zeker aan het begin met de haast om naar de nieuwe wereld te gaan. Ik hou hem erin. :)
Ja daarom ga ik pas een parkje maken als ik de eerste Artisans heb en een goed werkende bier productie. Als je hoop Workers en Artisans en je bier productie is op orde kan je doen wat je wil. Zeker als je daarnaast zeep naar de gevangenis breng. Zodra ik ijzer heb maak ik altijd z.s.m. stuk of 4/5 zeep fabrieken puur om het te verkopen aan de gevangenis. Gewoon 10t over produceren, trade route met een schoonertje. Dan kan je balance -1000 zijn maar dan maak je alsnog gewoon geld.
Ja, bier is dus altijd wat ik achterwegen laat omdat het meestal twee extra eilanden en trade routes kost. Maar dat blijkt dus een grote vergissing, want levert behoorlijk wat geld op. Volgende keer beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
tsjarlie schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:52:
[...]

100 minuten voorraad als je niks meer produceert ...
Maar vermits je wel nog iets produceert zal het waarschijnlijk meer dan 100 minuten zijn 8)
Nog steeds 100 minuten, gezien het om 5 ton minder productie dan vraag gaat. Anders wordt de rekensom compleet anders tuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Curva schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:52:
Ja, dat probleem herken ik. Rond artisans wordt het allemaal maar lastig. Vind naaimachines en rum dan nog best te doen, heb meer problemen met bontjassen en blikvoedsel. Ik wacht meestal op de Custome Designer en Chef Michel voordat ik die ketens op zet, maar kan lang duren met rerolls bij de gevangenis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 23:40
Nathilion schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:30:
De items zijn zeldzaam maar ook weer niet super zeldzaam bij Eli. Ik parkeer altijd een schooner bij de gevangenis zodat ik er altijd klaar voor sta om meteen die ene persoon vrij te kopen. Zowel de rum man als de varkensman zijn van epic level en kosten zo'n 250-300k. Als je een 3/4 miljoen in reserve houdt voor deze twee dan zit je altijd goed.

Er zit echter één beperking aan deze tactiek. De frequentie van hoge kwaliteit mensen (en items in het algemeen) wordt bepaald door het niveau van je populatie. Als je alleen maar farmers hebt dan kun je heel lang wachten op een epic item. Pas vanaf Artisans begint de kans op epic items flink toe te nemen maar is de poel van beschikbare items nog klein. Vanaf engineers begint er ook flink meer variëteit in de items te komen.

Het is dus zoeken naar de balans tussen groeien in populatie en groeien in niveau. Om het jezelf financieel makkelijk te maken is het aan te raden om alle luxe goederen te voldoen die komen van gebouwen (Church en zo) en alleen maar schnapps en bier te voorzien. Die laatste twee leveren veel op maar kosten relatief weinig.
Tegenwoordig sla ik canned food over in het begin. Dit is een beste complexe chain en levert heel weinig op.
Daarbij ga ik opzoek naar een Actor bij Eli. Deze is in het begin best handig. Verzorgd rum en canned food zodra het theater aanwezig is.
Dit scheelt vaak een hoop rum importeren zeker in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

happy killer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:09:
[...]

Tegenwoordig sla ik canned food over in het begin. Dit is een beste complexe chain en levert heel weinig op.
Daarbij ga ik opzoek naar een Actor bij Eli. Deze is in het begin best handig. Verzorgd rum en canned food zodra het theater aanwezig is.
Dit scheelt vaak een hoop rum importen zeker in het begin.
En vergeet niet, die actor is van blauwe quality, dus komt veel vaker naar voren. Ik ben nu met een save bezig om crown falls op te bouwen zonder daar productie te hebben, gaat me prima af. Maar met town halls vol met dit soort makkelijk te behalen karakters scheelt het de blikvoer chains en andere lastigere chains opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Ja maar die Actor heb je nog niet eens zo heel snel vind ik hoor. Ben meestal wel paar uur bezig voordat ik de eerste Actor heb. Nu denk ik dat dat wellicht ook te maken heeft met dat ik er te slecht op let.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mrscruff
Kleine update, ik heb wat tijd afgelopen week gehad om weer verder te gaan.

Zit nu op de 350k Investors, nu is het de zeep setup naar een ander eiland overhevelen en het daar werkend maken. dan kan ik het eiland voor de ''main'' eiland in cape ook vol bouwen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cGTlX4DDuL3Qd9LBC8Oce5N79KE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FDhDLp7LppKkBxPDmkeV6Kw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Mrscruff schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:52:
Kleine update, ik heb wat tijd afgelopen week gehad om weer verder te gaan.

Zit nu op de 350k Investors, nu is het de zeep setup naar een ander eiland overhevelen en het daar werkend maken. dan kan ik het eiland voor de ''main'' eiland in cape ook vol bouwen.

[Afbeelding]
Prachtige naam heeft dat eiland. :+

Je main island is ook daadwerkelijk een eiland in de Cape in plaats van Crown Falls?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrscruff
Rezania schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:22:
[...]

Prachtige naam heeft dat eiland. :+

Je main island is ook daadwerkelijk een eiland in de Cape in plaats van Crown Falls?
Voorlopig zijn die namen om het qua routes makkelijk te houden haha.

Crownfalls is mijn main island, met 267.000 investors.

Daarnaast zijn er nog 4 eilanden in cape, met 8300, 6450, 28250, 45300 investors.

Genaamd investor 1,2,3,4 :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
Ik vond laatst de tip van iemand om de eilanden een naam te geven mbt productie een master idee

Sindsdien heb ik ook volgende eilanden:
Bacardi Tabakado
Lavazza
Pirelli (catchou)
Carlsberg
Peaky Blindustrial (voornamelijk worker/industrial eiland)

Voor Enbesa nog geen speciale namen gevonden :)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rezania
Kreeg net Chef Michel aangeboden bij de gevangenis, nog voordat ik überhaupt canned food had geproduceerd. Moest alleen wat dingen verkopen om hem te kunnen betaleb, maar gelukkig had ik volgens de timer nog 20 minuten voordat de items vervangen werden door nieuwe voorraad. Ik haasten, maar na tien minuten werd de voorraad alsnog vernieuwd. ;( Jammer dit, die timer is dus niet altijd nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Rezania schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:44:
Jammer dit, die timer is dus niet altijd nauwkeurig.
Op welke snelheid speel je? Regular, Fast of Fastest ?

De zichtbare items verversen sowieso sneller dan de tijd die je ziet.

[ Voor 14% gewijzigd door strafschop op 27-03-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Rezania schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 08:44:
Kreeg net Chef Michel aangeboden bij de gevangenis, nog voordat ik überhaupt canned food had geproduceerd. Moest alleen wat dingen verkopen om hem te kunnen betaleb, maar gelukkig had ik volgens de timer nog 20 minuten voordat de items vervangen werden door nieuwe voorraad. Ik haasten, maar na tien minuten werd de voorraad alsnog vernieuwd. ;( Jammer dit, die timer is dus niet altijd nauwkeurig.
Staat daar een timer bij dan? Of is dat een mod o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
strafschop schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:27:
[...]

Op welke snelheid speel je? Regular, Fast of Fastest ?

De zichtbare items verversen sowieso sneller dan de tijd die je ziet.
Toen gewoon op normaal, juist omdat ik die timer in de gaten wilde houden. Maar de timer geldt dus niet voor items? Waarvoor is die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Arvado schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:13:
[...]

Staat daar een timer bij dan? Of is dat een mod o.i.d?
Ja, boven items. Blijkbaar is het gekoppeld aan een counter. Je mag maar 20 items per tijdsinterval kopen. Verwarrend wel.
That timer is for the restock on how many items you can buy. You notice at the top there is a counter that starts at 20 and every time you purchase an item it reduces that down. once you purchase the maximum number of items you have to wait for that timer to run out and then buy more. His stock refreshes automatically every 5 or 10 minutes but there is no visible timer for it. If his items are not changing then you might try to verify files. I've never seen his stock not reset after a few minutes.
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Lol die timer is me nog ooit opgevallen, ben volgens mij ook nog nooit tegen dat limiet aangelopen.

EDIT: heb even naar een screenshot gekeken maar denk dat die timer bij een DLC hoort? Volgens mij heb ik ook maar 6 items bij Eli maar ik zie er gaan 9.

[ Voor 44% gewijzigd door Arvado op 29-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Voor zover ik me kan heugen is die timer er altijd al geweest. Maar nooit doorgehad dat het bij max 20 items hoort. Ik dacht ook altijd de items zouden moeten resetten met die timer maar wel altijd gezien dat ze veel sneller werden ververst.

In ieder geval, dat je er nu 6 hebt kan prima. Je krijgt meer (en betere) items te zien naarmate je work force toeneemt in aantal en niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
Spelen jullie nog wel is multiplayer, zo ja, is er een discord of iets waar jullie opzitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Gisteren toevallig nieuwe game begonnen met m'n broertje. Met alle NPC's en Willie en Qing. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, leuk begin gemaakt. Alleen jammer dat we er samen niet zoveel tijd voor hebben. Meestal maar 2uur per week ofso helaas. Kijken of we het iets kunnen ophogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Nathilion schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:00:
Maar nooit doorgehad dat het bij max 20 items hoort.
Max 20 items per 30 minutes komt uit update 9 en is afhankelijk of je Land of Lions gebruikt.

Het maximale zichtbare aantal items per NPC is toen ook opgehoogt van 8 naar 12.

[ Voor 13% gewijzigd door strafschop op 30-03-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
strafschop schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Max 20 items per 30 minutes komt uit update 9 en is afhankelijk of je Land of Lions gebruikt.
Die timer heb ik ook niet, is deze ook van Land of Lions afkomstig? Ik speel namelijk alleen de base-game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

in de "spice it up" mod zit een mod om dit uit te zetten. Bevalt me stiekem erg goed ;P
Geld zat, dus je kan gewoon bijven rerollen totdat je de items vind die je nodig hebt.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania
Hebben jullie ook continu de neiging overnieuw te beginnen? Wil altijd weer wat anders merk ik, en vind het begin van het spel eigenlijk ook gewoon het leukste. Het wordt zo snel complex bij engineers. Ik heb zelfs nog nooit een world fair gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
Rezania schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:52:
Hebben jullie ook continu de neiging overnieuw te beginnen? Wil altijd weer wat anders merk ik, en vind het begin van het spel eigenlijk ook gewoon het leukste. Het wordt zo snel complex bij engineers. Ik heb zelfs nog nooit een world fair gehad.
ik ben een lege kaart begonnen ( alleen traders ) en elke keer als ik de neiging had om ''opnieuw'' te beginnen pakte ik een ander eiland. nu 3 jaar verder, zit ik bijna op de 400k pop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
@Rezania Dat gevoel bekruipt me altijd nadat ik weer flink bezig ben met de investors. Zo heb ik nog maar één keer een research institute neergezet en eventjes meegespeeld maar daarna al snel weer opnieuw begonnen. Ook Enbesa speel ik nooit op die manier. Want ja, geen scholars om te voeden. Enbesa vind ik ook niet zo'n leuk gebied als Europa dus dat helpt ook niet om mij over de streep te trekken om flink op Scholars in te zetten.

Maar, zodra ik weer eens een LAN party kan organiseren met mijn vrienden wil ik zekers wel eens een weekendje Anno spelen met ieder zijn eigen gebied om te ontwikkelen. Dan hoop ik wel dat snel de lockdown weggaat want de kleine komt eraan en dan heb ik ook geen tijd meer om games te spelen, haha.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arvado
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqabg9vR5O84Rmp3_kzJltOchMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRhAMGRHnSWcuG91KBvsfREm.jpg?f=fotoalbum_large

Cool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Mrscruff schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:39:
[...]

ik ben een lege kaart begonnen ( alleen traders ) en elke keer als ik de neiging had om ''opnieuw'' te beginnen pakte ik een ander eiland. nu 3 jaar verder, zit ik bijna op de 400k pop :+
Wow, drie jaar op dezelfde save game? Knap hoor, dat zou ik echt nooit volhouden. Maar wil ook wel AI's in het spel, maakt de kaart wat levendiger imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Nee ik heb dat juist andersom, ik heb geen zin om telkens weer opnieuw die eerste bouwfases te doorlopen. Gewoon lekker doorgaan tot er niet meer verder te bouwen valt.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cees1954
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-04-2021
Goedendag, ik ben een nieuw lid en speel Anno 1800 al vanaf de datum dat deze uitkwam. Ook alle andere Anno games heb ik gespeeld.

Ik ben zeer tevreden met 1800, alleen kom ik af en toe wel wat probleempjes tegen in het spel.

Bijvoorbeeld:
Land of Lions
waar is de Artefarct te vinden die op Kindusi wordt gevraagd?

Waar zijn alle plaatsten te vinden in het boek van de engelse heer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 21:22
Cees1954 schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:44:
Land of Lions
waar is de Artefarct te vinden die op Kindusi wordt gevraagd?

Waar zijn alle plaatsten te vinden in het boek van de engelse heer?
Met het Artefact bedoel je het item dat nodig is voor de quest 'the exchange'? Daarvoor moet je bij de keizer een item van epic of legendary kwaliteit kopen dat voor een museum bedoelt is. Die kun je dan ruilen. Ik moest daarvoor een item van 200k kopen.

De plaatsen van de Lord zijn verspreid over de Embesa map te vinden. Sommige zijn opzich zelfstaande object (zoals de boog). De andere zijn op eilanden op de map te vinden. Even zoeken en dan erheen varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Yep heb ik ook. Het begin van het spel is het leukst. alles ontdekken en steden opbouwen trade routes maken. Erg tof. Wanneer ik Investors heb gehaald stop ik er meestal wel mee.

BTW net ondekt: Als je stad een festival heeft kunnen je fabrieken geen incident krijgen!!!

[ Voor 8% gewijzigd door mark777 op 05-04-2021 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Overweeg om na lange tijd weer te gaan spelen.

Is er voor Anno ook een mooie calculator ongeveer zoals deze:

https://factoriolab.github.io/list?s=dsp

Bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
Tomcat84 schreef op maandag 5 april 2021 @ 17:13:

Bedankt!
"Anno 1800 calculator" op Google verwijst naar https://anno1800.fandom.c...eeds_Calculators_Overview

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcat84
Sorry dat ik niet zelf gezocht had. Stond op t punt om bij de tandarts even wat “plezier” te hebben en dacht “ik vraag het snel even” en zie wat jullie favorieten zijn.

Thanks voor de link!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rezania

Bedankt!
Mijn favoriet: https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/

In principe kan je je hele spel erin kwijt zolang je maar goed bijhoudt, want echt alle opties zitten erin verwerkt. Persoonlijk gebruik ik het alleen om snel een eiland op te tuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 21:22
Vanaf vandaag is voor mensen die ook Amazon Prime Gaming hebben het 'Vehicle Liveries Pack' DLC beschikbaar! Met cosmetische aanpassingen voor verschillende voertuigen. Daarvoor moet je wel je Ubisoft account linken met je Prime account.

Wat meer aanpasbare skins voor schepen zou ik zeker wel een mooie toevoeging vinden. Kan ik schepen op het zicht wat beter uit elkaar halen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:24

Aganim

I have a cunning plan..

Fzim schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 18:06:
Vanaf vandaag is voor mensen die ook Amazon Prime Gaming hebben het 'Vehicle Liveries Pack' DLC beschikbaar! Met cosmetische aanpassingen voor verschillende voertuigen. Daarvoor moet je wel je Ubisoft acocunt linken met je Prime account.

Wat meer aanpasbare uiterlijke voor schepen zou ik zeker wel een mooie toevoeging vinden. Kan ik schepen op het zicht wat beter uit elkaar halen. :)
Ben ik een ouderwetse zeur of privacybewust als ik me afvraag of het wenselijk is om de datahonger van Amazon en Ubisoft te stillen met nog meer info? :|

Goed dat ik geen diensten van Amazon afneem, heb ik ook geen last van 'fear of missing out'. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bedankt!
Voor android zijn ze er zeker. Werkt ook best goed op je telefoon. :)
Het nadeel is dat ANNO 1800 zo complex kan zijn met percentages, dat veel calculators het ook niet bij kunnen houden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
Rezania schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:28:
[...]

Mijn favoriet: https://nihoel.github.io/Anno1800Calculator/

In principe kan je je hele spel erin kwijt zolang je maar goed bijhoudt, want echt alle opties zitten erin verwerkt. Persoonlijk gebruik ik het alleen om snel een eiland op te tuigen.
Die is erg mooi inderdaad, zeker nadat ik wat kleine opties gewijzigd had (zoals benodigde gebouwen in decimalen laten zien, tot die tijd vond ik het moeilijk in te schatten of het bijna tijd was voor een extra exemplaar of niet) en door met de "server" hem automatisch mijn eilanden uit te laten lezen en continu updaten.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezania
Tomcat84 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:07:
[...]

Die is erg mooi inderdaad, zeker nadat ik wat kleine opties gewijzigd had (zoals benodigde gebouwen in decimalen laten zien, tot die tijd vond ik het moeilijk in te schatten of het bijna tijd was voor een extra exemplaar of niet) en door met de "server" hem automatisch mijn eilanden uit te laten lezen en continu updaten.

Thanks!
Je kan het koppelen aan je game? Wat? Hoe dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcat84
Rezania schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:19:
[...]

Je kan het koppelen aan je game? Wat? Hoe dan?
Yep!

Download de calculator om hem offline te runnen (ipv vanaf het webadres):
https://api.github.com/re...00Calculator/zipball/v5.2

Download de "enhancer" hier: https://github.com/NiHoel...no1800UXEnhancer_v5.3.zip

- Open de offline calculator (index.html)
- Open de enhancer (draai server.exe)
- Start Anno en open je savegame. Je moet Anno wel runnen in Windowed full screen.
- Open het Statistics screen en ga door de Population schermen heen, en de Finance schermen (en kies dan het overzicht dat laat zien hoeveel van elk productie gebouw je op elk eiland heb). Scroll door de lijsten heen en als het goed is importeert hij al die dingen naar je Calculator.

Om de waardes te updaten moet je dus af en toe even door het statistics screen heen gaan.

Mocht het niet lukken: Youtube tutorial (met mooi Duits accent _/-\o_ ) hier: YouTube: Anno 1800 Calculator Tutorial Part 2

Ik heb het voorrecht om een 38 inch ultrawide te hebben plus een 24 inch 16:10 scherm ernaast in portret orientatie. Is echt enorm fijn om Anno op de ultrawide te hebben en dan de calculator ernaast op het kleinere scherm. Zelfde setup is ook super met Dyson Sphere Project.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Tomcat84 schreef op donderdag 8 april 2021 @ 04:50:
[...]

Yep!

Download de calculator om hem offline te runnen (ipv vanaf het webadres):
https://api.github.com/re...00Calculator/zipball/v5.2

Download de "enhancer" hier: https://github.com/NiHoel...no1800UXEnhancer_v5.3.zip

- Open de offline calculator (index.html)
- Open de enhancer (draai server.exe)
- Start Anno en open je savegame. Je moet Anno wel runnen in Windowed full screen.
- Open het Statistics screen en ga door de Population schermen heen, en de Finance schermen (en kies dan het overzicht dat laat zien hoeveel van elk productie gebouw je op elk eiland heb). Scroll door de lijsten heen en als het goed is importeert hij al die dingen naar je Calculator.

Om de waardes te updaten moet je dus af en toe even door het statistics screen heen gaan.

Mocht het niet lukken: Youtube tutorial (met mooi Duits accent _/-\o_ ) hier: YouTube: Anno 1800 Calculator Tutorial Part 2

Ik heb het voorrecht om een 38 inch ultrawide te hebben plus een 24 inch 16:10 scherm ernaast in portret orientatie. Is echt enorm fijn om Anno op de ultrawide te hebben en dan de calculator ernaast op het kleinere scherm. Zelfde setup is ook super met Dyson Sphere Project.
Wow, die ga ik even proberen! Bedankt voor de gedetailleerde uitleg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rezania
Ondertussen, gisteren de laatste campaign achievement behaald, dus besloten om een sandbox te beginnen zodat ik een beetje rustig alle DLC kan verkennen. Ik kies een eiland uit, speel ongeveer 20 minuten, kijk nog eens goed naar mijn eiland, en realiseer me plots dat dat wel heel bekend voorkomt. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-GzCNEN-bV2SCNoDlXG9hF-640=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8GpKc8uXJR8GF81doTlQj1Pv.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 41 ... 60 Laatste