Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
ettie1990 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:36:
Mist er iemand nou niet dat oorlog voeren op het land wat in eerdere delen wel kon? Ik mis dat echt, spel sinds nieuwe dlc weer opnieuw gestart, wel echt een diepgaand spel, heerlijk om te spelen
Ja daar ben ik het wel mee eens. Ik heb op de moeilijkste moeilijkheidsgraad vrij snel en gemakkelijk gewonnen. Landtroepen erbij zou het beter maken. Zou veel meer verschillende tactieken opleveren ipv 20-40 bootjes bouwen en gewoon maar aanvallen :Y)

Ben met 100 uur wel ongeveer uitgespeeld. Heb nu nog één doel, om tot zoveel mogelijk bewoners te komen. Hopelijk haal ik een miljoen B)

Nog andere leuke ideeën om te "winnen" met een leuke uitdaging?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:44
Hier nog paar screenshots van mijn Crown Falls stad.

Nog vol in ontwikkeling. Zo heb ik er gewoon paar random ornaments ingegooid en moet ik er nog even wat moois van maken. Ook het kasteel staat nog niet zoals ik hem uiteindelijk wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CYB5pGL_cp7djTovrWy7MSiMXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCgJFyDMDcrXmRHYxTMQzlqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RU0tCTgKeutSGw88N0Pj-lH-YMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2JLjPWOwd1nYsmWkkBJ4zdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kq8adj0Sm_oz5CTCN0JxXes2uHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XtI2j48PtHdlFnQQ7ZkJM76T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApHtP4Z2qwR3EorGMcwG35ioeAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jTkLL5UbWdlPX90IsW3vJ8GZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s__a41vUrm_BDy-BZyhBTP7w9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AhhZ6WqGy2uJ1O0kCtbnsytu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SMD007 op 01-11-2020 15:12 ]

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16:10
ettie1990 schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:36:
Mist er iemand nou niet dat oorlog voeren op het land wat in eerdere delen wel kon? Ik mis dat echt, spel sinds nieuwe dlc weer opnieuw gestart, wel echt een diepgaand spel, heerlijk om te spelen
ja. eilanden veroveren is nu een beetje raar en simpel. Het oude anno had dat leuker voor elkaar. Maar ik vermaak me ook met dit spel uren hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
mark777 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

yeah its nice. beter dan de advanced pier research die ik heb gedaan. snap niet wat er zo advanced aan is veel verschil merk je niet met een gewone pier. :) En ik heb nu giraffe in mijn dierentuin!!!! Jaaa super mooi
Ha die advanced pier is zo fijn, je kan eindelijk je pier(en) vrij maken voor hoognodige resources, ze halen je schepen ook 2x zo snel leeg.

Ik zal binnenkort weer even een update plaatsen op mijn weg naar 1 mill investors.

Zit op 1/10e hahhaha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NC5TKOM0cAHfad1hDzNxN6ASv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jrJdb9jRlnfn7x0xbrTNbHVv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mK9dET72gV7JpyZUTT1qx6wTB-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZT9sK7iq2ux5FvTjbVbfbn5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1zuJ88XGr4uJH3J-QEE5DdCZ2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7cagasE72D5KQ2EA51mWN78.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuWzITnWDsBKUqbbCc6UzyL-DfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09LDs6UzkRw8vRWvnBqst3jx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xa_SyWK8ujL8NJbn1TAbYO8u6Us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxlfRtD48JsdAspeEiimJotI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-UIsotjn8vTIzlXzGoF1ioLP-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wHFjsH8fBGyIhtDgly3dV0Fb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tS8M_yPSgpj5qTQOvz7y4GiwsJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XvItkzUb6gMyVJnuVCm3On6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mZ8uxwNA8NMTvqckt5eyeONc7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LPE7Yw9KkigJIWyuYOZiuOXG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vfuCQO4ONp7lfZ1bXdjxrgXwTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q53RzZmJTfWeQ60kvz8VmDg8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door Mrscruff op 01-11-2020 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:03:

Ik bedacht me ook dat deze DLC er was. Ik verwachte er eigenlijk niet heel veel van, maar ik ben blij verrast. Op zich is de extra wereld best leuk om te spelen. Het is in ieder geval geen resource sink zoals de Noordpool waar je met heel wat moeite en investering er gas vandaan kan halen. Die gasplatformen ontploffen ook constant waardoor je eens in de zoveel tijd weer extra bouwmaterialen moet verschepen.
Net zoals bij alle fabrieken, kan je de explosie kans weghalen door genoeg ( ranger stations ) of brandweer rondom de fabriek de bouwen.

De arctic kan je geheel zelfstandig maken op koffie en canned food na.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mrscruff schreef op zondag 1 november 2020 @ 22:24:
[...]

Net zoals bij alle fabrieken, kan je de explosie kans weghalen door genoeg ( ranger stations ) of brandweer rondom de fabriek de bouwen.

De arctic kan je geheel zelfstandig maken op koffie en canned food na.
Dat doe ik al heel lang, maar het werkt niet goed. Ik heb ook olieplatformen zien ontploffen waar ik een hele hoop brandweerstations rond had gebouwd en deze hadden zogenaamd vrijwel geen kans op brand. Het is makkelijker om de boel te laten ontploffen en herbouwen. Het enige dat ook altijd ontploft bij mij zijn olie-installaties, gasinstallaties en schnaps brouwerijen. De boel te laten ontploffen duurt ook minder lang dan brand krijgen waarna het alsnog ontploft. :P

De arctic krijgt verder geen koffie of voedsel in blik van mij. Koffie aanvoeren is al lastig genoeg en voedsel in blik opzetten was me eigenlijk te irritant. Het gaat me vooral om het ijzer organiseren. Dat is complex geworden in mijn huidige safe game met 160K+ bevolking waardoor ik er eigenlijk geen zin in heb. Kolen zijn veel makkelijker en die doe ik gewoon via een eiland in de oude wereld met een hele lading aan houtbranders. Scheelt ook inwoners op de noordpool.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik vind goud best irritant. Heb 3 mijnen op de Arctic, 6 op New world maar da's nog steeds niet genoeg voor 4 goudsmeden.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:46
Heb je soms geëlektrificeerde smeden? Want één smede zonder stroom vraagt 1 ton goud per minuut. Dit is 2.5 New World mijnen of 1 Arctic mijn. Jouw 3 Arctic en 6 NW mijnen leveren tezamen 5.4 ton per minuut op, genoeg voor 5 smedes dus.

Nou ben ik het wel met je eens dat goud één van de meest vervelende grondstoffen is in het spel. Je zou ook nog eens kunnen kijken naar goud in te kopen bij Eli. Ik las ergens dat hij genoeg goud 'produceert' om gelijk te staan aan 17 mijnen. Een permanente zeep-voor-goud route is wellicht dan interessant voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 november 2020 @ 23:19:
[...]

Dat doe ik al heel lang, maar het werkt niet goed. Ik heb ook olieplatformen zien ontploffen waar ik een hele hoop brandweerstations rond had gebouwd en deze hadden zogenaamd vrijwel geen kans op brand. Het is makkelijker om de boel te laten ontploffen en herbouwen. Het enige dat ook altijd ontploft bij mij zijn olie-installaties, gasinstallaties en schnaps brouwerijen. De boel te laten ontploffen duurt ook minder lang dan brand krijgen waarna het alsnog ontploft. :P

De arctic krijgt verder geen koffie of voedsel in blik van mij. Koffie aanvoeren is al lastig genoeg en voedsel in blik opzetten was me eigenlijk te irritant. Het gaat me vooral om het ijzer organiseren. Dat is complex geworden in mijn huidige safe game met 160K+ bevolking waardoor ik er eigenlijk geen zin in heb. Kolen zijn veel makkelijker en die doe ik gewoon via een eiland in de oude wereld met een hele lading aan houtbranders. Scheelt ook inwoners op de noordpool.
Ah, met het eerste deel van je post ben ik het niet eens.

hier even een voorbeeld. zo heb ik al mijn gasmijnen, en nog nooit 1 ontplofte gehad.

daarbij ook even een screenshotje van mijn arctic setup. ( ik exporteer al het goud en gas. )

Mocht je nog meer willen, kan ik uiteraard meer delen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CCHtXUh6Pq1xL0pFdt_WGsYOy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIUGYurRcbw8UgtT2GTwV8oB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4X28GgouENI-5-ST3iwAU3KA20g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ja1JZfz4tlM7MTUiv7ikUwVg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 12:51
MrVegeta schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:06:
Ik vind goud best irritant. Heb 3 mijnen op de Arctic, 6 op New world maar da's nog steeds niet genoeg voor 4 goudsmeden.
Nathilion schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:
Heb je soms geëlektrificeerde smeden? Want één smede zonder stroom vraagt 1 ton goud per minuut. Dit is 2.5 New World mijnen of 1 Arctic mijn. Jouw 3 Arctic en 6 NW mijnen leveren tezamen 5.4 ton per minuut op, genoeg voor 5 smedes dus.

Nou ben ik het wel met je eens dat goud één van de meest vervelende grondstoffen is in het spel. Je zou ook nog eens kunnen kijken naar goud in te kopen bij Eli. Ik las ergens dat hij genoeg goud 'produceert' om gelijk te staan aan 17 mijnen. Een permanente zeep-voor-goud route is wellicht dan interessant voor je.
Mr. Garrick, te vinden bij Eli. Heeft bij mij de vraag naar goud naar een minimum gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_lPIpdrBMZbETP5tFM5B6q9noQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BdfVabepTd2BSaWLAXuUfOsO.png?f=user_large

(...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Als je factories aan de elektriciteit legt moet je er idd rekening mee houden dat hun input ook verhoogd, maar er zijn wel een aantal manieren om aan meer goud te geraken:

Eli verkoopt idd gold ore, en de piraten verkopen puur goud.
Je hebt een item dat je kan transmuten dat je gold ore levert voor farms
Verschillende trade union items zoals hans Klein die naast +50% productie voor pocket watches extra jewellry oplevert
Town hall items, maar daar werk ik niet graag mee, omdat het prutsen is met de layout tenzij je met grids werkt

Mijn favoriete manier is Trade union items stacken, maar ik zit zo ver nog niet deze game. heb bijna 10k investors, dus dan kan ik met de WF beginnen items farmen die ik wil gebruiken. Ondertussen ook maar aan de arctic begonnen zodat ik een goeie layout kan krijgen op Crown Falls zonder teveel spoorlijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Mrscruff schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:52:
[...]

Ah, met het eerste deel van je post ben ik het niet eens.

hier even een voorbeeld. zo heb ik al mijn gasmijnen, en nog nooit 1 ontplofte gehad.

daarbij ook even een screenshotje van mijn arctic setup. ( ik exporteer al het goud en gas. )

Mocht je nog meer willen, kan ik uiteraard meer delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het maakt echt niks uit voor mij. Ik heb ook wel eens tien brandweerstations rond een olieplatform gezet, en kaboem. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Nathilion schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:42:

Natuurlijk zijn de smeden aan de elektra aangesloten :D. Ik kan inderdaad ook gewoon goud kopen, maar ben liever niet afhankelijk van anderen in mijn trade routes.

Mr. Garrick, zal die eens proberen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:36
WhySoSerious schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:43:
[...]

Zoals het klokje in Enbasa tikt, tikt het nergens.
Ik ben zover >:)

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Vraag: in de nieuwe DLC land of lions heeft iemand al een leeuw gezien???? Ik niet. Zijn ze het vergeten? is het een bug? of moet je alle quests eerst uitspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
mark777 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:09:
Vraag: in de nieuwe DLC land of lions heeft iemand al een leeuw gezien???? Ik niet. Zijn ze het vergeten? is het een bug? of moet je alle quests eerst uitspelen?
Volgns de assetviewer is er een Leeuw voor in de zoo (onderdeel van proud Savannah), maar het is een legendary, dus de kans dat je die met expedities gaat binnenhalen is klein. research doen dus

Ik doe momenteel sowieso weinig expedities, want er is een bug die je expeditie kan doen vastlopen en dan moet je een kwartier eerder herladen ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door AntiChrist7 op 03-11-2020 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zitten toch nog een paar bugs in (deze versie?).

Krijg regelmatig een Expedition, iets met mysterious maze ofzo? Deze eindigd in een kaart en kan verder niets aan klikken... Enige oplossing is save reloaden en hopen dat je de optie vind dat je vroegtijdig dit event kan verlaten (zonder winst).

Ben nu in oorlog met Mercier en zo af en toe schiet hij mijn ships of the line in 1 schot naar 5% HP. Zonder dat hij een bertha heeft staan. Moet ook wel een bug zijn. Een simpel eiland veroveren wordt zo een verlies van minimaal 6 schepen.

Herkend iemand deze of ligt het aan de mods die ik gebruik? (deel van Spice it up, wel de versie die geupdate was naar deze patch)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:46:

Krijg regelmatig een Expedition, iets met mysterious maze ofzo? Deze eindigd in een kaart en kan verder niets aan klikken... Enige oplossing is save reloaden en hopen dat je de optie vind dat je vroegtijdig dit event kan verlaten (zonder winst).

Ben nu in oorlog met Mercier en zo af en toe schiet hij mijn ships of the line in 1 schot naar 5% HP. Zonder dat hij een bertha heeft staan. Moet ook wel een bug zijn. Een simpel eiland veroveren wordt zo een verlies van minimaal 6 schepen.

Herkend iemand deze of ligt het aan de mods die ik gebruik? (deel van Spice it up, wel de versie die geupdate was naar deze patch)
Kan niets zeggen over Mercier, want ik voer praktisch nooit oorlog, maar die expeditie/lege map is idd een bug. Kunnen we enkel maar afwachten op een patch. Saven voor je aan een expeditie begint, en voor je de keuze maakt verder te gaan/terug naar huis te keren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
TepelStreeltje schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:46:

Mercer legt geloof ik ook mijnen dus misschien dat je daar overheen vaart? Ik voer ook vrijwel nooit oorlog dus heb ook geen idee zo, maar las ooit eens dat hij mijnen legt. Geen idee of die 95% dmg doen of dat het nog iets anders is.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik hem!!!! De Leeuw. Eindelijk geresearched in het research instituut. Koste me een handvol research points en veel dieren maar uiteindelijk heb ik hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
mark777 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:01:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik hem!!!! De Leeuw. Eindelijk geresearched in het research instituut. Koste me een handvol research points en veel dieren maar uiteindelijk heb ik hem.
Hoeveel scholars heb je? Mijn aim is 25000 zoals de achievement maar ben nu eerst bezig in de arctic om gas te winnen zodat ik een mooie layout kan bouwen zonder teveel treinsporen. En ondertussen ook wat de world fair laten draaien voor leuke items

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 22:53
mark777 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:01:
Grappig, ik heb 'm gekocht bij Emperor Ketema. Kwam toevallig voorbij toen ik net het nieuwe land had ontdekt, dacht koop 'm maar gelijk :)

Maar ik kan nu alle dieren zelf creëren, kan nu mooi alles compleet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Wat is het nut nou van de actic? Makkelijk goud halen, furs en gas? Wat ik allemaal op het moment prima kan regelen met alle eilanden die ik heb in de old, new en cape...
Zie eigenlijk niet echt voordelen aan die map, behalve dat het veel gekloot is om de inwoners tevreden te houden...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
TepelStreeltje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:20:
Wat is het nut nou van de actic? Makkelijk goud halen, furs en gas? Wat ik allemaal op het moment prima kan regelen met alle eilanden die ik heb in de old, new en cape...
Zie eigenlijk niet echt voordelen aan die map, behalve dat het veel gekloot is om de inwoners tevreden te houden...
langs ene kant is het een extra uitdaging, maar ik doe het vooral voor het gas ja. Dat is geen gedoe meer met sporwegen en olietankers. Al is arctic scrap zoeken wel een domme repitieve taak

Airships zijn ook vrij snel, en kunnen niet uit de lucht gehaald worden als je bezorgd bent over je trade routes als je lastige AI hebt.

vraagje over olietankers trouwens: hoe slot je een item erin? want je kan er niet mee traden via het warehouse?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
AntiChrist7 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:31:
[...]
vraagje over olietankers trouwens: hoe slot je een item erin? want je kan er niet mee traden via het warehouse?.
Niet. Olietankers kunnen niets extra. Alleen van en naar je eigen oliehavens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Sacul schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:56:
[...]

Niet. Olietankers kunnen niets extra. Alleen van en naar je eigen oliehavens.
Maar ze hebben toch een item slot? Hoe krijg je daar iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
https://anno1800.fandom.com/wiki/Oil_Tanker

Hier staat van niet. Ik heb ook geen olietanker met een item in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathilion
AntiChrist7 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:06:
[...]

Maar ze hebben toch een item slot? Hoe krijg je daar iets in?
Ze hebben enkel een cargo slot waar 400 ton olie in kan en daar houdt het bij op. Zou wel leuk zijn om een betere propeller in die schepen te kunnen stoppen, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
TepelStreeltje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:20:
gas gold en fur is mooi maar het beste van de artic is: Airships!!! super handig als je in oorlog bent geraakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Nathilion schreef op donderdag 5 november 2020 @ 13:29:
[...]

Ze hebben enkel een cargo slot waar 400 ton olie in kan en daar houdt het bij op. Zou wel leuk zijn om een betere propeller in die schepen te kunnen stoppen, maar helaas.
Ok, ik zal me miszien hebben.

Als je 4-5u na elkaar speelt tot 1u snachts kan dat gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
timetje100 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:42:
Is Land of lions leuk of niet? Zit te twijfelen om het te kopen.
Ben ik ook benieuwd naar.
Op Youtube diversen filmpjes gekeken, maar krijg niet echt een beeld wat nou precies verbeterd of leuker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ben gisteren begonnen met LoL, heeeeeel veel dialogen voor de quests, vond ik nou niet echt interessant.
Dat je kanalen moet leggen om je plantages te irrigeren is wel interessant, maar voelt wel weer als een gimmick om het gebied interessant te maken (wat het natuurlijk ook echt is, maar heeft meer negatieve nasmaak).

Ben er nog niet over uit wat het oplevert voor je main islands, heb nog ff te gaan

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrscruff
Momenteel vind ik de enige voordelen van LoL is de scholars, en de research institute. dit maakt het het efficient maken van je imperium bijzonder makkelijk. De nieuwe addities van dieren en artefacten ( complete sets dan wel ) ook leuke bonussen.

Qua map is heeft het inderdaad een flink negatieve bijsmaak, er zit een keiharde cap op scholars, dit heeft te maken met de producten die zij consumeren in de oude wereld, en de beschikbare ruimte in enbesa.

ik heb er momenteel 23k en heb zeer veel moeite om alles content te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ohja, dat research institute! Denk dat ik nog wat verder moet in de questline, want die heb ik nog niet.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:16
0108daniel schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 02:03:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar.
Op Youtube diversen filmpjes gekeken, maar krijg niet echt een beeld wat nou precies verbeterd of leuker is.
Ik vind het zeker weer een leuke uitbreiding, end game ligt de uitdaging vooral in het efficiënt vervoeren tussen verschillende werelden, beetje new world ++. Ook het nieuwe researchen geeft weer een nieuwe dimensie.

Quests vond ik zelf wat minder en 1 story line is helaas bugged bij mij, het is veel dialoog en stomme raadsels oplossen.

Geen idee of de keuzes die je maakt aan het eind ook echt een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Knielen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:52:
[...]

Quests vond ik zelf wat minder en 1 story line is helaas bugged bij mij, het is veel dialoog en stomme raadsels oplossen.

Same, ook een bug hier. gelukkig heeft iemand van ubisoft op reddit bevestigd dat het geen groot iets is wat ik mis, want had echt geen zin om te herbeginnen/ herladen

Verhaal is idd niet interessant en de keuzes lijken mij ook geen echt effect te hebben, maar maakt me niet uit. Daarvoor speel ik Anno niet. De gameplay is wel interessant, maar je moet natuurlijk openstaan voor een extra laag complicatie met de production chains en layouts. heb nog niet zoveel gedaan in Enbessa, is voor later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Knielen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:52:
[...]

Ik vind het zeker weer een leuke uitbreiding, end game ligt de uitdaging vooral in het efficiënt vervoeren tussen verschillende werelden, beetje new world ++. Ook het nieuwe researchen geeft weer een nieuwe dimensie.

vraag me ook af of de keuzes die je maakt ook echt verschil maken. Vond het eind van de quest nogal een domper maar misschien heb je wel andere einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
mark777 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 12:41:
[...]

vraag me ook af of de keuzes die je maakt ook echt verschil maken. Vond het eind van de quest nogal een domper maar misschien heb je wel andere einde.
spoiler:
vertrek van Sir Archibald uit het gebied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 20:22
Ik wil binnenkort nog wat dlc's gaan aanschaffen van anno1800. Denken jullie dat het verstandig is om te wachten op blackfriday deals van ubisoft? Zullen die er komen voor DLC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryst
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-07 10:21
Tmaster schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 09:01:
Ik wil binnenkort nog wat dlc's gaan aanschaffen van anno1800. Denken jullie dat het verstandig is om te wachten op blackfriday deals van ubisoft? Zullen die er komen voor DLC?
De season passes zijn via keyshops stuk goedkoper.

Pass 1 zag ik voor 11 euro ongeveer.
Pass 2 voor 18 euro.

Volgens mij is dat nog goedkoper dan de standaard korting die ubisoft elke keer ervoor geeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tmaster
Ook leuk om mee te spelen...
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/wvtk50cg1ox51.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Tmaster op 07-11-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
is het wel speelbaar op deze resolutie? speel zelf op HD maar dan heeft hij er al moeite mee en stotteren happeren etc. Kan niet op Ultra spelen als ik een grote stad heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Mijn eerste reactie was gelijk ojee....
Mede doordat je in late game waarschijnlijk een flinke drop down gaat krijgen in je FPS met deze resolutie.
Dit is overgens niet alleen bij Anno het geval.
Persoonlijk zie ik het niet zo zitten om dit soort games met zo'n beeldscherm te spelen.
Vooral als je even op de kaart wil kijken dat je je hoofd helemaal moet draaien om de map te kunnen zien :P
Race spellen daarintegen is dan wel weer geinig met zo'n monitor.
Dit is persoonlijk, wellicht dat jij het wel fijn vind spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PAl2GhZ.jpg

Beetje irritant dat trade routes niet goed te customizen zijn. Dit is (volgens mij) een valide trade route. Ik neem op Kipsia en Humpback goed mee dat ik op King William wil droppen. Maar omdat anno een volgorde van goederen aanhoudt gaat ie klagen :(

[ Voor 44% gewijzigd door MrVegeta op 08-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coster1
  • Laatst online: 16-07 04:06
MrVegeta schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:28:
[Afbeelding]

Beetje irritant dat trade routes niet goed te customizen zijn. Dit is (volgens mij) een valide trade route. Ik neem op Kipsia en Humpback goed mee dat ik op King William wil droppen. Maar omdat anno een volgorde van goederen aanhoudt gaat ie klagen :(
Ik denk dat het probleem is dat de kans is dat er na verloop van tijd de kans is dater goud of coal achterblijft ivm volle warehouse. Dan loopt je route dus vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

coster1 schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:59:
[...]

Ik denk dat het probleem is dat de kans is dat er na verloop van tijd de kans is dater goud of coal achterblijft ivm volle warehouse. Dan loopt je route dus vast
Nah het probleem is dat de goud in Kipisa er niet in kan omdat er 2x kolen + 1x eten +1x lampen in de airship zijn. Is ook wel logisch...

https://i.imgur.com/N4LuRUU.jpg Fixed it.

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 08-11-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Zijn engineers de enige optie om majordiscoveries/item development sneller te laten gaan? Ik heb nogal vrij lang gewacht met mijn scholars te settelen dus heb nog een hoop te researchen terwijl ik och al een goed aantal investors heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Jep. Je kunt enkel engineers inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:05

Nogne

>.<

MrVegeta schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:28:
[Afbeelding]

Je trade route klopt niet helemaal, als Fangtooth bij King William coal ophaalt, en dan bij Kipisa 7 coal weg doet. Dan heeft hij nog 43 coal in zijn slot, en dan kan hij geen gold ore in dat slot meenemen naar het volgende eiland.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:31
Ziet er goed uit. Toch vind ik mijn 21:9 scherm wel de max. Nu een 34 inc dat speelt nog lekker is niet te zwaar en heb toch breedbeeld. Wat ik het voordeel vind is dat je alle rand informatie aan de zijkant hebt en dan in het midden een normaal scherm hebt om op te "werken". Dit zou voor mij teveel van het goede zijn. Al is het wel mooi om te zien.

Ik heb de LoL nog niet gespeeld. Dat komt nog als ik verder ga met mijn private game. Ik ben nu met een vriend van mij aan het spelen in een MP game waarbij we alleen season 1 spelen. Ik moet zeggen het is wel leuk maar ik wordt wel een beetje gek van het feit dat ik 4 gebieden bij moet houden ik weet niet of ik zit te wachten op gebied nummer 5 maar goed we gaan het zien. Dat zal in MP wel lastiger zijn met oorlog enzo

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Sacul schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:11:
Jep. Je kunt enkel engineers inzetten.
yep, er heeft me ook iemand bevestigd dat als je 10.000 engineers kan toewijzen, alle developments maar 10 minuten duren ipv anderhalf uur. Is wel een leuk nieuw doelwit. En je hebt ook die palace policy waar engineer residences ook influence geven.

Had al mijn 50k investors gehaald in een andere game, dus nu is het gaan voor 25k scholars en 10k engineer workforce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmaster
Ja, kwam dit plaatje op internet tegen. Het is niet mijn monitor.
Ik speel op op 21:9 met 34 inch (Asus ROG Swift PG348Q) en dat bevalt uitstekend. een monitor van (toen, 2 jaar geleden) 1300 euro ga ik niet zo maar weer vervangen. :)
Hoewel ik zag dat de monitor van dit plaatje nu ook ongeveer 1500 euro kost, maar het is mij een beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
GerGio schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:05:
[...]

Ziet er goed uit. Toch vind ik mijn 21:9 scherm wel de max. Nu een 34 inc dat speelt nog lekker is niet te zwaar en heb toch breedbeeld. Wat ik het voordeel vind is dat je alle rand informatie aan de zijkant hebt en dan in het midden een normaal scherm hebt om op te "werken". Dit zou voor mij teveel van het goede zijn. Al is het wel mooi om te zien.

Ik heb de LoL nog niet gespeeld. Dat komt nog als ik verder ga met mijn private game. Ik ben nu met een vriend van mij aan het spelen in een MP game waarbij we alleen season 1 spelen. Ik moet zeggen het is wel leuk maar ik wordt wel een beetje gek van het feit dat ik 4 gebieden bij moet houden ik weet niet of ik zit te wachten op gebied nummer 5 maar goed we gaan het zien. Dat zal in MP wel lastiger zijn met oorlog enzo
yeah met all die verschillende werelden wordt het knap lastig. En als je oorlog hebt eigenlijk niet te doen. Ik speel zelf met 3 werelden. al ingewikkeld genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe cosmetic DLC: https://anno-union.com/de...lights-pack-cosmetic-dlc/
€4,99 vanaf 12 november.

Komt samen uit met Game Update 9.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Hopelijk expeditiebug gefixt, want die is het irritantste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
Gisteren weer wat verder gekomen in onze MP game. Blijft wel leuk je bent in elk geval niet tijden in je eentje aan het spelen. Ik heb eindelijk Investors. Daar was ik vrij laat mee omdat de focus er niet op lag. Die was meer bezig de Cape te regelen en de Artic. Ik kreeg gewoon niet genoeg vis naar mijn crown falls. 6 boten die elk steeds 50 meenamen kregen het niet op tijd aan geleverd. uiteindelijk maar drastische stappen genomen en twee steamships gekocht en die in een aparte trade route laten varen.

Ik heb op de artic eindelijk mijn monument af. Is de eerste keer dus voelt wel als een kleine overwinning. Dus nu maar zo snel mogelijk naar airships. Lijken me wel leuk om te gaan gebruiken.

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
GerGio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 07:26:
Gisteren weer wat verder gekomen in onze MP game. Blijft wel leuk je bent in elk geval niet tijden in je eentje aan het spelen. Ik heb eindelijk Investors. Daar was ik vrij laat mee omdat de focus er niet op lag. Die was meer bezig de Cape te regelen en de Artic. Ik kreeg gewoon niet genoeg vis naar mijn crown falls. 6 boten die elk steeds 50 meenamen kregen het niet op tijd aan geleverd. uiteindelijk maar drastische stappen genomen en twee steamships gekocht en die in een aparte trade route laten varen.

Ik heb op de artic eindelijk mijn monument af. Is de eerste keer dus voelt wel als een kleine overwinning. Dus nu maar zo snel mogelijk naar airships. Lijken me wel leuk om te gaan gebruiken.
je kan ook gewoon vissersboten op crown falls neerzeten natuurlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerGio
mark777 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:20:
[...]

je kan ook gewoon vissersboten op crown falls neerzeten natuurlijk
Dat had ik kunnen doen. Maar het had gewoon moeten kunnen. Ik had meer visserhutten op het tweede eiland alleen kregen ze het niet op tijd overgevaren. Daarnaast wil ik wel en keer een mooi Crown Falls eiland maken en ik had ruimte nodig voor mijn nieuwe haven

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uiteindelijk heb ik ook niks meer gedaan met Enbesa nadat ik daar de questlijn had voltooid en de scholars had. Die zijn behoorlijk handig om aan bepaalde items te komen. Je hebt er alleen wel heel wat nodig voor de bijzondere items en zaken zoals de aparte koffie of katoenproductie schaalt enorm op per gebouw. De praktische limiet is vier a vijf omdat je de onderzoekspunten simpelweg niet hebt. Het helpt, maar is bij lange na niet voldoende.

Veel beter is dat ik nu alle items heb voor de dierentuin, botanische tuin en het museum. Dat was nooit gelukt zonder want je krijgt werkelijk nooit wat je wil hebben. Dat is dus wel erg fijn. :)

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-11-2020 20:33 ]

• AntiChrist7
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:32:
Uiteindelijk heb ik ook niks meer gedaan met Enbesa nadat ik daar de questlijn had voltooid en de scholars had. Die zijn behoorlijk handig om aan bepaalde items te komen. Je hebt er alleen wel heel wat nodig voor de bijzondere items en zaken zoals de aparte koffie of katoenproductie schaalt enorm op per gebouw. De praktische limiet is vier a vijf omdat je de onderzoekspunten simpelweg niet hebt. Het helpt, maar is bij lange na niet voldoende.

Veel beter is dat ik nu alle items heb voor de dierentuin, botanische tuin en het museum. Dat was nooit gelukt zonder want je krijgt werkelijk nooit wat je wil hebben. Dat is dus wel erg fijn. :)
Hoe bedoel je, onderzoekspunten niet hebt? Ik heb zelf ook nog niet veel ontwikkeld in Enbessa na de questline, maar heb toch al een bescheiden aantal scholars geplaatst en de onderzoekpunten lopen vrij goed binnen, zeker als je hun luxury needs voorziet + een townhall met extra residents. Je moet natuurlijk wel de capuspermits blijven researchen/prio geven. Ik weet niet of er een hard cap is voor item creation

Waar ik nu tegen aanloop is dat het ontwikkelen van items anderhalf uur duurt. Dus ben nu volop engineers aan het ontwikkelen zodat dat naar beneden gaat

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

AntiChrist7 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:38:
[...]

Hoe bedoel je, onderzoekspunten niet hebt? Ik heb zelf ook nog niet veel ontwikkeld in Enbessa na de questline, maar heb toch al een bescheiden aantal scholars geplaatst en de onderzoekpunten lopen vrij goed binnen, zeker als je hun luxury needs voorziet + een townhall met extra residents. Je moet natuurlijk wel de capuspermits blijven researchen/prio geven. Ik weet niet of er een hard cap is voor item creation

Waar ik nu tegen aanloop is dat het ontwikkelen van items anderhalf uur duurt. Dus ben nu volop engineers aan het ontwikkelen zodat dat naar beneden gaat
Je kan maar een maximaal aantal opsparen en dat is afhankelijk van aantal scholars dat je hebt. Die worden steeds lastiger te unlocken omdat je ook onderzoekspunten punten nodig hebt voor elke vijf extra huizen. Op een gegeven moment kan je simpelweg niet nog meer huizen unlocken voor meer scholars. Ik zit nu op maximaal 52K punten en ik kan nog wel verder, maar ik heb ook het punt bereikt waar er niet veel meer inzit. Meer dan zes katoenmolens of koffiebranders lijkt er niet in te zitten.

• AntiChrist7
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:55:
[...]

Je kan maar een maximaal aantal opsparen en dat is afhankelijk van aantal scholars dat je hebt. Die worden steeds lastiger te unlocken omdat je ook onderzoekspunten punten nodig hebt voor elke vijf extra huizen. Op een gegeven moment kan je simpelweg niet nog meer huizen unlocken voor meer scholars. Ik zit nu op maximaal 52K punten en ik kan nog wel verder, maar ik heb ook het punt bereikt waar er niet veel meer inzit. Meer dan zes katoenmolens of koffiebranders lijkt er niet in te zitten.
Ah, mijn eerste research is/was altijd Extra campus, omdat het goedkoop was + minder lang duurde. Dus voorlopig heb ik nog geen issue met research points. Maar zit nog niet ver dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik vind die quests in Enbasa maar irritant... Duurt echt lang voordat je er wat aan hebt.
Lijkt nu ook weer ff niet verder te gaan. Moet je er een X aantal elders voor ehbben voordat de quest verder gaat? Heb net de uitgravingen gedaan en bewezen dat ze nep zijn. Wanneer gaat dit verder?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
De quests voor de 3 allianties zijn apart van de main quest. Op een gegeven moment is deze compleet en dan gaan ze met Ketema mee of niet en dat is het einde van de zijquest en verdwijnt deze uit je logboek.

De hoofdquest en de drie alliantie quests lopen parallel aan elkaar. Je kunt de hoofdquest dan ook voltooien zonder dat je de eilanden hebt verenigd.

Ik heb afgelopen weekend alle quests voltooid in het gebied. Alleen in de hoofdquest zijn er een aantal punten en waarop je een minimaal aantal elders moet hebben. Maar dit is duidelijk aangegeven in de quest zelf.

Elke tussenstap is een aparte quest entry. Als je helemaal niks meer hebt aan Enbesa quests in je logboek dan heb je ze ofwel voltooid of je bent op een bug gelopen. En die laatste zijn er helaas regelmatig.

Ik merk dit vooral op met de gegenereerde quests met een timer. In alle regio's verdwijnen deze met regelmaat uit het logboek terwijl ze nog wel actief zijn. Na 30 minuten krijg ik dan een boze melding dat ik de quest niet heb gehaald. Puur omdat ik dan vergeet dat ik bezig was met een quest en/of dat ik niet meer kan zien wat ze nodig hebben. Dit heb ik nog niet bemerkt met de quests zonder timer (de story quests).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piripi
Zijn er nog mensen die met GeforceNow spelen? Ik krijg sinds de nieuwste update om de x aantal tijd een crash van het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
piripi schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
Zijn er nog mensen die met GeforceNow spelen? Ik krijg sinds de nieuwste update om de x aantal tijd een crash van het spel
spel crashed soms maar weet niet of dat aan GFN ligt of niet. settings van spel naar beneden zettem helpt wel bij mij. met GFN heb ik wisselende ervaring. soms speelt zonder problemen soms veel errors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 21:42
piripi schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:07:
Weet niet hoe dat werkt bij GeforceNow, maar bij mij crashed het spel vele malen vaker bij DirectX12 dan bij 11. DirectX 11 werkt bij mij stukken beter.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
Iemand hier nog in het bezit van goede mapseeds voor het spelen van een multiplayer sessie met 2 personen die elk hun eigen bevolking willen neerzetten? Veel maps hebben geen 2 goede start eilanden, waardoor er altijd iemand met concessies moet spelen in het begin...

Geen idee hoeverre dat invloed heeft, maar we hebben beide DLC pass 1 en 2

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nathilion
Ik heb de seed 19391945 gebruikt voor mijn meest recente game. Dit tezamen met de volgende opties:

Anne Harlow
Jean La Fortune
Isabel Sarmento
Eli Bleakworth
Madame Kahina

Map seed: 19391945
World size: large
Island size: mainly large
Island difficulty: normal
Fertilities: plenty
Mineral deposits: plenty
Map type: archipelago

Geen AI spelers toegevoegd. Ik wou eens ervaren hoe dat was. (Is een tikkie saai eigenlijk ;) )

Je krijgt hiermee een Old World kaart met daarin een stel prima eilanden dicht bij elkaar in het centrum, de drie traders allemaal aan de noord-west rand en Anne helemaal in het oosten (makkelijk op te sluiten). Als je met zijn tweeën speelt is er meer dan genoeg ruimte voor allebei om er lekker op los te kunnen bouwen.

De New World valt een beetje tegen met veel rivieren op de eilanden die de mooiere layouts goed verstieren.

Cape Trelawney heeft ook goede eilanden zonder te veel rivieren en ruime, rechthoekige bouwvlaktes.

Enbesa is ook goed met Taborime mooi in het midden van de map. Het werkt als een uitstekende goederen hub. Het bouwt ook redelijk goed, al is het mijn eerste keer daar dus ik ben nog behoorlijk aan het prutsen met de kanalen, wegen en spoorlijnen.

Arctic heb ik deze pot overgeslagen, Enbesa was mijn doel. :-)

Deze seed heb ik uit het volgende YouTube filmpje: https://youtu.be/DgA2sQ7Y08Y

[ Voor 0% gewijzigd door Nathilion op 17-11-2020 13:51 . Reden: Type foutje in seed. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
19391945 of 19401945 ?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathilion
Yikes, typfoutje. Gecorrigeerd in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Gaan jullie dan met elkaar vechten om crown falls? :)

Zit eindelijk op 10k engineers vrij, dus item creatie gaat super snel. ben nu bezig in Enbessa wat dingen te streamlinen zodat ik 25k scholars kan bereiken.
heb even de assetviewer gecheckt, en er zijn drie townhall items die minstens +50% residents geven voor scholars, dus als je het goed plant en aan al hun needs voldoet heb je een stuk minder huizen nodig.

Moet wel nog een goeie layout vinden, want nu ze 4x4 zijn ipv 3x3 oals gewone residents is het wat puzzelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 14:57
Er is een derde season pass aangekondigd:

YouTube: ANNO 1800 - Season 3 Pass Teaser

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik hier echt blij mee ben, anno 1800 is zeker goed maar ik krijg wel langzaam het gevoel dat er constant maar losse dingen aan vast wordt geplakt wat het een stuk meer bloat geeft.

en ik begon langzamerhand al over de volgende anno te fantaseren maar dat zal nu op zn vroegst 2022-2023 worden 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door Zagre op 18-11-2020 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
Zagre schreef op woensdag 18 november 2020 @ 18:48:
Er is een derde season pass aangekondigd:

YouTube: ANNO 1800 - Season 3 Pass Teaser

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet of ik hier echt blij mee ben, anno 1800 is zeker goed maar ik krijg wel langzaam het gevoel dat er constant maar losse dingen aan vast wordt geplakt wat het een stuk meer bloat geeft.

en ik begon langzamerhand al over de volgende anno te fantaseren maar dat zal nu op zn vroegst 2022-2023 worden 8)7
Ja anno 1800 wordt helemaal uitgemolken. Maargoed misschien heb ik het wel mis en wordt het een geweldige uitbreiding. Denk dat ik tegen de tijd wel weer zin heb in anno1800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
mark777 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:29:
[...]

Ja anno 1800 wordt helemaal uitgemolken. Maargoed misschien heb ik het wel mis en wordt het een geweldige uitbreiding. Denk dat ik tegen de tijd wel weer zin heb in anno1800
`
ja dat wordt het zeker. Een tijdje geleden had een developer volgens mij al gezegd ALS er nog meer dlc kwam dat er dan teminste geen nieuwe sessies meer bijkwamen (zoals artic en nu lol) dus waarschijnlijk meer verdieping in de oude wereld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• piripi
Zagre schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:48:
[...]

`
ja dat wordt het zeker. Een tijdje geleden had een developer volgens mij al gezegd ALS er nog meer dlc kwam dat er dan teminste geen nieuwe sessies meer bijkwamen (zoals artic en nu lol) dus waarschijnlijk meer verdieping in de oude wereld
Gelukkig! Meer kan die PC van mij niet aan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
zie op de trailer ook niet veel nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Coming home lijkt wel te insinueren dat het op de old world gefocust zal zijn.

Enige wat ik kan bedenken is espionage en land warfare zoals in 1404, maar blijkbaar heben ze genoeg ideeen voor een heel seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMD007
Land warfare zou de game wel stukken beter maken! nu vind ik warfare helemaal niets aan en begin ik er dus ook vaak niet aan.

Wat voor mij de game wel helemaal top zou maken is als ze de AI gaan aanpakken dat deze niet meer (zo enorm zichtbaar) cheat. Met goederen / gebouwen die ze helemaal niet zouden kunnen hebben nog. Dat zou de warfare ook direct ten goede komen, omdat je dan weer echt de havens kan blokkeren. Dit deed ik in 1404 vaak dan kwamen er geen goederen meer binnen en gingen de burgers rellen. Hoef je alleen maar een half eiland te veroveren omdat hun eigen burgers de rest al vernield hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Laatst online: 15:47
mark777 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 19:29:
[...]

Als het substantiële veranderingen/upgrades toevoegt, hoeft dat inderdaad helemaal niet erg te zijn. Kijk bvb. naar Stellaris. Eerst maar eens zien wat het wordt, maar het track record van de Season Passes is tot nu toe wel vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Niet veel informatie, maar idd geen nieuwe sessie zeggen ze

https://anno-union.com/the-season-3-pass-is-coming/

Ik heb er eigenlijk spijt van dat ik de historical editions heb gekocht van de andere games, ik ben nog steeds bezig in 1800. Zit halverwege met mijn 25000 scholars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
zie dat ik opeens veel sneller shepen kan bouwen. duurt nu nog maar 3 of 4 minuten dacht dat het veeeeel langer was. Zeker een update geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zagre
mark777 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:13:
zie dat ik opeens veel sneller shepen kan bouwen. duurt nu nog maar 3 of 4 minuten dacht dat het veeeeel langer was. Zeker een update geweest
scheepswerven worden ook sneller met elektriciteit (en sommige items)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Vraagje: hoe omzeilen jullie de path limit van zoo/museum/botanical garden van 500? Als je een museum maakt met alle sets, merk ik dat je nogal snel tegen dat nummer aanloopt, tenzij je alles op elkaar propt.

ik gebruik wel wat ornaments zoals bloemenperken, maar dan nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:21
AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:21:
Vraagje: hoe omzeilen jullie de path limit van zoo/museum/botanical garden van 500? Als je een museum maakt met alle sets, merk ik dat je nogal snel tegen dat nummer aanloopt, tenzij je alles op elkaar propt.

ik gebruik wel wat ornaments zoals bloemenperken, maar dan nog
Meerdere museums/dierentuinen en/of botanische tuinen maken?

Dat doe ik tenminste en dan voornamelijk bundelen per muziek stuk zodat je overal maximale bonus kan pakken. De overige sets zet ik dan samen in 1 unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Hogader schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:50:
[...]

Meerdere museums/dierentuinen en/of botanische tuinen maken?

Dat doe ik tenminste en dan voornamelijk bundelen per muziek stuk zodat je overal maximale bonus kan pakken. De overige sets zet ik dan samen in 1 unit.
Dat is inderdaad geen slecht idee. Al eens empirisch getest of het invloed heeft op je attractivness? Grote zoo vs meerdere kleine?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mrscruff
AntiChrist7 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:32:
[...]

Dat is inderdaad geen slecht idee. Al eens empirisch getest of het invloed heeft op je attractivness? Grote zoo vs meerdere kleine?
Gezien ik alle sets heb, en ik mijn dierentuin ( 1 grote ) beetje een doorn in het oog begin te vinden ga ik dit eens uitproberen :)

il keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Zagre schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:30:
[...]

scheepswerven worden ook sneller met elektriciteit (en sommige items)
ah ik ben eracher waarom het zo snel gaat: het is propaganda middel!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:21
AntiChrist7 schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:32:
[...]

Het scheelt best wel wat als je de juiste sets met de juiste muziek combineert, zie oa:

https://anno1800.fandom.com/wiki/Music_Pavilion

Naar gelang het type een bonus van 20, 30 of 50% op de attractiveness tikt aardig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Als je alle sets, ( museum, botanical garden, en dierentuin ) met de juiste music sheets combineert levert dat je zo'n 1500-1800 (extra) cultuur punten op.

Anno 2205 music sheet in de dierentuin levert al 290 punten. Dus ja, het loont om de cultuur items te scheiden per music pavillon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
Wanneer komt de volgende DLC uit? Prima vermaak voor tijdens de lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Nu online
Er is een seizoen 3 aangekondigd, maar nog geen schema. en afgaande op de vorige dlcs, zou ik geen release verwachten voor maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
Ik zie met name veel ervaren anno spelers hier posten. Even een vraag van een wat minder bekende anno speler.

Ik ben nu een tijdje in de campaign bezig (ben bezig in de new world). Gevoelsmatig niet heel ver en moet engineer nog unlocken. Maar ben wel helemaal verslaafd aan de game. Inmiddels al uren in de game gestopt en dit is echt helemaal mijn game. Nu zie ik dat de DLC in 2 seasons pass verkocht worden en dat deze in de aanbieding zijn. +/- 50 euro (wat ik persoonlijk aan de hoge kant vind voor een DLC, maar ik geniet nu wel erg van de game en denk ze toch mee te willen nemen nu in de aanbieding)

Paar vragen:
- is het handig om halve wege de campaigns de passes aan te schaffen?
- Wat merk ik van de season pass in de campaign?
- Is het in 1x aankopen van beide season passes wel handig?
- gezien er heel veel DLC zijn; zijn er DLC die niet zo goed zijn/wel heel goed zijn?

Sorry voor de vele vragen. Heb behoorlijk aantal pagina’s teruglezen en zien niet echt antwoord hierop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knielen
@grote_oever Je kan ze prima allemaal tegelijk kopen, zeker als de aanbieding interessant is. Om het voor jezelf niet te overweldigend te maken moet je dan afspreken pas een nieuwe wereld te ontdekken als je degene waar je nu bent helemaal door hebt. Speel dan niet met te agressieve tegenstanders, anders hebben zij de werelden al vol gebouwd voor je er zelf aankomt.

Ik vind zelf elke DLC de moeite waard (heb alleen anarchist nooit gekocht), voegt ieder weer extra uitdagingen toe aan het spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:43:
Nu zie ik dat de DLC in 2 seasons pass verkocht worden en dat deze in de aanbieding zijn. +/- 50 euro (wat ik persoonlijk aan de hoge kant vind voor een DLC, maar ik geniet nu wel erg van de game en denk ze toch mee te willen nemen nu in de aanbieding)
Season pass 1, 2 en de Deluxe Pack met de Anarchist missie zijn nu te koop in de Ubi store voor een gecombineerde prijs van €29,60 dankzij de kortingscode WELCOME2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
grote_oever schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 07:43:
Ik zie met name veel ervaren anno spelers hier posten. Even een vraag van een wat minder bekende anno speler.

Ik ben nu een tijdje in de campaign bezig (ben bezig in de new world). Gevoelsmatig niet heel ver en moet engineer nog unlocken. Maar ben wel helemaal verslaafd aan de game. Inmiddels al uren in de game gestopt en dit is echt helemaal mijn game. Nu zie ik dat de DLC in 2 seasons pass verkocht worden en dat deze in de aanbieding zijn. +/- 50 euro (wat ik persoonlijk aan de hoge kant vind voor een DLC, maar ik geniet nu wel erg van de game en denk ze toch mee te willen nemen nu in de aanbieding)

Paar vragen:
- is het handig om halve wege de campaigns de passes aan te schaffen?
- Wat merk ik van de season pass in de campaign?
- Is het in 1x aankopen van beide season passes wel handig?
- gezien er heel veel DLC zijn; zijn er DLC die niet zo goed zijn/wel heel goed zijn?

Sorry voor de vele vragen. Heb behoorlijk aantal pagina’s teruglezen en zien niet echt antwoord hierop.
Ja ik vind de season pass allebei de moeite waard. voegt echt wat toe aan het spel. Als je al bezig bent met campaign merk je dacht ik niks van de extra dlc. Als je een nieuw spel gaat spelen kan je extra dlc aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:50
mark777 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:18:
[...]

Ja ik vind de season pass allebei de moeite waard. voegt echt wat toe aan het spel. Als je al bezig bent met campaign merk je dacht ik niks van de extra dlc. Als je een nieuw spel gaat spelen kan je extra dlc aanzetten
Ahh bedankt. Hier was ik met name benieuwd na. Want half invallen is niet zo leuk en merk dat ik de basic eerst onder de knie moet krijgen.
strafschop schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:09:
[...]

Season pass 1, 2 en de Deluxe Pack met de Anarchist missie zijn nu te koop in de Ubi store voor een gecombineerde prijs van €29,60 dankzij de kortingscode WELCOME2021.
Ja, dat is met name de aanleiding van mijn eerste post. Dacht alleen dat ze 25 euro ps waren.
Knielen schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 08:39:
@grote_oever Je kan ze prima allemaal tegelijk kopen, zeker als de aanbieding interessant is. Om het voor jezelf niet te overweldigend te maken moet je dan afspreken pas een nieuwe wereld te ontdekken als je degene waar je nu bent helemaal door hebt. Speel dan niet met te agressieve tegenstanders, anders hebben zij de werelden al vol gebouwd voor je er zelf aankomt.

Ik vind zelf elke DLC de moeite waard (heb alleen anarchist nooit gekocht), voegt ieder weer extra uitdagingen toe aan het spel.
Koop eigenlijk nooit DLC, maar heb toch idee dat deze een behoorlijke toevoeging geven aan de bestaande game (die overigens al verrassend vol zit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

De toevoeging van crown falls is enorm, zeker de moeite waard! (das de sunken treasures DLC). Het opduiken van items zelf is wel geinig, maar geen gemis als je dit niet hebt.

The Arctic vind ik beetje meh, weinig voordeel aan, ja je kan je stad met gasflessen van electriciteit voorzien, maar dit is zo'n gekloot om dit voor elkaar te krijgen in de arctic, dat ik er niet zoveel met de hele DLC doe.

Land of Lions is eigenlijk beetje hetzelfde als The New world, nieuwe map met nieuwe productie chains. Grooste verschil is dat je met irrigatie aan de bak moet. Niet heel spannend imho.
De quests zijn vond ik zelf nogal langdradig, maar wel geinige afwisseling. Het research gedeelte is wel een erg goede toevoeging. Als je je museum/zoo/botanische tuin collectie compleet wil maken is het bijna onmisbaar.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
Ik heb sunken treasures DLC los gekocht van de week. Ik vind 'm erg leuk. Toen ik mijn bestaande game weer startte kreeg ik de vraag of ik die sunken treasures gameplay wilde aanzetten voor deze playthrough en dat is een eenmalige keuze; wanneer je 'm aanzet komt de 3e wereld beschikbaar maar kan je het niet meer uitzetten

[ Voor 4% gewijzigd door AceAceAce op 26-12-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:47
Heb het spel nu denk ik een week en ongeveer 7uurtjes aan besteed, waarbij ik op een avond de tijd vergeten was en het half 2 werd op een doordeweekse dag xD.

Heb ook een paar uurtjes in Anno 1404 zitten maar niet veel. Toen de campaign overging op land battles stopte ik. Vond ik niet echt leuk.

Maar ben dus echt nog een beginner en dat merk je wel. Raakte broke en mijn opzet bleek totaal niet handig te zijn. Dus maar gewoon opnieuw begonnen met een hoop nieuwe ideeën en moet zeggen tot dusver gaat het aardig. Moet wel zeggen dat als je de campaign volgt deze veel te laat over een nieuw eiland begint. Ik heb dat nog niet gehad namelijk en zie dat alle eilanden inmiddels bezet zijn. Ja ik ga zelf niet zo snel. Maar de uitleg voor nieuwe spelers is redelijk schaars. Ook over hoe de financiën e.d. werken en influence.
Pagina: 1 ... 37 ... 60 Laatste