Weer wat nieuws ontdekt aan deze game, zodra mijn ram redelijk vol loopt begin ik redelijke verlaging te zien in fps. Game opnieuw opstarten en ga van rond de 30 naar 60 tot 70 fps. Wordt tijd om mijn ram van 16gb naar 32gb maar te gaan upgraden
Het gaat al 2 pagina's lang over niets andersEmryte schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 14:23:
Weer wat nieuws ontdekt aan deze game, zodra mijn ram redelijk vol loopt begin ik redelijke verlaging te zien in fps. Game opnieuw opstarten en ga van rond de 30 naar 60 tot 70 fps. Wordt tijd om mijn ram van 16gb naar 32gb maar te gaan upgraden
Kleine tip/workaround: je zoom viewing zoom distance aan te passen in de settings waardoor je iets verder uit kan zoomen dan de standaard. Ik heb het idee dat als je dan over je eilanden hoovered dat het minder zwaar is voor je toch al zwetende pc.
Ik heb volgens mij nog nooit een spel gespeeld waar ik zo ontzettend veel moet doen
. Continu moet ik wel iets doen en ligt er nog een hoop werk te doen. Leuk! Maar wel enorm intensief. Speel deze keer met alle chille 2 sterren ipv die generaal die ik vorige keer had waardoor ik enorm op war moest focussen. Maar net Lion region ook nog erbij, man wat een werk.
Maar tof
Maar tof
Ik ben gister aaf ook weer even bezig geweest. Beryl inmiddels compleet weggevaagd. Die is klaar. Meeste Ships-of-the-lines gaan er nu uit. Ook wat sub eilanden verder uitgebouwd zodat die wat groter worden. Nu gaan we focussen op pocket watches en Coffee. Ook nog even goed kijken of ik mn trade routes wat efficiënter kan maken. Ga ook de eerste stoom boten maken.
Nadeel van het spel is wel dat je er bijna niet mee kan stoppen. Als je het 's avonds doe dan is het zo 0100 uur. Mja dat geeft ook aan hoe goed het is.
Ik heb overigens geen enkele DLC nog. Denk dat het spel daardoor nog meer RAM gaat vragen en het houd al niet over met m'n 8GB. Heb overigens shadows op low gezet, fixed sun oid, en detail distance op medium. Moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat. Nadeel is dat je uitgezoomd veel details inlevert. Ben aan het kijken of ik ergens 2x8gb DDR3 vandaan kan krijgen voor niet al teveel geld.
Nadeel van het spel is wel dat je er bijna niet mee kan stoppen. Als je het 's avonds doe dan is het zo 0100 uur. Mja dat geeft ook aan hoe goed het is.
Ik heb overigens geen enkele DLC nog. Denk dat het spel daardoor nog meer RAM gaat vragen en het houd al niet over met m'n 8GB. Heb overigens shadows op low gezet, fixed sun oid, en detail distance op medium. Moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat. Nadeel is dat je uitgezoomd veel details inlevert. Ben aan het kijken of ik ergens 2x8gb DDR3 vandaan kan krijgen voor niet al teveel geld.
Ik speel het spel via Geforce Now. Gratis 1 uur spelen. Denk dat Nvidia wel meer heeft dan 8GB ramArvado schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:05:
Ik ben gister aaf ook weer even bezig geweest. Beryl inmiddels compleet weggevaagd. Die is klaar. Meeste Ships-of-the-lines gaan er nu uit. Ook wat sub eilanden verder uitgebouwd zodat die wat groter worden. Nu gaan we focussen op pocket watches en Coffee. Ook nog even goed kijken of ik mn trade routes wat efficiënter kan maken. Ga ook de eerste stoom boten maken.
Ja dat weet ik wel zeker want dat is ook shared. Dus dan pakt ie gewoon wat ie pakken kan. Maar ik kan m'n geld dan beter uitgeven aan wat nieuwe RAM.mark777 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:04:
[...]
Ik speel het spel via Geforce Now. Gratis 1 uur spelen. Denk dat Nvidia wel meer heeft dan 8GB ram
Denk niet dat je me helemaal begrijpt. Ik bedoel Geforce now STREAMINGSDIENST van Nvidia. Is gratis en dan word je game gestreamed via GFN net als bij Stadia.Arvado schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:13:
[...]
Ja dat weet ik wel zeker want dat is ook shared. Dus dan pakt ie gewoon wat ie pakken kan. Maar ik kan m'n geld dan beter uitgeven aan wat nieuwe RAM.
Jawel, ik weet wat Geforce Now is. Maar de gratis versie is maar 1 uur speelbaar. Als ik game trek ik er meestal een avondje voor uit. Nooit even een uurtje ofso. Dus dat is geen optie voor mij. Voor mij zou dus alleen de betaalde versie werken. Maar dan investeer ik dat liever in RAM.mark777 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:27:
[...]
Denk niet dat je me helemaal begrijpt. Ik bedoel Geforce now STREAMINGSDIENST van Nvidia. Is gratis en dan word je game gestreamed via GFN net als bij Stadia.
Ah okay snap ik. Ik heb de betaalde versie inderdaad. 27 euro voor 6 mnd is een goeie deal maar misschien is ram wel goedkoper weet niet.Arvado schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:35:
[...]
Jawel, ik weet wat Geforce Now is. Maar de gratis versie is maar 1 uur speelbaar. Als ik game trek ik er meestal een avondje voor uit. Nooit even een uurtje ofso. Dus dat is geen optie voor mij. Voor mij zou dus alleen de betaalde versie werken. Maar dan investeer ik dat liever in RAM.
Nee dat is zeker niet verkeerd, hele goede optie. Zeker als je verder geen krachtige pc hebt. RAM is 2x dat bedrag. Maar dan heb ik er wel langer dan een jaar plezier van. Ook voor eventuele andere games die ik speel en niet in Geforce Now zitten.mark777 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:39:
[...]
Ah okay snap ik. Ik heb de betaalde versie inderdaad. 27 euro voor 6 mnd is een goeie deal maar misschien is ram wel goedkoper weet niet.
Zelf heb ik nog geen performance problemen gehad. Waarschijnlijk zijn mijn steden nog te klein. Maar na al die berichten hierboven, neem ik geen risico en ga ik ook extra RAM bestellen...

Ik heb totaal geen performance issues met steden van 20-30000 inwoners, en de verre uitzoom-optie aan. Of komt dit omdat dit nog onder kleine steden vallen?
ryzen 7 5800x, 16gb ram, rtx 2080s (founders)
is dat je totale bevolkingaantal of op 1 eiland? Want op crownfalls kan je met wat minmaxing makkelijk 100k kwijt.coster1 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 19:23:
Ik heb totaal geen performance issues met steden van 20-30000 inwoners, en de verre uitzoom-optie aan. Of komt dit omdat dit nog onder kleine steden vallen?
1 eiland op de old world. Crown falls nog niet gebouwdAntiChrist7 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 20:19:
[...]
is dat je totale bevolkingaantal of op 1 eiland? Want op crownfalls kan je met wat minmaxing makkelijk 100k kwijt.

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Aankomende dinsdag meer informatie over de nieuwe season pass
Aankomende dinsdag meer informatie over de nieuwe season pass
Eindelijk gedaan met de speculatie
Ben er wel benieuw naar; het thema is "welcome home", wat impliceert dat ze meer op de oude wereld gaan focussen. Er komt geen nieuwe map/sessie, en ook landcombat zou niet toegevoegd worden. Misschien een extra monument of 2? Meer admin opties zou ook wel cool zijn, vind de palace een supertoevoeging waarmee je lekker kan minmaxen
Ga hem sowieso kopen, maar ga wss pas nadat alles uit is spelen, heb wat teveel games liggen nu.
Ga hem sowieso kopen, maar ga wss pas nadat alles uit is spelen, heb wat teveel games liggen nu.
[ Voor 17% gewijzigd door AntiChrist7 op 05-02-2021 11:48 ]
Persoonlijk hoop ik dat ze zorgen dat de DLC werelden nodig zijn om in de oude wereld progressie te maken.
Op dit moment Speel ik vooral op de oude/nieuwe wereld, bezet ik een paar eilanden in de andere werelden, en ga ik weer verder met de oude/nieuwe wereld. Pas op het einde ga ik kijken naar de andere werelden omdat ik ze eerder niet echt nodig heb.
Op dit moment Speel ik vooral op de oude/nieuwe wereld, bezet ik een paar eilanden in de andere werelden, en ga ik weer verder met de oude/nieuwe wereld. Pas op het einde ga ik kijken naar de andere werelden omdat ik ze eerder niet echt nodig heb.
Van mij mogen ze de Arctic wel wat op de schop nemen. Ik ben nu pas voor het eerst serieus in de Arctic bezig om gas te verkregen voor mijn nieuwe Crown Falls stad en ik vind het echt een kriem dat je zoveel lokale producten nodig hebt voor je populatie. Die populatie moet ook nog eens gigantisch zijn voor elk plateau. 250 techs per gasmijn is niet mals als je al snel 4 stuks per plateau nodig hebt om alles af te dekken.
Het lijkt mij toch een vrij eenvoudig iets om de productie van lampen en kleding uit te kunnen besteden aan fabrieken in de OW. De grondstoffen zouden dan nog wel steeds uit de Arctic kunnen komen.
Ik hoop dat één van de dingen die komen in Season 3 iets van research & development zal worden. We hebben al de basis daarvan met de scholars. Mij lijkt het wel leuk om projecten uit te voeren die, bijv., het bereik van power plants verhoogt, of juist efficiënter maakt. Verbeteringen aan je schepen zoals betere zeilen en motoren. Ook projecten ter preventie van ziektes en ongelukken zouden leuk zijn.
Beetje zoals hoe je in Anno 2070 je via de techs allerlei items en verbeteringen kon vrijspelen. En ook die van speelsessie naar speelsessie waren mee te nemen via je Ark.
Het lijkt mij toch een vrij eenvoudig iets om de productie van lampen en kleding uit te kunnen besteden aan fabrieken in de OW. De grondstoffen zouden dan nog wel steeds uit de Arctic kunnen komen.
Ik hoop dat één van de dingen die komen in Season 3 iets van research & development zal worden. We hebben al de basis daarvan met de scholars. Mij lijkt het wel leuk om projecten uit te voeren die, bijv., het bereik van power plants verhoogt, of juist efficiënter maakt. Verbeteringen aan je schepen zoals betere zeilen en motoren. Ook projecten ter preventie van ziektes en ongelukken zouden leuk zijn.
Beetje zoals hoe je in Anno 2070 je via de techs allerlei items en verbeteringen kon vrijspelen. En ook die van speelsessie naar speelsessie waren mee te nemen via je Ark.
@Nathilion Ik vind dat nou juist de charme van Arctic. Je hebt een flinke klus aan de gigantische hoeveelheid coal die je moet importeren en het is in Arctic zelf echt puzzelen om tot gasproductie te komen. Niet alles hoeft hetzelfde te zijn toch?
De Arctic is inderdaad een acquired taste. Nu ik er serieus mee bezig ben begint het ook wel leuk te worden. Maar het is echt wel mijn minst favoriete gebied.
Gelukkig is het door de vele lokale goederen ook wel een heel zelfstandig gebied. Als ik een avondje geen zin heb in de Arctic en lekker verder wil bouwen aan mijn CF stad dan kan ik het ook lekker laten draaien zonder problemen.
Gelukkig is het door de vele lokale goederen ook wel een heel zelfstandig gebied. Als ik een avondje geen zin heb in de Arctic en lekker verder wil bouwen aan mijn CF stad dan kan ik het ook lekker laten draaien zonder problemen.
Ja ik vind de arctic ook een leuke afwisseling. Het is zeker een uitdaging en nniet iets wat je moet proberen terwijl je zelf nog volop in de opbouw bent. Maar alleen al dat CF niet vol moet liggen met train tracks maakt het het waard.
Als je goed gebruikt maakt van trade unions en artic unions is het niet onoverkoombaar. Je moet je wel goed voor de geest houden dat in tegenstelling tot andere regio's, je hier een minimum aan bevolking wilt, net voldoende workforce en niet meer dan dat.
Als je goed gebruikt maakt van trade unions en artic unions is het niet onoverkoombaar. Je moet je wel goed voor de geest houden dat in tegenstelling tot andere regio's, je hier een minimum aan bevolking wilt, net voldoende workforce en niet meer dan dat.
Dinsdag weten we eindelijk meer over Season 3
https://anno-union.com/we-cordially-invite-you-once-more/
https://anno-union.com/we-cordially-invite-you-once-more/
Blijkbaar crqshed mijn game al met 16gb RAM en tussen de 10k en 15k inwoners. Heb alle regio's behalve de arctic al bereikt. En blijkbaar zijn er amper tot geen fixes ervoor (ga geen ram booster programma installeren op pc). Ik ben misschien lastig, maar hebben jullie misschien nog tips?
Ligt het wel aan je RAM dan? Hoeveel is er in gebruik als de game crashed?Emryte schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:02:
Blijkbaar crqshed mijn game al met 16gb RAM en tussen de 10k en 15k inwoners. Heb alle regio's behalve de arctic al bereikt. En blijkbaar zijn er amper tot geen fixes ervoor (ga geen ram booster programma installeren op pc). Ik ben misschien lastig, maar hebben jullie misschien nog tips?
6 a 7gb volgens Taakbeheer, naar hij reserveert meer dan 10gb als je dieper gaat kijken.Arvado schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:24:
[...]
Ligt het wel aan je RAM dan? Hoeveel is er in gebruik als de game crashed?
Hou wel rekening met dat ik een browser heb openstaan die max 1gb gebruikt voor andere zaken en vaak niet afgesloten kan worden
genoeg virtual geheugen?Emryte schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:28:
[...]
6 a 7gb volgens Taakbeheer, naar hij reserveert meer dan 10gb als je dieper gaat kijken.
Hou wel rekening met dat ik een browser heb openstaan die max 1gb gebruikt voor andere zaken en vaak niet afgesloten kan worden
Nog even het standaardlijstje aan zaken om te controleren:
- Drivers bijgewerkt?
- video
- chipset[/i]
- audio
- etc.
- Genoeg ruimte op de schijf met de page file? (Meestal C:\)
- Geen andere resource-heavy achtergrond programma's?
- Voldoet de PC überhaupt aan de minimum eisen?
Dan zou je dus voldoende moeten hebben. Denk dat je de oorzaak ergens moet zoeken. Te weinig geheugen vertaald zich ook niet naar een crash maar naar traagheid. Het geheugen kan wel defect zijn, maar dat is dan dus een andere oorzaak.Emryte schreef op maandag 8 februari 2021 @ 13:28:
[...]
6 a 7gb volgens Taakbeheer, naar hij reserveert meer dan 10gb als je dieper gaat kijken.
Schijven hebben zat ruimte, denk alleen dat het niet op mijn SSD stondNathilion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 14:59:
Nog even het standaardlijstje aan zaken om te controleren:Daarnaast zou je nog je Windows logboeken er bij kunnen pakken na een crash. Meestal staat er in het Applicatie logboek dan wel een vermelding van de crash en een mogelijke oorzaak. Als je deze melding dan even terugkoppelt kunnen we weer verder puzzelen op de oorzaak.
- Drivers bijgewerkt?
- video
- chipset[/i]
- audio
- etc.
- Genoeg ruimte op de schijf met de page file? (Meestal C:\)
- Geen andere resource-heavy achtergrond programma's?
- Voldoet de PC überhaupt aan de minimum eisen?

Naast dit is het zwaarste mijn Brave browser met 15 tabbladen
Mijn pc voldoet:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | € 246,- | € 246,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 55,35 | € 55,35 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Monitoren | LG 27UD59-B Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL83A-B Zwart | € 449,90 | € 449,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 161,- | € 161,- |
2 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM, 140mm | € 20,80 | € 41,60 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 87,79 | € 87,79 |
1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 102,75 | € 102,75 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.547,29 |
Drivers aan het updaten, installeer ook het speel op mijn ssd om te kijken of dat helpt. De crash is een directx crash en wat ik gevond heb komt dit door te weinig RAM.
Geheugen defect lijkt mij onwaarschijnlijk, ik speel ook transport fever 2 en die gebruikt ook ruim 8gb RAM en dan gebeurt er niks.
no way dat een spel crasht als geheugen vol is. check je ddr eens met wat testtoolsEmryte schreef op maandag 8 februari 2021 @ 17:42:
[...]
Schijven hebben zat ruimte, denk alleen dat het niet op mijn SSD stond![]()
Naast dit is het zwaarste mijn Brave browser met 15 tabbladen
Mijn pc voldoet:
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 3600 Boxed € 199,- € 199,- 1 Moederborden ASUS ROG Strix X570-F Gaming € 246,- € 246,- 1 Videokaarten ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 OC € 0,- € 0,- 1 Interne harde schijven Seagate Desktop HDD, 1TB € 55,35 € 55,35 1 Behuizingen Fractal Design Define S € 74,90 € 74,90 1 Monitoren LG 27UD59-B Zwart € 0,- € 0,- 1 Monitoren LG UltraGear 27GL83A-B Zwart € 449,90 € 449,90 1 Waterkoeling Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm € 161,- € 161,- 2 Ventilatoren Noctua NF-A14 PWM, 140mm € 20,80 € 41,60 1 Geheugen intern Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 € 87,79 € 87,79 1 Voedingen Corsair RM650x Zwart € 0,- € 0,- 1 Solid state drives Crucial MX100 256GB € 0,- € 0,- 1 Solid state drives Intel 660p 1TB € 102,75 € 102,75 1 Solid state drives Samsung 970 EVO 1TB € 129,- € 129,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.547,29
Drivers aan het updaten, installeer ook het speel op mijn ssd om te kijken of dat helpt. De crash is een directx crash en wat ik gevond heb komt dit door te weinig RAM.
Geheugen defect lijkt mij onwaarschijnlijk, ik speel ook transport fever 2 en die gebruikt ook ruim 8gb RAM en dan gebeurt er niks.
@Emryte Op het geheugen na gaat jouw PC qua specificaties ver voorbij de mijne. En in mijn huidige sessie zit ik al aan de 100k inwoners en ben ik heel Crown Falls aan het volbouwen met de prachtige lichtjes uit de City Lights DLC. Ik draai het ook nog eens in borderless windowed mode* en van een harde schijf.
Ik heb Anno wel in DirectX 12 mode draaien. En heel toevallig had ik vorige maand een DX crash. Dat was toen ik de game heel lang in pauze had laten staan vanwege het eten. Maar verder nooit meer problemen gehad.
Het event type van deze crash was AppHangB1. Is het toevallig ook degene die jij hebt?
Het geheugen test wat TweakerVincent aanraad kan je doen met een programmatje als memtest86.. Als dat een paar uur tot een dag ongestoord kan draaien dan moet het wel snor zitten met het geheugen.
Wat me er ook aan doet denken: is je PC is overgeklokt? Of under/over-volted? Dat kan ook nog voor instabiliteit zorgen.
*Ik heb 2 schermen en op de tweede staat of een serie/film of een Anno layout. :-)
Ik heb Anno wel in DirectX 12 mode draaien. En heel toevallig had ik vorige maand een DX crash. Dat was toen ik de game heel lang in pauze had laten staan vanwege het eten. Maar verder nooit meer problemen gehad.
Het event type van deze crash was AppHangB1. Is het toevallig ook degene die jij hebt?
Het geheugen test wat TweakerVincent aanraad kan je doen met een programmatje als memtest86.. Als dat een paar uur tot een dag ongestoord kan draaien dan moet het wel snor zitten met het geheugen.
Wat me er ook aan doet denken: is je PC is overgeklokt? Of under/over-volted? Dat kan ook nog voor instabiliteit zorgen.
*Ik heb 2 schermen en op de tweede staat of een serie/film of een Anno layout. :-)
Ik kijk eerst even wat een herinstallatie doet op een SSD, wil stap voor stap uitsluiten.Nathilion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:02:
@Emryte Op het geheugen na gaat jouw PC qua specificaties ver voorbij de mijne. En in mijn huidige sessie zit ik al aan de 100k inwoners en ben ik heel Crown Falls aan het volbouwen met de prachtige lichtjes uit de City Lights DLC. Ik draai het ook nog eens in borderless windowed mode* en van een harde schijf.
SSD helpt wel, zit nog steeds volgens taakbeheer tegen max geheugen aan, maar geen crash en fps ligt rond de 80 nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Emryte op 08-02-2021 19:36 ]
Blijkbaar is season pass 3 al geleaked: https://www.reddit.com/r/..._in_uplay_launcher_early/
The Anno1800 Season 3 Pass includes the Following three DLCs:
• DOCKLANDS - Turn your city into a global trade hub with a modular warehouse system and use trade contracts to create a monopoly on your Favorite goods.
• TOURIST SEASON - Attract the new Tourist resident tier to your city's hotels and keep them entertained with restaurants and bus tours of hotspots such as the new Tower monument.
• THE HIGH LIFE - Change your empire's skyline forever with the construction of the first skyscrapers. Keep your high-flying investors happy with shopping malls and the construction of the game's biggest monument, the Empire Building.
• BONUS CONTENT - In addition, you will receive three exclusive ornaments themed after the new content, available today.
• DOCKLANDS - Turn your city into a global trade hub with a modular warehouse system and use trade contracts to create a monopoly on your Favorite goods.
• TOURIST SEASON - Attract the new Tourist resident tier to your city's hotels and keep them entertained with restaurants and bus tours of hotspots such as the new Tower monument.
• THE HIGH LIFE - Change your empire's skyline forever with the construction of the first skyscrapers. Keep your high-flying investors happy with shopping malls and the construction of the game's biggest monument, the Empire Building.
• BONUS CONTENT - In addition, you will receive three exclusive ornaments themed after the new content, available today.
Anno 1800 - Year 3 Pass
€17,99 op gamesplanet
Edit:
En in de Nederlandse ubistore
€16,99 met de promotiecode LUNAR15
€17,99 op gamesplanet
Edit:
[ Voor 39% gewijzigd door strafschop op 09-02-2021 17:17 ]
Heb het 3 uur lang gedraaid en geen enkele errorNathilion schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:02:
Is season 3 nu al uit? Dus krijg je deel 1 vd 3 als je nu koopt of later pas?strafschop schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:33:
Anno 1800 - Year 3 Pass
€17,99 op gamesplanet
Edit:
Nee de eerste dlc komt 23 februari (als ik het goed heb). Je krijgt volgens mij wel al de 3 ormanents die bij de pass horen meteen, maar dat kan ik fout hebbenTweakerVincent schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:33:
[...]
Is season 3 nu al uit? Dus krijg je deel 1 vd 3 als je nu koopt of later pas?
nice, dank je voor de code, gelijk maar aangeschaft.strafschop schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:33:
Anno 1800 - Year 3 Pass
€17,99 op gamesplanet
Edit:
Docklands klinkt goed, mijn haven op Crown falls is te klein...
En zeker om tekorten (tijdelijk?) op te vangen en overschotten te verkopen klinkt het goed!
Ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben!
Battle.net Spud#2543
Verbaast me dat het derde deel al in de zomer komt. Zoveel te beter, ik ging toch wachten met een nieuwe sessie tot alles uit was
Spelen jullie ook veel multiplayer/coop?
Ik speel alleen maar coop met een vriend. Sessies van 10 uur zijn hierbij niet ongewoon. Heb bij dit spel ook nog geen andere modus gespeeldTweakerVincent schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:52:
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Ik heb het nog niet gespeeld. Weet eigenlijk niet of dit zo leuk is aangezien ieder toch een eigen tempo heeft in spelen...TweakerVincent schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 20:52:
Je bouwt je eilanden verder op, of werkt aan je vloot, attractiviteit,...
xbox: pvanst1p
Ik heb wel coop gespeeld maar het stoorde ons een beetje dat je de tijd niet kan versnellen.
Cunning linguist.
Ja? Ik versnel eigenlijk sws nooit.Bart ® schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 08:54:
Ik heb wel coop gespeeld maar het stoorde ons een beetje dat je de tijd niet kan versnellen.
Vooral boten zijn tergend traag in het begin. Kom je net een baksteen tekort op een nieuw eiland, zit je weer een half uur te wachten tot de boot heen en weer is gevaren.
Cunning linguist.
Vind het niet echt interesant deze uitbreiding. Laar deze maar aan mij voorbij gaan.Zagre schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:49:
Blijkbaar is season pass 3 al geleaked: https://www.reddit.com/r/..._in_uplay_launcher_early/
Ik heb gisteren gekeken naar de Twitch stream. Hierin gingen ze vooral in op de docklands en de nieuwe mogelijkheden. En ik moet zeggen dat ik heel erg uitkijk naar deze nieuwe docklands.
Via de docklands wordt het namelijk mogelijk om goederen te exporteren en te ruilen voor andere goederen in vaste verhoudingen. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld al je koffie te verkrijgen zonder ook maar zelf een druppel te produceren. En je mag zo'n dock per eiland maken! Dat maakt het dumpen van overtollige productie stukken makkelijker.
Van de touristen en high life DLCs lieten ze alleen wat concept art en eerste in-game beelden zien. Dat wordt nog even wachten op meer info over die twee.
Via de docklands wordt het namelijk mogelijk om goederen te exporteren en te ruilen voor andere goederen in vaste verhoudingen. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld al je koffie te verkrijgen zonder ook maar zelf een druppel te produceren. En je mag zo'n dock per eiland maken! Dat maakt het dumpen van overtollige productie stukken makkelijker.
Van de touristen en high life DLCs lieten ze alleen wat concept art en eerste in-game beelden zien. Dat wordt nog even wachten op meer info over die twee.
Omdat beelden soms toch nog handig zijn:
Docklands klinkt alvast leuk, de rest is inderdaad nog wat ver af.
Docklands klinkt alvast leuk, de rest is inderdaad nog wat ver af.
En hier de Twitch video met ingame beelden van Docklands.
https://www.twitch.tv/videos/907297873
Ik vind zeker Docklands er erg interessant uit zien. Het gebouw is ook al vanaf Artisan level beschikbaar, wat ook wel fijn is.
https://www.twitch.tv/videos/907297873
Ik vind zeker Docklands er erg interessant uit zien. Het gebouw is ook al vanaf Artisan level beschikbaar, wat ook wel fijn is.
PSN: Curvaa_
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Battle.net Spud#2543
Yay, meer haven bouwen.
Dat blijft stiekem toch een van de allerleukste dingen in de game.
Dat blijft stiekem toch een van de allerleukste dingen in de game.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Met Docklands lijkt het er wel op dat de haven echt gigantisch uitgebreid kan worden. Ziet er wel gaaf uit op het water!
Kan je je kleur aanpassen in een game? Met een ini fix oid?
Vreemd dat het hier niet werkt. Probeer deze code net met het kopen van seizoen 3 en alle losse packs en dan krijg ik een foutmelding. Is dat omdat ik deze al eerder heb gebruikt? Wil mijn coins liever houden om een vriend Anno in te lokkenTepelStreeltje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:19:
***members only***
PROMOTIECODE "TWEAKERS20" KAN MOMENTEEL NIET WORDEN TOEGEVOEGD AAN JE MANDJE
[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 13-02-2021 19:15 ]
Hier kan ik de code wel toevoegen. Al heb ik de code niet eerder gebruikt.
Een Unit kortingscode kan je niet gebruiken op een ander account?
Je kan evenmin een spel cadeau doen op uplay ?
Ik zou je eigen Units gebruiken. Die vervallen na 24 maanden.
Had ik ook, ff op de website doen ipv in uplayBeakzz schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:14:
[...]
Vreemd dat het hier niet werkt. Probeer deze code net met het kopen van seizoen 3 en alle losse packs en dan krijg ik een foutmelding. Is dat omdat ik deze al eerder heb gebruikt? Wil mijn coins liever houden om een vriend Anno in te lokken
PROMOTIECODE "TWEAKERS20" KAN MOMENTEEL NIET WORDEN TOEGEVOEGD AAN JE MANDJE
Battle.net Spud#2543
Nou dat moet pas aangepast zijn dan, want wij wisselenden altijd codes uit. Voor die 100 coins kreeg je gewoon een code. Misschien dat het ondertussen aangepast is, maar nog gedaan toen Anno 1800 uit kwam.strafschop schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:14:
[...]
Hier kan ik de code wel toevoegen. Al heb ik de code niet eerder gebruikt.
Een Unit kortingscode kan je niet gebruiken op een ander account?
Je kan evenmin een spel cadeau doen op uplay ?
Ik zou je eigen Units gebruiken. Die vervallen na 24 maanden.
@TepelStreeltje Thanks 👍 Ga ik proberen.
[ Voor 3% gewijzigd door Beakzz op 13-02-2021 21:13 ]
Ik lees in de FAQBeakzz schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:12:
Nou dat moet pas aangepast zijn dan, want wij wisselenden altijd codes uit.
Kan ik mijn Units aan iemand anders geven?
Units zijn gekoppeld aan je Ubisoft-account en zijn niet overdraagbaar.
Yup het is nu ook een vinkje in de winkelwagen. Eerst was het een code die je apart moest aanvragen dus dat zal de aanpassing zijn die het nu onmogelijk maakt. Zondestrafschop schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:59:
[...]
Ik lees in de FAQ
Kan ik mijn Units aan iemand anders geven?
Units zijn gekoppeld aan je Ubisoft-account en zijn niet overdraagbaar.
Maar genoeg off-topic
Gisteren ook de Season 3 pass gekocht via de uplay store/website
Proberen uplay punten in te leveren voor korting -> foutmelding
Vervolgens ''TWEAKERS20' geprobeerd -> werkt
Hierna was de optie om punten in te leveren weg, misschien dat er maar 1 type korting ondersteund wordt?
Hierna was de optie om punten in te leveren weg, misschien dat er maar 1 type korting ondersteund wordt?
yes je kan maar 1 ding kiezen niet beideThe Prutsor schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:21:
Gisteren ook de Season 3 pass gekocht via de uplay store/website
Als ik nu een game start kan ik dan de docklands DLC gebruiken als die eind feb uitkomt of moet ik dan een nieuwe game starten?
Tot nog toe is het altijd zo geweest dat nieuwe DLC automatisch actief werden in bestaande games. En dat je met een gerust hart nu een nieuwe game kan starten.
Kreeg je niet soms de eerste keer dat je je game weer opstartte de vraag of je de DLC wilt toepassen in die game?Nathilion schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:54:
Tot nog toe is het altijd zo geweest dat nieuwe DLC automatisch actief werden in bestaande games. En dat je met een gerust hart nu een nieuwe game kan starten.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Oh ja. Dat was we helemaal ontschoten. Je krijgt er inderdaad een vraag voor. Waar ik toch altijd ja op klik. :-P
Heb laatst Land of Lions gekocht en omdat ik al een tijdje niet gespeeld heb een nieuwe save gestart. Ook meteen Bright Harvest en Seat of Power erbij. Die laatste ben ik nog niet aan toe gekomen maar wat is Bright Harvest leuk om mee te spelen zeg. Scheelt enorm in ruimte, onderhoudskosten en workforce. Ben van 8 graanfarms naar 2 gegaan en van 12 hop farms naar 3
Ik had die bierproductie op m'n 2e eiland staan want geen hops fertility op hoofdeiland, dus daar moest ook olie heen vanaf hoofdeiland. Dus ook meteen maar een energiecentrale neergezet en zo ook malthuis van 4 naar 2 en brouwerij van 8 naar 2 stukskunnen brengen 
Schnaps, varkens, paprika's, koeien, schapen en molens, bakkerijen, slachthuizen, zeepproductie, weverijen allemaal zowat kunnen halveren.
Ik merk wel dat het gehele spel enorm stottert sinds ik die DLC's heb.
Ook de eerste game die ik speel waar ik die Hugo Mercier in heb zitten met z'n anarchie, wat een mafketel zeg
Heeft overal commentaar op en hij zat in het begin telkens shares te kopen in mijn eiland, heb zowat alle overtollige productie stil moeten leggen en veel van waarde moeten verkopen bij Eli en een boel schepen verkocht, had ik net genoeg om een share terug te kopen en weer een beetje winst te maken. Daarna als een gek uitbreiden, waarde van m'n eiland omhoog gooien en zo snel mogelijk naar investors toe, toen al m'n shares uiteindelijk terug kunnen kopen en nu een degelijk inkomen van 25k
Hugo is nu ook gestopt met shares kopen
Vanavond ga ik me op Enbesa storten denk ik, de inwoners daar missen telkens van alles en nog wat en als ik dan productie wil uitbreiden heb ik weer meer mensjes nodig en breid ik die uit dan hebben die weer allerlei eisen...
Schnaps, varkens, paprika's, koeien, schapen en molens, bakkerijen, slachthuizen, zeepproductie, weverijen allemaal zowat kunnen halveren.
Ik merk wel dat het gehele spel enorm stottert sinds ik die DLC's heb.
Ook de eerste game die ik speel waar ik die Hugo Mercier in heb zitten met z'n anarchie, wat een mafketel zeg

Vanavond ga ik me op Enbesa storten denk ik, de inwoners daar missen telkens van alles en nog wat en als ik dan productie wil uitbreiden heb ik weer meer mensjes nodig en breid ik die uit dan hebben die weer allerlei eisen...
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 17-02-2021 08:41 ]
Je bent niet de enige met performance problemen. Sinds de laatste patch is deze echt dramatisch bij mij. Lage framerates en regelmatig dat het spel een paar seconden hangt. En als ik inzoom op een cluster van Hunting Cabins verandert het spel in een slideshow. Andere fabrieken dan weer niet. Dus wat een cabin nou zo speciaal maakt?
Deze slowdowns waren direct merkbaar vanaf het moment dat de patch geïnstalleerd was en de wereld geladen was. Er was dus helemaal niks verandert aan mijn PC en aan het spel behalve de patch. Wat Ubisoft dan ook gedaan heeft in de laatste patch is mij een raadsel.
Deze slowdowns waren direct merkbaar vanaf het moment dat de patch geïnstalleerd was en de wereld geladen was. Er was dus helemaal niks verandert aan mijn PC en aan het spel behalve de patch. Wat Ubisoft dan ook gedaan heeft in de laatste patch is mij een raadsel.
https://anno-union.com/un...eason-3-announcement-faq/Nathilion schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:29:
Je bent niet de enige met performance problemen. Sinds de laatste patch is deze echt dramatisch bij mij. Lage framerates en regelmatig dat het spel een paar seconden hangt. En als ik inzoom op een cluster van Hunting Cabins verandert het spel in een slideshow. Andere fabrieken dan weer niet. Dus wat een cabin nou zo speciaal maakt?
In de Union update hebben ze het ook over de performance issues. Ze zijn deze nu aan het onderzoeken. Momenteel heeft iedereen last van dat probleem
Verrek dat had ik vanmiddag ookNathilion schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:29:
En als ik inzoom op een cluster van Hunting Cabins verandert het spel in een slideshow. Andere fabrieken dan weer niet. Dus wat een cabin nou zo speciaal maakt?

Heb Mercier een koekje van eigen deeg gegeven
Dacht dat als je alle shares had je alleen de inkomen kreeg van dat eiland.FastFred schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:34:
[...]
Verrek dat had ik vanmiddag ook![]()
Heb Mercier een koekje van eigen deeg gegevenIk had maar 2 eilandjes in Enbesa, en geen van beide hadden Lobster fertility. Ik had geen zin in oorlog met Mercier dus heb alle shares gekocht van een van zijn eilanden die Lobster fertility hadden, ik had toch influence zat.
je krijgt sowieso inkomen van elk share, maar als je alle hebt, kan je nog een extra actie doen - takeover. Dan neem je het eiland over.mark777 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:41:
[...]
Dacht dat als je alle shares had je alleen de inkomen kreeg van dat eiland.
AI's zijn er natuurlijk meestal niet blij mee, maar als je relatie hoog genoeg is, is het een slow but steady way om eilanden te pikken zonder ten oorlog te gaan
Ja eiland is nu van mij. Share kopen, wekker zetten over 10 minuten, share kopen, repeat
Alleen als je alle shares gekocht hebt, moet je weer 10 minuten wachten, daarna moet je nog een keer die 5e share kopen (er zijn dus 6 shares in die schijf van 5...), weer 10 minuten wachten en dan takeover. Eiland is nu van mij, -15 reputatie van Mercier en 5 minuten later kreeg ik een gift van hem in de vorm van 20.000
Nu alleen ff zorgen dat ik 'm verder te vriend hou.
Alleen als je alle shares gekocht hebt, moet je weer 10 minuten wachten, daarna moet je nog een keer die 5e share kopen (er zijn dus 6 shares in die schijf van 5...), weer 10 minuten wachten en dan takeover. Eiland is nu van mij, -15 reputatie van Mercier en 5 minuten later kreeg ik een gift van hem in de vorm van 20.000
Nu alleen ff zorgen dat ik 'm verder te vriend hou.
Mercer vind het meestal niet leuk als je wat van hem over neemt. Is al vaak zat reden geweest dat ik oorlog met hem kreeg ;P
Battle.net Spud#2543
Ik gebruik zelf een alternatieve manier om eilanden over te nemen zonder oorlog, namelijk die van een vloot met piraten vlaggen. Maneuvreer ze in de perfecte positie voor een siege. activeer piratenvlaggen en knallen maar.AntiChrist7 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:08:
[...]
je krijgt sowieso inkomen van elk share, maar als je alle hebt, kan je nog een extra actie doen - takeover. Dan neem je het eiland over.
AI's zijn er natuurlijk meestal niet blij mee, maar als je relatie hoog genoeg is, is het een slow but steady way om eilanden te pikken zonder ten oorlog te gaan
Kost grofweg iets van 20 a 25 reputatie, dus die zal je van te voren moeten boosten.
Klinkt nog steeds als oorlog maargoed. Moet je wel een grote vloot bouwen en piraten vlaggen hebben.Hogader schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:46:
[...]
Ik gebruik zelf een alternatieve manier om eilanden over te nemen zonder oorlog, namelijk die van een vloot met piraten vlaggen. Maneuvreer ze in de perfecte positie voor een siege. activeer piratenvlaggen en knallen maar.
Kost grofweg iets van 20 a 25 reputatie, dus die zal je van te voren moeten boosten.
als je battlecruisers pakt met paar buffs, kan je de range groter maken dan de verdediging van het eiland.mark777 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Klinkt nog steeds als oorlog maargoed. Moet je wel een grote vloot bouwen en piraten vlaggen hebben.
Ook heb je best wel veel tijd, dus hele grote vloot is niet per se nodig.
Battle.net Spud#2543
Ja ik investeer dat geld en influence ook liever in shares. Vraagt ook minder micromanagementmark777 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Klinkt nog steeds als oorlog maargoed. Moet je wel een grote vloot bouwen en piraten vlaggen hebben.
Het nadeel van oorlog is dat je die hebt over de gehele map(pen). Dus ook je tradeships die zichzelf niet kunnen verdedigen.mark777 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Het nadeel van shares is de tijd,geld en influence die het kost.
De strategie met piraten vlaggen lost beide op. En ik gebruik daar mijn multifunctionele vloot voor die verder ook alle quests uitvoert. (en soms voor het hunten van AI schepen voor items met diezelfde vlaggen)
Piraten vlaggen haal ik overigens in early/mid game bij de piraten zelf na eerst daar trade rights te fixen.
Ja begrijp ik. Daarom ga ik ook nooit oorlog voeren. Dat is te ingewikkeld met al die werelden en trade routes.Hogader schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Het nadeel van oorlog is dat je die hebt over de gehele map(pen). Dus ook je tradeships die zichzelf niet kunnen verdedigen.
De strategie met piraten vlaggen lost beide op. En ik gebruik daar mijn multifunctionele vloot voor die verder ook alle quests uitvoert. (en soms voor het hunten van AI schepen voor items met diezelfde vlaggen)
Piraten vlaggen haal ik overigens in early/mid game bij de piraten zelf na eerst daar trade rights te fixen.
Schepen kosten ook geld en influence na een bepaald aantal he. Het mooie aan aandelen kopen is, zodra je het eiland koop, het verschil aan influence terugbetaald krijgt. het kost je 50 influence om alle aandelen te hebben, maar stel dat het eiland er maar 30 waard is, krijg je er 20 terug.Hogader schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:56:
[...]
Het nadeel van oorlog is dat je die hebt over de gehele map(pen). Dus ook je tradeships die zichzelf niet kunnen verdedigen.
Geld is zodra het überhaupt nodig is om eilanden geforceerd over te nemen redelijk irrelevant. Influence kan dat wel zijn, maar aangezien ik de schepen toch nodig heb voor andere zaken is dat ook geen investering meer.AntiChrist7 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:23:
[...]
Schepen kosten ook geld en influence na een bepaald aantal he. Het mooie aan aandelen kopen is, zodra je het eiland koop, het verschil aan influence terugbetaald krijgt. het kost je 50 influence om alle aandelen te hebben, maar stel dat het eiland er maar 30 waard is, krijg je er 20 terug.
Ik doe het vooral op deze manier omdat het veel sneller is. Bij shares moet je continue wachten.
yep, maar het vraagt ook minder aandacht, je kan makkelijk iets anders doen ondertussen, dat is lastiger bij oorlog. En vraagt ook veel minder voorbereiding
[ Voor 15% gewijzigd door AntiChrist7 op 18-02-2021 20:22 ]
Geld was inderdaad geen issue voor mij bij het overnemen van Mercier's eiland
Iedere share was 60k en had 3 miljoen op de bank staan ofzo
Ik heb vooral last van de piraten. In het begin deed ik verkeer tussen mijn eilanden met schooners, maar dan moest ik ook een escort meesturen. Op een gegeven moment heb ik alle schooners vervangen door frigates, problem solved. Af en toe wordt zo'n piraat ineens erg krachtig en heeft dan zelf ook frigates en ship-of-the-line's. Vloot erop af, alles tot zinken brengen en het is weer ff rustig. Ik heb inmiddels Anna's eiland om zeep geholpen en er 5 ship-of-the-line neergelegd voor het geval ze terug komt.
Met de AI heb ik nog geen oorlog gehad in mijn huidige game, die zijn voornamelijk met elkaar in gevecht (von Malching, Beryl en Mercier)
Ik heb vooral last van de piraten. In het begin deed ik verkeer tussen mijn eilanden met schooners, maar dan moest ik ook een escort meesturen. Op een gegeven moment heb ik alle schooners vervangen door frigates, problem solved. Af en toe wordt zo'n piraat ineens erg krachtig en heeft dan zelf ook frigates en ship-of-the-line's. Vloot erop af, alles tot zinken brengen en het is weer ff rustig. Ik heb inmiddels Anna's eiland om zeep geholpen en er 5 ship-of-the-line neergelegd voor het geval ze terug komt.
Met de AI heb ik nog geen oorlog gehad in mijn huidige game, die zijn voornamelijk met elkaar in gevecht (von Malching, Beryl en Mercier)
[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 19-02-2021 12:21 ]
Waarom om zeep helpen? Ik regel altijd trade rights met de piraten.FastFred schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:16:
Ik heb inmiddels Anna's eiland om zeep geholpen en er 5 ship-of-the-line neergelegd voor het geval ze terug komt.
precies, extra trading partner. Naast de items ook bootjes die rond varen en troep opkopen bij je.Arvado schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:22:
[...]
Waarom om zeep helpen? Ik regel altijd trade rights met de piraten.
De kosten zijn het niet, je maakt met investors zoveel geld dat het allemaal niet meer uit maakt....
Battle.net Spud#2543
Piraten zijn de beste trading partner. Koop er goud en verkoop het aan old nate, makkelijk 200% winst. Zelfde met kannonnen en Isabel.
Ketema koopt Pocket Watches en Gramophones, die je inkoopt bij Archibald Blake, tegen bedragen die de geldbalans vanaf Artisans compleet scheef trekken.AntiChrist7 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:57:
Piraten zijn de beste trading partner. Koop er goud en verkoop het aan old nate, makkelijk 200% winst. Zelfde met kannonnen en Isabel.
oh dat is een goede shout. Heb nog niet zoveel aandacht besteed aan ketema, buiten voor zijn items.strafschop schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:10:
[...]
Ketema koopt Pocket Watches en Gramophones, die je inkoopt bij Archibald Blake, tegen bedragen die de geldbalans vanaf Artisans compleet scheef trekken.
Drop events op twitch ook voor de dlc nu
Hier is de link naar de overzichtspagina van de deelnemende streamers: https://anno-union.com/twitch-drop-docklands/
Verwijderd
Nadat ik de S3 pass gekocht had, kreeg ik geen popup of ik deze wilde gebruiken in-game.
Ook in Ubisoft Connect stond de S3 pass nog niet bij mijn owned DLC.
Na wat contact met Ubisoft support bleek dat de S3 pass toch goed toegevoegd is aan mijn account.
Onder Famers | Special Ornaments vind je twee nieuwe dingen: Anchor & Endless Skies Memorial.
Dat is blijkbaar (voor nu) de enige manier om te weten dat je de S3 pass ook daadwerkelijk hebt gekocht.
Schijnt een bekende bug te zijn.
Ook in Ubisoft Connect stond de S3 pass nog niet bij mijn owned DLC.
Na wat contact met Ubisoft support bleek dat de S3 pass toch goed toegevoegd is aan mijn account.
Onder Famers | Special Ornaments vind je twee nieuwe dingen: Anchor & Endless Skies Memorial.
Dat is blijkbaar (voor nu) de enige manier om te weten dat je de S3 pass ook daadwerkelijk hebt gekocht.
Schijnt een bekende bug te zijn.
Waar ik nog benieuwd naar ben, hoe doen jullie dat met het aanleveren van goederen uit andere werelddelen? Ik kan bijvoorbeeld wel zien hoe hoog de demand voor rum is op een old world eiland maar omdat ik op dat eiland geen rum produceren kan is de supply 0. Hoe stemmen jullie dat af met aanvoer vanuit de new world?
Wat er nu vaak gebeurd is dat ik rum aanlever per schip, en voordat het volgende schip met rum aan komt is de rum op (ik heb dan de stem van Jack Sparrow in m'n kop 'why's the rum gone?!'. En als ik dan de hoeveelheid rum op die route verhoog, dan loopt de opslag vol en kunnen ze niet alles afleveren waardoor ze het weer mee terug nemen.
Ik heb nu bijvoorbeeld 2 routes, met ieders 2 cargoships (6 slots). De ene route doet rum, koffie en katoen naar de old world verschepen en neemt bier weer mee terug. De andere route doet rum, goud en katoen naar de old world en neemt naaimachines weer mee terug. En ben nog bezig daar sigaren aan toe te voegen, maar dat wordt wellicht een extra route zodat ik overall meer capaciteit heb.
1 route voor rum, 1 route voor katoen, 1 route voor goud, etc. Maar dat kost nogal wat schepen...
Wat er nu vaak gebeurd is dat ik rum aanlever per schip, en voordat het volgende schip met rum aan komt is de rum op (ik heb dan de stem van Jack Sparrow in m'n kop 'why's the rum gone?!'. En als ik dan de hoeveelheid rum op die route verhoog, dan loopt de opslag vol en kunnen ze niet alles afleveren waardoor ze het weer mee terug nemen.
Ik heb nu bijvoorbeeld 2 routes, met ieders 2 cargoships (6 slots). De ene route doet rum, koffie en katoen naar de old world verschepen en neemt bier weer mee terug. De andere route doet rum, goud en katoen naar de old world en neemt naaimachines weer mee terug. En ben nog bezig daar sigaren aan toe te voegen, maar dat wordt wellicht een extra route zodat ik overall meer capaciteit heb.
1 route voor rum, 1 route voor katoen, 1 route voor goud, etc. Maar dat kost nogal wat schepen...

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 22-02-2021 10:45 ]
Verwijderd
Je kunt dan minder rum meenemen, die aansluit op de consumtie.
Je kunt rum gaan verkopen vanuit je old-world eiland tot een bepaald niveau.
Je kunt meer consumenten realiseren waardoor ze meer rum opmaken.
Je kunt instellen dat indien de opslag vol is, ze de rum overboord gooien.
Je kunt meer opslag bouwen
Aan jou welke je het meest handige vind?
Dat dus. mogelijkheden te over. Je kan ook de lading rum die overblijft in je schip verkopen in een haven van iemand anders.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:46:
Je kunt dan minder rum meenemen, die aansluit op de consumtie.
Met behulp van de ctrl-toets kun je in het statistiekenscherm in ieder geval alle eilanden selecteren die produceren en consumeren. Op die manier kun je in ieder geval in één oogopslag zien of de theoretische productie/consumptie op elkaar is afgestemd.
Maar hoe bepaal je nou hoeveel schepen je nodig hebt? En welk type? En met elke routeinstellingen? Nou dat is echt een PITA om uit te vinden.
Ik gebruik persoonlijk nooit de opties die een havenslot blokkeren (oppikken/leveren van goederen). Op een gegeven moment zat ik met het probleem dat ik nooit mijn 10 koffieschepen + dozijn andere schepen kon afhandelen zonder voor elk schip een aparte haven te gaan bouwen.
Het dumpen van goederen in zee doe ik ook nooit. Ik laat liever schepen vol heen en weer varen dan dat ik spul ga dumpen. Vooral op routes waar Productie = Consumptie. Daar kan je het gewoon niet veroorloven om zomaar even 100 ton te dumpen.
Voor olie heeft iemand uitgerekend dat je 1 tanker (400t) per 2 power plants nodig hebt voor New World->Old World consumptie.
Als ik dat toepas op een cargo schip van 300t dan kun je een consumptie aan van 18t per minuut. Als ik dus 50t/m koffie consumeer dan ben ik er dus 3 schepen aan kwijt (3x18=54).
Dit betekent wel dat ik aan beide kanten van de lijn een opslagcapaciteit nodig heb van minimaal 3x300 ton. Anders kunnen de schepen niet één voor één binnenkomen en hun spul dumpen. Een schip dat maar zijn halve lading kwijt kan telt ook maar als een half schip. In dit voorbeeld zou ik dan maar voor 2.5*18=45tpm aan transportcapaciteit hebben.
De getallen zijn iets anders voor elke sector transport. Een rit van OW naar CT is een stuk sneller dan van OT naar NW. Daarnaast maakt het ook veel uit hoeveel tijd het schip spendeert aan het varen naar eilanden. En hoe lang het moet wachten voor een havenslot.
Heel cru genomen zou je kunnen stellen dat voor sector transport 1 cargo ship genoeg is voor 15t/m aan consumptie.
Maar hoe bepaal je nou hoeveel schepen je nodig hebt? En welk type? En met elke routeinstellingen? Nou dat is echt een PITA om uit te vinden.
Ik gebruik persoonlijk nooit de opties die een havenslot blokkeren (oppikken/leveren van goederen). Op een gegeven moment zat ik met het probleem dat ik nooit mijn 10 koffieschepen + dozijn andere schepen kon afhandelen zonder voor elk schip een aparte haven te gaan bouwen.
Het dumpen van goederen in zee doe ik ook nooit. Ik laat liever schepen vol heen en weer varen dan dat ik spul ga dumpen. Vooral op routes waar Productie = Consumptie. Daar kan je het gewoon niet veroorloven om zomaar even 100 ton te dumpen.
Voor olie heeft iemand uitgerekend dat je 1 tanker (400t) per 2 power plants nodig hebt voor New World->Old World consumptie.
Als ik dat toepas op een cargo schip van 300t dan kun je een consumptie aan van 18t per minuut. Als ik dus 50t/m koffie consumeer dan ben ik er dus 3 schepen aan kwijt (3x18=54).
Dit betekent wel dat ik aan beide kanten van de lijn een opslagcapaciteit nodig heb van minimaal 3x300 ton. Anders kunnen de schepen niet één voor één binnenkomen en hun spul dumpen. Een schip dat maar zijn halve lading kwijt kan telt ook maar als een half schip. In dit voorbeeld zou ik dan maar voor 2.5*18=45tpm aan transportcapaciteit hebben.
De getallen zijn iets anders voor elke sector transport. Een rit van OW naar CT is een stuk sneller dan van OT naar NW. Daarnaast maakt het ook veel uit hoeveel tijd het schip spendeert aan het varen naar eilanden. En hoe lang het moet wachten voor een havenslot.
Heel cru genomen zou je kunnen stellen dat voor sector transport 1 cargo ship genoeg is voor 15t/m aan consumptie.
Je hebt calculator apps voor je smartphone waar je kan invullen hoeveel inwoners je hebt en dan krijg je hoeveel productie nodig je hebt.FastFred schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:18:
Waar ik nog benieuwd naar ben, hoe doen jullie dat met het aanleveren van goederen uit andere werelddelen? Ik kan bijvoorbeeld wel zien hoe hoog de demand voor rum is op een old world eiland maar omdat ik op dat eiland geen rum produceren kan is de supply 0. Hoe stemmen jullie dat af met aanvoer vanuit de new world?
Ze krijgen geen rum meer.Wat er nu vaak gebeurd is dat ik rum aanlever per schip, en voordat het volgende schip met rum aan komt is de rum op (ik heb dan de stem van Jack Sparrow in m'n kop 'why's the rum gone?!'. En als ik dan de hoeveelheid rum op die route verhoog, dan loopt de opslag vol en kunnen ze niet alles afleveren waardoor ze het weer mee terug nemen.
Serieus, rum is echt belachelijk en dat is het al sinds launch. Met DLC en bepaalde zeldzame items is het veel beter. Er is er bijvoorbeeld eentje die je soms rum heeft met schnapps. Wat je dan doet is een belachelijke hoeveelheid schnapps distilleerderijen op een kluitje zetten, een trade union en de rum verschepen. De belachelijke overschotten aan schnapps verkoop je elders.
Dat is al snel, veel te weinig. Die routes duren erg lang om te varen, ook met vrachtschepen zelfs met twee goede speed items. Je hebt echt veel meer nodig. Katoen is ook hopeloos, maar belangrijker omdat je die nodig hebt voor bontjassen tenzij je daar ook weer een item voor hebt. De laatste DLC van het tweede seizoen, Land of Lions kwam met het onderzoeksinstituut waarmee je dus zaken veel makkelijker kan verkrijgen. Dat maakt het veel beter. Het is wel behoorlijk tijdrovend en kostbaar als je het gebruikt als beginpunt om maar aan rum te komen. Het is veel beter voor als je al ingenieurs of investeerders hebt.Ik heb nu bijvoorbeeld 2 routes, met ieders 2 cargoships (6 slots). De ene route doet rum, koffie en katoen naar de old world verschepen en neemt bier weer mee terug. De andere route doet rum, goud en katoen naar de old world en neemt naaimachines weer mee terug. En ben nog bezig daar sigaren aan toe te voegen, maar dat wordt wellicht een extra route zodat ik overall meer capaciteit heb.
Zie bovenstaande.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Voor rum koop je de Actor en voor het Katoen probleem de Costume Designer bij Eli.DaniëlWW2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:00:
Serieus, rum is echt belachelijk en dat is het al sinds launch.
Katoen is ook hopeloos
Sinds Land of Lions bezoek ik de New World alleen nog maar voor Isabel.
Dan moet je ze wel krijgen.strafschop schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Voor rum koop je de Actor en voor het Katoen probleem de Costume Designer bij Eli.
Sinds Land of Lions bezoek ik de New World alleen nog maar voor Isabel.
De epic item voor Rum van Schnapps komt ook om de haverklap bij Eli langs (Sir Lewis Brindley, the Chemist).
Het item dat de distillery elektrificeert is wat zeldzamer maar komt ook nog vaak langs (Brewmaster Bill).
En eergisteren had ik ook nog eens Brother Hilarius, Purveyor of Monastic Mixtures via de Right To Remain Act. Met alleen Sir Lewis is 1/3e van je schnapps productie rum. Met zowel Lewis als Hilarious is 2/3e van je Schnapps productie extra aan rum.
Ik heb een speciaal eiland hiervoor dat mij 500t aan aardappelen oplevert en nu 333t aan rum. New World heb ik niet meer nodig voor de rum nu. Het enige waar je op moet letten is dat de productie altijd doorgaat. Dus je moet je overtallige schnapps dumpen bij een AI trader. Ik heb mijn distributie zo ingericht dat aan het einde van een route de restjes altijd gedumpt worden bij de dichtsbijzijnde trader. 500t is zo belachelijk veel schnapps, dat kan makkelijk en was in het begin een belangrijke bron van inkomsten voor me. Ik stond vaak lichtjes negatief maar verdiende toch geld vanwege de gigantische hoeveelheden verkochte schnapps.
Dat wordt leuk morgen met Docklands. Dan wordt ik de schnapps exporteur van de wereld! :-D
Het item dat de distillery elektrificeert is wat zeldzamer maar komt ook nog vaak langs (Brewmaster Bill).
En eergisteren had ik ook nog eens Brother Hilarius, Purveyor of Monastic Mixtures via de Right To Remain Act. Met alleen Sir Lewis is 1/3e van je schnapps productie rum. Met zowel Lewis als Hilarious is 2/3e van je Schnapps productie extra aan rum.
Ik heb een speciaal eiland hiervoor dat mij 500t aan aardappelen oplevert en nu 333t aan rum. New World heb ik niet meer nodig voor de rum nu. Het enige waar je op moet letten is dat de productie altijd doorgaat. Dus je moet je overtallige schnapps dumpen bij een AI trader. Ik heb mijn distributie zo ingericht dat aan het einde van een route de restjes altijd gedumpt worden bij de dichtsbijzijnde trader. 500t is zo belachelijk veel schnapps, dat kan makkelijk en was in het begin een belangrijke bron van inkomsten voor me. Ik stond vaak lichtjes negatief maar verdiende toch geld vanwege de gigantische hoeveelheden verkochte schnapps.
Dat wordt leuk morgen met Docklands. Dan wordt ik de schnapps exporteur van de wereld! :-D