Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:22
Dank voor de reacties, niet helemaal waar ik op gehoopt had maar het lijkt nu in ieder geval wat te stabiliseren. Heel af en toe raakt de rum nog op en 2 minuten later komt het eerste rumschip aan dus boeien. Als ik weer flink ga groeien een extra schip inzetten.

Heb alle quests op Enbesa ook bijna gehad, maar dat is in een waas voorbij gegaan, daar liep zoveel door elkaar heen... Zal vast een heel mooi verhaal geweest zijn maar het is vooral veel lezen waarbij je iedere keer gestoord wordt met info die je niet nodig hebt (AI speler koopt shares op eiland van andere AI speler, ceasefire tussen AI spelers is verlopen, je stad is lelijk geworden etc. etc.) en aan het puzzelen bent en heen en weer varen van hot naar her. Heb er op een gegeven moment maar gewoon dwars doorheen geklikt, erg jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 22-02-2021 18:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
De Game Update 10 Release Notes staan online.

1.41 GB en morgen om 18:00.

Ik ben benieuwd wat ze nu weer gesloopt hebben.
Nathilion schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:33:
Dat wordt leuk morgen met Docklands. Dan wordt ik de schnapps exporteur van de wereld! :-D
Je hebt concurrentie. Deze kwam ik tegen op reddit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXKGFcRWPo5UnSIqMSNNBoJSC_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yrfPwn9P11O7P1kKMcYRJcJC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door strafschop op 22-02-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:30
Game start niet meer op bij mij... hopelijk wordt dat verholpen met die update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hapkin
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-07 18:38
Gisterenavond begonnen met Docklands en liep meteen tegen een probleempje aan.

In de Old World krijg ik het niet voor elkaar om de Docklands naast mijn Trading Post op te bouwen (zitten in elkaars radius) terwijl dit in de Cape geen enkel probleem is om ze naast elkaar te plaatsen zonder radius? Heeft dit te maken met het level van je Trading Post of hoe komt dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07 15:29
Hapkin schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:05:
Gisterenavond begonnen met Docklands en liep meteen tegen een probleempje aan.

In de Old World krijg ik het niet voor elkaar om de Docklands naast mijn Trading Post op te bouwen (zitten in elkaars radius) terwijl dit in de Cape geen enkel probleem is om ze naast elkaar te plaatsen zonder radius? Heeft dit te maken met het level van je Trading Post of hoe komt dit?
Kijk eens of je ergens een harbourmaster office erbij hebt staan? Deze radius deed bij mij vervelend...

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-07 23:46
Harbourmaster Office was bij mij ook de boosdoener (bij Cape).

Docklands heeft het met export/import wel makkelijk gemaakt om mijn voorraden uit eens flink te vullen.
Goederen kopen bij AI en exporteren voor iets wat schaars is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 21:15
Hier een oude ANNO 1800 speler.

Ik had voor release anno 1800 gekocht samen met season pass 1. Ik had hem uitgespeeld voordat de DLC's van season 1 uitkwamen en sindsdien niet meer gespeeld.. (zonde?) , maar vandaag voor 25 euro season 2 en 3 samen gekocht dus ik ben wel zeer benieuwd hoe het allemaal geworden is!

In elk geval enorm veel nieuw spul en patches als ik zo allemaal even vlug lees.. ben benieuwd!

Edit: Meer mensen die season 3 hebben gekocht maar via Ubisoft connect deze nog steeds kunnen aanschaffen? Docklands eronder staat wel een vinkje bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3GyRhkWCcKit_ApmsdFVl7I0WI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OPvb1PAzdEaYAAoXCDRSsCfM.jpg?f=user_large

[ Voor 44% gewijzigd door Ferio op 24-02-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkin
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-07 18:38
piripi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:26:
[...]

Kijk eens of je ergens een harbourmaster office erbij hebt staan? Deze radius deed bij mij vervelend...
Thx kerel, dat was inderdaad de oplossing! Oude Harbourmaster's Office gebouw verplaatsen of verwijderen en je kan gemakkelijk je Docklands naast Trading Post plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:26
Ik ben gisteren eens begonnen met Docklands toe te voegen aan mijn huidige save game die al in een zeer late-game stadium zit. Ik vind het eigenlijk nog niet echt een toevoeging op mijn al bestaande productieprocessen. Het dock laat zich niet helemaal lekker integreren in de keten. Ik kwam gisteren ook al zeer sterk in de verleiding om weer een nieuw potje te beginnen zodat ik meteen vanaf het begin de docklands kan meenemen in de goederenstromen. En op die manier veel meer uit het handelen van goederen kan halen dan ik nu doe.

Ik speel eigenlijk nooit met medium/hard AIs omdat ik eigenlijk alleen maar lekker wil bouwen. Maar een game zonder AI is wel een hele lege wereld. Ik wil toch eens proberen met een wat betere AI te spelen maar ik ben een hele trage starter (te veel alles van te voren uitplannen/blueprinten, etc. :-)

Weet iemand hier of medium/hard AIs tegenwoordig al naar sectoren toe gaan die je nog niet hebt? Het zou voor mij zeer vervelend zijn om Arctic/Cape/Enbesa al vanaf het prille begin te moeten unlocken alleen maar om daar eilanden te moeten bezetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat probleem heb ik ook. Die dokken zijn geen toevoeging late game, maar een vervangingsmechanisme. Ze zijn duidelijk beter dan de standaard haven omdat ze minder ruimte innemen en het ziet er veel beter uit, maar samen werken ze niet erg lekker. Helpt ook niet dat je normale handelspost in de weg zit of de lay-out van Crown Falls. Het was altijd al irritant dat de zuidwestkust gesplitst is met die riviermonding waar je niks kan bouwen. Dat is simpelweg de betere kant om de haven te bouwen, maar ook kant waar het terrein je steeds in de weg zit. Ik heb net lv2 bereikt door 2500 van wat goederen te verkopen. Ik dreigt nu alleen al alle ruimte onder de riviermonding nodig te hebben om alles te plaatsen. Als je alles hebt unlocked, tja ik denk dat ik de hele zuidoostkust wel vol kan bouwen.

Je aanmeer en opslagcapaciteit gaat enorm omhoog en dat is fijn, maar nadat je voorraden verkocht zijn, moet je eigenlijk al gaan investeren in nieuwe routes. Het is misschien echt beter om opnieuw te beginnen. Misschien nog beter is docklands gebouwen gebruiken om op grote productie-eilanden, overtollige goederen direct te verkopen. Niet mee geëxperimenteerd, maar het lijkt erop dat als je op een locatie, meer gebouwen unlockt, deze voor alle eilanden unlocked zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nathilion
@DaniëlWW2
Ik kan bevestigen dat wat je unlocked met één dock van toepassing is op alle docks die je hebt. Ik heb gisteren een paar uurtjes gespeeld in mijn Schnapps al naar de top van de piramide gekregen samen met nog veel andere goederen op niveau IV en III. Met alles wat je dan unlocked kan je een gigantisch blok aan Docklands neerzetten. Ik had het op de zuidkant van Crown Falls maar eigenlijk was de oost kant beter voor de extra ruimte voor zoveel onderdelen. De loading warves geven je echt een krankzinnige boost, die compenseert de extra reistijd meer dan genoeg. Ik zat toen ik stopte al op een loading speed van 19.5t/s.
Opnieuw beginnen en dan een docklands als primaire overslagpunt inzetten op elk eiland is dan zeker de betere optie.

Om mijn eigen vraag te beantwoorden over de AI: ik kwam hier een post van een Ubi medewerker tegen (in het Duits) die het gedrag van de AI beschrijft.
https://forums-de.ubisoft...read.php/220489?p=2684980

Even vertaald voor de mensen die net zoals ik niet zo sterk zijn in Duits:

Algemene regels
- De AI handelt naar wat het nodig heeft en gaat actief opzoek het tekort op te lossen.
- De AI is verplicht de speler te volgen naar een nieuwe sessie.

AI moeilijkheidsgraad en karakter
1* AI mag nooit naar een andere sessie zonder de speler.
1* AI vragen je niet om toestemming voor een eiland als je:
1. in multiplayer speelt.
2. In oorlog of ceasefire met hen bent.
3. Als de AI geen andere eilanden meer heeft om te koloniseren of dat ze nog maar één eiland over hebben.
De AI reageert anders op basis van persoonlijkheid. Sommigen jagen een grote populatie na, sommigen koloniseren meer. Dit speelt een grotere rol vanaf 2* AI.

Regels voor Arctic:
Single player: AI wacht met kolonisatie tot de speler genoeg voortgang in de campagne heeft gemaakt (eerste airship).*
Multiplayer: AI gaat hierheen voor resources als het nodig is. Maar dit is niet waarschijnlijk omdat de Arctic alleen maar goud en furs te bieden heeft voor hen.

Cape Trelawney:
AI mag voordat de speler in de kaap is hier al eilanden innemen. In SP en MP.
AI mag niet Crown Falls koloniseren.

New World:
Geen restricties. AI moet wel genoeg eigen voortgang gemaakt hebben en nood hebben voor NW goederen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:06

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nathilion schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 09:04:
@DaniëlWW2
Ik kan bevestigen dat wat je unlocked met één dock van toepassing is op alle docks die je hebt. Ik heb gisteren een paar uurtjes gespeeld in mijn Schnapps al naar de top van de piramide gekregen samen met nog veel andere goederen op niveau IV en III. Met alles wat je dan unlocked kan je een gigantisch blok aan Docklands neerzetten. Ik had het op de zuidkant van Crown Falls maar eigenlijk was de oost kant beter voor de extra ruimte voor zoveel onderdelen. De loading warves geven je echt een krankzinnige boost, die compenseert de extra reistijd meer dan genoeg. Ik zat toen ik stopte al op een loading speed van 19.5t/s.
Opnieuw beginnen en dan een docklands als primaire overslagpunt inzetten op elk eiland is dan zeker de betere optie.
ik heb gewoon alle docks opgeschoven en dockland spul er voor in de plaats gezet. Waarom zou je helemaal opnieuw beginnen?
Beetje pielen, misschien wat gepauzeerde traderouts en pissige inwoners, maar boeiend?
Desnoods zet je ff 300% coastal buildings productie aan, en zet je tijdelijke harbor neer waar je vis productie zit?

Battle.net Spud#2543

• AntiChrist7
eurgh crasht nog altijd op startup. Dit weekend eens ubisoft connect herinstalleren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
@TepelStreeltje
Eerlijk gezegd zit ik nu ook weer op zo'n punt in mijn game dat ik weer bijna alles bereikt heb (alleen lijken die Scholars er nooit van te komen). En op dat moment gaat het weer heel erg jeuken om een nieuwe game te starten. Als dan ook nog eens een nieuwe DLC uitkomt wordt de jeuk wel heel erg.

Zo heb ik ook nog niet andere map types dan Archipelago gespeeld. Bijna 700 uur in het spel en dan alleen maar campaign en Archipelago sandbox games gedaan, haha. Het wordt toch eens tijd om de rest te gaan ontdekken. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben vorige maand begonnen met nieuwe game, oude game had ik paar dingen niet heel handig gedaan (vooral in LoL). Maar was wel ver met dingen researchen en mijn collecties compleet maken. Haalt wel beetje de motivatie er af om door te gaan met die save, dus dat gevoel ken ik zeker :)

De seed die ik nu gebruik is alleen beter en heb Crown Falls wat handiger ingedeeld, dus deze is wel beter. Maar moet nog zoveel doen om die scholars blij te maken en items unlocken etc etc etc....

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben ook maar opnieuw begonnen. Dat is toch al een hele tijd geleden.
Maar dan wik ik mijn eerste handelsroute maken om schnapps te verkopen aan Eli Breakworth. Zie ik opeens dat je handelsroutes nu kan groeperen, deze groepen een aparte naam kan geven en kan inklappen. Eindelijk want het was echt belachelijk geworden hoeveel routes je had die onvindbaar waren. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-07 20:26
Ik heb zelf nog geen DLC aangeschaft en speel pas mijn tweede spel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel uur jullie doen over één spel. Ik heb mijn eerste spel zelf beëindigt omdat ik niet blij was met de opbouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

sander121 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:15:
Ik heb zelf nog geen DLC aangeschaft en speel pas mijn tweede spel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel uur jullie doen over één spel. Ik heb mijn eerste spel zelf beëindigt omdat ik niet blij was met de opbouw.
Tientallen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
honderden :) maar wel gespreid over verschillende campaigns.

Ik wacht nu tot alle dlc er is, en dat is al in de zomer

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
Inderdaad zeker wel! Ik heb nu mn game even gestopt met docklands en dat was de save met 110u en ongeveer 120k inwoners. Ik kan daar nog best veel doen en finetunen maar daar is wel beetje uitdaging weg en ik kan slecht tegen compleet reorganiseren als het om woningen gaat.

Eergisteren nieuwe save begonnen met leuke beautybuild. Geen AI, pirates en alle DLC. Lekker bouwen en gaan :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Haha, ik ben gisteren ook begonnen met een nieuw potje. Ditmaal op basis van de eilandinstellingen van ene pablo1713. Atoll, large islands, plenty fertility, seed 50719910. (begint op 3:30 in het filmpje). Tot nog toe is het een erg vermakelijke start map.

En @sander121 deze pot gaat waarschijnlijk weer een uur of honderd mee, of meer. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-07 15:29
@Nathilion wat grappig :-)
Ik had gisteren dezelfde youtuber gezien en had me dezelfde map genoteerd. Gisteravond ook eens opnieuw gestart met een potje om zo meteen gebruik te kunnen maken van de nieuwe stuff rondom trading!
Vooral dat de NPC's zo kortbij zijn is heerlijk :-)
Welke AI's had je gekozen? Bij mij spelen Bente, Mercier en Carl mee

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
Ik heb Bente, Mercier... en Willi gekozen. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-07 09:06
Vorige week de game gekocht, vlak voordat de event met de nieuwe DLC was. Toen bleek dat er flinke kortingen waren op alle passes, dus heb ik alle DLC's maar aangeschaft voor een prima prijsje in mijn ogen.

Dit is mn 1e anno game, weet niet eens waarom ik deze ging proberen, maar wat heb ik een spijt dat ik nooit eerder in deze serie ben gestapt, wat een heerlijk game om je avond mee te vullen na een dag werken zeg!

Ben nu aan m'n 3e eiland bezig, de 1e 2 omdat ik best wel het e.e.a. had verkloot kwa indeling enzo, en ook omdat docklands niet in die saves zat. Dus Woensdag weer opnieuw begonnen, met alle DLC's aan. Ik heb in veel gevallen nog geen idee wat ik aan het doen ben, en of ik het goed doe, maar ik vermaak mij zo met deze game. Soms gebeuren er nog random dingen waarvan ik echt niet snap waarom het gebeurt haha.

Ik heb nu bij deze ook al het gevoel om opnieuw te beginnen omdat ik dingen niet handig heb neer gezet, maar we gaan met deze voorlopig gewoon even lekker door nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kP0TQSUQMrj4ZzS4CbrIamPxHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RUIhNp6geYwxSKxN7q1JST4R.png?f=fotoalbum_large

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-07 19:05
sander121 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:15:
Mijn huidige game staat nu op bijna 200 uur ingame tijd.

Totale populatie nu rond de 260k, waarvan 70k Investors. De rest is onderverdeeld in grofweg 50k Obreros, 40k Engineers, 40k Artisans, 25k Scholars.

De New World is nu volledig volgebouwd en mijn doel is datzelfde ook te doen voor Enbesa en Arctic alvorens ik een nieuwe game begin. Waarschijnlijk zal dat pas rond de volgende DLC zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fzim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:01
Nathilion schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:16:
Ik heb Bente, Mercier... en Willi gekozen. :-)
Is het de moeite waard om de dlc waar Mercier in zit aan te schaffen? De overige passes heb ik wel, maar twijfelde altijd over het nemen van deze dlc.

Ik speel meestal met de andere advanced ai's. Is Mercier een uitdagende toevoeging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Fzim schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:53:
[...]

Is het de moeite waard om de dlc waar Mercier in zit aan te schaffen? De overige passes heb ik wel, maar twijfelde altijd over het nemen van deze dlc.

Ik speel meestal met de andere advanced ai's. Is Mercier een uitdagende toevoeging?
Heb in mijn huidige game mercer in het begin erg klein gehouden. Je krijgt regelmatig "overloper", geven je geld, items en rep bij de andere AI. Makkelijke manier om de rep hit (bij easy AI) te counteren, als je ze weer es een eiland weigert te laten settlen ;)

Verder vind ik hem stront irritant, met z'n shares opkopen. (de reden voor mij om helemaal van de kaart te vegen :P )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 11:59
DaniëlWW2 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:49:
Dat probleem heb ik ook. Die dokken zijn geen toevoeging late game, maar een vervangingsmechanisme. Ze zijn duidelijk beter dan de standaard haven omdat ze minder ruimte innemen en het ziet er veel beter uit, maar samen werken ze niet erg lekker. Helpt ook niet dat je normale handelspost in de weg zit of de lay-out van Crown Falls. Het was altijd al irritant dat de zuidwestkust gesplitst is met die riviermonding waar je niks kan bouwen. Dat is simpelweg de betere kant om de haven te bouwen, maar ook kant waar het terrein je steeds in de weg zit. Ik heb net lv2 bereikt door 2500 van wat goederen te verkopen. Ik dreigt nu alleen al alle ruimte onder de riviermonding nodig te hebben om alles te plaatsen. Als je alles hebt unlocked, tja ik denk dat ik de hele zuidoostkust wel vol kan bouwen.

Je aanmeer en opslagcapaciteit gaat enorm omhoog en dat is fijn, maar nadat je voorraden verkocht zijn, moet je eigenlijk al gaan investeren in nieuwe routes. Het is misschien echt beter om opnieuw te beginnen. Misschien nog beter is docklands gebouwen gebruiken om op grote productie-eilanden, overtollige goederen direct te verkopen. Niet mee geëxperimenteerd, maar het lijkt erop dat als je op een locatie, meer gebouwen unlockt, deze voor alle eilanden unlocked zijn.
Ik vind het juist een zeer grote toevoeging late game. De docks zijn vele malen sneller waardoor er veel meer ruimte aan de kust overblijft voor zand of vis productie.
Wat ik daarnaast doe is niet direct mijn volledige voorraad verkopen met een contract. Op deze manier houd ik een extra 'inkomst' aan een bepaalde grondstof binnen elke 20 (?) minuten wanneer de trader langskomt.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Iemand een idee hoe het precies zit met Export level?

Ik blijf hangen met 13 export modules. Kan nog niet alles importeren, daarvoor zijn meer modules nodig zie ik.

Ik heb nu verschillende goederen level I behaald, krijg ik daarvoor dan de extra modules? Of moeten ze per se in het slot zitten? Maar dan haal je toch nooit genoeg export modules?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hogader
Sacul schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:07:
Iemand een idee hoe het precies zit met Export level?

Ik blijf hangen met 13 export modules. Kan nog niet alles importeren, daarvoor zijn meer modules nodig zie ik.

Ik heb nu verschillende goederen level I behaald, krijg ik daarvoor dan de extra modules? Of moeten ze per se in het slot zitten? Maar dan haal je toch nooit genoeg export modules?
Je haalt uiteindelijk genoeg export modules door op meerdere eilanden een dockyard te maken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hogader
In ieder geval zorgt de nieuwe DLC dat je echt je haven mooi kunt vormgeven naast de extreme functionaliteit.

Porte Mysteri met zijn 10.950 Investors
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/toWyHhAw6PZvU_tb0ruQkPjKwGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WHJnuW67j9orbndcNPe6ArWw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEzmfuHkieCV3Hkip200LPD0aqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fwdksUjQVam9Qk6yhlfUe6Ah.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:30
Hey Anno Fans!

Waarschijnlijk een lastige vraag: maar is de huidige aanbieding van Anno 1800 Complete edition Year 3 voor €82,49 op Uplay een goede prijs?

Ik twijfel een beetje om deze aan te schaffen omdat het toch nog wel een pak geld is...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Eet je er een boterham minder om? Moet je er iets anders voor laten?
Ga je er veel plezier van beleven?
Heb je kortings codes/ubi punten? (TWEAKERS20) geeft je wellicht nog 20% korting.

Prijs is wat je er zelf voor over hebt.
Alles los kopen (later) is duurder, tenzij je 5 jaar wacht tot ie in de aanbieding is of gratis komt bij een give-away. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witte_200
hehe, Gelukkig nee op beide eerste vragen. De 3de vraag is nog wat onbekend natuurlijk vroeger wel wat anno gespeeld dus waarschijnlijk wel.

Ja, die TWEAKERS20 code had ik al gevonden, krijg jammer genoeg de melding "kan momenteel niet worden toegevoegd aan je mandje." Misschien omdat er al een sale op zit? (Ben op de website bezig, niet uplay app)

[ Voor 4% gewijzigd door Witte_200 op 27-02-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:44
Witte_200 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:49:
[...]

hehe, Gelukkig nee op beide eerste vragen. De 3de vraag is nog wat onbekend natuurlijk vroeger wel wat anno gespeeld dus waarschijnlijk wel.

Ja, die TWEAKERS20 code had ik al gevonden, krijg jammer genoeg de melding "kan momenteel niet worden toegevoegd aan je mandje." Misschien omdat er al een sale op zit? (Ben op de website bezig, niet uplay app)
Als je vroeger plezier had van de anno games dan ga je van deze game houden. Echt waar dit is de meest briljante anno game ooit! Denk zelf niet dat ze dit nog gaan overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Curva schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Ik vind het juist een zeer grote toevoeging late game. De docks zijn vele malen sneller waardoor er veel meer ruimte aan de kust overblijft voor zand of vis productie.
Wat ik daarnaast doe is niet direct mijn volledige voorraad verkopen met een contract. Op deze manier houd ik een extra 'inkomst' aan een bepaalde grondstof binnen elke 20 (?) minuten wanneer de trader langskomt.
Dit zijn dus allemaal redenen waarom ik het minder vind toevoegen. Immers had ik alles al geregeld na vele uren optimaliseren en moet ik nu zaken weer gaan omgooien. Dus ik ben opnieuw begonnen.

Zo leer je ook weer andere dingen. Je kan bijvoorbeeld naar ingenieurs komen zonder ooit iets met de nieuwe wereld te doen. Ruil gewoon bontjassen. Ik heb in de oude wereld een uitgebreide zeepproductie opgezet, ik overproduceer bepaalde goederen en in ruil voor bontjassen. Die verkoop ik tot een minimale voorraad, ook door. Resultaat is een paar miljoen verdient terwijl ik diep in het rood sta. Kan ik rustig Crown Falls bouwen.

En daar ontdekte ik dus dit. Eindelijk zijn ook scheepswerven niet meer gebonden aan de kust. Je kan ook wegen trekken om ze te verbinden. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g__ICQEWmYh19g-8bRDtyQKyDvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2396QIN3SJdiXjGwJaUHjFu.jpg?f=fotoalbum_large

Oh en ik heb alle dockland slots nu gevuld, goede timing. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witte_200
@Anoniem: 111246 & @mark777

Thanks voor jullie response. Ik heb hem net gekocht bij HumbleBundle voor €68,05. Moesten er nog mensen interesse hebben:

https://www.humblebundle....r-3?hmb_source=search_bar

Installing now! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Zijn er eigenlijk nieuwe trade union/harbourmaster items met deze dlc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:01:
Zijn er eigenlijk nieuwe trade union/harbourmaster items met deze dlc?
Ik heb er eentje gevonden. Daarmee kan je een nieuw vrachtschip bouwen. Maar dit is wat flauw omdat je dit unlocked door een van je goederen naar lv1 te krijgen en dan een simpele quest uit te voeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
Ik zie ook de meerwaarde van dat nieuwe schip niet, 6 cargo slot en 1 item slot... Misschien dat ie wat sneller is als normaal cargo schip maar die krijg je met 2 item slots wel sneller.

Ben nu bezig om vele Great Eastern te bouwen en zo wat schepen te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Zo leer je ook weer andere dingen. Je kan bijvoorbeeld naar ingenieurs komen zonder ooit iets met de nieuwe wereld te doen. Ruil gewoon bontjassen. Ik heb in de oude wereld een uitgebreide zeepproductie opgezet, ik overproduceer bepaalde goederen en in ruil voor bontjassen. Die verkoop ik tot een minimale voorraad, ook door. Resultaat is een paar miljoen verdient terwijl ik diep in het rood sta. Kan ik rustig Crown Falls bouwen.
ik had engineers zonder ook maar stap buiten the old world (crown falls dus ook) te zetten.
Fur coats met katoen en rum bij je schnapps specialists.

Ben zelf nog aan het uitvinden hoe de trades met docklands werkt, nog te weinig tijd in gestoken.
Maar als de trader maar 1 keer per half uur komt, is het nut niet heel hoog...
Wel mooie manier om de goods voor je scholars binnen te halen. Ben nog bezig die in Enbesa op te zetten.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

TepelStreeltje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:48:
[...]

ik had engineers zonder ook maar stap buiten the old world (crown falls dus ook) te zetten.
Fur coats met katoen en rum bij je schnapps specialists.

Ben zelf nog aan het uitvinden hoe de trades met docklands werkt, nog te weinig tijd in gestoken.
Maar als de trader maar 1 keer per half uur komt, is het nut niet heel hoog...
Wel mooie manier om de goods voor je scholars binnen te halen. Ben nog bezig die in Enbesa op te zetten.
In de oude wereld heb je twee NPC handelsposten die belachelijke bedragen betalen voor zeep of bontjassen. Wat ik dus doe is een behoorlijke zeepproductie opzetten, een minimale opslag instellen en de rest verkopen. Voor bontjassen ruil ik alles waar ik een duidelijk overschot voor heb. Docklands handel houdt zich ook aan ingestelde limieten dus zo kan je zaken ruilen zonder dat je alles weg ruilt. Die bontjassen verkoop ik dan weer. Resultaat is dat ik een behoorlijke tijd met ruim -10K verlies heb gespeeld zonder failliet te gaan. Af en toen een lading bier verkopen was afdoende.

Ik had ook eindelijk eens geluk met Eli. Heb nu al een schnapps met rum item, tweemaal wol i.p.v. katoen voor bontjassen, generatoritem en nog wat leuke dingen zoals eentje die ook staal geeft bij baksteen en beton.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
TepelStreeltje schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:48:
Zo heb ik ook in één klap alles dikke voorraad voor scholars. Wel een beetje makkelijk zo, maar het leuke is wel dat je zo wat sneller kan uitbreiden. Ik speel erg langzaam, steeds paar huizen upgraden en dan weer zorgen dat productie op peil blijft en zo verder.
Nu importeer ik ruim in en kan ik later wel de productie opschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zit er een limiet aan het aantal DLC's dat je per savegame kunt hebben? Ik ben een maand ofzo geleden met een nieuwe save begonnen met daarin Bright Harvest, Seat of Power, Land of Lions en daarnaast Botanical Gardens, Sunken Treasures en The Anarchist. Maar The Passage zit er bijvoorbeeld niet bij in terwijl ik die in 2 andere savegames wel heb? Ik kan ook nergens vinden hoe ik die handmatig toe kan voegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 21:08
FastFred schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:16:
Zit er een limiet aan het aantal DLC's dat je per savegame kunt hebben? Ik ben een maand ofzo geleden met een nieuwe save begonnen met daarin Bright Harvest, Seat of Power, Land of Lions en daarnaast Botanical Gardens, Sunken Treasures en The Anarchist. Maar The Passage zit er bijvoorbeeld niet bij in terwijl ik die in 2 andere savegames wel heb? Ik kan ook nergens vinden hoe ik die handmatig toe kan voegen...
Heb je The Passage gekocht terwijl je al bezig was met deze save? Wellicht dat het alleen op nieuwe gestarte games van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb The Passage vorig jaar al gekocht. De nieuwe save ben ik net een maand geleden mee begonnen toen ik alle Season 2 DLC's gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 21:08
AH oké, dan heb ik helaas geen suggesties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-07 00:29
Lekker, heb door het herladen van mijn savegame de bug met de quest the wisdom therein in Enbesa te pakken. Iemand een oplossing om het probleem op te lossen? Heb namelijk alle andere eilanden op Angereb na voltooid.

Ten tweede waar zit de plek om de missie Journey to the Frontier: Mapping Enbesa te voltooien met de foto die lijkt op die steen uit de Lion King. Dit is de derde foto in het quest book. Met de boot krijg ik het niet voor elkaar

game pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Emryte Je bedoelt dat uitstekende plateau op een berg? Daar heb ik ook erg lang naar zitten zoeken, bleek 1 van mijn eigen eilanden te zijn :P

Ik snapte eerst uberhaubt niet wat de bedoeling was. Ik heb deze video als guide gebruikt

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yGOzsXrHJRw&t]

Embedden is stuque

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 28-02-2021 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Emryte schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:08:
Ten tweede waar zit de plek om de missie Journey to the Frontier: Mapping Enbesa te voltooien met de foto die lijkt op die steen uit de Lion King. Dit is de derde foto in het quest book. Met de boot krijg ik het niet voor elkaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZGymabzA1ruTC5PfGicuPZw3bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XD9ClcluetSsCTiH2C7R6gnK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Wtf 15k pop en een inkomen van 52k, hoe dan? :P

Ik zit op bijna 35k pop en een inkomen van 40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 11:29
FastFred schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:05:

Shares denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat zijn dan flink veel shares, die leveren in het begin amper wat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus ik kwam erachter dat de world class reefer niet schaalt met de invloedsbonus snelheidsbonus die je krijgt met meer schepen. Dus met ze bronzen 7% bonus, is het normale vrachtschip in theorie al sneller. Ik raakte dus behoorlijk in de war. Dus ik ging eens kijken en testen en wat blijkt, nou de world class reefer is tweemaal zo snel tussen regio's. Dat is dus het schip voor routes naar de nieuwe wereld of Embasa. Voor routes binnen een eilandengroep is het normale vrachtschip beter omdat je daar twee items kan gebruiken waar de world class reefer er maar een toestaat.

Dit is het verschil terwijl ik het normale vrachtschip een paar seconden voorsprong gaf. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ifiXtI9j1L5XlYiTcDnLlKaEMe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uqqvj0Voli5udoetyEIxWN4y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:05:

Tienduizend happy engineers die alleen koffie tekort komen. Ik koop nooit shares.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Witte_200 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:40:
@Anoniem: 111246 & @mark777

Thanks voor jullie response. Ik heb hem net gekocht bij HumbleBundle voor €68,05. Moesten er nog mensen interesse hebben:

https://www.humblebundle....r-3?hmb_source=search_bar

Installing now! :p
nou dankje he! Ik vond het eigenlijk te duur, maar dat argument is er ook niet meer nu :+
Installing right now! :( :D O+

edit: ja hoor, we zijn weer zo ver. Nog niet geluncht en geen hol gedaan aan werk.
Hier was ik al bang voor ;(

[ Voor 10% gewijzigd door Renzzie op 01-03-2021 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Ik was onder de indruk dat dit ervoor zou zorgen dat ik hop kan verbouwen op mijn eiland.
Wat doe ik fout?

Oftewel, bij een trader een hop zaadje gehaald. Vervolgens in mijn union gebouw gedaan.
Ik krijg echter nog steeds de melding dat er geen hop wil groeien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPHuDeXMUr2_i9vUmvSY9xG5nhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dQujywSDG4uzDM61KaBKU4Zk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q_edsR457GNZZdd84zzze1zeBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cXKBz1ESHMlSJ2A6dSdCCyqz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
Je moet de Trade Union bij je productie gebouwen zetten en Town Hall bij je huizen.

Hop Seeds heeft alleen invloed binnen het bereik van je Trade Union, dus niet voor je hele eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
en eigenlijk is dat ook niet zo'n nuttig gebruikvan de town hall/trade union. Als je de research dlc hebt kan je later de fertility per eiland veranderen. Trade unions zijn vooral goed om de productie flink op te voeren. Twon halls vind ik nuttig voor extra inkomsten of bepaalde needs aan te voldoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
Inderdaad, ik zou ook eerder een nieuw eiland (met hop fertility) koloniseren. Daar heb je meer aan, zeker als je de productie later moet uitbreiden. En zo heb je al het eiland in handen voordat je tegenspelers dat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Helemaal duidelijk, merci :)
Dit is nog 1 vd eerste missies. Dus tijd zat om alles om te gooien enzo (hoop ik).
Speel het lekker rustig aan. Heerlijk aan dit soort spellen dat je geen haast hoeft te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat is een van de duidelijk mindere dingen in Anno 1800. Voorgaande titels gaven je nog de mogelijkheid om een vruchtbaarheid toe te voegen voor het hele eiland. Wat je nu moet doen is zoveel mogelijk van in dit geval hop boerderijen clusteren rond ze invloedszone een trade union. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:44:
Dat is een van de duidelijk mindere dingen in Anno 1800. Voorgaande titels gaven je nog de mogelijkheid om een vruchtbaarheid toe te voegen voor het hele eiland. Wat je nu moet doen is zoveel mogelijk van in dit geval hop boerderijen clusteren rond ze invloedszone een trade union. :)
Als je de Botanica DLC hebt, is dit nog steeds voor nagenoeg alle vruchtbaarheden te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hogader schreef op maandag 1 maart 2021 @ 20:57:
[...]

Als je de Botanica DLC hebt, is dit nog steeds voor nagenoeg alle vruchtbaarheden te regelen.
Oh ja, dat kan ook. :)
Maar dat is helaas wel flink omslachtig omdat het vaak zo is dat je de laatste uit een collectie maar niet kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 20:49
Iemand toevallig problemen de laatste dagen met saved games? Nu al 2x voor niks gespeeld. Eerste keer misschien iets te snel afgesloten, maar auto save staat aan. Vanmiddag ook nog handmatig opgeslagen, maar nu opent die weer de save game van 28 februari. De rest lijkt weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:39
Gister nog gespeeld geen last gehad. En als je echt bij al je savegames gaat kijken? Staan er dan ook geen nieuwere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
Arvado schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:52:
Gister nog gespeeld geen last gehad. En als je echt bij al je savegames gaat kijken? Staan er dan ook geen nieuwere?
Nee stond niks. Net de game nog een keer opgestart, en toen kreeg ik een windows melding. Controlled folder access stond aan. Waardoor de save locatie blijkbaar niet kon worden aangepast. Heel apart dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Controlled folder access kende ik niet maar dat staat standaard uit dan? Je zal dan niet de enige zijn hiermee lijkt me. Opgelost nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
Ja het is gelukkig opgelost. Kan mij niet herinneren dat ik het heb aangezet, misschien iemand anders helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Vandaag weer een spel begonnen na een tijdje niet gespeeld te hebben.
Voor de uitdaging begonnen op het moeilijkste moeilijkheidsgraad. En besloten dat ik maar 1 eiland mag gebruiken. Bezig om een groot leger te bouwen om derest te verslaan.

Vind het weer erg gaaf om er mee bezig te zijn.
Heb wel kort wat gezien van de DLC. Zijn er tweakers die hem spelen en aan kunnen raden? ;D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Murc1elag0
Ryst schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:47:
Heb wel kort wat gezien van de DLC. Zijn er tweakers die hem spelen en aan kunnen raden? ;D
Import/Export vind ik weer een mooie uitbreiding. Je moet je goederen levelen en ben er nog niet heel ver mee. Maar het is weer een extra om tekorten van bepaalde grondstoffen etc op te vangen.

Klein trucje voor wie het nog niet is opgevallen, je kan de visserijen nu ook op het water plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGV9L91zFccTZEXWp3XcKraZzJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGPXeEpiDu4gK6osVw01FnWN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerreh
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Ja het kunnen plaatsen van visserijen (maar ook die quartz dingen) op het water is fantastisch, mooie ervan is dat je meteen ook die haven een stuk mooier eruit kan laten zien, en geen issues hebt dat je open water nodig hebt.

Ik merk wel dat het opstarten van de game wat moeizamer gaat, zal vast een bug zijn. Ik moet Anno1800 op de achtergrond starten en dan lukt het vaak wel. Maar verder erg blij met deze update en DLC, en ik kijk ook erg uit naar de volgende 2 DLC's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik merk wel dat het de eerste DLC is waarbij het toch wel erg handig is als je een nieuwe game begint. Van de week een aantal uur in een bestaande map verder gegaan, maar dan is het toch vooral irritant en creeert het meer onbalans dan dat je er echt wat aan hebt.
Binnenkort met pijn in mijn hart toch maar een nieuwe game starten, kijken of Docklands dan meer tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murc1elag0
Ik ben ook opnieuw begonnen na de update. Had er ook mee te maken dat de harvest update niet in mijn bestaande game is geladen. Lekker "saai" zonder piraten of npc. Rustig de old world en New world opbouwen om vervolgens Trelawany helemaal te maxen met tractors op elk eiland etc. Mooie seed gevonden trouwens, 9455.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Daarom dat ik wacht tot heel de season pass uit is :) ik heb nog wel andere dingen om te spelen ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
gerreh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:42:
Ja het kunnen plaatsen van visserijen (maar ook die quartz dingen) op het water is fantastisch, mooie ervan is dat je meteen ook die haven een stuk mooier eruit kan laten zien, en geen issues hebt dat je open water nodig hebt.
Ik heb visserijen nog niet geplaatst op het water maar wel de zandmijnen. Hierbij was er toch een doorgang naar open water nodig. Ik mocht niet een afsluitende mijn en quay plaatsen zodat er als het ware een klein meertje ontstond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
Ik heb de DLC niet gekocht maar kan idd ook meer dingen op het water plaatsen. Ook shipyards e.d. dat is dus nu ook zonder de DLC mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerreh
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

Klopt, vind ik een fantastische QoL verandering. Je moet alleen even een pad maken, maar je kunt slimmer extra storage maken en de visserijen/zandmijnen dus meer in zee plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:44
Murc1elag0 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:35:
[...]

Import/Export vind ik weer een mooie uitbreiding. Je moet je goederen levelen en ben er nog niet heel ver mee. Maar het is weer een extra om tekorten van bepaalde grondstoffen etc op te vangen.

Klein trucje voor wie het nog niet is opgevallen, je kan de visserijen nu ook op het water plaatsen.
[Afbeelding]
Visserij in het water plaatsen is weinig interesant. Wel interessant: Ik zie dat je nu ook een vuurtoren kunt bouwen!!!! Yeah misschien dat ik deze DLC toch wel ga aanschaffen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

mark777 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 12:56:
[...]

Visserij in het water plaatsen is weinig interesant.
Als je ze back to back, haaks op de kust kan zetten, scheelt je enorm veel ruimte. Dus zeker wel interessant! :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik zei het een paar dagen geleden ook al met de scheepswerven.
Maar het is heel erg sporadisch of het zinvol is. Het ligt echt aan het stuk kust dat je wil gebruiken. Je zoekt namelijk naar een stuk kust dat niet te smal is of te diep in het eiland gaat. Te smal en dan kan gaan de zones in de weg zitten en hetzelfde gebeurd met te diep omdat je de randen dan vaak niet kan gebruiken. Het heeft namelijk geen zin als je niet meer kan plaatsen. Kan dat wel, dan is het mooier en beter.

Een ander punt zijn items gebruiken. Ik gebruik bijvoorbeeld graag het item dat parels heeft bij zand en dan werkt de zee inbouwen ook niet. Ik ben nu ook bijna zover dat ik investeerders heb zonder ook maar een eiland in de nieuwe wereld te hebben gekoloniseerd. Dat was ook een beetje mijn uitdaging en dat kan gewoon met wat handig item gebruik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murc1elag0
Kom maar door met die item tips en tricks. Ik gebruik zelf die voor gratis champagne op vineyard/pepper farms en gratis chattanooga op de charcoal kiln.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ggyg9LL3fNRVhD82GklXxQfP2zU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kQhdOM1M9gPYSGfjsDhQvTkQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door Murc1elag0 op 05-03-2021 18:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nathilion
@Murc1elag0 Hier is mijn grootste tip: http://annolayouts.de/index.htm?lang=en

Die gebruik ik nu voor heel veel van mijn layouts. Het mooie is dat ze ook, voor de farms, voor je uitrekenen hoeveel velden je nodig hebt met bepaalde item combinaties. Als je nu bijvoorbeeld Hancock toevoegt aan je union dan heb je 35% extra velden nodig.

Je kan het ook handmatig uitrekenen. Items die eisen dat het aantal velden moet doen toenemen werken altijd additief. Dus een tractor barn (+50%) met een Hancock (+35%) zorgt voor een toename in velden van 85%. Een aardappelboer heeft dan 96*1.85= 177.6. De game is aardig voor ons vloert dit getal naar 177. Er zijn dus in totaal 177 velden nodig.

Tijdens het neerleggen van de velden kun je met de shift-toets extra velden voorbij de limiet neerleggen. Helaas zit hier wel een max aan (ruwweg +75% t.o.v. de basis). Je kan dus niet alvast voorbereidend velden neerleggen voor een combi van tractor + Alexander Hancock + Cosmo Castelli (50+35+35%).

Nog even een verdere aantekening over de layouts van annolayouts.de: sommige zijn onmogelijk. Dan gaat men uit van vier slots in de trade union maar dan is de union niet verbonden aan de weg. Voorbeeld hiervan is de layout voor de filament factories.
De layouts zullen dus altijd nog ietsjes aangepast moeten worden om de unions in Old World/Cape aan de weg te zetten. Meestal kun je dit doen door één van de fabrieken weg te laten. Het verlies van de fabriek wordt dan ruimschoots gecompenseerd door de bonus van het paleis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Enige wat me nog niet zo goed lukt, is om de koffiepijl stabiel te houden.
Op het grote eiland heb ik bijna 160.000 inwoners en die zuipen wat koffie af.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 15:21

Sebazztiaan

sebas!

WeHoDo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 02:12:
Enige wat me nog niet zo goed lukt, is om de koffiepijl stabiel te houden.
Op het grote eiland heb ik bijna 160.000 inwoners en die zuipen wat koffie af.
Met het paleis kan je een optie kiezen dat ze 20% minder 'dranken' drinken. Dat scheelt al: 'Een slok op een borrel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

specialist die ze rum geeft werkt ook goed. (weet ff niet uit mijn hoofd welke het is)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Je hebt de Actor die rum geeft aan artisans en engineers als variety theater is voldaan. (Blauw item).

Verder zijn er nog Ms. Amelia's Essential Prohibition Measures (-40% minder alcohol gebruik) en Pope Lucius I, "The Rejuvenator" (rum voor church, dus alleen artisans).

Maar het probleem was de koffie en daarvoor heb je: Fernando de Faro, Coffee-Lover and All-Round Cad, die koffie geeft zonder voorwaarden. Wel een legendary item dus moeilijk te verkrijgen.
En nog 30% minder consumptie met de The "Don't Leave It 'Til L8r!" EspressoN8r, een craftable item uit de Arctic.

En nog een linkje naar alle town hall items: https://anno1800.fandom.com/wiki/Town_Hall

[ Voor 26% gewijzigd door Nathilion op 08-03-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 15:21

Sebazztiaan

sebas!

TepelStreeltje schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:04:
specialist die ze rum geeft werkt ook goed. (weet ff niet uit mijn hoofd welke het is)
Dancer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Sebazztiaan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:43:
[...]

Met het paleis kan je een optie kiezen dat ze 20% minder 'dranken' drinken. Dat scheelt al: 'Een slok op een borrel'.
Persoonlijk ben ik van mening dat de elektricity of happiness optie beter is (happyness = meer festivals), aangezien dat de global paleis bonus aanzienlijk verhoogd als je een grote stad heb met veel townhalls.(dept of admin)

( ik heb op crownfalls 35500 attractiveness met lvl 27 prestige ), mijn 170k investers en 24k engineer zuipen 327t koffie.

http://prntscr.com/10g2hfe ( consumptie + productie )
http://prntscr.com/10g2iij Prestige lv27 + bonuses.

Met reduced drinks. ( scheelt maar 80t productie.)
http://prntscr.com/10g2md6 (consumptie + productie)

[ Voor 31% gewijzigd door Mrscruff op 08-03-2021 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-07 21:15
Nathilion schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:16:
@Murc1elag0 Hier is mijn grootste tip: http://annolayouts.de/index.htm?lang=en

Die gebruik ik nu voor heel veel van mijn layouts. Het mooie is dat ze ook, voor de farms, voor je uitrekenen hoeveel velden je nodig hebt met bepaalde item combinaties. Als je nu bijvoorbeeld Hancock toevoegt aan je union dan heb je 35% extra velden nodig.
Thanks! Ik was al aan het spelen met layouts voor de industrie, maar miste optimale setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Mrscruff schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Persoonlijk ben ik van mening dat de elektricity of happiness optie beter is (happyness = meer festivals), aangezien dat de global paleis bonus aanzienlijk verhoogd als je een grote stad heb met veel townhalls.(dept of admin)

( ik heb op crownfalls 35500 attractiveness met lvl 27 prestige ), mijn 170k investers en 24k engineer zuipen 327t koffie.

http://prntscr.com/10g2hfe ( consumptie + productie )
http://prntscr.com/10g2iij Prestige lv27 + bonuses.

Met reduced drinks. ( scheelt maar 80t productie.)
http://prntscr.com/10g2md6 (consumptie + productie)
De vraag van 327t koffie lijkt mij verdeeld over meerdere eilanden en de grootste vraag op Crown Falls. Hier vanuit gaande lijkt mij het onmogelijk dat de supply aanvoer voldoende is. Wanneer je een groot aantal schepen op de koffielijn naar de cape hebt, kun je denk ik je andere eiland(en) niet voorzien.
Dit is wel een aanname obv mijn ervaring. Ik maak in het palace ook gebruik van de -20% drank consumptie. En 80t is best veel, bijna een kwart van je totale vraag.

De feesten leveren toch niet zoveel extra happiness of attractiveness op dat het opweegt tegen de grote hoeveelheid extra drank?

Ik heb op Crown Falls ook bijna geen industrie, dus de 50% extra productiviteit van elektriciteit heeft bij mij weinig zin. Dat zal ook wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Curva schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:28:
[...]

De vraag van 327t koffie lijkt mij verdeeld over meerdere eilanden en de grootste vraag op Crown Falls.
klopt, links zie je dat alle eilanden blauw zijn. Hier kan je selecteren van welk eiland je het wil, of dus alles ;)

Aantal festivals geven je ook resources. Beer festival geeft je (oa?) bier en rum bijvoorbeeld. Vind het zelf alleen te random om er op te rekenen zeg maar. Tis mooi extraatje, maar niet the cure to all. Zit imho in de lijn met de kranten artikelen. :Y)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:05
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag betreft de multiplayer. Ik speel sinds een week Anno 1800 ( wat een gave game btw! ) en wij lopen tegen het probleem aan dat we in de old world al de piraten verslagen hebben. Je hebt de standaard NPC's maar je hebt geen tegenstanders zoals je die in de campaign hebt. Wij zijn best bereid een nieuwe game te starten maar hoe voeg je dan meer spelers toe? ( AI? ).

Nu kan je namelijk niet echt trade behalve de NPC's.

Iemand ervaring mee? Hoe spelen jullie multiplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:16
Xenophoben schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:33:
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag betreft de multiplayer. Ik speel sinds een week Anno 1800 ( wat een gave game btw! ) en wij lopen tegen het probleem aan dat we in de old world al de piraten verslagen hebben. Je hebt de standaard NPC's maar je hebt geen tegenstanders zoals je die in de campaign hebt. Wij zijn best bereid een nieuwe game te starten maar hoe voeg je dan meer spelers toe? ( AI? ).

Nu kan je namelijk niet echt trade behalve de NPC's.

Iemand ervaring mee? Hoe spelen jullie multiplayer.
Je hebt twee mogelijkheden, of je moet een nieuwe game starten en dan in het multiplayer menu waarin je de game maakt tegenstanders toevoegen. Of je gaat gebruik maken van een mod waarmee je in je huidige game tegenstanders kan toevoegen. deze individuele mod (AI Shipyard) is ook onderdeel van spice it up.

Hier is een iets wat oude uitleg van de mod: (werkt in multiplayer) https://www.reddit.com/r/...wn_the_ai_after_the_fact/

[ Voor 3% gewijzigd door Zagre op 09-03-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Curva schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:28:
[...]

De vraag van 327t koffie lijkt mij verdeeld over meerdere eilanden en de grootste vraag op Crown Falls. Hier vanuit gaande lijkt mij het onmogelijk dat de supply aanvoer voldoende is. Wanneer je een groot aantal schepen op de koffielijn naar de cape hebt, kun je denk ik je andere eiland(en) niet voorzien.
Dit is wel een aanname obv mijn ervaring. Ik maak in het palace ook gebruik van de -20% drank consumptie. En 80t is best veel, bijna een kwart van je totale vraag.

De feesten leveren toch niet zoveel extra happiness of attractiveness op dat het opweegt tegen de grote hoeveelheid extra drank?
Het aanleveren gaat overigens prima, hieronder zie je hoe:

http://prntscr.com/10gxvs9 ( momenteel in storage )

Ik voer het aan met 6 extra vaganza steamers met de 3 schoepen upgrades ( kan overigens nog sneller maar die legendary mass produceren is niet gebruikersvriendelijk met de scholars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfVwddvLyXnnR-e3W9rlE5IvBnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FW4Pa7jZfLgIciHK06QxoyL1.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb op Crown Falls ook bijna geen industrie, dus de 50% extra productiviteit van elektriciteit heeft bij mij weinig zin. Dat zal ook wel meespelen.
Het is niet de 50% productiviteit, maar de range van jou generators. ( hierdoor heb je dus veel minder elektrische generators nodig in je stad. ( minder olie/gas )

ik vind die trait meer waardevol dan de -20% consumptie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yl_fBSAXxGruecRE1GJ55dE_oP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGjM8UGsMb3xfh8PrWD7lyV4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Mrscruff op 09-03-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zagre schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Je hebt twee mogelijkheden, of je moet een nieuwe game starten en dan in het multiplayer menu waarin je de game maakt tegenstanders toevoegen. Of je gaat gebruik maken van een mod waarmee je in je huidige game tegenstanders kan toevoegen. deze individuele mod (AI Shipyard) is ook onderdeel van spice it up.

Hier is een iets wat oude uitleg van de mod: (werkt in multiplayer) https://www.reddit.com/r/...wn_the_ai_after_the_fact/
Tof thanks!
Enige vraag die ik heb als ik wel een nieuwe game zou starten dan kan je toch niet ai spelers toevoegen?! Alleen andere personen of zie ik dat verkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:16
Xenophoben schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:39:
[...]

Tof thanks!
Enige vraag die ik heb als ik wel een nieuwe game zou starten dan kan je toch niet ai spelers toevoegen?! Alleen andere personen of zie ik dat verkeerd.
andere personen zijn AI, het hangt er vanaf wat je bedoelt.

1. Je hebt npc waarmee je kunt traden en quest. deze bouwen geen steden en blijven op hun hele kleine eiland. (dit zijn ook de piraten) voorbeelden van deze npc zijn: Anne Harlow en Sir Archibald Blake. Deze npc kun je met mods NIET toevoegen.

2. Andere ai tegen spelers, deze kun je aan het begin van een multiplayer game toevoegen of later via die mod. Deze ai bouwen dus wel een stad en kun je met je schepen vernietigen of allianties mee aangaan. Dit zijn bijvoorbeeld Bente Jorgensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Mrscruff schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:15:
[...]

Het aanleveren gaat overigens prima, hieronder zie je hoe:

http://prntscr.com/10gxvs9 ( momenteel in storage )

Ik voer het aan met 6 extra vaganza steamers met de 3 schoepen upgrades ( kan overigens nog sneller maar die legendary mass produceren is niet gebruikersvriendelijk met de scholars.

[Afbeelding]

[...]

Het is niet de 50% productiviteit, maar de range van jou generators. ( hierdoor heb je dus veel minder elektrische generators nodig in je stad. ( minder olie/gas )

ik vind die trait meer waardevol dan de -20% consumptie.

[Afbeelding]
Je maakt geen koffie in de New World zo te zien? Dan snap ik ons verschil met aanleveren.

Ik had me in de productiviteit / range vergist. Maar dan is die +15 toch dubbel bovenop de standaard palace boost? Want die verhoogt ook de range obv het prestige level.
Maar ieder z'n ding natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Curva schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Je maakt geen koffie in de New World zo te zien? Dan snap ik ons verschil met aanleveren.

Ik had me in de productiviteit / range vergist. Maar dan is die +15 toch dubbel bovenop de standaard palace boost? Want die verhoogt ook de range obv het prestige level.
Maar ieder z'n ding natuurlijk :+
Hahha ik maak zeker wel koffie in de New World, echter verscheep ik deze naar mijn (dichst bij de grens eiland ) met 8 schepen. ( zelfde steamers )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zagre schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:37:
[...]

andere personen zijn AI, het hangt er vanaf wat je bedoelt.

1. Je hebt npc waarmee je kunt traden en quest. deze bouwen geen steden en blijven op hun hele kleine eiland. (dit zijn ook de piraten) voorbeelden van deze npc zijn: Anne Harlow en Sir Archibald Blake. Deze npc kun je met mods NIET toevoegen.

2. Andere ai tegen spelers, deze kun je aan het begin van een multiplayer game toevoegen of later via die mod. Deze ai bouwen dus wel een stad en kun je met je schepen vernietigen of allianties mee aangaan. Dit zijn bijvoorbeeld Bente Jorgensen
Gelukt! Thanks!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1 ... 40 ... 59 Laatste