Ik bedacht me ook dat deze DLC er was. Ik verwachte er eigenlijk niet heel veel van, maar ik ben blij verrast. Op zich is de extra wereld best leuk om te spelen. Het is in ieder geval geen resource sink zoals de Noordpool waar je met heel wat moeite en investering er gas vandaan kan halen. Die gasplatformen ontploffen ook constant waardoor je eens in de zoveel tijd weer extra bouwmaterialen moet verschepen. Hier en Enbesa bouw je meer een eigen economie op en zijn de eilanden ook niet zo hopeloos zoals ze vaak in de nieuwe wereld zijn. Ik heb uiteindelijk wat olie en tractoren ingezet, maar ik denk dat zonder eigenlijk beter is tenzij ik het hoofdeiland echt vol ga bouwen.
Maar omdat ik het nauwelijks had gevolgd werd ik blij verrast met de scholar klasse. Eindelijk kan je bepaalde zaken gewoon zelf produceren. Het duurt even, maar het is beter dan eindeloos hopen dat je net dit laatste artefact krijgt. Ik heb ook ladingen aan dubbele zaken liggen. Het mooiste is alleen wel de speciale productiegebouwen die je unlockt. Rum maken van aardappelen? Koffie van graan en katoen van wol? Vruchtbaarheid van een eiland vervangen? Irritante kleimijnen verplaatsen en mijnen veranderen in de oude wereld? Ja dank je, dit neem ik maar al te graag. Het duurt erg lang waardoor je niet alle eilanden helemaal zal aanpassen, maar je hebt zo vaak een eiland waar de verhoudingen het net niet zijn en je een tweede eiland moet gebruiken.
Verder heb ik in de huidige safe al bijna alle artefacten, alle botanische planten en de meeste dieren. De laatste paar zijn gewoon hopeloos zoals de roze dolfijn of de albino krokodil. Ze hebben met een update ook duidelijk het algoritme voor personen veranderd omdat het veel diverser is. Ik heb volgens mij nu alle speciale scheepsbouwers, ik heb een aantal echt heel goede items en misschien wel het beste is dat ik een persoon heb dat extra rum produceert met bier en een item dat extra rum produceert met schnaps. Dat lost het redelijk op naast een enorme productie in de nieuwe wereld, maar koffie is hopeloos. Ik heb genoeg eilanden waar ik heel wat graan kan verbouwen. Kan ik dit eindelijk oplossen en voor toekomstige games helpt het ook enorm. Graan is wel zo'n beetje het makkelijkste gewas in de game om te verbouwen in enorme aantallen met de vruchtbaarheid en tractoren. Katoen en rum worden ook eindelijk te doen met aardappelen en wol. Ben je eindelijk van de nieuwe wereld afhankelijkheid af en kan je daar chocolade, tabak en rubber vandaan halen.
De game lijkt trouwens wel zwaarder te zijn geworden over de levenscyclus. Ik loop nu ook tegen de 16GB aan RAM aan en dat levert crashes op. Soms meld de game wat het was, soms niet. Verder lijk ik last te hebben van memory swapping wat voor behoorlijk wat gestutter kan zorgen. Ik heb maar een extra setje RAM besteld. Het is langzaam tijd geworden hiervoor.
[
Voor 6% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 30-10-2020 12:07
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.